abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26808424
Love Like A Bomb, The Importance Of Being Idle, Part Of The Queue, Keep The Dream Alive en A Bell Will Ring zijn super, de andere nummers vallen me wat tegen. Maar misschien moet ik die gewoon nog wat vaker luisteren..
suburban gangster flow
  zondag 8 mei 2005 @ 17:03:07 #27
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_26828096
eyeball tickler is echt geweldig
The more debt, the better
pi_26839814
Ik ben heel blij voor ze dat dit album echt anders klinkt dan wat ze tot nu toe gedaan hebben. Echt baanbrekend is het niet, maar ik ben wel verrast moet ik zeggen. En dat had ik na de laatste twee albums niet (meer) verwacht! Ik weet nog niet of ik hem ga kopen, maar de mp3'tjes blijven in ieder geval wel staan, en dat is al een stuk meer dan dat ik van hun vorige album kon zeggen .
pi_26841380
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:00 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
A Bell Will Ring
"Gem wrote it. It's the closest anybody's got to sounding like Revolver."
OK, nou maak je me benieuwd
  dinsdag 10 mei 2005 @ 02:15:47 #30
118517 Effenberg
Aufmachen..!!
pi_26872617
Het hele album is top..!! Stond op FTD. Zeer geile cd, zag hier al een tijdje naar uit..
En daar is tie dan eindelijk..!!

Oasis

Helden

Su crisantemo gordo en un bakfiets..!!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 03:33:40 #31
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_26873078
Heb het album nu 1 keer in z'n geheel geluisterd en ik ben wel positief. Oasis is back!!!
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_26881070
Ja, ik begin nu toch ook wel erg enthousiast te worden..
suburban gangster flow
pi_26889011
Nou, het klinkt wel volledig anders dan wat ze maakte op de eerste 2 platen, en in mindere mate op de laatste 2. Ben nou niet laaiend enthousiast. Mucky Fingers vind ik wel erg gaaf. Maar ik mis een paar echt super nummers zoals op de vorige plaat wel was. ( The Hindu Times en Stop Crying Your Heart out).

Maar ik hem de aankomende tijd gewoon heel veel draaien, dat krediet hebben de heren bij mij. DAn zal ik nog eens mijn oordeel geven....
pi_26889895
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:54 schreef Summerteeth het volgende:
... misschien ...
Maybeeeeeeeeeeeee

pi_26898651
Ow nee he, zijn we nou nog niet van die vreselijke broertjes Gallagher af?
pi_26902423
Liever de broertjes Gallagher dan Franz Ferdinand of Kasabian..
suburban gangster flow
pi_26902991
Ik had ze al volledig afgeschreven eigenlijk. Maar van dat lyla word ik toch wel erg blij.

Morgen maar eens luisteren en eventueel op vinyl bestellen.
underground forever baby
pi_26903716
Hele album even gedownd. Echt prima. Eindelijk weer nummers van 3/5 minuten, prettig opgenomen, heerlijk die gruizigheid! Dit had direct na What;s the story...uit moeten komen.

Wat mij betreft voorlopig geheel goedgekeurd.
underground forever baby
pi_26974819
Weet je wat het eigenlijk is met deze band. Het kan gewoon nooit meer zo goed worden als het was. NOOIT MEER! Definitely Maybe is gewoon het beste debuut album aller tijden. Dat WTSMG daar na kwam was een fenomenale opvolging. De B-sides van al die singles zorgden ervoor dat singles kopen een absolute must waren. De B-sides waren verschrikkleijk goed.

Hoe kan je met zo'n verleden ooit nog een plaat maken die de wereld weer verbaasd doet staan. Dat kan gewoon niet. Liam heeft zelf al eens gezegd "De mensen moeten niet zo blijven zeuren over DM en WTSMG. Dat is voorbij, afgelopen, OVER!

Hij heeft gelijk. Dit album is wel weer gaaf, maar geen Oasis meer zoals het oit was. Al is dat voor mij nog steeds moeilijk te accepteren. Iedere keer hoop ik toch op een nieuwe Supersonic en Live Forever. Wat een briljante muziek maakte ze toen, legendarisch, uniek en historisch.

The Beatles van de jaren 90 (in GB dan), met minder invloed, omdat de omstandigheden anders waren.

Hoe dan ook: Jongens bedankt voor die briljante muziek!!! Mijn interesse voor muziek hebben jullie gewekt en beinvloed.
pi_27073509
Live Forever was magisch. Dat nummer heeft (samen met R.E.M.'s 'What's The Frequency, Kenneth?') achteraf gezien mijn muzieksmaak definitief bepaald.

Maar waarom moet elke Oasis-plaat eerst naast Definitely Maybe gelegd worden? 'Ik hou op met zoeken, er is niet meer. Het wordt nooit meer zo mooi als de eerste keer', schreef Jack Poels ooit, en dat klopt. Zo mooi als in 1994 wordt het niet meer, maar dat heeft met veel meer dingen te maken dan alleen de muziek. Het hele tijdsbeeld. Nostalgie. Misschien moet je daar ook maar gewoon blij om zijn. Zo blijven nummers als Live Forever, Slide Away en Some Might Say anthems van onze generatie, zoals zoveel Beatles-nummers dat waren voor onze ouders.

Beluister je Don't Believe The Truth zonder hoge verwachtingen, dan kom je erachter dat het gewoon een hele goede plaat is met een groot aantal sterke nummers (meer dan op SOTSOG en Heathen Chemistry bij elkaar).
Lange tijd dacht ik dat het voor iedereen beter was als Oasis gewoon zou stoppen, maar van mij mogen ze voorlopig nog wel even doorgaan..
suburban gangster flow
pi_27089216
Waarom heeft niemand het hier over Be Here Now. De derde plaat. Ik vond ze tot en met BHN echt geweldig. Laatse albums zijn ook wel lekker, maar toch anders. Vaker draaien voordat het je grijpt. Ben nu DBTT aan het downloaden, had al een paar nummers, maar ben benieuwd!
Alles komt goed, alles komt altijd goed
pi_27090003
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 17:32 schreef ProfessorPim het volgende:
Waarom heeft niemand het hier over Be Here Now. De derde plaat. Ik vond ze tot en met BHN echt geweldig. Laatse albums zijn ook wel lekker, maar toch anders. Vaker draaien voordat het je grijpt. Ben nu DBTT aan het downloaden, had al een paar nummers, maar ben benieuwd!
Omdat Be Here Now echt niet goed was. Het was een trucje geworden. Nummers om in een vol stadion te spelen. Dat album sloeg gewoon helemaal nergens op. Op elk mogelijk moment zat een riff, veel te druk.

Naar mijn mening het slechtste album van hun. Al is All Around the World natuurlijk wel onstaan door dit probleem. Toch wel een toegevoegde waarde aan hun ouvre, maar nou niet heel goed.
pi_27090503
Be Here Now is na Definitely Maybe ook mijn favoriete Oasis-plaat, al had de productie wel anders gemogen. Eén grote Wall of Sound, maar wel een aantal heerlijke nummers (Stand By Me, I Hope I Think I Know, The Girl In The Dirty Shirt, Don't Go Away, It's Getting Better Man). Ik draai 'm ook regelmatig in de auto
suburban gangster flow
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:35:04 #44
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_27214043
Turn Up The Sun
wat een lekkere lange outro zeg
iig mijn favo nummer van het album
  maandag 23 mei 2005 @ 18:08:18 #45
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27282272
Valt mij toch weer flink tegen. Niet erg spannend, melodieus weinig aanstekelijk, kort. Maar misschien trek ik m'n conclusies te snel en moet ik 'm een paar beurten laten groeien.
pi_27284151
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 18:13 schreef Summerteeth het volgende:
Be Here Now is na Definitely Maybe ook mijn favoriete Oasis-plaat, al had de productie wel anders gemogen. Eén grote Wall of Sound, maar wel een aantal heerlijke nummers (Stand By Me, I Hope I Think I Know, The Girl In The Dirty Shirt, Don't Go Away, It's Getting Better Man). Ik draai 'm ook regelmatig in de auto
juist omdat ie zo heerlijk overgeproduceerd is vind ik hem super. Noel heeft in interviews toegegeven dat hij het ook een kutplaat vind ("de ideale rock 'n roll-plaat duurt 45 minuten, deze 75") en daarbij zitten er in elk nummer iets van 23 gitaarloopjes. dat kan mij er niet van weerhouden om te zeggen dat het een perfecte weergave is van Oasis op dat moment. Totale grootheidswaanzin! Het is heerlijk over the top! Idd een plaat om in stadions te spelen, ookal klonk hij in Den Bosch ook super!
Alles komt goed, alles komt altijd goed
pi_27284325
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces"
  maandag 23 mei 2005 @ 21:09:01 #48
27074 Dezz
The Dog
pi_27288307
quote:
Te laat!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:20:36 #49
99433 Tup
Tupperwaar
pi_27389159
. Definitely Maybe was briljant, daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Eigenlijk sinds ze hun waardeloze drummer dumpten en de broertjes Damon Albarn aids toewensten. God straft onmiddellijk.
BTW. Mucky Fingers: gejat van Velvet Underground
Wasserwunderland
pi_27390533
Ik vind hem niet veel beter dan Heathen Chemistry tot nu toe, maar ach, dat vond ik toch ook wel een puike plaat. Maar wat moet in vredesnaam de volgende single worden? Lyla springt er wel uit qua 'catchyness' (wat een woooooooord) maar geen enkel ander nummer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')