Pankorkiemels!quote:Op maandag 18 april 2005 19:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Stront door laxeermiddel door moslims.
Sip in je goo.quote:Op maandag 18 april 2005 19:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Slapsex met QR.
Servchraald rieb!quote:
foksilver werkt zo:quote:Op maandag 18 april 2005 17:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ah, daarom werkte het bij mij niet.
Ik dacht even dat ik door de FokBlock werd geblockt.
| 1 2 3 | <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" height="30" width="768"><tbody><tr><td style="max-width: 145px;" valign="top" width="145"><span class="bigusername"> <a href="http://forum.fok.nl/user/history/28640"><font color="#0000ff">Sidekick</font></a></span> etc... |
| 1 2 3 | <table class="holdertwo" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td class="username"><a title="Bekijk de posthistory van Johan_de_With" style="color: rgb(0, 0, 0);" href="user/history/89249">Johan_de_With</a></td><td class="postedby"> etc... |
quote:Openbaar Ministerie mag straffen uitdelen
Het Openbaar Ministerie (OM) mag in de toekomst bij lichte vergrijpen zonder tussenkomst van een rechter straffen opleggen. De Tweede Kamer stemde maandag in met dit nieuwe voorstel van minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA).
De regeling gaat gelden voor misdrijven waar maximaal zes jaar gevangenisstraf op staat. Het OM mag geen gevangenisstraf opleggen, maar wel geldboetes en taakstraffen tot 180 uur.
Ook mag de officier van justitie het rijbewijs van een verdachte invorderen zonder tussenkomst van een rechter.
Afdoening
De Tweede Kamer benadrukte in een overleg met Donner wel dat ernstige gewelds- en zedenmisdrijven nooit in aanmerking mogen komen voor een zogeheten afdoening door het OM. In ieder geval de regeringsfracties van CDA en VVD en oppositiepartij PvdA steunen het wetsvoorstel van Donner.
Het wetsvoorstel moet de werkdruk op rechters verlagen. Volgens een schatting uit 2002 hadden dat jaar ongeveer 65.000 strafzaken zonder tussenkomst van de strafrechter afgedaan kunnen worden.
Wie het niet met de afdoening eens is, kan zich er tegen verzetten. De officier van justitie kan de zaak dan alsnog aan de rechter voorleggen.
Beschikkingen
Donner wil dat ook bestuurlijke overheidsorganen als de Belastingdienst en waterschappen zelf strafbeschikkingen mogen opleggen, maar de PvdA, de ChristenUnie en GroenLinks vinden dat vooralsnog te ver gaan.
De LPF diende een motie in die bepaalt dat ernstige gewelds- en zedenmisdrijven niet in aanmerking komen voor de afdoening. Donner gaf aan daar geen bezwaar tegen te hebben. Ook zei Donner dat de regeling stapsgewijs wordt ingevoerd, te beginnen bij de eenvoudige overtredingen.
Ik heb aan één piemeltje genoeg.quote:Op maandag 18 april 2005 20:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb er toch altijd eentje meer.
Wat is hier zo goed aan?quote:
Slechte zaak inderdaad, het vooringenomen OM met haar vooringenomen officieren van justitie (what's in the name?) zal hier ongedwongen haar gang kunnen gaan en zal uiteindelijk alsnog bij de rechter langs moeten gaan. De aanklager mag nu zelf straffen, moet nu echt niet meer gekker worden en dat alleen maar om de rechters te ontlasten.quote:
Het is een complete schande!quote:Op maandag 18 april 2005 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Slechte zaak inderdaad, het vooringenomen OM met haar vooringenomen officieren van justitie (what's in the name?) zal hier ongedwongen haar gang kunnen gaan en zal uiteindelijk alsnog bij de rechter langs moeten gaan. De aanklager mag nu zelf straffen, moet nu echt niet meer gekker worden en dat alleen maar om de rechters te ontlasten.![]()
Ik hoop oprecht dat Mutant01 weer op zijn plekje terecht komt.quote:Op maandag 18 april 2005 21:12 schreef Sidekick het volgende:
Monidique, hulde voor je fotosoep, hoewel het behoorlijk misplaatst is wanneer Mutant wel iets ernstig is overkomen.
Heb jij geile wijven in je klas?quote:Op maandag 18 april 2005 21:20 schreef George-Butters het volgende:
Een enorme lul met schaamhaar.
want?quote:Op maandag 18 april 2005 21:12 schreef Sidekick het volgende:
Monidique, hulde voor je fotosoep, hoewel het behoorlijk misplaatst is wanneer Mutant wel iets ernstig is overkomen.
Ik mis Rechtse_Mensen.quote:Op maandag 18 april 2005 21:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, zoals gebruikelijk staat het hele forum op zijn kop als er EEN Marokkaan ontbreekt. Maar hebben wij iemand gehoord over de gelijkschakeling ten koste van de rechtsen? X-Ray en zijn nageslacht, Herostratos, Goodluck.....zijn ze tankgrachten graven? Wie weet!
Welquote:Op maandag 18 april 2005 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb jij geile wijven in je klas?
Que?quote:Op maandag 18 april 2005 21:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Misschien geen Marokkaan, maar als een zekere darwinist het veld zou ruimen, in het kader van de sterkste overleefd uiteraard, zou er hoogstwaarschijnlijk geen gedoe over zijn.
Heb je ze al allemaal geneukt?quote:
Ajax, kenkarkneuzen!!!!!quote:Op maandag 18 april 2005 21:39 schreef George-Butters het volgende:
Het linkse gespuis overheerst hier
Er wordt te weinig ruzie gemaakt en teveel gelachen
ALLLLLEEESSSSS MOET KAAAAPPPPOOOOTTTTTT
Alles gaat kapotquote:Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef George-Butters het volgende:
Kwam er vandaag achter dat mijn mede leraren in opleiding voor het vak economie
toch wel een beperkte hoeveelheid kennis hebben...
Ik zie de toekomst somber in
De laatste tijd voornamelijk op de FP.quote:
Ik kreeg ooit les economie van een docent aardrijkskunde, de kneus kon niet eens een eerste graads vergelijking oplossen...quote:Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef George-Butters het volgende:
Kwam er vandaag achter dat mijn mede leraren in opleiding voor het vak economie
toch wel een beperkte hoeveelheid kennis hebben...
Ik zie de toekomst somber in
Gaat dat sneller dan fok of haat die jou zo?quote:Op maandag 18 april 2005 21:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De laatste tijd voornamelijk op de FP.
Niet doen als het niets oplevert. Sim-pel.quote:Op maandag 18 april 2005 21:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit les economie van een docent aardrijkskunde, de kneus kon niet eens een eerste graads vergelijking oplossen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |