Gezien het aantal inwoners en het feit dat Brussel de hoofdstad van Europa is, zie ik maar één kandidaat.quote:De finale moet gewoon in Nederland zijn
Het EK kon je organiseren met snel gebouwde betonnen bunkers met hooguit 30.000 plaatsen zoals Jan Breydel of Mambourg , maar het WK niet ...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:16 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Gezien het aantal inwoners en het feit dat Brussel de hoofdstad van Europa is, zie ik maar één kandidaat.
En dat België geen WK kan organiseren is nonsens. Hetzelfde hoorde je in de jaren '90 over het EK, en kijk, dat is ook perfect gelukt.
veel zal afhangen welke richting ons voetbal uitgaat natuurlijk. Maar zie jij in België 5 clubs die zo'n gigantisch stadion kunnen vullen, laat staan gebruiken ?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:24 schreef Heero87 het volgende:
Uiteraard vraagt het WK meer. Maar denk je echt dat we het zonder een WK wél tot 2018 redden met diezelfde betonnen bunkers?
beter niet intergreren en Brussel is straks speelstad met 2 stadions voro het WKquote:Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef Frederic het volgende:
Het is nog niet officieel maar het staat zo goed als vast dat Brussel een gloednieuw multifunctioneel stadion krijgt dat kan tippen aan het Stade de France in Parijs. Brusselse politici zijn zelfs in Saint-Denis (Parijs) gaan kijken. Brussel, dat zich steeds meer profileert als hoofdstad van Europa, is het gewoon verplicht aan haar status. Ook op politiek vlak lijkt er een consensus te bestaan en privé-investeerders zijn niet moeilijk te vinden.
Het nieuwe stadion moet een stadion zijn met uitschuifbare tribunes die over de atletiekpiste (nodig voor de Golden Leage meeting Memorial Van Damme) kunnen geschoven worden bij voetbalwedstrijden of popconcerten.
Ook Anderlecht wil een nieuw stadion (of een volledige renovatie van het huidige stadion met een extra derde ring erbovenop); misschien kunnen deze twee projecten geïntegreerd worden.
Met of zonder WK, Brussel krijgt weldra een nieuw stadion.
Het Boudewijnstadion is idd een drama; slechts 10 jaar geleden "gerenoveerd" en nu al verouderd en onveilig. Geluk bij een ongeluk: deze situatie is een argument vóór de afbraak van het stadion en de bouw van een nieuw. Men wil niet weer dezelfde fout maken.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
beter niet intergreren en Brussel is straks speelstad met 2 stadions voro het WK
maar toch eigenlijk raar dat het Koning Boudewijn stadion nu al verouderd is? Voor de bekerfinale mogen er op de hoofdtribune maar de helft van de maximale capaciteit gaan zitten.
Ehm, voor alle duidelijkheid. Men heeft dit zo "gebracht" , maar Van Hengel is daar gewoon met een cameraploeg mee de "standaard- geleide rondleiding" gaan volgen met een gids en 30 toeristen die ze daar om de 2h geven hoor ...quote:Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef Frederic het volgende:
. Brusselse politici zijn zelfs in Saint-Denis (Parijs) gaan kijken.
heb dat gezien, maar hij was wel verruktquote:Op woensdag 19 april 2006 20:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ehm, voor alle duidelijkheid. Men heeft dit zo "gebracht" , maar Van Hengel is daar gewoon met een cameraploeg mee de "standaard- geleide rondleiding" gaan volgen met een gids en 30 toeristen die ze daar om de 2h geven hoor ...![]()
netjes, da's een stadion op niveau van de Nederlandse!quote:Op woensdag 19 april 2006 20:29 schreef Frederic het volgende:
Er moesten er meer zijn zoals Van Hengel! Eindelijk eens een politicus die durft te innoveren. Wat stadions betreft is Belgie een derdewereldland, tijd dat daar wat aan gedaan wordt!
(men is trouwens goed bezig met het mooie nieuwe stadion van Gent)
Dat is natuurlijk te klein.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:29 schreef Frederic het volgende:
Er moesten er meer zijn zoals Van Hengel! Eindelijk eens een politicus die durft te innoveren. Wat stadions betreft is Belgie een derdewereldland, tijd dat daar wat aan gedaan wordt!
(men is trouwens goed bezig met het mooie nieuwe stadion van Gent)
Ze zijn er alleen al bijna 10 jaar over aan het spreken in Gent, maar de eerste steen ervan moet nog altijd gelegd worden ...quote:Op woensdag 19 april 2006 20:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
netjes, da's een stadion op niveau van de Nederlandse!
quote:België en Nederland denken erover om samen WK voetbal 2018 te organiseren
Alain Courtois: 'Een groot project is belangrijk voor een land'
De Belgische en Nederlandse voetbalbonden willen het WK in 2018 naar de Lage Landen halen. De volgende maanden onderzoeken ze samen de mogelijkheden. MR-senator Alain Courtois, toernooidirecteur van Euro 2000, is optimistisch.
Mijnheer Courtois, hoe realistisch is dit idee?
"Ik pleit er al anderhalf jaar voor om de organisatie naar hier te halen. België reageerde eerst vrij lauw terwijl Nederland heel enthousiast was. Nu we een aantal elementen op papier hebben gezet, zijn beide bonden overeengekomen om tegen eind dit jaar te onderzoeken wat mogelijk is. Beide zullen hun contacten aanspreken zowel bij de overheid als bij privéondernemingen. Bondsvoorzitter Jan Peeters zal eerdaags een afspraak maken met premier Verhofstadt om hem ons project officieel te presenteren. Daarna spreken we ook de verschillende gewesten aan, alle partijvoorzitters. De beslissing valt in 2011. We moeten onze kandidatuur in december 2010 indienen. Morgen met andere woorden."
België zal wel een aantal nieuwe stadions moeten bouwen?
"Er zijn zeer zeker nieuwe stadions nodig. Ze zijn nog niet allemaal versleten, maar toch. Daarom ook ligt dit dossier op tafel. We moeten handelen. Maar er zijn nog tal van andere investeringen nodig: bijkomende hotelaccomodatie, openbaar vervoer, de luchthaven. Voor Euro 2000 hadden we 1,2 miljoen bezoekers, voor het WK in Duitsland houden ze rekening met 3 miljoen bezoekers."
Hoe groot is de kans dat de wereldvoetbalbond FIFA uw project genegen is?
"Na het WK in Japan en Zuid-Korea zei voorzitter Sepp Blatter dat dat het laatste gezamenlijke WK zou zijn maar intussen heeft hij zelf voorgesteld dat Brazilië en Argentinië het in 2014 samen doen. Er zijn aanwijzingen dat in 2018 Europa aan de beurt is. En dan zal het afhangen van de andere kandidaatlanden. Engeland is geïnteresseerd maar heeft al de Spelen in 2012. Duitsland heeft het WK nu, Frankrijk in 1998. Van de grote landen rest er enkel nog Spanje, maar dat wil eigenlijk de Spelen naar Madrid halen. Volgens Jeu Sprengers, voorzitter van de Nederlandse bond, is het nu of nooit. Het volgende Europese WK zal wellicht naar de vroegere oostbloklanden gaan."
Is er een maatschappelijk draagvlak voor uw project?
"Voor Euro 2000 was iedereen in het begin ook sceptisch maar uiteindelijk is het enthousiasme jaar na jaar gegroeid. Het is een ideale gelegenheid voor een land om op een positieve manier de wereldactualiteit te halen. Zo'n groot project is belangrijk voor een land. Je kunt de mensen laten dromen en bovendien leidt een WK tot een economische boost. Daarom is het ook belangrijk dat Antwerpen ditmaal de boot niet mist."
De Morgen, pagina 21, 429 woorden
© 2006 Uitgeverij De Morgen n.v.
plek zat, het verkeer tijdens EK was totaal geen probleem, zomers is het sowieso minder druk op de weg. Trainingsplekken zat, er zijn er zelfs genoeg in Duitsland net over de grens!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:24 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Een WK is meer dan alleen stadions. De wegen in België zitten nu al propvol. Ook is er geen plaats om al die clubs een deftig oefencomplex aan te bieden. Een nieuw EK in België in Nederland zie ik wel zitten, maar een wk is toch iets te groot voor deze 2 landen.
Wat is een deftige kandidaat?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het kan aan mij liggen , maar zei Blatter een paar weken terug niet dat er enkel maar een WK in 2 landen kan komen als er geen enkele "deftige" kandidaat uit 1 land is voor dat jaar? (en hoe groot is die kans ...)
Dat mogen we inderdaad hopen, maar ik verwacht dat hij volgend jaar weer gewoon herkozen wordt dankzij de stemmen van landen als de Malediven, Mauritius en Tanzania.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:49 schreef Heero87 het volgende:
Ach, we kunnen altijd gewoon hopen dat die hypocriete lul tegen 2010 al lang afgezet is wegens corruptie.
een land dat het daadwerkelijk ook kan organiseren , allicht. (geen Cuba of Ghana ofzo dus)quote:
quote:"Wat Duitsers kunnen, kunnen wij ook"
In het jaar 2000 organiseerde ons land in samenwerking met Nederland het Europees kampioenschap voetbal. Ruim zes jaar later wil Alain Courtois er alles aan doen om in 2018 het Wereldkampioenschap naar België en Nederland te halen. Volgens hem is dat verre van onmogelijk.
In Het Nieuwsblad zegt hij het volgende over het eventueel organiseren van het WK in 2018: "In vergelijking met de Duitsers hebben we enkel de moderne stadions en hotels niet. Voor het overige zijn faciliteiten als luchthavens, TGV, parking, enz bij ons eveneens aanwezig."
Het blijft natuurlijk een enorm gemis dat zes jaar na Euro 2000 geen enkel stadion in België nog voldoet om een Europese finale te organiseren. Nieuwe stadions bouwen of bestaande stadions uitbreiden kost dan ook veel geld en dat weet Courtois ook. "Er moet wat dat betreft een samenwerking komen met overheid-sponsors. We hebben normaal vijf stadions nodig, maar als de Nederlanders er zes leveren kunnen wij het misschien met vier doen. Ons land heeft hoedanook nood aan nieuwe stadions. Kijk maar naar Düsseldorf. Men organisseerde daar geen enkele WK-wedstrijd, maar ze hebben daar wel een stadion waar we hier in België enkel van kunnen dromen."
Waar zouden volgens Courtois de nieuwe stadions moeten komen of welke stadions moeten uitgebreid worden? "In Antwerpen komt alles in orde en ook in Brussel heb ik al een locatie gevonden. In Luik en Brugge zou een uitbreiding van het stadion volstaan en dan zouden ook Gent en Henegouwen nog mogelijke oplossingen zijn."
Natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat als België en Nederland hun kandidatuur indienen voor het WK dat ze ook automatisch het WK gaan mogen organiseren. Toch ziet Courtois maar 1 echte concurrent voor België en Nederland en dat is Spanje. Alle andere mogelijke concurrenten krijgen in de loop van de jaren immers wel een of ander belangrijk sportevenement toegewezen.
Courtois hoopt ook om grote namen achter het WK-project te krijgen. Hij denkt hierbij aan onze vrouwelijke tennissterren Clijsters en Henin-Hardenne, ex-doelman Jean-Marie Pfaff en wielrenner Eddy Merckx. Paul Van Himst zou alvast de Belgische Beckenbauer moeten worden. Die staat daar ook verre van weigerachtig tegenover, maar beseft ook dat er nog veel werk aan de winkel is.
Voetbalkrant.com
Er komt sowieso binnen een jaar of tien een nieuw stadion in Rotterdam, WK of niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze maar met de poten van de Kuip af blijven qua verbouwingen of zelfs nieuwbouw, dan vind ik het best.
quote:Op donderdag 21 september 2006 11:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er komt sowieso binnen een jaar of tien een nieuw stadion in Rotterdam, WK of niet.
quote:
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.quote:
Feijenoord ook.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.
Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoverenquote:Op donderdag 21 september 2006 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.
Van buiten vind ik De Kuip zeker niet het mooiste stadion van Nederland, Van binnen behoort de Kuip wel bij de mooiste stadions, maar schijnt niet meer te voldoen aan de behoeften van deze tijd. Een nieuwe renovatie zou bovendien vermoedelijk weer tot verlies van capaciteit leiden, terwijl het nieuwe stadion juist groter kan worden en bovendien aan alle behoeften van sponsoren en grote delen van het publiek kan voldoen.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoveren![]()
Noem eens een stadion waarvan de buitenkant mooier is?quote:Op donderdag 21 september 2006 11:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Van buiten vind ik De Kuip zeker niet het mooiste stadion van Nederland, Van binnen behoort de Kuip wel bij de mooiste stadions, maar schijnt niet meer te voldoen aan de behoeften van deze tijd. Een nieuwe renovatie zou bovendien vermoedelijk weer tot verlies van capaciteit leiden, terwijl het nieuwe stadion juist groter kan worden en bovendien aan alle behoeften van sponsoren en grote delen van het publiek kan voldoen.
En dat kan dus niet in De Kuip. Nostalgie is leuk, maar vooruitgang is belangrijker.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Noem eens een stadion waarvan de buitenkant mooier is?
Capaciteit vergroting is voor mij niet nodig, maar dat zal er wel in zitten want om zoveel mogenlijk activiteiten in het stadion te krijgen zal het wel naar de 60.000 gaan.
Weer renoveren? Het is het mooiste stadion van Nederland maar je moet realistisch zijn en nieuwbouw is dan niet aan te ontkomen...quote:Op donderdag 21 september 2006 11:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoveren![]()
Stadio Delle Alpiquote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wembley tot ook daar onder het motto van de vernieuwing de sloophamer toesloeg ...quote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Capaciteit vergroting is voor mij niet nodig, maar dat zal er wel in zitten want om zoveel mogenlijk activiteiten in het stadion te krijgen zal het wel naar de 60.000 gaan.
Park Stad Limburg, Philips Stadionquote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Italië gaat zeker geen poging doen, Engeland vermoedelijk ook niet. Spanje misschien wel.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:12 schreef mcyodogg het volgende:
Ik weet niet of ze interesse hebben, maar als Engeland een poging gaat wagen in 2018, zijn we vrij kansloos lijkt me. Daar staan alweer een paar nieuwe stadions in de planning of zijn al in aanbouw en wat ze nu hebben staan is ook niet misselijk. Dan ook nog maar hopen dat Spanje of Italie geen poging doet.
Italie inderdaad niet, maar Engeland is best nog eens mogelijk.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Italië gaat zeker geen poging doen, Engeland vermoedelijk ook niet. Spanje misschien wel.
Als die een bod gaan doen, hoeven Nederland en Belgie het niet eens te gaan proberen, lijkt me.quote:World Cup bid latest
Tuesday, 15 November 2005.
The FA today confirmed that the decision on whether to make a formal bid to host the 2018 FIFA World Cup will be made in Autumn 2006.
Speaking to TheFA.com, Director of Communications Adrian Bevington said: "A bid to bring the World Cup Finals back to England in 2018 will be given serious consideration.
"But it will be at least next autumn before we would put any definite proposals in place."
After the Treasury confirmed early talks about a bid between the Government and The FA have begun, Bevington added: "It's fantastic news that the Government, through the Treasury, have announced their support for any future bid.
"But, in terms of the precise nature of any such bid, that won't be decided on for another year or so."
Ik betwijfel of ze het gaan doen daar ze in 2012 de OS al hebben.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:17 schreef mcyodogg het volgende:
Als die een bod gaan doen, hoeven Nederland en Belgie het niet eens te gaan proberen, lijkt me.
Dat zie ik dus niet gebeuren. RAFC is te trots om te fuseren met GBA.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:07 schreef Erasmusch het volgende:
Ah ok. Dan moeten alleen nog ff GBA en RAFC fuseren![]()
Duitsland heeft winst op het WK gemaakt en ook het EK2000 heeft winst opgeleverd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:21 schreef pfaf het volgende:
Hmm, hoewel het zeer tof zou zijn heb ik toch m'n twijfels. Maken de organiserende landen eigenlijk winst op zo'n toernooi? Iemand gegevens van de vorige edities?
En belangrijkste natuurlijk: de stadions. óf ze zijn WK onwaardig, óf ze worden zo groot, dat geen club ze meer vol kan krijgen....
Precies.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat zie ik dus niet gebeuren. RAFC is te trots om te fuseren met GBA.
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:19 schreef mcyodogg het volgende:
Maar wie gaat dan investeren in die stadions? PSV bv, is zelf nog lang niet klaar met het afbetalen van de laatste verbouwing.
En voor Nederland moeten mensen als Cruijff, Gullit en Bergkamp ingezet worden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:26 schreef Heero87 het volgende:
Paul Van Himst zou alvast de Belgische hoofdambassadeur moeten worden. Hij zou samen met een Nederlandse collega de wereld moeten afreizen om mensen te overtuigen.
Andere topsporters als Kim Clijsters, Justine Henin-Hardenne en Eddy Merckx (allen notoire voetbalsupporters) worden ook genoemd als hulpambassadeurs.
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.
1 stadion van 70.000 (nieuwe stadion in Rotterdam?)
3 stadions van 50.000 (ArenA, de Kuip, Koning Boudewijn Stadion)
4 stadions van 40.000 (Philips Stadion, uitbreiding Abe Lenstra?, uitbreiding Brugge?, uitbreiding Luik?)
4 stadions van 30.000 (Gelredome, uitbreiding Utrecht/Groningen?, uitbreiding Charleroi?, uitbreiding Genk?)
Dan is het nog maar te hopen dat de Kuip en het Koning Boudewijn Stadion niet verouderd zijn tegen die tijd, anders moeten er meer stadions bij. En ik weet niet of de clubs, al dan niet tijdelijk, willen uitbreiden. Maar in principe lijkt me dit niet onhaalbaar.
De Kuip kan dan na het WK mooi als monument dienen, Feyenoord kan richting het nieuwe stadion.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Wil je nou 2 stadions in Rotterdam
Lijkt me niet echt realistisch.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:53 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
De Kuip kan dan na het WK mooi als monument dienen, Feyenoord kan richting het nieuwe stadion.
er zijn al plannen voor de nieuwbouw, dit onding gaat sowieso tegen de vlakte.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.
Maar als ze hem daarvoor afkeuren, lijkt me dat er serieus wat moet gebeuren voor 2018!
Het Koning Boudewijnstadion zal echt wel helemaal vervangen moeten worden hoor. Platgooien en iets nieuws bouwen, à la Stade de France.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.
Maar als ze hem daarvoor afkeuren, lijkt me dat er serieus wat moet gebeuren voor 2018!
Bwah "nieuw" , het Koning Boudewijnstadion is feitelijk ook maar een grote verbouwing van de oude Heizel hé. Alleen typisch Belgisch natuurlijk wel het goedkoopste betonnen blok dat ze er konden neerzetten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zijn al plannen voor de nieuwbouw, dit onding gaat sowieso tegen de vlakte.
Typisch Belgisch dat een zo nieuw stadion al verouderd is
knvb.nl in april, al iets bekend over dat onderzoek?quote:De Nederlandse en Belgische voetbalbond gaan onderzoeken of het zin heeft zich kandidaat te stellen voor de organisatie van de strijd om de wereldtitel voetbal in 2018. Vertegenwoordigers van KNVB en KBVB hebben dat deze week in Brussel afgesproken. Het onderzoek moet eind van dit jaar zijn afgerond. Beide voetbalbonden nemen het EK van 2000 als uitgangspunt.
Nederland en België traden toen gezamenlijk op als gastheer van de beste Europese voetbalploegen. De KNVB is sinds EURO 2000 bekend met het organiseren van grote voetbaltoernooien. Afgelopen zomer werd het FIFA WK voor spelers onder de 20 jaar in ons land gehouden. Volgend jaar treedt de KNVB op als gastheer van de beste Europese ploegen voor spelers onder de 21 jaar. De KNVB is ook nog kandidaat om in 2009 het EK voor vrouwen te organiseren.
In Brussel komt natuurlijk een nieuw stadion en in Eindhoven ook, daar kun je best stadions van meer dan 60.000 plekken neer zetten. Daarnaast kan er in Antwerpen een stadion van rond de 50.000 plekken gebouwd worden. In Enschede spreekt de voorzitter al voorzichtig van een nieuw stadion. Dat kun je groter maken door er het nationale Atletiekstadion van te maken. Kunnen de Fanny Blankers-Koen Games van Hengelo naar Enschede verplaatst worden en kunnen we ook nog eens proberen een EK atletiek te organiseren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.
4 stadions van 40.000 (Philips Stadion, uitbreiding Abe Lenstra?, uitbreiding Brugge?, uitbreiding Luik?)
4 stadions van 30.000 (Gelredome, uitbreiding Utrecht/Groningen?, uitbreiding Charleroi?, uitbreiding Genk?)
Alkmaar ook geen optie?quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dan is het nog maar te hopen dat de Kuip en het Koning Boudewijn Stadion niet verouderd zijn tegen die tijd, anders moeten er meer stadions bij. En ik weet niet of de clubs, al dan niet tijdelijk, willen uitbreiden. Maar in principe lijkt me dit niet onhaalbaar.
Ik weet niet tot hoe groot dat stadion uitgebried kan worden. Je hebt in principe genoeg aan tien tot twaalf stadions. De volgende steden zullen normaalgesproken zeker present zijn:quote:
Volgens mij kan het Gelredome ook uitgebreid worden door de hoeken dicht te bouwen. Dan zal je denk ik aan de 35.000 toeschouwers komen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet tot hoe groot dat stadion uitgebried kan worden. Je hebt in principe genoeg aan tien tot twaalf stadions. De volgende steden zullen normaalgesproken zeker present zijn:
1. Rotterdam
2. Brussel
3. Eindhoven
4. Amsterdam
5. Antwerpen
6. Luik
7. Den Haag
8. Brugge
En dan heb je nog de keuze uit Charleroi, Enschede, Arnhem, Genk, Groningen, Kerkrade, Heerenveen, Utrecht en Alkmaar.
In Utrecht kan dat ook. En ik weet dat het Rodastadion betrekkelijk eenvoudig tot 35.000 plaatsen uitgebreid kan worden, daar is bij de bouw (met fundamenten etc.) al rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgens mij kan het Gelredome ook uitgebreid worden door de hoeken dicht te bouwen. Dan zal je denk ik aan de 35.000 toeschouwers komen.
Dat zou inderdaad kunnen, tijdens het WK in Frankrijk werd er in Parijs ook in twee stadions gespeeld.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In Rotterdam zal tegen die tijd wel een nieuw stadion staan. Als ze slim zijn gebruiken ze dan gewoon de Kuip en het nieuwe stadion als WK stadion.
In Eschede komt er een nieuwe ring bovenop, dus echt geen nieuw stadion en gelukkig al helemaal niet met een atletiekbaan eromheen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In Brussel komt natuurlijk een nieuw stadion en in Eindhoven ook, daar kun je best stadions van meer dan 60.000 plekken neer zetten. Daarnaast kan er in Antwerpen een stadion van rond de 50.000 plekken gebouwd worden. In Enschede spreekt de voorzitter al voorzichtig van een nieuw stadion. Dat kun je groter maken door er het nationale Atletiekstadion van te maken. Kunnen de Fanny Blankers-Koen Games van Hengelo naar Enschede verplaatst worden en kunnen we ook nog eens proberen een EK atletiek te organiseren.
Voor een WK-wedstrijd?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:51 schreef Renesite het volgende:
Euroborg!!
Een goedbereikbare centrale ligging. Misschien Almere of Hilversum ofzo? Dat laatste kan ook handig zijn m.b.t. media.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:15 schreef DarkShine het volgende:
En waar zou je dat stadion willen zetten dan?
En Omniworld mag er zeker ook in spelen? Die krijgen nog geen een vak vol van dat stadionquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een goedbereikbare centrale ligging. Misschien Almere of Hilversum ofzo? Dat laatste kan ook handig zijn m.b.t. media.
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:21 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En Omniworld mag er zeker ook in spelen? Die krijgen nog geen een vak vol van dat stadion
Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?
Je moet het veel ruimer bekijken. Een complex als het Stade de France wordt eigenlijk meer voor andere evenementen gebruikt dan voor het voetbal zelf. Atletiekmeetings, tennis, rugby, concerten, theater/spektakelstukken: alles is mogelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...
Red Star speelt in het Stade de France, 3e divisie ofzoquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?
Tja, je wilt het WK organiseren of niet.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...
Concerten? Dus je moet stadions als de Arena, de Kuip, Gelredome die daar oa. de begroting van rond krijgen minder inkomsten bezorgen? Voor concerten heb je ook nog terreinen als Megaland (Pinkpop, Love Fields) waar ook een 60.000 man binnenkunnen!quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:41 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Je moet het veel ruimer bekijken. Een complex als het Stade de France wordt eigenlijk meer voor andere evenementen gebruikt dan voor het voetbal zelf. Atletiekmeetings, tennis, rugby, concerten, theater/spektakelstukken: alles is mogelijk.
Waarom zou zoiets niet in België of Nederland kunnen?
Als je dat wilt ok.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja, je wilt het WK organiseren of niet.
Eventueel kan het ook nog gebruikt worden voor concerten en al die onzin. Nederland had ook nog plannen om in 2028 ofzo nog de Olympische Spelen te organiseren dus misschien is het een idee om een constructie te maken dat je in een paar maanden het stadion kan ombouwen van voetbalstadion (met 65.000 capaciteit) tot Olympisch Stadion met sintelbaan (50.000 capaciteit).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |