Als ik eerlijk ben zijn dat precies de dingen waarom ik het niet echt leuke muziek vindquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:34 schreef keijman het volgende:
Ik vind de muziek voornamelijk erg goed omdat:
2. Hij zingt over alledaagse dingen.
3. Je herkent heel duidelijk de tijdsgeest waarin hij zijn liedjes zong en zingt.
4. Nederlandstalig
En dat is ook een fantastisch nummer om mee tegen de wind in te fietsen: Hoe sterk is de een-za-me fiet-ser die krom-ge-bo-gen over z'n stuur te-gen de wind... zich-zelf een weg baant. Ploeter, zing, ploeter, zing. Het liefst wind tegen langs het Spaarne natuurlijk: Het Spaarne stroomt, het Spaarne stroomt, het Spaarne stroomt voorbij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:25 schreef Gambolputty het volgende:
Jimmy!
quote:Op donderdag 14 april 2005 17:08 schreef Catheschat22 het volgende:
Ik ben al best een tijdje soort-van-fan van Boudewijn de Groot, mede dankzij mijn moeder die het vaak draaide thuis. Ik begreep maar niet waarom mijn 'Hakkuh Terror' klasgenootjes dat raar vonden trouwens.... gheghe
Eva is geweldig (die van Picknick dan, niet van Een Nieuwe Herfst).quote:Op zondag 17 april 2005 23:04 schreef Sasami het volgende:
Ik ben 18 maart voor de tweede keer naar een concert van hem geweest het was echt GEWELDIG wat een sfeer. ik zat dan ook derde rij vooraan
mijn favorite liedjes zijn: Eva en avond en zijn nieuwe cd mag er ook best wel zijn.
Berlijn bv vind ik ook een geweldig nummer, en Het land van koning Jan.
Ja de Eva van picknick bedoel ik dus ook een GEWELDIG liedquote:Op zondag 17 april 2005 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Eva is geweldig (die van Picknick dan, niet van Een Nieuwe Herfst).
En verder... Vrijgezel, Wegen, Elegie Prenatale, Het Spaarne, Captains Table, De Nachtwacht, Naast Jou, Tuin der Lusten (eigenlijk het hele album Picknick), Aeneas nu, Babylon, De Engel is Gekomen, Waar ik Woon, Wie ik ben, De Verbouwing, Voor de Overlevenden en Avond.
En ik begin nu zelfs langzaam Heksen-Sabbath te waarderen. Vooral het intro is erg tof.
Ja!quote:Op donderdag 14 april 2005 13:29 schreef Izith het volgende:
1. Naast jou
2. De Reiziger
3. Avond
(alledrie natuurlijk live opgevoerd in Paradiso met het metropole orkest erachter!)![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En ik begin nu zelfs langzaam Heksen-Sabbath te waarderen. Vooral het intro is erg tof.
Je had al in dit topic gepost, hoor.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan doe ik een teeveepee.
wat een goed plan. ik doe mee.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan doe ik een teeveepee.
Omdat je dat bericht net zo goed hier kan plaatsen.quote:
Dat staat in de sluitpost van jouw topic.quote:
Gaaf johquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:22 schreef Frenkel het volgende:
Even een kickje:
Woensdag naar Boudewijn de Groot in Breda!
Nee, die tour met het Symphonieorkest loopt maar tot september, komend voorjaar is als ik het goed heb weer een 'gewone' tournee met z'n band.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Geld dat ook voor volgend jaar april? Dan komt hij in Oss, maar of hij dan met het Limburgs symphonie orkest komt weet ik niet![]()
Bedanktquote:Op zondag 14 mei 2006 13:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, die tour met het Symphonieorkest loopt maar tot september, komend voorjaar is als ik het goed heb weer een 'gewone' tournee met z'n band.
Staat op z'n site (en in de theatergidsen die nu wrs in NL overal op de deurmat ploffen). Naam is De Lage Landen.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:01 schreef Izith het volgende:
hoe weet je dat hij weer gaat touren met z'n band? Ik dacht dat hij zich gaat concentreen op nieuw materiaal.
Vrijgezel is briljant, dus ik ben erg benieuwd (ik ga begin september).quote:Ik was btw donderdag naar Boudewijn in Nijmegen geweest, met het LSO.
Henny, Ernst en Jan spelen al jaren bij Boudewijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:01 schreef Izith het volgende:
En ik wist niet dat Henny Vrienten, Ernst Jansz én Jan Hendriks alledrie in Doe Maar speelden, en nu bij Boudewijn spelen.
KLopt ,De lage landen heet hetquote:[b]Op maandag 15 mei 2006 15:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Staat op z'n site (en in de theatergidsen die nu wrs in NL overal op de deurmat ploffen). Naam is De Lage Landen.
[..]
Vrijgezel is briljant, dus ik ben erg benieuwd (ik ga begin september).
En ik las dat er ook een instrumentale versie van heksen-sabbath gespeeld wordt.
Valt alleen maar toe te juichen. Wie weet speelt ie dan bij de tour in 2007 al wat nieuw werk (dat deed ie voor Eiland in de Verte ook, want op Andere Tour uit 2002 staan al flink wat nummers die pas 2 jaar later officieel uitkwamen).quote:Op maandag 15 mei 2006 16:20 schreef Izith het volgende:
Dit haal ik trouwens van www.boudewijndegroot.nl
een optreden van Boudewijn.
In 2006 zal Boudewijn, op twee korte tourtjes met het Limburgs Symfonie Orkest (LSO) en een enkel al lang geleden gepland optreden na, geen andere optredens verzorgen. Dit geldt niet alleen voor live optredens, maar ook voor TV en radio optredens. In deze periode zal Boudewijn, naast een enkel interview met betrekking tot de LSO optredens, ook geen interviews geven.
Hij zal zich het komende jaar voornamelijk gaan toeleggen op het schrijven van nieuw materiaal.
Voor interview-aanvragen betreffende de LSO tours in mei en september 2006 graag contact opnemen met Liesbeth van Biezen, Impresariaat J. Senf. Mailadres: liesbeth.van.biezen@senf.nl
Optredens bij huwelijken, verjaardagen, feesten en partijen verzorgt Boudewijn al heel lang niet meer.
Henny echt niet hoor ::)quote:Op maandag 15 mei 2006 16:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Henny, Ernst en Jan spelen al jaren bij Boudewijn.
En idd, ze hebben bij Doe Maar gespeeld.
Niet meer in de live-band, nee, in tegenstelling tot Ernst Jansz en Jan Hendrix. Ooit speelden ze er wel allemaal in, Henny echter als gitarist, Piet Dekker (ook oud-Doe Maar) als bassist. Toen Dekker opstapte kwamen ze zo bij Henny Vrienten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:07 schreef Tijntjes het volgende:
[..]
Henny echt niet hoor ::)
dan bedoel ik dat henny niet bij boudwijn speelt
Ook Jan Pijnenburg speelt bij Boudewijn de Groot.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:19 schreef belsen het volgende:
[..]
Niet meer in de live-band, nee, in tegenstelling tot Ernst Jansz en Jan Hendrix. Ooit speelden ze er wel allemaal in, Henny echter als gitarist, Piet Dekker (ook oud-Doe Maar) als bassist. Toen Dekker opstapte kwamen ze zo bij Henny Vrienten.
Op de laatste plaat staat echter het nummer Eiland in de verte, waarop ze wel alle drie horen zijn.
Over Jan Pijnenburg weet ik niets, maar Piet Dekker was de eerste bassist van Doe Maar op het geflopte eerste album (met Anita en Er verandert niets). Toen hij eruit gezet was, werd zijn plek uiteindelijk ingenomen door Henny Vrienten, waarna de hits begonnen te komen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ook Jan Pijnenburg speelt bij Boudewijn de Groot.
Piet Dekker (Oud Doe-Maar) zeg mij niks ?
Interessanter dan natuurlijk, welke vind je om te huilen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:46 schreef J0hos het volgende:
Heb me pas recentelijk in de muziek van Boudewijn verdiept en kan sommige nummers van hem erg waarderen maar sommige vind ik ook echt om te huilen.
Mijn favorieten:
Testament
Jimmy
Zonder vrienden kan ik niet
Cinderella
Beneden alle peil
Ik heb de nummers die me niet aanstonden verwijderd van m'n computer en kan me dus zo gauw niet meer alle titels voor de geest halen. Wat ik me wel herinner is dat ik "Het land van Maas en Waal" en "Als de rook om je hoofd is verdwenen" erg slecht vond.quote:Interessanter dan natuurlijk, welke vind je om te huilen.
Als de rook...quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:29 schreef J0hos het volgende:
[..]
Ik heb de nummers die me niet aanstonden verwijderd van m'n computer en kan me dus zo gauw niet meer alle titels voor de geest halen. Wat ik me wel herinner is dat ik "Het land van Maas en Waal" en "Als de rook om je hoofd is verdwenen" erg slecht vond.
Ik vind 'als de rook' ook een van de mindere nummers van Boudewijn. Dat ligt voor een grotendeel bij mij aan de melodie en de voor mij onbegrijpelijke tekst. De tekst pakt met niet snel.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Als de rook...
Een van de betere nummers in mijn oren. Het land van Maas en Waal is voor op Voor de overlevenden een redelijke albumtrack, als los nummer vind ik het zwak.
Tip van de sluier is geniaal in mijn ogen. Dat nummer verwoordt sommige gevoelens die je bij bepaalde mensen hebt voor mij heel goed.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Interessanter dan natuurlijk, welke vind je om te huilen.
Persoonlijk ben ik totaal geen fan van het nummer Tip van de sluier, ik snap niet dat dat nummer zo gewaardeerd wordt.
Als je Cinderella leuk vindt ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalypsquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:46 schreef J0hos het volgende:
Heb me pas recentelijk in de muziek van Boudewijn verdiept en kan sommige nummers van hem erg waarderen maar sommige vind ik ook echt om te huilen.
Mijn favorieten:
Testament
Jimmy
Zonder vrienden kan ik niet
Cinderella
Beneden alle peil
Maar dan wel de versie zonder orkest!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:20 schreef Izith het volgende:
[..]
Als je Cinderella leuk vindt ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalyps![]()
Dat is een van de nummers van Picknick.quote:
Dan moet ik hem kennen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is een van de nummers van Picknick.
Niet een van de beste, in mijn oren...
Maar dan wel de versie zonder orkest!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:32 schreef Izith het volgende:
Allebei dan misschien
Cinderella vind ik ook niet geniaal. Apocalyps dan weer wel
Volgens mij heeft ie ooit verteld dat het geschreven is met een soort creatief associeren, net als Wie Kan Me Nog Vertellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:19 schreef Izith het volgende:
[..]
Ik vind 'als de rook' ook een van de mindere nummers van Boudewijn. Dat ligt voor een grotendeel bij mij aan de melodie en de voor mij onbegrijpelijke tekst. De tekst pakt met niet snel.
Ik vind zowel als de rook... als Wie kan me nog vertellen? geniaal kwa tekst. Je hoeft het niet allemaal te begrijpen......quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie ooit verteld dat het geschreven is met een soort creatief associeren, net als Wie Kan Me Nog Vertellen.
Die truc heeft John Lennon ook gebruikt.
Boudewijn de Grootstequote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef YellowLedbetter het volgende:
Boudewijn the Big
Ik sluit me helemaal aan met jou.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:41 schreef loehoes het volgende:
Boudewijn!![]()
Avond!![]()
Verdronken vlinder![]()
De vondeling van ameland![]()
Ja, dat kloptquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik sluit me helemaal aan met jou.
Maar er zijn wel zoveel mooie liedjes van Boudewijn![]()
En Picknick is het beste album van Boudewijnquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is een van de nummers van Picknick.
Niet een van de beste, in mijn oren...
Ook niet in mijn oren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:21 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
En Picknick is het beste album van Boudewijn![]()
Is idd ook een mooi nummer!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:20 schreef Izith het volgende:
[..]
Als je Cinderella leuk vindt ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalyps![]()
Maar dan wel de versie zonder orkest!quote:
Dat zijn 2 regels van een kinderliedje. En verder denk ik nooit zo na over die tekst, ik vind het allemaal nogal LSD'erig.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 02:33 schreef Skazminko het volgende:
Vraag [afbeelding]
Iemand enig idee of er een diepere betekenis achter het nummer Mensen om me heen zit?
De lyrics zit barstensvol met metaforen, die misschien een diepere betekenis hebben?
En wat wordt hiermee bedoelt?
Dat gaat naar Den Bosch toe,
zoete lieve Gerritje.
Die versie staat op Grootste hits, uitgegeven na Hoe sterk is de eenzame fietser in de jaren 70. Ook gewoon op CD uitgegeven, trouwens:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 02:25 schreef Izith het volgende:
@ Belsen: die ken ik helemaal niet; ik ken alleen maar de cd versie
Dat is een van mijn favorieten. Sowieso vind ik dat album erg sterk (samen met Voor de overlevenden), alleen een opmerkelijke keuze voor de singles van dat album: Jimmy en Tante Julia. Naast deze nummers bevat het album echt een paar juweeltjes, maar ja, niet alles van Lennaerd Nijgh, maar wel zijn beste werk.quote:@ everybody: wat vind men van 'terug van weggeweest'?
En boudewijn.. ach... laat dit topic niet verdwijnen..
Ik ben het met Belsen eens, de muziek van dit liedje is ook vrij LSD-achtig.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 02:33 schreef Skazminko het volgende:
Vraag [afbeelding]
Iemand enig idee of er een diepere betekenis achter het nummer Mensen om me heen zit?
De lyrics zit barstensvol met metaforen, die misschien een diepere betekenis hebben?
En wat wordt hiermee bedoeld?
Dat gaat naar Den Bosch toe,
zoete lieve Gerritje.
quote:* Terug naar de basis met Boudewijn
Door ARNO GELDER RENÉ POLDERVAART
In Nashville zocht hij naar de wortels van de folk en countrymuziek. Boudewijn de Groot is na drie jaar terug.Hij komt met een nieuw album, Lage Landen, en een concerttournee.
Zijn haar is, hoewel grijs, weelderig. Zijn gezicht vertoont nog altijd sporen van een jeugdige wereldreiziger.
Boudewijn de Groot is 62 en grootvader van vier kleinkinderen. De vijfde is op komst. Die houden hem naar eigen zeggen ‘jong en geďnspireerd’.
,,Het zijn meesterlijke kinderen,’’ zegt hij trots. ,,Toch ben ik niet snel iemand die in zijn eentje iets met hen onderneemt. Ik ben geen sleetjetrekkende opa. Als ze groter zijn, ga ik vast dingen met ze doen. Al vind ik het nu al prachtig te zien hoe totaal verschillende persoonlijkheden tóch met elkaar overweg kunnen.’’
Geen spelende opa in de sneeuw derhalve, maar zijn nieuwe cd Lage Landen draagt hij wel op aan zijn kleinkinderen. Op het album staat het nummer Spelende meisjes, dat over de culturele verschillen in de Nederlandse samenleving gaat. Autochtone en allochtone kinderen zijn ongevoelig voor kleur en afkomst en spelen gewoon met elkaar.
Lang zag De Groot niets in het nummer, maar misschien heeft de zanger zich onbewust laten inspireren door de verschillende karakters van zijn kleinkinderen. Hij voegde twee regels toe aan de tekst van de hand van Willem Wilmink, maakte er muziek op en het nummer geldt nu als een van de pareltjes op de cd.
Een van zijn eigen kinderen maakte de avontuurlijke muzikant in hem los. Zoon Marcel gaf zijn vader de nieuwe plaat (Folk is the new black) van de Amerikaanse folkzangeres Janis Ian, bekend in de jaren zeventig van hits als Fly too high en At seventeen. ,,Die plaat had ik niet - ik wist zelfs niet van het bestaan. Na beluistering vond ik hem prachtig en heel inspirerend.
Het leek Boudewijn de Groot ‘een uitdaging’ OM richting folk en country te gaan. Want: ,,Ik heb de afgelopen veertig jaar steeds verschillende genres bestreken. Alleen Een nieuwe herfst (1996) en Eiland in de verte (2004) lijken enigszins op elkaar.
Op zoek naar ongerepte folk en country kwam De Groot bijna vanzelfsprekend op Nashville uit, de bakermat van de Amerikaanse volksmuziek. Aanvankelijk twijfelde hij nog, maar radiopresentator Sjors Fröhlich (bekend van Standpunt.nl) trok hem over de streep. ,,Ik had geen telefoonnummer, geen e-mailadres. Sjors regelde het contact met Nashville.
Ook met zijn begeleidingsgroep, waarvan onder anderen Ernst Jansz en Jan Hendriks deel uitmaken, keerde De Groot in de studio terug naar de wortels van de muziek. Met het resultaat toog hij naar Nashville (thuishaven van Janis Ian) om de plaat in de Masterlink Studio af te mixen met producer Chad Haily.
Boudewijn de Groot: ,,Chad was erg oprecht over de nummers. Na mijn eerdere ervaring in de Verenigde Staten was ik wat achterdochtig. Destijds liet ik in Los Angeles mijn muziek produceren en als buitenlander gold ik toen als nobody. Tot ik vertelde dat ik een aantal gouden platen op zak had. Voor die status zijn Amerikanen gevoelig.
Lage Landen heeft het folkgeluid gekregen dat hem voor ogen stond, maar ook in tekstuele zin is De Groot nadrukkelijk aanwezig. Vaste schrijfpartner Lennaert Nijgh overleed in 2002. Vervolgens was de zanger op zichzelf en op ongebruikte teksten van Nijgh aangewezen.
,,Van Lennaert staan drie teksten op Lage Landen. Een daarvan is nog helemaal van zijn hand, de twee andere waren aanzetten die ik heb vormgegeven en afgemaakt. Het zijn de laatste teksten van Lennaert die ik gebruik. Wellicht dat ik nog de drie sonnetten (op de cd staat Sonnet IV) gebruik, of iets heel erg moois als we dat in de archieven tegenkomen.
Van tekstdichten, zegt hij, heeft hij de smaak te pakken gekregen. Tegelijk met de cd verschijnt het boek Hoogtevrees in Babylon?, waarin de teksten van Boudewijn de Groot zijn verzameld. ,,Nee, tijdens het proces van schrijven denk ik niet aan Lennaert. Ik zou nooit in zijn stijl kunnen schrijven.
Toch is, zegt hij, zijn boezemvriend soms nog voelbaar. ,,Als ik de hond uitlaat, kijk ik wel eens omhoog en denk ik: waar zou hij nu zijn? Zijn leven was nog niet af. Ik weet zeker dat we samen nog heel veel moois hadden kunnen maken.'Lage Landen' verschijnt 19 januari. Vanaf 25 januari tournee door Nederland.
Bron
En ook weer twee teksten van Freek de Jonge.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Raar dat er nog niet veel meer aandacht voor is, maar over 3 dagen verschijnt De Lage Landen, het nieuwe album van Boudewijn. Het heeft een americana geluid. Er zijn nog 3 teksten van Lennart Nijgh, maar de meerderheid heeft ie zelf geschreven.
Ik ben benieuwd.
Gisteren weer opgelegd en nog altijd een kippevel nummerquote:Op donderdag 14 april 2005 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
Al ben ik meer dan eens de weg kwijt, al rijd ik hele einden om. Al zou ik niet weten waar je woont, ik ben op weg om je te vinden, dus wees gerust vannacht, ik kom.
Dat vind ik nog niet eens zo heel storend. Ik vind het een van de betere nummers, zowel qua tekst als melodie. Maar ik vind het wel jammer dat ik niet direct klassiekers hoor. Op de vorige plaat had ik met Het Land Van Koning Jan, Berlijn en Sonnet voor A wel. Prachtige nummers en wonderschoon georkestreerd. Daarnaast had een nummer als Op Weg Naar Mijn Lief een fijne spanning in zich.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:56 schreef belsen het volgende:
Daarnaast veel nummers die gestoeld zijn op te standaard riedeltjes (een bluesje, een shuffle, een walsje) en een aantal nummers waar je wel tergend duidelijk de 'invloeden' hoort (zoals Dylan in Achter de hemelpoort).
Da's geen geld. Nou vind ik Een Nieuwe Herfst, op Avond na, best een slecht album (al is het beter dan Maalstroom), maar ja, 5 euro is goed te doen.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik heb Nacht wel thuisliggen, maar ik kan hem me zo niet meer precies voor de geest halen. Ik zal het vanavond eens beluisteren als ik weer thuis ben.
Vandaag Een Nieuwe Herfst ook even gekocht voor 5 euro bij De Fame.
Eiland in de verte vond ik wel een erg goede plaat eigenlijk. Hoewel de laatste paar nummers wat minder waren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb het album voor mijn oma gekocht, maar omdat ik het toch nog moet inpakken en het nog een paar dagen duurt voor ze jarig is zit ik zelf maar te luisteren, en het heeft wel wat. Ik was ook niet onverdeeld gelukkig met Eiland in de Verte, dus ik denk dat dit ook wel wat kan worden. Maar ja, een Picknick zal het nooit worden he.
Grijze Dame is trouwens echt behoorlijk onder handen genomen sinds Wonderkind aan het Strand.
Wonderwel een van de weinige nummers uit die tijd die nog steeds op de setlijst staat.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, je hebt gelijk, de engel is gekomen is heel tof, avond is nu wel genoeg geprezen en een wonderkind van 50 is ook leuk. Maar met rondeel, de roos en de rover heb ik echt niks.
Ik ben stiekem ook fan van nogal ondergewaardeerde albums als Van een afstand (al wist ik tot vorige week niet dat een ouderwetsch conceptalbum is). Waar ik woon en wie ik ben bevat ook een paar heel goede nummers, al breekt het rijmpaar verhouding-trouwring veel af en vind ik Calypso nogal een kutnummer.
Geweldig Boudewijn de Grootquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:03 schreef Mike het volgende:
Vanavond is de Groot bij Pauw & Witteman.
Wij zijn 2x naar Boudewijn geweest (Niet van deze tournee ) maar paar jaar geleden.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:35 schreef Skazminko het volgende:
Ik was laatst naar Boudewijn de Groot in Leeuwarden. En het was wel leuk, ik had het alleen leuker gevonden als hij meer oude nummers had gezongen.
Ja, zoiets was ik ook van plan. Ik heb nog wat oude LP's van mijn vader liggen, daar mag hij best op krassen. Graag zelfs.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef n0r het volgende:
Ik neem "Voor de Overlevenden" LP mee, en een zwarte stift, ik hoop dat het me lukt om zijn krabbel erop te krijgen
Omdat hij net gekicked is met wat leuke info door dwergquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:44 schreef soylent het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas? Wat een koning deze man.
Ik zou Maalstroom meenemen, dan ben je waarschijnlijk de enige met een gesigneerd exemplaar van die LP.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef n0r het volgende:
Of zou ik "Van Een Afstand" meenemen?
Of allebei?
Dan ga ik zorgen dat ik die voor die tijd hebquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou Maalstroom meenemen, dan ben je waarschijnlijk de enige met een gesigneerd exemplaar van die LP.
*Meldtquote:Op zondag 9 september 2007 17:34 schreef Guncta het volgende:
Zijn er ook veel fans van Boudewijn die naar Armand luisteren?
Is dat een leuke plaat?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef DrsPoema het volgende:
[afbeelding]
..........Schamel en naakt, maar in uiterste vervoering zijn ze tot alles in staat, ze kussen eerbiedig zijn billen.......![]()
Je moet van Apocalyps de versie zonder orkest hebben. Die is nog beter.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat een leuke plaat?
Mijn favoriete nummers zijn dit:
Apocalyps
Verdronken Vlinder
Het Spaarne
Prikkebeen
Leuke teksten ook:
Morgen moet ik gaan marcheren voor het lieve Vaderland
Morgen moet ik gaan marcheren voor het lieve Vaderland
Ik heb ze beide gehoord. Ik vind de versie zonder orkest wel goed alleen ik vind de drums op het eind van het nummer leuk met het orkest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:04 schreef belsen het volgende:
[..]
Je moet van Apocalyps de versie zonder orkest hebben. Die is nog beter.
Hij staat op [afbeelding]
Bedankt. Maar weet je van wie Noordzee was? Een prachtig nummer vind ik het.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het eerste:
* Het geluid van stilte (The sound of silence; Paul Simon / Lennaert Nijgh)
2:08
* Nee meeuw (Ballad of a crystal man; Donovan Leitch / Harry Geelen)
2:17
* Een respectabel man (A well respected man; Ray Davies / Hans van Hemert/De Groot)
2:33
* Er komen andere tijden (The times they are a-changin'; Bob Dylan / Lennaert Nijgh)
2:06
* Een meisje van 16 (Une enfant de 16 ans / A young girl of 16; Aznavour / Chauvigny / Brown / Nijgh)
2:58
* Draai weer bij (Sunny Goodge Street; Donovan Leitch / Harry Geelen)
2:47
En 'noordzee' bestond ook al.
Volgens mij is het eigenlijk een Engels nummer (Lowland Sea) en heeft Lennaert Nijgh dat vertaald of bewerkt.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is gewoon een klassiek Nederlands nummer. En staat dan ook "Traditional" bij.
Voor zover ik weet heeft Boudewijn de Groot dit nummer nooit opgenomen of gespeeld. Sterker nog ik kan mij absoluut niet voorstellen dat hij dit gedaan heeft, omdat hij altijd wars is geweest van 'het protestlied' en dat hokje waarin hij steeds weggestopt werd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:39 schreef joey_k het volgende:
Wie kan mij uitsluitsel geven:
Ik heb al zo'n 2 jaar een weddenschap lopen om een kratje bier en wel de volgende:
Ik heb gezegd dat Boudewijn de Groot het nummer "Ben ik te min" heeft gezongen/uitgebracht.
Mijn collega houdt vol dat alleen Armand dit heeft gezongen/uitgebracht...
Als ik een search doe op google kom ik verschillende bronnen tegen waaruit kan worden opgemaakt dat B d G inderdaad het nummer ten gehore bracht.
Wie kan mij het overtuigende bewijs leveren en kan deze weddenschap worden afgesloten?
![]()
Allicht heeft hij het ooit gezongen, maar het lijkt me sterk. Als het zo is, dan zijn er geen opnames van bekend, naar mijn weten. Overigens; als je het nummer "Ben ik te min" downloadt, krijg je vaak Boudewijn de Groot als uitvoerend artiest te zien. Beluister je het nummer, dan kun je echter niets anders concluderen dat de zanger in kwestie Armand is. Gewoon een foutje dat de digitale wereld is ingekropen, net als "Devil in Disguise" van Elvis, wat je vaak terugvindt als "Devil in the Sky". Het lijkt er op dat je een kratje bier kwijt bent...quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:39 schreef joey_k het volgende:
Wie kan mij uitsluitsel geven:
Ik heb al zo'n 2 jaar een weddenschap lopen om een kratje bier en wel de volgende:
Ik heb gezegd dat Boudewijn de Groot het nummer "Ben ik te min" heeft gezongen/uitgebracht.
Mijn collega houdt vol dat alleen Armand dit heeft gezongen/uitgebracht...
Als ik een search doe op google kom ik verschillende bronnen tegen waaruit kan worden opgemaakt dat B d G inderdaad het nummer ten gehore bracht.
Wie kan mij het overtuigende bewijs leveren en kan deze weddenschap worden afgesloten?
![]()
Ja gelukkig welquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef jurgen. het volgende:
Ik begrijp uit alle reacties dat BdW de Groot nog leeft? zag laatst Mieke Telkamp nog op tv en die leeft ook nog schijnbaar![]()
Ik had na de show in Eindhoven ook kaarten gehaald voor Scheveningen, vond het weer top.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:00 schreef Buitendam het volgende:
Gisteren naar het optreden in het Circus Theater geweest en wat was het goed, zeg!![]()
Voor de pauze veel nummers van de Lage Landen cd (natuurlijk), na de pauze kwamen o.a Jimmy, Avond, en Tante Julia voorbij.. Echt 20 keer kippenvel gehad. Wat een muzikant!![]()
Was je er gister ook bij?quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:22 schreef n0r het volgende:
[..]
Ik had na de show in Eindhoven ook kaarten gehaald voor Scheveningen, vond het weer top.
Heb nu 6 gesigneerde platen
Hij signeert altijd na shows, meestal bij de cd-verkoop-stand zeg maar, gisteren ook.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:28 schreef Buitendam het volgende:
Oh, jammer dat ik je niet gezien heb!
Wij gingen direct de jassen halen, nadat het concert was afgelopen..
18e rijquote:Op woensdag 21 november 2007 10:19 schreef n0r het volgende:
[..]
Hij signeert altijd na shows, meestal bij de cd-verkoop-stand zeg maar, gisteren ook.
En de band duikt altijd 15 minuten na optreden het theatercafe binnen
Ik zat 11e rij, jij dan?
en de heer Nijgh ;-)quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb even zin om een topic omhoog te kicken, dus bij dezen. Ik heb laatst Wonderkind aan het Strand gevonden op de zolder bij mijn ouders. Ik weet niet waarom, maar ik vind zo veel van die nummers echt prachtig, terwijl ik Nederlandstalige muziek uitzonderlijk ergelijk vind. Dus misschien zegt dat meer over Boudewijn dan over mij
.
Wie komt weg met zo'n tekst.quote:Op gevaar af te worden bedolven on het eeuwenoude puin
Waarmee we alles hadden verloren
Hebben we ons huis verbouwd
En aan leefruimte begonnen
Het nummer is best goed, maar de tekst is tenenkrommend. Verhouding rijmen op trouwring (en verbouwing).quote:Op maandag 12 januari 2009 18:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Wie komt weg met zo'n tekst.
Ik ben de laatste dagen weer helemaal into Boudewijn de Groot, ik heb het wikipedia-artikel even flink opgepoetst en uitgebreid en ben ook het materiaal weer aan het herluisteren.
Ik vind het niet slecht hoor, vandaag toch weer erg genoten van die plaat (Waar ik woon en wie ik ben).quote:Op maandag 12 januari 2009 19:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het nummer is best goed, maar de tekst is tenenkrommend. Verhouding rijmen op trouwring (en verbouwing)..
Vreemde keuze om dan geen singles-cd bij te voegen, want dat zijn volgens mij niet de enige 'niet-albumtracks', ook bijvoorbeeld Eeuwige soldaat, Onder ons en De nachtwacht, dan moet je daarvoor alsnog weer Wonderkind aan het strand hebben.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb inmiddels de ouevre box binnen erg handig alle 11 albums in 1 keer. Ga ze chronologisch luisteren ben inmiddels bij picknick en straks nacht en ontij![]()
Wat ik wel jammer vind is dat 'als de rook om je hoofd is verdwenen' en 'waterdragers' er niet opstaan omdat dat singles waren.
Voor 12 cd's dat is 3,75 per cdquote:Op maandag 24 september 2009 15:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Hij is erg duur de ouvre box 45 euro
Ik had nog niks alleen een best of dubbel LP dus ik dacht laat ik die box doen. En inderdaad erg jammer van het ontbrekende materiaal.quote:Op maandag 24 september 2009 16:03 schreef belsen het volgende:
[..]
Vreemde keuze om dan geen singles-cd bij te voegen, want dat zijn volgens mij niet de enige 'niet-albumtracks', ook bijvoorbeeld Eeuwige soldaat, Onder ons en De nachtwacht, dan moet je daarvoor alsnog weer Wonderkind aan het strand hebben.
Veel werk van die extra's-cd is trouwens ook gewoon regulier materiaal, dat ik al heb. Ik heb het nog wel even overwogen, maar ik laat hem toch gewoon maar liggen.
Ja dat is dan niet veel per cd..maar om een keer 45 euro betalen voor een euvre box is wel prijzig ..Het lijkt veel zal ik zeggen..quote:Op donderdag 24 september 2009 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor 12 cd's dat is 3,75 per cd
quote:Op donderdag 24 september 2009 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik had nog niks alleen een best of dubbel LP dus ik dacht laat ik die box doen. En inderdaad erg jammer van het ontbrekende materiaal.
Die extra's cd zijn volngens mij andere versies en live versie van de reguliere nummers maar die heb ik nog niet geluisterd.
Wij hadden kaartjes gereserveerd voor 6 oktober in Oss. dat had ik in juni al gedaan dan heb je kans dat je door loting heen komt ..Omdat ik lid ben van het theater in Oss. Maar helaas wij kwamen niet door de loting heenquote:
Jammer zeg..quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:50 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wij hadden kaartjes gereserveerd voor 6 oktober in Oss. dat had ik in juni al gedaan dan heb je kans dat je door loting heen komt ..Omdat ik lid ben van het theater in Oss. Maar helaas wij kwamen niet door de loting heen![]()
Veel plezier Miam..
Ik ben in Amsterdam (Meervaart) geweest en vond het ook geweldig. Ik vond de uitvoering van Berlijn geweldig.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:41 schreef Miam het volgende:
Schop!
Gisteravond heen geweest! Ik heb echt een super avond gehad kan ik wel zeggen!
We zaten op het balkon dus konden alles goed volgen,
Het zat uiteraard bommetje vol, maar dat was te verwachtenwel gezellig druk overigens..
De zang was geweldig (hij lijkt met de jaren alleen maar mooier te zingen?!)
En wat een band, vooral de violiste... kippevel all-over!
Hij zong verschillende nummers waaronder;
Vondeling van Ameland, Verdronken vlinder, Het land van Koning Jan,
Spaarne, Berlijn, Malle Babbe, Moeder
Stuk voor stuk pareltjes. het was echt fantastisch en zeker voor herhaling vatbaar!
Jammer van die slechte recentie in de Leeuwarder Courant, vond dit volledig onterecht...
Boudewijn
Berlijn was fantastisch! licht was hier ook erg goed overigens..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:30 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik ben in Amsterdam (Meervaart) geweest en vond het ook geweldig. Ik vond de uitvoering van Berlijn geweldig.![]()
Ook complimenten voor het licht trouwens. Dat zat ontzettend goed in elkaar.
Dat is niet vertaald.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef Miam het volgende:
Het land van Koning Jan zowieso.. hier vertelde hij ook over bij het concert.
quote:
quote:
quote:De melkboer en de bakker
Hebben nooit iets in de gaten
Maar de muren hebben oren
En in de sponningen en kieren
Ligt het stof van vele jaren
Dit huis heeft te veel gezien
Te veel jeugd ging hier verloren
Kinderen die het eens verlieten
En het altijd gaan verlaten
Wij zijn niet door de loting heen gekomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:07 schreef Haaibaaike het volgende:
Wij hebben kaartjes besteld van Boudewijn de Groot met zijn zoon Marcel de Groot. die samen gaan optreden.
ja! ik wist het niet eens overigens, zag het later pas staanquote:Op woensdag 26 september 2012 09:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
En 't wordt z'n laatste grote tour, dus was wel extra argument om nog even kaartjes te scoren.
Wij gaan 3 november naar Boudewijn de Grootquote:Op woensdag 26 september 2012 09:38 schreef Miam het volgende:
Ondanks dat het 761 dagen geleden is dat hier voor het laatst is gepost kan ik toch
mooi melden dat ik op mijn verjaardag, 14 april, naar Boudewijn de Groot ga!![]()
![]()
net kaartjes besteld!
Oeh, dat is al best snel!quote:Op woensdag 26 september 2012 14:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wij gaan 3 november naar Boudewijn de Groot
Dankje wel ! Er waren nog twee plaatsen overquote:Op woensdag 26 september 2012 18:27 schreef Miam het volgende:
Oeh, dat is al best snel!veel plezier toegewenst!
Oh, dan had je geluk ook nog!quote:Op woensdag 26 september 2012 19:57 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dankje wel ! Er waren nog twee plaatsen over
quote:
Tof zeg! Toch ook wel een erg goede band hoor! Radar Lovequote:Op vrijdag 28 september 2012 15:33 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja echt waar daar gaan wij in febr naar toe naar het concert van Golden Earring. Boudewijn heeft mooie liedjes gemaakt!
Ja heel tof zijn Barry, George, Rinus en Cesarquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:32 schreef Miam het volgende:
Tof zeg! Toch ook wel een erg goede band hoor! Radar Love
Ik vind vooral Cesar heel erg tof!quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:50 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja heel tof zijn Barry, George, Rinus en Cesar
Ja, zag hetquote:
ik nog niet terwijl ik zaterdag het geld overgemaakt hebt! Hoop vandaag binnen te krijgen.quote:Op zondag 30 september 2012 18:25 schreef Miam het volgende:
Ja, zag het
Ik heb de kaarten binnen voor Boudewijn!
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:03 schreef Haaibaaike het volgende:
Vandaag kaarten thuis gekregeneindelijk
Heb op Twitter naar Lievekamp een tweet gestuurd en een email heb ik gestuurd. Terwijl het geld afgeschreven is niet normaal eigenlijkquote:
Oh ...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:04 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Heb op Twitter naar Lievekamp een tweet gestuurd en een email heb ik gestuurd. Terwijl het geld afgeschreven is niet normaal eigenlijk
Heel indrukwekkendquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:24 schreef Gewas het volgende:
Tijdje geleden heb ik deze video geupload:
Boudewijn die vertelt over het Jappenkamp en zijn kindertijd.
Vind het zelf een van zijn mooiste stukken (is van een Live LP).
Jaaa, tof zeg!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
ik heb de kaartjes al thuis vandaag over 3 weken
Geweldig Miamquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef Miam het volgende:
Jaaa, tof zeg!
Ik heb de kaarten gekregen via mail .. ik kan niet wachten!
Ik draai Boudewijn compleet grijs op m`n nieuwe stereo set![]()
Jazeker!!quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:09 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Geweldig MiamWij gaan zaterdag over een week
Ja dat doe ik zeker ! Mijn man verheugd zich ook opquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Miam het volgende:
Jazeker!!wat gaat dat hard zeg!
Laat wel even weten hoe het was..
Ja wij gaan met zijn tweeënquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:39 schreef Miam het volgende:
Jaa! Gaan jullie met z'n 2?ik ga met m'n moeder. Zij is van 'die generatie' en ook al vanaf jongs af aan fan
gezellig!!quote:
Mustachequote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
vuige hippie dat is het!
Maar inderdaad een mooie box
Hij is zo mooi grijs nuquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
vuige hippie dat is het!
Maar inderdaad een mooie box
Ja ..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb al de heeeele dag Jimmy in m`n hoofd zitten
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
ooooh! laat ik nou net het AD niet lezen ..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:47 schreef Gewas het volgende:
In de Weekendbijlage van het AD van vandaag staat een groot artikel over Boudewijn de Groot. Was best interessant om te lezen.
Hier een (heel kort) stukje gevonden op internet:quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:12 schreef Miam het volgende:
[..]
ooooh! laat ik nou net het AD niet lezen ..
misschien dat het op internet te vinden is
Oh, even kijken!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:16 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hier een (heel kort) stukje gevonden op internet:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)-van-grote-hits.html
Boudewijn komt op mij over als een hele nuchtere, eerlijke man.
Nou hequote:Op zondag 28 oktober 2012 16:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Nee Miam wat doe je Boudewijn aan om mee te gaan doen met the voiceheeft deze talent niet nodig geldt ook voor de Golden Earring.
Dat doen mijn mannen niet playbacken ( Golden Earring )quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Miam het volgende:
Nou he![]()
Ik ben erg blij dat Boudewijn is zoals hij is.ik kijk zo ongelooflijk uit naar de 14e april!
ook al duurt het nog veel te langHeb wel net de bevestiging gekregen dat ik dan in
ieder geval niet hoef te werken
En inderdaad, de Golden Earring werd (volgens mij) wel gevraagd een optreden te verzorgen
bij The Voice, maar sloegen dit af omdat ze zouden moeten playbacken
RTL
Gelukkig niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:24 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat doen mijn mannen niet playbacken ( Golden Earring )
Ja heerlijke nummer ! Ik hoop dat ie zaterdag gaat zingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:18 schreef Miam het volgende:
wat is de vondeling van ameland toch een prachtig nummer ..
Wow, is het zaterdag al zover?! wat gaat dat hard he!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:05 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja heerlijke nummer ! Ik hoop dat ie zaterdag gaat zingen.
Dankje heb ik allang deze ava. Ja zaterdag al.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:51 schreef Miam het volgende:
Wow, is het zaterdag al zover?! wat gaat dat hard he!
Leuke ava trouwens
Oh, heb ik nooit gezien joh, misschien door de sneeuwquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:34 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dankje heb ik allang deze ava. Ja zaterdag al.
Geef niks joh. Ja dank laat het je wetenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:00 schreef Miam het volgende:
Oh, heb ik nooit gezien joh, misschien door de sneeuw
alvast veel plezier gewenst!laat weten hoe het was!
Gaaf Miam en gefeliciteerd nog met je verjaardagquote:Op maandag 15 april 2013 11:28 schreef Miam het volgende:
Even een enorme schop omhoog!
We zijn gisteravond, op m`n verjaardag naar het optreden geweest van Boudewijn in de
Harmonie in Leeuwarden. Het was echt prachtig, heb zo genoten!
En wat een geweldige band ook .. Ik kan het wel blijven roepen!
Erg jammer dat het z'n laatste grote tour is, maar wel te begrijpen.![]()
Dankje!quote:Op maandag 15 april 2013 11:52 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Gaaf Miam en gefeliciteerd nog met je verjaardag![]()
Was een leuke optreden wat ik je toen zei..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |