dank jequote:
gedaan!quote:Er zijn trouwens verschillende stromingen binnen Reiki, zoals Trinity al aangaf, Usui is zo ongeveer de hoofdstroming, maar je hebt ook nog andere dingen, ik heb bijvoorbeeld ook een Seichem inwijding gehad, dies wat uitgebreider en heeft ook wat meer impact. En zo zijn er dus nog meer "aftakkingen". Dus mss handig om dat in je openingspost ook te vragen
quote:
EGC
Gedaanquote:En nu allemaal posten jullie
Veel gelovigen (vooral Christenen) vinden spiritualiteit des duivels. Niet allemaal natuurlijk, maar wel velen. Die geloven alleen in hun eigen God lijkt het wel, alsof alleen hij mensen mag genezen en alsof alleen zijn 'zonen' wonderen mogen verrichten. En ik ken ook spirituele mensen die dus weer niet zo van de gelovigen houden. Maargoed, zoals je al zei; zucht.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:48 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Waar komt die energie vandaan als je reiki beoefend. Van het universum? Hoe weet je dat zo zeker, misschien trek je wel behoorlijk veel positieve energie van anderen weg. Wie heeft omstotelijk bewijs dat die reiki energie niet levensenergie van anderen is.
Antwoord van de christenen is dat die reiki van satan de duivel komt. Hij zal je verleiden door energie te geven maar daarna ben je van hem. (diepe zuuuuuuucht.)
Ik kan het eigenlijk niet uitleggen. Blijkbaar is het zo dat satanisten geloven dat dat nodig is om die energie op te wekken, en reiki masters niet. Misschien doordat er verschillen zijn in opvattingen waar de energie vandaan komt, en wat het eigenlijk inhoudt. Verschil in 'opvatting' zou ik zeggen.quote:Maar goed, ook ik ben begonnen met reiki, aantal jaar geleden. In het begin ging het heel goed, en werkelijk heel veel 'andere' dingen waren ineens mogelijk. Dat sloeg alleen compleet om.
Maar wie kan het volgende uitleggen. Waarom moet een satanist veel rituelen uitvoeren om energie te bewerkstelligen en een reiki meester niet. En kom nu niet met het verschil van goed en kwaad, want als je heel eerlijk naar de natuur kijkt is kwaad/goed niets meer dan een menselijke opvatting.
Waarom ben je het toen niet gaan doen? D8 je dat het niet zou helpen of dat het verkeerd zou gaan??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:22 schreef alien8ed het volgende:
Ik heb het een paar keer zelf ontvangen en had bijna de cursus reiki 1 gevolgd.
Maar het voelde niet juist om dat op dat moment te doen (ik zat in een dip).
heb je enig idee hoe dat gaat? Of hoe je dat te weten komt?quote:Ik heb het dus voorlopig voorbij laten gaan, maar ben wel van plan het alsnog te gaan halen.
Maar omdat ik erg zen leef, wacht ik daarmee tot 'de tijd' me dit aanbiedt.
Idd!quote:tip voor anderen:
wees niet bang voor het onbekende, maak je ermee bekend.
Het kan je juist erg laten groeien om zaken te bekijken die je nog niet kent.
Ah!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:55 schreef erodome het volgende:
Je kan in princiepe beide wel hebben, maar de laatste inwijding staat het sterkste en je moet steeds heel geconcentreerd de juiste vorm eruit pakken, dat vind ik persoonlijk geen doen.
Dus ik heb de tera mai laten overschrijven zeg maar
Wat is dan het verschil daarin?quote:De tera mai beviel me echt niet, net zoals de seichem, ik hou van de originele vorm, lekker simpel, lekker krachtig, lekker logisch.
Okquote:Ik wijd trouwens niemand in, zover ben ik nog lang niet, ik weet dat ik volgens de nederlandse normen wel zover ben, ben ook wel een paar keer gevraagd door andere masters of ik mee wilde inwijden, maar ik wil het nog niet.
Dus de meeste Nederklandse "Masters" zijn eigenlijk "niks"quote:Master/meester is dan ook een misleidende term, Shinpiden is de eigenlijke term voor wat we hier master noemen(in japan wordt de term master of zelfs grandmaster helemaal niet gebruikt, mag niet eens), shinpiden vertaal je het beste door leraar.
Usui werd dan ook sensai genoemd door zijn leerlingen...
In de originele vorm van reiki zoals door usui doorgegeven is de graad shinpiden een enorme eer die maar weinigen toebedeeld krijgen, degene die het krijgen zijn al een leven lang met reiki bezig en echt heel erg goed.
De manier waarop het hier vaak gebeurt, even in een weekendje de 3 graden halen is een lachertje vergeleken met dat, je bent dan nog geen master, je staat net aan het begin van je leerweg....
Dank voor je uitleg!quote:Misschien over heel wat jaren, na meer ervaring, meer verdieping dat ik ga inwijden, maar daar zijn we nog lang niet, ik ben nog lang niet zover, er is nog zoveel dat ik moet leren.
De eerste 4 nivo's vallen in japan onder Shoden, ook wel het beginnersnivo genoemd.
Daarna komt Okuden oftewel de leer van de ziel genoemd, deze is opgesplitst in 2 nivo's Okuden Zenki en Okuden Koki
Het zijn dus 6 verschillende "graden" zeg maar in japan...
is het te vergelijken met alle Christelijke geloven? De basis is hetzelfde, maar ze doen het nét iets anders?quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:15 schreef erodome het volgende:
Wat is het verschil tussen tera mai en usui???
Bij tera mai heb je seichem en daar krijg je meer symbolen enzo(16 in het totaal), kathleen miller beweert dat tera mai zuiverder is, maar als ik naar haar website ga zie ik koop dit, koop dat, koop zus en koop zo, niets, maar dan ook niets is gratis, kathleen miller is een zeer rijke vrouw die elke dag weer beter wordt van tera mai.
Die instelling staat mij niet zo aan.
Opzich is het een niet beter dan het ander, het is maar net wat je zelf prettig vindt werken, een persoonlijke mening, een persoonlijk gevoel, ik kan met usui alles en tera mai was voor mij een zwakke afspiegeling daarvan, voor anderen die op datzelfde moment gewijd zijn en ook usui hadden is de tera mai beter bevallen, alhoewel ik denk dat dat heel veel te maken heeft met de opschoning die je door een wijding krijgt.
zo erg bedoelde ik het ook weer niet echt, maar je snapte wel wat ik bedoeldequote:Wbt nederlandse masters, nou ja niks wil ik het nu ook weer niet noemen, er zijn hele goede masters in nederland, maar je moet wel oppassen, er zijn ook een heleboel slechte "masters" en nog veel meer masters die denken goed bezig te zijn, maar het niet zijn.
vandaar ook mijn vragen!quote:Er is een hoop kaf onder het koren, dat is erg jammer, want het kost reiki haar naam, iig voor een groot gedeelte.
Okquote:Op woensdag 23 maart 2005 09:50 schreef erodome het volgende:
Ja je kan het wel vergelijken met de verschillende stromingen van de geloven, de basis is hetzelfde, de aanpak/insteek net iets anders...
Dat vind ik een best mooie vergelijking...
!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk, alvast bedankt.
Ik heb ooit reiki gekregen en krijg het soms nog steeds als ons reiki-groepje weer bij elkaar komt. Ik gaf en geef ook zelf reiki. Meestal aan mijn vriend maar ook wel aan familie, hoewel dit niet zo vaak voorkomt.quote:Op maandag 21 maart 2005 19:26 schreef qu63 het volgende:Heb je zelf ervaring met Reiki ? (gehad en/of gegeven)
quote:Heb je een reiki-inwijding gehad?
Usui.quote:Welke vorm? (Usui, Seichem, etc..)
Reiki 1 en 2.quote:Reiki I/Reiki II/Reiki Master?
Bij de moeder van een vriendin van me.quote:Waar?
Beide keren 50 euro. Maar deze prijs is niet representabel omdat wij čn vriendinnen waren van de dochter van de master čn wij toen korting kregen door onze leeftijd (eerste keer was ik 16, tweede keer 18). Overigens heb ik beide inwijdingen cadeau gekregen van mijn ouders dus het heeft mijzelf niks gekostquote:Wat heeft jou dat gekost?
Ja, heel erg tevreden. Het was totaal niet zweverig en alles werd heel duidelijk uitgelegd. Ook was er een leuk sfeertje omdat wij als 4 vriendinnen met elkaar op reiki-cursus gingen. Dan ben je toch al wat vertrouwder met elkaar.quote:Was je tevreden over de "cursus"?
Zeker. De inwijding duurde beide keren 1 hele dag. Na de inwijding kregen we dan documentatie mee waar alles nog eens in stond wat we die dag hadden geleerd. Ook hebben we nog regelmatig reikidagen om ervoor te zorgen dat de kennis niet te ver weg zaktquote:Heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekregen?
Naast de reikidagen niet heel veel eigenlijk. Ik gaf mijn vriend wel veel reiki, nu iets minder. Mezelf geef ik vaak reiki als ik bijvoorbeeld misselijk ben of vlak voordat ik naar bed ga (geeft een rustig en weldadig gevoel). Ook bij meditatie vind ik het leuk om wat reiki te gebruiken.quote:Doe je nu nog wel eens wat met Reiki?
Een hele simpele en leuke manier om met spiritualiteit bezig te zijn. Echt een aanradertje voor iedereen die zich wat meer wil verdiepen in zijn energetische en intuďtieve vermogens.quote:Alle overige tips voor de users/lurkers hier!
Aye aye sirquote:En nu allemaal posten jullie
Bij mij verschilt het per keer, Trin. De ene keer voel ik vrij weinig in mijn handen (hoewel de reiki wel gewoon stroomt), de andere keer worden ze ontzettend heet of gaan ze tintelen. Waarom dit de ene keer wel zo is en de andere niet is me niet volledig duidelijk, maar het heeft meestal met de omgeving te maken (rustig of juist luidruchtig) en mijn eigen concentratievermogen op dat moment. Nu is concentratie niet nodig voor reiki, laat dat duidelijk zijn, maar het kan het wel versterken of helpen meer gerichter reiki te geven.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
Nog even een korte vraag aan andere reikibeoefenaars: Wat voelen jullie zelf als jullie iemand behandelen? Heb je als je van plek verwisselt op de ene plek een warm gevoel in je handen, op een andere plek koud? Tintelende handen? Neem je gevoelens over, of spanning?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |