Raad zelf eens, dan heb je weer een post erbijquote:Op zaterdag 9 april 2005 19:57 schreef tong80 het volgende:
ja op deze manier haal ik ook de 1000000000 wel.
Wat bedoel je daarmee Mitt ?
Ik snapniet waar je op doelt. Open ik dit topic om m'n postaantal te vergrotenquote:Op zaterdag 9 april 2005 19:58 schreef mitt het volgende:
[..]
Raad zelf eens, dan heb je weer een post erbij
7/7quote:Op zaterdag 9 april 2005 20:40 schreef superjoden het volgende:
Zonde Boez... wat voor speelsterkte speel je eigenlijk ?
D1 in enkel en dubbel dus inderdaadquote:Op zaterdag 9 april 2005 20:50 schreef superjoden het volgende:
7/7![]()
kun je zien dat ik er alweer een aantal jaartjes uit ben
speelde vroeger speelsterkte D
quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:09 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat ik het inmiddels wel kan vertellen. SCH treed vanavond op en scheet zeven kleuren peultjes. Maar wat ie niet wist is dat als ie van te voren het publiek in kijkt ie Bluezz en Golfert in de zaal ziet. Die is helemaal door het gordijn gegaan
hahahahaquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:09 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat ik het inmiddels wel kan vertellen. SCH treed vanavond op en scheet zeven kleuren peultjes. Maar wat ie niet wist is dat als ie van te voren het publiek in kijkt ie Bluezz en Golfert in de zaal ziet. Die is helemaal door het gordijn gegaan
quote:
Hahaquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:09 schreef tong80 het volgende:
wahahahahahahahahaquote:
Ik heb een andere adrea opgegevnenquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:16 schreef superjoden het volgende:
[..]het is wel jouw dag vandaag JaWi. verjaardag vergeten en een eurootje of 40 lichter
quote:
* appelsientje geeft biertje aan JaWiquote:
Ik heb genoten! De eerste helft was matig, maar de tweede was goed! Alledrie de doelpunten erg mooi hoor!quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:13 schreef superjoden het volgende:
Noca en Clauwheee vieren inmiddels wel feest denk
quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:43 schreef clauwheee het volgende:
Het was!! Inclusief de wave vanavond, fijne sfeer weer in het Oosterpark. En mooie doelpunten
Leuk.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:09 schreef tong80 het volgende:
10 minuutjes op de fietsquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:50 schreef appelsientje het volgende:![]()
IK heb nog aan jullie gedacht Noca en clauwheee !! , jullie zijn snel terug trouwens....
ik ben ook zo weg... biertje drinken
en dan nog 1
en nog 1
enz...
quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:09 schreef tong80 het volgende:
Even kijken, tussendoor naar SS en daarna verder kijken, thx!quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pulp Fiction is begonnen op Yorin voor de mensen die hem niet kennen of niet gezien hebben. Schaamt U eigen en gaat kijken.
Dude. Dat is geen keuze. Dat is gelijk op Yorin zetten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:08 schreef superjoden het volgende:
zit te twijfelen.. deze kijken of Arnold
Tuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:18 schreef tong80 het volgende:
Tong is moe en trekt het niet meer. Halen jullie SCH als held binnen ?
die keuze kan me moeder nog maken, Pulp Fiction natuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:08 schreef superjoden het volgende:
zit te twijfelen.. deze kijken of Arnold
Als je je minder lekker voelt heb je meer slaap nodig lijkt welquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:23 schreef Suijk het volgende:
Wat ga je voortaan vroeg naar bed toe tong.
Hijs leukquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Jerry Maguire
SHOW ME THE MONEEEEEEEEEEEEEY
Ik wil ook BBQ-enquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:08 schreef popolon het volgende:
Slaapze tong
* popolon gaat naar een bbq feestje, goh wat erg
Eén van de beste films die ik in de bios gezien heb destijds, vooral omdat ik van tevoren niet wist wat voor een film het was, en wie er in meespeelden. Ik vond het een werkelijk heerlijk absurde film die schijnbaar nergens over ging.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pulp Fiction is begonnen op Yorin voor de mensen die hem niet kennen of niet gezien hebben. Schaamt U eigen en gaat kijken.
We zijn weer terug.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:09 schreef tong80 het volgende:
Je had even moeten zwaaien in het beginquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
We zijn weer terug.
Het was leuk en de zaal was vrij donker dus hij zag ons pas na afloop, samen met nog 7 andere vrienden/vriendinnen van hem.
Hij deed het best wel goed.
Jups.quote:
Lieverd, je was geweldig, vooral als meubelstukquote:
Ja!!!! Vooral door hun eigen kinderen die de sponsen maar nat bléven maken en smijtenquote:
Lekker zo'n weekend hequote:Op zaterdag 9 april 2005 23:48 schreef clauwheee het volgende:
Oe ja morgen weeruitslapen
Vanochtend werd ik ook pas om 11.15 uur wakker
Geef ze eens ongelijkquote:Op zondag 10 april 2005 00:08 schreef Bluezz het volgende:
Ze zijn 21 en 18, maar het heeft nog steeds hun voorkeur![]()
Burger king vind ik eik. lekkerder, maar het personeel is verschrikkelijkquote:Op zondag 10 april 2005 00:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
McDonaldsga dan naar een fatsoenlijke frituurtent
![]()
Verdorie, Bellinzona hadden ze moeten pakken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:00 schreef superjoden het volgende:
Vaduz dus in de laatste minuut de overwinning weggegeven
quote:
Whiskietje? Mag dat ook?quote:Op zondag 10 april 2005 02:25 schreef appelsientje het volgende:
En we gaan nog niet naar huis... nog lange niet...
Hik... zo was gezellig vanavond!!
Biertje?
Heel erg goed.quote:Op zondag 10 april 2005 02:29 schreef appelsientje het volgende:
hoe deed SCH het eigenlijk???
Shit.quote:Op zondag 10 april 2005 02:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Heel erg goed.
Wij hebben hier in Bloemendaal het WOZ (Welzijn Ouderen Zorg) en daar zou ie zo vlekkeloos mee kunnen doen bij het macramé-improviseren voor meubelstukken.
Mijn favoriete standje bedoel je?quote:Op zondag 10 april 2005 02:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
MEUBELSTUK (in een leuk gekozen houding svp)
Een zit(tende)zak bijvoorbeeldquote:Op zondag 10 april 2005 02:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
MEUBELSTUK (in een leuk gekozen houding svp)
Volgens je man, die dat even met de rest van de hele zaal wilde delen, wel ja.quote:
Dat is nou wat ze noemen een 'open relatie'quote:Op zondag 10 april 2005 02:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens je man, die dat even met de rest van de hele zaal wilde delen, wel ja.:)
quote:Op zondag 10 april 2005 02:47 schreef golfer het volgende:
Maar het leukste vond ik nog dat je niet door had wie die vraag uit de zaal stelde of Heerenveen ooit kampioen van NL zou worden en toen jullie moesten improviseren op briefjes uit de zaal en er 1 briefje was met "En toch wordt Ajax kampioen" en je nog steeds niet door had dat ik in de zaal zat.
Dat van Heerenveen vroeg ik me wel af maar ik dacht dat het Stephen of Michiel was. En Stephen is ook Ajax-fan en er zullen nog wel meer van die dwaallichten tussen zitten tochquote:Op zondag 10 april 2005 02:47 schreef golfer het volgende:
Maar het leukste vond ik nog dat je niet door had wie die vraag uit de zaal stelde of Heerenveen ooit kampioen van NL zou worden en toen jullie moesten improviseren op briefjes uit de zaal en er 1 briefje was met "En toch wordt Ajax kampioen" en je nog steeds niet door had dat ik in de zaal zat.
datquote:Op zondag 10 april 2005 02:47 schreef golfer het volgende:
of Heerenveen ooit kampioen van NL zou worden
Ik zat in ieder geval naast een leuk en lief dwaallichtje van je in de zaal.quote:Op zondag 10 april 2005 02:52 schreef SCH het volgende:
....meer van die dwaallichten tussen zitten toch
Telefoonnummer kopen?quote:Op zondag 10 april 2005 02:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zat in ieder geval naast een leuk en lief dwaallichtje van je in de zaal.
Ze kreeg het steeds warmer en trok kledingstuk na kledingstuk uit.
Soort sauna/zweethok-gedoe dus.![]()
Nee, ik kom haar vast nog wel eens tegen, denk ik zo maar.quote:
fjoewquote:Op zondag 10 april 2005 05:19 schreef Spideyman het volgende:
ha! ik heb lekker de hele kroeg vol spinnenrag gehangen!
[afbeelding]
jij was gisteren op MSN ook lekker bezigquote:
nu nog canal +quote:Op zondag 10 april 2005 12:16 schreef VoreG het volgende:
Mogguh
Wat een voetbal dag: Ajax - AZ en Barca Real
quote:
Je maakt me jaloersquote:Op zondag 10 april 2005 12:16 schreef VoreG het volgende:
Mogguh
Wat een voetbal dag: Ajax - AZ en Barca Real
quote:Op zondag 10 april 2005 02:47 schreef golfer het volgende:
Giet Sien leegquote:
* appelsientje geeft zakdoek aanquote:Op zondag 10 april 2005 13:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Giet Sien leeg
Het is weer geen lekker weer.
En ik blijf maar niezen
Againzender hoe gaat het met paps, mams en Axel???
hier ... dat is voor jou daarquote:
Ik neem mijn woorden terugquote:Op zondag 10 april 2005 13:09 schreef clauwheee het volgende:
Het is hier ietsiepietsie lichter aan het worden in de lucht
ik ook maar ben meteen weer wegquote:
Het wordt hier ietsepietsepietsje lichter, moet straks naar Utrecht/Houten, benieuwd of het droog blijft daar, dan kan ik met mijn ouwe moedertje eventjes een rondje lopen buitenquote:
tja zo´n thuis wedstrijd tegen die Tukkers gaat je niet in je koude kleren zitten natuurlijk !quote:Op zondag 10 april 2005 13:35 schreef SCH het volgende:
* SCH is er net uit maar wil er best al weer in
Waar was je?quote:Op zondag 10 april 2005 13:37 schreef pascalheister het volgende:
Waar speel je nog meer met theatersport SCH?
Balen, nu vitesse maar verliezen.quote:Op zondag 10 april 2005 13:37 schreef Bjoro het volgende:
[..]
tja zo´n thuis wedstrijd tegen die Tukkers gaat je niet in je koude kleren zitten natuurlijk !
wel een prachtige goal van Ugur..trouwens !
Je had bij Bluezz en golfert in de kofferbak gekund.quote:
Gaat goed hier, hoewel die gebroken nachten mij nog niet echt bevallen. Vanmorgen een beetje uitgeslapenquote:Op zondag 10 april 2005 13:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Againzender hoe gaat het met paps, mams en Axel???
quote:Op zondag 10 april 2005 14:05 schreef Againzender het volgende:
Maar Axel vond het denk ik te druk gisteren, dus die ligt nu een beetje te brullen....
waar was het dan utrecht?quote:Op zondag 10 april 2005 14:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Je had bij Bluezz en golfert in de kofferbak gekund.
Ik ben kapot trouwens, zal de spanning wel zijn. Ik kwam er later achter dat er 9 mensen voor me in de zaal zaten waaronder 2 Fok_hools_popjesHet ging niet echt bijster bi maar ook niet echt dramatisch, heb in ieder geval mijn vuurdoop gehad.
quote:Op zondag 10 april 2005 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is alvast verdrietig om dat ajax gaat verliezen denk ik.
![]()
Zit je dat kind nou weer trauma's aan te pratenquote:Op zondag 10 april 2005 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Kom je ook nog een keer in de buurt van Ermelo?quote:
Papa blijft ook expres thuis om hem te kunnen troostenquote:Op zondag 10 april 2005 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Ik zal het mijn manager even vragenquote:Op zondag 10 april 2005 14:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Kom je ook nog een keer in de buurt van Ermelo?
Als bij ons in de buurt komt, kom ik langsquote:
Over 2 weken, met mijquote:Op zondag 10 april 2005 14:20 schreef clauwheee het volgende:
Ik zag ook dat jullie in Groningen kwamen SCH
Geen dank jongenquote:
Was inderdaad spectaculair daar in de laatste bocht.quote:Op zondag 10 april 2005 14:48 schreef tong80 het volgende:
Motorracen is niet mijn favoriete sport maar wat een schitterende finish.
Staat ie weer aan kop want de eerste dag bakte ie er weinig van.quote:Op zondag 10 april 2005 15:11 schreef golfer het volgende:
Tiger Woods is ook spectaculair bezig: 7 birdies op een rij bij The Masters in Augusta.
quote:Op zondag 10 april 2005 16:26 schreef tong80 het volgende:
Vanavond weer eens een leuke Studio Sport.
Klopt.quote:Op zondag 10 april 2005 16:38 schreef tong80 het volgende:
Trouwens het golfen duurt tot één uur vannacht. De laatste anderhalf uur kun je dus kijken zonder iets anders te moeten missen
Wat ben je toch weer praktisch bezig, Tong.quote:
Idd, die kerel is goed bezig. Maar goed dat ie in mn team zitquote:Op zondag 10 april 2005 17:40 schreef methodmich het volgende:
Boonen, erg knap hoor.
Ja ik heb hem niet in mijn team alleen mijn maat wel die staat zowat bovenaan in hoolsquote:Op zondag 10 april 2005 17:41 schreef Noca het volgende:
[..]
Idd, die kerel is goed bezig. Maar goed dat ie in mn team zit![]()
Lijkt me een makkelijke keuzequote:Op zondag 10 april 2005 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
En daarna moeilijke keuzes voor mij: Peking Express, ER, Jiskefet en Studio Voetbal of toch live op de BBC naar de ontknoping van The Masters gaan kijken.
Rondje op kosten van Concordia 2 die vandaag de periode gehaald heeftquote:
Welke film filmverslaafde ?quote:Op zondag 10 april 2005 20:04 schreef pascalheister het volgende:
Goede avond
Zo dat was een lange zit 3,5 uur film kijken, maar het was de moeite waard
Ja episch meesterwerk met Peter O'Toolquote:Op zondag 10 april 2005 20:14 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Lawrence of Arabia
echt een geweldige film
Idem hier.quote:Op zondag 10 april 2005 20:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan toch maar Peking Express kijken zometeen.
quote:Op zondag 10 april 2005 20:41 schreef tong80 het volgende:
Net voetbalvriend aan de telefoon.Hij heeft de Rotterdam Marathon uitgelopen in een tijd van 3 uur 45 minuten. Na afloop gaf ie burgemeester Opstelten een hand en vroeg gelijk wat Feijenoord gedaan had
En het zijn verdomme allemaal unieke figurenquote:Op zondag 10 april 2005 21:48 schreef SCH het volgende:
Ze gaan bij bosjes momenteel.
Zeker weten!quote:Op zondag 10 april 2005 21:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Peking Express was weer erg vermakelijk
quote:Op zondag 10 april 2005 21:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Peking Express was weer erg vermakelijk
Ja... het gaat altijd zo snel het weekend... erg jammer... maar ook dit weekend was weer erg goed te doenquote:Op zondag 10 april 2005 21:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Nu nog even genieten van de laatste uurtjes weekend.
Jeetje.quote:Op zondag 10 april 2005 21:44 schreef tong80 het volgende:
Golfer weer één van onze helden dood
Outsiders-zanger Wally Tax overleden
De Paus wel, met Wally en Heyboer had ik niet zoveel. Sorry.quote:Op zondag 10 april 2005 21:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het zijn verdomme allemaal unieke figuren
Ik heb niet zoveel met volwassen mannen in een jurk die denken dat ze de baas zijn over leven en dood en rituelen gebruiken waar de Indianen nog nooit van hebben gehoord. Mensen heilig verklaren omdat die mensen drie wonderen hebben verricht. Bij twee wonderen heb je pech, dan ben je een slechte goochelaar. Megalomane mensen zoals de Paus en Mourihno kan ik slecht verdragen. En mensen die snikkend 10 uur in de rij staan om een lijk te zien snap ik al helemaal niet. Laat ze naar Afrika gaan en condooms uitdelen.quote:Op zondag 10 april 2005 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
De Paus wel, met Wally en Heyboer had ik niet zoveel. Sorry.
ook met de lullo's ?quote:
Nee, bejaardentehuisquote:Op zondag 10 april 2005 22:07 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ook met de lullo's ?
zometeen studiovoetbal
Zeg ik ook niet.quote:Op zondag 10 april 2005 22:07 schreef SCH het volgende:
Ik bewonder hem ook niet.
Maar Heyboer ook niet.
quote:Op zondag 10 april 2005 21:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]idd erg spannend zelfs
![]()
en SS zijn eruit
hij had vaak nonnen over de vloer, maarja die worden nooit zwanger en mocht dat wel zo zijn dan is dat een kardinale fout of monnikenwerkquote:Op zondag 10 april 2005 22:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet.
Maar Heijboer geloofde in vrouwen. De laatste vrouw die de Paus zag was z'n moeder.
Zeg maar de Charley george onder de muzikanten.quote:Op zondag 10 april 2005 22:23 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
![]()
Ik ken overigens heel die Eddy Wally in disguise niet eens
bestaat nietquote:Op zondag 10 april 2005 22:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeg maar de Charley george onder de muzikanten.
quote:Op zondag 10 april 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Het overlijden van Wally maakt hier echt veel indruk zeg
Kleuterhools.
Zeker wel negatievelingquote:
wat doe je in mijn hofquote:
Deze meneer toch?quote:Op zondag 10 april 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Kleuterhools.
quote:Wally Tax
De Amsterdammer Wally Tax is in de jaren zestig voorman van de Nederbeatgroep The Outsiders. Naast The Outsiders is Tax tevens actief als solo-artiest. In de jaren zeventig is Tax aanvankelijk succesvol, zowel als solo-artiest als songschrijver voor groepen als Champagne en Girlie. Drugsverslaving, belastingproblemen en de dood van zijn vriendin doen Tax aan lager wal raken. Een succesvolle reünie-toer met The Outsiders in 1996 zorgt ervoor dat Tax weer in de schijnwerpers komt te staan.
periode
1959 - heden
bezetting
Wally Tax gitaar, zang
historie
1959
Wally Tax in 1995 De elfjarige Wally Tax start zijn muzikale carrière als sologitarist in de schoolband Jimmy Revon & The Outsiders. Revon is klasgenoot Leendert Groenhof. In dit gezelschap spelen ook de latere Outsider Ron Splinter en soms ook de latere Focus-drummer Pierre van der Linden mee. Het repertoire bestaat uit covers, vooral van de hand van Buddy Holly, maar al snel verschijnen er ook eigen nummers op de setlijst. Hiervoor tekenen Splinter en Tax.
1964
The Outsiders krijgen hun vaste vorm, met Wally Tax als zanger en aanvankelijk ook als slaggitarist. Die laatste functie wordt in het najaar van 1965 overgenomen door Tom Krabbendam..
1966
The Outsiders breken door naar het grote publiek met de single Lying All The Time. Tax groeit uit tot een idool. Zijn lange haar trekt veelvuldig de aandacht van de media. Op een gegeven moment is Tax zo populair dat hij een bodyguard moet inhuren om nog over straat te kunnen.
1967
Wally Tax in 1967 Met The Outsiders speelt Tax opwindende beatmuziek, maar de ambities van de zanger reiken verder. Op initiatief van platenmaatschappij Philips gaat hij ook soloplaten uitbrengen. Dit zeer tegen de zin van de overige bandleden. Met een orkest onder leiding van Bert Paige neemt hij enkele singles en de elpee Love-In op, gevuld met romantische ballades. Het levert enkele hits en een aardig extra zakcentje op, maar de relatie met de andere Outsiders wordt steeds moeilijker.
1970
Na het uiteenvallen van The Outsiders start Tax de groep Tax Free, met Outsiders-drummer Leendert Busch en de Amerikanen Jody Purpora (zanger, gitaar, toetsen) en David Oliphant (toetsen). Binnen de groep tekent Purpora voor de composities.
1971
Het debuutalbum van de groep, Tax Free, wordt opgenomen in New York. Gastmuzikant is o.a. John Cale van de Velvet Underground. De plaat wordt in de VS uitstekend ontvangen en scoort zelfs een Billboard Award. Commercieel succes blijft echter uit. Aan het eind van het jaar valt de band uit elkaar.
1972
Wally Tax gaat solo, waarbij hij zich laat begeleiden door de groepen Bamboulée ('72), George Cash ('73), Watermen ('73) en Mustangs ('76).
1973
Tax neemt de solo-elpee Wally Tax op.
1974
Miss Wonderful, de eerste single van de solo-elpee, wordt een grote hit. Ook It Ain't No Use, Evidently en Bridges Are Burning doen het prima.
1975
Wally Tax in 1975 Wally Tax ontvangt een Zilveren Harp van de Stichting Conamus. De elpee Tax Tonight is minder hitpotent dan zijn voorganger. De single The Girl Is Mine reikt niet verder dan de tipparade.
1976
Langzamerhand vestigt Wally Tax zijn naam als songschrijver voor anderen. Begin '76 scoort Lee Towers zijn eerste hit met de Tax-compositie It's Raining In My Heart.
1977
De ABBA-klonen van Champagne scoren grote hits met zijn Rock 'n'Roll Star, Oh Me Oh My Goodbye en Valentino. Zelf scoort Tax met de single Let's Dance.
1978
Met Girlie (Andy) heeft Tax nog een succesvolle uitlaatklep voor zijn composities. Champagne laat opnieuw de jackpot rammelen met Light Up My Eyes.
1979
Champagne scoort hits met That's Life, Black Jack en Rollerball.
1980 - 1985
Bij Laurie Langenbach, de vriendin van Wally Tax, wordt kanker geconstateerd. Het tweetal verhuist naar Italië en Japan in de hoop dat artsen daar haar genezing bieden. Alle therapieën mogen niet baten; uiteindelijk overlijdt Langenbach in 1985.
1986
Drugsverslaving, alcoholisme en belastingproblemen maken van Tax een tragische figuur. Bij incidentele optredens maakt hij een onzekere indruk. Een poging van Tax en Leendert Busch om The Outsiders weer tot leven te roepen mislukt. Wel verschijnt in de Verenigde Staten een album met Outsiders-covers door jonge gitaarbands. Met muzikale partner Ben Waalwijk werkt Tax aan een solo-album.
1990
Na diverse financieringsproblemen verschijnt het album Springtime In Amsterdam van Wally Tax & The Music. Een sterke plaat die uitstekende recensies oogst, maar geen hitsucces oplevert.
1992
Tax treedt op met leden van o.a. Spo Dee O Dee. Hij neemt regelmatig nieuw materiaal op maar platenmaatschappijen zijn niet geïnteresseerd. Interesse in zijn oude werk met The Outsiders is er des te meer: jonge Amerikaanse bands als Nirvana zetten songs van Tax & Splinter op hun repertoire en in Seattle – op dat moment het epicentrum van de popmuziek - wordt zelfs een bijeenkomst ter ere van Wally Tax georganiseerd.
1996
Wally Tax in 1996 Wally Tax stemt in met een reünie-tournee die door zijn voormalige mede-bandleden in The Outsiders is georganiseerd.
1997
Na een aarzelende start in 't Paard in Den Haag wordt de Outsiders-reünietour steeds succesvoller. In interviews toont een cleane Tax zich behoorlijk fit en rap van de tongriem gesneden.
1998
De overige Outsiders willen doorgaan met touren. Wally Tax haakt begin '98 af, naar verluidt om gezondheidsredenen. In het najaar haalt hij de landelijke pers als hij macrobiotisch therapeut Adelbert Nelissen ervan beschuldigt zijn partner Laurie Langenbach de dood in te hebben gejaagd. Op advies van Nelissen zou Langenbach een conventionele behandeling hebben geweigerd en haar heil hebben gezocht in alternatieve geneeswijzen. De beschuldiging maakt deel uit van een zwartboek dat over dit onderwerp is samengesteld door Roel van Duin.
1999
Tax breekt bij een val in de badkamer zijn been en is een tijdlang aan bed gekluisterd.
2001
Tax verzorgt gastbijdragen (mondharmonica en zang) op het album Yestermorrow Songs (uitgebracht door het Berlijnse Ordnung & Hartmann Records) van Takes On Words, een project van de Amsterdamse kunstenaar Aja en de Duitse krautrocker Uli Trepte.
Zie ook
Jack Of Hearts
2002
Eind maart verschijnt er voor het eerst in 12 jaar weer een nieuw album van Wally Tax. De cd heet The Entertainer en wordt gedistribueerd door Virgin. De opnames van het album stammen uit 1996, maar bleven om organisatorische- en gezondheidsredenen op de plank liggen. De inmiddels tot manager gepromoveerde Wally Tax-fans George Oostdijk (Jacaranda Lounge, ex-Jack Of Hearts) en Hans Vos nemen het initiatief om de plaat uit te brengen. The Entertainer bevat tien nieuwe composities van Tax, een cover van een nummer van Tim Hardin en een nieuwe versie van Miss Wonderful, een hit van Tax uit 1974. De presentatie vindt op 10 april plaats in kunstenaarssociëteit De Kring aan het Amsterdamse Leidseplein. In de serie Popinstituut.nl verschijnt in oktober een compilatie met alle singles van The Outsiders inclusief de solosingles van Wally Tax.
Sorry SCH, is gewoon voor mijn tijd.quote:Op zondag 10 april 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Kleuterhools.
tweede zondag van Mei pasquote:Op zondag 10 april 2005 22:41 schreef Spideyman het volgende:
ehm is het vandaag moederdag?
quote:Op zondag 10 april 2005 22:40 schreef DutchGooner het volgende:
"1986
Drugsverslaving, alcoholisme en belastingproblemen maken van Tax een tragische figuur. Bij incidentele optredens maakt hij een onzekere indruk."
Toch nog een overeenkomst met de Paus
yup,door 382 kardinalenquote:Op zondag 10 april 2005 22:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]wordt er nu ook een nieuwe Tax gekozen?
met witte rook als ze klaar zijn?quote:
iets te vroeg nogquote:Op zondag 10 april 2005 22:41 schreef Spideyman het volgende:
ehm is het vandaag moederdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |