Hoorde gisteren dan de boemen deze week in de bloei komen... gaat een zwaar paasweekend worden denk ik.... zit nu al met rode ogen achter m'n pcquote:Op woensdag 23 maart 2005 09:20 schreef No-Li-Ta het volgende:
Mjaah * No-Li-Ta rent naar de apotheek toe!
mei, juni, juli zijn het ergst bij mij,... geloof ik , hoewel ik er nu ook al last van begin te krijgen.
Herkenbaar. Heb ik ook. Vervelend is dat. Net in de lente en zomer!quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:29 schreef citygirl het volgende:
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb.
Dat kan bestquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:54 schreef clauwheee het volgende:
GotC goeie tip inderdaad, maar is wel een redelijk bekende tip dacht ik
*Hatsjoeeee!*
Nou dat heb ik dus alleen in de winter.... aan mijn ellebogen... echt vaag.. maar zodra het mooi weer wordt is het weer wegquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:29 schreef citygirl het volgende:
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb. Hebben mer mensen daar last van??
Het allergie kan je opbouwen, dus ja die kan je "ineens" hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:26 schreef gekke_sandra het volgende:
Kan je het zomaar krijgen?
Ik heb het nooit gehad.. maar vorig jaar kreeg ik er in de hooikoortsperiode ook last van, leek wel
Oehw.. okquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:29 schreef Nijna het volgende:
Het allergie kan je opbouwen, dus ja die kan je "ineens" hebben.
Ik had vroeger ook geen hooikoorts, vanaf dat ik een jaar of 15/16 was heb ik er (in toenemende mate) last van. Ben nu bezig met immunotherapie van Oralgen (zie ook het oralgen topic), ik hoop dat het gaat helpen...
Appels heb ik ook last van gekregen 2 jaar terug. Onwijze jeuk en dikke keel en lippen. Je kan trouwens wel appeltaart eten omdat de appels dan gebakken zijn, de stoffen zijn er uit ofzo. Net zoals appelmoesquote:appelsientje
Het is echt apart het is pas sinds een paar jaar... sindsdien ben ik ook allergisch voor appels
Daarvoor nooit last van gehad, maar als ik er nu 1 eet lijkt het wel of mijn keel opzweld...
Met de Oralgen gaat het prima, ik heb er geen last meer van als ik het ingenomen heb. Ik heb geen geheugensteuntje eigenlijk, maar ik vergeet het nagenoeg nooit. Tot nu toe 1 keer vergeten en toen heb ik het de volgende dag genomen. Ik neem die druppels op maandag en donderdag en dat zit er aardig in gebakkenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:37 schreef AnnekeM het volgende:
Hoe gaat het nu met de Oralgen??
Met mij gaat het red. Al begin ik nu alwel meer klachten te krijgen door de komst van de lente![]()
Tis heerlijk om niet meer elke week naar de kno-arts te moeten voor een prik. Ik geloof dat ik volgende week weer naar de huisarts moet (om de 4 weken). Zal maar es bellen om te horen hoe hij dat in de praktijk doet. Ik weet niet of hij een speciaal spreekuur heeft voor dit soort gevallen.
Kun je de druppels een beetje bijhouden? Wat gebruik je als geheugensteuntje?
Ik ben benieuwd!
Je moet ook echte medicijnen slikkenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:55 schreef Setambre het volgende:
Brakke onzin zeg dat hooikoort
Ik slik van die homeopatische troep van Vogel Polinosan maar het werkt echt voor geen meter.
Ik heb een keer van een oogarts, emadine oogdruppels gekregen. Tegen allergische reactie.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik weet sinds vorig jaar dat ik (flink, volgens m'n huisarts) allergisch ben voor graspollen. Heb ook zo'n spraytje tegen de pollen en tegen m'n stofallergie: flixonase. Merk wel dat m'n ogen momenteel weer flink beginnen: jeuken, tranen, floaters in m'n oog. Heb vorig jaar al een oogontsteking gehad daardoor, heb ik dit jaar geen zin in. Is er niet iets tegen te doen?
Grappig dat iedereen met die allergie 'merkt' dat het seizoen weer begint. Ik dacht eerst dat het aan het zonnige weer lag
yups prima spul, ben minder benauwd en niezerigquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:39 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren toch maar naar de huisarts gegaan ivm flinke benauwdheid, heb flixonase gehad en uit het verleden weet ik dat dat goed en snel werkt
Om oogonstekingen te voorkomen is het vooral van belang dat je niet blijft wrijven in je ogen, hoe groot de verleiding vaak ook is. Als kind was ik al behoorlijk allergisch en had toen regelmatig ontsteking omdat ik zo eigenwijs was wel veel in mijn ogen te wrijven. Wat het ook wel werkt: schijfjes komkommer op je ogen leggen. Daarnaast werken pillen tegen allergie vaak ook tegen de prikkende/jeukende ogen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:24 schreef Nijna het volgende:
Zijn de graspollen alweer in de lucht eigenlijk? Want meestal begint t eind april bij mij (graspollen). Maar ik heb nu ook wat jeukerige ogen en ik kan het niet helemaal verklaren...
Ik jeuk zo weinig mogelijk in mijn ogen. Heb ook nog geen ontstoken ogen gehad van de hooikoorts. Wel dat ze er niet uit zagen, maar dat was gewoon allergische reactie, rood en tranenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:21 schreef RaisinGirl het volgende:
Om oogonstekingen te voorkomen is het vooral van belang dat je niet blijft wrijven in je ogen, hoe groot de verleiding vaak ook is. Als kind was ik al behoorlijk allergisch en had toen regelmatig ontsteking omdat ik zo eigenwijs was wel veel in mijn ogen te wrijven. Wat het ook wel werkt: schijfjes komkommer op je ogen leggen. Daarnaast werken pillen tegen allergie vaak ook tegen de prikkende/jeukende ogen.
quote:Graspollen kunnen het nu nog niet zijn. Voor zover ik weet, begint dat pas vanaf eind april/begin mei, zoals je ook schrijft. Maar veel mensen zijn ook allergisch voor berkenbomen, en die beginnen nu te bloeien. Daarom heb ik altijd rond deze tijd last, dan is het even rustig en vanaf begin mei en vooral in juni is het heel erg. Gelukkig woon ik aan zee..
Singulair is eigenijk alleen geregistreerd (bedoeld) voor de behandeling van asthma.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik gebruik ook sinds begin dit jaar Singulair. Mijn longarts schreef het voor en ik merk een grote vooruitgang. Ben minder snel benauwd en geef minder sputum op. Dat laatste had ik veel last van.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |