abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:18:57 #151
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30333564
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:53 schreef HJR het volgende:
owja je leert ook inderdaad drie symbolen. die bevestiging is inderdaad wel erg plezierig. ik denk zodra je die bevestiging hebt gekregen je jezelf helemaal open kunt stellen ervoor. zogenaamd alle remmen los.. maar volgens mij zijn wij de enigen nog in dit topic....
Nee hoor, Truth telt gewoon meer lurkers dan posters
Trouwens, er zijn veel meer actieve users bijgekomen afgelopen jaren hier, dat is alleen maar leuk.
The truth was in here.
pi_30355859
* Lurker meldt zich

Ik kwam dit topic per toeval tegen, enkele dagen terug.
Een vriend van mij heeft zich wel eens met Reiki bezig gehouden en heeft een inwijding gehad. Het fijne weet ik daar niet van, en zo ver ik weet doet hij er ook weinig mee.
Maar mijn interesse is nu ook gewekt.

Jaren geleden, toen mijn ouders nog bij elkaar waren, zag ik mijn vader wel eens 'helen' met zijn handen. Zo legde hij dat in elk geval uit. Toen snapte ik er niets van, maar volgens mijn moeder werkte het echt.
Het ging dan voornamelijk om menstruatiepijn, hoofdpijn en dergelijke klachten.
Mijn vader heeft echter nooit van het woord Reiki gehoord, en heeft zeker geen inwijding gehad.
Dus ik vroeg mij af, kun je deze 'gave' ook al van nature bezitten, of hebben mijn ouders zich dit maar verbeeld? (placebo effect)

Hoe dan ook, ik wil me hier wel verder in verdiepen.
Zijn er dingen die je kunt proberen bij je zelf, voordat je daadwerkelijk ingewijd bent?
pi_30356465
Ja, je kan ook gewoon healen zonder inwijding, magnetiseren noemen we dat, of polariteit.

Als je dat interresan vindt kan ik je het boek: jouw handen genezen van richard gordon aanraden, leuk boekje met leuke info erover een een goede opstap om zelf eens wat te proberen.

Het is dodelijk simpel uiteindelijk en je kan het effect heel makkelijk ervaren bij bv hoofdpijn.

Ik zal een stukje neerzetten over hoofdpijn weghalen, spanningshoofdpijn dan...

Hoe je hoofdpijn kunt genezen

Het genezen van een spanningshoofdpijn is zo gemakkelijk, dat iedereen het in feite zou kunnen doen.
Als je bij iemand bent die hoofdpijn heeft moet je het volgende doen.

Wrijf krachtig in je handen en voel je eigen energie.
Leg vervolgens heel licht de handpalm van je rechterhand in de nek van het persoon(rechtop).
Houdt je linkerhand een cm of 10 van het voorhoofd van het persoon.
Laat hem nu 10 maal diep ademhalen, elke uitademing met een zuct uitblazend.

Die diepe ademhaling zal het gevoel van levenskracht doen toenemen, die jij in je handen voelt.
Zoniet, laat hem dan de ademhaling herhalen.

Blijf je handen, zolang je een sterke overdracht van energie voelt, zo houden.
Binnen 3 tot 5 minuten zullen de meeste hoofdpijnen zijn verdwenen of enorm verlicht zijn.

Blijft de hoofdpijn aanhouden dan is een meer uitgebreidde behandeling nodig(daarvoor moet je het boek maar lezen ).

Als je klaar bent, schud dan je handen krachtig, alsof je water van je handen afschud.
Was ze daarna in koud water om statische energie te verwijderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 7 september 2005 @ 16:17:05 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30356777
Toch moet ik daar even op inhaken.

Reiki kan in de basis iedereen doen en uitvoeren, het is ons meegegeven bij de geboorte, een levenskracht als kado.
Bij de meeste van ons is die kracht niet zo zuiver meer, maar wel aanwezig.
Een moeder bijvoorbeeld die haar kind met de hand over de pijnlijke plek wrijft op de knie van haar zoon omdat hij is gevallen van zn fiets is Reiki.
Een moederhond die een puppy likt om hem te kalmeren, is ook Reiki.
Ik weet nog als klein kind dat ik mijzelf ook Reiki gaf, als ik hoofdpijn had legde ik mn hand op mn hoofd, en visualiseerde dat de warmte van mijn hand als het ware de pijn inkapselde, dat hielp soms. Of als iemand verdriet had, en ik nog geen begrip had waarom dan legde ik mijn hand op iemand zn schouder, en het bood troost.

Ik ben er van overtuigd dat het reiki was, alleen kon ik de benaming helemaal niet, ik deed het uit mijn eigen. Nu weet ik dat het een vorm van healing al was dat ik gebruikte, en dat kan dus iedereen doen.

Echter, bij een Reiki 1 initiatie worden je Chakra's echt geopend, zodat de energie makkelijker en vooral krachtiger mag doorstromen. Bij de cursus leer je handposities die je gebruikt om bepaalde punten in het lichaam in je eigen lichaam of bij een ander reiki te geven.
The truth was in here.
pi_30357056
Er zijn vele verschillende vormen van energie he, niet alles is reiki
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30358057
Bedankt voor de reacties, Erodome en Bastard.
Als de kans zich voordoet zal ik het zeker proberen.

Ik had het er net even over met m'n moeder, en ze zei dat mijn zus het ook kon, al wist ze dat zelf waarschijnlijk niet.
Als mijn moeder hoofdpijn had en even ging liggen, wilde m'n zus nog wel eens een troostende hand op haar voorhoofd leggen, waarna de hoofdpijn aanzienlijk verlicht werd zonder dat m'n zus dat zelf echt merkte. Het kan blijkbaar dus onbewust gebeuren?

Morgen ga ik even naar de bibliotheek om te kijken voor boeken. Zijn er boeken die je echt kunt aanraden voor iemand die net komt kijken?
pi_30378493
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:26 schreef erodome het volgende:
Er zijn vele verschillende vormen van energie he, niet alles is reiki
Dat vraag ik me eigenlijk af.. Reiki is toch Universele Levensenergie? Is het niet een soort overkoepelende energie? Een naam voor vele energiesoorten?

Hoe zie jij dit?
pi_30379036
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:03 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eigenlijk af.. Reiki is toch Universele Levensenergie? Is het niet een soort overkoepelende energie? Een naam voor vele energiesoorten?

Hoe zie jij dit?
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.

Zo is reiki 1 van de hoogste trillingnivo's die een mens zonder directe hulp kan handelen, neem bv magnified healing, dat ligt nog een treetje hoger, maar daarvoor heb je hulp van boven nodig zeg maar.

Bij magnetiseren gebruik je eigen energie die je heel snel weer aanvult(dit gaat dmv hand houdingen e.d.), bij reiki gebruik je geen eigen energie.

Magnetiseren zit meer risiko in qua overnemen van klachten dan bij reiki, bij beide is het trouwens verstandig jezelf te beschermen ertegen.

De verschillende energie vormen voelen ook verschillend aan, neem bv seichem(bij tera mai reiki) die kent een aantal verschillende stromingen van energie, 1 ervan voelt heel erg koud, een ander voelt juist weer heel erg heet.

Moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
pi_30381976
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:35 schreef erodome het volgende:

Zo is reiki 1 van de hoogste trillingnivo's die een mens zonder directe hulp kan handelen, neem bv magnified healing, dat ligt nog een treetje hoger, maar daarvoor heb je hulp van boven nodig zeg maar.

Bij magnetiseren gebruik je eigen energie die je heel snel weer aanvult(dit gaat dmv hand houdingen e.d.), bij reiki gebruik je geen eigen energie.

Magnetiseren zit meer risiko in qua overnemen van klachten dan bij reiki, bij beide is het trouwens verstandig jezelf te beschermen ertegen.

De verschillende energie vormen voelen ook verschillend aan, neem bv seichem(bij tera mai reiki) die kent een aantal verschillende stromingen van energie, 1 ervan voelt heel erg koud, een ander voelt juist weer heel erg heet.

Ik begrijp het denk ik wel. Zoals je zegt heeft elke energievorm een eigen trillingsniveau, dat ben ik met je eens. Ik vraag me alleen af of al die verschillende vormen en trillingsniveau's eigenlijk niet één en hetzelfde ding zijn. Hetzelfde op verschillende niveau's. En is Reiki dan dat overkoepelende of een bepaald trillingsniveau van die energie? Ik denk het laatste eigenlijk..
  donderdag 8 september 2005 @ 23:43:58 #160
14301 Psyche
Daar istie weer!
pi_30405365
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Mag ik er even op inspringen dames? Ik gebruik zelf bij het magnetiseren zo goed als geen eigen energie, maar tap direct "van boven". Pas als er meer nodig is kan ik besluiten om mijn eigen energie in de strijd te gooien.

Maar inderdaad er zijn vele vormen van energie of "Ki" en diverse manieren om die aan te wenden, Hoe kan ik je ook niet precies uitleggen, maar ik merk vaak dat bij een healing mijn energie iedere keer anders aanvoelt, de ene keer warm tot heet en dan weer koel, etc.
Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
  vrijdag 9 september 2005 @ 07:56:40 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30410923
*Springt erbij*

Intressant die "verschillende energieen"
KI is een grote energie vorm, en ik denk ook de enige vorm van energie.
Waar het verschil in zit is dat je iedere keer een ervaring "mag" voelen.. dus je mag voelen dat het koud is of warm. Misschien voor jou (als behandelaar) daarom duidelijker dat er een bepaalde blokkade ergens in een chakra ligt?
Maw ik denk dat KI zich op verschillende manieren kan manifesteren, en niet 1 weg de juiste is.

Het telt allemaal om het eindresultaat, het doel, genezen of verlichting geven.
The truth was in here.
pi_30413041
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 07:56 schreef Bastard het volgende:
*Springt erbij*

Intressant die "verschillende energieen"
KI is een grote energie vorm, en ik denk ook de enige vorm van energie.
Waar het verschil in zit is dat je iedere keer een ervaring "mag" voelen.. dus je mag voelen dat het koud is of warm. Misschien voor jou (als behandelaar) daarom duidelijker dat er een bepaalde blokkade ergens in een chakra ligt?
Maw ik denk dat KI zich op verschillende manieren kan manifesteren, en niet 1 weg de juiste is.

Het telt allemaal om het eindresultaat, het doel, genezen of verlichting geven.
Nope, bepaalde energie stromen zijn per definitie koud of warm, of geven een sensatie van water...

Geef ik bv gewoon reiki dan kan dat verschillend aanvoelen, al naar gelang de gemoedstoestand van de behandelde en van mij, dat verschil ken ik wel.

Andere energie vormen voelen helemaal anders aan, het is erg moeilijk uitleggen omdat je het over gevoel hebt, maar er zitten echt wezelijke verschillen in.
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:13:16 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30413313
Ach dat technische "hoe werkt het nou precies" of het naampje boeit mij toch niet zo. Als het maar werkt, en als mensen/dieren/planten er maar gebaat bij zijn.
The truth was in here.
pi_30413473
Nou het hoe werkt het nu vind ik dus wel degelijk erg interresant en ik hoop echt dat de wetenschappers zich daar wat meer in gaan verdiepen, want wat al die energie vormen doen is het zelfgenezend vermogen van het lichaam aanspreken/stimuleren.

Als we dat princiepe wat beter zouden kunnen begrijpen zouden we het beter kunnen gebruiken en hoeveel ellende kan er dan voorkomen/opgelost worden, dat zou geweldig zijn.

Mensen kunnen discuseren of healing echt is, maar wat als een paal boven water staat is dat het lichaam zelf tot hele ernstige dingen aan toe kan genezen, zonder kunstmatige hulp.

En ik begrijp nogsteeds niet waarom er niet keihard gevochten wordt om dit uit te zoeken, want als we het echt begrijpen kunnen we het in zijn volheid gebruiken en dan zal een hoop ellende de wereld uit zijn.
pi_30413939
Wetenschappers gooien het gewoon heel snel op "placebo-effect" enzo, en de echt wonderbaarlijke genezingen met Reiki gebeuren "helaas" vaak spontaan en zijn niet echt repliceerbaar in een dubbelblinde proef in een klinische omgeving waar het geobserveerd kan worden door onpartijdige wetenschappers.
pi_32810578
Wat een leuk/interessant topic!

Zelf wil ik graag Reiki 1 gaan doen maar heb nog wat vragen. Misschien kan iemand die beantwoorden?

* Wat is het verschil tussen de verschillende stromingen; ik lees over Usui/Seichem/Shambala e.d. maar hoe weet ik welke vorm het beste voor me is? Door vooraf hierover te lezen of alleen maar te ervaren?

* Sommige Reiki 1 cursussen bestaan uit 1 dag;sommige uit 2 of een weekend. Maakt het iets uit hoe lang de cursus duurt?

* Een zelfsoortige vraag als hierboven maar dan mbt tot het aantal deelnemers: bij sommige masters is de cursus individueel' bij anderen in kleine groepjes. Wat is beter? Ik hoorde dat je gaat oefenen tijdens de cursus maar dat kan toch niet als je individueel de cursus volgt (dan kun je alleen op je Master oefenen?)

* Ik ben op zoek naar iemand die Reiki 1 geeft in (de omgeving van) Den Haag. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een bepaald iemand in Den Haag? (Ik zie op internet genoeg namen/adressen staan van mensen die Reiki 1 geven maar ik zie door de bomen het bos niet meer en wil -zoals iedereen- wel graag les van iemand die betrouwbaar is en me goed kan inwijden. Als ik wat namen zou hebben dan kan ik vervolgens zelf nog kiezen wie daarbij het beste 'voelt' (ook al vind ik dat denk ik erg lastig ).

Wie o wie?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_32812102
ik heb deze week mn eerste reiki graad gehaald in usui ik heb ook gehoord over een 21 daagse reiniging
een paar uur na de inwijding kreeg ik knallende koppijn maar nu heb ik bijna nergens meer last van of dat komt later misschien weer aanzetten

ik begrijp zelf nog niet echt wat er met de 'negatieve' energie wordt gedaan..gaat het de grond in door degene die behandeld wordt of door de reiki gever of gaat het 'negatieve' nergens naartoe en wordt het door de reiki gelijk omgezet?

ik dacht dat je met reiki werd beschermd voor het overnemen van negatieve energie, emoties enzo
maar dat doet het geloof ik niet helemaal bij mij.
ik kreeg zelf steken op de plaats waar ik een chakra van iemand behandelde
weet iemand technieken om je daar tegen te beschermen?
  zondag 4 december 2005 @ 21:29:55 #168
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_32819011
Ook ik heb de 'eerste graads' gedaan van de Usui stroming. Heb die begin oktober gedaan in Egypte. Vond het in eerste instantie vreselijk interessant.. Na de eerste dag was ik helemaal kapot (net zoals de vriendin met wie ik de cursus volgde), maar grappig was dat we afzonderlijk van elkaar de energie ontdekten die als het ware tussen je handen gloeit.. inmiddels door ons omgedoopt tot vuurballen
De nacht die volgde was ook opmerkelijk.. werd om de klipklap wakker en bleek dan te huilen. 's Ochtends was ik zo ziek als een hondje en eenmaal aangekomen voor de 2e dag bleek dat ook m'n vriendin daar last van had gehad (misselijk dan, niet het droomgebeuren..)
De 2e dag was wederom vermoeiend, maar het openstellen ging makkelijker zeg maar. Ook mooi was het dat ik licht en kleuren ervaarde die ikzelf als heel rustgevend ervaarde als m'n reiki master bezig was met mn chakra's.
De 3e dag meer geleerd over reiki op jezelf en eventueel anderen. Prima, verder interessante dingen geleerd over mezelf..
Na de 3e dag vloog ik naar Nederland en daar weinig bezig geweest met reiki en verder niet veel van ervaren. Maar een klein aantal dagen later vloog ik weer terug naar Egypte en toen begon de shit voor mij (achteraf al begonnen in Nederland, maar toen was me dat niet opgevallen..)
Voelde me extreem slecht en elke nacht verging ik van de nachtmerries.. heb ongeveer iedereen die ik ken begraven en alles. Daarnaast merkte ik dat (heel suf) m'n acceptatie voor alcohol volledig verdwenen was.. 2 biertjes en wist niet dat een mens zo ziek kon zijn.. en bleek geen toeval.. niet alleen mij gebeurde dit..
Hoe dan ook, voelde me onzeker, gebeurden rare dingen, lichamelijk verre van fit en kreeg bijna spijt van die reikicursus.
Na 3 weken verdween dit echter en inmiddels kijk ik er positief op terug. Ik merk dat mijn gevoelens over bepaalde zaken veel sterker zijn en die probeer ik zoveel mogelijk te volgen. Tot nu toe zijn hier alleen maar positieve dingen uitgerold. Ook lijkt het alsof ik een bepaald zelfvertrouwen heb verkregen, waardoor ik als grote piekeraar alles van me af kan zetten. Komt wel goed... dat weet ik 100% zeker al kan ik dat nergens op baseren.
Overigens kreeg ik het advies van mn reikimaster eens wat minder na te denken en veel meer te vertrouwen op m'n gevoel, omdat ik zo intuitief zou zijn als de pest als ik me een beetje zou openstellen. Overigens: daar kreeg ik een beetje een horoscoop-gevoel bij. Vlakt niet uit dat dat mens me totaal niet kende en na 1 dag cursus zulke rake dingen tegen me wist te zeggen...

Inmiddels kan ik zeggen dat ik blij ben geweest met het volgen van de cursus.. Doe er niet zoveel mee, maar denk dat mn gevoel sterker is ontwikkeld. In hoeverre alle ''gebeurtenissen en gevolgen" aan reiki te danken zijn, kan ik niet zeggen. Ben tevreden zo.

Trouwens nog wel grappig om te weten. Om de beurt werden de chakra's van die vriendin en van mij geopend. Toen ik op een gegeven ogenblik de ruimte binnen kwam lopen, pleurde er vanalles om en van een boekenplank. En met die boekenplank was niets aan de hand, dus we keken wel even op. Maar voor mn reikimaster was het niet iets nieuws. Wel de boekenplank, niet dat t gebeurde. Ach ja, weet nog steeds niet goed wat ik daarvan moet denken, vond het wel opvallend..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_32819351
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:29 schreef Here2Stay het volgende:
Na 3 weken verdween dit echter en inmiddels kijk ik er positief op terug.
Ik neem aan dat die drie weken de reinigingstijd is waar iedereen het telkens over heeft?

Leuk om over je ervaring te lezen!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_32821016
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat een leuk/interessant topic!

Zelf wil ik graag Reiki 1 gaan doen maar heb nog wat vragen. Misschien kan iemand die beantwoorden?
Leuk dat je overweegt om Reiki 1 te gaan doen!
quote:
* Wat is het verschil tussen de verschillende stromingen; ik lees over Usui/Seichem/Shambala e.d. maar hoe weet ik welke vorm het beste voor me is? Door vooraf hierover te lezen of alleen maar te ervaren?
Elke reiki-stroming heeft een andere kijk op het begrip Reiki hoewel ze wel allemaal uit gaan van het principe "universele energie". Welke benadering het beste voor je is zou ik niet weten. Denk dat het aan je persoonlijke voorkeur ligt. Het lijkt me goed dat van te voren uit te zoeken maar pas tijdens een cursus merk je of de stroming je bevalt of niet, lijkt me.
quote:
* Sommige Reiki 1 cursussen bestaan uit 1 dag;sommige uit 2 of een weekend. Maakt het iets uit hoe lang de cursus duurt?
Ik steun zelf wel het idee om een Reiki 1 cursus over meerdere dagen te verdelen. Vooral omdat ik tijdens mijn Reiki 1 cursus 4 inwijdingen kreeg (Ik heb Usui-reiki gedaan, volgens mij is daarbij gebruikelijk om 4 inwijdingen te ontvangen). Deze inwijdingen kunnen nogal een effect op je hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is daarom bevorderlijk om dit over meerdere dagen te spreiden, 2 of 3 bijvoorbeeld. Op die manier krijgt het lichaam meer de kans te wennen aan de aanpassing. Op 1 dag zou het natuurlijk ook best kunnen, maar ik kan me dan voorstellen dat je in de dagen na je inwijdingen geestelijk en lichamelijk er meer moeite mee zal hebben dan als het gespreid was geweest.
quote:
* Een zelfsoortige vraag als hierboven maar dan mbt tot het aantal deelnemers: bij sommige masters is de cursus individueel' bij anderen in kleine groepjes. Wat is beter? Ik hoorde dat je gaat oefenen tijdens de cursus maar dat kan toch niet als je individueel de cursus volgt (dan kun je alleen op je Master oefenen?)
Over individuele cursussen weet ik niet zoveel. Ik heb zelf mijn cursus met een klein groepje vriendinnen gedaan (4 personen) en dat beviel erg goed.
quote:
* Ik ben op zoek naar iemand die Reiki 1 geeft in (de omgeving van) Den Haag. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een bepaald iemand in Den Haag? (Ik zie op internet genoeg namen/adressen staan van mensen die Reiki 1 geven maar ik zie door de bomen het bos niet meer en wil -zoals iedereen- wel graag les van iemand die betrouwbaar is en me goed kan inwijden. Als ik wat namen zou hebben dan kan ik vervolgens zelf nog kiezen wie daarbij het beste 'voelt' (ook al vind ik dat denk ik erg lastig ).
Met deze vraag kan ik je helaas niet helpen. Maar ik ken wel een goede Reikimaster in het noorden: www.reikiraina.nl. Dat was de mijne namelijk . Die heeft mij ook gevraagd deze website vor haar te bouwen. MIsschien staat er nog wel wat nuttige informatie voor je bij?

Succes met je inwijding!
pi_32821780
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:

Ik steun zelf wel het idee om een Reiki 1 cursus over meerdere dagen te verdelen. Vooral omdat ik tijdens mijn Reiki 1 cursus 4 inwijdingen kreeg (Ik heb Usui-reiki gedaan, volgens mij is daarbij gebruikelijk om 4 inwijdingen te ontvangen). Deze inwijdingen kunnen nogal een effect op je hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is daarom bevorderlijk om dit over meerdere dagen te spreiden, 2 of 3 bijvoorbeeld. Op die manier krijgt het lichaam meer de kans te wennen aan de aanpassing. Op 1 dag zou het natuurlijk ook best kunnen, maar ik kan me dan voorstellen dat je in de dagen na je inwijdingen geestelijk en lichamelijk er meer moeite mee zal hebben dan als het gespreid was geweest.
ik heb reiki 1 in 2 uur gedaan en alles ging prima weinig last van gehad
pi_32840676
Bedankt alvast voor jullie reacties! Ik ga toch even een nieuw topic openen met mijn vragen...ik hoop op nog meer reacties !
  maandag 5 december 2005 @ 18:13:15 #173
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_32840942
quote:
......

Ik kan alleen antwoorden uit mijn eigen ervaring... Ik heb 3 dagen van 4 uur gemaakt.. Kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat zoiets op een dag kan.. Mijn reikimaster geeft indiviueel de cursussen of per 2 maar dan alleen 2 mensen die elkaar erg goed kennen en vertrouwen.
Dit laatste omdat het haar 1) erg veel energie kost en 2) het best confronterend kan zijn voor de cursisten, wat naar kan zijn als je tussen een stel vreemden zit..
Gezien de vermoeidheid die ik ervaarde na elke dag, zou ik zeggen dat 2 dagen toch wel een minimum is (in mijn ogen he..)
quote:

Euh, denk dat je dan leert jezelf reiki te geven en mag oefenen op je reikimaster.. En wie zich in je thuisomgeving beschikbaar stelt natuurlijk
  maandag 5 december 2005 @ 18:14:22 #174
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_32840966
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:41 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die drie weken de reinigingstijd is waar iedereen het telkens over heeft?

Leuk om over je ervaring te lezen!
Yep en dank u
  maandag 5 december 2005 @ 18:24:10 #175
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32841247

in princiepe zijn ze hetzelfde, aangezien ze allemaal dezelfde energiebron gebruiken. maar er zijn verschillende in "kracht" van de energie per richting. sommige werken ook meer met elementen dan anderen en zo zijn er nog een aantal kleine verschillen. er is maar 1 manier om te weten welke richting voor jouw geschikt is. verdiep je er in en doe degene die je het meest aanspreekt, volg je gevoel. it's that simple.

Je kunt de cursus in 2 uur doen en de complete 4 inwijdingen in 1x ontvangen. bij ons thuis krijg je de inwijding, de nodige theorie en beetje praktijk oefening. daarnaast een boekwerk met voldoende informatie. als je alsnog vragen hebt kun je het aan ons stellen.

bij de cursussen van meerdere dagen wordt het verspreid. dit is voor sommige mensen makkelijker, maar dat verschilt per persoon. je krijgt dan een ellenlange meditatie, een enorme reeks theorie kennis, een korte inwijding. volgende dag weer lading tijdverspilling en weer een kleine inwijding, wellicht wat praktijk oefening op andere mensen als die er zijn. heel veel om de inwijding heen waarvan ik vind dat het merendeel dat erbij gedaan wordt onzin is. allemaal leuk en aardig als je dat wilt doen. maar het kan allemaal veel makkelijker. ideaal voor mensen die moeite hebben met theorie te onthouden 4 korte inwijdingen zijn ook energetisch lichter, kan makkelijker zijn voor iemand. hoeft niet. zo heeft mijn vader zijn reiki2 graad ook in 2 stappen gedaan.

ieder zijn weg. volg je gevoel gewoon om te zien welke methode het beste voor jouw is. in the end it doesn't matter which way you go.

geen is beter. volg je gevoel, herhaling maarja zo is het wel. of je nu oefent op je master of op iemand anders maakt niks uit. wellicht zijn groepjes leuker voor het sociale aspect.

en nee ik ken geen masters in omgeving den-haag voor je.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 5 december 2005 @ 18:26:31 #176
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32841326
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:30 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik dacht dat je met reiki werd beschermd voor het overnemen van negatieve energie, emoties enzo
maar dat doet het geloof ik niet helemaal bij mij.
ik kreeg zelf steken op de plaats waar ik een chakra van iemand behandelde
weet iemand technieken om je daar tegen te beschermen?
zo erg was het toch ook weer niet. zal het volgende keer nog verder openzetten voor je

je moet ook een schild op zetten dan. een schild is niet meteen dat je alles afsluit, maar dat je kunt filteren wat je wel en niet er doorheen wilt laten gaan.

en negatieve energie die stuur je de grond in. klaar.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32847212
schild opzetten kost teveel moeite en mijn schilden zijn al niet zo sterk

[ Bericht 22% gewijzigd door -starseed-mayo- op 06-12-2005 00:40:45 ]
pi_33422838
Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje interesse om een cursus Reiki te gaan volgen. Inmiddels heb ik me goed georienteerd, veel gelezen enz. Maar nu... Ik kan genoeg mensen vinden die zeggen Reiki master te zijn. De een geeft het aan huis, vraagt verder niets er is geen kennismakingsgesprek ofzo. En zegt dat je aankomende woensdag en donderdag de cursus kunt komen volgen voor EUro 125,00 in een groepje van twee (ik en mijn zus). De ander geeft aan eerst een kennismakingsgesprek te willen hebben met een (gratis) reiki behandeling waarin hij ook uitlegt wat zijn visie is en wij kunnen kijken of het wel klikt. Deze persoon geeft Reiki in groepen van vijf. Reiki 1 kost bij de laatste EUro 135,00 en reiki II EUro 375,00. Deze persoon heeft ook terugkomavonden en oefenavonden enz.

Hoe weet ik nu wat goed is? Wat het beste is? Of de eerste persoon ook wel goede cursussen geeft al komt het niet zo proffesioneel over.
Kan iemand me helpen?

Vriendelijke groetjes,

Karen
pi_33449550
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Karenlemaire het volgende:

*knip*
Leuk dat je Reiki gaat doen! Ik vind het wel een moeilijk vraagstuk wat je hier voor neerlegt. Wat het beste voor je is kan alleen jij bepalen en ik denk dat je gewoon moet kiezen waar jij je goed bij voelt. Een (gratis!) kennismakingsgesprek klinkt dan ook in m'n oren erg goed en daar zou ik altijd gebruik van maken als ik jou was. Opzich kan je die andere Reikimaster evt. ook vragen voor een soort vrijblijvend gesprek of misschien mag je een keertje een Reiki-behandleing bijwonen. Ik denk niet dat hij/zij daar veel problemen mee heeft.

Naar mijn mening is het niet meer of minder professioneel als je met 1 of 2 personen een cursus doet of met een groepje van vijf (meer dan zes vind ik btw wel wat veel voor een Reiki-groep). Ook prijs zou geen invloed moeten hebben op de kwaliteit van de cursus.

Veel succes!
pi_33451082
Hoi Geartsjuh,

Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...

Bedankt voor je reactie.
pi_33475470
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,

Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...

Bedankt voor je reactie.
Het zou in principe niet moeten uitmaken van wie je de inwijding ontvangt. Er kan echter wel een verschil in ervaring zitten tussen de verschillende Reiki-stromingen, zo heb ik gehoord.

Als je bv. van een bepaalde Reiki-stroming (bv. het Usui Systeem) een inwijding krijgt van master X, zou je volgens mij hetzelfde moeten ervaren als je dezelfde inwijding krijgt bij master Y. Alleen als je opeens in een andere Reiki-stroming wordt ingewijd, kan je misschien iets heel anders ervaren. Er schijnt wat een verschil tussen de verschillende stromingen te zitten met betrekking tot de intensiteit van de energie.

Of er ook ooit iets mis gaat weet ik niet. Ik heb er iig nooit verhalen over gehoord . Wel hoor ik mensen wel eens over een soort reinigingproces waar ze doorheen gaan na hun inwijding. Je kan je dan een beetje ziek voelen. Ik had daar overigens geen last van.
pi_33482177
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou lekker een cursus nemen waar je uitgebreid les krijgt, mag oefenen met wat je krijgt en terugkom/oefen avonden hebt...

Er kunnen wel degelijk dingen misgaan met een inwijding, dat kan zelfs hele verstrekkende gevolgen hebben, maar dan hebben we het wel over mensen die niet serieus bezig zijn met wat ze doen, of zelfs kwaadwillende mensen, ook al kan dat ook onbewust(iemand die verschrikkelijk met zichzelf in de knoop zit bv en niet goed afsluit).
Met verstrekkende gevolgen bedoel ik oa mensen die in een psychose geraken erdoor enzo, maar vaker wordt gezien dat iemand gewoon instabiel wordt ervan, zich erg down en naar kan voelen erdoor zonder te weten waar het vandaan komt.
Een goede master kiezen verkomt dit, de prutser van op de hoek die het voor een appel en een ei doet na een weekend cursus master ofzo die kan dit veroorzaken...

Ook kan de opschoning die erna komt erg zwaar zijn soms, hoeft niet, kan wel, dan is het erg fijn als je iemand als master hebt waarop je terug kan vallen, die je daar doorheen kan trekken, die je kan vertellen wat normaal is en wat niet.
Ook is het voor de oefening gewoon erg goed om het regelmatig te doen op van die leuke terugkom avonden, je krijgt dan wel je inwijding, maar daarmee begint het pas he, echt, echt leren doe je daarna, aan de hand van ervaring!!!

En als laatste heb je grote kans dat er van allerlei vragen boven komen na de curcus, je krijgt in de curcus een berg info om je oren van heb ik jou daar(bij een goede cursus he!), dat moet even bezinken, een goede meester geeft die nazorg, geeft antwoord op die vragen en staat altijd voor je klaar!.

Een Reiki cursus dient aan de volgende zaken te voldoen minimaal...

Reiki 1:
Cursus dient minimaal een dag te duren, vele nemen er 2/ 2 1/2 dag voor.

Wat behandeld dient te worden:
* Geschiedenis van reiki.
* Wat is reiki en hoe werkt het.
* De 5 reiki princiepe's
* Reiki 1 initiatie
* Demonstratie gehele reiki behandeling(zelf en ander behandelen) en dan oefening voor cursist hierin.
* Evt wat randdingen zoals japanse reiki technieken(denk aan gassho-meditatie;joshin kokyuu-ho e.d.) en evt ander soortige oefeningen en meditatie's

Reiki 2

Ook deze cursus dient minimaal 1 dag in beslag te nemen, de meeste nemen er meer voor.

* Omschrijving van alle symbolen, uitleg van mogelijkheden, schrijfoefeningen en toepassingsmogelijkheden van elk symbool.
* Aanmoediging om de symbolen uit het hoofd te leren, overhoring hierin!
* 2de graads initiatie
* Tijd om symbolen te oefenen, het gebruik hiervan zodat de student leert hoe elk afzonderlijk symbool aanvoelt in energie.
* Evt extra rand technieken en oefeningen.

Reiki 3(meester/behandelaar)

Ook deze dient minimaal 1 dag te duren, maar ook hier weer, meestal gaan er meerdere dagen overheen.

* Omschrijving van het master-symbool, uitleg hoe het geschreven dient te worden, betekenis en toepassing.
* Aanmoediging dit symbool uit het hoofd te leren en toetsing hiervan.
* Reiki 3 inwijding
* Extra oefening met symbolen om de energie te leren kennen weer.
* Evt extra oefeningen

Reiki 3 (leraar)

Deze zou minimaal 2 dagen moeten duren, meestal gaat er langer overheen.

* Gesprek over wat een reiki leraar zijn inhoudt, de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken e.d.
* Evt extra master-symbolen(doet niet iedere master, varieert van reiki vorm tot reiki vorm, zelfs van master tot master, maar als het wel zo is, zie stap 1 en 2 van reiki 3 behandelaar)
* De master-inwijding
* Demonstratie van een inwijding in elke afzonderlijke graad.
* Tijd om inwijdingen te oefenen op cursus.
* Discussie over de onderwerpen die onderwezen moeten worden en tijd om eventuele vragen te beantwoorden.
* Evt extra rand-technieken en oefeningen.

Dit zijn dus de basis voorwaarde's waaraan een reiki cursus moet voldoen, minder is echt niet goed!
Elke master vult dit weer in naar eigen weten, maar deze dingen moeten erin zitten igg.

De laatste 2 vallen soms ook samen trouwens, velen geven gewoon reiki 3 en verder geen aparte leraar cursus, dat is een mogelijkheid dus, alhoewel ik de voorkeur geef voor de aparte leraar opleiding en wat langzamer aan doen, je moet niet alles binnen no time willen, vergeet niet dat in japan, waar reiki vandaan komt, mensen een leven lang doen over master worden en dat dan zelfs in de meeste gevallen niet bereiken.

Denk na wat je nodig hebt, waarom wil je alledrie de graden, wat moet je ermee, wat wil je met de master graad doen?

Verreweg de meeste mensen hebben genoeg aan reiki 1, omdat ze zichzelf behandelen en soms eens een ander.
Wil je iets meer met behandelen kunnen, wil je daar meer mee bezig zijn dan is reiki 2 een leuke om te doen.
Reiki 3 is echt heel leuk, maar moet je lekker achterwege laten als je toch niet van plan bent meer te doen als jezelf behandelen en anderen hier en daar behandelen, als je dus niet van plan bent les te gaan geven, in te gaan wijden, je serieus daarin te storten(wat een berg verantwoordelijkheid van heb ik jou daar met zich meebrengt en ook bergen met tijd kost als je het goed wil doen) moet je het gewoon niet doen, dat is mijn tip, het is meer dan een leuk papiertje aan de muur namelijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door erodome op 28-12-2005 21:02:21 ]
pi_33879383
Ik leer mezelf ook meditatie aan dmv boeken en info op i-net, maar ik zie mezelf echt niet naar cursus gaan. Mijn ouders zouden zoiets ook echt niet begrijpen. Ik zoek dan toch echt een manier om gewoon via naslagwerk zoiets aan te leren. Zou Reiki voor dummies iets zijn? Het schijnt dat meditatie voor dummies ook goed helpt.

[ Bericht 5% gewijzigd door northernlight81 op 09-01-2006 20:50:27 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 20:53:23 #184
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_33879962
Bij reiki worden je chakra's geopend.. weet niet of je dat bij jezelf kunt dmv een boek..
pi_33880353
Is niet een geschikte manier, je hebt toch al de inwijding die gedaan moet worden, verder is zelfstudie een hele lastige manie rom je dit goed aan te leren.

Ik heb in het begin een groot deel via zelfstudie gedaan en weet hoe zwaar dat is, ik was dolblij een master te vinden die me wilde helpen en begeleiden, want pfieeeeeeeeeeuwww, een makkie was het niet.
pi_33892618
Ik zou het echt puur doen voor mezelf, niet zozeer voor de helende dingen.

Wat is nou precies die inwijding en dat opschonen?
pi_33904303
Met de inwijding wordt je kruin chakra geopend en een verbinding gelegd met de energie zeg maar, om het even heel kort uit te leggen.

De opschoning is een gevolg hiervan, door de energie die je binnen krijgt nu steeds schoont je lichaam zich op, de inwijding versnelt dit zeer, gifstoffen worden eruit gewerkt, geestelijke ditjes en datjes worden verwerkt, lichamelijke klachten worden verwerkt, zo heb ik sinds ik in reiki ben ingewijd nooit meer last van mijn handen, terwijl ik daarvoor met dit soort weer als nu niet kon slapen van de pijn in mijn handen.

Dit kan heel zwaar zijn, je kan er ook zo doorheen hobbelen, dat weet je niet vantevoren.
  zondag 22 januari 2006 @ 16:28:14 #188
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_34346941
mijn vriend zei laatst iets over dat hij wel geintresseerd was in reiki en nu wil ik een boek voor hem halen met info maar heeft iemand een tip want ik raak ontzettend in de war door de overflow aan informatie en boeken die te vinden zijn
an urge to help mankind overcomes me
pi_34347247
Titel : Reiki, helende handen voor meer harmonie
Auteur : Tanmaya Honervogt
ISBN-nummer : 9023009983
Uitgever : Gottmer/h.j.w. becht

Vind ik zelf een heel mooi boek over Reiki. Alles wordt heel duidelijk uitgelegd en ze gebruiken veel afbeeldingen om datgene wat gezegd wordt goed te illustreren. Ook vind ik dat de afbeeldingen de sfeer van Reiki mooi weergeven.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:59:04 #190
105435 amarena
Just curious
pi_34651753
Lees het boek van Diane Stein maar eens "De Kern van Reiki" dacht ik zo uit mijn hoofd. Is hier al eerder genoemd.

Ik ben geen voorstander van Reiki maar door het lezen van het boek kwam bij mij persoonlijk meer los dan door die hele inwijding en behandeling. Een certificaat zegt helaas niet alles. Reiki kán kanalen openen maar uiteindelijk is het een principe dat je zelf moet voeden. Ik ben van mening dat Reiki een van de manieren is geweest om mensen kennis te laten maken met het hogere maar dat mensen tegenwoordig niet meer afhankelijk zijn van Reiki en het zelf ook kunnen activeren.

Reiki is niet allesomvattend. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en Reiki is zeker niet de enige. Hoewel je het soms wel zou denken als je de 'Masters' hoort. Om nog maar niet te spreken van de belachelijk hoge tarieven die het wel noodzakelijk maken om veel geld te vragen voor het inwijden. Maar goed zal het hier bij laten want deze discussie is hier al gevoerd.

Veel (lees)plezier!!!
Veni vidi vici
pi_34664017
ik heb mn eerste inwijding nu ongeveer 2 maanden geleden gehaald maar ik weet niet of het wat heeft uitgemaakt. ik probeer nu energie door te krijgen op m'n eigen manier en dat lukt beter als hoe het me is uitgelegd.
ik denk ook dat mensen het van nature ook zelf kunnen en eigenlijk niet echt een inwijding nodig hebben.

mijn manier om contact te krijgen
mn ogen sluiten ..mn adem volgen en binnenin mn lichaam komen dan naar boven naar mn kruin en dat helemaal voelen zodat het warm word beetje gaat prikkelen dan zet ik mn kruinchakra open en mn zogenaamde atenne bereik, bewustzijn vergroten.. dan vraag ik om energie ,liefde,licht whatever en meestal een paar seconde daarna voel ik al gelijk een heel warm lekker gevoel
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:14:40 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34707951
Massagevormen (samen met Reiki)

Wellicht hier mensen die weten wat ik zoek?
The truth was in here.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:17:00 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34707999
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:40 schreef -starseed-mayo- het volgende:

ik denk ook dat mensen het van nature ook zelf kunnen en eigenlijk niet echt een inwijding nodig hebben.
Dat is ook waar, iedereen heeft de mogelijkheid om Reiki te laten stromen, echter door een initiatie (Reiki 1) worden je kanalen als het ware opgeschoond, en mag de energie sneller en meer doorstromen. Je bent als het ware vervuild op je poorten anders, en dan is het veel minder wat er kan stromen.
Daarnaast leer je bij Reiki 1 natuurlijk de juiste handleggingen, ook niet geheel onbelangrijk
The truth was in here.
pi_34851319
opschonen van je poorten kan een mens ook wel zelf net zoals je chakra's openen en energie channelen. Denk wel dat als je het allemaal zelf gaat doen dat je meer moet oefenen en het langer duurt.
  woensdag 8 februari 2006 @ 07:15:18 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34854067
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:26 schreef -starseed-mayo- het volgende:
opschonen van je poorten kan een mens ook wel zelf net zoals je chakra's openen en energie channelen. Denk wel dat als je het allemaal zelf gaat doen dat je meer moet oefenen en het langer duurt.
Je kan ze zelf onderhouden inderdaad, en dat moet ook.. maar vlgs mij is een reiki initiatie bijna onmisbaar om serieus te beginnen
The truth was in here.
pi_34939316
Hoi qu63 neem is een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor profijt ik van reiki heb gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 19:35:50 ]
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
pi_34968197
Ik vraag me af of er na het opschonen van je poorten, de poorten over een paar jaar weer net zo dicht kunnen gaan zitten???

[ Bericht 10% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 15:24:12 ]
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:28:32 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34968424
Ik wil er ook mee beginnen. Er ligt hier in de buurt een "paranormaal medisch centrum". Ik zit dus ook bij de reguliere psychiatrie maar ben dus echt niet van plan om daar tot het einde van mijn tijd naar toe te gaan.

Ik geloof in puur natuur dus. Ik ga er dus zeker mee aan de slag. Zelf probeer ik ook bij mezelf zaken op te schonen en aan te voelen. Ik probeer van alles uit dus. Zelf-onderhoud alsof je een soort van auto bent of iets dergelijks.

Ze gebruiken toch ook symbolen bij reiki? Kun je niet voor jezelf symbolen opstellen? Dat je dat via een bepaalde manier gaat doen? Dat je je hele eigen programma gaat samen stellen dus

Daarnaast is het bij mij nog zo dat ik me via het geschrift doe opschonen. Ik gooi alles eruit via word en hier ook wel. Dus ik open sowieso vaak genoeg de poorten.

Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel, maar volgens mij kan dat ertoe leiden dat de poorten juist gesloten worden. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om op chemicalien te vertrouwen. Verstandig hoeft niet eens. Geloof in je eigen kracht is denk ik belangrijker dan al je hoop te vestigen op de bedrijven die in winstoogmerk aan de lopende band pilletjes produceren.

Ik bedoel dan ook, ik ben een individu, heb unieke stoffen wellicht en unieke zaken die zich afspelen. En dan moet een pilletje dat gemaakt is voor de massa mij helemaal genezen?

Ik ga dus richting de toekomst voor complete genezing. Dus dan zal er sowieso gedacht moeten worden over alternatieve behandelmethodes. Ik neem geen genoegen met 99 procent gezondheid dus. Ik wil de volle 100 procent. En dat krijg je door puur natuur waarschijnlijk, en niet door stoffen die extern worden toegevoegd.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34976128
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil er ook mee beginnen. Er ligt hier in de buurt een "paranormaal medisch centrum". Ik zit dus ook bij de reguliere psychiatrie maar ben dus echt niet van plan om daar tot het einde van mijn tijd naar toe te gaan.

Ik geloof in puur natuur dus. Ik ga er dus zeker mee aan de slag. Zelf probeer ik ook bij mezelf zaken op te schonen en aan te voelen. Ik probeer van alles uit dus. Zelf-onderhoud alsof je een soort van auto bent of iets dergelijks.

Ze gebruiken toch ook symbolen bij reiki? Kun je niet voor jezelf symbolen opstellen? Dat je dat via een bepaalde manier gaat doen? Dat je je hele eigen programma gaat samen stellen dus

Daarnaast is het bij mij nog zo dat ik me via het geschrift doe opschonen. Ik gooi alles eruit via word en hier ook wel. Dus ik open sowieso vaak genoeg de poorten.

Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel, maar volgens mij kan dat ertoe leiden dat de poorten juist gesloten worden. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om op chemicalien te vertrouwen. Verstandig hoeft niet eens. Geloof in je eigen kracht is denk ik belangrijker dan al je hoop te vestigen op de bedrijven die in winstoogmerk aan de lopende band pilletjes produceren.

Ik bedoel dan ook, ik ben een individu, heb unieke stoffen wellicht en unieke zaken die zich afspelen. En dan moet een pilletje dat gemaakt is voor de massa mij helemaal genezen?

Ik ga dus richting de toekomst voor complete genezing. Dus dan zal er sowieso gedacht moeten worden over alternatieve behandelmethodes. Ik neem geen genoegen met 99 procent gezondheid dus. Ik wil de volle 100 procent. En dat krijg je door puur natuur waarschijnlijk, en niet door stoffen die extern worden toegevoegd.
Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel.
als ik jou was zou ik mij alleen met reiki bezighouden of andere altenatieve geneeswijze. neem een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor ellende mij die seroxat heeft gebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 19:45:16 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:45:58 #200
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_34976424
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef Saurus het volgende:

[..]

Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel
als ik jou was zou ik mij alleen met reiki bezighouden of andere altenatieve geneeswijze neem is een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor ellende mij die seroxat heeft gebracht.
ieder mens reageerd anders op geneesmiddelen, zeker als het om psychische dingen gaat. en de een kan zo beginnen met reiki en de ander niet. en bij de een werkt het en bij de ander niet.

je bent geen therapeut/dokter, dus je kan alleen zeggen hoe het bij jou ging, en niet wat jij nu doet, de ander adviseren iets niet te doen.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')