abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25664229
Ja, het is weer zover. . Nu kan ik er nog om lachen, omdat het op dit moment alleen blijft bij een nies af en toe en licht prikkende ogen. Het is vooral teken dat het lente wordt. . Maar in juni piep ik wel anders, vrees ik, en zal ik zwaar gedrogeerd rondlopen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_25674230
Het begint sinds eergisteren bij mij héél lichtjes, ongeveer 1 niesje per dag (ik nies normaal nooit, tenzij ik erg verkouden ben, maar dat ben ik eigenlijk ook nooit *klopt af*)
Maar zoals gezegd duurt het nog zeker 3 maanden voor het echt losbarst hier!
(:
  woensdag 23 maart 2005 @ 08:15:45 #53
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25676345
Het is gisteren ook langzaam bij mij begonnen.. mijn ogen beginnen te irriteren.. en dan begint het niezen enz enz enz...
En natuurlijk liggen mijn medicijnen bij mijn ouderlijk thuis..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 23 maart 2005 @ 09:20:00 #54
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_25677116
Mjaah * No-Li-Ta rent naar de apotheek toe!

mei, juni, juli zijn het ergst bij mij,... geloof ik , hoewel ik er nu ook al last van begin te krijgen.
__-*-__
  woensdag 23 maart 2005 @ 09:21:25 #55
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25677140
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 09:20 schreef No-Li-Ta het volgende:
Mjaah * No-Li-Ta rent naar de apotheek toe!

mei, juni, juli zijn het ergst bij mij,... geloof ik , hoewel ik er nu ook al last van begin te krijgen.
Hoorde gisteren dan de boemen deze week in de bloei komen... gaat een zwaar paasweekend worden denk ik.... zit nu al met rode ogen achter m'n pc
pi_25677637
*Gooit half tabletje cetirizine achterover.*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 23 maart 2005 @ 22:56:30 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_25696279
Ik kreeg vandaag een aardige tip van mn acupunctariste.
Weet niet of het werkt, maar ze zei dat als je een beetje vaseline op/in je neusgaten smeert, dat dan de pollen opvangt zeg maar. Na een tijdje haal je het eraf, en smeer je er wat nieuwe op. Misschien helpt het wel? Lijkt me het proberen waard!
pi_25701839
GotC goeie tip inderdaad, maar is wel een redelijk bekende tip dacht ik

*Hatsjoeeee!*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_25702290
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb. Hebben mer mensen daar last van??
pi_25702321
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:29 schreef citygirl het volgende:
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb.
Herkenbaar. Heb ik ook. Vervelend is dat. Net in de lente en zomer!
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:01:15 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_25702778
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:54 schreef clauwheee het volgende:
GotC goeie tip inderdaad, maar is wel een redelijk bekende tip dacht ik

*Hatsjoeeee!*
Dat kan best Had er zelf nog nooit van gehoord

Ik hoop eiglijk dat het nog een beetje blijft regenen..dan komen die pollen niet zo in de lucht
pi_25702830
Ja vanavond/vannacht en een deel van morgen zou het wat gaan regenen, dus das wel gunstig!
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:22:59 #63
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25703128
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:29 schreef citygirl het volgende:
Ik heb ook last van hooikoorst en heb sinds maandag alweer last van. Ik begin trouwens ook weer exceem plekken te krijgen die ik alleen in de lente en zomer heb. Hebben mer mensen daar last van??
Nou dat heb ik dus alleen in de winter.... aan mijn ellebogen... echt vaag.. maar zodra het mooi weer wordt is het weer weg
pi_25703175
Kan je het zomaar krijgen?
Ik heb het nooit gehad.. maar vorig jaar kreeg ik er in de hooikoortsperiode ook last van, leek wel
Delivered without an information leaflet
pi_25704181
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:26 schreef gekke_sandra het volgende:
Kan je het zomaar krijgen?
Ik heb het nooit gehad.. maar vorig jaar kreeg ik er in de hooikoortsperiode ook last van, leek wel
Het allergie kan je opbouwen, dus ja die kan je "ineens" hebben.
Ik had vroeger ook geen hooikoorts, vanaf dat ik een jaar of 15/16 was heb ik er (in toenemende mate) last van. Ben nu bezig met immunotherapie van Oralgen (zie ook het oralgen topic), ik hoop dat het gaat helpen...
Fake it till you make it...
pi_25705607
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:29 schreef Nijna het volgende:
Het allergie kan je opbouwen, dus ja die kan je "ineens" hebben.
Ik had vroeger ook geen hooikoorts, vanaf dat ik een jaar of 15/16 was heb ik er (in toenemende mate) last van. Ben nu bezig met immunotherapie van Oralgen (zie ook het oralgen topic), ik hoop dat het gaat helpen...
Oehw.. ok Hopelijk gaat het werken voor je!
Delivered without an information leaflet
pi_25732595
Eej Nijna,
Hoe gaat het nu met de Oralgen??
Met mij gaat het red. Al begin ik nu alwel meer klachten te krijgen door de komst van de lente
Tis heerlijk om niet meer elke week naar de kno-arts te moeten voor een prik. Ik geloof dat ik volgende week weer naar de huisarts moet (om de 4 weken). Zal maar es bellen om te horen hoe hij dat in de praktijk doet. Ik weet niet of hij een speciaal spreekuur heeft voor dit soort gevallen.
Kun je de druppels een beetje bijhouden? Wat gebruik je als geheugensteuntje?

Ik ben benieuwd!
pi_25732629
Gisteren toch maar naar de huisarts gegaan ivm flinke benauwdheid, heb flixonase gehad en uit het verleden weet ik dat dat goed en snel werkt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:59:47 #69
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_25733151
quote:
appelsientje
Het is echt apart het is pas sinds een paar jaar... sindsdien ben ik ook allergisch voor appels
Daarvoor nooit last van gehad, maar als ik er nu 1 eet lijkt het wel of mijn keel opzweld...
Appels heb ik ook last van gekregen 2 jaar terug. Onwijze jeuk en dikke keel en lippen. Je kan trouwens wel appeltaart eten omdat de appels dan gebakken zijn, de stoffen zijn er uit ofzo. Net zoals appelmoes

------------

Ik had deze week weer last, niezen en jeukende ogen, weer tijd om extreem hip te doen en me zonnebril weer op te zetten.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_25733729
jeeehh sinds woensdag loop ik weer te niezen en zijn mijn ogen (en oogleden) weer rood
vandaag 9 keer lopen niezen in 30 sec.
pi_25736303
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:37 schreef AnnekeM het volgende:
Hoe gaat het nu met de Oralgen??
Met mij gaat het red. Al begin ik nu alwel meer klachten te krijgen door de komst van de lente
Tis heerlijk om niet meer elke week naar de kno-arts te moeten voor een prik. Ik geloof dat ik volgende week weer naar de huisarts moet (om de 4 weken). Zal maar es bellen om te horen hoe hij dat in de praktijk doet. Ik weet niet of hij een speciaal spreekuur heeft voor dit soort gevallen.
Kun je de druppels een beetje bijhouden? Wat gebruik je als geheugensteuntje?

Ik ben benieuwd!
Met de Oralgen gaat het prima, ik heb er geen last meer van als ik het ingenomen heb. Ik heb geen geheugensteuntje eigenlijk, maar ik vergeet het nagenoeg nooit. Tot nu toe 1 keer vergeten en toen heb ik het de volgende dag genomen. Ik neem die druppels op maandag en donderdag en dat zit er aardig in gebakken .

Fijn dat je nu niet meer elke week voor die prikken hoeft, lijkt me toch vervelender dan die druppels.
Jammer dat je toch weer meer klachten krijgt nu. Maar mag je eigenlijk verwachten dat je klachten in het eerste jaar al minder worden? Ik reken er niet te stellig op (hoop natuurlijk stiekum van wel).
Voor mij is het seizoen gelukkig nog niet begonnen, meestal eind april pas (grassen), maar aangezien alles wat vroeg aan het bloeien is (heb ik begrepen) zal het misschien wat eerder worden... Ik zie het wel, heb nog xyzal binnen handbereik liggen
pi_25740012
Pff hooikoorts. Heb er ook al jaren last van helaas. Het lijkt ook niet minder te worden.

Vooral de zomer maanden rode ogen en last van mn keel.
pi_25740287
Brakke onzin zeg dat hooikoort

Ik slik van die homeopatische troep van Vogel Polinosan maar het werkt echt voor geen meter.
Hopelijk is het dir jaar minder...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_25742298
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 19:55 schreef Setambre het volgende:
Brakke onzin zeg dat hooikoort

Ik slik van die homeopatische troep van Vogel Polinosan maar het werkt echt voor geen meter.
Je moet ook echte medicijnen slikken .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25745062
Ik slik mizollen ofzo. Werkt uitstekend tegen m`n hooikoorts.
pi_25752482
ik heb er ook last van al zon 3 of 4 jaar geloof ik ( ben nu 17 ) ik heb er wel alleen in de lente last van, want in de zomer is het altijd al weer over

maar ik merk het inderdaad nu al dat het weer hooikoorts seizoen is, heb wel medicijnen dat helpt wel maar op het hoogtepunt is het gewoon kut om naar buiten te gaan, zelfs als er een raam open staat heb ik er dan al extreme last van volgend jaar ben ik ook van plan om die druppels oid te nemen om het te verminderen dus tevens een TVP
pi_25752502
* Steve-O meld

naast mijn verkoudheid kreeg ik van de week ook te maken met hooikoorts .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 10:47:20 #78
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25752528
Het valt bij mij trouwens nog steeds erg mee.... wel wat lichte irritatie... maar niet zo erg als vorig jaar... hopelijk dat het zo blijft, maar dat zal wel niet..
pi_25752722
gaan ze op school het gras maaien!!! AAAAH grrrr.....*hatsjie*
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:13:37 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25755507
Ik weet sinds vorig jaar dat ik (flink, volgens m'n huisarts) allergisch ben voor graspollen. Heb ook zo'n spraytje tegen de pollen en tegen m'n stofallergie: flixonase. Merk wel dat m'n ogen momenteel weer flink beginnen: jeuken, tranen, floaters in m'n oog. Heb vorig jaar al een oogontsteking gehad daardoor, heb ik dit jaar geen zin in. Is er niet iets tegen te doen?

Grappig dat iedereen met die allergie 'merkt' dat het seizoen weer begint. Ik dacht eerst dat het aan het zonnige weer lag
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_25768432
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik weet sinds vorig jaar dat ik (flink, volgens m'n huisarts) allergisch ben voor graspollen. Heb ook zo'n spraytje tegen de pollen en tegen m'n stofallergie: flixonase. Merk wel dat m'n ogen momenteel weer flink beginnen: jeuken, tranen, floaters in m'n oog. Heb vorig jaar al een oogontsteking gehad daardoor, heb ik dit jaar geen zin in. Is er niet iets tegen te doen?

Grappig dat iedereen met die allergie 'merkt' dat het seizoen weer begint. Ik dacht eerst dat het aan het zonnige weer lag
Ik heb een keer van een oogarts, emadine oogdruppels gekregen. Tegen allergische reactie.
Het hielp in het begin erg goed (de werking leek steeds minder te worden of misschien lag het aan het conserveermiddel). Als je lenzen draagt kan je alleen je lenzen niet in (tenminste dat raden ze af), maar goed of je die wel in kan als je zoveel last hebt van je ogen....
Je zou eens bij de huisarts om iets als emadine ofzo kunnen vragen.
Verder weet ik niet, proberen zo weinig mogelijk met pollen in aanraking komen, niet wrijven want daar gaat het alleen maar meer van irriteren.

Zijn de graspollen alweer in de lucht eigenlijk? Want meestal begint t eind april bij mij (graspollen). Maar ik heb nu ook wat jeukerige ogen en ik kan het niet helemaal verklaren...
pi_25779667
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:39 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren toch maar naar de huisarts gegaan ivm flinke benauwdheid, heb flixonase gehad en uit het verleden weet ik dat dat goed en snel werkt
yups prima spul, ben minder benauwd en niezerig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_25815481
kwordt nu ook gedesensibilseerd, of hoe jet het ook schrijft... ik ben er inmiddels 3 en half jaar mee bezig, maar het werkt zeker weten wel. dat half uur wachten is ook gewoon gezeik.
ik heb een jaar in amerika gewoont, en daar werd ik ook gewoon geprikt, maar daar hoefde je nooit te wachten, terwijl ze daar juist enorm voorzichtig zijn met dit soort dingen ivm claims enzo. Nou vroeg ik ook laatst aan mijn allergoloog of zij ooit wel eens had gehoord of meegemaakt van iemand die echt in shock was geraakt, had ze nooit meegemaakt of van gehoord, behalve in de bijsluiter en van verzekeringen enzo. is allemaal een beetje gezeik dus
pi_25834556
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 22:24 schreef Nijna het volgende:

Zijn de graspollen alweer in de lucht eigenlijk? Want meestal begint t eind april bij mij (graspollen). Maar ik heb nu ook wat jeukerige ogen en ik kan het niet helemaal verklaren...
Om oogonstekingen te voorkomen is het vooral van belang dat je niet blijft wrijven in je ogen, hoe groot de verleiding vaak ook is. Als kind was ik al behoorlijk allergisch en had toen regelmatig ontsteking omdat ik zo eigenwijs was wel veel in mijn ogen te wrijven. Wat het ook wel werkt: schijfjes komkommer op je ogen leggen. Daarnaast werken pillen tegen allergie vaak ook tegen de prikkende/jeukende ogen.

Graspollen kunnen het nu nog niet zijn. Voor zover ik weet, begint dat pas vanaf eind april/begin mei, zoals je ook schrijft. Maar veel mensen zijn ook allergisch voor berkenbomen, en die beginnen nu te bloeien. Daarom heb ik altijd rond deze tijd last, dan is het even rustig en vanaf begin mei en vooral in juni is het heel erg. Gelukkig woon ik aan zee. .
pi_25834706
Op hooikoorts.com staat deze info:

"De Elzen zijn aan hun bloei begonnen. Aangezien er een zogenaamde kruisreactie bestaat tussen de allergenen van Elzenstuifmeel en Berkenstuifmeel, kunnen mensen met een sterke allergie voor Berkenstuifmeel de komende weken al (zwakke) hooikoortsklachten krijgen."
pi_25835689
Hier ook al jeukende ogen en andere hooikoortsklachten. Dus het zullen de berken en de elzen wel zijn op dit moment!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:13:57 #87
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25835860
Zo heerlijk, sinds ik naar Singapore ben verhuist heb ik er totaal geen last meer van. De soort pollen waar ik allergisch voor ben hebben ze hier niet

Wat trouwens ook lekker is tegen prikkende ogen zijn wattenschijfjes doordrenkt in kamille thee...
pi_25843876
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 17:21 schreef RaisinGirl het volgende:

Om oogonstekingen te voorkomen is het vooral van belang dat je niet blijft wrijven in je ogen, hoe groot de verleiding vaak ook is. Als kind was ik al behoorlijk allergisch en had toen regelmatig ontsteking omdat ik zo eigenwijs was wel veel in mijn ogen te wrijven. Wat het ook wel werkt: schijfjes komkommer op je ogen leggen. Daarnaast werken pillen tegen allergie vaak ook tegen de prikkende/jeukende ogen.
Ik jeuk zo weinig mogelijk in mijn ogen. Heb ook nog geen ontstoken ogen gehad van de hooikoorts. Wel dat ze er niet uit zagen, maar dat was gewoon allergische reactie, rood en tranen .
quote:
Graspollen kunnen het nu nog niet zijn. Voor zover ik weet, begint dat pas vanaf eind april/begin mei, zoals je ook schrijft. Maar veel mensen zijn ook allergisch voor berkenbomen, en die beginnen nu te bloeien. Daarom heb ik altijd rond deze tijd last, dan is het even rustig en vanaf begin mei en vooral in juni is het heel erg. Gelukkig woon ik aan zee. .

Graspollen zijn inderdaad later, dus die zullen het idd niet zijn. Voor bomen ben ik niet allergisch. Heb afgelopen najaar nog allergie test gehad. Grootste gevoeligheid was voor grassen, hele kleine reactie op de kruiden en op de hond, nou dat zal t ook niet zijn nu. Misschien zijn mn lenzen niet meer helemaal lekker, maand is bijna om en dus vervangtijd of wellicht gewoon wat geirriteerde ogen... Vandaag was het eigenlijk niet.
pi_25920788
hmm..vanmiddag heel even behoorlijke jeuk bij mn neusamandelen (heeeel irritant gevoel) gehad..en niezen....snap er niets van..dit hoort pas in juni te beginnen bij me
(:
pi_25923289
Ik heb ook al jaren last van hooikoorts
2 jaar geleden kon ik het helemaal niet meer uithouden
Na een paar meten lopen kreeg ik geen lucht meer enzo en ik moest 900x ofzo niezen

Toen ben ik Bionase gaan halen en sindsdien heb ik er niet echt veel last meer van gehad
Vorig jaar alleen een beetje in het begin van de zomer
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat
pi_25925621
Het is weer raak!
Rood omrande jeukende ogen, verstopte neus, hoesten, benauwd en niezen... veel niezen.
Erg leuk als je "achtertuin" een gigantisch park is
It's amazing what we can do with love...
pi_25978837
bij mij is het sinds anderhalve week ook weer bezig. Vooral heel erg jeuk in mijn neus (met als gevolg vaak een bloedneus) snotterige ogen en niesen. alleen heb ik ook de vervelende bijkomstigheid dat ik wegtrekkers heb. Wat inhoudt dat ik super moe ben en af en toe vallen mn ogen echt bijna dicht. is dat het geval, dan ben ik 1 of 2 tellen echt ff weg (een soort van slaap) en word ik daarna 'wakker' met een heel loom en raar gevoel in mn buik en hoofd (beetje duizelig en gedesorienteerd) kent iemand dat?

en moonchildje, ik ken het. het stadspark is mijn achtertuin
  maandag 18 april 2005 @ 16:57:26 #93
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26326178
Ik weet niet wat het is... maar ik heb er nog amper last van gehad... gisteren wel ff, maar dat was maar een halve ochtend en toen was het ook weer over.. niet dat jij mij hoort klagen
pi_26351894
Ik ga het vast krijgen tijdens me eindexamens ben namelijk vergeten zo'n spuit aan te vragen begin dit jaar
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26569494
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
pi_26569610
Ik heb er nog niet echt last van gehad,though ik op een kinderboerderij werk
pi_26569652
heb nu de hooikoorts tabletten gekocht van het kruidvat zelf, ipv allerfree.
stuk goedkoper en werkt net zo goed; heb veel minder last van mijn neus en ogen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 april 2005 @ 14:19:30 #98
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26569938
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Singulair is eigenijk alleen geregistreerd (bedoeld) voor de behandeling van asthma.
Aangezien het aangrijpt op de ontstekingsreactie (het is een leukotrieen-antagonist) is het niet ondenkbaar dat het ook wel wat doet bij hooikoorts. Het wordt niet vergoed bij de toepassing bij hooikoorts en bij asthma alleen onder voorwaarden. Het is misschien ook een wat te "zwaar" geneesmiddel om toe te passen bij hooikoorts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaedrus op 28-04-2005 22:40:55 ]
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_26570309
Als aanvulling op mn vorige post. Ik gebruik mijn medicijnen nu heel erg netjes en heb nergens meer last van. Normaal ben ik kortademig, maar heb nergens last van.
pi_26581578
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
Ik gebruik ook sinds begin dit jaar Singulair. Mijn longarts schreef het voor en ik merk een grote vooruitgang. Ben minder snel benauwd en geef minder sputum op. Dat laatste had ik veel last van.
De combinatie Singulair en Spiriva gaat de goede kant op.
Voor mijn neusallergie gebruik ik nog Xyzal en Rhinocort.

Laatst hoorde ik van de assistente van de huisarts dat Xyzal niet voor chronisch gebruik is terwijl mijn longarts zei dat ik gewoon met alle 4 medicijnen door moet gaan de komende 4 maanden tot de volgende controle. Van de huisarts krijg ik altijd maar 1 pakje Xyzal voor 1 maand mee terwijl ik die andere medicijnen meteen voor 4 maanden meekreeg (via longarts). Ik vroeg aan de assistente van de huisarts of ik Xyzal ook voor 4 maanden kan krijgen, anders moet ik elke maand weer een recept halen.

Wat zijn jullie ervaringen wat betreft het chronisch gebruik van Xyzal?
Voor huisstofmijtallergie en astma gebruik ik dus het hele jaar medicijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')