Zakdoekquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van, behalve heb ik altijd de neus dicht zitten als ik wakker word en overdag moet ik ook vaak snuiten. Is daar nog een goed middel tegen?
Claritine kan je volgens mij gewoon bij de drogist halen tegenwoordig (volgens mij zelfs onder de naam claritine, maar volgens mij is het ook hetzelfde als allerfree oid) En anders vraag je of de huisarts claritine wil voorschrijven...quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:13 schreef Steve-O het volgende:
Sinds gister ochtend word ik helemaal knettergek van die pleuris hooikoorts!
neus loopt continu leeg als ik naar buiten ga gaan me ogen tranen en heb pijn in me keelvan het niezen!
Nu heb ik vandaag voor het eerst iets op recept gehaald maar het werkt voor geen meter
Ik wil claritine
Vanochtend werd ik weer eens benauwd wakker en ik loop de hele dag slijm op te hoesten, ondanks de medicijnen. Das wel snel. Meestal gaat het heel langzaam en slopend. Ook loopt mijn neus. Zal vast wel weer wat in de bloei zijnquote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:02 schreef koala2002 het volgende:
Zo, ik meld mij ook maar even
Ik had in januari!!! al last, werd er helemaal gek van, gebruik nu xyzal had eerst aerius? maar voor mijn gevoel werkt xyzal beter,
Zijn dr meer mensen die ook een hele erge jeukneus hebben, dus niet IN de neus maar op en rond de neus zeg maar?
Ik heb er bovendien ook nog een huidallergie bijDus mijn hele huid jeukt op allerlei rare plekken maar ik las dus dat dat ook waarschijnlijk komt door de hooikoorts?????
Hebben meer mensen dat en misschien nog tips om de jeuk weg te krijgen??
Heb wel zalf gekregen en ach het werkt wel een beetje maar niet voldoende
Mij werd gezegd dat ik iig geen zuidvruchten moet eten maar appels kan het dus ook bevorderen??
damn... het is vervelend
Aerius is wat anders dan claritine. Maar als claritine voor jou werkt en die aerius niet, vraag dan aan je huisarts om een recept voor claritine of haal het bij de drogist, want het is ook gewoon verkrijgbaar zonder recept.quote:
Ik heb het al eerder gemeld: Nasacortquote:Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef Marijntje het volgende:
Het word iedere jaar erger bij mij, ik gebruik nu Telfast (voorkomt allergische reacties zowel voor huisstofmijt als voor hooikoorst -ik heb beide- ) maar moet eens gaan kijken of er niets anders voor is, ik heb een verstopte neus van hier tot tokio 's ochtends door mijn bed (met allergeenhoezen), en 's woensdags ben ik al haast knock-out van het enkel naar school gaan (scholen zijn niet echt stofvrij heb ik dus gemerkt). Hooikoorts is dus niet mijn favoriet.
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef Marijntje het volgende:
Het word iedere jaar erger bij mij, ik gebruik nu Telfast (voorkomt allergische reacties zowel voor huisstofmijt als voor hooikoorst -ik heb beide - ) maar moet eens gaan kijken of er niets anders voor is, ik heb een verstopte neus van hier tot tokio 's ochtends door mijn bed (met allergeenhoezen), en 's woensdags ben ik al haast knock-out van het enkel naar school gaan (scholen zijn niet echt stofvrij heb ik dus gemerkt). Hooikoorts is dus niet mijn favoriet.
Ik heb het al eerder gemeld: Rhinocortquote:
Bij mij ook, vandaag zeer slechte dag gehad (eerste van het seizoen), was kapot na het fietsen door het bos (lees stuifmeelwolken)quote:Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Vandaag (zondag) was een slechte dag en gisteren was ook niet al te prettig.
Ik gebruik nu ook z'n 1,5 jaar Oralgen en heb ook wel het idee dat het werkt ,heb nog helemaal geen jeukende ogen gehad.Wel heel af en toe even moeten niesen en een maal echt doodmoequote:Op maandag 23 mei 2005 08:43 schreef Nijna het volgende:
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe best meevalt. Ik loop wel te niezen, mn ogen jeuken af en toe wat, maar ik heb nog steeds mijn lenzen in! En dat kon vorig jaar om deze tijd echt niet meer. Ook heb ik nog bijna geen xyzal geslikt, alleen op vakantie een paar dagen.
Maar volgens de pollenkalender zit de piek in juni, dus ik ga nog niet staan juichen... Ik wacht af, maar ik heb het idee dat de oralgen echt wel wat effect heeft al...
Conclusie, als er maar cort achteraan staat is het goed, haha, ik ben er iig nog steeds laaiend enthousiast over, nergens last van, simpel paar snuifjes per dag en thats it.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:41 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het al eerder gemeld: Rhinocort
Ja het werktquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:54 schreef Scarecrow het volgende:
kent iemand dit apparaatje? (de bionase)
je moet de "stekker" in je neus doen...en dan heb je na een tijdje nergens meer last van!
klinkt mij te mooi om waar te zijn maar goed....
hij kost rond de 60/80 euro, dus ik wacht eerst de eventuele ervaringen af...
[afbeelding]
Geen idee... lijkt me niet heel logisch, tenzij je met je mond in het gras hebt gelegen ofzo... Maar goed ik ben geen dokter, dus of je nou veel waarde aan mijn antwoord moet hechten...quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Pffffff best veel last nu. Elke ochtend als ik naar werk fiets irriteert me neus en heb ik brandende ogen.
Kan hooikoorts trouwens ook uitslag rond je mondhoeken veroorzaken?
Weer wat geleerdquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:17 schreef clauwheee het volgende:
Kan wel hoor, je kan op verschillende plekken uitslag krijgen, en mijn zus had het vroeger ook altijd rond de mond.
Volgens mij is dat ook een neusspray? Ik heb dus die Nasacort, is denk ik ongeveer hetzelfde, zo te zien zijn er weinig mensen overtuigd want echt reacties van mensen die het willen proberen zie ik niet. Terwijl het voor mij DE oplossing na jaren ellende was. Maar ja, iedereen moet tzelf weten natuurlijk...quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb momenteel helemaal geen last, dankzij Flixonase. Maar dat hebben jullie ws al geprobeerd?
Ik heb mijn kno-arts nog gevraagd of Nasacort niet een beter middel is dan Rhinocort. Hij zei van niet. In zijn praktijk ziet hij dat mensen beter reageren op Rhinocort (budesonide) dan op Nasacort.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:32 schreef Samson het volgende:
Volgens mij is dat ook een neusspray? Ik heb dus die Nasacort, is denk ik ongeveer hetzelfde, zo te zien zijn er weinig mensen overtuigd want echt reacties van mensen die het willen proberen zie ik niet. Terwijl het voor mij DE oplossing na jaren ellende was. Maar ja, iedereen moet tzelf weten natuurlijk...
Hoe lang heb je dat gebruikt dan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:48 schreef Jelco het volgende:
Oralgen heb ik ook al gehad, ik hield 't niet meer vol! Het werd nog erger..
Een aantal maanden! 3 maand ofzoo.. Het werd me te erg!quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dat gebruikt dan?
Ik ben in november gestart, tijdje langzamer opgebouwd omdat het zo opzwol onder mn tong, maar nu gaat t goed, weinig last meer van en ik ben van plan het lekker nog 3-5 jaar vol te houden en hopelijk dan aanzienlijk minder klachten te hebben.
Geen idee of dat uitmaakt dat je nu ouder bent en dus meer kan hebben... maar misschien kan je jezelf wel meer motiveren om door te gaan nu.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:46 schreef Jelco het volgende:
[..]
Een aantal maanden! 3 maand ofzoo.. Het werd me te erg!
Misschien moet ik er weer mee beginnen want ik was toen 11 jaar ofzo! Nu kan ik vast meer hebben!
Dat klopt niet hoor:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:33 schreef Geqxon het volgende:
Maar vergeet niet dat Xyzal een kuur en, en geen tijdelijke remmer! Je zult het elke dag moeten gebruiken voor een gewenst resultaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |