Maar tot die tijd ben jij ook veroordeeld tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Uhmquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:27 schreef Perruche het volgende:
[..]
dat is echt herkenbaar
maar zeg es eerlijk.. soms doe je het gewoon expres, of niet
quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:21 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
De persoonlijke aanval vind ik sowieso vrij dom, op het moment dat je mij aan de telefoon heb, ben ik de enige die wat voor je kan doen dan kan je me maar beter te vriend houden lijkt me.
watch out for _boo_quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:21 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Uhm... ik kan niet ontkennen dat ik het inderdaad enigszins irritant vind wanneer mensen opbellen en het mij vervolgens persoonlijk (alsof ik enige verantwoordelijkheid heb daar, ik neem de telefoon op) kwalijk nemen dat hun verzekering is stopgezet omdat ze het afgelopen jaar geen premie betaald hebben.
De persoonlijke aanval vind ik sowieso vrij dom, op het moment dat je mij aan de telefoon heb, ben ik de enige die wat voor je kan doen dan kan je me maar beter te vriend houden lijkt me.
er bestaat zoiets als minimum loon? da's echt wel meer dan 4,50.. als dit waar is zeker geen cao waar hij aan moet voldoen?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Inbound is dat jij wordt gebeld en outbound is dat jij moet bellenquote:Op woensdag 15 juni 2005 17:02 schreef Robin__ het volgende:
Wat is inbound en outbound? voor de niet-call-center slaven..
Ik ben ook 1 van de parttime callcenterslaven. Alweer driekwart jaar ofzo bij mijn huidige werkgever.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:10 schreef harlingen het volgende:
Wat ik mij nu al tijden afvraag: waarom gebruiken outbound call centers geen nummerweergave? De nummers zijn altijd afgeschermd. Heeft dit een reden?
Waarom worden niet de nummers gebruikt van de bedrijven waarvoor gebeld wordt? Als je bijv. outbound werk doet voor een verzekeringsmaatschappij, dan kan je dat telefoonnummer toch op de nummerweergave van mensen laten verschijnen?
Je weet altijd precies waar de betreffende persoon voor gebeld is. Kan je gewoon opzoeken in het systeem als je wilt. Willen is dus wat anders dan kunnen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:33 schreef hermandeperman het volgende:
Ik denk dat de reden is dat outbount callcenters vaak 's avonds werken en overdag geen mensen aan het werk hebben. Vaak weten de mensen die inbound zitten op een outbound callcenter (vaak maar 1 of 2) niet alles van het "outbound-onderwerp" af. Ook bellen veen outbound callcenters op verschillende projecten. Dus weet je niet waar de betreffende persoon voor gebeld is...
Maar nogmaals, dit is wat ik denk
Dat lijkt me inderdaad gaar ja, zeker als je een vervelende headset hebt, plus dat het best "heet" kan worden tussen je oren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Een vriend van mij is ook veroordeeld tot het callcenter werk.
Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.
Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Bij mijn huidige werk en vorige werk belden we ook allemaal zelfquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:46 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad gaar ja, zeker als je een vervelende headset hebt, plus dat het best "heet" kan worden tussen je oren.
Ik heb het geluk dat ik zelf bel en dat ik afspraken maak, wat dus betekent dat ik in een systeem kan zien wie ik bel en dan zelf de telefoon over kan laten gaan. Zonder geautomatiseerd te bellen wat bijna al m'n collega's doen.
Ik zit een stapje hoger zal ik maar zeggen.Wel mazzel, zeker als je ziet wat er uitvliegt in callcenters. Ik kwam met een groep van 10 man, ben nu de enige die nog over is. En je ziet ze komen en gaan.
Je presteert niet genoeg? Oprotten!!
Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!quote:
Je moet echt een nummer indrukken? WTF!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:48 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Bij mijn huidige werk en vorige werk belden we ook allemaal zelf
Als je even geen zin had dan drukte je gewoon even geen nummer in
Je bent gewoon een binnendienstmedewerker dus eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Je moet echt een nummer indrukken? WTF!!
Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.![]()
Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.![]()
Mwoah, daar doen ze hier niet moeilijk over. Maar sommige callcenters zijn echt streng, ik heb het echt relaxed eigenlijk. Maarja, als je eenmaal goed bent kan je meer maken want dan willen ze je ook niet kwijt. Want het is niet altijd "voor jou 10 anderen", ze moeten namelijk veel tijd investeren en kostbare klanten en dat doen ze liever niet om de haverklap.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef harlingen het volgende:
[..]
Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Je moet echt een nummer indrukken? WTF!!
Ik doen gewoon preview, houd dus in dat ik al de gegevens zie van de klant, waar ie werkt, wat ie doet, waar ie woont etc. En dat ik ook kan zoeken en kan kiezen. Ze zijn namelijk al gebeld dan en ik moet een afspraak maken voor pensioen en ze nog even overhalen.![]()
Hoef alleen maar een knop in te drukken en dan belt ie die klant, zwaar relaxed.![]()
Euh nee, het is wel echt outbound werk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent gewoon een binnendienstmedewerker dus eigenlijk?![]()
Ernstig amateuristisch. Bij mij kan je scrollen door de klantenlijst en dan kiezen wie je belt. Vervolgens enter je "klant bellen", druk je op je belkastje op on/off en gaat ie over.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:51 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werk moest je idd zelf drukken ja
Nu is het copy-pasen van het programma waar de gegevens in staan naar het bel-programma
Dat begreep ik al; maar dat is toch wat een binnendienstmedewerker doet?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:54 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Euh nee, het is wel echt outbound werk.
Wij hebben 2 divisies om het zo maar te noemen. We hebben een onderdeel "werkgever-werknemer", mensen worden dan zal ik maar zeggen lid van onze vereniging doordat we die werkgever als businesspartner binnenhalen waardoor ze gebruiken kunnen maken van allerlei voordelen. Met als cashcow natuurlijk pensioenen en hypo etc.
En dan hebben we sinds kort ook particulier wat dus inhoud dat we echt koud bestanden bellen van Cendris etc om onze voordelen aan te bieden.
We verkopen dus wel echt.
Wat ik dan doe is dat die mensen eerst gebeld worden (werkgever-werknemer) om welkom geheten te worden, word dan een verhaaltje gehouden wat wij zijn, wat we doen en waar ze gebruik van kunnen maken. Dan komt er ook pensioen ter sprake. Wat ik dan doe is ze terugbellen via een leuk systeempje en die klant over de streep trekken om een afspraakie in te plannen met een adviseur dmv steekhoudende argumenten. Eitje dus.![]()
Dat scrollen had ik ook op mijn vorige werk, maar dan blijkt wel dat mensen met namen die niet uit te spreken zijn blijven staan... nu ram je gewoon op een knop en krijg je een prospect voor je neusquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:55 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Ernstig amateuristisch. Bij mij kan je scrollen door de klantenlijst en dan kiezen wie je belt. Vervolgens enter je "klant bellen", druk je op je belkastje op on/off en gaat ie over.
Het genot.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat begreep ik al; maar dat is toch wat een binnendienstmedewerker doet?
Aah zoals Idrissi Bouyahayoua en uhm Ribeire du san Reipolas ofzo.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:00 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat scrollen had ik ook op mijn vorige werk, maar dan blijkt wel dat mensen met namen die niet uit te spreken zijn blijven staan... nu ram je gewoon op een knop en krijg je een prospect voor je neus
En amateuristisch... ach... het werkt prima....
Wij hadden ook een piepje inderdaad, een heel zacht piepje dat je soms niet hoorde als je aan het ouwehoeren was met je buurman en dan hangt die klant er dus alquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
Hij kreeg gisteren te horen dat hij vanaf nu zijn koptelefoon altijd moet ophouden. Ze hebben een nieuw systeem en krijgen alleen nog een piepje in de kopelefoon (inbound , bij nieuw gesprek). Voorheen hoorde je een zoemertje ofzo.
Dat is toch niks? Die headset de hele dag op , ook als je bijv. 15 minuten geen telefoontje krijgt?
Onthouden lukt wel ja, maar uitspreken?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:06 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Aah zoals Idrissi Bouyahayoua en uhm Ribeire du san Reipolas ofzo.
Die onthoud ik wel.
Ach gewoon snel doen, doe ik ook altijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:07 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Onthouden lukt wel ja, maar uitspreken?
Post je de info ook even in Nieuw zorgstelsel een feit! ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:23 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
Hehe, dat is ook een klant van ons, dan zul je nog wel benaderd worden door ons ook!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:23 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb zodirect een infodag bij HCN Tlburg voor een inbound project over het nieuwe zorgstelsel. Ben benieuwd!
tja wat heet...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:51 schreef La_Guiri het volgende:
Ik hoor wederom tijdelijk bij de call center slaven! Hopelijk houd ik het dit keer een beetje langer vol. Tis gelukkig wel inbound.
Hebben jullie een goede samenwerking met ACTA, Prego?
RACE ken ik ja, maar daar hebben wij eigenlijk nooit iets mee van doenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:10 schreef La_Guiri het volgende:
Ken je RACE? Ik heb daar gewerkt in Spanje en heb niet echt goede ervaring met de samenwerking met de anwb in Barcelona, wel die in Den Haag. Acta was echt slecht om mee samen te werken vandaar mijn vraag.
Haha inderdaad... ik heb daar ook een half jaartje gewerkt, en als je niet goed meedeed moest je gaan staan en het nog eens doenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
quote:Van mijn kant van de virtuele vergadertafel gezien denk ik dat een (groot?) aantal van de probs voorkomen kunnen worden als die #@%*& leasebakrijders vóór ze een vakantie plannen eens goed bij ons of hun baas navragen wat er nou in het leasecontract is afgesloten danwel al die info die we ze door hun brievenbus laten douwen (of onze website) eens gaan lézen....
Ik bedoel... je baas sluit géén hulpverleningscontract af, en jij gaat met je Scenic met zelfbetaalde trekhaak (waar je baas en de leasemaatschappij dus niet van weten en dat je toevallig genoeg ook pas vertelt als de huurauto die eindelijk voor je geregeld is geen trekhaak blijkt te hebben) op vakantie met de sleurhut.... Boem, of panne, en dan gaan zeuren over een te kleine huurauto die je nog zelf moet gaan betalen ook...
Sorry, moest het ff kwijt Zal trouwens wel niet alleen voor leasebakrijders gelden denk ik...
Ik heb geen vast contactpersoon in Lyon, nergens trouwens, alleen in München val ik dus af en toe die oud-collega lastig maar dan alleen als ik er met iemand anders ècht niet uit kom. Je moet zuinig zijn op je contacten he
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:26 schreef Sven- het volgende:
[..]
Haha inderdaad... ik heb daar ook een half jaartje gewerkt, en als je niet goed meedeed moest je gaan staan en het nog eens doen![]()
Ik werk nu op outbound bij de postbank, afdeling hypotheken.. en dat bevalt me welKoud bellen is wel minder, maar 2/3 is warm bellen.. dus mensen bellen die zelf hebben aangegeven door ons gebeld te willen worden..
Hehehe, gewoon doen wat wij ook doen: meneer, voor klachten moet u bij uw baas zijn, DIE heeft het contract zo afgesloten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:13 schreef Prego het volgende:dat herken ik ook. het valt me dan ook op dat we voornamelijk van lease-mensen een houding krijgen die giantisch uit de hoogte is. en ze denken dat ze geweldigste verzekering ter wereld hebben. (zeg nou zelf, een module 0 eet niet voor niks zo)
dan nemen ze het ons kwalijk dat wij niets voor hun kunnen/ mogen doen![]()
maar meneer ik rijd mercedes, ik ga toch niet in een focus rijden?![]()
Gokje: BSC?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:43 schreef harlingen het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:26 schreef babsjuh het volgende:
Er is een groot ICT-bedrijf dat voor àl z'n werknemers (incl. management) max huurklasse A of 1110 bij schade heeft op laten nemen in het contract. En dan ben je de getapte IT-er met je dikke Passat of BMW en moet je de dag na de aanrijding met een Fordje Ka bij je klant voorrijden.... Dat doet zeer natuurlijk.
Go ahead, make my day!!!![]()
![]()
Warm bellen houdt over het algemeen in dat je mensen belt die zelf hebben aangegeven interesse te hebben in hypotheekadvies.. Dus ze hebben bijvoorbeeld hun gegevens opgegeven via de website, of via een antwoordcoupon..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.
Dat warm bellen, wat houdt dat precies in? Bel je mensen die oooooooit een keer ergens hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden om gebeld te worden of bel je mensen die echt duidelijk gevraagd hebben om een afspraak met een adviseur.
(P.s. Jij plant trouwens o.a. afspraken voor mij in)
HAL?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Koud bellen lijkt mij persoonlijk dus echt totaal niks. Maar goed, moet je liggen denk ik.
Dat warm bellen, wat houdt dat precies in? Bel je mensen die oooooooit een keer ergens hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden om gebeld te worden of bel je mensen die echt duidelijk gevraagd hebben om een afspraak met een adviseur.
(P.s. Jij plant trouwens o.a. afspraken voor mij in)
Breek me de bek niet open van BSCquote:
Je biedt ons ook altijd veel mukie... als je langsloopt in weer een nieuwe outfitquote:Op maandag 28 maart 2005 01:38 schreef Mukie het volgende:
[...]
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
Wees blij dát je geld kan verdienen, knurft. En als die baan niet goed genoeg voor je is dan wens ik je veel succes met het vinden van een passende uitekering met jouw leeftijd en arbeidsverleden.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.
Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!
Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Dat Durion verhaal is anders een bekend fenomeen hoor, onder welke steen kom jij vandaan??quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een contract moet je eerst tekenen hoor. Wat een laster ben je aan het verspreiden zeg en wat een onzin ook. Ik kan me goed voorstellen dat je ontslagen bent bij die tiepmutsenvereniging.
Teleperformance is dan weer echt 10 keer niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:57 schreef oncrea het volgende:
Rabobank Interpolis VGZ zijn prima callcenters om te werken. Ik heb ook een tijd Gouden Gids en Telefoongidsmedia gedaan en dat is ook zeker goed te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |