Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer komt de DVD uit?
Ik begrijp niet wat de relatie is tussen het japanse meisje en wat er in marokko gebeurt. Haar vader heeft dan wel het geweer waarmee die vrouw is beschoten gegeven aan een van die marokkanen maar dit heeft eigenlijk vrij weinig met de film te maken. Ik vind het stuk over dat japanse meisje dus meer een verhaal apart, wat geen gevolg is van de beschieting.
Wie is het hier niet mee eens en vertel me waarom.
Op maandag 13 november 2006 15:27 schreef Wezzel het volgende: Ik begrijp niet wat de relatie is tussen het japanse meisje en wat er in marokko gebeurt. Haar vader heeft dan wel het geweer waarmee die vrouw is beschoten gegeven aan een van die marokkanen maar dit heeft eigenlijk vrij weinig met de film te maken. Ik vind het stuk over dat japanse meisje dus meer een verhaal apart, wat geen gevolg is van de beschieting.
Wie is het hier niet mee eens en vertel me waarom.
Het zijn idd aparte verhalen met een hele losse link, die op zich toch weer boeiend is. Zo zie ik 't.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Op maandag 13 november 2006 15:27 schreef Wezzel het volgende: Ik begrijp niet wat de relatie is tussen het japanse meisje en wat er in marokko gebeurt. Haar vader heeft dan wel het geweer waarmee die vrouw is beschoten gegeven aan een van die marokkanen maar dit heeft eigenlijk vrij weinig met de film te maken. Ik vind het stuk over dat japanse meisje dus meer een verhaal apart, wat geen gevolg is van de beschieting.
Wie is het hier niet mee eens en vertel me waarom.
Zij is de ultieme exponent van miscommunicatie (' Babel'). De anderen hebben alle mogelijke middelen om met elkaar te communiceren, maar willen/kunnen dat niet. Zij heeft een enorme communicatiebarričre en schreeuwt het bijna uit om die te doorbreken. Dat maakt haar de heldin van de film vind ik.
Maar die verhaallijn stond er qua directe relatie een beetje buiten inderdaad. Ik vond dat juist wel mooi. Wat overeenkwam is dat ook zij te maken heeft gehad met een schot (waarmee haar moeder zelfmoord pleegde) dat haar leven definitief heeft veranderd.
Het zijn idd aparte verhalen met een hele losse link, die op zich toch weer boeiend is. Zo zie ik 't.
Ik vond die link nogal loos en nietsbetekenend...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder zaten er sommige scčnes in die wel heeeeel lang duurden, en normaalgesproken vind ik dat helemaal geen probleem (Langer Licht van David Lammers bijvoorbeeld vond ik een prachtfilm, Crash ook...).
Verder blijft alles een beetje in het midden hangen en gebeurt er niets dat echt boeiend is. Het acteerwerk is meesterlijk, de muziek is prachtig, maar de film als geheel is een beetje jammer, leunt inderdaad te veel op cliché's op een negatieve manier (Crash deed dit juist meesterlijk).
Ook het frustratiegehalte liep soms tot ongekend irritante hoogte op. Normaalgesproken stoor ik me hier niet zo aan, maar een té grote hoeveelheid misverstanden vind ik gewoon niet passen in een kwaliteitsfilm; een film moet het daar niet van willen hebben!
Tenslotte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Door steeds op het centrale thema te hameren, alles er zo dik boven op te leggen en de kijker behandelen alsof het een kind van 3 jaar zeker?
Nee, het er net een stukje onder te begraven, het babylonische taalprobleem toe te voegen en het een artistiek smaakje te geven is veel beter joh
Tuurlijk was Crash op zijn eigen manier ook 'over the top', maar dat kon ik accepteren en waarderen om één of andere reden. Blijft een gevoelskwestie natuurlijk. In ieder geval pretendeerde Crash niet een fantastisch verhaal te hebben ofzo, met al die toevalligheden. Babel vind ik wat dat betreft veel pretentieuzer en leger: bij Crash ging onder ogenschijnlijk eenvoudige gebeurtenissen een grote wereld van gevoelens en interpretatieruimte schuil. Bij Babel is die ruimte voor eigen interpretatie er veel minder, hangen de thema's niet samen (seksualiteit, een neergeschoten vrouw, familieproblemen ... ook al was er wel heel dunnetjes die rode draad van 'elkaar niet begrijpen', die draad was veeel te dun), hangt er een (weliswaar dunne) pretentieuze waas over het geheel en raak je minder betrokken bij de personages.
Verder nog een paar dingen die ik over the top vond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens is mijn enige kritiek op Crash dat de toevalligheden tijdens die film gewoon veeeeeel te toevallig waren
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het even gevolg maar ik denk niet dat dat op het briefje stond, jouw hierbovenstaande vraag blijft dan open en in mijn ogen is dat niet echt logisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-knip- sorry
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 15 november 2006 01:57 schreef Sorcerer8472 het volgende: Bij Babel is die ruimte voor eigen interpretatie er veel minder, hangen de thema's niet samen (seksualiteit, een neergeschoten vrouw, familieproblemen ... ook al was er wel heel dunnetjes die rode draad van 'elkaar niet begrijpen', die draad was veeel te dun), hangt er een (weliswaar dunne) pretentieuze waas over het geheel en raak je minder betrokken bij de personages.
Een neergeschoten vrouw is geen thema hoor. Seksualiteit en familieproblemen kunnen dat wel zijn, maar in deze film niet; ze waren immers een gevolg van de hoofdthema's, en kwamen zo slechts in één van de verhalen voor. De belangrijkste thema's vind ik communicatie en verantwoordelijkheid. De eerste ligt er nogal dik bovenop (hoezo dunnetjes? de miscommunicatie leidt eerst tot onbegrip en daarna tot wantrouwen, in alle verhalen), maar de tweede is ook erg sterk uitgewerkt.
Opvallend dat je het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. over-the-top vindt; ik vind dat echt een brok-in-je-keel-scčne.
Op woensdag 15 november 2006 10:41 schreef Sokolsky het volgende: (hoezo dunnetjes? de miscommunicatie leidt eerst tot onbegrip en daarna tot wantrouwen, in alle verhalen)
Dunnetjes omdat de misommunicatie met uitzondering van het laatste verhaal nauwelijks wordt aangeraakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enlighten me, want ik ga me steeds dommer voelen omdat ik klaarblijkelijk de film totaal niet begrepen heb.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
***** Lichte spoilers komen voor in onderstaande tekst *****
opgebaarde: dat laatste deel ik met je, tekent ook een beetje onze huidige politiek correcte samenleving.
Sokolsky: ik bedoel juist dat het ene verhaal draaide om een neergeschoten vrouw, het ander om seksualiteit en het derde om familieproblemen. Mij stoort het dat de film diepgang pretendeert te hebben maar dat ik die eigenlijk overal wel mis, behalve bij dat Japanse meisje.
Granted, er worden heel mooi gevoelens en verschillen weergegeven (Amerikaanse kinderen in Mexico, toch vertederend om te zien hoe ze eerst bang zijn maar daarna heeel snel 'integreren'; kunnen wij volwassenen wat van leren), maar ik mis een betekenis erachter en het stoorde me dat die er niet was of dat er te weinig open wordt gelaten voor eigen interpretatie (behalve bij het Japanse meisje dus weer ).
En die losse link, mja, je kunt het mooi vinden, maar ik vind het echt totaal loos. In wezen zijn het gewoon 4 films (we vergeten de Mexicanen) die door elkaar zijn geplakt. De link tussen die verhalen is sowieso al ongeloofwaardig (net als bij Crash, die was nog veel erger ), dus wat mij betreft had wat meer samenhang echt geen kwaad gekund.
En over dat telefoongesprek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de bus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over die ene shot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij viel me tegen, had echt veel verwacht van deze film. Desalniettemin krijgt hij een 7 op imdb. Zoals ik al zei: geweldig acteerwerk, prachtige muziek en overigens ook mooi camerawerk en mooie omgeving waar het is opgenomen. Het gegeven en de samenloop van omstandigheden zijn vaak mooi om te zien, maar daar komt dus wel bovenstaande kritiek bij
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Op zaterdag 11 november 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende: Oh, wat ontzettend mooi! Ik vond de personages bijna om aan te raken, zo echt. En het verdriet, de wanhoop, de spijt en het verlangen van de hoofdpersonen waren al even tastbaar.
hebben wij dezelfde film gekeken? Over een Mexicaanse oppas die al jaren voor een stel kinderen zorgt en bekt met een oude bekende op de bruiloft van haar zoon. Wat is de diepgang in haar karakter dan? De enige persoon die werd uitgewerkt was het Japanse meisje omdat haar verhaal ook echt over haar gaat. Ik vind Riddick in Pitch Black meer verdriet, wanhoop, spijt en verlangen tonen dan menig karakter in deze film.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
Dunnetjes omdat de misommunicatie met uitzondering van het laatste verhaal nauwelijks wordt aangeraakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enlighten me, want ik ga me steeds dommer voelen omdat ik klaarblijkelijk de film totaal niet begrepen heb.
Je raakt precies het punt dat ik bedoel: het is oppervlakkig (terwijl het pretendeert diepgang te hebben, maargoed, het is en blijft een Hollywoodfilm met een budget van $25 miljoen!!! Ter vergelijking: het budget van Crash was $6,5 miljoen). Ik had echt hoge verwachtingen na het zien van de trailer, maar helaas...
Miscommunicatie is een moeilijk te communiceren (:')) thema, maar wat meer diepgang en wat meer risico nemen (de filmmakers dan) had geen kwaad gekund.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
En die losse link, mja, je kunt het mooi vinden, maar ik vind het echt totaal loos. In wezen zijn het gewoon 4 films (we vergeten de Mexicanen) die door elkaar zijn geplakt. De link tussen die verhalen is sowieso al ongeloofwaardig (net als bij Crash, die was nog veel erger ), dus wat mij betreft had wat meer samenhang echt geen kwaad gekund.
Waarom zou er een duidelijke link moeten zijn als de thematiek de verhalen al samenvoegt. Waarom zou iets logisch, realistisch en geloofwaardig moeten zijn? Leg mij dat eens uit.
Over dat schot. Als je de hoek bekijkt zou ze nooit zo geraakt kunnen worden. Gelukkig was de rest zo mooi dat het me niks meer uitmaakte. Iemand anders dit nog opgevallen, of heb ik het gewoon verkeerd gezien?
Je raakt precies het punt dat ik bedoel: het is oppervlakkig (terwijl het pretendeert diepgang te hebben, maargoed, het is en blijft een Hollywoodfilm met een budget van $25 miljoen!!! Ter vergelijking: het budget van Crash was $6,5 miljoen). Ik had echt hoge verwachtingen na het zien van de trailer, maar helaas...
. Oppervlakkig? Hollywood? Volgens mij heb je het nu juist over Crash.
Misschien is het maar goed dat de schrijver van deze film alswel 21 grams en die andere (excuses geen idee hoe die heet) niet meer samenwerkt met deze regisseur
Als ik op alles wat Sorcerer beweert moet reageren kost me dat veel te veel tijd, dus ik beperk me even tot deze vraag: wat vind jij de diepgang in Crash die deze film schijnt te missen?
Op woensdag 15 november 2006 12:09 schreef opgebaarde het volgende: Misschien is het maar goed dat de schrijver van deze film alswel 21 grams en die andere (excuses geen idee hoe die heet) niet meer samenwerkt met deze regisseur
Van iemand die niet weet wat Amores Perros is kan ik zo'n opmerking niet serieus nemen. En ja, ik chargeer nu even.
Herald: miscommunicatie -> onbegrip -> wantrouwen. Dat kun je uitbreiden van het individu (Chieko) naar een cultuur. En dan is de thematiek in alle verhalen heel duidelijk.
Daarnaast vond ik de vraag over verantwoordelijkheid mooi er doorheen verwerven; deed mij denken aan Kieslowski. Verschillende situaties, steeds dezelfde vraag.
Van iemand die niet weet wat Amores Perros is kan ik zo'n opmerking niet serieus nemen. En ja, ik chargeer nu even.
Prima, al was het geen opmerking van mijn kant. Feit is dat de schrijver, het genie achter de verhalen met een andere regisseur verder gaat, maak daar zelf wat van, op dit moment is daar alleen over te filosoferen en heeft iedereen net zoals over films daar een eigen kijk op.
Overigens bedacht ik me net nog iets, met het risico dat ik nu te ver doordraaf: Miscommunicatie -> Onbegrip -> Wantrouwen -> Arrogantie. Die laatste stap is niet in alle verhalen even duidelijk, maar als we 'm er gewoon laten staan zijn we weer bij terug bij af: Arrogantie was immers de oorzaak van de Babylonische spraakverwarring... zou een leuke kwinkslag zijn
Waarom zou er een duidelijke link moeten zijn als de thematiek de verhalen al samenvoegt. Waarom zou iets logisch, realistisch en geloofwaardig moeten zijn? Leg mij dat eens uit.
Over dat schot. Als je de hoek bekijkt zou ze nooit zo geraakt kunnen worden. Gelukkig was de rest zo mooi dat het me niks meer uitmaakte. Iemand anders dit nog opgevallen, of heb ik het gewoon verkeerd gezien? [..]
Het gaat niet om de hoek, het gaat om dat die scčne zo verdomde lang duurt voordat ze geraakt wordt. En die verhalen hangen gewoon niet echt aan elkaar vast, zoals bij Crash (op een ongeloofwaardige manier, dat wel) wél...
21 Grams blijft nog steeds één van de mooiste films die ik ooit heb gezien
Overigens heb ik nooit beweerd dat Crash zo veel diepgang heeft, valt namelijk ook reuze tegen, maar die film zat op één of andere manier zo in elkaar dat hij het kon hebben...
Maargoed, smaken verschillen, gelukkig maar
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Op donderdag 16 november 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende: Ik hoop daarom ook dat als we er zijn als nog besluiten naar een andere film te gaan
Ik zou voor The Departed gaan. Toffe cast
'Expand my brain, learning juice!' <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
Op vrijdag 10 november 2006 00:23 schreef Aventura het volgende: Mooie film. Wel iets te lang. Er liepen mensen halverwege de film de zaal uit (16-jarigebreezahs). Ook hoorde ik een meisje verzuchten dat ze er niets van begreep. En dat begrijp ik weer niet. Veel valt er aan deze film niet te begrijpen, het is een prachtige sfeerschets. Een film om helemaal door geabsorbeerd te worden. Ik vind de muziek ook echt prachtig, vooral dat stemmige pianonummer op het einde, met de balkonscene...
Bij mij liepen er ook van die breezahs weg tijden de film !
Ik vondt het een aangrijpende film, had het heel anders verwacht maar toch is het positief uitgekomen. Ik vondt het zo zielig voor dat Japanse meisje .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je gaat er iig over doordenken, het is niet zomaar een film wat je zo weer vergeet.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Een fil over taalbarrieres en het onvermogen om te communiceren met elkaar....... Ik zag hem met een Portugees. Nou dat gaf wel een extra dimensie aan de film Moest nl de marokkaanse en japanse stukjes af en toe vertalen. Ja nou ja, de Nederlandse ondertitling dan. "What is.... jager?" *LOL*
L'Amour menaēant: Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
Op zondag 28 mei 2006 21:26 schreef Ang3l het volgende: Helemaal mee eens. Zowel Amores Perros als 21 Grams hebben hetzelfde trucje. Beide mooie films, maar de derde film heeft dat truucje nu wéér..... Maar goed, als ie weer net zo sterk is dan zal ik 'm dat maar vergeven.
En waarom mag dat niet van jou? De meeste regisseurs maken alleen maar films die netjes in chronologische volgorde verlopen. Moeten zij dan ook iets anders verzinnen?
Zowel Amores Perros įls 21 Grams įls Babel zijn fantastische films. En ze hebben alle dat 'trucje' gemeen. So what?
Ik merk hier een beetje azijnpisserij...
[ Bericht 7% gewijzigd door blonchi op 17-12-2006 15:52:53 ]
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is. Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
Gisteren Amores Perros gezien. Die vond ik best goed, maar beduidend minder dan Babel. 21 grams vond ik helemaal niets. Dus deel 3 vind ik de beste, daarna deel 2 en daarna 1 . Maar omdat ik deel 2 en 3 wel goed vind en deel 1 niet, moet er een second opinion voor deel 1 komen, dus die ga ik binnenkort ook weer even bekijken .
Ik vind dat het bij Babel (en daar zit een beetje de vergelijking met Crash) veel te duidelijk is dat er ergens een schrijver was die alles zit te bedenken om het dramatischer te maken. Dingen die geforceerd voelen, enkel en alleen om het verhaal te doen werken, dat vond ik Arriaga in zijn andere films beter doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het script dan ook rommelig en soms gewoon lui. De film wordt wel rechtgehouden door het acteerwerk en natuurlijk is Ińįrritu een goede regisseur, maar hij mag eens met een andere schrijver gaan samenwerken, de frisheid is uit hun relatie, alsof Arriaga veel moeite had om ook nog eens die derde keer een zwaarmoedige mozaiekfilm uit zijn pen te persen.
[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-12-2006 20:30:00 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Op dinsdag 19 december 2006 17:16 schreef Viking84 het volgende: nou, meestal worden sequels slechter, maar in dit geval dus niet .
maar het zijn ten eerste geen sequels, en ten tweede is Amores Perros eerder gemaakt dan 21 Grams wat dan volgens jou deel 1 is. Maar deel 1 vind je niks, Amores Perreos dus, en 21 Grams, deel 2 volgens jou theorie, vind je ook al slecht. Dus je vindt deel 1 en 2 slecht, maar vindt deel 2 toch beter dan 1 maar gek genoeg 21 grams weer beduidend minder dan Amores Perros en tegelijkertijd deel 2 en 3 toch weer goed
Gebruik je die stomme smiley trouwens ook altijd om te zeggen dat Saving Private Ryan beter is dan 1941 en The Lost World, omdat dat SPR deel 18 is, 1941 deel 4 en TLW 16 volgens jouw beredenatie? Want een film die later is gemaakt dan een andere is natuurlijk standaard slechter
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
Ik vond het maar tegenvallen eigenlijk . Had er veel meer van verwacht. Ik vond hem ook niet slecht oid, hij was goed te kijken, goed gefilmd, maar als geheel vond ik het wel tegenvallen.
21 grams en Crash raakte me bijvoorbeeld veel meer. De hele verhaallijn met het Aziatische meisje was wel vergezocht, gezien de link van de andere drie met elkaar.