quote:Arnhem, 24-03-2005
Beste Vitesse-supporters,
Zoals jullie allemaal weten, loopt het huurcontract van Abubakari Yakubu deze zomer af. Wij vinden, dat Yakubu in Arnhem moet blijven. Hij is ontzettend belangrijk voor het elftal en daarom willen we hem absoluut niet kwijt. Zeker, als we weer Europa ingaan hebben we zijn kwaliteiten heel hard nodig!
Een aantal supporters heeft daarom in overleg met Vitesse een actie op touw gezet om Yakubu te behouden. Op de één of andere manier moeten we met z’n allen het transferbedrag bij elkaar zien te krijgen. De Business Club Vitesse Gelredome wordt benaderd voor donaties, maar ook wij kunnen een steentje bijdragen als supporters. Tijdens de wedstrijd
Vitesse - FC Twente zal er gecollecteerd worden voor de aankoop van Yakubu. Ook het bankrekeningnummer ABN Amro Arnhem: 53.26.06.876 van Vitesse is geopend voor donaties. Wij, supporters, als externe financiers van Yakubu!!!
Wij denken dat, als we met z’n allen samenwerken, we het voor elkaar krijgen om Yakubu voor langere tijd aan Vitesse te binden. Business Club, supporters en Vitesse staan zij aan zij achter deze actie. Als iedereen een steentje bijdraagt, gaan we het redden.
Vitesse-supporters: jullie kunnen het verschil maken! Doe mee en help Vitesse een reuzesprong voorwaarts!!!
Mocht het aantrekken van Yakubu ondanks al onze gezamenlijke inspanningen geen doorgang kunnen vinden, dan besteedt Vitesse de donaties aan het in stand houden van de huidige selectie en/of het verder versterken van de selectie.
Actiegroep Yakubu moet blijven
quote:Supporters Vitesse in actie voor Yakubu
ARNHEM - Supporters van Vitesse starten vrijdag een actie om Abubakari Yakubu te behouden voor Vitesse. De van Ajax gehuurde middenvelder hoort voor die dag of de Amsterdamse club hem terug wil. Zo niet dan heeft Vitesse het eerste recht op koop. (750.000 euro). De fans starten een website. www.yakubumoetblijven.nl en openen in overleg met Vitesse een rekening. De Arnhemse club, die nog steeds financieel niet gezond is, kan Yakubu alleen inlijven als externe financiers de transfersom betalen. Vitesse heeft 15 dagen om de optie te lichten. Rondom de competitiewedstrijd Vitesse-FC Twente wordt een collecte gehouden.
Bron: De Gelderlander 30-03-2005
Ander nieuws rondom Vitesse:quote:Vitesse en Yakubu wachten op Ajax
Vitesse wacht met spanning af of Ajax aangeeft dat Abubakari Yakubu terug moet keren naar Amsterdam. Yakubu krijgt voor 1 april te horen of Ajax voor volgend seizoen echt met hem verder wil. Zoniet, dan heeft Vitesse een optie tot koop bedongen voor 750.000 euro. "We hebben dan twee weken om dat bedrag bij elkaar te krijgen", laar manager voetbal Jan Streuer weten. "Dat is kort dag om het te regelen."
Ger Lagendijk, de zaakwaarnemer van Yakubu, is niet blij met de optie tot koop en spreekt tegen dat die bestaat: "Het is zinloos om daarover in discussie te gaan", reageert Streuer.
Bron: Omroep Gelderland 30-03-2005
quote:Bekerfinale bekroning voor Theo Bos
Voor Theo Bos, de trainer van Jong Vitesse, was het bereiken van de bekerfinale de bekroning voor een seizoen hard werken: "Ik liet net nog een krantenknipsel zien aan de jongens van het begin van het seizoen, waarin ik niet positief was. Maar door hard werken zijn we echt een groep geworden, die nu dit succes heeft behaald. Ik vond het verdiend dat we wonnen van RKC Waalwijk. We gaven bijna niks weg achterin." De bekerfinale is een leuk toetje voor de trainer van Jong Vitesse. "Het is op 23 mei in Waalwijk, tegen PSV of NAC, dat weten we donderdag."
Bron: TVGelderland 30-03-2005
quote:Nederland-Andorra mogelijk in Gelredome
De WK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Andorra op 7 september wordt mogelijk gespeeld in stadion Gelredome. Gelredome heeft bij de KNVB aangegeven dat het stadion zeer geďnteresseerd is in de interland tegen Andorra. De KNVB wil nog wachten met een definitiev toewijzing totdat duidelijk is wat de sportieve relevantie is van het duel. De voetbalbond wil eventueel uitwijken naar een groter stadion. De laatste interland in Gelredome was ook tegen Andorra (4-0) in oktober 2001. Eerder speelde Oranje tegen Schotland (0-0), Marokko (1-2) en Ghana (0-0) in Gelredome.
Bron: TVGelderland 30-03-2005
quote:Stadion Gelredome te koop voor 24 miljoen
ARNHEM - Wie minimaal 24 miljoen euro op tafel kan leggen, kan multifunctioneel stadion Gelredome - met uitschuifbare grasmat en bewegend dak - kopen van de gemeente Arnhem. In bouwdagblad Cobouw is een advertentie geplaatst, zo bevestigde een woordvoerder van de gemeente woensdag.
De gemeente kocht het stadion en de omliggende grond in 2003, om zowel Gelredome als voetbalclub Vitesse van een faillissement te redden. De gemeente wil de opstallen niet houden, aldus de zegsman. Daarom is het gebouw met in totaal 23.500 vierkante meter ontwikkelingsgrond nu te koop. De rest van het uitgestrekte terrein houdt de gemeente zelf om daar in de toekomst mogelijk te gaan bouwen.
De gemeentelijke woordvoerder wijst er op, dat de gemeente al geruime tijd in onderhandeling is met zeer serieuze kopers. "Omdat we niet willen dat ons achteraf wordt verweten dat het stadion onderhands is verkocht, hebben we de advertentie geplaatst. Nu kan iedereen die ook interesse zou hebben zich tot 1 mei melden. En wie genoeg kan bieden wordt uitgenodigd voor een gesprek", aldus de zegsman.
Met welke kandidaten de gemeente al onderhandelt, wil de woordvoerder niet kwijt. Evenmin wil hij zeggen hoe lang de onderhandelingen nog gaan duren. Verantwoordelijk wethouder R. Gast verwacht nog dit jaar knopen door te hakken, maar alle besluiten rond het multifunctionele stadion zijn altijd uiterst moeizaam tot stand gekomen.
quote:Open & Bloot met Theo Janssen
Theo Janssen (23, Vitesse), waarom heb jij in godsnaam bijgetekend?
''Ik wilde heel graag blijven, heb zekerheid en kan me nog goed ontwikkelen.''
Bij de top drie komen er deze zomer aardig wat vacatures op het middenveld vrij.
''Ik denk dat ik het niveau best aankan, maar er is nog geen concrete aanbieding geweest. Als ze mij willen hebben, dan zullen ze wat moeten betalen. Nou dat is alleen maar mooi. Dan verdient Vitesse nog wat aan me.''
Waarom scoor jij ineens?
''Ik raak de ballen goed.''
Ben je al miljonair?
''Wat denk jezelf? Ik speel niet bij de top drie, ben pas 23 en houd niet van gokken, dus het zou een beetje raar zijn als ik nu al miljonair zou zijn. Nee, ook als ik mijn nieuwe driejarige contract uitdien, ben ik nog geen miljonair. Geeft niet, ik geef niet zo om geld.''
Geen voetballer dan...
''Jeugdtrainer. Of journalist bij Sportweek of VI. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, wat jullie doen. Maar het makkelijkste lijkt me op zondagavond bij Studio Voetbal aanschuiven. Dat is pas een relaxte baan. Beetje zonder verstand van zaken aan de lopende band voetballers afkraken. Lekker makkelijk, hoor.''
Spijt van?
''Ik heb nooit ergens spijt van.''
Laatste keer gehuild?
''Kan ik me niet meer herinneren. Als ik emotioneel word, weet ik me geen houding te geven en ga ik lachen. Stom, he? Ik word niet oud.''
Een dag optrekken met...
''Michael Jackson kan wel wat hulp gebruiken, hij valt steeds flauw in de rechtszaal. Ik zou hem weer optillen en zijn neus op zijn gezicht plakken. En hem vervolgens op zijn schouder slaan om hem succes te wensen. Maar ja, dan valt die neus er weer af.''
Seks voor de wedstrijd?
''Absoluut! Dat moet zelfs, anders voel ik me kut. Seks ontspant me. Ik ben wat dat betreft net als Romario. Het is een soort bijgeloof geworden.''
D66 erin of eruit?
''Als de VVD er maar inblijft! Is goed voor voetballers, die VVD.''
Kuyt of Van Nistelrooy?
''Ruud. Hij heeft Europees al meer laten zien dan Kuyt. Al is Dirk ook heel goed bezig. Als ik Van Basten was, zou ik ze samen in de spits zetten.''
Maduro of Janssen?
''Kan ik geen zinnig woord over zeggen. Hoeveel wedstrijden heeft Maduro meegedaan. Een stuk of drie? Nou, die heb ik alle drie niet gezien, dus ik heb ook geen idee wat voor voetballer het is.''
Cameron Diaz of Georgina Verbaan?
''Diaz, natuurlijk. Er is toch niemand die op de hamsterwangen van die Verbaan zit te wachten?''
volgens mij was het nummer 10: amoah! (juist hij!) die die bal van de lijn haalde, tot 2 maal toe.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:46 schreef methodmich het volgende:
Ja, en wat dacht je van die solo van El Ahmadi die hij als zaalvoetballer wilde binnen stoten, zodat Yakubu (weer hij) de bal nog tegen kon houden?
Maar gelukkig blijft Vitesse lekker meedoen!
quote:Op zaterdag 2 april 2005 16:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat is nu de schuld van Vitesse ?
We hebben geen schulden alleen leningen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 16:57 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat is nu de schuld van Vitesse ?
Niet als je zo'n 18000 supporters alleen al in het stadion hebt zitten, denk ik.quote:Op zondag 3 april 2005 15:56 schreef methodmich het volgende:
7000 euro is toch een aardige indicatie dat de fans graag willen?
Ohra's ja...quote:Op zondag 3 april 2005 17:13 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar hebben jullie niet net zo'n Arena-muntjes systeem? Dan heeft niemand contant geld.
quote:Janssen niet vervolgd voor 'beuk' Ramzi
De aanklager ziet geen heil in strafvervolging van Theo Janssen. Onderzoek naar het incident met AZ'er Adil Ramzi bood te weinig aanknopingspunten.
In de wedstrijd AZ-Vitesse ging de AZ'er Ramzi onderuit na een onzachte aanraking met Janssen. De middenvelder van Vitesse was onderweg naar arbiter Wiedemeijer die AZ een strafschop had gegeven. Onderweg verliet hij even z'n baan om Ramzi een forse beuk uit te delen.
De vermeende beuk van Janssen ontging scheidsrechter Wiedemeijer. Maar de KNVB-aanklager startte een vooronderzoek naar aanleiding van de televisiebeelden. Dat leverde onvoldoende aanknopingspunten op, zodat de aanklager afziet van strafvervolging van Janssen.
Omdat het een belachelijke beuk van m was...quote:
Ach, zo'n soort duw gebeurt zo vaak. Dat Ramzi nou toevallig ging liggen en de NOS er uitgebreid aandacht aan besteedde zal de KNVB er wel toe aangezet hebben een vooronderzoek in te stellen. Maar zowel AZ als Ramzi heeft verklaart te geloven in de onschuld van Theo bij dit incident, en ook de aanklager zelf kon na het zien van de beelden geen aanleiding vinden Theo te schorsen...quote:Op maandag 4 april 2005 19:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij ging toch duidelijk even buurten, door expres van zn lijn af te gaan...
Het is ajax niet...quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:39 schreef gras het volgende:
Merkwaardige actie om geld in te zamelen voor een speler.
Volgende week schiet hij er drie in eigen doel en word hij genadeloos uitgefloten.
Theo wilde gewoon zo snel mogelijk naar de scheids toe en is nu eenmaal fysiek wat sterker dan Ramzi...quote:Op maandag 4 april 2005 20:21 schreef kratovsk het volgende:
Die aanklager is zo schijterig als maar kan na die afgang met de zaak Majstorovic, wat mij betreft was dit een overduidelijke opzettelijke actie van Janssen, er was geen enkele reden voor hem om van zijn lijn te gaan behalve om Ramzi tegen de vlakte te werken.
De snelste route was rechtdoor en niet via een bocht en door Ramzi........quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Theo wilde gewoon zo snel mogelijk naar de scheids toe en is nu eenmaal fysiek wat sterker dan Ramzi...
quote:Vitesse praat met Abukari Yakubu
Vitesse heeft de onderhandelingen met Abukari Yakubu geopend. De Arnhemse voetbalclub heeft nog een week de tijd om de optie op de Ghanese speler te lichten en hem voor 750.000 euro over te nemen van Ajax. Vitesse onderzoekt of de komst van de 23-jarige middenvelder financieel haalbaar is, maar eerst moet de clubleiding weten of Yakubu zijn verblijf in Arnhem wel wil verlengen. "De gesprekken lopen nu", zei technisch manager Jan Streuer van Vitesse gisteren. "Ik wil inhoudelijk niet ingaan op de gesprekken, maar kan wel zeggen dat er van beide kanten de intentie is er iets van te maken."
Bron:De Gelderlander 09-04-2005
quote:VITESSE CONTRACTEERT ESAJES
Vitesse is dinsdag 12 april een driejarig contract met Etienne Esajes overeengekomen. In de Vitesse Nieuwsbrief werd dinsdagavond de overgang van de speler van Jong Ajax naar Vitesse bekendgemaakt.
Manager Voetbal Jan Streuer: " Esajes is talentvol, technisch vaardig, snel en hij beschikt over een prima mentaliteit. Een publieksspeler bovendien die op zijn positie als linkerspits voor het nodige vermaak zal gaan zorgen. Uiteraard moet hij zich nog bewijzen, maar we zien in hem een speler voor de toekomst. De nabije toekomst of iets verder weg, dat hangt van zijn ontwikkeling af."
(Bron: vitesse.nl)
quote:ARNHEM - Vitesse heeft Abubakari Yakubu voor drie seizoenen gecontracteerd.
De Arnhemse club had tot 15 april om de Ghanese middenvelder over te nemen van Ajax. Dit seizoen is Yakubu nog gehuurd van de Amsterdamse club. Vitesse heeft binnen twee weken de transfersom van 750.000 euro rondgekregen en daarom is de club nu eigenaar van de speler.
Mogelijk kan Vitesse Abubakari Yakubu nu met winst doorverkopen. Hij staat op de lijst van PSV, maar Mark van Bommel en Johann Vogel vertrekken. Ook de Franse kampioenj Olympique Lyon is geďnteresseerd in de Ghanees, die een sterk seizoen doormaakt bij Vitesse.
Bron: RTV Gelderland
En kunnen ze punten pakken voor Nederlandquote:Op donderdag 14 april 2005 20:11 schreef ASroma het volgende:
yakubu is een belangrijke speler inderdaad, zeker als vites volgend jaar europees gaat. Met het aanblijven van Yakubu zijn de overlevingskansen alweer wat vergroot.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Waar haalt Vitesse eigenlijk het geld voor Yakubu vandaan? Ik denk niet dat de collecte 750.000 euro heeft opgeleverd.
quote:Vitesse is zelf niet in staat geweest de transfer van Abubakari Yakubu te bekostigen. Algemeen directeur Paul van der Kraan: "Dit is grotendeels mogelijk gemaakt door de Stichting Spelersfonds en de Vrienden van Vitesse. Het is fantastisch om te zien zij hun nek uitsteken voor deze club." (Vitesse.nl)
Alle jeugdigde Ajax-afdankertjes gaan naar RKC.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:16 schreef gras het volgende:
Leuke voetballer als je 3-0 voor staat...
Over twee jaar zit hij bij RKC of de Graafschap, voorspel ik alvast.
Mwah die kunnen nu tegen Vites kampioen worden. Die willen dat vast wel graag afmaken zaterdagavond.quote:Op maandag 18 april 2005 15:47 schreef brighton het volgende:
en tegen PSV zonder Cocu en met het oog op de CL misschien een stuntje...?
Ik mag het hopen.quote:Op donderdag 21 april 2005 00:00 schreef mat_herben het volgende:
[..]
Mwah die kunnen nu tegen Vites kampioen worden. Die willen dat vast wel graag afmaken zaterdagavond.
4 jaar onderzoek en nog niet volledig, een blunder van het OM in deze zaak.quote:Nog geen uitspraak in zaak-Aalbers
ARNHEM - De rechter heeft donderdag nog geen uitspraak gedaan in de zaak tegen Karel Aalbers, de oud-voorzitter van Vitesse die verdacht wordt van fraude en/of belastingontduiking bij de transfer van spelers.
De rechter vindt het onderzoek niet compleet. Hij wil enkele getuigen laten horen, voor de zaak op 26 mei weer voor zal komen.
Het gaat om Aalbers' zakencompagnon Harald Klap, Alexandros Moukas (zaakwaarnemer van Nikos Machlas) en de toenmalige algemeen directeur van Vitesse, Rein Papenburg.
Bron: Omroep Gelderland
Frits had het over groot nieuws, dus dat belooft wat. Ik hoop nog altijd dat hij terugkomt.quote:Karel Aalbers te gast in Barend en Van Dorp
Oud-voorzitter Karel Aalbers is maandag 2 mei te gast in Barend en Van Dorp. Volgens RTL 4 TT komt Karel Aalbers samen met zijn Advocaat Gert-Jan Knoops praten "over zijn nieuwe plannen bij Vitesse." Barend en Van Dorp wordt maandag op RTL 4 uitgezonden en begint om 22.50 uur.
Gouden voorspelling, ik had geld moeten inzetten!quote:Op zondag 1 mei 2005 18:15 schreef Positive_Thinking het volgende:
En we blijven hopen en dromen over Europees voetbal.
Methodmich lijkt zijn voorspelling waar te gaan maken met zet Vitesse op 6 al blijf ik toch stiekem hopen op plaats 5. Hopelijk tegen Utrecht uit ook weer 3 punten.
Het is sowieso de vraag of de eigenaren van de aandelen alles willen verkopen aan een partij die Aalbers weer achter de knoppen zet.quote:Op maandag 2 mei 2005 16:15 schreef brighton het volgende:
Da's wel weer een mooi verhaal, ben benieuwd wat er van terecht komt.
Maar ik vraag me af of het slim is om Aalbers weer de leiding te geven, vd. Kraan doet het nu immers heel goed.
Ah ok, dat wist ik nietquote:Op maandag 2 mei 2005 17:23 schreef brighton het volgende:
Dat staat allemaal in een artikel op de pagina hiervoor, cultheld
Ik had pas geld moeten inzettenquote:Op maandag 2 mei 2005 16:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gouden voorspelling, ik had geld moeten inzetten!
Vitesse heeft nog altijd een tekort op de begroting...quote:Op maandag 2 mei 2005 16:15 schreef brighton het volgende:
Da's wel weer een mooi verhaal, ben benieuwd wat er van terecht komt.
Maar ik vraag me af of het slim is om Aalbers weer de leiding te geven, vd. Kraan doet het nu immers heel goed.
En de Arnhemse politiek wil er maar al te graag vanafquote:#
# Karel Aalbers komt samen met zijn advocaat Gert-Jan Knoops praten over zijn nieuwe plannen bij Vitesse.
Ik ben erg benieuwd, klinkt allemaal heel erg leuk, ik heb trouwens altijd al gedacht dat Karel terug zou keren, maar of dit gaat lukken... Gelredome en Vitesse zijn 'zijn' kindjes...quote:Politiek positief over bod Vitesse
De meeste fracties in de Arnhemse gemeenteraad staan positief tegenover het bod dat Duet Group en Karel Aalbers op Vitesse hebben gedaan. "Ze kunnen op de shortlist naast de andere bieders", zegt Frans Janssen, fractievoorzitter van het CDA. Ook Gerrie Elfrink van de SP is tevreden: "we wilden altijd al dat marktpartijen Gelredome zouden overnemen." Martin van Meurs van Pro Arnhem vindt het een goed idee om stadion en club inéén te schuiven. Theo Theijse (VVD) windt er geen doekjes om: "al heet hij Joop, Klaas of Jan, het zal mij worst wezen. 24 miljoen is een mooi bod."
Ook Dick Tiemens, fractievoorzitter van de PvdA, is redelijk positief over het bod, maar hij ziet wel problemen in het feit dat de kandidaatkoper wil dat Vitesse en Gelredome een geheel gaan vormen. "De gemeente heeft geen zeggenschap over Vitesse en over de exploitatie van het stadion. De gemeente verkoopt alleen het onroerend goed", zo legt Tiemens uit. GroenLinks is niet echt onder indruk van het megabod van 50 miljoen euro voor Vitesse en Gelredome. "Leuk, maar ik denk niet dat het gaat lukken."
nooit verwacht dat er misschien nog een kans voor hem zou komen.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:46 schreef rubbereend het volgende:k flikker bijna van mn stoel. WTF komt Karel alsnog terug.
K heb persoonlijk nix met vitesse, laat staan met aalbers maar als dit lukt vind ik t een geweldige actie van Aalbers
als hij het geld echt heeft dan denk k dat vitesse weinig te willen heeft, hij neemt dan sowieso t Gelredome over en de gemeente zal extra druk uitoefenen om t geldv an Vitesse te krijgen waardoor ze min of meer in de armen van aalbers worden gedwongenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:25 schreef Pistol_Pete het volgende:
Dit zal wel weer zo'n luchtkasteel van Aalbers zijn![]()
Ooit is Aalbers ook bij Vitesse aangekomen met een Indiase bierbrouwer die miljoenen in Vitesse wou stoppen om de Europese biermarkt te veroverenWat bleek die bierbrouwer had een jaaromzet die lager was dan het bedrag waarvoor ze Vitesse zouden sponseren per jaar
Dit alles werd geregeld op vervalst briefpapier van de HSBC bank. En de Indiase bierbrouwer wist van niks
![]()
Aalbers is een oplichter en Vitesse moet hem nooit meer in de buurt van de club laten komen![]()
Ik vind die Duet Group een beetje schimmig over komen, maar laat ik ze het voordeel van de twijfel geven. Als ze claimen dat ze zulke goede investeerders zijn (zoals op hun website), waarom willen ze dan persé Aalbers erbij betrekken?![]()
Aalbers heeft niet het geld, The Duet Group heeft het geld. Als The Duet Group in Vitesse wil investeren kan dat prima zonder Karel Aalbers. Aalbers is overbodig. The Duet Group gaat een beetje geld in Vitesse investeren, wat daarna in de zakken van Aalbers verdwijnt. Denk het niet, tenzij ze natuurlijk een enorme plaat voor de kop hebbenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als hij het geld echt heeft dan denk k dat vitesse weinig te willen heeft, hij neemt dan sowieso t Gelredome over en de gemeente zal extra druk uitoefenen om t geldv an Vitesse te krijgen waardoor ze min of meer in de armen van aalbers worden gedwongen
De gemeente Arnhem heeft het bod erkend, er is dus wel geld, ook Vitesse heeft het bod erkend...quote:Op maandag 2 mei 2005 19:25 schreef Pistol_Pete het volgende:
Dit zal wel weer zo'n luchtkasteel van Aalbers zijn![]()
Dat denk ik ook, maar dat is logisch, want als er geen voorwaarden waren geweest was het al lang aangenomen, natuurlijk...quote:Op maandag 2 mei 2005 20:18 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dit bod is heel reeel. Alleen hangen er weer voorwaarden aan waarvan ik me afvraag of alle partijen (Gemeente/Vitesse/Gelredome) er wel uit kunnen komen. Ik denk dat het grootste struikelblok hangt bij de voorwaarden.
quote:Op maandag 2 mei 2005 20:18 schreef Positive_Thinking het volgende:
Verder denk ik dat je maar eens moet gaan uitzoeken met welke zaken Aalbers allemaal betrokken is. Misschien weet je wat over de bouw van Future Dome??
quote:Hij had een huis in het mondaine Marbella in Spanje, kwam in Leeuwarden in een Jaguar, stond aan de basis van het Gelredome en nu aan de tekentafel van het Shanghai Future Dome, een stadion in wigwamvorm met een hoogte van 303 meter met plaats voor 80.000 bezoekers op de eerste verdieping, twee keer 10.000 op de tweede en daar nog een keer een opera-musical-hall, een aquapark en een Hiltonhotel bovenop. Groots en meeslepend wil hij leven, maar niet te groot om de Zakenclub van Cambuur uit de doeken te doen wat hij denkt dat er moet gebeuren.
quote:Op maandag 2 mei 2005 21:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ach ja was te verwachten dat je met dat soort journalistiek aankomt wat betreft karel Aalbers
Denk je niet dat er wat meer over te vinden zou zijn over zo'n inmens project als future domequote:Op maandag 2 mei 2005 21:22 schreef Positive_Thinking het volgende:
Hehe is ook niet zo heel veel over geschreven. Project loopt wel, maar de laatse berichtgeving die ik erover kan vinden is dat het bevroren is ivm de rechtszaak die nog tegen hem loopt.
Aalbers heeft zeker wat dingen te nonchelant gedaan bij Vitesse en teveel op vertouwen ik zal dat niet ontkennen. Soms denk je inderdaad van het kan allemaal niet waar zijn.
Maar dit bod ligt er dus echt. Gemeente bevestigd het bod. En Aalbers kan als zakenman geen flater slaan. Zijn naam is erg beschadigd en met een luchtkasteel aankomen zou voor hem als zakenman wel eens een doodsteek kunnen zijn nu.
Het is allemaal nog lang niet rond en de soap Vitesse krijgt weer nieuw leven. Je kan zeggen wat je wilt over Vitesse, maar er is altijd wel wat te doen Vitesse. Van degradatie tot europees. Van Afgrond tot wolkenkrabber
via de media gespeeld, TNC had hun bod al veel eerder in de media gegooid dus zo raar is t niet, bovendien is dezwakke plek van t plan dat het bestuur van Vitesse mee moet en op deze manier wordt gewoon de druk verhoogd.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:49 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Denk je niet dat er wat meer over te vinden zou zijn over zo'n inmens project als future domeOfficiële bronnen, pers releases etc.
stabiliteit bij Vitesse zal eens fijn zijn. Daar kom je tenminste ergens mee.
Ik heb geen enkel vertrouwen in de plannen. Puur en alleen omdat Karel Aalbers zich zo profileert. En Aalbers slaat veel flaters, alleen blijven Vitesse supporters hem dat vergeven. Waarom blijft me een raadsel. Aalbers is buiten enkele die-hard Vitesse supporters een lachertje. Hij heeft geen enkele geloofwaardigheid meer in Nederland.
De plannen zijn te mooi om waar te zijn.
- Zoals ze nu zijn gepresenteerd is 50 miljoen veel te veel.
- Wie is The Duet Group. Het lijkt een vrij duistere onderneming, die wel heel erg weing inzicht geeft over wat ze nou precies doen. Daarnaast heeft het bedrijf geen referenties.
- Waarom wordt dit via de media gespeeld en niet gewoon op bestuursniveau? Deals op dit niveau gaan niet via de media.
- Een voorwaarde voor de deal lijkt dat de Duet Group een sponsor binnenbrengt die goed is voor 8 miljoen per jaar. Dit is een onrealistisch hoog bedrag voor een cub als Vitesse.
- In de nieuwe organisatie staat maar 1 man aan de macht >> Aalbers!
Aalbers heeft regelmatig door de jaren heen te kennen gegeven dat hij graag terug zou willen keren. Dat heeft al die tijd in diverse kranten en magazines gestaan.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:46 schreef rubbereend het volgende:k flikker bijna van mn stoel. WTF komt Karel alsnog terug.
K heb persoonlijk nix met vitesse, laat staan met aalbers maar als dit lukt vind ik t een geweldige actie van Aalbers
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:46 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Aalbers heeft niet het geld, The Duet Group heeft het geld. Als The Duet Group in Vitesse wil investeren kan dat prima zonder Karel Aalbers. Aalbers is overbodig. The Duet Group gaat een beetje geld in Vitesse investeren, wat daarna in de zakken van Aalbers verdwijnt. Denk het niet, tenzij ze natuurlijk een enorme plaat voor de kop hebben![]()
Ironisch om dan te moeten zeggen dat de stabiele periode juist onder Aalbers viel.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:49 schreef Pistol_Pete het volgende:
[quote]stabiliteit bij Vitesse zal eens fijn zijn. Daar kom je tenminste ergens mee.
Ik heb wel vertrouwen in Aalbers omdat hij heeft laten zien dat zijn visie mogelijkheden brengt en hij ze daadwerkelijk realiseert. Ik weet niet over welke schimmige flaters jij het hebt, maar het Gelredome, jarenlang stabiel in de subtop meedraaien en de club van de ondergang redden torenen ver boven die flaters uit.quote:Ik heb geen enkel vertrouwen in de plannen. Puur en alleen omdat Karel Aalbers zich zo profileert. En Aalbers slaat veel flaters, alleen blijven Vitesse supporters hem dat vergeven. Waarom blijft me een raadsel. Aalbers is buiten enkele die-hard Vitesse supporters een lachertje. Hij heeft geen enkele geloofwaardigheid meer in Nederland.
Waar baseer je dat op? De helft van de 50 miljoen is al de minimale eis van de gemeente om het Gelredome over te kunnen nemen. 26 miljoen vind ik niet veel voor een gehele club met potentie als je leest dat Abrahmovic 1 enkele speler over wilt nemen voor 100 miljoen.quote:De plannen zijn te mooi om waar te zijn.
Lees de site eens door. Ze hebben o.a. de exclusieve rechten van het Fifa 100 project. http://www.the-100.com/quote:- Wie is The Duet Group. Het lijkt een vrij duistere onderneming, die wel heel erg weing inzicht geeft over wat ze nou precies doen. Daarnaast heeft het bedrijf geen referenties.
Het is volgens mij nog niet helemaal duidelijk of het nu om een hoofdsponsor gaat die ook investeerd in andere zaken rondom Vitesse of om een shirtsponsor die alleen betaald voor de reclame op het shirt.quote:- Een voorwaarde voor de deal lijkt dat de Duet Group een sponsor binnenbrengt die goed is voor 8 miljoen per jaar. Dit is een onrealistisch hoog bedrag voor een cub als Vitesse.
Over de Future dome, het wordt gerealiseert in Sjanghai, volgens mij is daar de voertaal niet engels en Nederlands. Verder hoor je er inderdaad heeeel weinig over.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:49 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Denk je niet dat er wat meer over te vinden zou zijn over zo'n inmens project als future domeOfficiële bronnen, pers releases etc.
stabiliteit bij Vitesse zal eens fijn zijn. Daar kom je tenminste ergens mee.
Ik heb geen enkel vertrouwen in de plannen. Puur en alleen omdat Karel Aalbers zich zo profileert. En Aalbers slaat veel flaters, alleen blijven Vitesse supporters hem dat vergeven. Waarom blijft me een raadsel. Aalbers is buiten enkele die-hard Vitesse supporters een lachertje. Hij heeft geen enkele geloofwaardigheid meer in Nederland.
De plannen zijn te mooi om waar te zijn.
- Wie is The Duet Group. Het lijkt een vrij duistere onderneming, die wel heel erg weing inzicht geeft over wat ze nou precies doen. Daarnaast heeft het bedrijf geen referenties.
- Waarom wordt dit via de media gespeeld en niet gewoon op bestuursniveau? Deals op dit niveau gaan niet via de media.
- Een voorwaarde voor de deal lijkt dat de Duet Group een sponsor binnenbrengt die goed is voor 8 miljoen per jaar. Dit is een onrealistisch hoog bedrag voor een cub als Vitesse.
- In de nieuwe organisatie staat maar 1 man aan de macht >> Aalbers!
Die willen hem dolgraag terug.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:10 schreef methodmich het volgende:
Als Aalbers er in slaagt om alles financieel goed te regelen, zouden de Vitesse-fans hem dan terug willen?
Ik maak geen grap hoor. Ik kan namelijk TV Gelderland ontvangen en gisteren werd in "De verlenging" gemeld dat de harde kern hem dolgraag terug wil.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:19 schreef methodmich het volgende:
Ik vraag het aan de Vitesse-fans hier. Jij bent Vitesse-hater.
Dat kan wel wezen, maar dat was even niet de bedoeling van mijn vraag.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik maak geen grap hoor. Ik kan namelijk TV Gelderland ontvangen en gisteren werd in "De verlenging" gemeld dat de harde kern hem dolgraag terug wil.
ach dat geld krijgen we toch nooit meer terugquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wil de Gelderlandse belastingbetaler hem ook graag terug?
Ik bedoelde er eigenlijk mee dat het niet uitgesloten is dat Aalbers nog een keer een rokende hoop as achterlaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ach dat geld krijgen we toch nooit meer terugdus nu heeft de provinzie er nix meer mee te maken. Al die miljoen liggen al in de put.
en aalbers wordt iig door een deel van de fans nog op handen gedragen.
dan steekt niemand er meer geld in, maar met een investeringsgroep er boven zal de vinger wel intensief aan de pols gehouden worden, bovendien is de KNVB inmiddels wel wat strenger.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik bedoelde er eigenlijk mee dat het niet uitgesloten is dat Aalbers nog een keer een rokende hoop as achterlaat.
Ik ben bang dat een bankgarantie niet afdoende gaat zijn. Ik denk dat ze ook met een solide business plan moeten komen. Niet van dat vage gezwets als dat het nu is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:16 schreef rubbereend het volgende:
als over 10 dagen de bankgarantie komt zal de gemeente meteen voor het bod van de Duetgroep kiezen omdat dat veruit t hoogste is. Alleen gaat het bod pas door als ook Vitesse overstag gaat. Dus zal de druk enorm worden. spannende weken
Klopt vooral voor de periode Gelredome was Aalbers goed bezig. Daarna ging het mis, de chaos die Aalbers achterliet en creërde met een poging tot terug komen hebben Vitesse onnodig instabiliteit gebracht.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
[quote]
[..]
Ironisch om dan te moeten zeggen dat de stabiele periode juist onder Aalbers viel.
Ik weet niet in wat voor een wereld jij leeft, maar je moet je kop uit het zand halen. Aalbers heeft Vitesse en Gelredome op de rand van de afgrond gebracht. Zijn totale financiële management was gebouwd op een veel te hoge inschatting van de waarde van spelers. Daarnaast bleef hij maar geld lenen. Natuurlijk gaat de hoofdsponsor dan eens zeggen, BASTA nu is het genoeg. Aalbers heeft er bij Vitesse 1 grote financiële puinhoop van gemaakt. Gelredome is ook een flater. Is nog geen moment rendabel geweest. De club de ondergang in drijven noem ik een flater.quote:[..]
Ik heb wel vertrouwen in Aalbers omdat hij heeft laten zien dat zijn visie mogelijkheden brengt en hij ze daadwerkelijk realiseert. Ik weet niet over welke schimmige flaters jij het hebt, maar het Gelredome, jarenlang stabiel in de subtop meedraaien en de club van de ondergang redden torenen ver boven die flaters uit.
Financiële kennis, maar vooral een portie gezond verstandquote:Waar baseer je dat op? De helft van de 50 miljoen is al de minimale eis van de gemeente om het Gelredome over te kunnen nemen. 26 miljoen vind ik niet veel voor een gehele club met potentie als je leest dat Abrahmovic 1 enkele speler over wilt nemen voor 100 miljoen.
Dit was 1 van de eerste dingen die ik had gedaan. De site van the Duet Group wekt meer wantrouwen dan vertrouwen. De projecten waar het bedrijf tot nu toe bij betrokken is geweest zijn uiterst beperkt en halen niet de scope van deze investering.quote:Lees de site eens door. Ze hebben o.a. de exclusieve rechten van het Fifa 100 project. http://www.the-100.com/
Voor acht miljoen per jaar ga ik er vanuit dat het voor meer dan alleen shirtsponsering is. Voor een club als Vitesse is 8 miljoen in sponsering te veel. Begroting van Vitesse in totaal ligt rond de 13 ŕ 14 miljoenquote:Het is volgens mij nog niet helemaal duidelijk of het nu om een hoofdsponsor gaat die ook investeerd in andere zaken rondom Vitesse of om een shirtsponsor die alleen betaald voor de reclame op het shirt.
Helaas is er een groot aantal supporters van Vitesse dat nog steeds vierkant achter Aalbers staat. Dat is hun goed recht, maar wel verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:10 schreef methodmich het volgende:
Als Aalbers er in slaagt om alles financieel goed te regelen, zouden de Vitesse-fans hem dan terug willen?
quote:Vitesse legt gewilde Michael Jansen langer vast
3/5/2005 20:33
Clubs die van plan zijn om Michael Jansen los te weken bij Vitesse, moeten vanaf heden dieper in de buidel tasten. De twintigjarige verdediger verlengde zijn contract met twee jaar, waardoor hij tot de zomer van 2008 aan de Arnhemse club is verbonden.
Jansen staat naar verluidt in de belangstelling van Ajax en Hamburger SV. Ajax-coach Danny Blind kwam hem persoonlijk bekijken en een delegatie van HSV zat al vaker op de tribune om hem te beoordelen. De Nijmegenaar liet weten vereerd te zijn door de interesse maar te hopen op een langer verblijf bij Vitesse. En zo geschiedde.
Jansen is de derde speler Vitesse langer trouw blijft. Eerder tekenden Theo Janssen en Abubakari Yakubu ook al voor langere tijd bij. 'Dit geeft vertrouwen voor de sportieve prestaties in de nabije toekomst', aldus technisch manager Jan Streuer tegenover het ANP.
Ik wilde dit toch even benadrukken. Er zijn fans die inderdaad graag karel terug willen zien komen. Maar het huidige bestuur en vooral Paul van der Kraan is op dit moment zeer geliefd bij de supporters in het algemeen. Deze man heeft rust gebracht, weer een voetballend elftal weten te brengen samen met de technische staf en financieel heeft hij het dit jaar netjes gedaan en ook de begroting voor volgend jaar is zonder problemen gemaakt.quote:Helaas lopen die Vitesse "fans" te zeiken over de provincie, gemeente, Snellenburg, huidige bestuur etc.
ik heb ook al op t forum hierop gereageerd. en daarin zei ik dat ik hem liever niet terug zie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:10 schreef methodmich het volgende:
Hij heeft net de puinhopen van Aalbers een beetje opgeruimd en dan moet hij opeens de orders van sekteleider Karel gaan uitvoeren en koffie voor hem gaan halen. Ik denk dat hij daar weinig zin in heeft en daar kan ik me zeker wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:20 schreef rubbereend het volgende:
maar Kraan zou toch prima als directeur kunnen functioneren onder Aalbers.
Jullie weten toch wel dat ik een Aalbers fan ben? Dat gaf ik ook aan in mijn reactie aan Pistol Pete op de vorige pagina.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:25 schreef Positive_Thinking het volgende:
Brighton waar blijft jou mening over Aalbers en zijn bod?? Ook Quasar lijkt erg stil te zijn.
ja je hebt gelijk, de afgelopen 5 jaar zijn vré-se-lijk saai geweest.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Jullie weten toch wel dat ik een Aalbers fan ben? Dat gaf ik ook aan in mijn reactie aan Pistol Pete op de vorige pagina.
Zo'n slimme zakenman met visie kan je altijd goed gebruiken in een organisatie. Door hem wordt Vitesse niet zo'n saaie club die jaarlijks netjes meedraait om plek 10 t/m 6 met een soms een uitschieter naar Uefa Cup, want dat is de huidige langetermijn doelstelling bij Vitesse. Dat is eigenlijk een doelstelling voor Rkc.
Ik hoop zo dat het volgend jaar beter wordt... De focus ligt zo erg op plaats 1 t/m 3/4 en de degradatiezone... De 'gevechten' om de 4-6 plaats (nu dus 4 en 5) worden nooit goed in kaart gebracht, zo jammer...quote:Op zondag 8 mei 2005 21:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik werd boos toen afgelopen vrijdag in studio sport doodleuk werd gemeld dat Utrecht - Vitesse een wedstrijd is die om de "katse viool" werd gespeeld. Ik begreep het ook niet, want ik had er nog alle vertrouwen in en dat blijkt. Zo arrogant om een team dat nog 3 wedstrijden moest spelen al helemaal te negeren en je aandacht alleen leggen op Heerenveen en Twente. Ik hoop dat ze bij SS dat negeren van Vitesse volhouden want een plotselinge ommeslag maakt ze niet geloofwaardig.
Tof! Leuk beeld idd!quote:Op zondag 8 mei 2005 20:59 schreef brighton het volgende:
Mooie foto, al heeft Gluscevic de vlag al van 'm overgenomen
[afbeelding]
Was dus het 1000e Eredivisiedoelpunt van Vitesse!
Potverdorie, nu Ruud Knol en Stijn Schaars nog en dan zijn alle Vitesse-spelers die ik ooit potentiele Oranje-spelers noemde ook echt international. Met uitzondering van Theo, vrees ik...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Michael Jansen zit in de voorselectie van het grote Oranje. Hopen voor hem dat hij er uiteindelijk bij zit.
Juist, ik moest 't even opzoekenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:45 schreef methodmich het volgende:
Ja, tegen Andorra onder Louis.
Ik ben ook erg benieuwd volgend seizoenquote:Op maandag 16 mei 2005 18:34 schreef methodmich het volgende:
Van Gluscevic mag je minstens 10 goals verwachten, dan valt ie tegen.
Voor mij ook. Ik dacht dat hij na dit seizoen een 'voetbal-nederlander' zou worden en dus minder hoefde te gaan verdienen, dan kunnen ze hem misschien behouden. Als dat niet kan, zal hij verkocht worden denk ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Rankovic is een groot vraagteken.
Janssen en Jansen hebben hun contract verlengd, die zullen wel blijven. Voor Dingsdag schijnt interesse te zijn van Sampdoria en Werder Bremen. Z'n zaakwaarnemer:quote:Ook hebben sommige spelers zich dit seizoen goed ontwikkeld en in de kijker gespeeld. (Dingsdag, Janssen, jansen). Het is afwachten hoe het met die spelers zal gaan lopen.
Vitesse zal met Dingsdag gaan praten, ben benieuwd.quote:„We wachten rustig af”, zegt Giuseppe Dello Russo, de uit Italië afkomstige zaakwaarnemer van Dingsdag. „Als Vitesse bij ons komt, dan gaan we luisteren. Als ze niet komen, dan is dat geen probleem.”
Dello Russo stelt dat de situatie van Dingsdag vergelijkbaar is met die van Michael Jansen. Ondanks de belangstelling van Hamburger SV en Ajax heeft Jansen onlangs zijn contract bij Vitesse verlengd.
Het salaris van Amoah is (te) hoog, als hij een mindere of niet verhoogde aanbieding niet accepteert zal 'ie wel vertrekken, willen ze nog geld voor 'm hebben moet 'ie na dit seizoen verkocht worden. Ik hoop ook dat 'ie blijft, want het is gewoon een goede voetballer, al moet 'ie dat volgend seizoen meer laten zien.quote:Amoah is beter gaan spelen na de winterstop. En ik hoop dat hij bij Vitesse blijft en zich verder ontwikkeld. Ik denk dat Amoah zich zeker nog beter kan ontwikkelen.
Esajas is leuk bij 2-0 voor, maar wellicht wordt ie meegezogen in de mentaliteit van Stijn, Harald, Theo, Abu en Richard bijvoorbeeld. En Swerts zou ik geen inzicht toe willen dichten, inzet des te meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Aankopen Esajas en Swerts.
Esajas heb ik werkelijk geen idee van wat hij gaat brengen. Swerts heb ik wat meer op gelet de laatste tijd. Ik denk dat dat toch een speler is met inzicht en zeer nuttig kan zijn voor Vitesse.
Omdat de speler dat zelf wilt, ik vind het ook vreemd...quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:38 schreef rubbereend het volgende:
waarom zou je een speler verhuren als je een kleine selectie hebt?
Goede zaakquote:Aanbiedingen voor Amoah en Dingsdag
Vitesse heeft Matthew Amoah en Michael Dingsdag een contract voorgelegd. Amoah kan zijn tot 2006 lopende contract met 2 jaar verlengen. Dat geldt eveneens voor Dingsdag. Streuer: "Als een speler nog een contract heeft voor 1 jaar heb je twee mogelijkheden: verkopen of verlengen. Dat laatste heeft onze voorkeur. Mocht het niet lukken, dan is verkoop het beste."
Bron: De Gelderlander 21-05-2005
Surprise Surprisequote:Op donderdag 19 mei 2005 17:22 schreef methodmich het volgende:
Bij winst en puntverlies van Twente worden ze 6e. Dat zou ik toejuichen.
Als die zelf wilt...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Schaars zou ik niet verhuren, met zo'n smalle selectie is een speler met de kwaliteiten van Schaars gewoon erg nuttig.
hij wil spelen, maar wel eredivisie en niet degradatievoetbal. Kortom, belangrijk zijn+leuk+goed voetbal wil hij. Anders kan hij net zogoed bij vites blijvenquote:
Vandaag z'n debuut gemaakt dusquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:47 schreef methodmich het volgende:
De Meersman moet nog debuteren, dus Vreven won die weddenschap.
Bullshit MM ... ze zijn gewoon als ZEVENDE/ZEVENDE/ZEVENDE geeindigd!quote:Op zondag 22 mei 2005 16:49 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, wel gedeeld 6e. Ik vind dat ik een goede voorspelling heb gedaan.
quote:JONG VITESSE GRIJPT NAAST HOOFDPRIJS
In Waalwijk was Jong PSV maandagavond met 2-0 te sterk voor de ploeg van trainer Theo Bos. Jong Vitesse was niet in staat het uitstekende seizoen te bekronen met de winst in de bekerfinale. Haznadar en Beerens scoorden voor de Eindhovenaren.
Jong PSV 2-0 Jong Vitesse
Scheidsrechter: R. van Meenen
Toeschouwers: 1.000
23 mei 2005, 19:30 uur
Waalwijk
Het merendeel van de aanwezige toeschouwers was maandagavond geelzwart. Zij zagen dat Fred Benson, een dag eerder nog scorend voor Vitesse 1, de eerste kans van de wedstrijd kreeg. Colin van Mourik bediende de spits met een slimme pass, maar de inzet werd gestopt door doelman Zoetebier. Jong PSV antwoordde in de levendige beginfase met een omhaal van verdediger Lamey uit een corner. Na iets meer dan twintig minuten kwam de ploeg van Gerald Vanenburg op voorsprong. De onterecht gegeven vrije trap werd ineens achter Piet Velthuizen geschoten door Admir Haznadar. In het verdere verloop van de eerste helft was Vitesse via Fred Benson nog tweemaal gevaarlijk, maar Edwin Zoetebier werd niet gepasseerd.
Na rust was het spelbeeld een stuk minder interessant. Nummer tien Roy Beerens mocht een kwartier na rust zomaar het strafschopgebied in dribbelen en de bal simpel in de korte hoek binnenschieten: 2-0. Jong Vitesse was na de snelle tweede treffer niet meer bij machte om het PSV echt moeilijk te maken. Alleen in de slotfase kreeg de ploeg nog enkele kansjes, maar de ' thuisploeg' bleef aan de goede kant van de score en won de bekerfinale met 2-0. De bekroning voor de jonge en onervaren ploeg van trainer Theo Bos bleef in Waalwijk uit, maar de spelers en staf van Jong Vitesse mogen terugkijken op een zeer geslaagd seizoen 2004-2005.
Jong PSV
Zoetebier, Lamey, Stojanovic, Wutens, De Roover, Van der Schaaf ('86 Gorter), Aissati, Dufour, Haznadar ('56 Kawarmala), Beerens ('65 Marcellis) en Goessens.
Jong Vitesse
Velthuizen ('85 Rensen), Van Mourik, Davids, Groeneveld, Tailor, Komol ('65 Suart), Dors, Haouli, De Meersman, Benson en Prijor ('73 Allee)
DOELPUNTEN
Haznadar '23 1-0
Beerens '59 2-0
KAARTEN
Davids '28 Vitesse
Groeneveld '38 Vitesse
Dors '40 Vitesse
Van Mourik '64 Vitesse
WISSELS VITESSE
Suart '65 Komol
Allee '73 Prijor
Rensen '85 Velthuizen
we hebben zelfs van der Schaaf opgesteld als gebaar, als je van die prutser nog geen misbruik kan maken......quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:26 schreef Elvislives het volgende:
ja respect voor jong vitesse, tegen 3 gelouterde hce spelers van psv. Klasse gedaan jongens!
quote:Vitesse en Dingsdag nog niet rond
Michael Dingsdag gaat niet in op de eerste aanbieding die Vitesse hem heeft gedaan om zijn contract open te breken tot 2008. “Er sprak wat mij betreft niet genoeg waardering uit. In vergelijking met mijn huidige contract ga ik er zeker niet op vooruit. Laat ze maar met iets anders komen”, aldus de verdediger, die het gehele seizoen kon rekenen op een basisplaats bij Vitesse en nog een contract heeft voor één jaar. Manager Voetbal Jan Streuer ziet nog wel perspectief: “We hebben aangegeven wat we willen. Ik wacht op hun reactie. Dat geldt ook voor Matthew Amoah.”
Bron: Omroep Gelderland
Is dat iets die Tailor?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:52 schreef brighton het volgende:
Tailor van Jong Vitesse vertrekt trouwens waarschijnlijk naar Den Bosch, Allee naar Jong PSV, Rensen naar Dordrecht'90, Kortstam naar DOVO en Rahlee Seedorf vertrekt ook, waarheen is nog onbekend.
de jeugd-kenners waren altijd erg over hem te spreken. Ben benieuwd voor jullie!quote:
Nee hoor!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:27 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Bullshit MM ... ze zijn gewoon als ZEVENDE/ZEVENDE/ZEVENDE geeindigd!![]()
Dank je Vaduz. Ik had er verder nog niks van gehoord tijdens mijn navragen. Hopelijk snel meer.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb gehoord dat Vitesse in gesprek is met Amanuel Isa (20, Excelsior'31). De komende dagen zal ik wel horen of het doorgaat.
Ja, mijn voorspelling is goed bevallen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 05:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Misschien kan MM weer een voorspelling doen voor volgend seizoen. Als het een beetje opschiet met Aalbers denk ik dat we mee kunnen doen om een plek tussen 3 en 6.
Ziet er mooi uit, alleen jammer dat de strepen niet doorlopen op de rug. Uitshirt met die V voorop vind ik ook mooi, ben alleen benieuwd hoe ze daar die lelijke sponsornaam op gaan zetten...quote:Quick gaat met sponsoring van Vitesse terug provincie Gelderland
In het jaar dat Quick officieel haar 100-jarig bestaan viert keert het terug naar de provincie Gelderland. Quick werd in 1905 opgericht in het Gelderlandse Hengelo en is dan ook blij dat het 100 jaar later weer terugkeert in de provincie; als Official Teamwear Supplier van Vitesse.
Quick en Vitesse gaan een samenwerking voor 2 seizoenen aan. Gezien de resultaten van het afgelopen seizoen, de uitstraling van de club, de achterban en de nostalgie van Gelderland, is Quick blij dat het onderdeel van de Vitesse toekomst gaat uitmaken. Quick brengt als kledingsponsor van Vitesse het komende seizoen 2 speciaal voor Vitesse ontworpen tenues. Het thuisshirt zal de traditionele geelzwarte banen krijgen. Verder is er voor gekozen om het shirt een meer klassieke uitstraling te geven. Daarom zal Vitesse het komende seizoen gaan spelen met een kraag.
Het uitshirt is geďnspireerd op de shirts waarin Vitesse in de jaren 60 speelde. Het shirt wordt gekenmerkt door de opvallende V-look, die in de jaren vijftig en zestig haar hoogtijdagen vierde. De V staat voor 'victory' en vindt haar oorsprong in Engeland. Ook de kleding van de Vitesse/AGOVV Voetbal Academie wordt geleverd door Quick.
De replica's zullen eind juli, vlak voor het begin van de Open Avond in de winkels verkrijgbaar zijn. Naast de verkoop van replica's zal Quick vanaf begin juli een speciaal voor Vitesse ontworpen merchandisinglijn op de markt brengen. Kenmerkend voor de merchandisinglijn zal de combinatie tussen fashion en sportief zijn. De merchandisinglijn is doelgroepgericht opgebouwd, zo speelt Quick in op de specifieke behoeftes van supporters, businessclubleden en sponsoren.
Ja klopt. Toevallig ook het shirt van Quick gebruikt als basis (kon je downloaden bij de Nac site)terwijl er toen nog geen sprake was van een verbintenis tussen Vitesse en Quick.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:48 schreef brighton het volgende:
Jij had toch ook een uitshirt ontworpen, Quasar? Die zag d'r goed uit
Welke kleuren zijn dat dan precies?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik zou de kleuren van Arnhem graag in het uitshirt terug zien, maar dat is misschien iets voor na het komend seizoen.
quote:De huidige eredivisie periode begon in 1989. Sinds dat jaar eindigde Vitesse alle seizoenen bij de hoogste vijf, behalve in 1996 toen de club op een zesde plaats eindigde.
De tekst zit er niet zover naast, scheelt 1 jaar. Alleen in 2001 werden we ook 6de op doelsaldo.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitesse_%28voetbal%29
[..]
Kan iemand dit veranderen?
*kuch* vorig jaar? *kuch*quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
De tekst zit er niet zover naast, scheelt 1 jaar. Alleen in 2001 werden we ook 6de op doelsaldo.
De tekst klopt gewoon (m.u.v die foutjes die ik hierboven aangaf) als je het volledig quote:quote:
Maar dit onderste stukje liet T_E achterwege waardoor het idd net lijkt alsof Vitesse vanaf '89 tot aan nu altijd bij de top 6 is geeindigd. Ik neem aan dat T_E ook wel snapt dat die site een update kan gebruiken, vandaar dat ik alleen inging op dat jaren '90 stukje.quote:Vitesse speelde in 1970 kortstondig (1 seizoen) in de eredivisie, en promoveerde in 1977 opnieuw, om na 3 seizoenen weer te degraderen. De huidige eredivisie periode begon in 1989. Sinds dat jaar eindigde Vitesse alle seizoenen bij de hoogste vijf, behalve in 1996 toen de club op een zesde plaats eindigde.
Als gevolg van deze klasseringen speelde Vitesse meermalen Europees voetbal, in de UEFA Cup.
Het seizoen 2003-2004 eindigde veel minder positief voor Vitesse. Pas in de laatste wedstrijd op 16 mei kon een plaats in de nacompetitie worden afgedwongen, en werd rechtstreekse degradatie voorkomen. Op 31 mei 2004 stelde Vitesse haar deelname in de Eredivisie veilig door een gelijkspel met VVV-Venlo.
Zo oud is dat stukje helemaal niet. Overigens vergeet jij even dat Vitesse 14 en 16de is geworden een paar jaar geleden. Maar voor de jaren negentig klopt het aardig. Het verbaasde me zelfs.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
De tekst klopt gewoon (m.u.v die foutjes die ik hierboven aangaf) als je het volledig quote:
[..]
Maar dit onderste stukje liet T_E achterwege waardoor het idd net lijkt alsof Vitesse vanaf '89 tot aan nu altijd bij de top 6 is geeindigd. Ik neem aan dat T_E ook wel snapt dat die site een update kan gebruiken, vandaar dat ik alleen inging op dat jaren '90 stukje.
Dat ben ik niet vergeten maar ik dacht dat je het daar niet over had omdat je alleen dat stukje over de jaren '90 quotte. Die 16de plek wordt trouwens duidelijk omschreven op wikipedia.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zo oud is dat stukje helemaal niet. Overigens vergeet jij even dat Vitesse 14 en 16de is geworden een paar jaar geleden. Maar voor de jaren negentig klopt het aardig. Het verbaasde me zelfs.
quote:HOOFDSPONSOR VOETBAL ACADEMIE GEPRESENTEERD
In de perskamer van Vitesse is maandagmiddag de hoofdsponsor van de Vitesse AGOVV Voetbal Academie gepresenteerd. ROC Rijn IJssel zal de komende twee seizoenen op de shirts van de jeugdelftallen prijken. Tegelijkertijd werd door Jan Streuer en Ted van Leeuwen de Academie officieel gelanceerd.
Bovenbouw en onderbouw
”Na negen maanden draagtijd en jaren van filosoferen is het vandaag een bijzondere dag. Twee clubs die met één opleiding starten: de Vitesse AGOVV Voetbal Academie is een feit!” Zo opende technisch directeur van AGOVV, Ted van Leeuwen, met trots de persconferentie over de gezamenlijke voetbalopleiding. “De Vitesse AGOVV Voetbal Academie wordt een concentratie van talent en een op maat gesneden opleiding. Wij zijn blij met Vitesse te kunnen samenwerken, een club die de laatste tien jaar vele successen behaald heeft met de jeugdopleiding. Vitesse is de top in de bovenbouw (>12 jaar) van het jeugdvoetbal en samen met AGOVV, sterk in de onderbouw (>8 jaar) staat er een topleiding in Midden-Nederland.”
Topspelers brengen
Jan Streuer, manager voetbal van Vitesse: “De Vitesse AGOVV Voetbal Academie is een vereniging die los staat van de moederverenigingen Vitesse en AGOVV. Met AGOVV hebben wij een hele goede partner en ook de KNVB heeft ons vanaf het eerste moment voor de volle honderd procent gesteund. De combinatie FC Twente en Heracles was de eerste, Vitesse en AGOVV zijn de tweede. Ik denk dat in de komende jaren nog veel meer zullen volgen. Wat wij voor ogen hebben met de opleiding is meer kwaliteit in plaats van kwantiteit. In totaal komen er zeven elftallen en in totaal ongeveer 115 spelers. We willen maatwerk leveren en topspelers brengen richting het eerste elftal. De noodzaak daarbij is dat alle teams op het hoogste niveau actief zijn. Op dit moment is dat zo en daar zijn we zeer content mee.
Overzicht van de trainers
Vitesse/AGOVV A1: Pascal Jansen
Vitesse/AGOVV B1: Jan Jongbloed
Vitesse/AGOVV C1: Leo van der Kraats
Vitesse/AGOVV D1: Jerry Cooke
Vitesse/AGOVV D2: Patrick Baltus
Vitesse/AGOVV D3: Pascal de Bruin
Vitesse/AGOVV E1: Jos Dietrich
Hoofd Opleidingen: Pascal Jansen
Coördinator scouting: Sjaak van den Helder
Keeperstrainers: Abe Knoop (coördinator), Raimond van der Gouw, Jeroen Gerritsen en Harald Wapenaar
ROC Rijn IJssel
'Op een bijzonder dag, bij een bijzonder club, hoort een bijzondere stap'. Met die woorden werd het ROC Rijn IJssel gepresenteerd als hoofdsponsor van de Vitesse AGOVV Voetbal Academie. "Met trots zit achter de tafel. Trost ben ik dat wij de Vitesse AGOVV Voetbal Academie, een echt opleidingsinstituut, mogen sponsoren", aldus Dorothe Lamers van het ROC Rijn IJssel. "Met de overeenkomst willen de reeds aanwezige stewardopleiding intensiveren. Zo willen wij niet alleen bij Vitesse, maar ook op Papendal plaatsen creëren en studenten opleiden."
En de nieuwe shirts:
Bron: Vitesse.nl, laatste twee foto's jeugd.vitesse.org
quote:Een 'Rembrandt' voor Van Deinsen
Vitesse heeft zaterdagmiddag afscheid genomen van Jan van Deinsen. De vertrekkende assistent-trainer kreeg een prachtig cadeau van de spelersgroep, na de oefenwedstrijd bij vierdeklasser Arnhemia: 1-10. Een ingelijste foto van hemzelf, geconcentreerd kijkend naar een wedstrijd van Vitesse. Om de foto heen staan alle handtekeningen van de spelers van de hoofdselectie. Niet zonder trots showde Jan van Deinsen zaterdag het geschenk, dat de voetballers van Vitesse voor hem hadden meegenomen naar het veld van Arnhemia. "Deze krijgt thuis een mooi plekje naast de andere Rembrandts", zei Van Deinsen met de hem kenmerkende humor.
Na een seizoen stapt Van Deinsen al weer op bij de Arnhemse subtopper, waar Pieter Huistra de nieuwe assistent wordt van hoofdtrainer Edward Sturing. Het verhaal van Van Deinsen blijft merkwaardig. De spelers lopen weg met de voormalige Feyenoorder, getuige ook het presentje. Sturing wilde graag verder met zijn assistent, maar Van Deinsen haakte af uit onvrede over de aanbieding van de clubleiding. "Vitesse heeft nog enkele keren geprobeerd opnieuw met mij te praten", zegt Van Deinsen zaterdag na de oefenwedstrijd ter gelegenheid van de opening van het clubhuis van Arnhemia. "Maar ik wilde niet praten." Hij had niet het goede gevoel bij de aanbieding van Vitesse, verklaarde Van Deinsen al eerder. Maar heeft hij spijt van zijn keuze, nu de breuk daadwerkelijk plaatsheeft?
Nee. Want: "Het is zoals het is. Ik doe wat ik denk dat ik voor mijn gevoel moet doen. Mijn gevoel is het kompas waarop ik altijd heb gevaren. En dat heeft me altijd de goede weg opgestuurd. Ik doe geen concessies aan mijn eigenwaarde. Ik wil bij het scheren niet tegen een kloon van mezelf aankijken in de spiegel." De prangende vraag is waar Van Deinsen een gevolg gaat geven aan zijn trainersloopbaan. "Ik heb nog niets voor volgend seizoen", zegt Van Deinsen. Echt prettig is die onzekerheid niet. "Ik had liever wat gerustellender op vakantie gegaan." Hij staart zich niet blind op het betaalde voetbal. De gewezen trainer van de hoofdklassers Babberich en Achilles'29 kan zomaar weer opduiken in het amateurvoetbal. "Amateurs of profs, dat interesseert me niets", aldus Van Deinsen. "Ik vind het voetbal leuk. Daar gaat het om."
Van Deinsen zat zaterdag als hoofdverantwoordelijke op de bank van Vitesse. Edward Sturing ontbrak, aangezien de hoofdtrainer herstellende is van een geslaagde heupoperatie. De wedstrijd tegen zondag vierdeklasser Arnhemia had bijzonder weinig om het lijf. Om uiteenlopende redenen ontbraken negen spelers bij de profs: Ruud Knol, Richard Knopper, Michael Jansen, Aleksandar Rankovic, Igor Gluscevic, Stijn Schaars, Matthew Amoah, Abubakari Yakubu en Purrel Fränkel.
Zo kregen de ruim tweeduizend toeschouwers op het zonverwarmde en snikhete sportpark de Bakenhof jongelingen als Stanley Tailor, Theo Groeneveld, Abdel Haouli, Onur Kaya en Tim de Meersman aan het werk te zien. Kaya, een A-junior die zich komend seizoen bij de hoofdmacht voegt, zorgde voor het hoogtepunt van de avond. Zijn fraai verzilverde vrije schop was de zevende treffer van Vitesse. Daarvoor had reservedoelman Gino Coutinho al een strafschop mogen nemen en benutten.
Arnhemia-Vitesse 1-10 (0-3).
0-1 Hersi, 0-2 Haouli, 0-3 Rojer, 0-4 Rojer, 0-5 Coutinho (strafschop), 0-6 Benson, 0-7 Kaya, 0-8 Hersi, 0-9 Hersi, 0-10 De Meersman, 1-10 Hamdaziz.
Arnhemia: Klotz; Tahir, Frank Lentjes, Vleeming, Peter Lentjes; Vos, Van de Heuvel, Fernandez; Hamdaziz, Harteman en Janssen.
Vitesse: Wapenaar. (46.Coutinho); Vreven. (46.Groeneveld), Van den Berg. (46.Tailor), Dingsdag, De Meersman; Dors, Hersi, Janssen. (46.Kaya); Haouli, Benson en Rojer.
Dat is juist het leuke. Het geel/zwart zijn de clubkleuren van Vitesse en het blauwe van Agovv. Samen is het de Gelderse vlag.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:54 schreef rubbereend het volgende:
k vind t ook niet mooi en om nou weer met de gelderse kleuren te gaan lopen![]()
ja zover was k ook al welquote:Op woensdag 1 juni 2005 05:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Dat is juist het leuke. Het geel/zwart zijn de clubkleuren van Vitesse en het blauwe van Agovv. Samen is het de Gelderse vlag.
Ik hoop van niet, lijkt me ook niet, denk eigenlijk dat er wel weer meer seizoenkaarten worden verkocht dan vorig jaarquote:
Met als titel Stijn A Grande Vitesse?quote:Op maandag 6 juni 2005 05:30 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dank je Vaduz..
Als hij nog een jaar bij exelsior 31 blijft ben ik bang dat hij niet echt verder zal komen vanwege zijn leeftijd. Maar je weet het natuurlijk nooit.
(Wie gaat er een mooie nieuwe op maken??)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |