abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25851978

Vorig topic: [centraal Vitesse] Weer terug in de subtop #10
quote:
Arnhem, 24-03-2005

Beste Vitesse-supporters,

Zoals jullie allemaal weten, loopt het huurcontract van Abubakari Yakubu deze zomer af. Wij vinden, dat Yakubu in Arnhem moet blijven. Hij is ontzettend belangrijk voor het elftal en daarom willen we hem absoluut niet kwijt. Zeker, als we weer Europa ingaan hebben we zijn kwaliteiten heel hard nodig!

Een aantal supporters heeft daarom in overleg met Vitesse een actie op touw gezet om Yakubu te behouden. Op de één of andere manier moeten we met z’n allen het transferbedrag bij elkaar zien te krijgen. De Business Club Vitesse Gelredome wordt benaderd voor donaties, maar ook wij kunnen een steentje bijdragen als supporters. Tijdens de wedstrijd

Vitesse - FC Twente zal er gecollecteerd worden voor de aankoop van Yakubu. Ook het bankrekeningnummer ABN Amro Arnhem: 53.26.06.876 van Vitesse is geopend voor donaties. Wij, supporters, als externe financiers van Yakubu!!!
Wij denken dat, als we met z’n allen samenwerken, we het voor elkaar krijgen om Yakubu voor langere tijd aan Vitesse te binden. Business Club, supporters en Vitesse staan zij aan zij achter deze actie. Als iedereen een steentje bijdraagt, gaan we het redden.

Vitesse-supporters: jullie kunnen het verschil maken! Doe mee en help Vitesse een reuzesprong voorwaarts!!!

Mocht het aantrekken van Yakubu ondanks al onze gezamenlijke inspanningen geen doorgang kunnen vinden, dan besteedt Vitesse de donaties aan het in stand houden van de huidige selectie en/of het verder versterken van de selectie.

Actiegroep Yakubu moet blijven

Van de website: http://www.yakubumoetblijven.nl
pi_25852135
quote:
Supporters Vitesse in actie voor Yakubu

ARNHEM - Supporters van Vitesse starten vrijdag een actie om Abubakari Yakubu te behouden voor Vitesse. De van Ajax gehuurde middenvelder hoort voor die dag of de Amsterdamse club hem terug wil. Zo niet dan heeft Vitesse het eerste recht op koop. (750.000 euro). De fans starten een website. www.yakubumoetblijven.nl en openen in overleg met Vitesse een rekening. De Arnhemse club, die nog steeds financieel niet gezond is, kan Yakubu alleen inlijven als externe financiers de transfersom betalen. Vitesse heeft 15 dagen om de optie te lichten. Rondom de competitiewedstrijd Vitesse-FC Twente wordt een collecte gehouden.

Bron: De Gelderlander 30-03-2005
quote:
Vitesse en Yakubu wachten op Ajax

Vitesse wacht met spanning af of Ajax aangeeft dat Abubakari Yakubu terug moet keren naar Amsterdam. Yakubu krijgt voor 1 april te horen of Ajax voor volgend seizoen echt met hem verder wil. Zoniet, dan heeft Vitesse een optie tot koop bedongen voor 750.000 euro. "We hebben dan twee weken om dat bedrag bij elkaar te krijgen", laar manager voetbal Jan Streuer weten. "Dat is kort dag om het te regelen."
Ger Lagendijk, de zaakwaarnemer van Yakubu, is niet blij met de optie tot koop en spreekt tegen dat die bestaat: "Het is zinloos om daarover in discussie te gaan", reageert Streuer.

Bron: Omroep Gelderland 30-03-2005
Ander nieuws rondom Vitesse:
quote:
Bekerfinale bekroning voor Theo Bos

Voor Theo Bos, de trainer van Jong Vitesse, was het bereiken van de bekerfinale de bekroning voor een seizoen hard werken: "Ik liet net nog een krantenknipsel zien aan de jongens van het begin van het seizoen, waarin ik niet positief was. Maar door hard werken zijn we echt een groep geworden, die nu dit succes heeft behaald. Ik vond het verdiend dat we wonnen van RKC Waalwijk. We gaven bijna niks weg achterin." De bekerfinale is een leuk toetje voor de trainer van Jong Vitesse. "Het is op 23 mei in Waalwijk, tegen PSV of NAC, dat weten we donderdag."

Bron: TVGelderland 30-03-2005
quote:
Nederland-Andorra mogelijk in Gelredome

De WK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Andorra op 7 september wordt mogelijk gespeeld in stadion Gelredome. Gelredome heeft bij de KNVB aangegeven dat het stadion zeer geďnteresseerd is in de interland tegen Andorra. De KNVB wil nog wachten met een definitiev toewijzing totdat duidelijk is wat de sportieve relevantie is van het duel. De voetbalbond wil eventueel uitwijken naar een groter stadion. De laatste interland in Gelredome was ook tegen Andorra (4-0) in oktober 2001. Eerder speelde Oranje tegen Schotland (0-0), Marokko (1-2) en Ghana (0-0) in Gelredome.

Bron: TVGelderland 30-03-2005
quote:
Stadion Gelredome te koop voor 24 miljoen

ARNHEM - Wie minimaal 24 miljoen euro op tafel kan leggen, kan multifunctioneel stadion Gelredome - met uitschuifbare grasmat en bewegend dak - kopen van de gemeente Arnhem. In bouwdagblad Cobouw is een advertentie geplaatst, zo bevestigde een woordvoerder van de gemeente woensdag.

De gemeente kocht het stadion en de omliggende grond in 2003, om zowel Gelredome als voetbalclub Vitesse van een faillissement te redden. De gemeente wil de opstallen niet houden, aldus de zegsman. Daarom is het gebouw met in totaal 23.500 vierkante meter ontwikkelingsgrond nu te koop. De rest van het uitgestrekte terrein houdt de gemeente zelf om daar in de toekomst mogelijk te gaan bouwen.

De gemeentelijke woordvoerder wijst er op, dat de gemeente al geruime tijd in onderhandeling is met zeer serieuze kopers. "Omdat we niet willen dat ons achteraf wordt verweten dat het stadion onderhands is verkocht, hebben we de advertentie geplaatst. Nu kan iedereen die ook interesse zou hebben zich tot 1 mei melden. En wie genoeg kan bieden wordt uitgenodigd voor een gesprek", aldus de zegsman.

Met welke kandidaten de gemeente al onderhandelt, wil de woordvoerder niet kwijt. Evenmin wil hij zeggen hoe lang de onderhandelingen nog gaan duren. Verantwoordelijk wethouder R. Gast verwacht nog dit jaar knopen door te hakken, maar alle besluiten rond het multifunctionele stadion zijn altijd uiterst moeizaam tot stand gekomen.
pi_25862559
een gewelidg interview van Theo in de sportweeek!!
quote:
Open & Bloot met Theo Janssen

Theo Janssen (23, Vitesse), waarom heb jij in godsnaam bijgetekend?

''Ik wilde heel graag blijven, heb zekerheid en kan me nog goed ontwikkelen.''

Bij de top drie komen er deze zomer aardig wat vacatures op het middenveld vrij.

''Ik denk dat ik het niveau best aankan, maar er is nog geen concrete aanbieding geweest. Als ze mij willen hebben, dan zullen ze wat moeten betalen. Nou dat is alleen maar mooi. Dan verdient Vitesse nog wat aan me.''

Waarom scoor jij ineens?

''Ik raak de ballen goed.''

Ben je al miljonair?

''Wat denk jezelf? Ik speel niet bij de top drie, ben pas 23 en houd niet van gokken, dus het zou een beetje raar zijn als ik nu al miljonair zou zijn. Nee, ook als ik mijn nieuwe driejarige contract uitdien, ben ik nog geen miljonair. Geeft niet, ik geef niet zo om geld.''

Geen voetballer dan...

''Jeugdtrainer. Of journalist bij Sportweek of VI. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, wat jullie doen. Maar het makkelijkste lijkt me op zondagavond bij Studio Voetbal aanschuiven. Dat is pas een relaxte baan. Beetje zonder verstand van zaken aan de lopende band voetballers afkraken. Lekker makkelijk, hoor.''

Spijt van?

''Ik heb nooit ergens spijt van.''

Laatste keer gehuild?

''Kan ik me niet meer herinneren. Als ik emotioneel word, weet ik me geen houding te geven en ga ik lachen. Stom, he? Ik word niet oud.''

Een dag optrekken met...

''Michael Jackson kan wel wat hulp gebruiken, hij valt steeds flauw in de rechtszaal. Ik zou hem weer optillen en zijn neus op zijn gezicht plakken. En hem vervolgens op zijn schouder slaan om hem succes te wensen. Maar ja, dan valt die neus er weer af.''

Seks voor de wedstrijd?

''Absoluut! Dat moet zelfs, anders voel ik me kut. Seks ontspant me. Ik ben wat dat betreft net als Romario. Het is een soort bijgeloof geworden.''

D66 erin of eruit?

''Als de VVD er maar inblijft! Is goed voor voetballers, die VVD.''

Kuyt of Van Nistelrooy?

''Ruud. Hij heeft Europees al meer laten zien dan Kuyt. Al is Dirk ook heel goed bezig. Als ik Van Basten was, zou ik ze samen in de spits zetten.''

Maduro of Janssen?

''Kan ik geen zinnig woord over zeggen. Hoeveel wedstrijden heeft Maduro meegedaan. Een stuk of drie? Nou, die heb ik alle drie niet gezien, dus ik heb ook geen idee wat voor voetballer het is.''

Cameron Diaz of Georgina Verbaan?

''Diaz, natuurlijk. Er is toch niemand die op de hamsterwangen van die Verbaan zit te wachten?''
pi_25862857
Die Theo, blijft een mooi figuur!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25863092
Merkwaardige actie om geld in te zamelen voor een speler.

Volgende week schiet hij er drie in eigen doel en word hij genadeloos uitgefloten.
pi_25863957
Als je mij kan vertellen welke speler dat ooit gedaan heb en hoe vaak dat voor komt??

En wat is er merkwaardig aan?? Wij hebben geen 30 miljoen in kas om maar even lukraak te kopen.
pi_25870789
Schitterend die antwoorden van Theo, wat een brains heeft die man toch gekregen!
That's all folks!
pi_25870829
Theo
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:54:25 #9
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_25871599
Bolle Theo .
pi_25887296
Vooral omtrent Georgina is ie gewoon goed bezig!
www.thuisuiteten.nl
pi_25888022
Haha, mooi interview inderdaad
pi_25910000
En ajax hoeft Yakubu niet terug. Dus vandaag is de actie Yakubu moet blijven dus van start gegaan. Hopenlijk werkt dit goed uit en kunnen we verder aan onze team bouwen!
pi_25910023
Hamsterwangen
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25913322
Ajax heeft de vastgelegde deadline van 31 maart laten lopen om Vitesse te melden dat ze door willen met Yakubu. De Arnhemse club heeft nu contractueel de optie om Yakubu over te nemen voor een bedrag van 750.000 euro. Of Vitesse dat kan opbrengen, is maar zeer de vraag. Om die reden zijn fans inmiddels een inzamelingsactie begonnen.

Wat P_T zegt dus. Ik zie hem wel blijven, als het geld rond komt.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:17:26 #15
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25921990
leuke wedstrijd vanavond. Op zich wel een terechte uitslag, aangezien vitesse wel beter was de 1e helft, maar geen kansen creëerde.

de laatste minuut kwamen we nog goed weg met een balletje op de paal.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_25931940
Ja, en wat dacht je van die solo van El Ahmadi die hij als zaalvoetballer wilde binnen stoten, zodat Yakubu (weer hij) de bal nog tegen kon houden?

Maar gelukkig blijft Vitesse lekker meedoen!
www.thuisuiteten.nl
pi_25933547
Wat is nu de schuld van Vitesse ?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:39:25 #18
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25935872
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:46 schreef methodmich het volgende:
Ja, en wat dacht je van die solo van El Ahmadi die hij als zaalvoetballer wilde binnen stoten, zodat Yakubu (weer hij) de bal nog tegen kon houden?

Maar gelukkig blijft Vitesse lekker meedoen!
volgens mij was het nummer 10: amoah! (juist hij!) die die bal van de lijn haalde, tot 2 maal toe.
Vamos el TRI!
pi_25936651
Ik meende dat het Yakubu was, maar als het Amoah was, dan is het nog leuker.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:18:43 #20
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25936730
ja het verklaart meteen waarom amoah niet zo doelgericht is.....keepers spelen nou eenmaal van de goal AF
Vamos el TRI!
pi_25948221
Actie heeft niet zoveel opgebracht tot nu toe. Ongeveer 6000 euro in het stadion en nog wat op de bankrekening. Vrijdagavond was het totaal rond 7000 euro. Hopelijk maandag meer bekend.

Ik heb de wedstrijd verder nog niet echt gezien, Ik wacht op de videoband met de wedstrijd erop en hoop hem deze week nog te kunnen bekijken.
pi_25952077
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:57 schreef the_legend_killer het volgende:
pi_25954449
7000 euro is toch een aardige indicatie dat de fans graag willen?
www.thuisuiteten.nl
pi_25954716
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:57 schreef the_legend_killer het volgende:
We hebben geen schulden alleen leningen. Hoeveel en hoe het precies is zal ik zo snel niet durven te zeggen. In iedergeval de lening van de gemeente dan hebben we nog het spelersfonds. Bedrag van de gemeente is bekend, maar van de spelersfonds weinig.

Verder ziet het ernaar uit dat we een nieuwe manager marketing & sales krijgen in de persoon van Ton Fitsch
  zondag 3 april 2005 @ 17:01:04 #25
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_25956130
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:56 schreef methodmich het volgende:
7000 euro is toch een aardige indicatie dat de fans graag willen?
Niet als je zo'n 18000 supporters alleen al in het stadion hebt zitten, denk ik.
pi_25956440
Ja, maar hebben jullie niet net zo'n Arena-muntjes systeem? Dan heeft niemand contant geld.
www.thuisuiteten.nl
pi_25957570
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:13 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar hebben jullie niet net zo'n Arena-muntjes systeem? Dan heeft niemand contant geld.
Ohra's ja... op een pasje nog wel...

Ik vind 6000 euro ook een beetje tegenvallen hoor. Zeker als je het totale bedrag, 750.000 euro ziet...Maar hopelijk is er weer een of andere groenteboer of kan het spelersfonds hem betalen...
pi_25970651
TV Gelderland meldt dat Ton Fitsch commercieel directeur is geworden bij Vitesse.
pi_25981089
quote:
Janssen niet vervolgd voor 'beuk' Ramzi

De aanklager ziet geen heil in strafvervolging van Theo Janssen. Onderzoek naar het incident met AZ'er Adil Ramzi bood te weinig aanknopingspunten.
In de wedstrijd AZ-Vitesse ging de AZ'er Ramzi onderuit na een onzachte aanraking met Janssen. De middenvelder van Vitesse was onderweg naar arbiter Wiedemeijer die AZ een strafschop had gegeven. Onderweg verliet hij even z'n baan om Ramzi een forse beuk uit te delen.

De vermeende beuk van Janssen ontging scheidsrechter Wiedemeijer. Maar de KNVB-aanklager startte een vooronderzoek naar aanleiding van de televisiebeelden. Dat leverde onvoldoende aanknopingspunten op, zodat de aanklager afziet van strafvervolging van Janssen.
pi_25981213
Mooi zo, zou ook onzin zijn geweest zeg!
www.thuisuiteten.nl
pi_25981235
Belachelijk...
In Southern Sun
pi_25981347
Met 18.000 man krijg je nooit 750.000 euro in een collectebus natuurlijk. Maar het bestuur van Vitesse kan dus gaan shoppen met ¤ 7.000. Daar kan je een topper voor halen!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25982833
quote:
Op maandag 4 april 2005 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Belachelijk...
Waarom?
www.thuisuiteten.nl
pi_25983190
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:57 schreef methodmich het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een belachelijke beuk van m was...
Als er bepaalde spelers geschorst worden nav de tv beelden voor een vermeende elleboog in een duel, dan moet dit toch ok wel bestraft worden?
In Southern Sun
pi_25983447
Hij liep er per ongeluk tegenaan, had ik meer het idee.
www.thuisuiteten.nl
pi_25983464
Hij ging toch duidelijk even buurten, door expres van zn lijn af te gaan...
In Southern Sun
pi_25984223
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij ging toch duidelijk even buurten, door expres van zn lijn af te gaan...
Ach, zo'n soort duw gebeurt zo vaak. Dat Ramzi nou toevallig ging liggen en de NOS er uitgebreid aandacht aan besteedde zal de KNVB er wel toe aangezet hebben een vooronderzoek in te stellen. Maar zowel AZ als Ramzi heeft verklaart te geloven in de onschuld van Theo bij dit incident, en ook de aanklager zelf kon na het zien van de beelden geen aanleiding vinden Theo te schorsen...

De blessure van Knopper lijkt trouwens mee te vallen, hij ondergaat morgen voor de zekerheid een MRI scan. Michael Jansen mikt erop dat hij in de derby ook weer in de basis kan starten.
pi_25984881
Die aanklager is zo schijterig als maar kan na die afgang met de zaak Majstorovic, wat mij betreft was dit een overduidelijke opzettelijke actie van Janssen, er was geen enkele reden voor hem om van zijn lijn te gaan behalve om Ramzi tegen de vlakte te werken.
pi_25992866
De KNVB is zeikerig. Alleen maar aanklachten en schorsingen als het op TV uitegzonden wordt. Was dat akkefietje met Janssen niet op dezelfde speelronde als vd Vaart een PSV-er onderuit schopte?. Ik geloof dat dat niet zo groot in de media is geweest en er geen onderzoek naar is geweest. Hoe vreemd toch allemaal. Of je schorts iedereen naar aanleiding van TV beelden of niemand. Het is toch belachelijk dat de media de slachtoffers uitzoekt voor de KNVB!
pi_25993830
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:39 schreef gras het volgende:
Merkwaardige actie om geld in te zamelen voor een speler.

Volgende week schiet hij er drie in eigen doel en word hij genadeloos uitgefloten.
Het is ajax niet...
pi_26002304
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:21 schreef kratovsk het volgende:
Die aanklager is zo schijterig als maar kan na die afgang met de zaak Majstorovic, wat mij betreft was dit een overduidelijke opzettelijke actie van Janssen, er was geen enkele reden voor hem om van zijn lijn te gaan behalve om Ramzi tegen de vlakte te werken.
Theo wilde gewoon zo snel mogelijk naar de scheids toe en is nu eenmaal fysiek wat sterker dan Ramzi...
www.thuisuiteten.nl
pi_26003560
Hij zocht em duidelijk op!!!

Naja, dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien...
In Southern Sun
pi_26018388
En het volgende nieuws over Vitesse...

Quick is de nieuwe kledingsponser van Vitesse. Het contract van Uhlsport is afgekocht. Dit was onder de supporters al een tijdje bekend, maar nu komt ook TVgelderland met het nieuws naar buiten.
pi_26024031
Ook in de VI stond een stukje erover. Quick won in de onderhandelingen dus van Kelme...
Ben benieuwd hoe het nieuwe shirt eruit gaat zien!
pi_26024051
Knopper kan over twee of drie weken weer spelen trouwens...
pi_26030096
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:15 schreef methodmich het volgende:

[..]

Theo wilde gewoon zo snel mogelijk naar de scheids toe en is nu eenmaal fysiek wat sterker dan Ramzi...
De snelste route was rechtdoor en niet via een bocht en door Ramzi........
pi_26030815
Alsof Theo zo iets zou doen... Alleen omdat die jongen wat tattoos heeft?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 9 april 2005 @ 01:59:20 #48
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_26089565
Hmm, Ramzi en AZ hebben ook een verklaring gegeven en daarop was Theo mede vrijgesproken, hopsa, morgen naar de training
Maximaal 4 regels
pi_26094866
quote:
Vitesse praat met Abukari Yakubu

Vitesse heeft de onderhandelingen met Abukari Yakubu geopend. De Arnhemse voetbalclub heeft nog een week de tijd om de optie op de Ghanese speler te lichten en hem voor 750.000 euro over te nemen van Ajax. Vitesse onderzoekt of de komst van de 23-jarige middenvelder financieel haalbaar is, maar eerst moet de clubleiding weten of Yakubu zijn verblijf in Arnhem wel wil verlengen. "De gesprekken lopen nu", zei technisch manager Jan Streuer van Vitesse gisteren. "Ik wil inhoudelijk niet ingaan op de gesprekken, maar kan wel zeggen dat er van beide kanten de intentie is er iets van te maken."

Bron:De Gelderlander 09-04-2005
pi_26100537
Ik zie hem wel blijven, als ze de centen hebben.
www.thuisuiteten.nl
pi_26103121
Ik denk dat Vitesse de centen wel heeft Methodmich, anders hoef je natuurlijk niet te gaan praten lijkt me.

Verder komt er eindelijk een uitspraak in de zaak Aalbers. Van de 17 zaken zijn er al 14 geseponeerd. De drie zaken die nog open staan zullen 14 en 15 April behandeld worden.

De 3 zaken die behandeld gaan worden:

Zaak: Pierre van Hooijdonk
Wanneer: medio 1999
Inhoud: Vitesse koopt aanvaller Pierre van Hooijdonk van Nottingham Forrest. Van Hooijdonk bedingt een miljoen gulden (450.000 euro) tekengeld. Hij wil dat dat bedrag in Engeland wordt uitgekeerd, omdat hij daar minder belasting hoeft te betalen dan in Nederland. Vitesse verhoogt het transferbedrag aan Nottingham Forrest, dat de 450.000 euro van Van Hooijdonk moet betalen.
Beschuldiging: Belastingontduiking. De 450.000 euro had in Nederland aan Van Hooijdonk moeten worden betaald. De fiscus is nu geld misgelopen.
Verweer Aalbers: Constructie is legaal en gebruikelijk in de voetbalwereld. Het was een driepartijenovereenkomst, waarbij door Nottingham een vertrekpremie (sign off fee) zou worden betaald. Dat is normaal in Engeland. De rechter moet bepalen of dat juist is.

Zaak: Dejan Curovic
Wanneer: medio 1994
Inhoud: Vitesse trekt spits Dejan Curovic aan van het Joegoslavische Partizan Belgrado. Omdat Joegoslavië dan nog onder een economische boycot valt, wordt een Cypriotisch bedrijf van de bestuursleden Karel Aalbers en Herman Veenendaal als tussenstation gebruikt.
Beschuldiging: Ontduiking van de economische boycot
Verweer Aalbers: De handelwijze is gecheckt bij justitie en het ministerie van Economische Zaken.

Zaak: Nikos Machlas
Wanneer: voorjaar 1998
Inhoud: Nadat de Griekse spits Nikos Machlas Europees topscorer is geworden, bedingt hij een contractverbetering. Machlas gaat een miljoen gulden (450.000 euro) verdienen. Dat bedrag bestaat deels uit salaris en deels uit de opbrengst van de merchandise.
Beschuldiging: Belastingontduiking. Merchandise is salaris, daarover moet belasting worden betaald en dat is niet gebeurd.
Verweer Aalbers: Vitesse heeft de imagorechten overgedragen aan Nikos Machlas, zodat hij ze kon exploiteren. Machlas moet over die inkomsten belasting betalen, niet Vitesse. De afspraken met Machlas waren volstrekt helder: een salarisverhoging enerzijds en anderzijds een percentage bij doorverkoop alsmede realisatie van één miljoen gulden (450.000 euro) van imagorechten.
pi_26159551
Yakubu tekent donderdag een contract wat hem langer aan Vitesse bindt, aldus iemand op het Vitesseforum
Zou goed nieuws zijn
pi_26187574
quote:
VITESSE CONTRACTEERT ESAJES
Vitesse is dinsdag 12 april een driejarig contract met Etienne Esajes overeengekomen. In de Vitesse Nieuwsbrief werd dinsdagavond de overgang van de speler van Jong Ajax naar Vitesse bekendgemaakt.

Manager Voetbal Jan Streuer: " Esajes is talentvol, technisch vaardig, snel en hij beschikt over een prima mentaliteit. Een publieksspeler bovendien die op zijn positie als linkerspits voor het nodige vermaak zal gaan zorgen. Uiteraard moet hij zich nog bewijzen, maar we zien in hem een speler voor de toekomst. De nabije toekomst of iets verder weg, dat hangt van zijn ontwikkeling af."

(Bron: vitesse.nl)
pi_26198017
Veel plezier ermee. Kon bij Ajax nooit echt uitblinken, ik hoop voor Vitesse dat ie wat kan laten zien.
www.thuisuiteten.nl
pi_26198298
We zullen zien wat het wordt, volgens mij heeft hij nooit echt de kans gehad bij Ajax. Ik ken hem niet echt om eerlijk te zijn.

Vandaag is bekend geworden dat Pieter Huistra assistent trainer wordt bij Vitesse en dus Jan van Deinsen opvolgt.

Morgen zal waarschijnlijk duidelijkheid komen over Yakubu.

Financieel gaat het er ook goed uit zien bij Vitesse. Volgend jaar mogen we van de KNVB een tekort van 1 miljoen hebben. Paul van der Kraan meldt nu al dat ze op zo'n 8 ton uitkomen. Alles lijkt Vitesse eindelijk weer eens mee te zitten.
pi_26198928
Esajas is een dribbelaar zonder mentaliteit, om hem eenvoudig te omschrijven.
www.thuisuiteten.nl
pi_26199390
En hoe moet ik die mentaliteit opvatten?? Mentaliteit ontbreekt als teamspeler of Mentaliteit ontbreekt om te willen winnen??

Hoevaak heb je hem zien spelen trouwens Methodmich??
pi_26199466
Beiden eigenlijk, geen echte knokker, beetje een mooi-weer-voetballer.

En ik zie veel van Jong Ajax en daar viel ie me nooit echt zeer positief op. Als hij zijn dagen heeft, kan je veel aan hem hebben. Ik denk dat Fred Benson jullie op termijn meer zal bekoren.
www.thuisuiteten.nl
pi_26199567
Ok bedankt voor de info Methodmich.

Hopenlijk kan Benson ons spoedig bekoren. Een goede spits ontbreekt nog steeds bij Vitesse.
pi_26202255
Leuke voetballer als je 3-0 voor staat...

Over twee jaar zit hij bij RKC of de Graafschap, voorspel ik alvast.
  woensdag 13 april 2005 @ 20:26:14 #61
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_26203972
afwachten, ik hoop het niet iig
Maximaal 4 regels
pi_26204045
Streuer is erg lovend over hem, maargoed, dat zegt natuurlijk ook niet alles.
We zullen wel zien, misschien leeft hij wel helemaal op bij Vitesse
pi_26214101
Vandaag zal meer bekend worden over Yakubu. Worden alle hindernissen genomen vandaag en tekent hij of komen we er niet uit en kunnen andere clubs zich gaan melden??

Als we hem kunnen halen heeft Vitesse een PRIMA aankoop gedaan naar mijn inziens!
pi_26225964
Hij heeft voor drie jaar getekend!
quote:
ARNHEM - Vitesse heeft Abubakari Yakubu voor drie seizoenen gecontracteerd.

De Arnhemse club had tot 15 april om de Ghanese middenvelder over te nemen van Ajax. Dit seizoen is Yakubu nog gehuurd van de Amsterdamse club. Vitesse heeft binnen twee weken de transfersom van 750.000 euro rondgekregen en daarom is de club nu eigenaar van de speler.

Mogelijk kan Vitesse Abubakari Yakubu nu met winst doorverkopen. Hij staat op de lijst van PSV, maar Mark van Bommel en Johann Vogel vertrekken. Ook de Franse kampioenj Olympique Lyon is geďnteresseerd in de Ghanees, die een sterk seizoen doormaakt bij Vitesse.

Bron: RTV Gelderland
pi_26226524
Goed nieuws voor Vitesse!!! De 'crazy gang' van de HCE!
www.thuisuiteten.nl
pi_26227580
Dat bericht was te vroeg en niet correct.

Yakubu heeft nu wel getekend en maar liefst voor 4 jaar zover mij gemeld is.
pi_26229486
4 jaar dus inderdaad, bevestigd nu. Nog beter!
pi_26229530
Nou, alsjeblieft
In Southern Sun
pi_26229587
goede voetballer voor Vitesse
pi_26230713
yakubu is een belangrijke speler inderdaad, zeker als vites volgend jaar europees gaat. Met het aanblijven van Yakubu zijn de overlevingskansen alweer wat vergroot.
pi_26245755
Geen Janssen, geen van den Berg, geen Knopper...

Dat zal dus wel 2-1 voor Vitesse worden
pi_26256187
Seizoen voor Knopper is waarschijnlijk voorbij...
pi_26256320
oei 1 van de betere van Vitesse
pi_26256334
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:11 schreef ASroma het volgende:
yakubu is een belangrijke speler inderdaad, zeker als vites volgend jaar europees gaat. Met het aanblijven van Yakubu zijn de overlevingskansen alweer wat vergroot.
En kunnen ze punten pakken voor Nederland
pi_26256344
Waar haalt Vitesse eigenlijk het geld voor Yakubu vandaan? Ik denk niet dat de collecte 750.000 euro heeft opgeleverd.
That's all folks!
pi_26256603
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Waar haalt Vitesse eigenlijk het geld voor Yakubu vandaan? Ik denk niet dat de collecte 750.000 euro heeft opgeleverd.
quote:
Vitesse is zelf niet in staat geweest de transfer van Abubakari Yakubu te bekostigen. Algemeen directeur Paul van der Kraan: "Dit is grotendeels mogelijk gemaakt door de Stichting Spelersfonds en de Vrienden van Vitesse. Het is fantastisch om te zien zij hun nek uitsteken voor deze club." (Vitesse.nl)
pi_26256863
Oke, had ik even verder moeten kijken.
That's all folks!
pi_26266763
Voor die vrienden moeten ze een standbeeld oprichten.

Aalbers overwoog zelfmoord, hoorde ik gisteren. Toch tragisch hoe dat allemaal gelopen is met die man.
www.thuisuiteten.nl
pi_26266784
quote:
Op woensdag 13 april 2005 19:16 schreef gras het volgende:
Leuke voetballer als je 3-0 voor staat...

Over twee jaar zit hij bij RKC of de Graafschap, voorspel ik alvast.
Alle jeugdigde Ajax-afdankertjes gaan naar RKC. Ferdi Elmas was bij Ajax A1 een van de mindere goden en speelt nu zelfs regelmatig in de HCE.
pi_26267122
Het is nu wel een hele enclave geworden ja... Didi Longuet (die men overigens ooit als zeer groot talent zag), Serginho Greene, Michael Krohn-Dehli, Nick van der Velden, Randy Rustenberg, Jerold Promes, Ferdi Elmas, tijdelijk Thomas Vermaelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_26267811
RKC ziet het wel goed, die jongens komen niet voor niks bij Ajax weg en vechten voor een plek op het hoogste niveau.
That's all folks!
pi_26268447
Zo... zometeen maar eens richting Arnhem, tot vanavond!
pi_26315786
Vitesse is denk ik kansloos voor europees voetbal met Psv en Ajax in de laatste 5 wedstrijden.
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_26324573
PSV en Ajax zijn wel de wedstrijden waar iedereen er 200 procent voor gaat. Ajax thuis moeten sowieso punten te pakken zijn, en tegen PSV zonder Cocu en met het oog op de CL misschien een stuntje...?
  woensdag 20 april 2005 @ 19:43:10 #85
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_26383372
"Knopper voor 4-6 weken uitgeschakeld"

Dat is toch een tegenvaller. Maar vooral geen overhaaste beslissingen maken.
Maximaal 4 regels
pi_26383729
Was al duidelijk dat het seizoen over was voor hem. Hopen dat 'ie goed herstelt en weer lekker fit aan het nieuwe seizoen zal beginnen
pi_26391790
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:47 schreef brighton het volgende:
en tegen PSV zonder Cocu en met het oog op de CL misschien een stuntje...?
Mwah die kunnen nu tegen Vites kampioen worden. Die willen dat vast wel graag afmaken zaterdagavond.
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_26392994
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:00 schreef mat_herben het volgende:

[..]

Mwah die kunnen nu tegen Vites kampioen worden. Die willen dat vast wel graag afmaken zaterdagavond.
Ik mag het hopen.
pi_26395744
Aan de andere kant ze hebben diep moeten gaan gisteren. En met Milaan voor de boeg vraag ik me af of ze er wel 100% voor zullen gaan.
pi_26406447
Inderdaad, kampioen wordt PSV toch wel. De huldiging is toch pas 8 mei, dus ze kunnen zaterdagavond best een beetje rustig aan doen
pi_26490762
Nou Vitesse gaf dus niet thuis. PSV dan maar feliciteren.

Begin me af te vragen waar de instelling van dit seizoen is gebleven. We maken van de tegenstanders die onder ons stonden gewoon concurrenten.

De volgende wedstrijd Vitesse - RKC en dat zal de strijd om de 7e plaats worden. En nog niet zo lang geleden stonden we nog 5 punten los op de 5e plaats.

Hopelijk zet deze lijn zich niet door!!
pi_26499912
Grootste nadeel is natuurlijk dat nu de blessures en schorsingen hun tol gaan eisen in de kwantitatief dunne selectie. Gevolgen van het beleid, dat is jammer.
www.thuisuiteten.nl
pi_26512914
Ach meer middelen hebben we niet. Dus of het jammer is van dit beleid nee.

De inzet bij de spelers neemt af en Vitesse lijkt een beetje uitgebust. En dat vind ik jammer. Met meer inzet hadden we toch wat meer punten kunnen hebben de laatste wedstrijden.

Maar ja we hebben lang mee mogen strijden om de europese plekken. Win je Tegen RKC dan kan het wel weer eens spannend worden bovenin, afhankelijk van de andere uitslagen, en zie ik nog steeds mogenlijkheden voor europees.
pi_26522815
Het beleid is niet jammer, maar de gevolgen er van zijn nu jammer. Al met al is het wellicht meer dan velen vooraf dachten.
www.thuisuiteten.nl
pi_26525826
Beleid is prima. Zouden veel clubs een voorbeeld aan kunnen nemen!
pi_26537153
Het beleid is dit jaar zeker goed geweest. Veel goede transfervrije spelers gehaald. Dat met de financiele melaise die we hadden. Nee over het beleid ben ik dit jaar zeer zeker tevreden. Hopelijk zet deze lijn zich door, zodat ook volgend jaar weer een mooi jaar kan worden.

Het ziet er naar uit dat de negatieve spiraal definief is doorbroken!
pi_26566386
quote:
Nog geen uitspraak in zaak-Aalbers

ARNHEM - De rechter heeft donderdag nog geen uitspraak gedaan in de zaak tegen Karel Aalbers, de oud-voorzitter van Vitesse die verdacht wordt van fraude en/of belastingontduiking bij de transfer van spelers.
De rechter vindt het onderzoek niet compleet. Hij wil enkele getuigen laten horen, voor de zaak op 26 mei weer voor zal komen.

Het gaat om Aalbers' zakencompagnon Harald Klap, Alexandros Moukas (zaakwaarnemer van Nikos Machlas) en de toenmalige algemeen directeur van Vitesse, Rein Papenburg.

Bron: Omroep Gelderland
4 jaar onderzoek en nog niet volledig, een blunder van het OM in deze zaak.
pi_26619959
Voetballiefhebbers kijken maandagavond:
quote:
Karel Aalbers te gast in Barend en Van Dorp

Oud-voorzitter Karel Aalbers is maandag 2 mei te gast in Barend en Van Dorp. Volgens RTL 4 TT komt Karel Aalbers samen met zijn Advocaat Gert-Jan Knoops praten "over zijn nieuwe plannen bij Vitesse." Barend en Van Dorp wordt maandag op RTL 4 uitgezonden en begint om 22.50 uur.
Frits had het over groot nieuws, dus dat belooft wat. Ik hoop nog altijd dat hij terugkomt.
pi_26645247
En we blijven hopen en dromen over Europees voetbal.

Methodmich lijkt zijn voorspelling waar te gaan maken met zet Vitesse op 6 al blijf ik toch stiekem hopen op plaats 5. Hopelijk tegen Utrecht uit ook weer 3 punten.
pi_26663652
DUET GROUP doet bod op Gelredome en Vitesse
--------------------------------------------------------------------------------
De Duet Group Sport and Entertainment Ltd. te Londen heeft zaterdag 30 april jongstleden bij de gemeente Arnhem een bod op het multifunctionele stadion Gelredome uitgebracht. De bieding bedraagt ¤ 24.000.001 (vierentwintig miljoen en één euro). Het bod is gedaan onder de opschortende voorwaarde dat ook aan Vitesse en de exploitatie van Gelredome een nieuwe toekomst kan worden gegeven. Duet Group wil daartoe de aandelen van Vitesse en Gelredome overnemen. Voor de totale operatie (Gelredome en Vitesse) is een bedrag beschikbaar van ¤ 50.000.000 (vijftig miljoen euro). Voor het schuldenvrij maken van Vitesse en de exploitatie-maatschappij Gelredome en/of investeringen is derhalve een bedrag van ¤ 26.000.000 beschikbaar.
Behalve met genoemde investeringen wil de Duet Group de financiële toekomst van Vitesse en Gelredome extra veilig stellen door een hoofdsponsor voor Vitesse te arrangeren. Duet denkt een verbintenis te kunnen realiseren met een looptijd van zeven jaar met een jaarlijkse sponsorbijdrage van acht miljoen euro per jaar. Inmiddels is men met drie kandidaten over een dergelijk contract in gesprek.

Met de genoemde investering van ¤ 50 miljoen wil de Duet Group een complete en structurele oplossing bieden voor zowel club als stadion: als de aanbiedingen van Duet worden geaccepteerd zijn zowel Vitesse als Gelredome in één keer schuldenvrij, komen de beide organisaties onder één zelfstandig management en is hun financiële continuďteit gewaarborgd. Er zal geen verlies van arbeidsplaatsen optreden; gezien de ontwikkelingsvisie van Duet Group zal het aantal arbeidsplaatsen eerder toenemen. Benevens het bod op Gelredome treedt de Duet Group binnenkort in overleg met Vitesse en de exploitatiemaatschappij Gelredome.

Als het aanbod van Duet Group wordt aanvaard, keert voormalig Vitesse-voorzitter Karel Aalbers op verzoek van Duet terug als eindverantwoordelijk bestuurder van Vitesse en Gelredome.

In de structuur die de Duet Group en Aalbers voor ogen hebben komt het bestuur van club en stadion in één hand, een belangrijke voorwaarde voor succes volgens zowel Duet als Aalbers. De huidige Stichting Betaald Voetbal Vitesse Arnhem blijft in stand. In deze stichting zijn de clubnaam en –kleuren, het clublogo, de licentie, het eeuwigdurend speelrecht in Gelredome etc. ondergebracht. Dat blijft zo. In de nieuwe situatie wordt de stichting een preferent aandeel aangeboden.

Een dergelijke opzet gevoegd bij de kwaliteiten van een accommodatie als Gelredome biedt een fundament op basis waarvan structureel topvoetbal en topentertainment in het oostelijk deel van Nederland kan worden gerealiseerd.

Daarbij speelt ook de verdere ontwikkeling van Gelredome een rol: Duet Group heeft inmiddels concrete plannen voor de realisatie van een hotel en onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een congrescentrum in Gelredome.

Met het complete aanbod kan de draad weer worden opgepakt die na de bestuurscrisis van 2000 moest worden losgelaten. Als club en stadion zijn verlost van schulden en de inkomstenstroom substantieel wordt vergroot zal de publieke belangstelling weer toenemen, worden gemakkelijker sponsors aangetrokken en kunnen meer tv-gelden worden gerealiseerd. Dit zal volgens Duet en Aalbers niet het geval zijn als alleen het stadion wordt verkocht en het niet in één organisatie wordt gebracht met Vitesse, omdat daarmee de inkomstenstroom voor de club structureel en drastisch wordt beperkt. Nieuwe financiële problemen voor Vitesse zijn dan een onvermijdelijk gevolg.

De Duet Group en Aalbers denken met hun aanbieding Vitesse, Gelredome én de Arnhemse regio een dienst te bewijzen. Aalbers: “Mijn vertrek destijds heeft alleen maar verliezers opgeleverd. De gemeente Arnhem heeft alles gedaan om het tij te keren, maar men kan er geen geld in blijven pompen. Er is behoefte aan een échte oplossing: bestaande uit een forse financiële injectie, een goed werkbare structuur, alsmede een samenkomst van alle beschikbare know how op het gebied voetbal, entertainment en marketing. Alleen dan ontstaat een organisatie die blijvend op eigen benen kan staan en die zowel het voetbal als het entertainment op een hoger plan kan brengen. Duet Group biedt een totaaloplossing, maar het is de Arnhemse politiek die beslist”, aldus Aalbers.

----------------------------------

De soap continues!!!
pi_26668215
Da's wel weer een mooi verhaal, ben benieuwd wat er van terecht komt.
Maar ik vraag me af of het slim is om Aalbers weer de leiding te geven, vd. Kraan doet het nu immers heel goed.
  maandag 2 mei 2005 @ 16:50:15 #102
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26669198
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:15 schreef Positive_Thinking het volgende:
En we blijven hopen en dromen over Europees voetbal.

Methodmich lijkt zijn voorspelling waar te gaan maken met zet Vitesse op 6 al blijf ik toch stiekem hopen op plaats 5. Hopelijk tegen Utrecht uit ook weer 3 punten.
Gouden voorspelling, ik had geld moeten inzetten!
www.thuisuiteten.nl
pi_26669261
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:15 schreef brighton het volgende:
Maar ik vraag me af of het slim is om Aalbers weer de leiding te geven, vd. Kraan doet het nu immers heel goed.
Het is sowieso de vraag of de eigenaren van de aandelen alles willen verkopen aan een partij die Aalbers weer achter de knoppen zet.
pi_26669693
Hiddink zat tijdens Vitesse - RKC op de tribune om Yakubu te bekijken als mogelijke opvolger van Van Bommel, mogelijk wordt Remco van der Schaaf in een deal betrokken...
  maandag 2 mei 2005 @ 17:10:28 #105
96356 cultheld
demagoog
pi_26669824
Vitesse wordt waarschijnlijk gekocht door een Britse investeringsmaatschappij en Aalbers komt terug als voorzitter.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 2 mei 2005 @ 17:15:42 #106
96356 cultheld
demagoog
pi_26669978
Het totale bod bevat trouwens 50 miljoen euro; Hiervan zou 26 miljoen direct in Vitesse geďnvesteerd moeten worden...
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26670242
Dat staat allemaal in een artikel op de pagina hiervoor, cultheld
  maandag 2 mei 2005 @ 17:25:55 #108
96356 cultheld
demagoog
pi_26670307
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:23 schreef brighton het volgende:
Dat staat allemaal in een artikel op de pagina hiervoor, cultheld
Ah ok, dat wist ik niet Ik hoorde het net op de radio.
pi_26670315
Vitesse gaat centjes krijgen
pi_26670460
Of niet, er moeten eerst nog wat mensen hun akkoord geven en ik weet niet of ze blij worden van het horen van de naam Karel Aalbers....
pi_26670496
Ze krijgen er een hoop geld bij dus doen
  maandag 2 mei 2005 @ 17:32:12 #112
96356 cultheld
demagoog
pi_26670505
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:50 schreef methodmich het volgende:

[..]

Gouden voorspelling, ik had geld moeten inzetten!
Ik had pas geld moeten inzetten
pi_26670854
Anders mogen ze trouwens wel naar FOrtuna komen
  maandag 2 mei 2005 @ 18:12:55 #114
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_26671572
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:15 schreef brighton het volgende:
Vitesse heeft nog altijd een tekort op de begroting...

Het zou wel uber zijn als dit door komt, maarja, ben benieuwd, ik herinner de 100 miljoen nog als de dag van gister. Het ziet er iig wel concreet uit
Maximaal 4 regels
  maandag 2 mei 2005 @ 18:21:21 #115
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_26671793
Ik vraag me af wie er in vredesnaam 8 miljoen per jaar aan ons cluppie wil betalen.

Maar het zou wel leuk zijn, al zijn we al vaker blij gemaakt met een dode mus. Heel vaak!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 mei 2005 @ 18:46:24 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26672450
k flikker bijna van mn stoel. WTF komt Karel alsnog terug.
K heb persoonlijk nix met vitesse, laat staan met aalbers maar als dit lukt vind ik t een geweldige actie van Aalbers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 2 mei 2005 @ 19:14:05 #117
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26673292
Ik ben heel erg benieuwd, vanavond maar Barend & van Dorp kijken dan... Daar is Aalbers namelijk, 22.50
quote:
#
# Karel Aalbers komt samen met zijn advocaat Gert-Jan Knoops praten over zijn nieuwe plannen bij Vitesse.
En de Arnhemse politiek wil er maar al te graag vanaf :
quote:
Politiek positief over bod Vitesse

De meeste fracties in de Arnhemse gemeenteraad staan positief tegenover het bod dat Duet Group en Karel Aalbers op Vitesse hebben gedaan. "Ze kunnen op de shortlist naast de andere bieders", zegt Frans Janssen, fractievoorzitter van het CDA. Ook Gerrie Elfrink van de SP is tevreden: "we wilden altijd al dat marktpartijen Gelredome zouden overnemen." Martin van Meurs van Pro Arnhem vindt het een goed idee om stadion en club inéén te schuiven. Theo Theijse (VVD) windt er geen doekjes om: "al heet hij Joop, Klaas of Jan, het zal mij worst wezen. 24 miljoen is een mooi bod."

Ook Dick Tiemens, fractievoorzitter van de PvdA, is redelijk positief over het bod, maar hij ziet wel problemen in het feit dat de kandidaatkoper wil dat Vitesse en Gelredome een geheel gaan vormen. "De gemeente heeft geen zeggenschap over Vitesse en over de exploitatie van het stadion. De gemeente verkoopt alleen het onroerend goed", zo legt Tiemens uit. GroenLinks is niet echt onder indruk van het megabod van 50 miljoen euro voor Vitesse en Gelredome. "Leuk, maar ik denk niet dat het gaat lukken."
Ik ben erg benieuwd, klinkt allemaal heel erg leuk, ik heb trouwens altijd al gedacht dat Karel terug zou keren, maar of dit gaat lukken... Gelredome en Vitesse zijn 'zijn' kindjes...

Ik ben benieuwd
  maandag 2 mei 2005 @ 19:22:11 #118
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_26673520
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:46 schreef rubbereend het volgende:
K heb persoonlijk nix met vitesse, laat staan met aalbers maar als dit lukt vind ik t een geweldige actie van Aalbers
nooit verwacht dat er misschien nog een kans voor hem zou komen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 2 mei 2005 @ 19:25:11 #119
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26673626

Dit zal wel weer zo'n luchtkasteel van Aalbers zijn

Ooit is Aalbers ook bij Vitesse aangekomen met een Indiase bierbrouwer die miljoenen in Vitesse wou stoppen om de Europese biermarkt te veroveren Wat bleek die bierbrouwer had een jaaromzet die lager was dan het bedrag waarvoor ze Vitesse zouden sponseren per jaar Dit alles werd geregeld op vervalst briefpapier van de HSBC bank. En de Indiase bierbrouwer wist van niks

Aalbers is een oplichter en Vitesse moet hem nooit meer in de buurt van de club laten komen

Ik vind die Duet Group een beetje schimmig over komen, maar laat ik ze het voordeel van de twijfel geven. Als ze claimen dat ze zulke goede investeerders zijn (zoals op hun website), waarom willen ze dan persé Aalbers erbij betrekken?
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 mei 2005 @ 19:38:21 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26674050
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:25 schreef Pistol_Pete het volgende:

Ooit is Aalbers ook bij Vitesse aangekomen met een Indiase bierbrouwer die miljoenen in Vitesse wou stoppen om de Europese biermarkt te veroveren Wat bleek die bierbrouwer had een jaaromzet die lager was dan het bedrag waarvoor ze Vitesse zouden sponseren per jaar Dit alles werd geregeld op vervalst briefpapier van de HSBC bank. En de Indiase bierbrouwer wist van niks

Aalbers is een oplichter en Vitesse moet hem nooit meer in de buurt van de club laten komen

Ik vind die Duet Group een beetje schimmig over komen, maar laat ik ze het voordeel van de twijfel geven. Als ze claimen dat ze zulke goede investeerders zijn (zoals op hun website), waarom willen ze dan persé Aalbers erbij betrekken?
als hij het geld echt heeft dan denk k dat vitesse weinig te willen heeft, hij neemt dan sowieso t Gelredome over en de gemeente zal extra druk uitoefenen om t geldv an Vitesse te krijgen waardoor ze min of meer in de armen van aalbers worden gedwongen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 2 mei 2005 @ 19:46:31 #121
17114 Pistol_Pete
pi_26674325
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als hij het geld echt heeft dan denk k dat vitesse weinig te willen heeft, hij neemt dan sowieso t Gelredome over en de gemeente zal extra druk uitoefenen om t geldv an Vitesse te krijgen waardoor ze min of meer in de armen van aalbers worden gedwongen
Aalbers heeft niet het geld, The Duet Group heeft het geld. Als The Duet Group in Vitesse wil investeren kan dat prima zonder Karel Aalbers. Aalbers is overbodig. The Duet Group gaat een beetje geld in Vitesse investeren, wat daarna in de zakken van Aalbers verdwijnt. Denk het niet, tenzij ze natuurlijk een enorme plaat voor de kop hebben
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 mei 2005 @ 19:57:16 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26674723
ik denk dat bij de deal met die groep Aalbers is inbegrepen. Beetje naief om te denken dat Aalbers zich niet goed heeft ingedekt.
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 2 mei 2005 @ 20:10:13 #123
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26675195
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:25 schreef Pistol_Pete het volgende:

De gemeente Arnhem heeft het bod erkend, er is dus wel geld, ook Vitesse heeft het bod erkend...

Ik ben benieuwd vanavond
pi_26675489
Pistolen_Pete is er ooit overtuigend bewijs gevonden dat Aalbers aan zelf verrijking heeft gedaan? Ik dacht dat Zelfverrijking wel bij de fiod als aanklacht gestaan heeft maar de zaak is geseponeerd.

Verder denk ik dat je maar eens moet gaan uitzoeken met welke zaken Aalbers allemaal betrokken is. Misschien weet je wat over de bouw van Future Dome??

Dit bod is heel reeel. Alleen hangen er weer voorwaarden aan waarvan ik me afvraag of alle partijen (Gemeente/Vitesse/Gelredome) er wel uit kunnen komen. Ik denk dat het grootste struikelblok hangt bij de voorwaarden.
  maandag 2 mei 2005 @ 20:29:00 #125
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26675860
quote:
Op maandag 2 mei 2005 20:18 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dit bod is heel reeel. Alleen hangen er weer voorwaarden aan waarvan ik me afvraag of alle partijen (Gemeente/Vitesse/Gelredome) er wel uit kunnen komen. Ik denk dat het grootste struikelblok hangt bij de voorwaarden.
Dat denk ik ook, maar dat is logisch, want als er geen voorwaarden waren geweest was het al lang aangenomen, natuurlijk...

En sja, waar Karel Aalbers allemaal mee bezig is geweest... hij heeft zeker niet stilgezeten, het is dan ook een pure zakenman!
pi_26676134
Het lijkt mij een mooi bod, maar ik denk dat het bestuur van Vitesse dit bod zal afwijzen, zij worden namelijk buitenspel gezet, en ook de vrienden van Vitesse zijn tegen dit bod. Ik hoop overigens dat ze het serieus gaan overwegen en vetes tegen Aalbers laten varen....it is now or never lijkt me.
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
  maandag 2 mei 2005 @ 20:42:35 #127
17114 Pistol_Pete
pi_26676324
Het onderzoek naar Aalbers is geseponeerd om meer mensen te verhoren.
Zou jij als investeerder met iemand zaken doen waartegen een onderzoek loopt vanwege oplichting? Ik kan je vertellen, dat verstandige investeerders dit niet doen.

50 miljoen voor het Stadion en Vitesse en mensen denken dat dit serieus is 50 Miljoen is veel te veel. Een realistisch bod gezien de huidige omstandigheden lijkt me eerder rond de 25 a 30 miljoen max voor club en stadion samen. Dan nog betwijfel ik of het een verstandige investering zou zijn.

Als ik de plannen helemaal goed begrijp zoals ze gepresenteerd worden, gaat er elk jaar voor 8 miljoen euro aan sponsor gelden binnengehaald worden. Dat is nogal wat meer dan de huidige sponsor inkomsten. Ik wil wel eens weten hoe ze dat bedrag hard kunnen maken.

Anyway Karel Aalbers is te gast bij BvD vanavond, dus dat zal nog wel wat amusement opleveren
  maandag 2 mei 2005 @ 20:44:55 #128
17114 Pistol_Pete
pi_26676399
quote:
Op maandag 2 mei 2005 20:18 schreef Positive_Thinking het volgende:

Verder denk ik dat je maar eens moet gaan uitzoeken met welke zaken Aalbers allemaal betrokken is. Misschien weet je wat over de bouw van Future Dome??
Grapjas
quote:
Hij had een huis in het mondaine Marbella in Spanje, kwam in Leeuwarden in een Jaguar, stond aan de basis van het Gelredome en nu aan de tekentafel van het Shanghai Future Dome, een stadion in wigwamvorm met een hoogte van 303 meter met plaats voor 80.000 bezoekers op de eerste verdieping, twee keer 10.000 op de tweede en daar nog een keer een opera-musical-hall, een aquapark en een Hiltonhotel bovenop. Groots en meeslepend wil hij leven, maar niet te groot om de Zakenclub van Cambuur uit de doeken te doen wat hij denkt dat er moet gebeuren.

pi_26677215
Er waren meerder aamklachten tegen KA de zaak waar jij over spreekt is verdaagt en niet geseponeerd. De zaken die nu lopen gaan over constructies waarmee Belastingsdiens en Karel met elkaar verschillen van mening. Dit zijn deelfde soort zaken als die bij van de Herik rlopen. Alleen daar hoor je bijna niemand over hoe vreemd??

het bod wat jij noemt gaat verder niet op. Gemeente wil al 24 miljoen voor het stadion. Voor 1 miljoen heb je Vitesse niet, omdat er nog meer leningen lopen die je daarmee niet kan aflossen.

Ach ja was te verwachten dat je met dat soort journalistiek aankomt wat betreft karel Aalbers
  maandag 2 mei 2005 @ 21:11:32 #130
17114 Pistol_Pete
pi_26677320
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:08 schreef Positive_Thinking het volgende:

Ach ja was te verwachten dat je met dat soort journalistiek aankomt wat betreft karel Aalbers
iets anders is er niet te vinden over dat Future Dome icm met Karel Aalbers
pi_26677733
Hehe is ook niet zo heel veel over geschreven. Project loopt wel, maar de laatse berichtgeving die ik erover kan vinden is dat het bevroren is ivm de rechtszaak die nog tegen hem loopt.

Aalbers heeft zeker wat dingen te nonchelant gedaan bij Vitesse en teveel op vertouwen ik zal dat niet ontkennen. Soms denk je inderdaad van het kan allemaal niet waar zijn.

Maar dit bod ligt er dus echt. Gemeente bevestigd het bod. En Aalbers kan als zakenman geen flater slaan. Zijn naam is erg beschadigd en met een luchtkasteel aankomen zou voor hem als zakenman wel eens een doodsteek kunnen zijn nu.

Het is allemaal nog lang niet rond en de soap Vitesse krijgt weer nieuw leven. Je kan zeggen wat je wilt over Vitesse, maar er is altijd wel wat te doen Vitesse. Van degradatie tot europees. Van Afgrond tot wolkenkrabber
  maandag 2 mei 2005 @ 21:49:09 #132
17114 Pistol_Pete
pi_26678689
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:22 schreef Positive_Thinking het volgende:
Hehe is ook niet zo heel veel over geschreven. Project loopt wel, maar de laatse berichtgeving die ik erover kan vinden is dat het bevroren is ivm de rechtszaak die nog tegen hem loopt.

Aalbers heeft zeker wat dingen te nonchelant gedaan bij Vitesse en teveel op vertouwen ik zal dat niet ontkennen. Soms denk je inderdaad van het kan allemaal niet waar zijn.

Maar dit bod ligt er dus echt. Gemeente bevestigd het bod. En Aalbers kan als zakenman geen flater slaan. Zijn naam is erg beschadigd en met een luchtkasteel aankomen zou voor hem als zakenman wel eens een doodsteek kunnen zijn nu.

Het is allemaal nog lang niet rond en de soap Vitesse krijgt weer nieuw leven. Je kan zeggen wat je wilt over Vitesse, maar er is altijd wel wat te doen Vitesse. Van degradatie tot europees. Van Afgrond tot wolkenkrabber
Denk je niet dat er wat meer over te vinden zou zijn over zo'n inmens project als future dome Officiële bronnen, pers releases etc.

stabiliteit bij Vitesse zal eens fijn zijn. Daar kom je tenminste ergens mee.

Ik heb geen enkel vertrouwen in de plannen. Puur en alleen omdat Karel Aalbers zich zo profileert. En Aalbers slaat veel flaters, alleen blijven Vitesse supporters hem dat vergeven. Waarom blijft me een raadsel. Aalbers is buiten enkele die-hard Vitesse supporters een lachertje. Hij heeft geen enkele geloofwaardigheid meer in Nederland.

De plannen zijn te mooi om waar te zijn.
- Zoals ze nu zijn gepresenteerd is 50 miljoen veel te veel.
- Wie is The Duet Group. Het lijkt een vrij duistere onderneming, die wel heel erg weing inzicht geeft over wat ze nou precies doen. Daarnaast heeft het bedrijf geen referenties.
- Waarom wordt dit via de media gespeeld en niet gewoon op bestuursniveau? Deals op dit niveau gaan niet via de media.
- Een voorwaarde voor de deal lijkt dat de Duet Group een sponsor binnenbrengt die goed is voor 8 miljoen per jaar. Dit is een onrealistisch hoog bedrag voor een cub als Vitesse.
- In de nieuwe organisatie staat maar 1 man aan de macht >> Aalbers!
pi_26678976
Future Dome? Zo'n project wordt echt niet bevroren in China omdat er in het nietige Nederland wat aanklachten zijn tegen Aalbers...

Wat is er over van de wilde plannen van Aalbers met Vitesse? En zijn plannen met KV Mechelen? Waarom wil die Duet Group persé iemand aan het roer hebben die er een zooi van heeft gemaakt in het verleden? De club krabbelt nu weer een beetje op, maar heeft nog steeds hinder van de puinhopen van Karel Aalbers.

Verder dezelfde vragen als Pistol_Pete....
pi_26682256
Ik denk dat de gemeenteraad uiteindelijk niet gaat voor de optie Aalbers.
That's all folks!
pi_26682300
Met zijn TV-optreden van vanavond heeft sekteleider Aalbers de twijfels rondom zijn plannen niet weggenomen? Dit gaat niet door vermoed ik....
pi_26683184
was het op tv? studio sport?
pi_26683208
Barend en Van Dorp. Er komt straks nog een herhaling, maar echt veel explicieter dan in het artikel staat gaat hij er niet op in.
pi_26683298
hmm toch ff wachten op de herhaling dan...

toch vaag hoe Aalbers elke keer aan die dubieuze investeringsmaatschappijen komt...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 mei 2005 @ 01:00:06 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26684373
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:49 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Denk je niet dat er wat meer over te vinden zou zijn over zo'n inmens project als future dome Officiële bronnen, pers releases etc.

Ik heb geen enkel vertrouwen in de plannen. Puur en alleen omdat Karel Aalbers zich zo profileert. En Aalbers slaat veel flaters, alleen blijven Vitesse supporters hem dat vergeven. Waarom blijft me een raadsel. Aalbers is buiten enkele die-hard Vitesse supporters een lachertje. Hij heeft geen enkele geloofwaardigheid meer in Nederland.

- Wie is The Duet Group. Het lijkt een vrij duistere onderneming, die wel heel erg weing inzicht geeft over wat ze nou precies doen. Daarnaast heeft het bedrijf geen referenties.
- Waarom wordt dit via de media gespeeld en niet gewoon op bestuursniveau? Deals op dit niveau gaan niet via de media.
- Een voorwaarde voor de deal lijkt dat de Duet Group een sponsor binnenbrengt die goed is voor 8 miljoen per jaar. Dit is een onrealistisch hoog bedrag voor een cub als Vitesse.
via de media gespeeld, TNC had hun bod al veel eerder in de media gegooid dus zo raar is t niet, bovendien is dezwakke plek van t plan dat het bestuur van Vitesse mee moet en op deze manier wordt gewoon de druk verhoogd.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 3 mei 2005 @ 03:04:52 #140
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_26685535
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:46 schreef rubbereend het volgende:
Aalbers heeft regelmatig door de jaren heen te kennen gegeven dat hij graag terug zou willen keren. Dat heeft al die tijd in diverse kranten en magazines gestaan.
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:46 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Aalbers heeft niet het geld, The Duet Group heeft het geld. Als The Duet Group in Vitesse wil investeren kan dat prima zonder Karel Aalbers. Aalbers is overbodig. The Duet Group gaat een beetje geld in Vitesse investeren, wat daarna in de zakken van Aalbers verdwijnt. Denk het niet, tenzij ze natuurlijk een enorme plaat voor de kop hebben
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
quote:

[quote]stabiliteit bij Vitesse zal eens fijn zijn. Daar kom je tenminste ergens mee.
Ironisch om dan te moeten zeggen dat de stabiele periode juist onder Aalbers viel.
quote:
Ik heb wel vertrouwen in Aalbers omdat hij heeft laten zien dat zijn visie mogelijkheden brengt en hij ze daadwerkelijk realiseert. Ik weet niet over welke schimmige flaters jij het hebt, maar het Gelredome, jarenlang stabiel in de subtop meedraaien en de club van de ondergang redden torenen ver boven die flaters uit.
quote:
Waar baseer je dat op? De helft van de 50 miljoen is al de minimale eis van de gemeente om het Gelredome over te kunnen nemen. 26 miljoen vind ik niet veel voor een gehele club met potentie als je leest dat Abrahmovic 1 enkele speler over wilt nemen voor 100 miljoen.
quote:
Lees de site eens door. Ze hebben o.a. de exclusieve rechten van het Fifa 100 project. http://www.the-100.com/
quote:
Het is volgens mij nog niet helemaal duidelijk of het nu om een hoofdsponsor gaat die ook investeerd in andere zaken rondom Vitesse of om een shirtsponsor die alleen betaald voor de reclame op het shirt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Quasar_de_Duif op 03-05-2005 04:57:28 ]
pi_26686257
quote:

[..]

Over de Future dome, het wordt gerealiseert in Sjanghai, volgens mij is daar de voertaal niet engels en Nederlands. Verder hoor je er inderdaad heeeel weinig over.

Stabiliteit is zeker nodig, maar als de gemeente het stadion in de aanbieding doet en Karel ruikt zijn kans dan was dit te verwachten. Vitesse moet verder gewoon verder gaan waar ze mee bezig zijn! Rustig doorbouwen.

Na zijn TV optreden heb ik ook nog steeds vraagtekens of het wel er doorheen komt.

De punten van de plannen die je noemt
- Het is veel geld maar niet onmogelijk
- Duetgroup is niet zo heel duistere ondernemening. Zoals QdD al aangaf Fifa100 en ook bij F1 renstal Jordan hebben ze dingen gedaan.
- Het was al bekend dat een Paul Schaling en een TCN ook een bod hadden gedaan, ook de Bam groep heeft een bod gedaan. Alleen wordt dat wel bekend maar treden zij niet echt in de media. Alleen KA is zo spraakmakend, dat als het bekend zou worden bij de media de aandacht er toch wel komt en KA dacht dus voordat de Media bij mij aanklopt klopik wel bij hun aan.
- Sponser 8 miljoen klinkt onrealistisch, maar is natuurlijk niet onmogelijk in deze wereld.
- Alleen Aalbers aan het roer bevalt me ook niet echt en ik trek daar ook mijn twijfels bij.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:16:37 #142
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_26695924
Aalbers...

Oh, en zondag 0 punten jongens, het spijt me...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:10:27 #143
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26697597
Als Aalbers er in slaagt om alles financieel goed te regelen, zouden de Vitesse-fans hem dan terug willen?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:13:34 #144
96356 cultheld
demagoog
pi_26697708
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:10 schreef methodmich het volgende:
Als Aalbers er in slaagt om alles financieel goed te regelen, zouden de Vitesse-fans hem dan terug willen?
Die willen hem dolgraag terug.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:19:34 #145
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26697920
Ik vraag het aan de Vitesse-fans hier. Jij bent Vitesse-hater.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:22:35 #146
96356 cultheld
demagoog
pi_26698034
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:19 schreef methodmich het volgende:
Ik vraag het aan de Vitesse-fans hier. Jij bent Vitesse-hater.
Ik maak geen grap hoor. Ik kan namelijk TV Gelderland ontvangen en gisteren werd in "De verlenging" gemeld dat de harde kern hem dolgraag terug wil.
pi_26698101
Wil de Gelderlandse belastingbetaler hem ook graag terug?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:25:15 #148
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26698131
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik maak geen grap hoor. Ik kan namelijk TV Gelderland ontvangen en gisteren werd in "De verlenging" gemeld dat de harde kern hem dolgraag terug wil.
Dat kan wel wezen, maar dat was even niet de bedoeling van mijn vraag.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 mei 2005 @ 15:42:45 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26698813
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wil de Gelderlandse belastingbetaler hem ook graag terug?
ach dat geld krijgen we toch nooit meer terug dus nu heeft de provinzie er nix meer mee te maken. Al die miljoen liggen al in de put.

en aalbers wordt iig door een deel van de fans nog op handen gedragen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26698899
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ach dat geld krijgen we toch nooit meer terug dus nu heeft de provinzie er nix meer mee te maken. Al die miljoen liggen al in de put.

en aalbers wordt iig door een deel van de fans nog op handen gedragen.
Ik bedoelde er eigenlijk mee dat het niet uitgesloten is dat Aalbers nog een keer een rokende hoop as achterlaat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 mei 2005 @ 15:48:00 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26699011
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik bedoelde er eigenlijk mee dat het niet uitgesloten is dat Aalbers nog een keer een rokende hoop as achterlaat.
dan steekt niemand er meer geld in, maar met een investeringsgroep er boven zal de vinger wel intensief aan de pols gehouden worden, bovendien is de KNVB inmiddels wel wat strenger.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26701822
Aalebers terug. Hangt er vanaf hoe de structuur is en waar hij zit en met wie.

De plannen klinken weer mooi, maar ik heb als supporter toch mijn bedenkingen. Mede omdat veel dingen onduidelijk zijn. Ook vind ik dat Karel veels te snel naar buiten is gekomen met het verhaal. Vrijdag wisten barend en van Dorp al dat er geweldig nieuws voor Vitesse zou zijn. Zaterdag is het bod pas gedaan. waarom zo massaal naar buiten treden??

Ook voor het huidige beleid heeft deze openbaring denk ik wel gevolgen. Onduidelijk wat Vitesse te wachten staat en sponsers zullen weer afwachten. Mocht dit plan het niet halen dan hebben we dus een stilstand in plaats van dat we door kunnen bouwen.

De gemeente heeft met deze plannen natuurlijk geen problemen. Geld in Gelredome is terug en de lening die Vitesse heeft bij de gemeente kan worden afbetaald door Vitesse. De vraag is wel, gaat de gemeente met de Duet Group in zee. Er zijn meerdere kapers op de kust en de gemeente moet hierover nog een besluit nemen.

Mocht de gemeentekiezen moeten ook Gelredome en Vitesse nog akkoord gaan. Dan is dus de vraag welke voorwaarden hangen er aan bij deze overname? Niemand die het weet en niemand die het kan zeggen. Erg veel onduidelijkheden.

Voor deze supporter is het dus afwachten wat er staat te gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 03-05-2005 17:30:04 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 mei 2005 @ 17:16:22 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26702047
als over 10 dagen de bankgarantie komt zal de gemeente meteen voor het bod van de Duetgroep kiezen omdat dat veruit t hoogste is. Alleen gaat het bod pas door als ook Vitesse overstag gaat. Dus zal de druk enorm worden. spannende weken
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:19:47 #154
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26705330
Okee, Positive_Thinking. Duidelijk verhaal!

Ben benieuwd naar de mening van o.a. Quasar, Brighton en Elvislives nog!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:45:47 #155
17114 Pistol_Pete
pi_26706015
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:16 schreef rubbereend het volgende:
als over 10 dagen de bankgarantie komt zal de gemeente meteen voor het bod van de Duetgroep kiezen omdat dat veruit t hoogste is. Alleen gaat het bod pas door als ook Vitesse overstag gaat. Dus zal de druk enorm worden. spannende weken
Ik ben bang dat een bankgarantie niet afdoende gaat zijn. Ik denk dat ze ook met een solide business plan moeten komen. Niet van dat vage gezwets als dat het nu is.

Ik denk dat de gemeente en provincie het niet nog een keer kunnen maken richting de gelderse en arnhemse belastingbetaler om Vitesse nog een keer uit het slop te helpen.

Het lijkt me dan ook dat de gemeente niet alleen de bankgarantie belangrijk vindt, maar ook kijkt naar welke investereerder rendement kan leveren tegen een zo'n laag mogelijk risico.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:06:26 #156
17114 Pistol_Pete
pi_26706584
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 03:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

[quote]
[..]

Ironisch om dan te moeten zeggen dat de stabiele periode juist onder Aalbers viel.
Klopt vooral voor de periode Gelredome was Aalbers goed bezig. Daarna ging het mis, de chaos die Aalbers achterliet en creërde met een poging tot terug komen hebben Vitesse onnodig instabiliteit gebracht.
quote:
[..]

Ik heb wel vertrouwen in Aalbers omdat hij heeft laten zien dat zijn visie mogelijkheden brengt en hij ze daadwerkelijk realiseert. Ik weet niet over welke schimmige flaters jij het hebt, maar het Gelredome, jarenlang stabiel in de subtop meedraaien en de club van de ondergang redden torenen ver boven die flaters uit.
Ik weet niet in wat voor een wereld jij leeft, maar je moet je kop uit het zand halen. Aalbers heeft Vitesse en Gelredome op de rand van de afgrond gebracht. Zijn totale financiële management was gebouwd op een veel te hoge inschatting van de waarde van spelers. Daarnaast bleef hij maar geld lenen. Natuurlijk gaat de hoofdsponsor dan eens zeggen, BASTA nu is het genoeg. Aalbers heeft er bij Vitesse 1 grote financiële puinhoop van gemaakt. Gelredome is ook een flater. Is nog geen moment rendabel geweest. De club de ondergang in drijven noem ik een flater.

[..]
quote:
Waar baseer je dat op? De helft van de 50 miljoen is al de minimale eis van de gemeente om het Gelredome over te kunnen nemen. 26 miljoen vind ik niet veel voor een gehele club met potentie als je leest dat Abrahmovic 1 enkele speler over wilt nemen voor 100 miljoen.
Financiële kennis, maar vooral een portie gezond verstand Uit een investering van 50 miljoen in Vitesse en Gelredome kun je nooit rendement halen. Dit lijkt me een doel van the Duet Group (zie website). Het Gelredome alleen al krijg je nooit rendabel daar er een te beperkte vergunning voor het houden van evenementen is.
Wat Abrahmovic bij Chelsea doet is irrelevant, daar het om privé kapitaal gaat. Hij moet zelf weten wat hij met het geld doet.
quote:
Lees de site eens door. Ze hebben o.a. de exclusieve rechten van het Fifa 100 project. http://www.the-100.com/
Dit was 1 van de eerste dingen die ik had gedaan. De site van the Duet Group wekt meer wantrouwen dan vertrouwen. De projecten waar het bedrijf tot nu toe bij betrokken is geweest zijn uiterst beperkt en halen niet de scope van deze investering.
quote:
Het is volgens mij nog niet helemaal duidelijk of het nu om een hoofdsponsor gaat die ook investeerd in andere zaken rondom Vitesse of om een shirtsponsor die alleen betaald voor de reclame op het shirt.
Voor acht miljoen per jaar ga ik er vanuit dat het voor meer dan alleen shirtsponsering is. Voor een club als Vitesse is 8 miljoen in sponsering te veel. Begroting van Vitesse in totaal ligt rond de 13 ŕ 14 miljoen
[/quote]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:17:37 #157
17114 Pistol_Pete
pi_26706898
quote:
Helaas is er een groot aantal supporters van Vitesse dat nog steeds vierkant achter Aalbers staat. Dat is hun goed recht, maar wel verbazingwekkend.

Helaas lopen die Vitesse "fans" te zeiken over de provincie, gemeente, Snellenburg, huidige bestuur etc. Ik zet fans ff tussen haakjes, want ik betwijfel of ze wel echt het beste met Vitesse voor hebben. Juist de provincie, gemeente, Snellenburg en het huidige bestuur hebben een top prestatie geleverd om Vitesse weer enigzins leven in te blazen na de chaos die Aalbers & co. bij Vitesse hebben veroorzaakt. Nog steeds lopen die "fans" te schelden en roepen het hardst om de terugkeer van Aalbers, zodat meneer er weer een zooitje van kan maken.

Gelukkig is er ook een groot deel Vitesse-fans die met beide benen op de grond staan en hopen dat Aalbers eens voorgoed oprot. Zijn tijd is geweest, hij heeft gedeeltelijk heel goed werk gedaan, maar hij heeft ook te veel kapot gemaakt. Toen het er eenmaal om ging heeft hij zich als een incapabel voorzitter getoond en daarmee is de kous af. Tijd voor iemand met betere management capaciteiten. Aalbers heeft een groot probleem. Hij kan niet met mensen omgaan. Hij dult niemand naast zich en moet en zal altijd op een voetstuk staan.

Mocht dit bod van the Duet Group doorgaan, en die kans acht ik heel klein, hoop ik dat ze bij the Duet Group genoeg verstand hebben om Aalbers eruit te piepelen en gewoon het huidige bestuur van Vitesse te handhaven.
pi_26708327
quote:
Vitesse legt gewilde Michael Jansen langer vast

3/5/2005 20:33

Clubs die van plan zijn om Michael Jansen los te weken bij Vitesse, moeten vanaf heden dieper in de buidel tasten. De twintigjarige verdediger verlengde zijn contract met twee jaar, waardoor hij tot de zomer van 2008 aan de Arnhemse club is verbonden.

Jansen staat naar verluidt in de belangstelling van Ajax en Hamburger SV. Ajax-coach Danny Blind kwam hem persoonlijk bekijken en een delegatie van HSV zat al vaker op de tribune om hem te beoordelen. De Nijmegenaar liet weten vereerd te zijn door de interesse maar te hopen op een langer verblijf bij Vitesse. En zo geschiedde.

Jansen is de derde speler Vitesse langer trouw blijft. Eerder tekenden Theo Janssen en Abubakari Yakubu ook al voor langere tijd bij. 'Dit geeft vertrouwen voor de sportieve prestaties in de nabije toekomst', aldus technisch manager Jan Streuer tegenover het ANP.
pi_26709663
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:07 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Goed nieuws! Fränkel, Janssen, Yakubu, Jansen, gaat goed met die contracten verlengen
pi_26718129
quote:
Helaas lopen die Vitesse "fans" te zeiken over de provincie, gemeente, Snellenburg, huidige bestuur etc.
Ik wilde dit toch even benadrukken. Er zijn fans die inderdaad graag karel terug willen zien komen. Maar het huidige bestuur en vooral Paul van der Kraan is op dit moment zeer geliefd bij de supporters in het algemeen. Deze man heeft rust gebracht, weer een voetballend elftal weten te brengen samen met de technische staf en financieel heeft hij het dit jaar netjes gedaan en ook de begroting voor volgend jaar is zonder problemen gemaakt.

Over het huidige bestuur zijn dan ook veel fans te spreken bij Vitesse. Het beleid van het tijdperk Vaessen hadden supporters moeite mee. Omdat er veel gezegd werd maar er niks waar gemaakt werd. Tja en leugens daar houden supporters niet van.

Verder is het heeeel mooi dat Michael Jansen bijgetekend heeft!!
pi_26726703
Ik had Michael Jansen wel graag in wit shirt met rode baan gezien. Hoe is het met mijn favoriet Ruud Knol, haalt die de start van het volgende seizoen?
www.thuisuiteten.nl
pi_26730264
Knol is nog bezig met revalidatie, hopelijk kan hij in juli weer bij de groep aansluiten.
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:21:01 #163
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_26730689
quote:
ik heb ook al op t forum hierop gereageerd. en daarin zei ik dat ik hem liever niet terug zie.

natuurlijk, 8 mio per jaar is fantastisch, maar ten eerste raakt vites dan zn indentiteit kwijt ben ik bang, jeugdspelers als stijn schaars enzo kunnen het dan vergeten. Lijkt me erg zonde.
Verder brengt aalbers gigantisch veel onrust met zich mee en door zijn eigen grootspraak maakt hij vitesse alleen maar kapot en haken sponsors af. Nu ook weer, met zn "80% kans dat ik terug kom". wat een onzin, wáár baseert ie dat op? op de slinger van professor zonnebloem?

Ik ben een fan van paul van der kraan, die er nu zit. sinds hij er is, is er rust, geen financiele perikelen meer en vitesse bouwt weer. weer staan netjes 7de, het tekort komende seizoen is niet de toegestane 1 miljoen, maar 8 ton. het staion zat weer flink vol afgelopen wedstrijden. Talentvolle spelers als Swerts en Esajas gecontracteerd, yakubu, knopper, vreven getekend en jansen en janssen (nu wordt het écht een kuifje strip), frankel hebben bijgetekend.

Kortom, laat karel aalbers maar lekker achterwege, natuurlijk mag hij best af en toe wat geld toestoppen, maar doe dat dan ACHTER de camera's en nog iets.....kom es naar je kindje kijken, want volgens mij is de laatste keer dat hij aanwezig was bij een wedstrijd van vites alweer 2,5 jaar terug. (hierin kan ik me heel erg vergissen natuurlijk)
Vamos el TRI!
pi_26732173
De laatst wedstrijd van karel is zeker geen 2,5 jaar terug

ik heb hem 100% zeker nog gezien bij Udi19-Vitesse (amstel cup) op 9 augustus 2003.
pi_26734237
Okee, duidelijk verhaal Elvislives!!! Goed om te lezen, die verschillende meningen.
www.thuisuiteten.nl
pi_26735512
Brighton waar blijft jou mening over Aalbers en zijn bod?? Ook Quasar lijkt erg stil te zijn.

Trouwens netjes verwoord elvislives. Ik kan me vrij goed in je standpunten vinden. Allen hou ik de opties meer open totdat er wat meer duidelijk is.
pi_26738263
Aan de ene kant zou het prachtig zijn als Vitesse zo'n financiele injectie zou krijgen, maar ik ben bang dat er dan, zeker als Aalbers terug komt, weer te makkelijk over geld gedacht wordt en het weer mis kan gaan. Wat gebeurt er als de sponsorgelden ineens niet zo hoog blijken te zijn of er andere addertjes onder het gras zitten?

En wat Elvislives zegt, Paul van der Kraan doet het nu heel goed en werkt naar een Vitesse zonder financiele onrust toe. Wat hij doet is fantastisch en het is misschien wel beter zo stap voor stap Vitesse weer beter te maken dan in één keer weer zo'n toestand zonder dat je echt duidelijkheid hebt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 01:20:26 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26745396
maar Kraan zou toch prima als directeur kunnen functioneren onder Aalbers.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26747921
De vraag is willen beide personen dat wel. (mocht het bod uberhaupt geaccepteerd worden door de gemeente). Misschien kan Aalbers beter onder vd Kraan werken??
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 mei 2005 @ 13:59:33 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26753008
ach iedereen moet maar over zn ego heen stappen hoor. Volgens mij zitten er nu nog een aantal mensen in de club die destijds toezicht moesten houden op Aalbers en hem er later keihard uitknikkerde. En je kan Aalbers als uithangbord gebruiken naar buiten en als overkoepelende man en Kraan kan zich dan volledig op de club blijven richten.
Laat Aalbers maar lekker t Gelredome mee ontwikkelen dat is wat hij ook altijd wilde.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26753371
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:20 schreef rubbereend het volgende:
maar Kraan zou toch prima als directeur kunnen functioneren onder Aalbers.
Hij heeft net de puinhopen van Aalbers een beetje opgeruimd en dan moet hij opeens de orders van sekteleider Karel gaan uitvoeren en koffie voor hem gaan halen. Ik denk dat hij daar weinig zin in heeft en daar kan ik me zeker wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:09:58 #172
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_26754574
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 20:25 schreef Positive_Thinking het volgende:
Brighton waar blijft jou mening over Aalbers en zijn bod?? Ook Quasar lijkt erg stil te zijn.
Jullie weten toch wel dat ik een Aalbers fan ben? Dat gaf ik ook aan in mijn reactie aan Pistol Pete op de vorige pagina.

Zo'n slimme zakenman met visie kan je altijd goed gebruiken in een organisatie. Door hem wordt Vitesse niet zo'n saaie club die jaarlijks netjes meedraait om plek 10 t/m 6 met een soms een uitschieter naar Uefa Cup, want dat is de huidige langetermijn doelstelling bij Vitesse. Dat is eigenlijk een doelstelling voor Rkc.
pi_26754713
6 t/m 10 vind ik ook niets voor Vitesse. 4 t/m 7, zou ik zeggen.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:32:25 #174
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_26755200
Dat zit toch tussen 4 t/m 7.

En heb ik dat gezegd joh?
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 mei 2005 @ 17:00:39 #176
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_26756883
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Jullie weten toch wel dat ik een Aalbers fan ben? Dat gaf ik ook aan in mijn reactie aan Pistol Pete op de vorige pagina.

Zo'n slimme zakenman met visie kan je altijd goed gebruiken in een organisatie. Door hem wordt Vitesse niet zo'n saaie club die jaarlijks netjes meedraait om plek 10 t/m 6 met een soms een uitschieter naar Uefa Cup, want dat is de huidige langetermijn doelstelling bij Vitesse. Dat is eigenlijk een doelstelling voor Rkc.
ja je hebt gelijk, de afgelopen 5 jaar zijn vré-se-lijk saai geweest.

Je hebt helemaal gelijk dat aalbers "iets" met de club doet, maar het is vooral negatieve publiciteit, grootspraak en beloftes die meestal niet uitkomen. Ik weet dat Aalbers er is ingeluist door NUON, maar mijn vertrouwen in de man is weg. Ik denk niet dat hij nog veel voor de club kan betekenen, voor de schermen.

Dat sommige fans aalbers no-matter-what blijven steunen vind ik eerlijk gezegd een beetje naief.

Overigens, mocht Aalbers deze deal wel kunnen realiseren en heeft vitesse over 3 jaar een shirtsponsor van 8 mio per jaar, dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat ik me heb vergist in Aalbers.
Vamos el TRI!
pi_26828578
In de 92e minuut nog gewonnen
  zondag 8 mei 2005 @ 17:25:10 #178
17328 methodmich
Nummer 10
pi_26828693
Nou, op 6 dan nu weer.
www.thuisuiteten.nl
pi_26828767
yeps... je kans dat we 6e eindigen wordt groter en groter

Al hoop ik nog steeds stiekem 5e!!
pi_26834615
Mooie foto, al heeft Gluscevic de vlag al van 'm overgenomen

Was dus het 1000e Eredivisiedoelpunt van Vitesse!
  zondag 8 mei 2005 @ 21:04:12 #181
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_26834782
Ik werd boos toen afgelopen vrijdag in studio sport doodleuk werd gemeld dat Utrecht - Vitesse een wedstrijd is die om de "katse viool" werd gespeeld. Ik begreep het ook niet, want ik had er nog alle vertrouwen in en dat blijkt. Zo arrogant om een team dat nog 3 wedstrijden moest spelen al helemaal te negeren en je aandacht alleen leggen op Heerenveen en Twente. Ik hoop dat ze bij SS dat negeren van Vitesse volhouden want een plotselinge ommeslag maakt ze niet geloofwaardig.
pi_26836538
En toch halen ze het niet. Wel een fantastsch seizoen voor de mannen van Sturing. De goal van Schaars was een mooie ook.
That's all folks!
  zondag 8 mei 2005 @ 23:56:26 #183
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26840601
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik werd boos toen afgelopen vrijdag in studio sport doodleuk werd gemeld dat Utrecht - Vitesse een wedstrijd is die om de "katse viool" werd gespeeld. Ik begreep het ook niet, want ik had er nog alle vertrouwen in en dat blijkt. Zo arrogant om een team dat nog 3 wedstrijden moest spelen al helemaal te negeren en je aandacht alleen leggen op Heerenveen en Twente. Ik hoop dat ze bij SS dat negeren van Vitesse volhouden want een plotselinge ommeslag maakt ze niet geloofwaardig.
Ik hoop zo dat het volgend jaar beter wordt... De focus ligt zo erg op plaats 1 t/m 3/4 en de degradatiezone... De 'gevechten' om de 4-6 plaats (nu dus 4 en 5) worden nooit goed in kaart gebracht, zo jammer...
  zondag 8 mei 2005 @ 23:57:08 #184
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_26840624
Wat een veeg van Schaars!

Maar wat gebeurde er nou bij die penalty eigenlijk?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 8 mei 2005 @ 23:57:33 #185
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26840643
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:59 schreef brighton het volgende:
Mooie foto, al heeft Gluscevic de vlag al van 'm overgenomen

[afbeelding]

Was dus het 1000e Eredivisiedoelpunt van Vitesse!
Tof! Leuk beeld idd!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:32:50 #186
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_26886420
Michael Jansen zit in de voorselectie van het grote Oranje. Hopen voor hem dat hij er uiteindelijk bij zit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 mei 2005 @ 17:15:05 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26887646
gerucht, Yakubu naar PSV voor Schaaf en Sibon
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26890723
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Michael Jansen zit in de voorselectie van het grote Oranje. Hopen voor hem dat hij er uiteindelijk bij zit.
Potverdorie, nu Ruud Knol en Stijn Schaars nog en dan zijn alle Vitesse-spelers die ik ooit potentiele Oranje-spelers noemde ook echt international. Met uitzondering van Theo, vrees ik...
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 mei 2005 @ 19:15:13 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26890792
Theo heeft gezoon teveel concurentie voor zich
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26891736
Theo heeft al wel een keer bij de selectie gezeten, voor een oefeninterland tegen Turkije in 2001. Ruud Knol ook, voor een wedstrijd tegen Andorra in datzelfde jaar.
pi_26891799
Ja, tegen Andorra onder Louis.
www.thuisuiteten.nl
pi_26891846
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:45 schreef methodmich het volgende:
Ja, tegen Andorra onder Louis.
Juist, ik moest 't even opzoeken
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:07:05 #193
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_26904749
VI Interview met Karel Aalbers

Soms vraag je je af: hoeveel levens heeft deze kat? Nadat Karel Aalbers (55) in februari 2000 gedwongen ontslag moest nemen als voorzitter van Vitesse bereidt hij voor de derde keer een terugkeer voor. Dit keer in een één-tweetje met de Engelse Duet Group die 24 miljoen en één euro biedt voor het Gelredome en 26 miljoen voor de aandelen van Vitesse en de exploitatiemaatschappij van het stadion.

Daar bent u weer.

Karel Aalbers: 'Ik ben nooit weg geweest, hoor.'

Toch wel. Een jaar geleden zei u: "Ik ga niet door als een veredelde Don Quichot. De race is gelopen."

'Destijds had ik geaccepteerd dat ik niet meer actief betrokken zou zijn bij Vitesse. Totdat ineens anderhalve maand geleden de gemeente Arnhem stadion Gelredome te koop aanbood. Je wordt dan geconfronteerd met iets heel definitiefs: worden club en stadion voor altijd uit elkaar gespeeld of kun je die twee grootheden nog bij elkaar houden. Het is dus een kwestie van nú of nooit meer. Daarop heb ik contact opgenomen met de Duet Group, een vermogensbeheerder die ik ken vanuit mijn bezigheden voor mijn bedrijf Dome Consult, dat zich bezighoudt met stadionadvisering. Na wat aanvullende informatie waren zij geinteresseerd vooral ook gezien hun combinatie van activiteiten. Ze zeiden wel tegen me: "We doen het alleen als jij ook je nek uitsteekt en terugkeert als eindverantwoordelijk bestuurder van Vitesse en Gelredome". Ik geef het eerlijk toe: dat verzoek was niet aan dovemansoren gericht.'

In 2000 en 2001 kwam u op de proppen met de overnamekandidaten United Breweries en HSBC, waarvan we daarna nooit meer iets hebben gehoord. Wie garandeert dat dit niet ook zo'n fantoomverhaal is?

'Ik zal je het officiële document met daarin de bieding laten zien, als je wil. Omdat een overname-poging vanuit strategisch oogpunt gebaat is bij geheimhouding, kon ik destijds geen namen noemen. Daarbij kreeg je het feit dat de andere partij, Vitesse, er alles aan deed om het plan af te schieten.

Terwijl de biedingen bij de notaris er lagen heeft men eerst vier weken lang ontkend dat er überhaupt fax-verkeer was en het plan daarna stelselmatig ongeloofwaardig gemaakt. Dat is ook de reden dat ik tegen Duet heb gezegd: luister, jullie moéten met je naam naar buiten komen. Want ik brand mijn vingers niet weer aan één of ander notarisverhaal. Ik steek sowieso mijn nek uit. Als dit plan niet doorgaat, heb ik het allemaal weer gedaan.'

De Duet Group doet het bod alleen gestand als ook de aandelen van Vitesse en de exploitatiemaatschappij Geldrome gekocht kunnen worden.

'Dat sluit naadloos aan bij de filosofie die ik altijd heb gehad. Alleen door vanuit één hand te sturen krijg je maximale synergie. Het Chelsea Village-idee. Op veel kleinere schaal willen we dat ook op Vitesse en Gelredome projecteren. Een themapark met allerlei elementen die onder de mensen voor binding zorgt en die bijdragen aan het budget van de kernactiviteit: voetbal en entertainment. Dus bijvoorbeeld een hotel, een bioscoop waar uitwedstrijden van Vitesse vertoond worden, conferentiefaciliteiten, een gezondheidscentrum. Als je morgen midden op de hei van de Veluwe een voetbalmuseum neerzet moet je nogal wat pr bedrijven om mensen te trekken.

Integreer je dat museum echter in een themapark dan kun je met weinig kosten toch nog geld verdienen. Zo'n samenbundeling is noodzakelijk. Iedereen weet: voetbal op niveau kun je niet meer bedrijven op basis van één keer in de twee weken een wedstrijdje te spelen en een recette te beuren.'

Moet de gemeente daarom ja zeggen tegen het bod van de Duet Group, vindt U?

Er zijn nog drie andere kandidaatkopers waaronder vastgoedontwikkelingsmaatschappij TCN en de zakenman Paul Schaling.

'Ik ben Vitesse-man genoeg om te zeggen: de gemeente moet gaan voor het beste bod. Maar ik zeg óók: denk goed na. Met ons plan krijgt de gemeente zijn centen terug waarmee het eerder Vitesse heeft gered én worden de club en de exploitatiemaatschappij in één klap schuldenvrij. Feitelijk brengen we 26 miljoen euro sponsorgeld in en er ligt een mogenlijkheid voor een grote hoofdsponsor voor een substantieel bedrag. Ik vind het een vrij uniek aanbod. Minstens zo belangrijk is dat je het oorspronkelijke idee van samenbundeling tussen club en stadion weer herstelt. Je kunt ook besluiten de 23.500 vierkante meter ruimte in Gelredome op te vullen met kantoren, zoals bij FC Utrecht is gebeurd. Dan vergeet je dat wat in het centrum zit en zegt: club, zoek het maar uit. Dan weet je één ding zeker: dan worden de maximale inkomsten van Vitesse begrensd door de voordeur, dus tv-gelden, sponsoring en recettes. Als je die koppeling tussen stadion en club niet maakt, zal Vitesse absoluut terugvallen naar niveau middenmoot.'

U kennende hebt u ongetwijfeld grootse plannen met de club.

'Als het om inkomsten gaat is er in Nederland plaats voor vier clubs die structureel deelnemen aan internationaal voetbal. Vitesse heeft nog steeds alles om die vierde topclub van Nederland te worden. Een club met een historie van meer dan honderd jaar, wat in het voetbal erg belangrijk is.

Een accommodatie waar je u tegen zegt. Een grote hoeveelheid mensen die betrokken is bij Vitesse. En een geweldig verzorgingsgebied van waaruit je binnen een uur zowel in Düsseldorf als Amsterdam bent. De potentie is er, de wil bij mij ook. Ik ben er de man niet naar om een handtekening te zetten en een feestje te vieren, om vervolgens veertien dagen later tot de ontdekking te komen dat er geen voldoende mogelijkheden zijn waardoor je een marginale rol moet vervullen. Ik kijk wel uit.'

Hoe kijkt u aan tegen de huidige prestaties van Vitesse?

'Ik heb het grootste respect voor de huidige mensen die dit seizoen met een smalle selectie nog steeds in de race zijn voor Europees voetbal. Maar als je naar het technische beleid kijkt zijn er de afgelopen jaren ongelooflijke blunders met transfers gemaakt. Hoe kun je nu Pierre van Hooijdonk verkopen voor zestien miljoen gulden maar vergeten om een bankgarantie te vragen zodat je blij moet zijn dat je uiteindelijk tien miljoen beurt? En tegelijkertijd vijftien miljoen uitgeven voor Bob Peeters die slechts zes miljoen opbrengt. Dan praat je over twee transfers die alleen al vijftien miljoen verlies opleverden. Krankzinnig! Stefanovic die voor slechts 2,6 miljoen euro verkocht werd in een markt waarin Ajax 18 miljoen beurde voor Chivu. Jhon van Beukering die voor niets naar De Graafschap ging. Nicky Hofs die bijna transfervrij naar Feyenoord vertrok terwijl zo'n jongen 2 tot 3 miljoen waard is. De speler Grozdic die na mijn vertrek aan Lens werd verkocht waarvoor Vitesse 9 miljoen ontving maar 3 miljoen daarvan stortte op de rekening van de spelersmakelaar omdat ze meer ontvingen dan waar men op gerekend had? En zo kan ik doorgaan. Ik moet er wel bij zeggen: dit is niet het werk geweest van de huidige bestuursleden, maar van hun voorgangers. Maar van specifieke voetbalkennis heeft een club nooit genoeg.'

Hebt u nu geen boter op uw hoofd? Vitesse moest tenslotte in ijltempo spelers verkopen om van die torenhoge salarissen af te komen en de grote tekorten te dekken die ú hebt veroorzaakt.

'Een bezit van honderd miljoen gulden (45 miljoen euro), dát heb ik veroorzaakt. Toen ik begin 2000 moest vertrekken had de club een schuld van elf miljoen euro. Als je alleen daar naar kijkt heeft elke Nederlander met een eigen huis een schuld.

Maar het gaat om de balans. In mijn laatste volledige jaar maakte Vitesse 1,1 miljoen euro winst, was er een positief eigen vermogen en er was een stille reserve waar je drie keer u tegen zegt. Dat is de transferwaarde van spelers. Volgens de KNVB-norm mocht je slechts 15 procent daarvan activeren op de balans. De overige 85 procent vormde de stille reserve, er stond dus voor 75 miljoen euro aan kapitaal op het veld. Het probleem in het Nederlandse voetbal is dat je geen enkele bancaire financiering op je voorraad krijgt. Begin je morgen een garage waar je 150 auto's wilt neerzetten dan wil de bank dat graag financieren. Wil Ronaldinho morgen voor Vitesse voetballen dan krijg je nog geen vijftig euro. Dat is de reden dat veel clubs spelersfondsen oprichten om zo extern geld aan te trekken. Om verdere groei van de club mogelijk te maken heb ik in 1999 met NUON-topman Tob Swelheim en in het bijzijn van accountants en juristen, afgesproken dat dat bedrijf zestig miljoen gulden in zo'n spelersfonds zou stoppen. Het probleem was alleen dat Swelheim te maken kreeg met een nieuwe raad van commissarissen die geen voetbalclub wilde financieren. Toen Swelheim duidelijke maakte dat wij de deal juridisch af konden dwingen zei die rvc: dan zorg je maar dat je van Aalbers afkomt. Vervolgens werden allerlei mensen in geschakeld om mij eruit te kegelen. Toen daarna duizenden Vitesse supporters de straat opgingen omdat ze dat niet accepteerden werd besloten mijn populariteit ook nog even kapot te maken door me aan alle kanten zwart te maken. Dát is wat er is gebeurd. Maar goed, het is nu historie, niet belangrijk.'

Als het lukt om Gelredome over te nemen zult u nog met Vitesse om de tafel moeten. Lang niet iedereen binnen de club zal gezien het verleden op uw terugkeer zitten te wachten.

'Voor ons plan in de publiciteit kwam heb ik iedereen ingelicht. De raad van commissarissen van de club, de Stichting Betaald Voetbal Vitesse die de aandelen van de club heeft, de raad van commissarissen en de directie van Gelredome, de fractievoorzitters in de gemeenteraad en de voorzitters van de supporters- en businessclub. Dat zijn belangrijke organen die in stand gehouden moeten worden, het is echt niet onze bedoeling om met een bezem door de organisatie te gaan. Ik heb bij iedereen een volwassen houding bespeurd. Natuurlijk ligt er vanuit het verleden een hoop emotie. Iedereen heeft fouten gemaakt, ik heb ook op tenen gestaan en mensen gekwetst. Ik ben echter van mening dat volwassen kerels een paar uur in een kamer moeten kunnen zitten en elkaar verrot schelden, om daarna weer zakelijk door één deur te kunnen.'

Jan Snellenburg, Cor Guijt en Herman Veenendaal vormen de Vrienden van Vitesse die de club van de ondergang hebben gered met een financiele injectie van tien miljoen euro. In ruil daarvoor hebben ze zo'n beetje alle spelersrechten. Zij zeggen nog liever naar hun centen te fluiten dan dat u terugkeert.

'Vooropgesteld: die mannen hebben geen beslissingsbevoegdheid in de organisatie. Hun reactie getuigt van hónderd procent emotie. Die ligt er ook bij mij want ik ben enórm beschadigd, ook door acties van hun kant. De afgelopen jaren heb ik een paar keer een poging ondernomen om koffie met die mannen te drinken. Tevergeefs, want it takes two to tango. Waar het nu werkelijk om gaat is dat je alle emoties opzij zet in het belang van het grote geheel. Het gaat niet om de gekwetste zieltjes van een paar individuen, maar om die 25.000 man die in het stadion zit en die 150.000 mensen in de regio die zich betrokken voelen bij Vitesse.'

Als u terugkeert als eindverantwoordelijk bestuurder van Vitesse zult u uw rol anders gaan invullen, zei u al. In welk opzicht?

'Ik wil meer op afstand gaan leiden en niet meer - zoals vroeger - 's ochtends controleren of alle toiletten wel schoon zijn. Met transfers zal ik me bijvoorbeeld niet meer zo nauwgezet gaan bemoeien. Het idee is: richting aangeven, dwarsverbanden leggen, mijn visie overbrengen en het neerzetten van familiegevoel, dat van essentieel belang is maar de laatste vijf jaar verdwenen is. Daarbij moet er een raad van commissarissen komen met zwaargewichten die controleert of je in het enthousiasme van de hectiek van de dag geen uitglijders maakt. Hopenlijk blijft een aantal van de huidige mensen aan om niet alleen die kwaliteit te garanderen maar ook de continuiteit. En ik heb geleerd om ook anderen in de organisatie maximaal in het zonnetje te zetten. Ik hoef ook niet meer met mijn kop in de spotlights, sta niet te trappelen om dit soort interviews.'

Dat laatste is onzin. U heeft nog steeds veel sympathisanten onder de Vitesse-aanhang. Door nu de publiciteit te zoeken en de massa te bespelen, heeft de gemeente haast de morele plicht om in ieder geval met u en Duet rond de tafel te gaan zitten.

'Let wel: de gemeente heeft de publiciteit op gang gebracht door een officďele aankondiging te doen dat het stadion te koop is. Daarnaast kan het niet zo zijn dat vijf wethouders in een afgesloten kamertje even gaan beslissen over iets wat zo'n maatschappelijk belang heeft. De politici moeten kiezen voor het beste bod. Maar ik vind wel dat je die twintigduizend mensen in het stadion en die enorme achterban maximale openheid moet geven zodat ze zelf hun oordeel kunnen bepalen. Mensen mogen van me zeggen dat ik gek ben. Maar ik wil wel ze in ieder geval kennis kunnen nemen van de ideeën die ik heb.'

Wat allemaal gebeurd is, is niet belangrijk zei u net. Dat is het wel. U heeft twaalf dagen vastgezeten, hebt diep in de put gezeten. Die ervaringen bepalen hoe u momenteel in relatie tot Vitesse staat.

'Weet je wat mijn geluk is geweest? Dat ik een geweldige vrouw en zoons heb die me door dik en dun steunden, net zoals die honderden supporters die mij tot op de dag van vandaag brieven hebben gestuurd. Daarnaast ben ik gezegend met een sterk karakter en wat centen om een geweldig verdedigingsteam in te huren. Beschik je niet over die elementen dan beland je geheid in de goot. Want wat ik over me heen heb gekregen is niet te geloven. De meest grote onzin en onwaarheden.

Variërend van zwart geld, valsheid in geschrifte tot zelfverrijking. Iedereen schrijft maar, niemand verifiëert de feiten. Zelfs vanochtend stond er weer een verhaal in de regionale krant dat ik bij Vitesse 125 miljoen gulden schuld heb veroorzaakt. Ze hebben tien jaar lang Vitesse onderzocht, hebben al mijn bedrijven doorgelicht, zijn mijn huizen binnengevallen. En op basis waarvan? Geruchten, gevoede geruchten. Willens en wetens is geprobeerd mij te beschadigen. Pure KGB. En wat hebben al die onderzoeken opgeleverd? Er is geen enkele vorm van zelfverrijking geconstateerd, er is geen euro zwart geld gevonden. Logisch, want die dingen hebben nooit plaatsgehad.'

En toch blijft u proberen in die wereld terug te keren. Bent u nu maniakaal, obsessief of heeft u gewoon een bord voor uw hoofd?

'Ik ben vanaf mijn zesde jaar Vitesse-supporter, heb die club zestien jaar mogen leiden en van niets tot iets gebracht. Mijn belangrijkste drive is dat het werk bij de club en het stadion niet af is. Daarnaast speelt het menselijke aspect ook een rol ja, tenslotte ben ik er uitgebonjourd. Het heeft me bijvoorbeeld tot in het diepste van mijn ziel geraakt dat ijskoud beweerd werd ik aan de club heb verdiend heb. De laatste twee jaar was ik betaald voorzitter, ja. Maar als ik zie wat ik in de voorgaande veertien jaar voor die club gedaan heb en wat voor tijd en geld erin is gaan zitten... Je mag me arrogant en onaardig vinden, maar je moet me wel beoordelen op hoe ik daadwerkelijk als mens ben. Nu de kans zich voordoet om te bewijzen dat er van mij een verkeerd beeld heerst, wil ik die grijpen.'

In de rechtszaak die tegen u is aangespannen is een gevangenisstraf van twaalf maanden geëist waarvan zes voorwaardelijk. Het kan zijn dat u straks gewoon het gevang in moet.

'Als het zover komt zeg ik tegen de Duet Group: kom gerust een keer koffie drinken als je wat wilt weten, maar zoek voor mij een ander. Want zoiets is niet goed voor de uitstraling van Vitesse en ik denk in het belang van de club. Maar het is een volstrekt ondenkbaar dat ik tot een gevangenisstraf word veroordeeld.'

Als de rechter daarvan ook maar overtuigd is.

'Uit het feit dat hij nog drie getuigen wil horen blijkt al dat er gerede twijfel is. Als die drie getuigen de waarheid spreken, zoals ze eerder bij de rechtercommissaris deden is, er niets aan de hand. Van de zeventien aanvankelijke aanklachten zijn er alleen nog vier fiscale discussiepunten over buitenlandse transfers overgebleven. Daarom pleit ik ook voor de komst van een transfer-instituut met daarin vertegenwoordigers van de FIOD, de KNVB, een accountant en een jurist. Na een transfer lever je de documenten af en het instituut beoordeelt of alles conform de regels is verlopen.

Zo ben je voor eens en altijd van het gezeur af en voorkom je dat de FIOD spoken najaagt. Dat gebeurt nu namelijk. Mijn advocatenteam zegt ook: Deze gang van zaken kán niet. Neem alleen al de hele procedure. De officier van justitie die van de zaak is gehaald omdat hij tijdens de procedure solliciteerde bij KPMG dat weer het accountantsonderzoek had gedaan.

Getuigen die zijn omgekocht, stenen die bij Nuon-voorlichter Knoers door de ruiten werden gegooid, wat later in scčne bleek te zijn gezet. Wat in mijn geval gebeurd is, knaagt aan de fundamenten van de Nederlandse rechtstaat.'

Het kan ook nog dat de gemeente gewoon besluit het bod van u en de Duet Group niet te accepteren.

'In mijn ogen zal het de verkeerde beslissing zijn. Gebeurt dat echter op basis van gegronde argumenten, dan zullen wij dat voor honderd procent accepteren. Tenslotte ben ik niet alleen in Nederland. Maar dan heb ík in ieder geval tot het laatste moment geprobeerd om club en stadion te helpen in de visie die ik heb. Nederland barst van de grijze muizen die vanachter een bak koffie commentaar geven op de hele wereld. Maar als ze vervolgens in actie moeten komen geven ze niet thuis. Daar word ik gek van, dat zit niet in mijn karakter. Ik ben een vechter, onderneem actie als de situatie daarom vraagt. De Russen hebben daar een prachtig spreekwoord voor : als je de champagnefles niet durft te openen omdat je bang bent voor de kurk, dan drink je de champagne ook nooit. En zo is het.'
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:09:21 #194
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_26904790
DUET group

Na de gemeente Arnhem bevestigt ook de Duet Group dat ze een bod van 24 miljoen en één euro heeft uitgebracht op het Gelredome. Zij het schoorvoetend. 'We hebben een bod gedaan, maar doen het alleen gestand als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan', is het enige dat een woordvoerder kwijt wil. De Duet Group is een in Engeland gevestigde financiële instantie die voor een miljard dollar aan vermogens van particulieren beheert. Het bedrijfsonderdeel Duet Group Sport and Entertainment beheert vermogens en image-rechtcontracten van sporters en artiesten. Het houdt zich tevens bezig met consultancy op gebied van sportmarketing en onderhandelingen over tv-rechten voor sportevenementen. Brand management director Alex Wrottesley was twee jaar geleden de man achter de Aziatische trip van Real Madrid. Mike Farnan, die dertien jaar lang in het management van Manchester United zat en voor de Formule 1-renstallen van Williams en Jordan werkte, is managing director bij de Duet Group. De 28-voudig Zwitsers international Ramon Vega, oud-prof van onder meer Tottenham Hotspur en Celtic, is er marketingmanager.
pi_27006919
Vitesse heeft dit seizoen, gekeken naar aantal inzetten in de HCE, met deze "basis" gespeeld. Nog dingen die opvallend anders zijn gelopen dan gedacht?

Jevric 17 (Wapenaar nu 15, gaat ook wel op 17 komen vermoedelijk)
Vreven 27
van den Berg 24
Dingsdag 28
Jansen 30
Yakubu 29
Knopper 24 (Rojer 24)
Janssen 27
Fränkel 30
Amoah 32
Gluscevic 27
www.thuisuiteten.nl
pi_27017069
Dit is ook meestal de gebruikelijke opstelling. Vitesse heeft veel in dezelfde opstelling gespeeld door de smalle selectie die ze hebben.
That's all folks!
pi_27037862
Opvallend is Glusevic aangezien hij meer ingevallen dan gespeelt heeft naar mijn idee.;)

De speelminuten per speler ( tot en met 8 mei!)

Amoah 2850
Frankel 2564
Yakubu 2520
Janssen Th 2487
Vreven 2408
Dingsdag 2394
Knopper 2127
Jansen M 2095
v. d. Berg 2044
Jevric 1530
Gluscevic 1433

Hofs 1382
Wapenaar 1350
Hersi 1225
Rankovic 1079
Schaars 1006
Rojer 673
Knol 270
Zongo 93
Benson 49
Dors 48
pi_27054002
Gluscevic is inderdaad vooral invaller geweest, maar wel in bijna elk duel.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 mei 2005 @ 15:46:57 #199
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27054911
dat zijn ook precies het aantal duels die hij daadwerkelijk is aangegaan. Per inval beurt hooguit eentje......waardeloos hoe hij iedere wedstrijd weer voor de dag komt, een kind weet nog beter wanneer je moet timen voor een kopbal.

Ik was erg blij aan het begin van het jaar om zijn komst, maar tot nu toe is hij nog slechter dan peeters. Die werkte tenminste écht hard!
Vamos el TRI!
pi_27055336
Hij heeft tegen Feyenoord gescoord, dat is ook wat waard.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 mei 2005 @ 16:15:27 #201
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27055727
en hoe (tnx keeper)
maar inderdaad, tegen feijenoord was hij mijn ( en de rest van nl's) held
Vamos el TRI!
pi_27055917
Tegen Willem II had 'ie ook die snelle vrije trap waarmee hij de wedstrijd op slot gooide. Maar die doelpunten wegen niet op tegen z'n prestaties in de rest van de wedstrijden. Hij was ook niet altijd even fit, misschien dat dat volgend seizoen anders is.
pi_27059356
Van Gluscevic mag je minstens 10 goals verwachten, dan valt ie tegen.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 mei 2005 @ 22:20:26 #204
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_27067169
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:34 schreef methodmich het volgende:
Van Gluscevic mag je minstens 10 goals verwachten, dan valt ie tegen.
Ik ben ook erg benieuwd volgend seizoen .
Ik ben ook benieuwd naar de versterkingen en/of verzwakkingen...
pi_27069700
Swerts, Esajas en Yakubu zijn voor volgend seizoen vastgelegd. Verder heeft Streuer aangegeven dat er alleen spelers gehaald worden als er anderen weggaan. En jonge spelers die dit seizoen niet veel gespeeld hebben, mogen verhuurd worden, daar komt dan wel een vervanger voor, uit de jeugd of van buiten. Ik verwacht niet veel spectaculairs voor komend seizoen, niet zoals Vreven of Knopper vorig jaar. Tenzij de deal met Aalbers rond komt...
pi_27074290
Het is afwachten wat er gaat gebeuren.

Rankovic is een groot vraagteken. Ook hebben sommige spelers zich dit seizoen goed ontwikkeld en in de kijker gespeeld. (Dingsdag, Janssen, jansen). Het is afwachten hoe het met die spelers zal gaan lopen.

Amoah is beter gaan spelen na de winterstop. En ik hoop dat hij bij Vitesse blijft en zich verder ontwikkeld. Ik denk dat Amoah zich zeker nog beter kan ontwikkelen.

Yakubu (huur en voor volgend seizoen gekocht), Vreven en Knopper zijn aankopen waar we als Vitesse trots op zijn, ik zie deze spelers zich ook nog wel in het begin van volgend seizoen in het geelzwart hijsen.

Aankopen Esajas en Swerts.
Esajas heb ik werkelijk geen idee van wat hij gaat brengen. Swerts heb ik wat meer op gelet de laatste tijd. Ik denk dat dat toch een speler is met inzicht en zeer nuttig kan zijn voor Vitesse.

Al met al is de ploeg weer een jaarte rijper, en hopenlijk pakken we een paar puntjes meer volgend jaar.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:41:41 #207
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27075400
playoffs moet sowieso lukken met deze selectie volgend jaar, er vanuit gaande dat er niemand van de basis 11 vertrekt.
Vamos el TRI!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 mei 2005 @ 12:22:14 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27079412
heeft vitesse nog interesse in Schaaf eingelijk?
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:43:39 #209
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27079973
alleen als knol niet terugkomt geloof ik.

van mij mag hij wegblijven en kunnen ze zich richten op een speler mét wedstrijdritme....
Vamos el TRI!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:02:16 #210
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_27080534
Weet iemand waarom Theo Janssen niet heeft gespeeld de laatste wedstrijd?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:35:20 #211
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27081555
geschorst.....9de gele kaart tegen utrecht
Vamos el TRI!
pi_27087026
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 07:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Rankovic is een groot vraagteken.
Voor mij ook. Ik dacht dat hij na dit seizoen een 'voetbal-nederlander' zou worden en dus minder hoefde te gaan verdienen, dan kunnen ze hem misschien behouden. Als dat niet kan, zal hij verkocht worden denk ik.
quote:
Ook hebben sommige spelers zich dit seizoen goed ontwikkeld en in de kijker gespeeld. (Dingsdag, Janssen, jansen). Het is afwachten hoe het met die spelers zal gaan lopen.
Janssen en Jansen hebben hun contract verlengd, die zullen wel blijven. Voor Dingsdag schijnt interesse te zijn van Sampdoria en Werder Bremen. Z'n zaakwaarnemer:
quote:
„We wachten rustig af”, zegt Giuseppe Dello Russo, de uit Italië afkomstige zaakwaarnemer van Dingsdag. „Als Vitesse bij ons komt, dan gaan we luisteren. Als ze niet komen, dan is dat geen probleem.”
Dello Russo stelt dat de situatie van Dingsdag vergelijkbaar is met die van Michael Jansen. Ondanks de belangstelling van Hamburger SV en Ajax heeft Jansen onlangs zijn contract bij Vitesse verlengd.
Vitesse zal met Dingsdag gaan praten, ben benieuwd.
quote:
Amoah is beter gaan spelen na de winterstop. En ik hoop dat hij bij Vitesse blijft en zich verder ontwikkeld. Ik denk dat Amoah zich zeker nog beter kan ontwikkelen.
Het salaris van Amoah is (te) hoog, als hij een mindere of niet verhoogde aanbieding niet accepteert zal 'ie wel vertrekken, willen ze nog geld voor 'm hebben moet 'ie na dit seizoen verkocht worden. Ik hoop ook dat 'ie blijft, want het is gewoon een goede voetballer, al moet 'ie dat volgend seizoen meer laten zien.
pi_27089487
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 07:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Aankopen Esajas en Swerts.
Esajas heb ik werkelijk geen idee van wat hij gaat brengen. Swerts heb ik wat meer op gelet de laatste tijd. Ik denk dat dat toch een speler is met inzicht en zeer nuttig kan zijn voor Vitesse.
Esajas is leuk bij 2-0 voor, maar wellicht wordt ie meegezogen in de mentaliteit van Stijn, Harald, Theo, Abu en Richard bijvoorbeeld. En Swerts zou ik geen inzicht toe willen dichten, inzet des te meer.

Schaars verhuren vind ik niet slim trouwens, maar wel te begrijpen. Potentiële nieuwe Cocu.
www.thuisuiteten.nl
pi_27089575
Vitesse wil Schaars verhuren, Zwolle zou interesse hebben getoond evenals Heerenveen...
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 mei 2005 @ 01:38:20 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27105215
waarom zou je een speler verhuren als je een kleine selectie hebt?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:54:54 #216
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_27110083
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:38 schreef rubbereend het volgende:
waarom zou je een speler verhuren als je een kleine selectie hebt?
Omdat de speler dat zelf wilt, ik vind het ook vreemd...
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:48:21 #217
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27115577
schaars verhuren aan een club iets onder vitesse's nivo, of waar hij in ieder geval altijd speelt.
een speler van de top 3 huren, zodat die ervaring opdoet en de rol van schaars overneemt (als
invaller)

dan doet schaars ervaring op en komt ie beter terug in seizoen 2006-2007. Zelfde verhaal met dors, de meersman, davids....
Vamos el TRI!
pi_27118796
Dat is wel een mooi scenario, Elvislives. Zo had ik hem nog niet bekeken.

De Meersman moet nog debuteren, dus Vreven won die weddenschap.
www.thuisuiteten.nl
pi_27138949
de weddenschap was al van voor de winterstop, maar inderdaad vreven won hem.

Nu maken we ons op voor de volgende derby tegen de graafschap. Misschien wel de laatste voor een tijdje??
pi_27156979
Bij winst en puntverlies van Twente worden ze 6e. Dat zou ik toejuichen.
www.thuisuiteten.nl
pi_27203320
ja jij wel

hmms ik ook wel trouwens
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:04:40 #222
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27203515
ik ben ook voor
Vamos el TRI!
pi_27210733
quote:
Aanbiedingen voor Amoah en Dingsdag

Vitesse heeft Matthew Amoah en Michael Dingsdag een contract voorgelegd. Amoah kan zijn tot 2006 lopende contract met 2 jaar verlengen. Dat geldt eveneens voor Dingsdag. Streuer: "Als een speler nog een contract heeft voor 1 jaar heb je twee mogelijkheden: verkopen of verlengen. Dat laatste heeft onze voorkeur. Mocht het niet lukken, dan is verkoop het beste."

Bron: De Gelderlander 21-05-2005
Goede zaak Hoop dat ze allebei tekenen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:37:14 #224
26251 Eilanden
pi_27210749
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:22 schreef methodmich het volgende:
Bij winst en puntverlies van Twente worden ze 6e. Dat zou ik toejuichen.
Surprise Surprise
pi_27211377
Hij mag nog maar 1 dag Eilanden, vandaar.
www.thuisuiteten.nl
pi_27217052
Schaars zou ik niet verhuren, met zo'n smalle selectie is een speler met de kwaliteiten van Schaars gewoon erg nuttig.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:32:43 #227
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_27217081
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Schaars zou ik niet verhuren, met zo'n smalle selectie is een speler met de kwaliteiten van Schaars gewoon erg nuttig.
Als die zelf wilt...
pi_27227862
Hup Vites, morgen winnen .
pi_27228212
gewoon winnen, geen fratsen.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:35:41 #230
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27230285
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:32 schreef WebForce het volgende:

[..]

Als die zelf wilt...
hij wil spelen, maar wel eredivisie en niet degradatievoetbal. Kortom, belangrijk zijn+leuk+goed voetbal wil hij. Anders kan hij net zogoed bij vites blijven
Vamos el TRI!
pi_27247188
Benson z'n eerste doelpunt
Toch nog winst

In mijn enthousiasme dacht ik even dat Vitesse nog 6e was geworden ook. Maar Twente heeft een beter doelsaldo
pi_27247334
Saaie wedstrijd met een leuk einde!!!!
pi_27247425
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:47 schreef methodmich het volgende:
De Meersman moet nog debuteren, dus Vreven won die weddenschap.
Vandaag z'n debuut gemaakt dus Had 'ie het in de thuiswedstrijd tegen de Graafschap gedaan (laatste wedstrijd voor de winterstop), was Vreven kaal geweest
pi_27247574
jammer methodmich net geen 6e voor Vitesse. We zaten er heel dicht bij maar iets teveel tegengoals gehad, of te weiig gescoord of misschien wel beide

Ik heb al zin in volgend jaar Vitesse.
  zondag 22 mei 2005 @ 16:49:00 #235
17328 methodmich
Nummer 10
pi_27247683
Nou ja, wel gedeeld 6e. Ik vind dat ik een goede voorspelling heb gedaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_27290341
Jong Vitesse ook net buiten de prijzen. Verloren in de ac Finale van PSV met 2-0.

Het schijnt dat het er voor Vitesse nooit ingezeten heeft om te winnen helaas.
pi_27292203
Helaas...een paar jaar geleden wonnen ze die finale nog, en mochten ze meedoen met de eerste teams
  dinsdag 24 mei 2005 @ 00:27:16 #238
26251 Eilanden
pi_27295133
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:49 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, wel gedeeld 6e. Ik vind dat ik een goede voorspelling heb gedaan.
Bullshit MM ... ze zijn gewoon als ZEVENDE/ZEVENDE/ZEVENDE geeindigd!
pi_27297363
quote:
JONG VITESSE GRIJPT NAAST HOOFDPRIJS

In Waalwijk was Jong PSV maandagavond met 2-0 te sterk voor de ploeg van trainer Theo Bos. Jong Vitesse was niet in staat het uitstekende seizoen te bekronen met de winst in de bekerfinale. Haznadar en Beerens scoorden voor de Eindhovenaren.

Jong PSV 2-0 Jong Vitesse
Scheidsrechter: R. van Meenen
Toeschouwers: 1.000
23 mei 2005, 19:30 uur
Waalwijk

Het merendeel van de aanwezige toeschouwers was maandagavond geelzwart. Zij zagen dat Fred Benson, een dag eerder nog scorend voor Vitesse 1, de eerste kans van de wedstrijd kreeg. Colin van Mourik bediende de spits met een slimme pass, maar de inzet werd gestopt door doelman Zoetebier. Jong PSV antwoordde in de levendige beginfase met een omhaal van verdediger Lamey uit een corner. Na iets meer dan twintig minuten kwam de ploeg van Gerald Vanenburg op voorsprong. De onterecht gegeven vrije trap werd ineens achter Piet Velthuizen geschoten door Admir Haznadar. In het verdere verloop van de eerste helft was Vitesse via Fred Benson nog tweemaal gevaarlijk, maar Edwin Zoetebier werd niet gepasseerd.

Na rust was het spelbeeld een stuk minder interessant. Nummer tien Roy Beerens mocht een kwartier na rust zomaar het strafschopgebied in dribbelen en de bal simpel in de korte hoek binnenschieten: 2-0. Jong Vitesse was na de snelle tweede treffer niet meer bij machte om het PSV echt moeilijk te maken. Alleen in de slotfase kreeg de ploeg nog enkele kansjes, maar de ' thuisploeg' bleef aan de goede kant van de score en won de bekerfinale met 2-0. De bekroning voor de jonge en onervaren ploeg van trainer Theo Bos bleef in Waalwijk uit, maar de spelers en staf van Jong Vitesse mogen terugkijken op een zeer geslaagd seizoen 2004-2005.

Jong PSV
Zoetebier, Lamey, Stojanovic, Wutens, De Roover, Van der Schaaf ('86 Gorter), Aissati, Dufour, Haznadar ('56 Kawarmala), Beerens ('65 Marcellis) en Goessens.

Jong Vitesse
Velthuizen ('85 Rensen), Van Mourik, Davids, Groeneveld, Tailor, Komol ('65 Suart), Dors, Haouli, De Meersman, Benson en Prijor ('73 Allee)

DOELPUNTEN
Haznadar '23 1-0
Beerens '59 2-0

KAARTEN
Davids '28 Vitesse
Groeneveld '38 Vitesse
Dors '40 Vitesse
Van Mourik '64 Vitesse

WISSELS VITESSE
Suart '65 Komol
Allee '73 Prijor
Rensen '85 Velthuizen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 10:54:40 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27301562
mooi he
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:26:07 #241
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27302534
ja respect voor jong vitesse, tegen 3 gelouterde hce spelers van psv. Klasse gedaan jongens!
Vamos el TRI!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 11:53:21 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27303411
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:26 schreef Elvislives het volgende:
ja respect voor jong vitesse, tegen 3 gelouterde hce spelers van psv. Klasse gedaan jongens!
we hebben zelfs van der Schaaf opgesteld als gebaar, als je van die prutser nog geen misbruik kan maken......
DeLuna vindt me dik ;(
pi_27305179
Tailor van Jong Vitesse vertrekt trouwens waarschijnlijk naar Den Bosch, Allee naar Jong PSV, Rensen naar Dordrecht'90, Kortstam naar DOVO en Rahlee Seedorf vertrekt ook, waarheen is nog onbekend.
pi_27305241
Dingsdag en Vitesse zijn er nog niet uit, hij heeft de eerste aanbieding van de hand gewezen:
quote:
Vitesse en Dingsdag nog niet rond

Michael Dingsdag gaat niet in op de eerste aanbieding die Vitesse hem heeft gedaan om zijn contract open te breken tot 2008. “Er sprak wat mij betreft niet genoeg waardering uit. In vergelijking met mijn huidige contract ga ik er zeker niet op vooruit. Laat ze maar met iets anders komen”, aldus de verdediger, die het gehele seizoen kon rekenen op een basisplaats bij Vitesse en nog een contract heeft voor één jaar. Manager Voetbal Jan Streuer ziet nog wel perspectief: “We hebben aangegeven wat we willen. Ik wacht op hun reactie. Dat geldt ook voor Matthew Amoah.”

Bron: Omroep Gelderland
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 13:23:12 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27306216
zoals ze gisteren bij de Verlenging zeiden, Streuer ziet altijd nog wel perspectief
DeLuna vindt me dik ;(
pi_27309785
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:52 schreef brighton het volgende:
Tailor van Jong Vitesse vertrekt trouwens waarschijnlijk naar Den Bosch, Allee naar Jong PSV, Rensen naar Dordrecht'90, Kortstam naar DOVO en Rahlee Seedorf vertrekt ook, waarheen is nog onbekend.
Is dat iets die Tailor?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:09:37 #247
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27309983
Allee is al beklonken
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:32:08 #248
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27310720
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Is dat iets die Tailor?
de jeugd-kenners waren altijd erg over hem te spreken. Ben benieuwd voor jullie!
Vamos el TRI!
pi_27310763
Ik ook, over Lücke was destijds iedereen ook erg positief, maar die is helaas via de achterdeur verdwenen. Dat was op zich geen slechte keeper.
pi_27312657
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 00:27 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Bullshit MM ... ze zijn gewoon als ZEVENDE/ZEVENDE/ZEVENDE geeindigd!
Nee hoor!
www.thuisuiteten.nl
pi_27336622
Ik heb gehoord dat Vitesse in gesprek is met Amanuel Isa (20, Excelsior'31). De komende dagen zal ik wel horen of het doorgaat.
That's all folks!
pi_27340935
Die vond ik best aardig spelen bij ons. Maar dan eerst rijpen in Jong, denk ik?
www.thuisuiteten.nl
pi_27340960
Dat lijkt me dan wel.
That's all folks!
pi_27345531
Waat voor speler is het dan...?
pi_27348901
Aanvallende middenvelder toch, Vaduz?
www.thuisuiteten.nl
pi_27361067
In de A was hij altijd een middenvelder die vaak achter de spitsen opdook. Bij Excelsior 1 speelt hij vaak linksback of verdedigende middenvelder. Het is een jongen met een goede techniek en een uitstekende mentaliteit.
That's all folks!
  donderdag 26 mei 2005 @ 05:04:47 #257
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27363418
Misschien kan MM weer een voorspelling doen voor volgend seizoen. Als het een beetje opschiet met Aalbers denk ik dat we mee kunnen doen om een plek tussen 3 en 6.
pi_27363687
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb gehoord dat Vitesse in gesprek is met Amanuel Isa (20, Excelsior'31). De komende dagen zal ik wel horen of het doorgaat.
Dank je Vaduz. Ik had er verder nog niks van gehoord tijdens mijn navragen. Hopelijk snel meer.

Een multifunctionele speler en ook voor de linksback. Lijkt me dan inderdaad een optie om te halen voor Jong Vitesse en later voor de hoofdmacht als hij dat aankan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Positive_Thinking op 26-05-2005 07:56:30 ]
pi_27380323
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 05:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Misschien kan MM weer een voorspelling doen voor volgend seizoen. Als het een beetje opschiet met Aalbers denk ik dat we mee kunnen doen om een plek tussen 3 en 6.
Ja, mijn voorspelling is goed bevallen.

Maar ik wacht wel even alle spelersmutaties en de voorbereiding af, net als dit seizoen. Dan kan je enkele weken voor de competitiestart de voorspelling verwachten.
www.thuisuiteten.nl
pi_27381647
De naam is vandaag bekend geworden van het nieuwe supportershome van Vitesse. Mensen kunnen naar Monnikenhuize vanavond voor het slotfeest!!.
pi_27412717
Yakubu is door de SV uitgeroepen tot speler van het jaar, hij volgt Nicky Hofs op. Had 25 stemmen meer dan Theo Janssen. Stijn Vreven werd derde.

Terecht denk ik, al had Theo Janssen als echte Arnhemmer iets meer mijn voorkeur. Maar wie weet volgend jaar
pi_27412815
En Quick als nieuwe kledingsponsor is officieel nu
quote:
Quick gaat met sponsoring van Vitesse terug provincie Gelderland

In het jaar dat Quick officieel haar 100-jarig bestaan viert keert het terug naar de provincie Gelderland. Quick werd in 1905 opgericht in het Gelderlandse Hengelo en is dan ook blij dat het 100 jaar later weer terugkeert in de provincie; als Official Teamwear Supplier van Vitesse.
Quick en Vitesse gaan een samenwerking voor 2 seizoenen aan. Gezien de resultaten van het afgelopen seizoen, de uitstraling van de club, de achterban en de nostalgie van Gelderland, is Quick blij dat het onderdeel van de Vitesse toekomst gaat uitmaken. Quick brengt als kledingsponsor van Vitesse het komende seizoen 2 speciaal voor Vitesse ontworpen tenues. Het thuisshirt zal de traditionele geelzwarte banen krijgen. Verder is er voor gekozen om het shirt een meer klassieke uitstraling te geven. Daarom zal Vitesse het komende seizoen gaan spelen met een kraag.

Het uitshirt is geďnspireerd op de shirts waarin Vitesse in de jaren 60 speelde. Het shirt wordt gekenmerkt door de opvallende V-look, die in de jaren vijftig en zestig haar hoogtijdagen vierde. De V staat voor 'victory' en vindt haar oorsprong in Engeland. Ook de kleding van de Vitesse/AGOVV Voetbal Academie wordt geleverd door Quick.

De replica's zullen eind juli, vlak voor het begin van de Open Avond in de winkels verkrijgbaar zijn. Naast de verkoop van replica's zal Quick vanaf begin juli een speciaal voor Vitesse ontworpen merchandisinglijn op de markt brengen. Kenmerkend voor de merchandisinglijn zal de combinatie tussen fashion en sportief zijn. De merchandisinglijn is doelgroepgericht opgebouwd, zo speelt Quick in op de specifieke behoeftes van supporters, businessclubleden en sponsoren.

Ziet er mooi uit, alleen jammer dat de strepen niet doorlopen op de rug. Uitshirt met die V voorop vind ik ook mooi, ben alleen benieuwd hoe ze daar die lelijke sponsornaam op gaan zetten...

vrijdag 27 mei 2005 @ 17:42:07 #263
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27412864
Edit, oh jij had de nieuwe shirts al gepost.

Jammer van die kraag, daar ben ik niet zo dol op, maar verder ziet het er weer mooi fatsoenlijk uit. Ik ga ze iig weer alle 2 halen.

Misschien mogen de supporters volgend seizoen het shirt ontwerpen.
pi_27413046
Jij had toch ook een uitshirt ontworpen, Quasar? Die zag d'r goed uit
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:58:49 #265
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27413327
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 17:48 schreef brighton het volgende:
Jij had toch ook een uitshirt ontworpen, Quasar? Die zag d'r goed uit
Ja klopt. Toevallig ook het shirt van Quick gebruikt als basis (kon je downloaden bij de Nac site)terwijl er toen nog geen sprake was van een verbintenis tussen Vitesse en Quick.
Ik zou de kleuren van Arnhem graag in het uitshirt terug zien, maar dat is misschien iets voor na het komend seizoen.
pi_27414931
Ben benieuwd wat het volgende nieuws zal worden bij Vitesse.

Vaduz misschien al wat meer gehoord van Isa??
pi_27415537
Ik hoop dat het volgende nieuws zal zijn dat Ruud Knol weer fit is.
www.thuisuiteten.nl
pi_27415614
Ik heb gehoord dat het slechts een orienterend gesprek was, dat gesprek heeft plaatsgevonden. Verder geen extra nieuws van mij. Als er wat is hoor je het hier.
That's all folks!
pi_27421081
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 17:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik zou de kleuren van Arnhem graag in het uitshirt terug zien, maar dat is misschien iets voor na het komend seizoen.
Welke kleuren zijn dat dan precies?
pi_27422471
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitesse_%28voetbal%29
quote:
De huidige eredivisie periode begon in 1989. Sinds dat jaar eindigde Vitesse alle seizoenen bij de hoogste vijf, behalve in 1996 toen de club op een zesde plaats eindigde.

Kan iemand dit veranderen?
pi_27422644
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 23:24 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Welke kleuren zijn dat dan precies?
Blauw en wit
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:09:32 #272
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27423808
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitesse_%28voetbal%29
[..]

Kan iemand dit veranderen?
De tekst zit er niet zover naast, scheelt 1 jaar. Alleen in 2001 werden we ook 6de op doelsaldo.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 mei 2005 @ 01:14:44 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27423900
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

De tekst zit er niet zover naast, scheelt 1 jaar. Alleen in 2001 werden we ook 6de op doelsaldo.
*kuch* vorig jaar? *kuch*
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:50:38 #274
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27424430
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

*kuch* vorig jaar? *kuch*
De tekst klopt gewoon (m.u.v die foutjes die ik hierboven aangaf) als je het volledig quote:
quote:
Vitesse speelde in 1970 kortstondig (1 seizoen) in de eredivisie, en promoveerde in 1977 opnieuw, om na 3 seizoenen weer te degraderen. De huidige eredivisie periode begon in 1989. Sinds dat jaar eindigde Vitesse alle seizoenen bij de hoogste vijf, behalve in 1996 toen de club op een zesde plaats eindigde.

Als gevolg van deze klasseringen speelde Vitesse meermalen Europees voetbal, in de UEFA Cup.

Het seizoen 2003-2004 eindigde veel minder positief voor Vitesse. Pas in de laatste wedstrijd op 16 mei kon een plaats in de nacompetitie worden afgedwongen, en werd rechtstreekse degradatie voorkomen. Op 31 mei 2004 stelde Vitesse haar deelname in de Eredivisie veilig door een gelijkspel met VVV-Venlo.
Maar dit onderste stukje liet T_E achterwege waardoor het idd net lijkt alsof Vitesse vanaf '89 tot aan nu altijd bij de top 6 is geeindigd. Ik neem aan dat T_E ook wel snapt dat die site een update kan gebruiken, vandaar dat ik alleen inging op dat jaren '90 stukje.
pi_27424995
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

De tekst klopt gewoon (m.u.v die foutjes die ik hierboven aangaf) als je het volledig quote:
[..]

Maar dit onderste stukje liet T_E achterwege waardoor het idd net lijkt alsof Vitesse vanaf '89 tot aan nu altijd bij de top 6 is geeindigd. Ik neem aan dat T_E ook wel snapt dat die site een update kan gebruiken, vandaar dat ik alleen inging op dat jaren '90 stukje.
Zo oud is dat stukje helemaal niet. Overigens vergeet jij even dat Vitesse 14 en 16de is geworden een paar jaar geleden. Maar voor de jaren negentig klopt het aardig. Het verbaasde me zelfs.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 02:46:43 #276
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27425217
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 02:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zo oud is dat stukje helemaal niet. Overigens vergeet jij even dat Vitesse 14 en 16de is geworden een paar jaar geleden. Maar voor de jaren negentig klopt het aardig. Het verbaasde me zelfs.
Dat ben ik niet vergeten maar ik dacht dat je het daar niet over had omdat je alleen dat stukje over de jaren '90 quotte. Die 16de plek wordt trouwens duidelijk omschreven op wikipedia.
pi_27425443
Mooi, dat uitshirt
In Southern Sun
pi_27484932
Nieuws over de Vitesse/AGOVV jeugd:
quote:
HOOFDSPONSOR VOETBAL ACADEMIE GEPRESENTEERD

In de perskamer van Vitesse is maandagmiddag de hoofdsponsor van de Vitesse AGOVV Voetbal Academie gepresenteerd. ROC Rijn IJssel zal de komende twee seizoenen op de shirts van de jeugdelftallen prijken. Tegelijkertijd werd door Jan Streuer en Ted van Leeuwen de Academie officieel gelanceerd.

Bovenbouw en onderbouw
”Na negen maanden draagtijd en jaren van filosoferen is het vandaag een bijzondere dag. Twee clubs die met één opleiding starten: de Vitesse AGOVV Voetbal Academie is een feit!” Zo opende technisch directeur van AGOVV, Ted van Leeuwen, met trots de persconferentie over de gezamenlijke voetbalopleiding. “De Vitesse AGOVV Voetbal Academie wordt een concentratie van talent en een op maat gesneden opleiding. Wij zijn blij met Vitesse te kunnen samenwerken, een club die de laatste tien jaar vele successen behaald heeft met de jeugdopleiding. Vitesse is de top in de bovenbouw (>12 jaar) van het jeugdvoetbal en samen met AGOVV, sterk in de onderbouw (>8 jaar) staat er een topleiding in Midden-Nederland.”

Topspelers brengen
Jan Streuer, manager voetbal van Vitesse: “De Vitesse AGOVV Voetbal Academie is een vereniging die los staat van de moederverenigingen Vitesse en AGOVV. Met AGOVV hebben wij een hele goede partner en ook de KNVB heeft ons vanaf het eerste moment voor de volle honderd procent gesteund. De combinatie FC Twente en Heracles was de eerste, Vitesse en AGOVV zijn de tweede. Ik denk dat in de komende jaren nog veel meer zullen volgen. Wat wij voor ogen hebben met de opleiding is meer kwaliteit in plaats van kwantiteit. In totaal komen er zeven elftallen en in totaal ongeveer 115 spelers. We willen maatwerk leveren en topspelers brengen richting het eerste elftal. De noodzaak daarbij is dat alle teams op het hoogste niveau actief zijn. Op dit moment is dat zo en daar zijn we zeer content mee.

Overzicht van de trainers
Vitesse/AGOVV A1: Pascal Jansen
Vitesse/AGOVV B1: Jan Jongbloed
Vitesse/AGOVV C1: Leo van der Kraats
Vitesse/AGOVV D1: Jerry Cooke
Vitesse/AGOVV D2: Patrick Baltus
Vitesse/AGOVV D3: Pascal de Bruin
Vitesse/AGOVV E1: Jos Dietrich

Hoofd Opleidingen: Pascal Jansen
Coördinator scouting: Sjaak van den Helder
Keeperstrainers: Abe Knoop (coördinator), Raimond van der Gouw, Jeroen Gerritsen en Harald Wapenaar

ROC Rijn IJssel
'Op een bijzonder dag, bij een bijzonder club, hoort een bijzondere stap'. Met die woorden werd het ROC Rijn IJssel gepresenteerd als hoofdsponsor van de Vitesse AGOVV Voetbal Academie. "Met trots zit achter de tafel. Trost ben ik dat wij de Vitesse AGOVV Voetbal Academie, een echt opleidingsinstituut, mogen sponsoren", aldus Dorothe Lamers van het ROC Rijn IJssel. "Met de overeenkomst willen de reeds aanwezige stewardopleiding intensiveren. Zo willen wij niet alleen bij Vitesse, maar ook op Papendal plaatsen creëren en studenten opleiden."

En de nieuwe shirts:

Bron: Vitesse.nl, laatste twee foto's jeugd.vitesse.org

[ Bericht 0% gewijzigd door brighton op 30-05-2005 19:24:35 ]
pi_27484998
Mooie shirts ook, van de jeugdopleiding
pi_27485024
En er is nog een oefenwedstrijd gespeeld ter afsluiting van het seizoen, assistenst Jan van Deinsen nam afscheid:
quote:
Een 'Rembrandt' voor Van Deinsen

Vitesse heeft zaterdagmiddag afscheid genomen van Jan van Deinsen. De vertrekkende assistent-trainer kreeg een prachtig cadeau van de spelersgroep, na de oefenwedstrijd bij vierdeklasser Arnhemia: 1-10. Een ingelijste foto van hemzelf, geconcentreerd kijkend naar een wedstrijd van Vitesse. Om de foto heen staan alle handtekeningen van de spelers van de hoofdselectie. Niet zonder trots showde Jan van Deinsen zaterdag het geschenk, dat de voetballers van Vitesse voor hem hadden meegenomen naar het veld van Arnhemia. "Deze krijgt thuis een mooi plekje naast de andere Rembrandts", zei Van Deinsen met de hem kenmerkende humor.
Na een seizoen stapt Van Deinsen al weer op bij de Arnhemse subtopper, waar Pieter Huistra de nieuwe assistent wordt van hoofdtrainer Edward Sturing. Het verhaal van Van Deinsen blijft merkwaardig. De spelers lopen weg met de voormalige Feyenoorder, getuige ook het presentje. Sturing wilde graag verder met zijn assistent, maar Van Deinsen haakte af uit onvrede over de aanbieding van de clubleiding. "Vitesse heeft nog enkele keren geprobeerd opnieuw met mij te praten", zegt Van Deinsen zaterdag na de oefenwedstrijd ter gelegenheid van de opening van het clubhuis van Arnhemia. "Maar ik wilde niet praten." Hij had niet het goede gevoel bij de aanbieding van Vitesse, verklaarde Van Deinsen al eerder. Maar heeft hij spijt van zijn keuze, nu de breuk daadwerkelijk plaatsheeft?

Nee. Want: "Het is zoals het is. Ik doe wat ik denk dat ik voor mijn gevoel moet doen. Mijn gevoel is het kompas waarop ik altijd heb gevaren. En dat heeft me altijd de goede weg opgestuurd. Ik doe geen concessies aan mijn eigenwaarde. Ik wil bij het scheren niet tegen een kloon van mezelf aankijken in de spiegel." De prangende vraag is waar Van Deinsen een gevolg gaat geven aan zijn trainersloopbaan. "Ik heb nog niets voor volgend seizoen", zegt Van Deinsen. Echt prettig is die onzekerheid niet. "Ik had liever wat gerustellender op vakantie gegaan." Hij staart zich niet blind op het betaalde voetbal. De gewezen trainer van de hoofdklassers Babberich en Achilles'29 kan zomaar weer opduiken in het amateurvoetbal. "Amateurs of profs, dat interesseert me niets", aldus Van Deinsen. "Ik vind het voetbal leuk. Daar gaat het om."

Van Deinsen zat zaterdag als hoofdverantwoordelijke op de bank van Vitesse. Edward Sturing ontbrak, aangezien de hoofdtrainer herstellende is van een geslaagde heupoperatie. De wedstrijd tegen zondag vierdeklasser Arnhemia had bijzonder weinig om het lijf. Om uiteenlopende redenen ontbraken negen spelers bij de profs: Ruud Knol, Richard Knopper, Michael Jansen, Aleksandar Rankovic, Igor Gluscevic, Stijn Schaars, Matthew Amoah, Abubakari Yakubu en Purrel Fränkel.

Zo kregen de ruim tweeduizend toeschouwers op het zonverwarmde en snikhete sportpark de Bakenhof jongelingen als Stanley Tailor, Theo Groeneveld, Abdel Haouli, Onur Kaya en Tim de Meersman aan het werk te zien. Kaya, een A-junior die zich komend seizoen bij de hoofdmacht voegt, zorgde voor het hoogtepunt van de avond. Zijn fraai verzilverde vrije schop was de zevende treffer van Vitesse. Daarvoor had reservedoelman Gino Coutinho al een strafschop mogen nemen en benutten.

Arnhemia-Vitesse 1-10 (0-3).

0-1 Hersi, 0-2 Haouli, 0-3 Rojer, 0-4 Rojer, 0-5 Coutinho (strafschop), 0-6 Benson, 0-7 Kaya, 0-8 Hersi, 0-9 Hersi, 0-10 De Meersman, 1-10 Hamdaziz.

Arnhemia: Klotz; Tahir, Frank Lentjes, Vleeming, Peter Lentjes; Vos, Van de Heuvel, Fernandez; Hamdaziz, Harteman en Janssen.

Vitesse: Wapenaar. (46.Coutinho); Vreven. (46.Groeneveld), Van den Berg. (46.Tailor), Dingsdag, De Meersman; Dors, Hersi, Janssen. (46.Kaya); Haouli, Benson en Rojer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 mei 2005 @ 16:22:08 #281
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27485409
Coutinho een pingel erin geschopt
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 31 mei 2005 @ 04:37:40 #282
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27501978
Ik ben benieuwd of je die jeugdshirts ook kan kopen, en zo ja, waar?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:42:58 #283
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_27526081
vind toch jammer dat thuisshirt, had die V wit of wit blauw gemaakt
Maximaal 4 regels
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:47:28 #284
17114 Pistol_Pete
pi_27526250
Hoe zit het eigenlijk met het bod van Aalbers?
pi_27526330
Wat zit dat AGOVV logo er mooi op zeg, echt een plakplaatje
pi_27530048

Mooi tenue .

Wat een gay-shirt .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 juni 2005 @ 01:54:19 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27532547
k vind t ook niet mooi en om nou weer met de gelderse kleuren te gaan lopen
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 1 juni 2005 @ 05:54:25 #288
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27533088
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:54 schreef rubbereend het volgende:
k vind t ook niet mooi en om nou weer met de gelderse kleuren te gaan lopen
Dat is juist het leuke. Het geel/zwart zijn de clubkleuren van Vitesse en het blauwe van Agovv. Samen is het de Gelderse vlag.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 juni 2005 @ 11:26:47 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27538426
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 05:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dat is juist het leuke. Het geel/zwart zijn de clubkleuren van Vitesse en het blauwe van Agovv. Samen is het de Gelderse vlag.
ja zover was k ook al wel
DeLuna vindt me dik ;(
pi_27538461
Lijkt wel op het uittenue van RKC, feit blijft dat de shirts van Quick erg oke zijn.
That's all folks!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:02:27 #291
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27610939
Hier een volledig tenue met sponsor:

Gek genoeg is het uitshirt nu ook met kraag.

Keepershirts: Wapenaar vroeg speciaal om roze.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:40:31 #292
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_27617238
ik heb me seizoenskaart maar opgezegd
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:54:11 #293
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_27621220
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:40 schreef dramslag het volgende:
ik heb me seizoenskaart maar opgezegd
Vanwege de shirts?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:27:33 #294
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_27622210
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:54 schreef WebForce het volgende:

[..]

Vanwege de shirts?
Ik hoop van niet, lijkt me ook niet, denk eigenlijk dat er wel weer meer seizoenkaarten worden verkocht dan vorig jaar
Maximaal 4 regels
pi_27626243
Naar alle waarschijnlijkheid (en uit betrouwbare bron gehoord) blijft Amanuel Isa nog zeker een jaar bij Excelsior'31 en gaat hij nog (want je weet maar nooit) niet naar Vitesse.
That's all folks!
pi_27654619
Amoah scoort de winnende tegen Burkina Faso en houdt de WK hoop voor Ghana levend
pi_27664711
Dank je Vaduz..

Als hij nog een jaar bij exelsior 31 blijft ben ik bang dat hij niet echt verder zal komen vanwege zijn leeftijd. Maar je weet het natuurlijk nooit.

(Wie gaat er een mooie nieuwe op maken??)
  maandag 6 juni 2005 @ 07:52:19 #298
26251 Eilanden
pi_27664988
Wapenaar is inderdaad altijd kieskeurig met z'n shirtjes ... bij Utrecht liet 'ie zijn shirts ook altijd speciaal in Engeland maken
pi_27676393
quote:
Op maandag 6 juni 2005 05:30 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dank je Vaduz..

Als hij nog een jaar bij exelsior 31 blijft ben ik bang dat hij niet echt verder zal komen vanwege zijn leeftijd. Maar je weet het natuurlijk nooit.

(Wie gaat er een mooie nieuwe op maken??)
Met als titel Stijn A Grande Vitesse?
www.thuisuiteten.nl
pi_27699554
Hmmms de titel nog geen idee..

misschien wel.. [Centraal Vitesse #12] Vechten, Intimidatie, Trots, Eenheid, Spaning, Sensatie, Eer

Duidelijk ik heb werkelijk geen idee
pi_27714802
Dat gaat niet passen.

Vitesse, the Dutch Crazy Gang

Ook aardig. Subtiele verwijzing naar Wimbledon destijds, lijken ze wel wat op.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')