Nederland is dan kansloos. Of ze gaan de ArenA, Kuip en de Philips Stadion vergroten/uitbreiden.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:03 schreef Joeriii het volgende:
Andere landen die ook interesse hebben getoond zijn Israel, Engeland, Spanje, Australië, Mexico en China.
bron
De Kuip, het Koning Boudewijnstadion en de ArenA hebben een capaciteit van net boven de 50.000, het Philipsstadion 36.000, het Jan Breydelstadion 30.000, het Gelredome van 32.500, Vanden Stockstadion 28.000.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:05 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Nederland is dan kansloos. Of ze gaan de ArenA, Kuip en de Philips Stadion vergroten/uitbreiden.
Ik neem aan dat je 75.000 bedoeld? En zoja, die krijgt Feyenoord echt niet volquote:Op zondag 12 februari 2006 00:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De Kuip, het Koning Boudewijnstadion en de ArenA hebben een capaciteit van net boven de 50.000, het Philipsstadion 36.000, het Jan Breydelstadion 30.000, het Gelredome van 32.500, Vanden Stockstadion 28.000.
Er zal heel wat moeten gebeuren, maar Feyenoord heeft sowieso plannen voor een nieuw stadion met capaciteit van 75.00, zou een mooie gelegenheid zijn om de financiering rond te krijgen.![]()
75.000 ja, en ik denk dat dat regelmatig lukt, de 51.000 van nu zijn regelmatig uitverkocht, ondanks de redelijk hoge prijzen.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:47 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 75.000 bedoeld? En zoja, die krijgt Feyenoord echt niet vol
Heeft Feyenoord zoveel supporters danquote:Op zondag 12 februari 2006 00:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
75.000 ja, en ik denk dat dat regelmatig lukt, de 51.000 van nu zijn regelmatig uitverkocht, ondanks de redelijk hoge prijzen.
Dus het WK voor Nederland alleenquote:Op zondag 12 februari 2006 00:59 schreef Trancelocator het volgende:
Ik had begrepen dat het probleem meer in België ligt dan in Nederland. De Belgen zouden geen enkel stadion hebben die aan de eisen voor het WK voldoet.
12 jaar.. neem aan dat er dan heel wat nieuws MOET staan willen ze nog mee gaan met het internationale voetbal.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:59 schreef Trancelocator het volgende:
Ik had begrepen dat het probleem meer in België ligt dan in Nederland. De Belgen zouden geen enkel stadion hebben die aan de eisen voor het WK voldoet.
Gezien de miserabele toestand waarin het Belgisch voetbal momenteel verkeerd is dat nog een hele klus. Maar ze hebben natuurlijk lang de tijd voor de voorbereidingsfase, het organiserend land voor het WK2014 moet tenslotte ook nog bekend worden gemaakt.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:00 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
12 jaar.. neem aan dat er dan heel wat nieuws MOET staan willen ze nog mee gaan met het internationale voetbal.
Daar houd ik je aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:52 schreef golfer het volgende:
Tegen die tijd open ik er wel een topic over.
Die sluit ik dan, want dat is dan dubbel, he!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:52 schreef golfer het volgende:
Tegen die tijd open ik er wel een topic over.
ik ben nu 34....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:30 schreef _moder8or_ het volgende:
Oef, ik moet er niet aan denken. Dan ben ik 34
Ach, dat blijft natuurlijk relatief. Ik bedoel, van de wedstrijden in Japan en Zuid-Korea werd je ook niet vrolijk. Mooiste stadions in de wereld, maar zeg nou zelf. Zie je liever de wedstrijden daar, of in een kleiner sfeervol stadion in bijvoorbeeld Engeland (waar ik eigenlijk vind dat het een keer gehouden moet worden).quote:Op zondag 12 februari 2006 13:45 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind eigenlijk dat voor een WK elk stadion minstens 60.000 man in moet kunnen![]()
Het Koning Boudewijnstadion staat geloof ik tweede in die rangschikking en als je dat stadion momenteel bekijkt...quote:De Kuip heeft zelfs het record van meeste Europa Cup-finales.
Ik meen dat Nederland benaderd was door de Fifa nav het jeugdWK dat hier gehouden werd, onze KNVB was te schijterig om zelf naar de Fifa te stappen blijkbaar.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:52 schreef DeTolk het volgende:
Tijd zat om grote stadions te bouwen, en oude te vergroten
Brengt ook werkgelegenheid met zich mee.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik meen dat Nederland benaderd was door de Fifa nav het jeugdWK dat hier gehouden werd, onze KNVB was te schijterig om zelf naar de Fifa te stappen blijkbaar.
Een EK-tje is natuurlijk leuk, maar valt in het niet bij het houden van het WK dus ik vind dat Nederland daar voor moet gaan en moet de kosten a 2-3 miljard maar op de koop toenemen.
Tuurlijk, al is het meeste tijdelijk, bovendien architectonisch interessante gebouwen (stadions) een super infrastructuur (al hebben we die al) en de horeca zal er zeker mee in zijn nopjes zijn.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:55 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Brengt ook werkgelegenheid met zich mee.
In België kunnen ze stadions tijdelijk uitbreiden, is voor het EK ook gebeurt. En misschien dat ze ooit een fatsoenlijk stadion willen in Antwerpen, Luik zal een keer toe zijn aan renovatie/nieuwbouw.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:15 schreef Trancelocator het volgende:
Bedenk echter dat nieuw te bouwen stadions ook na het WK een functie moeten hebben. In Nederland zullen daar waarschijnlijk wel nieuwe bestemmingen voor te vinden zijn, maar of dat ook in België het geval zal zijn valt te betwijfelen.
Ach, we presteren momenteel wat minder in het voetbal, maar de interesse er voor is er zeker niet minder op geworden. Integendeel zelfs.quote:Qua sport gooien de Belgen er de laatste jaren een beetje met de pet naar heb ik het idee, dus ik heb er niet zo veel vertrouwen in. Het enige waar ze nu nog geïntesseerd in zijn is tennis. Er zal vooral aan die kant van de grens veel moeten gebeuren wil het WK binnengesleept worden.
Tennis en wielrennen zijn mooie sporten hoor, en dat meen ik oprecht, maar je lijkt je er al bij neer te hebben gelegd dat het Belgische voetbal er voorlopig nog niet bovenop zal komen.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:12 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ach, we presteren momenteel wat minder in het voetbal, maar de interesse er voor is er zeker niet minder op geworden. Integendeel zelfs.
En naast het tennis zijn er heus wel andere sporten waar we ons in interesseren en het ook goed doen. Wielrennen bijvoorbeeld.
quote:WK 2018 in Lage Landen is niet langer een droom
wo 19/04/06 - Dinsdag hebben de Nederlandse en Belgische bond vergaderd. Eén punt stond er op de agenda: de gezamenlijke organisatie van het WK 2018 in de Lage Landen.
De KBVB en de KNVB gaan nu ook daadwerkelijk onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Voor het einde van dit jaar moet er duidelijkheid komen. Pas dan kan er beslist worden of de Lage Landen hun kandidatuur gaan indienen bij de FIFA.
Bondspreses Jan Peeters (foto): "Iedereen keek raar op toen we het idee lanceerden van Euro 2000."
"Maar het werd een groot succes. Ik ben ervan overtuigd dat we die organisatie weer kunnen neerzetten."
Rare titel, nu is het net alsof het al zeker isquote:WK 2018 in Lage Landen is niet langer een droom
of Brussel...quote:Op woensdag 19 april 2006 18:36 schreef Plato1980 het volgende:
Het zou fantastisch zijn, maar dan moet er wel wat gebeuren qua stadions. Een stadion met 50.000 plaatsen is immers te klein voor een WK-finale, dus ergens in het land zal dan een stadion met een capaciteit van 70.000 à 80.000 plaatsen gebouwd moeten worden. Dat zal dan wel in Rotterdam gebeuren, aangezien de Kuip tegen die tijd meer dan 80 jaar en afgeschreven zal zijn.
quote:"Het Boudewijnstadion wordt beter afgebroken"
vr 27/01/06 - "Ik zou het meteen platgooien". Dat zegt Brussels minister van Financiën Guy Vanhengel over het Koning Boudewijnstadion. Vanhengel pleit voor een nieuw stadion op de Heizelvlakte.
Het huidige Koning Boudewijnstadion voldoet momenteel niet aan de normen voor internationale topwedstrijden.
Guy Vanhengel (foto) ziet nieuwe renovatiewerken niet zitten. "Ik denk niet dat het stadion nog te renoveren valt. We hebben dat al enkele keren gedaan en dat leidt iedere keer tot onvolkomen oplossingen", zegt hij.
"Het is tijd voor een nieuw stadion, iets spectaculairs. Ik denk daarbij aan het Stade de France in Parijs. Dat moet in een stad als Brussel ook kunnen."
Een ambitieus project, dat dus ook veel geld zou kosten. Daarvoor rekent Vanhengel op de stad Brussel, het Brussels gewest en de federale overheid.
Guy Vanhengel hoopt ook op privé-investeerders. "Ik weet dat er interesse is in de privé-sector. Ik denk dat het financieel haalbaar is en dat we een prachtige return zullen krijg. Bij deze roep ik op om niet opnieuw voor een kortetermijnoplossing te kiezen."
bron: www.vrtnieuws.net (Sporza)
Kijk hier begint al het gedonderquote:Op woensdag 19 april 2006 19:07 schreef paultjuhhh het volgende:
De finale moet gewoon in Nederland zijn
Beetje positiever denken over je eigen thuisland Joostquote:Op woensdag 19 april 2006 19:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hmz, het WK van 2018 ? Gingen we hier in Vlaanderen 2 jaar daarvoor ook al de OS niet organiseren ?
Zal België uberhaupt nog wel bestaan in 2018 ?
eerder nogal realistisch denken. Ik zie ons hier echt nooit een WK organiseren. Laat staan een stadion of 5 met 40.000 zitplaatsen bouwen. Wat moeten we daarmee en wie moet daarin spelen ...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Beetje positiever denken over je eigen thuisland Joost!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |