Dat ben ik niet vergeten maar ik dacht dat je het daar niet over had omdat je alleen dat stukje over de jaren '90 quotte. Die 16de plek wordt trouwens duidelijk omschreven op wikipedia.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zo oud is dat stukje helemaal niet. Overigens vergeet jij even dat Vitesse 14 en 16de is geworden een paar jaar geleden. Maar voor de jaren negentig klopt het aardig. Het verbaasde me zelfs.
quote:HOOFDSPONSOR VOETBAL ACADEMIE GEPRESENTEERD
In de perskamer van Vitesse is maandagmiddag de hoofdsponsor van de Vitesse AGOVV Voetbal Academie gepresenteerd. ROC Rijn IJssel zal de komende twee seizoenen op de shirts van de jeugdelftallen prijken. Tegelijkertijd werd door Jan Streuer en Ted van Leeuwen de Academie officieel gelanceerd.
Bovenbouw en onderbouw
”Na negen maanden draagtijd en jaren van filosoferen is het vandaag een bijzondere dag. Twee clubs die met één opleiding starten: de Vitesse AGOVV Voetbal Academie is een feit!” Zo opende technisch directeur van AGOVV, Ted van Leeuwen, met trots de persconferentie over de gezamenlijke voetbalopleiding. “De Vitesse AGOVV Voetbal Academie wordt een concentratie van talent en een op maat gesneden opleiding. Wij zijn blij met Vitesse te kunnen samenwerken, een club die de laatste tien jaar vele successen behaald heeft met de jeugdopleiding. Vitesse is de top in de bovenbouw (>12 jaar) van het jeugdvoetbal en samen met AGOVV, sterk in de onderbouw (>8 jaar) staat er een topleiding in Midden-Nederland.”
Topspelers brengen
Jan Streuer, manager voetbal van Vitesse: “De Vitesse AGOVV Voetbal Academie is een vereniging die los staat van de moederverenigingen Vitesse en AGOVV. Met AGOVV hebben wij een hele goede partner en ook de KNVB heeft ons vanaf het eerste moment voor de volle honderd procent gesteund. De combinatie FC Twente en Heracles was de eerste, Vitesse en AGOVV zijn de tweede. Ik denk dat in de komende jaren nog veel meer zullen volgen. Wat wij voor ogen hebben met de opleiding is meer kwaliteit in plaats van kwantiteit. In totaal komen er zeven elftallen en in totaal ongeveer 115 spelers. We willen maatwerk leveren en topspelers brengen richting het eerste elftal. De noodzaak daarbij is dat alle teams op het hoogste niveau actief zijn. Op dit moment is dat zo en daar zijn we zeer content mee.
Overzicht van de trainers
Vitesse/AGOVV A1: Pascal Jansen
Vitesse/AGOVV B1: Jan Jongbloed
Vitesse/AGOVV C1: Leo van der Kraats
Vitesse/AGOVV D1: Jerry Cooke
Vitesse/AGOVV D2: Patrick Baltus
Vitesse/AGOVV D3: Pascal de Bruin
Vitesse/AGOVV E1: Jos Dietrich
Hoofd Opleidingen: Pascal Jansen
Coördinator scouting: Sjaak van den Helder
Keeperstrainers: Abe Knoop (coördinator), Raimond van der Gouw, Jeroen Gerritsen en Harald Wapenaar
ROC Rijn IJssel
'Op een bijzonder dag, bij een bijzonder club, hoort een bijzondere stap'. Met die woorden werd het ROC Rijn IJssel gepresenteerd als hoofdsponsor van de Vitesse AGOVV Voetbal Academie. "Met trots zit achter de tafel. Trost ben ik dat wij de Vitesse AGOVV Voetbal Academie, een echt opleidingsinstituut, mogen sponsoren", aldus Dorothe Lamers van het ROC Rijn IJssel. "Met de overeenkomst willen de reeds aanwezige stewardopleiding intensiveren. Zo willen wij niet alleen bij Vitesse, maar ook op Papendal plaatsen creëren en studenten opleiden."
En de nieuwe shirts:
Bron: Vitesse.nl, laatste twee foto's jeugd.vitesse.org
quote:Een 'Rembrandt' voor Van Deinsen
Vitesse heeft zaterdagmiddag afscheid genomen van Jan van Deinsen. De vertrekkende assistent-trainer kreeg een prachtig cadeau van de spelersgroep, na de oefenwedstrijd bij vierdeklasser Arnhemia: 1-10. Een ingelijste foto van hemzelf, geconcentreerd kijkend naar een wedstrijd van Vitesse. Om de foto heen staan alle handtekeningen van de spelers van de hoofdselectie. Niet zonder trots showde Jan van Deinsen zaterdag het geschenk, dat de voetballers van Vitesse voor hem hadden meegenomen naar het veld van Arnhemia. "Deze krijgt thuis een mooi plekje naast de andere Rembrandts", zei Van Deinsen met de hem kenmerkende humor.
Na een seizoen stapt Van Deinsen al weer op bij de Arnhemse subtopper, waar Pieter Huistra de nieuwe assistent wordt van hoofdtrainer Edward Sturing. Het verhaal van Van Deinsen blijft merkwaardig. De spelers lopen weg met de voormalige Feyenoorder, getuige ook het presentje. Sturing wilde graag verder met zijn assistent, maar Van Deinsen haakte af uit onvrede over de aanbieding van de clubleiding. "Vitesse heeft nog enkele keren geprobeerd opnieuw met mij te praten", zegt Van Deinsen zaterdag na de oefenwedstrijd ter gelegenheid van de opening van het clubhuis van Arnhemia. "Maar ik wilde niet praten." Hij had niet het goede gevoel bij de aanbieding van Vitesse, verklaarde Van Deinsen al eerder. Maar heeft hij spijt van zijn keuze, nu de breuk daadwerkelijk plaatsheeft?
Nee. Want: "Het is zoals het is. Ik doe wat ik denk dat ik voor mijn gevoel moet doen. Mijn gevoel is het kompas waarop ik altijd heb gevaren. En dat heeft me altijd de goede weg opgestuurd. Ik doe geen concessies aan mijn eigenwaarde. Ik wil bij het scheren niet tegen een kloon van mezelf aankijken in de spiegel." De prangende vraag is waar Van Deinsen een gevolg gaat geven aan zijn trainersloopbaan. "Ik heb nog niets voor volgend seizoen", zegt Van Deinsen. Echt prettig is die onzekerheid niet. "Ik had liever wat gerustellender op vakantie gegaan." Hij staart zich niet blind op het betaalde voetbal. De gewezen trainer van de hoofdklassers Babberich en Achilles'29 kan zomaar weer opduiken in het amateurvoetbal. "Amateurs of profs, dat interesseert me niets", aldus Van Deinsen. "Ik vind het voetbal leuk. Daar gaat het om."
Van Deinsen zat zaterdag als hoofdverantwoordelijke op de bank van Vitesse. Edward Sturing ontbrak, aangezien de hoofdtrainer herstellende is van een geslaagde heupoperatie. De wedstrijd tegen zondag vierdeklasser Arnhemia had bijzonder weinig om het lijf. Om uiteenlopende redenen ontbraken negen spelers bij de profs: Ruud Knol, Richard Knopper, Michael Jansen, Aleksandar Rankovic, Igor Gluscevic, Stijn Schaars, Matthew Amoah, Abubakari Yakubu en Purrel Fränkel.
Zo kregen de ruim tweeduizend toeschouwers op het zonverwarmde en snikhete sportpark de Bakenhof jongelingen als Stanley Tailor, Theo Groeneveld, Abdel Haouli, Onur Kaya en Tim de Meersman aan het werk te zien. Kaya, een A-junior die zich komend seizoen bij de hoofdmacht voegt, zorgde voor het hoogtepunt van de avond. Zijn fraai verzilverde vrije schop was de zevende treffer van Vitesse. Daarvoor had reservedoelman Gino Coutinho al een strafschop mogen nemen en benutten.
Arnhemia-Vitesse 1-10 (0-3).
0-1 Hersi, 0-2 Haouli, 0-3 Rojer, 0-4 Rojer, 0-5 Coutinho (strafschop), 0-6 Benson, 0-7 Kaya, 0-8 Hersi, 0-9 Hersi, 0-10 De Meersman, 1-10 Hamdaziz.
Arnhemia: Klotz; Tahir, Frank Lentjes, Vleeming, Peter Lentjes; Vos, Van de Heuvel, Fernandez; Hamdaziz, Harteman en Janssen.
Vitesse: Wapenaar. (46.Coutinho); Vreven. (46.Groeneveld), Van den Berg. (46.Tailor), Dingsdag, De Meersman; Dors, Hersi, Janssen. (46.Kaya); Haouli, Benson en Rojer.
Dat is juist het leuke. Het geel/zwart zijn de clubkleuren van Vitesse en het blauwe van Agovv. Samen is het de Gelderse vlag.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:54 schreef rubbereend het volgende:
k vind t ook niet mooi en om nou weer met de gelderse kleuren te gaan lopen![]()
ja zover was k ook al welquote:Op woensdag 1 juni 2005 05:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Dat is juist het leuke. Het geel/zwart zijn de clubkleuren van Vitesse en het blauwe van Agovv. Samen is het de Gelderse vlag.
Ik hoop van niet, lijkt me ook niet, denk eigenlijk dat er wel weer meer seizoenkaarten worden verkocht dan vorig jaarquote:
Met als titel Stijn A Grande Vitesse?quote:Op maandag 6 juni 2005 05:30 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dank je Vaduz..
Als hij nog een jaar bij exelsior 31 blijft ben ik bang dat hij niet echt verder zal komen vanwege zijn leeftijd. Maar je weet het natuurlijk nooit.
(Wie gaat er een mooie nieuwe op maken??)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |