Dat moet zijn: Het geneesmiddel dat door de arts wordt voorgeschreven is een antihistaminicum.quote:Het geneesmiddel dat door de arts wordt voorgeschreven is antihistaminicum
Morfine.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:30 schreef GotC het volgende:
Ook effe een tvp'tje, aangezien ik dr nu al last van heb en elk jaar wat nieuws probeer. Ben benieuwd wat voor medicijnen jullie allemaal gebruiken.
Is niet raar. Je hebt een kruisallergie. Veel mensen met hooikoorts zijn ook allergisch voor steenvruchten. Ik ben allergisch voor alle steenvruchten ( dus appels, pruimen, ananas etc etc)quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:35 schreef appelsientje het volgende:
Zo een tvp... ik heb er pas sinds een paar jaar last van... en gisteren begonnen mijn ogen al weer te irriteren... dus het gaat al weer de goede kant op ...
Het is echt apart het is pas sinds een paar jaar... sindsdien ben ik ook allergisch voor appels
Daarvoor nooit last van gehad, maar als ik er nu 1 eet lijkt het wel of mijn keel opzweld...
Bij mij is de hooikoorts minder geworden in de loop der jaren. Het was altijd tot ruim augustus, maar ik heb weinig problemen met gras nu.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:51 schreef mcsluis het volgende:
Ik dacht dat ik al vroeg begon met de aanvallen in mei. Maar als ik dit zo lees zijn er mensen die nog eerder 'beginnen'.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met een preventieve spuit?
Is het een fabel dat je over de hooikoorts heen kan groeien, of is daadwerkelijk iets dat zich voordoet in een bepaalde fase van je leven?
Misschien is het een idee dat ik in de startpost een lijst met producten vermeld waar een poll (taalgrapje) aan wordt gehangen. Zodat persoonlijke ervaringen hierin kunnen worden weergegeven. (moet ik wel even bekijken hoe een poll wordt gemaakt)
Die zuigpilletjes zijn geweldigquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:34 schreef BrauN het volgende:
[..]
Morfine.
En soms van die zuigpilletjes.Ik weet niet meer hoe die heetten...
Kijkquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:42 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Is niet raar. Je hebt een kruisallergie. Veel mensen met hooikoorts zijn ook allergisch voor steenvruchten. Ik ben allergisch voor alle steenvruchten ( dus appels, pruimen, ananas etc etc)
Hier ook een hooikoorts-patient, en ook ik ben allergisch voor appels. Krijg ik ook altijd lachende reacties op!quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:00 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Kijkdat wist ik niet.. mijn vrienden geloven me niet... dat ik allergisch ben voor appels.
Moet ff de dokter bellen voor stuff... alles is op van vorig jaar.
Bedoel je niet de hyposensibilisatie / desensibilisatie / immunotherapie?? Ik heb nog nooit gehoord over een preventieve prik en ik neem aan dat het niet eenmalig is.quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:24 schreef T1andonly het volgende:
Die preventieve spuiten werken niet altijd. Je kan in principe in shock raken, maar is mij nooit overkomen en dan ben je zo weer uit die shock omdat je dan eigelijk een tijd moet wachtne bij de dokter die als er iets misgaat er gelijk bovenop duikt.
Ik heb er ook erg last van...ben eigelijk hele jaar door verkouden
eindelijk eindelijk iemand die me begrijpt... ik word echt altijd uitgelachen...quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:09 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Hier ook een hooikoorts-patient, en ook ik ben allergisch voor appels. Krijg ik ook altijd lachende reacties op!
Mijn ogen zijn deze week ook alweer begonnen met prikken/jeuken en tranen. Moet ook maar weer es beginnen met een voorraadje medicijnen inslaan
Heee ik ook! Vervelend is dat he?quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:24 schreef T1andonly het volgende:
Ik heb er ook erg last van...ben eigelijk hele jaar door verkouden
cewl als je dat wilt doen.... wil dat wel ff lezen namelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:49 schreef GotC het volgende:
[..]
Heee ik ook! Vervelend is dat he?
Alleen is het nog wat erger rond deze tijd, lang leve de lente
En over het allergisch-voor-appel gedoe, er stond laatst een heel stuk over dat in de Spits!..ik zal eens kijken of ik die nog heb!
Ik kan 'm effe niet vinden, maar ik blijf doorzoeken!quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
cewl als je dat wilt doen.... wil dat wel ff lezen namelijk.
quote:Stuifmeel vermijden
Naast het slikken van medicijnen, druppelen van ogen en sprayen van neus is het vermijden van stuifmeel van harte aan te bevelen. Echt gemakkelijk gaat dat natuurlijk niet, maar met een beetje beleid kan een hooikoortspatiënt wellicht hiermee winst behalen.
Vlak na een regenbui is de concentratie stuifmeel in de lucht het laagst. Dan is het een goed moment om te gaan sporten of te tuinieren. Ook 's ochtends vroeg is er nog niet zoveel stuifmeel in de lucht.
Een zonnebril met grote glazen kan als 'stofbril' dienen waardoor er minder pollen in de ogen komen. Bril af en toe afspoelen met water.
Door 's avonds het haar uit te spoelen voorkom je dat stuifmeel op het kussen komt en vervolgens in neus en ogen.
De wind kan de pollen binnenshuis brengen. Ramen dicht dus en voor wie dat te rigoureus vindt: ook horren houden de pollen enigszins buiten.
Voor het ventilatiesysteem van de auto bestaan speciale pollenfilters.
Verschenen in SP!TS op woensdag 09 maart 2005.
Bron van beide artikelen: www.spitsnet.nlquote:Nu al oppassen voor pollen
door Netty Bogers
Steeds meer mensen hebben steeds langer last van hooikoortsklachten. Hoewel de piek van deze allergie-ellende in mei en juni optreedt, produceren boompollengevoelige mensen al maanden daarvoor de eerste niesbuien. Volgende week kan het al zover zijn!
Dit jaar hebben mensen met een allergie voor bomen geluk. De stevige kou van verleden week heeft ervoor gezorgd dat de haagbeuk, wilg en berk zich nog koest houden. In de afgelopen jaren was dat wel anders. "Vorig jaar zag ik in januari al mensen met een boompollenallergie in de praktijk", zegt allergoloog dr. G. Nierop van Allergologie Praktijk Arnhem.
Hoewel de recente sneeuw en nachtvorst anders doen geloven, is door klimaatverandering de gemiddelde omgevingstemperatuur in de afgelopen vijftig jaar gemiddeld 0,6 graden gestegen. Als gevolg hiervan komt de natuur doorgaans vroeger in de lente tot bloei. Het bloeiseizoen van onder andere berkenbomen wordt hierdoor verlengd met tien tot elf dagen, meldt de website van Wageningen UR. Geen pretje voor mensen met een stuifmeelgevoeligheid, want zij zitten zo langer met tranende ogen, niesbuien en jeukende neus.
Niet alleen het hooikoortsseizoen is langer geworden, ook het aantal mensen dat er last van heeft is fors toegenomen. Dr. Nierop: "Alle allergieën nemen toe, dus ook de hooikoortsvormen. De meeste mensen hebben last van graspollen, maar er lijken in West-Europa ook meer boompollenallergische patiënten te komen."
In totaal hebben maar liefst anderhalf tot drie miljoen mensen in Nederland last van stuifmeel dat door de wind wordt verspreid. Zij zijn van januari tot half oktober in de weer met pillen (antihistaminica), neussprays en oogdruppels: de meestgebruikte medicijnen tegen hooikoortsklachten.
Dr. Nierop adviseert haar patiënten om bij geringe symptomen direct te beginnen met deze middelen en met de neusspray liefst nog eerder. "De meeste neussprays maken de slijmvliezen minder reactief. Als je dus voor het begin van de klachten met deze sprays begint, kun je als het ware meer pollen hebben voordat er duidelijke klachten ontstaan."
Handig dus voor vroege hooikoortspatiënten om de middelen nu al in huis te halen: volgende week kan de lente 'toeslaan'. De huisarts, en bij forse klachten de allergoloog, kan afhankelijk van de klachten adviseren welke medicijnen het beste kunnen worden ingezet.
Bij allergieklachten is het slim om de pollenontwikkeling goed in de gaten te houden. WeerOnline biedt hiervoor een gemakkelijke service: je kunt je elke ochtend een mailtje laten toezenden met de stuifmeelverwachting van die dag. Zie www.weeronline.nl
Verschenen in SP!TS op woensdag 09 maart 2005.
Bron: http://www.calgaryallergy.ca/aaia/AAIAarticles/oralallergy.htmquote:Oral Allergy Syndrome is an allergy to certain raw fruits, vegetables, seeds, spices and nuts causing allergic reactions in the mouth and throat. These allergic reactions happen mostly in people with hayfever, especially spring hayfever due to birch pollen, and late summer hayfever due to ragweed pollen.
An allergic reaction happens while eating the raw food, and causes itchy, tingly mouth, lips, throat and palate. There may be swelling of the lips, tongue and throat, and watery itchy eyes, runny nose and sneezing. Handling the raw fruit or vegetable e.g., peeling it or touching the juice to the lips, may cause rash, itching or swelling where the juice touches the skin, or sneezing, runny nose and water eyes. Sometimes, more severe symptoms can happen such as vomiting, cramps, diarrhea and, on rare occasions, life threatening reactions with swelling of the throat, wheezing, trouble breathing and anaphylaxis.
These allergic reactions usually occur only when the food is raw. People who are allergic to the raw food can eat it cooked, canned, microwaved, processed or baked. For example, someone allergic to raw apples can eat apple sauce, apple jelly, apple juice, apple pie and dried apples. However, nuts may cause allergic reactions whether raw or cooked. This problem is usually life long. Allergy tests to these foods may sometimes be negative unless a fresh fruit is used for the test (instead of a commercial allergy extract). The allergic reaction to these foods can occur anytime of the year when eating the foods but can be worse during the pollen season and especially if hayfever is very troublesome that year.
The allergic reaction is not due to pesticides, chemicals or wax on the fruit. Howeve,r because the more allergic part of the fruit may be in the skin, some people allergic to fruits, e.g., peaches, can eat the flesh without reaction if the skin is peeled away. Similarly for apples, some brands of apples cause more allergic reactions than others. Freshly picked apple, e.g., straight from the tree or an unripe apple, may cause fewer allergic reactions than one which is very ripe or one which has been stored for weeks after picking.
In Claritine is de werkzame stof loratadine, in Aerius desloratadine. Desloratadine is de werkzame metaboliet van loratadine. Dat wil zeggen dat loratadine (bijna) niks doet, maar eerst door het lichaam omgezet wordt in desloratadine wat wel de antihistamine werking heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:46 schreef Allan24 het volgende:
Ik heb altijd Claritine als medicatie gehad, dat is vorig jaar vervangen door iets met de naam Aerius (zelfde middel, andere naam geloof ik).
Ik heb in januari anders al een aardig piekje aan antihistaminica-recepten verwerkt. Januari schijnt trouwens hazelaar te zijn, zo is me verteld.quote:Dit jaar hebben mensen met een allergie voor bomen geluk. De stevige kou van verleden week heeft ervoor gezorgd dat de haagbeuk, wilg en berk zich nog koest houden. In de afgelopen jaren was dat wel anders. "Vorig jaar zag ik in januari al mensen met een boompollenallergie in de praktijk", zegt allergoloog dr. G. Nierop van Allergologie Praktijk Arnhem.
Je kan ook gewoon bij de drogist een antihistaminicum gaan kopen als je niet wil wachten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:37 schreef k_i_m het volgende:
Hee röma.
Maar die verkoudheid kan ik dus wel wegschuiven? Godverdomme. Ik kan de huisarts ook pas om 1 uur bereiken, en dan moet ik die teringzooi nog ophalen bij de apotheek. Daar gaat mijn humeur
. *nies*
Ik krijg steeds Aerius voorgeschreven, zou eigenlijk niet weten wat ik anders zou moeten halen, en voor die paar uur heb ik geen zin om met medicatie te kloten. Maar ik wil er wel graag van balenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon bij de drogist een antihistaminicum gaan kopen als je niet wil wachten.
Geen idee of er een verband tussen bestaat. Ik heb wel altijd last van tranende ogen op de fiets en dus ook hooikoorts. Maar dat tranen wat ik nu heb is volgens mij gewoon door de wind en niet van pollen, want volgens mij zijn er nog weinig/geen graspollen in de lucht...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:55 schreef GotC het volgende:
Zou het hoesten iets te maken hebben met een dichtere (drogere) keel door de pollen enzo?
En..hebben de hooikoortspatienten sowieso al last van tranende ogen, bv op de fiets? (gewoon een vraagje waar ik aan dacht op de fiets vanochtend) Ik heb dat bv wel, en een aantal andere mensen met hooikoorts die ik ken ook..dus.
Hoorde gisteren dan de boemen deze week in de bloei komen... gaat een zwaar paasweekend worden denk ik.... zit nu al met rode ogen achter m'n pcquote:Op woensdag 23 maart 2005 09:20 schreef No-Li-Ta het volgende:
Mjaah * No-Li-Ta rent naar de apotheek toe!
mei, juni, juli zijn het ergst bij mij,... geloof ik , hoewel ik er nu ook al last van begin te krijgen.
Herkenbaar. Heb ik ook. Vervelend is dat. Net in de lente en zomer!quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:29 schreef citygirl het volgende:
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb.
Dat kan bestquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:54 schreef clauwheee het volgende:
GotC goeie tip inderdaad, maar is wel een redelijk bekende tip dacht ik
*Hatsjoeeee!*
Nou dat heb ik dus alleen in de winter.... aan mijn ellebogen... echt vaag.. maar zodra het mooi weer wordt is het weer wegquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:29 schreef citygirl het volgende:
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb. Hebben mer mensen daar last van??
Het allergie kan je opbouwen, dus ja die kan je "ineens" hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:26 schreef gekke_sandra het volgende:
Kan je het zomaar krijgen?
Ik heb het nooit gehad.. maar vorig jaar kreeg ik er in de hooikoortsperiode ook last van, leek wel
Oehw.. okquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:29 schreef Nijna het volgende:
Het allergie kan je opbouwen, dus ja die kan je "ineens" hebben.
Ik had vroeger ook geen hooikoorts, vanaf dat ik een jaar of 15/16 was heb ik er (in toenemende mate) last van. Ben nu bezig met immunotherapie van Oralgen (zie ook het oralgen topic), ik hoop dat het gaat helpen...
Appels heb ik ook last van gekregen 2 jaar terug. Onwijze jeuk en dikke keel en lippen. Je kan trouwens wel appeltaart eten omdat de appels dan gebakken zijn, de stoffen zijn er uit ofzo. Net zoals appelmoesquote:appelsientje
Het is echt apart het is pas sinds een paar jaar... sindsdien ben ik ook allergisch voor appels
Daarvoor nooit last van gehad, maar als ik er nu 1 eet lijkt het wel of mijn keel opzweld...
Met de Oralgen gaat het prima, ik heb er geen last meer van als ik het ingenomen heb. Ik heb geen geheugensteuntje eigenlijk, maar ik vergeet het nagenoeg nooit. Tot nu toe 1 keer vergeten en toen heb ik het de volgende dag genomen. Ik neem die druppels op maandag en donderdag en dat zit er aardig in gebakkenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:37 schreef AnnekeM het volgende:
Hoe gaat het nu met de Oralgen??
Met mij gaat het red. Al begin ik nu alwel meer klachten te krijgen door de komst van de lente![]()
Tis heerlijk om niet meer elke week naar de kno-arts te moeten voor een prik. Ik geloof dat ik volgende week weer naar de huisarts moet (om de 4 weken). Zal maar es bellen om te horen hoe hij dat in de praktijk doet. Ik weet niet of hij een speciaal spreekuur heeft voor dit soort gevallen.
Kun je de druppels een beetje bijhouden? Wat gebruik je als geheugensteuntje?
Ik ben benieuwd!
Je moet ook echte medicijnen slikkenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:55 schreef Setambre het volgende:
Brakke onzin zeg dat hooikoort
Ik slik van die homeopatische troep van Vogel Polinosan maar het werkt echt voor geen meter.
Ik heb een keer van een oogarts, emadine oogdruppels gekregen. Tegen allergische reactie.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik weet sinds vorig jaar dat ik (flink, volgens m'n huisarts) allergisch ben voor graspollen. Heb ook zo'n spraytje tegen de pollen en tegen m'n stofallergie: flixonase. Merk wel dat m'n ogen momenteel weer flink beginnen: jeuken, tranen, floaters in m'n oog. Heb vorig jaar al een oogontsteking gehad daardoor, heb ik dit jaar geen zin in. Is er niet iets tegen te doen?
Grappig dat iedereen met die allergie 'merkt' dat het seizoen weer begint. Ik dacht eerst dat het aan het zonnige weer lag
yups prima spul, ben minder benauwd en niezerigquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:39 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren toch maar naar de huisarts gegaan ivm flinke benauwdheid, heb flixonase gehad en uit het verleden weet ik dat dat goed en snel werkt
Om oogonstekingen te voorkomen is het vooral van belang dat je niet blijft wrijven in je ogen, hoe groot de verleiding vaak ook is. Als kind was ik al behoorlijk allergisch en had toen regelmatig ontsteking omdat ik zo eigenwijs was wel veel in mijn ogen te wrijven. Wat het ook wel werkt: schijfjes komkommer op je ogen leggen. Daarnaast werken pillen tegen allergie vaak ook tegen de prikkende/jeukende ogen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:24 schreef Nijna het volgende:
Zijn de graspollen alweer in de lucht eigenlijk? Want meestal begint t eind april bij mij (graspollen). Maar ik heb nu ook wat jeukerige ogen en ik kan het niet helemaal verklaren...
Ik jeuk zo weinig mogelijk in mijn ogen. Heb ook nog geen ontstoken ogen gehad van de hooikoorts. Wel dat ze er niet uit zagen, maar dat was gewoon allergische reactie, rood en tranenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:21 schreef RaisinGirl het volgende:
Om oogonstekingen te voorkomen is het vooral van belang dat je niet blijft wrijven in je ogen, hoe groot de verleiding vaak ook is. Als kind was ik al behoorlijk allergisch en had toen regelmatig ontsteking omdat ik zo eigenwijs was wel veel in mijn ogen te wrijven. Wat het ook wel werkt: schijfjes komkommer op je ogen leggen. Daarnaast werken pillen tegen allergie vaak ook tegen de prikkende/jeukende ogen.
quote:Graspollen kunnen het nu nog niet zijn. Voor zover ik weet, begint dat pas vanaf eind april/begin mei, zoals je ook schrijft. Maar veel mensen zijn ook allergisch voor berkenbomen, en die beginnen nu te bloeien. Daarom heb ik altijd rond deze tijd last, dan is het even rustig en vanaf begin mei en vooral in juni is het heel erg. Gelukkig woon ik aan zee..
Singulair is eigenijk alleen geregistreerd (bedoeld) voor de behandeling van asthma.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik gebruik ook sinds begin dit jaar Singulair. Mijn longarts schreef het voor en ik merk een grote vooruitgang. Ben minder snel benauwd en geef minder sputum op. Dat laatste had ik veel last van.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Het ziet er 'apart' uitquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:54 schreef Scarecrow het volgende:
kent iemand dit apparaatje? (de bionase)
je moet de "stekker" in je neus doen...en dan heb je na een tijdje nergens meer last van!
klinkt mij te mooi om waar te zijn maar goed....
hij kost rond de 60/80 euro, dus ik wacht eerst de eventuele ervaringen af...
[afbeelding]
geen zuivelproduckten wil ook wel eens helpen, bananen zijn weer heel goed om te eten heb ik wel eens gehoordquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:41 schreef Herr_Ratt het volgende:
Mag ik iedereen aanraden die erge last heeft van hooikoorts eens een keertje 2 weken lang geen suiker te gaan eten? Ik had ook altijd last van hooikoorts (lekker van die jeukende ogen hmmmmm) en ik ben toen gestopt met dingen waar suiker in zit te eten, en na een week merkte ik al verschil![]()
Hooikoorts wil ook nog wel eens samengaan met een melkallergie, dus dat kan wel kloppen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:20 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
geen zuivelproduckten wil ook wel eens helpen, bananen zijn weer heel goed om te eten heb ik wel eens gehoord
Idd bij mij begint het nu ook. Had de hele neus dicht zitten vannachtquote:Op zaterdag 30 april 2005 21:34 schreef SEMTEX het volgende:
Yay, het graspollenseizoen is begonnen
Ik heb er flink veel last van momenteel
Je moet ook gewoon binnen blijven met ramen en deuren gesloten.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:14 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Idd bij mij begint het nu ook. Had de hele neus dicht zitten vannacht
En jeuk aan de ogen. Zo maar fkes naar de drogist van die tabletten kopen die werken altijd wel goed bij mij
Ja gister iets te lang op het terras gezeten denk ik.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon binnen blijven met ramen en deuren gesloten.
Ik heb er trouwens ook veel minder last van dan een aantal jaar geleden.quote:Nee, nu serieus. Ik heb het altijd wel gehad, maar dit jaar tot nu toe nog geen last van gehad.Kan zoiets plotseling overgaan, of wat? Mooi trouwens voor de mensen die er erg aan lijden dat het nu even flink heeft geregend, dat scheelt altijd wel.
eeeh, lees ns ff alle posts in dit topic door Einstein, er worden nl al heel veel tips gegeven..quote:Op maandag 2 mei 2005 17:26 schreef novita het volgende:
Ik heb al van alles geprobeerd tegen die vervelende hooikoorst elk jaar!
Is daar nou dan echt niets aan te doen!!
HELP
Jankt ff met Semtex mee, erg amusant een vergadering vandaag als je niks anders doet dan niesen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:34 schreef SEMTEX het volgende:
Yay, het graspollenseizoen is begonnen
Ik heb er flink veel last van momenteel
I second that. Kan niets meer doen zonder alles onder te niezenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:54 schreef PS het volgende:
[..]
Jankt ff met Semtex mee, erg amusant een vergadering vandaag als je niks anders doet dan niesen.
Behalve als die kriebel in je neus zit en de nies niet wil komen en je er onwijs lijp bij gaat lopen kijken en iedereen je uit gaat lachenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:06 schreef Roi het volgende:
Ach na een tijdje geeft dat niezen ook wel een lekker gevoel![]()
![]()
Ja das waar, en na een tijdje wordt het ook wel irritant maar tochquote:Op zondag 8 mei 2005 09:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Behalve als die kriebel in je neus zit en de nies niet wil komen en je er onwijs lijp bij gaat lopen kijken en iedereen je uit gaat lachen. Niezen zelf is heerlijk
, geeft even opluchting ...
Ik vind niezen heerlijk, vooral een aantal keer achter elkaarquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:06 schreef Roi het volgende:
Ach na een tijdje geeft dat niezen ook wel een lekker gevoel![]()
![]()
1 keer niezen is idd wel lekker, maar als ik geen medicijnen slik loopt het soms echt de spuigaten uit. Dan nies ik heel mijn strot en neus schraal.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vind niezen heerlijk, vooral een aantal keer achter elkaarDan voel ik me ineens een stuk rustiger, meer relaxed.. Wel vervelend is als de nies maar niet komt ja
Heel rot is dat..als ik in de kas ga werken dan kan ik net zo goed gewoon gewoon tissues in m'n neus proppen, zo erg loopt het eruit (ja hallo, 4 uur lang tussen de planten zitten!quote:Op zondag 8 mei 2005 20:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
1 keer niezen is idd wel lekker, maar als ik geen medicijnen slik loopt het soms echt de spuigaten uit. Dan nies ik heel mijn strot en neus schraal.
Plak op de laatste strip van je tabletten een briefje: "herhalingsrecept aanvragen!"quote:Op maandag 2 mei 2005 14:05 schreef goddess-in-heaven het volgende:
mn medicijnen zijn op. heb vandaag herhlingsrecept gevraagd en medicijnen liggen pas morgen klaar. lekker. 3 dagen zonder medicijnen
Bij mij helpt je gezicht wassen als je thuis komt van werk (of school) en savonds voor het slapen douchen meestal wel om brandere ogen en jeuk etc wat terug te dringen.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:55 schreef Muck het volgende:
Ik heb het ook al best lang. Waarvan weet ik helaas niet precies, maar ik vermoed dat het van de pluisjes van wilgen komt.
Brandende ogen, gek van de jeuk aan mijn neus en niezen. Dat laatste vooral 's nachts![]()
Brandende ogen is vooral lastig omdat ik lenzen draag.
Ik heb een tijdje Pollinosan van Vogel gebruikt, en was daar redelijk tevreden over.
Op het moment gebruik ik niks, maar het is nu ook (nog) niet zo erg als anders
straks eens proberen dan....quote:Op maandag 9 mei 2005 20:05 schreef PS het volgende:
[..]
Bij mij helpt je gezicht wassen als je thuis komt van werk (of school) en savonds voor het slapen douchen meestal wel om brandere ogen en jeuk etc wat terug te dringen.
Ik heb een mailing gehad van de fabrikant. De indicatie is uitgebreid tot "astma met seizoensgebonden allergische rhinitis". Het is dus voor mensen met asthma en hooikoorts en niet voor alleen hooikoorts.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
Ja, dat werkt heel goed. Zolang je die stekker met die rode lampjes in je neus hebt, durf je niet buiten te komen en heb je dus minder last van hooikoorts.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:54 schreef Scarecrow het volgende:
je moet de "stekker" in je neus doen...en dan heb je na een tijdje nergens meer last van!
[afbeelding]
Ja, mijn nichtje van 6 maanden heeft het ook.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:09 schreef Anitra het volgende:
Ik hoor veel mensen over hooikoorts als boven de 10 zijn. Maar mijn vraag is of er hooikoorts kan voorkomen onder de 1 jaar. Mijn zoon is nl de afgelopen week bij mijn vriendin geweest in den haag, dus strand lucht en weinig weiland. Eenmaal thuis gekomen was het binnen 5 minuten raak. Rooie ogen, niezen en een heleboel zooi uit zijn neus. Gelijk weer vlekjes over zijn lichaam. Dus nu hebben we een vermoeden dat het hooikoorts kan zijn. Maar kan dat wl bij zulke jonge kinderen?
Voor mede-oralgen-gebruikers zie dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:26 schreef Wallie23 het volgende:
Ha Luitjes ik ben nieuw hier
Heb Helaas ook nogal heftig last van hooikoorts (graspollen).Ben sinds 1,5 jaar met een desensibilisatiekuur bezig (Oralgen). Wie heeft hier ook ervaring mee ?Daarnaast gebruik ik Flixonase en Xyzal ook buiten het hooikoorts seizoen. Heb vandaag voor het eerst dit jaar erg last
Hoofdpijn die niet weggaat , branderige ogen af en toe jeukende ogen en erg moe![]()
![]()
Ja, Rhinocort!! (budesonide)quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van, behalve heb ik altijd de neus dicht zitten als ik wakker word en overdag moet ik ook vaak snuiten. Is daar nog een goed middel tegen?
Zakdoekquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van, behalve heb ik altijd de neus dicht zitten als ik wakker word en overdag moet ik ook vaak snuiten. Is daar nog een goed middel tegen?
Claritine kan je volgens mij gewoon bij de drogist halen tegenwoordig (volgens mij zelfs onder de naam claritine, maar volgens mij is het ook hetzelfde als allerfree oid) En anders vraag je of de huisarts claritine wil voorschrijven...quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:13 schreef Steve-O het volgende:
Sinds gister ochtend word ik helemaal knettergek van die pleuris hooikoorts!
neus loopt continu leeg als ik naar buiten ga gaan me ogen tranen en heb pijn in me keelvan het niezen!
Nu heb ik vandaag voor het eerst iets op recept gehaald maar het werkt voor geen meter
Ik wil claritine
Vanochtend werd ik weer eens benauwd wakker en ik loop de hele dag slijm op te hoesten, ondanks de medicijnen. Das wel snel. Meestal gaat het heel langzaam en slopend. Ook loopt mijn neus. Zal vast wel weer wat in de bloei zijnquote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:02 schreef koala2002 het volgende:
Zo, ik meld mij ook maar even
Ik had in januari!!! al last, werd er helemaal gek van, gebruik nu xyzal had eerst aerius? maar voor mijn gevoel werkt xyzal beter,
Zijn dr meer mensen die ook een hele erge jeukneus hebben, dus niet IN de neus maar op en rond de neus zeg maar?
Ik heb er bovendien ook nog een huidallergie bijDus mijn hele huid jeukt op allerlei rare plekken maar ik las dus dat dat ook waarschijnlijk komt door de hooikoorts?????
Hebben meer mensen dat en misschien nog tips om de jeuk weg te krijgen??
Heb wel zalf gekregen en ach het werkt wel een beetje maar niet voldoende
Mij werd gezegd dat ik iig geen zuidvruchten moet eten maar appels kan het dus ook bevorderen??
damn... het is vervelend
Aerius is wat anders dan claritine. Maar als claritine voor jou werkt en die aerius niet, vraag dan aan je huisarts om een recept voor claritine of haal het bij de drogist, want het is ook gewoon verkrijgbaar zonder recept.quote:
Ik heb het al eerder gemeld: Nasacortquote:Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef Marijntje het volgende:
Het word iedere jaar erger bij mij, ik gebruik nu Telfast (voorkomt allergische reacties zowel voor huisstofmijt als voor hooikoorst -ik heb beide- ) maar moet eens gaan kijken of er niets anders voor is, ik heb een verstopte neus van hier tot tokio 's ochtends door mijn bed (met allergeenhoezen), en 's woensdags ben ik al haast knock-out van het enkel naar school gaan (scholen zijn niet echt stofvrij heb ik dus gemerkt). Hooikoorts is dus niet mijn favoriet.
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef Marijntje het volgende:
Het word iedere jaar erger bij mij, ik gebruik nu Telfast (voorkomt allergische reacties zowel voor huisstofmijt als voor hooikoorst -ik heb beide - ) maar moet eens gaan kijken of er niets anders voor is, ik heb een verstopte neus van hier tot tokio 's ochtends door mijn bed (met allergeenhoezen), en 's woensdags ben ik al haast knock-out van het enkel naar school gaan (scholen zijn niet echt stofvrij heb ik dus gemerkt). Hooikoorts is dus niet mijn favoriet.
Ik heb het al eerder gemeld: Rhinocortquote:
Bij mij ook, vandaag zeer slechte dag gehad (eerste van het seizoen), was kapot na het fietsen door het bos (lees stuifmeelwolken)quote:Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Vandaag (zondag) was een slechte dag en gisteren was ook niet al te prettig.
Ik gebruik nu ook z'n 1,5 jaar Oralgen en heb ook wel het idee dat het werkt ,heb nog helemaal geen jeukende ogen gehad.Wel heel af en toe even moeten niesen en een maal echt doodmoequote:Op maandag 23 mei 2005 08:43 schreef Nijna het volgende:
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe best meevalt. Ik loop wel te niezen, mn ogen jeuken af en toe wat, maar ik heb nog steeds mijn lenzen in! En dat kon vorig jaar om deze tijd echt niet meer. Ook heb ik nog bijna geen xyzal geslikt, alleen op vakantie een paar dagen.
Maar volgens de pollenkalender zit de piek in juni, dus ik ga nog niet staan juichen... Ik wacht af, maar ik heb het idee dat de oralgen echt wel wat effect heeft al...
Conclusie, als er maar cort achteraan staat is het goed, haha, ik ben er iig nog steeds laaiend enthousiast over, nergens last van, simpel paar snuifjes per dag en thats it.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:41 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het al eerder gemeld: Rhinocort
Ja het werktquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:54 schreef Scarecrow het volgende:
[afbeelding]
Geen idee... lijkt me niet heel logisch, tenzij je met je mond in het gras hebt gelegen ofzo... Maar goed ik ben geen dokter, dus of je nou veel waarde aan mijn antwoord moet hechten...quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Pffffff best veel last nu. Elke ochtend als ik naar werk fiets irriteert me neus en heb ik brandende ogen.
Kan hooikoorts trouwens ook uitslag rond je mondhoeken veroorzaken?
Weer wat geleerdquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:17 schreef clauwheee het volgende:
Kan wel hoor, je kan op verschillende plekken uitslag krijgen, en mijn zus had het vroeger ook altijd rond de mond.
Volgens mij is dat ook een neusspray? Ik heb dus die Nasacort, is denk ik ongeveer hetzelfde, zo te zien zijn er weinig mensen overtuigd want echt reacties van mensen die het willen proberen zie ik niet. Terwijl het voor mij DE oplossing na jaren ellende was. Maar ja, iedereen moet tzelf weten natuurlijk...quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb momenteel helemaal geen last, dankzij Flixonase. Maar dat hebben jullie ws al geprobeerd?
Ik heb mijn kno-arts nog gevraagd of Nasacort niet een beter middel is dan Rhinocort. Hij zei van niet. In zijn praktijk ziet hij dat mensen beter reageren op Rhinocort (budesonide) dan op Nasacort.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:32 schreef Samson het volgende:
Volgens mij is dat ook een neusspray? Ik heb dus die Nasacort, is denk ik ongeveer hetzelfde, zo te zien zijn er weinig mensen overtuigd want echt reacties van mensen die het willen proberen zie ik niet. Terwijl het voor mij DE oplossing na jaren ellende was. Maar ja, iedereen moet tzelf weten natuurlijk...
Hoe lang heb je dat gebruikt dan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:48 schreef Jelco het volgende:
Oralgen heb ik ook al gehad, ik hield 't niet meer vol! Het werd nog erger..
Een aantal maanden! 3 maand ofzoo.. Het werd me te erg!quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dat gebruikt dan?
Ik ben in november gestart, tijdje langzamer opgebouwd omdat het zo opzwol onder mn tong, maar nu gaat t goed, weinig last meer van en ik ben van plan het lekker nog 3-5 jaar vol te houden en hopelijk dan aanzienlijk minder klachten te hebben.
Geen idee of dat uitmaakt dat je nu ouder bent en dus meer kan hebben... maar misschien kan je jezelf wel meer motiveren om door te gaan nu.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:46 schreef Jelco het volgende:
[..]
Een aantal maanden! 3 maand ofzoo.. Het werd me te erg!
Misschien moet ik er weer mee beginnen want ik was toen 11 jaar ofzo! Nu kan ik vast meer hebben!
Dat klopt niet hoor:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:33 schreef Geqxon het volgende:
Maar vergeet niet dat Xyzal een kuur en, en geen tijdelijke remmer! Je zult het elke dag moeten gebruiken voor een gewenst resultaat.
Mijn kno-arts beweert desondanks dat de werking beter is als je het al een paar dagen geslikt hebt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:01 schreef Stephanie_l het volgende:
[..]
Dat klopt niet hoor:
De werking begint na ongeveer twintig minuten. Dit effect houdt ongeveer een dag aan.
# Heeft u altijd last van allergie, neem het dan iedere dag in.
# Heeft u af en toe last, neem het dan alleen in als u een allergische reactie heeft, of een uur voor u een allergische reactie verwacht te krijgen. Bijvoorbeeld bij een bezoek aan iemand met een huisdier waar u allergisch voor bent.
Bron: apotheek.nl
Dat zou kunnen (stabiele bloedspiegel pas na een aantal doseerintervallen). Maar dat wil nog niet zeggen dat Xyzal een kuur is.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:20 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Mijn kno-arts beweert desondanks dat de werking beter is als je het al een paar dagen geslikt hebt.
Ik ben bij een acupunturist geweest en ik heb er eigenlijk geen voordeel van gehad. Mijn broertje daarintegen was bij dezelfde man en die heeft echt 2 jaar nagenoeg geen klachten gehad. Maar ik geloof dat je dat wel een beetje bij moet houden ofzo als het werkt. Maar ik zou zeggen, zoek eens zo'n knakker op, wie weet helpt het je en niet geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:08 schreef sharkzor het volgende:
fijn, ik begin sinds deze week ook weer last te krijgen...
van de dokter nu xyzal gekregen (ik heb al echt ELKE soort pillen gehad), maar helemaal helpen doet het nooit.
ik vraag me af of iemand ervaring heeft met alternatieve geneesweizen? hoorde ooit dat accpunctuur wel eens kan helpen?
Mja, ik heb het ook pas 1 jaar (vanaf mijn vijftiende), echt erg. Vandaag 1 keer mijn zyxal pilletje vergeten, en gelijk vet rode ogen, lopen neus enzoquote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:05 schreef GotC het volgende:
Damn, vandaag heb ik het voor het eerst dit jaar gehad. En flink ook. Nu moet je weten dat ik in een kas werk, tussen de camelia's...normaal gesproken niets aan de hand, maar vandaag..kon m'n ogen nauwelijks openen, neus liep constant, zelfs m'n stem veranderdeNormaal gesproken heb ik alleen last van m'n neus... het was iig geen prettige ervaring! Gewoon lekker m'n bed in gedoken na het werk na een pilletje
Ik ga wel elke 2 weken naar acupunctuur..maar nu ben ik het een keer vergeten, en ik zag het geweldige resultaat van niet gaan vandaagquote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben bij een acupunturist geweest en ik heb er eigenlijk geen voordeel van gehad. Mijn broertje daarintegen was bij dezelfde man en die heeft echt 2 jaar nagenoeg geen klachten gehad. Maar ik geloof dat je dat wel een beetje bij moet houden ofzo als het werkt. Maar ik zou zeggen, zoek eens zo'n knakker op, wie weet helpt het je en niet geschoten is altijd mis.
Kijk ook even hoe het zit met je verzekering. Mijn vorige verzekering vergoedde een klein stukje.
Sterkte!
PS: gisteren weinig last gehad, vandaag toch jeukerige ogen enzo (wel xyzal genomen vanmorgen)
Same herequote:Op zondag 29 mei 2005 00:46 schreef Jelco het volgende:
Btw: zit met een verstopte neus en traanogen achter de pc te snotteren!
Homeopatisch kan niet per definitie geen kwaad hoor!quote:Op zondag 29 mei 2005 01:39 schreef sjokkie het volgende:
Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft maar Pollinosan van vogel werkt goed.
Homeopatisch ook nog dus het kan geen kwaad
Waarom zou je als 14-jarige niet naar een acupuncturist kunnen gaan? Kan best. Wel eerst even je verzekering checken wat ze vergoeden...quote:Op zondag 29 mei 2005 09:55 schreef Jelco het volgende:
Het word bij me met de dag en het jaar erger.. Oralgen kan ik niet aan..hoewel je daar er wel gauw vanaf komt!
Maar het lukt me toch nooit!
Ik voel me soms zoo ongelooflijk KUT!
Accupunturist is toch niet wat voor iemand van 14 eh?
Ik volg ook een desensibilisatie met injecties (maar dat weet Nijna alquote:Op zondag 29 mei 2005 10:35 schreef Nijna het volgende:
Je kan trouwens ook die desensibilisatie doen dmv injecties, misschien kan je daar eens naar vragen bij je huisarts...? Het idee is geloof ik een beetje hetzelfde als bij de oralgen, alleen dan moet je dus naar de huisarts of het ziekenhuis voor een prik en dan moet je daar nog een tijdje wachten om te zien of je geen nare allergische reacties krijgt... Duurt volgens mij ook net als de oralgen een jaar of 3 tot 5, maar ik weet er niet het fijne van.
Pollinosan kan je gebruiken wanneer je er last van hebt. Het is voor hooikoorts en huisstofmijt.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Homeopatisch kan niet per definitie geen kwaad hoor!
Veel homeopatische middelen zijn sterk verdunde oplossingen, maar het is niet zo dat het geen kwaad kan omdat het homeopatisch is!
Nu weer ontopic: Is dat pollinosan niet iets waar je al voor het hooikoortsseizoen mee moet beginnen?
Wel als je hier het hele jaar last van hebtquote:Op zondag 29 mei 2005 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Niezen en een beetje verkouden is niks man
Gelukkig vergoed de ziektekostenverzekeraar bij mij alles. Maar sommige ziektekostenverzekeraars willen nog wel eens zeggen dat er een goedkopere variant is en de arts dit MOET voorschrijven i.p.v de duurdere injecties. Vandaar dat ik zeg dat het goed is om de arts te vragen wat hij denkt dat beter voor je is.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:57 schreef Jelco het volgende:
Klinkt behoorlijk heftig, als ik het met medicijnen nauwelijks aankan.. hoe zal het dan worden als ik injecties krijg... Injectievloeistof kost dan wel veel zeg.. Dat potje oralgen van mij was ¤282,-
Dat is al behoorlijk wat:P!.. Ik weet zeker dat ik het niet aankan.. Heeel misschien wil ik oralgen nog gaan proberen.. Ik las ook over een apparaatje Medinose.. ik ben daar wel onder de indruk van.. iemand hier info over??!?!?!?!
Die injecties komen nog heftiger over dan dat oralgen.. Ik ben ook op een gewoon moment daarmee gestopt.. En met injecties kon het ook zei je... ik ben aan het denken, ik heb wel het idee dat injecties beter werken!quote:Op zondag 29 mei 2005 17:24 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Gelukkig vergoed de ziektekostenverzekeraar bij mij alles. Maar sommige ziektekostenverzekeraars willen nog wel eens zeggen dat er een goedkopere variant is en de arts dit MOET voorschrijven i.p.v de duurdere injecties. Vandaar dat ik zeg dat het goed is om de arts te vragen wat hij denkt dat beter voor je is.
Als je er tegenop ziet om weer Oralgen te gaan gebruiken, kun je overwegen om de injectiekuur te proberen. Je kunt elk moment afhaken (wel zonde), maar het is 't proberen waard als je arts het aanraad. En bovendien reageert de één er beter op dan de ander.
Ik heb het ook hoorquote:Op zondag 29 mei 2005 17:18 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Wel als je hier het hele jaar last van hebt
Zijn 48 schroevendraaiers ook goedquote:Op zondag 29 mei 2005 16:32 schreef Geqxon het volgende:
de pijn alsof iemand met een naald in je ogen zit vind ik veel extremer
Tip: neem ze 's avonds voor het slapen gaan in!quote:Op zondag 29 mei 2005 19:22 schreef Janteh het volgende:
's ochtends voordat ik de medicijnen inneem is het ook nog wel eens erg.
Hoezo? Als je de medicijnen 1x per dag hoeft te slikken/inhaleren, dan zijn het medicijnen die 24u werken zoals de meeste antihistamatica.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:44 schreef Geqxon het volgende:
Maar dan werken ze toch minder lang?
Hier neem ik dus alles over terugquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:39 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja het werkt
Ik had 2 jaar geleden extreem veel last van me hooikoorts
Toen ben ik bionase gaan halen en natuurlijk meteen gebtuiky
Vorig jaar alleen in het begin van de zomer last gehad
En dit jaar vorige week een beetje last gehad
Ik weet niet of injecties beter werken dan de oralgen... volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld. Maar vraag het eens aan je huisarts.quote:Op zondag 29 mei 2005 17:51 schreef Jelco het volgende:
Die injecties komen nog heftiger over dan dat oralgen.. Ik ben ook op een gewoon moment daarmee gestopt.. En met injecties kon het ook zei je... ik ben aan het denken, ik heb wel het idee dat injecties beter werken!
Lees een paar posts eerderquote:Op maandag 30 mei 2005 11:37 schreef ChrisM55 het volgende:
Omdat ik best wel last heb van pollen en huisstof mijt allergie ben ik op zoek om naar een oplossing om dit te verminderen/ weg te nemen.
Ik heb al een tijd geleden gehoord over dit apparaat, dat je neusslijmvlies een soort van verdoofd.
Maar gezien de hoge aanschaf prijs wilde ik eerst weten of mensen hier op Fok er ervaring meehebben. En zo ja, waren deze positief dan wel negatief?
Het gaat om die apparaatje;
http://www.drogisterij.net/index.php?mode=produktinfo&artnr=45030
http://www.medinose.tv/medinose_nl/index.html
onzin, hooikoorts komt niet via je oog! de reactie van je oog komt via je neus.quote:Moet je het huis toch verlaten, scherm dan je ogen af met een zonnebril;
Ik heb bij heeeeel veeel sites en folders zelfs nog enz. gelezen dat het ook bij de ogen komt! en dat een zonnebril wel degelijk helpt!quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:20 schreef D-Smoove het volgende:
[..]
onzin, hooikoorts komt niet via je oog! de reactie van je oog komt via je neus.
Mijn gouden tip: telfast 180mg, verkrijgbaar bij je huisarts!
Een zonnebril kan echt wel helpen tegen hooikoorts. Niet alles gaat via je neus volgens mij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:34 schreef Jelco het volgende:
[..]
Ik heb bij heeeeel veeel sites en folders zelfs nog enz. gelezen dat het ook bij de ogen komt! en dat een zonnebril wel degelijk helpt!
Dat valt nog mee, sommige van de (complete) kuren van Oralgen kosten ruim 900 euro!quote:Op zondag 29 mei 2005 11:57 schreef Jelco het volgende:
Injectievloeistof kost dan wel veel zeg.. Dat potje oralgen van mij was ¤282,-
Dat is al behoorlijk wat
- Er is geen goedkopere (generieke) variant van de Oralgen.quote:Op zondag 29 mei 2005 17:24 schreef AnnekeM het volgende:
Gelukkig vergoed de ziektekostenverzekeraar bij mij alles. Maar sommige ziektekostenverzekeraars willen nog wel eens zeggen dat er een goedkopere variant is en de arts dit MOET voorschrijven i.p.v de duurdere injecties.
Jij liep vanmiddag rond een uur of 2-3 op de markt in Ehvquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:50 schreef SEMTEX het volgende:
Nog steeds nergens last van. Wat zei m'n huisarts ook alweer? Ik had 'n 'hevige' graspollenallergie
Ik vanochtend ook, maar das meer omstandighedenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:52 schreef clauwheee het volgende:
Ik zie er inmiddels uit alsof ik al twee weken niet geslapen heb
quote:Op zondag 5 juni 2005 16:25 schreef PS het volgende:
[..]
Ik vanochtend ook, maar das meer omstandigheden.
Ik heb btw ondanks de regen toch nog last, iemand anders ook?
Ik zou maar uitkijken met Terfanadine, dit middel staat erom bekend dat het cardiale bijwerkingen kan hebben, dus een nadelig effect op je hartritme, met mogelijke (zeldzame) fatale afloop. Ik was ook in de veronderstelling dat dit middel ook al lang uit de handel was en definitief werd vervangen door Fexofenadine.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:20 schreef Vork het volgende:
......
Ik gebruik trouwens nog altijd Terfanadine. Pilletjes, en die werken bij mij nogsteeds het beste. Er is alleen een probleem, ze zijn nu zo goed als op.
Grasmaskerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 08:14 schreef YPPY het volgende:
Heeft er iemand nog een gasmasker oid over te bescherming?
Het is afkomstig van Artu Biologicals Europe , en is voor ontwikkeling van medicatie tegen huisstofmijt en hooikoorts.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:28 schreef clauwheee het volgende:
Watvoor onderzoek Joene? Of wordt er niet echt veel uitgelegd?
Het is inderdaad niet fijnquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:33 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Vandaag is het KUT...en laat die peren maar weg!![]()
![]()
![]()
mogguh eens proberen...ervaringen volgens asapquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:48 schreef Joene het volgende:
als neusspray gebruik ik budesonide , en als tabletjes aerius , hiermee kan ik het goed uithouden en geen last van versufde gevoelens.
ja bij de apotheek verkrijgbaarquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
mogguh eens proberen...ervaringen volgens asap
Dat is dezelfde fabrikant (of hoe noem je dat) als van de Oralgen...quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is afkomstig van Artu Biologicals Europe , en is voor ontwikkeling van medicatie tegen huisstofmijt en hooikoorts.
Eh een oogontsteking lijkt me toch wel?quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:19 schreef Deviant1nl het volgende:
Mijn linkeroog heeft trouwens meer last dan mijn rechteroog. Die word ook eerder rood. Vraag me soms ook wel af of het nou hooikoorts is.
Doven wekker kopenquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Eh heeft iemand een tip voor mij om smorgens wakker te worden als de wekkers gaan?
Ik verslaap me dagelijks bijna 45 minuten door de wekkers heen en heb dus mega last van hooikoorts
Bijna vanaf maart tot eind september..
ben daarnaast erg allergisch reagerend op pas gemaaid gras , door die geur val ik dus vaak meteen 2 uur in slaap
en dit is niet overdreven en als ze hier in de wijk de boel gaan maaien kan ik zo drie dagen niet meer normaal wakker worden smorgens.
Ik voel me echt zot met 4 wekkers naast me bed..
Voel me soms ook zo ineens enorm moe en zwaar worden, kriebelhoest, ontsteking, zware ogen, verstopte neus, ik wordt er echt flauw van..![]()
Helpppp please![]()
Ja, kan het misschien ook zijn. Denk ook dat ik morgen even afspraak maak voor dokter.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:20 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Eh een oogontsteking lijkt me toch wel?
Welke medicijnen gebruik je dan? In principe mag je niet suf/duf worden van antihistamatica.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 07:26 schreef Jelco het volgende:
Vandaag heeel erg begin, kon niet eens meer ademhalen door de neus, en kheb der ook nog lang wakker van gelegen en telkens neus snuiten, samen met de ogen vind ik dat het vervelendst
Ik voel me ook altijd heel duf enz. kan wel door de medicijnen komen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |