abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26103121
Ik denk dat Vitesse de centen wel heeft Methodmich, anders hoef je natuurlijk niet te gaan praten lijkt me.

Verder komt er eindelijk een uitspraak in de zaak Aalbers. Van de 17 zaken zijn er al 14 geseponeerd. De drie zaken die nog open staan zullen 14 en 15 April behandeld worden.

De 3 zaken die behandeld gaan worden:

Zaak: Pierre van Hooijdonk
Wanneer: medio 1999
Inhoud: Vitesse koopt aanvaller Pierre van Hooijdonk van Nottingham Forrest. Van Hooijdonk bedingt een miljoen gulden (450.000 euro) tekengeld. Hij wil dat dat bedrag in Engeland wordt uitgekeerd, omdat hij daar minder belasting hoeft te betalen dan in Nederland. Vitesse verhoogt het transferbedrag aan Nottingham Forrest, dat de 450.000 euro van Van Hooijdonk moet betalen.
Beschuldiging: Belastingontduiking. De 450.000 euro had in Nederland aan Van Hooijdonk moeten worden betaald. De fiscus is nu geld misgelopen.
Verweer Aalbers: Constructie is legaal en gebruikelijk in de voetbalwereld. Het was een driepartijenovereenkomst, waarbij door Nottingham een vertrekpremie (sign off fee) zou worden betaald. Dat is normaal in Engeland. De rechter moet bepalen of dat juist is.

Zaak: Dejan Curovic
Wanneer: medio 1994
Inhoud: Vitesse trekt spits Dejan Curovic aan van het Joegoslavische Partizan Belgrado. Omdat Joegoslavië dan nog onder een economische boycot valt, wordt een Cypriotisch bedrijf van de bestuursleden Karel Aalbers en Herman Veenendaal als tussenstation gebruikt.
Beschuldiging: Ontduiking van de economische boycot
Verweer Aalbers: De handelwijze is gecheckt bij justitie en het ministerie van Economische Zaken.

Zaak: Nikos Machlas
Wanneer: voorjaar 1998
Inhoud: Nadat de Griekse spits Nikos Machlas Europees topscorer is geworden, bedingt hij een contractverbetering. Machlas gaat een miljoen gulden (450.000 euro) verdienen. Dat bedrag bestaat deels uit salaris en deels uit de opbrengst van de merchandise.
Beschuldiging: Belastingontduiking. Merchandise is salaris, daarover moet belasting worden betaald en dat is niet gebeurd.
Verweer Aalbers: Vitesse heeft de imagorechten overgedragen aan Nikos Machlas, zodat hij ze kon exploiteren. Machlas moet over die inkomsten belasting betalen, niet Vitesse. De afspraken met Machlas waren volstrekt helder: een salarisverhoging enerzijds en anderzijds een percentage bij doorverkoop alsmede realisatie van één miljoen gulden (450.000 euro) van imagorechten.
pi_26159551
Yakubu tekent donderdag een contract wat hem langer aan Vitesse bindt, aldus iemand op het Vitesseforum
Zou goed nieuws zijn
pi_26187574
quote:
VITESSE CONTRACTEERT ESAJES
Vitesse is dinsdag 12 april een driejarig contract met Etienne Esajes overeengekomen. In de Vitesse Nieuwsbrief werd dinsdagavond de overgang van de speler van Jong Ajax naar Vitesse bekendgemaakt.

Manager Voetbal Jan Streuer: " Esajes is talentvol, technisch vaardig, snel en hij beschikt over een prima mentaliteit. Een publieksspeler bovendien die op zijn positie als linkerspits voor het nodige vermaak zal gaan zorgen. Uiteraard moet hij zich nog bewijzen, maar we zien in hem een speler voor de toekomst. De nabije toekomst of iets verder weg, dat hangt van zijn ontwikkeling af."

(Bron: vitesse.nl)
pi_26198017
Veel plezier ermee. Kon bij Ajax nooit echt uitblinken, ik hoop voor Vitesse dat ie wat kan laten zien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26198298
We zullen zien wat het wordt, volgens mij heeft hij nooit echt de kans gehad bij Ajax. Ik ken hem niet echt om eerlijk te zijn.

Vandaag is bekend geworden dat Pieter Huistra assistent trainer wordt bij Vitesse en dus Jan van Deinsen opvolgt.

Morgen zal waarschijnlijk duidelijkheid komen over Yakubu.

Financieel gaat het er ook goed uit zien bij Vitesse. Volgend jaar mogen we van de KNVB een tekort van 1 miljoen hebben. Paul van der Kraan meldt nu al dat ze op zo'n 8 ton uitkomen. Alles lijkt Vitesse eindelijk weer eens mee te zitten.
pi_26198928
Esajas is een dribbelaar zonder mentaliteit, om hem eenvoudig te omschrijven.
www.thuisuiteten.nl
pi_26199390
En hoe moet ik die mentaliteit opvatten?? Mentaliteit ontbreekt als teamspeler of Mentaliteit ontbreekt om te willen winnen??

Hoevaak heb je hem zien spelen trouwens Methodmich??
pi_26199466
Beiden eigenlijk, geen echte knokker, beetje een mooi-weer-voetballer.

En ik zie veel van Jong Ajax en daar viel ie me nooit echt zeer positief op. Als hij zijn dagen heeft, kan je veel aan hem hebben. Ik denk dat Fred Benson jullie op termijn meer zal bekoren.
www.thuisuiteten.nl
pi_26199567
Ok bedankt voor de info Methodmich.

Hopenlijk kan Benson ons spoedig bekoren. Een goede spits ontbreekt nog steeds bij Vitesse.
pi_26202255
Leuke voetballer als je 3-0 voor staat...

Over twee jaar zit hij bij RKC of de Graafschap, voorspel ik alvast.
  woensdag 13 april 2005 @ 20:26:14 #61
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_26203972
afwachten, ik hoop het niet iig
Maximaal 4 regels
pi_26204045
Streuer is erg lovend over hem, maargoed, dat zegt natuurlijk ook niet alles.
We zullen wel zien, misschien leeft hij wel helemaal op bij Vitesse
pi_26214101
Vandaag zal meer bekend worden over Yakubu. Worden alle hindernissen genomen vandaag en tekent hij of komen we er niet uit en kunnen andere clubs zich gaan melden??

Als we hem kunnen halen heeft Vitesse een PRIMA aankoop gedaan naar mijn inziens!
pi_26225964
Hij heeft voor drie jaar getekend!
quote:
ARNHEM - Vitesse heeft Abubakari Yakubu voor drie seizoenen gecontracteerd.

De Arnhemse club had tot 15 april om de Ghanese middenvelder over te nemen van Ajax. Dit seizoen is Yakubu nog gehuurd van de Amsterdamse club. Vitesse heeft binnen twee weken de transfersom van 750.000 euro rondgekregen en daarom is de club nu eigenaar van de speler.

Mogelijk kan Vitesse Abubakari Yakubu nu met winst doorverkopen. Hij staat op de lijst van PSV, maar Mark van Bommel en Johann Vogel vertrekken. Ook de Franse kampioenj Olympique Lyon is geïnteresseerd in de Ghanees, die een sterk seizoen doormaakt bij Vitesse.

Bron: RTV Gelderland
pi_26226524
Goed nieuws voor Vitesse!!! De 'crazy gang' van de HCE!
www.thuisuiteten.nl
pi_26227580
Dat bericht was te vroeg en niet correct.

Yakubu heeft nu wel getekend en maar liefst voor 4 jaar zover mij gemeld is.
pi_26229486
4 jaar dus inderdaad, bevestigd nu. Nog beter!
pi_26229530
Nou, alsjeblieft
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_26229587
goede voetballer voor Vitesse
pi_26230713
yakubu is een belangrijke speler inderdaad, zeker als vites volgend jaar europees gaat. Met het aanblijven van Yakubu zijn de overlevingskansen alweer wat vergroot.
pi_26245755
Geen Janssen, geen van den Berg, geen Knopper...

Dat zal dus wel 2-1 voor Vitesse worden
pi_26256187
Seizoen voor Knopper is waarschijnlijk voorbij...
pi_26256320
oei 1 van de betere van Vitesse
pi_26256334
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:11 schreef ASroma het volgende:
yakubu is een belangrijke speler inderdaad, zeker als vites volgend jaar europees gaat. Met het aanblijven van Yakubu zijn de overlevingskansen alweer wat vergroot.
En kunnen ze punten pakken voor Nederland
pi_26256344
Waar haalt Vitesse eigenlijk het geld voor Yakubu vandaan? Ik denk niet dat de collecte 750.000 euro heeft opgeleverd.
That's all folks!
pi_26256603
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Waar haalt Vitesse eigenlijk het geld voor Yakubu vandaan? Ik denk niet dat de collecte 750.000 euro heeft opgeleverd.
quote:
Vitesse is zelf niet in staat geweest de transfer van Abubakari Yakubu te bekostigen. Algemeen directeur Paul van der Kraan: "Dit is grotendeels mogelijk gemaakt door de Stichting Spelersfonds en de Vrienden van Vitesse. Het is fantastisch om te zien zij hun nek uitsteken voor deze club." (Vitesse.nl)
pi_26256863
Oke, had ik even verder moeten kijken.
That's all folks!
pi_26266763
Voor die vrienden moeten ze een standbeeld oprichten.

Aalbers overwoog zelfmoord, hoorde ik gisteren. Toch tragisch hoe dat allemaal gelopen is met die man.
www.thuisuiteten.nl
pi_26266784
quote:
Op woensdag 13 april 2005 19:16 schreef gras het volgende:
Leuke voetballer als je 3-0 voor staat...

Over twee jaar zit hij bij RKC of de Graafschap, voorspel ik alvast.
Alle jeugdigde Ajax-afdankertjes gaan naar RKC. Ferdi Elmas was bij Ajax A1 een van de mindere goden en speelt nu zelfs regelmatig in de HCE.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26267122
Het is nu wel een hele enclave geworden ja... Didi Longuet (die men overigens ooit als zeer groot talent zag), Serginho Greene, Michael Krohn-Dehli, Nick van der Velden, Randy Rustenberg, Jerold Promes, Ferdi Elmas, tijdelijk Thomas Vermaelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_26267811
RKC ziet het wel goed, die jongens komen niet voor niks bij Ajax weg en vechten voor een plek op het hoogste niveau.
That's all folks!
pi_26268447
Zo... zometeen maar eens richting Arnhem, tot vanavond!
pi_26315786
Vitesse is denk ik kansloos voor europees voetbal met Psv en Ajax in de laatste 5 wedstrijden.
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_26324573
PSV en Ajax zijn wel de wedstrijden waar iedereen er 200 procent voor gaat. Ajax thuis moeten sowieso punten te pakken zijn, en tegen PSV zonder Cocu en met het oog op de CL misschien een stuntje...?
  woensdag 20 april 2005 @ 19:43:10 #85
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_26383372
"Knopper voor 4-6 weken uitgeschakeld"

Dat is toch een tegenvaller. Maar vooral geen overhaaste beslissingen maken.
Maximaal 4 regels
pi_26383729
Was al duidelijk dat het seizoen over was voor hem. Hopen dat 'ie goed herstelt en weer lekker fit aan het nieuwe seizoen zal beginnen
pi_26391790
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:47 schreef brighton het volgende:
en tegen PSV zonder Cocu en met het oog op de CL misschien een stuntje...?
Mwah die kunnen nu tegen Vites kampioen worden. Die willen dat vast wel graag afmaken zaterdagavond.
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_26392994
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:00 schreef mat_herben het volgende:

[..]

Mwah die kunnen nu tegen Vites kampioen worden. Die willen dat vast wel graag afmaken zaterdagavond.
Ik mag het hopen.
pi_26395744
Aan de andere kant ze hebben diep moeten gaan gisteren. En met Milaan voor de boeg vraag ik me af of ze er wel 100% voor zullen gaan.
pi_26406447
Inderdaad, kampioen wordt PSV toch wel. De huldiging is toch pas 8 mei, dus ze kunnen zaterdagavond best een beetje rustig aan doen
pi_26490762
Nou Vitesse gaf dus niet thuis. PSV dan maar feliciteren.

Begin me af te vragen waar de instelling van dit seizoen is gebleven. We maken van de tegenstanders die onder ons stonden gewoon concurrenten.

De volgende wedstrijd Vitesse - RKC en dat zal de strijd om de 7e plaats worden. En nog niet zo lang geleden stonden we nog 5 punten los op de 5e plaats.

Hopelijk zet deze lijn zich niet door!!
pi_26499912
Grootste nadeel is natuurlijk dat nu de blessures en schorsingen hun tol gaan eisen in de kwantitatief dunne selectie. Gevolgen van het beleid, dat is jammer.
www.thuisuiteten.nl
pi_26512914
Ach meer middelen hebben we niet. Dus of het jammer is van dit beleid nee.

De inzet bij de spelers neemt af en Vitesse lijkt een beetje uitgebust. En dat vind ik jammer. Met meer inzet hadden we toch wat meer punten kunnen hebben de laatste wedstrijden.

Maar ja we hebben lang mee mogen strijden om de europese plekken. Win je Tegen RKC dan kan het wel weer eens spannend worden bovenin, afhankelijk van de andere uitslagen, en zie ik nog steeds mogenlijkheden voor europees.
pi_26522815
Het beleid is niet jammer, maar de gevolgen er van zijn nu jammer. Al met al is het wellicht meer dan velen vooraf dachten.
www.thuisuiteten.nl
pi_26525826
Beleid is prima. Zouden veel clubs een voorbeeld aan kunnen nemen!
pi_26537153
Het beleid is dit jaar zeker goed geweest. Veel goede transfervrije spelers gehaald. Dat met de financiele melaise die we hadden. Nee over het beleid ben ik dit jaar zeer zeker tevreden. Hopelijk zet deze lijn zich door, zodat ook volgend jaar weer een mooi jaar kan worden.

Het ziet er naar uit dat de negatieve spiraal definief is doorbroken!
pi_26566386
quote:
Nog geen uitspraak in zaak-Aalbers

ARNHEM - De rechter heeft donderdag nog geen uitspraak gedaan in de zaak tegen Karel Aalbers, de oud-voorzitter van Vitesse die verdacht wordt van fraude en/of belastingontduiking bij de transfer van spelers.
De rechter vindt het onderzoek niet compleet. Hij wil enkele getuigen laten horen, voor de zaak op 26 mei weer voor zal komen.

Het gaat om Aalbers' zakencompagnon Harald Klap, Alexandros Moukas (zaakwaarnemer van Nikos Machlas) en de toenmalige algemeen directeur van Vitesse, Rein Papenburg.

Bron: Omroep Gelderland
4 jaar onderzoek en nog niet volledig, een blunder van het OM in deze zaak.
pi_26619959
Voetballiefhebbers kijken maandagavond:
quote:
Karel Aalbers te gast in Barend en Van Dorp

Oud-voorzitter Karel Aalbers is maandag 2 mei te gast in Barend en Van Dorp. Volgens RTL 4 TT komt Karel Aalbers samen met zijn Advocaat Gert-Jan Knoops praten "over zijn nieuwe plannen bij Vitesse." Barend en Van Dorp wordt maandag op RTL 4 uitgezonden en begint om 22.50 uur.
Frits had het over groot nieuws, dus dat belooft wat. Ik hoop nog altijd dat hij terugkomt.
pi_26645247
En we blijven hopen en dromen over Europees voetbal.

Methodmich lijkt zijn voorspelling waar te gaan maken met zet Vitesse op 6 al blijf ik toch stiekem hopen op plaats 5. Hopelijk tegen Utrecht uit ook weer 3 punten.
pi_26663652
DUET GROUP doet bod op Gelredome en Vitesse
--------------------------------------------------------------------------------
De Duet Group Sport and Entertainment Ltd. te Londen heeft zaterdag 30 april jongstleden bij de gemeente Arnhem een bod op het multifunctionele stadion Gelredome uitgebracht. De bieding bedraagt ¤ 24.000.001 (vierentwintig miljoen en één euro). Het bod is gedaan onder de opschortende voorwaarde dat ook aan Vitesse en de exploitatie van Gelredome een nieuwe toekomst kan worden gegeven. Duet Group wil daartoe de aandelen van Vitesse en Gelredome overnemen. Voor de totale operatie (Gelredome en Vitesse) is een bedrag beschikbaar van ¤ 50.000.000 (vijftig miljoen euro). Voor het schuldenvrij maken van Vitesse en de exploitatie-maatschappij Gelredome en/of investeringen is derhalve een bedrag van ¤ 26.000.000 beschikbaar.
Behalve met genoemde investeringen wil de Duet Group de financiële toekomst van Vitesse en Gelredome extra veilig stellen door een hoofdsponsor voor Vitesse te arrangeren. Duet denkt een verbintenis te kunnen realiseren met een looptijd van zeven jaar met een jaarlijkse sponsorbijdrage van acht miljoen euro per jaar. Inmiddels is men met drie kandidaten over een dergelijk contract in gesprek.

Met de genoemde investering van ¤ 50 miljoen wil de Duet Group een complete en structurele oplossing bieden voor zowel club als stadion: als de aanbiedingen van Duet worden geaccepteerd zijn zowel Vitesse als Gelredome in één keer schuldenvrij, komen de beide organisaties onder één zelfstandig management en is hun financiële continuïteit gewaarborgd. Er zal geen verlies van arbeidsplaatsen optreden; gezien de ontwikkelingsvisie van Duet Group zal het aantal arbeidsplaatsen eerder toenemen. Benevens het bod op Gelredome treedt de Duet Group binnenkort in overleg met Vitesse en de exploitatiemaatschappij Gelredome.

Als het aanbod van Duet Group wordt aanvaard, keert voormalig Vitesse-voorzitter Karel Aalbers op verzoek van Duet terug als eindverantwoordelijk bestuurder van Vitesse en Gelredome.

In de structuur die de Duet Group en Aalbers voor ogen hebben komt het bestuur van club en stadion in één hand, een belangrijke voorwaarde voor succes volgens zowel Duet als Aalbers. De huidige Stichting Betaald Voetbal Vitesse Arnhem blijft in stand. In deze stichting zijn de clubnaam en –kleuren, het clublogo, de licentie, het eeuwigdurend speelrecht in Gelredome etc. ondergebracht. Dat blijft zo. In de nieuwe situatie wordt de stichting een preferent aandeel aangeboden.

Een dergelijke opzet gevoegd bij de kwaliteiten van een accommodatie als Gelredome biedt een fundament op basis waarvan structureel topvoetbal en topentertainment in het oostelijk deel van Nederland kan worden gerealiseerd.

Daarbij speelt ook de verdere ontwikkeling van Gelredome een rol: Duet Group heeft inmiddels concrete plannen voor de realisatie van een hotel en onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een congrescentrum in Gelredome.

Met het complete aanbod kan de draad weer worden opgepakt die na de bestuurscrisis van 2000 moest worden losgelaten. Als club en stadion zijn verlost van schulden en de inkomstenstroom substantieel wordt vergroot zal de publieke belangstelling weer toenemen, worden gemakkelijker sponsors aangetrokken en kunnen meer tv-gelden worden gerealiseerd. Dit zal volgens Duet en Aalbers niet het geval zijn als alleen het stadion wordt verkocht en het niet in één organisatie wordt gebracht met Vitesse, omdat daarmee de inkomstenstroom voor de club structureel en drastisch wordt beperkt. Nieuwe financiële problemen voor Vitesse zijn dan een onvermijdelijk gevolg.

De Duet Group en Aalbers denken met hun aanbieding Vitesse, Gelredome én de Arnhemse regio een dienst te bewijzen. Aalbers: “Mijn vertrek destijds heeft alleen maar verliezers opgeleverd. De gemeente Arnhem heeft alles gedaan om het tij te keren, maar men kan er geen geld in blijven pompen. Er is behoefte aan een échte oplossing: bestaande uit een forse financiële injectie, een goed werkbare structuur, alsmede een samenkomst van alle beschikbare know how op het gebied voetbal, entertainment en marketing. Alleen dan ontstaat een organisatie die blijvend op eigen benen kan staan en die zowel het voetbal als het entertainment op een hoger plan kan brengen. Duet Group biedt een totaaloplossing, maar het is de Arnhemse politiek die beslist”, aldus Aalbers.

----------------------------------

De soap continues!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')