quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:Oh, wat ontzettend mooi!
Ik vond de personages bijna om aan te raken, zo echt. En het verdriet, de wanhoop, de spijt en het verlangen van de hoofdpersonen waren al even tastbaar.
Van begin tot eind (helaas onderbroken door een pauze) compleet gebiologeerd zitten kijken. De vier hoofdlijnen, de zijlijntjes, de onderhuids kabbelende mini-lijntjes, de stiekeme lijntjes die je pas later begrijpt... meesterlijk.
Eén vraag: wat zou er op dat briefje van het Japanse meisje hebben gestaan?
Ik ging totaal onverwachts naar deze film, dus in het begin moest ik erg inkomen. Ik kende de hele film niet, en ging er heen met de instelling van "gewoon een filmpje pakken", en we waren te laat voor de andere films
![]()
. Publiek was wel een beetje anders dan "normaal"(veel meer "ouderen" en minder van dat breezervolk
![]()
), dat is het enige wat mij opviel.
Juist doordat ik er totaal onwetend in ging dacht ik na een half uurtje beelden uit de woestijn en een zich aftrekkende 12 jarige "blijft dit zo, wat iiiiiiis dit nou weer voor iets
![]()
", wat overigens bevestigd werd door het vriendinnetje waar mee ik naar de film ging. Zij tikte me op een gegeven moment aan, keek me raar aan en stelde mij precies die vraag.
![]()
Echter, hoe langer hij duurde, hoe meer ik dacht "dit kan nog eens erg goed worden"... En ja inderdaad.. Wat duderinnetje zegt.. Zelden een film gezien waar de emoties van de karakters zo goed te voelen is...Deze film had 'het' echt voor mij. Misschien is de verhaallijn niet geweldig bijzonder, maar de emoties karakters en gebeurtenissen.. zo puur en pakkend.
Maargoed, als je erin gaat met hele hoge verwachtingen dan zou het misschien ook heel erg tegen kunnen vallen zoals Ringo zegt. Ik vermoed dat ik dat ook zou hebben. Zo'n film als dit daar moet je gewoon in vallen.. .Dus ik heb geluk gehad, met mijn van niks weten
![]()
, en daarom heeft ie mij in ieder geval heel erg verrast, op een positieve manier. En ik denk dat ik niet de enige in de zaal was, want iedereen bleef een tijdje zitten toen de aftiteling begon..:)
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."