abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:34:03 #51
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25930528
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:26 schreef sigvard het volgende:
Maar stel dat je een praktijk zou beginnen en als je er aan toe bent initiaties gaat geven, en daar full-time mee bezig zou zijn. Zou het dan niet ok zijn als je daar gewoon een salaris aan overhoudt? De huisarts doet niet anders (en verdient bovengemiddeld ).
Natuurlijk
Maar dat is wat anders dan mensen onnodig geld uit de zakken kloppen. Sommige medicijnfabrikanten hebben daar ook een handje van door prijzen op te drijven omdat ze weten dat je ervan afhankelijk bent en dat vind ik dus ook niet kunnen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:35:31 #52
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25930556
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:33 schreef erodome het volgende:
Reiki heeft vele toepassingen, van het weghalen van de kleine pijntjes tot heerlijke reiki streel massage's aan toe die je in een cocon van energie, van liefde zetten, zo voelt dat iig.
Wat vind jij van Reiki over afstand? Sommige beweren dat het werkt en anderen weer niet. Denk jij dat het kan?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25930972
Ik weet dat het kan, denk het niet, maar weet het, reiki op afstand werkt...

Ik gebruik het erg weinig omdat ik persoonlijk contact erg op prijs stel, de helende kracht van simpelweg een aanraking en persoonlijk contact erbij en omdat ik dan beter doorheb wat er met iemand gebeurt, er kunnen emotie's loskomen, iemand kan zich tijdelijk erg naar voelen(tot echt even fiks ziek aan toe, ontgiftiging), ik heb dat liever echt voor mijn neus zodat je iemand goed kan begeleiden.

Maar of het werkt is geen vraag, echt niet
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:34:29 #54
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25931691
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:53 schreef erodome het volgende:
Maar of het werkt is geen vraag, echt niet
Ok.
Hoe vind de 'zender' de 'ontvanger' eigenlijk? Ik neem aan door aan de persoon te denken maar moet je elkaar dan eerder (eventueel IRL of via foto) gezien hebben? En moet de ander op dat moment zich ervoor openstellen? Zo ja: Hoe stel je je open?
pi_25933668
Ik heb geen reiki 2, maar mezelf aangeleerd om het (het werkt vaak wel hoor) op afstand te sturen, en dat lukt mij ook wel met alleen een naam. Heel erg aan degene denken, en dan de energie uit je handen visualiseren (ik doe het het liefst tijdens meditatie) en daar een steeds groter wordende blauwgloeiende bol van maken en die als het ware naar diegene toegooien.
Maar dat is mijn manier.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:05:31 #56
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25936448
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 09:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat vraagt wel om uitleg...
simpel. 2 weken trug heeft mijn hart stil gestaan voor een par minuten. ik lag op intensive care. gevolgd door een coma van paar uur. ik ben dus in "het hiernamaals" geweest. maar zo'n dood ervaring zorgt er wel voor dat ik na 2 weken, nu pas, weer een beetje mijn fysieke kracht conditie en energie weer trug begin te krijgen. ze waren gewoon op.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:06:53 #57
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25936479
trinity wat jij beschrijft zijn de beginselen. beginselen van het maken van een psiball. iets wat een kind van 3-5 vrij makkelijk kan om de een of andere reden.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:11:37 #58
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25936570
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:34 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ok.
Hoe vind de 'zender' de 'ontvanger' eigenlijk? Ik neem aan door aan de persoon te denken maar moet je elkaar dan eerder (eventueel IRL of via foto) gezien hebben? En moet de ander op dat moment zich ervoor openstellen? Zo ja: Hoe stel je je open?
ik neem aan dat je praat over hoe je reiki gebruikt over afstand. dit kun je doen door eventueel de naam van de persoon voor je of een foto. is maar net wat je prettiger vindt. ik vind het persoonlijk prettiger om met iets visueels te werken.

deze behandeling mag alleen gegeven worden als de ander er mee akkoord gaat. zodra iemand accepteerd dat reiki werkelijk mogelijk is en zegt dat het ok is dat je het gebruikt op hem/haar dan is dat al genoeg voor openstellen.

beste moment voor de behandeling is als die ander zich ontspant. dus doe het op een moment dat je weet dat die persoon in bed ligt bijna te slapen. je kunt dus een afspraak maken dat om een bepaalde tijd die persoon in bed ligt en klaar.

ik heb deze methode geprobeerd op afstand. via msn had ik iemand leren kennen die ruchtklachten had en die woonde in engeland newcastle. dus zo nieuwsgierig als altijd, even uitproberen om te kijken of het echt werkt. goede afspraken gemaakt en ze heeft nu minder last van haar rug. zelfs doktoren wisten niet wat er mee was
pi_25937484
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:34 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ok.
Je kan het op verschillende manieren doen, welke vaak gebruikt wordt is een briefje met daarop naam en plaats zodat de gever zich daarop kan concentreren.

Ik ben een gevoelsmens, dus ik doe het op gevoel, via naam, of gezicht, dat maakt niet uit, tis maar net wat je zelf prettig vindt.

Wat de ontvanger zoekt is het brug symbool, dit is een heel krachtig symbool dat ongeveer de volgende betekenis draagt, de boeddha in mij reikt naar de boeddha in jou om verlichting en vrede te brengen.
Het kan ook zonder dit symbool, maar dit symbool biedt veiligheid, een sterke brug die niet verstoort kan worden.

Er zit wel meer omheen, maar het draait voornamelijk op dit symbool en concentratie van de gever op de ontvanger.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25938229
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:33 schreef erodome het volgende:

Reiki heeft vele toepassingen, van het weghalen van de kleine pijntjes tot heerlijke reiki streel massage's aan toe die je in een cocon van energie, van liefde zetten, zo voelt dat iig.
Dat van die reikimassages klinkt wel interessant . Kan je daar wat meer over vertellen, erodome?
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:20:14 #61
106431 sigvard
Fly me to the moon and...
pi_25941049
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:34 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Natuurlijk
Maar dat is wat anders dan mensen onnodig geld uit de zakken kloppen. Sommige medicijnfabrikanten hebben daar ook een handje van door prijzen op te drijven omdat ze weten dat je ervan afhankelijk bent en dat vind ik dus ook niet kunnen.
...of liever een onderhoudsmiddel (medicijn dat je in leven houdt, maar niet geneest waardoor je het altijd moet blijven slikken) ontwikkelen in plaats van een geneesmiddel (iets waardoor je geneest en geen verdere medicijnen meer nodig hebt) omdat dat meer oplevert voor de fabrikant...

Maar met andere woorden, "Verdien je brood op een eerlijke manier", dus.

En ero, bedankt voor je beschrijving, en dat boek ga ik zeker bekijken!
...let me play among the stars...
pi_25942989
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat van die reikimassages klinkt wel interessant . Kan je daar wat meer over vertellen, erodome?
Tja wat valt erover te vertellen...

Je hoeft je handen niet stil te houden om reiki te kunnen geven, combineer het geven van energie met een rustige mellow massage, of bouw het in in het knuffelen en het geeft een heerlijk effect, heel liefdevol, zacht, rustgevend, ontspannend.

Als je zelf reiki hebt moet je het maar eens uitproberen, combineer het met strelingen, lichte massage, knuffels, rustig en beheerst bewegen, dat voelt serieus goed...
pi_25943268
Ik zie hier veel verschillende vormen terugkomen, maar hoeveel zijn er nou en wat zijn de
precieze verschillen? Lijkt me allemaal over dezelfde energie gaan niet?

En wat is een inweiding, is het gewoon dat je leert hoe het werkt of zijn het enkele tover-handelingen?
  zondag 3 april 2005 @ 09:56:14 #64
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25948646
bij een inweiding worden verscheidene blokades opgeheft waardoor je de energie beter kan waarnemen en controleren. daarna leer je omgaan met de symbolen e.d.

alle vormen van reiki gebruiken dezelfde energie. enige verschil is dat ze verschillende symbolen gebruiken die hetzelfde doen en op verschillende trillings niveau's werken. maar verschil is allemaal minimaal dus verwaarloosbaar

wat betreft massages, het lijkt dat een heleboel reiki gebruikers ook voetreflexmassage cursus volgen.
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:21:09 #65
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26340327
Ik heb gisteravond mijn eerste avond van de inwijding in Reiki 1 gehad...

Laat ik er nog niet teveel over zeggen, anders dan ik heb het gevoeld, werd helemaal warm, mn handen gingen gloeien... dus Reiki stroomt wel degelijk!!
The truth was in here.
pi_26388413
Hou er maar rekening mee dat je zeker 21 dagen gaat reinigen. Iedere 3 dagen een chakra
mama van Myrddin
  donderdag 21 april 2005 @ 09:52:11 #67
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26397143
waar haal je dat vandaan? je doet het op je eigen tempo er is geen tijdslimiet waarin je alles moet doen
  donderdag 21 april 2005 @ 10:15:28 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26397589
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:29 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hou er maar rekening mee dat je zeker 21 dagen gaat reinigen. Iedere 3 dagen een chakra
Mijn master gaf ook al aan dat er meerdere veranderingen waarschijnlijk zullen gaan plaatsvinden, hoort allemaal bij het reiniginsprocess in je lichaam.

Maar ze heeft het niet over 21 dagen gehad, wat is jou ervaring na de eerste initiatie dan?

Ik merk zelf vooral dat mijn geur ontzettend verbeterd is ineens, ik ben bijv. een roker, en als roker ruik je zelf zeg maar niet dat je hebt gerookt. Als ik nu een peuk heb gerookt, ruik ik gewoon de gehele dag de rook in mijn kleding. Collega van me heeft altijd een luchtje op, maar dat ruik je en daarna niet meer. Nu ruik ik de hele dag een eau de tiolette lucht, sochtends kan ik het bijna proeven zelfs!
Daarnaast nog wat dingetjes zoals zeer donkere urine, veel meer lucht in mijn longen alsof ik Ventolin heb gebruikt. (Tegen astma).
The truth was in here.
pi_26401330
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:52 schreef Enyalius het volgende:
waar haal je dat vandaan? je doet het op je eigen tempo er is geen tijdslimiet waarin je alles moet doen
Het is een standaard die meerder reiki masteres gebruiken, dus ik neem aan dat daar wel waarheid in zit. Zelf heb ik ook maar 21 dagen over mijn reiniging gedaan
mama van Myrddin
pi_26401429
Hi Bastard,

Ja ik heb ook een hoop veranderingen doorgemaakt. Vooral veel oudzeer wat los kwam en verwerkt kon worden. Meer ruiken, meer proeven, meer voelen, vooral de stemmingen van anderen. Een lever die begon te reinigen. Ik heb naast mijn tera mai 1 en 2 ook een violet vuur inwijding gehad. Alleen gebruik ik de laatste tijd niet zo enorm veel reiki. Meestal gebruik ik het voor mijn dieren en die lopen na 2 minuten weg omdat ze te veel krijgen
mama van Myrddin
  donderdag 21 april 2005 @ 13:11:11 #71
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26401563
Ik heb toch al de neiging om de "sfeer" van een andere persoon aan te voelen, hoog empathish gehalte zal ik maar zeggen, dit zou dus versterkt kunnen worden. (als het mag)

Wat is een violet vuur inwijding eigenlijk?
Ik ben begonnen bij het meest gangbare, ushi reiki eigenlijk.
The truth was in here.
pi_26401798
Ik ben ook begonnen met Usui, maar daar voelde ik werkelijk waar geen klap van. Zo van nou joepie, ik ben geinitieerd maar merk er weinig van.
Toen leerde ik iemand kennen, waarmee ik een vriendschap heb ontwikkeld. Zij geeft Tera Mai initiaties, en die voelde ik dus wel.
Violet vuur is een uitbreiding op het tera mai systeem en gebruikt als ik me niet vergis Saint Germain
mama van Myrddin
pi_26401840
Ik denk dat al je zintuigen versterkt worden door een reiki inwijding, dus dat is helemaal niet zo raar om te zeggen. Je gaat aan je energetisch lichaam werken, en die voelt dingen gewoon sneller aan, je contact daarmee is een stuk stabieler en sterker geworden.
mama van Myrddin
pi_26402061
iemand die een goede reikimaster in de omgeving van ijsselstein (ut) kent?
op het moment ben ik me ook meer in het reiki aan het verdiepen (vele lezen op internet en boeken lezen) en zou er graag mee verder willen gaan..
pi_26402579
Kan iemand nog eens het verschil aangeven tussen de verschillende vormen zoals Usui, Seichem, etc, dit begrijp ik nog niet helemaal.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')