Ik heb liever dat ze het rustig op hun gemak doen, dan zsm. Dan is de kans dat het fout gaat alleen maar groter.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:19 schreef PostManBart het volgende:
Err had ze dus pas gisteren en was één van de eerste. Ik was enkele uren later en ik had ze zaterdag al, erg vreemd.
Dat is laat. Ik heb op 30 juni al diploma-uitreiking (waardoor ik de eerste dag van Werchter moet missen).quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:52 schreef greatgonzo het volgende:
trouwens wel leuk.
7 juli heb ik eerst diploma uitreiking (als het afstuderen tenminste allemaal goed gaat), en dan s'avonds naar Coldplay
Mijn diploma-uitreiking is op 6 juli........ Heb ik even mazzel!quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:52 schreef greatgonzo het volgende:
trouwens wel leuk.
7 juli heb ik eerst diploma uitreiking (als het afstuderen tenminste allemaal goed gaat), en dan s'avonds naar Coldplay
http://www.3fm.nl/page/winnen/78quote:Win kaarten voor de Popsecret met Coldplay!
Coldplay is niet meer weg te denken uit de hedendaagse popmuziek. Met singles als 'Trouble' en 'Clocks' heeft de band een groot aantal fans gekregen. Na een jaartje rust is de groep weer terug met een nieuw album (titel: X&Y) en een daarbij behorende toer. Op 7 juli vindt je ze in het Gelredome.
Maar dankzij 3FM krijg jij de kans om de mannen exclusief en intiem te horen. 3FM presenteert namelijk samen met BNN en platenmaatschappij EMI een exclusief Popsecret concert van Coldplay op een geheime locatie! Dit deden we al eerder met artiesten als Alicia Keys en Robbie Williams en dit zijn geweldige shows geworden, dus zorg dat je erbij bent! Kaarten zijn niet te koop, je kunt ze alleen winnen bij 3FM.
meegedaanquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:51 schreef calvobbes het volgende:
Pssssttt....
[..]
http://www.3fm.nl/page/winnen/78
goeie actiequote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:51 schreef calvobbes het volgende:
Pssssttt....
[..]
http://www.3fm.nl/page/winnen/78
Talk heb ik al , best een lekker nummer , zodra ie begint weet je meteen dat het Coldplay isquote:Op maandag 4 april 2005 10:32 schreef err het volgende:
Nieuwe album
[afbeelding]
As you will already know Coldplay's new album X&Y will be released on 6th June, preceded by the single Speed Of Sound on 23rd May.
The follow up to 2002’s Brit and Grammy award winning ‘A Rush Of Blood To The Head’, X&Y was recorded over the past year at studios in the UK and USA and has been produced by Danton Supple (Morrissey, Elbow), Ken Nelson (Badly Drawn Boy, Kings of Convenience) and the band.
You will be the first people in the world to see the new album artwork, in the top right of your screen.
We can now reveal the tracklisting for the album is as follows:
1. Square One
2. What If
3. White Shadows
4. Fix You
5. Talk
6. X&Y
7. Speed of Sound
8. A Message
9. Low
10. The Hardest Part
11. Swallowed In The Sea
12. Twisted Logic
Ja! Ik vind het wel weer typisch een Coldplay voorkantje op een of andere manier... Beetje "geheimzinnig".quote:
als je zoekt langs de bekende wegen is Talk makkelijk te vinden, ik vind het wel leuk om alvast wat te kunnen horen , dat maakt het verlangen naar het nieuwe album alleen maar groter.quote:Op maandag 4 april 2005 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja! Ik vind het wel weer typisch een Coldplay voorkantje op een of andere manier... Beetje "geheimzinnig".
Ben érg benieuwd naar de nieuwe cd, heb er nog niks van helaas...
Ik ben al bezigquote:Op maandag 4 april 2005 10:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
als je zoekt langs de bekende wegen is Talk makkelijk te vinden, ik vind het wel leuk om alvast wat te kunnen horen , dat maakt het verlangen naar het nieuwe album alleen maar groter.
Die natuurlijk wel gewoon word gekocht
Toen ik 'm voor het eerst hoorde dacht ik dat het Kraftwerk was...quote:Op maandag 4 april 2005 10:43 schreef Xlarge het volgende:
Talk heb ik al , best een lekker nummer , zodra ie begint weet je meteen dat het Coldplay is
Ik zou het wel weten als ik moets kiezen tussen Anastacia en Coldplay , daar zou ik niet lang over hoeven denken.quote:Op maandag 4 april 2005 14:57 schreef Krizzol het volgende:
ik wil zo graag naar dat concert, maar ik ben ook al naar anastacia geweest, ik doe wel mee aan prijsvragen zodat ik kaartjes kan winnen..
misscihen als ik een bijbaantje ofzo heb dat ik dan nog ergens kaartjes kan kopen..
Ik zou er zelfs helemaal niet over na hoeven denkenquote:Op maandag 4 april 2005 15:27 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten als ik moets kiezen tussen Anastacia en Coldplay , daar zou ik niet lang over hoeven denken.
nicequote:Op woensdag 6 april 2005 00:04 schreef evert het volgende:
ik heb een kaartje voor het 'secret concert'!
Weet alleen de datum, locatie nog niet bekend!
dat is vandaag toch , rond 17:00 uur in A'dam ?quote:Op woensdag 6 april 2005 00:04 schreef evert het volgende:
ik heb een kaartje voor het 'secret concert'!
Weet alleen de datum, locatie nog niet bekend!
gaaf hoor. Welke bekende nummers speelden ze?quote:Op donderdag 7 april 2005 00:06 schreef Kirke het volgende:
Ben net geweest, ken iemand die kaartjes had gewonnen en ik mocht mee op sleeptouw! Het was ge-wel-dig! Heerlijk om ze weer in de Melkweg te zien (5 jaar geleden heb ik ze daar op Crossing Border gezien), knus en toch groots.
Chris vergat wel eens tekst/gitaargrepen, maar ving het moeiteloos op met een luid "Fuck!" en speelde meteen door. Hij komt er dubbel en dwars mee weg.
*zucht*![]()
Nieuwe nummers waren ook tof, hoewel ik wat meer muzikaal avontuur had verwacht... maar wel errug goed! Ik ga hun nieuwe plaat zeker kopen! Het wordt ergens in juni op BNN uitgezonden, radio en tv. Dan kan iedereen meegenieten!
dat klinkt goedquote:Op donderdag 7 april 2005 14:07 schreef evert het volgende:
de setlist:
Square One
Politik
Speed Of Sound
God Put A Smile Upon Your Face
Warning Sign
X&Y
Yellow
Low
The Scientist
Til Kingdom Come
Clocks
What If
---
In My Place
A Message
Amsterdam
Er was wel veel incrowd, veel radio en EMI mensen. Dus het was niet helemaal alleen voor de echte fans.... misschien om meer airplay te krijgen?quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:03 schreef California het volgende:
Goooodver. Ken ik daarvoor nou iemand met Melkweg-contacten.
veel radio? ja logisch, georganiseerd door BNN en 3FM. logisch dat er veel radio rondliep.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:50 schreef Kirke het volgende:
[..]
Er was wel veel incrowd, veel radio en EMI mensen. Dus het was niet helemaal alleen voor de echte fans.... misschien om meer airplay te krijgen?
veldkaarten waren 19 maart al uitverkochtquote:Op zondag 10 april 2005 01:33 schreef Tourniquet het volgende:
De veldkaarten zijn uitverkocht, maar tribunekaarten nog niet. Te koop bij postkantoren, GWK's en via http://www.ticketmaster.nl
Dat was zeker een ramp ja , ik heb ze gelukkig ook , 4 stuks wel te verstaan .quote:Op maandag 11 april 2005 13:13 schreef Muziekjunkie het volgende:
* Muziekjunkie heeft ook veldkaartjes, na heel veel gedoe met ticketservice.
dat dacht ik eerst ook even. totdat het een paar dagen later opeens zelfs twee keer van mijn creditcard was afgeschreven!quote:Op maandag 11 april 2005 14:13 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dat was zeker een ramp ja , ik heb ze gelukkig ook , 4 stuks wel te verstaan .
Ze zijn alleen nog niet van mijn credit card afgeschreven, ik hoop dat dat een keertje fout gaat en dat ze die vergeten![]()
yep, had hetzelfde. En het was helemaal vreemd omdat mijn kaartjes voor Rockin' Park wel van mijn CC waren afgeschreven en ik die toch echt een dag later had besteld.quote:Op maandag 11 april 2005 17:38 schreef err het volgende:
ik had ze ook direct, maar mijn CC is (vooralsnog) niet afgeschreven
met mazzel is er wat fout gegaan, en heb je gratis kaartjequote:Op maandag 11 april 2005 17:38 schreef err het volgende:
ik had ze ook direct, maar mijn CC is (vooralsnog) niet afgeschreven
voorprogramma Richard Ashcroft,plus guestsquote:Op maandag 11 april 2005 16:56 schreef greatgonzo het volgende:
is trouwens al bekend wat het voorprogramma wordt?
coolquote:Op dinsdag 19 april 2005 18:20 schreef soul114 het volgende:
[..]
voorprogramma Richard Ashcroft,plus guests
bron: http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=643
(kwam het toevallig op graz tegen)
catchy nummer welquote:LISTEN TO SPEED OF SOUND:
Coldplay’s new single ‘Speed Of Sound’ was finally unveiled on Radio1 last night after being hand delivered to Steve Lamacq by Chris and Jonny.
Members of Coldplay.com can now listen to the track in full by logging on to the official site and opening the brand new ‘Coldplayer’. The Coldplayer will be the source of all official X&Y content including videos and interviews.
http://www.coldplay.com/site.php
quote:Coldplay wil U2 voorbijstreven
AMSTERDAM - Het doel van Chris Martin, de zanger van de Britse band Coldplay, is groter te worden dan de Ierse band U2. Martin wil met Coldplay de grootste rockband op aarde worden. Acteur Sylvester Stallone inspireert de zanger dit doel te bereiken.
De voorman van Coldplay vergelijkt zichzelf in een interview met de Amerikaanse held Rocky, gespeeld door Stallone. Martin vergelijkt U2 met de enorme Russische bokser Ivan Drago, gespeeld door Dolph Lundgren, in de boksfilm Rocky IV (1985). In de film is het uiteindelijk Rocky die aan het langste eind trekt en overwint.
Missie
"Waar het om gaat is dat we proberen de beste nummers van de wereld te schrijven. En we proberen zo sterk genoeg te worden om Drago, die U2 is, neer te halen. Dat is onze missie", zegt Martin. De zanger heeft tijdens de opnames van het nieuwe album 'X&Y' een foto van de U2 op de muur van de studio gehangen. De afbeelding moest de zanger tot ongekende creatieve hoogtepunten brengen.
Het album 'X&Y' komt op 6 juni uit en wordt voorafgegaan door de single 'Speed of sound', die op 23 mei verschijnt. De Britse band begint na het uitbrengen van dit album aan zijn grootste wereldtournee ooit. Coldplay speelt op 7 juli in een uitverkocht Gelredome in Arnhem.
tuurlijk , kijk maar eens op marktplaats , kaartjes zat , zelf heb ik er nog 2 over waarop vandaag 140 euro werd geboden ... , maar ik zie ze ook voor minder staan....quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:48 schreef ZeroVince het volgende:
Net Fix You van Coldplay gehoord. Any chance dat er nog kaartjes te koop zijn?
Jaloers!quote:Op donderdag 7 april 2005 14:07 schreef evert het volgende:
de setlist:
Square One
Politik
Speed Of Sound
God Put A Smile Upon Your Face
Warning Sign
X&Y
Yellow
Low
The Scientist
Til Kingdom Come
Clocks
What If
---
In My Place
A Message
Amsterdam
Ze moeten gewoon (bijna) alle nummers spelen van het eerste album + een paar van de andere 2.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ze moeten echt Shiver spelen, in de Gelredome.
hoop dat ze 'mozes' spelen de 7e... wat een lekker nummer is dat....quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:12 schreef evert het volgende:
mozes, wat lekker om te zien! ....etc
Yes!quote:Op zondag 5 juni 2005 16:21 schreef pascalheister het volgende:
Nu op 3FM interview met Chrs Martin en dadelijk nogmaals popsecret
Waar is mijn videorecorder!!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:40 schreef mrkanarie het volgende:
zondagavond, half 10 op mtv is dr ook een concert van Coldplay te zien op tv. Maar X&Y is weer een heerlijke cd hoor!
Hier staat X&Y, de code staat in het boekjequote:Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef mrkanarie het volgende:
ze hadden het trouwens op 3FM over een code ofzoiets in de cover. Het gaat hierbij om dit plaatje:
Iemand die weet wat de betekenis is van deze code?
zanger van The Verve dacht ikquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:50 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
weet iemand eigenlijk al wat er in het voor-programma staat?
Richard Ashcroftquote:
The Verve was goed, maar ik vind de solo albums van Richard Ashcroft een stuk minder.quote:Op donderdag 16 juni 2005 01:51 schreef rubbereend het volgende:
Richard Ashcroftdat zou heel gaaf zijn, die staat hoog op mijn "wil ik graag zien" lijstje.
The Verve was
The Verve was een zeldzaam goede bandquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:58 schreef -jan- het volgende:
[..]
The Verve was goed, maar ik vind de solo albums van Richard Ashcroft een stuk minder.
Ik weet niet of hij ook nummers van The Verve speelt? Dat zou leuk zijn.
ik ken niet zoveel van hem , ik weet wel dat ik 'songs for the lovers' wel een goed nummer vondquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:58 schreef -jan- het volgende:
[..]
The Verve was goed, maar ik vind de solo albums van Richard Ashcroft een stuk minder.
Ik weet niet of hij ook nummers van The Verve speelt? Dat zou leuk zijn.
heb je hem nog liggen?quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:52 schreef calvobbes het volgende:
Iemand nog interesse in één veldkaartje?
Ik ben verhinderd voor 7 juli
Nog wel ja.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:28 schreef remondepemon het volgende:
heb je hem nog liggen?
jup, hoeveel vraag je ervoor?quote:Op maandag 27 juni 2005 00:51 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nog wel ja.
Maar morgen gaat die op Marktplaats.
Tenzij jij 'm wilt hebben.
Dacht dat dit nog niet officieel bevestigd was...maar van mij mag ie komenquote:Op maandag 27 juni 2005 11:07 schreef greatgonzo het volgende:
Richard Ashcroft toch (ex- the Verve)
Kostprijs 43 euro + verzendkosten.quote:Op maandag 27 juni 2005 01:45 schreef remondepemon het volgende:
jup, hoeveel vraag je ervoor?
Netjes.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:51 schreef calvobbes het volgende:
Kostprijs 43 euro + verzendkosten.
zeker netjes!quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:08 schreef remondepemon het volgende:
en nu al binnen. toppie Calvobbes![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:17 schreef pEeDy18 het volgende:
Hehe ik heb mijn kaarten ook al een eeuw. Was #1 van Nederland die ze bestelde. Werd gebeld door MoJo om te verifieren of ik dat wel was. Je moest namelijk tot 11 uur wachten in de presale, maar ik had om 9:30 de link voor Spanje al gepakt, en SP veranderd in NE, waardoor ik mijn kaartjes voor Gelredome kon bestellenMoJo vond het eigenlijk niet zo leuk, maar omdat het maar 1 was mocht het...hehe
Hmm ik hoop dat ze dit ook doen op 7 juli. Bitter Sweet Symphony is een wereldnummerquote:Coldplay geeft Live8 bijzonder tintje
Ze zullen namelijk een duet spelen met ex- Verve zanger Richard Ashcroft op Live8. En welk nummer kunnen ze dan beter spelen dan de wereldhit 'Bitter Sweet Symphony'?
(Bron: YorinFM)
dat lijkt mequote:Op donderdag 30 juni 2005 13:53 schreef Klingon het volgende:
[..]
Hmm ik hoop dat ze dit ook doen op 7 juli. Bitter Sweet Symphony is een wereldnummer
Nee. Nooit problemen gehad met mobiele telefoons.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:17 schreef Hansnr8 het volgende:
Geld dit dus ook voor telefoons?
nee, gaat meer om camera's met redelijke inzoommogelijkheden, een telefooncamera is natuurlijk niks vergeleken met een professionele camera.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:17 schreef Hansnr8 het volgende:
heb het al eerder gevraagd, maar ik heb een telefoon met (video) camera.. krijg ik dit wel mee naar binnen? op site van mojo staat:
4.4 Het is verboden foto-, film- en andere opnameapparatuur mee te nemen naar de plaats waar het evenement plaatsvindt, op straffe van inbeslagname voor de duur van het evenement.
Geld dit dus ook voor telefoons?
hoop dat t de HMH kan evenaren dan zou k al tevreden maar k ben bang dat de grote van de hal wat van de glans van t opreden afhaald.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:03 schreef medman het volgende:
[..]
Can't wait! Dit moet het beste concert van het jaar gaan worden![]()
gaan ze nu doenquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:53 schreef Klingon het volgende:
[..]
Hmm ik hoop dat ze dit ook doen op 7 juli. Bitter Sweet Symphony is een wereldnummer
deuren gaan 5 uur open, en om 1900 begint t voorprogramma neem k aanquote:Op zondag 3 juli 2005 18:23 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
heeft een van jullie enig idee hoe laat het nou echt begint? Of hoe laat je daarzo moet zijn?
Op de kaarten staat alleen maar 19u00
is dat het tijdstip dat de deuren open gaan of begint het voorprogramma dan?
ik denk dat het rond 23:00 uur is afgelopen, hou me er niet aan vast , maar ik denk dat het aardig zal kloppenquote:Op maandag 4 juli 2005 14:21 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
ok thanks voor jullie reacties.
Ik zit eigenlijk nog te twijfelen of ik met de auto ga, of met de trein.
Probleem is, dat ik niet weet tot hoelaat er nog treinen rijden.(aangezien ik niet weet hoelang het duurt).
tweede voorprogramma?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:14 schreef Klingon het volgende:
Weet ook niet hoe laat het is afgelopen, maar als de NS extra treinen inzet (vertrekken allemaal iets na twaalven) dan mag ik aannemen dat je die ook na het concert kan halen. Dus gok ook dat het niet veel later dan half 12 is afgelopen. Iemand enig idee wat het tweede voorprogramma wordt naast Richard Ashcroft? Ben benieuwd.
Bij U2 zijn anders wel twee voorprogramma's, maar U2 is natuurlijk wel een maatje groter dan Coldplay. Met alle respect.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
idd , tweede voorprogamma ?
nog nooit van gehoord
Op Ticketservice:quote:voorprogramma Richard Ashcroft, plus guests
Op Coldplayfans.nl:quote:Coldplay Voorprogramma: plus guests, Richard Ashcroft
Daarnaast, bij alle andere concerten in o.a. Engeland staan ook gewoon twee voorprogramma's (bv. Supergrass/Interpol/Elbow/Doves & Morning Runner etc.) Ik reken dus ook gewoon in het Gelredome op een tweede voorprogramma.quote:Niemand minder dan Richard Ashcroft zal op 7 juli in het voorprogramma staan van Coldplay, dit meldt Mojo. De ex-frontman van The Verve zal waarschijnlijk niet als enige de heren van Coldplay in het Gelredome ondersteunen. Wie er nog meer op 7 juli op het podium zullen verschijnen is nog onbekend.
ja vraag ik me ook af.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:13 schreef rubbereend het volgende:
werkt dat parkeren bij t Gelredome een beetje?
ja mijn probleem met ov terug is ook dat ik dan waarschijnlijk ergens halverwege terug sta, en dat de treinen dan niet meer verder rij.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:07 schreef Thirteen_Senses het volgende:
Ik twijfel ook nog tussen de auto en OV.
Het probleem met OV is dat ik terug waarschijnlijk mijn laatste aansluiting in Utrecht mis.![]()
En dan sta ik dus in Utrecht...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:02 schreef greatgonzo het volgende:
mensen, wat maken jullie je toch ongerust:
Tussen station Arnhem en Gelredome worden pendelbussen ingezet.
Na afloop van het concert rijdt NS een extra trein om 00.08 uur van Arnhem naar Utrecht Centraal en om 00.11 uur van Arnhem naar Zwolle. De extra treinen worden getoond in het reisadvies van Planner Plus.
ja, maar aangezien ik vanaf arnhem richting doetinchem moet, en dan dus nog zelfs voorbij doetinchem....quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:02 schreef greatgonzo het volgende:
mensen, wat maken jullie je toch ongerust:
Tussen station Arnhem en Gelredome worden pendelbussen ingezet.
Na afloop van het concert rijdt NS een extra trein om 00.08 uur van Arnhem naar Utrecht Centraal en om 00.11 uur van Arnhem naar Zwolle. De extra treinen worden getoond in het reisadvies van Planner Plus.
zelfde verhaal hier, maarja k ga gewoon op mn dooie gemak weg na afloop en laat de ergste drukte maar weg zijn dan ga ik wel naar huisquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:29 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik ga ook met de auto...
Rijden lekker op tijd aan, hoop rond een uur of 4 ergens in Arnhem te zijn...
Alleen terug zal wel lang duren, moet vrijdag wel werken
Dus dat is minder...
stoere jongenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:37 schreef Oxymoron het volgende:
Ik ga pas om half 8
tuurlijk is t dak dicht, anders zou je nix aan de lichtshow hebben en daar verwacht k wel wat van, vorige keer in de HMH was datquote:Op woensdag 6 juli 2005 08:44 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hmmz is de Geldredome wel overdekt met zo'n gelegenheden ?
En ik zorg denk ik dat ik mooi op tijd bij het Gelredome ben, dus niet pas om 18.00 uur...
Daarbinnen kan je vast wel ergens hangen en wat drinken
worden afgenomen en je mag ze na afloop weer halen. ZIjn ze vrij streng in. Mobiel mag wel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:02 schreef greatgonzo het volgende:
Weten jullie trouwens wat de Mojo Policy is met digitale camera's in de praktijk?
Op de kaartjes staat wel dat het niet mag, maar worden ze ook echt in beslag genomen?
Ik heb er eigenlijk tijdens mijn vorige "Mojo" concerten niet zo op gelet, had er toen niet een bij me.
Humz ik heb Dance Events van Mojo meegemaakt in de HMH en daar werd er nooit moeilijk over gedaan...quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:12 schreef err het volgende:
[..]
worden afgenomen en je mag ze na afloop weer halen. ZIjn ze vrij streng in. Mobiel mag wel.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:45 schreef vanBoeschoten het volgende:
Nu op radio 3 FM Coldplay + die kerel van The Verve met bitter sweet symphony...
Mogen ze morgen ook wel doen
quote:Popsterren verdringen elkaar in Gelredome
ARNHEM - Toegift, licht aan, publiek Gelredome eruit en daar rijden de vrachtwagens van de volgende artiest alweer binnen. Het is de komende dagen in Arnhem een komen en gaan van sterren.
De gekrijte rondjes op de vloer van Gelredome zijn voor Coldplay, de vierkantjes voor Anastacia en de driehoekjes voor Queen met Paul Rodgers. De voor buitenstaanders mysterieuze tekens geven de plek aan waar lampen en geluidsboxen aan het dak van het stadion komen.
En er komt nogal wat aan het dak te hangen. De Britse band Coldplay (morgenavond in concert) neemt 47 ton mee, de Amerikaanse zangeres Anastacia (vrijdag) 52 en de oude rockers van Queen (zondag) zelfs 71.000 kilo.
De spanning loopt deze dagen langzaam op in het multifunctionele stadion. "Gezonde spanning", zegt directeur Jasper van Amstel. "Je bent maanden met de voorbereidingen bezig en dan komt het moment dat er 35.000 mensen hier op de stoep staan."
Dat het om drie verschillende concerten in korte tijd gaat, maakt het bijzonder. Eerder stond U2 drie keer achter elkaar in Gelredome, Madonna, Bruce Springsteen, Backstreet Boys, Spice Girls twee keer. Tussen een concert van Metallica en de wedstrijd Vitesse-Zwolle zat krap een dag. "We kunnen drie verschillende concerten in vier dagen prima aan", zegt Van Amstel. Wat heet. "We zouden twintig concerten achter elkaar kunnen hebben."
Gisteren is begonnen met de opbouw. De sterren staan allemaal op hetzelfde podium, maar nemen veel eigen apparatuur mee. Het ombouwen begint direct na de laatste toegift van Coldplay. Licht aan, publiek eruit, schoonmakers erin. Volgende artiest!
foto die erbij stond:quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:49 schreef Klingon het volgende:
De Gelderlander van vandaag, op de voorpagina:
[..]
heb je zit of staanplaatsen? als je zitplaatsen hebt hoef je niet beng te zijn dat je achteraan moet staan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:26 schreef autocue het volgende:
Oeh, ik ga er morgen ook heen (), maar ik had nog wel een vraagje...
Rond welke tijd is het verstandig om daar aan te komen? Ik wil aan de ene kant niet twee uur wachten en aan de andere kant vind ik op het laatste moment bij je plaatsje komen ook niets. Bij voorbaat dank voor 't antwoord.![]()
volgens de site rijden er bussen vanaf de parkeerplaatstenquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, paar jaar geleden bij Rammstein waren we echt niet te laat daar en toch moesten we toen al ver weg parkeren en ongeveer 20 a 25 minuten lopen naar 't Gelredome. De parkeervoorzieningen zijn echt bagger!
Toen nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:35 schreef rubbereend het volgende:
volgens de site rijden er bussen vanaf de parkeerplaatstendat mag ik hopen
denk eerder Elst, Lent is bij Nijmegenquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Toen niet. Damn... wat een takke-eind was dat op m'n zere voeten. Het was echt iets van 25 min. We stonden in een durpje vlakbij het Gelredome... Lent ofzo. Damn
Hmm nee Elst was het niet. Hmpf. Ik heb nog wel in Nijmegen gewoond en opgegroeid in Zutphen.. hoe heet dat domme durp nou...quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
denk eerder Elst, Lent is bij Nijmegen
Elden is meer een wijk van Arnhemquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hmm nee Elst was het niet. Hmpf. Ik heb nog wel in Nijmegen gewoond en opgegroeid in Zutphen.. hoe heet dat domme durp nou...
Ik ga het opzoeken. Moment!
* Elden! Dat was het.
gelukkig?quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:50 schreef Dandilion het volgende:
wij hebben zit plaatsen, gelukkig!
Waalbrug over en door blijven rijden, borden volgen en alles komt goedquote:Mijn vriend en ik hebben een hotelletje geboekt in Nijmegen, maar vrienden van ons komen uit Rotterdam ons ophalen in nijmegen, is dat eigenlijk een beetje te doenmet de auto> nijmegen -gelredome?
quote:en weet iemand wat ze allemaal gaan spelen?
ik zou zo graag white shadows en swallowed in sea willen horen.
2 typefoutjes door de haastquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:21 schreef Dandilion het volgende:
jij ni helemal goei nedeeerlans spreccen???
Wij zetten onze auto in een woonwijk in de buurt van Kronenburg. Tien minuutjes lopen max. Vanaf morgen 14.30 uur bij ingang E, met poncho (want volgens mij wordt het kutweer)quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga het opzoeken. Moment!
* Elden! Dat was het.
ik neem aan dat ze IN het stadion wel het dak erop gooien.....quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:47 schreef Klingon het volgende:
[..]
Wij zetten onze auto in een woonwijk in de buurt van Kronenburg. Tien minuutjes lopen max. Vanaf morgen 14.30 uur bij ingang E, met poncho (want volgens mij wordt het kutweer)
is er een beetje goed te parkeren in de woonwijken ni de buurt, dat lijkt me namelijk makkelijker dan die grote parkeerplaatsenquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:47 schreef Klingon het volgende:
[..]
Wij zetten onze auto in een woonwijk in de buurt van Kronenburg. Tien minuutjes lopen max. Vanaf morgen 14.30 uur bij ingang E, met poncho (want volgens mij wordt het kutweer)
MSN? Die bagger gebruik ik niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:33 schreef Devlinsect het volgende:
Dan koop je de kaarten van Err twee posts boven ze. Voeg je hem ff toe in je MSN en spreek je wat af....
Zo damn is dat niet. Waar een wil is...
jij ook alquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:00 schreef Myra het volgende:
Jaaaaaa, vanavond is het zo ver! Ik heb er zin in![]()
wat zij zegtquote:
niet hard dansen dus, of zweet je nietquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:00 schreef Ri-Klain het volgende:
Hij mag alleen niet nat worden, want t is met gewone stift gedaan![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef Ri-Klain het volgende:
ja ja ja jaIk heb er zin in
![]()
Gehuld in deze zelf gemaakte creatie zal ik in het Gelredome aanwezig zijn
[afbeelding]
![]()
mooi figuurtjequote:Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef Ri-Klain het volgende:
ja ja ja jaIk heb er zin in
![]()
Gehuld in deze zelf gemaakte creatie zal ik in het Gelredome aanwezig zijn
[afbeelding]
![]()
Concert gaat door, aldus iemand op colplayfans.nl die naar Gelredome heeft gebeld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Enige kans dat het niet doorgaat vanavond ivm aanslagen Londen?
maar, zoals ook al in een van de reacties staat:quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:09 schreef soul114 het volgende:
[..]
Concert gaat door, aldus iemand op colplayfans.nl die naar Gelredome heeft gebeld.
Tevens staat op colplayfans.nl vermeld dat er een tweede voorprogramma zal zijn!
hoe weet je datquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hmmz, schijnt dat Chris Martin atm nog in Londen is
zoiets hoorde ik ook jaquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef vanBoeschoten het volgende:
5 uur zouden ze richting Nederland gaan heb ik gehoordquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef vanBoeschoten het volgende:
quote:Concert Coldplay gaat door ondanks terreur London
Het centrum van Londen is vanochtend opgeschrikt door een serie terreuraanslagen. In minstens zes metrostations en een dubbeldekbus zijn explosieven ontploft.
In samenspraak met het management en de band is besloten het concert van Coldplay door te laten gaan ondanks deze betreurenswaardige berichten.
Er worden geen extra veiligheidsmaatregelen genomen in Gelredome omdat de reeds bestaande veiligheidsmaatregelen in Gelredome van hoog niveau zijn
...ben benieuwd wat hiervan de invloed zal zijn op het concert. Kan mijns inziens twee kanten op..of het worden een schitterend, persoonlijk en intens concert met triest en/of boze ondertoon.., of ze raffelen het af en gaan naar huis...quote:Concert Coldplay gaat door ondanks terreur London
Het centrum van Londen is vanochtend opgeschrikt door een serie terreuraanslagen. In minstens zes metrostations en een dubbeldekbus zijn explosieven ontploft.
In samenspraak met het management en de band is besloten het concert van Coldplay door te laten gaan ondanks deze betreurenswaardige berichten.
Er worden geen extra veiligheidsmaatregelen genomen in Gelredome omdat de reeds bestaande veiligheidsmaatregelen in Gelredome van hoog niveau zijn
bron: http://www.gelredome.nl/publiek/index.asp?p=3&id=43
één ding is zeker, het wordt een bijzonder concertquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:43 schreef ForrestX het volgende:
[..]
...ben benieuwd wat hiervan de invloed zal zijn op het concert. Kan mijns inziens twee kanten op..of het worden een schitterend, persoonlijk en intens concert met triest en/of boze ondertoon.., of ze raffelen het af en gaan naar huis...
nou ik denk dat dat afraffelen wel mee valt... misschien dattie er wel wat over zegt... en dat het meer een intens iets word...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:43 schreef ForrestX het volgende:
[..]
...ben benieuwd wat hiervan de invloed zal zijn op het concert. Kan mijns inziens twee kanten op..of het worden een schitterend, persoonlijk en intens concert met triest en/of boze ondertoon.., of ze raffelen het af en gaan naar huis...
uiteraard ook waar ik op hoopquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef spenky het volgende:
[..]
nou ik denk dat dat afraffelen wel mee valt... misschien dattie er wel wat over zegt... en dat het meer een intens iets word...
dat lijkt me wel jaquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:28 schreef rubbereend het volgende:
Chris gaat er zeker wat over zeggen en een nummer aan opdragen
Wat ik zo op de site hoor klinkt best aardig, ben benieuwd.. Heb er zin in... over half uurtje ben ik ook onderwegquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:41 schreef pascalheister het volgende:
deze dus
http://www.vertigotheband.com/index1.php
Op 3Fm hadden ze een complete After Party met allemaal telefoontjes en Coldplay songs. erg gaaf.quote:pff... sta nog helemaal stijf van adraline.... net draaide ze speed of sound nog ff op 538, allemaal mee bleren in de auto![]()
en What if miste ik ook eigenlijkquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:02 schreef evert het volgende:
heb genoten! de sterken opening met square one en politik. till kingdom come blijft heel bijzonder, lichtshow Clocks indrukwekkend. De verwijzing naar de ongelooflijke tragiek in London was kippevel. en Fixx you was een verrassend goede afsluiter.
Alleen Amsterdam gemist qua songs.
ja koop je een kaar van 5 euro kost drinken 2,60quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:09 schreef pascalheister het volgende:
alleen minpunt was die achterlijke cosumptiekaart en de dure prijzen
paar nummers waren leuk, maar voor de rest viel Richard me wel tegenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:13 schreef rubbereend het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
omg wat een goed concert, kippenvel momenten gehad, staan springen alles! Heerlijk vooraan gestaanmiste alleen trouble eigenlijk of heb k dat ff gemist?
Vertigo was bagger.
Richard Ashcroftmisschien wel t beste voorprogramma ooit, prachtig die Verve nummers Bitter sweet Symphony en vooral Lucky man was super
mega avond alleen beetje lang wachten op een bus naar de parkeerplaats.
[..]
ja koop je een kaar van 5 euro kost drinken 2,60
idd Richard Ashcroft vond ik niet veel , terwijl die hele toffe nummers heeft , maar dit optreden was niet veel.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:16 schreef pascalheister het volgende:
[..]
paar nummers waren leuk, maar voor de rest viel Richard me wel tegen
Nu maar hopen dat er een dvd van komt
Richard vond k heel bijzonder en gaafquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:16 schreef pascalheister het volgende:
[..]
paar nummers waren leuk, maar voor de rest viel Richard me wel tegen
Nu maar hopen dat er een dvd van komt
Zat er zo'n heel groot scherm in het midden? wij zaten echt aan de zijkant dus konden dat niet zien, alleen van die schermen aan de zijkant....quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:24 schreef Xlarge het volgende:
de eerste telefoonfoto ,
sorry voor de brakke kwaliteit
[afbeelding]
echt zo nutteloos als je iedereen met die telefoontjes ziet, kwaliteit ziet er gewoon niet uitquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:24 schreef Xlarge het volgende:
de eerste telefoonfoto ,
sorry voor de brakke kwaliteit
[afbeelding]
waren meer projectieschermen waar beelden en lichteffecten op kwamenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:32 schreef Hansnr8 het volgende:
[..]
Zat er zo'n heel groot scherm in het midden? wij zaten echt aan de zijkant dus konden dat niet zien, alleen van die schermen aan de zijkant....
30.000quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:36 schreef Hansnr8 het volgende:
En hoeveel man was er nou uiteindelijk?
en dan in het bijzonder hoop ik Coldplay Live 2005 from Arnhemquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Richard vond k heel bijzonder en gaaf
DVD zal er zeker komen
trouwens een uur zitten wachten op de bus daarna binnen t uur thuis
Op 3FM de afterparty met vrijwel alleen Coldplayze draaiden 1 nummer van t concert wat eigenlijk niet mocht, over een maandje of wat komt t geheel op de radio
]quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:38 schreef pascalheister het volgende:
[..]
en dan in het bijzonder hoop ik Coldplay Live 2005 from Arnhem
het is alleen maar voor de gein , het is niet mijn bedoeling om een professionele dvd opname te makenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:35 schreef pascalheister het volgende:
[..]
echt zo nutteloos als je iedereen met die telefoontjes ziet, kwaliteit ziet er gewoon niet uit
heb er helemaal niet op gelet eigenlijk, maar we zien het welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
]
daar waren er volgens mij veel te weinig camera's voor
nee dat snap ik, maar veel heb je er niet aanquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:41 schreef Xlarge het volgende:
[..]
het is alleen maar voor de gein , het is niet mijn bedoeling om een professionele dvd opname te maken
volgens de Gelderlander van 2 dagen geleden 30.000quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |