abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25952499
OP! En FiPo! En weg met Wiki! Wiki is fundamentalistisch! Op de barikaden tegen het fundamentalisme in onze maatschappij, ieder dogma is fout behalve "ieder dogma is fout'
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 14:31:19 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25952521
Update : Ik probeer nu iets tegen keelpijn te doen d.m.v. een brouwsel op basis van gemberpoeder, honing, olijfolie en water.
  zondag 3 april 2005 @ 14:31:30 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25952522
Waarom is Wiki fundamentalistisch, SC?
  zondag 3 april 2005 @ 14:31:41 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25952526
Sticky.
pi_25952547
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:23 schreef SingleCoil het volgende:
hmmm...ik bestrijd diegenen die anderen het recht op deze vrijheid zouden willen ontzeggen. In die zin niet heel anders. Ik eis van iedereen te erkennen dat iedereen vrij is in zijn gedachten, en dat iedere mening toegestaan is
Je dwingt anderen echter niet om zo te denken als jij. Als iemand ervoor kiest om zelf onvrij te zijn in zijn gedachten, of voor zochzelf bepaalde meningen taboe te verklaren, dan mag dat van jou. Gelovigen willen anderen wèl dwingen om te denken zoals hen.
quote:
'Arrogant' vind ik hier onterecht, als je absoluut gelijk denkt te hebben en het gaat over fundamentele waarden dan wordt daar wel met meer vuur over gesproken dan over, laten we zeggen, een correcte weersvoorspelling (hoewel ik een tante heb die daar ook ruzie over kan krijgen...)
Ik volg je redenering even niet. Wat mij betreft is het per definitie arrogant om te veronderstellen dat je de waarheid in pacht hebt. Zeker gezien het feit dat er voor de waarheden van gelovigen helemaal geen bewijzen bestaan. Het is arrogant om te veronderstellen dat je het beter weet dan een ander.

Onze afkeer van groepen hebben we gemeen. Leve het individualisme, de enige waarborg voor vrij denken!
pi_25952578
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:31 schreef Alicey het volgende:
Waarom is Wiki fundamentalistisch, SC?
Omdat het dogmatisch aangeeft wat goed voor ons zou zijn. En er geen <nieuwe pagina> knop in zit natuurlijk. En omdat het zonder voorgaand overleg opgedrongen wordt. Het is ook bedreigend voor het voortbestaan van onze groep. Nou, dat kan dus niet deugen.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 14:36:40 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25952630
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:34 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Omdat het dogmatisch aangeeft wat goed voor ons zou zijn. En er geen <nieuwe pagina> knop in zit natuurlijk.
Dat heeft denk ik niet temaken met dogmaticisme, ik denk dat je gewoon Sla even aan zijn jasje moet trekken.
quote:
En omdat het zonder voorgaand overleg opgedrongen wordt.
Het wordt niet opgedrongen, je bent vrij om er al dan niet gebruik van te maken.
quote:
Het is ook bedreigend voor het voortbestaan van onze groep. Nou, dat kan dus niet deugen.
Tuurlijk niet, dat is toch ook al uitgelegd?
pi_25952687
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je dwingt anderen echter niet om zo te denken als jij. Als iemand ervoor kiest om zelf onvrij te zijn in zijn gedachten, of voor zochzelf bepaalde meningen taboe te verklaren, dan mag dat van jou. Gelovigen willen anderen wèl dwingen om te denken zoals hen.
[..]
een individuele gelovige zal dat uit zichzelf niet zo vlug doen, maar zodra ze met z'n allen zijn...
quote:
Ik volg je redenering even niet. Wat mij betreft is het per definitie arrogant om te veronderstellen dat je de waarheid in pacht hebt. Zeker gezien het feit dat er voor de waarheden van gelovigen helemaal geen bewijzen bestaan. Het is arrogant om te veronderstellen dat je het beter weet dan een ander.
*verwarring* "ik weet het vaak beter, maar dat is ook dan meestal ook zo" ?
Als je een bepaalde "waarheid" als dogma aangenomen hebt dan weet je het toch ook beter ? Een echt dogma veronderstelt toch absolute waarheid, boven iedere twijfel verheven ?
quote:
Onze afkeer van groepen hebben we gemeen. Leve het individualisme, de enige waarborg voor vrij denken!
Zo is dat ! Gelukkig vormen wij geen groep...
Mu!
pi_25952752
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik niet temaken met dogmaticisme, ik denk dat je gewoon Sla even aan zijn jasje moet trekken.
Die weet het ook niet !
quote:
[..]

Het wordt niet opgedrongen, je bent vrij om er al dan niet gebruik van te maken.
Ja lekker, net als betaald parkeren in Amsterdam...
quote:
[..]

Tuurlijk niet, dat is toch ook al uitgelegd?
...'uitgelegd' is niet helemaal het goede woord...laat ik het anders stellen: kunnen we nog terug, ik bedoel, dat WikiFok weer afschaffen en onze eigen FAQ's weer terug in ons eigen forum ?
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 14:45:00 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25952808
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:27 schreef SingleCoil het volgende:
Een belangrijk ander aspect is natuurlijk dat van hjet gedrag van groepen die zich door een dogma verenigd zien. Want die gedragen zich natuurlijk als iedere andere groep, proberen het voortbestaan van de groep veilig te stellen en zien derhalve afwijkende meningen als gevaar voor die doelstelling.
Behalve natuurlijk wanneer er een bijna dogmatische afkeer tegen groepsvorming is..
quote:
Ik wantrouw groepen so-wie-so...
Om te beginnen heb ik er helemaal niets mee. Groepen hardlopers is iets wat ik ook niet kan begrijpen. Heel soms vind ik het ook lekker om sportief te zijn, maar dan wel in mijn eentje. Ik moet er niet aan denken om dan tussen een kudde losgeslagen randdebielen te moeten zitten.
  zondag 3 april 2005 @ 14:47:52 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25952865
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Die weet het ook niet !
Kun jij het Sla niet uitleggen?
quote:
Ja lekker, net als betaald parkeren in Amsterdam...
Hooguit in sommige situaties zul je een referentie er naar krijgen. Het heeft geen absoluut doel, net zo min als de mini FAQ's dat hadden.
quote:
...'uitgelegd' is niet helemaal het goede woord...laat ik het anders stellen: kunnen we nog terug, ik bedoel, dat WikiFok weer afschaffen en onze eigen FAQ's weer terug in ons eigen forum ?
Ja en nee. Op dezelfde manier zouden er links geplaatst kunnen worden naar de artikelen binnen de FoK!wiki als deze links bestonden in de FAQ. Er staat nu een link naar het centrale WFL-deel, maar er zouden meer links geplaatst kunnen worden.

Discussie over Fok!Wiki artikelen mogen, zelfs bij voorkeur, op het forum worden gevoerd.
  zondag 3 april 2005 @ 15:05:12 #12
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25953195
Nou mooi dan ! Ik ga mijn piemel weer gezond maken...tot later...
Mu!
pi_25953580
quote:
Op zondag 3 april 2005 14:39 schreef SingleCoil het volgende:
een individuele gelovige zal dat uit zichzelf niet zo vlug doen, maar zodra ze met z'n allen zijn...
Sommige individuen kunnen er anders ook wat van.
quote:
*verwarring* "ik weet het vaak beter, maar dat is ook dan meestal ook zo" ?
Als je een bepaalde "waarheid" als dogma aangenomen hebt dan weet je het toch ook beter ? Een echt dogma veronderstelt toch absolute waarheid, boven iedere twijfel verheven ?
En dat is nou juist zo arrogant! Weigeren te twijfelen is arrogant!
quote:
Zo is dat ! Gelukkig vormen wij geen groep...
In elk geval geen homogene.
pi_25953596
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:05 schreef SingleCoil het volgende:
Nou mooi dan ! Ik ga mijn piemel weer gezond maken...tot later...
Krijgen we ook nog een 'na'-foto als de kleine SingleCoil lekker bruin is?
pi_25953778
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Krijgen we ook nog een 'na'-foto als de kleine SingleCoil lekker bruin is?
Please, no!
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zondag 3 april 2005 @ 15:32:28 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25953872
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:28 schreef Maethor het volgende:

[..]

Please, no!
Wat heb jij tegen kleine SingleCoils?
pi_25953941
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat heb jij tegen kleine SingleCoils?
Ik denk dat ik iets verkeerd begrepen heb. Never mind.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zondag 3 april 2005 @ 15:37:10 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954008
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:35 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets verkeerd begrepen heb. Never mind.
Wat heb je dan precies verkeerd begrepen?
pi_25954097
Je hebt 't wel goed begrepen, Maethor. Ik had 't over zijn piemel.
  zondag 3 april 2005 @ 15:47:19 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954250
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je hebt 't wel goed begrepen, Maethor. Ik had 't over zijn piemel.
Dat leek mij ook, maar misschien dacht Maethor wel aan iets heel anders. Het blijft tenslotte een Fries.
  zondag 3 april 2005 @ 15:47:39 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954264
Van dit soort weer word ik trouwens best loom, zeker als ik dat om andere redenen al ben.
pi_25954291
Loom? Ik krijg er juist energie van. En mijn hormonen slaan ervan op hol. Paartijd.
  zondag 3 april 2005 @ 15:52:32 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954352
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Loom? Ik krijg er juist energie van. En mijn hormonen slaan ervan op hol. Paartijd.
Mijn libido is zo laag als dat van een goudvis, geen last van paringsdrang.

Normaalgesproken kan ik er trouwens ook wel energie van krijgen, in de buitenlucht als ik normaal gezond ben enzo.
pi_25954397
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:52 schreef Alicey het volgende:
Mijn libido is zo laag als dat van een goudvis, geen last van paringsdrang.
Ik dacht altijd dat goudvissen best geil waren.
quote:
Normaalgesproken kan ik er trouwens ook wel energie van krijgen, in de buitenlucht als ik normaal gezond ben enzo.
Zonde dat je juist met dit mooie weer griepig bent.
  zondag 3 april 2005 @ 15:55:34 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954437
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat goudvissen best geil waren.
Ik weet het eigenlijk niet.. Ik heb die beesten nooit zien paren eigenlijk..
quote:
Zonde dat je juist met dit mooie weer griepig bent.
Ja, maar zo tref ik het meestal.

Maar misschien is het snel weer over.
pi_25954464
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:55 schreef Alicey het volgende:
Ik weet het eigenlijk niet.. Ik heb die beesten nooit zien paren eigenlijk..
Nee, maar je ziet het in die oogjes van ze; ze denken maar aan één ding!
quote:
Ja, maar zo tref ik het meestal.

Maar misschien is het snel weer over.
Ja, maar morgen wordt het wisselvallig...
  zondag 3 april 2005 @ 15:58:18 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954493
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, maar je ziet het in die oogjes van ze; ze denken maar aan één ding!
Nouja, dat komt ook omdat ze niet knipogen.
quote:
Ja, maar morgen wordt het wisselvallig...
Hmm, dat is minder. Nouja, morgen maar veel vitamine-houdend voedsel eten.
pi_25954608
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:58 schreef Alicey het volgende:
Nouja, dat komt ook omdat ze niet knipogen.
Dat doen ze alleen als jij het niet ziet. Dan knipogen ze naar elkaar dat het een lieve lust is.
quote:
Hmm, dat is minder. Nouja, morgen maar veel vitamine-houdend voedsel eten.
Dat werkt goed tegen wisselvallig weer? Dan doe ik het namelijk ook.
  zondag 3 april 2005 @ 16:04:36 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954653
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat doen ze alleen als jij het niet ziet. Dan knipogen ze naar elkaar dat het een lieve lust is.
Ah, ze zijn een beetje verlegen.
quote:
Dat werkt goed tegen wisselvallig weer? Dan doe ik het namelijk ook.
Het werkt soms tegen de gevolgen van wisselvallig weer. Tegen wisselvallig weer zelf werkt het niet, tenzij je doelt op de langere termijn en in massale getalen.
  zondag 3 april 2005 @ 16:17:52 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25954996
quote:
Is het agressieve visje niet misschien een mannetje en de rest vrouwtjes? dan kan het zijn dat ie paringsdrang heeft. Dan zit ie de vrouwtjes achterna en geeft kopjes aan de zijkant van het vrouwtje. Dit lijkt agressief, maar is het niet! Een volwassen mannetje is te herkennen aan wazige witte stippen op z'n kieuwen die meestal vanuit een schuine hoek te zien zijn.
Visjes zijn sexueel actiever dan ik dacht.
pi_25955218
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:17 schreef Alicey het volgende:
Visjes zijn sexueel actiever dan ik dacht.
En ook nog promiscue zo te lezen.
  zondag 3 april 2005 @ 16:26:29 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25955249
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En ook nog promiscue zo te lezen.
Blijkbaar is iets als partnerkeuze er pas later in geevolueerd.
  zondag 3 april 2005 @ 16:32:52 #33
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25955407
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Blijkbaar is iets als partnerkeuze er pas later in geevolueerd.
en zwaar overgewaardeerd, het is meer een meisjes-ding.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 16:34:44 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25955468
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:32 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

en zwaar overgewaardeerd, het is meer een meisjes-ding.
Dat is inderdaad waar. Veel meisjes paren alleen met partners die afwijkend DNA t.o.v. henzelf hebben. Dat het overgewaardeerd is zou ik zo niet zeggen, het zorgt er misschien wel voor grotere diversiteit.
  zondag 3 april 2005 @ 16:35:05 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25955480
Is de kleine SingleCoil trouwens al bruin, of is hij verbrand?
pi_25955865
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:34 schreef Alicey het volgende:
Dat is inderdaad waar. Veel meisjes paren alleen met partners die afwijkend DNA t.o.v. henzelf hebben.
Met andere woorden: ze doen het met iedereen, behalve met hun tweelingbroerzus.
  zondag 3 april 2005 @ 16:51:34 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25955917
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Met andere woorden: ze doen het met iedereen, behalve met hun tweelingbroerzus.
Je hebt ook sletterige meisjes ja..
  zondag 3 april 2005 @ 17:02:21 #38
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25956165
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:35 schreef Alicey het volgende:
Is de kleine SingleCoil trouwens al bruin, of is hij verbrand?
Bruin genoeg voor een blanke. Als ik 'm nog bruiner laat worden ga je weer rare dingen denken.
Terwijl hij lag te bruinen zat ik zo te denken: ik heb iets tegen het geloof als groepsgebeuren, niet tegen individuele gelovigen (meestal). Dat heb ik met politieke bewegingen eigenlijk ook altijd: de individuele mening van sommige politici kan ik goed verdragen, maar zodra za dat als groep gaan verkondigen krijgt het altijd iets engigs.
Nou ging ik net even in de preview van mijn Triumph des WIllens kijken en toen bedacht ik mij dat op diezelfde manier bijvoorbeeld fascisme ook niet iets heel vreselijks is, veel denkbeelden daaruit kan ik me wel in vinden. Zo vind ik mijzelf een lid van een superieur ras, zie liever geen rassenvermening en heb ook liever niet dat rasvreemden bij mij in de buurt wonen, leven of werken. (Discussies over of het blanke ras bestaat zijn even onnodig). En zolang ik dat in mijn eentje ga zitten vinden en denken, of zelfs daar naar handel, dan is daar eingelijk niks mis mee, lijkt me. Het gaat pas weer fout zodra we dat in een groepje gaan doen, want dan moeten er gelijk Paashazen gesmolten worden. Gek eigenlijk, dat we in groepjes gelijk zulke gekke dingen gaan doen. Wellicht een algemeen samenscholingsverbod ?
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 17:06:09 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956246
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Bruin genoeg voor een blanke. Als ik 'm nog bruiner laat worden ga je weer rare dingen denken.
Terwijl hij lag te bruinen zat ik zo te denken: ik heb iets tegen het geloof als groepsgebeuren, niet tegen individuele gelovigen (meestal). Dat heb ik met politieke bewegingen eigenlijk ook altijd: de individuele mening van sommige politici kan ik goed verdragen, maar zodra za dat als groep gaan verkondigen krijgt het altijd iets engigs.
Dat is iets wat ik ook wel heb..
quote:
Nou ging ik net even in de preview van mijn Triumph des WIllens kijken en toen bedacht ik mij dat op diezelfde manier bijvoorbeeld fascisme ook niet iets heel vreselijks is, veel denkbeelden daaruit kan ik me wel in vinden. Zo vind ik mijzelf een lid van een superieur ras, zie liever geen rassenvermening en heb ook liever niet dat rasvreemden bij mij in de buurt wonen, leven of werken. (Discussies over of het blanke ras bestaat zijn even onnodig).
Wat je hier beschrijft heb ik dan weer absoluut niet.
quote:
En zolang ik dat in mijn eentje ga zitten vinden en denken, of zelfs daar naar handel, dan is daar eingelijk niks mis mee, lijkt me. Het gaat pas weer fout zodra we dat in een groepje gaan doen, want dan moeten er gelijk Paashazen gesmolten worden. Gek eigenlijk, dat we in groepjes gelijk zulke gekke dingen gaan doen. Wellicht een algemeen samenscholingsverbod ?
Een algemeen samenscholingsverbod is in deze buurt ooit van kracht geweest, samen met een zero-tolerance beleid (Dit i.v.m. een serie roofovervallen waarvan de daders niet precies bekend waren). Dit hield in dat als je als 3 willekeurige personen stil stond bij elkaar, dat dit opgevat werd als een samenscholing.
  zondag 3 april 2005 @ 17:11:49 #40
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25956391
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik ook wel heb..
volgens mij veel mensen wel. Maar we kunnen er zo weinig mee.
quote:
[..]

Wat je hier beschrijft heb ik dan weer absoluut niet.
En je hebt ook al geen piemel. Grappig he, allemaal anders
quote:
[..]

Een algemeen samenscholingsverbod is in deze buurt ooit van kracht geweest, samen met een zero-tolerance beleid (Dit i.v.m. een serie roofovervallen waarvan de daders niet precies bekend waren). Dit hield in dat als je als 3 willekeurige personen stil stond bij elkaar, dat dit opgevat werd als een samenscholing.
Moet je ook niet veel visite tegelijk krijgen..."nee, we zijn met twee auto's, vanwege het samenscholingsverbod, he..."
Mu!
pi_25956433
quote:
Zo vind ik mijzelf een lid van een superieur ras, zie liever geen rassenvermening en heb ook liever niet dat rasvreemden bij mij in de buurt wonen, leven of werken.
Dit vind ik toch een behoorlijk fors tikje engiger dan een groep gelovigen.
  zondag 3 april 2005 @ 17:14:49 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956469
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:11 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

volgens mij veel mensen wel. Maar we kunnen er zo weinig mee.
Klopt, samen iets beginnen is in ieder geval niet verstandig.
quote:
En je hebt ook al geen piemel. Grappig he, allemaal anders
Volgens mij heeft dat weinig daarmee te maken, ik ken ook genoeg meiden die jouw standpunt er op na houden.
quote:
Moet je ook niet veel visite tegelijk krijgen..."nee, we zijn met twee auto's, vanwege het samenscholingsverbod, he..."
Het was dan gelukkig wel in een gebied waar praktisch geen woningen zijn, maar toch.
  zondag 3 april 2005 @ 17:15:29 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956488
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dit vind ik toch een behoorlijk fors tikje engiger dan een groep gelovigen.
Het heeft er wel ongeveer hetzelfde van weg. Een reformatorisch dorpje moet je ook niet willen wonen.
  zondag 3 april 2005 @ 17:16:14 #44
114471 DeusExMachina
Rise of the Machines
pi_25956512
Ik snap het onderwerp van het BV niet helemaal maar het gaat op een gegeven moment over politiek hier. Wat vinden jullie van het D66 gebeuren ?

Verder vroeg ik me af of anderen ook weleens sex-shop-banners zien want net schreef iemand (met een rode gebruikersnaam) dat dit heel onwaarschijnlijk is maar ik heb ze bijna zeker weten gezien .
We will create a civilization of the Mind in Cyberspace. May it be more humane and fair than the world your governments have made before.
John Perry Barlow
pi_25956525
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:15 schreef Alicey het volgende:
Het heeft er wel ongeveer hetzelfde van weg. Een reformatorisch dorpje moet je ook niet willen wonen.
Ik zou liever in een reformatorisch dorp wonen dan in een dorp met mensen die vinden dat ze tot een superieur ras behoren eerlijk gezegd...
pi_25956564
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:16 schreef DeusExMachina het volgende:
Verder vroeg ik me af of anderen ook weleens sex-shop-banners zien want net schreef iemand (met een rode gebruikersnaam) dat dit heel onwaarschijnlijk is maar ik heb ze bijna zeker weten gezien .
Wrs zag je de banner van games.fok.nl, daar staat op 'voor mensen met grote piemels'. En er was er eerst ook eentje waar iets op stond als 'is jouw piemel wel groot genoeg?'.
  zondag 3 april 2005 @ 17:22:31 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956685
quote:
Ik snap het onderwerp van het BV niet helemaal maar het gaat op een gegeven moment over politiek hier. Wat vinden jullie van het D66 gebeuren ?
Dit is een Low Frequency Chat (Een soort slow chat). Het gaat hier eigenlijk over van alles en nog wat. Het D66-gebeuren heb ik eerlijk gezegd niet zo gevolgd, zo heel erg politiek betrokken ben ik niet.
quote:
De Fok! sexshop zie ik wel eens voorbij komen ja.
  zondag 3 april 2005 @ 17:24:48 #48
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956737
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik zou liever in een reformatorisch dorp wonen dan in een dorp met mensen die vinden dat ze tot een superieur ras behoren eerlijk gezegd...
Mensen in een reformatorisch dorp hebben het echter weer niet zo op een ongelovige die in hun straat wil komen wonen..
  zondag 3 april 2005 @ 17:26:53 #49
114471 DeusExMachina
Rise of the Machines
pi_25956794
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit is een Low Frequency Chat (Een soort slow chat). Het gaat hier eigenlijk over van alles en nog wat. Het D66-gebeuren heb ik eerlijk gezegd niet zo gevolgd, zo heel erg politiek betrokken ben ik niet.
[..]

De Fok! sexshop zie ik wel eens voorbij komen ja.
Ik vind de politiek op dit soort momenten wel interessant . Dan gebeurd er tenminste wat.

Ik ben gelukkig nog niet helemaal gek wat banners betreft .

Gelovige mensen heb ik alleen moeite mee als ze te ver doorslaan en dus anderen tot last zijn. Dit heb ik bijvoorbeeld bij Jehova getuigen maar bij aanslagen is het natuurlijk nog erger .
We will create a civilization of the Mind in Cyberspace. May it be more humane and fair than the world your governments have made before.
John Perry Barlow
pi_25956838
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:24 schreef Alicey het volgende:
Mensen in een reformatorisch dorp hebben het echter weer niet zo op een ongelovige die in hun straat wil komen wonen..
Dat zal wel, maar daar zou ik beter mee kunnen leven dan met mensen die er racistische ideeën op nahouden. Zelfs al zouden ze mij er verder niet mee lastigvallen.
  zondag 3 april 2005 @ 17:28:56 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956848
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:26 schreef DeusExMachina het volgende:

[..]

Ik vind de politiek op dit soort momenten wel interessant . Dan gebeurd er tenminste wat.

Ik ben gelukkig nog niet helemaal gek wat banners betreft .
quote:
Gelovige mensen heb ik alleen moeite mee als ze te ver doorslaan en dus anderen tot last zijn. Dit heb ik bijvoorbeeld bij Jehova getuigen maar bij aanslagen is het natuurlijk nog erger .
Hoeveel Jehova's Getuigen ken jij persoonlijk?
  zondag 3 april 2005 @ 17:29:53 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25956874
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar daar zou ik beter mee kunnen leven dan met mensen die er racistische ideeën op nahouden. Zelfs al zouden ze mij er verder niet mee lastigvallen.
Ik weet het niet. Ik ben zelf niet zo erg sociaal ingesteld, dus de vraag is sowieso of ik wel veel contact met buren zou hebben in een nieuwe omgeving.
  zondag 3 april 2005 @ 17:35:43 #53
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25957056
Mijn ervaringen met zowel mensen met fascistisch getinte ideeën als met mensen die zwaar gelovig zijn zijn niet bepaald positief. Maar die ervaringen zijn beperkt, dus een goed oordeel kan ik ook niet vellen
  zondag 3 april 2005 @ 17:40:39 #54
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25957208
hee, ben ik weer.. bandweekend gehad dus veel gezopen.. en weinig gefokt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 17:42:21 #55
114471 DeusExMachina
Rise of the Machines
pi_25957251
Ik ken geen enkele Jehova getuigen persoonlijk, Alicey, alhoewel ik wel ooit zoiets opving op me werk over een collega maar dat heb ik niet nagevraagd . Ik doelde meer op het aanbellen van de levens-overtuigings-groep .
John Perry Barlow
  zondag 3 april 2005 @ 17:45:50 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25957345
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:40 schreef Bensel het volgende:
hee, ben ik weer.. bandweekend gehad dus veel gezopen.. en weinig gefokt
Jullie studenten zijn ook allemaal hetzelfde.
  zondag 3 april 2005 @ 17:47:13 #57
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25957381
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:42 schreef DeusExMachina het volgende:
Ik ken geen enkele Jehova getuigen persoonlijk, Alicey
Dacht ik al. Ook omdat Jehova getuige niet correct is, het is een getuige van Jehova, dus een Jehova's getuige.
quote:
, alhoewel ik wel ooit zoiets opving op me werk over een collega maar dat heb ik niet nagevraagd .
Tweedehands informatie is ook vaak erg gekleurd.
quote:
Ik doelde meer op het aanbellen van de levens-overtuigings-groep .
Op die manier.. Ik heb ze hier eigenlijk nooit meer, maar op zich heb ik er ook geen rotte ervaringen mee.
  zondag 3 april 2005 @ 18:00:41 #58
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25957773
ik ken zelf een jehova getuige.. maar had er nooit last van ofzo.. ze waren niet echt streng ofzo.. (al moest ik wel uitkijken met krachttermen)
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 18:03:23 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25957844
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:00 schreef Bensel het volgende:
ik ken zelf een jehova getuige.. maar had er nooit last van ofzo.. ze waren niet echt streng ofzo.. (al moest ik wel uitkijken met krachttermen)
Krachttermen vind ik zelf over het algemeen ook niet zinvol of constructief (Hoewel ik me er bij ernstige frustratie ook wel van bedien ).
  zondag 3 april 2005 @ 18:08:53 #60
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25957980
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Haha...dat zeg je vanuit onwetendheid. Het eerste heb je nog nooit meegemaakt en het tweede doe je waarschijnlijk al. Ik heb een paar jaar in Ochten gewoond, in de Biblebelt, daar gebeuren toch echt dingen die je niet mee wilt maken. Er was een homosexueel stel komen wonen, dat is door die zieke achterlijke boeren gewoon weggetreiterd, brand gesticht, auto vernield, honden vergiftigd, ruiten ingegooid, tot ze uiteindelijk maar weggingen. Ik heb ze geholpen bij het indienen van aangiften, die werden door de al even achterlijke veldwachters totaal niet serieus genomen, jullie zijn toch ook homo's, waarom ga je hier dan wonen. Terwijl de papa's ieder weekeinde lekker onder de lange rokken van de dochters zaten, "papagraaienrokken" noemde we ze, het dorp stierf van de incestschandalen, doofpotten en zelfmoorden. Alles braaf afgedekt door een gereformeerde burgemeester met een gereformeerde gemeenteraad en een gereformeerde wijkagent, en alles onder controle van de gereformeerde kerk. En heb het lef niet er tegenin te gaan, want je kunt ineens je auto niet meer voor een servicebeurt brengen, de hoefsmit komt niet meer, de veearts vergeet je, zand en grind wordt niet meer gebracht, en de huisarts komt het er toch eens over hebben. Een grote vieze kliek. Heel vies.

Wie had het eigenlijk over 'superieur ras' ?
Mu!
pi_25958071
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:08 schreef SingleCoil het volgende:
Haha...dat zeg je vanuit onwetendheid.
Wat nou onwetendheid? Ik walg van racisme.
quote:
Het eerste heb je nog nooit meegemaakt en het tweede doe je waarschijnlijk al.
Ik ken nochtans verrekte weinig mensen die vinden dat ze tot een superieur ras behoren.
quote:
Ik heb een paar jaar in Ochten gewoond, in de Biblebelt, daar gebeuren toch echt dingen die je niet mee wilt maken. Er was een homosexueel stel komen wonen, dat is door die zieke achterlijke boeren gewoon weggetreiterd, brand gesticht, auto vernield, honden vergiftigd, ruiten ingegooid, tot ze uiteindelijk maar weggingen. Ik heb ze geholpen bij het indienen van aangiften, die werden door de al even achterlijke veldwachters totaal niet serieus genomen, jullie zijn toch ook homo's, waarom ga je hier dan wonen. Terwijl de papa's ieder weekeinde lekker onder de lange rokken van de dochters zaten, "papagraaienrokken" noemde we ze, het dorp stierf van de incestschandalen, doofpotten en zelfmoorden. Alles braaf afgedekt door een gereformeerde burgemeester met een gereformeerde gemeenteraad en een gereformeerde wijkagent, en alles onder controle van de gereformeerde kerk. En heb het lef niet er tegenin te gaan, want je kunt ineens je auto niet meer voor een servicebeurt brengen, de hoefsmit komt niet meer, de veearts vergeet je, zand en grind wordt niet meer gebracht, en de huisarts komt het er toch eens over hebben. Een grote vieze kliek. Heel vies.
Nee, in een dorp vol met racisten zal het gezellig zijn als je daar als lid van een 'inferieur ras' komt wonen.
quote:
Wie had het eigenlijk over 'superieur ras' ?
Eh, jij?
  zondag 3 april 2005 @ 18:22:46 #62
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25958345
Je redeneert nu erg onnadenkend en emotioneel, Lupa. Als je weinig mensen kent die vinden dat ze tot een superieur ras behoren, waar baseer je dan je uitspraken op ?
Het feit dat ik van mening ben van een superieur ras te zijn daar heeft nog nooit iemand ilast van gehad, dat weet ik zeker, tenzij hij last heeft van het feit dat ik die mening heb. En dan denk ik: dikke pik! Ik ben falikant tegen (rassen)discriminatie in welke vorm dan ook. Dat mijn 'ras' (of ethno-sociale groep, als dat lekkerder is) superieur is blijkt uit alles, ze is immers dominant. Die constatering mag wat mij betreft zonder conclusies blijven, het is behoorlijk betekenisloos maar is soms wel van invloed op mijn handelen. Dat stel ik vast zonder daarover een mening te hebben.
Ik denk oprecht dat er bij heel veel mensen gelijksoortige gevoelens en ideeen leven. je kunt er voor kiezen die te negeren, of op voorhand reeds met een stempeltje "rascist" in een hoekje te drukken, maar dan doe je jezelf werkelijk onrecht. Want wat een vigerende mening is, hoe stil ook, beinvloed ons maatschappelijk handelen, en verdient het onder ogen gezien te worden. Al is het maar om het te kunnen veroordelen, maar dan wel gegrond.
Mu!
pi_25958408
quote:

D66 beschouw ik als een partij met opzich sympathieke ideeën. De VVD is een beetje een rare partij met een liberaal deel en een conservatief deel. Conservatieven pruim ik niet zo.
Dan D66, probleem met deze partij is dat ze een aardige lberale filosofie hebben maar het zijn oplichters. Dat blijkt helaas telkens weer. Uiteindelijk heeft deze partij maar één werkelijke prioriteit, de carriere van de leden. Het zijn dan ook vooral jonge studenten die er telkens weer intrappen, inclusief ikzelf. Na een aantal jaren weet je beter.
Ik krijg van mijn vader nu een fles wijn, ik had al na de formatie gesteld dat de gekozen burgemeester er niet zou komen, een weddenschapje dus. En voor mij een weddenschap met 99% kans hem te winnen.
Nu zit ik met het probleem op welke partij ik moet stemmen. In ieder geval onder géén beding een religieuze partij, over mijn lijk.
  zondag 3 april 2005 @ 18:27:30 #64
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25958472
Echt superieur is natuurlijk alleen Loes:

Mu!
pi_25958482
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Krachttermen vind ik zelf over het algemeen ook niet zinvol of constructief (Hoewel ik me er bij ernstige frustratie ook wel van bedien ).
Krachttermen zijn heerlijk
pi_25958488
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:22 schreef SingleCoil het volgende:
Je redeneert nu erg onnadenkend en emotioneel, Lupa. Als je weinig mensen kent die vinden dat ze tot een superieur ras behoren, waar baseer je dan je uitspraken op ?
Het feit dat ik van mening ben van een superieur ras te zijn daar heeft nog nooit iemand ilast van gehad, dat weet ik zeker, tenzij hij last heeft van het feit dat ik die mening heb. En dan denk ik: dikke pik! Ik ben falikant tegen (rassen)discriminatie in welke vorm dan ook. Dat mijn 'ras' (of ethno-sociale groep, als dat lekkerder is) superieur is blijkt uit alles, ze is immers dominant. Die constatering mag wat mij betreft zonder conclusies blijven, het is behoorlijk betekenisloos maar is soms wel van invloed op mijn handelen. Dat stel ik vast zonder daarover een mening te hebben.
Ik denk oprecht dat er bij heel veel mensen gelijksoortige gevoelens en ideeen leven. je kunt er voor kiezen die te negeren, of op voorhand reeds met een stempeltje "rascist" in een hoekje te drukken, maar dan doe je jezelf werkelijk onrecht. Want wat een vigerende mening is, hoe stil ook, beinvloed ons maatschappelijk handelen, en verdient het onder ogen gezien te worden. Al is het maar om het te kunnen veroordelen, maar dan wel gegrond.
Weet je, ik heb hier helemaal geen zin in. Ik verleen geen medewerking aan deze zondagmiddagrel. Als je vindt dat je tot een superieur ras behoort, ben je een racist. Dat is nu eenmaal de betekenis van het woord, die heb ik niet verzonnen. Ik kan ook het woordje racist achterwege laten en gewoon zeggen dat ik de mening dat er superieure en inferieure rassen bestaan, ronduit walgelijk vind. En dat dominantie superioriteit betekent is je reinste bullshit. Als ik een wapen in handen heb en jij niet, ben ik dominant, maar niet per definitie superieur.
  zondag 3 april 2005 @ 18:29:35 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25958518
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Krachttermen zijn heerlijk [afbeelding]
Als godslasteraar zul je er wel wel bij varen ja.
pi_25958522
ben er ook weer, computer doet weer es niet wat ik wil...
pi_25958541
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat nou onwetendheid? Ik walg van racisme.
[..]

Ik ken nochtans verrekte weinig mensen die vinden dat ze tot een superieur ras behoren.
Het superieure ras is dat ras met de mooiste vrouwen, VENEZUELA
pi_25958573
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Het superieure ras is dat ras met de mooiste vrouwen, VENEZUELA [afbeelding]
Mooi is ook maar subjectief, dat hebben we gisteren wel gezien.
  zondag 3 april 2005 @ 18:33:04 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25958618
En om even iets over het racisme te zeggen.. Ik heb niet de indruk dat SingleCoil op superioriteit als in een waarde-oordeel doelt, maar eerder op het feit dat bepaalde ondersoorten (Rassen bestaan bij mensen eigenlijk niet) zich meer verspreid hebben, en andere rassen hebben onderworpen in een verleden. Ik hoop wel van harte dat SC hier geen waarde-oordeel aan verbindt.

Hoe het van invloed is op handelen vind ik dan weer erg merkwaardig, en zou ik het leuk vinden om nadere toelichting te zien.
  zondag 3 april 2005 @ 18:33:48 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25958637
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:29 schreef Haushofer het volgende:
ben er ook weer, computer doet weer es niet wat ik wil...
Is dat causaal?
pi_25958674
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als godslasteraar zul je er wel wel bij varen ja.
Ik overdijf ook weer eens, ik hou eigenlijk ook niet zo van krachttermen, een beetje decorum kan geen kwaad. Maar het kan soms wel plezierig zijn. Sarcasme en spot verdienen immer de voorkeur.
pi_25958689
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is dat causaal?
Nou, ben vandaag de hele dag in de UB geweest, en daar was natuurlijk ook geen computer vrij. Dus tis wel een beetje causaal, ja. Zit nu bij mn vriendin
  zondag 3 april 2005 @ 18:36:32 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25958698
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik overdijf ook weer eens, ik hou eigenlijk ook niet zo van krachttermen, een beetje decorum kan geen kwaad. Maar het kan soms wel plezierig zijn. Sarcasme en spot verdienen immer de voorkeur.
Sarcasme en spot is wel iets heel anders dan gebruik van krachttermen ...
  zondag 3 april 2005 @ 18:37:09 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25958715
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, ben vandaag de hele dag in de UB geweest
UniversiteitsBanaan?
quote:
, en daar was natuurlijk ook geen computer vrij. Dus tis wel een beetje causaal, ja. Zit nu bij mn vriendin
En dan ga je fokken bij je vriendin.
  zondag 3 april 2005 @ 18:37:48 #77
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25958735
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Weet je, ik heb hier helemaal geen zin in. Ik verleen geen medewerking aan deze zondagmiddagrel.
hou dan je mening voor je. Iets roepen en vervolgens zeggen dat je er geen zin in hebt is...uh...stom
quote:
Als je vindt dat je tot een superieur ras behoort, ben je een racist. Dat is nu eenmaal de betekenis van het woord, die heb ik niet verzonnen.
Bron ? En relevantie ? Ik uit geen minachting, vijandigheid of haat jegens een ander ras, daar heb ik een pleurishekel aan. Net als ongenuanceerd dat soort woorden roepen terwijl je eigenlijk niet goed weet wat ze betekenen.
quote:
Ik kan ook het woordje racist achterwege laten en gewoon zeggen dat ik de mening dat er superieure en inferieure rassen bestaan, ronduit walgelijk vind.
Dat is een stevige uitspraak, dat zou toch wel onderbouwd mogen worden dan. Je zit hier bij WFL, niet in GC hoor
quote:
En dat dominantie superioriteit betekent is je reinste bullshit. Als ik een wapen in handen heb en jij niet, ben ik dominant, maar niet per definitie superieur.
Theoretisch verhaal. Je bent van hetzelfde ras als ik en het feit dat inferieure rassen geen wapens hebben komt omdat ze niet superieur zijn.
Mu!
pi_25958848
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mooi is ook maar subjectief, dat hebben we gisteren wel gezien.
Dat is zo, mijn voorkeur, Claudia Black is ook niet ieders smaak.
Die vermenging van volkeren in Venezuella heeft toch wonderbaarlijke gevolgen, kan ik uit ervaring bevestigen. Met mannen weet ik dat niet zo, geen kijk op.
  zondag 3 april 2005 @ 18:43:32 #79
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25958925
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:33 schreef Alicey het volgende:
En om even iets over het racisme te zeggen.. Ik heb niet de indruk dat SingleCoil op superioriteit als in een waarde-oordeel doelt, maar eerder op het feit dat bepaalde ondersoorten (Rassen bestaan bij mensen eigenlijk niet) zich meer verspreid hebben, en andere rassen hebben onderworpen in een verleden. Ik hoop wel van harte dat SC hier geen waarde-oordeel aan verbindt.

Hoe het van invloed is op handelen vind ik dan weer erg merkwaardig, en zou ik het leuk vinden om nadere toelichting te zien.
Het rare is natuurlijk dat ik daar enerzijds objectief gezien niks van mag vinden (van mezelf niet dan), want ik ben voor gelijke berechtiging enzo, maar anderzijds is het toch zo dat mijn handelen wel degelijk soms beinvloed wordt door ideeen die iets te maken hebben met rassen-superioriteit.
Maar ik merk dat het niet voor iedereen gemakkelijk is daar nuchter over te praten, en ik wil nou ook weer niet deze mooi zondagavond verstoren met wat dom gerel. Dus wellicht laten we het onderwerp beter even rusten ?
Mu!
pi_25958961
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sarcasme en spot is wel iets heel anders dan gebruik van krachttermen ...
Als je jezelf op je vingers hamert is sarcasme niet het eerste wat in je opkomt.
Maar als je mensen nu onder vuur wilt nemen. Die lego-bijbel is een goed voorbeeld, het duurde even voordat ik hem doorhad, maar het is mischien wel de meest goddeloze site die ik tot dusver heb gezien. (voorzover ik dat kan beoordelen, niet dus)
pi_25959026
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:37 schreef SingleCoil het volgende:
hou dan je mening voor je. Iets roepen en vervolgens zeggen dat je er geen zin in hebt is...uh...stom
Het is blijkbaar niet toegestaan om er halverwege een gesprek achter te komen dat je er geen zin meer in hebt?
quote:
Bron ?
Racisme (Van Dale): leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander.
quote:
En relevantie ?
quote:
Ik uit geen minachting, vijandigheid of haat jegens een ander ras, daar heb ik een pleurishekel aan.
Fijn om te horen. Je haat ze niet, je hebt ze alleen liever niet in je buurt.
quote:
Net als ongenuanceerd dat soort woorden roepen terwijl je eigenlijk niet goed weet wat ze betekenen.
Bullshit.
quote:
Dat is een stevige uitspraak, dat zou toch wel onderbouwd mogen worden dan. Je zit hier bij WFL, niet in GC hoor
Jij komt als eerste met de bewering dat het ene ras superieur is aan het andere, dus jij bent eerst aan zet als het gaat om onderbouwing.
quote:
Theoretisch verhaal. Je bent van hetzelfde ras als ik
Op dit moment schaam ik mij daarvoor.
quote:
en het feit dat inferieure rassen geen wapens hebben komt omdat ze niet superieur zijn.
Wat is dat nou voor onzinbewering? Omdat ze in Afrika het kruit nog niet hadden uitgevonden toen wij hun continent kwamen plunderen, zijn Afrikanen inferieur...? Is dat wat je bedoelt?

Wat is in godsnaam 'superioriteit' volgens jou?
  zondag 3 april 2005 @ 18:47:29 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959051
Hmm SingleCoil. Voor zover ik het begrijp bepaal je die superioriteit puur op causaliteit, hoe wil je daar je gedachten dan door laten beinvloeden?

Als je geen zin meer hebt om er op in te gaan, sla dan maar over.
  zondag 3 april 2005 @ 18:48:10 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959076
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:44 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Als je jezelf op je vingers hamert is sarcasme niet het eerste wat in je opkomt.
Maar als je mensen nu onder vuur wilt nemen. Die lego-bijbel is een goed voorbeeld, het duurde even voordat ik hem doorhad, maar het is mischien wel de meest goddeloze site die ik tot dusver heb gezien. (voorzover ik dat kan beoordelen, niet dus)
Ik vond je eerste reacties schitterend.
  zondag 3 april 2005 @ 18:51:39 #84
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25959171
Van Dale:

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Mu!
pi_25959220
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:51 schreef SingleCoil het volgende:
Van Dale:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Ik heb zeer duidelijk aangegeven in mijn post op welke betekenis ik doelde, namelijk op die die ik hierboven geef: leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander. Zo staat 'ie in mijn CD-rom-versie van de Van Dale, als tweede betekenis.

Overigens lijkt het mij verrekte lastig om geen minachting te koesteren tegen andere rassen indien je ze als inferieur beschouwt.
pi_25959254
Eerste betekenis van 'inferieur' in de Van Dale: minderwaardig.
  zondag 3 april 2005 @ 18:56:06 #87
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25959286
Laat maar
Mu!
pi_25959292
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vond je eerste reacties schitterend.

viel ik effe door de mand
  zondag 3 april 2005 @ 18:56:53 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959312
* Alicey geeft Lupa en SingleCoil een valeriaantabletje
pi_25959325
Fijn. Eerst mag ik de discussie niet beëindigen en nu doe je het zelf.
  zondag 3 april 2005 @ 18:57:52 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959339
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:56 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[afbeelding]

viel ik effe door de mand
Maar het was wel schattig.
  zondag 3 april 2005 @ 18:58:35 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959366
* Alicey zet ook een pak ijsjes neer voor de WFL-LFC'ers.
pi_25959439
Ik ga deze week die nieuwe Magnums eens even proberen. Heb je die reclame gezien? Is bijna kunst. Magnum Five Senses. De Seven Sins waren ook al zo lekker vorig jaar.
  zondag 3 april 2005 @ 19:02:32 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959482
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga deze week die nieuwe Magnums eens even proberen. Heb je die reclame gezien? Is bijna kunst. Magnum Five Senses. De Seven Sins waren ook al zo lekker vorig jaar.
Natuurlijk heb ik die reclame niet gezien!

Misschien haal ik van de week anders wel een pak. Probleem is dat ik ook weer niet zo gek op ijs ben dat ik het automatisch herinner mee te nemen.
pi_25959502
http://www.visit4info.com(...)cfm?back_page=11.cfm

Reclamefilmpje hier te bekijken.
  zondag 3 april 2005 @ 19:04:55 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959544
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
http://www.visit4info.com(...)cfm?back_page=11.cfm

Reclamefilmpje hier te bekijken.
Heb even niet de benodigde plugins, en ben te duf om die te gaan zoeken.
pi_25959546
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:02 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk heb ik die reclame niet gezien!
Sorry, ik was je TV-loze status even vergeten.
quote:
Misschien haal ik van de week anders wel een pak. Probleem is dat ik ook weer niet zo gek op ijs ben dat ik het automatisch herinner mee te nemen.
Volgens mij kun je deze niet in een pak kopen, het is een Limited Edition (als je ze bewaart, kun je ze over twintig jaar voor veel geld verkopen ). Vijf verschillende, ieder maar voor een beperkte tijd verkrijgbaar.
pi_25959575
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:58 schreef Alicey het volgende:
* Alicey zet ook een pak ijsjes neer voor de WFL-LFC'ers.
Australiën ijsjestijd
  zondag 3 april 2005 @ 19:06:48 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959595
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Sorry, ik was je TV-loze status even vergeten.
Het blijft absurd he?
quote:
Volgens mij kun je deze niet in een pak kopen, het is een Limited Edition (als je ze bewaart, kun je ze over twintig jaar voor veel geld verkopen ). Vijf verschillende, ieder maar voor een beperkte tijd verkrijgbaar.
Hmm, ik zal er eens op letten in de supermarkt, en als ik ze zie snel meenemen.. Als het weer van die 40-graden-dagen worden gaat ijs overigens een stuk harder bij mij.
pi_25959615
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:04 schreef Alicey het volgende:
Heb even niet de benodigde plugins, en ben te duf om die te gaan zoeken.
Jammer, hij is echt heel mooi.

Ik vind de goeie ouwe dubbellikkers (van die waterijsjes met twee stokjes) trouwens ook heerlijk. Toen ik laatst ziek was heb ik een heel pak leeggegeten (lekker voor je keel).
pi_25959657
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:06 schreef Alicey het volgende:
Het blijft absurd he?
Eigenlijk helemaal niet, want ik heb zelf ook pas sinds kort weer TV. Maar een mens neigt ertoe altijd vanuit zichzelf te denken. Ik heb een TV en dus heeft iedereen een TV.
quote:
Hmm, ik zal er eens op letten in de supermarkt, en als ik ze zie snel meenemen.. Als het weer van die 40-graden-dagen worden gaat ijs overigens een stuk harder bij mij.
Ik eet niet zo vaak ijs, maar ik vind het wel lekker. In Rotterdam zit ook een Austalian shop, heb je dat ijs wel eens gehad? Daar kan echt niks aan tippen!
  zondag 3 april 2005 @ 19:09:44 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959662
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jammer, hij is echt heel mooi.

Ik vind de goeie ouwe dubbellikkers (van die waterijsjes met twee stokjes) trouwens ook heerlijk. Toen ik laatst ziek was heb ik een heel pak leeggegeten (lekker voor je keel).
Waterijs heb ik het eik alleen op als het erg geconcentreerd is, zeg maar Festini enzo.
pi_25959680
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het blijft absurd he?
Nee hoor, ik heb ook geen televisie. Stomvervelend.
Bioscoop of films cq. series naar keuze draaien op de pc
  zondag 3 april 2005 @ 19:11:26 #104
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25959702
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Fijn. Eerst mag ik de discussie niet beëindigen en nu doe je het zelf.
Ik ben overgevoelig voor valeriaanzuur. Dus als ik dat binnenkrijg dan wordt ik...
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Het was niet mijn bedoeling te rellen, ik probeer echt gewoon iets uit te leggen, ik heb er ook geen betere woorden voor dan die ik gebruik, misschien zijn ze te beladen. Of misschien zijn sommige dingen onbespreekbaar.

Lupa: Ik snap wat je segt en we zijn het natuurlijk grotendeels wel eens.

Neuken ?
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 19:12:05 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959719
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Eigenlijk helemaal niet, want ik heb zelf ook pas sinds kort weer TV. Maar een mens neigt ertoe altijd vanuit zichzelf te denken. Ik heb een TV en dus heeft iedereen een TV.
Ja, dat denkt iedereen zo'n beetje.
quote:
Ik eet niet zo vaak ijs, maar ik vind het wel lekker. In Rotterdam zit ook een Austalian shop, heb je dat ijs wel eens gehad? Daar kan echt niks aan tippen!
Swirls op het Centraal Station, ken je die ook? Fruit, yoghurt en softijs in de blender.
pi_25959763
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:11 schreef SingleCoil het volgende:
Het was niet mijn bedoeling te rellen, ik probeer echt gewoon iets uit te leggen, ik heb er ook geen betere woorden voor dan die ik gebruik, misschien zijn ze te beladen. Of misschien zijn sommige dingen onbespreekbaar.
Helemaal niet onbespreekbaar. We bespraken ze toch? Of is het niet toegestaan om boos te zijn in een discussie?
quote:
Lupa: Ik snap wat je segt en we zijn het natuurlijk grotendeels wel eens.
Dan weet jij meer dan ik.
quote:
Neuken ?
Ik heb al een neukmaatje, bedankt. En ik neuk niet met dikke ouwe venten, althans niet voordat ik zelf een dik oud wijf ben (moge die dag nooit komen).
pi_25959785
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:12 schreef Alicey het volgende:
Swirls op het Centraal Station, ken je die ook? Fruit, yoghurt en softijs in de blender.
Ja, da's ook lekker, maar niet zo lekker als Australian.
  zondag 3 april 2005 @ 19:16:30 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959805
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, da's ook lekker, maar niet zo lekker als Australian.
Ik vind Swirls toch altijd wel een sensatie, maar komt misschien ook omdat ik gek ben op fruit-yoghurt.
pi_25959849
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:16 schreef Alicey het volgende:
Ik vind Swirls toch altijd wel een sensatie, maar komt misschien ook omdat ik gek ben op fruit-yoghurt.
Ook makkelijk om zelf te maken. Ook gewoon frozen yoghurt is heerlijk!
  zondag 3 april 2005 @ 19:25:09 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25959998
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ook makkelijk om zelf te maken. Ook gewoon frozen yoghurt is heerlijk!
Nog niet geprobeerd, maar werkt het gewoon om een bak yoghurt in de vriezer te zetten dan, wordt dat dan niet te hard?
pi_25960040
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:25 schreef Alicey het volgende:
Nog niet geprobeerd, maar werkt het gewoon om een bak yoghurt in de vriezer te zetten dan, wordt dat dan niet te hard?
Nee, hoor. Gewoon yoghurt, wat suiker ofzo en dan in de vriezer. Het beste is het om het regelmatig even om te roeren om kristalvorming te voorkomen, maar volgens mij valt dat met yoghurt wel mee. IJsmachine is natuurlijk helemaal ideaal, maar zonder kan ook best.
  zondag 3 april 2005 @ 19:29:41 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25960104
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, hoor. Gewoon yoghurt, wat suiker ofzo en dan in de vriezer.
Wat doet de suiker precies? En als het anders is dan voor de smaak, zijn er ook alternatieven?
quote:
Het beste is het om het regelmatig even om te roeren om kristalvorming te voorkomen, maar volgens mij valt dat met yoghurt wel mee. IJsmachine is natuurlijk helemaal ideaal, maar zonder kan ook best.
Ijsmachine heb ik niet, en wil eerst wel weten of dat smakelijk is. We gaan het eens proberen.
pi_25960174
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:29 schreef Alicey het volgende:
Wat doet de suiker precies? En als het anders is dan voor de smaak, zijn er ook alternatieven?
Sorry, je houdt niet van zoet. Gewoon alleen yoghurt dan. Dat vind ik zelf te zuur, dus ik doe er suiker door. Véél suiker.
  zondag 3 april 2005 @ 19:33:15 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25960201
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Sorry, je houdt niet van zoet. Gewoon alleen yoghurt dan. Dat vind ik zelf te zuur, dus ik doe er suiker door. Véél suiker.
Ah, ok.. Voor de smaak dus, ik dacht even dat het misschien voor andere effecten was.. Mooi, dan doe ik het gewoon lekker zonder.
  zondag 3 april 2005 @ 19:35:18 #115
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25960253
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Helemaal niet onbespreekbaar. We bespraken ze toch? Of is het niet toegestaan om boos te zijn in een discussie?
laat maar dan.
quote:
[..]

Dan weet jij meer dan ik.
ik ben ook ouder, dus dat is logisch
quote:
[..]

Ik heb al een neukmaatje, bedankt. En ik neuk niet met dikke ouwe venten, althans niet voordat ik zelf een dik oud wijf ben (moge die dag nooit komen).
Dat heb je zelf in de hand. Veel ijs maakt je dik en van vaak neuken wordt je oud. Ik zie nog iets moois voor ons in het verschiet!
Mu!
pi_25960424
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef SingleCoil het volgende:
laat maar dan.
Wat nou 'laat maar dan'? Leg 't ook even uit; bij de discussiebeëindiging kreeg ik ook al geen uitleg...
quote:
ik ben ook ouder, dus dat is logisch
Hmph.
quote:
Dat heb je zelf in de hand. Veel ijs maakt je dik en van vaak neuken wordt je oud.
Veel ijs eet ik niet, neuken zou ik het liefst elke dag doen en volgens mij blijf je daar juist jong door.
quote:
Ik zie nog iets moois voor ons in het verschiet!
Ik niet.
  zondag 3 april 2005 @ 19:48:24 #117
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25960554
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat nou 'laat maar dan'? Leg 't ook even uit; bij de discussiebeëindiging kreeg ik ook al geen uitleg...
ik zou bereid zijn wat zaken uit te leggen maar vrees een nieuwe PMS-aanval
quote:
Veel ijs eet ik niet, neuken zou ik het liefst elke dag doen en volgens mij blijf je daar juist jong door.
De gemiddelde vrouw die veel geneukt heeft is ouder dan de gemiddelde vrouw die weinig geneukt heeft. Van neuken wordt je dus wel degelijk oud. En je eet alleen niet veel ijs omdat je al wat te zwaar bent. Ik zie jou nog wel dik en oud worden...
Mu!
pi_25960644
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:48 schreef SingleCoil het volgende:
quote:
De gemiddelde vrouw die veel geneukt heeft is ouder dan de gemiddelde vrouw die weinig geneukt heeft.
Ja, de gemiddelde vrouw die vaak jarig geweest is, is ook ouder dan de gemiddelde vrouw die weinig jarig geweest is. Dus van jarig zijn word je ook oud.
quote:
En je eet alleen niet veel ijs omdat je al wat te zwaar bent.
Dat vind ik een botte opmerking en bovendien klopt 'ie niet, ik ben behoorlijk slank.
  zondag 3 april 2005 @ 19:52:36 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25960663
SingleCoil, onder de gordel vind ik niet nodig.
pi_25960911
een zondagrel
pi_25960939
Ja, het wordt een echte traditie.
  zondag 3 april 2005 @ 20:06:02 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25960947
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:04 schreef het_fokschaap het volgende:
een zondagrel
Het weer doet blijkbaar bij iedereen de bloeddruk stijgen.. Momenteel zit ik op ongeveer 5 verschillende plaatsen in een rel.
pi_25960997
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:06 schreef Alicey het volgende:
Het weer doet blijkbaar bij iedereen de bloeddruk stijgen.. Momenteel zit ik op ongeveer 5 verschillende plaatsen in een rel.
Eentje is me meer dan genoeg. Tenslotte heb ik morgen ook een tentamen!
  zondag 3 april 2005 @ 20:08:35 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961000
Mijn moeder is gezellig mijn nichtje aan het voorlezen over massamoorden van God.. Ik blijf het toch dubbel vinden.
  zondag 3 april 2005 @ 20:09:43 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961029
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Eentje is me meer dan genoeg. Tenslotte heb ik morgen ook een tentamen!
Ik niet, wat niet betekent dat ik morgen niet hoef na te denken.. Bah, nadenken.
  zondag 3 april 2005 @ 20:10:32 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961049
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, het wordt een echte traditie.
Het was al lang een traditie, alleen een beetje in het slop geraakt.
pi_25961060
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:08 schreef Alicey het volgende:
Mijn moeder is gezellig mijn nichtje aan het voorlezen over massamoorden van God.. Ik blijf het toch dubbel vinden.
Hoe oud is je nichtje? Ben je nu bij je ouders thuis dan?
pi_25961081
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:48 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

[..]

De gemiddelde vrouw die veel geneukt heeft is ouder dan de gemiddelde vrouw die weinig geneukt heeft. Van neuken wordt je dus wel degelijk oud. En je eet alleen niet veel ijs omdat je al wat te zwaar bent. Ik zie jou nog wel dik en oud worden...
Ik vond Lupa er anders goed uit zien, en speel eens wat minder op de man/vrouw. Geen mededogen met ideeën en meningen maar zo mogelijk wel een beetje beleefd blijven a.u.b.
  zondag 3 april 2005 @ 20:12:08 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961095
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe oud is je nichtje? Ben je nu bij je ouders thuis dan?
6, Ja.
  zondag 3 april 2005 @ 20:13:07 #130
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961117
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:52 schreef Alicey het volgende:
SingleCoil, onder de gordel vind ik niet nodig.
Alleen even voelen, A., alleen even voelen...
Mu!
pi_25961153
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:12 schreef Alicey het volgende:
6, Ja.
Zes. Wat voor passage las ze voor? Misschien kun je haar voor de Lego-bijbel zetten.
  zondag 3 april 2005 @ 20:15:46 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961167
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:13 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Alleen even voelen, A., alleen even voelen...
Voel je altijd zo hardhandig?
  zondag 3 april 2005 @ 20:16:37 #133
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961184
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

[..]

Ja, de gemiddelde vrouw die vaak jarig geweest is, is ook ouder dan de gemiddelde vrouw die weinig jarig geweest is. Dus van jarig zijn word je ook oud.
Je snapt 'm! Neuken ?
quote:
[..]

Dat vind ik een botte opmerking en bovendien klopt 'ie niet, ik ben behoorlijk slank.
Voor iemand die de eerdere postings op haar naam zette ben je zelf wel wat snel gekwetst, liefje. Past je niet en is goedkoop. En als 'ie niet klopt: dikke pik dan !
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 20:17:11 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961198
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zes. Wat voor passage las ze voor?
Mozes die door de rode zee ging en zijn hand uitstak naar God.
quote:
Misschien kun je haar voor de Lego-bijbel zetten.
Dat is op zich wel een idee, maar de laatste paar maanden lijk ik opeens redelijk overweg te kunnen met mijn familie, dus ik heb ergens ook weer geen zin in een familie-rel.
  zondag 3 april 2005 @ 20:19:37 #135
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961261
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voel je altijd zo hardhandig?
Alleen als het nodig is . Bij jou zou ik het nooit doen
Mu!
pi_25961274
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:16 schreef SingleCoil het volgende:
Je snapt 'm! Neuken ?
Flikker nou toch gauw op, ik heb het nu echt gehad met je gedrag. Je moet ook weten wanneer het niet lollig meer is.
quote:
Voor iemand die de eerdere postings op haar naam zette ben je zelf wel wat snel gekwetst, liefje. Past je niet en is goedkoop. En als 'ie niet klopt: dikke pik dan !
Nee, ik laat me niet verleiden tot op de man spelen en ik gun jou al zeker niet het genoegen om mij te 'kwetsen'. Dat ben je niet waard, mijn vriend.
pi_25961316
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:17 schreef Alicey het volgende:
Mozes die door de rode zee ging en zijn hand uitstak naar God.
Vielen daar dooien bij? Oh ja, die Egyptenaren die hen achterna zaten, of niet?
quote:
Dat is op zich wel een idee, maar de laatste paar maanden lijk ik opeens redelijk overweg te kunnen met mijn familie, dus ik heb ergens ook weer geen zin in een familie-rel.
Hm, jammer hoor.
  zondag 3 april 2005 @ 20:24:15 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961366
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, die verzopen allemaal.
quote:
Hm, jammer hoor.
Sorry, maar een familie-rel heb ik echt ff geen zin in.
pi_25961368
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Nogal fout verhaal.
  zondag 3 april 2005 @ 20:25:27 #140
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961389
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Flikker nou toch gauw op, ik heb het nu echt gehad met je gedrag. Je moet ook weten wanneer het niet lollig meer is.
Ik snap dat jij dat wil bepalen, ja. Veel succes !
quote:
[..]

Nee, ik laat me niet verleiden tot op de man spelen en ik gun jou al zeker niet het genoegen om mij te 'kwetsen'. Dat ben je niet waard, mijn vriend.
Nou gelukkig niet gekwetst dan ! Ben je het inmiddels al met me eens dat we beter eerder hadden kunnen stoppen, zoals ik voorstelde ? Of vond je dit een nuttige aanvulling op de discussie ?
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 20:25:39 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961394
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:19 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Alleen als het nodig is . Bij jou zou ik het nooit doen
Waarom was dat nodig dan?
pi_25961463
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:25 schreef SingleCoil het volgende:
Ben je het inmiddels al met me eens dat we beter eerder hadden kunnen stoppen, zoals ik voorstelde ?
Ik was de eerste die dat voorstelde.
  zondag 3 april 2005 @ 20:29:00 #143
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961483
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom was dat nodig dan?
A., doe me een plezier...heb je zelf ook last van het warme weer ?
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 20:32:54 #144
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961597
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

A., doe me een plezier...heb je zelf ook last van het warme weer ?
Ik heb het wel een beetje warmpjes ja. Ik probeer in deze threads niet alleen jou een plezier te doen, maar iedereen. Ik zie niet in waarom die lage persoonlijke aanvallen nodig waren. Misschien mis ik iets en is er een goede verklaring voor. In het andere geval wil ik je echter verzoeken om iets in te dimmen.
pi_25961654
De paus wordt begraven in Rome, maar zijn hart wordt misschien naar Polen gebracht. Hoera. Hij is blijkbaar orgaandonor.
  zondag 3 april 2005 @ 20:35:29 #146
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961673
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik was de eerste die dat voorstelde.
Ja. Maar vervolgens begon je als een gek te reageren, zonder mijn antwoord af te wachten. Het leek mij dus meer een rethorische vraag. Maar ja, zo zijn racisten nu eenmaal, dom en kortzichtig he ? En misselijkmakend, je moet van me kotsen begrijp ik ? Uitstekende inhoudelijke argumentatie, gelukkig niet op Ad Hominem want daar houden we niet van he ? En toen ik aanbood maar te stoppen was het niet genoeg he, nee er moest nog wat geschopt en geslagen worden, dikke oude vent ben ik (ruim boven de gordel natuurlijk). En dan nog even een potje doorjengelen...fijn, Lupa...en ja hoor, je hebt gelijk: racisten deugen niet.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 20:38:17 #147
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25961758
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb het wel een beetje warmpjes ja. Ik probeer in deze threads niet alleen jou een plezier te doen, maar iedereen. Ik zie niet in waarom die lage persoonlijke aanvallen nodig waren. Misschien mis ik iets en is er een goede verklaring voor. In het andere geval wil ik je echter verzoeken om iets in te dimmen.
Wat jij wil, ik trotseer je autoriteit hier niet. En ik hoef ook geen genoegdoening hoor...ik ben tenslotte maar een domme misselijkmakende oude dikke rascistische vent, dus waarom zou je je druk maken ?
Mu!
pi_25961833
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:35 schreef SingleCoil het volgende:
Ja. Maar vervolgens begon je als een gek te reageren, zonder mijn antwoord af te wachten. Het leek mij dus meer een rethorische vraag. Maar ja, zo zijn racisten nu eenmaal, dom en kortzichtig he ? En misselijkmakend, je moet van me kotsen begrijp ik ? Uitstekende inhoudelijke argumentatie, gelukkig niet op Ad Hominem want daar houden we niet van he ? En toen ik aanbood maar te stoppen was het niet genoeg he, nee er moest nog wat geschopt en geslagen worden, dikke oude vent ben ik (ruim boven de gordel natuurlijk). En dan nog even een potje doorjengelen...fijn, Lupa...en ja hoor, je hebt gelijk: racisten deugen niet.
Ik geloof dat er hier maar eentje is die zich gekwetst voelt...

Ik heb niet gezegd dat ik je dom en kortzichtig vind, ik heb niet gezegd dat ik van je moet kotsen, ik heb nimmer op de man gespeeld, met als uitzondering 'dikke, oude vent', maar dat zijn je eigen woorden, dus ik vind het een beetje flauw om daar nu beledigd over te gaan lopen doen. Als je het vervelend vond dat ik dat zei, had je dat kunnen zeggen, op dat moment en dan hadden we erover kunnen praten. Maar wat je nu doet, raakt kant noch wal...
  zondag 3 april 2005 @ 20:40:57 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25961838
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:38 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Wat jij wil, ik trotseer je autoriteit hier niet. En ik hoef ook geen genoegdoening hoor...ik ben tenslotte maar een domme misselijkmakende oude dikke rascistische vent, dus waarom zou je je druk maken ?
Een reactie als deze had ik verwacht. Neem even een vodkaatje.
pi_25961866
Zucht... zondags hoef je niet te rellen...

edit: dat was nog een reactie op een paar posts terug, ik had moeten quoten. laat ook maar.
  zondag 3 april 2005 @ 20:49:35 #151
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25962042
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een reactie als deze had ik verwacht. Neem even een vodkaatje.
Jippie ! De wodka...is op ! Ik neem wel een kopje koffie...met een maria-biskwietje. Ik ben helemaal van de kook...
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 20:50:56 #152
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25962081
is het omdat ik een weekend weg ben geweest dat het forum helemaal gedestabiliseerd is ofzo?
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 20:51:50 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25962113
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:49 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Jippie ! De wodka...is op ! Ik neem wel een kopje koffie...met een maria-biskwietje. Ik ben helemaal van de kook...
Als je whiskey hebt kun je er nog Irish Coffee van maken, maar dat zul je ook wel niet hebben.
  zondag 3 april 2005 @ 20:53:11 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25962149
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:50 schreef Bensel het volgende:
is het omdat ik een weekend weg ben geweest dat het forum helemaal gedestabiliseerd is ofzo?
Het is inderdaad weer best langzaam, ja ...
  zondag 3 april 2005 @ 20:53:27 #155
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25962156
Ja
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:50 schreef Bensel het volgende:
Ja Bensel, het is allemaal jouw schuld. Bandweekeind...! Wat speel je trouwens ?
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 20:56:25 #156
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25962234
Ik speel snare drum, bij en doedelzak band, bij 2 malletbands, en ik speel algeheel slagwerk bij muziekschool orkest
Twitch.tv/bensel15
pi_25962246
Doedelzak.
  zondag 3 april 2005 @ 20:57:23 #158
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25962256
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is inderdaad weer best langzaam, ja ...
Ik had over die relletjes
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 20:57:59 #159
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25962272
nee, ik speel geen doedelzak
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 20:59:24 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25962312
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:57 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik had over die relletjes
Oh, zoo.. Sorry, ik dacht aan de techniek.
pi_25962321
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:57 schreef Bensel het volgende:
nee, ik speel geen doedelzak
Maar doedelzak is wel
  zondag 3 april 2005 @ 21:02:37 #162
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25962396
ah op die manier.. sorry lupa! trouwens in leeuwarden is wel een pieband.. (de graham lowlanders geloof ik...)
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 21:03:19 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25962413
Jullie maken me ziek met jullie gerel!

Zo, ook even iemand de schuld geven.
  zondag 3 april 2005 @ 21:03:55 #164
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25962423
laat ik nou toevallig wel doedelzak...
Mu!
pi_25962615
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:03 schreef Alicey het volgende:
Jullie maken me ziek met jullie gerel!

Zo, ook even iemand de schuld geven.
Je was al ziek voordat we relden, truttebel!
  zondag 3 april 2005 @ 21:12:42 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25962640
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je was al ziek voordat we relden, truttebel! [afbeelding]
Owja, da's waar ook.
pi_25962679
De climax van Boer zoekt vrouw!
  zondag 3 april 2005 @ 21:14:53 #168
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25962704
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:03 schreef SingleCoil het volgende:
laat ik nou toevallig wel doedelzak...
wat? Spelen, haten, leuk vinden, wat?
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2005 @ 21:15:44 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25962732
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:14 schreef Bensel het volgende:

[..]

wat? Spelen, haten, leuk vinden, wat?
Ik denk gewoon doedelzak.
  zondag 3 april 2005 @ 21:32:37 #170
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25963214
hebben, spelen, leuk vinden...niet fanatiek hoor, ik heb er een keer eentje gekocht op de vogeltjesmarkt in antwerpen, gewoon voor de lol. Maar hij doet het prima.
Mu!
  zondag 3 april 2005 @ 21:35:11 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25963278
Ik ben zo een hete douche pakken en slapen.. Truste allemaal!
  zondag 3 april 2005 @ 21:36:06 #172
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25963301
truste A.
Mu!
pi_25963347
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De climax van Boer zoekt vrouw!
Joris (heet die gozer met die piercing zo?) woont bij mij in de buurt. Niet dat ik 'm ooit gezien heb, want hij woont wel minstens één a twee kilometer verderop, uit de route, zeg maar. Wel schijn tegenover mijn oma. Maar goed, dat maakt allemaal niet uit, want ik heb gehoord dat-ie verhuisd is.
pi_25963378
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:37 schreef Monidique het volgende:
Joris (heet die gozer met die piercing zo?) woont bij mij in de buurt. Niet dat ik 'm ooit gezien heb, want hij woont wel minstens één a twee kilometer verderop, uit de route, zeg maar. Wel schijn tegenover mijn oma. Maar goed, dat maakt allemaal niet uit, want ik heb gehoord dat-ie verhuisd is.
Joris is mijn favoriet. Lekker ding!
pi_25963396
Welterusten Alicey!!!
  zondag 3 april 2005 @ 21:54:48 #176
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25963891
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:00 schreef Bensel het volgende:
Ben je ooit in Bennekom geweest waar ze een gebouw hebben van de Jehova's getuigen?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 3 april 2005 @ 21:58:15 #177
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25963998
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:37 schreef Monidique het volgende:
Ah mensen worden beoordeeld. Goede zaak om even de verkiezingen weer te noemen.
Userverkiezingen MisterFOK! en MissFOK!
Crewverkiezingen MisterCrew en MissCrew
Stemt u maar (gewoon ff foto kijken en uit elk topic een man en een vrouw kiezen. Mailen en klaar is kees)
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  Moderator zondag 3 april 2005 @ 22:14:55 #178
5428 crew  miss_sly
pi_25964509
Jeuh, gewoon 4 topics vol in 2 dagen...niet bij te houden

En nog steeds in WFL?

Anywayz, I'm back
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 april 2005 @ 22:16:46 #179
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25964559
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:14 schreef miss_sly het volgende:
Anywayz, I'm back
Was het leuk?
  zondag 3 april 2005 @ 22:20:46 #180
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25964659
Dat LIF gebeuren was trouwens een 1 april grap en vandaar dat het nog gewoon WFL is en ook zal blijven
  Moderator zondag 3 april 2005 @ 22:24:20 #181
5428 crew  miss_sly
pi_25964766
Het was heel leuk

En dat het een 1 april grap was, had ik wel gedacht
pi_25964790
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:35 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zo een hete douche pakken en slapen.. Truste allemaal!
Truste en beterschap!
  zondag 3 april 2005 @ 22:54:31 #183
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25965502
hee sly..fijn dat je er weer was...leuk geweest ? ja natuurlijk...
Mu!
  Moderator zondag 3 april 2005 @ 23:07:43 #184
5428 crew  miss_sly
pi_25965821
Erg leuk, maar het is ook goed weer thuis te zijn

En nu moet ik echt gaan slapen, want ik heb ernstig last van slaapgebrek

Slaap lekker
  zondag 3 april 2005 @ 23:13:31 #185
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25965971
OK slaapze !
Mu!
pi_25967299
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:14 schreef miss_sly het volgende:
Jeuh, gewoon 4 topics vol in 2 dagen...niet bij te houden
en alleen maar vol met verklaringen dat we miss_sly zo missen en hoe leuk jij het wel niet hebt enzo
quote:
Anywayz, I'm back
kun je ook weer meespammen, dan moeten 6 topics in 2 dagen te doen zijn
pi_25967536
welterusten iedereen, morgen weer een dag vol met wetenschap. Voor mij wel, tenminste.
pi_25969993
Goeiemorgen!
  maandag 4 april 2005 @ 07:43:50 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970086
Goedemorgen allemaal
pi_25970339
Lekker rustig hier op de vroege morgen. Kan ik tenminste even rustig mijn tentamen leren.
  maandag 4 april 2005 @ 08:40:17 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970354
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lekker rustig hier op de vroege morgen. Kan ik tenminste even rustig mijn tentamen leren. [afbeelding]
Leuke smiley.

Alvast succes
pi_25970362
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:40 schreef Alicey het volgende:
Leuke smiley.

Alvast succes
Ik deed die post eigenlijk alleen maar omdat ik die smilie wilde gebruiken. Het tentamen is vrij weinig leerwerk; het gaat over tien boeken die ik gelezen heb.
  maandag 4 april 2005 @ 08:44:29 #193
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25970384
Morge.. my head hurts.. (maarja.. bandweekend he.. )
Twitch.tv/bensel15
  maandag 4 april 2005 @ 08:44:52 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970390
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik deed die post eigenlijk alleen maar omdat ik die smilie wilde gebruiken. Het tentamen is vrij weinig leerwerk; het gaat over tien boeken die ik gelezen heb.
Als je het al gelezen hebt hoef je weinig meer te doen inderdaad.
  maandag 4 april 2005 @ 08:46:11 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970401
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:44 schreef Bensel het volgende:
Moge Bensel.

Mijn head hurt overigens niet meer, keelpijn is ook veel minder nu. Wel koortsig en verkoudheidsverschijnselen.
pi_25970402
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:44 schreef Bensel het volgende:
Wie 's nacht vist, moet overdag zijn netten drogen!

Zei mijn moeder altijd...
  maandag 4 april 2005 @ 08:50:47 #197
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25970434
moge allemaal
Mu!
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 08:52:04 #198
5428 crew  miss_sly
pi_25970444
mogguh
  maandag 4 april 2005 @ 08:53:26 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970453
moge sc en sly
pi_25970471
Alicey is eigenlijk een beetje de moederkloek van deze SC, die 's ochtends al haar kinders begroet.

Waar blijft de thee?
  maandag 4 april 2005 @ 09:03:44 #201
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25970551
koffie graag
Twitch.tv/bensel15
  maandag 4 april 2005 @ 09:05:48 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970576
quote:
Op maandag 4 april 2005 08:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey is eigenlijk een beetje de moederkloek van deze SC, die 's ochtends al haar kinders begroet.

Waar blijft de thee?
Thee

Ik dacht dat ik jullie beter had opgevoed.

Maar vooruit, een bakje thee voor Lupa.
  maandag 4 april 2005 @ 09:06:01 #203
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970578
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:03 schreef Bensel het volgende:
koffie graag
En een koffie voor Bensel.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 09:06:54 #204
5428 crew  miss_sly
pi_25970593
Koffie graag! Ik moet echt nog wakker worden, ben nog steeds moe
pi_25970625
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:05 schreef Alicey het volgende:
Thee

Ik dacht dat ik jullie beter had opgevoed.

Maar vooruit, een bakje thee voor Lupa.
Moeders geven hun kinderen kopjes thee.
  maandag 4 april 2005 @ 09:12:19 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970652
En een koffie voor sly
  maandag 4 april 2005 @ 09:13:01 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970664
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Moeders geven hun kinderen kopjes thee.
Fok!kinderen zijn nou eenmaal anders dan andere kinderen.
  maandag 4 april 2005 @ 09:15:45 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970693
Hier maar even verder, anders wordt HeatWave boos
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel leuk ja, ik mag graag een beetje shockeren.
Een beetje.
quote:
Heb toevallig dit weekend een artikel in de krant gelezen over reformatorische ouders in Friesland die hun kids naar een school in Kampen stuurden en me méér dan alleen een hoedje geërgerd. Die ouders deden de meest walgelijke uitspraken over de 'zondigheid' van hun kinderen.
Ik vind het ook erg triest om bij kinderen over zondigheid te beginnen.. Kinderen zijn gewoon kinderen. De meeste kinderen zijn best wel regelmatig vervelend, maar om dat als zondig te zien?
  maandag 4 april 2005 @ 09:17:31 #209
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25970718
Ik vind het sowieso raar dat je als ouders zo over je eigen kinderen gaat denken.. kom op, je gaat je GELOOF toch niet voor je kinderen stellen?
Twitch.tv/bensel15
pi_25970737
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:15 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het ook erg triest om bij kinderen over zondigheid te beginnen.. Kinderen zijn gewoon kinderen. De meeste kinderen zijn best wel regelmatig vervelend, maar om dat als zondig te zien?
Die ene vader zei: "We moeten onze kinderen in de eerste plaats beschermen tegen hun eigen zondigheid; die is veel gevaarlijker dan de buitenwereld" (parafrase).

Het zou verdomme verboden moeten worden om je kinderen met zulke denkbeelden op te zadelen.
  maandag 4 april 2005 @ 09:24:08 #211
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970805
En ik geloof dat er een maandagochtend rel op komst is in het topic waar we saampjes knus in posten Lupa.
  maandag 4 april 2005 @ 09:24:40 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970813
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:17 schreef Bensel het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat je als ouders zo over je eigen kinderen gaat denken.. kom op, je gaat je GELOOF toch niet voor je kinderen stellen?
Helaas gebeurt dat dus vaak wel, omdat de achterliggende gedachte is dat het de taak van de ouders is om te zorgen dat de kinderen behouden worden.
  maandag 4 april 2005 @ 09:25:52 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970831
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Die ene vader zei: "We moeten onze kinderen in de eerste plaats beschermen tegen hun eigen zondigheid; die is veel gevaarlijker dan de buitenwereld" (parafrase).

Het zou verdomme verboden moeten worden om je kinderen met zulke denkbeelden op te zadelen.
Dat is best bizar inderdaad.. Hiermee vind ik het toch weer erg bizar dat je bij adoptie helemaal wordt doorgelicht in alle aspecten, maar dat je als biologische ouders enorm ver kunt gaan met de meest bizarre opvoeding zonder dat er enige controle is.
  maandag 4 april 2005 @ 09:29:06 #214
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25970876
Ja hoi
Tijd om naar me werk te gaan. En zeg niet dat jullie me verjaardag vandaag zijn vergeten
pi_25970878
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:24 schreef Alicey het volgende:
En ik geloof dat er een maandagochtend rel op komst is in het topic waar we saampjes knus in posten Lupa.
Ja, daar lijkt het wel op ja. Ik moet helaas wel naar school zometeen, dit vind ik wel een leuke rel.

We vormen wel één front samen, hè?
pi_25970890
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:29 schreef livEliveD het volgende:
Ja hoi
Tijd om naar me werk te gaan. En zeg niet dat jullie me verjaardag vandaag zijn vergeten
Natúúrlijk niet, maar je was me voor!

Gefeli!!!
  maandag 4 april 2005 @ 09:31:12 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970899
quote:
Ja hoi
Moge LiveLived

Gefeliciteerd!
pi_25970905
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:25 schreef Alicey het volgende:
Dat is best bizar inderdaad.. Hiermee vind ik het toch weer erg bizar dat je bij adoptie helemaal wordt doorgelicht in alle aspecten, maar dat je als biologische ouders enorm ver kunt gaan met de meest bizarre opvoeding zonder dat er enige controle is.
Je word zelfs doorgelicht als je bij het asiel een hond wilt halen. Maar met je kinderen mag je ongestraft van alles uitspoken...
  maandag 4 april 2005 @ 09:32:03 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970910
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, daar lijkt het wel op ja. Ik moet helaas wel naar school zometeen, dit vind ik wel een leuke rel.

We vormen wel één front samen, hè?
We vormen een half front samen.. Ik ben het primair niet met je eens, maar ben wel met je eens dat ze er niet over moeten zeiken.
  maandag 4 april 2005 @ 09:32:32 #220
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970916
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je word zelfs doorgelicht als je bij het asiel een hond wilt halen.
Werkelijk?
quote:
Maar met je kinderen mag je ongestraft van alles uitspoken...
Jep..
  maandag 4 april 2005 @ 09:32:53 #221
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25970920
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:24 schreef Alicey het volgende:
Link?
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 09:33:55 #222
5428 crew  miss_sly
pi_25970933
Gefeliciteerd livEliveD
  maandag 4 april 2005 @ 09:35:01 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970946
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:32 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Link?
geen kinderen willen; taboe?
pi_25970947
quote:
Ja hoi
Ik ben je verjaardag vergeten, Ed.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 09:35:22 #225
5428 crew  miss_sly
pi_25970948
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Werkelijk?
Ja hoor!
Wij hebben een hond van een stichting voor zerfhonden en ook daarvoor werden we doorgelicht of we wel de juiste ideeen hadden. Ook bij andere asiels waren de eisen hoog en moet je behoorlijk wat vragen beantwoorden.
  maandag 4 april 2005 @ 09:35:26 #226
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25970949
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Natúúrlijk niet, maar je was me voor!

Gefeli!!!
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef Alicey het volgende:
Moge LiveLived

Gefeliciteerd!
Thnx

pi_25970961
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:32 schreef Alicey het volgende:
We vormen een half front samen.. Ik ben het primair niet met je eens, maar ben wel met je eens dat ze er niet over moeten zeiken.
We zijn het eens over de principekwestie waar deze discussie eigenlijk over gaat.
  maandag 4 april 2005 @ 09:36:50 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970969
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja hoor!
Wij hebben een hond van een stichting voor zerfhonden en ook daarvoor werden we doorgelicht of we wel de juiste ideeen hadden. Ook bij andere asiels waren de eisen hoog en moet je behoorlijk wat vragen beantwoorden.
In dat licht is het werkelijk absurd dat iedereen zich zonder controle kan voortplanten.
  maandag 4 april 2005 @ 09:37:09 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970975
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

We zijn het eens over de principekwestie waar deze discussie eigenlijk over gaat.
Dat dan weer wel.
  maandag 4 april 2005 @ 09:37:30 #230
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25970981
Feli liv
Mu!
  maandag 4 april 2005 @ 09:41:02 #231
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25971020
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:35 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben je verjaardag vergeten, Ed.
Je heb nog de gehele dag de tijd (nederlandse tijdzone that is )

Ik hoorde trouwens wel een, schijnbaar echt gebeurd, grappig verhaal over Alexander de Grote (deze heeft o.a. een deel van Perzie veroverd):
De Perzen lieten een vlam branden die eeuwig aan zou moeten blijven doordat ze er elke keer olie bijgooide. Als de vlam ooit uitging door wat voor reden dan ook dan zou dit het einde van het Perzische rijk inluiden. Op de dag dat Alexander de Grote werd geboren is de vlam uitgewaaid
  maandag 4 april 2005 @ 09:41:40 #232
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25971035
Thnx voor de feli's
pi_25971042
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:36 schreef Alicey het volgende:
In dat licht is het werkelijk absurd dat iedereen zich zonder controle kan voortplanten.
Ze vragen je bij het asiel ook welk geloof je aanhangt en of je van plan bent je hond naar een confessionele puppycrêche te sturen. Bij christelijke asiels dan, hè. Bij atheïstische asiels worden alleen vrijdenkende baasjes geaccepteerd.

maandag 4 april 2005 @ 09:45:56 #234
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971087
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ze vragen je bij het asiel ook welk geloof je aanhangt en of je van plan bent je hond naar een confessionele puppycrêche te sturen. Bij christelijke asiels dan, hè. Bij atheïstische asiels worden alleen vrijdenkende baasjes geaccepteerd.

WTF? Christelijke asiels? Confessionele puppycreches?

Is dit een verlate 1 april grap?
pi_25971134
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:45 schreef Alicey het volgende:
WTF? Christelijke asiels? Confessionele puppycreches?

Is dit een verlate 1 april grap?
Ik mag hopen dat je dat niet serieus nam.

Wat is het Stockholm-syndroom?

Heb je dat topic over haar broer toen ook gelezen? Die is homo, heeft al heel lang een vriend en die vriend mag niet bij zijn ouders thuis komen. En die broer pikt dat al meer dan vier jaar.
pi_25971161
quote:
Da's een liedje van Muse
  maandag 4 april 2005 @ 09:53:21 #237
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971183
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je dat niet serieus nam.
He, ik ben blond.
quote:
Het Stockholm-syndroom beschrijft het effect dat mensen in een langdurige gijzeling sympathie voor hun gijzelnemers krijgen, en kleine positieve dingen die er gebeuren veel groter zien. Bijvoorbeeld het mogen van iets.
quote:
Heb je dat topic over haar broer toen ook gelezen? Die is homo, heeft al heel lang een vriend en die vriend mag niet bij zijn ouders thuis komen. En die broer pikt dat al meer dan vier jaar.
Volgens mij heb ik die topic gelezen ja.. Misschien zelfs ook gereageerd er in.
pi_25971237
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:53 schreef Alicey het volgende:
Het Stockholm-syndroom beschrijft het effect dat mensen in een langdurige gijzeling sympathie voor hun gijzelnemers krijgen, en kleine positieve dingen die er gebeuren veel groter zien. Bijvoorbeeld het mogen van iets.
Oh ja, dat was het. Ja, de symptomen wijzen wel in die richting, want uit dat andere topic kan ik me herinneren dat het gedrag van die moeder echt alle perken te buiten ging wat haar broer betreft. Emochantage, vriend niet willen ontvangen, vragen of 'ie niet tòch een meisje... You get the point.
  maandag 4 april 2005 @ 09:57:19 #239
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25971243
misschien is ht dan ook beter dat die vriend niet bij z'n ouders komt..
Twitch.tv/bensel15
  maandag 4 april 2005 @ 09:58:50 #240
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25971262
Best veel leeswerk dat reltopic. En rm-rf moet ze bek houden
  maandag 4 april 2005 @ 09:58:54 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971263
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het. Ja, de symptomen wijzen wel in die richting, want uit dat andere topic kan ik me herinneren dat het gedrag van die moeder echt alle perken te buiten ging wat haar broer betreft. Emochantage, vriend niet willen ontvangen, vragen of 'ie niet tòch een meisje... You get the point.
Ik ken zelf de topic..
pi_25971270
*Haren uit hoofd trekt*

Sommige mensen hebben een plaat beton voor hun hoofd...

Tot later, ga een tentamentje maken.
  maandag 4 april 2005 @ 10:00:07 #243
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971281
Succes met je tentamen Lupa!
  maandag 4 april 2005 @ 10:00:42 #244
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25971289
Succes LS
pi_25971301
Bedankt, bid voor me allemaal!
  maandag 4 april 2005 @ 10:05:59 #246
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25971357
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:53 schreef Alicey het volgende:
Ha, dat had ik ook, toen ik nog getrouwd was !
Mu!
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 10:06:20 #247
5428 crew  miss_sly
pi_25971362
Succes Lupa
  maandag 4 april 2005 @ 10:06:25 #248
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25971365
Suc6 Lupa!
Mu!
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 10:08:18 #249
5428 crew  miss_sly
pi_25971398
quote:
Op maandag 4 april 2005 00:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en alleen maar vol met verklaringen dat we miss_sly zo missen en hoe leuk jij het wel niet hebt enzo
Bedankt voor de samenvatting (hoewel ik mijn twijfels heb over de juistheid ervan ) dan hoef ik niet alles terug te lezen
quote:
kun je ook weer meespammen, dan moeten 6 topics in 2 dagen te doen zijn
Hee, aan mij zal het niet liggen, ik doe mijn best
  maandag 4 april 2005 @ 10:27:27 #250
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971733
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bedankt, bid voor me allemaal!
Ik kan het beter niet doen, God denkt dan vast dat ik een geintje met hem maak.
  maandag 4 april 2005 @ 10:27:49 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971740
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:05 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ha, dat had ik ook, toen ik nog getrouwd was !
Je vond het ook allemaal best?
pi_25972395
gefeliciteerd livEliveD !

en succes Lupa !
  maandag 4 april 2005 @ 11:09:58 #253
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25972622
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je vond het ook allemaal best?
Mijn leven was 1 groot feest toen mij een eigen huisdeursleutel beloofd werd...
Mu!
  maandag 4 april 2005 @ 11:10:37 #254
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25972632
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:09 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mijn leven was 1 groot feest toen mij een eigen huisdeursleutel beloofd werd...

Weet je zeker dat het een huwelijk was?
  maandag 4 april 2005 @ 11:13:32 #255
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25972696
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het een huwelijk was?
Dat doet de later getroffen alimentatieregeling toch wel vermoeden
Mu!
  maandag 4 april 2005 @ 11:14:25 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25972714
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:13 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dat doet de later getroffen alimentatieregeling toch wel vermoeden
Als dat dan het enige is...
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 11:19:35 #257
5428 crew  miss_sly
pi_25972817
Wat klinkt dat cynisch enzo
Trouwen doe je toch samen, getrouwd zijn ook...en opstappen kun je altijd als het over is, dus waarom dan zo cynisch achteraf? Je ziet dat heel vaak bij mensen die na een lage relatie/huwelijk uit elkaar zijn gegaan...
  maandag 4 april 2005 @ 11:25:08 #258
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25972924
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als dat dan het enige is...
We zijn jong getrouwd (21 - 20) en toen had ze wel wat rare dominante trekjes maar ik dacht dat dat wel beter zou worden. Maar ze ontwikkelde zich tot een verzuurde zuipende geweldadige controlfreak, die uiteindelijk levensbedreigend werd. Maar vanwege mijn Stockholmsyndroom vond ik het al mooi als ik de post ook wat later mocht halen, of een keer later uit mijn werk thuis mocht zijn. Dus als je dan klappen krijgt hoort dat er gewoon bij, onvoorstelbaar wat een mens kan slikken als je blikveld maar smal genoeg is.
Mu!
  maandag 4 april 2005 @ 11:29:36 #259
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25972986
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Wat klinkt dat cynisch enzo
Trouwen doe je toch samen, getrouwd zijn ook...en opstappen kun je altijd als het over is, dus waarom dan zo cynisch achteraf? Je ziet dat heel vaak bij mensen die na een lage relatie/huwelijk uit elkaar zijn gegaan...
Cynisch...ik hou er niet meer zo van, vroeger was ik cynisch, ik probeer dat af te schudden, het is intellectueel verstoppertje spelen, zet geen zoden aan de dijk.
Meer weemoed, dan, over de verloren tijd, de energie, de littekens, de angsten en de pijn, over hoe het had kunnen zijn, die dingen. En verbazing over hoe dingen kunnen verworden, karikatuur van zichzelf, iedereen is uiteindelijk slachtoffer. Afschuw over de onmogelijke keuzen waar je voor komt te staan, je doet je ogen dicht en duikt, en hoopt pas 5 jaar later weer boven te komen, maar zo is het natuurlijk niet..."opstappen" is bepaald een te lichtvaardig uitdrukking
Mu!
  maandag 4 april 2005 @ 11:30:07 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25972998
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:25 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

We zijn jong getrouwd (21 - 20) en toen had ze wel wat rare dominante trekjes maar ik dacht dat dat wel beter zou worden. Maar ze ontwikkelde zich tot een verzuurde zuipende geweldadige controlfreak, die uiteindelijk levensbedreigend werd. Maar vanwege mijn Stockholmsyndroom vond ik het al mooi als ik de post ook wat later mocht halen, of een keer later uit mijn werk thuis mocht zijn. Dus als je dan klappen krijgt hoort dat er gewoon bij, onvoorstelbaar wat een mens kan slikken als je blikveld maar smal genoeg is.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat het er in sluipt.. Ik ken wel meer van die verhalen (Wel hoofdzakelijk van vrouwen echter). Partners waar in het begin niet al teveel mee mis lijkt, die zich ontpoppen tot gewelddadige controlfreaks, terwijl je er maar in blijft geloven dat het goed komt, of dat het zo hoort, of dat hij/zij er alle recht toe heeft, of dat het aan jezelf ligt..
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 11:38:31 #261
5428 crew  miss_sly
pi_25973174
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Cynisch...ik hou er niet meer zo van, vroeger was ik cynisch, ik probeer dat af te schudden, het is intellectueel verstoppertje spelen, zet geen zoden aan de dijk.
Meer weemoed, dan, over de verloren tijd, de energie, de littekens, de angsten en de pijn, over hoe het had kunnen zijn, die dingen. En verbazing over hoe dingen kunnen verworden, karikatuur van zichzelf, iedereen is uiteindelijk slachtoffer. Afschuw over de onmogelijke keuzen waar je voor komt te staan, je doet je ogen dicht en duikt, en hoopt pas 5 jaar later weer boven te komen, maar zo is het natuurlijk niet..."opstappen" is bepaald een te lichtvaardig uitdrukking
Ondanks dat ik zelf ook getrouwd ben geweest, hetgeen een zeer onprettige tijd was, en ik wel veel herken uit wat je zegt, ben ik ook wel cynisch geweest, maar de weemoed heb ik nooit gevoeld.

Misschien is 'opstappen' in jouw ogen een te lichtvaardige uitdrukking, dat is wel wat ik heb gedaan. En de gedachte dat ik altijd weer kan 'opstappen' maakt dat ik me een stuk prettiger voel.
  maandag 4 april 2005 @ 11:52:08 #262
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25973482
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ondanks dat ik zelf ook getrouwd ben geweest, hetgeen een zeer onprettige tijd was, en ik wel veel herken uit wat je zegt, ben ik ook wel cynisch geweest, maar de weemoed heb ik nooit gevoeld.

Misschien is 'opstappen' in jouw ogen een te lichtvaardige uitdrukking, dat is wel wat ik heb gedaan. En de gedachte dat ik altijd weer kan 'opstappen' maakt dat ik me een stuk prettiger voel.
Het is mijn angst altijd op het 'kunnen opstappen'-niveau te blijven hangen die me voorzichtig maakt. Ik ben daar heel open in maar het is niet iets dat vrouwen gemakkelijk begrijpen, je wordt snel in het hokje 'bindingsangst' gestopt, terwijl wat ik voel juist het tegenovergestelde is.
Mu!
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 11:54:39 #263
5428 crew  miss_sly
pi_25973542
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het is mijn angst altijd op het 'kunnen opstappen'-niveau te blijven hangen die me voorzichtig maakt. Ik ben daar heel open in maar het is niet iets dat vrouwen gemakkelijk begrijpen, je wordt snel in het hokje 'bindingsangst' gestopt, terwijl wat ik voel juist het tegenovergestelde is.
Het kunnen opstappen hoeft toch niets te maken te hebben met de relatie die je hebt of de manier waarop je in die relatie staat?
Ik heb ervaren dat ik die uitweg heb, en dat dat bevrijdend kan zijn. Ik hoef daar geen gebruik van te maken, maar het kan in geval van nood wel.

Ben je bang dat je je weer in zo'n relatie laat lokken en je niet kunt vertrekken?
  maandag 4 april 2005 @ 11:56:50 #264
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25973606
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan me ergens wel voorstellen dat het er in sluipt.. Ik ken wel meer van die verhalen (Wel hoofdzakelijk van vrouwen echter). Partners waar in het begin niet al teveel mee mis lijkt, die zich ontpoppen tot gewelddadige controlfreaks, terwijl je er maar in blijft geloven dat het goed komt, of dat het zo hoort, of dat hij/zij er alle recht toe heeft, of dat het aan jezelf ligt..
Mannen vertellen dat geloof ik niet graag. Bij "blijf van mijn lijf" werd ik simpelweg uitgelachen, en ook de politie deed nogal grappig over mijn aangifte, zelfs de rechter vroeg zich af waarom ik dan nooit eens terugsloeg.
Verder klopt het natuurlijk allemaal, de verhalen van mishandelde vrouwen zijn 1-op-1 van toepassing op die van mishandelde mannen. Waarbij de mishandelde vrouw in ieder geval vaak nog wel kan rekenen op een beetukje sympathie of begrip uit de omgeving, of hulp of zo, dat ligt voor mannen wel anders.

Maar ook daardoor groei je, Sly, jij zei toch dat sommige harde ervaringen nodig waren om een beter mens te worden ?
Mu!
  maandag 4 april 2005 @ 12:00:29 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25973688
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:56 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mannen vertellen dat geloof ik niet graag. Bij "blijf van mijn lijf" werd ik simpelweg uitgelachen, en ook de politie deed nogal grappig over mijn aangifte, zelfs de rechter vroeg zich af waarom ik dan nooit eens terugsloeg.
Ik vind dat ook belachelijk. Schijnbaar is de gedachte dat alleen mannen mishandelen in een relatie. De meeste vrouwen doen fysiek onder voor een man, maar velen zijn wel een stuk gemener en manipulerender dan de meeste mannen..
quote:
Verder klopt het natuurlijk allemaal, de verhalen van mishandelde vrouwen zijn 1-op-1 van toepassing op die van mishandelde mannen. Waarbij de mishandelde vrouw in ieder geval vaak nog wel kan rekenen op een beetukje sympathie of begrip uit de omgeving, of hulp of zo, dat ligt voor mannen wel anders.
Ik heb dat ook vaker gehoord. Blijkbaar is men op dat gebied nog niet zo geemancipeerd.
  maandag 4 april 2005 @ 12:02:45 #266
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25973744
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het kunnen opstappen hoeft toch niets te maken te hebben met de relatie die je hebt of de manier waarop je in die relatie staat?
Mijn huwelijk was gebaseerd op een hele diepe emotionele band, een volledig houden van en vertrouwen op. Daar kun je niet zomaar uit 'opstappen'. Ik ben inmiddels bijna 4 jaar alleen maar er is geen dag dat ik er niet aan terugdenk. Als ik weer een relatie aanga zal het met diezelfde intensiteit en diepte moeten zijn, oppervlakkigheid is voor mij niet bevredigend.
quote:
Ik heb ervaren dat ik die uitweg heb, en dat dat bevrijdend kan zijn. Ik hoef daar geen gebruik van te maken, maar het kan in geval van nood wel.
Wellicht tegen beter weten in bind ik mij liever weer zodanig dat die uitweg geen optie lijkt. Misschien wat lastig uit te leggen. Maar als de piloot met een parachute om gaat zitten heb je toch een ander gevoel...
quote:
Ben je bang dat je je weer in zo'n relatie laat lokken en je niet kunt vertrekken?
Oh nee, ik herken het direct en ben daar helemaal niet bang voor.
Mu!
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 12:11:00 #267
5428 crew  miss_sly
pi_25973901
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:56 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

De mishandelde vrouw is een slachtoffer, de man heeft het maar laten gebeuren...dat idee.
Hoewel ook veel mensen geen idee hebben hoe je als vrouw kunt blijven accepteren dat je mishandeld wordt.
quote:
Maar ook daardoor groei je, Sly, jij zei toch dat sommige harde ervaringen nodig waren om een beter mens te worden ?
Ik weet niet of ik dat hier gezegd heb, maar ik denk dat in ieder geval wel. Groei zit in ervaring, goede en slechte ervaring. Hoewel ik niet kan zeggen of ik ook werkelijk een beter mens ben geworden.
pi_25973923
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mijn huwelijk was gebaseerd op een hele diepe emotionele band, een volledig houden van en vertrouwen op.
Dat vind ik heel moeilijk te rijmen met het dominante en zuipende gedeelte wat je hierboven poste !
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 12:17:46 #269
5428 crew  miss_sly
pi_25974034
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mijn huwelijk was gebaseerd op een hele diepe emotionele band, een volledig houden van en vertrouwen op. Daar kun je niet zomaar uit 'opstappen'. Ik ben inmiddels bijna 4 jaar alleen maar er is geen dag dat ik er niet aan terugdenk. Als ik weer een relatie aanga zal het met diezelfde intensiteit en diepte moeten zijn, oppervlakkigheid is voor mij niet bevredigend.
Dat laatste kan ik me wel in vinden. Ik heb diverse langere relaties gehad, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze toch wel oppervlakkiger waren, en dat daarom bij hen het opstappen wel gemakkelijk was. Echter was mijn huwelijk wel gebaseerd op liefde, maar niet op vertrouwen. Alleen angst en onzekerheid.
Maar ook nu, nu ik echt een relatie heb die ver onder het oppervlak duikt, is juist de wetenschap dat opstappen kan, voor mij hetgeen het me mogelijk maakt om me volledig te geven in deze relatie.

Bovendien heb ik ervan geleerd dat ik mezelf kan redden, geen ander nodig heb en dat ik het waard ben om een fijn en gelukkig leven te leiden en de daartoe benodigde stappen te nemen.
quote:
Wellicht tegen beter weten in bind ik mij liever weer zodanig dat die uitweg geen optie lijkt. Misschien wat lastig uit te leggen. Maar als de piloot met een parachute om gaat zitten heb je toch een ander gevoel...
Nee, dat niet, natuurlijk
Maar het is wel prettig als je gaat vliegen dat je weet waar je de parachute kunt vinden, indien je hem nodig hebt.
  maandag 4 april 2005 @ 12:28:12 #270
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25974241
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Dat vind ik heel moeilijk te rijmen met het dominante en zuipende gedeelte wat je hierboven poste !
En dat was het dan ook, spijker op z'n kop, heel moeilijk. Want het ene was al zo en het andere sloop er in. Heel moeilijk te rijmen dus.
Mu!
pi_25974750
quote:

Zo vind ik mijzelf een lid van een superieur ras, zie liever geen rassenvermening en heb ook liever niet dat rasvreemden bij mij in de buurt wonen, leven of werken. (Discussies over of het blanke ras bestaat zijn even onnodig).
Kun je dit onderbouwen met argumenten of is dit een gevoel wat bij jou leeft ?
  maandag 4 april 2005 @ 12:51:22 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25974767
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo heel erg gek. Ik voel me zelf ook altijd goed bij dominante mensen, en zou in een relatie denk ik ook een dominante partner "nodig" hebben. Zuipen is dan weer een ander verhaal, maar bij liefde kan ik mij voorstellen dat je dat op de koop toeneemt.

Ik denk zelfs dat ik zelf ook gigantisch moet opletten dat een eventuele relatie niet ontaardt in mishandeling. Dat waar mijn eigen voorkeur naar uitgaat wordt door sommige mensen als mishandeling beschouwd, dus ik denk dat de grens al een stuk minder duidelijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Alicey op 04-04-2005 12:53:39 (Verduidelijkt.) ]
pi_25974816
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo heel erg gek. Ik voel me zelf ook altijd goed bij dominante mensen, en zou in een relatie denk ik ook een dominante partner "nodig" hebben.
heb je het nu over je sex-leven of over een persoon die de beslissingen neemt in een relatie ?
  maandag 4 april 2005 @ 12:54:50 #274
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25974844
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

heb je het nu over je sex-leven of over een persoon die de beslissingen neemt in een relatie ?
Beiden. Het is ook een kwestie van vertrouwen en kunnen vertrouwen, dat is voor mij een heel belangrijk aspect.
pi_25974875
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Beiden. Het is ook een kwestie van vertrouwen en kunnen vertrouwen, dat is voor mij een heel belangrijk aspect.
ik zou eerder gaan voor een relatie op basis van gelijkwaardigheid. een meisje/vrouw die heel erg aan je hangt kan misschien aantrekkelijk lijken, maar het wordt m.i. een blok aan m'n been

in een vriendengroep ben ik niet super-dominant, ben redelijk meegaand, maar in een relatie is dat anders omdat je inderdaad zo vertrouwd bent met iemand (althans dat mag je hopen) dat je je eerder wil/durft te uiten.
  maandag 4 april 2005 @ 13:00:26 #276
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25974965
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:56 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik zou eerder gaan voor een relatie op basis van gelijkwaardigheid. een meisje/vrouw die heel erg aan je hangt kan misschien aantrekkelijk lijken, maar het wordt m.i. een blok aan m'n been
Ik vraag me af of het wel een kwestie is van gelijkwaardigheid. Ook met hangen aan heeft het m.i. niet zoveel te maken. Het is eerder een kwestie van het vertrouwen hebben in iemand, en de partner die op basis van dat vertrouwen weet te handelen.

Let ook hier overigens op dat er nuances zijn.
pi_25975002
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel een kwestie is van gelijkwaardigheid. Ook met hangen aan heeft het m.i. niet zoveel te maken. Het is eerder een kwestie van het vertrouwen hebben in iemand, en de partner die op basis van dat vertrouwen weet te handelen.
mja, maar dat vertrouwen moet wederzijds zijn vind ik en dat jouw handelen dus ook op dat vertrouwen van de ander kan rekenen.
quote:
Let ook hier overigens op dat er nuances zijn.
altijd
  maandag 4 april 2005 @ 13:05:32 #278
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25975072
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, maar dat vertrouwen moet wederzijds zijn vind ik en dat jouw handelen dus ook op dat vertrouwen van de ander kan rekenen.
Zoals ik al zei, er zijn nuances, en ook dit is dan niet eenzijdig. Je moet het ook niet te geforceerd zien. Het is niet een "jij moet nu dit doen en ik dat voor een goede relatie", maar meer dat het vanuit de personen zelf komt, omdat hun karakter zo is.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 13:08:55 #279
5428 crew  miss_sly
pi_25975146
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er zijn nuances, en ook dit is dan niet eenzijdig. Je moet het ook niet te geforceerd zien. Het is niet een "jij moet nu dit doen en ik dat voor een goede relatie", maar meer dat het vanuit de personen zelf komt, omdat hun karakter zo is.
Jij hebt het meer over een persoon die de touwtjes in handen neemt, knopen doorhakt, beslissingen neemt?
  maandag 4 april 2005 @ 13:10:36 #280
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25975189
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij hebt het meer over een persoon die de touwtjes in handen neemt, knopen doorhakt, beslissingen neemt?
Onder anderen ja.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 13:15:27 #281
5428 crew  miss_sly
pi_25975290
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Onder anderen ja.
Maar daarnaast wil je wel een relatie waarin je serieus wordt genomen, rekening met je wordt gehouden, als partner wordt behandeld?
  maandag 4 april 2005 @ 13:21:24 #282
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25975420
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar daarnaast wil je wel een relatie waarin je serieus wordt genomen
Serieus genomen worden is wel een voorwaarde ja.

(Sorry, ik kon het even niet laten. ).
quote:
, rekening met je wordt gehouden, als partner wordt behandeld?
Ja, tot op zekere hoogte in ieder geval althans. Hmm, ik geloof dat ik het niet echt duidelijker wordt hierdoor.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 13:23:13 #283
5428 crew  miss_sly
pi_25975458
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Serieus genomen worden is wel een voorwaarde ja.

(Sorry, ik kon het even niet laten. ).
Ach, ik wist het toen ik het neerzette, daar hoort zo'n reactie bij, toch?

Maar ik bedoel dus op beide manieren
quote:
Ja, tot op zekere hoogte in ieder geval althans. Hmm, ik geloof dat ik het niet echt duidelijker wordt hierdoor.
Kun je 'tot op zekere hoogte' wellicht nog wat uitleggen?
  maandag 4 april 2005 @ 13:27:17 #284
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25975540
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, ik wist het toen ik het neerzette, daar hoort zo'n reactie bij, toch?

Maar ik bedoel dus op beide manieren
De andere manier heb ik er onder eigenlijk beantwoord.
quote:
Kun je 'tot op zekere hoogte' wellicht nog wat uitleggen?
Het heeft hier misschien ook met mezelf te maken. Ik ben zelf erg individualistisch ingesteld, en denk dat een relatie ook alleen slaagt als ik een partner heb die dat ook enigszins is. Daarbij hoort ook dat je niet altijd rekening houdt met elkaar, en toch ook wel deels een eigen leven lijdt. Dit zou overigens ook wel wederzijds zijn dan.

Qua serieus genomen worden; Het hangt af van de gevallen waar het om gaat. Het zou voor mij niet in alle gevallen noodzakelijk zijn. Ook hier ga ik er echter vanuit dat ik mijn partner kan vertrouwen om in te schatten wanneer het noodzakelijk is.

Ik ben erg lastig.
pi_25975979
Ga je even weg om een tentamen te maken, smeert je relpartner 'm stiekem met achterlating van een lijst onterechte beschuldigingen.

Het tentamen ging aardig goed, ik verwacht ongeveer een 7.
  maandag 4 april 2005 @ 13:50:29 #286
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976014
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ga je even weg om een tentamen te maken, smeert je relpartner 'm stiekem met achterlating van een lijst onterechte beschuldigingen.
Ik zal maar niets zeggen over de beroepsgroep waar die relpartner toe behoort.
quote:
Het tentamen ging aardig goed, ik verwacht ongeveer een 7.
Mooi in ieder geval!

Was dit dat grote tentamen met al die boeken, of komt die nog?
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 13:50:37 #287
5428 crew  miss_sly
pi_25976019
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

De andere manier heb ik er onder eigenlijk beantwoord.
[..]

Het heeft hier misschien ook met mezelf te maken. Ik ben zelf erg individualistisch ingesteld, en denk dat een relatie ook alleen slaagt als ik een partner heb die dat ook enigszins is. Daarbij hoort ook dat je niet altijd rekening houdt met elkaar, en toch ook wel deels een eigen leven lijdt. Dit zou overigens ook wel wederzijds zijn dan.
Hier geef je toch ook aan een zekere vorm van gelijkwaardigheid te willen?
quote:
Qua serieus genomen worden; Het hangt af van de gevallen waar het om gaat. Het zou voor mij niet in alle gevallen noodzakelijk zijn. Ook hier ga ik er echter vanuit dat ik mijn partner kan vertrouwen om in te schatten wanneer het noodzakelijk is.
Dat begrijp ik niet helemaal.
Bovendien vind ik dat je op deze manier wel veel verantwoording bij je partner legt; is dat ook je bedoeling?
quote:
Ik ben erg lastig.
Nou, en dat herken ik dan weer wel
  maandag 4 april 2005 @ 13:53:00 #288
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976079
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier geef je toch ook aan een zekere vorm van gelijkwaardigheid te willen?
Gelijkwaardigheid vind ik een beetje een lastig begrip.. Laat ik zeggen dat ik wederzijds respect verwacht in een relatie. Dat zou voldoende moeten zijn, en heb je meer aan dan gelijkwaardigheid imo.
quote:
Dat begrijp ik niet helemaal.
Bovendien vind ik dat je op deze manier wel veel verantwoording bij je partner legt; is dat ook je bedoeling?
Misschien is dat laatste wel deels waar. Hoewel ik ook hier weer uitga van een situatie waarbij de balans "natuurlijk" is.
quote:
Nou, en dat herken ik dan weer wel
Goh, hebben we zelfs iets gemeen.
  maandag 4 april 2005 @ 13:53:39 #289
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25976097
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Kun je dit onderbouwen met argumenten of is dit een gevoel wat bij jou leeft ?
Glad ijs. En ik schaats niet zo goed.

Zuiver gevoelsmatig. Niet iets om trots op te zijn, meer een observatie. Maar onzinnig het te ontkennen, wie is er ooit beter geworden van zelfontkenning ?

Ik durf wel een stukje onderbouwing aan, maar dan is het meer een verklaring dan een vergoeilijking.

Mensen van een ander ras (we kunnen hier ook praten over "ethnosociale groep": maar een neger is een neger) hebben vaak ook een heel andere culturele achtergrond. Dat betekent dat ze met een voor ons afwijkend normenkader leven en werken. Ook veel symboliek is daaraan gekoppeld. Het zorgt ervoor dat communicatie veel moeilijker is met iemand uit een andere cultuur. Dat zal voor twee vuilnismannen weinig uitmaken (of misschien ook wel, ik weet het eigenlijk niet) maar in mijn werk is dat funest, daar moeten we met een klein team dicht op elkaar werken en elkaar blind kunnen vinden, misverstanden kosten veel geld.
Als ik dus bijv. een solicitant moet beoordelen dan zal ik zijn of haar ethnosociale achtergrond zeker mee laten wegen. En als je het zo zegt klinkt dat niet onlogisch of onredelijk, maar als je dat "ras: noemt natuurlijk wel.
En dat strekt zich ook uit naar buiten mijn werksituatie. Als ik bij de gemeente een rij uit moet kiezen voor een vergunning of zo, dan ga ik liever niet in de rij staan waar een gekleurde meneer of mevrouw achter de balie zit. Omdat mijn ervaring is dat die je altijd afsnauwen, ongeinteresseerd zijn, onduidelijk spreken of de taal slecht beheersen en altijd dominant op je neer willen kijken. Dus als ik kan kiezen ga ik liever in de rij staan bij de blanke meneer of mevrouw.
Ik heb liever ook geen mensen met een andere ethnosociale achtergrond als buren. Omwille van dezelfde problemen met communicatie enzo. Ik vind het wel prettig om met mijn buren een goede band te hebben, en in mijn ervaring gaat dat met mensen van een andere ethnosociale groep toch minder makkelijk.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, over gekleurde artsen en verleegsters in het ziekenhuis, of negroide taxichauffeurs, maar het komt eigenlijk telkens op hetzelfde neer: vanwege een veel smallere basis aan symbolen en waarden van gelijke betekenis is communicatie steeds moeilijker dan als ik in dezelfde situatie met iemand van mijn eigen ethnosociale groep zou zitten.
Nu ben ik iemand die communicatie erg belangrijk vind, en dus gevoeldig is voor de kwaliteit van die communicatie. Wellicht dat ik om die reden dan ook liever niet met mensen van een ander "ras" omga.

Maar nogmaals, dat is geen keuze ofzo, dat is een vaststelling, of een poging om het voor mezelf te verklaren op basis van mijn eigen waargenomen gedrag. Wie mij dus racist noemt heeft het misschien wel goed (niet volgens mijn van dale) maar ontkracht daarbij gelijk het woord.
Mu!
pi_25976131
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:50 schreef Alicey het volgende:
Ik zal maar niets zeggen over de beroepsgroep waar die relpartner toe behoort.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht.
quote:
Mooi in ieder geval!

Was dit dat grote tentamen met al die boeken, of komt die nog?
Nee, dit ging over de boeken. Wel een leuk tentamen, weinig echte stampvragen, je mocht overal een verhaaltje schrijven.

Net het boek gekocht waarvan ik mijn proefstuk voor de FP ga schrijven. Maar nu eerst even eten, want ik moet vanavond werken. Spinazie à la crème, eitjes en gefrituurde aardappelpartjes.
  maandag 4 april 2005 @ 13:57:36 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976183
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Nee, dit ging over de boeken. Wel een leuk tentamen, weinig echte stampvragen, je mocht overal een verhaaltje schrijven.

Net het boek gekocht waarvan ik mijn proefstuk voor de FP ga schrijven. Maar nu eerst even eten, want ik moet vanavond werken. Spinazie à la crème, eitjes en gefrituurde aardappelpartjes.
Je gaat direct weer door met lezen dus.

Eet smakelijk!
pi_25976203
quote:
Ja hoi
Gefeliciteerd!!

En goedemorgen middag allen .
  maandag 4 april 2005 @ 13:59:05 #293
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25976215
Middag RC !
Mu!
pi_25976262
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:57 schreef Alicey het volgende:
Je gaat direct weer door met lezen dus.
Ja, en ik moet ook nog opdrachten voor jeugdliteratuur maken, waarvoor ik óók nog 3 boeken moet wegwerken. Die opdrachten moet ik eigenlijk vrijdag inleveren, maar dat red ik niet, dus dat wordt volgende week, voor de herkansing. Wil het wel even goed doen. En ik wil vooral ook de tijd nemen voor die proefrecensie, want ik wil die functie héél graag hebben.
quote:
Eet smakelijk!
Danku!
  maandag 4 april 2005 @ 14:04:25 #295
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976348
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, en ik moet ook nog opdrachten voor jeugdliteratuur maken, waarvoor ik óók nog 3 boeken moet wegwerken. Die opdrachten moet ik eigenlijk vrijdag inleveren, maar dat red ik niet, dus dat wordt volgende week, voor de herkansing.
Je leest echt heel wat af!
quote:
Wil het wel even goed doen. En ik wil vooral ook de tijd nemen voor die proefrecensie, want ik wil die functie héél graag hebben.
Werd het eigenlijk gevraagd of was het een open sollicitatie?
pi_25976518
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:04 schreef Alicey het volgende:
Je leest echt heel wat af!
Ja, ze waren zo snugger om Moderne Letterkunde en Jeugdliteratuur samen in één kwartaal te proppen, met als gevolg dat ik twintig boeken in zeven weken moest lezen.
quote:
Werd het eigenlijk gevraagd of was het een open sollicitatie?
Het werd gevraagd.
  maandag 4 april 2005 @ 14:15:59 #297
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976575
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, ze waren zo snugger om Moderne Letterkunde en Jeugdliteratuur samen in één kwartaal te proppen, met als gevolg dat ik twintig boeken in zeven weken moest lezen.
Het is aardig wat, maar moet op zich te doen zijn.. Het is je ook gelukt zo te zien.
quote:
Het werd gevraagd.
Ik denk dat je dan een hele goede kanshebber bent.
pi_25976637
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:15 schreef Alicey het volgende:
Het is aardig wat, maar moet op zich te doen zijn.. Het is je ook gelukt zo te zien.
Nou, niet helemaal, maar da's niet zo'n ramp.
quote:
Ik denk dat je dan een hele goede kanshebber bent.
Ik hoop het! Ik vind het leuk om recensies te schrijven en het zou me dwingen om minstens eens in de twee weken een boek te lezen, dat vind ik wel oké (als het niet voor school moet blijft het lezen er soms bij). En ik vind het leuk om verrast te worden; ik zal natuurlijk gewoon willekeurige boeken krijgen toegestuurd en dat vind ik wel boeiend.

En misschien kan ik er wat vrije studiepunten mee verdienen.
  maandag 4 april 2005 @ 14:21:01 #299
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976683
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal, maar da's niet zo'n ramp.
Wat is dan niet (helemaal) gelukt?
quote:
Ik hoop het! Ik vind het leuk om recensies te schrijven en het zou me dwingen om minstens eens in de twee weken een boek te lezen, dat vind ik wel oké (als het niet voor school moet blijft het lezen er soms bij). En ik vind het leuk om verrast te worden; ik zal natuurlijk gewoon willekeurige boeken krijgen toegestuurd en dat vind ik wel boeiend.
Als je houdt van lezen is het natuurlijk uitermate geschikt.

En inderdaad, je leest misschien nog eens iets verassends..
quote:
En misschien kan ik er wat vrije studiepunten mee verdienen.
Helemaal mooi meegenomen natuurlijk.
pi_25976785
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
Wat is dan niet (helemaal) gelukt?
Nou ja, die opdrachten voor Jeugdliteratuur red ik dus niet voor vrijdag, maar dat is niet zo erg, want ik haal alles altijd in één keer, dus het doet er niet toe als ik het pas voor de herkansing inlever. Liever wat later dan haastwerk.
pi_25976825
ik maak wel even een nieuwe !
  maandag 4 april 2005 @ 14:27:13 #302
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25976831
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou ja, die opdrachten voor Jeugdliteratuur red ik dus niet voor vrijdag, maar dat is niet zo erg, want ik haal alles altijd in één keer, dus het doet er niet toe als ik het pas voor de herkansing inlever. Liever wat later dan haastwerk.
Dat is zeker waar.. Beter goed enzo, en als je toch niets hebt gemist is er niets aan de hand.

Sluitpost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')