stigmataquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar "stigmata" is toch het verschijnsel dat mensen ineens de wonden van jezus krijgen. Dat is toch ook altijd in de handpalmen?
Dan is het wel weer lekker schoon van binnen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:57 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:47 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
Volgens mij doen ze dat jaarlijks op de Filipijnen... Dacht ik...quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
...
Ja, het is daar ook niet de bedoeling dat ze er blijven letsel aan overhouden.quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
Geweldig topic trouwens.
Da's ook, naast de humanitaire aspecten, één van de redenen waarom we er, in de hedendaagse rechtspraak, vanaf zijn gestapt; je hebt er gewoonweg geen flikker aan.quote:Op zondag 24 april 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
Inderdaad, Amnesty International heeft er haar handen nog vol aan, het gebeurt overal nog dagelijks.quote:Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.
Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.
Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Zelfs GB in de jaren 70. En daar diende het wel informatiegaring.quote:Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.
Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.
Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan verstikking zijn doordat er water in de longen komt, maar ook dat celwanden breken doordat het bloed te weinig gemineraliseerd meer is.
zelde als je puur water drinkt is ook dodelijk heeft een te lage osmotische waarde zodat het zo`n beetje alle mineralen/eiwitten uit je cellen zuigtquote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Oké, bedankt voor de link! Mijn geheugen is weer opgefrist, dat was inderdaad de oorzaak van overlijden.quote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Brrr, van alleen de gedachte al krijg ik koude rillingen... en dan maakt het niet uit hoe heet die pook isquote:Op maandag 25 april 2005 22:57 schreef B_BOY het volgende:
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |