*Meldtquote:Op zondag 9 september 2007 17:34 schreef Guncta het volgende:
Zijn er ook veel fans van Boudewijn die naar Armand luisteren?
Is dat een leuke plaat?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef DrsPoema het volgende:
[afbeelding]
..........Schamel en naakt, maar in uiterste vervoering zijn ze tot alles in staat, ze kussen eerbiedig zijn billen.......![]()
Je moet van Apocalyps de versie zonder orkest hebben. Die is nog beter.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat een leuke plaat?
Mijn favoriete nummers zijn dit:
Apocalyps
Verdronken Vlinder
Het Spaarne
Prikkebeen
Leuke teksten ook:
Morgen moet ik gaan marcheren voor het lieve Vaderland
Morgen moet ik gaan marcheren voor het lieve Vaderland
Ik heb ze beide gehoord. Ik vind de versie zonder orkest wel goed alleen ik vind de drums op het eind van het nummer leuk met het orkest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:04 schreef belsen het volgende:
[..]
Je moet van Apocalyps de versie zonder orkest hebben. Die is nog beter.
Hij staat op [afbeelding]
Bedankt. Maar weet je van wie Noordzee was? Een prachtig nummer vind ik het.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het eerste:
* Het geluid van stilte (The sound of silence; Paul Simon / Lennaert Nijgh)
2:08
* Nee meeuw (Ballad of a crystal man; Donovan Leitch / Harry Geelen)
2:17
* Een respectabel man (A well respected man; Ray Davies / Hans van Hemert/De Groot)
2:33
* Er komen andere tijden (The times they are a-changin'; Bob Dylan / Lennaert Nijgh)
2:06
* Een meisje van 16 (Une enfant de 16 ans / A young girl of 16; Aznavour / Chauvigny / Brown / Nijgh)
2:58
* Draai weer bij (Sunny Goodge Street; Donovan Leitch / Harry Geelen)
2:47
En 'noordzee' bestond ook al.
Volgens mij is het eigenlijk een Engels nummer (Lowland Sea) en heeft Lennaert Nijgh dat vertaald of bewerkt.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is gewoon een klassiek Nederlands nummer. En staat dan ook "Traditional" bij.
Voor zover ik weet heeft Boudewijn de Groot dit nummer nooit opgenomen of gespeeld. Sterker nog ik kan mij absoluut niet voorstellen dat hij dit gedaan heeft, omdat hij altijd wars is geweest van 'het protestlied' en dat hokje waarin hij steeds weggestopt werd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:39 schreef joey_k het volgende:
Wie kan mij uitsluitsel geven:
Ik heb al zo'n 2 jaar een weddenschap lopen om een kratje bier en wel de volgende:
Ik heb gezegd dat Boudewijn de Groot het nummer "Ben ik te min" heeft gezongen/uitgebracht.
Mijn collega houdt vol dat alleen Armand dit heeft gezongen/uitgebracht...
Als ik een search doe op google kom ik verschillende bronnen tegen waaruit kan worden opgemaakt dat B d G inderdaad het nummer ten gehore bracht.
Wie kan mij het overtuigende bewijs leveren en kan deze weddenschap worden afgesloten?
![]()
Allicht heeft hij het ooit gezongen, maar het lijkt me sterk. Als het zo is, dan zijn er geen opnames van bekend, naar mijn weten. Overigens; als je het nummer "Ben ik te min" downloadt, krijg je vaak Boudewijn de Groot als uitvoerend artiest te zien. Beluister je het nummer, dan kun je echter niets anders concluderen dat de zanger in kwestie Armand is. Gewoon een foutje dat de digitale wereld is ingekropen, net als "Devil in Disguise" van Elvis, wat je vaak terugvindt als "Devil in the Sky". Het lijkt er op dat je een kratje bier kwijt bent...quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:39 schreef joey_k het volgende:
Wie kan mij uitsluitsel geven:
Ik heb al zo'n 2 jaar een weddenschap lopen om een kratje bier en wel de volgende:
Ik heb gezegd dat Boudewijn de Groot het nummer "Ben ik te min" heeft gezongen/uitgebracht.
Mijn collega houdt vol dat alleen Armand dit heeft gezongen/uitgebracht...
Als ik een search doe op google kom ik verschillende bronnen tegen waaruit kan worden opgemaakt dat B d G inderdaad het nummer ten gehore bracht.
Wie kan mij het overtuigende bewijs leveren en kan deze weddenschap worden afgesloten?
![]()
Ja gelukkig welquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef jurgen. het volgende:
Ik begrijp uit alle reacties dat BdW de Groot nog leeft? zag laatst Mieke Telkamp nog op tv en die leeft ook nog schijnbaar![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |