abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26818619
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:06 schreef Roi het volgende:
Ach na een tijdje geeft dat niezen ook wel een lekker gevoel
Behalve als die kriebel in je neus zit en de nies niet wil komen en je er onwijs lijp bij gaat lopen kijken en iedereen je uit gaat lachen . Niezen zelf is heerlijk , geeft even opluchting ...
Fake it till you make it...
pi_26824307
quote:
Op zondag 8 mei 2005 09:46 schreef Nijna het volgende:

[..]

Behalve als die kriebel in je neus zit en de nies niet wil komen en je er onwijs lijp bij gaat lopen kijken en iedereen je uit gaat lachen . Niezen zelf is heerlijk , geeft even opluchting ...
Ja das waar, en na een tijdje wordt het ook wel irritant maar toch
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:46:40 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26824456
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:06 schreef Roi het volgende:
Ach na een tijdje geeft dat niezen ook wel een lekker gevoel
Ik vind niezen heerlijk, vooral een aantal keer achter elkaar Dan voel ik me ineens een stuk rustiger, meer relaxed.. Wel vervelend is als de nies maar niet komt ja

De hooikoorts pakt elk jaar alleen mn neus, maar dit jaar ook een beetje mn ogen Evil!
  zondag 8 mei 2005 @ 20:10:27 #129
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_26832845
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:46 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik vind niezen heerlijk, vooral een aantal keer achter elkaar Dan voel ik me ineens een stuk rustiger, meer relaxed.. Wel vervelend is als de nies maar niet komt ja
1 keer niezen is idd wel lekker, maar als ik geen medicijnen slik loopt het soms echt de spuigaten uit. Dan nies ik heel mijn strot en neus schraal.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 8 mei 2005 @ 20:19:27 #130
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26833184
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

1 keer niezen is idd wel lekker, maar als ik geen medicijnen slik loopt het soms echt de spuigaten uit. Dan nies ik heel mijn strot en neus schraal.
Heel rot is dat..als ik in de kas ga werken dan kan ik net zo goed gewoon gewoon tissues in m'n neus proppen, zo erg loopt het eruit (ja hallo, 4 uur lang tussen de planten zitten! )

Maar! Dit jaar zonder medicijnen! Is wel effe lekker eigenlijk.
  maandag 9 mei 2005 @ 13:35:07 #131
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26851018
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:05 schreef goddess-in-heaven het volgende:

mn medicijnen zijn op. heb vandaag herhlingsrecept gevraagd en medicijnen liggen pas morgen klaar. lekker. 3 dagen zonder medicijnen
Plak op de laatste strip van je tabletten een briefje: "herhalingsrecept aanvragen!"
En je kan voor zo lang zonder recept een doosje met 7 stuks cetirizine kopen a ¤2,50.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  maandag 9 mei 2005 @ 13:55:44 #132
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_26851614
Ik heb het ook al best lang. Waarvan weet ik helaas niet precies, maar ik vermoed dat het van de pluisjes van wilgen komt.
Brandende ogen, gek van de jeuk aan mijn neus en niezen. Dat laatste vooral 's nachts
Brandende ogen is vooral lastig omdat ik lenzen draag.
Ik heb een tijdje Pollinosan van Vogel gebruikt, en was daar redelijk tevreden over.
Op het moment gebruik ik niks, maar het is nu ook (nog) niet zo erg als anders
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 9 mei 2005 @ 20:05:59 #133
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_26862731
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:55 schreef Muck het volgende:
Ik heb het ook al best lang. Waarvan weet ik helaas niet precies, maar ik vermoed dat het van de pluisjes van wilgen komt.
Brandende ogen, gek van de jeuk aan mijn neus en niezen. Dat laatste vooral 's nachts
Brandende ogen is vooral lastig omdat ik lenzen draag.
Ik heb een tijdje Pollinosan van Vogel gebruikt, en was daar redelijk tevreden over.
Op het moment gebruik ik niks, maar het is nu ook (nog) niet zo erg als anders
Bij mij helpt je gezicht wassen als je thuis komt van werk (of school) en savonds voor het slapen douchen meestal wel om brandere ogen en jeuk etc wat terug te dringen.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:11:58 #134
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_26898913
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:05 schreef PS het volgende:

[..]

Bij mij helpt je gezicht wassen als je thuis komt van werk (of school) en savonds voor het slapen douchen meestal wel om brandere ogen en jeuk etc wat terug te dringen.
straks eens proberen dan....
Dank je
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:31:06 #135
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_26899547
Wat nog veel beter werkt: gewoon een anti-histaminicum slikken. Ik gebruik die met vrij groot succes tegen mijn hooikoorts.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26909458
gister bij de huisarts geweest. "helaas, kan niks voor je doen" "het is een allergie en daar moet je mee leren leven" "wel heb ik wat standaard pilletjes voor je, en als dat niet werkt heb je pech".

Ik dacht na 10 jaar met klachten rond te lopen eens naar de huisarts te gaan met een kleine hoop op verlossing. helaas. Niets aan te doen.
pi_26909709
Lekker als je zo met een kluitje in het riet wordt gestuurd mcsluis .
Als die standaard pilletjes niet werken... misschien kan je dan eens vragen hoe je huisarts denkt over desensibilisatie.
Sinds november ben ik met oralgen gestart (duur: 3-5 jaar). Zie ook dit topic:Kent iemand de methode van Oralgen?.
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:41:37 #138
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26911850
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:01 schreef mcsluis het volgende:
In de telegraaf stond een medicijn tegen hooikoorts, Genaamd Singulair. Schijnt te werken tegen hooikoorts en astma. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik heb een mailing gehad van de fabrikant. De indicatie is uitgebreid tot "astma met seizoensgebonden allergische rhinitis". Het is dus voor mensen met asthma en hooikoorts en niet voor alleen hooikoorts.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_26912467
Ik heb tot dusver, op een paar dagen na, eigenlijk opvallend weinig last gehad van m'n ogen. Ik ben wel heel erg moe en vaak wat neusverkouden. Zal nog wel komen als het weer écht beter gaat worden.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_26914137
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:54 schreef Scarecrow het volgende:
kent iemand dit apparaatje? (de bionase)
je moet de "stekker" in je neus doen...en dan heb je na een tijdje nergens meer last van!
klinkt mij te mooi om waar te zijn maar goed....
hij kost rond de 60/80 euro, dus ik wacht eerst de eventuele ervaringen af...

[afbeelding]
Ja, dat werkt heel goed. Zolang je die stekker met die rode lampjes in je neus hebt, durf je niet buiten te komen en heb je dus minder last van hooikoorts.

Serieus, de werking van rood licht therapie is niet aangetoond, maar er zijn ook genoeg mensen die geloven in de werking van klassiek homeopathische middelen, waarvan de werking ook niet bewezen is.
pi_26914571
Ik hoor veel mensen over hooikoorts als boven de 10 zijn. Maar mijn vraag is of er hooikoorts kan voorkomen onder de 1 jaar. Mijn zoon is nl de afgelopen week bij mijn vriendin geweest in den haag, dus strand lucht en weinig weiland. Eenmaal thuis gekomen was het binnen 5 minuten raak. Rooie ogen, niezen en een heleboel zooi uit zijn neus. Gelijk weer vlekjes over zijn lichaam. Dus nu hebben we een vermoeden dat het hooikoorts kan zijn. Maar kan dat wl bij zulke jonge kinderen?
pi_26916356
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:09 schreef Anitra het volgende:
Ik hoor veel mensen over hooikoorts als boven de 10 zijn. Maar mijn vraag is of er hooikoorts kan voorkomen onder de 1 jaar. Mijn zoon is nl de afgelopen week bij mijn vriendin geweest in den haag, dus strand lucht en weinig weiland. Eenmaal thuis gekomen was het binnen 5 minuten raak. Rooie ogen, niezen en een heleboel zooi uit zijn neus. Gelijk weer vlekjes over zijn lichaam. Dus nu hebben we een vermoeden dat het hooikoorts kan zijn. Maar kan dat wl bij zulke jonge kinderen?
Ja, mijn nichtje van 6 maanden heeft het ook.
pi_26924706
Ha Luitjes ik ben nieuw hier
Heb Helaas ook nogal heftig last van hooikoorts (graspollen).Ben sinds 1,5 jaar met een desensibilisatiekuur bezig (Oralgen). Wie heeft hier ook ervaring mee ?Daarnaast gebruik ik Flixonase en Xyzal ook buiten het hooikoorts seizoen. Heb vandaag voor het eerst dit jaar erg last
Hoofdpijn die niet weggaat , branderige ogen af en toe jeukende ogen en erg moe
pi_26925173
Hoera, het is voor mij ook al weer zeker een maand bezig. Ik ben alleen steeds te lui om de dokter te bellen voor mijn Xyzal, dus ik loop de ehle tijd met een vreselijke jeukneus/niesbuien/jeukogen rond. Ik heb het overigens niet echt voor pollen, maar voor bomen
pi_26925235
Hm, vandaag had ik ondanks mijn medicijnen toch nog eventjes last van branderige ogen... Dat belooft nog wat...
pi_26925519
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:26 schreef Wallie23 het volgende:
Ha Luitjes ik ben nieuw hier
Heb Helaas ook nogal heftig last van hooikoorts (graspollen).Ben sinds 1,5 jaar met een desensibilisatiekuur bezig (Oralgen). Wie heeft hier ook ervaring mee ?Daarnaast gebruik ik Flixonase en Xyzal ook buiten het hooikoorts seizoen. Heb vandaag voor het eerst dit jaar erg last
Hoofdpijn die niet weggaat , branderige ogen af en toe jeukende ogen en erg moe
Voor mede-oralgen-gebruikers zie dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen?
pi_26928632
Net nog bij de huisarts geweest met mijn zoontje want het ging even niet goed.
Volgens de huisarts (nog) geen hooikoorts. Zeker weten durft hij het ook niet.
Dus word het volgende week afwachten, dan moeten we naar de kinderarts voor allergie testen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:53:13 #148
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_26929544
Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van, behalve heb ik altijd de neus dicht zitten als ik wakker word en overdag moet ik ook vaak snuiten. Is daar nog een goed middel tegen?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_26941494
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van, behalve heb ik altijd de neus dicht zitten als ik wakker word en overdag moet ik ook vaak snuiten. Is daar nog een goed middel tegen?
Ja, Rhinocort!! (budesonide)
Dit gebruik ik nu ook alweer een jaar en ik moet zeggen dat het mij erg goed helpt. Belangrijk is dat je dit opsnuift (het is een poederinhalator -> Turbohaler) als je neus gesnoten is, anders komt het niet op 't slijmvlies. Budesonide gaat de verdikking en extra slijmaanmaak van het slijmvlies tegen.
Sinds ik Rhinocort gebruik sta ik verstelt hoeveel lucht ik door mijn neus krijg!
Nadeel van de turbohaler vind ik dat je helemaal niks van het medicijn merkt. Zo weet je ook niet of je het goed geïnhaleert hebt. Soms heb ik nog last van een loopneus en dat is dan een teken dat het medicijn niet goed op het slijmvlies terecht is gekomen. Ook vergeet ik het wel eens en dat merk ik meteen

Rhinocort Turbohaler is alleen op recept verkrijgbaar.
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:20:58 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_26942534
Ik heb dit jaar voor het eerst die Aerius (ofzo?), maar merk wel dat sommige dingen er nog doorheen kunnen.

Ik heb pas met mijn vriend een dagje gefietst en we kwamen in de eerste straat al een bremstruik tegen, dit werden er steeds meer. Op een gegeven moment kreeg ik gewoon geen adem meer enzo. Dit heb ik dus nog nooit gehad en ik was ook redelijk in paniek toen. Dat bremstruiken niet mijn grootste vrienden waren wist ik, maar dat het zo erg was wist ik niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')