abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43574121
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:47 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Van iemand die niet weet wat Amores Perros is kan ik zo'n opmerking niet serieus nemen. En ja, ik chargeer nu even.
Prima, al was het geen opmerking van mijn kant. Feit is dat de schrijver, het genie achter de verhalen met een andere regisseur verder gaat, maak daar zelf wat van, op dit moment is daar alleen over te filosoferen en heeft iedereen net zoals over films daar een eigen kijk op.
  † In Memoriam † woensdag 15 november 2006 @ 13:18:37 #82
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_43574694
Overigens bedacht ik me net nog iets, met het risico dat ik nu te ver doordraaf:
Miscommunicatie -> Onbegrip -> Wantrouwen -> Arrogantie.
Die laatste stap is niet in alle verhalen even duidelijk, maar als we 'm er gewoon laten staan zijn we weer bij terug bij af: Arrogantie was immers de oorzaak van de Babylonische spraakverwarring... zou een leuke kwinkslag zijn
Sheridana +1
pi_43593663
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:07 schreef JelleS het volgende:

[..]

Waarom zou er een duidelijke link moeten zijn als de thematiek de verhalen al samenvoegt. Waarom zou iets logisch, realistisch en geloofwaardig moeten zijn? Leg mij dat eens uit.

Over dat schot. Als je de hoek bekijkt zou ze nooit zo geraakt kunnen worden. Gelukkig was de rest zo mooi dat het me niks meer uitmaakte. Iemand anders dit nog opgevallen, of heb ik het gewoon verkeerd gezien?
[..]
Het gaat niet om de hoek, het gaat om dat die scène zo verdomde lang duurt voordat ze geraakt wordt. En die verhalen hangen gewoon niet echt aan elkaar vast, zoals bij Crash (op een ongeloofwaardige manier, dat wel) wél...

21 Grams blijft nog steeds één van de mooiste films die ik ooit heb gezien

Overigens heb ik nooit beweerd dat Crash zo veel diepgang heeft, valt namelijk ook reuze tegen, maar die film zat op één of andere manier zo in elkaar dat hij het kon hebben...

Maargoed, smaken verschillen, gelukkig maar
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  donderdag 16 november 2006 @ 18:16:55 #84
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43615859
Ik ga er nu heen, maar volgens mij is het niet zo leuke film
pi_43615885
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:16 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ga er nu heen, maar volgens mij is het niet zo leuke film
Klopt.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 16 november 2006 @ 18:20:04 #86
139407 jorienvdherik
pi_43615955
Ik hoop daarom ook dat als we er zijn als nog besluiten naar een andere film te gaan
pi_43616026
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik hoop daarom ook dat als we er zijn als nog besluiten naar een andere film te gaan
Ik zou voor The Departed gaan. Toffe cast
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 16 november 2006 @ 18:25:03 #88
139407 jorienvdherik
pi_43616083
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:23 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik zou voor The Departed gaan. Toffe cast
Al gezien, hoop texas
pi_43616106
Nee! Babel is echt heel tof! Gewoon gaan, laat je meezuigen in het verhaal!*O*
pi_43683442
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:23 schreef Aventura het volgende:
Mooie film. Wel iets te lang. Er liepen mensen halverwege de film de zaal uit (16-jarigebreezahs). Ook hoorde ik een meisje verzuchten dat ze er niets van begreep. En dat begrijp ik weer niet. Veel valt er aan deze film niet te begrijpen, het is een prachtige sfeerschets. Een film om helemaal door geabsorbeerd te worden. Ik vind de muziek ook echt prachtig, vooral dat stemmige pianonummer op het einde, met de balkonscene...
Bij mij liepen er ook van die breezahs weg tijden de film !

Ik vondt het een aangrijpende film, had het heel anders verwacht maar toch is het positief uitgekomen.
Ik vondt het zo zielig voor dat Japanse meisje .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gaat er iig over doordenken, het is niet zomaar een film wat je zo weer vergeet.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 19 november 2006 @ 20:22:07 #91
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_43695363
Een fil over taalbarrieres en het onvermogen om te communiceren met elkaar....... Ik zag hem met een Portugees. Nou dat gaf wel een extra dimensie aan de film Moest nl de marokkaanse en japanse stukjes af en toe vertalen. Ja nou ja, de Nederlandse ondertitling dan. "What is.... jager?" *LOL*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 17 december 2006 @ 15:34:14 #92
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_44509071
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:26 schreef Ang3l het volgende:
Helemaal mee eens. Zowel Amores Perros als 21 Grams hebben hetzelfde trucje. Beide mooie films, maar de derde film heeft dat truucje nu wéér..... Maar goed, als ie weer net zo sterk is dan zal ik 'm dat maar vergeven.
En waarom mag dat niet van jou?
De meeste regisseurs maken alleen maar films die netjes in chronologische volgorde verlopen. Moeten zij dan ook iets anders verzinnen?

Zowel Amores Perros áls 21 Grams áls Babel zijn fantastische films.
En ze hebben alle dat 'trucje' gemeen. So what?

Ik merk hier een beetje azijnpisserij...

[ Bericht 7% gewijzigd door blonchi op 17-12-2006 15:52:53 ]
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  dinsdag 19 december 2006 @ 02:21:02 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44559556
Net helemaal bekeken.
Wat een prachtige film, zowel qua sfeer als acteren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 19 december 2006 @ 07:42:46 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44560176
Gisteren Amores Perros gezien. Die vond ik best goed, maar beduidend minder dan Babel. 21 grams vond ik helemaal niets. Dus deel 3 vind ik de beste, daarna deel 2 en daarna 1 . Maar omdat ik deel 2 en 3 wel goed vind en deel 1 niet, moet er een second opinion voor deel 1 komen, dus die ga ik binnenkort ook weer even bekijken .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:15:50 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44563519
Ik vind dat het bij Babel (en daar zit een beetje de vergelijking met Crash) veel te duidelijk is dat er ergens een schrijver was die alles zit te bedenken om het dramatischer te maken. Dingen die geforceerd voelen, enkel en alleen om het verhaal te doen werken, dat vond ik Arriaga in zijn andere films beter doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het script dan ook rommelig en soms gewoon lui. De film wordt wel rechtgehouden door het acteerwerk en natuurlijk is Iñárritu een goede regisseur, maar hij mag eens met een andere schrijver gaan samenwerken, de frisheid is uit hun relatie, alsof Arriaga veel moeite had om ook nog eens die derde keer een zwaarmoedige mozaiekfilm uit zijn pen te persen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-12-2006 20:30:00 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:20:10 #96
3767 Herald
Come get some
pi_44571937
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 07:42 schreef Viking84 het volgende:
Dus deel 3 vind ik de beste, daarna deel 2 en daarna 1
wat bedoel je precies met die smiley?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:16:43 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44573754
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:20 schreef Herald het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met die smiley?
nou, meestal worden sequels slechter, maar in dit geval dus niet .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:58:01 #98
3767 Herald
Come get some
pi_44575012
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:16 schreef Viking84 het volgende:
nou, meestal worden sequels slechter, maar in dit geval dus niet .
maar het zijn ten eerste geen sequels, en ten tweede is Amores Perros eerder gemaakt dan 21 Grams wat dan volgens jou deel 1 is. Maar deel 1 vind je niks, Amores Perreos dus, en 21 Grams, deel 2 volgens jou theorie, vind je ook al slecht. Dus je vindt deel 1 en 2 slecht, maar vindt deel 2 toch beter dan 1 maar gek genoeg 21 grams weer beduidend minder dan Amores Perros en tegelijkertijd deel 2 en 3 toch weer goed

Gebruik je die stomme smiley trouwens ook altijd om te zeggen dat Saving Private Ryan beter is dan 1941 en The Lost World, omdat dat SPR deel 18 is, 1941 deel 4 en TLW 16 volgens jouw beredenatie? Want een film die later is gemaakt dan een andere is natuurlijk standaard slechter
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_44992863
Ik vond het maar tegenvallen eigenlijk . Had er veel meer van verwacht. Ik vond hem ook niet slecht oid, hij was goed te kijken, goed gefilmd, maar als geheel vond ik het wel tegenvallen.

21 grams en Crash raakte me bijvoorbeeld veel meer. De hele verhaallijn met het Aziatische meisje was wel vergezocht, gezien de link van de andere drie met elkaar.
  donderdag 4 januari 2007 @ 01:08:46 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_44994744
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:24:09 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:07:21 #101
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_44999186
Ik heb hem gister gezien, en ik vond het echt een schitterende film... 21 Grams en Crash heb ik niet gezien, dus ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het echt boeiend tot het einde... en ik kon me helemaal inleven met de verschillende personen. En ik vond het prachtig dat je al die verschillende culturen zag... ik ben er helemaal weg van
Maar mijn bioscoop-maatje vond het weer een tenenkrommend slechte film...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:13:07 #102
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45406906
Eindelijk gezien, erg onder de indruk! Goed acteerwerk, prachtige muziek, erg meeslepend. Alleen de aftermath was soms wat langdradig. De laatste 30 minuten hadden wel wat ingekort gemogen, als was de muziek op de balkonscene werkelijk wonderschoon!
mbt tot het briefje:
SPOILER
  Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 02:09:17 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_45460401
Gisteren gezien. Zal morgen reageren
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 18 januari 2007 @ 02:38:59 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45460652
Golden Globe.
Maar verslaggever sprak het uit als: beebel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:35:29 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45705228
Soms kan je maar beter niks van een film meekrijgen voordat je 'm hebt gezien. Ging met heel hoge verwachtingen naar Babel toe ('ultieme mozaiekfilm' blablabla 'verhalen die fantastisch met elkaar verwoven zijn' etc etc) maar hij viel me nogal tegen. Goeie sfeerschets, dat wel, mooie plaatjes, maar dramatisch vond ik hem nogal zwak en de verschillende verhaallijnen... nou ja, bij de eindjes aan mekaar geknoopt. Het lukte me niet om door de film gegrepen te worden, daarvoor vond ik de film teveel melodrama, effectbejag.
Dat Amerikaanse stel werkte trouwens van het begin al op mijn zenuwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 26-01-2007 19:43:13 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 19:58:06 #106
862 Arcee
Look closer
pi_45705784
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:35 schreef Ringo het volgende:
Soms kan je maar beter niks van een film meekrijgen voordat je 'm hebt gezien.
Soms? Altijd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:04:51 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45709980
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:58 schreef Arcee het volgende:
Soms? Altijd.
Dat is in principe waar, maar veel films zou ik nooit hebben gezien als ik er niet eerst wat over had gelezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45750707
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:35 schreef Ringo het volgende:
Goeie sfeerschets, dat wel, mooie plaatjes, maar dramatisch vond ik hem nogal zwak en de verschillende verhaallijnen... nou ja, bij de eindjes aan mekaar geknoopt. Het lukte me niet om door de film gegrepen te worden, daarvoor vond ik de film teveel melodrama, effectbejag.
Dat Amerikaanse stel werkte trouwens van het begin al op mijn zenuwen.
vind ik ook.
schitterende film, maar toch greep ie me niet op de een of andere manier weet niet waarom.
Maar hij is toch erg goed/mooi.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:46:36 #109
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45943411
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, wat ontzettend mooi!
Ik vond de personages bijna om aan te raken, zo echt. En het verdriet, de wanhoop, de spijt en het verlangen van de hoofdpersonen waren al even tastbaar.
Van begin tot eind (helaas onderbroken door een pauze) compleet gebiologeerd zitten kijken. De vier hoofdlijnen, de zijlijntjes, de onderhuids kabbelende mini-lijntjes, de stiekeme lijntjes die je pas later begrijpt... meesterlijk.

Eén vraag: wat zou er op dat briefje van het Japanse meisje hebben gestaan?
Ik ging totaal onverwachts naar deze film, dus in het begin moest ik erg inkomen. Ik kende de hele film niet, en ging er heen met de instelling van "gewoon een filmpje pakken", en we waren te laat voor de andere films . Publiek was wel een beetje anders dan "normaal"(veel meer "ouderen" en minder van dat breezervolk ), dat is het enige wat mij opviel.
Juist doordat ik er totaal onwetend in ging dacht ik na een half uurtje beelden uit de woestijn en een zich aftrekkende 12 jarige "blijft dit zo, wat iiiiiiis dit nou weer voor iets ", wat overigens bevestigd werd door het vriendinnetje waar mee ik naar de film ging. Zij tikte me op een gegeven moment aan, keek me raar aan en stelde mij precies die vraag.

Echter, hoe langer hij duurde, hoe meer ik dacht "dit kan nog eens erg goed worden"... En ja inderdaad.. Wat duderinnetje zegt.. Zelden een film gezien waar de emoties van de karakters zo goed te voelen is...Deze film had 'het' echt voor mij. Misschien is de verhaallijn niet geweldig bijzonder, maar de emoties karakters en gebeurtenissen.. zo puur en pakkend.

Maargoed, als je erin gaat met hele hoge verwachtingen dan zou het misschien ook heel erg tegen kunnen vallen zoals Ringo zegt. Ik vermoed dat ik dat ook zou hebben. Zo'n film als dit daar moet je gewoon in vallen.. .Dus ik heb geluk gehad, met mijn van niks weten , en daarom heeft ie mij in ieder geval heel erg verrast, op een positieve manier. En ik denk dat ik niet de enige in de zaal was, want iedereen bleef een tijdje zitten toen de aftiteling begon..:)
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Redactie Frontpage zondag 25 februari 2007 @ 00:14:03 #110
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46642797
21 gramns vond ik ruk, maar Babel is erg goed, het verhaal kabbelt wel voort, maar is niet zo fragmentatrisch als 21 Grams.

Het is echt zo goed geregiseerd, alsof je naar een docu kijkt met echte mensen. Ik vond de Mexicaanse oppaas qua ellende erg lijken op de moeder in Requim for a Dream trouwens, in haar rode jurk.
pi_46716831
babel was best okay.
soms een tikje saai, maar wel veel mooie beelden, leuk om te zien hoe alles mooi op elkaar aansluit
alleen dat briefje.. ik kan maar niet verzinnen wat er nou op zou kunnen staan
SPOILER
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46928733
Iemand enig idee hoe het nummer heet dat in de discotheek wordt gespeeld (tweede nummer, niet Saterdaynight fever ofzo)...
Ik háát kabouters!!
pi_50933022
Gisteren (!) pas voor het eerst gezien tijdens de laatste voorstelling in filmhuis Lumière te Maastricht. Een prachtcinematografie! Werkelijk schitterende beelden en een ontroerend verhaal. Net als mijn voorgangers hierboven heb ook ik een flinke rits vragen open staan na het zien van het einde; naar mijn smaak een iets TE open einde, maar dat past wel in deze film..
* Uiteraard: WAT staat er op dat briefje?
* Hoe gaat het verder met het gezin in Amerika?
* Hoe gaat het verder met de dader(s) in Marokko?
De twee voorgangers van dit trilogie-slotstuk heb ik ook nog steeds niet gezien, dus die ga ik maar eens gauw van stal halen..
pi_55320197
Gisteren voor het eerst gezien. De vier verhaallijnen waren allen goed. Alleen is het vrij geforceerd aan elkaar gelinkt allemaal. Het lijkt alsof ze eerst dat Japan-verhaal en Marokko-verhaal apart hebben geschreven, en toen dachten: oh schrijf er even vlug tussen dat die vader jager is en op jacht ging in Marokko en dat ze zo dat wapen hebben gekregen. Met name die link vond ik vrij goedkoop.

Ik vond de sfeer ook veel beter dan het plot. Brad Pitt en Kate Blanchett in dat Marokkaanse dorpje, dat Marokkaanse gezin van die 2 jongetjes (met z'n allen in de couscous graaien), die Japanners die trippen op pilletjes en met name die blonde Amerikaanse kindertjes die feest vieren tussen de Mexicanen.
pi_73023019

[ Bericht 100% gewijzigd door iriswww op 22-09-2009 22:46:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')