Dat zie ik dus niet gebeuren. RAFC is te trots om te fuseren met GBA.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:07 schreef Erasmusch het volgende:
Ah ok. Dan moeten alleen nog ff GBA en RAFC fuseren![]()
Duitsland heeft winst op het WK gemaakt en ook het EK2000 heeft winst opgeleverd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:21 schreef pfaf het volgende:
Hmm, hoewel het zeer tof zou zijn heb ik toch m'n twijfels. Maken de organiserende landen eigenlijk winst op zo'n toernooi? Iemand gegevens van de vorige edities?
En belangrijkste natuurlijk: de stadions. óf ze zijn WK onwaardig, óf ze worden zo groot, dat geen club ze meer vol kan krijgen....
Precies.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat zie ik dus niet gebeuren. RAFC is te trots om te fuseren met GBA.
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:19 schreef mcyodogg het volgende:
Maar wie gaat dan investeren in die stadions? PSV bv, is zelf nog lang niet klaar met het afbetalen van de laatste verbouwing.
En voor Nederland moeten mensen als Cruijff, Gullit en Bergkamp ingezet worden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:26 schreef Heero87 het volgende:
Paul Van Himst zou alvast de Belgische hoofdambassadeur moeten worden. Hij zou samen met een Nederlandse collega de wereld moeten afreizen om mensen te overtuigen.
Andere topsporters als Kim Clijsters, Justine Henin-Hardenne en Eddy Merckx (allen notoire voetbalsupporters) worden ook genoemd als hulpambassadeurs.
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
PSV heeft het voordeel dat het Philipsstadion op zeer dure grond gevestigd is. Indien ze die grond verkopen en nieuwe stadion op een veel goedkopere locatie in een buitenwijk neerzetten dan is een groot deel van de financiering van het nieuwe stadion al rond.
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.
1 stadion van 70.000 (nieuwe stadion in Rotterdam?)
3 stadions van 50.000 (ArenA, de Kuip, Koning Boudewijn Stadion)
4 stadions van 40.000 (Philips Stadion, uitbreiding Abe Lenstra?, uitbreiding Brugge?, uitbreiding Luik?)
4 stadions van 30.000 (Gelredome, uitbreiding Utrecht/Groningen?, uitbreiding Charleroi?, uitbreiding Genk?)
Dan is het nog maar te hopen dat de Kuip en het Koning Boudewijn Stadion niet verouderd zijn tegen die tijd, anders moeten er meer stadions bij. En ik weet niet of de clubs, al dan niet tijdelijk, willen uitbreiden. Maar in principe lijkt me dit niet onhaalbaar.
De Kuip kan dan na het WK mooi als monument dienen, Feyenoord kan richting het nieuwe stadion.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Wil je nou 2 stadions in Rotterdam
Lijkt me niet echt realistisch.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:53 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
De Kuip kan dan na het WK mooi als monument dienen, Feyenoord kan richting het nieuwe stadion.
er zijn al plannen voor de nieuwbouw, dit onding gaat sowieso tegen de vlakte.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.
Maar als ze hem daarvoor afkeuren, lijkt me dat er serieus wat moet gebeuren voor 2018!
Het Koning Boudewijnstadion zal echt wel helemaal vervangen moeten worden hoor. Platgooien en iets nieuws bouwen, à la Stade de France.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Over het Boudewijn stadion waren afgelopen seizoen de grootste problemen. Deze was afgekeurd voor de Belgische bekerfinale, die er desondanks gewoon doodleuk gespeeld werd.
Maar als ze hem daarvoor afkeuren, lijkt me dat er serieus wat moet gebeuren voor 2018!
Bwah "nieuw" , het Koning Boudewijnstadion is feitelijk ook maar een grote verbouwing van de oude Heizel hé. Alleen typisch Belgisch natuurlijk wel het goedkoopste betonnen blok dat ze er konden neerzetten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zijn al plannen voor de nieuwbouw, dit onding gaat sowieso tegen de vlakte.
Typisch Belgisch dat een zo nieuw stadion al verouderd is
knvb.nl in april, al iets bekend over dat onderzoek?quote:De Nederlandse en Belgische voetbalbond gaan onderzoeken of het zin heeft zich kandidaat te stellen voor de organisatie van de strijd om de wereldtitel voetbal in 2018. Vertegenwoordigers van KNVB en KBVB hebben dat deze week in Brussel afgesproken. Het onderzoek moet eind van dit jaar zijn afgerond. Beide voetbalbonden nemen het EK van 2000 als uitgangspunt.
Nederland en België traden toen gezamenlijk op als gastheer van de beste Europese voetbalploegen. De KNVB is sinds EURO 2000 bekend met het organiseren van grote voetbaltoernooien. Afgelopen zomer werd het FIFA WK voor spelers onder de 20 jaar in ons land gehouden. Volgend jaar treedt de KNVB op als gastheer van de beste Europese ploegen voor spelers onder de 21 jaar. De KNVB is ook nog kandidaat om in 2009 het EK voor vrouwen te organiseren.
In Brussel komt natuurlijk een nieuw stadion en in Eindhoven ook, daar kun je best stadions van meer dan 60.000 plekken neer zetten. Daarnaast kan er in Antwerpen een stadion van rond de 50.000 plekken gebouwd worden. In Enschede spreekt de voorzitter al voorzichtig van een nieuw stadion. Dat kun je groter maken door er het nationale Atletiekstadion van te maken. Kunnen de Fanny Blankers-Koen Games van Hengelo naar Enschede verplaatst worden en kunnen we ook nog eens proberen een EK atletiek te organiseren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat financiele plaatje klinkt aantrekkelijk, maar ik verwacht niet dat de supporters er zo over denken.
4 stadions van 40.000 (Philips Stadion, uitbreiding Abe Lenstra?, uitbreiding Brugge?, uitbreiding Luik?)
4 stadions van 30.000 (Gelredome, uitbreiding Utrecht/Groningen?, uitbreiding Charleroi?, uitbreiding Genk?)
Alkmaar ook geen optie?quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dan is het nog maar te hopen dat de Kuip en het Koning Boudewijn Stadion niet verouderd zijn tegen die tijd, anders moeten er meer stadions bij. En ik weet niet of de clubs, al dan niet tijdelijk, willen uitbreiden. Maar in principe lijkt me dit niet onhaalbaar.
Ik weet niet tot hoe groot dat stadion uitgebried kan worden. Je hebt in principe genoeg aan tien tot twaalf stadions. De volgende steden zullen normaalgesproken zeker present zijn:quote:
Volgens mij kan het Gelredome ook uitgebreid worden door de hoeken dicht te bouwen. Dan zal je denk ik aan de 35.000 toeschouwers komen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet tot hoe groot dat stadion uitgebried kan worden. Je hebt in principe genoeg aan tien tot twaalf stadions. De volgende steden zullen normaalgesproken zeker present zijn:
1. Rotterdam
2. Brussel
3. Eindhoven
4. Amsterdam
5. Antwerpen
6. Luik
7. Den Haag
8. Brugge
En dan heb je nog de keuze uit Charleroi, Enschede, Arnhem, Genk, Groningen, Kerkrade, Heerenveen, Utrecht en Alkmaar.
In Utrecht kan dat ook. En ik weet dat het Rodastadion betrekkelijk eenvoudig tot 35.000 plaatsen uitgebreid kan worden, daar is bij de bouw (met fundamenten etc.) al rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgens mij kan het Gelredome ook uitgebreid worden door de hoeken dicht te bouwen. Dan zal je denk ik aan de 35.000 toeschouwers komen.
Dat zou inderdaad kunnen, tijdens het WK in Frankrijk werd er in Parijs ook in twee stadions gespeeld.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In Rotterdam zal tegen die tijd wel een nieuw stadion staan. Als ze slim zijn gebruiken ze dan gewoon de Kuip en het nieuwe stadion als WK stadion.
In Eschede komt er een nieuwe ring bovenop, dus echt geen nieuw stadion en gelukkig al helemaal niet met een atletiekbaan eromheen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In Brussel komt natuurlijk een nieuw stadion en in Eindhoven ook, daar kun je best stadions van meer dan 60.000 plekken neer zetten. Daarnaast kan er in Antwerpen een stadion van rond de 50.000 plekken gebouwd worden. In Enschede spreekt de voorzitter al voorzichtig van een nieuw stadion. Dat kun je groter maken door er het nationale Atletiekstadion van te maken. Kunnen de Fanny Blankers-Koen Games van Hengelo naar Enschede verplaatst worden en kunnen we ook nog eens proberen een EK atletiek te organiseren.
Voor een WK-wedstrijd?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:51 schreef Renesite het volgende:
Euroborg!!
Een goedbereikbare centrale ligging. Misschien Almere of Hilversum ofzo? Dat laatste kan ook handig zijn m.b.t. media.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:15 schreef DarkShine het volgende:
En waar zou je dat stadion willen zetten dan?
En Omniworld mag er zeker ook in spelen? Die krijgen nog geen een vak vol van dat stadionquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een goedbereikbare centrale ligging. Misschien Almere of Hilversum ofzo? Dat laatste kan ook handig zijn m.b.t. media.
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:21 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En Omniworld mag er zeker ook in spelen? Die krijgen nog geen een vak vol van dat stadion
Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?
Je moet het veel ruimer bekijken. Een complex als het Stade de France wordt eigenlijk meer voor andere evenementen gebruikt dan voor het voetbal zelf. Atletiekmeetings, tennis, rugby, concerten, theater/spektakelstukken: alles is mogelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...
Red Star speelt in het Stade de France, 3e divisie ofzoquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Spelen er clubs in Wembley en Stade de France?
Tja, je wilt het WK organiseren of niet.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maar om alleen voor dat kut Oranje en 2 andere wedstrijden (bekerfinale & johan fruit schaal) zo'n stadion neer te zetten...
Concerten? Dus je moet stadions als de Arena, de Kuip, Gelredome die daar oa. de begroting van rond krijgen minder inkomsten bezorgen? Voor concerten heb je ook nog terreinen als Megaland (Pinkpop, Love Fields) waar ook een 60.000 man binnenkunnen!quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:41 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Je moet het veel ruimer bekijken. Een complex als het Stade de France wordt eigenlijk meer voor andere evenementen gebruikt dan voor het voetbal zelf. Atletiekmeetings, tennis, rugby, concerten, theater/spektakelstukken: alles is mogelijk.
Waarom zou zoiets niet in België of Nederland kunnen?
Als je dat wilt ok.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja, je wilt het WK organiseren of niet.
Eventueel kan het ook nog gebruikt worden voor concerten en al die onzin. Nederland had ook nog plannen om in 2028 ofzo nog de Olympische Spelen te organiseren dus misschien is het een idee om een constructie te maken dat je in een paar maanden het stadion kan ombouwen van voetbalstadion (met 65.000 capaciteit) tot Olympisch Stadion met sintelbaan (50.000 capaciteit).
Dat is meer dan de huidige capaciteit van het Olympisch Stadionquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:49 schreef mcyodogg het volgende:
Olympisch stadion met 50.000 man? Klinkt weinig.
Een nieuw (nationaal) stadion?quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:50 schreef koningdavid het volgende:
Maar hoe vaak werd/wordt Wembley jaarlijks gebruikt? Ook niet veel toch?
Maar goed, een dergelijk stadion kost ongeveer 200 miljoen euro.
Mwah, paar schoonmakers hier en daar is toch wel te doen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:52 schreef DarkShine het volgende:
En jij denkt dat onderhoud van een groot stadion niks kost?
Stade de France kostte rond 280 miljoen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Een nieuw (nationaal) stadion?
Vermeningvuldig dat maar met minimaal 3.
Dan zetten we het grootste WK-stadion (70.000 man) maar in Brussel. In België is daar wel vraag naar, gezien er momenteel geen enkel stadion is dat concerten, shows en andere sporten als atletiekmeetings kan organiseren (buiten het Koning Boudewijn Stadion natuurlijk, maar voor hoelang nog?).quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Concerten? Dus je moet stadions als de Arena, de Kuip, Gelredome die daar oa. de begroting van rond krijgen minder inkomsten bezorgen? Voor concerten heb je ook nog terreinen als Megaland (Pinkpop, Love Fields) waar ook een 60.000 man binnenkunnen!
Atletiek & rugby trekt niet echt veel publiek in Nederland, dus om het stadion daarvoor te openen is alleen maar geld bijleggen voor zo'n dag(en).
Gezien de recente bekerfinale niet lang meerquote:Op zaterdag 23 september 2006 01:00 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dan zetten we het grootste WK-stadion (70.000 man) maar in Brussel. In België is daar wel vraag naar, gezien er momenteel geen enkel stadion is dat concerten, shows en andere sporten als atletiekmeetings kan organiseren (buiten het Koning Boudewijn Stadion natuurlijk, maar voor hoelang nog?).
Ik denk dat als blijkt dat de WK-finale dan wel eens naar de Belgen zou kunnen gaan i.p.v. Nederland dat het eventuele Nationale Stadion in Nederland opeens snel gebouwd is.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:00 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dan zetten we het grootste WK-stadion (70.000 man) maar in Brussel.
Alleen daarvoor? Nederland had de finale in 2000 de Belgen de finale bij het volgende samen georganiseerde toernooi.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik denk dat als blijkt dat de WK-finale dan wel eens naar de Belgen zou kunnen gaan i.p.v. Nederland dat het eventuele Nationale Stadion in Nederland opeens snel gebouwd is.![]()
Allemachtig, dat is een hoop geld.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:01 schreef mcyodogg het volgende:
New Wembley £757 million
Mja. Ik zou het eigenlijk niet meer dan logisch vinden dat de WK-finale in Brussel gespeeld wordt, omdat dat toch de hoofdstad van Europa is.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik denk dat als blijkt dat de WK-finale dan wel eens naar de Belgen zou kunnen gaan i.p.v. Nederland dat het eventuele Nationale Stadion in Nederland opeens snel gebouwd is.![]()
Is dat zo afgesproken?quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:06 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Alleen daarvoor? Nederland had de finale in 2000 de Belgen de finale bij het volgende samen georganiseerde toernooi.
Niet afgesproken maar gewoon mijn eigen redenatie. Maar zou er niks optegen hebben.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is dat zo afgesproken?
De finale was toch naar Nederland gegaan, simpelweg omdat Nederland de betere/grotere stadions had.
Dan zou je ook nog een ligging kunnen pakken die zowel voor Belgen als Nederlanders goed bereikbaar is. Waar zowel de KBVB alsook de KNVB gebruik van maken (bekerfinale, supercup...). Dan word het ook al rendabeler voor beide landen en bonden!quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:07 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Mja. Ik zou het eigenlijk niet meer dan logisch vinden dat de WK-finale in Brussel gespeeld wordt, omdat dat toch de hoofdstad van Europa is.
Anderzijds kan je ook aanvoeren dat er in Nederland een veel grotere voetbalcultuur is en dat een stadion voor 70.000 man daar wellicht net iets meer rendabel kan zijn.
Daar zit wat in.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:08 schreef DarkShine het volgende:
Zowiezo zou ik een finale liever in een grote stad gespeeld zien worden dan in de middle of nowhere. Gewoon al voor de sfeer de dag van de finale in de stad zelf!
Dat staat nu ook in de meeste bestemmingsplannen. Nieuwbouw moet makkelijk bereikbaar zijn met OV.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:07 schreef DarkShine het volgende:
En als het al gebouwd zou worden, zorg dan eindelijk eens voor een stadion wat zowel per auto alsook met het openbaar vervoer goed bereikbaar is.
De meeste nieuwe stadions hier in Nederland kampen met een enorm capaciteitsprobleem op de weg na afloop van de wedstrijden. Niet gek als je niet voldoende mogelijkheden hebt om weg te komen.
Brussel is ook gewoon veel bereikbaarder vind ik. Op korte tijd sta je er vanuit alle buurlanden met de Thalys of TGV , en rond de Heizel ligt een metrostation of drie. (er vanuitgaande dat daar een nieuw groot stadion komt)quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:10 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dan zou je ook nog een ligging kunnen pakken die zowel voor Belgen als Nederlanders goed bereikbaar is. Waar zowel de KBVB alsook de KNVB gebruik van maken (bekerfinale, supercup...). Dan word het ook al rendabeler voor beide landen en bonden!
Die wedstrijden misschien niet, maar het komt vaker voor dat een wedstrijd van Oranje uitverkocht is dan dat het niet zo is. Zelfs vriendschappelijke wedstrijden hebben gezorgd voor een uitverkochte Kuip of ArenA.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:34 schreef Erasmusch het volgende:
Zet m maar lekker in Amersfoort. 'Neutrale' stad en makkelijk bereikbaar voor al die provincialenMaar dat lijkt me overbodig, al die interlands tegen Armenie en Andorra trekken echt geen 60k + toeschouwers
Precies, voor een WK zul je een aantal nieuwe stadions neer moeten zetten. In principe heb je één stadion met een capaciteit van 70.000 nodig, 2 met 60.000, 3 van 50.000 en 4 tot 6 rond de 40.000. Aangezien we die niet hebben zullen er een aantal nieuwe stadions gebowd moeten worden, zoals dat ook gebeurd is voor de voorgaande WK's. Lijkt me goed haalbaar, maar het is typisch Nederlands om op dat vlak allerlei irrelevante bezwaren erbij te halen. Door dat soort gezeik en acties van types als Saar Boerlage zijn we de Olympische Spelen van 1992 al eens misgelopen, laat dat niet nog een keer om die reden gebeuren.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja, je wilt het WK organiseren of niet.
En de Kuip heeft zijn langste tijd ook langzaam gehad...quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:04 schreef kriele het volgende:
AZ gaat uitbreiden naar 35.000. Dus die is ook een optie voor een WK. Maar inderdaad, het probleem is het aantal 60.000+ stadions. Het draagvlak voor die stadions is niet echt aanwezig, of Feyenoord moet al overgaan op een nieuw stadion.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |