Natuurlijk had ik wat jij schreef willen schrijven en maakte ik het me er makkelijk vanaf. Ben het er uiteraard volledig mee eens.quote:Staat hoog in mijn favo films... over de joden vervolging in WO-II.
Vooral het laatste deel van de film is erg goed neergezet.......
Hij is moeilijk te vergelijken met Schindlers List.... hij is niet beter maar ook zeker niet slechter.
Deze film is op 1 punt veel beter, hier speelt de hoofdrolspeler niet een neergezette hoofdrol. Maar geeft nauwkeurig het leven van de joodse gemeenschap in beeld tijdens WO-II in het zwaarst getrokken land. Roman Polanski is natuurlijk ook niet de eerste de beste die zo'n film in elkaar kan zetten. Stukje vakwerk van top niveau...
Dat krijg je na verloop van tijd.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:.
Wat ik niet snap, Joden lopen gewoon door terwijl er doden op de straat liggen.
Ah, okay.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat krijg je na verloop van tijd.
Je begint het te snappen!quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:10 schreef George-Butters het volgende:
Leegheid
Het is het ghetto, toch? Daar worden de meesten na verloop van tijd ongevoelig voor zulke misere, zoals de Muzelmannen in de kampen.quote:
Leegheidquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is het ghetto, toch? Daar worden de meesten na verloop van tijd ongevoelig voor zulke misere, zoals de Muzelmannen in de kampen.
Post s wat werkquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:16 schreef Johan_de_With het volgende:
De dichter vertrekt.
Nee, die krijgen 20 maagden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is het ghetto, toch? Daar worden de meesten na verloop van tijd ongevoelig voor zulke misere, zoals de Muzelmannen in de kampen.
Juist.quote:FNP verdeeld over Fries onderwijs
LEEUWARDEN - FNP-voorzitter Cees van der Meulen is het oneens met de koers van de statenfractie van zijn partij in de kwestie over Friestalig onderwijs. De statenleden benadrukken de principiële gelijkwaardigheid van het Nederlands en het Fries in het basisonderwijs, Van der Meulen vindt de gelijkberechtiging minder van belang dan een uitvoerbare praktijk.
De FNP maakte zich met andere fracties, waaronder het CDA en de PvdA, onlangs sterk voor het vasthouden aan de gelijkwaardigheid volgens de wet van beide talen. Hiermee werd een uitvoeringsplan dat PvdA-gedeputeerde Bertus Mulder had ontwikkeld met steun van het onderwijsveld, voorlopig van tafel geveegd.
De gedeputeerde verbond daarop zijn portefeuille aan de kwestie, omdat hij vasthoudt aan de per school verschillende lesvormen voor de Friese taal. Van der Meulen is het van harte met deze benadering eens. ,,As men prate kin fan in prinsipieel kamp en in pragmatysk kamp, heart de fraksje yn it earste en ik yn it lêste thús. Ik hecht wearde oan in útfierber plan, en dêrom is Mulder de man dy't myn stipe krijt.''
De verschillen van inzicht hebben geen invloed op de sfeer in de partij. De voorzitter, lachend: ,,Nee hear, Johannes (Kramer, fractieleider, red.) en ik kinne noch prima troch ien doar. Sa'n skeel moat kinne.'' Ook Van der Meulens partner, Nynke Beetstra, bepleitte gisteren in deze krant warme steun aan de koers van gedeputeerde Mulder.
Bron: LC
Champagne en sigaren van het huis.quote:Het banmeldtopic. We're the dream team!
SCH en Pr0nXXX kunnen niet normaal doen in NWS. Lekker op de man spelen en daardoor topic op zeep helpen.
Beiden een weekban POL/NWS
Toe maar, dat is ook nog eens aan inflatie onderhevig.quote:
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
Dat wordt dus statiegeld terug brengen.quote:Op zondag 17 april 2005 10:41 schreef George-Butters het volgende:
jeuh ik kan niet meer pinnen! En de stufi komt ook nog niet binnen komende week.
En veel brood met pindakaas eten...quote:Op zondag 17 april 2005 11:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat wordt dus statiegeld terug brengen.
ook goedemorgen. Koken van statiegeld is wel een goed idee. Wat Drugshond zegtquote:Op zondag 17 april 2005 11:19 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En veel brood met pindakaas eten...
Is dat lekker, gekookt statiegeld?quote:Op zondag 17 april 2005 11:21 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
ook goedemorgen. Koken van statiegeld is wel een goed idee. Wat Drugshond zegt
Wat was de reactie?quote:Op zondag 17 april 2005 11:25 schreef Sidekick het volgende:
Dus ik zo van: goeiemorgen.
alles is eetbaar, als je het maar goed verwarmt, 'effe checke'quote:Op zondag 17 april 2005 11:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Is dat lekker, gekookt statiegeld?
Ontwikkelingshulp!quote:Op zondag 17 april 2005 11:27 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
alles is eetbaar, als je het maar goed verwarmt, 'effe checke'
Heb jij ook wat nodig?quote:
Teddy zei niets terug.quote:
Pannekoeken met spek en kaas vullen beter.... en is ook goedkoop te maken.quote:Op zondag 17 april 2005 11:19 schreef George-Butters het volgende:
En veel brood met pindakaas eten...
quote:Op zondag 17 april 2005 12:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
- De goeie oude studententijd... zucht -
Doet me denken aan een topic van 1 jr terug.quote:
quote:Op zondag 17 april 2005 12:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doet me denken aan een topic van 1 jr terug.
- Koken voor luie kut studenten [CUL] -
De meest serieuze wonderbaarlijke creaties heb ik toen gezien... Een blikje Whiskas was in mijn optiek lekkerder.
Ook herkenbaar ja. Ken mensen die gewoon een blik bruine bonen opwarmen, in de magnetron, Aldi stroop erover en klaar.quote:Op zondag 17 april 2005 12:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Bruine bonen, uien, spek en een hoop Curry. Kost echt geen kont. Zeker niet als je het met meerdere eet....
![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 12:33 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ook herkenbaar ja. Ken mensen die gewoon een blik bruine bonen opwarmen, in de magnetron, Aldi stroop erover en klaar.
Drie dubbeltjes.quote:Op zondag 17 april 2005 12:35 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Waarom aldistroop? Smaakt dat anders of scheelt dat een dubbeltje?
Frits Wester ademt en eet het CDAquote:Op zondag 17 april 2005 12:44 schreef sizzler het volgende:
Oh, en heeft iemand Barend en Van Dorp gezien afgelopen vrijdag? Mijn GOD wat waren die presantatoren, hofnar Jan Mulder voorop, weer tenenkrommend onprofessioneel en gekleurd toen Frits Wester het in de SP propaganda machine waagde te zeggen dat hij tegen een royaal gebaar van de Koningin was.
quote:Op zondag 17 april 2005 12:53 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Als ik die Mulder zie, bij Barend en van Dorp, dan denk elke keer dat ie tijdens de reklame even snel een blauw pak aantrekt om wat bij te beunen.
Dronken mensen zijn irritant. - Done.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hou me op de hoogte of die maat nog thuisgekomen is.
quote:
'Mogelijke banden KLM-passagier en Al-Qa'ida'
Aan boord van het KLM-vliegtuig dat vorige week de toegang tot het Amerikaanse luchtruim werd ontzegd, waren twee Saudische broers waarvan één op dezelfde vliegschool heeft gezeten als een van de kapers van 11 september 2001.
Eén van de broers werd direct na de aanslagen van 11 september de Verenigde Staten uitgezet. Dit meldt het Amerikaanse tijdschrift Newsweek op basis van anonieme bronnen bij Amerikaanse en Europese veiligheidsdiensten.
Het bewuste KLM-vliegtuig was vorige week op weg van Amsterdam naar Mexico, via het Amerikaanse luchtruim. Bij een routinecontrole van de passagiersgegevens, die de Amerikanen van de Mexicaanse luchtvaartautoriteiten hadden gekregen, bleek dat de twee verdachte Saudische broers in het vliegtuig zaten.
Vliegschool
Eén van hen had met 11 september-kaper Hani Hanjour op dezelfde vliegschool in Arizona gezeten, reden voor de Amerikanen om een aanval in de stijl 11 september te vrezen.
De Amerikaanse autoriteiten sloegen groot alarm, en weigerden het vliegtuig toegang tot het Amerikaanse luchtruim. Van Canada mocht het vliegtuig ook niet landen, dus moest het terugkeren naar Schiphol. Het duo vloog door naar Londen, waar hen ook de toegang werd geweigerd.
Ze zijn nu in Saudi-Arabië, waar ze worden verhoord. Het incident riep in de Nederlandse politiek veel vragen op.
Mexico
Een week na het incident menen terreurbestrijders dat de verdachten waarschijnlijk geen kwaad in de zin hadden, maar dat ze, zoals ze zelf ook beweerden, naar Mexico vlogen om hun zieke vader te bezoeken, een Saudische oud-diplomaat.
Anderen beweren dat Al-Qa'ida juist probeert voet aan de grond te krijgen in Mexico, vanwege zijn poreuze grens met de Verenigde Staten.
Eisen
De KLM heeft intussen toegegeven aan de Amerikaanse eisen om passagierslijsten te vergelijken met Amerikaanse lijsten van terreurverdachten, ook als de vliegtuigen alleen door Amerikaans luchtruim gaan, en er niet landen
quote:The roof, the roof, the roof is on fire
We don't need no water let the motherfucker burn
Burn motherfucker burn
Burn, burn, burn, burn
Just a little and nothing now it's over
Just a little and nothing now it's done
What you said, no
You're never gonna say again
In your own special way you tear me down
Sway - no hypnotic
Neither up nor down
Just been turned and turned
It just sits inside so it burns and burns
If I can't decide what makes you hurt
In your own special way you tear me down
So ask me please, please
Give me something good, now
Something
Give me something good, now
Give me
Come sway this way
Een FokBlock?quote:Op zondag 17 april 2005 16:11 schreef Monidique het volgende:
Goed, FokBlock is weer up and running, nu mét update-functie* Dan ga ik ondertussen met een testversie verder.
*: die nog niet helemaal lijkt te werken**
**: of wel, maar niet zoals ik wil
Ik lees het nu ja. Cool!quote:
Conclusie : Cohen is een campo ?!quote:Op zondag 17 april 2005 19:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Twee treinen met joden terug gestuurd, maar Cohen zat in het stadion.
2-3!
quote:Op zondag 17 april 2005 19:46 schreef Monidique het volgende:
Later misschien nog een JdW-generator maken die écht goed werkt,.
Wat een gast!quote:Op zondag 17 april 2005 12:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dronken mensen zijn irritant. - Done.
Wat mis ik? Tegenlicht invallen?quote:Op zondag 17 april 2005 20:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijkt er al iemand naar Ned. 3?
Peking Express!quote:Op zondag 17 april 2005 20:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijkt er al iemand naar Ned. 3?
Nee, die kijkt met een zekere passe uit zijn ogen. Kickie daarintegen kijkt IRL nogal gedesillusioneerd uit zijn aangezicht.quote:
Na de tig-ste keer dat die lui ontecht zijn opgepakt door de lokale autoriteiten wordt het wel wat saai.quote:
Mooie afatar!quote:
J.Slayer Bach?quote:Op zondag 17 april 2005 21:44 schreef Monidique het volgende:
* Monidique is playing 01. Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen - O Lamm Gottes, unschuldig (FLAC@297kbps, 34.6mb, 0:03/6:59)
Vliegcursussen, toch?quote:Op zondag 17 april 2005 21:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onbekende bestandsformaten zijn het kussen vd Duivel.
Al dat voetbalschorum moet in de Noordzee geflikkerd worden, voor de rest zal voetbal mij een biet wezen.quote:Op zondag 17 april 2005 21:41 schreef lucida het volgende:
Het kan, zoals sizzler zou zeggen, misschien wel aan mijn perceptie liggen, maar ik krijg de indruk dat uit de laatste reacties een wat katerige stemming klinkt. Kennelijk zijn er een hoop Rotterdamsupporters onder de users. Wat heeft SC Heerenveen het trouwens knap gedaan tegen Vitesse. SCH zal best wel in zijn nopjes zijn met het resultaat.
quote:Op zondag 17 april 2005 21:31 schreef Monidique het volgende:
In ieder geval ga ik nu proberen een gemakkelijk optiemenuutje te maken.
Het massaal dumpen van uitschot druist in tegen de geldende milieunormen.quote:Op zondag 17 april 2005 22:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Al dat voetbalschorum moet in de Noordzee geflikkerd worden
Op de boot naar Brazilie zetten en laten zinken voor de kust?quote:Op zondag 17 april 2005 22:27 schreef lucida het volgende:
[..]
Het massaal dumpen van uitschot druist in tegen de geldende milieunormen.![]()
Daar is het nu te laat voor. Voor die muziek, dan.quote:Op zondag 17 april 2005 22:27 schreef Monidique het volgende:
* Monidique is playing 22. Der Heiland Fällt vor seinem Vater nieder (FLAC@372kbps, 3.27mb, 0:06/0:53)
het was een ongeluk.quote:
Mooie afatar!quote:Op zondag 17 april 2005 22:27 schreef Monidique het volgende:
* Monidique is playing 22. Der Heiland Fällt vor seinem Vater nieder (FLAC@372kbps, 3.27mb, 0:06/0:53)
Of wat dieper landinwaarts aan een school piranha’s voeren in het kader van de lokale hongerbestrijding.quote:Op zondag 17 april 2005 22:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Op de boot naar Brazilie zetten en laten zinken voor de kust?
Je moeder. Het was een ongelukje, haar scherpheid deden de condoom scheuren.quote:
Een beter milieu, samen lossen we het wel op!quote:Op zondag 17 april 2005 22:34 schreef lucida het volgende:
[..]
Of wat dieper landinwaarts aan een school piranha’s voeren in het kader van de lokale hongerbestrijding.![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je moeder. Het was een ongelukje, haar scherpheid deden de condoom scheuren.
De Meki-generator.quote:Op zondag 17 april 2005 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
haar scherpheid deden de condoom scheuren.
Jouw positieve kijk op het leven is aanstekelijk!quote:
Ich lieb dich, mich reizt deine schöne Gestalt,quote:Op zondag 17 april 2005 22:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daar is het nu te laat voor. Voor die muziek, dan.
Wat? Voetbalsupporters die zich misdragen aanpakken?quote:
Welke positieve kijk?quote:Op zondag 17 april 2005 22:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jouw positieve kijk op het leven is aanstekelijk!
Juist!quote:
Blijf je dit nu doen?quote:Op zondag 17 april 2005 22:38 schreef lucida het volgende:
[..]
Ich lieb dich, mich reizt deine schöne Gestalt,
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt!![]()
Oeh yeah! Oi oi oi!quote:Op zondag 17 april 2005 22:40 schreef Monidique het volgende:
Zo is het en niet anders.
Geheel in de geest van de Cannibal Holocaust?quote:Op zondag 17 april 2005 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een beter milieu, samen lossen we het wel op!
Nee, maar driemaal is scheepsrecht:quote:Op zondag 17 april 2005 22:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Blijf je dit nu doen?
Der Gott, der Eisen wachsen liess,
Der wollte keine Pederasten..
Of The lord of the flies, pleur ze allemaal op een onbewoond eiland en de mazzel!quote:Op zondag 17 april 2005 22:45 schreef lucida het volgende:
[..]
Geheel in de geest van de Cannibal Holocaust?![]()
Dat dacht Schicklgruber ook.quote:
And may I yet live to admirequote:Du liebes Kind, komm geh' mit mir!
Gar schöne Spiele, spiel ich mit dir.![]()
Met jouw voorstel het hele zooitje naar Zuid-Amerika af te schepen, komen we al in stuk in de juiste richting.quote:Op zondag 17 april 2005 22:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een voetbalsupporter zwaargewond geraakt doordat vuurwerk in zijn broekzak afging.![]()
Voetbalsupporters sloopten twee treinstellen en gingen op het spoor lopen, de spanning ging van de bovenleiding af. Why???![]()
![]()
quote:Intussen stond het wereldkampioenschap voetballen van 1970 voor de deur. In juni 1969 werden er daartoe selectiewedstrijden gehouden tussen Honduras en El Salvador. De eerste wedstrijd (op 6 juni) werd gewonnen door Honduras. Maar een tweede wedstrijd (op 15 juni) werd door Honduras smadelijk verloren. Op 28 juni werd in Mexico een laatste, beslissende wedstrijd gespeeld die weer werd verloren door Honduras.
Als gevolg hiervan liepen de spanningen omtrent de Salvadoranen in Honduras nog verder op. Uiteindelijk trokken Salvadoraanse troepen op 14 juli 1969 Honduras binnen om hun landgenoten (die overigens El Salvador waren ontvlucht) te beschermen. Deze “voetbaloorlog” werd na zes dagen gestaakt, na internationale bemiddeling. Er waren toen minstens 2000 doden gevallen.
quote:Op zondag 17 april 2005 23:07 schreef lucida het volgende:
[..]
Met jouw voorstel het hele zooitje naar Zuid-Amerika af te schepen, komen we al in stuk in de juiste richting.
[..]
fok wordt steeds ongeloofwaardiger, niet dat dat erg is, ik kom hier voor vermaak en vervelingbestrijding.quote:Op zondag 17 april 2005 23:22 schreef lucida het volgende:
[..]
So much for running on Fok policy?!...![]()
Vind je het erg als ik even wacht op een officiele release?quote:Op zondag 17 april 2005 23:28 schreef Monidique het volgende:
http://demonic.mine.nu/fo(...)eta/fokblockbeta.xpi
Oké. Deze zoekt élke pagina naar gebande gebruikers, zelfs op nu.nl, bijvoorbeeld, dus het is NIET MOOI, maar hij kan uitgetest worden. Zorg ervoor dat je eerst via about:config de sleutel fokblock.blacklist aanmaakt, want ik ga zo even kijken wat er gebeurt als die sleutel weg is,!
Dat wordt morgen dan, denk ik,quote:Op zondag 17 april 2005 23:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik even wacht op een officiele release?![]()
Meld 'm aan bij Firefox!quote:
zozoquote:Op maandag 18 april 2005 00:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is maar een optie linkse harige, net zoals je niet op FOK hoeft te zijn, ben je evenmin verplicht die verzameling javascripts te installeren.
Ben je nou student of leraar?quote:Op maandag 18 april 2005 08:31 schreef George-Butters het volgende:
Tijd om op te staan!
Maar ik heb geen zin,
Maar ik heb geen zin,
om naar m'n werk te gaan.
quote:Reportage
‘Gooi geen stenen, neem tomaten en eieren’
Van onze correspondent Hans Moleman
SHANGHAI - Vanwege felle Chinese demonstraties tegen Japan voerden de ministers van Buitenlandse Zaken van beide landen overleg. Van excuses wil China niets weten.
Tokio verdenkt Peking ervan de anti-Japanse demonstraties in China aan te wakkeren
Het begon met sms’jes en emails. ‘Ben je vaderlandslievend en zaterdag vrij, doe dan alsjeblieft mee met de demonstratie’, luidde de oproep die in de aanloop naar het weekeinde in Shanghai de ronde deed. ‘Al mijn vrienden hebben het ontvangen. Ik weet niet wie erachter zit, maar ze vragen je steeds de oproep door te geven’, zegt Nevin. Hij is student aan een van de universiteiten van Shanghai, de stad waar zaterdag tienduizenden mensen de straat op gingen om te demonstreren tegen Japan.
Het was het tweede weekeinde van anti-Japanse demonstraties in China. De overwegend jonge demonstranten trokken naar het Japanse consulaat, dat was afgeschermd door een forse politiemacht. Japanners die in China wonen, kregen van hun ambassade het advies binnen te blijven.
De eruptie van anti-Japanse sentimenten in China markeert een dieptepunt in de naoorlogse relatie tussen de twee Aziatische rivalen. De Japanse minister van Buitenlandse Zaken, Nobutaka Machimura, vloog zondag voor spoedoverleg naar Peking. Zijn Chinese ambtgenoot Li Zhaoxing zag echter geen reden verontschuldigingen aan te bieden aan Japan.
Li: ‘De Chinese regering heeft nooit iets gedaan waarvoor het zijn excuses aan de Japanse bevolking zou moeten maken. Het probleem is dat de regering van Japan enkele dingen heeft gedaan waarmee het de gevoelens van de Chinese bevolking heeft gekwetst, inzake de kwestie Taiwan, op het punt van de mensenrechten en voor door de manier waarop Japan omgaat met de geschiedenis.’
De dialoog tussen Peking en Tokio is zwaar belast, niet alleen door het verleden, maar nu ook door de verdenking van Japanse zijde dat de Chinese autoriteiten de protesten manipuleren. In Shanghai doken daarvoor net als vorige week bij de demonstratie in Peking aanwijzingen op. ‘We kregen donderdag in de collegezaal van onze professor te horen dat we het recht hebben te demonstreren, maar dat we ons wel netjes moeten gedragen’, vertellen studenten.
De organisatoren van het protest lieten via internet een ‘Instructie aangaande het protest tegen rechtse Japanners’ circuleren. De anonieme mail bevatte behalve het tijdstip en twee marsroutes ook tips voor demonstranten. ‘Neem eten en water mee, en zorg dat het geen Japanse merken zijn. Gooi geen stenen, ijzer of andere harde dingen naar het Japanse consulaat. Hou het bij tomaten en eieren. Wees voorzichtig wanneer je de Japanse vlag en het portret van de premier aansteekt! Zorg ervoor dat je je niet verbrandt!’ Advies is er ook over de leuzen: ‘Boycot Japanse producten! Geen verdoezeling van de geschiedenis in Japanse schoolboeken! Geen zetel in de VN-Veiligheidsraad voor Japan!’
Geef ons Diaoyu-eiland terug!
Het kader van de Chinese Communistische Partij heeft volgens studenten vergaderingen op de universiteiten georganiseerd, níet om de demonstraties af te kappen, maar om te regelen dat ze ‘netjes’ verlopen.
De Chinese politie stuurde een oproep rond met soortgelijke inhoud. ‘Demonstranten die hun patriottische gevoelens willen uiten moeten zich verstandig gedragen. Gehoorzaam de wet en vertoon ordelijk gedrag’, aldus het Shanghai Security Bureau in een sms die als ‘servicebericht’ naar mobiele telefoons in de stad werd verstuurd.
De organisatoren geven er blijk van te beseffen dat het uit de fles halen van de geest van het Chinese nationalisme risicovol is: ‘Het is heel belangrijk dat het protest wordt gecontroleerd. De protestleiders van bedrijven, scholen en sociale groepen moeten hun eigen groep in de gaten houden. Shanghai is een internationale stad, en het economische hart van China, dus doe voorzichtig!!! Luister naar de politie, vooral voor het consulaat. Gooi niets als een agent naar je kijkt. Val geen Japanse winkels en bedrijven aan, want dat komt China op schadeclaims te staan. Blijf alsjeblieft kalm!’
De Chinese regering ontkent iets met de organisatie van het protest te maken te hebben. Ze heeft echter de schijn tegen: demonstraties worden in China doorgaans in de kiem gesmoord, tenzij ze in het straatje van de regering passen. Zo orkestreerden de autoriteiten in 1999 na het bombardement op de Chinese ambassade in Belgrado protesten met stenengooiende studenten bij de Amerikaanse ambassade in Peking.
‘Ik denk dat de staat ook ditmaal het protest tegen Japan aanstuurde, maar desondanks is geschrokken van de respons’, zegt een buitenlandse diplomaat in Shanghai. ‘Men probeert de zaak nu weer in de gewenste banen te krijgen. Over twee weken is het 1 mei, vakantie, dan waait het hopelijk wel over.’
http://en.wikinews.org/wi(...)e_embassy_in_Beijingquote:Chinese rioters storm Japanese embassy in Beijing.
As many as a thousand rioters attempted to storm the Japanese embassy in Beijing late Saturday, shouting "Boycott Japan!" and "Japanese pig come out!", throwing rocks and smashing guardhouse windows. Protesters proclaimed, "Chinese people shouldn't protect Japanese," at the 500-odd riot-police who had arrived to guard the compound, wire agencies reported.
The Japanese Government had been criticised earlier this week for approving a controversial history textbook that protesters, as well as many in China and Korea, say whitewashes Japan's wartime atrocities against China. Japan's ambassador to Beijing defended the textbooks, adding that they were produced by private companies and not the Japanese government.
The Chinese People's Daily provided a report about the events which led up to the riot. The report cited the protesters' demands to "safeguard [the] Diaoyu Islands"; "smash Japan's daydream" of seeking a permanent seat on the UN Security Council; and boycott Japanese-made products.
Between six- and twenty-thousand had turned out for a peaceful, legal anti-Japanese rally earlier in the day, prior to the emergence of the full-scale riot.
"Our generation believes that China must stand up for its rights and stop being soft on Japan," Li Jiangchuan, a college student told The New York Times. "Japan should stop lying about history and tell the truth," he said.
"Every Chinese feels anger at the way Japan ignores its own history and tries to occupy China's sovereign territory," Li Hongbo, 19, student at Tsinghua University, told The New York Times. China and Japan have recently disputed ownership of the string of tiny Diaoyu Islands in the East China Sea, which have natural gas reserves.
According to New York Times' reporter Joseph Kahn in Beijing, "Subsequent gatherings at the Japanese ambassador's residence and the Japanese Embassy appeared to have been organized without official approval and were considerably more tense, with the police closing off many roads and busing in reinforcements to maintain order."
Participants in demonstrations also attacked the Bank of Tokyo-Mitsubishi branch and a Japanese restaurant whose waitresses wear kimonos, reported Reuters. Thousands also threw stones at the home of the Japanese ambassador to China, Koreshige Anami, according to the Kyodo News agency.
Japan formally protested the event with the Chinese diplomatic mission in Tokyo. Chinese diplomats expressed regret that the protest had gotten out of hand.
"The fact that people took actions such as throwing rocks at the ambassador's residence as well as the embassy is not something that the Chinese government can accept," Chinese Vice Foreign Minister Qiao Zonghuai was quoted as saying. [1] (http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=8132701&pageNumber=1)
"Representing the government, I offer my heartfelt sympathy and express my regret" he said.
"Some people in Beijing organised a demonstration themselves in protest against the wrong attitude and practice Japan had taken recently on the issue of its history of aggression," Foreign Ministry spokesperson Qin Gang was quoted as saying [2] (http://www.swissinfo.org/sen/swissinfo.html?siteSect=143&sid=5669936).
"The Chinese government demanded the demonstrators to keep calm and sane, give voice to their attitude in a lawful and orderly way, and not to engage in excessive action," he said.
However, the BBC reported that the authorities had signaled "tacit acceptance, if not approval" by allowing Saturday's protest to happen in the first place. [3] (http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4429809.stm)
Reporting of at least the initial larger rally by Chinese government-operated media outlets such as People's Daily quoted above, was 'rare', according to a number of sources. As explained by Japanese Kyodo News, "China's state media seldom reports on protest rallies inside China." [4] (http://home.kyodo.co.jp/all/display.jsp?an=20050410004)
Reports indicate that the initial protest was organised substantially by communication over the internet, including email, bulletin boards, and instant messaging. [5] (http://www.swissinfo.org/sen/swissinfo.html?siteSect=143&sid=5669936) [6] (http://www.chinadaily.com.cn/english/doc/2005-04/09/content_432767.htm)
The demonstrations have been attributed a number of records for size-in-recent-years, including "largest to be held in the capital since a massive outpouring [of] anti-American sentiment in 1999, after the United States bombed China's embassy in Belgrade during the war against Serbia"; [7] (http://www.nytimes.com/2005/04/09/international/asia/09beijing.html); "the biggest protest against foreigners since [the same event]" [8] (http://www.swissinfo.org/sen/swissinfo.html?siteSect=143&sid=5669936); "one of the largest protest events authorized by the Chinese government in years" [9] (http://www.nytimes.com/2005/04/10/international/10china.LONG.html); and "the largest anti-Japanese demonstration in Beijing since the two countries normalized diplomatic ties in 1972"
Nou je, je moet dan ook http://demonic.mine.nu/fo(...)eta/fokblockbeta.xpi installeren, die is mét opties. De PC staat weer aan en dus is de server ook up. Alleen, er moet nog zóveel gedaan worden...quote:Op zondag 17 april 2005 23:46 schreef Harry_Sack het volgende:
Goed gedaan, Monidique, maar ik weet geeneens hoe je zo'n xpi moet installeren, er lijkt alleen een optie bijwerken onder extra te zitten
Los daarvan, ik zou niet weten wie ik zou willen blocken, of het moet iemand als kastanova zijn ofzo, maar dat soort figuren zijn net zo makkelijk te vermijden
Nu ben ik werkeloos.quote:Op maandag 18 april 2005 12:06 schreef Monidique het volgende:
China, want deze demonstranten worden vanzelfsprekend gesteund en gemotiveerd door de regering, is onbeschrijflijk hypocriet als het begint over Japanse geschiedsvervalsing, wat niet wegneemt dat ze wel een punt hebben.
Te eenvoudig, Vijand van het Volk.quote:Op maandag 18 april 2005 12:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, nu kun jij weer gaan verklaren waarom China hypocriet is.
Hoogmoed siert je niet Johan.quote:Op maandag 18 april 2005 12:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Te eenvoudig, Vijand van het Volk.
En wat zou Azie hier van vinden?quote:Op maandag 18 april 2005 12:16 schreef Monidique het volgende:
Azië vindt het in ieder geval niet leuk: http://finance.yahoo.com/intlindices .
Zwarte handel en mannetjes kennen is gewoon maximalisatie van genotsbevrediging.quote:Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En wat zou Azie hier van vinden?
Ja,quote:Op maandag 18 april 2005 12:51 schreef Monidique het volgende:
Het is nog steeds wachten op de column van SCH.
Schwarze Schmach ofwel: Die Rehobother Bastards und das Bastardierungsproblem beim Menschen?!....quote:Op maandag 18 april 2005 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zwarte handel en mannetjes kennen is gewoon maximalisatie van genotsbevrediging.
Waar blijft ie nou?quote:Op maandag 18 april 2005 12:51 schreef Monidique het volgende:
Het is nog steeds wachten op de column van SCH.
Leraar een student is niet op maandagochtend wakkerquote:
Snap alleen maar paint en irfanview, gaat niet mooi wordenquote:
Leraar zijn is een mooi vak, een vak waarmee je bij het krieken van de dag al bezig schijnt te moeten zijnquote:Op maandag 18 april 2005 13:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leraar een student is niet op maandagochtend wakker.
Hoe vaak moet ik je nou nog slaan? NIET STALKEN, JOHAN!quote:
Ik was daar eerder.quote:Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik je nou nog slaan? NIET STALKEN, JOHAN!
beerholderquote:Op maandag 18 april 2005 13:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder..
Nein gehen die grundwettequote:Op maandag 18 april 2005 14:55 schreef MrX1982 het volgende:
Shit ik moet morgen een betoog houden en dat opnemen op video.
Maar ik moet mijn betoog nog schrijven. Heeft er iemand ideeën voor een goed betoog?
Hmm interessant ja.quote:Op maandag 18 april 2005 15:09 schreef Drugshond het volgende:
Nein gehen die grundwette
De doodstraf
Wat is gevaarlijker links of rechts extremisme. ?
dat is nog eens wat anders dan bv. een saai en droge Grondwetquote:831 tt-EEN 831 ma 18 apr 14:57:54
LITERATUUR Don Quichote
VENUZUELA VIERT MET GRATIS EXEMPLAREN
De regering van Venuzuela verdeelt
gratis één miljoen kopieën van de
Spaanse klassieker "Don Quichote"
onder haar bevolking. Daarmee wil ze
de 400e verjaardag van het boek vieren.
De Venezolaanse president Hugo Chavez
roept iedereen op "Don Quichote" van
Miguel de Cervantes te lezen. "We
moeten onszelf voeden met de geest van
deze voorvechter die onrecht ongedaan
wou maken. We zijn in zekere zin
allemaal volgers van Don Quichote."
"Don Quichote" is, op de Bijbel na,
het meest gelezen boek ter wereld.
Ook Spanje viert de verjaardag.
Geinig, misschien wil Johan de eerste bladzijde voorlezen ?quote:Op maandag 18 april 2005 15:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat is nog eens wat anders dan bv. een saai en droge Grondwet
[1] In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. [2] Het was in het begin bij God. [3] Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.* [4] In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. [5] Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.quote:Op maandag 18 april 2005 16:00 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Geinig, misschien wil Johan de eerste bladzijde voorlezen ?
Niet de Doper, sufferd, Cruijf natuurlijk!quote:Op maandag 18 april 2005 16:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
[1] In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. [2] Het was in het begin bij God. [3] Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.* [4] In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. [5] Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.
[6] Er kwam iemand die door God was gezonden; hij heette Johannes. [7] Hij kwam als getuige, om van het licht te getuigen, opdat iedereen door hem zou geloven. [8] Hij was niet zelf het licht, maar hij was er om te getuigen van het licht: [9] het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam. [10] Het Woord was in de wereld, de wereld is door hem ontstaan en toch kende de wereld hem niet. [11] Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen. [12] Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. [13] Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God.
[14] Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader. [15] Van hem getuigde Johannes toen hij uitriep: ‘Hij is het over wie ik zei: “Die na mij komt is meer dan ik, want hij was er vóór mij!”’ [16] Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid overstelpt. [17] De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid zijn met Jezus Christus gekomen. [18] Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is,* die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.
quote:Op maandag 18 april 2005 17:18 schreef beffelholt het volgende:
fok is toch een lekker links forum. [...]
Ah, daarom werkte het bij mij niet.quote:Op maandag 18 april 2005 14:37 schreef Monidique het volgende:
En het werkt alleen nog maar met de template foksilver, zie ik nu.
Remember Patriot Act?quote:Op maandag 18 april 2005 17:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg, sS, wat hebben jullie met Mutant gedaan?
Wie wil zich nou Wolfje herrinneren?quote:
Hmmmmmmm, officieel ben ik ook half bloed, maar ik neem bier mee dat scheelt.quote:Op maandag 18 april 2005 17:40 schreef du_ke het volgende:
Die komt nog, halfbloedje die zijn voor de 2e lichting.
Half bloed, half bier.quote:Op maandag 18 april 2005 17:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hmmmmmmm, officieel ben ik ook half bloed, maar ik neem bier mee dat scheelt.
nee, dubbel de hoeveelheid bier in mijn gevalquote:
Amoebes vallen niet onder de wetgeving.quote:
Ma-Berends?quote:Op maandag 18 april 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Amoebes vallen niet onder de wetgeving.
Dan mag je blijvenquote:Op maandag 18 april 2005 17:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hmmmmmmm, officieel ben ik ook half bloed, maar ik neem bier mee dat scheelt.
Zie nu pas dat ik op jou reageerquote:
quote:Op maandag 18 april 2005 17:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Zie nu pas dat ik op jou reageer
Ik dat dat ik met Aaah te maken had
Meer dan een handje vol, in ieder geval.quote:Op maandag 18 april 2005 17:55 schreef du_ke het volgende:
Is DD dan wel vol?
het ligt eraan hoe groot je handen zijn...quote:Op maandag 18 april 2005 18:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Meer dan een handje vol, in ieder geval.
Kun jij je kinderen ermee verwonden?quote:Op maandag 18 april 2005 18:04 schreef George-Butters het volgende:
[..]
het ligt eraan hoe groot je handen zijn...
quote:Op maandag 18 april 2005 17:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Zie nu pas dat ik op jou reageer
Ik dat dat ik met Aaah te maken had
Donzig.quote:
Knakkeln!quote:
Dus?quote:Op maandag 18 april 2005 18:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
want?
Ik haat mensen die "want?" zeggen.
Want?quote:Op maandag 18 april 2005 18:53 schreef Sidekick het volgende:
Leugens, leugens, leugens.
Dat is niet geschreven door Wolffje.quote:Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wolfje irriteert mij ook ontzettend met zijn domme spelfouten.
quote:
Pankorkiemels!quote:Op maandag 18 april 2005 19:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Stront door laxeermiddel door moslims.
Sip in je goo.quote:Op maandag 18 april 2005 19:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Slapsex met QR.
Servchraald rieb!quote:
foksilver werkt zo:quote:Op maandag 18 april 2005 17:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ah, daarom werkte het bij mij niet.
Ik dacht even dat ik door de FokBlock werd geblockt.
1 2 3 | <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" height="30" width="768"><tbody><tr><td style="max-width: 145px;" valign="top" width="145"><span class="bigusername"> <a href="http://forum.fok.nl/user/history/28640"><font color="#0000ff">Sidekick</font></a></span> etc... |
1 2 3 | <table class="holdertwo" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td class="username"><a title="Bekijk de posthistory van Johan_de_With" style="color: rgb(0, 0, 0);" href="user/history/89249">Johan_de_With</a></td><td class="postedby"> etc... |
quote:Openbaar Ministerie mag straffen uitdelen
Het Openbaar Ministerie (OM) mag in de toekomst bij lichte vergrijpen zonder tussenkomst van een rechter straffen opleggen. De Tweede Kamer stemde maandag in met dit nieuwe voorstel van minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA).
De regeling gaat gelden voor misdrijven waar maximaal zes jaar gevangenisstraf op staat. Het OM mag geen gevangenisstraf opleggen, maar wel geldboetes en taakstraffen tot 180 uur.
Ook mag de officier van justitie het rijbewijs van een verdachte invorderen zonder tussenkomst van een rechter.
Afdoening
De Tweede Kamer benadrukte in een overleg met Donner wel dat ernstige gewelds- en zedenmisdrijven nooit in aanmerking mogen komen voor een zogeheten afdoening door het OM. In ieder geval de regeringsfracties van CDA en VVD en oppositiepartij PvdA steunen het wetsvoorstel van Donner.
Het wetsvoorstel moet de werkdruk op rechters verlagen. Volgens een schatting uit 2002 hadden dat jaar ongeveer 65.000 strafzaken zonder tussenkomst van de strafrechter afgedaan kunnen worden.
Wie het niet met de afdoening eens is, kan zich er tegen verzetten. De officier van justitie kan de zaak dan alsnog aan de rechter voorleggen.
Beschikkingen
Donner wil dat ook bestuurlijke overheidsorganen als de Belastingdienst en waterschappen zelf strafbeschikkingen mogen opleggen, maar de PvdA, de ChristenUnie en GroenLinks vinden dat vooralsnog te ver gaan.
De LPF diende een motie in die bepaalt dat ernstige gewelds- en zedenmisdrijven niet in aanmerking komen voor de afdoening. Donner gaf aan daar geen bezwaar tegen te hebben. Ook zei Donner dat de regeling stapsgewijs wordt ingevoerd, te beginnen bij de eenvoudige overtredingen.
Ik heb aan één piemeltje genoeg.quote:Op maandag 18 april 2005 20:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb er toch altijd eentje meer.
Wat is hier zo goed aan?quote:
Slechte zaak inderdaad, het vooringenomen OM met haar vooringenomen officieren van justitie (what's in the name?) zal hier ongedwongen haar gang kunnen gaan en zal uiteindelijk alsnog bij de rechter langs moeten gaan. De aanklager mag nu zelf straffen, moet nu echt niet meer gekker worden en dat alleen maar om de rechters te ontlasten.quote:
Het is een complete schande!quote:Op maandag 18 april 2005 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Slechte zaak inderdaad, het vooringenomen OM met haar vooringenomen officieren van justitie (what's in the name?) zal hier ongedwongen haar gang kunnen gaan en zal uiteindelijk alsnog bij de rechter langs moeten gaan. De aanklager mag nu zelf straffen, moet nu echt niet meer gekker worden en dat alleen maar om de rechters te ontlasten.![]()
Ik hoop oprecht dat Mutant01 weer op zijn plekje terecht komt.quote:Op maandag 18 april 2005 21:12 schreef Sidekick het volgende:
Monidique, hulde voor je fotosoep, hoewel het behoorlijk misplaatst is wanneer Mutant wel iets ernstig is overkomen.
Heb jij geile wijven in je klas?quote:Op maandag 18 april 2005 21:20 schreef George-Butters het volgende:
Een enorme lul met schaamhaar.
want?quote:Op maandag 18 april 2005 21:12 schreef Sidekick het volgende:
Monidique, hulde voor je fotosoep, hoewel het behoorlijk misplaatst is wanneer Mutant wel iets ernstig is overkomen.
Ik mis Rechtse_Mensen.quote:Op maandag 18 april 2005 21:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, zoals gebruikelijk staat het hele forum op zijn kop als er EEN Marokkaan ontbreekt. Maar hebben wij iemand gehoord over de gelijkschakeling ten koste van de rechtsen? X-Ray en zijn nageslacht, Herostratos, Goodluck.....zijn ze tankgrachten graven? Wie weet!
Welquote:Op maandag 18 april 2005 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb jij geile wijven in je klas?
Que?quote:Op maandag 18 april 2005 21:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Misschien geen Marokkaan, maar als een zekere darwinist het veld zou ruimen, in het kader van de sterkste overleefd uiteraard, zou er hoogstwaarschijnlijk geen gedoe over zijn.
Heb je ze al allemaal geneukt?quote:
Ajax, kenkarkneuzen!!!!!quote:Op maandag 18 april 2005 21:39 schreef George-Butters het volgende:
Het linkse gespuis overheerst hier
Er wordt te weinig ruzie gemaakt en teveel gelachen
ALLLLLEEESSSSS MOET KAAAAPPPPOOOOTTTTTT
Alles gaat kapotquote:Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef George-Butters het volgende:
Kwam er vandaag achter dat mijn mede leraren in opleiding voor het vak economie
toch wel een beperkte hoeveelheid kennis hebben...
Ik zie de toekomst somber in
De laatste tijd voornamelijk op de FP.quote:
Ik kreeg ooit les economie van een docent aardrijkskunde, de kneus kon niet eens een eerste graads vergelijking oplossen...quote:Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef George-Butters het volgende:
Kwam er vandaag achter dat mijn mede leraren in opleiding voor het vak economie
toch wel een beperkte hoeveelheid kennis hebben...
Ik zie de toekomst somber in
Gaat dat sneller dan fok of haat die jou zo?quote:Op maandag 18 april 2005 21:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De laatste tijd voornamelijk op de FP.
Niet doen als het niets oplevert. Sim-pel.quote:Op maandag 18 april 2005 21:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit les economie van een docent aardrijkskunde, de kneus kon niet eens een eerste graads vergelijking oplossen...
Ze laten pberends niet vrij.quote:Op maandag 18 april 2005 21:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Word r n0ch gebaggert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |