abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2001 @ 10:16:17 #1
6812 El_Tonio
Zombie.....
pi_993472
Iemand ervaring mee?
Positief en of negatief?

Zelf hoor ik dat het wel mensen helpt maar verder?

vrijdag 8 juni 2001 @ 10:21:21 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_993495
Ik denk dat iedereen toen hij/zij klein was wel eens op zijn knie is gevallen en daar een kusje op kreeg van zijn/haar moeder.
Dat is al reiki! Want het hielp wel, de pijn trok weg toen ze vroeg " is het beter?"
Dus ervaring ja.
Reiki is naar mijn idee voor een groot deel visualisatie. Begrijp je dat, of wil je dat ik het verder uitleg?
The truth was in here.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 10:27:02 #3
6812 El_Tonio
Zombie.....
pi_993515
meer uitleg zou wel handig zijn ja.
Ik bedoel als je moeder een kusje geeft op een geschaafde knie is ze daarvoor niet ingewijd voo een x bedrag door een Reiki Master....
  vrijdag 8 juni 2001 @ 10:54:21 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_993669
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 10:27 schreef El_Tonio het volgende:
meer uitleg zou wel handig zijn ja.
Ik bedoel als je moeder een kusje geeft op een geschaafde knie is ze daarvoor niet ingewijd voo een x bedrag door een Reiki Master....
Ik ben van mening dat iedereen reiki kan hoor, daar heb je geen cursus voor nodig.
Bij sommige mensen gaat het automatisch al, andere mensen moeten het principe door hebben en oefenen.

Het principe is als volgt, en wellicht zijn er nog meer methodes maar deze ken ik en heb ik resultaat mee.

Haal diep adem door je neus, en adem uit via je mond. stel je nu voor dat bij iedere ademhaling die je doet je warme goede energie inademt en donkere, negatieve energie uitademd.
Bij iedere ademhaling die je doet voel je dat er een energie door je heen gaat lopen, tintelingen krijg je. Het word sterker en sterker naar mate je meer oefend en beter kan visualiseren.
De persoon die je wilt behandelen moet goed ontspannen liggen ( liggen is makkelijker om te ontspannen en je kan zelf makkelijk bij plekken komen ) zitten mag overigs ook.
Ga nu terwijl je nog steeds die energie in ademt met je handen over het lichaam van de persoon heen ( ongeveer 5 cm van het lichaam af houden). en concentreer je op wat je voelt in je handen. Als het goed is voel je waar de persoon pijn heeft. bv in zijn rug.
Als je eroverheen gaat voel je dat die plek ook warmer voelt als de andere plekken.
Je kan ook vragen waar de pijn zich bevind natuurlijk, maar ik vind dit wel een goede oefening.
Ga met je handen over die plek heen, aanraken mag maar vraag het even aan de persoon ( sommige mensen zijn meteen bang voor sexuele intimidatie en dat stoort alleen maar weer)
Stel je nu voor dat je met al die energie die je door je heen laat stromen, ( dmv ademen) op je handen gaat richten.
Stel je voor dat er een wit licht aan goede energie vanuit je lichaam stroomt door je armen heen naar ja handen toe.
" Straal" deze energie door je handen door naar de plek op het lichaam van de persoon. Doe dit voor een 15 minuten en je zal op den duur merken dat de pijn wegtrekt. Deze pijn kan wegtrekken bij de persoon maar kan ook door jou worden overgenomen. Dit is de rede dat je regelmatig even met je handen moet wapperen, zodoende sla je als het ware de negatieve energie van je af zo de kosmos in. Je ziet dat concentratie belangrijk is evenals visualisatie want je ademt nog steeds witte energie in en zet het door naar de persoon. De negatieve energie zuig je er als het ware uit en gooi je weg.

Vaak is meerdere behandelingen nodig .

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Althans de basis dan want hier draait het allemaal om.
Maar wellicht kun je op internet ook heel veel informatie vinden over reiki en de techniek die je nodig hebt.

Zoals ik al zei, sommige mensen kunnen dit makkelijker en hebben het eerder onder de knie dan de ander. Het is wel een techniek die iedereen kan leren.
Of je daar een cusus voor nodig hebt, tja er zijn ook boeken hoor en die zijn veel goedkoper

The truth was in here.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 11:31:18 #5
6812 El_Tonio
Zombie.....
pi_993899
En dat hele gedoe over chakra's die dicht groeien en bij zo'n Reiki Centrum weer geopend worden zodat je de energie door kunt voeren?
Is dat dan een zooi bullshit?
Is het gewoon een 'truuk' door positief te denken en energie te proberen te laten stromen?

Ik ben wel een beetje verbaasd dat je zegt dat je dat allemaal zelf kunt....

vrijdag 8 juni 2001 @ 11:59:38 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_994100
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 11:31 schreef El_Tonio het volgende:
En dat hele gedoe over chakra's die dicht groeien en bij zo'n Reiki Centrum weer geopend worden zodat je de energie door kunt voeren?
Is dat dan een zooi bullshit?
Is het gewoon een 'truuk' door positief te denken en energie te proberen te laten stromen?

Ik ben wel een beetje verbaasd dat je zegt dat je dat allemaal zelf kunt....

ah, je hebt er dus wel eens van gehoord.
Technisch doen ze bij een reiki centrum hetzelfde ja, al zijn zullen het mensen zijn die er waarschijnlijk veel meer ervaring mee hebben en ook beter zijn dan bv mijzelf.
Chakras open zetten bv heb je toch wel weer een hoop kennis nodig van de chakras. ( wat ze doen, waar ze zitten, etc.) Daar hou ik mij niet mee bezig. Ik gebruik reiki voor mezelf, dieren en familie.
Nee, het is geen bullshit, en ik zeg maar zo baat het niet schaad het ook niet he.
The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2001 @ 12:07:02 #7
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_994143
Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig een heleboel mensen zijn die misbruik maken van de onwetendheid van anderen. Er is een trend ontstaan op dit gebied en tegenwoordig moet je al duizenden guldens neerleggen voor dat Reiki terwijl het al eeuwenlang bestaat (onder verscheidene namen).

Mijn oma deed aan 'handoplegging' en als ik dat verhaaltje van Bastard zo lees is dat precies hetzelfde. Zij heeft het geleerd van mensen van de spiritistische vereniging waar ze jarenlang lid van was. Kennisoverdracht op dit gebied zou gratis moeten zijn of voor een bedrag dat iedereen zou kunnen betalen.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_994205
Mijn tante geeft cursussen in Reiki, heeft een eigen behandeltafel enzo...
ik heb verschillende verhalen gehoord dat het helpt, ze legt dan haar hand op een zere plek en slaat dan de negatieve energie tegen de grond. tenminste, dat is wat ik er ooit eens van gezien heb.
ik ben ook wel van mening dat iedereen het wel kan, als je er maar open voor staat. Ons mam bijvoorbeeld heeft ook een keer iemand geholpen, terwijl ze er geen cursus in heeft gehad.
Zelf kan ik het niet, ik sta er blijkbaar niet helemaal achter
  vrijdag 8 juni 2001 @ 12:25:50 #9
6812 El_Tonio
Zombie.....
pi_994240
Ok ik geef toe, ik weet er wel een hoop vanaf.
Mijn buurvrouw EN vriendin zijn ingewijd in Reiki.

Nu is het zo dat ik merk dat het haar (mijn vriendin) wel veel goed doet. Haar zelfvertrouwen is omhoog en eigenwaarde ook. Ze vind het heerlijk om andere te kunnen helpen en heeft dus ook regelmatig collega's, familie en vrienden op de stoel.

Het probleem is een beetje dat ik zo sceptisch ben als de pest. Al die andere onderwerpen in dit forum heb ik ook al een bende moeite mee. Ik WIL het gewoon niet geloven en ongecompliceerd Atheist blijven.
Dat lukt dus niet. Ik wordt meegesleurd en dat wil ik ook. Langzaam begin ik meer naar mijn gevoel te luisteren en accepteer ik volmondig dat er 'meer' is. Vroeger dacht ik dat wel maar durfde ik dat niet aan mezelf toe te geven.

Daarnaast komt nog dat de meeste die een Reiki behandeling ondergaan daar dus echt iets van merken. Huilbuien, tintelingen, absurd warm en koud en dat soort dingen worden door mijn vriendin opgewekt. Ikzelf heb nog geen enkele sensatie gevoeld terwijl ik me er wel open voor zet. Dan blijf ik dus denken dat het niet echt is en dat die mensen zichzelf die symptomen wijs maken.

Helaas moet ik verder met dit en blijft het knagen. Daarom zocht ik hier naar mensen met ervaringen en probeer ik een besluit te maken.

Ik zou eind augustus ingewijd kunnen worden tegen aannemelijk tarief en dan hoort daar een mooi cursus boek bij en nabehandeling. Dat betekend iedere woensdag avond naar dat Reiki centrum en praten over je ervaringen. Daar ben ik al een keer geweest en die Reiki Master is een toffe peer waar ik veel van kan leren. Hij heeft een goed inzicht in andere en ik merk dat dat inzicht bij mij versterkt wordt.

Kortom totaal in de war en niet zeker wat ik moet doen. Als ik nu hier nog hoor dat dat allemaal zelf kan dan weet ik het helemaal niet meer.....

Sorry voor de lange post en dat ik niet meteen liet weten wat er allemaal speelt...

vrijdag 8 juni 2001 @ 12:57:22 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_994433
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 12:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig een heleboel mensen zijn die misbruik maken van de onwetendheid van anderen. Er is een trend ontstaan op dit gebied en tegenwoordig moet je al duizenden guldens neerleggen voor dat Reiki terwijl het al eeuwenlang bestaat (onder verscheidene namen).

Mijn oma deed aan 'handoplegging' en als ik dat verhaaltje van Bastard zo lees is dat precies hetzelfde. Zij heeft het geleerd van mensen van de spiritistische vereniging waar ze jarenlang lid van was. Kennisoverdracht op dit gebied zou gratis moeten zijn of voor een bedrag dat iedereen zou kunnen betalen.

Jompels,
Slaapmeisje

HULDE aan slaapmeisje!!
Laatste jaren begint er een commercie te groeien ( hij was er al ) in esotherische zaken. Er word misbruik gemaakt van de naiefiteit van de mens en dat is een slechte zaak. Niet alleen worden er bizar hoge bedragen gevraagd om zaken die je ook autodidact kan leren maar zo worden bepaalde dingen onnodig in een kwaad daglicht gezet Kan ik me zo aan storen he, alsof ik verantwoording moet afleggen dan...
Aan de andere kant hoef je niet ver meer te zoeken naar "winkeltjes"
The truth was in here.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 13:04:43 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_994488
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 12:25 schreef El_Tonio het volgende:

Het probleem is een beetje dat ik zo sceptisch ben als de pest. Al die andere onderwerpen in dit forum heb ik ook al een bende moeite mee. Ik WIL het gewoon niet geloven en ongecompliceerd Atheist blijven.
Dat lukt dus niet. Ik wordt meegesleurd en dat wil ik ook. Langzaam begin ik meer naar mijn gevoel te luisteren en accepteer ik volmondig dat er 'meer' is. Vroeger dacht ik dat wel maar durfde ik dat niet aan mezelf toe te geven.

Daarnaast komt nog dat de meeste die een Reiki behandeling ondergaan daar dus echt iets van merken. Huilbuien, tintelingen, absurd warm en koud en dat soort dingen worden door mijn vriendin opgewekt. Ikzelf heb nog geen enkele sensatie gevoeld terwijl ik me er wel open voor zet. Dan blijf ik dus denken dat het niet echt is en dat die mensen zichzelf die symptomen wijs maken.

Helaas moet ik verder met dit en blijft het knagen. Daarom zocht ik hier naar mensen met ervaringen en probeer ik een besluit te maken.

Ik zou eind augustus ingewijd kunnen worden tegen aannemelijk tarief en dan hoort daar een mooi cursus boek bij en nabehandeling. Dat betekend iedere woensdag avond naar dat Reiki centrum en praten over je ervaringen. Daar ben ik al een keer geweest en die Reiki Master is een toffe peer waar ik veel van kan leren. Hij heeft een goed inzicht in andere en ik merk dat dat inzicht bij mij versterkt wordt.

Kortom totaal in de war en niet zeker wat ik moet doen. Als ik nu hier nog hoor dat dat allemaal zelf kan dan weet ik het helemaal niet meer.....

Sorry voor de lange post en dat ik niet meteen liet weten wat er allemaal speelt...

Weet je, je moet dingen doen en geloven waar je zelf ook achter staat. Het kan best wezen dat je vriendin wel in die dingen geloofd en jij niet.
Je hoeft het niet aan te nemen, en je mag er sceptish tegenover staan, sterker nog behoud je je sceptisisme! Dat voorkomt dat je niet overal in tuint
Met andere woorden als jij je er niet happy onder voelt is het geen verplichting om een cusus te gaan nemen, het heeft ook geen zin omdat je je er onbewust tegen gaat verzetten.
Ik zou eens naar de bieb gaan, het internet overhoop zoeken en kijken in verschillende boeken. Zodoende heb je zelf al een stukje kennis en zal je niet zo snel dingen op de mouw worden gespeld.
The truth was in here.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 13:48:55 #12
6812 El_Tonio
Zombie.....
pi_994965
Nou, ik denk niet dat iemand snel iets op mijn mouw speldt. Ik blijf wie ik ben, ik dacht alleen dat dat Reiki mij zou kunnen helpen en dat ik dan weer andere kan helpen.
Als ik kijk naar de invloed op mijn vriendin en andere in mijn omgeving die Reiki 'hebben' dan gaat het allemaal beter met die mensen.

Die inwijding is zo duur niet en die nabehandeling lijkt me gezellig en leerzaam.

Ik wilde eens zien wat andere er van denken.

Dat is ook altijd mijn methode geweest : Veel info uit verschillende hoeken op me af laten komen en dan daaruit een oordeel te vellen. Jullie zijn een van die hoeken

Damn, ik sta gewoon op een vork in de weg en beide routes zijn aantrekkelijk. Opgroeien zuigt! (ook als je al 27 bent!)

zondag 10 juni 2001 @ 17:07:07 #13
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1007668
Nou, hier alleen maar negatieve ervaringen met Reiki.
Ik zou er al helemaal niet veel geld in gaan stoppen zodat je "ingewijd" kan worden.
Dat lijkt me nml iets wat je zal moeten trainen, zoals je volgens mij alle "paranormale" dingen kan trainen, en niets iets wat iemand jou even kan geven/leren.
Waarom zou je vriendin het je niet kunnen leren?

Laat je niet afzetten.

Oh ja, wel eens van placebo-effect gehoord? Mensen die alleen al denken/weten dát ze behandeld worden, genezen sneller/vaker/beter dan mensen die niet behandeld worden. Logisch dus dat het iets doet.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Admin zondag 10 juni 2001 @ 17:37:49 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1007863
quote:
Op zondag 10 juni 2001 17:07 schreef sataN het volgende:
Dat lijkt me nml iets wat je zal moeten trainen, zoals je volgens mij alle "paranormale" dingen kan trainen, en niets iets wat iemand jou even kan geven/leren.
Waarom zou je vriendin het je niet kunnen leren?
inderdaad, als iets als pianospelen al een paar jaar duurt voor je het een beetje kan, als een medicijnen-studie al met al bijna 10 jaar duurt, waarom zouden dan dit soort dingen wel snel en simpel aan te leren zijn?
alles is te leren, kost alleen tijd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 10 juni 2001 @ 22:03:46 #15
10835 KneD
 Martian Messenger
pi_1008923
Ik geloof best in de WERKING van Reiki, maar ik vind de uitleg er omheen echte onzin.

Mijn moeder heeft Reiki 1 & 2 en hoor er dus wel regelmatig dingen over (er is nog een cursus en dan ben je master, dan mag je lesgeven).

De verklaring die ik ook op dit forum weer heb gehoord, is die over de positieve en negatieve energie.

Misschien ben ik dan weer veel te theoretisch (tja, je bent een beta of je bent het niet he) maar wat voor energie? Je kunt met je handen echt geen warmte verzenden, daar zou ik wel eens een wetenschappelijke verklaring voor willen zien.

Ik zie Reiki als 1 grote psychologische redding in een tijd waar niemand de discipline kan nemen om gewoon ff rustig te gaan zitten en echt te ontspannen.

Hoewel het psychologisch is, ben ik wel blij dat het heel veel mensen echt kan helpen!!

Not to touch the earth, not to see the sun, nothing left to do but run, run, run.....let's run
  maandag 11 juni 2001 @ 07:25:52 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1010432
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:03 schreef KneD het volgende:

Mijn moeder heeft Reiki 1 & 2 en hoor er dus wel regelmatig dingen over (er is nog een cursus en dan ben je master, dan mag je lesgeven).

Misschien ben ik dan weer veel te theoretisch (tja, je bent een beta of je bent het niet he) maar wat voor energie? Je kunt met je handen echt geen warmte verzenden, daar zou ik wel eens een wetenschappelijke verklaring voor willen zien.
!

Vraag eens aan je moeder
The truth was in here.
  maandag 11 juni 2001 @ 15:40:09 #17
6812 El_Tonio
Zombie.....
pi_1012881
Kijk, dat had ik nou ook. Als je de tijd voor jezelf neemt om even rustig te zitten en nergens anders aan te denken dan je pijntjes dan gaan die ook wel minderen. Inderdaad, we leven veel te gehaast en dit is een mooi onthaasingsmiddel.
De vergelijking die ik altijd maak is met het begin van mijn karate trainingen. Dan moet je je leraar groeten en even je ogen dicht doen. Dan denk je niet meer aan het alledaagse leven en ga je even voor de training. Aan het eind ga je weer geknield zitten en sluit je de ogen weer. Als een golf komen je gewone probleempjes weer terug waar je net 1 1/2 uur niet aan hebt gedacht. Dat gevoel is identiek aan alle Reiki behandelingen en voor mij voegt het dus niks toe.

Ik heb dus een beslissing gemaakt : Ik kan (nog?) wel zonder Reiki.

Thanks voor al jullie input.

maandag 11 juni 2001 @ 15:43:35 #18
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1012905
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 10:16 schreef El_Tonio het volgende:
Iemand ervaring mee?
Positief en of negatief?

Zelf hoor ik dat het wel mensen helpt maar verder?

ja, youp van t hek had het er nog over.........

Reiki keiki, zegt meer over de organisator van zoiets.

maandag 11 juni 2001 @ 16:21:41 #19
10835 KneD
 Martian Messenger
pi_1013189
quote:
Op maandag 11 juni 2001 15:43 schreef Vleermuis het volgende:

[..]

ja, youp van t hek had het er nog over.........

Reiki keiki, zegt meer over de organisator van zoiets.

aha, weet je toevallig ook in welke conference, of in welk artikel/boek???
Not to touch the earth, not to see the sun, nothing left to do but run, run, run.....let's run
pi_1014836
ff ontopic blijven, zet dit anders maar ergens in het cultuur-forum - krijgen ze toch niet vol daaro
  maandag 11 juni 2001 @ 20:41:46 #21
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1014863
Ik vind het een rare bedoening dat je een heleboel geld moet betalen om mensen te mogen helpen.

Ik bedoel, volgens mij is het iets wat iedereen in principe kan alleen is het bij de een meer ontwikkeld als bij de ander, van nature.
Het is een geschenk als je dit kunt, mag je daar dan zoveel geld voor vragen om het een ander te leren ontwikkelen?

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:15:22 #22
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1016311
quote:
Op maandag 11 juni 2001 16:21 schreef KneD het volgende:

[..]

aha, weet je toevallig ook in welke conference, of in welk artikel/boek???

spelen met je leven (het ikea stepelbed etc..) die conferance.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:16:46 #23
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1016323
quote:
Op maandag 11 juni 2001 20:37 schreef iteejer het volgende:
ff ontopic blijven, zet dit anders maar ergens in het cultuur-forum - krijgen ze toch niet vol daaro
dit is ontopic, het gaat over reiki

en cultuur forum loopt net zo als dit

dinsdag 12 juni 2001 @ 07:46:42 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1017323
Nog ff over reikie als ontspanningsmethode of ontvluchting in de drukke wereld.

Zoals ik al zei, baat het niet schaad het ook niet.
Iedereen die WEL resultaat heeft met reikie ( zoals bv mensen met pijnlijke hernia's ) zal er anders tegenover staan dan iemand die reikie gebruikt als ontspanningsmethode.

The truth was in here.
pi_1021628
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 07:46 schreef Bastard het volgende:
Nog ff over reikie als ontspanningsmethode of ontvluchting in de drukke wereld.

Zoals ik al zei, baat het niet schaad het ook niet.
Iedereen die WEL resultaat heeft met reikie ( zoals bv mensen met pijnlijke hernia's ) zal er anders tegenover staan dan iemand die reikie gebruikt als ontspanningsmethode.

.. zoals overigens ook voor de reguliere geneeskunde geldt. daar zijn ook mensen die heilig geloven in een bepaalde medicatie omdat die ooit geholpen, terwijl anderen er op spugen omdat datzelfde medicijn ze bij wijze van spreke alleen maar zieker gemaakt heeft..
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:05:36 #26
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1031060
Mijn zusje heeft ook zo'n opleiding gedaan.
Gisteren vertelde ze me dat zij me reiki had gestuurd.
Wat houdt dat in? Wat heeft zij mij gestuurd?
En mag dat eigenlijk wel? Ongevraagd iemand helpen?
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  donderdag 14 juni 2001 @ 16:17:26 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1033172
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:05 schreef Wilgje het volgende:

O mijn god!

The truth was in here.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 00:55:52 #28
14766 Dragon1976
Spiritual Seeker, Reiki Worker
pi_1419440
quote:
Reiki 2, De helende energie sturen doormiddel van concentratie en gebruik van de reiki symbolen,waar ik overigens niet geheimzinnig over ga doen,kan ze wel vrijgeven en met symbool en benaming hier posten, maar ik doe dat niet uit respect voor deze kracht en de hervinder dr. Usui.
Reiki mag eigenlijk niet zomaar ongevraagt gestuurd worden, omdat als men het niet van te voren weet er van kan schrikken mocht men wat voelen (warmte ,tinteling). Je hoeft niks te voelen, reiki werkt altijd. Somige mensen hebben zo'n blokkade (muur die dieperre emoties afschermd) opgebouwd dat het voor die gene die reiki proberen te sturen moeilijk is om in contact te komen.
Reiki op afstand is beter als de gever en ontvanger ervan tot een afspraak zijn gekomen waneer dit zal plaats vinden, zodat de ontvanger er op voorbereid is dat er eventueel wat gevoeld zou kunnen worden (nogmaals de een voelt het beter aan als de ander maar reiki werkt altijd).

Reiki kan dus hoewel het een positieve energie is ook als negatief ervaren worden als de ontvanger er niet op voorbereidt is. (met voorbereiding bedoel ik dus, beseffen dat er op de dag van behandeling iets gevoeld zou kunnen worden)

mvg,

Dragon, Reiki 1&2 (the Usui way for natural healing)

Als E=mc2 dan is H20+I=Hooi :P
pi_1500574
Sorry voor wat ik ga zeggen, maar ben nog een leek op dit gebied maar ben er wel heel erg geinteresseerd in.

Is Reiki nou niet gewoon gebasseerd op het feit dat als je iets heel erg gelooft, dat het ook waar wordt? Beetje het placebo-effect zeg maar, of is dit echt een wetenschappelijk bewezen techniek die met neg./pos. energiestromen te maken heeft?

maandag 27 augustus 2001 @ 16:27:49 #30
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1500958
quote:
Je zusje had beter de MAVO kunnen afmaken
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 15:44:43 #31
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1507988
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 16:27 schreef Vleermuis het volgende:

Ik weet zeker dat ik niet om commentaar op mijn zusje persoonlijk heb gevraagd Vleermuis.
Als ik commentaar op mijn zusje had gewild, had ik dat wel gevraagd.
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 19:10:54 #32
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1509453
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:44 schreef Wilgje het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik niet om commentaar op mijn zusje persoonlijk heb gevraagd Vleermuis.
Als ik commentaar op mijn zusje had gewild, had ik dat wel gevraagd.

zou ik ook niet vragen als ik jou was, mag wel hoor

dan hou ik het niet bij 1 zin.

en jijzelf , heb jij wel mavo ?

woensdag 29 augustus 2001 @ 00:23:18 #33
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1512513
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 19:10 schreef Vleermuis het volgende:

[..]

zou ik ook niet vragen als ik jou was, mag wel hoor

dan hou ik het niet bij 1 zin.

en jijzelf , heb jij wel mavo ?

In welk forum zitten we hier? Het Schoolforum?
  woensdag 29 augustus 2001 @ 16:59:55 #34
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1516903
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 00:23 schreef Wilgje het volgende:

[..]

In welk forum zitten we hier? Het Schoolforum?

vraag je zusje
pi_1519158
Het niveau is hier weer echt in hogere sferen....
pi_1520289
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 16:27 schreef Vleermuis het volgende:

[..]

Het is op dit forum niet verboden om een ander in zijn of haar waarde te laten.
Hoewel ik ook enigszins sceptisch tegenover Reiki sta, ken ik iemand die er baat bij beweerd gehad te hebben tijdens zware pijnen.
  woensdag 29 augustus 2001 @ 23:56:37 #37
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1520301
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 16:59 schreef Vleermuis het volgende:

[..]

vraag je zusje

Weet je het zelf niet dan?
Misschien een idee om zelf naar school te gaan dan?
pi_1520349
vleermuis en wilgje, wel ff ontopic blijven.. kan me niet voorstellen dat iemand dergelijke discussies in dit forum wil zien
  donderdag 30 augustus 2001 @ 00:04:13 #39
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1520389
Dat begrijp ik iteejer, maar ik laat niemand mijn zusje op deze manier be/veroordelen.

Sorry voor het offtopic gaan.

pi_1522179
Reiki is heel handig. (ook letterlijk) Ik heb er zelf ook ervaring mee en mensen die het (bij mij) ervaren zeggen dat het werkt, ook al ben ik zelf sceptisch. Het is inderdaad voornamelijk visualisatie en je kunt het het beste op jezelf gebruiken om te kijken of het bij jou werkt. Gapen (vooral dat uitgebreide) is in feite ook Reiki voor jezelf, je herschikt je energieveld bij wijze van spreken.
Reiki werkt rustgevend en daarom gebruik ik het, ook al twijfel ik of het wel werkt. In mijn ervaring werkt het in combinatie met massage het beste.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_1523898
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 10:46 schreef MrWilliams het volgende:
Reiki is heel handig. (ook letterlijk) Ik heb er zelf ook ervaring mee en mensen die het (bij mij) ervaren zeggen dat het werkt, ook al ben ik zelf sceptisch. Het is inderdaad voornamelijk visualisatie en je kunt het het beste op jezelf gebruiken om te kijken of het bij jou werkt. Gapen (vooral dat uitgebreide) is in feite ook Reiki voor jezelf, je herschikt je energieveld bij wijze van spreken.
Reiki werkt rustgevend en daarom gebruik ik het, ook al twijfel ik of het wel werkt. In mijn ervaring werkt het in combinatie met massage het beste.
Gapen is ook min of meer loslaten ofzo. Als ik iemand masseer, moet ik verschrikkelijk gapen. Ik wist eerst niet waarom, deed het automatisch. Desondanks word ik er wel moe van.

Douchen is ook zoiets; alle rotzooi die je hebt opgedaan bewust van je afspoelen. Het helpt wel een beetje.

Ook je voeten masseren heeft zo'n effect; er zitten daar ook heel veel zenuwuiteinden (?) Erg gevoelig iig. Heeft ook een rustgevend effect wanneer je alle negativiteit eruit wrijft.

Of het ook echt waar is boeit eigenlijk niet.

pi_1523916
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 23:55 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Het is op dit forum niet verboden om een ander in zijn of haar waarde te laten.

bla bla rikki bla bla

niet verboden maar gelukkig ook niet verplicht
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown. BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap the motherfucker upside the head...
  donderdag 30 augustus 2001 @ 19:00:11 #43
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1525882
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 00:04 schreef Wilgje het volgende:
Dat begrijp ik iteejer, maar ik laat niemand mijn zusje op deze manier be/veroordelen.

Sorry voor het offtopic gaan.

het ging over een cursus reiki.

goed, zal ik zeggen, zonde van t geld.

pi_1529930
Ik ga binnenkort voor Reiki 1, heb ik besloten. Dank zij XTC heb ik al info gekregen over beheersing van energie, waardoor ik nu al wat dingen kan, maar ik wil toch eigenlijk wel beter onderscheid kunnen maken tussen de frequentie-clusters en hoe ik ze kan toepassen, en beter weten hoe ik de energiestromen kan sturen.

Ik ben me iig behoorlijk bewust aan het worden van een hoop zaken (was dat vroeger totaaal niet) en merk ook dat ik steeds beter aura's ga zien + voelen.

pi_1534303
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 00:00 schreef iteejer het volgende:

vleermuis en wilgje, wel ff ontopic blijven.. kan me niet voorstellen dat iemand dergelijke discussies in dit forum wil zien

IKKE !
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1534368
Damn mijn moeder doet dat.
Het is echt vaag en mijn zus zegt dat het echt help.
Ik moet dr nix van hebben.

Maarja zal wel helpen als je zie hoeveel mensen er aan doen en heoveel $$$ er inomgaat.

"We've got a lot of balls to call this civilisation, when we seem like such a barbaric, hate-mongering, death-mongering, sex, drugs, violence and war, hendonistic, consumeristic society ..."
pi_1536070
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 19:00 schreef Vleermuis het volgende:

[..]

het ging over een cursus reiki.

goed, zal ik zeggen, zonde van t geld.

Bedankt voor je oh zo constructieve bijdrage aan dit topic
pi_1552627
Ik geloof er geen zak van. Gaat allemaal puur om de $$$.

En ook deels het idee, zo van ik wordt geholpen, en als je dat maar hard genoeg denkt gaan je pijntjes ook wel over. De geest kan je lichaam beïnvloeden en andersom. Maar niet omdat iemand er met zijn handjes overheen zit te wrijven....

.
pi_1552666
quote:
Op maandag 03 september 2001 20:11 schreef killerb het volgende:

En ook deels het idee, zo van ik wordt geholpen, en als je dat maar hard genoeg denkt gaan je pijntjes ook wel over. De geest kan je lichaam beïnvloeden en andersom. Maar niet omdat iemand er met zijn handjes overheen zit te wrijven....

zoals iemand al tegen mij zei, het is makkelijk om dit soort dingen af te schuiven op het placebo effect. Wat echt zo is, weet ik nie.. geen ervaring mee.
pi_1552676
quote:
Op maandag 03 september 2001 20:11 schreef killerb het volgende:

Nee? Toch wel. Hoe komt dat dan? Of liegen al die mensen die er baat bij hebben gehad?
pi_1552681
quote:
Op maandag 03 september 2001 20:16 schreef STING het volgende:

[..]

zoals iemand al tegen mij zei, het is makkelijk om dit soort dingen af te schuiven op het placebo effect. Wat echt zo is, weet ik nie.. geen ervaring mee.

So what?
pi_1552744
quote:
Op maandag 03 september 2001 20:18 schreef fokje het volgende:

.. placebo ...

So what?

ja psies
juist het feit dat een placebo-effect kan bestaan, duidt er toch op dat genezingsprocessen veel meer zijn dan alleen maar een puur lichamelijk fenomeen?
pi_1552754
quote:
Op maandag 03 september 2001 20:17 schreef fokje het volgende:

[..]

Nee? Toch wel. Hoe komt dat dan? Of liegen al die mensen die er baat bij hebben gehad?

Nee hoor die mensen liegen niet. die mensen hadden een pijntje dat tussen de oren is ontstaan en op die manier zijn ze er ook weer vanaf gekomen...
.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 01:31:18 #54
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_13781400
Zo dit is echt interessant! Ik ga er van de week maar ff een boek over halen...
Ik wil het dus (misschien wel: nog) niet leren, maar wil er gewoon wat meer info over...
Iemand suggesties voor een goed boek hierover?!
bvd
So it was written, So it shall be done
pi_13784533
quote:
Op maandag 3 september 2001 20:11 schreef killerb het volgende:

Je denkt dat het om geld gaat.....ja misschien bij de mensen die van reiki moeten leven en er van moeten overleven.

Groot deel van de reikigemeenschap doet ook dingen voor een dank je wel of een kleine bijdrage.

Ikzelf heb tot nog toe weinig tot niks voor behandelingen gevraagd. Diegene die kan betalen betaald iets wat diegene denkt dat past en degene die niet kan betalen doet het met een dank je wel.

Ook de diverse soorten en vormen van inwijdingen die ik tot mijn beschikking heb varieren van gratis tot max 50 euro tenzij er echt dagen cursus wordt gevraagd dan ligt de vergoeding anders in die zin van dat het dan onkosten dekkend wordt bepaald in overleg met.....

Verder......De reikigemeenschap is nog neit klaar voor de kennis die wij de laatste maanden hebben vergaard over reiki en de mogenlijkheden van reiki en andere energievormen. Een van ons heeft zelfs een nieuw symbool gekregen om mee te kunnen werken, de Elohimstar waar ik ook binnenkort drager van wordt. De Elohimstar zal op 10 november wereldwijd worden geintroduceerd.. ( http://members.home.nl/gieny/ )Dr is in elk geval meer mogenlijk dan de reikigemeenschap nu weet. Een select groepje mensen is momenteel bezig de energieen te onderzoeken en te kijken hoe ze goed te gebruiken zijn. Als dit wat we de laatste maanden ontdekt hebben aan kennis naar buiten komt in de reikiwereld zullen er kwaaie gezichten vanuit de reikigemeenschap onze kant uitkomen omdat men hun geld ziet verdwijnen! Een voorproefje over hetgene waar de gemeenschap nog niet klaar voor is kun je vinden op: http://users.skynet.be/jeanvanhove/

Wil je meer informatie bezoek dan eens het indaloforum te bereiken op: -edit- spam (sorry hiervoor check me sig maar ff) verwijderd.

Wil je meer weten? Vraag of mail me (k zit niet alle dagen op truth)

Een goed boek.....diana stein (de titel is me even ontschoten)

Groet, kracht, energie en liefde,

Lauwrence
"begin de dag met een lach"

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 10-10-2003 17:26]

pi_13791547
cyberbull, geen links plaatsen naar andere discussie-fora zonder het eerst even met iteejer of met mij te overleggen a.u.b.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_13793811
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:53 schreef MUUS het volgende:
cyberbull, geen links plaatsen naar andere discussie-fora zonder het eerst even met iteejer of met mij te overleggen a.u.b.
Damnorz...ff niet aan gedacht mijn excuus

k zag dat je um al weggeedited had :-)

Zou ik toestemming kunnen krijgen bij deze?

alvast bedankt

Lauwrence

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 10-10-2003 17:26]

pi_22210830
dat reiki lijkt me wel vet, ik heb pijn in me knie de laatstet tijd, en me broer zijn knie was al verrot en in de familie heeft iedereen zwakke knieen. maar ik heb gisteren voor mezelf besloten dat ik het niet accepteer dat me knie stuk is. en dat ie maar moet helen. en verdomt vandaag voelt het wat beter aan, voor het eerst sinds 1 maand. ik was ook al een paar dagen bezig met handopleggen enzo (zonder er ook maar iets van te weten) maar nu ik hier alles gelezen heb denk ik dat het nog meer gaat helpen.

cool zeg dat reiki, er gaat een wereld voor me open.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 26 september 2004 @ 13:23:11 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_22213115
Das toevallig dat dit topic word gekicked.. ik ben zelf me ook meer aan het verdiepen in Reiki
The truth was in here.
pi_22217771
kan het gevaarlijk zijn reiki? en zo ja waarom, en zo ja waar kan ik opletten, welke voorbereidingen moet ik treffen?
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')