abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17350583
21 Grams is een film uit 2003, geregisseerd door Alejandro González Iñárritu, met Sean Penn (Mystic River, Dead Man Walking, Carlito's Way) , Naomi Watts (Mulholland Dr.), Benicio Del Toro (Snatch, The Usual Suspects) en vele anderen (volledige lijst).

Naomi Watts is voor deze film genomineerd voor een Academy Award voor beste actrice in een hoofdrol, en Del Toro voor beste acteur in een bijrol. Ik ben benieuwd of ze iets gaan winnen, van mij zou het zeker mogen.
Het is echt een geweldige film waarin drie verhalen door elkaar en niet-chronoligsch verteld worden, wat vooral in het begin leidt tot heel wat verwarring. De scenes wisselen elkaar op zo'n chaotische manier op dat het echt moeilijk is om er een touw aan vast te knopen. Maar naarmate de film vordert wordt het allemaal steeds duidelijker, en wordt er ook steeds meer op een chronologische manier gewerkt.
Na een tijdje weet je al hoe de film gaat aflopen, en dan wordt de hoofdvraag dan ook niet "hoe?" maar "waarom?". De manier waarop de ontknoping wordt getoond, en dan vooral geluidstechnisch, vind ik echt heel mooi. Ook de eindscene na de ontknoping vind ik prachtig in elkaar zitten.
Ondanks dat Watts en Del Toro genomineerd zijn voor Oscars, vind ik vooral Penn toch echt geweldig spelen in deze film. De vele emoties waar hij zich in deze film doorworstelt komen echt heel erg aangrijpend over.
Ik heb deze film in België kunnen zien, en raad jullie echt allemaal aan om, zodra hij ook in Nederland draait, hem te gaan zien. .

Trailer

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 27-02-2004 10:17:45 ]
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:27:45 #2
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17351917
Ik wil hem zien!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:36:36 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17352044
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 12:27 schreef Hare het volgende:
Ik wil hem zien!!
Ik ook
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17352342
tja, goed geacteerd en gefilmd, maar het verhaal, het is zo'n zware saaie film, hij duurt veel te lang aangezien al snel duidelijk is wat er gaat gebeuren, verwacht vooral geen enkel "grammetje" entertainment als je hier heen gaat, puur drama, erg zwaar uitgerekt en bitter.
pi_17352656
Deze film wil ik wel graag zien ja.
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 06:57:26 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_17387663
Goeie film.

Indrukwekkend spel van alle acteurs in een aangrijpend verhaal. Naast Amores Perros weer een nieuw meesterwerk voor Alejandro González Iñárritu. De structuur is in het begin erg chaotisch...het eerste half uur heb je eigenlijk geen idee wat er gaande is, de film springt van de ene persoon naar de andere en ook nog eens op verschillende tijdspunten. Echter, het opletten wordt beloond want na anderhalf uur vallen alle puzzelstukjes op z'n plek.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 23:46:40 #7
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17472529
Wil deze film ook heel graag zien!!! Sean Penn en Benicio Del Toro: wereldcombinatie!
Ga m misschien over morgen kijken, maar ben nog aan t twijfelen tussen Lost In Translation en 21 Grams
pi_17474003
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 23:46 schreef Timo20 het volgende:
Wil deze film ook heel graag zien!!! Sean Penn en Benicio Del Toro: wereldcombinatie!
Ga m misschien over morgen kijken, maar ben nog aan t twijfelen tussen Lost In Translation en 21 Grams
Euh, kijk ze gewoon achter elkaar, het is gegarandeerd een leuke avond dan. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 3 maart 2004 @ 10:57:56 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17477261
Zeer goede film ja. Wel ongelooflijk dramatisch, maar dan op een goede manier. Een stuk beter ook dan Amores Perros deze film, vooral omdat hij het niveau de hele film vol blijft houden, waar AP een beetje inzakte in het middenstuk. Ook de originele vertelstijl werkt goed in deze film, en de drie hoofdrolspelers zijn top.
Een van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_17504349
lijkt me zwaar relaxte film, vind Benicio ook super relaxt....

maarre, wanneer komt hij uit?!
Alles begint met ambitie...
pi_17505290
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 22:34 schreef Jooosie het volgende:
lijkt me zwaar relaxte film, vind Benicio ook super relaxt....

maarre, wanneer komt hij uit?!
Netherlands - April 1 2004
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 00:29:50 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17527345
Zwaar indrukwekkende film.

Ben er echt stil van, verdrietig enzo,

prachtig dat een film zulke dingen kan los maken!
pi_17527580
Ik kan echt niet wachten, een juweeltje dit...
Alles begint met ambitie...
  zaterdag 6 maart 2004 @ 10:32:01 #14
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17530103
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 00:50 schreef Jooosie het volgende:
Ik kan echt niet wachten, een juweeltje dit...
Hoe weet je dat als je hem nog niet gezien hebt?
pi_17530863
Ik heb de film in Australie gezien, in begin was het allemaal erg vaag maar uiteindelijk toch een hele mooie film, goed acteerwerk van de 3 hoofdrolspelers, ik las dat hij pas in mei in de bioscoop draait ? Das behoorlijk laat.
Verwacht niet veel actie maar wel een goed verhaal, ik geef de film een 7,5 maar je moet er wel even voor gaan zitten
pi_17531031
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 10:57 schreef Posdnous het volgende:
Zeer goede film ja. Wel ongelooflijk dramatisch, maar dan op een goede manier. Een stuk beter ook dan Amores Perros deze film, vooral omdat hij het niveau de hele film vol blijft houden, waar AP een beetje inzakte in het middenstuk. Ook de originele vertelstijl werkt goed in deze film, en de drie hoofdrolspelers zijn top.
Een van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
Nog beter dan Amores Perros? Damn, dan moet dit een super-meesterwerk zijn als je het mij vraagt. Nu maar wachten tot de filmhuizen hem draaien.
Naomi Watts vind ik trouwens geniaal, sinds Mulholland Drive (daar verdiende ze echt niets minder dan een Oscar voor).
  zaterdag 6 maart 2004 @ 20:48:54 #17
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17541255
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:42 schreef Cheese het volgende:

Naomi Watts vind ik trouwens geniaal, sinds Mulholland Drive (daar verdiende ze echt niets minder dan een Oscar voor).
Dit is de eerste film pas waarin ze me opviel. Mulholland heb ik ook wel gezien, maar zou me haar daardoor niet herinneren. Deze wel. Die ene uitval die ze heeft naar Penn is echt super!!
Echt zo goed gespeeld, schrok er zelf bijna van!!

Geweldig
pi_17774334
Goede film. Goede casting. Goed geacteerd.

Langdradig. Komt moeilijk op gang. Lange zit.

Wel goed, maar ik vond 'm niet "leuk". Was blij toen 't afgelopen was.
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:18:42 #19
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17774722
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 13:01 schreef Chooselife het volgende:
Goede film. Goede casting. Goed geacteerd.

Langdradig. Komt moeilijk op gang. Lange zit.

Wel goed, maar ik vond 'm niet "leuk". Was blij toen 't afgelopen was.
Ik quote mijn voorganger maar, want ik ben het hier volledig mee eens, wel een goede film met een stevig verhaal , maar zo godsgruwelijk laaaangzaaaam dat je blij bent als ie klaar is. En uitzetten wilde ik hem ook weer niet, want daar was ie net weer iets te goed voor.
pi_17863580
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 20:48 schreef Hare het volgende:

[..]

Dit is de eerste film pas waarin ze me opviel. Mulholland heb ik ook wel gezien, maar zou me haar daardoor niet herinneren. Deze wel. Die ene uitval die ze heeft naar Penn is echt super!!
Echt zo goed gespeeld, schrok er zelf bijna van!!

Geweldig
Klopt jah, dat ze compleet flipt in de keuken omdat ze rustig moet doen, dat was echt super mooi gespeeld, moest zelf ook even slikken
Maar ik vondt in het begin nogal moeilijk om niet te stoppen met kijken aangezien hij nogal vaag is met al die personages die constant switchen en scenes die niet chronologisch zijn gemonteerd. Maar uiteindelijk valt dan inderdaad alles op z'n plaats. Maar het is een echte filmhuis film, je moet er van houden want hij is erg traag en er is niet zoveel actie zoals iemand hierboven ook al vermelde, hij zal ook niet zo bij het grote publiek aanslaan, vandaar dat hij ook limited is

Ik geef de film een 7.5, dit mede door het voortreffelijke acteerwerk van zowel Sean en Naomi en Del Toro.
pi_17942219
denk dat deze wel in me verzameing komt lijkt me een zeer goede film
pi_17944478
Vandaag de dvd binnen gekregen, ben benieuwd!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_18055033
Vandaag in de sneak gezien . En woeiwoei wat een film zeg. Ik heb er gemengde gevoelens over! Sowieso ben ik met n paar vraagtekens blijven zitten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Wel ijzersterk geacteerd! Maar zoals anderen al zeggen, lange zit, vooral voor de pauze wist ik nog echt amper waar het in godsnaam over ging ! Normaal houd ik wel van niet-chronologisch vertelde films, maar deze was wel heeeel ingewikkeld!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 maart 2004 @ 02:04:20 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_18055632
volgens mij is een pauze in deze film funest. Dan ben je ineens helemaal uit het verhaal.

ehm, en om antwoord te geven op je spoiler?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_18096504
Ik vond 21 grams helemaal niet zo bijzonder eigenlijk. Het verhaal is op zich redelijk recht-toe recht-aan, en wordt slechts opgekrikt door de niet-chronologische opzet, zonder dat daar iets aan wordt toegevoegd.

Kijk je bijvoorbeeld naar Memento, dan heeft de volgorde een heel duidelijk doel: Als kijker wordt je in de positie van de hoofdpersoon geplaatst, en weet je net als hij niet wat er zich (chronologisch gezien) even van te voren heeft afgespeeld. Hier helpt de opzet dus om je beter te kunnen verplaatsen in de hoofdpersoon.

Een film als 'Irreversible' gebruikt de niet chronologische opzet om je als kijker langzaam naar het antwoord op de vraag 'waarom?' te leiden, die zich presenteert in het eerste stuk van de film. Daarnaast maakt die film heel goed gebruik van het camerawerk, waaruit de mentale staat van de hoofdpersoon indringend op je wordt overgebracht.

Al die dingen miste ik in '21 grams'. Het verhaal is redelijk eenvoudig, en naar de ontknoping had ook prima toegewerkt kunnen worden zonder de sprongen in de tijd. Als resultaat komt de film op mij voornamelijk over als een krampachtige poging om vooral maar lekker 'arty' over te komen. Het is zeker geen slechte film, maar dat meesterlijke waar zoveel mensen over opgeven kan ik er niet in ontdekken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')