iedereen mág ingewijdt worden mits je een zak met geld neergooit....quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:02 schreef Bastard het volgende:
Nee het is helemaal geen elite clubje, iedereen mag ook ingewijdt worden.
Ik zie wel wat je bedoelt, betalen voor een natuurproduct toch?
Maar vind je ook niet, iets waar je voor betaald meer waarde hebben?
Ik weet niet welke prijzen jij in je hoofd hebt, maar ik denk in de trant van een "vergoeding".quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
iedereen mág ingewijdt worden mits je een zak met geld neergooit....![]()
Iets meer waarde hebben als je ervoor betaald ? Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit bedoeld.
Betekent de zuurstof die je inademt opeens meer voor je als iemand je ervoor laat betalen ?
Ik ben enigzins teleurgesteld in je reacties...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet niet welke prijzen jij in je hoofd hebt, maar ik denk in de trant van een "vergoeding".
Wat ik bedoel, je hecht meer waarde aan iets wat je hebt gekocht, dan aan iets wat je zomaar hebt gekregen.
Dat eerste, wat moet ik met een mannelijke prostituee?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef Mirage het volgende:
Wat heb je liever.. iemand die van je houdt en je een kus geeft of een gigelo die je kan huren ?
Tja, wat ik zie aan prijzen zie komt meestal neer op zo'n 150 euro voor een niveau 1 inwijding. Dan heb je dus twee a drie dagen les (zeg zo'n 12 a 18 uur) + terugkomdagen die je er gratis bij krijgt. Vind ik niet zo heel extreem eigenlijk; de mensen die dit verzorgen moeten ook eten, wonen en straks met pensioen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:32 schreef Mirage het volgende:
...
Er gaat zo veel geld om in dit wereldje.
Neem bijvoorbeeld de prijslijst van de gemiddelde "cursus" (om het even oneerbiedig te zeggen).
Belachelijke prijzen..en dat voor iets dat helemaal niet van jouw is.
...
Ja maar dan kan je net zo goed proberen om met een gloeilamp te betalen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:23 schreef Misticle_lightning het volgende:
Je kan het ook zo zien, geld is energie en reiki is energie, je ruilt energie voor energie.
Ik snap Mirage heel goed. Gigantisch veel geld vragen voor zoiets vind ik ook niet netjes. Tuurlijk mag je er wel wat geld voor vragen, maar zoveel als er tegenwoordig voor veel curssusen wordt gevraagd, is niet nodig.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:08 schreef Enyalius het volgende:
sorry dat ik het zeg mirage maar ik vind je een beetje een zeur. maarja dat es een persoonlijke mening na het lezen van een aantal van jouw posts.
Inderdaad, want juist door die extreem snelle cursussen waardoor iedereen na twee dagen denkt dat hij/zij nu ook wel mensen kan inwijden, krijg je NOG meer slechte reiki masters en NOG meer slechte cursussen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:43 schreef erodome het volgende:
Klein en verwaarloosbaar zou ik die groep niet noemen hoor, er zijn veel oplichters en nog veel meer mensen die denken goed bezig te zijn maar er een zooitje van maken...
Er is ontzettend veel kaf onder het koren...
Na de behandeling "afgeschud" en gewassen, dat hielp welquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:28 schreef MUUS het volgende:
Heb je geprobeerd wat te schudden met je handen, Bastard? Misschien was het wat 'teveel' op dat moment en moet je even wat kwijt. Of even tussendoor je handen op je eigen schoot leggen.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:39 schreef cazizz het volgende:
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar sta zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
maar zal wel met de ervaring komen
Ik snap wat je bedoelt, en inderdaad, hoe vaker je geeft, hoe harder de energie zal gaan stromen. Het is overigs heel verschillend wat je "mag" beleven.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:39 schreef cazizz het volgende:
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar staat zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
maar zal wel met de ervaring komen
M'n tante heeft haar kat nog een keer gereiki't en dat beest was twee dagen van slag, kon het niet waarderen dusquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef Enyalius het volgende:
nee maar wel met katten en honden. werkt precies hetzelfde als met een mens
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef Enyalius het volgende:
nee maar wel met katten en honden. werkt precies hetzelfde als met een mens
Ja ik heb paarden wel met reiki behandeld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:33 schreef cazizz het volgende:
ik vroeg me af.. zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met reiki aan paarden geven?
Waarom dan nietquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Misticle_lightning het volgende:
[..]
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.
buitendat moet je de stroom reiki ook nog eens met 3/4 verminderen omdat het anders te heftig is. Zo ook met baby's die mag je ook niet de volle lading reiki geven
????????????????????????????????????????????quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Misticle_lightning het volgende:
[..]
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.
buitendat moet je de stroom reiki ook nog eens met 3/4 verminderen omdat het anders te heftig is. Zo ook met baby's die mag je ook niet de volle lading reiki geven
Dieren verwerken de energie veel beter dan mensen, een dier heeft(net als een kind) veel korter energie nodig meestal.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:02 schreef cazizz het volgende:
welke 2 hebben dieren dan niet? ik had namelijk altijd begrepen dat hun er ook gewoon 7 hadden![]()
heb bij me paardjes het wel geprobeerd..maar 1 die erg last van benauwdheid en buik vol lucht heeft moest er niet zo heel veel van hebben..en na 10 min liep ze dan ook gewoon weg.
nu weet ik niet echt de basis posities bij dieren.. maar ik doe het op gevoel.
ahh ok.. het kan dus zijn dat ze het dan gewoon genoeg vind dus...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dieren verwerken de energie veel beter dan mensen, een dier heeft(net als een kind) veel korter energie nodig meestal.
Maar de handpositie's zijn vrijwel hetzelfde als bij mensen, dat gaat op organen en doorstroom van energiebanen, gewoon een beetje logica gebruiken dus.
Dieren hebben wel het prachtige vermogen zelf aan te kunnen geven wat en waar ze het nodig hebben, als ik scan zeg maar kom ik meestal op dezelfde plek uit als waar het dier onder mijn handen probeerde te komen.
Dat zie ik mensen nog niet doen
Dat had ik dus ook!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:26 schreef cazizz het volgende:
[..]
ahh ok.. het kan dus zijn dat ze het dan gewoon genoeg vind dus...
nu merkte ik de 1ste paar weken na de inwijding wel heel goed dat zoiezo haar houding naar mij veranderd was.. ze wist niet zo goed wat ze met me aanmoest.. er was iets anders aan mij.
Nu trekt dat gelukkig wel weer bij![]()
Helemaal waar...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dieren hebben wel het prachtige vermogen zelf aan te kunnen geven wat en waar ze het nodig hebben, als ik scan zeg maar kom ik meestal op dezelfde plek uit als waar het dier onder mijn handen probeerde te komen.
Dat zie ik mensen nog niet doen
Reiki is mooi he?!quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:19 schreef HJR het volgende:
bastard gaaf hoor! veel succes alvast, maar dat gaat vast lukken... die symbolen zijn echt verbluffend.... mooi voorbeeld was een bal brooddeeg uit de koelkast. na het krachtsymbool was het echt merkbaar warmer. ik had zoiets van sure, zal wel. dus ik voel voordat mijn master het symbool had gemaakt. en na het krachtsymbool voel ik weer.... ik was echt oprecht verbaasd. was ook wel uit mijn reactie te merken. (grote glimlach en mijn opmerking, zo man kickeh
zij maakte de eerste keer het symbool. ik de keer erna en het resultaat was hetzelfde (gelukkigquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Reiki is mooi he?!Een kracht die overal op te gebruiken is.
Maar maakte jij nou het krachtsymbool of je master? Mooiste als jij het doet natuurlijk
Heb je 3 symbolen geleerd zeker?
Kheb net een mooi boek uit van Diane Stein, zij doet de onconventionele benadering van Reiki, benoemt van alles, legt Reiki 1 uit, Reiki 2 en 3, alle symbolen staan er in, en wanneer ze te gebruiken.
Schijnt dat die symbolen eigenlijk niet mogen worden opgetekend zelfs ofzoDaar trekt zij zich dan in ieder geval niets van aan, onder het mom van "Reiki is voor iedereen, en anders raken we misschien nog meer symbolen kwijt". Goed boek voor zowel beginner als gevorderde.
Gelukkig..quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:51 schreef HJR het volgende:
[..]
zij maakte de eerste keer het symbool. ik de keer erna en het resultaat was hetzelfde (gelukkig)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |