Nieuwsbericht TV West:quote:ZOETERMEER | De politie heeft nog geen spoor van de 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer die sinds gisteren worden vermist. Wel zijn inmiddels 24 tips binnengekomen, waaronder enkele bruikbare.
Richard Harteveld was maandagmorgen omstreeks half acht de laatste die zijn vrouw en kinderen zag. Het gezin was op dat moment nog thuis aan de Haverakker in de wijk Seghwaert. De politie, die een misdrijf niet uitsluit, noemt het opmerkelijk dat de vrouw papieren en pasjes heeft thuisgelaten. De jasjes van de kinderen zijn wel meegenomen. Rechercheurs deden vanmorgen buurtonderzoek en spraken ook met familieleden. Daaruit is volgens een woordvoerder niet duidelijk geworden of de vrouw vrijwillig of onder dwang is vertrokken. Het is evenmin bekend hoe ze zijn vertrokken. Zeker is wel dat Claudia Harteveld geen gebruik heeft gemaakt van haar fiets. Het rijwiel stond gistermiddag met een platte band bij de woning. Gistermiddag cirkelde enige tijd een helikopter boven delen van Zoetermeer, waaronder het Westerpark, maar de politie kon of wilde niet bevestigen of die vlucht met de vermissing te maken had.Uit reacties van buren blijkt niets van eventuele huwelijksproblemen of depressiviteit in het gezin. De meeste buren kennen het gezin nauwelijks.
quote:Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie
De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveldvan Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.
Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.
De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.
De zusjes Marieke (r) en Charlotte.
Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.
"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."
Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
"Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."
Website van de school waar moeder als leerkracht werkt.quote:'Lieve zus, laat iets van je horen'
Door Marc Kruyswijk
De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.
Claudia Harteveld
Jacqueline van Veen hoopt dat haar zus en de twee kinderen, die maandagmorgen vroeg voor het laatst zijn gezien, in ieder geval laten weten dat het goed met haar is.
'Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.'
Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.
,,Haar hele leven en allerlei roddels zijn op straat komen te liggen. Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.''
Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen. ,,De politie heeft me op het hart gedrukt weinig te zeggen in verband met het onderzoek.''
Bij de politie zijn al meer dan 50 tips binnengekomen, waarvan een aantal bruikbaar zou zijn. Een tien man sterk rechercheteam werkt aan de zaak. De 31-jarige Zoetermeerse zou maandag gezien zijn op station Palenstein waar ze samen met haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) op de Zoetermeerlijn richting Den Haag zouden zijn gestapt.
Bron: www.ad.nl 15 -04-05
quote:Sporenonderzoek woning vermisten
ZOETERMEER | Politie Haaglanden is in Zoetermeer begonnen met een sporenonderzoek in en om de woning van de vermiste Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3). Het gebied rondom de woning aan de Haverakker is afgezet met schermen en er is een politiewachtpost neergezet. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie is het onderzoek nodig om 'bepaalde opties' (bijvoorbeeld of er in de woning een misdrijf is gepleegd) uit te sluiten. De woordvoerder vond het 'te vroeg' om te zeggen of echtgenoot respectievelijk vader Richard Harteveld inmiddels wel als verdachte wordt aangemerkt: "Hij is in elk geval niet aangehouden." Moeder en dochtertjes zijn sinds vorige week maandagmorgen spoorloos. Ze zijn het laatst door Richard Harteveld gezien.
Bron: www.haagschecourant.nl > Zoetermeer.
hey bij mij ook,..quote:Op donderdag 21 april 2005 16:09 schreef maxamius het volgende:
hey dat is hier in de wijk
Bij mij idem. Ik heb ook in Zoetermeer gewoond, dus ik dacht dat ik haar misschien daarvan kende. Of ze heeft gewoon een bekend hoofd ofzo.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:12 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik las trouwens in het eerste gedeelte dat ze bekend voorkwam, dat zelfde had ik dus ook ben er alleen nog niet uit waarvan...woon zelf ook in de buurt namelijk...
Alleen niet in dezelfde wijk
ik heb zelf steeds het gevoel dat het op het puntje van mijn tong ligt, waar ik haar van denk te kennen.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:16 schreef Toeps het volgende:
[..]
Bij mij idem. Ik heb ook in Zoetermeer gewoond, dus ik dacht dat ik haar misschien daarvan kende. Of ze heeft gewoon een bekend hoofd ofzo.
Ik vind haar een beetje op Cilly Dartel lijken.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:38 schreef milagro het volgende:
ze zal wel op een bekende Nl lijken dan of zo, dat we allemaal het idee hebben haar ergens van te kennen...
ik nietquote:Op donderdag 21 april 2005 16:41 schreef kasper het volgende:
[..]
Ik vind haar een beetje op Cilly Dartel lijken.
Ja, daarom heeft hij ze al in het weekend vermoord en afgevoerd.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:43 schreef StephanL het volgende:
Die man zat toen toch de hele dag op zijn werk?
die maandag bedoel je?quote:Op donderdag 21 april 2005 16:43 schreef StephanL het volgende:
Die man zat toen toch de hele dag op zijn werk?
Ik denk juist dat ze zeer binnenkort gevonden worden.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:49 schreef Zephyrus het volgende:
Volgens mij gaat dit nog lang duren....
het lijkt mij ook idd, het is allemaal zo vreemd, ik heb me ooit verslapen en de creche belde ook op waar ik bleef, lijkt me sterk dat ze de vader dan niet bellen als ze naar het huis zouden bellen en geen gehoor zouden krijgen...of naar een ander contactpunt.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:48 schreef milagro het volgende:
[..]
die maandag bedoel je?
ja zo komt het wel in de kranten over, en dat is dus eigenlijk best vreemd, dat zou betekenen dat die kindjes ziek gemeld zijn door de moeder, en dat zou dus het laatste teken van leven zijn en niet dat afscheid bij de voordeur om 07.30 met de vader.
of de school heeft naar huis gebeld, en kreeg daar geen gehoor, belt dan de vader op zijn werk (ik neem aan dat dat telefoonnr bekend is bij de school) en vraagt hem waar de kids zijn, en dat ze geen gehoor thuis krijgen en dan lijkt mij dat de vader dan polshoogte gaat nemen, en niet pas om 17oo uur naar huis gaat en dan ziet dat ze er nog steeds niet zijn..
Ik had het meteen de eerste keer. Ik dacht echt: "Hee, dat is ... " Maar ik kon niet op de naam komen.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:44 schreef milagro het volgende:
[..]
ik niet
ms denken we haar te (her)kennen omdat we die foto gewoon al vaak gezien hebben, zodat je op een gegeven moment denkt met een bekende te maken te hebben en je je niet meer precies kan herinneren of je die herkenning ook al bij de 1e keer had, dat je de foto zag... ik denk het wel, maar ik weet het niet meer zeker nu, want waar zou ik haar van moeten kennen
Ow ja!! inderdaad!! nu je het zegt. Misschien komt ze me (ons) daarom wel zo bekend voor.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:26 schreef Troel het volgende:
Ze doet me een beetje denken aan Inge de Bruijn
Haar gezicht tenminste
quote:Onderzoek in huis vermiste Zoetermeerse
donderdag 21 april 2005
ZOETERMEER - Politie Haaglanden is donderdag in Zoetermeer bezig met een preventief sporenonderzoek in en om het huis van de vermiste Claudia Harteveld. Volgens het OM wordt het onderzoek niet uitgevoerd vanwege concrete aanwijzingen, maar om enkele opties uit te sluiten. Het huis en een tuin is met grote schermen afgezet. De auto van het het gezin is door de politie weggetakeld voor verder onderzoek.
De 31-jarige vrouw en haar twee dochters Charlotte en Marieke van 3 en 5 jaar oud worden sinds 11 april vermist. Op die maandagmorgen werden ze voor het laatst gezien in hun woning aan de Haverakker. De echtgenoot en vader van de kinderen deed aangifte van vermissing. De politie heeft hem uitgebreid gehoord. Voor zover bekend geldt hij niet als verdachte.
Nadat in de media aandacht besteed was aan de vermissing kwamen er enkele tientallen tips binnen bij de politie.
bron tvwest.nl
Of de zus kan niet geloven dat ze misschien vermoord is en blijft, ook voor haar eigen 'rust', hopen dat het niet zo erg is allemaal.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:23 schreef Taurus het volgende:
Ik denk dat die vrouw gewoon psychisch niet helemaal lekker was.. Anders zegt die zus toch niet "ik denk dat ze door alle commotie bang is om iets van zich te laten horen" ?Die gaat er dus van uit dat ze gewoon is weg gelopen met die kids..
Grote schermen, auto weggetakeld... Het lijkt er op dat meneer de perfecte echtgenoot toch niet meer boven alle verdenking is gesteld.quote:
Dat heb ik dus ook (ik heb steeds het idee dat ik ineens weet waarvan ik haar ken, iig niet persoonlijk), en ik ben nog nooit in Zoetermeer geweest of maar in de buurt van dat gezin's woon/werk omgeving.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:38 schreef milagro het volgende:
ik heb zelf steeds het gevoel dat het op het puntje van mijn tong ligt, waar ik haar van denk te kennen.
Deze twee punten komen bij mij ook naar boven. Een gemiddelde moeder zou dat nóóit doen. Het is te onlogisch.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:30 schreef MyMilkshake het volgende:
Zo iemand zal toch wel begaan zijn met haar werk, leerlingen?
Waarom plaatst ze haar kinderen in zo'n lastige situatie?
Dat lijkt mij uitgesloten (ze zouden hem dan nu al 10 dagen hebben geobserveerd).quote:op donderdag 21 april 2005 @ 15:35 schreef kasper het volgende:
Misschien wilden ze de vader een paar dagen observeren zonder hem te laten merken dat hij wel degelijk als verdachte beschouwd wordt?
De echtgenoot is in dit soort gevallen altijd de hoofdverdachte, daarom is het zo vreemd dat de recherche hem desondanks direct al niet als verdachte heeft aangemerkt.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:30 schreef MyMilkshake het volgende:
verdenk ik de man.
Hij heeft ze voor het laatst gezien en die vrouw had niks bij zich aan papieren, pasjes enzovoorts.
Ik hoop dat ze bij het onderzoek Luminol toepassen zodat eventuele bloedsporen zichtbaar worden.
Gebeurt vaker dat echtgenoten/mannelijke partners ontkennen er iets mee te maken te hebben
enzovoorts
Ik zie die overeenkomst niet zo, misschien heeft ze ooit in een commercial gespeeld oid (voor een wasmiddel bv) dat idee heb ik een beetje.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:30 schreef Zephyrus het volgende:
Ow ja!! inderdaad!! nu je het zegt. Misschien komt ze me (ons) daarom wel zo bekend voor.
quote:do 21 apr 2005, 20:38 (www.telegraaf.nl)
Echtgenoot vermiste Zoetermeerse aangehouden
DEN HAAG - De politie heeft donderdagavond de echtgenoot van de vermiste Zoetermeerse Claudia Hartevelt aangehouden. Dat meldde persofficier van justitie A. Rijsdorp. Hij is aangehouden wegens betrokkenheid bij de vermissing van zijn 31-jarige vrouw en hun twee dochters van vijf en drie jaar oud.
Ik hoop met je mee, maar ik heb het idee dat we een goede afloop op onze buik kunnen schrijven...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:08 schreef Sanne het volgende:
Ik kreeg helemaal hoop van dat krantenknipsel.
Stel ze heeft gewoon een verhouding met een leuke kerel en is er met haar kinderen vandoor.
Oww. Laat het waar zijn.
Ik kan het me ook niet voorstellen... maar er zijn hem genoeg koele kikkers voorgegaan... en die zelfs het lef hebben, zoals hierboven al werd geschreven, om met hun kop in Tros Vermist te verschijnen en de zielige echtgenoot weten te spelen... Echt walgelijk!quote:Op donderdag 21 april 2005 21:11 schreef Meaghan het volgende:
Maar als die man het nou gedaan heeft, hoe kan ie dan vervolgens koeltjes op z'n werk verschijnen, de gehele dag doen alsof er niks aan de hand is, om vervolgens weer flierefluitend huiswaarts te keren? Lijkt mij onmogelijk, collega's moeten toch haast wat gemerkt hebben aan zijn gedrag zou je zeggen. Of het moet zo'n koele kikker met stalen zenuwen zijn. Maar dan nog, iemand die de dood van z'n vrouw en kinderen op z'n geweten heeft wordt toch geconfronteerd met allerlei emoties vroeg of laat. Zo zou de angst om als verdachte te worden gezien hem ook parten kunnen spelen.
Jeez, lees het nu pas
Zouden ze dat niet standaard zeggen? Voor de buitenwereld.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:11 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vraag me ook ernstig af hoe ze die man eerder het predikaat "boven elke verdenking verheven" hebben kunnen geven.... "?
als ze nu niets tastbaars hebben, maar wel vermoeden, is juist de man observeren ms wel de snelste manier van het vinden van de vermisten, ze konden hem ws niet oppakken en vasthouden in 1e instantie en in 2e instantie ms, toen 1 + 1 + 1 3 werd is er een huiszoekingsbevel uitgegeven en konden ze gaan zoeken en hem vastnemen.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Dat lijkt mij uitgesloten (ze zouden hem dan nu al 10 dagen hebben geobserveerd).
In dit soort gevallen dringt de tijd, er zijn kleine kinderen bij betrokken, en eigenlijk alleen wanneer je zeker weet dat ze reeds omgebracht zijn kun je op zo'n scenario overgaan.
Dat laatste is waarschijnlijk het geval, maar ik vond met name de term "boven elke verdenking verheven" zo zwaar. Dan lijkt het alsof het uitgesloten is dat die man er iets mee te maken heeft...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zouden ze dat niet standaard zeggen? Voor de buitenwereld.
Of misschien zat zijn verhaal echt goed in elkaar maar zijn er ineens nieuwe dingen boven water gekomen.
Bij peter r de vries was toch ook zo'n vent, zijn vrouw Gonda kwam om bij een brand, door de brand volgens hem. Hij keek peter in de ogen en vertelde koelbloedig dat hij er ECHT niks mee te maken heeft, blijkt nu dat ze al dood was voor dat de brand was gesticht en dat hij het zeer waarschijnlijk op zijn geweten heeft.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:11 schreef Meaghan het volgende:
Maar als die man het nou gedaan heeft, hoe kan ie dan vervolgens koeltjes op z'n werk verschijnen, de gehele dag doen alsof er niks aan de hand is, om vervolgens weer flierefluitend huiswaarts te keren? Lijkt mij onmogelijk, collega's moeten toch haast wat gemerkt hebben aan zijn gedrag zou je zeggen. Of het moet zo'n koele kikker met stalen zenuwen zijn. Maar dan nog, iemand die de dood van z'n vrouw en kinderen op z'n geweten heeft wordt toch geconfronteerd met allerlei emoties vroeg of laat. Zo zou de angst om als verdachte te worden gezien hem ook parten kunnen spelen.
Jeez, lees het nu pas dat de man daadwerkelijk is opgepakt
precies.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:39 schreef MyMilkshake het volgende:
[..]
Bij peter r de vries was toch ook zo'n vent, zijn vrouw Gonda kwam om bij een brand, door de brand volgens hem. Hij keek peter in de ogen en vertelde koelbloedig dat hij er ECHT niks mee te maken heeft, blijkt nu dat ze al dood was voor dat de brand was gesticht en dat hij het zeer waarschijnlijk op zijn geweten heeft.
Als je koel genoeg bent om betrokken te zijn bij de dood van je echtgenoten en die engeltjes van een dochtertjes dan kun je op je werk ook met een pokerface verschijnen.
van mensen ergens op een forum waar ik nooit kom, neuh niet echt.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:45 schreef Nuek het volgende:
Valt me op dat merendeel van de fokkers hiero de schuld al afgeschoven heeft op de echtgenoot. Ik vind dat erg storend, iedereen mag zijn mening van mij verkondigen maar dit vind ik echt nergens over gaan. Als hij er helemaal niets mee te maken heeft is hij zelf ook slachtoffer. Ik vraag me dan werkelijk af hoe je zelf zou reageren als jou of een naaste dit zou overkomen. Zou je dan zelf ook geen steun willen of geven?
Het is nu eenmaal een van de weinige waarschijnlijke mogelijkheden die overblijft.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:45 schreef Nuek het volgende:
Valt me op dat merendeel van de fokkers hiero de schuld al afgeschoven heeft op de echtgenoot. Ik vind dat erg storend, iedereen mag zijn mening van mij verkondigen maar dit vind ik echt nergens over gaan. Als hij er helemaal niets mee te maken heeft is hij zelf ook slachtoffer. Ik vraag me dan werkelijk af hoe je zelf zou reageren als jou of een naaste dit zou overkomen. Zou je dan zelf ook geen steun willen of geven?
Oh ja, Laci Peterson. En die vent heette Scott. Die liep ook overal zielige verhaaltjes op te hangen.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:39 schreef Meaghan het volgende:
Voorbeelden zat helaas, maar desalnietemin onbegrijpelijk voor mij![]()
Zo ook laatst die Amerikaan die zijn hoogzwangere vrouw had omgebracht. Hij had haar ook voor het laatst gezien toen ze 's morgens de hond ging uitlaten. De avond ervoor was ze al om het leven gebracht. Die vent is echt het prototype van een psychopaat. Geen enkele emotie liet hij zien gedurende de verdwijning tot aan de rechtzaak aan toe.
Die vent had ook een duidelijk motief; een andere vrouw. Hij wilde zijn zoon niet en wilde al helemaal geen alimentatie betalen als hij van zijn vrouw af zou gaan, dus leek moord hem wel een mooi middel om in een klap van al zijn "problemen" af te zijn. Zo hard kan een mens zijn..quote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oh ja, Laci Peterson. En die vent heette Scott. Die liep ook overal zielige verhaaltjes op te hangen.
je kan er met je kop niet bij, zo'n kille berekendheidquote:Op donderdag 21 april 2005 22:19 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Die vent had ook een duidelijk motief; een andere vrouw. Hij wilde zijn zoon niet en wilde al helemaal geen alimentatie betalen als hij van zijn vrouw af zou gaan, dus leek moord hem wel een mooi middel om in een klap van al zijn "problemen" af te zijn. Zo hard kan een mens zijn..
Dat was in Brabant, maar al weer meer dan 22 jaar geleden hoor!quote:Op donderdag 21 april 2005 23:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Was dat in Berghem toevallig?
Die waren even koffie drinkenquote:Op donderdag 21 april 2005 22:32 schreef Edwaldo het volgende:
zoals ik al op de frontpage schreef, vind ik het onbegrijpelijk dat de politie niet op dag 1 al een sporenonderzoek (met luminol) in het huis heeft gehouden. Nou had die man nog 2 weken om sporen te wissen, ik neem even aan dat-ie gewoon in z'n eigen huis kon verblijven.
die vrouw stond op goede voet met haar familie en dan is het toch al heel vreemd als je niet binnen 48 uur contact opneemt als je van huis wegloopt of naar een blijf van me lijf huis gaat oid..
de kans dat die vrouw en 2 kinderen vermoord zijn is praktisch 100%.
Oh jawel mannen doen wel vaker ietsquote:Op donderdag 21 april 2005 20:36 schreef Barcelona het volgende:
Toch komt het volgens mij zéér weinig voor dat een man z´n vrouw en beide dochters vermoord. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehoord. Mannen die hun vrouwen vermoorden zijn er genoeg, maar een man die z´n vrouw en twee dochters vermoord??
Van zoetermeer naar de hoge hotelschool in Scheveningen.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:45 schreef Stali. het volgende:
Weet iemand de reistijd naar het werk van de man?
Die man heeft zijn zaakjes (if so) heel goed voorbereid, mogelijk een ander bv zich voordoende als zijn vrouw ergens heen laten bellen vanuit het huis (op een moment dat hij op al zijn werk was), waardoor zijn verhaal hen om 7:30 nog in leven te hebben gezien dan zou lijken te kloppen en dat hem toen direct dat "boven elke verdenking verheven" etiket heeft doen verkrijgen.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:09 schreef Sanne het volgende:
Dus toch aangehouden die man. Waarom waren ze er verleden week dan zo van overtuigd dat hij er niets mee te maken had? Daar kwamen ze al zo snel mee.
Wanneer je zo psychopatisch bent dan moeten mensen uit de omgeving dit allang gemerkt hebben.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:39 schreef MyMilkshake het volgende:
[..]
Bij peter r de vries was toch ook zo'n vent, zijn vrouw Gonda kwam om bij een brand, door de brand volgens hem. Hij keek peter in de ogen en vertelde koelbloedig dat hij er ECHT niks mee te maken heeft, blijkt nu dat ze al dood was voor dat de brand was gesticht en dat hij het zeer waarschijnlijk op zijn geweten heeft.
Als je koel genoeg bent om betrokken te zijn bij de dood van je echtgenoten en die engeltjes van een dochtertjes dan kun je op je werk ook met een pokerface verschijnen.
Wild gokwerk... misschien doet die man het wel met haar zus....quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Die man heeft zijn zaakjes (if so) heel goed voorbereid, mogelijk een ander bv zich voordoende als zijn vrouw ergens heen laten bellen vanuit het huis (op een moment dat hij op al zijn werk was), waardoor zijn verhaal hen om 7:30 nog in leven te hebben gezien dan zou lijken te kloppen en dat hem toen direct dat "boven elke verdenking verheven" etiket heeft doen verkrijgen.
Er zijn er volgens de berichten meerderen bij betrokken iig, man zou deel uitmaken/betrokken zijn bij de vermissing, men gaat dan (imo) uit van meerdere personen.
Aanvulling: volgens RTL journaal gaat men nav het sporenonderzoek nu iig uit van een misdrijf.
Volgens mij merk je juist niets van een psychopaat?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:27 schreef Stali. het volgende:
[..]
Wanneer je zo psychopatisch bent dan moeten mensen uit de omgeving dit allang gemerkt hebben.
Helaas, met dit soort dingen blijft het voor ons door gebrek aan informatie gissen.
Ik hoop van harte dat ze er zelf vandoor is gegaan en weer terecht komt. Voordat ik het topic helemaal doorlas dacht ik toch aan de connectie internet.
Dan is de man al 33 jaar psychopaat en daar merken andere mensen heus wel wat van.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Volgens mij merk je juist niets van een psychopaat?
In den beginnen althans niet..
iddquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Volgens mij merk je juist niets van een psychopaat?
Die suggestie is in deel 1 van dit topic ook al meermaals voorbij gekomen, met name vanwege hetgeen zij zegt (ipv in paniek een oproep te doen, doet ze de groeten en geeft aan zich te ergeren aan de berichtgeving in de media) beetje apart maar wie weet ging ze echt uit van een (buitenechtelijk) uitstapje van haar zus.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:37 schreef twentemeisje het volgende:
Wild gokwerk... misschien doet die man het wel met haar zus....Dat zou de rare oproep van haar zus kunnen verklaren...
Niks idd, want er is altijd afwijkend gedrag. Dierenbeulerij, pyromanie, extreme georienteerdheid op sexualiteit, dwangneuroses, extreem materialisme en ga zo maar door.quote:
Ik gok nog steeds op een internetconnectie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Die suggestie is in deel 1 van dit topic ook al meermaals voorbij gekomen, met name vanwege hetgeen zij zegt (ipv in paniek een oproep te doen, doet ze de groeten en geeft aan zich te ergeren aan de berichtgeving in de media) beetje apart maar wie weet ging ze echt uit van een (buitenechtelijk) uitstapje van haar zus.
Toch kan het jaren duren voor een omgeving dit doorheeft...en daarbijquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:57 schreef Stali. het volgende:
[..]
Niks idd, want er is altijd afwijkend gedrag. Dierenbeulerij, pyromanie, extreme georienteerdheid op sexualiteit, dwangneuroses, extreem materialisme en ga zo maar door.
Nogmaals de puzzel valt doorgaans pas inelkaar wanneer er iets gebeurd is. Maar getuigen kunnen hier wel over vertellen. Als dit bij deze man niet het geval is, dan heeft hij er waarschijnlijk ook niets mee te maken.
Veel regeringsleiders zijn psychopaten, dat zijn echt niet per definitie dierenbeulen, pyromanen etc. het zijn vaak mensen die zeer geschikt zijn om bepaalde functies te bekleden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:57 schreef Stali. het volgende:
Niks idd, want er is altijd afwijkend gedrag. Dierenbeulerij, pyromanie, extreme georienteerdheid op sexualiteit, dwangneuroses, extreem materialisme en ga zo maar door.
Het een sluit het ander niet uit, maar de omgeving signaleert wel afwijkend gedrag en daar gaat het nu juist om. Bovendien is deze jongen geen regeringsleider en zal eventueel afwijkend gedrag ook niet sociaal geaccepteerd kunnen wegwerken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Veel regeringsleiders zijn psychopaten, dat zijn echt niet per definitie dierenbeulen, pyromanen etc. het zijn vaak mensen die zeer geschikt zijn om bepaalde functies te bekleden.
Volgens een woordvoerder van de politie gaat men nav het sporenonderzoek nu iig uit van een misdrijf.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:05 schreef Stali. het volgende:
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat zij en de kinderen snel weer terecht zijn.
Het gedrag van een psychopaat hoeft niet dermate afwijkend te zijn dat iedereen dat signaleert, velen functioneren gewoon in de maatschappij zonder dat anderen enig afwijkend gedrag waarnemen, ze zijn vaak erg gewild in leidinggevende posities.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:07 schreef Stali. het volgende:
Het een sluit het ander niet uit, maar de omgeving signaleert wel afwijkend gedrag en daar gaat het nu juist om.
Hij hoeft zich niet per sé 'afwijkend' te hebben gedragen danwel dat behoeven weg te werken.quote:Bovendien is deze jongen geen regeringsleider en zal eventueel afwijkend gedrag ook niet sociaal geaccepteerd kunnen wegwerken.
Zoals ik al eerder schreef, iemand kan prima functioneren als psychopaat.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Het gedrag van een psychopaat hoeft niet dermate afwijkend te zijn dat iedereen dat signaleert, velen functioneren gewoon in de maatschappij zonder dat anderen enig afwijkend gedrag waarnemen, ze zijn vaak erg gewild in leidinggevende posities.
Ik heb hierboven al gedragsafwijkingen beschreven, psychopaten kunnen een hoop verhullen maar niet 33 jaar lang voor een privéomgeving en daar doelde ik nu juist op.quote:Hij hoeft zich niet per sé 'afwijkend' te hebben gedragen danwel dat behoeven weg te werken.
Welk afwijkend gedrag doel je eigenlijk op overigens, geef eens wat voorbeelden.
De gedragsafwijkingen die jij beschreef waren wel erg extreem, het meest opvallende is bv een gebrek aan empathie, maar dat wordt door de omgeving vaak opgevat als 'het niet in staat zijn gevoelens te tonen' (de zgn binnenvetter).quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:22 schreef Stali. het volgende:
Ik heb hierboven al gedragsafwijkingen beschreven, psychopaten kunnen een hoop verhullen maar niet 33 jaar lang voor een privéomgeving en daar doelde ik nu juist op.
De vader hoeft helemaal geen bizarre trekjes te hebben, hij kan bv erg dominant zijn geweest of erg op zichzelf gericht (hetgeen onprettig is maar niet bizar), maar een psychopaat is vaak ook erg charmant en zal iig de schoonfamilie juist erg makkelijk om z'n vinger weten te winden en weten te overtuigen van het ideale-schoonzoon zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:29 schreef Stali. het volgende:
Zou het een psychopaat betreffen dan zou nu juist een schoonfamilie aan de bel hangen over de bizarre trekjes van de vader.
True.quote:Maar ook weer nogmaals, wij hebben altijd te weinig informatie om hierover te kunnen oordelen of zelfs ook maar de sherlock uit te hangen en is er slechts hoop op een goede afloop.
Wanneer er iets gebeurt valt voor de omgeving na de gebeurtenis wel iets inelkaar en zullen op deze manier (al dan niet terecht) aan de bel hangen. Juist in deze de schoonfamilie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
zeker de eigen omgeving niet, dan eerder op de werkvloer.
Er zijn hier hele interessante rapporten over geschreven, urenlang leeswerk maar iig de (niet moordende) psychopaten zijn onder ons, elke dag.
Kortom, iets zal door de omgeving en zal in ieder geval door de schoonmoeder opgepikt zijn. En dan zou ze het juist nu kenbaar maken en zo niet dan is het waarschijnlijk ook niet aanwezig.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:34 schreef zhe-devilll het volgende:
De checklist bestaat uit twintig kenmerken die bij een persoon in meerdere of mindere mate aanwezig kunnen zijn.
Psychopaten hebben grote problemen met hun gevoelens ten opzichte van andere mensen en met relaties. Acht van de twintig kenmerken in de checklijst hebben hiermee te maken.
Gladde prater/oppervlakkige charme.
Het prototype psychopaat is oppervlakkig in het contact met anderen. Psychopaten vertellen vaak sterke verhalen, en proberen zich beter voor te doen dan ze zijn, waarbij ze vaak wel charmant overkomen.
Sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde.
Het zijn opscheppers die een veel te positieve inschatting hebben van hun talenten en vaardigheden.
Pathologisch liegen.
Psychopaten zijn notoire leugenaars die er meestal geen enkele moeite mee hebben als ze worden betrapt op een leugen. Ze hebben overal een excuus of reden voor en willen nog wel eens iets op 'erewoord beloven', ook al blijkt dat erewoord haast nooit wat waard te zijn.
Gebrek aan berouw of schuldgevoel.
Psychopaten kennen geen schuldgevoelens of spijt over de dingen die ze anderen aandoen. Ze kunnen zeggen dat het slachtoffer het verdiende of dat het slachtoffer eigenlijk niets bijzonders is aangedaan.
Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.
Ze zijn niet in staat of niet bereid om de verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedragingen. Het zijn altjjd anderen die de schuld krijgen en anders is er wel een alternatief excuus te vinden.
List en bedrog/manipulerend gedrag.
Het prototype psychopaat manipuleert en bedriegt anderen en besteedt daarbij geen aandacht aan wat dat voor hen betekent.
Ze vertonen daarbij nogal eens crimineel gedrag in de vorm van bijvoorbeeld fraude en verduistering en niet-crimineel gedrag in de vorm van overspel en het aftroggelen van geld van familieleden.
Ontbreken aan emotionele diepgang.
Psychopaten komen op anderen over als koud en ongevoelig. Hun 'emoties' doen vaak als dramatisch, kortstondig en onecht.
Kil/gebrek aan empathie.
In al hun gedragingen tonen psychopaten weinig respect voor de rechten, gevoelens en hetwel zijn van anderen. Ze beschouwen andere mensen als potentiele slachtoffers die te manipuleren zijn en beschouwen zichzelf als de belangrijkste persoon die er is.
Naast problemen met hun gevoelens ten opzichte van andere mensen en met relaties, vertonen psychopaten zeer problematisch gedrag in hun levensstijl.
Prikkelhongerig/neiging tot verveling.
Psychopatsn hebben een zeer sterke behoefte aan stimulatie en een ongebruikelijk sterke afkeer van verveling. Ze leiden doorgaans een snel leven met veel risicogedrag en experimenten met drugs, en vinden dat school, werk en langdurende relaties saais en vervelend zijn.
Parasitaire levensstijl.
Een psychopaat kiest er vaak voor om te teren op de zak van de familie, partner of vrienden, en vermijdt het hebben van een vaste baan.
Gebrekkige beheersing van gedrag.
Kenmerkend is dat ze vaak opvliegend zijn en zich slecht kunnen beheersen. Op mislukkingen, kritiek en frustraties reageert een psychopaat vaak met geweld, scheldpartijen of bedreigingen. Dit kan even snel ophouden als het is begonnen.
Impulsiviteit.
Psychopaten gedragen zich vaak uitermate impulsief zonder echt stil te staan bij de voors en tegens van hun gedrag: Relaties worden nogal eens beëindigd, banen worden opgezegd en ze verhuizen zonder anderen daarover te informeren en zonder dat de beslissing goed is overdacht.
Onverantwoordelijk gedrag.
Psychopaten tonen geen verantwoordelijkheidsgevoel of loyaliteit ten opzichte van familie, vrienden, werkgevers, huisbazen of anderen. De omgang met geld is vaak bedroevend. Ze hebben schulden, gaan beroerd om met zakenrelaties, en zijn hun familie vaak enorm tot last.
Ontbreken van realistische doelen op de lange termijn.
Psychopaten hebben geen plannen of doelen voor de lange termijn. Ze leven van dag tot dag en veranderen hun plannen continu, en storen zich er niet aan dat hun leven vrij inhoudsloos is.
Gedragsproblemen op jonge leeftijd.
De kinderjaren kenmerken zich door tal van problemen zoals liegen, vechtpartijen, diefstalletjes, beroving, brandstichting en uitingen van geweld tegen mens en dier. De psychopaat staat daardoor vaak al vroeg bekend als het zwarte schaap van de familie.
Jeugdcriminaliteit.
In hun tienertijd gedragen ze zich zeer antisociaal en krijgen ze te maken met arrestaties en veroordelingen.
Schending van voorwaardelijke invrijheidsstelling.
Als volwassene onderneemt de gedetineerde psychopaat ontsnappingspogingen, keert niet terug van weekendverloven, begaat delicten tijdens de voorwaardelijke invrijheidsstelling, en houdt zich niet aan de voorwaarden van de voorwaardelijke gevangenisstraf.
http://www.checklijst.nl/psychopaten.htm
Dat de familie overtuigd was dat de zus uit eigen beweging op pad was (en blijkbaar geen moment twijfelde aan de vader evenzo de recherche) is misschien wel het grootste bewijs dat de man (indien schuldig) een gewetenloze manipulant, zeer goed-leugenaar (cq psychopaat) is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:39 schreef Stali. het volgende:
Wanneer er iets gebeurt valt voor de omgeving na de gebeurtenis wel iets inelkaar en zullen op deze manier (al dan niet terecht) aan de bel hangen. Juist in deze de schoonfamilie.
Nou ja, goed, wat ik gek vind is de oproep van haar zus. Deze gaat er namelijk vanuit dat ze ergens met de kinderen veilig zit. Wanneer haar iets raars aan de man van haar zus zou zijn opgevallen, of er roddels zouden zijn geweest over bad-behaviour dan zou zij dat juist aangrijpen om aan de bel te hangen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
De vader hoeft helemaal geen bizarre trekjes te hebben, hij kan bv erg dominant zijn geweest of erg op zichzelf gericht (hetgeen onprettig is maar niet bizar), maar een psychopaat is vaak ook erg charmant en zal iig de schoonfamilie juist erg makkelijk om z'n vinger weten te winden en weten te overtuigen van het ideale-schoonzoon zijn.
[..]
True.
Of juist niet. Als iemand een oordeel heeft is het wel de schoonfamilie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Dat de familie overtuigd was dat de zus uit eigen beweging op pad was (en blijkbaar geen moment twijfelde aan de vader evenzo de recherche) is misschien wel het grootste bewijs dat de man (indien schuldig) een gewetenloze manipulant, zeer goed-leugenaar (cq psychopaat) is.
Die oproep vind ik ook meer dan raar.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:50 schreef Stali. het volgende:
Nou ja, goed, wat ik gek vind is de oproep van haar zus. Deze gaat er namelijk vanuit dat ze ergens met de kinderen veilig zit. Wanneer haar iets raars aan de man van haar zus zou zijn opgevallen, of er roddels zouden zijn geweest over bad-behaviour dan zou zij dat juist aangrijpen om aan de bel te hangen.
Ik heb ooit (een jaartje geleden) pagina's lange rapportages over gelezen over de psychopaat in de maatschappij, echt urenlang leeswerk (als je dat wilt kan ik er misschien nog een link naar vinden), maar zij kunnen gewoon goed functioneren, en de familie is geneigd bepaalde 'onaangename karaktertrekken' te vergoeilijken of te wijten aan wat dan ook, werknemers zijn veelal uitermate tevreden met hen.quote:Ik wil die man niet vrijpleiten, dat kan ik niet, net zoals hier niemand diezelfde man schuldig kan bevinden. We hebben simpelweg gebrek aan informatie, maar je maakt mij niet wijs dat een psychopaat van 33 jaar onopgemerkt door zijn omgeving (werk, prive, maar juist met name de schoonfamilie) door het leven is gegaan.
Het geeft mij in ieder geval hoop dat vrouw en twee kleine kinderen levend en wel zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 02:04 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Die oproep vind ik ook meer dan raar.
Niet alleen de familie maar de totale omgeving vergoeilijkt alles wanneer iemand succesvol is, tenzij er iets naars gebeurt wat ook weer dezelfde ideeen bevestigt. Niet de persoon verandert maar de gebeurtenis.quote:Ik heb ooit (een jaartje geleden) pagina's lange rapportages over gelezen over de psychopaat in de maatschappij, echt urenlang leeswerk (als je dat wilt kan ik er misschien nog een link naar vinden), maar zij kunnen gewoon goed functioneren, en de familie is geneigd bepaalde 'onaangename karaktertrekken' te vergoeilijken of te wijten aan wat dan ook, werknemers zijn veelal uitermate tevreden met hen.
quote:Er is zelfs een artikel geschreven waarom een president het beste een psychopaat kan zijn of iig psychopatische trekken moet bezitten om een dergelijke positie te kunnen bekleden (overtuigend kunnen liegen, mensen overtuigen dat er niets aan de hand is, of juist hen overtuigen dat er onheil dreigt (Irak) terwijl dat niet zo is etc.)
Het is een interessant fenomeen (niet de moordende psychopaat) maar zoals ze in de maatschappij rondlopen, wanneer je zulke uitgebreide artikelen leest ga je ook eigenschappen herkennen van mensen in je (werk)omgeving.
Ik heb juist gezegd dat je een 33jarige psychopaat niet als zodanig onopgemerkt door het leven kan gaan.quote:Maar je noemt "onopgemerkt door het leven gaan" , ik denk dat weinigen door hun familie/collega's onopgemerkt door het leven gaan, en een psychopaat zal wel als opvallend figuur door het leven gaan (vanwege zijn charme, sterke verhalen en vaak hoge positie) maar niet per sé vanwege bizarre trekken.
Nee, want niemand heeft hier meer feiten dan in de media wordt verspreid. En dat is zo bijzonder weinig dat je net zo goed over zijlijnen kunt discussieren, tja of je steekt je vinger in de lucht. Zo simpel ligt het dan ook toch, het kan alle kanten uit.quote:(is dit niet teveel off-topic?)
Telegraaf.nlquote:Man vast na onderzoek in woning vermist gezin
SPOOR LEIDT NAAR VADER
door Jenny van der Zijden
ZOETERMEER, vrijdag
Zoetermeerder Richard H., de echtgenoot van de vermiste vrouw Claudia en vader van de dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3), wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij de verdwijning van zijn gezinsleden. De 33- jarige man is gisteravond door de politie aangehouden.
Volgens justitie is de verdenking mede ontstaan door sporen die vandaag in zijn woning zijn aangetroffen. „Over de aard van de sporen worden in het belang van het onderzoek geen mededelingen gedaan”, zegt persofficier Astrid Rijsdorp. De rechtmatigheid van de aanhouding wordt morgen getoetst door de rechtercommissaris van de rechtbank in Den Haag.
Rechercheurs van de politie Haaglanden zijn tot gisteravond bezig geweest met zoeken naar sporen in de woning aan de Haverakker. Ook werd de auto van het gezin in beslag genomen. Verder werden speurhonden ingezet, afvalbakken in de omgeving verzegeld en was de buurt de hele dag afgezet met rood-witte politielinten en afgeschermd met metershoge groene zeilen. Leden van de technische en tactische recherche liepen in en uit tussen de woning en een grote witte politiecontainer die op een speelveldje achter het huis was neergezet.
De donkerblauwe Opel Astra van Richard H. werd gistermiddag door de politie in beslag genomen om op sporen te onderzoeken. De eerste eigenaar schafte het voertuig aan op 21 januari 2000 bij Opel-dealer Peter van der Burg in Zoetermeer.
De familie kocht de auto op 31 oktober 2002. Het voertuig was, op een Duitse wegenkaart na, geheel leeg.
Witte pakken
„Afschuwelijk, je moet er toch niet denken wat allemaal gebeurd zou kunnen zijn”, menen nieuwsgierig geworden buurtbewoners wanneer zij achter het slaapkamerraam de rechercheurs met witte pakken en blauwe handschoentjes aan het werk zien. „Ik vind het doodeng”, zegt Debby Goudswaard. Sinds bekend werd dat de drie gezinsleden werden vermist, hebben haar dochtertjes Fabienne (10) en Jessica (9) huisarrest. „Ze mogen niet verder dan de tuin en ik breng en haal ze van en naar school”, zegt moeder Debby. „Ik blijf dat doen totdat bekend is wat hier is gebeurd. Je hoort van die enge verhalen over ontvoering en moord. Nee, mijn kinderen mogen zeker niet meer hier in het speeltuintje spelen.”
De 31-jarige Claudia en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) worden sinds maandag 11 april vermist. Richard H. zegt zijn vrouw en kinderen voor het laatst te hebben gezien toen hij maandagmorgen rond half acht van huis ging om naar zijn werk in Den Haag te gaan. Bij de politie zijn inmiddels bijna 115 tips binnengekomen over de verdwijning van Claudia en haar kinderen. De gouden tip zou er echter nog niet bij zitten.
Een psychopaat kan manipuleren als de beste, de omgeving hoeft daarom helemaal niet te merken dat ze met een psychopaat van doen hebben, totdat hij betrapt wordt, of hij wilt dat ze het zien.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:37 schreef Toeps het volgende:
Scott Peterson was ook een psychopaat, die werd door iedereen omschreven als 'de ideale schoolzoon'.
Wel eens naar Discovery gekeken? Bloedsporen kunnen zichtbaar gemaakt worden, ook al denkt iemand dat ze volledig zijn uitgewist. Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:50 schreef Vow het volgende:
Wat moeten dat dan voor sporen zijn?Waar kun je nu iets uit afleiden behalve sporen van geweld..
bloed, maarals er in het huis sporen van geweld zijn te zien, dan weet je al dat het ideale huwelijk helemaal niet zo ideaal was, dat er dus ws kort geleden nog een ruzie plaatsgevonden heeft, waar geweld bij te pas kwam en dat heeft de echtgenoot dus ws gelogen en dat is natuurlijk al reden om hem vast te nemen nu.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:50 schreef Vow het volgende:
Wat moeten dat dan voor sporen zijn?Waar kun je nu iets uit afleiden behalve sporen van geweld..
Ja luminol ed. Ik vroeg me af wat het anders zou kunnen zijn dan geweldsporen? Wat zouden ze anders met "sporen" kunnen bedoelen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens naar Discovery gekeken? Bloedsporen kunnen zichtbaar gemaakt worden, ook al denkt iemand dat ze volledig zijn uitgewist. Bijvoorbeeld.
dan moeten ze eerst dood verklaard worden en aangezien er geen lichamen gevonden worden, dan duurt dat een hele poos om iemand te mogen doodverklaren, het moet ook wel aannemelijk zijn dát ze ws niet meer leven.quote:Op vrijdag 22 april 2005 03:03 schreef Charmian het volgende:
Ik zat nog te denken, misschien hebben ze (vader en moeder) wel iets in scene gezet voor verzekeringsgeld of zo. But then again, ik kijk teveel politieseries.
Zoeites denk ik ook en misschien wel bloedsporen....wie weet...naar mijn idee zullen ze niet levend vinden...als ze nu van een misdrijf uitgaan..of denken dat er een misdrijf gepleegd is..quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:57 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk dat de tijdslijn in zijn verhaal niet klopte of zo, en dat ze daarom aanleiding zagn het huis te onderzoeken.
eerder verdachten ze hem niet, toen opeens was er aanleiding tot sporenonderzoek (wat me al een raadsel is, waarom dat niet meteen gedaan is),
Het ziet er iig niet goed uit. Van het begin af aan eigenlijk al niet en nu ze die vent vastzetten en het over "sporen" hebben.. bah.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:57 schreef milagro het volgende:
[..]
bloed, maarals er in het huis sporen van geweld zijn te zien, dan weet je al dat het ideale huwelijk helemaal niet zo ideaal was, dat er dus ws kort geleden nog een ruzie plaatsgevonden heeft, waar geweld bij te pas kwam en dat heeft de echtgenoot dus ws gelogen en dat is natuurlijk al reden om hem vast te nemen nu.
ik denk dat de tijdslijn in zijn verhaal niet klopte of zo, en dat ze daarom aanleiding zagn het huis te onderzoeken.
eerder verdachten ze hem niet, toen opeens was er aanleiding tot sporenonderzoek (wat me al een raadsel is, waarom dat niet meteen gedaan is),
Sporen van geweld kunnen ook gebroken dingen zijn, een beschadigde tafel, beschadigd behang, zien dat er pas geverfd is, of een nieuw tapijt gelegd, of er ergens overmatig is schoongemaakt, bepaalde kleding die een verhaal vertelt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:59 schreef Vow het volgende:
[..]
Ja luminol ed. Ik vroeg me af wat het anders zou kunnen zijn dan geweldsporen? Wat zouden ze anders met "sporen" kunnen bedoelen?
Ja dat is ook weer zo. Er kan best iets anders zijn wat 'niet klopt'. Dingen die missen of zo.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Sporen van geweld kunnen ook gebroken dingen zijn, een beschadigde tafel, beschadigd behang, zien dat er pas geverfd is, of een nieuw tapijt gelegd, of er ergens overmatig is schoongemaakt, bepaalde kleding die een verhaal vertelt.
Bloed kan natuurlijk ook van een bloedneus zijn, maar het zal dan dus een combinatie van dingen zijn.
Ms hebben ze ook aantekeningen gevonden of zo, die verdacht lijken.
Stel de man is betrokkken en heeft dan een en ander goed voorbereid dan is er ms iets gevonden.
Ik zeg maar iets geks, er ligt een routekaart van Duitsland in de auto en in huis zijn er aantekeningen gevonden , een routeuitstippeling naar een natuurgebied daar of zo
ja of dingen die niet missen juist, of bonnetjes waarop te zien is dat hij ergens geweest is het weekend voorafgaande aan de verdwijning of erna.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:13 schreef Vow het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo. Er kan best iets anders zijn wat 'niet klopt'. Dingen die missen of zo.
Ik ben een slechte Columbo
Dat was ook mijn 'wilde' theorie in het vorige topic.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag me af of de * volmaakte echtgenoot * en de de zus van die vrouw niet stiekem een verhouding hadden ofzo.....![]()
Ik las net in de krant dat de politie hem opgepakt heeft.
dat kan ook, maar dan had ze dat de politie toch wel gemeld, lijkt me?quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:43 schreef deedeetee het volgende:
Het kan best zijn dat ze zus zich door die man verhaaltjes op de mouw heeft laten spelden in dat geval staat haar wellicht een akelige verrassing te wachten
nou, dat is dan een verdomd lange psychose geweest, Re, want hij heeft dan alles keurig opgeruimd in huis (althans dat dacht hij) of in de auto (stel dat hij hen ergens naar toe gebracht heeft, een bos of duingebied) en is gewoon naar werk gegaan, heeft tegen de politie een lulverhaal op gehangen., tegen haar en zijn familie idem dito.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:47 schreef Re het volgende:
het hoeft helemaal geen psychopaat te zijn, kan ook een tijdelijke psychose zijn geweest, een vlaag van verstandsverbijstering
Getver. Kan het dus goed al een week eerder gebeurd zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:03 schreef milagro het volgende:
De kinderen bleken al eenweek ziek thuis te zijn, las ik , Gia, en ik neem aan dat de moeder dan ook thuis was.
Dus ms waren ze toen al weg, tenzij ze in die week gezien zijn.
tja, dat zou wmb dan al meteen verdacht zijn, als dat zo was, voor de politie blijkbaar niet dan want ze hebben hem een week laten lopen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Getver. Kan het dus goed al een week eerder gebeurd zijn.
Wie heeft ze eigenlijk ziek gemeld?
Als dat vader is geweest, is dat in dit geval toch wel verdacht.
de acties na de daad kunnen gewoon onder normale omstandigheden hebben plaatsgevonden, je weet niet hoe iemand reageert nadat hij/zij realiseerd wat er is gebeurd, de mens is irrationeel op zulk soort momenten, de mens zit vreemd in elkaar somsquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:53 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, dat is dan een verdomd lange psychose geweest, Re, want hij heeft dan alles keurig opgeruimd in huis (althans dat dacht hij) of in de auto (stel dat hij hen ergens naar toe gebracht heeft, een bos of duingebied) en is gewoon naar werk gegaan, heeft tegen de politie een lulverhaal op gehangen., tegen haar en zijn familie idem dito.
Het lijkt mij dat als je zoiets doet in een vlaag van, dat je daarna flink overstuur bent en ms zelf wel de politie belt of iig een familielid waarschuwt "er is iets vreselijks gebeurd, kom gauw".
nee, dat geloof ik niet, als hij ze iets aangedaan heeft, dan is hij erna veel te koelbloedig geweest, voor een plotselinge vlaag van.
Misschien gebeurt er nog wel een klein wondertje..quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:32 schreef Sanne het volgende:
Iedere keer hoop ik dat er nieuws is, dat ze terug zijn.
Maar dit duurt veel te lang.
Ik blijf hopen...
Ik heb er een heel hard hoofd in.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:52 schreef Barcelona het volgende:
Misschien gebeurt er nog wel een klein wondertje..
Relaties & Psychologiequote:Op vrijdag 22 april 2005 09:34 schreef ymme het volgende:
Ik kan wel janken
Waar zijn de mensen in Nederland toch mee bezig.
We moorden elkaar dadelijk nog helemaal uit
Waarom moet dit nou zo vaak gebeuren, waarom moet dit uberhaut gebeuren???
Ik kan niet tegen zulke dingen, wordt daar helemaal depresief van
quote:Op donderdag 21 april 2005 16:49 schreef Zephyrus het volgende:
Wat opvallend. Bij iedereen komt ze bekend voor. Ook bij mij, en m'n moeder en een kennis![]()
Zelfs al toen we haar voor de eerste keer al zagen. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Volgens mij gaat dit nog lang duren....
Haal dat maar weer weg.quote:
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik dacht namelijk dat haar naam met een M begon. Madelon, Manon... Zo iets. Marlies dus.quote:
Ja toeps, het lijkt echt sprékend..quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:17 schreef Toeps het volgende:
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik dacht namelijk dat haar naam met een M begon. Madelon, Manon... Zo iets. Marlies dus.
sorry Re, maar nee, ik wil daar niet aan.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:43 schreef Re het volgende:
[..]
de acties na de daad kunnen gewoon onder normale omstandigheden hebben plaatsgevonden, je weet niet hoe iemand reageert nadat hij/zij realiseerd wat er is gebeurd, de mens is irrationeel op zulk soort momenten, de mens zit vreemd in elkaar soms
uuh nee, totaal niet.quote:
Als je ze naast elkaar ziet lijken overeenkomsten tussen mensen die op elkaar lijken minder dan in je hoofd. Associatief zijn er zeker wel overeenkomsten tussen deze twee. De mond bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:42 schreef milagro het volgende:
[..]
uuh nee, totaal niet.
ik kom er wel op, zat net op de fiets en toen schoot het me te binnen, wilde ik het pakken was het weer weg.
zal best, maar die andere dame is niet degene aan wie ik dachtquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Als je ze naast elkaar ziet lijken overeenkomsten tussen mensen die op elkaar lijken minder dan in je hoofd. Associatief zijn er zeker wel overeenkomsten tussen deze twee. De mond bijvoorbeeld.
Als het niet om pakeerbonnen of snelheidsovertredingen gaat is onze politie makkelijk in te halen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:31 schreef helmavankuyk het volgende:
"Maar de realiteit van het onderzoek heeft ons ingehaald" zegt een woordvoerder van de politie.
Dat kun je wel stellen ja..
Ik bedoel stel dat die zus stiekem een verhouding heeft met die man en zich hiertoe heeft laten verleiden door * rare verhalen * over het gedrag van zus die wel met die man getrouwd is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:48 schreef milagro het volgende:
[..]
dat kan ook, maar dan had ze dat de politie toch wel gemeld, lijkt me?
Als leerling?quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:23 schreef Toeps het volgende:
WTF. Ik lees net op geenstijl dat ze op dezelfde middelbare school als ik heeft gezeten. Misschien van daar dat bekende gezicht.
Ze is iig 12 jaar ouder, dus dat lijkt me stug. Tenzij ze daar foto's van alle leerlingen ophangenquote:Geboortedatum: 1984-08-07
okay, snappemquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel stel dat die zus stiekem een verhouding heeft met die man en zich hiertoe heeft laten verleiden door * rare verhalen * over het gedrag van zus die wel met die man getrouwd is.
b.v. je zus wil geen sex met meer mij ze heeft geloof ik een ander![]()
ik vind nog steeds dat ze mer op Inge De Bruijn lijkt.quote:
Jup, als leerling. En in de school hangen inderdaad veel foto's van oud-leerlingen. Foto's gemaakt bij evenementen zoals Talent Time, of werkweken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Als leerling?
[..]
Ze is iig 12 jaar ouder, dus dat lijkt me stug. Tenzij ze daar foto's van alle leerlingen ophangen![]()
Zoals altijd bij dit soort zaken weet de politie veel meer dan wij, en terecht. De politie heeft als taak zaken op te lossen, niet om burgers een spannend, afgerond verhaal te leveren.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:10 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze niet vanaf dag 1 een onderzoek in huis hebben gedaan, ze zijn er vanuit gegaan dat ze gewoon vrijwillig is weggegaan en daar mee klaar maar vergeten dat er ook 2 kleine kinderen bij betrokken zijn!
quote:Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.
"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
ms om zo de indruk te wekken dat ze 'in de war' moet zijn geweest, en dat als ze gevonden worden, er aan een ongeval of zelfmoord wordt gedachtquote:Op vrijdag 22 april 2005 13:13 schreef bianca en michael het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat als hij ze idd vermoord heeft en de schijn wilde ophouden dat ze zelf vertrokken is, hij haar paspoort en portemonnee thuis heeft gehouden, want die zou ze niet meegenomen hebben.
En wat ik niet begrijp is waarom iedereen zich niets aan trekt van 't feit dat de politie de man buiten verdenking heeft gesteld..quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:13 schreef bianca en michael het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat als hij ze idd vermoord heeft en de schijn wilde ophouden dat ze zelf vertrokken is, hij haar paspoort en portemonnee thuis heeft gehouden, want die zou ze niet meegenomen hebben.
omdat de man opgepakt is NA sporenonderzoek en dus de man niet langer buiten verdenking is gesteld blijkbaar.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
En wat ik niet begrijp is waarom iedereen zich niets aan trekt van 't feit dat de politie de man buiten verdenking heeft gesteld..![]()
Dream on, sensatiezoekers, hij is 't niet!
Als je nou even gelezen had, had je gezien dat dat dus inmiddels is teruggedraaid en de beste man is aangehouden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
En wat ik niet begrijp is waarom iedereen zich niets aan trekt van 't feit dat de politie de man buiten verdenking heeft gesteld..![]()
Dream on, sensatiezoekers, hij is 't niet!
Dat is inderdaad niet erg geloofwaardig. Mensen die psychotisch zijn worden tot de zogenaamde ongeorganiseerde moordenaars gerekend. Dat betekent oa dat ze vaak veel sporen achterlaten en zich bovendien schuldig voelen over wat ze tijdens een psychose hebben misdaan. Die slaan dikwijls snel door als ze eenmaal gepakt zijn en zijn bovendien al snel te herkennen als psychotisch aan de warrige verhalen die ze vertellen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:41 schreef milagro het volgende:
sorry Re, maar nee, ik wil daar niet aan.
Je eigen kinderen en vrouw vermoorden in een vlaag van, okay, maar daarna de lichamen in de auto 'gooien' en weet ik waar naar toe rijden, ze daar begraven, thuis alle sporen weg werken (bijna alle dus, blijkt nu), naar je werk gaan, de hele dag daar koel de vermoorde onschuld gaan zitten uitgangen, naar huis rijden, de politie bellen en dan meerdere malen een heel lulverhaal ophangen aan de politie en familie, bij verhoren niet doorslaan, maar volhouden dus iig tot nu toe, ... nee, gaat er niet in bij mij en is volgens mij ook niet 'in de lijn van' een proces van een vlaag van verstandsverbijstering.
Als je dat allemaal kan opbrengen, dan is er een complete week van verstandsverbijstering geweest.
Yep, ze slagen er zelfs in 'specialisten' -nou ja, iets minder gespecialiseerd dus als ze zelf dachten- om de tuin te leiden. Ze weten precies wat de ander wil horen en welke knoppen ze moeten indrukken om die ander te overtuigen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:50 schreef milagro het volgende:
idd watchers, manipuleren als geen ander, en wel zo dat ze ook psychiaters voor de gek kunnen houden en zo een proefverlof eruit kunnen slepen "meneer was toe aan een terugkeer in de maatschappij" om vervolgens als 1e stap in de buitenwereld weer genadeloos toe te slaan
Is zij daadwerkelijk de schrijfster van dat boek?quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:17 schreef Barcelona het volgende:
Boek
Titel: Noodkreet om Michael
Subtitel: Brieven aan mijn verslaafde broer.
Auteur: Veen, Claudia van
Psychiaters en hun ego'squote:Op vrijdag 22 april 2005 14:05 schreef milagro het volgende:
ze weten ms ook wel beter nu, maar beter weten nu impliceert meteen dat je dus tot die tijd er falikant naast zat en dat toegeven is onprettig blijkbaar
Ik had het ook al gezien, maar ik dacht van niet. Het is uit 1991, toen zat Claudia nog op de middelbare school.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:19 schreef Tokay het volgende:
[..]
Is zij daadwerkelijk de schrijfster van dat boek?
Ik weet het niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:19 schreef Tokay het volgende:
[..]
Waarom heb je de link weggehaald?quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:48 schreef Barcelona het volgende:
Ik weet het niet.
enig idee hoeveel Claudia van Veens er zijn in NL?quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:19 schreef Tokay het volgende:
[..]
O.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:19 schreef milagro het volgende:
[..]
omdat de man opgepakt is NA sporenonderzoek en dus de man niet langer buiten verdenking is gesteld blijkbaar.
quote:Man vermiste vrouw en kinderen aangehouden
door René van Leusden
ZOETERMEER | De 33-jarige echtgenoot van de vermiste Zoetermeerse Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke en Charlotte is donderdagavond aangehouden. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de vermissing van de 31-jarige vrouw en de meisjes van 5 en 3 jaar.
Rechercheurs onderzochten gisteren behalve de woning ook de auto van de aangehouden echtgenoot op sporen. De wagen is daarna weggesleept.
(foto Phil Nijhuis | GPD)
Tot de aanhouding werd overgegaan nadat rechercheurs in de woning van het gezin aan de Haverakker in de wijk Seghwaert sporen hadden aangetroffen die wijzen op een misdrijf. Om wat voor sporen het precies gaat, wil de Haagse persofficier van justitie mr. Astrid Rijsdorp nog niet zeggen: "Maar het zijn geen lichamen."
Het Openbaar Ministerie heeft nog geen idee waar de vrouw en de kinderen zijn. De man is donderdagavond en vrijdagmorgen verhoord. Het OM wilde vanmorgen (vrijdag) niet zeggen of hij inmiddels een bekentenis heeft afgelegd. Vanmiddag zou de rechter-commissaris bepalen of de inverzekeringstelling rechtmatig is. Het sporenonderzoek in de woning is vanmorgen (vrijdag) hervat. Donderdagavond werd de verzegelde, gemeenschappelijke ondergrondse vuilcontainer voor onderzoek afgevoerd naar Den Haag. De buurt reageerde vanmorgen (vrijdag) geschokt op het nieuws over de aanhouding. "Mensen praten er veel over. Je ziet echt dat ze steun zoeken bij elkaar, vooral de moeders met jonge kinderen", zei een oudere vrouw op de Erwtenakker. Marieke en Charlotte aaiden haar kleine, witte hondje wel eens. Uit reacties van jonge moeders spreekt bezorgdheid en angst. "Ik laat m'n kinderen hier niet meer met een gerust hart in het speeltuintje spelen. Je weet niet of zo'n man weer terugkomt. Die gedachte vind ik het engst." Claudia Harteveld en haar dochtertjes worden sinds vorige week maandag vermist. Ze zouden die ochtend het laatst thuis zijn gezien door de verdachte.
thuis dus bij de vaderquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Is het nou al bekend waar Jack zich zou bevinden?
dat vraag ik mij ook afquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:24 schreef sijkweiv het volgende:
En wat zegt dat dat de politie een persconferentie geeft en niet justitie??
quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ze zijn gevonden...................................
op de camping van zn ouders... hij heeft ze vermoord...
uit zeer betrouwbare bron vernomen...
echt kut
voor die gast mogen ze vandaag de doodstraf nog invoeren.....
sterkte voor de familie......
uh nee, maar daarom raakt het me nog wel.quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
sorry ik heb de rest niet doorgelezen.... maar jij kent ze persoonlijk???
gdvrdmm... ik hoop nog steeds dat dit een onzin-post isquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ze zijn gevonden...................................
op de camping van zn ouders... hij heeft ze vermoord...
uit zeer betrouwbare bron vernomen...
echt kut
voor die gast mogen ze vandaag de doodstraf nog invoeren.....
sterkte voor de familie......
Heb je het uit een officiële bron? Kunnen we snel een bevestiging in de media verwachten?quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja sorry 100%
tja ik weet niet of ik er eik over mag praten...
maar geloof me t klopt echt.... helaas klopt t echt.......
Je moet journalist wordenquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nee... geen onzin... sorry...
normaal breng ik wat vrolijkere berichten..... maar deze x niet helaas....
tis wel een scoop want de media weet t nog niet.....
Waar?quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik hoorde van iemand uit Zoetermeer dat ze zijn gevonden.
Relatieproblemen? ICT-nerdje dat trouwt met een wulpse meid...gaat bijna nooit goed.quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:53 schreef thaleia het volgende:
Ik ben bij dit soort zaken altijd zo benieuwd naar het motief...wat zit hier in godsnaam achter?
een andere vrouw en geen allimentatie willen betalenquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:53 schreef thaleia het volgende:
Ik ben bij dit soort zaken altijd zo benieuwd naar het motief...wat zit hier in godsnaam achter?
tja... graag gedaan is niet echt t juiste wat ik nu kan zeggen....quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:55 schreef cpcpb het volgende:
bedankt mr Spliffy ik ben bang dat ik je wel geloof..
klote zeg, dit!
we zullen het over een half uurtje wel horen.. :-(
Vele moordenaars denken de perfecte moord te hebben gepleegd.quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:58 schreef thaleia het volgende:
Ik zou persoonlijk liever alimentatie betalen dan voor twintig jaar de bak indraaien. Maar hij meende blijkbaar echt dat hij hiermee weg zou kunnen komen....
Of ze is vreemd gegaan met een jeugdliefde die ze via schoolbank.nl heeft ontmoet, man komt er achter, man wil zijn kinderen niet kwijt, en vermoord ze daarom maar. (Klinkt raar, maar het komt vaker voor, zieke geesten...)quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:56 schreef milagro het volgende:
[..]
een andere vrouw en geen allimentatie willen betalen
dat is het enige zieke wat ik kan bedenken.
Het blijft nog speculeren, net als bij dat gezin uit Hilversum van vorige week. Nu weet ik niet wat erger is, er zelf ook een einde maken of proberen er onderuit te komen en als dat mislukt de gevolgen nemen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:08 schreef Barcelona het volgende:
dat hij die vrouw vermoord in enorme woede, maar die twee dochters.. nah, echt geen woorden voor.
die man uit H'sum was blijkbaar de weg compleet kwijt, een wanhoopsdaad.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:13 schreef Charmian het volgende:
[..]
Het blijft nog speculeren, net als bij dat gezin uit Hilversum van vorige week. Nu weet ik niet wat erger is, er zelf ook een einde maken of proberen er onderuit te komen en als dat mislukt de gevolgen nemen.
ja, vandaar ook dat ze bij Editie NL zo nadrukkelijk vermeldden dat de politie die persconferentie zal houden en niet justitie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:18 schreef marcb1974 het volgende:
De buurtbewoners hebben een uitnodiging ontvangen voor een bijeenkomst over het gebeuren. Met daarbij een brief van slachtofferhulp. Dit kan nooit goed nieuws zijn.
tja...beetje zinloos na 1 week complete opening van zaken wb naam en foto'squote:
Je vergist je snel. Ik zou zweren dat ik een paar dagen geleden Orlando Bloom in de metro zag, terwijl je weet dat het onmogelijk is...quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe zit het dan met getuigen die de vrouw nog hadden gezien in Leidschendam op dinsdag?
De lichamen zijn ook al gevonden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat ze ergens in Nederland begraven liggen.
Dat is wel heel vreemd, heeft niemand ze die 5 dagen gemistquote:Op vrijdag 22 april 2005 19:50 schreef calvobbes het volgende:
Hij heeft ze dus al op 6 april vermoord, en deed pas op 11 april aangifte van vermissing
Lekker belangrijk. Twee mensen welke nooit de kans hebben gehad te leven....quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In de gevangenis zal het geen makkelijke tijd voor hem worden.
hij heeft de kids (en ws dus ook zijn vrouw) ziek gemeld.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is wel heel vreemd, heeft niemand ze die 5 dagen gemist
Die kinderen krijgen ook nooit meer de kans te leven op deze aarde. Triest, maar waar. Nu maar hopen dat die vent het erg moeilijk gaat krijgen in de bajes.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Twee mensen welke nooit de kans hebben gehad te leven....
Op dit soort momenten kan je alleen maar hopen dat er een god bestaat.
Buren, familie, etc.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:53 schreef milagro het volgende:
[..]
hij heeft de kids (en ws dus ook zijn vrouw) ziek gemeld.
en er zat een weekend tussen
Zoetermeer....quote:
Ja en, ik woon in Capelle a/d IJssel, het zoetermeer van Rotterdam.quote:
Ok maar familie, vrienden, vriendinnen, vriendinnetjes van die kids, ouders, schoonouders, zus, niemand die contact op neemt al is het maar vanwege de zieke kinderen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:53 schreef milagro het volgende:
hij heeft de kids (en ws dus ook zijn vrouw) ziek gemeld.
en er zat een weekend tussen
In Zoetermeer kennen veel mensen de buren niet.... boeiend als ze de buurvrouw een paar dagen niet zien.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en, ik woon in Capelle a/d IJssel Het zoetermeer van Rotterdam.
Ik zie echt m'n buren wel, en mijn ouders spreek ik ook regelmatig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |