abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:12:48 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34707915
Goedemorgen,

Weet iemand of er bepaalde massagetechnieken bestaan waar een helend werking uit zou gaan?
Natuurlijk is massage op zich al fijn.. maar ik dacht dat er ook een (oosterse) vorm bestond die verder dan 'fijn' ging.
Wellicht iets met stimulering van Chakra's?

Dit omdat ik mijn Reiki ervaring zou willen combineren met massage eigenlijk.
The truth was in here.
pi_34708576
Bestaan niet. Behalve als je er in gelooft. Maar ja, chakras zijn ook een kwestie van 'geloof' aangezien hun bestaan nog nooit wetenschappelijk is aangetoond.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 2 februari 2006 @ 12:48:57 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34709126
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:41 schreef onemangang het volgende:
Bestaan niet. Behalve als je er in gelooft. Maar ja, chakras zijn ook een kwestie van 'geloof' aangezien hun bestaan nog nooit wetenschappelijk is aangetoond.
Wetenschap en gevoel zijn zoiezo weinig hand in hand te vinden.. ik voel wel degelijk Chakra's.
Dat er geen instrument bestaat wat mijn gevoel kan beamen maakt me niet uit.
The truth was in here.
pi_34709268
Iemand die zijn arm kwijt is kan zijn vingers ook wel eens voelen. Dat wil niet zeggen dat die persoon daarom ook dingen kan vastpakken... M.a.w. als jij 'chakra's voelt, dan doe je niets meer dan je aandacht fixeren op iets waarvan anderen zeggen dat het er is. Maar dat wil nog niet zeggen dat die 'chakra's' daarom ook dingen kunnen doen...

Overigens... van chiropractie wordt door beoefenaars beweerd dat het een massagetechniek is die kan helen. Ook al is dat nog nooit aangetoond.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:19:44 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34716362
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:54 schreef onemangang het volgende:
Iemand die zijn arm kwijt is kan zijn vingers ook wel eens voelen. Dat wil niet zeggen dat die persoon daarom ook dingen kan vastpakken... M.a.w. als jij 'chakra's voelt, dan doe je niets meer dan je aandacht fixeren op iets waarvan anderen zeggen dat het er is. Maar dat wil nog niet zeggen dat die 'chakra's' daarom ook dingen kunnen doen...
Energie kun je voelen als je weet wat je moet voelen.

Jij doelt op fantoompijnen bij iemand die een arm mist.. dat word veroorzaakt door zenuwbanen in het menselijk lichaam. Voor diegene zijn brein bestaat nog steeds die arm wel, de zenuw kan niet vertellen namelijk dat de arm kwijt is namelijk. Dit is wel degelijk wetenschapelijk na te gaan overigs en is derhalve geen juiste vergelijking van je.

Ontopic.. ik zoek nog steeds massagevormen!
The truth was in here.
pi_34716433
Bij ons in de fysiotherapie bestaat er bindweefselmassage. Dat gaat er vanuit dat als je bijvoorbeeld pijn hebt in je arm dat je dan op een bepaald ruggenmerg segment moet gaan behandelen. Omdat het hele menselijk lichaam uit segmenten is opgebouwd kun je dus ook via de rug de armen bereiken.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_34716633
Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar ben zeker geïnteresseerd in deze massage technieken/vormen.

Daarnaast denk ik dat je (o.a.) als Reiki beoefenaar zowieso al een voordeel hebt bij masseren. Ik heb gemerkt dat als je zowieso al met energie werkt je als het ware naar de plek die aandacht nodig heeft "geleid" wordt.
De persoon hoeft niet eens iets aan te geven, je komt bijna automatisch op die plek uit en kan zeggen "hier zit een bron... en/of hier".
De plekken vind je dus wel denk ik en de massage werkt zowieso ontspannend (en ontspanning is zowieso al erg handig als een lichaam iets te herstellen/ helen heeft), goed voor de doorbloeding etc..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:30:38 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34716757
Precies Mirage
Lijkt mij ook zeer nuttig om te gaan gebruiken eventueel.. ik heb wel eens gehoord van een "drukpuntmassage" ofzo.. maar daar moet toch een bepaalde naam voor bestaan.
En zo zijn er misschien meerdere vormen van massage bekend... maar nog niet bij mij.
En aangezien Reiki kan werken, kan je misschien op die manier Reiki geven op PRECIES die plek waar het het beste is.

Zo kan ik "aanvoelen" tijdens een sessie, waar iemand bijvoorbeeld pijn heeft, en daar naar toe gaan tijdens de behandeling.
Maar wellicht is er een punt in je lichaam (denk aan voetreflexologie) die je moet aanraken om juist verbetering te kunnen geven op een heel ander punt waar diegene pijn heeft.
The truth was in here.
  donderdag 2 februari 2006 @ 20:11:15 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34722822
Niet allemaal tegelijk
The truth was in here.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:04:06 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34793172
Nog 1x proberen
The truth was in here.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:11:14 #11
19194 Oversight
◢◤
pi_34793336
edit: door Mirage (er is echt iets nog niet in orde met de functies.. nu pakt hij oversight terwijl ik toch echt mijn eigen nick en ww ingevuld heb)

Hahaha, ik had hem vanochtend ook al willen schoppen

Ik zal vanmiddag eens iemand mailen die hier vast meer over weet.
◢◤
  maandag 6 februari 2006 @ 14:15:46 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34793475
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:11 schreef Oversight het volgende:
edit: door Mirage (er is echt iets nog niet in orde met de functies.. nu pakt hij oversight terwijl ik toch echt mijn eigen nick en ww ingevuld heb)

Hahaha, ik had hem vanochtend ook al willen schoppen

Ik zal vanmiddag eens iemand mailen die hier vast meer over weet.
Bedankt iig, ik heb via via ook een email mogen ontvangen met tips.. maar het zou leuk zijn om meer ervaringen of ideen te lezen hier.
The truth was in here.
pi_34844755
ik heb wel eens iets gelezen over reflexzonetherapie.
Dat is een vorm van massage van de reflexzones, voornamelijk de voet, waarbij dan een helende werking van het hele lichaam optreed.
Er is op google veel over te vinden.
pi_34848160
wat ik merk tijdens de stoelmassages die ik geef ( ook wel shihatsu) is dat de reiki rijkelijk stroomt!
hoef je niks voor te doen!
en mensen met klachten die komen, je weet je handen worden er zonder meer naar toe geleid
pi_37543860
Beetje late reactie, maar mijn master geeft ook gewone massages en laat daarbij gewoon reiki stromen. Zij hebben gemerkt dat dit meer effect heeft. www. reikimassage.nl
succes!
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:56:48 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37543880
Thanks
The truth was in here.
pi_37545567
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:30 schreef Bastard het volgende:Lijkt mij ook zeer nuttig om te gaan gebruiken eventueel.. ik heb wel eens gehoord van een "drukpuntmassage" ofzo.. maar daar moet toch een bepaalde naam voor bestaan.
Voordat men met naalden aan de gang ging in China was het acupressuur. Je kan ook shiatsu massage proberen, is ook goed. Thaise massage is ook erg goed! Maar niet atlijd even prettig. Voetmassage heet ook wel voetreflexologie.
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:02:55 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37545846
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Voordat men met naalden aan de gang ging in China was het acupressuur. Je kan ook shiatsu massage proberen, is ook goed. Thaise massage is ook erg goed! Maar niet atlijd even prettig. Voetmassage heet ook wel voetreflexologie.
Ik heb inderdaad nu een praktisch voetreflex boekje aangeschaft, nu nog de tijd vrijmaken om die door te lezen

Tijd niet gezien trouwens.. wilde je nog vertellen dat we inderdaad een dochter hebben gekregen
The truth was in here.
pi_37546044
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:02 schreef Bastard het volgende:
Ik heb inderdaad nu een praktisch voetreflex boekje aangeschaft, nu nog de tijd vrijmaken om die door te lezen

Tijd niet gezien trouwens.. wilde je nog vertellen dat we inderdaad een dochter hebben gekregen
dat had je al verteld over msn ;-)
pi_37628108
Mijn vrouw geeft Polynesische Circulatiemassage, een stevige vorm van massage met lange strijkingen waarbij de lymfeklieren worden gestimuleerd om afvalstoffen los te laten. Ook de bloedsomloop wordt stevig gestimuleerd. Het is een ontspannende maar ook energie-gevende massage, afkomstig van Java, waarbij het hele lichaam van top tot teen wordt gemasseerd. Een massage duurt dan ong. anderhalf uur. Hij kan ook vierhandig gegeven worden. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, om het te ervaren of om het te leren, stuur me dan een ff een berichtje op hmesker@gmail.com.

Harmen.
pi_39204521
ik trap hem even omhoog...

ik zie dat er hier mensen zijn die iets meer weten van bindweefselmassage..

gisteren heb ik na een skatetocht een sportmassage laten doen..

daarbij kwamen ze erachter dat ik over mijn hele lichaam ophoping van afvalstoffen in mijn bindweefsel heb, wat dus met massage te behandelen valt.. Die massage was flink pijnlijk..
maar ik zit ergens toch met een hoop vragen nog, wat voor gezondheidsklachten hangen ermee samen? De masseur zei moeheid, en daar heb ik al tijden last van.. Hoeveel behandelingen zou je nodig hebben, en is het iets wat daarna wegblijft, of moet je het in de gaten blijven houden?

en helpt sporten ook al een beetje tegen de ophopingen zeg maar? Delen van mijn lichaam voelen nu toch zachter aan sinds ik aan het sporten ben..

ik weet niet of het echt hier thuishoort, sommige vragen zijn misschien meer wat voor lifestyle, maar ik weet niet precies welke vragen ik nou heb
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')