abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2005 @ 20:16:41 #1
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_25415952
The waiting is almost over. Ben wel benieuwd naar het resultaat.
quote:
OASIS ANNOUNCE NEW ALBUM AND SINGLE DETAILS!
7 March 2005

On May 16th 2005 Oasis return with a brand new single entitled 'Lyla'. The track is taken from the band's hugely anticipated new album entitled 'Don't Believe The Truth', which follows two weeks later on May 30th on Big Brother Recordings.

Noel Gallagher believes that 'Lyla' is a true Oasis classic. "It's The Who. 'Lyla' was specifically designed for pogoing. We wrote 66 tracks and 'Lyla' was one that we revisited late on and it's ended up on the album. I'm happy with every track on the album."

'Don't Believe The Truth' is the sixth Oasis studio album, their first since the number one multi-million selling 'Heathen Chemistry', released in 2002.

Crowning what will be an extraordinary 2005, Oasis will embark on an extensive world tour that includes nine huge shows in the UK, including seven stadium gigs. Tickets for these dates sold out in record time, even challenging the speed with which they sold out their legendary Knebworth shows of 1996. Oasis have just added shows in Newcastle and Ireland in the face of phenomenal demand. Further UK and European dates to be announced soon.

Furthermore, Oasis will return to North America for the first time since 2002, playing their biggest US shows to date. Their show at the legendary 14,000 capacity Madison Square Gardens in New York on 22nd June sold out in an hour. Check out the tour page for all the dates!

Make sure you keep checking back to oasisinet over the next couple of weeks for more exciting announcements!!!!!

www.oasisinet.com

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Verve op 07-03-2005 20:21:48 ]
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 7 maart 2005 @ 20:21:42 #2
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25416054
Titel fixed naar "Oasis - Don't Believe The Truth".

-edit- aha ik zie dat de TS de rest al gefixed heeft.

[ Bericht 15% gewijzigd door nipeng op 07-03-2005 20:33:10 ]
pi_25417505
Te gek, ik hoop dat het een topplaat wordt! (wie niet )
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:38:39 #4
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_25430110
kan niet wachten
The more debt, the better
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:15:13 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_25430769
Ik ben erg benieuwd.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_25680750
Oasis have confirmed the track listing for their highly anticipated sixth studio album, ‘Don’t Believe The Truth’, released on May 30th 2005 on Big Brother Recordings. The first single from the album will be ‘Lyla’ released on May 16th. Noel Gallagher describes the track as “the Soundtrack of our Lives doing The Who on Skol in a psychedelic city in the sky (or something!)” He continues, “while ‘Part Of The Queue’ doesn’t sound remotely like anything we’ve ever done before. Legendary Cuban percussionist Lenny Castro shuffles up a storm. Amazing.” concluding “’The Meaning Of Soul’ is simply “Elvis on Red Bull”.
The track listing is;

Turn Up The Sun
Mucky Fingers
Lyla
Love Like A Bomb
The Importance Of Being Idle
The Meaning Of Soul
Guess God Thinks I'm Abel
Part Of The Queue
Keep The Dream Alive
A Bell Will Ring
Let There Be Love

Dat wordt veeeeeeeeeeeeet! Ik hoop dat ze eindelijk es goed gepromoot worden en dat ze wat airplay krijgen hier in Nederland. Staan ook al weer aantal concerten voor de deur (uitverkochte Madison Square Garden, uitverkochte Manchester Stadium en nog een heel aantal!)

pi_25683554
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:15 schreef TrenTs het volgende:
Ik ben erg benieuwd.
pi_25684308
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:38 schreef flyguy het volgende:
kan niet wachten
suburban gangster flow
pi_25708882
From today's Daily Star. Full interview in May's Q.

Turn Up The Sun
"A bit like Black Rebel Motorcycle Club. A stomper."

Mucky Fingers
"Imagine Bob Dylan singing Waiting For The Man with that frantic drumbeat."

Lyla
"Our poppiest thing since Roll With It. Annoyingly catchy. A bit like The Who."

Love Like A Bomb
"One of Liam's. It starts off acoustic and Martin Duffy of Primal Scream plays this kind of country piano solo."

The Importance Of Being Idle
"A cross between The Kinks and The La's about being a lazy fucker."

The Meaning Of Soul
"Like Elvis on crack. We played it at Glastonbury like The Stooges."

Stop The Clocks
"Been around for a long time but might not make it. A debate's going on."

Part Of The Queue
"One of mine with a weird 3/4 rhythm that's a bit Shack doing Love."

Keep The Dream Alive
"A song by Andy that's like The Stone Roses."

Guess God Thinks I'm Abel
"A Liam tune that's kind of slowish and acoustic."

A Bell Will Ring
"Gem wrote it. It's the closest anybody's got to sounding like Revolver."

Let There Be Love
"We both sing, like the Self-Righteous Brothers. It's a fitting anthem to finish off the record."
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:51:14 #10
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_25710179
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:00 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
From today's Daily Star. Full interview in May's Q.

Stop The Clocks
"Been around for a long time but might not make it. A debate's going on."
Die heeft het album dus niet gehaald...
pi_25712799
Misschien als hidden track, who knows?
pi_25734910
Paar van die nummers heb ik al gehoord, ze speelden er een paar op Glastonbury. Was nog niet heel erg onder de druk

En wat Stop The Clocks betreft; zou best van titel kunnen zijn veranderd. Of het wordt een B-side van een eerste single. Net als met Solve My Mystery gebeurde waarvan Noel ook weer zei dat het het beste nummer was dat hij óóit had geschreven.

Maarja, ze hadden 60 nieuwe nummers geschreven. Ik ben erg benieuwd. Wellicht dat Liam ook eens een nummer kan schrijven met meer dan 2 accoorden. Zijn aandeel in het schrijven van nummers is erg tegenomen, net als dat van Gem.

Ik weet niet echt wat voor geluid ik moet verwachten, maar ik ben erg benieuwd!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_25845366
Solve my mystery is nog niet officieel uitgebracht (misschien bedoel je Getting Older) en ik kan me niet herrinneren dat hij een van beide ooit als beste nummer wat ie geschreven heeft had omschreven.

En Gem schrijft ook niet bijster veel hoor! Maar 1 nummer op de nieuwe cd!

Lyla is net gelekt op het internet!! Sounds great! Heel erg Stones achtig, maar vooral Soundtrack of our lives achtig!!
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:01:57 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25853565
Lyla is te gek!
suburban gangster flow
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:49:26 #16
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_25857362
jaaaa Lyla is goed!!
hier is een stukkie te beluisteren:
http://bliep_from_poland
Oasis is terug! wanneer komen ze naar Nederland ??

[ Bericht 15% gewijzigd door nipeng op 31-03-2005 11:59:23 (Warez) ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:00:33 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:33:48 #18
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_25869725
Net Lyla geluisterd. Het was inderdaad "annoyingly catchy".

Goede single in ieder geval, benieuwd naar het album. Na het horen van Lyla heb ik er alle vertrouwen in, dat wordt een toppertje...
pi_25872221
Tof dat Lyla zo goed ontvangen wordt (ik hoop ook onder "niet-oasisfans" (ik bedoel daarmee de niet-diehards). Nog even een linkje, maar misschien is de bandwith snel verlopen: http://bliep

[ Bericht 9% gewijzigd door nipeng op 31-03-2005 11:44:43 (Warez) ]
pi_25872327
Noel over de nieuwe plaat in NME

http://www.the-soapbox.net/forums/uploads/post-4-1112186614.jpg

http://www.the-soapbox.net/forums/uploads/post-4-1112186682.jpg

http://www.the-soapbox.net/forums/uploads/post-4-1112186734.jpg

De nieuwe single klinkt ook lekker vrolijk, vol enthousiasme weer, ze klonken wat vermoeid en ongeinspireerd op de laatste tour!
pi_25875132
Lyla klinkt verrekte goed!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_25877721
even een post posten om de boel terug te vinden
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:42:07 #23
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_25882721
ik vind lyla opzich een beetje tegen vallen maar ja ze hebben nog 60 andere nieuwe nummers
pi_25885467
Ik ben heel benieuwd...
pi_25910771
Heeeeeeeeeeeeey Lyla, the star's about to fall!!
pi_26808424
Love Like A Bomb, The Importance Of Being Idle, Part Of The Queue, Keep The Dream Alive en A Bell Will Ring zijn super, de andere nummers vallen me wat tegen. Maar misschien moet ik die gewoon nog wat vaker luisteren..
suburban gangster flow
  zondag 8 mei 2005 @ 17:03:07 #27
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_26828096
eyeball tickler is echt geweldig
pi_26839814
Ik ben heel blij voor ze dat dit album echt anders klinkt dan wat ze tot nu toe gedaan hebben. Echt baanbrekend is het niet, maar ik ben wel verrast moet ik zeggen. En dat had ik na de laatste twee albums niet (meer) verwacht! Ik weet nog niet of ik hem ga kopen, maar de mp3'tjes blijven in ieder geval wel staan, en dat is al een stuk meer dan dat ik van hun vorige album kon zeggen .
pi_26841380
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:00 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
A Bell Will Ring
"Gem wrote it. It's the closest anybody's got to sounding like Revolver."
OK, nou maak je me benieuwd
  dinsdag 10 mei 2005 @ 02:15:47 #30
118517 Effenberg
Aufmachen..!!
pi_26872617
Het hele album is top..!! Stond op FTD. Zeer geile cd, zag hier al een tijdje naar uit..
En daar is tie dan eindelijk..!!

Oasis

Helden

Su crisantemo gordo en un bakfiets..!!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 03:33:40 #31
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_26873078
Heb het album nu 1 keer in z'n geheel geluisterd en ik ben wel positief. Oasis is back!!!
pi_26881070
Ja, ik begin nu toch ook wel erg enthousiast te worden..
suburban gangster flow
pi_26889011
Nou, het klinkt wel volledig anders dan wat ze maakte op de eerste 2 platen, en in mindere mate op de laatste 2. Ben nou niet laaiend enthousiast. Mucky Fingers vind ik wel erg gaaf. Maar ik mis een paar echt super nummers zoals op de vorige plaat wel was. ( The Hindu Times en Stop Crying Your Heart out).

Maar ik hem de aankomende tijd gewoon heel veel draaien, dat krediet hebben de heren bij mij. DAn zal ik nog eens mijn oordeel geven....
pi_26889895
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:54 schreef Summerteeth het volgende:
... misschien ...
Maybeeeeeeeeeeeee

pi_26898651
Ow nee he, zijn we nou nog niet van die vreselijke broertjes Gallagher af?
pi_26902423
Liever de broertjes Gallagher dan Franz Ferdinand of Kasabian..
suburban gangster flow
pi_26902991
Ik had ze al volledig afgeschreven eigenlijk. Maar van dat lyla word ik toch wel erg blij.

Morgen maar eens luisteren en eventueel op vinyl bestellen.
underground forever baby
pi_26903716
Hele album even gedownd. Echt prima. Eindelijk weer nummers van 3/5 minuten, prettig opgenomen, heerlijk die gruizigheid! Dit had direct na What;s the story...uit moeten komen.

Wat mij betreft voorlopig geheel goedgekeurd.
underground forever baby
pi_26974819
Weet je wat het eigenlijk is met deze band. Het kan gewoon nooit meer zo goed worden als het was. NOOIT MEER! Definitely Maybe is gewoon het beste debuut album aller tijden. Dat WTSMG daar na kwam was een fenomenale opvolging. De B-sides van al die singles zorgden ervoor dat singles kopen een absolute must waren. De B-sides waren verschrikkleijk goed.

Hoe kan je met zo'n verleden ooit nog een plaat maken die de wereld weer verbaasd doet staan. Dat kan gewoon niet. Liam heeft zelf al eens gezegd "De mensen moeten niet zo blijven zeuren over DM en WTSMG. Dat is voorbij, afgelopen, OVER!

Hij heeft gelijk. Dit album is wel weer gaaf, maar geen Oasis meer zoals het oit was. Al is dat voor mij nog steeds moeilijk te accepteren. Iedere keer hoop ik toch op een nieuwe Supersonic en Live Forever. Wat een briljante muziek maakte ze toen, legendarisch, uniek en historisch.

The Beatles van de jaren 90 (in GB dan), met minder invloed, omdat de omstandigheden anders waren.

Hoe dan ook: Jongens bedankt voor die briljante muziek!!! Mijn interesse voor muziek hebben jullie gewekt en beinvloed.
pi_27073509
Live Forever was magisch. Dat nummer heeft (samen met R.E.M.'s 'What's The Frequency, Kenneth?') achteraf gezien mijn muzieksmaak definitief bepaald.

Maar waarom moet elke Oasis-plaat eerst naast Definitely Maybe gelegd worden? 'Ik hou op met zoeken, er is niet meer. Het wordt nooit meer zo mooi als de eerste keer', schreef Jack Poels ooit, en dat klopt. Zo mooi als in 1994 wordt het niet meer, maar dat heeft met veel meer dingen te maken dan alleen de muziek. Het hele tijdsbeeld. Nostalgie. Misschien moet je daar ook maar gewoon blij om zijn. Zo blijven nummers als Live Forever, Slide Away en Some Might Say anthems van onze generatie, zoals zoveel Beatles-nummers dat waren voor onze ouders.

Beluister je Don't Believe The Truth zonder hoge verwachtingen, dan kom je erachter dat het gewoon een hele goede plaat is met een groot aantal sterke nummers (meer dan op SOTSOG en Heathen Chemistry bij elkaar).
Lange tijd dacht ik dat het voor iedereen beter was als Oasis gewoon zou stoppen, maar van mij mogen ze voorlopig nog wel even doorgaan..
suburban gangster flow
pi_27089216
Waarom heeft niemand het hier over Be Here Now. De derde plaat. Ik vond ze tot en met BHN echt geweldig. Laatse albums zijn ook wel lekker, maar toch anders. Vaker draaien voordat het je grijpt. Ben nu DBTT aan het downloaden, had al een paar nummers, maar ben benieuwd!
Alles komt goed, alles komt altijd goed
pi_27090003
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 17:32 schreef ProfessorPim het volgende:
Waarom heeft niemand het hier over Be Here Now. De derde plaat. Ik vond ze tot en met BHN echt geweldig. Laatse albums zijn ook wel lekker, maar toch anders. Vaker draaien voordat het je grijpt. Ben nu DBTT aan het downloaden, had al een paar nummers, maar ben benieuwd!
Omdat Be Here Now echt niet goed was. Het was een trucje geworden. Nummers om in een vol stadion te spelen. Dat album sloeg gewoon helemaal nergens op. Op elk mogelijk moment zat een riff, veel te druk.

Naar mijn mening het slechtste album van hun. Al is All Around the World natuurlijk wel onstaan door dit probleem. Toch wel een toegevoegde waarde aan hun ouvre, maar nou niet heel goed.
pi_27090503
Be Here Now is na Definitely Maybe ook mijn favoriete Oasis-plaat, al had de productie wel anders gemogen. Eén grote Wall of Sound, maar wel een aantal heerlijke nummers (Stand By Me, I Hope I Think I Know, The Girl In The Dirty Shirt, Don't Go Away, It's Getting Better Man). Ik draai 'm ook regelmatig in de auto
suburban gangster flow
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:35:04 #44
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_27214043
Turn Up The Sun
wat een lekkere lange outro zeg
iig mijn favo nummer van het album
  maandag 23 mei 2005 @ 18:08:18 #45
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27282272
Valt mij toch weer flink tegen. Niet erg spannend, melodieus weinig aanstekelijk, kort. Maar misschien trek ik m'n conclusies te snel en moet ik 'm een paar beurten laten groeien.
pi_27284151
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 18:13 schreef Summerteeth het volgende:
Be Here Now is na Definitely Maybe ook mijn favoriete Oasis-plaat, al had de productie wel anders gemogen. Eén grote Wall of Sound, maar wel een aantal heerlijke nummers (Stand By Me, I Hope I Think I Know, The Girl In The Dirty Shirt, Don't Go Away, It's Getting Better Man). Ik draai 'm ook regelmatig in de auto
juist omdat ie zo heerlijk overgeproduceerd is vind ik hem super. Noel heeft in interviews toegegeven dat hij het ook een kutplaat vind ("de ideale rock 'n roll-plaat duurt 45 minuten, deze 75") en daarbij zitten er in elk nummer iets van 23 gitaarloopjes. dat kan mij er niet van weerhouden om te zeggen dat het een perfecte weergave is van Oasis op dat moment. Totale grootheidswaanzin! Het is heerlijk over the top! Idd een plaat om in stadions te spelen, ookal klonk hij in Den Bosch ook super!
Alles komt goed, alles komt altijd goed
pi_27284325
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces"
  maandag 23 mei 2005 @ 21:09:01 #48
27074 Dezz
The Dog
pi_27288307
quote:
Te laat!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:20:36 #49
99433 Tup
Tupperwaar
pi_27389159
. Definitely Maybe was briljant, daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Eigenlijk sinds ze hun waardeloze drummer dumpten en de broertjes Damon Albarn aids toewensten. God straft onmiddellijk.
BTW. Mucky Fingers: gejat van Velvet Underground
Wasserwunderland
pi_27390533
Ik vind hem niet veel beter dan Heathen Chemistry tot nu toe, maar ach, dat vond ik toch ook wel een puike plaat. Maar wat moet in vredesnaam de volgende single worden? Lyla springt er wel uit qua 'catchyness' (wat een woooooooord) maar geen enkel ander nummer niet.
pi_27394439
Part of the queue
The importance of being idle

Allebei top!

Hoewel ik me wel erg op deze nummers focus en daardoor de rest van het album een beetje langs me heen schiet. Zal nog weer es luisteren
pi_27403176
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:58 schreef googoodoll het volgende:
Ik vind hem niet veel beter dan Heathen Chemistry tot nu toe, maar ach, dat vond ik toch ook wel een puike plaat. Maar wat moet in vredesnaam de volgende single worden? Lyla springt er wel uit qua 'catchyness' (wat een woooooooord) maar geen enkel ander nummer niet.
Ik denk Mucky Fingers, maar het is gewoon simpelweg geen plaat met single waardig materiaal. Ik vind het gewoon een vrij vlakke plaat, maar een ander geluid dan voorheen. Mwah, ben niet zo enthousiast geloof ik
pi_27487879
Wat een album! Echt schitterend! Had ik echt niet meer verwacht van Oasis. Heel consistent album: alle songs bij elkaar maken het sterk (*mompelt iets over de som der delen*). Niet echt songs die eruit springen wel een paar (Let there be love, Importance of being idle en part of the que en Keep the dream alive), maar toch heel sterk over het geheel gezien.

Trouwens als iemand em nog wil halen, haal em bij Plato! Je krijgt dan het album + dvd voor 18 E (dat vond ik al aardig goedkoop) En dan krijg je nog een boxje er bij, de cd single en de vynil single! Supervet!
pi_27491424
Hè? Album, dvd, cd single én vinyl single voor 18 euro?
suburban gangster flow
  maandag 30 mei 2005 @ 20:15:05 #55
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27491518
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:08 schreef pfaf het volgende:
Valt mij toch weer flink tegen. Niet erg spannend, melodieus weinig aanstekelijk, kort. Maar misschien trek ik m'n conclusies te snel en moet ik 'm een paar beurten laten groeien.
Nou ja, het is toch nog een beetje goed gekomen, k zal de eerste keer ook wel iets te veel van verwacht hebben, waardoor ik de volgende keren weer zonder hooggespannen verwachtingen luisterde.
Morgen toch even naar Plato, dat klinkt als een heel aanlokkelijk aanbod.
pi_27491710
waar is plato?
  maandag 30 mei 2005 @ 21:02:16 #57
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27492979
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:43 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Trouwens als iemand em nog wil halen, haal em bij Plato! Je krijgt dan het album + dvd voor 18 E (dat vond ik al aardig goedkoop) En dan krijg je nog een boxje er bij, de cd single en de vynil single! Supervet!
Hebben we het dan over Plato in Groningen?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:08:11 #58
45613 Kreeltje
It's Just RockNRoll!
pi_27523321
quote:
[b]Op maandag 30 mei 2005 17:43
Damn.... Net besteld bij bol.com (lekker makkelijk).. Maar om welke dvd gaat het dan Interviews en dergelijke?
Isn't it?
pi_27528878
Het mogen dan een stelletje arrogante losers zijn, ze zijn WEL prima songschrijvers, nog steeds.
Leuk album hoor!

Ben ik de enige die in Mucky Fingers 'Waiting for my man' (VU) hoort?
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:31:37 #60
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_27540442
arrogante losers? bands die net doen alsof ze normale mensen zijn dat zijn pas de hypocriete losers
pi_27604848
Vanavond treden ze op bij Barend en van Dorp (vrijdag).

Iemand nog iets gehoord van een 3fm-showcase met oasis? Is die ook vandaag?
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:47:29 #62
108367 Gallorini
über alles..
pi_27605034
Vanavond even B en vD kijken dan
Hoi mam..
pi_27605774
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:41 schreef Cure het volgende:

Iemand nog iets gehoord van een 3fm-showcase met oasis? Is die ook vandaag?
via via vernomen: begint om 14.00 uur. plaats onbekend. ik gok zelf op de bnn-studio's.
Immer nur Filme machen!
pi_27610546
wanneer kunen we meegenieten van dat bij 3fm?
pi_27617907
Is het over?
quote:
OASIS | DON'T BELIEVE THE TRUTH
CD, Sony/Sony
Onlangs bekeek ondergetekende de dvd Definitely Maybe, die vorig jaar is uitgebracht omdat het alweer tien jaar terug was dat de gebroeders Gallagher het land van de rock-’n-roll op stelten kwamen zetten. En ja, het debuutalbum van de band uit Manchester was bij vlagen geniaal. De bevlogenheid spatte ervan af en door de geveinsde arrogantie kon je onmogelijk heen om wat al snel het fenomeen Oasis heette. Op hun daaropvolgende album stonden de monsterhit ‘Wonderwall’ en nog wat sprekende nummers, maar toen was de koek ineens op.

Oasis had alle energie opgebruikt en Standing on the Shoulder of Giants (sic) en Heathen Chemistry waren niets anders dan inspiratieloze pogingen om die Grote Rockband te zijn waarvan Oasis zelf dacht dat hij het was. Niet dus. En datzelfde riedeltje kan nu nogmaals afgespeeld worden met het nieuwe Don't Believe the Truth. Sommigen riepen in de aanloop naar deze plaat dat het hervonden zelfvertrouwen te horen zou zijn. Dat blijkt op z’n zachtst gezegd klinkklare onzin.

Oasis probeert weer met alle macht groot te doen. Zo klinkt de opener ‘Turn Up the Sun’ stoer, maar is het niet meer dan een nummer zonder enige betekenis. Bassist Andy Bell wist onlangs te melden dat Oasis vooral een muur van ritmegitaren was. Dat slaat de spijker op de kop want een liedje is niet te ontdekken. Het dommige gepiel dat tevoorschijn komt als de rook optrekt, levert enkel plaatsvervangende schaamte op. De zogenaamd grootste rockband van de wereld is voor het derde album op rij de weg kwijt.

De heren wilden gaan voor een puur geluid en daarom werd Death In Vegas ontslagen als producersteam. Misschien dat zulks manschap nog iets had kunnen maken van het derde nummer op Don't Believe the Truth, de schaamteloze bijna-cover van ‘I’m Waiting for My Man’ van The Velvet Underground. Jatten in kunst is natuurlijk geen enkel probleem maar in dit geval wordt het nummer er niet sterker door; dit is erg omdat de pure luiheid ervan afdruipt. Dat nu nogmaals blijkt dat Noel echt niet kan zingen, stemt nog triester.

Daarna is het de beurt aan de doodvervelende en haast seniele single ‘Lyla’, waarop Liam de twijfelachtige eer krijgt weer een inspiratieloze nageboorte van zijn grote broer te zingen. Kom nou toch op, de heren weten zelf ook wel dat hier de bravoure van ‘Supersonic’, het omver-blaas-effect van ‘Columbia’, het grootse van ‘Live Forever’, de pit van ‘Roll with It’ en de stoïcijnse kracht van ‘Some Might Say’ gewoon zoek is.

En als het dan definitief de verkeerde kant opgaat met het wel erg simpele ‘Love Like a Bomb’, weten we genoeg. Wat volgt zijn nog meer liedjes zonder ziel, zonder drang, ja zonder rock-’n-roll. Waar is de noodzaak, de wil om te rocken en te schokken? “I can't get a life if my heart's not in it,” zingt Noel in ‘The Importance of Being Idle’. Het lijkt er anders niet op, meneer Gallagher! Rock-’n-roll my ass, zouden ze zelf gezegd kunnen hebben. Gewoon muziek zonder waarde, van een band die is vergeten hoe dergelijke liedjes ook alweer behoren te klinken.

Oasis kan per direct het kabinet van mislukkingen in, naast Lenny Kravitz, U2 en al die andere rockbands die na enkele albums vergaten te boeien. Oasis had wel een dubbelalbum uit kunnen brengen, schreeuwde Noel kort geleden nog, maar om Sony een loer te draaien werd het een enkele schijf. De platenmaatschappij mag blij zijn dat de recalcitrante broertjes het nest verlaten, want dit ene schijfje is er eigenlijk al een te veel.
tekst: Wilko van Iperen
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27620815
Wat een negatief gelul. Ik vind de nieuwe cd gewoon goed. Natuurlijk zijn vorige albums beter maar het is dan ook bijna onmogenlijk om dat te verbeteren. Ik ga vanavond zeker kijken.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:23:12 #67
121588 zonin
Onzin is er al genoeg
pi_27622083
Grmbl dat had iemand al geschreven
"There is no god, our creed is but for ourselves"
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:53:15 #68
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27624668
Wat een slechte review zeg. Verwachtte Wilko van Iperen nou echt een nieuwe Definitely Maybe of Morning Glory?

Don't Believe The Truth is de beste Oasis-plaat sinds Morning Glory.
pi_27625722
Wie is die Wilko van Iperen... zeker een of andere veertiger in midlife crisis die het van zich af probeert te schrijven in een review...

(ja mijn post is net zoals zijn recensie erg goed beargumenteerd )

Ik vond btw bij BvD de mix niet ideaal van Oasis (gitaren waren iets te rauw (kan lekker zijn maar was het nu net niet)). Jammer dat ze trouwens niet nog een nummer van het nieuwe album deden ipv oud werk
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_27629265
Wilko van Iperen schrijft voor www.kindamuzik.net
www.thuisuiteten.nl
pi_27638502
Ik kan ook niet echt zeggen dat ik het eens ben met die recensie. Zelfs Pitchfork wist de goede nummers er uit te halen. Maar ja, who cares about reviews anyway? Ik moet wel toegeven dat ik nog steeds zit te twijfelen of ik deze plaat zal kopen of niet. Ben er nog niet uit....
pi_27645424
Moet je zelf weten. Ik dacht: ik zet hem neer, kan iedereen zelf zijn eventueel voordeel er mee doen.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 juni 2005 @ 15:25:05 #73
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27646028
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:56 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik kan ook niet echt zeggen dat ik het eens ben met die recensie. Zelfs Pitchfork wist de goede nummers er uit te halen. Maar ja, who cares about reviews anyway? Ik moet wel toegeven dat ik nog steeds zit te twijfelen of ik deze plaat zal kopen of niet. Ben er nog niet uit....
Heb m gister gekocht bij de mediamarkt voor 10 euro... had m een aantal keren beluisterd in de luisterpaal en dat was voor mij genoeg reden om m voor dit vriendenprijsje niet te laten liggen
pi_27646103
Vond het trouwens niet best bij BvD. Vooral Lyla was nou niet bepaald subliem uitgevoerd.
  zondag 5 juni 2005 @ 15:36:39 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27646387
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:27 schreef IdlersDream het volgende:
Vond het trouwens niet best bij BvD. Vooral Lyla was nou niet bepaald subliem uitgevoerd.
Live is niet hun sterkste kant en dat is nog zacht uitgedrukt...
  zondag 5 juni 2005 @ 16:37:14 #76
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27648114
Het is weer "Meer Van Hetzelfde Alleen Een Stuk Minder Goed", middelmaat van de zuiverste vorm dus....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_27648166
"Fuck you DaisyDuke, we're the biggest band in the fucking world!"
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 juni 2005 @ 16:45:00 #78
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27648333
Tja, vermakelijke teksten kun je ze inderdaad niet ontzeggen!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_27650414
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:01 schreef methodmich het volgende:
Moet je zelf weten. Ik dacht: ik zet hem neer, kan iedereen zelf zijn eventueel voordeel er mee doen.
Ik heb me er ook prima mee vermaakt hoor, daar niet van. Het feit dat ik me (althans probeer) niet veel aantrek van recensies betekend niet meteen dat ik ze niet leuk vind om te lezen . Integendeel zelfs...

Hmm, 10 euro bij de Media Markt? Da's ook niet duur!
pi_27650571
foei, gefrustreerd mannetje die wilco van ieperen.
underground forever baby
pi_27651822
Kindamuzik is dan ook niet zo'n voorstander van grote namen in de popmuziek. Dan is het wel te begrijpen.

Verder valt me op dat allmusic hem erg goed beoordeeld.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:13:23 #82
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27654002
10,- bij de Mediamarkt: daar ga ik ook maar even kijken dan
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_27674377
Allmusic vind ik nooit zo betrouwbaar qua beoordeling eigenlijk, Toffe.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 juni 2005 @ 14:11:35 #84
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27674605
Na de eerste 3 nummer had ik er genoeg van... jammer maar niet goed genoeg.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27675599
Kmoet zeggen dat dit album me echt niet zo heel erg kan boeien, terwijl ik toch altijd wel een liefhebber was van Oasis. Tijd voor ze om op te houden met die grote bek, dat ook waarmaken lukt ze namelijk niet meer.
Shame, bloody shame.
pi_27676506
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:05 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het betrouwbaarder dan de meeste sites. Pitchfork bijvoorbeeld. Bij allmusic wordt er meestal objectief naar de muziek gekeken en staat de historische waarde bovenaan. Maar er wordt bij nieuwe albums meestal nog veel aangepast. Ik vermoed dat de nieuwe Oasis over een jaar minder sterren heeft bij allmusic.
pi_27678510
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:05 schreef methodmich het volgende:
Tja, blijft toch altijd een kwestie van smaak.
Allmusic kijkt vooral naar de algemene opinie en verkoopcijfers. Ze proberen objectief te blijven, en bij 't beoordelen van een album lijkt me dat veruit de beste oplossing.

Ik ben 't ook lang niet altijd met ze eens, maar ik vind 't wel altijd fijn dat ze hun mening toelichten in een korte (en vaak erg informatieve!) recensie.
pi_27678607
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik vind het betrouwbaarder dan de meeste sites. Pitchfork bijvoorbeeld. Bij allmusic wordt er meestal objectief naar de muziek gekeken en staat de historische waarde bovenaan. Maar er wordt bij nieuwe albums meestal nog veel aangepast. Ik vermoed dat de nieuwe Oasis over een jaar minder sterren heeft bij allmusic.
Ja, dat bedoel ik, dat aanpassen. Dan zegt het in het begin niet veel. Soms doen ze ook mee met de hype. Coldplay begon met 2 1/2 ster en toen ze popi werden kregen ze er 4 ofzo.
www.thuisuiteten.nl
pi_27679308
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:58 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik, dat aanpassen. Dan zegt het in het begin niet veel. Soms doen ze ook mee met de hype. Coldplay begon met 2 1/2 ster en toen ze popi werden kregen ze er 4 ofzo.
The Cooper Temple Clause kregen er ooit vijf voor hun debuutalbum... Dat vind ik overigens wel wat hebben: dat ze zelden 5 sterren geven. Voor popmuziek worden ze de laatste 5 jaar nauwelijks gegeven.
pi_27679456
Hmmm, middelmatig album weer, op enkele uitschieters na.
pi_27679888
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

The Cooper Temple Clause kregen er ooit vijf voor hun debuutalbum... Dat vind ik overigens wel wat hebben: dat ze zelden 5 sterren geven. Voor popmuziek worden ze de laatste 5 jaar nauwelijks gegeven.
Die 5 sterren zijn idd vooral weggelegd voor absolute klassiekers.
Je vind ze dus ook vooral bij albums van jaren '60, '70 en '80.
pi_27682591
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:13 schreef Boeman het volgende:
10,- bij de Mediamarkt: daar ga ik ook maar even kijken dan
Ik kon de cd bij de MM in Groningen niet eens vinden . Heel vreemd...
pi_27689166
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

Heb m gister gekocht bij de mediamarkt voor 10 euro...
Rotterdam?
  maandag 6 juni 2005 @ 22:42:17 #94
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27692408
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:52 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Ik kon de cd bij de MM in Groningen niet eens vinden . Heel vreemd...
heey daar wou ik ook gaan kijken binnenkort.
Heb je niet gevraagd dan?
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  maandag 6 juni 2005 @ 22:43:33 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27692459
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:11 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Rotterdam?
Enschede.... , daar lag de nieuwe coldplay ook voor 10, die van Kane ook trouwens, maar die heb ik laten liggen
  zondag 12 juni 2005 @ 12:20:47 #96
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27852975
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:39 schreef methodmich het volgende:
"Fuck you DaisyDuke, we're the biggest band in the fucking world!"
En terecht!

Ik vind hem gewoon goed. Beste cd na DM en Morning Glory. En passent ook nog de live cd Familiar to Millions meegenomen. Voor 8 euro kon ik 'm niet laten staan.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 12 juni 2005 @ 12:21:46 #97
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27852998
En die review kan je toch niet serieus nemen.
pi_27857607
Laat Wilko het niet horen!
www.thuisuiteten.nl
pi_27953165
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:42 schreef Boeman het volgende:

[..]

heey daar wou ik ook gaan kijken binnenkort.
Heb je niet gevraagd dan?
Nu hadden ze hem wel, maar niet voor 10 euro. 'Gewoon' 14,99. En zo geweldig vind ik deze plaat dan toch weer net niet.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:11:52 #101
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_28010316
Net het singletje van Lyla gekregen, daar staat ook het nummer "Eyeball Tickler" op! een B nummer van DBTT
maar dat is iig nu wel m'n favo oasis DBTT nummer! weer een goeie punkrock plaat, wat harder dan de nummers op het album
een downlo..koop tip dus die single!
  zondag 19 juni 2005 @ 17:43:30 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28066688
Gistern het concert gezien, behoorlijk wat nummers van dit album.

Jammer dat ik er nog maar 1 keer naar heb kunnen luisteren, heb 'm nu weer opstaan en herken nummers van gisteravond.

't Concert was trouwens zeer goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:10:50 #103
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28722389
Nooit echt oasis fan geweest(behalve 'wonderwall' natuurlijk), maar heb nu dit album en moet zeggen dat het erg lekker klinkt.

Net was op mtv ook leuke special over dit album, gingen ze het verhaal achter de liedjes vertellen zeg maar..
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
pi_28788675
In een boekje dat ik vandaag bij het U2 concert kreeg staat een uitgebreid artikel over Oasis en dat je de Mojo site in de gaten moet houden om te weten wanneer ze op gaan treden in Nederland
pi_28789108
Gadver, Oasis in Nederland

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2005 01:38:20 ]
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:30:50 #106
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28791986
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:37 schreef MCH het volgende:
idd
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:56:02 #107
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28793949
quote:
hoezo? niet leuk? niet aan te raden om naar toe te gaan dus?
pi_28798407
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:56 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

hoezo? niet leuk? niet aan te raden om naar toe te gaan dus?
In z'n usericon staat Liam dus ik denk dat je het niet al te serieus moet neem (zn reactie)

Maar oasis, ik ga er zeker heen Laatste cd is erg goed, zeker na een paar keer beluisteren!
pi_28798523
quote:
Maybeeeeeee... ga ik daar wel naartoe Mits 't niet te duur is uiteraard

Ze moeten wel gaan vechten op 't podium, en niet teveel van 't nieuwe album spelen Dank u
pi_28799103
Oasis is arrogant (en terecht). Liam heeft het nodig om door het publiek opgefokt te worden anders tsja is Oasis niet op z'n best en voor minder doen ze het niet. Het Nederlandse volk vindt die arrogantie misplaatst en zal denk ik niet enthouiast zijn. Deze twee dingen zullen ervoor zorgen dat het optreden maar zozo wordt en dus is Oasis altijd beter in de UK. Dus bij voorbaat een matig concert?! Anyway, ik zal wel gaan.
pi_28807742
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:34 schreef MCH het volgende:
Oasis is arrogant (en terecht). Liam heeft het nodig om door het publiek opgefokt te worden anders tsja is Oasis niet op z'n best en voor minder doen ze het niet. Het Nederlandse volk vindt die arrogantie misplaatst en zal denk ik niet enthouiast zijn. Deze twee dingen zullen ervoor zorgen dat het optreden maar zozo wordt en dus is Oasis altijd beter in de UK. Dus bij voorbaat een matig concert?! Anyway, ik zal wel gaan.
Ik denk dat je gelijk hebt. De Nederlanders snappen Oasis kennelijk niet.
Het gáát juist om de arrogantie, ego-botsingen en grootheidswaan ('We're the best band in the world, you know..'). Dat ze af en toe een leuke single uitbrengen neem ik op de koop toe
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:09:46 #112
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28807826
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:06 schreef webfreak het volgende:
Het gáát juist om de arrogantie, ego-botsingen en grootheidswaan ('We're the best band in the world, you know..').
Kane vind je dan zeker ook geweldig?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:01:14 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28811599
Dat arrogante zoals jullie het noemen is al een tijdje niet meer aan de orde hoor, de concerten in the States waren gewoon echt goed, niks geen gejank of gezeur.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28813723
heb gehoord dat ze bijna alleen oude nummers spelen (94,95) met een paar van de nieuwe cd...
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:18:07 #115
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28813866
is er al datum bekend dan? of stond er in dat boekje alleen maar dat ze 'binnenkort' komen?
pi_28814194
Nog niks bekend. Er stond ook dat Bon Jovi naar Nederland komt. Voor de mensen die dat willen weten!
pi_28816776
Ik weet heus wel waar ik over praat, want ik heb ze dit jaar al 3 keer gezien (fan alert). Afgelopen weekend 2x in Engeland en begin juni in Brussel. In Brussel staat Liam minutenlang met een pokerface naar het publiek te staren en in Engeland doet ie gewoon z'n ding. Daar worden de fans toch wel gek (incl. myself) dus tsja er bestaat een groot verschil in welk land je Oasis live ziet. Neemt niet weg dat Liam's stem weer top is en de band gewoon in vorm is alleen het is net allemaal iets beter in Engeland en dan vooral de sfeer (eik. 1000x beter). Aan de muziek verandert niks (in positieve zin). Dit was de setlist voor de afgelopen UK tour welke ongeveer 90 min. lang is.

1. Fuckin' in the bushes
2. Turn up the sun
3. Lyla
4. Bring it on down
5. Morning Glory
6. Cigarettes & Alcohol
7. The importance of being idle
8. Little by little
9. Acquiesce
10. A bell will ring
11. Songbird
12. Live forever
13. Mucky fingers
14. Wonderwall
15. Champagne Supernova
16. Rock 'n' Roll Star
17. Guess god thinks I'm abel
18. The meaning of soul
19. Don't look back in anger
20. My generation

1 cover
4 van DM
4 van WTSMG
1 b-side
1 van SOTSOG
2 HC
7 van DBTT

Een goede mix van nieuw en oud als je het mij vraagt dus. Alleen misschien mist er wat van Be Here Now. Uhm, de Europese tour duurt van ongeveer half oktober tot half november.
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:47:33 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28816811
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:46 schreef MCH het volgende:

Een goede mix van nieuw en oud als je het mij vraagt dus. Alleen misschien mist er wat van Be Here Now. Uhm, de Europese tour duurt van ongeveer half oktober tot half november.
Concert in Detroit zag er ook ongeveer zo uit.

Dik in orde dus.
  Redactie Frontpage donderdag 14 juli 2005 @ 23:52:28 #119
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_28816968
O, ze spelen Champagne Supernova. Dan moet ik er wel heen
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_28823251
weinig van standing in the shoulder of giants. jammer, want dat is hun beste album wat mij betreft. als ze komen ga ik wel kijken.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:46:56 #121
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_29146815
Zonde dat ze zo weinig van Be Here Now spelen de laatste jaren. Volgend mij vinden ze het zelf maar een kutalbum.

Die setlist ziet er trouwens wel erg Ok uit. Wat mij betreft mogen ze ook wat meer b-kanten spelen.
pi_29181753
Geen some might say dus
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:35:22 #123
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_29183002
2 nov 2005
Oasis
Heineken Music Hall, Amsterdam ZO

artiest(en) Oasis
voorprogramma Special guests nog niet bekend
aanvang 20:00 uur
start voorverkoop za, 30 jul 2005
entree ¤32.50

nog nooit in de HMH geweest, is dat wat? kan niet slechter zijn dan de arena/gelredome right?

[ Bericht 23% gewijzigd door Elusive op 27-07-2005 21:44:16 ]
pi_29184290
De HMH was erg OK de keren dat ik er geweest ben.

Alleen die vloer is nogal spekglad als 'ie nat is.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 16:31:15 #125
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_29268105
* Elusive tickets heeft
pi_29268704
present!
pi_29269668
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:56 schreef IdlersDream het volgende:
present!

HIer ook
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:49:10 #128
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_29269918
Teringzooi, net te laat.

Intussen staat Marktplaats al weer vol met van die paupers die kaartjes kopen om ze door te verkopen.
pi_29270261
Klotewerk.
pi_29271445
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:03 schreef zjroentje het volgende:
Klotewerk.
Op werk besteld heeft
pi_29272790
GVD vanmorgen speciaal iemand gestuurd om kaartjes te kopen voor oasis. is het GVD uitverkocht. binnen 10 minuten. en dat terwijl er in breda helemaal niemand een kaartje voor oasis heeft gekocht. ik vraag me af waar die kaartjes dan allemaal verkocht zijn. teringzooi.
pi_29273113
Is er nog kans dat er extra tickets beschikbaar komen?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:43:14 #133
22162 Steffie
Supernova
pi_29273156
Dat is inderdaad vreemd. In Deventer was ook geen rij te bekennen bij het postkantoor. Ik stond daar om 10 uur samen met nog een andere jongen. Hij kocht een kaart en ik kocht er twee.

Er zullen wel weer een kleine 1000 of 2000 kaarten naar de diverse radiozenders en meer van dat soort organisaties verdwijnen, opdat er nog even flink gecashed kan worden doormiddel van de SMS inkomsten.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_29274046
Jezus wat heb ik dan een geluk. Ik heb ze via internet besteld, maar had geen creditcard bij de hand, dus nog snel mijn moeder gebeld voor mijn nummer. Kon ze het nummer niet op de kaart ontwaren Heb dus echt 9 over 10 geclickt.
pi_29276264
Volgens mij mag ik helemaal in mijn handjes klappen. Ik ging om 10.30 online en het was uitverkocht. Toch blijven proberen en zowaar om 10.40 kon ik 2 kaartjes kopen via ticketservice

Op marktplaats worden inderdaad veel kaarten aangeboden. Waardeloos ! Wat moet je hier nou aan doen ???
pi_29276719
Gewoon niet kopen... Dat zal ze leren
pi_29278708
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:43 schreef Steffie het volgende:
Dat is inderdaad vreemd. In Deventer was ook geen rij te bekennen bij het postkantoor. Ik stond daar om 10 uur samen met nog een andere jongen. Hij kocht een kaart en ik kocht er twee.

Er zullen wel weer een kleine 1000 of 2000 kaarten naar de diverse radiozenders en meer van dat soort organisaties verdwijnen, opdat er nog even flink gecashed kan worden doormiddel van de SMS inkomsten.
Volgens de kaartjes wordt het concert 'gepresenteerd' door 3FM en MTV...
Daar zullen dus wel de nodige kaartjes te winnen zijn tezijnertijd.
  zondag 31 juli 2005 @ 00:11:17 #138
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29281479
Mn broer heeft ze nog op internet besteld rond 1400uur, waren ze nog gewoon verkrijgbaar
pi_29282263
Die verkoop via ticketmaster.nl is een mysterieuze aangelegengheid soms. Vanochtend om half 11 kreeg je het bericht dat er geen kaarten meer waren, maar als je dan een paar keer refreshed komen er wel weer kaarten tevoorschijn. Een vriend van mij heeft op die manier om half 1 nog kaarten gekocht.
Het zou ook zomaar kunnen dat er de komende dagen weer kaarten te koop zijn, dat heb ik wel vaker gezien. Gewoon af en toe blijven proberen.
  zondag 31 juli 2005 @ 20:22:19 #140
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_29302830
Zaterdag 10:01 2 kaarten vers van de pers in mn knuisjes gekregen van meneer het postkantoor te amersfoort
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_29499046
Ik kwam er te laat achter, (zeg maar gisteren) en gewoon geen kaartjes meer te krijgen
Op marktplaatst worden kaartjes gem voor 65E p/s aangeboden

Zou er een kansje zijn dat het concert naar een groter stadion wordt overgeplaatst wegens de grote belangstelling?

Ik _moet_ er echt heen
pi_29512914
ontzettend toffe clip bij The Importance Of Being Idle (en tof nummer natuurlijk )

Hier!

echt kewl

nummer heb ik nu ook al 2 dagen ofzo op repeat
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_29516866
inderdaad goede keuze voor nieuwe single .
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:38:33 #144
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_29522346
Hehe, leuke clip.
pi_29527884
Kaartjes voor de Voorst Nationaal te Brussel

Voor de geinteresseerden: http://www.sherpa.be/Ticket/Ticket1.aspx?StukId=UNIWAY00000000000000000000002667&Language=NL
pi_29528401
voor de geïnteresseerden:
eerste Nederlandstalige Oasis-forum:
http://www.whatsthestory.nl.nu
pi_29530417
Damn, net ook nog maar een kaartje voor Hamburg gekocht. Vijf keer Oasis in 2005 dus.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:21:30 #148
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_29535125
Bij Ticketservice kan je weer kaarten bestellen!
pi_29535245
Ik heb ze besteld!!! (via ticketservice)
Weet iemand hoe dit kan?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:34:55 #150
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_29535304
Niet opgehaalde kaartjes meestal

GVD mooi al 55 Euro per stuk voor betaald op Marktplaats
pi_29535308
okay gaaf! Nu hopen dat alles goed gaat!
pi_29536773
* calvobbes heeft ook nog een kaartje kunnen bestellen
pi_29537100
tnx voor de tip
pi_29658501
Kaarten voor Brussel zijn binnen.
pi_29778243
ik was verdomme op vakantie toen voorverkoop begon ... die klootzakken op marktplaats zijn alweer bezig ja.. Ga er geen 50/60 euro voor betalen, tegen tijd van concert ga ik daar maar wat bieden tegen kostprijs(als die gasten hem beginnen te knijpen) en anders ga ik gewoon naar de HMH en zie ik daar wel....
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_29874884
Ik was inc toeslagen bijna 40e kwijt. 50 vind ik geen afzetterij. Risicovergoeding oa
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:28:42 #157
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_31128152
*trap

nou na ze deze zomer al in engeland te hebben gezien! heb ik vanavond kaartjes voor 50 euro weten te bemachtigen!! de gene waar ik mee naar oasis in engeland ben geweest(engelse gast) gaat nu met mij mee in nederland!! beter wordt het een goeie gig! would be f00king great mate
You might aswell do the white line...
pi_31332547
als ze godverdomme maar Supersonic spelen!!!!
pi_31522407
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:33 schreef IdlersDream het volgende:
als ze godverdomme maar Supersonic spelen!!!!
Hoogst onwaarschijnlijk, lang niet gespeeld. Heb er weer zin in, nog 2 nachtjes en dan is het weer Oasis voor de 4de keer dit jaar.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:00:32 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31556474
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoogst onwaarschijnlijk, lang niet gespeeld. Heb er weer zin in, nog 2 nachtjes en dan is het weer Oasis voor de 4de keer dit jaar.
Set je de setlist even online.... ben benieuwd wat ik mag verwachten in Brussel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31557298
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoogst onwaarschijnlijk, lang niet gespeeld.
Op Glastonbury 2004 speelden ze het wel. Ik hoop er iig op.

De setlist die ze speelden tijdens hun optreden in London (Coronet) in mei.
quote:
1. turn up the sun

2.lyla

3.bring it on down

4.morning glory

5.cigarettes and alcohol

6.stop crying your heart out

7.little by little

8.the importance of being idle

9.a bell will ring

10.live forever

11.mucky fingers

12.the meaning of soul

13.champagne supernova

14.rock n roll star

15.songbird

16.wonderwall

17.don't look back in anger

18.my generation.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:10:32 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31559992
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:50 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Op Glastonbury 2004 speelden ze het wel. Ik hoop er iig op.

De setlist die ze speelden tijdens hun optreden in London (Coronet) in mei.
[..]
Ik wil hem recenter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31567293
1. Fuckin' in the bushes
2. Turn up the sun
3. Lyla
4. Bring it on down
5. Morning Glory
6. Cigarettes & Alcohol
8. A bell will ring
9. Acquiesce
10. Live Forever
11. Mucky Fingers
12. Wonderwall
13. Champagne Supernova
14. Rock 'n' Roll Star
15. Guess god thinks I'm abel
16. The meaning of soul
17. Don't look back in anger
18. My generation

Geen supersonic dus zoals ik al zei. Best jammer.
pi_31567332
Setlist für 30/09/2005 - Cleveland, USA, Blossom Music Center

Meest recente, zal niet veel verschillen morgen.
pi_31567636
en ook al niks van heathen. ja potverdikkie. Ik wil wel de Hinu Times en Supersonic horen hoor!!! grrr... die cover van my generation mogen ze wel achterwege laten. Doe maar I am the Walrus
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:03:07 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31568581
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:20 schreef IdlersDream het volgende:
die cover van my generation mogen ze wel achterwege laten.
pi_31574183
Die cover is juist vet, maar misschien al wel wat te lang in de setlist.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:07:43 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31574784
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:36 schreef MCH het volgende:
Die cover is juist vet, maar misschien al wel wat te lang in de setlist.
Voor de gemiddelde Nederlander nog niet lang genoeg
pi_31575235
Geen Supersonic, Shakermaker en Some Might Say.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:09:08 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31579355
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:37 schreef zjroentje het volgende:
Geen Supersonic, Shakermaker en Some Might Say.
Wel twee lijsten die veel op elkaar lijken, dus ben ik op basis van die lijsten maar eens gaan knutselen:

1 Fuckin' in the Bushes
2 Turn up the Sun
3 Lyla
4 Morning Glory
5 Cigarettes & Alcohol
6 Little by Little
7 The Importance of Being Idle
8 A Bell Will Ring
9 Acquiesce
10 Live Forever
11 Meaning of Soul
12 Love Like a Bomb
13 Rock 'n Roll Star
14 Some Might Say
15 Songbird
16 Wonderwall
17 Don't Look Back in Anger
18 My Generation

Zo mogen ze hem van mij spelen.... en dan heb ik geen gekke dingen veranderd.
Maar liever nog spelen ze er 36 en is er dus wat ruimte voor de nummers die ze nu nooit meer spelen. Talk Tonight, Flashbax, Magic Pie, Rockin' Chair......
pi_31596844
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:04 schreef MCH het volgende:
1. Fuckin' in the bushes
2. Turn up the sun
3. Lyla
4. Bring it on down
5. Morning Glory
6. Cigarettes & Alcohol
8. A bell will ring
9. Acquiesce
10. Live Forever
11. Mucky Fingers
12. Wonderwall
13. Champagne Supernova
14. Rock 'n' Roll Star
16. The meaning of soul
18. My generation

Geen supersonic dus zoals ik al zei. Best jammer.
Setlist zag er dus inderdaad zo uit dus dit kregen we op 2/11 ook. Oasis on stage 21:15, einde 22:45. Verder niet echt bijzondere dingen gebeurd.
  zondag 23 oktober 2005 @ 20:14:25 #172
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31655001
* Elusive zin heeft!
hoe laat begint het eigenlijk? en hoe laat moet je aanwezig zijn om een beetje vooraan te staan?
pi_31656074
The Coral 2000-2040
Oasis 2115-2245
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:40:52 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31671616
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 22:16 schreef MCH het volgende:
The Coral 2000-2040
Oasis 2115-2245
Precies zoals je het voorspelde.
Setlist was weinig spannends meer:

1. Fuckin' in the bushes
2. Turn up the sun
3. Lyla
4. Bring it on down
5. Morning Glory
6. Cigarettes & Alcohol
8. A bell will ring
9. Acquiesce
10. Live Forever
11. Mucky Fingers
12. Wonderwall
13. Champagne Supernova
14. Rock 'n' Roll Star
16. The meaning of soul
18. My generation

Optreden was goed, niets bijzonders. Maar het was lang geleden voor mij, dus het ging erin als zoete koek. Geluid viel wat tegen. Wel een prachtige zaal die Vorst Nationaal.... met een heerlijke vertaling ook: Forrest National. Grootste verrasssing, dat lelijke grote doek was van The Coral!

De drummer lijkt trouwens ook echt op zijn Pa.
pi_31678148

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2005 12:47:43 ]
pi_31717789
Prachtige zaal idd, en die vertaling ja

Dat stukje wat Noel over Supersonic zei was wel geinig. Geluid vond ik wel ok, al hadden de gitaren iets harder mogen staan.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:17:30 #177
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31718405
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:41 schreef zjroentje het volgende:
Prachtige zaal idd, en die vertaling ja

Dat stukje wat Noel over Supersonic zei was wel geinig. Geluid vond ik wel ok, al hadden de gitaren iets harder mogen staan.
Ik verstond Noel niet de hele tijd.
Wel dat hij Live Forever opdroeg aan 'TinTin and his dog'
Dat hij in het Nederlands vroeg hoe het ging, dat er geen reactie kwam en dat zei: You're French, right?
pi_31720111
Iemand riep volgens mij dat ie Supersonic wilde horen.

Noel antwoorde: "D'ya wanna hear Supersonic?"
Publiek: "Yeah"
Noel:"Buy Definately Maybe and play track 2. Or is it track 7?"

donderdag 27 oktober 2005 @ 11:36:52 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31720181
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:34 schreef zjroentje het volgende:
Iemand riep volgens mij dat ie Supersonic wilde horen.

Noel antwoorde: "D'ya wanna hear Supersonic?"
Publiek: "Yeah"
Noel:"Buy Definately Maybe and play track 2. Or is it track 7?"

Oh dat... Ik hoorde hem wel track-nummers opnoemen.... maar dacht dat hij het volgende nummer omschreef dat ze gingen spelen.
pi_31720372
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:36 schreef XL het volgende:

[..]

Oh dat... Ik hoorde hem wel track-nummers opnoemen.... maar dacht dat hij het volgende nummer omschreef dat ze gingen spelen.
Waar stond je eigenlijk?

Heb naderhand nog een aantal Hollanders in de tram gezien. Wilde bijna vragen of jij erbij zat ...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:48:06 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31720509
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:43 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waar stond je eigenlijk?

Heb naderhand nog een aantal Hollanders in de tram gezien. Wilde bijna vragen of jij erbij zat ...
Ik ben zo'n student met een auto
Ik stond precies in het midden op de plaats waar de hellende vloer begon.
pi_31720541
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:48 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben zo'n student met een auto
Ik stond precies in het midden op de plaats waar de hellende vloer begon.
Dat stond ik zo'n 10 meter schuin achter je.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:53:00 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31720633
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:49 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat stond ik zo'n 10 meter schuin achter je.
Want ik vroeg me al af of jullie die Nederlandse ruziemakers waren die 5 meter naast ons stonden en die ook zaten te snacken bij een shoarmatoko op de markt.
pi_31753175
Yes!! Al jaren fan van Oasis, en wegens omstandigheden geen kaartjes kunnen halen. Maar gisteren werd ik, na een smeek-smsje gestuurd te hebben, gebeld door 3fm. Ik ben erbij woensdag!!
19 April: Blof (Eindhoven) | 23 April: Alanis Morrisette (Rotterdam) | 27 Juni: Coldplay (Londen) | 2 Nov: Oasis (Amsterdam) | 24 nov: Racoon (Eindhoven)
pi_31753260
Ik had mijn kaartje gewoon op tijd aangeschaft, en zit er ook bij aanstaande woensdag
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_31753324
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:57 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik had mijn kaartje gewoon op tijd aangeschaft, en zit er ook bij aanstaande woensdag
Sommige mensen gaan op vakantie

edit: en ik heb ze niet aan hoeven schaffen
19 April: Blof (Eindhoven) | 23 April: Alanis Morrisette (Rotterdam) | 27 Juni: Coldplay (Londen) | 2 Nov: Oasis (Amsterdam) | 24 nov: Racoon (Eindhoven)
pi_31754780
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:54 schreef willemspruijt84 het volgende:
Yes!! Al jaren fan van Oasis, en wegens omstandigheden geen kaartjes kunnen halen. Maar gisteren werd ik, na een smeek-smsje gestuurd te hebben, gebeld door 3fm. Ik ben erbij woensdag!!
JIJ VUILE ! VUILE! #@$%*@*(%^#!!!... ik heb ook paar keer gesmst enzo... wil ook

Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_31760311
Ik heb ook erg vaak naar 3fm ge-smst, maar niks te horen gekregenn... Nu dus op marktplaats maar kaarten besteld... Zal toch Oasis zeker niet gaan missen als ze in Nl zijn?
zijn er al mensen naar concert in Belgie of Duitsland geweest? Wil graag het bukta-jasje van ze hebben, maar is die te koop bij het concert?
Blanke Bolster Ruwe Pit
pi_31760899
Er is wel een soort tas te koop, 35eu dacht ik.
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2005 @ 22:40:26 #190
128220 Peter6000
pi_31824440
Nog maar 3 dagen

Wil in ieder geval mijn favo nummer' Don`t look back in anger' horen
pi_31845653
Iemand enig idee tot hoeveel megapixel camera je mee mag nemen?
Had ergens een tijd geleden gelezen dat digicam's tot zoveel pixel mee naar binnen mochten..
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_31847988
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:20 schreef thomasss het volgende:
Had ergens een tijd geleden gelezen dat digicam's tot zoveel pixel mee naar binnen mochten..
Lijkt me sterk, donderdag de foto's hier!
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:08:03 #193
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_31851302
ik wil ook.............
pi_31859913
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:20 schreef thomasss het volgende:
Op de site van mojo staat dat je officieel geen foto/video apparatuur mee mag nemen, maar uit ervaring weet ik dat ze daar niet moeilijk over doen(Als je maar niet met een joekel van een telelens binnen komt lopen), gewoon simpele digitale camera ofzo mag echt wel.

Ik eis dat er veel gefilmd wordt
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2005 @ 15:20:05 #195
128220 Peter6000
pi_31868004
Zo, de nieuwe cd die ik bij de bibliotheek gereserveerd had, is er net op tijd
Wil de nieuwe nummers natuurlijk ook enigszins kennen alvast

En graag heel veel van Morning Glory, en ook graag Live Forever
pi_31869477
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:20 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, de nieuwe cd die ik bij de bibliotheek gereserveerd had, is er net op tijd

.....
dude
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2005 @ 16:32:18 #197
128220 Peter6000
pi_31869901
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:13 schreef Proper_fucked het volgende:
dude
Was een wachttijd voor hoor
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:42:04 #198
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31870231
* Elusive zin heeft
http://www.rtl.nl/experie(...)me/publiek_oasis.xml
* Elusive ook heen wil!!
pi_31870415
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:42 schreef Elusive het volgende:
http://www.rtl.nl/experie(...)me/publiek_oasis.xml
* Elusive ook heen wil!!
Hm...hoelang duurt dat? Heb geen zin een uur lang die plofkop en plaaggeest aan te moeten horen voor 4minuutjes Oasis
pi_31870521
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Hm...hoelang duurt dat? Heb geen zin een uur lang die plofkop en plaaggeest aan te moeten horen voor 4minuutjes Oasis
Dat heb ik er wel voor over, heb gemaild maar geef mezelf weinig kans
pi_31871676
Ik HAAT Jensen.... ik ontwijk zijn radioprogramma's en tv-shows... en nu moet ik dus toch gaan kijken...
Begreep dat giel van 3FM mocht kiezen wie hij ging interviewen: Noel of Liam.. hij heeft Liam gekozen...
Zou ik ook doen..... wie kiezen jullie?
Blanke Bolster Ruwe Pit
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:59:53 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31872281
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:35 schreef ruwepit het volgende:
Ik HAAT Jensen.... ik ontwijk zijn radioprogramma's en tv-shows... en nu moet ik dus toch gaan kijken...
Begreep dat giel van 3FM mocht kiezen wie hij ging interviewen: Noel of Liam.. hij heeft Liam gekozen...
Zou ik ook doen..... wie kiezen jullie?
Ligt eraan wat je wil natuurlijk.
Kans op hilarische antwoorden en een klap op je bek --> Liam
Degelijke antwoorden zonder enige emotie --> Noel
pi_31876325
Jensen! niet me favoriete programma, maar hiervoor maak ik wel een uitzondering. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik kaartjes gewonnen heb!
Ik had daar trouwens liever noel gezien voor het interview, of beide
I can't walk straight, let alone drive a car
pi_31876423
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:13 schreef breurke het volgende:
Jensen! niet me favoriete programma, maar hiervoor maak ik wel een uitzondering. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik kaartjes gewonnen heb!
Ik had daar trouwens liever noel gezien voor het interview, of beide

ik wil ook
pi_31891366
Donderdag 3 november komen de grondleggers van de moderne Britpop naar Nederland: Jensen! mag dan Liam en Noel Gallagher met hun band Oasis in de studio begroeten voor een exclusief en gratis concert!

De band brak in de jaren ’90 door met klassiekers als ‘Wonderwall’ en ‘Don’t Look Back In Anger’. Dit voorjaar kwam het negende album ‘Don’t Believe The Truth’ uit en dit is inmiddels al dubbel platina in Groot-Brittannië. Bij Jensen! zal de band naast klassiekers ongetwijfeld ook de nieuwe single ‘Let There Be Love’ ten gehore brengen.

Kaarten zijn inmiddels vergeven!
==============================================================================

Wat een blaaskaak die jensen.
Ze komen vandaag al naar nederland, en niet donderdag.
Gelukkig ben ik er bij vanavond.
pi_31892604
Hoe laat is t eigenlijk afgelopen? Moet nog een metro halen...
  woensdag 2 november 2005 @ 16:29:47 #207
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_31900388
Fuck Jensen!!! Vanavond sta ik in de Heineken Bier Hall!!
Na zeven jaar eindelijk weer Oasis!!!!!!
pi_31907319
en? en? en? en? en? en? en? en?
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2005 @ 01:31:18 #209
128220 Peter6000
pi_31917700
Recensie Oasis in de HMH

Met de playlist was niets mis, ze speelden nieuwe nummers, waarvan ik Turn up The Sun en natuurlijk Lyla herkende. En ook oudere nummers: Rock `n` Roll Star, Live Forever, Cigarettes & Alcohol, Wonderwall, Morning Glory, Champagne Supernova, Masterplan en Don`t look back in Anger. Alleen helaas Some might Say niet, maar echt een prima uitgebalanceerde playlist. Het duurde 1 uur en 35 minuten.

De uitvoering van één van mijn absolute favoriete Oasisnummers Don`t look back in Anger viel me tegen. Omdat die mooie, zo herkenbare intro ontbrak. Noel zong het speelde het zonder Liam.
Dat viel sowieso op, zo goed als nul interactie tussen de broers, bij sommige nummers die Noel zong, verdween Liam van het podium.
Het verschil in houding was duidelijk, Noel bescheiden en introvert, Liam erg arrogant.

Dat stilstaan en het publiek in kijken, met zijn hand op zijn kruis, herhaalde zich een keer of vijf. Grappig was dat ie tot 2 keer toe zijn tamboerijn het publiek in gooide, kadootje voor de gelukkige vanger.
Het optreden eindigde met de cover My generation. Liam stak aan het eind een sigaretje op, en keek maar weer eens de zaal in, terwijl de muziek nog doorspeelde.

Hoe de nummers technisch uitgevoerd werden, durf ik niet te zeggen (te weinig verstand van)

Persoonlijk ben ik niet genoeg fan (geworden) van deze groep, om ze nog eens te gaan zien, als ze weer in Nederland zijn.
Maar het was zeker leuk om Oasis live te zien.
pi_31918301
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:31 schreef Peter6000 het volgende:
Grappig was dat ie tot 2 keer toe zijn tamboerijn het publiek in gooide, kadootje voor de gelukkige vanger.
de laatste keer had ik hem bijna, die gasten waren echt aan het vechten erom, ging wel 2 minuten door met trekken eraan

idd weinig interactie, maar boeien ik heb me uitstekend vermaakt
pi_31919438
Ik vond het en beetje matigjes gisteravond.
Te veel stiltes tussen de nummers door.
Maar als ze eenmaal aan het spelen waren, was het wel weer kick
pi_31919588
Ik heb me wel goed vermaakt gisteravond.
Ik vond de set best relax en het leek dat ze er behoorlijk zin in hadden.
Van de keren dat ik ze gezien heb vond k dit wel de beste.

Ps...wanneer komt de bootleg?
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_31920876
Ik stond redelijk vooraan en heb werkelijk genoten. De 'act' die Liam contstant opvoert is o zo arrogant, maar who cares, zijn stem is nog altijd even goed en rauw. Champagne Supernova vond ik prachtig. Een nadeeltje vond ik dat de intro van Wonderwall elekrisch werd uitgevoerd, maar de rest van het nummer was er gelukkig niet minder om. Andere favo's waren toch wel Live Forever, Don't look back in anger, Morning Glory en tijdens het spelen van Lyla kwam ik eigenljk tot de conclusie dat we deze kunnen bijschrijven in het rijtje van oasis-klassiekers.
pi_31921723
Ik vond het echt heel heel heel erg goed gister. Beste concert, wat ik van ze gezien heb. Ik stond helemaal vooraan, eerste rij net voor Liam. Weinig interactie dat was jammer, zowel tussen de bandleden als met het publiek, ze kunnen namelijk zo ongelooflijk grappig zijn. Setlist was ontzettend goed uitgebalanceerd. The Masterplan was een welkome verrassing, echt heel erg mooi uitgevoerd. Hoogtepunten voor mij waren: The Masterplan, Mucky Fingers, Meaning of soul en Rock n Roll star. Eigenlijk was de hele set gewoon top.

*eventjes mierenneuken over bovenstaande recensie van Peter6000

"De uitvoering van één van mijn absolute favoriete Oasisnummers Don`t look back in Anger viel me tegen. Omdat die mooie, zo herkenbare intro ontbrak. Noel zong het speelde het zonder Liam."

De herkenbare intro was gewoon aanwezig en noot voor noot hetzelfde als op de plaat. En natuurlijk zong en speelde Noel het zonder Liam dat doet ie al 10 jaar en op de cd is dat niet anders, tis gewoon een Noel nummer.
pi_31922056
foto's/filmpjes?

vanavond maar even naar jensen kijken
  donderdag 3 november 2005 @ 11:11:52 #216
40664 Durbin
Who knows..
pi_31922483
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:31 schreef Coencordia het volgende:
..en het leek dat ze er behoorlijk zin in hadden.
Volgens mij was ik dan bij een ander concert. Behalve de arrogante provocaties van Liam was er vrijwel geen interactie met het publiek en de band werkte gewoon geroutineerd de setlist af. Ze stonden goed te spelen, maar enthousiasme of plezier heb ik bij hun niet bespeurd.

Overigens besef ik wel dat Liam's provocaties ook enigzins een act is, maar ik vond het wel vreselijk irritant.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 3 november 2005 @ 11:31:40 #217
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31922982
net terug uit amsterdam, en het was echt super!
tjah de arrogante liam etc dat hoord er bij heh, part of the act, niet al te serieus nemen

the coral was trouwens ook erg goed

[edit]
heh bah, al mijn fotos en filmpjes zijn mislukt, fotos zijn allemaal wazig en bij de filmpjes hoor je geen reet omdat de bass zo overheerst
heeft iemand anders nog filmpjes?

[ Bericht 36% gewijzigd door Elusive op 03-11-2005 11:44:01 ]
pi_31925259
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:37 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
...
De herkenbare intro was gewoon aanwezig en noot voor noot hetzelfde als op de plaat. En natuurlijk zong en speelde Noel het zonder Liam dat doet ie al 10 jaar en op de cd is dat niet anders, tis gewoon een Noel nummer.
Klopt. Toen ik de post las dacht ik ook al 'Die intro heb ik toch echt gehoord'. Alleen live klinkt het natuurlijk iets anders.
pi_31925277
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:52 schreef Proper_fucked het volgende:
foto's/filmpjes?

vanavond maar even naar jensen kijken
Zijn ze daar vanavond?
pi_31925687
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:54 schreef willemspruijt84 het volgende:

[..]

Zijn ze daar vanavond?
yep..
pi_31926723
lees een paar keer mensen die op zoek zijn naar foto's, ik heb d'r een paar die wel aardig zijn, geen front-row-pers-kwaliteit, maar wel oké, staan op m'n site krijg binnenkort ook nog filmpjes van een gast die naast ons stond trouwens als het goed is...;
www.franco.tk

ps; gisteravond was GE-WEL-DIG!!!
pi_31930353
weten jullie zeker dat oasis bij jensen zit? in de gids staat jamai.. ik wil er best voor thuisblijven nml maar niet als jamai er zit
  donderdag 3 november 2005 @ 16:04:39 #223
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31931096
ze komen alleen een paar nummertjes spelen bij jensen, geen interviews oid, ze hebben nog wel een beetje niveau...
pi_31931146
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:44 schreef Franco79 het volgende:
lees een paar keer mensen die op zoek zijn naar foto's, ik heb d'r een paar die wel aardig zijn, geen front-row-pers-kwaliteit, maar wel oké, staan op m'n site krijg binnenkort ook nog filmpjes van een gast die naast ons stond trouwens als het goed is...;
www.franco.tk

ps; gisteravond was GE-WEL-DIG!!!
Foto 16, met die blauwe trui, op de achtergrond, dat ben ik . Toevallig zeg.

Ik moet ook zeggen dat ik onder de indruk was, vond het echt goed.
Tonight, I'm a rock 'n' roll star.
  donderdag 3 november 2005 @ 16:42:23 #225
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_31932101
Op http://www.rtl.nl/experie(...)me/publiek_oasis.xml staat dat het maandag 7 november uitgezonden wordt
pi_31936110
Hier een paar foto's:

Jezus man, wat zijn die lui goed

(op de site van mojo staan ook foto's: www.mojo.nl)
pi_31946805
Zijn er nog recensies? Ben best benieuwd wat de pers er van vindt, het publiek was unaniem: steengoed.
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:24:38 #228
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_31951028
Gdvd Hele programma Jensen gekeken (wat een wageijke troep ) enkel en alleen voor Oasis en wat krijg je?! Een of andere debiel van Idols.
pi_31951038
Vanochtend in de Metro waren ze gematigd positief.

Het kwam neer op:
Ze stonden er bij als een stel zoutzakken maar speelden een goede set.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:34:44 #230
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_31951936
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:25 schreef Coencordia het volgende:
Vanochtend in de Metro waren ze gematigd positief.

Het kwam neer op:
Ze stonden er bij als een stel zoutzakken maar speelden een goede set.
Tja, ik kwam ook niet voor een lichtshow ofzo!
pi_31954613
Speelden ze The Masterplan?

Die hebben ze in Brussel niet gespeeld.
pi_31955490
Wie gaat er nou die hele setlist onthouden
Weet alleen nog dat we de verkeerde trein pakten en dus pas rond 3en Rotterdam kwamen binnenkachelen
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:42:43 #233
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_31958947
Setlijst:
Turn Up The Sun
Lyla
Bring it on Down
Morning Glore
Cigarettes And Alcohol
Importance Of Being Idle
Masterplan
Songbird
A Bell Will Ring
Acquiesce
Live Forever
Mucky Fingers
Wonderwall
Champagne Supernova
Rock And Roll Star
Guess God Thinks I Am Abel
Meaning Of Soul
Don't Look Back in Anger
My Generation
pi_31959343
ikheb wel wat gemist als ik het zo eens lees allemaal. jammer. hopelijk worden volgende keer niet weer alle kaarten voor mijn neus weggekaapt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:42:27 #235
73888 DIA
die ja .....
pi_31966162
zijn er ergens nr's te downloaden?
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:29:34 #236
32622 Elusive
Mad Fer It!!
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:46:58 #237
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31967963
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:46 schreef Elusive het volgende:
Oasis In Nederland (deel 2), 12 februari AHOY
http://s7.invisionfree.com/Dutch_Oasis_Forum/index.php?showtopic=429&st=0

Daar ben ik dan zeker bij!

*gaat sparen

Die filmpjes he, welk nummer is het 3e nummer?

4e(bell wil ring) is vet

[ Bericht 11% gewijzigd door Proper_fucked op 04-11-2005 19:05:51 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:30:13 #239
73888 DIA
die ja .....
pi_31969274
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:50 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Die filmpjes he, welk nummer is het 3e nummer?

4e(bell wil ring) is vet
masterplan
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:53:23 #240
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31970124
interview met oasis @ RTL boulevard http://av.rtl.nl/web/comp(...)ia_WM_364K_V9_av.wmv

liam
pi_31973749
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:53 schreef Elusive het volgende:
interview met oasis @ RTL boulevard http://av.rtl.nl/web/comp(...)ia_WM_364K_V9_av.wmv

liam
ge-wel-dig
pi_31973904
Ik vond de metro recensie erg positief. In de ogen van niet-fans is oasis ook een stel zoutzakken die gewoon een hele vette set speelden.
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2005 @ 17:05:33 #243
128220 Peter6000
pi_31994413
In mijn Volkskrant zowel op vrijdag als op zaterdag geen recensie

Meestal schrijven ze wel iets steekhoudends, als er zo`n grote groep in Nederland is geweest.
  zondag 6 november 2005 @ 16:29:45 #244
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_32027854
is er al een bootleg uit
  maandag 7 november 2005 @ 16:45:25 #245
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_32060669
Beetje kwaliteit?
pi_32206897
Al meer bekend over Ahoy?
Blij dat ik niet naar jensen ben gegaan
pi_32247806
Ik zit nog steeds helemaal na te genieten.
Ahoy zou ook fantastisch zijn, ben alleen bang dat ik alleen zou moeten gaan. Mijn vriendje vond het vreselijk .
Overigens... die lichtshow, die mag wel thuisblijven als ze naar Ahoy komen.
pi_32252424
gaat oasis in ahoy spelen???
pi_32252666
daar ging een gerucht over ja.. februari dacht ik? Maar is nog nergens bevestigd
pi_32253060
ow dan zou dan wel tof zijn, al had ik ze liever in de hmh gezien. ff in de gaten houden dus.
pi_32254375
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:22 schreef Erasmusch het volgende:

Blij dat ik niet naar jensen ben gegaan
Zouteloos is nog zacht uitgedrukt. Sowieso .... playbacken.
  maandag 21 november 2005 @ 22:59:15 #252
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_32466185
quote:
Oasis concert in Lust For Live

(17-11-05) - De broertjes Gallagher konden elkaar op 3 november in de HMH goed verdragen en gaven een te gek optreden weg. Lust For Live zendt het concert donderdag uit.

Na het uitbrengen van het album 'Don't Believe The Truth' vonden Noel en Liam het wel weer eens tijd om gezellig met elkaar op tournee te gaan. Natuurlijk volgde 3FM hen op de voet. Dat begon al tijdens een uniek live-optreden in That's Live op 3 juni en op de dag af 5 maanden later in een uitverkochte HMH tijdens 3FM Presents: Oasis.

Dit concert is opgenomen en stukken hiervan zijn op donderdagavond te horen in Lust For Live. Het begint om 22.00 uur, dus zorg dat je op tijd naast de speakers zit
pi_32476368
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:59 schreef Elusive het volgende:

[..]

Vet, alleen moet tot 22.30 trainen dus mis het grootste gedeelte.. Laatst was er ook een optreden van Robbie Williams en iemand had daar een stream van, als iemand een stream vind moet ie m ff posten
pi_32479299
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:59 schreef Elusive het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je stream gaat rippen en on-line gaat zetten?
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:39:24 #255
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_32479785
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:19 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je stream gaat rippen en on-line gaat zetten?
ik ga hem rippen ja, maar ik ben vast niet de enige
komt vast wel op http://s7.invisionfree.com/Dutch_Oasis_Forum/index.php?act=id te staan
pi_32549867
nu op 3FM!
klinkt goed
pi_32553580
Klinkt echt heel erg vet! Maar toen ik er was, was t nog net even iets vetter .
  zondag 27 november 2005 @ 17:02:28 #258
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_32621778
Hoor net dat het het concert uit Boston schijnt te zijn. Stond op teletekst pagina 316./

Ze hebben wel de commentaren van Oasis erin gemixed...
pi_32637130
Weet iemand de data wanneer Oasis in Latijns Amerika gaat spelen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32641367
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:02 schreef ray_nl het volgende:
Hoor net dat het het concert uit Boston schijnt te zijn. Stond op teletekst pagina 316./

Ze hebben wel de commentaren van Oasis erin gemixed...
Wat een aanfluiting idd.
pi_32642841
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:58 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Klinkt echt heel erg vet! Maar toen ik er was, was t nog net even iets vetter .
Ik was dus niet in Boston .
pi_35441948
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Concert in Detroit zag er ook ongeveer zo uit.

Dik in orde dus.
Heb de bootleg van dat concert. Interesse?
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:55:26 #263
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_36274925
Nu op MTV een reportage over Oasis
heerlijk, die arrogantie van liam
pi_42995496
Hoe heet dat nummer met al die Japanse dudes in de clip?
pi_43008306
Acquiesce, te vinden op het album The Masterplan
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')