abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37104153
quote:
De finale moet gewoon in Nederland zijn
Gezien het aantal inwoners en het feit dat Brussel de hoofdstad van Europa is, zie ik maar één kandidaat.

En dat België geen WK kan organiseren is nonsens. Hetzelfde hoorde je in de jaren '90 over het EK, en kijk, dat is ook perfect gelukt.
pi_37104298
Erg voorbarig is het allemaal nog in ieder geval.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:22:58 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_37104371
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:16 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Gezien het aantal inwoners en het feit dat Brussel de hoofdstad van Europa is, zie ik maar één kandidaat.

En dat België geen WK kan organiseren is nonsens. Hetzelfde hoorde je in de jaren '90 over het EK, en kijk, dat is ook perfect gelukt.
Het EK kon je organiseren met snel gebouwde betonnen bunkers met hooguit 30.000 plaatsen zoals Jan Breydel of Mambourg , maar het WK niet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_37104421
Uiteraard vraagt het WK meer. Maar denk je echt dat we het zonder een WK wél tot 2018 redden met diezelfde betonnen bunkers?
  woensdag 19 april 2006 @ 19:27:51 #105
pi_37104521
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:24 schreef Heero87 het volgende:
Uiteraard vraagt het WK meer. Maar denk je echt dat we het zonder een WK wél tot 2018 redden met diezelfde betonnen bunkers?
veel zal afhangen welke richting ons voetbal uitgaat natuurlijk. Maar zie jij in België 5 clubs die zo'n gigantisch stadion kunnen vullen, laat staan gebruiken ?
pi_37104608
Het is perfect mogelijk om zoals in Charleroi destijds stadions te bouwen met de nodige capaciteit, die na het WK dan afgebouwd wordt. Volgens mij is het perfect mogelijk om zo vier clubstadions over te houden met 40.000 zitjes en één nationaal stadion met 50.000-70.000 zitjes. En ja, volgens mij kunnen we die ook vol krijgen. Al moet er dan inderdaad dringend iets gebeuren met het Belgische voetbal op zich.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 april 2006 @ 19:57:25 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37105486
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 april 2006 @ 20:07:26 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37105852
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_37106011
Het is nog niet officieel maar het staat zo goed als vast dat Brussel een gloednieuw multifunctioneel stadion krijgt dat kan tippen aan het Stade de France in Parijs. Brusselse politici zijn zelfs in Saint-Denis (Parijs) gaan kijken. Brussel, dat zich steeds meer profileert als hoofdstad van Europa, is het gewoon verplicht aan haar status. Ook op politiek vlak lijkt er een consensus te bestaan en privé-investeerders zijn niet moeilijk te vinden.

Het nieuwe stadion moet een stadion zijn met uitschuifbare tribunes die over de atletiekpiste (nodig voor de Golden Leage meeting Memorial Van Damme) kunnen geschoven worden bij voetbalwedstrijden of popconcerten.

Ook Anderlecht wil een nieuw stadion (of een volledige renovatie van het huidige stadion met een extra derde ring erbovenop); misschien kunnen deze twee projecten geïntegreerd worden.

Met of zonder WK, Brussel krijgt weldra een nieuw stadion.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 april 2006 @ 20:16:05 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37106157
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef Frederic het volgende:
Het is nog niet officieel maar het staat zo goed als vast dat Brussel een gloednieuw multifunctioneel stadion krijgt dat kan tippen aan het Stade de France in Parijs. Brusselse politici zijn zelfs in Saint-Denis (Parijs) gaan kijken. Brussel, dat zich steeds meer profileert als hoofdstad van Europa, is het gewoon verplicht aan haar status. Ook op politiek vlak lijkt er een consensus te bestaan en privé-investeerders zijn niet moeilijk te vinden.

Het nieuwe stadion moet een stadion zijn met uitschuifbare tribunes die over de atletiekpiste (nodig voor de Golden Leage meeting Memorial Van Damme) kunnen geschoven worden bij voetbalwedstrijden of popconcerten.

Ook Anderlecht wil een nieuw stadion (of een volledige renovatie van het huidige stadion met een extra derde ring erbovenop); misschien kunnen deze twee projecten geïntegreerd worden.

Met of zonder WK, Brussel krijgt weldra een nieuw stadion.
beter niet intergreren en Brussel is straks speelstad met 2 stadions voro het WK

maar toch eigenlijk raar dat het Koning Boudewijn stadion nu al verouderd is? Voor de bekerfinale mogen er op de hoofdtribune maar de helft van de maximale capaciteit gaan zitten.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37106390
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

beter niet intergreren en Brussel is straks speelstad met 2 stadions voro het WK

maar toch eigenlijk raar dat het Koning Boudewijn stadion nu al verouderd is? Voor de bekerfinale mogen er op de hoofdtribune maar de helft van de maximale capaciteit gaan zitten.
Het Boudewijnstadion is idd een drama; slechts 10 jaar geleden "gerenoveerd" en nu al verouderd en onveilig. Geluk bij een ongeluk: deze situatie is een argument vóór de afbraak van het stadion en de bouw van een nieuw. Men wil niet weer dezelfde fout maken.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:25:02 #112
pi_37106488
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef Frederic het volgende:
. Brusselse politici zijn zelfs in Saint-Denis (Parijs) gaan kijken.
Ehm, voor alle duidelijkheid. Men heeft dit zo "gebracht" , maar Van Hengel is daar gewoon met een cameraploeg mee de "standaard- geleide rondleiding" gaan volgen met een gids en 30 toeristen die ze daar om de 2h geven hoor ...

Het boudewijnstadion is niet meer verouderd dan tien jaar geleden toen Euro 2000 er was hoor. Alleen is die blok beton nu opeens een politiek onderwerp. Op de Heizelpaleizen zitten ze er trouwens ook op te wachten tot men daar een grote parking voor de expo's van kan maken om hun gigantische parkeerproblemen op te lossen ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 april 2006 @ 20:25:56 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37106522
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ehm, voor alle duidelijkheid. Men heeft dit zo "gebracht" , maar Van Hengel is daar gewoon met een cameraploeg mee de "standaard- geleide rondleiding" gaan volgen met een gids en 30 toeristen die ze daar om de 2h geven hoor ...
heb dat gezien, maar hij was wel verrukt
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37106639
Er moesten er meer zijn zoals Van Hengel! Eindelijk eens een politicus die durft te innoveren. Wat stadions betreft is Belgie een derdewereldland, tijd dat daar wat aan gedaan wordt!
(men is trouwens goed bezig met het mooie nieuwe stadion van Gent)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 april 2006 @ 20:38:54 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37107015
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:29 schreef Frederic het volgende:
Er moesten er meer zijn zoals Van Hengel! Eindelijk eens een politicus die durft te innoveren. Wat stadions betreft is Belgie een derdewereldland, tijd dat daar wat aan gedaan wordt!
netjes, da's een stadion op niveau van de Nederlandse!
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 19 april 2006 @ 20:42:59 #116
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37107146
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:29 schreef Frederic het volgende:
Dat is natuurlijk te klein.

Voor een WK zijn minstens 10 stadions nodig, waarvan 1 met 70.000 plaatsen, 1 met 60.000, 2 met 50.000 en de rest met 35.000 à 40.000 plaatsen. In welke steden zou je zulke stadions kunnen bouwen?

Brussel een nationaal stadion en Anderlecht en daarnaast Brugge en Luik. Maar verder? Antwerpen heeft de stad maar geen grote club meer en bij Genk is het andersom.

In Nederland heb je Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven en in Alkmaar en Kerkrade zijn de stadions zo gebouwd dat ze tot 30.000 à 35.000 plaatsen uitgebreid kunnen worden.

Maar al met al is dat toch niet genoeg en zullen er een aantal nieuwe, grotere stadions gebouwd moeten worden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:19:58 #117
pi_37108418
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

netjes, da's een stadion op niveau van de Nederlandse!
Ze zijn er alleen al bijna 10 jaar over aan het spreken in Gent, maar de eerste steen ervan moet nog altijd gelegd worden ...
pi_37116251
quote:
België en Nederland denken erover om samen WK voetbal 2018 te organiseren

Alain Courtois: 'Een groot project is belangrijk voor een land'

De Belgische en Nederlandse voetbalbonden willen het WK in 2018 naar de Lage Landen halen. De volgende maanden onderzoeken ze samen de mogelijkheden. MR-senator Alain Courtois, toernooidirecteur van Euro 2000, is optimistisch.

Mijnheer Courtois, hoe realistisch is dit idee?

"Ik pleit er al anderhalf jaar voor om de organisatie naar hier te halen. België reageerde eerst vrij lauw terwijl Nederland heel enthousiast was. Nu we een aantal elementen op papier hebben gezet, zijn beide bonden overeengekomen om tegen eind dit jaar te onderzoeken wat mogelijk is. Beide zullen hun contacten aanspreken zowel bij de overheid als bij privéondernemingen. Bondsvoorzitter Jan Peeters zal eerdaags een afspraak maken met premier Verhofstadt om hem ons project officieel te presenteren. Daarna spreken we ook de verschillende gewesten aan, alle partijvoorzitters. De beslissing valt in 2011. We moeten onze kandidatuur in december 2010 indienen. Morgen met andere woorden."

België zal wel een aantal nieuwe stadions moeten bouwen?

"Er zijn zeer zeker nieuwe stadions nodig. Ze zijn nog niet allemaal versleten, maar toch. Daarom ook ligt dit dossier op tafel. We moeten handelen. Maar er zijn nog tal van andere investeringen nodig: bijkomende hotelaccomodatie, openbaar vervoer, de luchthaven. Voor Euro 2000 hadden we 1,2 miljoen bezoekers, voor het WK in Duitsland houden ze rekening met 3 miljoen bezoekers."

Hoe groot is de kans dat de wereldvoetbalbond FIFA uw project genegen is?

"Na het WK in Japan en Zuid-Korea zei voorzitter Sepp Blatter dat dat het laatste gezamenlijke WK zou zijn maar intussen heeft hij zelf voorgesteld dat Brazilië en Argentinië het in 2014 samen doen. Er zijn aanwijzingen dat in 2018 Europa aan de beurt is. En dan zal het afhangen van de andere kandidaatlanden. Engeland is geïnteresseerd maar heeft al de Spelen in 2012. Duitsland heeft het WK nu, Frankrijk in 1998. Van de grote landen rest er enkel nog Spanje, maar dat wil eigenlijk de Spelen naar Madrid halen. Volgens Jeu Sprengers, voorzitter van de Nederlandse bond, is het nu of nooit. Het volgende Europese WK zal wellicht naar de vroegere oostbloklanden gaan."

Is er een maatschappelijk draagvlak voor uw project?

"Voor Euro 2000 was iedereen in het begin ook sceptisch maar uiteindelijk is het enthousiasme jaar na jaar gegroeid. Het is een ideale gelegenheid voor een land om op een positieve manier de wereldactualiteit te halen. Zo'n groot project is belangrijk voor een land. Je kunt de mensen laten dromen en bovendien leidt een WK tot een economische boost. Daarom is het ook belangrijk dat Antwerpen ditmaal de boot niet mist."

De Morgen, pagina 21, 429 woorden
© 2006 Uitgeverij De Morgen n.v.
pi_38625246
WK in Benelux steeds realistischer

De organisatie van het WK 2018 in België en Nederland lijkt steeds realistischer te worden. Woensdag gingen de Belgische en Nederlandse regeringen akkoord om zich eventueel kandidaat te stellen voor een WK-organisatie.

Een goede maand geleden lekte uit dat de Belgische en Nederlandse voetbalbond samen het WK 2018 wilden organiseren. Bondsvoorzitter Jan Peeters praatte daar toen over met premier Guy Verhofstadt. Die was het idee wel genegen en bracht het woensdag ter sprake tijdens een topoverleg met de Nederlandse regering. Ook die was enthousiast, waarna beiden zich principieel akkoord verklaarden over een eventuele WK-organisatie.

De twee regeringen zullen nu de resultaten van het haalbaarheidsonderzoek van de Voetbalbonden afwachten. Daarna wordt er verder gesproken.

Voetbalkrant.com
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:37:01 #120
pi_38625544
Het kan aan mij liggen , maar zei Blatter een paar weken terug niet dat er enkel maar een WK in 2 landen kan komen als er geen enkele "deftige" kandidaat uit 1 land is voor dat jaar? (en hoe groot is die kans ...)
pi_38625838
Ach, we kunnen altijd gewoon hopen dat die hypocriete lul tegen 2010 al lang afgezet is wegens corruptie.

Als Oostenrijk en zijn eigen Zwitserland samen het EK 2008 willen organiseren, wil ie graag voor hen lobbyen, maar als andere kleinere landjes hetzelfde willen...
pi_38625895
Blatter haalt trouwens telkens het WK 2002 met Japan en Zuid-Korea aan. Dat was volgens hem een succes, maar organisatorisch verliep het niet al te makkelijk. Wat een vergelijking ook. Japan en Zuid-Korea worden van elkaar gescheiden door kilometers water en hebben in principe qua cultuur ook niets met elkaar, Nederland en België daarentegen... Buiten wat lijntjes op papier is er niet eens een grens.
pi_38628302
Een WK is meer dan alleen stadions. De wegen in België zitten nu al propvol. Ook is er geen plaats om al die clubs een deftig oefencomplex aan te bieden. Een nieuw EK in België in Nederland zie ik wel zitten, maar een wk is toch iets te groot voor deze 2 landen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 juni 2006 @ 13:35:09 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38654559
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:24 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Een WK is meer dan alleen stadions. De wegen in België zitten nu al propvol. Ook is er geen plaats om al die clubs een deftig oefencomplex aan te bieden. Een nieuw EK in België in Nederland zie ik wel zitten, maar een wk is toch iets te groot voor deze 2 landen.
plek zat, het verkeer tijdens EK was totaal geen probleem, zomers is het sowieso minder druk op de weg. Trainingsplekken zat, er zijn er zelfs genoeg in Duitsland net over de grens!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_38662506
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het kan aan mij liggen , maar zei Blatter een paar weken terug niet dat er enkel maar een WK in 2 landen kan komen als er geen enkele "deftige" kandidaat uit 1 land is voor dat jaar? (en hoe groot is die kans ...)
Wat is een deftige kandidaat?
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:39:13 #126
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_38667385
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:49 schreef Heero87 het volgende:
Ach, we kunnen altijd gewoon hopen dat die hypocriete lul tegen 2010 al lang afgezet is wegens corruptie.
Dat mogen we inderdaad hopen, maar ik verwacht dat hij volgend jaar weer gewoon herkozen wordt dankzij de stemmen van landen als de Malediven, Mauritius en Tanzania.

Zo heeft zijn buitengewoon enge voorganger Havelange het ook 24 jaar volgehouden.
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:27:50 #127
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_38674407
FANTASTISCH ZOU DAT ZIJN! JAAAAAAAAAAH !
Ado is the pride of Holland!
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:35:18 #128
pi_38674749
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:02 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Wat is een deftige kandidaat?
een land dat het daadwerkelijk ook kan organiseren , allicht. (geen Cuba of Ghana ofzo dus)
pi_39609963
quote:
"Wat Duitsers kunnen, kunnen wij ook"

In het jaar 2000 organiseerde ons land in samenwerking met Nederland het Europees kampioenschap voetbal. Ruim zes jaar later wil Alain Courtois er alles aan doen om in 2018 het Wereldkampioenschap naar België en Nederland te halen. Volgens hem is dat verre van onmogelijk.

In Het Nieuwsblad zegt hij het volgende over het eventueel organiseren van het WK in 2018: "In vergelijking met de Duitsers hebben we enkel de moderne stadions en hotels niet. Voor het overige zijn faciliteiten als luchthavens, TGV, parking, enz bij ons eveneens aanwezig."

Het blijft natuurlijk een enorm gemis dat zes jaar na Euro 2000 geen enkel stadion in België nog voldoet om een Europese finale te organiseren. Nieuwe stadions bouwen of bestaande stadions uitbreiden kost dan ook veel geld en dat weet Courtois ook. "Er moet wat dat betreft een samenwerking komen met overheid-sponsors. We hebben normaal vijf stadions nodig, maar als de Nederlanders er zes leveren kunnen wij het misschien met vier doen. Ons land heeft hoedanook nood aan nieuwe stadions. Kijk maar naar Düsseldorf. Men organisseerde daar geen enkele WK-wedstrijd, maar ze hebben daar wel een stadion waar we hier in België enkel van kunnen dromen."

Waar zouden volgens Courtois de nieuwe stadions moeten komen of welke stadions moeten uitgebreid worden? "In Antwerpen komt alles in orde en ook in Brussel heb ik al een locatie gevonden. In Luik en Brugge zou een uitbreiding van het stadion volstaan en dan zouden ook Gent en Henegouwen nog mogelijke oplossingen zijn."

Natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat als België en Nederland hun kandidatuur indienen voor het WK dat ze ook automatisch het WK gaan mogen organiseren. Toch ziet Courtois maar 1 echte concurrent voor België en Nederland en dat is Spanje. Alle andere mogelijke concurrenten krijgen in de loop van de jaren immers wel een of ander belangrijk sportevenement toegewezen.

Courtois hoopt ook om grote namen achter het WK-project te krijgen. Hij denkt hierbij aan onze vrouwelijke tennissterren Clijsters en Henin-Hardenne, ex-doelman Jean-Marie Pfaff en wielrenner Eddy Merckx. Paul Van Himst zou alvast de Belgische Beckenbauer moeten worden. Die staat daar ook verre van weigerachtig tegenover, maar beseft ook dat er nog veel werk aan de winkel is.

Voetbalkrant.com
pi_42010104
Nederland en België maken werk van WK 2018

do 21/09/06 - Alain Courtois heeft het plan om het WK naar België en Nederland te halen nog niet opgegeven. "Het is een realistisch project."

Vrijdag buigt het Uitvoerend Comité van de voetbalbond zich over de kandidatuur van België en Nederland voor het WK van 2018. Alain Courtois, directeur op Euro 2000, licht het project toe op de bond.

Courtois deed vorige week zijn verhaal aan de belangrijkste bondsleiders, weet Le Soir. Vrijdag doet hij dat nog eens over. Ook in Nederland wordt druk overlegd. Daarna wordt beslist of de landen zich officieel kandidaat gaan stellen. Zo ja, dan zou tegen begin volgend jaar een team samengesteld worden. Dat team krijgt vier jaar de tijd om een dossier op te stellen dat de FIFA moet overtuigen.

In 2011 beslist de FIFA immers wie het WK van 2018 toegekend krijgt. "Als we de boot missen, wordt later een WK organiseren nog moeilijker. Acht of twaalf jaar later zal de concurrentie nog veel groter zijn", legt Courtois, de drijvende kracht achter het project, uit aan Le Soir.

Hoe realistisch is de kandidatuur?

FIFA-baas Sepp Blatter zei al dat hij het niet ziet zitten om het WK aan twee landen toe te kennen. "We gaan ons profileren als de Benelux, een politieke eenheid die al heel lang bestaat. Bovendien zou er ook maar één organisatiecomité zijn", zegt Courtois.

Nederland: "Alleen redden we dit niet

Als België het WK wil organiseren, dan moeten er nieuwe stadions komen. Wie zal dat allemaal betalen? "De privésector is geïnteresseerd in multifunctionele stadions", weet Alain Courtois.

Volgens het project-Courtois heeft ons land vijf stadions nodig: eentje in Brussel, twee nieuw te bouwen stadions in Antwerpen en Henegouwen, en uitbreiding van de stadions in Brugge en Luik. "Maar er moeten ook trainingsfaciliteiten zijn voor de 32 deelnemers", voegt Courtois eraan toe. "De mensen zullen me misschien gek verklaren, maar dat deden ze 12 jaar voor Euro 2000 ook."

Jeu Sprengers, de voorzitter van de Nederlandse voetbalbond, vindt het gebrek aan stadions in België geen probleem. "Een WK zou dat probleem net oplossen."

"België moet er maar eens echt in geloven", roept hij op. "Die bescheidenheid is nergens goed voor."

Nederland heeft dus meer troeven dan België voor de organisatie, maar toch wil het graag samenwerken. "Want alleen redden we het niet", zegt Jeu Sprengers. "Momenteel is er nog maar een intentieverklaring, want onze aandacht gaat nu naar het EK voor -21-jarigen van volgend jaar in ons land."

"Maar het is een realistisch project. Voor Nieuwjaar moeten we nog eens rond de tafel gaan zitten", klinkt het in het Nederlandse kamp.

Sporza.be
pi_42010342
Als ze maar met de poten van de Kuip af blijven qua verbouwingen of zelfs nieuwbouw, dan vind ik het best.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:36:26 #132
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42010431
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze maar met de poten van de Kuip af blijven qua verbouwingen of zelfs nieuwbouw, dan vind ik het best.
Er komt sowieso binnen een jaar of tien een nieuw stadion in Rotterdam, WK of niet.
pi_42010501
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Er komt sowieso binnen een jaar of tien een nieuw stadion in Rotterdam, WK of niet.
pi_42010571
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

300 meter achter de kuip
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
  donderdag 21 september 2006 @ 11:43:15 #135
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42010627
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:40 schreef Vom het volgende:

[..]

300 meter achter de kuip
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.
pi_42010748
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Feijenoord ook.
slettebak [@] gmail.com
pi_42010806
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoveren
  donderdag 21 september 2006 @ 11:53:16 #138
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42010893
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoveren
Van buiten vind ik De Kuip zeker niet het mooiste stadion van Nederland, Van binnen behoort de Kuip wel bij de mooiste stadions, maar schijnt niet meer te voldoen aan de behoeften van deze tijd. Een nieuwe renovatie zou bovendien vermoedelijk weer tot verlies van capaciteit leiden, terwijl het nieuwe stadion juist groter kan worden en bovendien aan alle behoeften van sponsoren en grote delen van het publiek kan voldoen.
pi_42011263
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:53 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Van buiten vind ik De Kuip zeker niet het mooiste stadion van Nederland, Van binnen behoort de Kuip wel bij de mooiste stadions, maar schijnt niet meer te voldoen aan de behoeften van deze tijd. Een nieuwe renovatie zou bovendien vermoedelijk weer tot verlies van capaciteit leiden, terwijl het nieuwe stadion juist groter kan worden en bovendien aan alle behoeften van sponsoren en grote delen van het publiek kan voldoen.
Noem eens een stadion waarvan de buitenkant mooier is?
Capaciteit vergroting is voor mij niet nodig, maar dat zal er wel in zitten want om zoveel mogenlijk activiteiten in het stadion te krijgen zal het wel naar de 60.000 gaan.
  donderdag 21 september 2006 @ 12:10:42 #140
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42011354
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Capaciteit vergroting is voor mij niet nodig, maar dat zal er wel in zitten want om zoveel mogenlijk activiteiten in het stadion te krijgen zal het wel naar de 60.000 gaan.
En dat kan dus niet in De Kuip. Nostalgie is leuk, maar vooruitgang is belangrijker.
  donderdag 21 september 2006 @ 12:16:57 #141
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42011512
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Weer renoveren? Het is het mooiste stadion van Nederland maar je moet realistisch zijn en nieuwbouw is dan niet aan te ontkomen...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42013239
quote:

[..]

Stadio Delle Alpi
  donderdag 21 september 2006 @ 13:37:24 #143
pi_42013449
quote:

[..]

Wembley tot ook daar onder het motto van de vernieuwing de sloophamer toesloeg ...
  donderdag 21 september 2006 @ 13:37:41 #144
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_42013457
quote:

[..]

Park Stad Limburg, Philips Stadion
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_42014431
Ik weet niet of ze interesse hebben, maar als Engeland een poging gaat wagen in 2018, zijn we vrij kansloos lijkt me. Daar staan alweer een paar nieuwe stadions in de planning of zijn al in aanbouw en wat ze nu hebben staan is ook niet misselijk. Dan ook nog maar hopen dat Spanje of Italie geen poging doet.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 21 september 2006 @ 14:20:51 #146
pi_42014686
En ondertussen blijft Blatter toch ook maar zeggen dat er geen organisatie met meerdere landen meer mogelijk is ?
  donderdag 21 september 2006 @ 14:49:48 #147
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42015581
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:12 schreef mcyodogg het volgende:
Ik weet niet of ze interesse hebben, maar als Engeland een poging gaat wagen in 2018, zijn we vrij kansloos lijkt me. Daar staan alweer een paar nieuwe stadions in de planning of zijn al in aanbouw en wat ze nu hebben staan is ook niet misselijk. Dan ook nog maar hopen dat Spanje of Italie geen poging doet.
Italië gaat zeker geen poging doen, Engeland vermoedelijk ook niet. Spanje misschien wel.
pi_42016309
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Italië gaat zeker geen poging doen, Engeland vermoedelijk ook niet. Spanje misschien wel.
Italie inderdaad niet, maar Engeland is best nog eens mogelijk.

Van de FA-site:
quote:
World Cup bid latest

Tuesday, 15 November 2005.

The FA today confirmed that the decision on whether to make a formal bid to host the 2018 FIFA World Cup will be made in Autumn 2006.
Speaking to TheFA.com, Director of Communications Adrian Bevington said: "A bid to bring the World Cup Finals back to England in 2018 will be given serious consideration.

"But it will be at least next autumn before we would put any definite proposals in place."

After the Treasury confirmed early talks about a bid between the Government and The FA have begun, Bevington added: "It's fantastic news that the Government, through the Treasury, have announced their support for any future bid.

"But, in terms of the precise nature of any such bid, that won't be decided on for another year or so."
Als die een bod gaan doen, hoeven Nederland en Belgie het niet eens te gaan proberen, lijkt me.
  donderdag 21 september 2006 @ 15:24:38 #149
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42016514
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:17 schreef mcyodogg het volgende:

Als die een bod gaan doen, hoeven Nederland en Belgie het niet eens te gaan proberen, lijkt me.
Ik betwijfel of ze het gaan doen daar ze in 2012 de OS al hebben.

Maar zelfs als ze het proberen maken we best een kans, in 2004 'won' Portugal immers ook van topfavoriet Spanje.
pi_42017073
Je moet niet naar andere landen kijken. De grote favorieten halen het zelden tot nooit bij zo'n verkiezing. Denk maar aan Duitsland, dat Engeland en Zuid-Afrika klopte, Portugal dat het EK wegkaapte voor de neus van Spanje of London dat voor de OS ook vrij verrassend de voorkeur kreeg op Parijs.

Als België en Nederland goed samenwerken zoals in 2000, zijn zij perfect in staat om een evenwaardig of zelfs beter bod te doen dan de Engelsen. Bovendien hebben de Engelsen al de OS 2012, dus is het zeer twijfelachtig dat de Fifa hen ook het WK 2018 wil geven. De Fransen en de Duitsers hebben het juist gehad, de Italianen gaan voluit voor het EK 2012. Enkel vanuit Spaanse hoek mogen we misschien wat verwachten.

Zoals Courtois zegt, het is nu of nooit. Anders moet je wéér wachten tot Europa aan de beurt is en bovendien zal je dan wél de grote landen als concurrentie krijgen.
  donderdag 21 september 2006 @ 16:02:45 #151
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42017633
Ik denk ook dat het kan, waarschijnlijk zijn er drie stadions met een capaciteit van 60.000 of meer nodig (Rotterdam, Brussel en Amsterdam of Eindhoven), drie met een capaciteit van rond de 50.000 en vier tot zes met een capaciteit van rond de 40.000 plaatsen. Lijkt me niet onmogelijk en ook qua organisatie zijn Nederland en België er zeker toe in staat.
pi_42017702
Waar ligt Henegouwen
  donderdag 21 september 2006 @ 16:06:09 #153
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42017745
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:04 schreef Erasmusch het volgende:
Waar ligt Henegouwen
De regio rondom Charleroi.
pi_42017813
Ah ok. Dan moeten alleen nog ff GBA en RAFC fuseren
  donderdag 21 september 2006 @ 16:18:15 #155
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42018151
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:07 schreef Erasmusch het volgende:
Ah ok. Dan moeten alleen nog ff GBA en RAFC fuseren
Dat zie ik dus niet gebeuren. RAFC is te trots om te fuseren met GBA.

KVM & RAFC, clubs die beide niet in 2de Klasse horen maar er toch spelen...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:21:59 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_42042096
Hmm, hoewel het zeer tof zou zijn heb ik toch m'n twijfels. Maken de organiserende landen eigenlijk winst op zo'n toernooi? Iemand gegevens van de vorige edities?
En belangrijkste natuurlijk: de stadions. óf ze zijn WK onwaardig, óf ze worden zo groot, dat geen club ze meer vol kan krijgen....
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:25:30 #157
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42042186
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:21 schreef pfaf het volgende:
Hmm, hoewel het zeer tof zou zijn heb ik toch m'n twijfels. Maken de organiserende landen eigenlijk winst op zo'n toernooi? Iemand gegevens van de vorige edities?
En belangrijkste natuurlijk: de stadions. óf ze zijn WK onwaardig, óf ze worden zo groot, dat geen club ze meer vol kan krijgen....
Duitsland heeft winst op het WK gemaakt en ook het EK2000 heeft winst opgeleverd.

Wat betreft die stadions heb je gelijk, al valt het ook wel weer mee. Zeven stadions in Nederland en vijf in belgië. Alleen in Rotterdam en Brussel zet je een heel groot stadion neer, Eindhoven, Amsterdam en Antwerpen rond de 50.000 en de rest rond de 40.000. Clubs als Brugge, Standard en Heerenveen hebben best de potentie om regelmatig 40.000 toeschouwers te trekken.
pi_42043359
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:18 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat zie ik dus niet gebeuren. RAFC is te trots om te fuseren met GBA.
Precies.
pi_42043680
Maar wie gaat dan investeren in die stadions? PSV bv, is zelf nog lang niet klaar met het afbetalen van de laatste verbouwing.
pi_42043858
Paul Van Himst zou alvast de Belgische hoofdambassadeur moeten worden. Hij zou samen met een Nederlandse collega de wereld moeten afreizen om mensen te overtuigen.

Andere topsporters als Kim Clijsters, Justine Henin-Hardenne en Eddy Merckx (allen notoire voetbalsupporters) worden ook genoemd als hulpambassadeurs.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:40:25 #161
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42044244
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:19 schreef mcyodogg het volgende:
Maar wie gaat dan investeren in die stadions? PSV bv, is zelf nog lang niet klaar met het afbetalen van de laatste verbouwing.
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:42:08 #162
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42044290
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:26 schreef Heero87 het volgende:
Paul Van Himst zou alvast de Belgische hoofdambassadeur moeten worden. Hij zou samen met een Nederlandse collega de wereld moeten afreizen om mensen te overtuigen.

Andere topsporters als Kim Clijsters, Justine Henin-Hardenne en Eddy Merckx (allen notoire voetbalsupporters) worden ook genoemd als hulpambassadeurs.
En voor Nederland moeten mensen als Cruijff, Gullit en Bergkamp ingezet worden.

Daarnaast moet er natuurlijk een politieke lobby op gang gebracht worden, daar kunnen oud-politici als Dehaene en Kok (beiden hebben een goede reputatie in het buitenland) bij helpen.
pi_42045396
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.

1 stadion van 70.000 (nieuwe stadion in Rotterdam?)
3 stadions van 50.000 (ArenA, de Kuip, Koning Boudewijn Stadion)
4 stadions van 40.000 (Philips Stadion, uitbreiding Abe Lenstra?, uitbreiding Brugge?, uitbreiding Luik?)
4 stadions van 30.000 (Gelredome, uitbreiding Utrecht/Groningen?, uitbreiding Charleroi?, uitbreiding Genk?)

Dan is het nog maar te hopen dat de Kuip en het Koning Boudewijn Stadion niet verouderd zijn tegen die tijd, anders moeten er meer stadions bij. En ik weet niet of de clubs, al dan niet tijdelijk, willen uitbreiden. Maar in principe lijkt me dit niet onhaalbaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 september 2006 @ 13:39:05 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42045963
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

het stadion ligt nou net prachtig midden in de stad. Er is nog best ruimte om een lange zijde op te trekken om er iets meer dan 4.000 plaatsen bij te bouwen!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_42046087
Wil je nou 2 stadions in Rotterdam
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:44:31 #166
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42046140
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.

4 stadions van 40.000 (Philips Stadion, uitbreiding Abe Lenstra?, uitbreiding Brugge?, uitbreiding Luik?)
4 stadions van 30.000 (Gelredome, uitbreiding Utrecht/Groningen?, uitbreiding Charleroi?, uitbreiding Genk?)

Dan is het nog maar te hopen dat de Kuip en het Koning Boudewijn Stadion niet verouderd zijn tegen die tijd, anders moeten er meer stadions bij. En ik weet niet of de clubs, al dan niet tijdelijk, willen uitbreiden. Maar in principe lijkt me dit niet onhaalbaar.
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.

Maar als ze hem daarvoor afkeuren, lijkt me dat er serieus wat moet gebeuren voor 2018!
Planning:
-
pi_42046447
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Wil je nou 2 stadions in Rotterdam
De Kuip kan dan na het WK mooi als monument dienen, Feyenoord kan richting het nieuwe stadion.
pi_42046519
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:53 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

De Kuip kan dan na het WK mooi als monument dienen, Feyenoord kan richting het nieuwe stadion.
Lijkt me niet echt realistisch.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 september 2006 @ 13:55:57 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42046540
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.

Maar als ze hem daarvoor afkeuren, lijkt me dat er serieus wat moet gebeuren voor 2018!
er zijn al plannen voor de nieuwbouw, dit onding gaat sowieso tegen de vlakte.

Typisch Belgisch dat een zo nieuw stadion al verouderd is
DeLuna vindt me dik ;(
pi_42046961
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het Koning Boudewijnstadion zal echt wel helemaal vervangen moeten worden hoor. Platgooien en iets nieuws bouwen, à la Stade de France.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:27:20 #171
pi_42047325
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er zijn al plannen voor de nieuwbouw, dit onding gaat sowieso tegen de vlakte.

Typisch Belgisch dat een zo nieuw stadion al verouderd is
Bwah "nieuw" , het Koning Boudewijnstadion is feitelijk ook maar een grote verbouwing van de oude Heizel hé. Alleen typisch Belgisch natuurlijk wel het goedkoopste betonnen blok dat ze er konden neerzetten.
pi_42047352
Bondsvoorzitter enthousiast over WK-plannen

Vandaag wordt in de bondsgebouwen vergaderd en beslist over de plannen voor een kandidatuur voor het WK 2018. Politicus Alain Courtois wil namelijk graag dat toernooi in België en Nederland organiseren. Als de bond vanmiddag het licht op groen zet, worden de gesprekken verder gezet.

Bondsvoorzitter François De Keersmaecker is alvast gecharmeerd door het project. "Ik weet dat veel mensen er sceptisch tegenover zullen staan", zegt De Keersmaecker in Het Laatste Nieuws. "Het is een enorm project voor heel het land, niet alleen voor het voetbal. Maar als we samen met de Nederlanders werken, denk ik dat we een kans maken."

Bovendien werd er al met de politiek gepraat. Die moet straks helpen, onder andere bij de bouw van stadions in Brussel, Antwerpen, Luik, Charleroi en Brugge. "We moeten natuurlijk de gemeenteraadsverkiezingen afwachten, maar in Antwerpen zijn er al toezeggingen gedaan, in Brussel zijn er twee projecten naast dat van Anderlecht. Het zal investeringen kosten van de overheid, maar Courtois heeft al een budget losgeweekt voor een haalbaarheidsstudie (het zou om 500.000 euro gaan, red.). Als de politiek erachter staat, mag de bond niet achterblijven. Ik ben niet naïef of blind: het zal veel van ons vragen. Maar als je iets wilt binnen halen, moet je durven te investeren. We moeten ervoor gaan."

Voetbalkrant.com
pi_42047408
Ik voorzie in Nederland geen problemen op het gebied van stadions, maar Belgie is een heel ander verhaal. Het koning Boudewijn stadion is verouderd en de topclubs spelen in relatief kleine stadions. De rest zijn bouwvallen, op Charleroi na. Ik zie ze in Belgie niet zomaar een aantal WK waardige stadions uit de grond stampen.
pi_42047458
quote:
De Nederlandse en Belgische voetbalbond gaan onderzoeken of het zin heeft zich kandidaat te stellen voor de organisatie van de strijd om de wereldtitel voetbal in 2018. Vertegenwoordigers van KNVB en KBVB hebben dat deze week in Brussel afgesproken. Het onderzoek moet eind van dit jaar zijn afgerond. Beide voetbalbonden nemen het EK van 2000 als uitgangspunt.

Nederland en België traden toen gezamenlijk op als gastheer van de beste Europese voetbalploegen. De KNVB is sinds EURO 2000 bekend met het organiseren van grote voetbaltoernooien. Afgelopen zomer werd het FIFA WK voor spelers onder de 20 jaar in ons land gehouden. Volgend jaar treedt de KNVB op als gastheer van de beste Europese ploegen voor spelers onder de 21 jaar. De KNVB is ook nog kandidaat om in 2009 het EK voor vrouwen te organiseren.
knvb.nl in april, al iets bekend over dat onderzoek?
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:41:03 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42051798
quote:

[..]

In Brussel komt natuurlijk een nieuw stadion en in Eindhoven ook, daar kun je best stadions van meer dan 60.000 plekken neer zetten. Daarnaast kan er in Antwerpen een stadion van rond de 50.000 plekken gebouwd worden. In Enschede spreekt de voorzitter al voorzichtig van een nieuw stadion. Dat kun je groter maken door er het nationale Atletiekstadion van te maken. Kunnen de Fanny Blankers-Koen Games van Hengelo naar Enschede verplaatst worden en kunnen we ook nog eens proberen een EK atletiek te organiseren.

Daarnaast is bij de bouw van de stadions van clubs als Roda en Groningen al rekening gehouden met een uitbreiding.

In Luik, Brugge en Den Haag zou je nieuwe stadions kunnen bouwen en dan ben je er al bijna.
pi_42051866
quote:

[..]

Alkmaar ook geen optie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ricky_ op 22-09-2006 17:49:44 ]
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:46:21 #177
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42051909
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:44 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Alkmaar ook geen optie?
Ik weet niet tot hoe groot dat stadion uitgebried kan worden. Je hebt in principe genoeg aan tien tot twaalf stadions. De volgende steden zullen normaalgesproken zeker present zijn:

1. Rotterdam
2. Brussel
3. Eindhoven
4. Amsterdam
5. Antwerpen
6. Luik
7. Den Haag
8. Brugge

En dan heb je nog de keuze uit Charleroi, Enschede, Arnhem, Genk, Groningen, Kerkrade, Heerenveen, Utrecht en Alkmaar.
pi_42051955
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik weet niet tot hoe groot dat stadion uitgebried kan worden. Je hebt in principe genoeg aan tien tot twaalf stadions. De volgende steden zullen normaalgesproken zeker present zijn:

1. Rotterdam
2. Brussel
3. Eindhoven
4. Amsterdam
5. Antwerpen
6. Luik
7. Den Haag
8. Brugge

En dan heb je nog de keuze uit Charleroi, Enschede, Arnhem, Genk, Groningen, Kerkrade, Heerenveen, Utrecht en Alkmaar.
Volgens mij kan het Gelredome ook uitgebreid worden door de hoeken dicht te bouwen. Dan zal je denk ik aan de 35.000 toeschouwers komen.
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:49:58 #179
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42051989
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Volgens mij kan het Gelredome ook uitgebreid worden door de hoeken dicht te bouwen. Dan zal je denk ik aan de 35.000 toeschouwers komen.
In Utrecht kan dat ook. En ik weet dat het Rodastadion betrekkelijk eenvoudig tot 35.000 plaatsen uitgebreid kan worden, daar is bij de bouw (met fundamenten etc.) al rekening mee gehouden.
pi_42051994
In Rotterdam zal tegen die tijd wel een nieuw stadion staan. Als ze slim zijn gebruiken ze dan gewoon de Kuip en het nieuwe stadion als WK stadion.
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:51:18 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42052021
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In Rotterdam zal tegen die tijd wel een nieuw stadion staan. Als ze slim zijn gebruiken ze dan gewoon de Kuip en het nieuwe stadion als WK stadion.
Dat zou inderdaad kunnen, tijdens het WK in Frankrijk werd er in Parijs ook in twee stadions gespeeld.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:53:59 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_42059615
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In Brussel komt natuurlijk een nieuw stadion en in Eindhoven ook, daar kun je best stadions van meer dan 60.000 plekken neer zetten. Daarnaast kan er in Antwerpen een stadion van rond de 50.000 plekken gebouwd worden. In Enschede spreekt de voorzitter al voorzichtig van een nieuw stadion. Dat kun je groter maken door er het nationale Atletiekstadion van te maken. Kunnen de Fanny Blankers-Koen Games van Hengelo naar Enschede verplaatst worden en kunnen we ook nog eens proberen een EK atletiek te organiseren.
In Eschede komt er een nieuwe ring bovenop, dus echt geen nieuw stadion en gelukkig al helemaal niet met een atletiekbaan eromheen.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:57:24 #183
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42059758
En zo oud is het huidige Arke-Stadion van Twente echt niet...
Planning:
-
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:12:33 #184
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42060360
Ik denk dat het de doorsnee Belg allemaal véél te weinig boeit om er dan zoveel geld in te gaan investeren. Die grote stadions hebben (imo.) in Belgie in de verste verte geen draagvlak. En ik vind niet dat wat naieve Belgskes zich moeten laten meeslepen om de natte droom van een stel Nederlanders waar te gaan maken en om zichzelf op die manier mogelijk in de problemen te gaan werken.

Ik vind het dus een slecht idee (voor zover dat nog duidelijk was ).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator vrijdag 22 september 2006 @ 22:51:39 #185
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42061731
Euroborg!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:53:58 #186
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Moderator vrijdag 22 september 2006 @ 22:55:30 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42061881
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Voor een WK-wedstrijd?
Laat me dromen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 september 2006 @ 23:01:08 #188
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_42062096
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:55 schreef Renesite het volgende:

[..]

Laat me dromen
Misschien met 4 ringen er bovenop...
pi_42064685
Waarom komt er in Nederland geen nationaal stadion a la Wembly in Engeland en Stade de France in Frankrijk?

Er worden elk jaar genoeg uitverkochte interlands gespeeld in Nederland waar op de grotere interlands zeker 65.000 mensen af zouden kunnen komen. Bovendien kan je het nieuwe stadion gebruiken als neutraal stadion voor bijvoorbeeld de KNVB-beker finale of Johan Cruyff schaal.

Voor de KNVB moet dit in samenwerking met de overheid best te doen zijn toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door koningdavid op 23-09-2006 00:19:15 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:15:25 #190
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42064987
En waar zou je dat stadion willen zetten dan?

In Zeeland aangezien daar geen BVO is en er dan daar dus ook eens een vol stadion is? Nadeel is wel dat dit alles behalve centraal ligt. De grote steden hebben al nieuwe en/of moderne stadions...
Planning:
-
pi_42065094
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:15 schreef DarkShine het volgende:
En waar zou je dat stadion willen zetten dan?
Een goedbereikbare centrale ligging. Misschien Almere of Hilversum ofzo? Dat laatste kan ook handig zijn m.b.t. media.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:21:21 #192
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42065185
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Een goedbereikbare centrale ligging. Misschien Almere of Hilversum ofzo? Dat laatste kan ook handig zijn m.b.t. media.
En Omniworld mag er zeker ook in spelen? Die krijgen nog geen een vak vol van dat stadion
Planning:
-
pi_42065267
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:21 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En Omniworld mag er zeker ook in spelen? Die krijgen nog geen een vak vol van dat stadion
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:36:13 #194
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42065694
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...
Planning:
-
pi_42065863
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:36 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...
Je moet het veel ruimer bekijken. Een complex als het Stade de France wordt eigenlijk meer voor andere evenementen gebruikt dan voor het voetbal zelf. Atletiekmeetings, tennis, rugby, concerten, theater/spektakelstukken: alles is mogelijk.

Waarom zou zoiets niet in België of Nederland kunnen?
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:43:02 #196
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_42065904
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Red Star speelt in het Stade de France, 3e divisie ofzo
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_42066017
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:36 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Tja, je wilt het WK organiseren of niet.

Eventueel kan het ook nog gebruikt worden voor concerten en al die onzin. Nederland had ook nog plannen om in 2028 ofzo nog de Olympische Spelen te organiseren dus misschien is het een idee om een constructie te maken dat je incidenteel in een paar maanden het stadion kan ombouwen van voetbalstadion (met 65.000 capaciteit) tot Olympisch Stadion met sintelbaan (50.000 capaciteit).
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:47:20 #198
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42066027
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:41 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Je moet het veel ruimer bekijken. Een complex als het Stade de France wordt eigenlijk meer voor andere evenementen gebruikt dan voor het voetbal zelf. Atletiekmeetings, tennis, rugby, concerten, theater/spektakelstukken: alles is mogelijk.

Waarom zou zoiets niet in België of Nederland kunnen?
Concerten? Dus je moet stadions als de Arena, de Kuip, Gelredome die daar oa. de begroting van rond krijgen minder inkomsten bezorgen? Voor concerten heb je ook nog terreinen als Megaland (Pinkpop, Love Fields) waar ook een 60.000 man binnenkunnen!

Atletiek & rugby trekt niet echt veel publiek in Nederland, dus om het stadion daarvoor te openen is alleen maar geld bijleggen voor zo'n dag(en).
Planning:
-
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:48:25 #199
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42066059
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:46 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tja, je wilt het WK organiseren of niet.

Eventueel kan het ook nog gebruikt worden voor concerten en al die onzin. Nederland had ook nog plannen om in 2028 ofzo nog de Olympische Spelen te organiseren dus misschien is het een idee om een constructie te maken dat je in een paar maanden het stadion kan ombouwen van voetbalstadion (met 65.000 capaciteit) tot Olympisch Stadion met sintelbaan (50.000 capaciteit).
Als je dat wilt ok.

Dan zou je een constructie kunnen gebruiken waar je de onderste tribune zou kunnen veranderen in een sintelbaan of wielerbaan...
Planning:
-
pi_42066090
Olympisch stadion met 50.000 man? Klinkt weinig. Maar das nog verdere toekomstmuziek, want das nog moeilijker te organiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')