abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2005 @ 19:26:11 #1
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25642188
Goed

Allereerst welkom in [Centraal] Reiki topic!

Waarom een centraal topic?

Goeie vraag!

Angezien ik zelf nogal veel vragen heb/had, dacht ik dat ik vast niet de enige zou zijn en daarom dus een centraal topic!

Wat wil je allemaal weten dan?

Een paar dingen die ik wil weten:

• Heb je zelf ervaring met Reiki ? (gehad en/of gegeven)
  • Heb je een reiki-inwijding gehad?
  • Welke vorm? (Usui, Seichem, etc..)
  • Reiki I/Reiki II/Reiki Master?
  • Waar?
  • Wat heeft jou dat gekost?
  • Was je tevreden over de "cursus"?
  • Heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?
  • Doe je nu nog wel eens wat met Reiki?
  • Alle overige tips voor de users/lurkers hier!

En nu allemaal posten jullie

[ Bericht 4% gewijzigd door qu63 op 22-03-2005 14:01:20 (toevoeging) ]
  • It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_25642429
    # Heb je zelf ervaring met Reiki ? (gehad en/of gegeven)
    Gehad, van mijn moeder en broer (beiden reiki 2) en ook gegeven. Hand op lichaam en op afstand.
    # Heb je een reiki-inwijding gehad?
    Ja
    # Reiki I/Reiki II/Reiki Master?
    Alleen reiki 1. Van de vader van mijn ex, die was samen met zijn vrouw master en hebben mij ingewijd. (Volgens Usui, voor als je dat ook wil weten)
    # Waar?
    In Limburg, bij de vader en vrouw van de vader van mijn vorige vriendje.
    # Wat heeft jou dat gekost?
    Niks, gekregen als verjaardagscadeau van dat vriendje.
    # Was je tevreden over de "cursus"?
    Jazeker. De inwijding was op 1 dag gedaan, omdat ik niet heel lang in Limburg kon blijven. Het was opgedeeld in 4 delen met pauzes ertussen, waar ik wat water kon drinken en even kon praten. Op een gegeven moment in de inwijding werd het wel even heel emotioneel kan ik me herinneren. Ik in tranen. Maar gelukkig was het vriendje er ook bij, die is ook master. (A volgens mij, het kan dat hij zich inmiddels heeft laten inwijden tot B, maar toen ik er was was 'ie A)
    # Heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?
    Ja, ik heb er zelf veel baat bij, en kan er soms ook anderen mee helpen. Ik merk dat het vooral een rustgevende werking heeft waar anderen en ik soms nog wel even de behoefte naar hebben.
    # Doe je nu nog wel eens wat met Reiki?
    Ja, ik heb geprobeerd mijzelf het op afstand geven aan te leren. En het lukt met visualizeren en wat hulp van 2e-graders wel.
    # Alle overige tips voor de users/lurkers hier!
    Uhm. Experimenteer er een klein beetje mee als je eenmaal bent ingewijd. Probeer het te doen elke avond voordat je gaat slapen een kleine zelfbehandeling, ik vond dat vooral in het begin erg lekker. Help anderen ermee. Als ze dat ook zelf willen natuurlijk. Ikzelf merk dat het vaak erg word geapprecieerd.

TnT.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Trinity- op 21-03-2005 19:35:58 (even wat overzichterlijker) ]
    pi_25654183
    Mooi topic

Er zijn trouwens verschillende stromingen binnen Reiki, zoals Trinity al aangaf, Usui is zo ongeveer de hoofdstroming, maar je hebt ook nog andere dingen, ik heb bijvoorbeeld ook een Seichem inwijding gehad, dies wat uitgebreider en heeft ook wat meer impact. En zo zijn er dus nog meer "aftakkingen". Dus mss handig om dat in je openingspost ook te vragen

EGC

[ Bericht 2% gewijzigd door EleanorGoesCrazy op 22-03-2005 13:42:45 ]
      dinsdag 22 maart 2005 @ 14:02:31 #4
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25658772
    quote:
    Op dinsdag 22 maart 2005 09:42 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
    Mooi topic
    dank je
    quote:
    Er zijn trouwens verschillende stromingen binnen Reiki, zoals Trinity al aangaf, Usui is zo ongeveer de hoofdstroming, maar je hebt ook nog andere dingen, ik heb bijvoorbeeld ook een Seichem inwijding gehad, dies wat uitgebreider en heeft ook wat meer impact. En zo zijn er dus nog meer "aftakkingen". Dus mss handig om dat in je openingspost ook te vragen
    gedaan!
    quote:

EGC
    It's Time To Shine
    pi_25660345

Ik heb Reiki gegeven en gekregen, maar niet heel erg veel ervaring ermee, vind het niet iets dat je zomaar even "doet". Soms in een panieksituatie, wanneer ik toevallig iemand aanraak (dat kan ook een angstig of ziek dier zijn of iets in die richting) dan probeer ik Reiki door te laten stromen, maar voor mij gaat het het makkelijks als ik het bij mezelf doe, vlak voor het slapen gaan, lekker ontspannen. Je moet wel ontspannen zijn, want je stelt je letterlijk open voor energie van boven en DUS moet je je wel even afstemmen daarop...

Yep

Reiki I/Seichem

• Waar?

Bij Kees Koster in Woudenberg, erg vriendelijke man

Ongeveer 50 euro

Ja hoor

Jazeker!

Ik geef mezelf elke avond voor het slapen gaan Reiki. Verder ben ik me vaak bewust van de Reiki in me als ik mensen aanraak, bijvoorbeeld bij handenschudden of even wrijven over iemands arm. Ik roep het dan niet per se op, alleen als ik iemand zou willen kalmeren. Ik ben me nu veel bewuster van mijn chakra's en voel een stuk meer in mijn lichaam gebeuren. Dit is handige info voor mij, ik voel wanneer ik mezelf voorbij ren zegmaar en kan dan meteen even rustiger aandoen. Punt is wel dat je ervoor moet blijven open staan. Bepaalde inzichten (hoe je met de energie om kan gaan bijvoorbeeld) raken namelijk makkelijk vergeten in de dagelijkse "beslommeringen" Dus je moet jezelf wel steeds weer even updaten, ik doe dat door me aan te melden voor een spiri-nieuwsbrief, staan meestal wel weer dingen in die me aan het denken zetten en het komt wekelijks terug dus dan vergeet ik niet wat nou eigenlijk "de bedoeling" is

Ik kan het iedereen aanraden op basis van baat het niet, dan schaadt het ook niet. It's harmless, mss leer je wel nwe dingen over jezelf, ga je meer voelen of zien, lijkt me altijd wel fijn om te groeien
    quote:
    Gedaan
  •   dinsdag 22 maart 2005 @ 15:22:15 #6
    18219 alien8ed
    ignorance is bliss
    pi_25660698
    Ik heb het een paar keer zelf ontvangen en had bijna de cursus reiki 1 gevolgd.
    Maar het voelde niet juist om dat op dat moment te doen (ik zat in een dip).
    Ik heb het dus voorlopig voorbij laten gaan, maar ben wel van plan het alsnog te gaan halen.
    Maar omdat ik erg zen leef, wacht ik daarmee tot 'de tijd' me dit aanbiedt.

tip voor anderen:
    wees niet bang voor het onbekende, maak je ermee bekend.
    Het kan je juist erg laten groeien om zaken te bekijken die je nog niet kent.
    hak hout, haal water
    Transhumanist, Piraat
    pi_25661305
    Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk, alvast bedankt.
    pi_25664880
    Waar komt die energie vandaan als je reiki beoefend. Van het universum? Hoe weet je dat zo zeker, misschien trek je wel behoorlijk veel positieve energie van anderen weg. Wie heeft omstotelijk bewijs dat die reiki energie niet levensenergie van anderen is.

Antwoord van de christenen is dat die reiki van satan de duivel komt. Hij zal je verleiden door energie te geven maar daarna ben je van hem. (diepe zuuuuuuucht.)

Maar goed, ook ik ben begonnen met reiki, aantal jaar geleden. In het begin ging het heel goed, en werkelijk heel veel 'andere' dingen waren ineens mogelijk. Dat sloeg alleen compleet om.

Maar wie kan het volgende uitleggen. Waarom moet een satanist veel rituelen uitvoeren om energie te bewerkstelligen en een reiki meester niet. En kom nu niet met het verschil van goed en kwaad, want als je heel eerlijk naar de natuur kijkt is kwaad/goed niets meer dan een menselijke opvatting.
    pi_25668696
    quote:
    Op dinsdag 22 maart 2005 18:48 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
    Waar komt die energie vandaan als je reiki beoefend. Van het universum? Hoe weet je dat zo zeker, misschien trek je wel behoorlijk veel positieve energie van anderen weg. Wie heeft omstotelijk bewijs dat die reiki energie niet levensenergie van anderen is.

Antwoord van de christenen is dat die reiki van satan de duivel komt. Hij zal je verleiden door energie te geven maar daarna ben je van hem. (diepe zuuuuuuucht.)
    Veel gelovigen (vooral Christenen) vinden spiritualiteit des duivels. Niet allemaal natuurlijk, maar wel velen. Die geloven alleen in hun eigen God lijkt het wel, alsof alleen hij mensen mag genezen en alsof alleen zijn 'zonen' wonderen mogen verrichten. En ik ken ook spirituele mensen die dus weer niet zo van de gelovigen houden. Maargoed, zoals je al zei; zucht.
    quote:
    Maar goed, ook ik ben begonnen met reiki, aantal jaar geleden. In het begin ging het heel goed, en werkelijk heel veel 'andere' dingen waren ineens mogelijk. Dat sloeg alleen compleet om.

Maar wie kan het volgende uitleggen. Waarom moet een satanist veel rituelen uitvoeren om energie te bewerkstelligen en een reiki meester niet. En kom nu niet met het verschil van goed en kwaad, want als je heel eerlijk naar de natuur kijkt is kwaad/goed niets meer dan een menselijke opvatting.
    Ik kan het eigenlijk niet uitleggen. Blijkbaar is het zo dat satanisten geloven dat dat nodig is om die energie op te wekken, en reiki masters niet. Misschien doordat er verschillen zijn in opvattingen waar de energie vandaan komt, en wat het eigenlijk inhoudt. Verschil in 'opvatting' zou ik zeggen.
      dinsdag 22 maart 2005 @ 21:08:19 #10
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_25668745
    Mijn moeder kan het, en heeft mij ooit 1 behandeling gegeven maar ze zei dat het verspreid moet over enkele dagen etc. Voelt het wel moet ik zeggen
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
      dinsdag 22 maart 2005 @ 21:17:59 #11
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25669034
    quote:
    Op dinsdag 22 maart 2005 15:22 schreef alien8ed het volgende:
    Ik heb het een paar keer zelf ontvangen en had bijna de cursus reiki 1 gevolgd.
    Maar het voelde niet juist om dat op dat moment te doen (ik zat in een dip).
    Waarom ben je het toen niet gaan doen? D8 je dat het niet zou helpen of dat het verkeerd zou gaan??
    quote:
    Ik heb het dus voorlopig voorbij laten gaan, maar ben wel van plan het alsnog te gaan halen.
    Maar omdat ik erg zen leef, wacht ik daarmee tot 'de tijd' me dit aanbiedt.
    heb je enig idee hoe dat gaat? Of hoe je dat te weten komt?
    quote:
    tip voor anderen:
    wees niet bang voor het onbekende, maak je ermee bekend.
    Het kan je juist erg laten groeien om zaken te bekijken die je nog niet kent.
    Idd!

Dank voor je reactie!
    It's Time To Shine
    pi_25669078

Ja heb reiki gehad en geef reiki

Ja

Usui, tera mai gehad combi seichem, maar dat was het niet, is niet mijn vorm, dus weer terug laten wijden in usui.

Master, beter gezegd leraar in opleiding.

• Waar?

Bij een hele goede kennis van me

Een appeltaart(serieus, voor de tera mai, voor de usui heb ik niets betaald)

De eerste keer niet, teveel in 1 keer, teveel zelfstudie, bij tera mai wat meer theorie gehad, verder allemaal zelfstudie onder begeleiding aangezien ik toch al reiki had en me erin verdiept had.

Het was de zelfgebakken appeltaart meer dan waard ja

Niet zoveel als ik zou moeten doen, maar dat gaat goed komen...

Ga lekker reikien, een mooier kadootje kan je jezelf niet geven.
  • Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
      dinsdag 22 maart 2005 @ 21:38:55 #13
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25669765
    @Ero

wat bedoel je met "terug laten wijden"?
    Je kan niet beide zijn/hebben/doen?

En heb je mss een keertje tijd als je Master bent
    * qu63 bakt wel wat

[ Bericht 2% gewijzigd door qu63 op 22-03-2005 21:44:07 ]
    It's Time To Shine
    pi_25670364
    Je kan in princiepe beide wel hebben, maar de laatste inwijding staat het sterkste en je moet steeds heel geconcentreerd de juiste vorm eruit pakken, dat vind ik persoonlijk geen doen.
    Dus ik heb de tera mai laten overschrijven zeg maar

De tera mai beviel me echt niet, net zoals de seichem, ik hou van de originele vorm, lekker simpel, lekker krachtig, lekker logisch.

Ik wijd trouwens niemand in, zover ben ik nog lang niet, ik weet dat ik volgens de nederlandse normen wel zover ben, ben ook wel een paar keer gevraagd door andere masters of ik mee wilde inwijden, maar ik wil het nog niet.

Master/meester is dan ook een misleidende term, Shinpiden is de eigenlijke term voor wat we hier master noemen(in japan wordt de term master of zelfs grandmaster helemaal niet gebruikt, mag niet eens), shinpiden vertaal je het beste door leraar.
    Usui werd dan ook sensai genoemd door zijn leerlingen...

In de originele vorm van reiki zoals door usui doorgegeven is de graad shinpiden een enorme eer die maar weinigen toebedeeld krijgen, degene die het krijgen zijn al een leven lang met reiki bezig en echt heel erg goed.

De manier waarop het hier vaak gebeurt, even in een weekendje de 3 graden halen is een lachertje vergeleken met dat, je bent dan nog geen master, je staat net aan het begin van je leerweg....

Misschien over heel wat jaren, na meer ervaring, meer verdieping dat ik ga inwijden, maar daar zijn we nog lang niet, ik ben nog lang niet zover, er is nog zoveel dat ik moet leren.

De eerste 4 nivo's vallen in japan onder Shoden, ook wel het beginnersnivo genoemd.
    Daarna komt Okuden oftewel de leer van de ziel genoemd, deze is opgesplitst in 2 nivo's Okuden Zenki en Okuden Koki

Het zijn dus 6 verschillende "graden" zeg maar in japan...
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
      dinsdag 22 maart 2005 @ 22:04:11 #15
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25670629
    quote:
    Op dinsdag 22 maart 2005 21:55 schreef erodome het volgende:
    Je kan in princiepe beide wel hebben, maar de laatste inwijding staat het sterkste en je moet steeds heel geconcentreerd de juiste vorm eruit pakken, dat vind ik persoonlijk geen doen.
    Dus ik heb de tera mai laten overschrijven zeg maar
    Ah!
    quote:
    De tera mai beviel me echt niet, net zoals de seichem, ik hou van de originele vorm, lekker simpel, lekker krachtig, lekker logisch.
    Wat is dan het verschil daarin?
    quote:
    Ik wijd trouwens niemand in, zover ben ik nog lang niet, ik weet dat ik volgens de nederlandse normen wel zover ben, ben ook wel een paar keer gevraagd door andere masters of ik mee wilde inwijden, maar ik wil het nog niet.
    Ok
    quote:
    Master/meester is dan ook een misleidende term, Shinpiden is de eigenlijke term voor wat we hier master noemen(in japan wordt de term master of zelfs grandmaster helemaal niet gebruikt, mag niet eens), shinpiden vertaal je het beste door leraar.
    Usui werd dan ook sensai genoemd door zijn leerlingen...

In de originele vorm van reiki zoals door usui doorgegeven is de graad shinpiden een enorme eer die maar weinigen toebedeeld krijgen, degene die het krijgen zijn al een leven lang met reiki bezig en echt heel erg goed.

De manier waarop het hier vaak gebeurt, even in een weekendje de 3 graden halen is een lachertje vergeleken met dat, je bent dan nog geen master, je staat net aan het begin van je leerweg....
    Dus de meeste Nederklandse "Masters" zijn eigenlijk "niks"
    quote:
    Misschien over heel wat jaren, na meer ervaring, meer verdieping dat ik ga inwijden, maar daar zijn we nog lang niet, ik ben nog lang niet zover, er is nog zoveel dat ik moet leren.

De eerste 4 nivo's vallen in japan onder Shoden, ook wel het beginnersnivo genoemd.
    Daarna komt Okuden oftewel de leer van de ziel genoemd, deze is opgesplitst in 2 nivo's Okuden Zenki en Okuden Koki

Het zijn dus 6 verschillende "graden" zeg maar in japan...
    Dank voor je uitleg!
    It's Time To Shine
    pi_25677058
    Wat is het verschil tussen tera mai en usui???

Bij tera mai heb je seichem en daar krijg je meer symbolen enzo(16 in het totaal), kathleen miller beweert dat tera mai zuiverder is, maar als ik naar haar website ga zie ik koop dit, koop dat, koop zus en koop zo, niets, maar dan ook niets is gratis, kathleen miller is een zeer rijke vrouw die elke dag weer beter wordt van tera mai.

Die instelling staat mij niet zo aan.

Opzich is het een niet beter dan het ander, het is maar net wat je zelf prettig vindt werken, een persoonlijke mening, een persoonlijk gevoel, ik kan met usui alles en tera mai was voor mij een zwakke afspiegeling daarvan, voor anderen die op datzelfde moment gewijd zijn en ook usui hadden is de tera mai beter bevallen, alhoewel ik denk dat dat heel veel te maken heeft met de opschoning die je door een wijding krijgt.

Wbt nederlandse masters, nou ja niks wil ik het nu ook weer niet noemen, er zijn hele goede masters in nederland, maar je moet wel oppassen, er zijn ook een heleboel slechte "masters" en nog veel meer masters die denken goed bezig te zijn, maar het niet zijn.

Er is een hoop kaf onder het koren, dat is erg jammer, want het kost reiki haar naam, iig voor een groot gedeelte.
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
      woensdag 23 maart 2005 @ 09:38:18 #17
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25677396
    quote:
    Op woensdag 23 maart 2005 09:15 schreef erodome het volgende:
    Wat is het verschil tussen tera mai en usui???

Bij tera mai heb je seichem en daar krijg je meer symbolen enzo(16 in het totaal), kathleen miller beweert dat tera mai zuiverder is, maar als ik naar haar website ga zie ik koop dit, koop dat, koop zus en koop zo, niets, maar dan ook niets is gratis, kathleen miller is een zeer rijke vrouw die elke dag weer beter wordt van tera mai.

Die instelling staat mij niet zo aan.

Opzich is het een niet beter dan het ander, het is maar net wat je zelf prettig vindt werken, een persoonlijke mening, een persoonlijk gevoel, ik kan met usui alles en tera mai was voor mij een zwakke afspiegeling daarvan, voor anderen die op datzelfde moment gewijd zijn en ook usui hadden is de tera mai beter bevallen, alhoewel ik denk dat dat heel veel te maken heeft met de opschoning die je door een wijding krijgt.
    is het te vergelijken met alle Christelijke geloven? De basis is hetzelfde, maar ze doen het nét iets anders?
    quote:
    Wbt nederlandse masters, nou ja niks wil ik het nu ook weer niet noemen, er zijn hele goede masters in nederland, maar je moet wel oppassen, er zijn ook een heleboel slechte "masters" en nog veel meer masters die denken goed bezig te zijn, maar het niet zijn.
    zo erg bedoelde ik het ook weer niet echt, maar je snapte wel wat ik bedoelde
    quote:
    Er is een hoop kaf onder het koren, dat is erg jammer, want het kost reiki haar naam, iig voor een groot gedeelte.
    vandaar ook mijn vragen!
    It's Time To Shine
    pi_25677601
    Ja je kan het wel vergelijken met de verschillende stromingen van de geloven, de basis is hetzelfde, de aanpak/insteek net iets anders...

Dat vind ik een best mooie vergelijking...
      woensdag 23 maart 2005 @ 10:01:10 #19
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25677785
    quote:
    Op woensdag 23 maart 2005 09:50 schreef erodome het volgende:
    Ja je kan het wel vergelijken met de verschillende stromingen van de geloven, de basis is hetzelfde, de aanpak/insteek net iets anders...

Dat vind ik een best mooie vergelijking...
    Ok

Weer wat geleerd
    It's Time To Shine
      woensdag 23 maart 2005 @ 12:07:00 #20
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_25680285
    # Heb je zelf ervaring met Reiki ? (gehad en/of gegeven)

ik doe zelf aan reiki

# Heb je een reiki-inwijding gehad?

jazeker

# Welke vorm? (Usui, Seichem, etc..)

Shambala

# Reiki I/Reiki II/Reiki Master?

je bent Reiki III vergeten. zelf zit ik nu op Reiki II. op dit level kan ik doen wat ik moet doen. ik kan ook niet verder met III aangezien ik niet in staat ben onverwaardelijke liefde en vertrouwen te tonen naar anderen.

# Waar?
    # Wat heeft jou dat gekost?
    # Was je tevreden over de "cursus"?
    # Heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?

Mijn stiefmoeder is al heel lang reiki meester en heeft mij gewoon thuis een inwijding gegeven. het was gratis. er is geen cursus gegeven aangezien dat grotendeels geldklopperij is. ik heb meerdere boeken gelezen en me er in verdiept. als ik vragen heb kan ik het rechtstreeks vragen en krijg ik meteen uitleg. krijg dus alle begeleiding die ik nodig heb.

# Doe je nu nog wel eens wat met Reiki?

de genezende kwaliteiten die je leert gebruik ik zelden tot nooit. ik heb geen behoefte om andere mensen te helpen. dat is ook niet de reden dat ik reiki ben gaan doen. voor mij reiki is meer een manier van denken en leven geworden. ik lees veel en mediteer 1x per maand. af en toe oefen ik de symbolen om niet te ver af te zakken. ik gebruik mijn eigen energie meer om op paranormaal vlak te groeien en het spirituele is er secondair bijgekomen.

ik heb reiki gebruikt om problemen uit mijn vorige levens deels op te lossen. hierdoor is mijn huidig leven een stuk rustiger en aangenamer geworden

ook heb ik reiki geprobeerd om mij van nagel bijten af te helpen. iets wat ik al sinds kinds af aan deed. en het werkte.

#Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?

Bij een inwijding was het bij mij zo dat je "terug moest betalen". dat houd in dat ik na mijn eerste inwijding mijn stoefmoeder een "behandeling" gaf. was ook meteen een goeie les om je energie te gebruiken. ik voelde toen weinig tot niks, maar iets in mij zei waar ik mijn handen moest plaatsen. mijn stiefmoeder zei dat mijn handen aanvoelden alsof ze weer op de hete stranden van indonesie zat.

na de tweede inwijding kreeg ik meteen les in het gebruik van de symbolen. ik plaatste mijn handen op haar in de manier zoals ze uitgelegd had. in het begin voelde ik weinig behalve dat mijn handen warm werden. daarna voelde ik een tinteling dat aangaf dat de energie door haar lichaam stroomde en dat er geen obstakels zaten die de stroom tegen hielden. volgende stap was mijn handen over haar rug naar beneden te laten gaan. op een gegeven moment voelde het enorm koud aan. die kou trok ik letterlijk uit haar lichaam en vielde het door mijn handen, armen door mijn lichaam in de grond zakken. ik zoog haar rugklachten letterlijk uit haar lichaam, katalyseerde het en doneerde de energie aan de aarde zodat die het weer kan gebruiken voor andere dingen.

als je een master bent, ben je meester over je eigen energie. je staat constant in verbinden met de bron waar zo'n beetje alle energie vandaan gehaald kan worden als je het nodig hebt. master zijn betekend niet dat je alles weet en alles kent.

de energie die je als reiki gebruiker gebruikt komt grotendeels uit je zelf. als je wilt, kun je bewust energie uit de "bron" halen en andere levende wezens. maar er is karma, dus zorg wel dat je eerst toestemming vraagt aan de persoon in kwestie of je reiki op ze mag uitvoeren en/of energie van ze mag lenen. als je te ver gaat zul je het terug krijgen in meervoud. en das geen pretje

wat betreft christenen...daar kan ik een boekje over open doen. ik vind het naive arrogante parasieten die de gaven die zijn gekregen hebben niet accepteren en af doen als duivels werk. het zijn kort weg idioten. en als ik je hiermee beledig, mooi zo want ik ben het zat om als duivel bestempeld te worden. de kerk verlaten was 1 van de betere dingen die ik gedaan heb. door middel van reiki, en het paranormale, ben ik een stuk spirituelere geworden dan dat je ooit kunt zijn door de kerk te volgen. zodra je de denkwijze van de kerk verlaat zul je veel minder kortzichtig zijn en veel meer accepteren zoals het werkelijk is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Enyalius op 23-03-2005 18:41:40 ]
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    William James (1842 - 1910)
      woensdag 23 maart 2005 @ 16:40:24 #21
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25686770
    dank voor je reactie Enyalius

correct me if i'm wrong, maar kan ik opmaken uit de tekst dat je stiefmoeder uit Indonesië komt, of is ze daar alleen maar geweest??

Is het nou ook zo dat er in de "Westerse wereld" veel gekker tegen aan gekeken wordt?
    En dat er hier in Nederland weinig "blanke" mensen aan Reiki doen??
    It's Time To Shine
      woensdag 23 maart 2005 @ 18:37:13 #22
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_25689509
    nee mijn stiefmoeder is van nederlandse afkomst met een poolse vader. mijn ouders gaan regelmatig richting azie op vakantie rond de kerst periode. dit doen ze om de hypocriete kerst periode niet te hoeven meemaken. graag zou ik mee willen, maar werk liever gewoon.

in de westerse wereld wordt er inderdaad anders tegen het paranormale/spirituele aangekeken dan in azie. veel kritischer ook. kritisch zijn is goed, maar je kunt ook te ver gaan zoals een heleboel mensen schijnen te doen. op een gegeven moment zijn mensen niet meer kritisch en zijn ze simpelweg gesloten en ontkennen ze alles. dat is jammer....voor hun, hehe

in de westerse wereld zijn er dus minder mensen die zich met dit soort praktijken bezig houden. maar het aantal is niet klein zodat het ontkent kan worden, en het aantal mensen die er aan deel beginnen te nemen groeit. zeker met de "indigo"-kinderen. indigo kinderen die voor mij gewonen kinderen zijn die geboren zijn met het vermogen om makkelijker het hoger trillings niveau op te pikken.

maar, zoals vaak in het verleden gebeurd is, zullen dezen kinderen geindoctrineerd worden door godsdienst en zullen de meeste indigo kinderen de link "kwijt" raken.
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    William James (1842 - 1910)
    pi_25732788
    quote:
    Op dinsdag 22 maart 2005 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
    Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk, alvast bedankt.
    !
    pi_25790590
    quote:
    Op maandag 21 maart 2005 19:26 schreef qu63 het volgende:

• Ik heb ooit reiki gekregen en krijg het soms nog steeds als ons reiki-groepje weer bij elkaar komt. Ik gaf en geef ook zelf reiki. Meestal aan mijn vriend maar ook wel aan familie, hoewel dit niet zo vaak voorkomt.
    quote:
  • quote:
  • Usui.
    quote:
  • Reiki 1 en 2.
    quote:
  • Waar?
  • Bij de moeder van een vriendin van me.
    quote:
  • Beide keren 50 euro. Maar deze prijs is niet representabel omdat wij čn vriendinnen waren van de dochter van de master čn wij toen korting kregen door onze leeftijd (eerste keer was ik 16, tweede keer 18). Overigens heb ik beide inwijdingen cadeau gekregen van mijn ouders dus het heeft mijzelf niks gekost .
    quote:
  • Ja, heel erg tevreden. Het was totaal niet zweverig en alles werd heel duidelijk uitgelegd. Ook was er een leuk sfeertje omdat wij als 4 vriendinnen met elkaar op reiki-cursus gingen. Dan ben je toch al wat vertrouwder met elkaar.
    quote:
  • Zeker. De inwijding duurde beide keren 1 hele dag. Na de inwijding kregen we dan documentatie mee waar alles nog eens in stond wat we die dag hadden geleerd. Ook hebben we nog regelmatig reikidagen om ervoor te zorgen dat de kennis niet te ver weg zakt . Maar het is natuurlijk ook gewoon leuk om dan weer even bij elkaar te komen, te kletsen en elkaar reiki te geven.
    quote:
  • Naast de reikidagen niet heel veel eigenlijk. Ik gaf mijn vriend wel veel reiki, nu iets minder. Mezelf geef ik vaak reiki als ik bijvoorbeeld misselijk ben of vlak voordat ik naar bed ga (geeft een rustig en weldadig gevoel). Ook bij meditatie vind ik het leuk om wat reiki te gebruiken.
    quote:
  • Een hele simpele en leuke manier om met spiritualiteit bezig te zijn. Echt een aanradertje voor iedereen die zich wat meer wil verdiepen in zijn energetische en intuďtieve vermogens.
    quote:
    Aye aye sir .
    quote:
    Op dinsdag 22 maart 2005 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
    Bij mij verschilt het per keer, Trin. De ene keer voel ik vrij weinig in mijn handen (hoewel de reiki wel gewoon stroomt), de andere keer worden ze ontzettend heet of gaan ze tintelen. Waarom dit de ene keer wel zo is en de andere niet is me niet volledig duidelijk, maar het heeft meestal met de omgeving te maken (rustig of juist luidruchtig) en mijn eigen concentratievermogen op dat moment. Nu is concentratie niet nodig voor reiki, laat dat duidelijk zijn, maar het kan het wel versterken of helpen meer gerichter reiki te geven.

Ik heb er nooit zo op gelet of ik nou verschil in mijn handen merk als ik van plek verwissel. Volgens mij niet echt. Ik zal er eens op letten.

Gevoelens overnemen en spanning.. bedoel je tijdens een behandeling of in het algemeen? Ik ben sowieso wel gevoelig voor gevoelens en spanning dus ja dat pik ik altijd wel op. Het maakt niet uit of ik dan wel of niet reiki geef op dat moment. Overigens is mijn vermogen om dat soort dingen op te pikken wel versterkt sinds mijn reiki-inwijdingen. Ik had het altijd al, maar de 'kanalen' staan er nu nog meer voor open.
      maandag 28 maart 2005 @ 13:22:52 #25
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_25803935
    Wat ik me afvraag is: Wat is reiki?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')