quote:In de film wordt een koppel op vakantie getroffen door een tragedie, waarna vier verschillende verhalen worden verteld die plaatsvinden in Marokko, Tunesië, Mexico en Japan.
Een ijzersterke opmerking.quote:Op zondag 13 maart 2005 17:42 schreef Sokolsky het volgende:
Vond jij 21 Grams een mindere film omdat je Amores Perros al had gezien?
quote:De Mexicaan Alejandro González Iñárritu werd gelauwerd als de beste regisseur voor zijn film Babel.
Hoezo alwéér? En zo veel leken AP en 21G nou ook weer niet op elkaar, behalve dat ze allebei retegoed waren, IMHO.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:26 schreef Ang3l het volgende:
Helemaal mee eens. Zowel Amores Perros als 21 Grams hebben hetzelfde trucje. Beide mooie films, maar de derde film heeft dat truucje nu wéér.....Maar goed, als ie weer net zo sterk is dan zal ik 'm dat maar vergeven.
Mee eens. AP was een briljante film ook al wat mij betreft vanwege de snelle rauwheid en directheid. 21Grams vond ik iets waziger, maar die moet ik nog maar eens keertje zien voordat ik er echt iets over kan zeggen.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zal ongetwijfeld een sterke film zijn, maar hij mag wel eens een nieuw truukje gaan bedenken, verschillende verhaallijnen die elkaar kruisen, mja.....
Maak daar maar 2 november van.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:44 schreef Arcee het volgende:
* Arcee heeft echt wel zin in deze film.
Releasedate: Netherlands 30 November 2006.
Iñárritu.
Crash had het wél goed gedaan. Wat een kutfilm was dat zeg. Het ging zo sloom allemaal.. En ik ergerde aan de wisseling van verhaallijn net toen het spannend begon te worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:29 schreef Herald het volgende:
Net gezien in de bioscoop. Vond hem tegenvallen. Sowieso lijken dit soort films, waarbij verschillende levens elkaar kruisen door een gebeurtenis de nieuwste rage uit filmland.
En een meesterwerk is het geworden! Moest gister een lastige sneak preview keuze maken: The Science of Sleep van Michel Gondry of Babel (beide toevallig met Gael García Bernal).quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:26 schreef Arcee het volgende:
Kortom: alle ingrediënten aanwezig voor een nieuw meesterwerk.
Dat vond ik dus niet. Het eerste segment gaat over die jongetjes, die spreken dezelfde taal. Het tweede segment gaat over de Mexicaanse oppas die noodgedwongen de kinderen meeneemt naar Mexico en bij de grens argwanend wordt behandeld door de douane. Heeft verder niks met taal te maken. In het derde segment spreekt Brad Pitt weliswaar niet Arabisch maar heeft een tolk bij zich. Enkel in het vierde segment is er echt sprake van barrieres omdat het meisje doofstom is wat haar minder in trek maakt bij jongens.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:04 schreef Patvs het volgende:
Het thema van (mis-)communicatie, hoe mensen door het niet spreken van dezelfde taal, volledig langs elkaar heenleven, is echt heel erg sterk. (en komt in alle verhaallijnen terug)
En dat heeft dan juist met het niet luisteren naar elkaar en/of het niet verstaan en begrijpen van elkaar te maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:22 schreef Herald het volgende:
Het gaat eigenlijk net als Crash meer over vooroordelen, want de berberfamilie wordt meteen beschouwd als terroristen, de Mexicanen als kindontvoerders en de vriendelijke dorpsbewoners als bloeddorstig incompetent volk.
Bij de grenspost heeft alles met miscommunicatie te maken. Eigenlijk is er niks aan de hand, maar doorda ze niet mogen uitpraten gaat het mis. Natuurlijk gaat het ook over verschillende culturen, en daardoor juist ook over taal en communicatie. De film heet niet voor niks Babel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:22 schreef Herald het volgende:
[..]
Dat vond ik dus niet. Het eerste segment gaat over die jongetjes, die spreken dezelfde taal. Het tweede segment gaat over de Mexicaanse oppas die noodgedwongen de kinderen meeneemt naar Mexico en bij de grens argwanend wordt behandeld door de douane. Heeft verder niks met taal te maken. In het derde segment spreekt Brad Pitt weliswaar niet Arabisch maar heeft een tolk bij zich. Enkel in het vierde segment is er echt sprake van barrieres omdat het meisje doofstom is wat haar minder in trek maakt bij jongens.
Het gaat eigenlijk net als Crash meer over vooroordelen, want de berberfamilie wordt meteen beschouwd als terroristen, de Mexicanen als kindontvoerders en de vriendelijke dorpsbewoners als bloeddorstig incompetent volk.
Leuk, maar de beste man is een Mexicaan, zoals Amores Perros een Mexicaanse film was.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:09 schreef Ang3l het volgende:
Ooooow nou wordt ik wel heel erg nieuwsgierig.
Nee angel, niet te hoge verwachten krijgen, niet doen niet doen
Maar P en 21G waren beide erg mooi, ik hou sowieso van spaanse films (ja spaanse regisseurs met engelse films tellen ook mee) en van GaelEn ik vind miss Blanchett ene erg goede actrice.
En wat spreken ze in Mexico? Juist ja.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:44 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Leuk, maar de beste man is een Mexicaan, zoals Amores Perros een Mexicaanse film was.
Toevallig ook Pathe de Munt?quote:Op vrijdag 10 november 2006 00:29 schreef Sokolsky het volgende:
![]()
Top 100-materiaal.
Een beetje jammer dat die meisjes achter mij het wat minder waardeerden.
Ik doe mijn vermoeden maar even tussen spoilerstags:quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, wat ontzettend mooi!
Ik vond de personages bijna om aan te raken, zo echt. En het verdriet, de wanhoop, de spijt en het verlangen van de hoofdpersonen waren al even tastbaar.
Van begin tot eind (helaas onderbroken door een pauze) compleet gebiologeerd zitten kijken. De vier hoofdlijnen, de zijlijntjes, de onderhuids kabbelende mini-lijntjes, de stiekeme lijntjes die je pas later begrijpt... meesterlijk.
Eén vraag: wat zou er op dat briefje van het Japanse meisje hebben gestaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Dat vond ik juist van 21 grams. Zelden zo'n saaie film gezienquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:35 schreef Billie29 het volgende:
De verwachtingen waren hoog, maar het viel me zwaar tegen. Ik vond het een saaie pretentieuze film, zonder karakters die konden raken en vooral leunend op het clichébeeld dat er van de wereld bestaat. Ik kon het gapen echt niet onderdrukken. Vond Amores Perros en 21 Grams wel goed, maar Babel viel wat mij betreft meer in de categorie quasi-intellectuele interessant-doenerij.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doe mijn vermoeden maar even tussen spoilerstags:Ja, plausibele verklaring!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
MaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snobs have more fun!
KLIK!
quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, plausibele verklaring!![]()
MaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stuur eens een kind naar school, steun Madalief!
Kerstactie: Fok! voor Madalief, deel 4: ¤ 2000 and counting!
[Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snobs have more fun!
KLIK!
quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer komt de DVD uit?
Stuur eens een kind naar school, steun Madalief!
Kerstactie: Fok! voor Madalief, deel 4: ¤ 2000 and counting!
[Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stuur eens een kind naar school, steun Madalief!
Kerstactie: Fok! voor Madalief, deel 4: ¤ 2000 and counting!
[Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics
quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, plausibele verklaring!![]()
MaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Het zijn idd aparte verhalen met een hele losse link, die op zich toch weer boeiend is. Zo zie ik 't.quote:Op maandag 13 november 2006 15:27 schreef Wezzel het volgende:
Ik begrijp niet wat de relatie is tussen het japanse meisje en wat er in marokko gebeurt. Haar vader heeft dan wel het geweer waarmee die vrouw is beschoten gegeven aan een van die marokkanen maar dit heeft eigenlijk vrij weinig met de film te maken. Ik vind het stuk over dat japanse meisje dus meer een verhaal apart, wat geen gevolg is van de beschieting.
Wie is het hier niet mee eens en vertel me waarom.
Zij is de ultieme exponent van miscommunicatie (' Babel'). De anderen hebben alle mogelijke middelen om met elkaar te communiceren, maar willen/kunnen dat niet. Zij heeft een enorme communicatiebarrière en schreeuwt het bijna uit om die te doorbreken.quote:Op maandag 13 november 2006 15:27 schreef Wezzel het volgende:
Ik begrijp niet wat de relatie is tussen het japanse meisje en wat er in marokko gebeurt. Haar vader heeft dan wel het geweer waarmee die vrouw is beschoten gegeven aan een van die marokkanen maar dit heeft eigenlijk vrij weinig met de film te maken. Ik vind het stuk over dat japanse meisje dus meer een verhaal apart, wat geen gevolg is van de beschieting.
Wie is het hier niet mee eens en vertel me waarom.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0449467/board/nest/58013495
Is ook wel een interessante link met een discussie overDit is wel een hele leuke link, dank jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snobs have more fun!
KLIK!
Ik vond die link nogal loos en nietsbetekenend...quote:Op maandag 13 november 2006 15:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het zijn idd aparte verhalen met een hele losse link, die op zich toch weer boeiend is. Zo zie ik 't.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder zaten er sommige scènes in die wel heeeeel lang duurden, en normaalgesproken vind ik dat helemaal geen probleem (Langer Licht van David Lammers bijvoorbeeld vond ik een prachtfilm, Crash ook...).
Verder blijft alles een beetje in het midden hangen en gebeurt er niets dat echt boeiend is. Het acteerwerk is meesterlijk, de muziek is prachtig, maar de film als geheel is een beetje jammer, leunt inderdaad te veel op cliché's op een negatieve manier (Crash deed dit juist meesterlijk).
Ook het frustratiegehalte liep soms tot ongekend irritante hoogte op. Normaalgesproken stoor ik me hier niet zo aan, maar een té grote hoeveelheid misverstanden vind ik gewoon niet passen in een kwaliteitsfilm; een film moet het daar niet van willen hebben!
TenslotteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Door steeds op het centrale thema te hameren, alles er zo dik boven op te leggen en de kijker behandelen alsof het een kind van 3 jaar zeker?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:11 schreef Sorcerer8472 het volgende:
leunt inderdaad te veel op cliché's op een negatieve manier (Crash deed dit juist meesterlijk).
Nee, het er net een stukje onder te begraven, het babylonische taalprobleem toe te voegen en het een artistiek smaakje te geven is veel beter johquote:Op woensdag 15 november 2006 00:39 schreef JelleS het volgende:
[..]
Door steeds op het centrale thema te hameren, alles er zo dik boven op te leggen en de kijker behandelen alsof het een kind van 3 jaar zeker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens is mijn enige kritiek op Crash dat de toevalligheden tijdens die film gewoon veeeeeel te toevallig waren
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het even gevolg maar ik denk niet dat dat op het briefje stond, jouw hierbovenstaande vraag blijft dan open en in mijn ogen is dat niet echt logisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 november 2006 00:11 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Ik vond die link nogal loos en nietsbetekenend...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-knip- sorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 01:57 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Verder nog een paar dingen die ik over the top vond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een neergeschoten vrouw is geen thema hoor. Seksualiteit en familieproblemen kunnen dat wel zijn, maar in deze film niet; ze waren immers een gevolg van de hoofdthema's, en kwamen zo slechts in één van de verhalen voor. De belangrijkste thema's vind ik communicatie en verantwoordelijkheid. De eerste ligt er nogal dik bovenop (hoezo dunnetjes? de miscommunicatie leidt eerst tot onbegrip en daarna tot wantrouwen, in alle verhalen), maar de tweede is ook erg sterk uitgewerkt.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:57 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Bij Babel is die ruimte voor eigen interpretatie er veel minder, hangen de thema's niet samen (seksualiteit, een neergeschoten vrouw, familieproblemen ... ook al was er wel heel dunnetjes die rode draad van 'elkaar niet begrijpen', die draad was veeel te dun), hangt er een (weliswaar dunne) pretentieuze waas over het geheel en raak je minder betrokken bij de personages.
Opvallend dat je hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. over-the-top vindt; ik vind dat echt een brok-in-je-keel-scène.Sheridana +1![]()
ow wat ik erg opvallend vondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dunnetjes omdat de misommunicatie met uitzondering van het laatste verhaal nauwelijks wordt aangeraakt.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:41 schreef Sokolsky het volgende:
(hoezo dunnetjes? de miscommunicatie leidt eerst tot onbegrip en daarna tot wantrouwen, in alle verhalen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enlighten me, want ik ga me steeds dommer voelen omdat ik klaarblijkelijk de film totaal niet begrepen heb.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*![]()
***** Lichte spoilers komen voor in onderstaande tekst *****
opgebaarde: dat laatste deel ik met je, tekent ook een beetje onze huidige politiek correcte samenleving.
Sokolsky: ik bedoel juist dat het ene verhaal draaide om een neergeschoten vrouw, het ander om seksualiteit en het derde om familieproblemen. Mij stoort het dat de film diepgang pretendeert te hebben maar dat ik die eigenlijk overal wel mis, behalve bij dat Japanse meisje.
Granted, er worden heel mooi gevoelens en verschillen weergegeven (Amerikaanse kinderen in Mexico, toch vertederend om te zien hoe ze eerst bang zijn maar daarna heeel snel 'integreren'; kunnen wij volwassenen wat van leren), maar ik mis een betekenis erachter en het stoorde me dat die er niet was of dat er te weinig open wordt gelaten voor eigen interpretatie (behalve bij het Japanse meisje dus weer).
En die losse link, mja, je kunt het mooi vinden, maar ik vind het echt totaal loos. In wezen zijn het gewoon 4 films (we vergeten de Mexicanen) die door elkaar zijn geplakt. De link tussen die verhalen is sowieso al ongeloofwaardig (net als bij Crash, die was nog veel erger), dus wat mij betreft had wat meer samenhang echt geen kwaad gekund.
En over dat telefoongesprek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de bus:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over die ene shot:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij viel me tegen, had echt veel verwacht van deze film. Desalniettemin krijgt hij een 7 op imdb. Zoals ik al zei: geweldig acteerwerk, prachtige muziek en overigens ook mooi camerawerk en mooie omgeving waar het is opgenomen. Het gegeven en de samenloop van omstandigheden zijn vaak mooi om te zien, maar daar komt dus wel bovenstaande kritiek bij
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+![]()
hebben wij dezelfde film gekeken? Over een Mexicaanse oppas die al jaren voor een stel kinderen zorgt en bekt met een oude bekende op de bruiloft van haar zoon. Wat is de diepgang in haar karakter dan? De enige persoon die werd uitgewerkt was het Japanse meisje omdat haar verhaal ook echt over haar gaat. Ik vind Riddick in Pitch Black meer verdriet, wanhoop, spijt en verlangen tonen dan menig karakter in deze film.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, wat ontzettend mooi!
Ik vond de personages bijna om aan te raken, zo echt. En het verdriet, de wanhoop, de spijt en het verlangen van de hoofdpersonen waren al even tastbaar.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:36 schreef Herald het volgende:
[..]
Dunnetjes omdat de misommunicatie met uitzondering van het laatste verhaal nauwelijks wordt aangeraakt.Je raakt precies het punt dat ik bedoel: het is oppervlakkig (terwijl het pretendeert diepgang te hebben, maargoed, het is en blijft een Hollywoodfilm met een budget van $25 miljoen!!! Ter vergelijking: het budget van Crash was $6,5 miljoen). Ik had echt hoge verwachtingen na het zien van de trailer, maar helaas...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enlighten me, want ik ga me steeds dommer voelen omdat ik klaarblijkelijk de film totaal niet begrepen heb.
Miscommunicatie is een moeilijk te communiceren (:')) thema, maar wat meer diepgang en wat meer risico nemen (de filmmakers dan) had geen kwaad gekund.Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+![]()
Waarom zou er een duidelijke link moeten zijn als de thematiek de verhalen al samenvoegt. Waarom zou iets logisch, realistisch en geloofwaardig moeten zijn? Leg mij dat eens uit.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:38 schreef Sorcerer8472 het volgende:
En die losse link, mja, je kunt het mooi vinden, maar ik vind het echt totaal loos. In wezen zijn het gewoon 4 films (we vergeten de Mexicanen) die door elkaar zijn geplakt. De link tussen die verhalen is sowieso al ongeloofwaardig (net als bij Crash, die was nog veel erger), dus wat mij betreft had wat meer samenhang echt geen kwaad gekund.
Over dat schot. Als je de hoek bekijkt zou ze nooit zo geraakt kunnen worden. Gelukkig was de rest zo mooi dat het me niks meer uitmaakte. Iemand anders dit nog opgevallen, of heb ik het gewoon verkeerd gezien?quote:Op woensdag 15 november 2006 12:07 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Je raakt precies het punt dat ik bedoel: het is oppervlakkig (terwijl het pretendeert diepgang te hebben, maargoed, het is en blijft een Hollywoodfilm met een budget van $25 miljoen!!! Ter vergelijking: het budget van Crash was $6,5 miljoen). Ik had echt hoge verwachtingen na het zien van de trailer, maar helaas.... Oppervlakkig? Hollywood? Volgens mij heb je het nu juist over Crash.
![]()
Misschien is het maar goed dat de schrijver van deze film alswel 21 grams en die andere (excuses geen idee hoe die heet) niet meer samenwerkt met deze regisseur![]()
Als ik op alles wat Sorcerer beweert moet reageren kost me dat veel te veel tijd, dus ik beperk me even tot deze vraag: wat vind jij de diepgang in Crash die deze film schijnt te missen?Sheridana +1![]()
Van iemand die niet weet wat Amores Perros is kan ik zo'n opmerking niet serieus nemen. En ja, ik chargeer nu even.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
Misschien is het maar goed dat de schrijver van deze film alswel 21 grams en die andere (excuses geen idee hoe die heet) niet meer samenwerkt met deze regisseurSheridana +1![]()
Herald: miscommunicatie -> onbegrip -> wantrouwen. Dat kun je uitbreiden van het individu (Chieko) naar een cultuur. En dan is de thematiek in alle verhalen heel duidelijk.
Daarnaast vond ik de vraag over verantwoordelijkheid mooi er doorheen verwerven; deed mij denken aan Kieslowski. Verschillende situaties, steeds dezelfde vraag.Sheridana +1![]()
Prima, al was het geen opmerking van mijn kant. Feit is dat de schrijver, het genie achter de verhalen met een andere regisseur verder gaat, maak daar zelf wat van, op dit moment is daar alleen over te filosoferen en heeft iedereen net zoals over films daar een eigen kijk op.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:47 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Van iemand die niet weet wat Amores Perros is kan ik zo'n opmerking niet serieus nemen. En ja, ik chargeer nu even.![]()
Overigens bedacht ik me net nog iets, met het risico dat ik nu te ver doordraaf:
Miscommunicatie -> Onbegrip -> Wantrouwen -> Arrogantie.
Die laatste stap is niet in alle verhalen even duidelijk, maar als we 'm er gewoon laten staan zijn we weer bij terug bij af: Arrogantie was immers de oorzaak van de Babylonische spraakverwarring... zou een leuke kwinkslag zijn
Sheridana +1![]()
Het gaat niet om de hoek, het gaat om dat die scène zo verdomde lang duurt voordat ze geraakt wordt. En die verhalen hangen gewoon niet echt aan elkaar vast, zoals bij Crash (op een ongeloofwaardige manier, dat wel) wél...quote:Op woensdag 15 november 2006 12:07 schreef JelleS het volgende:
[..]
Waarom zou er een duidelijke link moeten zijn als de thematiek de verhalen al samenvoegt. Waarom zou iets logisch, realistisch en geloofwaardig moeten zijn? Leg mij dat eens uit.
Over dat schot. Als je de hoek bekijkt zou ze nooit zo geraakt kunnen worden. Gelukkig was de rest zo mooi dat het me niks meer uitmaakte. Iemand anders dit nog opgevallen, of heb ik het gewoon verkeerd gezien?
[..]
21 Grams blijft nog steeds één van de mooiste films die ik ooit heb gezien
Overigens heb ik nooit beweerd dat Crash zo veel diepgang heeft, valt namelijk ook reuze tegen, maar die film zat op één of andere manier zo in elkaar dat hij het kon hebben...
Maargoed, smaken verschillen, gelukkig maar
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+![]()
Klopt.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:16 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ga er nu heen, maar volgens mij is het niet zo leuke film'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>![]()
Ik zou voor The Departed gaan. Toffe castquote:Op donderdag 16 november 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik hoop daarom ook dat als we er zijn als nog besluiten naar een andere film te gaan
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>![]()
Al gezien, hoop texasquote:Op donderdag 16 november 2006 18:23 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik zou voor The Departed gaan. Toffe cast![]()
Nee! Babel is echt heel tof!Gewoon gaan, laat je meezuigen in het verhaal!*O*
Stuur eens een kind naar school, steun Madalief!
Kerstactie: Fok! voor Madalief, deel 4: ¤ 2000 and counting!
[Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics![]()
Bij mij liepen er ook van die breezahs weg tijden de filmquote:Op vrijdag 10 november 2006 00:23 schreef Aventura het volgende:
Mooie film. Wel iets te lang. Er liepen mensen halverwege de film de zaal uit (16-jarigebreezahs). Ook hoorde ik een meisje verzuchten dat ze er niets van begreep. En dat begrijp ik weer niet. Veel valt er aan deze film niet te begrijpen, het is een prachtige sfeerschets. Een film om helemaal door geabsorbeerd te worden. Ik vind de muziek ook echt prachtig, vooral dat stemmige pianonummer op het einde, met de balkonscene...!
Ik vondt het een aangrijpende film, had het heel anders verwacht maar toch is het positief uitgekomen.
Ik vondt het zo zielig voor dat Japanse meisje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je gaat er iig over doordenken, het is niet zomaar een film wat je zo weer vergeet.All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.![]()
Een fil over taalbarrieres en het onvermogen om te communiceren met elkaar....... Ik zag hem met een Portugees. Nou dat gaf wel een extra dimensie aan de filmMoest nl de marokkaanse en japanse stukjes af en toe vertalen. Ja nou ja, de Nederlandse ondertitling dan.
"What is.... jager?" *LOL*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
En waarom mag dat niet van jou?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:26 schreef Ang3l het volgende:
Helemaal mee eens. Zowel Amores Perros als 21 Grams hebben hetzelfde trucje. Beide mooie films, maar de derde film heeft dat truucje nu wéér.....Maar goed, als ie weer net zo sterk is dan zal ik 'm dat maar vergeven.
De meeste regisseurs maken alleen maar films die netjes in chronologische volgorde verlopen. Moeten zij dan ook iets anders verzinnen?
Zowel Amores Perros áls 21 Grams áls Babel zijn fantastische films.
En ze hebben alle dat 'trucje' gemeen. So what?
Ik merk hier een beetje azijnpisserij...![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door blonchi op 17-12-2006 15:52:53 ]Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.![]()
Net helemaal bekeken.
Wat een prachtige film, zowel qua sfeer als acteren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Gisteren Amores Perros gezien. Die vond ik best goed, maar beduidend minder dan Babel. 21 grams vond ik helemaal niets. Dus deel 3 vind ik de beste, daarna deel 2 en daarna 1. Maar omdat ik deel 2 en 3 wel goed vind en deel 1 niet, moet er een second opinion voor deel 1 komen, dus die ga ik binnenkort ook weer even bekijken
.
Niet meer actief op Fok!![]()
Ik vind dat het bij Babel (en daar zit een beetje de vergelijking met Crash) veel te duidelijk is dat er ergens een schrijver was die alles zit te bedenken om het dramatischer te maken. Dingen die geforceerd voelen, enkel en alleen om het verhaal te doen werken, dat vond ik Arriaga in zijn andere films beter doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het script dan ook rommelig en soms gewoon lui. De film wordt wel rechtgehouden door het acteerwerk en natuurlijk is Iñárritu een goede regisseur, maar hij mag eens met een andere schrijver gaan samenwerken, de frisheid is uit hun relatie, alsof Arriaga veel moeite had om ook nog eens die derde keer een zwaarmoedige mozaiekfilm uit zijn pen te persen.
[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-12-2006 20:30:00 ]The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
wat bedoel je precies met die smiley?quote:Op dinsdag 19 december 2006 07:42 schreef Viking84 het volgende:
Dus deel 3 vind ik de beste, daarna deel 2 en daarna 1*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*![]()
nou, meestal worden sequels slechter, maar in dit geval dus nietquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:20 schreef Herald het volgende:
[..]
wat bedoel je precies met die smiley?.
Niet meer actief op Fok!![]()
maar het zijn ten eerste geen sequels, en ten tweede is Amores Perros eerder gemaakt dan 21 Grams wat dan volgens jou deel 1 is. Maar deel 1 vind je niks, Amores Perreos dus, en 21 Grams, deel 2 volgens jou theorie, vind je ook al slecht. Dus je vindt deel 1 en 2 slecht, maar vindt deel 2 toch beter dan 1 maar gek genoeg 21 grams weer beduidend minder dan Amores Perros en tegelijkertijd deel 2 en 3 toch weer goedquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:16 schreef Viking84 het volgende:
nou, meestal worden sequels slechter, maar in dit geval dus niet.
![]()
Gebruik je die stomme smiley trouwens ook altijd om te zeggen dat Saving Private Ryan beter is dan 1941 en The Lost World, omdat dat SPR deel 18 is, 1941 deel 4 en TLW 16 volgens jouw beredenatie? Want een film die later is gemaakt dan een andere is natuurlijk standaard slechter
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*![]()
Ik vond het maar tegenvallen eigenlijk. Had er veel meer van verwacht. Ik vond hem ook niet slecht oid, hij was goed te kijken, goed gefilmd, maar als geheel vond ik het wel tegenvallen.
21 grams en Crash raakte me bijvoorbeeld veel meer. De hele verhaallijn met het Aziatische meisje was wel vergezocht, gezien de link van de andere drie met elkaar.![]()
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -
[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:24:09 ]Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.![]()
Ik heb hem gister gezien, en ik vond het echt een schitterende film... 21 Grams en Crash heb ik niet gezien, dus ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het echt boeiend tot het einde... en ik kon me helemaal inleven met de verschillende personen. En ik vond het prachtig dat je al die verschillende culturen zag... ik ben er helemaal weg van
Maar mijn bioscoop-maatje vond het weer een tenenkrommend slechte film...Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+![]()
Eindelijk gezien, erg onder de indruk! Goed acteerwerk, prachtige muziek, erg meeslepend. Alleen de aftermath was soms wat langdradig. De laatste 30 minuten hadden wel wat ingekort gemogen, als was de muziek op de balkonscene werkelijk wonderschoon!
mbt tot het briefje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gisteren gezien. Zal morgen reageren
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Golden Globe.![]()
Maar verslaggever sprak het uit als: beebel?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Soms kan je maar beter niks van een film meekrijgen voordat je 'm hebt gezien. Ging met heel hoge verwachtingen naar Babel toe ('ultieme mozaiekfilm' blablabla 'verhalen die fantastisch met elkaar verwoven zijn' etc etc) maar hij viel me nogal tegen. Goeie sfeerschets, dat wel, mooie plaatjes, maar dramatisch vond ik hem nogal zwak en de verschillende verhaallijnen... nou ja, bij de eindjes aan mekaar geknoopt. Het lukte me niet om door de film gegrepen te worden, daarvoor vond ik de film teveel melodrama, effectbejag.
Dat Amerikaanse stel werkte trouwens van het begin al op mijn zenuwen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 26-01-2007 19:43:13 ]He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Soms? Altijd.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:35 schreef Ringo het volgende:
Soms kan je maar beter niks van een film meekrijgen voordat je 'm hebt gezien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dat is in principe waar, maar veel films zou ik nooit hebben gezien als ik er niet eerst wat over had gelezen.quote:He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
vind ik ook.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:35 schreef Ringo het volgende:
Goeie sfeerschets, dat wel, mooie plaatjes, maar dramatisch vond ik hem nogal zwak en de verschillende verhaallijnen... nou ja, bij de eindjes aan mekaar geknoopt. Het lukte me niet om door de film gegrepen te worden, daarvoor vond ik de film teveel melodrama, effectbejag.
Dat Amerikaanse stel werkte trouwens van het begin al op mijn zenuwen.
schitterende film, maar toch greep ie me niet op de een of andere manier weet niet waarom.
Maar hij is toch erg goed/mooi.![]()
Ik ging totaal onverwachts naar deze film, dus in het begin moest ik erg inkomen. Ik kende de hele film niet, en ging er heen met de instelling van "gewoon een filmpje pakken", en we waren te laat voor de andere filmsquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, wat ontzettend mooi!
Ik vond de personages bijna om aan te raken, zo echt. En het verdriet, de wanhoop, de spijt en het verlangen van de hoofdpersonen waren al even tastbaar.
Van begin tot eind (helaas onderbroken door een pauze) compleet gebiologeerd zitten kijken. De vier hoofdlijnen, de zijlijntjes, de onderhuids kabbelende mini-lijntjes, de stiekeme lijntjes die je pas later begrijpt... meesterlijk.
Eén vraag: wat zou er op dat briefje van het Japanse meisje hebben gestaan?. Publiek was wel een beetje anders dan "normaal"(veel meer "ouderen" en minder van dat breezervolk
), dat is het enige wat mij opviel.
Juist doordat ik er totaal onwetend in ging dacht ik na een half uurtje beelden uit de woestijn en een zich aftrekkende 12 jarige "blijft dit zo, wat iiiiiiis dit nou weer voor iets", wat overigens bevestigd werd door het vriendinnetje waar mee ik naar de film ging. Zij tikte me op een gegeven moment aan, keek me raar aan en stelde mij precies die vraag.
Echter, hoe langer hij duurde, hoe meer ik dacht "dit kan nog eens erg goed worden"... En ja inderdaad.. Wat duderinnetje zegt.. Zelden een film gezien waar de emoties van de karakters zo goed te voelen is...Deze film had 'het' echt voor mij. Misschien is de verhaallijn niet geweldig bijzonder, maar de emoties karakters en gebeurtenissen.. zo puur en pakkend.
Maargoed, als je erin gaat met hele hoge verwachtingen dan zou het misschien ook heel erg tegen kunnen vallen zoals Ringo zegt. Ik vermoed dat ik dat ook zou hebben. Zo'n film als dit daar moet je gewoon in vallen.. .Dus ik heb geluk gehad, met mijn van niks weten, en daarom heeft ie mij in ieder geval heel erg verrast, op een positieve manier. En ik denk dat ik niet de enige in de zaal was, want iedereen bleef een tijdje zitten toen de aftiteling begon..:)
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."![]()
21 gramns vond ik ruk, maar Babel is erg goed, het verhaal kabbelt wel voort, maar is niet zo fragmentatrisch als 21 Grams.
Het is echt zo goed geregiseerd, alsof je naar een docu kijkt met echte mensen. Ik vond de Mexicaanse oppaas qua ellende erg lijken op de moeder in Requim for a Dream trouwens, in haar rode jurk.![]()
babel was best okay.
soms een tikje saai, maar wel veel mooie beelden, leuk om te zien hoe alles mooi op elkaar aansluit
alleen dat briefje.. ik kan maar niet verzinnen wat er nou op zou kunnen staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iemand enig idee hoe het nummer heet dat in de discotheek wordt gespeeld (tweede nummer, niet Saterdaynight fever ofzo)...Ik háát kabouters!!![]()
Gisteren (!) pas voor het eerst gezien tijdens de laatste voorstelling in filmhuis Lumière te Maastricht. Een prachtcinematografie! Werkelijk schitterende beelden en een ontroerend verhaal. Net als mijn voorgangers hierboven heb ook ik een flinke rits vragen open staan na het zien van het einde; naar mijn smaak een iets TE open einde, maar dat past wel in deze film..
* Uiteraard: WAT staat er op dat briefje?
* Hoe gaat het verder met het gezin in Amerika?
* Hoe gaat het verder met de dader(s) in Marokko?
De twee voorgangers van dit trilogie-slotstuk heb ik ook nog steeds niet gezien, dus die ga ik maar eens gauw van stal halen..![]()
Gisteren voor het eerst gezien. De vier verhaallijnen waren allen goed. Alleen is het vrij geforceerd aan elkaar gelinkt allemaal. Het lijkt alsof ze eerst dat Japan-verhaal en Marokko-verhaal apart hebben geschreven, en toen dachten: oh schrijf er even vlug tussen dat die vader jager is en op jacht ging in Marokko en dat ze zo dat wapen hebben gekregen. Met name die link vond ik vrij goedkoop.
Ik vond de sfeer ook veel beter dan het plot. Brad Pitt en Kate Blanchett in dat Marokkaanse dorpje, dat Marokkaanse gezin van die 2 jongetjes (met z'n allen in de couscous graaien), die Japanners die trippen op pilletjes en met name die blonde Amerikaanse kindertjes die feest vieren tussen de Mexicanen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: