Nee hoor, Truth telt gewoon meer lurkers dan postersquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:53 schreef HJR het volgende:
owja je leert ook inderdaad drie symbolen. die bevestiging is inderdaad wel erg plezierig. ik denk zodra je die bevestiging hebt gekregen je jezelf helemaal open kunt stellen ervoor. zogenaamd alle remmen los..maar volgens mij zijn wij de enigen nog in dit topic....
Dat vraag ik me eigenlijk af.. Reiki is toch Universele Levensenergie? Is het niet een soort overkoepelende energie? Een naam voor vele energiesoorten?quote:Op woensdag 7 september 2005 16:26 schreef erodome het volgende:
Er zijn vele verschillende vormen van energie he, niet alles is reiki
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:03 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat vraag ik me eigenlijk af.. Reiki is toch Universele Levensenergie? Is het niet een soort overkoepelende energie? Een naam voor vele energiesoorten?
Hoe zie jij dit?
Ik begrijp het denk ik wel. Zoals je zegt heeft elke energievorm een eigen trillingsniveau, dat ben ik met je eens. Ik vraag me alleen af of al die verschillende vormen en trillingsniveau's eigenlijk niet één en hetzelfde ding zijn. Hetzelfde op verschillende niveau's. En is Reiki dan dat overkoepelende of een bepaald trillingsniveau van die energie? Ik denk het laatste eigenlijk..quote:Op donderdag 8 september 2005 09:35 schreef erodome het volgende:
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.
Zo is reiki 1 van de hoogste trillingnivo's die een mens zonder directe hulp kan handelen, neem bv magnified healing, dat ligt nog een treetje hoger, maar daarvoor heb je hulp van boven nodig zeg maar.
Bij magnetiseren gebruik je eigen energie die je heel snel weer aanvult(dit gaat dmv hand houdingen e.d.), bij reiki gebruik je geen eigen energie.
Magnetiseren zit meer risiko in qua overnemen van klachten dan bij reiki, bij beide is het trouwens verstandig jezelf te beschermen ertegen.
De verschillende energie vormen voelen ook verschillend aan, neem bv seichem(bij tera mai reiki) die kent een aantal verschillende stromingen van energie, 1 ervan voelt heel erg koud, een ander voelt juist weer heel erg heet.
Moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mag ik er even op inspringen dames? Ik gebruik zelf bij het magnetiseren zo goed als geen eigen energie, maar tap direct "van boven". Pas als er meer nodig is kan ik besluiten om mijn eigen energie in de strijd te gooien.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Verschillende energie vormen hebben verschillende trillingsnivo's.
Zo is reiki 1 van de hoogste trillingnivo's die een mens zonder directe hulp kan handelen, neem bv magnified healing, dat ligt nog een treetje hoger, maar daarvoor heb je hulp van boven nodig zeg maar.
Bij magnetiseren gebruik je eigen energie die je heel snel weer aanvult(dit gaat dmv hand houdingen e.d.), bij reiki gebruik je geen eigen energie.
Magnetiseren zit meer risiko in qua overnemen van klachten dan bij reiki, bij beide is het trouwens verstandig jezelf te beschermen ertegen.
De verschillende energie vormen voelen ook verschillend aan, neem bv seichem(bij tera mai reiki) die kent een aantal verschillende stromingen van energie, 1 ervan voelt heel erg koud, een ander voelt juist weer heel erg heet.
Moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Nope, bepaalde energie stromen zijn per definitie koud of warm, of geven een sensatie van water...quote:Op vrijdag 9 september 2005 07:56 schreef Bastard het volgende:
*Springt erbij*
Intressant die "verschillende energieen"
KI is een grote energie vorm, en ik denk ook de enige vorm van energie.
Waar het verschil in zit is dat je iedere keer een ervaring "mag" voelen.. dus je mag voelen dat het koud is of warm. Misschien voor jou (als behandelaar) daarom duidelijker dat er een bepaalde blokkade ergens in een chakra ligt?
Maw ik denk dat KI zich op verschillende manieren kan manifesteren, en niet 1 weg de juiste is.
Het telt allemaal om het eindresultaat, het doel, genezen of verlichting geven.
Ik neem aan dat die drie weken de reinigingstijd is waar iedereen het telkens over heeft?quote:Op zondag 4 december 2005 21:29 schreef Here2Stay het volgende:
Na 3 weken verdween dit echter en inmiddels kijk ik er positief op terug.
Leuk dat je overweegt om Reiki 1 te gaan doen!quote:Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat een leuk/interessant topic!
Zelf wil ik graag Reiki 1 gaan doen maar heb nog wat vragen. Misschien kan iemand die beantwoorden?
Elke reiki-stroming heeft een andere kijk op het begrip Reiki hoewel ze wel allemaal uit gaan van het principe "universele energie". Welke benadering het beste voor je is zou ik niet weten. Denk dat het aan je persoonlijke voorkeur ligt. Het lijkt me goed dat van te voren uit te zoeken maar pas tijdens een cursus merk je of de stroming je bevalt of niet, lijkt me.quote:* Wat is het verschil tussen de verschillende stromingen; ik lees over Usui/Seichem/Shambala e.d. maar hoe weet ik welke vorm het beste voor me is? Door vooraf hierover te lezen of alleen maar te ervaren?
Ik steun zelf wel het idee om een Reiki 1 cursus over meerdere dagen te verdelen. Vooral omdat ik tijdens mijn Reiki 1 cursus 4 inwijdingen kreeg (Ik heb Usui-reiki gedaan, volgens mij is daarbij gebruikelijk om 4 inwijdingen te ontvangen). Deze inwijdingen kunnen nogal een effect op je hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is daarom bevorderlijk om dit over meerdere dagen te spreiden, 2 of 3 bijvoorbeeld. Op die manier krijgt het lichaam meer de kans te wennen aan de aanpassing. Op 1 dag zou het natuurlijk ook best kunnen, maar ik kan me dan voorstellen dat je in de dagen na je inwijdingen geestelijk en lichamelijk er meer moeite mee zal hebben dan als het gespreid was geweest.quote:* Sommige Reiki 1 cursussen bestaan uit 1 dag;sommige uit 2 of een weekend. Maakt het iets uit hoe lang de cursus duurt?
Over individuele cursussen weet ik niet zoveel. Ik heb zelf mijn cursus met een klein groepje vriendinnen gedaan (4 personen) en dat beviel erg goed.quote:* Een zelfsoortige vraag als hierboven maar dan mbt tot het aantal deelnemers: bij sommige masters is de cursus individueel' bij anderen in kleine groepjes. Wat is beter? Ik hoorde dat je gaat oefenen tijdens de cursus maar dat kan toch niet als je individueel de cursus volgt (dan kun je alleen op je Master oefenen?)
Met deze vraag kan ik je helaas niet helpen. Maar ik ken wel een goede Reikimaster in het noorden: www.reikiraina.nl. Dat was de mijne namelijkquote:* Ik ben op zoek naar iemand die Reiki 1 geeft in (de omgeving van) Den Haag. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een bepaald iemand in Den Haag? (Ik zie op internet genoeg namen/adressen staan van mensen die Reiki 1 geven maar ik zie door de bomen het bos niet meer en wil -zoals iedereen- wel graag les van iemand die betrouwbaar is en me goed kan inwijden. Als ik wat namen zou hebben dan kan ik vervolgens zelf nog kiezen wie daarbij het beste 'voelt' (ook al vind ik dat denk ik erg lastig).
ik heb reiki 1 in 2 uur gedaan en alles ging prima weinig last van gehadquote:Op zondag 4 december 2005 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik steun zelf wel het idee om een Reiki 1 cursus over meerdere dagen te verdelen. Vooral omdat ik tijdens mijn Reiki 1 cursus 4 inwijdingen kreeg (Ik heb Usui-reiki gedaan, volgens mij is daarbij gebruikelijk om 4 inwijdingen te ontvangen). Deze inwijdingen kunnen nogal een effect op je hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is daarom bevorderlijk om dit over meerdere dagen te spreiden, 2 of 3 bijvoorbeeld. Op die manier krijgt het lichaam meer de kans te wennen aan de aanpassing. Op 1 dag zou het natuurlijk ook best kunnen, maar ik kan me dan voorstellen dat je in de dagen na je inwijdingen geestelijk en lichamelijk er meer moeite mee zal hebben dan als het gespreid was geweest.
Ik kan alleen antwoorden uit mijn eigen ervaring... Ik heb 3 dagen van 4 uur gemaakt.. Kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat zoiets op een dag kan.. Mijn reikimaster geeft indiviueel de cursussen of per 2 maar dan alleen 2 mensen die elkaar erg goed kennen en vertrouwen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
......
* Sommige Reiki 1 cursussen bestaan uit 1 dag;sommige uit 2 of een weekend. Maakt het iets uit hoe lang de cursus duurt?
Euh, denk dat je dan leert jezelf reiki te geven en mag oefenen op je reikimaster.. En wie zich in je thuisomgeving beschikbaar stelt natuurlijkquote:Op zondag 4 december 2005 16:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
* Een zelfsoortige vraag als hierboven maar dan mbt tot het aantal deelnemers: bij sommige masters is de cursus individueel' bij anderen in kleine groepjes. Wat is beter? Ik hoorde dat je gaat oefenen tijdens de cursus maar dat kan toch niet als je individueel de cursus volgt (dan kun je alleen op je Master oefenen?)
Yep en dank uquote:Op zondag 4 december 2005 21:41 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die drie weken de reinigingstijd is waar iedereen het telkens over heeft?
Leuk om over je ervaring te lezen!
zo erg was het toch ook weer niet. zal het volgende keer nog verder openzetten voor jequote:Op zondag 4 december 2005 17:30 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik dacht dat je met reiki werd beschermd voor het overnemen van negatieve energie, emoties enzo
maar dat doet het geloof ik niet helemaal bij mij.
ik kreeg zelf steken op de plaats waar ik een chakra van iemand behandelde
weet iemand technieken om je daar tegen te beschermen?
Leuk dat je Reiki gaat doen! Ik vind het wel een moeilijk vraagstuk wat je hier voor neerlegt. Wat het beste voor je is kan alleen jij bepalen en ik denk dat je gewoon moet kiezen waar jij je goed bij voelt. Een (gratis!) kennismakingsgesprek klinkt dan ook in m'n oren erg goed en daar zou ik altijd gebruik van maken als ik jou was. Opzich kan je die andere Reikimaster evt. ook vragen voor een soort vrijblijvend gesprek of misschien mag je een keertje een Reiki-behandleing bijwonen. Ik denk niet dat hij/zij daar veel problemen mee heeft.quote:
Het zou in principe niet moeten uitmaken van wie je de inwijding ontvangt. Er kan echter wel een verschil in ervaring zitten tussen de verschillende Reiki-stromingen, zo heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,
Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...
Bedankt voor je reactie.
Ik zou lekker een cursus nemen waar je uitgebreid les krijgt, mag oefenen met wat je krijgt en terugkom/oefen avonden hebt...quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,
Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...
Bedankt voor je reactie.
Dat is ook waar, iedereen heeft de mogelijkheid om Reiki te laten stromen, echter door een initiatie (Reiki 1) worden je kanalen als het ware opgeschoond, en mag de energie sneller en meer doorstromen. Je bent als het ware vervuild op je poorten anders, en dan is het veel minder wat er kan stromen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:40 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik denk ook dat mensen het van nature ook zelf kunnen en eigenlijk niet echt een inwijding nodig hebben.
Je kan ze zelf onderhouden inderdaad, en dat moet ook.. maar vlgs mij is een reiki initiatie bijna onmisbaar om serieus te beginnenquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:26 schreef -starseed-mayo- het volgende:
opschonen van je poorten kan een mens ook wel zelf net zoals je chakra's openen en energie channelen. Denk wel dat als je het allemaal zelf gaat doen dat je meer moet oefenen en het langer duurt.![]()
Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil er ook mee beginnen. Er ligt hier in de buurt een "paranormaal medisch centrum". Ik zit dus ook bij de reguliere psychiatrie maar ben dus echt niet van plan om daar tot het einde van mijn tijd naar toe te gaan.
Ik geloof in puur natuur dus. Ik ga er dus zeker mee aan de slag. Zelf probeer ik ook bij mezelf zaken op te schonen en aan te voelen. Ik probeer van alles uit dus. Zelf-onderhoud alsof je een soort van auto bent of iets dergelijks.
Ze gebruiken toch ook symbolen bij reiki? Kun je niet voor jezelf symbolen opstellen? Dat je dat via een bepaalde manier gaat doen? Dat je je hele eigen programma gaat samen stellen dus
Daarnaast is het bij mij nog zo dat ik me via het geschrift doe opschonen. Ik gooi alles eruit via word en hier ook wel. Dus ik open sowieso vaak genoeg de poorten.
Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel, maar volgens mij kan dat ertoe leiden dat de poorten juist gesloten worden. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om op chemicalien te vertrouwen. Verstandig hoeft niet eens. Geloof in je eigen kracht is denk ik belangrijker dan al je hoop te vestigen op de bedrijven die in winstoogmerk aan de lopende band pilletjes produceren.
Ik bedoel dan ook, ik ben een individu, heb unieke stoffen wellicht en unieke zaken die zich afspelen. En dan moet een pilletje dat gemaakt is voor de massa mij helemaal genezen?
Ik ga dus richting de toekomst voor complete genezing. Dus dan zal er sowieso gedacht moeten worden over alternatieve behandelmethodes. Ik neem geen genoegen met 99 procent gezondheid dus. Ik wil de volle 100 procent. En dat krijg je door puur natuur waarschijnlijk, en niet door stoffen die extern worden toegevoegd.
ieder mens reageerd anders op geneesmiddelen, zeker als het om psychische dingen gaat. en de een kan zo beginnen met reiki en de ander niet. en bij de een werkt het en bij de ander niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef Saurus het volgende:
[..]
Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel
als ik jou was zou ik mij alleen met reiki bezighouden of andere altenatieve geneeswijze neem is een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor ellende mij die seroxat heeft gebracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |