dank jequote:
gedaan!quote:Er zijn trouwens verschillende stromingen binnen Reiki, zoals Trinity al aangaf, Usui is zo ongeveer de hoofdstroming, maar je hebt ook nog andere dingen, ik heb bijvoorbeeld ook een Seichem inwijding gehad, dies wat uitgebreider en heeft ook wat meer impact. En zo zijn er dus nog meer "aftakkingen". Dus mss handig om dat in je openingspost ook te vragen
quote:
EGC
Gedaanquote:En nu allemaal posten jullie
Veel gelovigen (vooral Christenen) vinden spiritualiteit des duivels. Niet allemaal natuurlijk, maar wel velen. Die geloven alleen in hun eigen God lijkt het wel, alsof alleen hij mensen mag genezen en alsof alleen zijn 'zonen' wonderen mogen verrichten. En ik ken ook spirituele mensen die dus weer niet zo van de gelovigen houden. Maargoed, zoals je al zei; zucht.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:48 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Waar komt die energie vandaan als je reiki beoefend. Van het universum? Hoe weet je dat zo zeker, misschien trek je wel behoorlijk veel positieve energie van anderen weg. Wie heeft omstotelijk bewijs dat die reiki energie niet levensenergie van anderen is.
Antwoord van de christenen is dat die reiki van satan de duivel komt. Hij zal je verleiden door energie te geven maar daarna ben je van hem. (diepe zuuuuuuucht.)
Ik kan het eigenlijk niet uitleggen. Blijkbaar is het zo dat satanisten geloven dat dat nodig is om die energie op te wekken, en reiki masters niet. Misschien doordat er verschillen zijn in opvattingen waar de energie vandaan komt, en wat het eigenlijk inhoudt. Verschil in 'opvatting' zou ik zeggen.quote:Maar goed, ook ik ben begonnen met reiki, aantal jaar geleden. In het begin ging het heel goed, en werkelijk heel veel 'andere' dingen waren ineens mogelijk. Dat sloeg alleen compleet om.
Maar wie kan het volgende uitleggen. Waarom moet een satanist veel rituelen uitvoeren om energie te bewerkstelligen en een reiki meester niet. En kom nu niet met het verschil van goed en kwaad, want als je heel eerlijk naar de natuur kijkt is kwaad/goed niets meer dan een menselijke opvatting.
Waarom ben je het toen niet gaan doen? D8 je dat het niet zou helpen of dat het verkeerd zou gaan??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:22 schreef alien8ed het volgende:
Ik heb het een paar keer zelf ontvangen en had bijna de cursus reiki 1 gevolgd.
Maar het voelde niet juist om dat op dat moment te doen (ik zat in een dip).
heb je enig idee hoe dat gaat? Of hoe je dat te weten komt?quote:Ik heb het dus voorlopig voorbij laten gaan, maar ben wel van plan het alsnog te gaan halen.
Maar omdat ik erg zen leef, wacht ik daarmee tot 'de tijd' me dit aanbiedt.
Idd!quote:tip voor anderen:
wees niet bang voor het onbekende, maak je ermee bekend.
Het kan je juist erg laten groeien om zaken te bekijken die je nog niet kent.
Ah!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:55 schreef erodome het volgende:
Je kan in princiepe beide wel hebben, maar de laatste inwijding staat het sterkste en je moet steeds heel geconcentreerd de juiste vorm eruit pakken, dat vind ik persoonlijk geen doen.
Dus ik heb de tera mai laten overschrijven zeg maar
Wat is dan het verschil daarin?quote:De tera mai beviel me echt niet, net zoals de seichem, ik hou van de originele vorm, lekker simpel, lekker krachtig, lekker logisch.
Okquote:Ik wijd trouwens niemand in, zover ben ik nog lang niet, ik weet dat ik volgens de nederlandse normen wel zover ben, ben ook wel een paar keer gevraagd door andere masters of ik mee wilde inwijden, maar ik wil het nog niet.
Dus de meeste Nederklandse "Masters" zijn eigenlijk "niks"quote:Master/meester is dan ook een misleidende term, Shinpiden is de eigenlijke term voor wat we hier master noemen(in japan wordt de term master of zelfs grandmaster helemaal niet gebruikt, mag niet eens), shinpiden vertaal je het beste door leraar.
Usui werd dan ook sensai genoemd door zijn leerlingen...
In de originele vorm van reiki zoals door usui doorgegeven is de graad shinpiden een enorme eer die maar weinigen toebedeeld krijgen, degene die het krijgen zijn al een leven lang met reiki bezig en echt heel erg goed.
De manier waarop het hier vaak gebeurt, even in een weekendje de 3 graden halen is een lachertje vergeleken met dat, je bent dan nog geen master, je staat net aan het begin van je leerweg....
Dank voor je uitleg!quote:Misschien over heel wat jaren, na meer ervaring, meer verdieping dat ik ga inwijden, maar daar zijn we nog lang niet, ik ben nog lang niet zover, er is nog zoveel dat ik moet leren.
De eerste 4 nivo's vallen in japan onder Shoden, ook wel het beginnersnivo genoemd.
Daarna komt Okuden oftewel de leer van de ziel genoemd, deze is opgesplitst in 2 nivo's Okuden Zenki en Okuden Koki
Het zijn dus 6 verschillende "graden" zeg maar in japan...
is het te vergelijken met alle Christelijke geloven? De basis is hetzelfde, maar ze doen het nét iets anders?quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:15 schreef erodome het volgende:
Wat is het verschil tussen tera mai en usui???
Bij tera mai heb je seichem en daar krijg je meer symbolen enzo(16 in het totaal), kathleen miller beweert dat tera mai zuiverder is, maar als ik naar haar website ga zie ik koop dit, koop dat, koop zus en koop zo, niets, maar dan ook niets is gratis, kathleen miller is een zeer rijke vrouw die elke dag weer beter wordt van tera mai.
Die instelling staat mij niet zo aan.
Opzich is het een niet beter dan het ander, het is maar net wat je zelf prettig vindt werken, een persoonlijke mening, een persoonlijk gevoel, ik kan met usui alles en tera mai was voor mij een zwakke afspiegeling daarvan, voor anderen die op datzelfde moment gewijd zijn en ook usui hadden is de tera mai beter bevallen, alhoewel ik denk dat dat heel veel te maken heeft met de opschoning die je door een wijding krijgt.
zo erg bedoelde ik het ook weer niet echt, maar je snapte wel wat ik bedoeldequote:Wbt nederlandse masters, nou ja niks wil ik het nu ook weer niet noemen, er zijn hele goede masters in nederland, maar je moet wel oppassen, er zijn ook een heleboel slechte "masters" en nog veel meer masters die denken goed bezig te zijn, maar het niet zijn.
vandaar ook mijn vragen!quote:Er is een hoop kaf onder het koren, dat is erg jammer, want het kost reiki haar naam, iig voor een groot gedeelte.
Okquote:Op woensdag 23 maart 2005 09:50 schreef erodome het volgende:
Ja je kan het wel vergelijken met de verschillende stromingen van de geloven, de basis is hetzelfde, de aanpak/insteek net iets anders...
Dat vind ik een best mooie vergelijking...
!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk, alvast bedankt.
Ik heb ooit reiki gekregen en krijg het soms nog steeds als ons reiki-groepje weer bij elkaar komt. Ik gaf en geef ook zelf reiki. Meestal aan mijn vriend maar ook wel aan familie, hoewel dit niet zo vaak voorkomt.quote:Op maandag 21 maart 2005 19:26 schreef qu63 het volgende:Heb je zelf ervaring met Reiki ? (gehad en/of gegeven)
quote:Heb je een reiki-inwijding gehad?
Usui.quote:Welke vorm? (Usui, Seichem, etc..)
Reiki 1 en 2.quote:Reiki I/Reiki II/Reiki Master?
Bij de moeder van een vriendin van me.quote:Waar?
Beide keren 50 euro. Maar deze prijs is niet representabel omdat wij èn vriendinnen waren van de dochter van de master èn wij toen korting kregen door onze leeftijd (eerste keer was ik 16, tweede keer 18). Overigens heb ik beide inwijdingen cadeau gekregen van mijn ouders dus het heeft mijzelf niks gekostquote:Wat heeft jou dat gekost?
Ja, heel erg tevreden. Het was totaal niet zweverig en alles werd heel duidelijk uitgelegd. Ook was er een leuk sfeertje omdat wij als 4 vriendinnen met elkaar op reiki-cursus gingen. Dan ben je toch al wat vertrouwder met elkaar.quote:Was je tevreden over de "cursus"?
Zeker. De inwijding duurde beide keren 1 hele dag. Na de inwijding kregen we dan documentatie mee waar alles nog eens in stond wat we die dag hadden geleerd. Ook hebben we nog regelmatig reikidagen om ervoor te zorgen dat de kennis niet te ver weg zaktquote:Heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?
Naast de reikidagen niet heel veel eigenlijk. Ik gaf mijn vriend wel veel reiki, nu iets minder. Mezelf geef ik vaak reiki als ik bijvoorbeeld misselijk ben of vlak voordat ik naar bed ga (geeft een rustig en weldadig gevoel). Ook bij meditatie vind ik het leuk om wat reiki te gebruiken.quote:Doe je nu nog wel eens wat met Reiki?
Een hele simpele en leuke manier om met spiritualiteit bezig te zijn. Echt een aanradertje voor iedereen die zich wat meer wil verdiepen in zijn energetische en intuïtieve vermogens.quote:Alle overige tips voor de users/lurkers hier!
Aye aye sirquote:En nu allemaal posten jullie
Bij mij verschilt het per keer, Trin. De ene keer voel ik vrij weinig in mijn handen (hoewel de reiki wel gewoon stroomt), de andere keer worden ze ontzettend heet of gaan ze tintelen. Waarom dit de ene keer wel zo is en de andere niet is me niet volledig duidelijk, maar het heeft meestal met de omgeving te maken (rustig of juist luidruchtig) en mijn eigen concentratievermogen op dat moment. Nu is concentratie niet nodig voor reiki, laat dat duidelijk zijn, maar het kan het wel versterken of helpen meer gerichter reiki te geven.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?
Als ik me niet vergis word een botbreuk niet met energie genezen.quote:Reiki is een manier van werken met energie die het zelfgenezend vermogen van het lichaam stimuleerd(hetzelfde vermogen dat gebroken botten heelt e.d.)
Mijn vriend waslaatst ziek en dat werd alleen maar erger door stress. Hij maakte zich heel veel zorgen, en had op heel veel plekken pijn. Dus wilde ik een kleine behandeling doen waarna hij al vrij snel rustig kon ademhalen (daarvoor was hij kortademig) en stil bleef liggen met zijn ogen dicht (hij woelde continu). Raar genoeg kreeg ik op een gegeven moment toen ik mijn ogen dicht had zijn nek voor me, dus verplaatste ik mijn handen waarna ze echt heel warm werden, en ik in tranen uitbarstte.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:35 schreef Enyalius het volgende:
met empathie is het lastig en moet je voorzichtig zijn. soms als ik dat doe krijg ik koppijn of wordt ik nog zieker dan de persoon van wie ik het overnam. maar wees gerust.
Schat, dat zelfgenezend vermgen zrgt dat de aandacht daarheen gaat en er genezen wordt, dit is een bewezen feit he, wetenschappelijk bewezen(gaat om biomagnetische straling)quote:Op maandag 28 maart 2005 23:35 schreef Melch het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis word een botbreuk niet met energie genezen.
Vanuit de "kapotte" botuiteinden wordt nieuw bot gevormd. Bij gezonde jonge volwassene is een breuk na ongeveer 3 tot 6 weken weer zonder gips belastbaar, afhankelijk van de plaats van de breuk.
Voor een goede genezing is het belangrijk dat de botuiteinden (weer) goed ten opzichte van elkaar geplaatst staan. Vervolgens moet het bot voldoende rust krijgen...blablabla
Heeft dus niks te maken met energie als je het mij vraagt.
Hoezo vind je dat je daar geld voor mag vragen?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:52 schreef Bastard het volgende:
Wat heeft jou dat gekost?
Het gaat mij 125 euro kosten. Zo te lezen is dat hier een hoge prijs, zeker als je kan worden ingeweid worden door "bekenden" gratis in de buurt. Maar verder onderzoek op internet van mij wijst toch allemaal rond dat bedrag. Zelfs een "centrum" gezien in Amsterdam, en die mensen vragen duizenden euro's per cursus. Geld speelt voor mij niet zon grote rol, maar toch om duizenden euro's te gaan betalen is me ook wat te gortig.
Trouwens, ik vind dat je best geld mag vragen als Reiki master zijnde.
Tuurlijk je onkosten moet je zoiezo vergoeden vind ik. Maar daarnaast vind ik ook dat als je iemand een bepaalde "gave" geeft, om het zo maar te zeggen, dat je daar best iets tegenover mag zetten. Kijk een poot uittrekken is iets anders, maar een bepaalde vergoeding mag daar wel tegenover staan vind ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:25 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoezo vind je dat je daar geld voor mag vragen?
Ik lees iedere keer dat het een siirt van non-profit iets moet zijn en dat je alleen je eigen onkosten eruit mag halen (zaalhuur, boeken, thee etc.)
Of zit ik er nu weer naast??
En nogmaals allemaal bedankt voor de reacties!![]()
ik ben zelf ook van plan het te gaan "doen" ja en ook omdat ik graag wil weten hoe men hierover op fok denktquote:Op woensdag 30 maart 2005 00:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tuurlijk je onkosten moet je zoiezo vergoeden vind ik. Maar daarnaast vind ik ook dat als je iemand een bepaalde "gave" geeft, om het zo maar te zeggen, dat je daar best iets tegenover mag zetten. Kijk een poot uittrekken is iets anders, maar een bepaalde vergoeding mag daar wel tegenover staan vind ik.
Maar even over jou, je opent het topic niet voor niets denk ik, .. heb jij ideen om dit te gaan doen of is het gewoon uit intresse om te zien hoeveel mensen er daadwerkelijk mee bezig zijn
nobody is perfect, especially christiansquote:Op vrijdag 1 april 2005 19:48 schreef SoulWings het volgende:
Tja, kweenie of ik nou in reiki geloof. Ik twijfel over dat energie gedoe (sigh, yes i am a christian)
Dat vraagt wel om uitleg...quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:43 schreef Enyalius het volgende:
ik ben mijn energie ook zo goed als kwijt sinds ik dood ben geweest 2 weken trug.
Maar stel dat je een praktijk zou beginnen en als je er aan toe bent initiaties gaat geven, en daar full-time mee bezig zou zijn. Zou het dan niet ok zijn als je daar gewoon een salaris aan overhoudt? De huisarts doet niet anders (en verdient bovengemiddeldquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:15 schreef erodome het volgende:
...
Maar er is redelijk zijn en er is achter geld aanjagen...
Natuurlijkquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:26 schreef sigvard het volgende:
Maar stel dat je een praktijk zou beginnen en als je er aan toe bent initiaties gaat geven, en daar full-time mee bezig zou zijn. Zou het dan niet ok zijn als je daar gewoon een salaris aan overhoudt? De huisarts doet niet anders (en verdient bovengemiddeld).
Wat vind jij van Reiki over afstand? Sommige beweren dat het werkt en anderen weer niet. Denk jij dat het kan?quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:33 schreef erodome het volgende:
Reiki heeft vele toepassingen, van het weghalen van de kleine pijntjes tot heerlijke reiki streel massage's aan toe die je in een cocon van energie, van liefde zetten, zo voelt dat iig.
Ok.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:53 schreef erodome het volgende:
Maar of het werkt is geen vraag, echt niet
simpel. 2 weken trug heeft mijn hart stil gestaan voor een par minuten. ik lag op intensive care. gevolgd door een coma van paar uur. ik ben dus in "het hiernamaals" geweest. maar zo'n dood ervaring zorgt er wel voor dat ik na 2 weken, nu pas, weer een beetje mijn fysieke kracht conditie en energie weer trug begin te krijgen. ze waren gewoon op.quote:
ik neem aan dat je praat over hoe je reiki gebruikt over afstand. dit kun je doen door eventueel de naam van de persoon voor je of een foto. is maar net wat je prettiger vindt. ik vind het persoonlijk prettiger om met iets visueels te werken.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:34 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ok.
Hoe vind de 'zender' de 'ontvanger' eigenlijk? Ik neem aan door aan de persoon te denken maar moet je elkaar dan eerder (eventueel IRL of via foto) gezien hebben? En moet de ander op dat moment zich ervoor openstellen? Zo ja: Hoe stel je je open?
Je kan het op verschillende manieren doen, welke vaak gebruikt wordt is een briefje met daarop naam en plaats zodat de gever zich daarop kan concentreren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:34 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ok.
Hoe vind de 'zender' de 'ontvanger' eigenlijk? Ik neem aan door aan de persoon te denken maar moet je elkaar dan eerder (eventueel IRL of via foto) gezien hebben? En moet de ander op dat moment zich ervoor openstellen? Zo ja: Hoe stel je je open?
Dat van die reikimassages klinkt wel interessantquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:33 schreef erodome het volgende:
Reiki heeft vele toepassingen, van het weghalen van de kleine pijntjes tot heerlijke reiki streel massage's aan toe die je in een cocon van energie, van liefde zetten, zo voelt dat iig.
...of liever een onderhoudsmiddel (medicijn dat je in leven houdt, maar niet geneest waardoor je het altijd moet blijven slikken) ontwikkelen in plaats van een geneesmiddel (iets waardoor je geneest en geen verdere medicijnen meer nodig hebt) omdat dat meer oplevert voor de fabrikant...quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:34 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Natuurlijk
Maar dat is wat anders dan mensen onnodig geld uit de zakken kloppen. Sommige medicijnfabrikanten hebben daar ook een handje van door prijzen op te drijven omdat ze weten dat je ervan afhankelijk bent en dat vind ik dus ook niet kunnen.
Tja wat valt erover te vertellen...quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat van die reikimassages klinkt wel interessant. Kan je daar wat meer over vertellen, erodome?
Mijn master gaf ook al aan dat er meerdere veranderingen waarschijnlijk zullen gaan plaatsvinden, hoort allemaal bij het reiniginsprocess in je lichaam.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:29 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hou er maar rekening mee dat je zeker 21 dagen gaat reinigen. Iedere 3 dagen een chakra
Het is een standaard die meerder reiki masteres gebruiken, dus ik neem aan dat daar wel waarheid in zit. Zelf heb ik ook maar 21 dagen over mijn reiniging gedaanquote:Op donderdag 21 april 2005 09:52 schreef Enyalius het volgende:
waar haal je dat vandaan? je doet het op je eigen tempo er is geen tijdslimiet waarin je alles moet doen
Ja wat is merken.. ik merk toch zeker verschil eigenlijk met vorige week. Ook heel mn houding en algehele gevoel is lekker.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:19 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ik ben ook begonnen met Usui, maar daar voelde ik werkelijk waar geen klap van. Zo van nou joepie, ik ben geinitieerd maar merk er weinig van.
Ik weet niet het verschil hoor, zou eens wat moeten lezen inderdaad. Maar als leek zijnde leek Ushui me lekker, tis ook het meest gangbare. Wellicht later eens Tera Mai proberen inderdaadquote:Op donderdag 21 april 2005 15:02 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hi Bastard,
met usui voelde ik dat dus niet, met tera mai voel ik het wel
Wat heb jij voor graad in de reiki behaald eigenlijk?quote:Op donderdag 21 april 2005 17:55 schreef Misticle_lightning het volgende:
rustig aan doen, gewoon de tijd nemen, en als het komt komt het
ik doe shambala daar zit St Germain en dr. Usui beiden in. werkt goed.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:19 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ik ben ook begonnen met Usui, maar daar voelde ik werkelijk waar geen klap van. Zo van nou joepie, ik ben geinitieerd maar merk er weinig van.
Toen leerde ik iemand kennen, waarmee ik een vriendschap heb ontwikkeld. Zij geeft Tera Mai initiaties, en die voelde ik dus wel.
Violet vuur is een uitbreiding op het tera mai systeem en gebruikt als ik me niet vergis Saint Germain
Je kan in ieder geval heel goed Engels schrijven zeg!quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:04 schreef Enyalius het volgende:
ik heb een blogje geschreven over reiki http://spaces.msn.com/members/enyalius
lijkt mij een goede intro om mensen er geintereseerd in te krijgen
Ik heb het ontvangen en sinds gister ben ik ook in staat te geven..eindelijk!quote:Heb je zelf ervaring met Reiki ? (gehad en/of gegeven)
Ja, gister heb ik mijn inwijding afgerond.quote:Heb je een reiki-inwijding gehad?
Usuiquote:Welke vorm? (Usui, Seichem, etc..)
Reiki Iquote:Reiki I/Reiki II/Reiki Master?
Bij een master in mijn woonplaats.quote:Waar?
75 euroquote:Wat heeft jou dat gekost?
Ja, supertevreden. De persoon die het ons (een vriend van mij en ik) gaf was zeer rustig en legde alles duidelijk uit. Aangezien we maar met z'n tweëen waren kon hij ons echt individueel uitleg geven. De een ging dus de ander een behandeling geven na iedere inwijding.quote:Was je tevreden over de "cursus"?
Absoluut! Misschien ga ik het in de toekomst niet heel veel gebruiken, zullen de leefregels, het meer bezig zijn met energie mijn levensstijl beinvloeden.quote:Heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?
Ik zal vooral veel gaan oefenen..quote:Doe je nu nog wel eens wat met Reiki?
Veroordeel niet!quote:Alle overige tips voor de users/lurkers hier!
iedereen mág ingewijdt worden mits je een zak met geld neergooit....quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:02 schreef Bastard het volgende:
Nee het is helemaal geen elite clubje, iedereen mag ook ingewijdt worden.
Ik zie wel wat je bedoelt, betalen voor een natuurproduct toch?
Maar vind je ook niet, iets waar je voor betaald meer waarde hebben?
Ik weet niet welke prijzen jij in je hoofd hebt, maar ik denk in de trant van een "vergoeding".quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
iedereen mág ingewijdt worden mits je een zak met geld neergooit....![]()
Iets meer waarde hebben als je ervoor betaald ? Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit bedoeld.
Betekent de zuurstof die je inademt opeens meer voor je als iemand je ervoor laat betalen ?
Ik ben enigzins teleurgesteld in je reacties...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet niet welke prijzen jij in je hoofd hebt, maar ik denk in de trant van een "vergoeding".
Wat ik bedoel, je hecht meer waarde aan iets wat je hebt gekocht, dan aan iets wat je zomaar hebt gekregen.
Dat eerste, wat moet ik met een mannelijke prostituee?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef Mirage het volgende:
Wat heb je liever.. iemand die van je houdt en je een kus geeft of een gigelo die je kan huren ?
Tja, wat ik zie aan prijzen zie komt meestal neer op zo'n 150 euro voor een niveau 1 inwijding. Dan heb je dus twee a drie dagen les (zeg zo'n 12 a 18 uur) + terugkomdagen die je er gratis bij krijgt. Vind ik niet zo heel extreem eigenlijk; de mensen die dit verzorgen moeten ook eten, wonen en straks met pensioen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:32 schreef Mirage het volgende:
...
Er gaat zo veel geld om in dit wereldje.
Neem bijvoorbeeld de prijslijst van de gemiddelde "cursus" (om het even oneerbiedig te zeggen).
Belachelijke prijzen..en dat voor iets dat helemaal niet van jouw is.
...
Ja maar dan kan je net zo goed proberen om met een gloeilamp te betalen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:23 schreef Misticle_lightning het volgende:
Je kan het ook zo zien, geld is energie en reiki is energie, je ruilt energie voor energie.
Ik snap Mirage heel goed. Gigantisch veel geld vragen voor zoiets vind ik ook niet netjes. Tuurlijk mag je er wel wat geld voor vragen, maar zoveel als er tegenwoordig voor veel curssusen wordt gevraagd, is niet nodig.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:08 schreef Enyalius het volgende:
sorry dat ik het zeg mirage maar ik vind je een beetje een zeur. maarja dat es een persoonlijke mening na het lezen van een aantal van jouw posts.
Inderdaad, want juist door die extreem snelle cursussen waardoor iedereen na twee dagen denkt dat hij/zij nu ook wel mensen kan inwijden, krijg je NOG meer slechte reiki masters en NOG meer slechte cursussen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:43 schreef erodome het volgende:
Klein en verwaarloosbaar zou ik die groep niet noemen hoor, er zijn veel oplichters en nog veel meer mensen die denken goed bezig te zijn maar er een zooitje van maken...
Er is ontzettend veel kaf onder het koren...
Na de behandeling "afgeschud" en gewassen, dat hielp welquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:28 schreef MUUS het volgende:
Heb je geprobeerd wat te schudden met je handen, Bastard? Misschien was het wat 'teveel' op dat moment en moet je even wat kwijt. Of even tussendoor je handen op je eigen schoot leggen.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:39 schreef cazizz het volgende:
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar sta zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
maar zal wel met de ervaring komen
Ik snap wat je bedoelt, en inderdaad, hoe vaker je geeft, hoe harder de energie zal gaan stromen. Het is overigs heel verschillend wat je "mag" beleven.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:39 schreef cazizz het volgende:
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar staat zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
maar zal wel met de ervaring komen
M'n tante heeft haar kat nog een keer gereiki't en dat beest was twee dagen van slag, kon het niet waarderen dusquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef Enyalius het volgende:
nee maar wel met katten en honden. werkt precies hetzelfde als met een mens
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef Enyalius het volgende:
nee maar wel met katten en honden. werkt precies hetzelfde als met een mens
Ja ik heb paarden wel met reiki behandeld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:33 schreef cazizz het volgende:
ik vroeg me af.. zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met reiki aan paarden geven?
Waarom dan nietquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Misticle_lightning het volgende:
[..]
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.
buitendat moet je de stroom reiki ook nog eens met 3/4 verminderen omdat het anders te heftig is. Zo ook met baby's die mag je ook niet de volle lading reiki geven
????????????????????????????????????????????quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Misticle_lightning het volgende:
[..]
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.
buitendat moet je de stroom reiki ook nog eens met 3/4 verminderen omdat het anders te heftig is. Zo ook met baby's die mag je ook niet de volle lading reiki geven
Dieren verwerken de energie veel beter dan mensen, een dier heeft(net als een kind) veel korter energie nodig meestal.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:02 schreef cazizz het volgende:
welke 2 hebben dieren dan niet? ik had namelijk altijd begrepen dat hun er ook gewoon 7 hadden![]()
heb bij me paardjes het wel geprobeerd..maar 1 die erg last van benauwdheid en buik vol lucht heeft moest er niet zo heel veel van hebben..en na 10 min liep ze dan ook gewoon weg.
nu weet ik niet echt de basis posities bij dieren.. maar ik doe het op gevoel.
ahh ok.. het kan dus zijn dat ze het dan gewoon genoeg vind dus...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dieren verwerken de energie veel beter dan mensen, een dier heeft(net als een kind) veel korter energie nodig meestal.
Maar de handpositie's zijn vrijwel hetzelfde als bij mensen, dat gaat op organen en doorstroom van energiebanen, gewoon een beetje logica gebruiken dus.
Dieren hebben wel het prachtige vermogen zelf aan te kunnen geven wat en waar ze het nodig hebben, als ik scan zeg maar kom ik meestal op dezelfde plek uit als waar het dier onder mijn handen probeerde te komen.
Dat zie ik mensen nog niet doen
Dat had ik dus ook!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:26 schreef cazizz het volgende:
[..]
ahh ok.. het kan dus zijn dat ze het dan gewoon genoeg vind dus...
nu merkte ik de 1ste paar weken na de inwijding wel heel goed dat zoiezo haar houding naar mij veranderd was.. ze wist niet zo goed wat ze met me aanmoest.. er was iets anders aan mij.
Nu trekt dat gelukkig wel weer bij![]()
Helemaal waar...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dieren hebben wel het prachtige vermogen zelf aan te kunnen geven wat en waar ze het nodig hebben, als ik scan zeg maar kom ik meestal op dezelfde plek uit als waar het dier onder mijn handen probeerde te komen.
Dat zie ik mensen nog niet doen
Reiki is mooi he?!quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:19 schreef HJR het volgende:
bastard gaaf hoor! veel succes alvast, maar dat gaat vast lukken... die symbolen zijn echt verbluffend.... mooi voorbeeld was een bal brooddeeg uit de koelkast. na het krachtsymbool was het echt merkbaar warmer. ik had zoiets van sure, zal wel. dus ik voel voordat mijn master het symbool had gemaakt. en na het krachtsymbool voel ik weer.... ik was echt oprecht verbaasd. was ook wel uit mijn reactie te merken. (grote glimlach en mijn opmerking, zo man kickeh
zij maakte de eerste keer het symbool. ik de keer erna en het resultaat was hetzelfde (gelukkigquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Reiki is mooi he?!Een kracht die overal op te gebruiken is.
Maar maakte jij nou het krachtsymbool of je master? Mooiste als jij het doet natuurlijk
Heb je 3 symbolen geleerd zeker?
Kheb net een mooi boek uit van Diane Stein, zij doet de onconventionele benadering van Reiki, benoemt van alles, legt Reiki 1 uit, Reiki 2 en 3, alle symbolen staan er in, en wanneer ze te gebruiken.
Schijnt dat die symbolen eigenlijk niet mogen worden opgetekend zelfs ofzoDaar trekt zij zich dan in ieder geval niets van aan, onder het mom van "Reiki is voor iedereen, en anders raken we misschien nog meer symbolen kwijt". Goed boek voor zowel beginner als gevorderde.
Gelukkig..quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:51 schreef HJR het volgende:
[..]
zij maakte de eerste keer het symbool. ik de keer erna en het resultaat was hetzelfde (gelukkig)
Nee hoor, Truth telt gewoon meer lurkers dan postersquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:53 schreef HJR het volgende:
owja je leert ook inderdaad drie symbolen. die bevestiging is inderdaad wel erg plezierig. ik denk zodra je die bevestiging hebt gekregen je jezelf helemaal open kunt stellen ervoor. zogenaamd alle remmen los..maar volgens mij zijn wij de enigen nog in dit topic....
Dat vraag ik me eigenlijk af.. Reiki is toch Universele Levensenergie? Is het niet een soort overkoepelende energie? Een naam voor vele energiesoorten?quote:Op woensdag 7 september 2005 16:26 schreef erodome het volgende:
Er zijn vele verschillende vormen van energie he, niet alles is reiki
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:03 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat vraag ik me eigenlijk af.. Reiki is toch Universele Levensenergie? Is het niet een soort overkoepelende energie? Een naam voor vele energiesoorten?
Hoe zie jij dit?
Ik begrijp het denk ik wel. Zoals je zegt heeft elke energievorm een eigen trillingsniveau, dat ben ik met je eens. Ik vraag me alleen af of al die verschillende vormen en trillingsniveau's eigenlijk niet één en hetzelfde ding zijn. Hetzelfde op verschillende niveau's. En is Reiki dan dat overkoepelende of een bepaald trillingsniveau van die energie? Ik denk het laatste eigenlijk..quote:Op donderdag 8 september 2005 09:35 schreef erodome het volgende:
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.
Zo is reiki 1 van de hoogste trillingnivo's die een mens zonder directe hulp kan handelen, neem bv magnified healing, dat ligt nog een treetje hoger, maar daarvoor heb je hulp van boven nodig zeg maar.
Bij magnetiseren gebruik je eigen energie die je heel snel weer aanvult(dit gaat dmv hand houdingen e.d.), bij reiki gebruik je geen eigen energie.
Magnetiseren zit meer risiko in qua overnemen van klachten dan bij reiki, bij beide is het trouwens verstandig jezelf te beschermen ertegen.
De verschillende energie vormen voelen ook verschillend aan, neem bv seichem(bij tera mai reiki) die kent een aantal verschillende stromingen van energie, 1 ervan voelt heel erg koud, een ander voelt juist weer heel erg heet.
Moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mag ik er even op inspringen dames? Ik gebruik zelf bij het magnetiseren zo goed als geen eigen energie, maar tap direct "van boven". Pas als er meer nodig is kan ik besluiten om mijn eigen energie in de strijd te gooien.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.
Zo is reiki 1 van de hoogste trillingnivo's die een mens zonder directe hulp kan handelen, neem bv magnified healing, dat ligt nog een treetje hoger, maar daarvoor heb je hulp van boven nodig zeg maar.
Bij magnetiseren gebruik je eigen energie die je heel snel weer aanvult(dit gaat dmv hand houdingen e.d.), bij reiki gebruik je geen eigen energie.
Magnetiseren zit meer risiko in qua overnemen van klachten dan bij reiki, bij beide is het trouwens verstandig jezelf te beschermen ertegen.
De verschillende energie vormen voelen ook verschillend aan, neem bv seichem(bij tera mai reiki) die kent een aantal verschillende stromingen van energie, 1 ervan voelt heel erg koud, een ander voelt juist weer heel erg heet.
Moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Nope, bepaalde energie stromen zijn per definitie koud of warm, of geven een sensatie van water...quote:Op vrijdag 9 september 2005 07:56 schreef Bastard het volgende:
*Springt erbij*
Intressant die "verschillende energieen"
KI is een grote energie vorm, en ik denk ook de enige vorm van energie.
Waar het verschil in zit is dat je iedere keer een ervaring "mag" voelen.. dus je mag voelen dat het koud is of warm. Misschien voor jou (als behandelaar) daarom duidelijker dat er een bepaalde blokkade ergens in een chakra ligt?
Maw ik denk dat KI zich op verschillende manieren kan manifesteren, en niet 1 weg de juiste is.
Het telt allemaal om het eindresultaat, het doel, genezen of verlichting geven.
Ik neem aan dat die drie weken de reinigingstijd is waar iedereen het telkens over heeft?quote:Op zondag 4 december 2005 21:29 schreef Here2Stay het volgende:
Na 3 weken verdween dit echter en inmiddels kijk ik er positief op terug.
Leuk dat je overweegt om Reiki 1 te gaan doen!quote:Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat een leuk/interessant topic!
Zelf wil ik graag Reiki 1 gaan doen maar heb nog wat vragen. Misschien kan iemand die beantwoorden?
Elke reiki-stroming heeft een andere kijk op het begrip Reiki hoewel ze wel allemaal uit gaan van het principe "universele energie". Welke benadering het beste voor je is zou ik niet weten. Denk dat het aan je persoonlijke voorkeur ligt. Het lijkt me goed dat van te voren uit te zoeken maar pas tijdens een cursus merk je of de stroming je bevalt of niet, lijkt me.quote:* Wat is het verschil tussen de verschillende stromingen; ik lees over Usui/Seichem/Shambala e.d. maar hoe weet ik welke vorm het beste voor me is? Door vooraf hierover te lezen of alleen maar te ervaren?
Ik steun zelf wel het idee om een Reiki 1 cursus over meerdere dagen te verdelen. Vooral omdat ik tijdens mijn Reiki 1 cursus 4 inwijdingen kreeg (Ik heb Usui-reiki gedaan, volgens mij is daarbij gebruikelijk om 4 inwijdingen te ontvangen). Deze inwijdingen kunnen nogal een effect op je hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is daarom bevorderlijk om dit over meerdere dagen te spreiden, 2 of 3 bijvoorbeeld. Op die manier krijgt het lichaam meer de kans te wennen aan de aanpassing. Op 1 dag zou het natuurlijk ook best kunnen, maar ik kan me dan voorstellen dat je in de dagen na je inwijdingen geestelijk en lichamelijk er meer moeite mee zal hebben dan als het gespreid was geweest.quote:* Sommige Reiki 1 cursussen bestaan uit 1 dag;sommige uit 2 of een weekend. Maakt het iets uit hoe lang de cursus duurt?
Over individuele cursussen weet ik niet zoveel. Ik heb zelf mijn cursus met een klein groepje vriendinnen gedaan (4 personen) en dat beviel erg goed.quote:* Een zelfsoortige vraag als hierboven maar dan mbt tot het aantal deelnemers: bij sommige masters is de cursus individueel' bij anderen in kleine groepjes. Wat is beter? Ik hoorde dat je gaat oefenen tijdens de cursus maar dat kan toch niet als je individueel de cursus volgt (dan kun je alleen op je Master oefenen?)
Met deze vraag kan ik je helaas niet helpen. Maar ik ken wel een goede Reikimaster in het noorden: www.reikiraina.nl. Dat was de mijne namelijkquote:* Ik ben op zoek naar iemand die Reiki 1 geeft in (de omgeving van) Den Haag. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een bepaald iemand in Den Haag? (Ik zie op internet genoeg namen/adressen staan van mensen die Reiki 1 geven maar ik zie door de bomen het bos niet meer en wil -zoals iedereen- wel graag les van iemand die betrouwbaar is en me goed kan inwijden. Als ik wat namen zou hebben dan kan ik vervolgens zelf nog kiezen wie daarbij het beste 'voelt' (ook al vind ik dat denk ik erg lastig).
ik heb reiki 1 in 2 uur gedaan en alles ging prima weinig last van gehadquote:Op zondag 4 december 2005 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik steun zelf wel het idee om een Reiki 1 cursus over meerdere dagen te verdelen. Vooral omdat ik tijdens mijn Reiki 1 cursus 4 inwijdingen kreeg (Ik heb Usui-reiki gedaan, volgens mij is daarbij gebruikelijk om 4 inwijdingen te ontvangen). Deze inwijdingen kunnen nogal een effect op je hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is daarom bevorderlijk om dit over meerdere dagen te spreiden, 2 of 3 bijvoorbeeld. Op die manier krijgt het lichaam meer de kans te wennen aan de aanpassing. Op 1 dag zou het natuurlijk ook best kunnen, maar ik kan me dan voorstellen dat je in de dagen na je inwijdingen geestelijk en lichamelijk er meer moeite mee zal hebben dan als het gespreid was geweest.
Ik kan alleen antwoorden uit mijn eigen ervaring... Ik heb 3 dagen van 4 uur gemaakt.. Kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat zoiets op een dag kan.. Mijn reikimaster geeft indiviueel de cursussen of per 2 maar dan alleen 2 mensen die elkaar erg goed kennen en vertrouwen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
......
* Sommige Reiki 1 cursussen bestaan uit 1 dag;sommige uit 2 of een weekend. Maakt het iets uit hoe lang de cursus duurt?
Euh, denk dat je dan leert jezelf reiki te geven en mag oefenen op je reikimaster.. En wie zich in je thuisomgeving beschikbaar stelt natuurlijkquote:Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
* Een zelfsoortige vraag als hierboven maar dan mbt tot het aantal deelnemers: bij sommige masters is de cursus individueel' bij anderen in kleine groepjes. Wat is beter? Ik hoorde dat je gaat oefenen tijdens de cursus maar dat kan toch niet als je individueel de cursus volgt (dan kun je alleen op je Master oefenen?)
Yep en dank uquote:Op zondag 4 december 2005 21:41 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die drie weken de reinigingstijd is waar iedereen het telkens over heeft?
Leuk om over je ervaring te lezen!
zo erg was het toch ook weer niet. zal het volgende keer nog verder openzetten voor jequote:Op zondag 4 december 2005 17:30 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik dacht dat je met reiki werd beschermd voor het overnemen van negatieve energie, emoties enzo
maar dat doet het geloof ik niet helemaal bij mij.
ik kreeg zelf steken op de plaats waar ik een chakra van iemand behandelde
weet iemand technieken om je daar tegen te beschermen?
Leuk dat je Reiki gaat doen! Ik vind het wel een moeilijk vraagstuk wat je hier voor neerlegt. Wat het beste voor je is kan alleen jij bepalen en ik denk dat je gewoon moet kiezen waar jij je goed bij voelt. Een (gratis!) kennismakingsgesprek klinkt dan ook in m'n oren erg goed en daar zou ik altijd gebruik van maken als ik jou was. Opzich kan je die andere Reikimaster evt. ook vragen voor een soort vrijblijvend gesprek of misschien mag je een keertje een Reiki-behandleing bijwonen. Ik denk niet dat hij/zij daar veel problemen mee heeft.quote:
Het zou in principe niet moeten uitmaken van wie je de inwijding ontvangt. Er kan echter wel een verschil in ervaring zitten tussen de verschillende Reiki-stromingen, zo heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,
Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...
Bedankt voor je reactie.
Ik zou lekker een cursus nemen waar je uitgebreid les krijgt, mag oefenen met wat je krijgt en terugkom/oefen avonden hebt...quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,
Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...
Bedankt voor je reactie.
Dat is ook waar, iedereen heeft de mogelijkheid om Reiki te laten stromen, echter door een initiatie (Reiki 1) worden je kanalen als het ware opgeschoond, en mag de energie sneller en meer doorstromen. Je bent als het ware vervuild op je poorten anders, en dan is het veel minder wat er kan stromen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:40 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik denk ook dat mensen het van nature ook zelf kunnen en eigenlijk niet echt een inwijding nodig hebben.
Je kan ze zelf onderhouden inderdaad, en dat moet ook.. maar vlgs mij is een reiki initiatie bijna onmisbaar om serieus te beginnenquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:26 schreef -starseed-mayo- het volgende:
opschonen van je poorten kan een mens ook wel zelf net zoals je chakra's openen en energie channelen. Denk wel dat als je het allemaal zelf gaat doen dat je meer moet oefenen en het langer duurt.![]()
Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil er ook mee beginnen. Er ligt hier in de buurt een "paranormaal medisch centrum". Ik zit dus ook bij de reguliere psychiatrie maar ben dus echt niet van plan om daar tot het einde van mijn tijd naar toe te gaan.
Ik geloof in puur natuur dus. Ik ga er dus zeker mee aan de slag. Zelf probeer ik ook bij mezelf zaken op te schonen en aan te voelen. Ik probeer van alles uit dus. Zelf-onderhoud alsof je een soort van auto bent of iets dergelijks.
Ze gebruiken toch ook symbolen bij reiki? Kun je niet voor jezelf symbolen opstellen? Dat je dat via een bepaalde manier gaat doen? Dat je je hele eigen programma gaat samen stellen dus
Daarnaast is het bij mij nog zo dat ik me via het geschrift doe opschonen. Ik gooi alles eruit via word en hier ook wel. Dus ik open sowieso vaak genoeg de poorten.
Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel, maar volgens mij kan dat ertoe leiden dat de poorten juist gesloten worden. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om op chemicalien te vertrouwen. Verstandig hoeft niet eens. Geloof in je eigen kracht is denk ik belangrijker dan al je hoop te vestigen op de bedrijven die in winstoogmerk aan de lopende band pilletjes produceren.
Ik bedoel dan ook, ik ben een individu, heb unieke stoffen wellicht en unieke zaken die zich afspelen. En dan moet een pilletje dat gemaakt is voor de massa mij helemaal genezen?
Ik ga dus richting de toekomst voor complete genezing. Dus dan zal er sowieso gedacht moeten worden over alternatieve behandelmethodes. Ik neem geen genoegen met 99 procent gezondheid dus. Ik wil de volle 100 procent. En dat krijg je door puur natuur waarschijnlijk, en niet door stoffen die extern worden toegevoegd.
ieder mens reageerd anders op geneesmiddelen, zeker als het om psychische dingen gaat. en de een kan zo beginnen met reiki en de ander niet. en bij de een werkt het en bij de ander niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef Saurus het volgende:
[..]
Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel
als ik jou was zou ik mij alleen met reiki bezighouden of andere altenatieve geneeswijze neem is een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor ellende mij die seroxat heeft gebracht.
Ja....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:19 schreef Saurus het volgende:
Ik vraag me af of er na het opschonen van je poorten, de poorten over een paar jaar weer net zo dicht kunnen gaan zitten???
laat ik je dan vertellen dat ik ook aan de antidepressiva zit, en totaal geen last ervan ondervind..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:24 schreef Saurus het volgende:
Dat is waar dat iedereen anders reageerd op chemicalien.
Mischien had ik het anders moeten verwoorden.
Het is niets meer dan als een waarschuwing bedoeld, wat die antdepressiva voor gevolgen kunnen hebben.
Trouwens hoef je geen arts of therapeut te zijn om advies te geven, die artsen schrijven massaal pillen voor
en lichten je niet altijd goed in wat de bijwerkingen zijn.als ze dat wel hadden gedaan had ik nu dit probleem
niet gehad door die antdepressiva.
Gewoon lekker reiki blijven geven, vergeet vooral jezelf nietquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:01 schreef Saurus het volgende:
Oke wat bedoel je met onderhoud hoe gaat dat in zijn werk ik heb een reiki 1 inwijding gehad
maar daar hebben ze mij tijdens de cursus niks over onderhoudt verteld ik weet wel dat je je zelf goed moet aarden etc het is tog ook niet zo dat je meerdere keren opnieuw ingewijd zal moeten worden of opnieuw de initiatie's zal moeten ondergaan?
Oke wel een opluchting dat je maar een keer ingewijd hoeft te wordenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon lekker reiki blijven geven, vergeet vooral jezelf niet
Als je het verwaarloosd, reiki laat liggen, niets meer op dat gebied doet(geen meditatie, niet met het hele gebeuren bezig zijn) dan is de kans groot dat na verloop van tijd de boel weer dicht of bijna dicht zit, je kan het wel weer terug open krijgen, ook wel zonder inwijding, maar dat kan soms best wat moeite kosten.
Voordat het echt weer helemaal weg is duurt wel even, maar toch.
Dat heb ik dus denk ik geleerd door mijn Tai Chi ervaring, daar ben je ook constant bezig met energie sturen en beheersen, en vooral er op vertrouwen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:11 schreef -starseed-mayo- het volgende:
mooie ervaring!
maar gelijk overslaan naar een reiki 2 graad vind ik wel een beetje vreemd.
reiki 1 usui leert je om contact met reiki te krijgen zonder symbolen en al die dingen dus moet je ook leren vertrouwen op jezelf dat had ik tenminste bij mn eerste graad geleerd en dat vind ik zelf wel een belangrijke ontwikkeling om reiki te leren. ik wist niet precies hoe en met wat ik contact moest maken maar moest er gewoon op vertrouwen dat het deed wat het moest doen en dat ik reiki kreeg als ik er gewoon om vroeg.
ik vind zelf dat reiki een ontwikkeling is niet alleen op energie niveau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |