allergisch voor regen? Bij ons (friesland) heeft het gisteren niet geregend, vannacht pas. Maakt het iets uit dan of het heeft geregend of niet? Zou juist denken dat graspollen dan nat worden en op de bodem blijven i.p.v in de lucht hangen.quote:volgens mij ben ik nou ook nog allergisch voor regen of zo
Ze hebben in de bieb wel een kopieermachine. Dus zou je eventueel wel een kopietje kunnen maken en het naar mij sturen?.. Als je dat zou willen doen? Ik zie net dat je ook in friesland woont, misschien toevallig om de hoek?quote:Hebben ze niet zo'n ding in de bieb ofzo dat je er een kopietje van kan maken??? Hoe recenter de versie hoe beter natuurlijk...
Precies zoals bij mij de bronchitis is begonnen. Ik dacht eerst ook aan een stevige verkoudheid tot het maar niet over ging. Jammer genoeg heb ik er wat te lang mee door gelopen (eigen schuld) en begin ik nu aan m’n 2e antibioticakuurquote:Volgens mij is het bij mij op mn longen geslagen, ik had 2 weken terug last van jeukende neus, gehemelte dat maar bleef jeuken en niesbuien..ogen had ik voor t eerste geen last van. Maar een paar dagen later begon ik een zere keel te krijgen, en werd steeds kriebeliger in mn keel, tot ik op een dag gewoon mn stem kwijt was. En dat 2 dagen lang :S, enorme pijn gehad in mn keel, en nu zit ik sinds 4 dagen met een ENORME kriebelhoest en hoest ik sochtends allemaal vastzittende (groene..juk) shit op. Vooral s'avonds voor t slapengaan en sochtends heb ik last van de kriebel, en ik kan niet te lang praten, want dan raak ik mn stem weer kwijt.
Ik hoef eigenlijk niet meer voor controle naar de kno-arts, maar ben altijd welkom als ik probs en/of vragen heb..quote:Nijna wrote:
Ik zal eens even kijken... is inderdaad een idee. Maar dan ga ik wel ff naar de supermarkt hier in de buurt, dat is wat dichterbij dan de bieb .
Wanneer moet je weer naar de kno-knakker toe?
Als ik een kopietje heb gemaakt dan mail ik je wel ff voor t adres, ok?!
Ik zal van de week het boek ff meezeulen naar de supermarkt! Kopietje maken.quote:Op zondag 20 juni 2004 15:23 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ik hoef eigenlijk niet meer voor controle naar de kno-arts, maar ben altijd welkom als ik probs en/of vragen heb..
En omdat alles nu aangetast is door de luchtweginfectie (bronchitis) moet ik eerst helemaal uitzieken. Pas dan gaan de medicijnen voor de allergie weer hun werk doen en moet ik het dus nog even aankijken.
Ik heb de vervanger van de huisarts, waar ik afgelopen vrijdag ben geweest, gevraagd hoe hij dacht over een desensibilisatiekuur. Hij zei dat het wel nut zal hebben als je allergisch bent voor 1 of 2 stoffen, maar ze kunnen niet 100% zeggen of het echt overgaat. Daarom zijn artsen hier voorzichtig mee.
Ik moet er maar eens goed over nadenken zei hij. (doe ik nu dus)
Ik kijk uit naar je kopie![]()
Daar ben ik ook benieuwd naar... *op reacties wachtquote:Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met dat Oralgen?
Fijn dat je niet meer zoveel last hebt..quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:17 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn eind juli teruggekomen van vakantie en sinds die tijd heb ik nog maar 1 keer jeukogen gehad. Oftewel, voor mij was het seizoen toen nagenoeg ten einde. Wel nog vrij veel geniest de eerste paar weken, maar dat vind ik niet zo hinderlijk en ik heb dan ook geen medicijnen meer genomen.
Ik heb nog geen oproep gehad voor die allergie-test, maar de vakantie loopt hier op zijn eind en ik verwacht de komende maand toch wel wat te horen.
Die desensibilisatie die ik misschien ga doen is niet met injecties, maar met druppels... ofzo... ik ga die lui het hemd van het lijf vragen als ik aan de beurt ben.
Ben benieuwd wat je gaat doen AnnekeM, mbt die desensibilisatie...
Ik ben ook weer heel wat artsenbezoeken en medicijnen verder. Een maand geleden heb ik met mijn kno-arts uitgebreid over desensibilisatie gehad. Hij heeft beide soorten (prikkuur en druppelkuur) kort uitgelegd. Beide hebben zijn voor- en nadelen. Prikkuur is zeer intensief en is betrouwbaarder dan de druppelkuur die minder intensief is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:50 schreef Nijna het volgende:
Het hooikoortsseizoen is allang voorbij, maar ik heb eindelijk mn oproep gehad voor de allergietest.
Over 2 weken ben ik aan de beurt... ik ben benieuwd...
Bloedtesten kunnen soms vreemd zijn jaquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben onlangs positief getest op een hevige grasallergie
Ik heb nooit het idee dat ik echt heftig reageer op gras, maar volgens het lab waar mn bloed is
getest is het echt zo
Ik krijg al flixonasespray ertegen. In het voorjaar is de allergie geloof ik 't ergst he?
Ik heb de spullen voor de immunotherapie (desensibilisatie) ook al binnen. Volgende week donderdag 18/11 heb ik de 1e prik en daarna elke woensdag -> in het ziekenhuis, bij de kno-arts.quote:Op woensdag 10 november 2004 11:02 schreef Nijna het volgende:
Ik ben voor mn allergietest geweest en ze raden me die "immunotherapie" sterk aan. Volgende week ga ik het er eerst nog met de huisarts over hebben en dan zien we wel verder.
Ik word ingespoten met Alutard SQ Huisstofmijt. Bij de allergietest had ik ook kleine reacties op andere stoffen, maar dat was niks zeiden zequote:Op woensdag 10 november 2004 16:06 schreef Nijna het volgende:
In die allergietest reageerde ik sterk op graspollen, ook een beetje op de kruiden (brandnetel, bijvoet enzovoort) en een klein beetje op hond... Dus ik denk iets daarmee... Maar volgende week naar de huisarts dus eerst.
Voor welke stoffen krijg jij t?
[toch maar even dubbele post, omdat het hier ook thuis hoortquote:Op maandag 22 november 2004 20:25 schreef Nijna het volgende:
AnnekeM, ik ben nu 3 dagen bezig met die immunotherapie, graspollen.
Zie ook dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |