abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20023467
Omdat ik zag dat de andere Het grote hooikoorts topic [centraal] dicht is, gaan we hier verder?!

Overigens vandaag eindelijk weer een dagje mijn lenzen in kunnen hebben . Het is toch heerlijk soms die regen!
Fake it till you make it...
pi_20040524
Ha, de 2e Hooikoortstopic.. Laten we hier verder gaan..
Ik zal mijn laatste post maar even herhalen
quote:
volgens mij ben ik nou ook nog allergisch voor regen of zo
allergisch voor regen? Bij ons (friesland) heeft het gisteren niet geregend, vannacht pas. Maakt het iets uit dan of het heeft geregend of niet? Zou juist denken dat graspollen dan nat worden en op de bodem blijven i.p.v in de lucht hangen.
quote:
Hebben ze niet zo'n ding in de bieb ofzo dat je er een kopietje van kan maken??? Hoe recenter de versie hoe beter natuurlijk...
Ze hebben in de bieb wel een kopieermachine. Dus zou je eventueel wel een kopietje kunnen maken en het naar mij sturen?.. Als je dat zou willen doen? Ik zie net dat je ook in friesland woont, misschien toevallig om de hoek?
quote:
Volgens mij is het bij mij op mn longen geslagen, ik had 2 weken terug last van jeukende neus, gehemelte dat maar bleef jeuken en niesbuien..ogen had ik voor t eerste geen last van. Maar een paar dagen later begon ik een zere keel te krijgen, en werd steeds kriebeliger in mn keel, tot ik op een dag gewoon mn stem kwijt was. En dat 2 dagen lang :S, enorme pijn gehad in mn keel, en nu zit ik sinds 4 dagen met een ENORME kriebelhoest en hoest ik sochtends allemaal vastzittende (groene..juk) shit op. Vooral s'avonds voor t slapengaan en sochtends heb ik last van de kriebel, en ik kan niet te lang praten, want dan raak ik mn stem weer kwijt.
Precies zoals bij mij de bronchitis is begonnen. Ik dacht eerst ook aan een stevige verkoudheid tot het maar niet over ging. Jammer genoeg heb ik er wat te lang mee door gelopen (eigen schuld) en begin ik nu aan m’n 2e antibioticakuur
Ik ben mijn stem niet kwijt geraakt, maar het praten kost me wel extra moeite en mijn stem is nogal hees.

Zo te lezen ben ik niet de enige waarbij het ook op de longen is geslagen. Zware hooikoortsweer dus (*woont ook nog vlakbij de zee*)
Ik ben dus vanmiddag weer bij de huisarts geweest voor een nieuwe antibioticum en een Ventolin-diskus voor als ik het benauwd heb.. Word wel errug moe van al die medicijnen

pi_20040784
quote:
Nijna wrote:
Ik zal eens even kijken... is inderdaad een idee. Maar dan ga ik wel ff naar de supermarkt hier in de buurt, dat is wat dichterbij dan de bieb .
Wanneer moet je weer naar de kno-knakker toe?
Als ik een kopietje heb gemaakt dan mail ik je wel ff voor t adres, ok?!
Ik hoef eigenlijk niet meer voor controle naar de kno-arts, maar ben altijd welkom als ik probs en/of vragen heb..
En omdat alles nu aangetast is door de luchtweginfectie (bronchitis) moet ik eerst helemaal uitzieken. Pas dan gaan de medicijnen voor de allergie weer hun werk doen en moet ik het dus nog even aankijken.
Ik heb de vervanger van de huisarts, waar ik afgelopen vrijdag ben geweest, gevraagd hoe hij dacht over een desensibilisatiekuur. Hij zei dat het wel nut zal hebben als je allergisch bent voor 1 of 2 stoffen, maar ze kunnen niet 100% zeggen of het echt overgaat. Daarom zijn artsen hier voorzichtig mee.
Ik moet er maar eens goed over nadenken zei hij. (doe ik nu dus)

Ik kijk uit naar je kopie
pi_20042844
quote:
Op zondag 20 juni 2004 15:23 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ik hoef eigenlijk niet meer voor controle naar de kno-arts, maar ben altijd welkom als ik probs en/of vragen heb..
En omdat alles nu aangetast is door de luchtweginfectie (bronchitis) moet ik eerst helemaal uitzieken. Pas dan gaan de medicijnen voor de allergie weer hun werk doen en moet ik het dus nog even aankijken.
Ik heb de vervanger van de huisarts, waar ik afgelopen vrijdag ben geweest, gevraagd hoe hij dacht over een desensibilisatiekuur. Hij zei dat het wel nut zal hebben als je allergisch bent voor 1 of 2 stoffen, maar ze kunnen niet 100% zeggen of het echt overgaat. Daarom zijn artsen hier voorzichtig mee.
Ik moet er maar eens goed over nadenken zei hij. (doe ik nu dus)

Ik kijk uit naar je kopie
Ik zal van de week het boek ff meezeulen naar de supermarkt! Kopietje maken.
Je leest mn mail wel als ik zover ben .

Ik wil het toch ook nog een keer met mn huisarts hebben over die desensibilisatie... hij heeft het bij mijn man vroeger wel gedaan en die heeft nagenoeg geen klachten meer (maar ja, het kan ook zijn dat hij "er overheen gegroeid" is... Wie zal het zeggen...

Beterschap met je bronchitis
pi_20449821
Ondertussen zijn we weer een tijdje verder.
Vanmiddag ben ik weer bij de huisarts geweest, omdat ik ondanks de xyzal nog steeds klachten blijf houden... Natuurlijk was er vandaag de halve dag niks aan de hand zodat ik op de fiets heftig begon te twijfelen of ik niet voor niks een afspraak had gemaakt. Maar ondertussen heb ik weer jeukogen dus het was niet voor niks .
Ik krijg nu zo'n huidpriktest waar ze dus eerst uit gaan zoeken waar ik allergisch voor ben (volgens mij alleen graspollen) en mijn huisarts had het over een soort desensibilisatiekuur van Oralgen http://www.geneesmiddelen(...)112_oralg_xxxxx.html
Maar goed eerst die huidpriktest maar afwachten, wordt waarschijnlijk van het najaar. Die mensen die dat komen doen daar zijn er morgen ook, maar je mag dan 2 dagen van tevoren geen medicatie hebben geslikt en dat heb ik dus wel, dus dat gaat niet door...
Ik wacht wel af tot ik een oproep krijg...

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met dat Oralgen?
pi_20469908
Mijn bronchitis is gelukkig weer over. Kan weer vrij ademen door mijn neus en mond. Nog wel 's morgens veel last van slijmophoping op de stembanden waardoor ik dus een zware rochelende stem heb.. das wel minder als je om 7.30 al op je werk moet zijn, maar voor de rest gaat het vrij goed.

Nu de regenbuien weer verdwijnen, zijn de tranerige geirriteerde ogen weer terug .. Van huisstofmijt heb ik op dit moment nauwelijks last van.
quote:
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met dat Oralgen?
Daar ben ik ook benieuwd naar... *op reacties wacht
pi_21489153
Het is een tijdje stil geweest in deze topic....

Vandaag ben ik weer es naar de huisarts geweest.. Mijn bronchitis wil maar niet echt overgaan en het is een beetje dit medicijn en dan weer over op dat medicijn.. Op vakantie heb ik vréselijk veel last gehad van tabaksrook. Lag ik heerlijk bij het zwembad te lezen zaten ze naast ons te roken en ik weer kuchen . Eerst de jongen en daarna die meid nog es.. en half uurtje later weer .. Dat geprikkel steeds in mijn longen... (bronchitis valt onder Cara, maar omdat de oorzaak van huisstofmijtallergie/hooikoorts komt, plaats ik het maar in deze topic).
Mijn huisarts wil graag dat ik weer naar de kno-arts ga met de optie tot desensibilisatie. Ik heb nu een maand om na te denken of ik het ook ècht wil.. Het vraagt natuurlijk veel doorzettingsvermogen en het is niet niks om de 1e tijd elke week een prik te moeten halen..
Het zet me erg aan het denken en ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die mij wat kunnen vertellen over de desensibilisatie/hyposensibilisatie..

Hoe is het verder met de Hooikoorts???
pi_21493597
Wij zijn eind juli teruggekomen van vakantie en sinds die tijd heb ik nog maar 1 keer jeukogen gehad. Oftewel, voor mij was het seizoen toen nagenoeg ten einde. Wel nog vrij veel geniest de eerste paar weken, maar dat vind ik niet zo hinderlijk en ik heb dan ook geen medicijnen meer genomen .
Ik heb nog geen oproep gehad voor die allergie-test, maar de vakantie loopt hier op zijn eind en ik verwacht de komende maand toch wel wat te horen.
Die desensibilisatie die ik misschien ga doen is niet met injecties, maar met druppels... ofzo... ik ga die lui het hemd van het lijf vragen als ik aan de beurt ben .

Ben benieuwd wat je gaat doen AnnekeM, mbt die desensibilisatie...
pi_21494602
Ik heb sinds 2 jaar ineens veel minder last van mijn hooikoorts.
Ik had van alles geprobeerd maar niets hielp, ik had inmiddels besloten er dan maar mee te leren leven. Nu lijkt het ineens minder te worden
DIt jaar heb ik alleen in juni wat last gehad, ik ben er enorm blij mee.
Zo ineens als het bij mij begonnen is lijkt het nu weer te verdwijnen, heeft iemand dit meer gehoord?
"Who's General Failure and why's he reading my disk?"
pi_21495068
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:17 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn eind juli teruggekomen van vakantie en sinds die tijd heb ik nog maar 1 keer jeukogen gehad. Oftewel, voor mij was het seizoen toen nagenoeg ten einde. Wel nog vrij veel geniest de eerste paar weken, maar dat vind ik niet zo hinderlijk en ik heb dan ook geen medicijnen meer genomen .
Ik heb nog geen oproep gehad voor die allergie-test, maar de vakantie loopt hier op zijn eind en ik verwacht de komende maand toch wel wat te horen.
Die desensibilisatie die ik misschien ga doen is niet met injecties, maar met druppels... ofzo... ik ga die lui het hemd van het lijf vragen als ik aan de beurt ben .

Ben benieuwd wat je gaat doen AnnekeM, mbt die desensibilisatie...
Fijn dat je niet meer zoveel last hebt..
Ik heb ook gevraagd naar de druppel-kuur, maar die is minder effectief en daarom heeft hij liever dat ik de prikkuur neem... Prikkuur heeft 60% kans en de druppels minder.. 60% is dan toch niet zo veel, voor een kuur van 3 tot 5 jaar is de overige 40% toch 'te' veel. Daarom is mijn kno-arts ook geen voorstander en wil hij eerst kijken wat de medicijnen doen. Ik ga het hem nu nog een x vragen.
Nu bij mij de allergie uitbreidt moet ik toch maar kijken of de desensibilisatie de klachten kan verminderen. Tis alleen aan mij of ik het aankan om die intensieve prikkuur door te staan.
pi_22952252
Het hooikoortsseizoen is allang voorbij, maar ik heb eindelijk mn oproep gehad voor de allergietest.
Over 2 weken ben ik aan de beurt... ik ben benieuwd...
pi_22974238
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 12:50 schreef Nijna het volgende:
Het hooikoortsseizoen is allang voorbij, maar ik heb eindelijk mn oproep gehad voor de allergietest.
Over 2 weken ben ik aan de beurt... ik ben benieuwd...
Ik ben ook weer heel wat artsenbezoeken en medicijnen verder. Een maand geleden heb ik met mijn kno-arts uitgebreid over desensibilisatie gehad. Hij heeft beide soorten (prikkuur en druppelkuur) kort uitgelegd. Beide hebben zijn voor- en nadelen. Prikkuur is zeer intensief en is betrouwbaarder dan de druppelkuur die minder intensief is.
Als ik wil mag ik aan desensibilisatie beginnen, alleen is er op dit moment net een nieuw medicijn op de markt dat beter werkt dan het medicijn dat ik "gebruik" (Rhinocort - budesonide). Het medicijn (een neusspray) is nòg niet geregistreerd en in onderzoeksfase. Mijn kno-arts is 1 van de artsen die meedoet aan het wereldwijde onderzoek. Hij vind mij een zeer geschikte kandidaat voor het onderzoek en heeft mij gevraagd of ik mee zou willen doen. Ik heb informatie thuis gekregen dat ik rustig doorgelezen heb en daarna heb ik hem laten weten dat ik wel mee zou willen doen. Het is een 1-jarig dubbelblind onderzoek waarbij 75% van de patiënten het medicijn krijgen en 25% een placebo. Ik kan elk moment afhaken.
We hebben afgesproken dat ik eerst met dit onderzoek zal beginnen en kijken we hoe het zal gaan. Ik kan altijd na dit onderzoek nog beginnen met desensibilisatie.

Aanstaande dinsdag is de 1e onderzoeksdag. Pas bij de 2e poli-bezoek krijg ik het medicijn (of placebo) mee, ik denk over ca. 2 weken.
Ik zal vrijwel snel merken of het 't medicijn is, of een placebo. Bij het laatste zal ik dan ook best snel stoppen denk ik, omdat het dan niet een jaar uit te houden is.

Inmiddels ben ik ook onder toezicht van een longarts. Na onderzoeken bleek dat ik gelukkig geen astma heb. Wat de oorzaak van de blijvende longklachten + ophoesten van sputum wel is, wordt nog onderzocht.
Hopelijk gaan alle allergieklachten straks over als ik een goed medicijn heb tegen de neusklachten, want daar beginnen de klachten meestal.

Nijna, succes met de allergietest. Ik weet eigenlijk niet of het zinvol is om dit na het hooikoortsseizoen te doen. Laatst werd door mijn longarts ook een bloedonderzoek gedaan en kwam er geen allergie naar voren De IgE-waarde zat binnen de normale waarden. Dat was erg vreemd De arts vertelde toen, dat op het moment dat bij bloed afgenomen werd, er geen allergische stoffen in mijn bloed aanwezig waren. Het gaat dus met pieken en dalen. De ene dag heb ik er meer last van dan de andere dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnekeM op 31-10-2004 14:04:34 ]
  zondag 31 oktober 2004 @ 16:15:56 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_22977273
Ik ben onlangs positief getest op een hevige grasallergie
Ik heb nooit het idee dat ik echt heftig reageer op gras, maar volgens het lab waar mn bloed is
getest is het echt zo
Ik krijg al flixonasespray ertegen. In het voorjaar is de allergie geloof ik 't ergst he?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_22977893
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 16:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben onlangs positief getest op een hevige grasallergie
Ik heb nooit het idee dat ik echt heftig reageer op gras, maar volgens het lab waar mn bloed is
getest is het echt zo
Ik krijg al flixonasespray ertegen. In het voorjaar is de allergie geloof ik 't ergst he?
Bloedtesten kunnen soms vreemd zijn ja
In het voorjaar en zomer is het hooikoortsseizoen actief, dus ook de graspollen.

Ik hoop dat de Flixonase helpt bij jou. Kep het zelf ook een tijdje gebruikt, maar gestopt vanwege de spontane hevige bloedneuzen die ik ervan kreeg.
pi_22978285
Ik krijg zo'n huidpriktest ofzo...
Ik heb geen idee of het uitmaakt wanneer je een allergietest doet... het lijkt mij dat als je allergisch reageert op iets, dat je dat dan ook buiten het "allergieseizoen" doet...
Ik weet dat ik allergisch ben voor grassen, dat hebben ze al eens uitgezocht toen ik bij de longarts was omdat ik steeds bronchitis bleef houden.
Maar goed we zullen zien wat hieruit komt...
En hoe het dan verder gaat enzo.

Semtex, de grassen bloeien volgens mij van ongeveer mei t/m augustus...
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:10:57 #16
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_23029893
Ik heb een pollenallergie, maar als je dat combineerd met een stofallergie heb je 365 dagen per jaar een hooikoortsachtige reactie...

Lekker makkelijk ook aan mensen uitleggen... Waarom nies je zo?
Ik: hooikoorts....
Anderen: Ja maar 't is pas (vul seizoen in)?
Ik: jups...

Wat ik 't erste vind is dat gedoe met je ogen, daar wordt ik echt helemaal gek van! Ik loop soms rond met knalrode geïrriteerde ogen met een neus die voor me uitloopt...

Ik was toendertijd erg blij dat ik mizollen voorgeschreven kreeg, dat is zowat 't enige wat helpt bij mij
Ja en Beconaise, de vroegere versie waarbij de inhaler gas bevatte, dat hielp erg goed, maar ze hebben 't uit de handel genomen dus ik ben ik maar aan de Mizollen... Gelukkig helpt 't een beetje, lang niet altijd maar goed genoeg!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_23075707
Het onderzoek gaat niet meer door. Ik blijk een medicijn gebruikt te hebben die ik binnen een half jaar niet gebruikt mocht hebben. Nou ja... Wat nu? -> Desensibilisatiekuur. Recept is nu naar de apotheek zodat het besteld kan worden. Zodra ik het pakket binnen ben moet ik een reeks afspraken maken bij de kno-arts voor de instelfase (elke week een prik ). Als dit goed gaat, neemt de huisarts de onderhoudsfase over.

@Zwahiel: je bent niet de enige
pi_23078424
Ballen Anneke... maar ben benieuwd wat die desensibilisatiekuur bij je gaat doen.
Ik hoop van harte dat het helpt!
pi_23213462
Ik ben voor mn allergietest geweest en ze raden me die "immunotherapie" sterk aan. Volgende week ga ik het er eerst nog met de huisarts over hebben en dan zien we wel verder.
pi_23218602
quote:
Op woensdag 10 november 2004 11:02 schreef Nijna het volgende:
Ik ben voor mn allergietest geweest en ze raden me die "immunotherapie" sterk aan. Volgende week ga ik het er eerst nog met de huisarts over hebben en dan zien we wel verder.
Ik heb de spullen voor de immunotherapie (desensibilisatie) ook al binnen. Volgende week donderdag 18/11 heb ik de 1e prik en daarna elke woensdag -> in het ziekenhuis, bij de kno-arts.

@Nijna: Voor welke stoffen ga jij immunotherapie volgen?
pi_23219748
In die allergietest reageerde ik sterk op graspollen, ook een beetje op de kruiden (brandnetel, bijvoet enzovoort) en een klein beetje op hond... Dus ik denk iets daarmee... Maar volgende week naar de huisarts dus eerst.

Voor welke stoffen krijg jij t?
pi_23225172
quote:
Op woensdag 10 november 2004 16:06 schreef Nijna het volgende:
In die allergietest reageerde ik sterk op graspollen, ook een beetje op de kruiden (brandnetel, bijvoet enzovoort) en een klein beetje op hond... Dus ik denk iets daarmee... Maar volgende week naar de huisarts dus eerst.

Voor welke stoffen krijg jij t?
Ik word ingespoten met Alutard SQ Huisstofmijt. Bij de allergietest had ik ook kleine reacties op andere stoffen, maar dat was niks zeiden ze Dat het wel als een gek gaat jeuken
Ik wacht wel af.. Ben ook benieuwd wat jouw huisarts zegt... Suc6!
pi_23499926
AnnekeM, ik ben nu 3 dagen bezig met die immunotherapie, graspollen.
Zie ook dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen?
pi_23503247
quote:
Op maandag 22 november 2004 20:25 schreef Nijna het volgende:
AnnekeM, ik ben nu 3 dagen bezig met die immunotherapie, graspollen.
Zie ook dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen?
[toch maar even dubbele post, omdat het hier ook thuis hoort ]
Eej Nijna,
Bedankt voor de verwijzing naar dat topic.
Ik ben vorige week met de immunotherapie (desensibilisatie) prikkuur begonnen tegen huisstofmijtallergie. De prik zelf stelt echt niks voor. Die dag voelde ik me kiplekker, maar de dag erna werd ik grieperig en ben 't hele weekend grieperig gebleven :'(
Ik moet nu 15 weken lang elke week op woensdag naar de kno-arts voor een prikje. De concentratie van de stoffen wordt steeds verhoogd. Na de 15 weken ga ik voor de onderhoudskuur elke maand naar de huisarts voor een prikkie.
Mijn kno-arts wilde mij niet de druppelkuur geven, omdat hier te weinig resultaten over bekend zijn. Met de prikkuur heb ik 60% de kans om van de allergie af te komen, met de druppelkuur is die kans minder, aldus mijn kno-arts.
Ik hoop alleen wel dat ik de moed kan vinden om elke week naar de kno-arts te gaan. Gelukkig ben ik de 1e patiënt als zijn spreekuur 's middags weer begint, hoef ik in ieder geval niet lang te wachten.

Oh ja, ik snap niet helemaal waarom ik de medicijnen mag blijven gebruiken Ik gebruik Rhinocort (budesonide) en Xyzal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')