abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27394439
Part of the queue
The importance of being idle

Allebei top!

Hoewel ik me wel erg op deze nummers focus en daardoor de rest van het album een beetje langs me heen schiet. Zal nog weer es luisteren
pi_27403176
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:58 schreef googoodoll het volgende:
Ik vind hem niet veel beter dan Heathen Chemistry tot nu toe, maar ach, dat vond ik toch ook wel een puike plaat. Maar wat moet in vredesnaam de volgende single worden? Lyla springt er wel uit qua 'catchyness' (wat een woooooooord) maar geen enkel ander nummer niet.
Ik denk Mucky Fingers, maar het is gewoon simpelweg geen plaat met single waardig materiaal. Ik vind het gewoon een vrij vlakke plaat, maar een ander geluid dan voorheen. Mwah, ben niet zo enthousiast geloof ik
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_27487879
Wat een album! Echt schitterend! Had ik echt niet meer verwacht van Oasis. Heel consistent album: alle songs bij elkaar maken het sterk (*mompelt iets over de som der delen*). Niet echt songs die eruit springen wel een paar (Let there be love, Importance of being idle en part of the que en Keep the dream alive), maar toch heel sterk over het geheel gezien.

Trouwens als iemand em nog wil halen, haal em bij Plato! Je krijgt dan het album + dvd voor 18 E (dat vond ik al aardig goedkoop) En dan krijg je nog een boxje er bij, de cd single en de vynil single! Supervet!
pi_27491424
Hè? Album, dvd, cd single én vinyl single voor 18 euro?
suburban gangster flow
  maandag 30 mei 2005 @ 20:15:05 #55
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27491518
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:08 schreef pfaf het volgende:
Valt mij toch weer flink tegen. Niet erg spannend, melodieus weinig aanstekelijk, kort. Maar misschien trek ik m'n conclusies te snel en moet ik 'm een paar beurten laten groeien.
Nou ja, het is toch nog een beetje goed gekomen, k zal de eerste keer ook wel iets te veel van verwacht hebben, waardoor ik de volgende keren weer zonder hooggespannen verwachtingen luisterde.
Morgen toch even naar Plato, dat klinkt als een heel aanlokkelijk aanbod.
pi_27491710
waar is plato?
  maandag 30 mei 2005 @ 21:02:16 #57
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27492979
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:43 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Trouwens als iemand em nog wil halen, haal em bij Plato! Je krijgt dan het album + dvd voor 18 E (dat vond ik al aardig goedkoop) En dan krijg je nog een boxje er bij, de cd single en de vynil single! Supervet!
Hebben we het dan over Plato in Groningen?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:08:11 #58
45613 Kreeltje
It's Just RockNRoll!
pi_27523321
quote:
[b]Op maandag 30 mei 2005 17:43
Damn.... Net besteld bij bol.com (lekker makkelijk).. Maar om welke dvd gaat het dan Interviews en dergelijke?
Isn't it?
pi_27528878
Het mogen dan een stelletje arrogante losers zijn, ze zijn WEL prima songschrijvers, nog steeds.
Leuk album hoor!

Ben ik de enige die in Mucky Fingers 'Waiting for my man' (VU) hoort?
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:31:37 #60
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_27540442
arrogante losers? bands die net doen alsof ze normale mensen zijn dat zijn pas de hypocriete losers
The more debt, the better
pi_27604848
Vanavond treden ze op bij Barend en van Dorp (vrijdag).

Iemand nog iets gehoord van een 3fm-showcase met oasis? Is die ook vandaag?
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:47:29 #62
108367 Gallorini
über alles..
pi_27605034
Vanavond even B en vD kijken dan
Hoi mam..
pi_27605774
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:41 schreef Cure het volgende:

Iemand nog iets gehoord van een 3fm-showcase met oasis? Is die ook vandaag?
via via vernomen: begint om 14.00 uur. plaats onbekend. ik gok zelf op de bnn-studio's.
Immer nur Filme machen!
pi_27610546
wanneer kunen we meegenieten van dat bij 3fm?
pi_27617907
Is het over?
quote:
OASIS | DON'T BELIEVE THE TRUTH
CD, Sony/Sony
Onlangs bekeek ondergetekende de dvd Definitely Maybe, die vorig jaar is uitgebracht omdat het alweer tien jaar terug was dat de gebroeders Gallagher het land van de rock-’n-roll op stelten kwamen zetten. En ja, het debuutalbum van de band uit Manchester was bij vlagen geniaal. De bevlogenheid spatte ervan af en door de geveinsde arrogantie kon je onmogelijk heen om wat al snel het fenomeen Oasis heette. Op hun daaropvolgende album stonden de monsterhit ‘Wonderwall’ en nog wat sprekende nummers, maar toen was de koek ineens op.

Oasis had alle energie opgebruikt en Standing on the Shoulder of Giants (sic) en Heathen Chemistry waren niets anders dan inspiratieloze pogingen om die Grote Rockband te zijn waarvan Oasis zelf dacht dat hij het was. Niet dus. En datzelfde riedeltje kan nu nogmaals afgespeeld worden met het nieuwe Don't Believe the Truth. Sommigen riepen in de aanloop naar deze plaat dat het hervonden zelfvertrouwen te horen zou zijn. Dat blijkt op z’n zachtst gezegd klinkklare onzin.

Oasis probeert weer met alle macht groot te doen. Zo klinkt de opener ‘Turn Up the Sun’ stoer, maar is het niet meer dan een nummer zonder enige betekenis. Bassist Andy Bell wist onlangs te melden dat Oasis vooral een muur van ritmegitaren was. Dat slaat de spijker op de kop want een liedje is niet te ontdekken. Het dommige gepiel dat tevoorschijn komt als de rook optrekt, levert enkel plaatsvervangende schaamte op. De zogenaamd grootste rockband van de wereld is voor het derde album op rij de weg kwijt.

De heren wilden gaan voor een puur geluid en daarom werd Death In Vegas ontslagen als producersteam. Misschien dat zulks manschap nog iets had kunnen maken van het derde nummer op Don't Believe the Truth, de schaamteloze bijna-cover van ‘I’m Waiting for My Man’ van The Velvet Underground. Jatten in kunst is natuurlijk geen enkel probleem maar in dit geval wordt het nummer er niet sterker door; dit is erg omdat de pure luiheid ervan afdruipt. Dat nu nogmaals blijkt dat Noel echt niet kan zingen, stemt nog triester.

Daarna is het de beurt aan de doodvervelende en haast seniele single ‘Lyla’, waarop Liam de twijfelachtige eer krijgt weer een inspiratieloze nageboorte van zijn grote broer te zingen. Kom nou toch op, de heren weten zelf ook wel dat hier de bravoure van ‘Supersonic’, het omver-blaas-effect van ‘Columbia’, het grootse van ‘Live Forever’, de pit van ‘Roll with It’ en de stoïcijnse kracht van ‘Some Might Say’ gewoon zoek is.

En als het dan definitief de verkeerde kant opgaat met het wel erg simpele ‘Love Like a Bomb’, weten we genoeg. Wat volgt zijn nog meer liedjes zonder ziel, zonder drang, ja zonder rock-’n-roll. Waar is de noodzaak, de wil om te rocken en te schokken? “I can't get a life if my heart's not in it,” zingt Noel in ‘The Importance of Being Idle’. Het lijkt er anders niet op, meneer Gallagher! Rock-’n-roll my ass, zouden ze zelf gezegd kunnen hebben. Gewoon muziek zonder waarde, van een band die is vergeten hoe dergelijke liedjes ook alweer behoren te klinken.

Oasis kan per direct het kabinet van mislukkingen in, naast Lenny Kravitz, U2 en al die andere rockbands die na enkele albums vergaten te boeien. Oasis had wel een dubbelalbum uit kunnen brengen, schreeuwde Noel kort geleden nog, maar om Sony een loer te draaien werd het een enkele schijf. De platenmaatschappij mag blij zijn dat de recalcitrante broertjes het nest verlaten, want dit ene schijfje is er eigenlijk al een te veel.
tekst: Wilko van Iperen
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27620815
Wat een negatief gelul. Ik vind de nieuwe cd gewoon goed. Natuurlijk zijn vorige albums beter maar het is dan ook bijna onmogenlijk om dat te verbeteren. Ik ga vanavond zeker kijken.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:23:12 #67
121588 zonin
Onzin is er al genoeg
pi_27622083
Grmbl dat had iemand al geschreven
"There is no god, our creed is but for ourselves"
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:53:15 #68
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27624668
Wat een slechte review zeg. Verwachtte Wilko van Iperen nou echt een nieuwe Definitely Maybe of Morning Glory?

Don't Believe The Truth is de beste Oasis-plaat sinds Morning Glory.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_27625722
Wie is die Wilko van Iperen... zeker een of andere veertiger in midlife crisis die het van zich af probeert te schrijven in een review...

(ja mijn post is net zoals zijn recensie erg goed beargumenteerd )

Ik vond btw bij BvD de mix niet ideaal van Oasis (gitaren waren iets te rauw (kan lekker zijn maar was het nu net niet)). Jammer dat ze trouwens niet nog een nummer van het nieuwe album deden ipv oud werk
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_27629265
Wilko van Iperen schrijft voor www.kindamuzik.net
www.thuisuiteten.nl
pi_27638502
Ik kan ook niet echt zeggen dat ik het eens ben met die recensie. Zelfs Pitchfork wist de goede nummers er uit te halen. Maar ja, who cares about reviews anyway? Ik moet wel toegeven dat ik nog steeds zit te twijfelen of ik deze plaat zal kopen of niet. Ben er nog niet uit....
pi_27645424
Moet je zelf weten. Ik dacht: ik zet hem neer, kan iedereen zelf zijn eventueel voordeel er mee doen.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 juni 2005 @ 15:25:05 #73
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27646028
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:56 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik kan ook niet echt zeggen dat ik het eens ben met die recensie. Zelfs Pitchfork wist de goede nummers er uit te halen. Maar ja, who cares about reviews anyway? Ik moet wel toegeven dat ik nog steeds zit te twijfelen of ik deze plaat zal kopen of niet. Ben er nog niet uit....
Heb m gister gekocht bij de mediamarkt voor 10 euro... had m een aantal keren beluisterd in de luisterpaal en dat was voor mij genoeg reden om m voor dit vriendenprijsje niet te laten liggen
pi_27646103
Vond het trouwens niet best bij BvD. Vooral Lyla was nou niet bepaald subliem uitgevoerd.
  zondag 5 juni 2005 @ 15:36:39 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27646387
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:27 schreef IdlersDream het volgende:
Vond het trouwens niet best bij BvD. Vooral Lyla was nou niet bepaald subliem uitgevoerd.
Live is niet hun sterkste kant en dat is nog zacht uitgedrukt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')