abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26942928
He getsie troel, brrr. Een soort adembenemende fietstocht dus .

Vorige week waren we op vakantie in Frankrijk, toen heb ik best last gehad van hooikoorts, ondanks de xyzal. Maar het was toen ook erg mooi weer waar we zaten.
Maar sinds de vakantie doe ik het alweer zonder de xyzal en tot nu toe gaat dat prima (nou hebben we ook niet al te mooi weer gehad, maar toch ) *afklop*
Fake it till you make it...
pi_26952163
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van, behalve heb ik altijd de neus dicht zitten als ik wakker word en overdag moet ik ook vaak snuiten. Is daar nog een goed middel tegen?
Zakdoek
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:02:23 #153
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_27002074
Zo, ik meld mij ook maar even
Ik had in januari!!! al last, werd er helemaal gek van, gebruik nu xyzal had eerst aerius? maar voor mijn gevoel werkt xyzal beter,
Zijn dr meer mensen die ook een hele erge jeukneus hebben, dus niet IN de neus maar op en rond de neus zeg maar?
Ik heb er bovendien ook nog een huidallergie bij Dus mijn hele huid jeukt op allerlei rare plekken maar ik las dus dat dat ook waarschijnlijk komt door de hooikoorts?????
Hebben meer mensen dat en misschien nog tips om de jeuk weg te krijgen??
Heb wel zalf gekregen en ach het werkt wel een beetje maar niet voldoende
Mij werd gezegd dat ik iig geen zuidvruchten moet eten maar appels kan het dus ook bevorderen??

damn... het is vervelend
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_27007019
Ooh ja ik heb er momenteel veel last van! Ik kwam vanmiddag huilend op m'n werk, door de traanogen haha heel vervelend! Ik gebruik ook xyzal, dat werkt gelukkig wel redelijk
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:13:50 #155
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27103726
Sinds gister ochtend word ik helemaal knettergek van die pleuris hooikoorts !
neus loopt continu leeg als ik naar buiten ga gaan me ogen tranen en heb pijn in me keelvan het niezen !

Nu heb ik vandaag voor het eerst iets op recept gehaald maar het werkt voor geen meter
Ik wil claritine
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27113403
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:13 schreef Steve-O het volgende:
Sinds gister ochtend word ik helemaal knettergek van die pleuris hooikoorts !
neus loopt continu leeg als ik naar buiten ga gaan me ogen tranen en heb pijn in me keelvan het niezen !

Nu heb ik vandaag voor het eerst iets op recept gehaald maar het werkt voor geen meter
Ik wil claritine
Claritine kan je volgens mij gewoon bij de drogist halen tegenwoordig (volgens mij zelfs onder de naam claritine, maar volgens mij is het ook hetzelfde als allerfree oid) En anders vraag je of de huisarts claritine wil voorschrijven...

Wat betreft de hooikoorts kom ik er tot nu toe nog best goed vanaf. We zijn al halverwege mei en ik heb mijn lenzen nog gewoon in . Af en toe wat lichte jeuk, maar tot nu toe is het best te doen (zonder xyzal). Ben benieuwd of dat zo blijft als het straks mooier weer wordt... We zullen zien
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:51:57 #157
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27113660
Hier op het doosjes staat aerius
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27123249
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 13:02 schreef koala2002 het volgende:
Zo, ik meld mij ook maar even
Ik had in januari!!! al last, werd er helemaal gek van, gebruik nu xyzal had eerst aerius? maar voor mijn gevoel werkt xyzal beter,
Zijn dr meer mensen die ook een hele erge jeukneus hebben, dus niet IN de neus maar op en rond de neus zeg maar?
Ik heb er bovendien ook nog een huidallergie bij Dus mijn hele huid jeukt op allerlei rare plekken maar ik las dus dat dat ook waarschijnlijk komt door de hooikoorts?????
Hebben meer mensen dat en misschien nog tips om de jeuk weg te krijgen??
Heb wel zalf gekregen en ach het werkt wel een beetje maar niet voldoende
Mij werd gezegd dat ik iig geen zuidvruchten moet eten maar appels kan het dus ook bevorderen??

damn... het is vervelend
Vanochtend werd ik weer eens benauwd wakker en ik loop de hele dag slijm op te hoesten, ondanks de medicijnen. Das wel snel. Meestal gaat het heel langzaam en slopend. Ook loopt mijn neus. Zal vast wel weer wat in de bloei zijn
Wat de Aerius en Xyzal betreft, ik heb ook een aantal maanden Aerius gehad en dan hielp voor geen meter. Nu gebruik ik Xyzal chronisch omdat ik naast hooikoots ook veel last heb van huismijten. Dat werkt een stuk beter in combinatie met nog een aantal astma-medicatie.

Eczeem heb ik soms ook last van, maar dat gaat de laatste tijd erg goed. En inderdaad op hele vreemde plekken, vooral op mijn onderarm
Bij beginnende eczeem gebruik ik triamcinolon creme en bij ernstige eczeem (vorige zomer) mag ik tijdelijk dermovate creme gebruiken.
Beide werken bij mij erg goed, vooral Dermovate. Helaas alleen op recept verkrijgbaar.
Misschien dat dit iets is?
Wat voor creme heb je trouwens gekregen van de huisarts? Als dit niet helpt zou ik zeker weer terug gaan, want er zijn zoveel verschillende middelen. Het ene middel helpt bij de ene beter dan bij de ander, net als al die soorten pijnstillers en uiteraard hooikoorts medicatie.
pi_27123667
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:51 schreef Steve-O het volgende:
Hier op het doosjes staat aerius
Aerius is wat anders dan claritine. Maar als claritine voor jou werkt en die aerius niet, vraag dan aan je huisarts om een recept voor claritine of haal het bij de drogist, want het is ook gewoon verkrijgbaar zonder recept.

Gekopieerd van deze site: De werkzame stof in dit geneesmiddel is loratadine, een anti-histaminicum (tegen allergie, o.a. hooikoorts en galbulten). Het is (ook zonder recept) verkrijgbaar onder de merknamen Allerfre® (tabletten) en Claritine® (tabletten en siroop).
pi_27149845
Ik Gebruik Xyzal en flixonase voor het 2e jaar en heb erg weinig last.Ben alleen af en toe (meer af dan toe) erg moe en heb dan ook hoofdpijn.Heb er dit jaar nog maar 2 keer last van gehad
pi_27165558
Hej, Ik ben Jelco en ik ben 13 jaar.. Morgen word ik 14 maar dat doet er niet toe!
Ik heb al een paar jaar last van hooikoorts..ik gok iets van 4 jaar ofzo! Ik ben 't heel erg zat.. ik heb een allergietest gedaan waaruit bleek dus dat ik hooikoorts had. Ik heb verschillende medicijnen gehad: Aerius, Xyzal en nu heb ik iets van Telfast ofzo! Ze helpen alle 3 wel iets! Maar ik heb soms nog gewoon last.. De ogen vind ik erg vervelen als ze jeuken of tranen! Neus is irritant maar raak je aan gewend! Ik wil er voorgoed van af.. Ik heb dingen als neussprays enz. gebruikt..maar heb niet 't idee dat dit goed helpt! Ik weet verder niet meer wat ik erover kan zeggen!
Groeten
Jelco
pi_27165576
Het word nu bij mij trouwens nog ieder jaar erger!
pi_27165718
Vorig jaar heb ik redelijk vaak last gehad van hooikoorts. NIet heel erg heftig, maar wel vervelend: veel niezen, tranende ogen en jeukend gehemelte.
Ik heb toen Telfast genomen en dat werkte goed voor mij
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_27165744
Ik heb dit jaar trouwens nog geen last gehad!
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:23:30 #165
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27167118
Meldt

Gaat eerst het topic eens goed doorlezen, maar zit met dichte (loop)neus en halfopen mond achter de PC. Gelukkig is het niezen even over. Toch maar een keer naar de dokter.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_27253326
Het word iedere jaar erger bij mij, ik gebruik nu Telfast (voorkomt allergische reacties zowel voor huisstofmijt als voor hooikoorst -ik heb beide - ) maar moet eens gaan kijken of er niets anders voor is, ik heb een verstopte neus van hier tot tokio 's ochtends door mijn bed (met allergeenhoezen), en 's woensdags ben ik al haast knock-out van het enkel naar school gaan (scholen zijn niet echt stofvrij heb ik dus gemerkt). Hooikoorts is dus niet mijn favoriet.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:13:30 #167
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_27253430
*Meldt*

Vandaag (zondag) was een slechte dag en gisteren was ook niet al te prettig.
Smell the flowers while you can....
pi_27253473
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef Marijntje het volgende:
Het word iedere jaar erger bij mij, ik gebruik nu Telfast (voorkomt allergische reacties zowel voor huisstofmijt als voor hooikoorst -ik heb beide - ) maar moet eens gaan kijken of er niets anders voor is, ik heb een verstopte neus van hier tot tokio 's ochtends door mijn bed (met allergeenhoezen), en 's woensdags ben ik al haast knock-out van het enkel naar school gaan (scholen zijn niet echt stofvrij heb ik dus gemerkt). Hooikoorts is dus niet mijn favoriet.
Ik heb het al eerder gemeld: Nasacort
pi_27254383
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef Marijntje het volgende:
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:15 schreef Samson het volgende:
Ik heb het al eerder gemeld: Nasacort
Ik heb het al eerder gemeld: Rhinocort
pi_27259142
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Vandaag (zondag) was een slechte dag en gisteren was ook niet al te prettig.
Bij mij ook, vandaag zeer slechte dag gehad (eerste van het seizoen), was kapot na het fietsen door het bos (lees stuifmeelwolken)
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_27264779
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe best meevalt. Ik loop wel te niezen, mn ogen jeuken af en toe wat, maar ik heb nog steeds mijn lenzen in! En dat kon vorig jaar om deze tijd echt niet meer. Ook heb ik nog bijna geen xyzal geslikt, alleen op vakantie een paar dagen.
Maar volgens de pollenkalender zit de piek in juni, dus ik ga nog niet staan juichen... Ik wacht af, maar ik heb het idee dat de oralgen echt wel wat effect heeft al...
  maandag 23 mei 2005 @ 09:20:49 #172
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_27265396
* Whiskers meldt zich

Ik gebruik Loratine (Claritine in de winkel) op doktersrecept (moekwel deel zelf betalen, maar is goedkoper dan Claritine bij de Etos)

Via deze site krijg ik elke dag dat er er een negatief hooikoortsbericht is, 's ochtends een gratis waarschuwings-sms-je.
is er al een nies-smiley trouwens?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_27266630
Ik heb me via deze site aangemeld voorde hooikoortsverwachting per e-mail. Krijg elke avond een mailtje met de hooikoortsverwachting voor de volgende dag.

Ik heb nog geen nies-smiley gezien, hihi.
pi_27269736
Ik heb 180mg Telfast, een behoorlijk paardenmiddel geloof ik, maar werkt echt perfect!
Heb dit jaar amper last van hooikoorts als ik die zooi slik (op heel af en toe een nies en een snotterneus na dan) en dat terwijl ik normaal erg heftig last van hooikoorts heb.

Het is wel alleen op Doktersrecept te krijgen .
pi_27271482
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:43 schreef Nijna het volgende:
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe best meevalt. Ik loop wel te niezen, mn ogen jeuken af en toe wat, maar ik heb nog steeds mijn lenzen in! En dat kon vorig jaar om deze tijd echt niet meer. Ook heb ik nog bijna geen xyzal geslikt, alleen op vakantie een paar dagen.
Maar volgens de pollenkalender zit de piek in juni, dus ik ga nog niet staan juichen... Ik wacht af, maar ik heb het idee dat de oralgen echt wel wat effect heeft al...
Ik gebruik nu ook z'n 1,5 jaar Oralgen en heb ook wel het idee dat het werkt ,heb nog helemaal geen jeukende ogen gehad.Wel heel af en toe even moeten niesen en een maal echt doodmoe
geweest
  maandag 23 mei 2005 @ 15:19:41 #176
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_27276767
Ik heb er ook last van, alleen niet van alles alleen niezen geirriteerde ogen en snotneus maar heb er ook iets voor had mijn moeder gekocht en het werkt redelijk goed. Alleen het is wel heel irritant hooikoorst wordt je smorgens wakker dan zitten je oog potdicht maarja, als je eenmaal uurtje of 2 wakker bent dan is bij mij alles wel zon beetje weggetrokken.
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
pi_27284115
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:41 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het al eerder gemeld: Rhinocort
Conclusie, als er maar cort achteraan staat is het goed, haha, ik ben er iig nog steeds laaiend enthousiast over, nergens last van, simpel paar snuifjes per dag en thats it.
pi_27351798
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:54 schreef Scarecrow het volgende:
kent iemand dit apparaatje? (de bionase)
je moet de "stekker" in je neus doen...en dan heb je na een tijdje nergens meer last van!
klinkt mij te mooi om waar te zijn maar goed....
hij kost rond de 60/80 euro, dus ik wacht eerst de eventuele ervaringen af...

[afbeelding]
Ja het werkt
Ik had 2 jaar geleden extreem veel last van me hooikoorts
Toen ben ik bionase gaan halen en natuurlijk meteen gebtuiky
Vorig jaar alleen in het begin van de zomer last gehad
En dit jaar vorige week een beetje last gehad
pi_27360142
Ik heb dit jaar -tot nu toe- helemaal nergens last van!

Voorjaar/zomer 2005 wordt mede mogelijk gemaakt door Aerius & Budesonide neusspray
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_27363519
Ik ben 14 jaar en ik heb op deze pagina (een aantal berichten terug) al eerder een bericht geplaatst. Ik gebruik dus nu Telfast. Ik las ook in een aantal berichten terug dat iemand 180 mg telfast had. Ik gebruik zelf 120 en ik heb nog redelijk vaak last. Wat moet ik doen!?? ook 180 vragen??
Ik heb nu al 3 doosjes voor 't hele zomerseizoen..
Greetz
pi_27364161
Het word bij mij ook steeds erger...
pi_27364517
Misschien ook eens kijken in het volgende topic: Kent iemand de methode van Oralgen?
Ik ben nu ruim een half jaar bezig met Oralgen en ik heb het idee dat het nu al een beetje helpt. Goed ik loop nog steeds te niezen en ik heb ook wel jeukogen, maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb tot nu toe nog nauwelijks xyzal gebruikt en ik heb mijn lenzen nog in!
  donderdag 26 mei 2005 @ 09:17:21 #183
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_27364800
Pffffff best veel last nu. Elke ochtend als ik naar werk fiets irriteert me neus en heb ik brandende ogen.

Kan hooikoorts trouwens ook uitslag rond je mondhoeken veroorzaken?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:11:19 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27366188
Ik heb momenteel helemaal geen last, dankzij Flixonase. Maar dat hebben jullie ws al geprobeerd?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_27366334
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 09:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Pffffff best veel last nu. Elke ochtend als ik naar werk fiets irriteert me neus en heb ik brandende ogen.

Kan hooikoorts trouwens ook uitslag rond je mondhoeken veroorzaken?
Geen idee... lijkt me niet heel logisch, tenzij je met je mond in het gras hebt gelegen ofzo... Maar goed ik ben geen dokter, dus of je nou veel waarde aan mijn antwoord moet hechten...
pi_27366372
Kan wel hoor, je kan op verschillende plekken uitslag krijgen, en mijn zus had het vroeger ook altijd rond de mond.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_27366423
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:17 schreef clauwheee het volgende:
Kan wel hoor, je kan op verschillende plekken uitslag krijgen, en mijn zus had het vroeger ook altijd rond de mond.
Weer wat geleerd .
Ik krijg wel uitslag als ik met blote benen door het bloeiende gras ga lopen.
pi_27381298
Oralgen heb ik ook al gehad, ik hield 't niet meer vol! Het werd nog erger..
pi_27382310
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb momenteel helemaal geen last, dankzij Flixonase. Maar dat hebben jullie ws al geprobeerd?
Volgens mij is dat ook een neusspray? Ik heb dus die Nasacort, is denk ik ongeveer hetzelfde, zo te zien zijn er weinig mensen overtuigd want echt reacties van mensen die het willen proberen zie ik niet. Terwijl het voor mij DE oplossing na jaren ellende was. Maar ja, iedereen moet tzelf weten natuurlijk...
pi_27383151
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:32 schreef Samson het volgende:
Volgens mij is dat ook een neusspray? Ik heb dus die Nasacort, is denk ik ongeveer hetzelfde, zo te zien zijn er weinig mensen overtuigd want echt reacties van mensen die het willen proberen zie ik niet. Terwijl het voor mij DE oplossing na jaren ellende was. Maar ja, iedereen moet tzelf weten natuurlijk...
Ik heb mijn kno-arts nog gevraagd of Nasacort niet een beter middel is dan Rhinocort. Hij zei van niet. In zijn praktijk ziet hij dat mensen beter reageren op Rhinocort (budesonide) dan op Nasacort.
Maar dat zal per arts en patiënt verschillen.
pi_27384580
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:48 schreef Jelco het volgende:
Oralgen heb ik ook al gehad, ik hield 't niet meer vol! Het werd nog erger..
Hoe lang heb je dat gebruikt dan?
Ik ben in november gestart, tijdje langzamer opgebouwd omdat het zo opzwol onder mn tong, maar nu gaat t goed, weinig last meer van en ik ben van plan het lekker nog 3-5 jaar vol te houden en hopelijk dan aanzienlijk minder klachten te hebben .
pi_27385223
God dat was lekker, tijdens het examen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_27409406
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hoe lang heb je dat gebruikt dan?
Ik ben in november gestart, tijdje langzamer opgebouwd omdat het zo opzwol onder mn tong, maar nu gaat t goed, weinig last meer van en ik ben van plan het lekker nog 3-5 jaar vol te houden en hopelijk dan aanzienlijk minder klachten te hebben .
Een aantal maanden! 3 maand ofzoo.. Het werd me te erg!
Misschien moet ik er weer mee beginnen want ik was toen 11 jaar ofzo! Nu kan ik vast meer hebben!
pi_27427850
*Meldt!
pi_27428372
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:46 schreef Jelco het volgende:

[..]

Een aantal maanden! 3 maand ofzoo.. Het werd me te erg!
Misschien moet ik er weer mee beginnen want ik was toen 11 jaar ofzo! Nu kan ik vast meer hebben!
Geen idee of dat uitmaakt dat je nu ouder bent en dus meer kan hebben... maar misschien kan je jezelf wel meer motiveren om door te gaan nu.
Ik hoor op zich wel goede verhalen over dat oralgen vandaar dat ik erover begon.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:52:00 #196
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_27429516
Ik moet zeggen dat ik er dit jaar echt een stuk minder last van heb, heel apart. Maar wel beter natuurlijk!
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:08:36 #197
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_27429773
fijn, ik begin sinds deze week ook weer last te krijgen...
van de dokter nu xyzal gekregen (ik heb al echt ELKE soort pillen gehad), maar helemaal helpen doet het nooit.

ik vraag me af of iemand ervaring heeft met alternatieve geneesweizen? hoorde ooit dat accpunctuur wel eens kan helpen?
pi_27430258
Woei, herkenning Ik gebruik btw Xyzal

Maar vergeet niet dat Xyzal een kuur en, en geen tijdelijke remmer! Je zult het elke dag moeten gebruiken voor een gewenst resultaat.

Ik ben allergisch voor graspollen btw.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:40:59 #199
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_27430411
Oh niet bij nagedacht, ik neem alleen Xyzal als ik echt last heb.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_27430825
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:33 schreef Geqxon het volgende:
Maar vergeet niet dat Xyzal een kuur en, en geen tijdelijke remmer! Je zult het elke dag moeten gebruiken voor een gewenst resultaat.
Dat klopt niet hoor:

De werking begint na ongeveer twintig minuten. Dit effect houdt ongeveer een dag aan.
# Heeft u altijd last van allergie, neem het dan iedere dag in.
# Heeft u af en toe last, neem het dan alleen in als u een allergische reactie heeft, of een uur voor u een allergische reactie verwacht te krijgen. Bijvoorbeeld bij een bezoek aan iemand met een huisdier waar u allergisch voor bent.

Bron: apotheek.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')