abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juni 2005 @ 10:32:30 #101
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27629075
wat ik jammer vind is dat het woord "Reiki" een vieze smaak in mijn mond oproept.

Er gaat zo veel geld om in dit wereldje.
Neem bijvoorbeeld de prijslijst van de gemiddelde "cursus" (om het even oneerbiedig te zeggen).
Belachelijke prijzen..en dat voor iets dat helemaal niet van jouw is.

Ik kan geen geldige reden bedenken waarom dat dit zo moet zijn.

Is het de bedoeling dat er een soort "elite" clubje ontstaat ?
We nemen iets dat er altijd al is geweest..plakken er een label op... helpen anderen dit bij hunzelf te vinden... vragen er een heleboel geld voor en we gaan met z'n allen interessant zitten doen (nofi).

Zoals ik hierboven beschreven heb "proeft" het bij mij.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:02:42 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27629481
Nee het is helemaal geen elite clubje, iedereen mag ook ingewijdt worden.
Ik zie wel wat je bedoelt, betalen voor een natuurproduct toch?
Maar vind je ook niet, iets waar je voor betaald meer waarde hebben?
The truth was in here.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:10:08 #103
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27629587
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:02 schreef Bastard het volgende:
Nee het is helemaal geen elite clubje, iedereen mag ook ingewijdt worden.
Ik zie wel wat je bedoelt, betalen voor een natuurproduct toch?
Maar vind je ook niet, iets waar je voor betaald meer waarde hebben?
iedereen mág ingewijdt worden mits je een zak met geld neergooit....

Iets meer waarde hebben als je ervoor betaald ? Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit bedoeld.
Betekent de zuurstof die je inademt opeens meer voor je als iemand je ervoor laat betalen ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:15:52 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27629683
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

iedereen mág ingewijdt worden mits je een zak met geld neergooit....

Iets meer waarde hebben als je ervoor betaald ? Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit bedoeld.
Betekent de zuurstof die je inademt opeens meer voor je als iemand je ervoor laat betalen ?
Ik weet niet welke prijzen jij in je hoofd hebt, maar ik denk in de trant van een "vergoeding".

Wat ik bedoel, je hecht meer waarde aan iets wat je hebt gekocht, dan aan iets wat je zomaar hebt gekregen.
The truth was in here.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:22:56 #105
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27629786
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet niet welke prijzen jij in je hoofd hebt, maar ik denk in de trant van een "vergoeding".

Wat ik bedoel, je hecht meer waarde aan iets wat je hebt gekocht, dan aan iets wat je zomaar hebt gekregen.
Ik ben enigzins teleurgesteld in je reacties...
Van iemand die met dit soort zaken werkt en zich op dit terrein aan het ontwikkelen is kom je behoorlijk werelds en materialistisch over.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:26:42 #106
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27629844
Wat heb je liever.. iemand die van je houdt en je een kus geeft of een gigelo die je kan huren ?
Sir Winston Churchill
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:37:23 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27629998
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef Mirage het volgende:
Wat heb je liever.. iemand die van je houdt en je een kus geeft of een gigelo die je kan huren ?
Dat eerste, wat moet ik met een mannelijke prostituee?
The truth was in here.
  donderdag 9 juni 2005 @ 07:28:20 #108
106431 sigvard
Fly me to the moon and...
pi_27764593
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 10:32 schreef Mirage het volgende:
...
Er gaat zo veel geld om in dit wereldje.
Neem bijvoorbeeld de prijslijst van de gemiddelde "cursus" (om het even oneerbiedig te zeggen).
Belachelijke prijzen..en dat voor iets dat helemaal niet van jouw is.
...
Tja, wat ik zie aan prijzen zie komt meestal neer op zo'n 150 euro voor een niveau 1 inwijding. Dan heb je dus twee a drie dagen les (zeg zo'n 12 a 18 uur) + terugkomdagen die je er gratis bij krijgt. Vind ik niet zo heel extreem eigenlijk; de mensen die dit verzorgen moeten ook eten, wonen en straks met pensioen.

Of heb jij andere prijzen in gedachten? Ik herinner me gelezen te hebben dat het vroeger echt belachelijk duur was tienduizend(en?) dollars of zoiets. Kijk. Dan wordt je echt belazerd .

Maar ik bedoel denk ik vooral dat het zakelijke aspect ervan me niet anders voorkomt dan een ander soort 'cursus', denk 'tekenen', 'skaten' of 'dansen'.
...let me play among the stars...
pi_27765687
Je kan het ook zo zien, geld is energie en reiki is energie, je ruilt energie voor energie.
mama van Myrddin
  donderdag 9 juni 2005 @ 09:37:06 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27765921
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 09:23 schreef Misticle_lightning het volgende:
Je kan het ook zo zien, geld is energie en reiki is energie, je ruilt energie voor energie.
Ja maar dan kan je net zo goed proberen om met een gloeilamp te betalen.
The truth was in here.
pi_27766277
ik vind het best als ze een vergoeding vragen.. ze hebben idd ook hun kosten die ze moeten maken.
ik ben sinds begin mei ingewijd.. en het heeft mij ¤99 euro gekost, vond ik niet erg duur vooral als je ziet wat je er voor terug krijgt.
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:08:31 #112
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27766624
sorry dat ik het zeg mirage maar ik vind je een beetje een zeur. maarja dat es een persoonlijke mening na het lezen van een aantal van jouw posts. nu weer ontopic

Er zijn inderdaad oplichters en mensen die veels te veel geld vragen. Duizenden euro's voor een weekend. en dan noem ik nog niet een zekere amerikaanse vrouw die ontzettend veel troep verkoopt voor nog meer geld. spul dat zogenaamd reiki verbeterd als je het doet. ja ja zal best.

De meeste zijn niet zo, en zoals de meeste hier zeggen...Ga niet meteen bij de eerste de beste reiki master naar binnen. Verdiep je er in en vind de juiste richting die jouw goed aanvoelt en dan vindt je ook een master die goed is voor jouw.

De meeste inwijdingen zijn 100-200 euro voor een heel weekend. daarin krijg je een inwijding, je neemt de theorie door, je doet praktijk oefeningen en je mag na afloop nog steeds contact opnemen voor verdere vragen. daarin zit ook nog eten en drinken voor het hele weekend. huur van het zaaltje, of deels van de huur en electriciteit van je eigen woning als je het daar doet. En natuurlijk mag je een kleine extra vragen voor je tijd en moeite die er ingestopt wordt. Al en al is het verre van uitbuiterij.

Ik heb mazzel dat mijn stiefmoeder het hier doet. is het gratis. maar een kennis van mij gaat eind dit jaar haar eigen praktijk beginnen en dan ga ik ook les geven en dan verwacht ik op zijn minst mijn reiskosten vergoed en een beetje extra's voor de tijd die ik er nu in zit te steken met het voorbereiden van het les pakket. ik ga namelijk geen standaard reiki les geven maar iets...prakitischer en nuttiger. Reiki is immers pas de eerste stap met het werken met energie. na reiki begint het echte werk pas, dus ik wil mijn "leerlingen" goed voorbereiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Enyalius op 09-06-2005 10:35:31 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_27767751
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:08 schreef Enyalius het volgende:
sorry dat ik het zeg mirage maar ik vind je een beetje een zeur. maarja dat es een persoonlijke mening na het lezen van een aantal van jouw posts.
Ik snap Mirage heel goed. Gigantisch veel geld vragen voor zoiets vind ik ook niet netjes. Tuurlijk mag je er wel wat geld voor vragen, maar zoveel als er tegenwoordig voor veel curssusen wordt gevraagd, is niet nodig.

Zeker niet als je ziet hoeveel waardeloze figuren tegenwoordig ff snel die drie cursussen in een weekendje bij mensen erin proppen voor heel veel geld. Die mensen hebben dan een zogenaamd diploma, maar ze zijn NIET goed opgeleid en gaan vervolgens wel zelf cursussen geven.
Die cursussen moet je niet achter elkaar doen in twee dagen. Eerst een cursus en daarmee nog voor jezelf aan de slag gaan, pas een tijd daarna weer een cursus etc...

Nee, ik snap Mirage wel..
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:56:00 #114
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27768010
zoals ik zei er zijn idd oplichters. maar dat aantal is klein en verwaarloosbaar. door je beter te verdiepen kun je uit hun beurt blijven. dit is niet alleen met reiki, maar met een heleboel dingen in het leven en heel veel bedrijven die het ook zo doen. is spijtig
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:43:11 #115
37769 erodome
Zweefteef
pi_27769315
Klein en verwaarloosbaar zou ik die groep niet noemen hoor, er zijn veel oplichters en nog veel meer mensen die denken goed bezig te zijn maar er een zooitje van maken...

Er is ontzettend veel kaf onder het koren...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27769469
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:43 schreef erodome het volgende:
Klein en verwaarloosbaar zou ik die groep niet noemen hoor, er zijn veel oplichters en nog veel meer mensen die denken goed bezig te zijn maar er een zooitje van maken...

Er is ontzettend veel kaf onder het koren...
Inderdaad, want juist door die extreem snelle cursussen waardoor iedereen na twee dagen denkt dat hij/zij nu ook wel mensen kan inwijden, krijg je NOG meer slechte reiki masters en NOG meer slechte cursussen.

Het worden er juist steeds meer!
Oi!
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:19:26 #117
37769 erodome
Zweefteef
pi_27772142
Psies, mensen die in 1 weekend het masterschap halen en gelijk als master bezig gaan is een recept voor problemen.

Vergeet ook niet dat reiki veel labiele mensen trekt die wat willen met hun leven, deze mensen storten zich er vaak volledig in om na een redelijk korte tijd down te gaan, die denken dat reiki opzich de oplossing is, terwijl dat niet waar is, reiki kan een hulpmiddel zijn, maar de oplossing is het niet...

Deze labiele mensen zijn dan nogsteeds labiel en gaan inwijden, dat is niet goed, eerst je eigen boel helemaal oplossen(3 keer door je eigen huis gaan), dan pas gaan denken aan een praktijk...
En daar gaan heel wat jaren overheen die je hard nodig hebt om ervaring op te doen en zelf goed in balans te komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:21:35 #118
37769 erodome
Zweefteef
pi_27772208
Zo kan je bv van de alliantie zeggen wat je wil(dat zijn degene die zoveel vragen voor de inwijdingen, tot 10.000 euro voor het masterschap), maar er komt niemand bij hen vandaan die niet goed weet waar hij/zij mee bezig is.
De begeleiding is extreem strak, de opleiding intensief en erg uitgebreid.

Ik vind dat ze veelste veel geld vragen, maar de kwaliteit is gewoon top daar kan je niets van zeggen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:13:41 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27948503
Gisteravond nog Reiki gegeven.. mn handen tintelden op sommige plaatsen.. beetje als naaldjes in mijn hand. Na de behandeling ging het ook weg.. maar de ontvanger gaf aan dat het ook zeer deed op die plek tijdens de behandeling, dat is wel apart toch?

Verder leek het wel na de behandeling of de Reiki nog een uur zeker nastroomde door mijzelf heen
The truth was in here.
pi_27948985
Heb je geprobeerd wat te schudden met je handen, Bastard? Misschien was het wat 'teveel' op dat moment en moet je even wat kwijt. Of even tussendoor je handen op je eigen schoot leggen.
Oi!
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:36:40 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27949312
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:28 schreef MUUS het volgende:
Heb je geprobeerd wat te schudden met je handen, Bastard? Misschien was het wat 'teveel' op dat moment en moet je even wat kwijt. Of even tussendoor je handen op je eigen schoot leggen.
Na de behandeling "afgeschud" en gewassen, dat hielp wel
The truth was in here.
pi_27951705
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar staat zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
maar zal wel met de ervaring komen
pi_27951715
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:39 schreef cazizz het volgende:
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar sta zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
pi_27952060
hmm beetje dubbel
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:47:29 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27954281
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:39 schreef cazizz het volgende:
toch heb ik nog wel aardig vaak als ik reiki geef dat ik het idee heb dat er niks gebeurd en dat ik gewoon maar staat zeg maar... ik weet wel dat er wel iets gebeurd maar omdat ik nog weinig ervaring is het wel fijn als je zelf ook iets merkt zeg maar...
Ik snap wat je bedoelt, en inderdaad, hoe vaker je geeft, hoe harder de energie zal gaan stromen. Het is overigs heel verschillend wat je "mag" beleven.
Sommige mensen die reiki geven, mogen ook dingen horen, of zien tijdens een sessie.. dat is bij mij ook (nog) niet.
Wat ik ervaar is gewoon een sterke warmte gevoel door mij heen, mijn handen worden warm, ik begin zweetuitbraak te krijgen als het ware tijdens een sessie. Gisteren dan ook prikkelingen in mijn handen.
Achteraf wil ik dan vragen aan de ander wat diegene heeft gevoeld.. en het bleek dat zij op de plaats waar mijn hand prikkelde pijnklachten had overdag. En de pijnklachten waren minder na de behandeling.
Dus het is goed om een beetje te communiceren achteraf wat diegene beleeft en dan bij jezelf nagaan wat je daar voelde.

Doe je ook eerst contact maken met de aura van de persoon? Soms kan je al voelen op welke plaatsen Reiki nodig zou zijn door als het ware warme of koude vlakken te voelen in de aura.

Wees niet bang "dat het niet werkt" Reiki stroomt zodra je je er op instelt, dwz beetje aan denken is al voldoende, probeer geen gevoel te forceren, ontspan en het stroomt harder. Je raakt het niet meer kwijt
The truth was in here.
pi_27977969
laatst had ik idd wel een keer dat ik het zelf bloedheet kreeg tijdens een behandeling...dat was wel heel apart
maak idd eerst contact ja.. maar vind nog erg moeilijk om aan te voelen waar ze het nodig hebben.
bij sommige mensen is het heel duidelijk maar bij andere weer totaal niet

ik vroeg me af.. zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met reiki aan paarden geven?
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:59:10 #127
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27978800
nee maar wel met katten en honden. werkt precies hetzelfde als met een mens
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:15:24 #128
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27979302
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef Enyalius het volgende:
M'n tante heeft haar kat nog een keer gereiki't en dat beest was twee dagen van slag, kon het niet waarderen dus .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_27980551
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef Enyalius het volgende:
Hou er alleen wel rekening mee dat dieren maar 5 chakra's hebben en geen 7.
buitendat moet je de stroom reiki ook nog eens met 3/4 verminderen omdat het anders te heftig is. Zo ook met baby's die mag je ook niet de volle lading reiki geven
mama van Myrddin
pi_27980601
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:33 schreef cazizz het volgende:
ik vroeg me af.. zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met reiki aan paarden geven?
Ja ik heb paarden wel met reiki behandeld.
1 paard had last van zijn voorbenen, die heb ik met reiki behandeld een paar keer, en hij ging steeds beter lopen en liet duidelijk zien dat ie geen pijn meer had
mama van Myrddin
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:58:56 #131
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27980785
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Misticle_lightning het volgende:

[..]

buitendat moet je de stroom reiki ook nog eens met 3/4 verminderen omdat het anders te heftig is. Zo ook met baby's die mag je ook niet de volle lading reiki geven
Waarom dan niet

Als Reiki een goddelijke natuurkracht is, zou je er geen overdaad van kunnen/mogen krijgen lijkt mij?
Op basis van baat het niet, schaat het niet toch? (of is dat weer met dt)

En dan verder, is het schadelijk bij een zwangerschap? Dat kan volgens mij niet.. reiki is altijd ten goed van iets.

Trouwens 3/4 kracht reiki geven werkt niet, ik heb er geen regulator tussen zitten, maar zou een behandeling korter kunnen maken.
The truth was in here.
pi_27980903
welke 2 hebben dieren dan niet? ik had namelijk altijd begrepen dat hun er ook gewoon 7 hadden

heb bij me paardjes het wel geprobeerd..maar 1 die erg last van benauwdheid en buik vol lucht heeft moest er niet zo heel veel van hebben..en na 10 min liep ze dan ook gewoon weg.
nu weet ik niet echt de basis posities bij dieren.. maar ik doe het op gevoel.
pi_27982004
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Misticle_lightning het volgende:

[..]

????????????????????????????????????????????

Dieren hebben gewoon 7 chakra's hoor en kunnen reiki meestal beter en heftiger hebben dan mensen, zeker als we het over katten hebben.

Waar katten vaak van in de war gaan is niet de reiki, maar je eigen negatieve energie, katten zuiveren namelijk...
Of het feit dat ze niet bekend zijn met die energie, moeten ze even wennen, ik weet nog de eerste keer dat ik behandeld werd bij mij thuis, 1 van mijn katers zette het op een loeien, niet normaal meer, toen heeft die master even een reiki knuffel gegeven aan die kater, de rest van de behandeling was hij niet meer van me af te slaan, lekker een graantje energie meepikken
En dat doen ze erg vaak, als ik iemand hier thuis behandel is het vrij normaal dat er op z'n minst 1 kat echt bij komt, het liefste op degene gaat liggen die behandeld wordt.

Baby's kunnen reiki ook gigantisch goed hebben, die zijn niet net als volwassenen met blokkade's en ander gezeur wat de reiki ervaring wat heftiger kan maken door het opschonen, die kunnen de volle laag krijgen zonder 1 probleem, worden ze heerlijk rozig van met zo'n glimlachje op hun koppie....
pi_27982119
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:02 schreef cazizz het volgende:
welke 2 hebben dieren dan niet? ik had namelijk altijd begrepen dat hun er ook gewoon 7 hadden

heb bij me paardjes het wel geprobeerd..maar 1 die erg last van benauwdheid en buik vol lucht heeft moest er niet zo heel veel van hebben..en na 10 min liep ze dan ook gewoon weg.
nu weet ik niet echt de basis posities bij dieren.. maar ik doe het op gevoel.
Dieren verwerken de energie veel beter dan mensen, een dier heeft(net als een kind) veel korter energie nodig meestal.

Maar de handpositie's zijn vrijwel hetzelfde als bij mensen, dat gaat op organen en doorstroom van energiebanen, gewoon een beetje logica gebruiken dus.

Dieren hebben wel het prachtige vermogen zelf aan te kunnen geven wat en waar ze het nodig hebben, als ik scan zeg maar kom ik meestal op dezelfde plek uit als waar het dier onder mijn handen probeerde te komen.
Dat zie ik mensen nog niet doen
pi_27982609
Van mijn leraar heb ik geleerd dat dieren maar 5 chakra's hebben.
Mijn katten willen niets van reiki weten. Ze vinden het onzin dat ik ze daar een beetje energie ga geven, en zijn zeer beledigd als ik ze het geef. En als ze het wel willen hebben en komen halen dan is het met een minuut weer gedaan.
Mensen met een hartaanval mag je alleen maar bij hun pink reiki geven. Het hart kan het namelijk begeven op het moment dat je daar veel energie doorheen laat gaan.
Ook met kleine kinderen kan dat gebeuren.
mama van Myrddin
pi_27983048
Echt dieren hebben 7 chakra's, controleer het maar, kan je zelf doen...

En de rest, lijkt me grote nonses om eerlijk te zijn, ik heb mijn nichtje al in de buik reiki gegeven en doe het altijd als ik bij haar ben, ze trekt het gewoon uit me, heel mooi is dat, ligt ze in mijn armen, richten die grote blauwe kijkers zich op me en je voelt de boel zo in werking gaan, ik hoef niets te doen, alleen maar te zorgen dat mijn gronding goed blijft.

De kids op school kennen mijn energie ook al zonder dat ik ooit verteld heb hoe of wat, bij een valpartij, of ik even "mijn stralende handjes" wil gebruiken, prachtig is dat, maar ook bij de iets oudere kinderen merk je dat ze het eruit trekken als ze het nodig hebben.

Mijn krijgt ook al jaren en jaren reiki, hij vraagt er zelf nooit om, maar komt bij me, plaatst zichzelf onder mijn handen en trekt het eruit, als hij genoeg heeft schud hij de handen weer van zich af.

Dieren en kinderen verwerken de energie zoveel beter dan volwassen mensen, echt geloof me.

Heb je weleens een reiki knuffelsessie geprobeert met je katten, dus gewoon heel relaxed aaien en reiki geven tegelijkertijd, de meeste dieren zijn dol op knuffelreiki namelijk.
Maar als je katten echt geen energie van je willen zitten ze ok helemaal geweldig in hun energie, of er zit teveel negatieve energie in jou wat je meegeeft, dat willen ze niet op die manier hebben namelijk, dat willen ze rustig met hun eigen energie zuiveren, niet in zich krijgen...
pi_27983934
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Dieren verwerken de energie veel beter dan mensen, een dier heeft(net als een kind) veel korter energie nodig meestal.

Maar de handpositie's zijn vrijwel hetzelfde als bij mensen, dat gaat op organen en doorstroom van energiebanen, gewoon een beetje logica gebruiken dus.

Dieren hebben wel het prachtige vermogen zelf aan te kunnen geven wat en waar ze het nodig hebben, als ik scan zeg maar kom ik meestal op dezelfde plek uit als waar het dier onder mijn handen probeerde te komen.
ahh ok.. het kan dus zijn dat ze het dan gewoon genoeg vind dus...
nu merkte ik de 1ste paar weken na de inwijding wel heel goed dat zoiezo haar houding naar mij veranderd was.. ze wist niet zo goed wat ze met me aanmoest.. er was iets anders aan mij.
Nu trekt dat gelukkig wel weer bij

de kat die daar rond loopt is er ook al aardig aan verslaafd te raken.. die is zoiezo al dol om geaait te worden.. maar nu geniettie er helemaal van ...gek beest
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:37:33 #138
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27984353
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:26 schreef cazizz het volgende:

[..]

ahh ok.. het kan dus zijn dat ze het dan gewoon genoeg vind dus...
nu merkte ik de 1ste paar weken na de inwijding wel heel goed dat zoiezo haar houding naar mij veranderd was.. ze wist niet zo goed wat ze met me aanmoest.. er was iets anders aan mij.
Nu trekt dat gelukkig wel weer bij
Dat had ik dus ook!!
The truth was in here.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:45:16 #139
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27991011
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Helemaal waar...

Onze vorige hond heeft een ongeluk gehad en had sindsdien last van zijn heup.
Het diertje was ook al redelijk oud.

Met vlagen had hij er ontzettend last van.
Hij kwam dan vaak naar me toe en schoof zichzelf gewoon onder mijn handen op de manier zoals híj dat wilde.
Sir Winston Churchill
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:34:37 #140
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29924313
even een bump voor Bastard

ongeveer 3 weken terug heb ik mijn 3e graad in Shambala Reiki behaald. is wel apart ik doe alles anders dan aangeleerd word. ik merk dat je gewoon op gevoel moet gaan en die symbolen in je kop stampen en bepaalde behandel methodes is bull shit.

voor mijn part leg ik mijn hand op iemands knie terwijl die hoofdpijn heeft. als de energie maar naar de plek gesteurd word waar het hoort en doet wat het moet doen.

de symbolen die je nodig hebt krijg je wel door op het moment dat je het nodig hebt

of met een puppy die altijd zo druk was en constant de hik had als ze ging slapen. leg je hand erop om de hek weg te nemen. dat hele chakra gedoe zie ik het nut niet van, alhoewel je moet oppassen dat je een mens of hond niet teveel energie geeft want dan kun je wellicht een chakra overbelasten heb ik gemerkt.

tja als je op 3 zit zijn bepaalde veiligsheids marges weg en ben je zelf verantwoordelijk om de juiste hoeveelheden energie op te roepen in plaats dat guardians het werk via jouw doen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:40:09 #141
8372 Bastard
Persona non grata
pi_29926639
Ok hier dan maar

Wel een vraag die ik wil stellen aan mede reikibehandelaars wil stellen; Als je een hele koude hand krijgt bij de keelchakra, anders dat het vertrouwde warme hand. Dan kan dat duiden op een blokkade, maar in de trant van wat moet je denken? Intiuitie zegt mij dat het iets kan zijn wat diegene dwars zit en niet kan zeggen, stuk emotie wat niet verwerkt is (zoals je een prop in je keel kan hebben bij verdriet) ?

Nemen jullie overigs ook wel eens pijnklachten over tijdens een behandeling?
The truth was in here.
pi_29927150
Pijnklachten neem je niet over als je jezelf goed voorbereid, goed gronden en bij voorkeur een bescherming opzetten...

Gebruik je gevoel, dat verteld je wat je moet weten, die prop in de keel heet niet voor niets zo en heeft idd te maken met opgekropte emotie's...
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:54:57 #143
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29927177
volg je intuitie aangezien het elke keer anders is en de behandelaar moet de dingen die hij door krijgt interpeteren. vertrouw op jezelf om zo een betere behandeling te kunnen geven.

pijnklachten overnemen...hmm weet ik niet. heb het wel een keer gehad dat ik bij iemand emotionele blokkades aan het weghalen was en dat ik begon te tranen en huilen zoveel pijn zat er in die persoon. maar voor de rest...geen flauw idee.
pi_30325674
hallo,

ik heb in mei mijn reiki 1 inwijding gehad. en dat was echt heel bizar. normaal ben ik altijd erg aanwezig, maar na het inwijdingsweekend leek het echt of ik met een hamer was neergeslagen.het was het meest relaxte weekend van mijn leven maar de maandag erop volgende was ik helemaal kapot en doodmoe. gewoon compleet van de wereld. alles ging op de automatische piloot. ik was fysiek aanwezig, maar geestelijk helemaal niet.... erg snel moe en vroeg naar bed.

afgelopen weekend reiki 2 inwijding gehad en weer hetzelfde verhaal. erg mooi allemaal, maar weer erg snel moe en lekker loom heel de dag

mijn ervaringen tot nu toe zijn zoals hierboven wordt beschreven. dieren pakken reiki veel beter op. op een bedrijfsuitje vorige week kwam er een hond bij mij liggen en ik geef hem een aai en besluit om even reiki op hem toe te passen. het was gewoon bizar. de hond draait op zijn rug en kruipt echt in een bepaalde houding onder mijn hand. haal ik mijn hand weg, die hond meteen met zijn poot tikken tegen mijn been, zo van ga door erg leuk.

baby's idem dito. een vriendin van mij heeft een kindje die erg last heeft van krampjes. dus vreselijk huilen na borstvoeding toen ik er een keer was. dus ik neem het kind op mijn arm. hand op het rompje en kind is stil... mensen in de kamer waren op slag verbaasd....

ik ben wel benieuwd naar meer reacties en niet alleen van erodone en enyalius

erodone> je hebt in andere topics ook gepost en daar was ik het al helemaal met je eens. nu blijk je ook hierin te posten en eigenlijk verbaast me dat niets....
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:44:06 #145
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30328060
HJR ik heb voor 17 Sept mijn Reiki 2 inwijding op de agenda staan
Schijnt dat het nog krachtiger mag gaan werken allemaal, en dat je meer bewuster gaat worden van je gidsen?

Sinds reiki 1 ook ergens in Mei gedaan ben ik me af en toe heel erg bewust van de natuur om mij heen. Ruimtelijk en groener lijkt de wereld af en toe eigenlijk.
Ook leuk, vlinders komen op me af deze zomer, dat had ik anders nooit!
Ben zelf ook stuk rustiger geworden, innerlijk, moeilijk om uit te leggen maar word minder snel boos om dingen. Gebeurt me nog wel, maar veel minder vaak.

Zover mn ervaringen voor nu, ben benieuwd hoe mijn Reiki 2 initiatie gaat verlopen en wat ik mee mag maken.
The truth was in here.
pi_30329130
bastard gaaf hoor! veel succes alvast, maar dat gaat vast lukken... die symbolen zijn echt verbluffend.... mooi voorbeeld was een bal brooddeeg uit de koelkast. na het krachtsymbool was het echt merkbaar warmer. ik had zoiets van sure, zal wel. dus ik voel voordat mijn master het symbool had gemaakt. en na het krachtsymbool voel ik weer.... ik was echt oprecht verbaasd. was ook wel uit mijn reactie te merken. (grote glimlach en mijn opmerking, zo man kickeh
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:26:58 #147
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30329387
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:19 schreef HJR het volgende:
bastard gaaf hoor! veel succes alvast, maar dat gaat vast lukken... die symbolen zijn echt verbluffend.... mooi voorbeeld was een bal brooddeeg uit de koelkast. na het krachtsymbool was het echt merkbaar warmer. ik had zoiets van sure, zal wel. dus ik voel voordat mijn master het symbool had gemaakt. en na het krachtsymbool voel ik weer.... ik was echt oprecht verbaasd. was ook wel uit mijn reactie te merken. (grote glimlach en mijn opmerking, zo man kickeh
Reiki is mooi he?! Een kracht die overal op te gebruiken is.
Maar maakte jij nou het krachtsymbool of je master? Mooiste als jij het doet natuurlijk
Heb je 3 symbolen geleerd zeker?

Kheb net een mooi boek uit van Diane Stein, zij doet de onconventionele benadering van Reiki, benoemt van alles, legt Reiki 1 uit, Reiki 2 en 3, alle symbolen staan er in, en wanneer ze te gebruiken.
Schijnt dat die symbolen eigenlijk niet mogen worden opgetekend zelfs ofzo Daar trekt zij zich dan in ieder geval niets van aan, onder het mom van "Reiki is voor iedereen, en anders raken we misschien nog meer symbolen kwijt". Goed boek voor zowel beginner als gevorderde.
The truth was in here.
pi_30330354
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Reiki is mooi he?! Een kracht die overal op te gebruiken is.
Maar maakte jij nou het krachtsymbool of je master? Mooiste als jij het doet natuurlijk
Heb je 3 symbolen geleerd zeker?

Kheb net een mooi boek uit van Diane Stein, zij doet de onconventionele benadering van Reiki, benoemt van alles, legt Reiki 1 uit, Reiki 2 en 3, alle symbolen staan er in, en wanneer ze te gebruiken.
Schijnt dat die symbolen eigenlijk niet mogen worden opgetekend zelfs ofzo Daar trekt zij zich dan in ieder geval niets van aan, onder het mom van "Reiki is voor iedereen, en anders raken we misschien nog meer symbolen kwijt". Goed boek voor zowel beginner als gevorderde.
zij maakte de eerste keer het symbool. ik de keer erna en het resultaat was hetzelfde (gelukkig )
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:11:24 #149
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30331015
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:51 schreef HJR het volgende:

[..]

zij maakte de eerste keer het symbool. ik de keer erna en het resultaat was hetzelfde (gelukkig )
Gelukkig..
Ja ik heb dat ook nog wel eens nodig, bevestiging, dat het echt werkt, niet alleen mn verbeelding.
The truth was in here.
pi_30332613
owja je leert ook inderdaad drie symbolen. die bevestiging is inderdaad wel erg plezierig. ik denk zodra je die bevestiging hebt gekregen je jezelf helemaal open kunt stellen ervoor. zogenaamd alle remmen los.. maar volgens mij zijn wij de enigen nog in dit topic....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')