abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38257399
@ Belsen: die ken ik helemaal niet; ik ken alleen maar de cd versie
@ everybody: wat vind men van 'terug van weggeweest'?

En boudewijn.. ach... laat dit topic niet verdwijnen..
pi_38257531
Vraag

Iemand enig idee of er een diepere betekenis achter het nummer Mensen om me heen zit?
De lyrics zit barstensvol met metaforen, die misschien een diepere betekenis hebben?

En wat wordt hiermee bedoeld?

Dat gaat naar Den Bosch toe,
zoete lieve Gerritje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skazminko op 27-05-2006 11:36:28 ]
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 02:40:26 #103
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_38257632
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 02:33 schreef Skazminko het volgende:
Vraag [afbeelding]

Iemand enig idee of er een diepere betekenis achter het nummer Mensen om me heen zit?
De lyrics zit barstensvol met metaforen, die misschien een diepere betekenis hebben?

En wat wordt hiermee bedoelt?

zoete lieve Gerritje.
Dat zijn 2 regels van een kinderliedje. En verder denk ik nooit zo na over die tekst, ik vind het allemaal nogal LSD'erig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 10:25:13 #104
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_38260361
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 02:25 schreef Izith het volgende:
@ Belsen: die ken ik helemaal niet; ik ken alleen maar de cd versie
Die versie staat op Grootste hits, uitgegeven na Hoe sterk is de eenzame fietser in de jaren 70. Ook gewoon op CD uitgegeven, trouwens:

quote:
@ everybody: wat vind men van 'terug van weggeweest'?

En boudewijn.. ach... laat dit topic niet verdwijnen..
Dat is een van mijn favorieten. Sowieso vind ik dat album erg sterk (samen met Voor de overlevenden), alleen een opmerkelijke keuze voor de singles van dat album: Jimmy en Tante Julia. Naast deze nummers bevat het album echt een paar juweeltjes, maar ja, niet alles van Lennaerd Nijgh, maar wel zijn beste werk.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_38269458
Wat een foeilelijke cover is dat zeg. Ik verzamel platen van Boudewijn maar deze verzamelaars komen daar toch echt niet in voor.

Mooiste cover: Picknick

Mooiste single: Aeneas nu
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:16:20 #106
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_38298678
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 02:33 schreef Skazminko het volgende:
Vraag [afbeelding]

En wat wordt hiermee bedoeld?

zoete lieve Gerritje.
Ik ben het met Belsen eens, de muziek van dit liedje is ook vrij LSD-achtig. Gewoon zo zweverig mogelijk doen en de meest onmogelijke teksten schrijven. Zoals Boudewijn zelf eens zei:
"Het doel van de jaren '60 was om de meest vreemde/rare liedjes te schrijven". De melodie van dat nummer is ook vrij apart. Wel een vrolijk deuntje
  woensdag 6 september 2006 @ 02:57:10 #108
11923 I.R.Baboon
pi_41538929
Vanavond z'n show in R'dam gezien met het Limburgs Symfonisch Orkest, en voor iedereen die meer kent dan de paar grote hits is het een echte aanrader. Naast Avond speelde ie veel 'onbekender' werk, waaronder Ballade van de vriendinnen van 1 nacht, ballade van wat beter is, cinderella, mensen om me heen, kinderballade en een stuk uit heksen sabbath. Ik vond m ontzettend zuiver zingen en eigenlijk was alles zwaar okay. Ik hoop alleen dat er ook bootlegs of een DVD van dit concert verschijnt.
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 03:01:30 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41538977
Ik zou er zaterdag heen gaan maar kon door omstandigheden helaas niet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 6 september 2006 @ 09:57:37 #110
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_41541880
Ik had afgelopen zaterdag kaartjes besteld voor 10 april.
Maar helaas al uitverkocht
  woensdag 6 september 2006 @ 12:19:03 #111
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41545606
Ik vind het ook echt geweldige muziek;
1. Naast jou
2. Jimmy
3. Prikkebeen/Verdronken Vlinder
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_41556026
Ik ga ergens in maart naar een optreden van Boudewijn de Groot. In Leeuwarden.
pi_41576152
Boudewijn de Groot is geniaal.

mijn favorieten zijn Hoogtevrees, "ik werd vergeleken met de grote der aarde, ze zeiden zelfs dat ik op Paul Simon leek" Ik ben ik "maar ik hou van jou, dus moet je van me houden", De eeuwige soldaat "zijn orders komen heus niet van zo ver, hij krijgt ze hiervandaan. van jou en mij. zijn leiders, dat zijn wij", Als het bericht slecht is dood je de boodschapper "je draait je om, haalt een bijl. en slaat z'n hersens in" - en natuurlijk de wat bekendere nummers. die ik al voorbij heb zien komen

dinsdag 16 januari 2007 @ 16:26:12 #114
11923 I.R.Baboon
pi_45409114
Raar dat er nog niet veel meer aandacht voor is, maar over 3 dagen verschijnt De Lage Landen, het nieuwe album van Boudewijn. Het heeft een americana geluid. Er zijn nog 3 teksten van Lennart Nijgh, maar de meerderheid heeft ie zelf geschreven.

Ik ben benieuwd.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:44:40 #115
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_45409660
quote:
* Terug naar de basis met Boudewijn
Door ARNO GELDER RENÉ POLDERVAART

In Nashville zocht hij naar de wortels van de folk en countrymuziek. Boudewijn de Groot is na drie jaar terug.

Hij komt met een nieuw album, Lage Landen, en een concerttournee.

Zijn haar is, hoewel grijs, weelderig. Zijn gezicht vertoont nog altijd sporen van een jeugdige wereldreiziger.

Boudewijn de Groot is 62 en grootvader van vier kleinkinderen. De vijfde is op komst. Die houden hem naar eigen zeggen ‘jong en geïnspireerd’.

,,Het zijn meesterlijke kinderen,’’ zegt hij trots. ,,Toch ben ik niet snel iemand die in zijn eentje iets met hen onderneemt. Ik ben geen sleetjetrekkende opa. Als ze groter zijn, ga ik vast dingen met ze doen. Al vind ik het nu al prachtig te zien hoe totaal verschillende persoonlijkheden tóch met elkaar overweg kunnen.’’

Geen spelende opa in de sneeuw derhalve, maar zijn nieuwe cd Lage Landen draagt hij wel op aan zijn kleinkinderen. Op het album staat het nummer Spelende meisjes, dat over de culturele verschillen in de Nederlandse samenleving gaat. Autochtone en allochtone kinderen zijn ongevoelig voor kleur en afkomst en spelen gewoon met elkaar.

Lang zag De Groot niets in het nummer, maar misschien heeft de zanger zich onbewust laten inspireren door de verschillende karakters van zijn kleinkinderen. Hij voegde twee regels toe aan de tekst van de hand van Willem Wilmink, maakte er muziek op en het nummer geldt nu als een van de pareltjes op de cd.

Een van zijn eigen kinderen maakte de avontuurlijke muzikant in hem los. Zoon Marcel gaf zijn vader de nieuwe plaat (Folk is the new black) van de Amerikaanse folkzangeres Janis Ian, bekend in de jaren zeventig van hits als Fly too high en At seventeen. ,,Die plaat had ik niet - ik wist zelfs niet van het bestaan. Na beluistering vond ik hem prachtig en heel inspirerend.

Het leek Boudewijn de Groot ‘een uitdaging’ OM richting folk en country te gaan. Want: ,,Ik heb de afgelopen veertig jaar steeds verschillende genres bestreken. Alleen Een nieuwe herfst (1996) en Eiland in de verte (2004) lijken enigszins op elkaar.

Op zoek naar ongerepte folk en country kwam De Groot bijna vanzelfsprekend op Nashville uit, de bakermat van de Amerikaanse volksmuziek. Aanvankelijk twijfelde hij nog, maar radiopresentator Sjors Fröhlich (bekend van Standpunt.nl) trok hem over de streep. ,,Ik had geen telefoonnummer, geen e-mailadres. Sjors regelde het contact met Nashville.

Ook met zijn begeleidingsgroep, waarvan onder anderen Ernst Jansz en Jan Hendriks deel uitmaken, keerde De Groot in de studio terug naar de wortels van de muziek. Met het resultaat toog hij naar Nashville (thuishaven van Janis Ian) om de plaat in de Masterlink Studio af te mixen met producer Chad Haily.

Boudewijn de Groot: ,,Chad was erg oprecht over de nummers. Na mijn eerdere ervaring in de Verenigde Staten was ik wat achterdochtig. Destijds liet ik in Los Angeles mijn muziek produceren en als buitenlander gold ik toen als nobody. Tot ik vertelde dat ik een aantal gouden platen op zak had. Voor die status zijn Amerikanen gevoelig.

Lage Landen heeft het folkgeluid gekregen dat hem voor ogen stond, maar ook in tekstuele zin is De Groot nadrukkelijk aanwezig. Vaste schrijfpartner Lennaert Nijgh overleed in 2002. Vervolgens was de zanger op zichzelf en op ongebruikte teksten van Nijgh aangewezen.

,,Van Lennaert staan drie teksten op Lage Landen. Een daarvan is nog helemaal van zijn hand, de twee andere waren aanzetten die ik heb vormgegeven en afgemaakt. Het zijn de laatste teksten van Lennaert die ik gebruik. Wellicht dat ik nog de drie sonnetten (op de cd staat Sonnet IV) gebruik, of iets heel erg moois als we dat in de archieven tegenkomen.

Van tekstdichten, zegt hij, heeft hij de smaak te pakken gekregen. Tegelijk met de cd verschijnt het boek Hoogtevrees in Babylon?, waarin de teksten van Boudewijn de Groot zijn verzameld. ,,Nee, tijdens het proces van schrijven denk ik niet aan Lennaert. Ik zou nooit in zijn stijl kunnen schrijven.

Toch is, zegt hij, zijn boezemvriend soms nog voelbaar. ,,Als ik de hond uitlaat, kijk ik wel eens omhoog en denk ik: waar zou hij nu zijn? Zijn leven was nog niet af. Ik weet zeker dat we samen nog heel veel moois hadden kunnen maken.

• 'Lage Landen' verschijnt 19 januari. Vanaf 25 januari tournee door Nederland.
    Bron
  • Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      dinsdag 16 januari 2007 @ 19:37:21 #116
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_45415515
    Boudewijn is een geweldige zanger Het is deze week Radio 2 CD
      dinsdag 16 januari 2007 @ 19:47:10 #117
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_45415837
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Raar dat er nog niet veel meer aandacht voor is, maar over 3 dagen verschijnt De Lage Landen, het nieuwe album van Boudewijn. Het heeft een americana geluid. Er zijn nog 3 teksten van Lennart Nijgh, maar de meerderheid heeft ie zelf geschreven.

Ik ben benieuwd.
    En ook weer twee teksten van Freek de Jonge.
    Ik kijk er weer naar uit.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_45434241
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
    Al ben ik meer dan eens de weg kwijt, al rijd ik hele einden om. Al zou ik niet weten waar je woont, ik ben op weg om je te vinden, dus wees gerust vannacht, ik kom.
    Gisteren weer opgelegd en nog altijd een kippevel nummer
      Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 14:29:03 #119
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_45437378
    Ook op de site van het Popinstituut staat een mooi interview.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 21:09:26 #120
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_45517553
    Ik heb vandaag de cd direct gekocht. Ik ben alleen nu niet echt in de gelegenheid om hem goed te luisteren, omdat m'n vriendin zo nodig andere dingen moet draaien.
    Maar net even een eerste draaibeurt geven en hij is inderdaad erg sober in vergelijking met de vorige. De vorige vond ik een hele mooie dromerige sound hebben. Maar even afwachten hoe deze gaat vallen naar een paar draaibeurten.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 23:22:38 #121
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_45521611
    Ik heb vorige week aan een prijs vraag mee gedaan bij Radio 2 ..Je kon de nieuwste album van Boudewijn winnen !
    Morgen hoor ik op de radio bij '' De Strepen van Spits'' of ik gewonnen hebt.
      Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 23:56:51 #122
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_45522775
    Ik vind hem inderdaad ook heel sober, wat an sich geen negatief gegeven hoeft te zijn, maar ik vind de nummers soms wel heel gemakszuchtig. Simpele liedjes, die, omdat er bijna niet gerepeteerd of georchestreerd is, soms net niet lopen, met name de eigen nummers van Boudewijn de Groot, die ook qua zang(lijnen) erg te wensen overlaten.

Daarnaast veel nummers die gestoeld zijn op te standaard riedeltjes (een bluesje, een shuffle, een walsje) en een aantal nummers waar je wel tergend duidelijk de 'invloeden' hoort (zoals Dylan in Achter de hemelpoort).

Al met al: ik ben nog niet geheel overtuigd van deze plaat.

Die ik natuurlijk wel weer gekocht heb...
      zaterdag 20 januari 2007 @ 11:59:18 #123
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_45529223
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 23:56 schreef belsen het volgende:

Daarnaast veel nummers die gestoeld zijn op te standaard riedeltjes (een bluesje, een shuffle, een walsje) en een aantal nummers waar je wel tergend duidelijk de 'invloeden' hoort (zoals Dylan in Achter de hemelpoort).
    Dat vind ik nog niet eens zo heel storend. Ik vind het een van de betere nummers, zowel qua tekst als melodie. Maar ik vind het wel jammer dat ik niet direct klassiekers hoor. Op de vorige plaat had ik met Het Land Van Koning Jan, Berlijn en Sonnet voor A wel. Prachtige nummers en wonderschoon georkestreerd. Daarnaast had een nummer als Op Weg Naar Mijn Lief een fijne spanning in zich.
    Deze plaat vind ik tot dusverre wat vlak.

Maar aan de andere kant hou ik wel van die americana sound en tekstueel gezien is het nog steeds een stuk verfrissender dan al die melodramatische shit die Nederlandstalige rockbands tegenwoordig over je uitstorten.
    Ok en vooruit, het titelnummer zou best nog eens een bescheiden klassiekertje kunnen worden. Maar wellicht is dit wel zo'n plaat waarvan ik na vele luisterberuten zeg: 'hij is toch beter dan ik dacht'.
      Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 12:52:20 #124
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_45530602
    Hebben jullie overigens Het jagen voorbij gehoord op de soundtrack van de nacht van Henny Vrienten? Wat vinden jullie daarvan.

De oude dame staat trouwens ook al live op Wonderkind aan het strand box.

Ik denk trouwens dat het hoogtepunt van dit album Altijd samen is, dat is in elk geval het nummer waar je het beste de oude Boudewijn op terughoort.
      zondag 21 januari 2007 @ 18:07:29 #125
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_45565936
    Ik heb Nacht wel thuisliggen, maar ik kan hem me zo niet meer precies voor de geest halen. Ik zal het vanavond eens beluisteren als ik weer thuis ben.

Vandaag Een Nieuwe Herfst ook even gekocht voor 5 euro bij De Fame.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 19:57:14 #126
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_45608019
    Ik vind na een paar luisterbeurten de volgende tracks erg sterk:
    Hoogtevrees in Babylon
    Altijd Samen
    Grijze Dame
    Het Jagen Voorbij
    Lage Landen

Met Hogeduin heb een vreemde relatie. Aan de ene kant vind ik de zanglijn niet geweldig, maar toch verveelt het me niet en muzikaal gezien vind ik het wel lekker

Na een paar luisterbeurten vind ik het album toch wel weer ok. Juist ook wel weer doordat het soms wat houterig klinkt. Het geeft de nummers wel iets wat elementen die je na een paar luisterbeurten opeens opvallen en gaat waarderen (bijv. de drum aan het einde van Sonnet IV).
    Neemt niet weg dat ik het prettig had gevonden als er muzikaal iets meer variatie zou zijn.

Oh en de versie van Het Jagen Voorbij van Nacht is tof. Vooral dat stuk na 3 minuten. Totaal anders dan de albumversie van Boudewijn.
    pi_45622452
    En ik vind het een tof album, vooral die americana sound bevalt me wel. Hij is nu aan de 3e luisterbeurt toe, en het begint er op te lijken ^^
      woensdag 24 januari 2007 @ 12:39:32 #128
    11923 I.R.Baboon
    pi_45626606
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
    Ik heb Nacht wel thuisliggen, maar ik kan hem me zo niet meer precies voor de geest halen. Ik zal het vanavond eens beluisteren als ik weer thuis ben.

Vandaag Een Nieuwe Herfst ook even gekocht voor 5 euro bij De Fame.
    Da's geen geld. Nou vind ik Een Nieuwe Herfst, op Avond na, best een slecht album (al is het beter dan Maalstroom), maar ja, 5 euro is goed te doen.
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:39:17 #129
    11923 I.R.Baboon
    pi_45638048
    Ik heb het album voor mijn oma gekocht, maar omdat ik het toch nog moet inpakken en het nog een paar dagen duurt voor ze jarig is zit ik zelf maar te luisteren, en het heeft wel wat. Ik was ook niet onverdeeld gelukkig met Eiland in de Verte, dus ik denk dat dit ook wel wat kan worden. Maar ja, een Picknick zal het nooit worden he.

Grijze Dame is trouwens echt behoorlijk onder handen genomen sinds Wonderkind aan het Strand.
      woensdag 24 januari 2007 @ 23:23:44 #130
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_45648711
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik heb het album voor mijn oma gekocht, maar omdat ik het toch nog moet inpakken en het nog een paar dagen duurt voor ze jarig is zit ik zelf maar te luisteren, en het heeft wel wat. Ik was ook niet onverdeeld gelukkig met Eiland in de Verte, dus ik denk dat dit ook wel wat kan worden. Maar ja, een Picknick zal het nooit worden he.

Grijze Dame is trouwens echt behoorlijk onder handen genomen sinds Wonderkind aan het Strand.
    Eiland in de verte vond ik wel een erg goede plaat eigenlijk. Hoewel de laatste paar nummers wat minder waren.

Een nieuwe herfst heeft trouwens nog wel wat aardige nummers vind ik: een wonderkind van 50, vrolijke violen, Avond, kijken hoe het morgen wordt, de engel is gekomen.
    En sommige nummers moet ik nog wat vaker horen denk ik. Ik hou wel van die orkestrale sound. De oudere platen van Boudewijn vind ik ook het beste, maar ik vind zijn stem van nu wel een stuk mooier. Daarom ben ik altijd wel fan van de liveplaten waar hij ouder werk speelt.
      woensdag 24 januari 2007 @ 23:34:18 #131
    11923 I.R.Baboon
    pi_45649087
    Ja, je hebt gelijk, de engel is gekomen is heel tof, avond is nu wel genoeg geprezen en een wonderkind van 50 is ook leuk. Maar met rondeel, de roos en de rover heb ik echt niks.

Ik ben stiekem ook fan van nogal ondergewaardeerde albums als Van een afstand (al wist ik tot vorige week niet dat een ouderwetsch conceptalbum is). Waar ik woon en wie ik ben bevat ook een paar heel goede nummers, al breekt het rijmpaar verhouding-trouwring veel af en vind ik Calypso nogal een kutnummer.
      Moderator donderdag 25 januari 2007 @ 14:43:12 #132
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_45661974
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 23:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ja, je hebt gelijk, de engel is gekomen is heel tof, avond is nu wel genoeg geprezen en een wonderkind van 50 is ook leuk. Maar met rondeel, de roos en de rover heb ik echt niks.

Ik ben stiekem ook fan van nogal ondergewaardeerde albums als Van een afstand (al wist ik tot vorige week niet dat een ouderwetsch conceptalbum is). Waar ik woon en wie ik ben bevat ook een paar heel goede nummers, al breekt het rijmpaar verhouding-trouwring veel af en vind ik Calypso nogal een kutnummer.
    Wonderwel een van de weinige nummers uit die tijd die nog steeds op de setlijst staat.

Maar Van een afstand en Waar ik woon zijn inderdaad ook best fraaie albums. Persoonlijk ben ik dan weer niet zo'n fan Picknick en het eerste album is natuurlijk niet zo...
      dinsdag 13 februari 2007 @ 01:07:39 #133
    11923 I.R.Baboon
    pi_46251216
    Ja, ik ben overtuigd, het is weer een fijn album.

Hoe waren de 'professionele' recensies eigenlijk?
      Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 17:03:19 #134
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_46263393
    Vanavond is de Groot bij Pauw & Witteman.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 17:06:29 #135
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_46263524
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 17:03 schreef Mike het volgende:
    Vanavond is de Groot bij Pauw & Witteman.
    Geweldig Boudewijn de Groot
    pi_46424092

..........Schamel en naakt, maar in uiterste vervoering zijn ze tot alles in staat, ze kussen eerbiedig zijn billen.......
      Moderator zondag 18 februari 2007 @ 15:08:48 #137
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_46426963
    Iemand naar zijn tournee geweest? Ik had kaarten voor vorig jaar maar mijn vader werd toen erg ziek dus konden we niet gaan. En nu is het overal uitverkocht Ik zou graag eens naar een concert van de Groot gaan, lijkt me geweldig!
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      zondag 18 februari 2007 @ 15:09:28 #138
    11923 I.R.Baboon
    pi_46427005
    Dit jaar heb ik geen kaarten, maar ik heb m 3 keer gezien en het is inderdaad heel erg de moeite waard.
      zondag 18 februari 2007 @ 17:30:02 #139
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_46432091
    Ik wilde ook naar Boudewijn toe
    had kaarten besteld, maar het was uitverkocht
    Een schrale troost tijdens Radio 2 Gala van Peter Koelewijn waar wij naar toe gaan..Is Boudewijn de Groot ook in het '' Koninklijke Theater Carre'' bij Peter Koelewijn.
    pi_46432264
    Ik was laatst naar Boudewijn de Groot in Leeuwarden. En het was wel leuk, ik had het alleen leuker gevonden als hij meer oude nummers had gezongen.
      zondag 18 februari 2007 @ 17:43:32 #141
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_46432509
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 17:35 schreef Skazminko het volgende:
    Ik was laatst naar Boudewijn de Groot in Leeuwarden. En het was wel leuk, ik had het alleen leuker gevonden als hij meer oude nummers had gezongen.
    Wij zijn 2x naar Boudewijn geweest (Niet van deze tournee ) maar paar jaar geleden.
    Toen zong hij ook oude liedjes.
    pi_52209813
    22 en 23 oktober in Carré. De hele tour staat op z'n site http://www.boudewijndegroot.nl/ onder het kopje 'een hele tour'.
    I intend to live forever, or die trying.
    pi_52210177
    Boudewijn
    Ik ga hem 28 oktober voor het eerst zien in stadsshouwburg Eindhoven, rij 5

Ik neem "Voor de Overlevenden" LP mee, en een zwarte stift, ik hoop dat het me lukt om zijn krabbel erop te krijgen

Verder is zijn muziek natuurlijk geweldig.
    pi_52210311
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef n0r het volgende:
    Ik neem "Voor de Overlevenden" LP mee, en een zwarte stift, ik hoop dat het me lukt om zijn krabbel erop te krijgen
    Ja, zoiets was ik ook van plan. Ik heb nog wat oude LP's van mijn vader liggen, daar mag hij best op krassen. Graag zelfs.
    I intend to live forever, or die trying.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 21:44:43 #145
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_52210355
    Waarom zie ik dit topic nu pas? Wat een koning deze man.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_52210367
    Of zou ik "Van Een Afstand" meenemen?

Of allebei?
    pi_52210398
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 21:44 schreef soylent het volgende:
    Waarom zie ik dit topic nu pas? Wat een koning deze man.
    Omdat hij net gekicked is met wat leuke info door dwerg
    Ik heb toevallig vanmiddag nog naar een topic van hem gezocht, tevergeefs.

En ja, hij is de koning
    pi_52219401
    29 november in de Spiegel in Zwolle.
      Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 10:32:24 #149
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_52221346
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef n0r het volgende:
    Of zou ik "Van Een Afstand" meenemen?

Of allebei?
    Ik zou Maalstroom meenemen, dan ben je waarschijnlijk de enige met een gesigneerd exemplaar van die LP.
    pi_52242491
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 10:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik zou Maalstroom meenemen, dan ben je waarschijnlijk de enige met een gesigneerd exemplaar van die LP.
    Dan ga ik zorgen dat ik die voor die tijd heb

En ik neem ze gewoon allemaal mee, behalve verzamelshit
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')