Da's geen geld. Nou vind ik Een Nieuwe Herfst, op Avond na, best een slecht album (al is het beter dan Maalstroom), maar ja, 5 euro is goed te doen.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik heb Nacht wel thuisliggen, maar ik kan hem me zo niet meer precies voor de geest halen. Ik zal het vanavond eens beluisteren als ik weer thuis ben.
Vandaag Een Nieuwe Herfst ook even gekocht voor 5 euro bij De Fame.
Eiland in de verte vond ik wel een erg goede plaat eigenlijk. Hoewel de laatste paar nummers wat minder waren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb het album voor mijn oma gekocht, maar omdat ik het toch nog moet inpakken en het nog een paar dagen duurt voor ze jarig is zit ik zelf maar te luisteren, en het heeft wel wat. Ik was ook niet onverdeeld gelukkig met Eiland in de Verte, dus ik denk dat dit ook wel wat kan worden. Maar ja, een Picknick zal het nooit worden he.
Grijze Dame is trouwens echt behoorlijk onder handen genomen sinds Wonderkind aan het Strand.
Wonderwel een van de weinige nummers uit die tijd die nog steeds op de setlijst staat.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, je hebt gelijk, de engel is gekomen is heel tof, avond is nu wel genoeg geprezen en een wonderkind van 50 is ook leuk. Maar met rondeel, de roos en de rover heb ik echt niks.
Ik ben stiekem ook fan van nogal ondergewaardeerde albums als Van een afstand (al wist ik tot vorige week niet dat een ouderwetsch conceptalbum is). Waar ik woon en wie ik ben bevat ook een paar heel goede nummers, al breekt het rijmpaar verhouding-trouwring veel af en vind ik Calypso nogal een kutnummer.
Geweldig Boudewijn de Grootquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:03 schreef Mike het volgende:
Vanavond is de Groot bij Pauw & Witteman.
Wij zijn 2x naar Boudewijn geweest (Niet van deze tournee ) maar paar jaar geleden.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:35 schreef Skazminko het volgende:
Ik was laatst naar Boudewijn de Groot in Leeuwarden. En het was wel leuk, ik had het alleen leuker gevonden als hij meer oude nummers had gezongen.
Ja, zoiets was ik ook van plan. Ik heb nog wat oude LP's van mijn vader liggen, daar mag hij best op krassen. Graag zelfs.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef n0r het volgende:
Ik neem "Voor de Overlevenden" LP mee, en een zwarte stift, ik hoop dat het me lukt om zijn krabbel erop te krijgen
Omdat hij net gekicked is met wat leuke info door dwergquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:44 schreef soylent het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas? Wat een koning deze man.
Ik zou Maalstroom meenemen, dan ben je waarschijnlijk de enige met een gesigneerd exemplaar van die LP.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef n0r het volgende:
Of zou ik "Van Een Afstand" meenemen?
Of allebei?
Dan ga ik zorgen dat ik die voor die tijd hebquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou Maalstroom meenemen, dan ben je waarschijnlijk de enige met een gesigneerd exemplaar van die LP.
*Meldtquote:Op zondag 9 september 2007 17:34 schreef Guncta het volgende:
Zijn er ook veel fans van Boudewijn die naar Armand luisteren?
Is dat een leuke plaat?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:54 schreef DrsPoema het volgende:
[afbeelding]
..........Schamel en naakt, maar in uiterste vervoering zijn ze tot alles in staat, ze kussen eerbiedig zijn billen.......![]()
Je moet van Apocalyps de versie zonder orkest hebben. Die is nog beter.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat een leuke plaat?
Mijn favoriete nummers zijn dit:
Apocalyps
Verdronken Vlinder
Het Spaarne
Prikkebeen
Leuke teksten ook:
Morgen moet ik gaan marcheren voor het lieve Vaderland
Morgen moet ik gaan marcheren voor het lieve Vaderland
Ik heb ze beide gehoord. Ik vind de versie zonder orkest wel goed alleen ik vind de drums op het eind van het nummer leuk met het orkest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:04 schreef belsen het volgende:
[..]
Je moet van Apocalyps de versie zonder orkest hebben. Die is nog beter.
Hij staat op [afbeelding]
Bedankt. Maar weet je van wie Noordzee was? Een prachtig nummer vind ik het.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het eerste:
* Het geluid van stilte (The sound of silence; Paul Simon / Lennaert Nijgh)
2:08
* Nee meeuw (Ballad of a crystal man; Donovan Leitch / Harry Geelen)
2:17
* Een respectabel man (A well respected man; Ray Davies / Hans van Hemert/De Groot)
2:33
* Er komen andere tijden (The times they are a-changin'; Bob Dylan / Lennaert Nijgh)
2:06
* Een meisje van 16 (Une enfant de 16 ans / A young girl of 16; Aznavour / Chauvigny / Brown / Nijgh)
2:58
* Draai weer bij (Sunny Goodge Street; Donovan Leitch / Harry Geelen)
2:47
En 'noordzee' bestond ook al.
Volgens mij is het eigenlijk een Engels nummer (Lowland Sea) en heeft Lennaert Nijgh dat vertaald of bewerkt.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is gewoon een klassiek Nederlands nummer. En staat dan ook "Traditional" bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |