Dat mogen we inderdaad hopen, maar ik verwacht dat hij volgend jaar weer gewoon herkozen wordt dankzij de stemmen van landen als de Malediven, Mauritius en Tanzania.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:49 schreef Heero87 het volgende:
Ach, we kunnen altijd gewoon hopen dat die hypocriete lul tegen 2010 al lang afgezet is wegens corruptie.
een land dat het daadwerkelijk ook kan organiseren , allicht. (geen Cuba of Ghana ofzo dus)quote:
quote:"Wat Duitsers kunnen, kunnen wij ook"
In het jaar 2000 organiseerde ons land in samenwerking met Nederland het Europees kampioenschap voetbal. Ruim zes jaar later wil Alain Courtois er alles aan doen om in 2018 het Wereldkampioenschap naar België en Nederland te halen. Volgens hem is dat verre van onmogelijk.
In Het Nieuwsblad zegt hij het volgende over het eventueel organiseren van het WK in 2018: "In vergelijking met de Duitsers hebben we enkel de moderne stadions en hotels niet. Voor het overige zijn faciliteiten als luchthavens, TGV, parking, enz bij ons eveneens aanwezig."
Het blijft natuurlijk een enorm gemis dat zes jaar na Euro 2000 geen enkel stadion in België nog voldoet om een Europese finale te organiseren. Nieuwe stadions bouwen of bestaande stadions uitbreiden kost dan ook veel geld en dat weet Courtois ook. "Er moet wat dat betreft een samenwerking komen met overheid-sponsors. We hebben normaal vijf stadions nodig, maar als de Nederlanders er zes leveren kunnen wij het misschien met vier doen. Ons land heeft hoedanook nood aan nieuwe stadions. Kijk maar naar Düsseldorf. Men organisseerde daar geen enkele WK-wedstrijd, maar ze hebben daar wel een stadion waar we hier in België enkel van kunnen dromen."
Waar zouden volgens Courtois de nieuwe stadions moeten komen of welke stadions moeten uitgebreid worden? "In Antwerpen komt alles in orde en ook in Brussel heb ik al een locatie gevonden. In Luik en Brugge zou een uitbreiding van het stadion volstaan en dan zouden ook Gent en Henegouwen nog mogelijke oplossingen zijn."
Natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat als België en Nederland hun kandidatuur indienen voor het WK dat ze ook automatisch het WK gaan mogen organiseren. Toch ziet Courtois maar 1 echte concurrent voor België en Nederland en dat is Spanje. Alle andere mogelijke concurrenten krijgen in de loop van de jaren immers wel een of ander belangrijk sportevenement toegewezen.
Courtois hoopt ook om grote namen achter het WK-project te krijgen. Hij denkt hierbij aan onze vrouwelijke tennissterren Clijsters en Henin-Hardenne, ex-doelman Jean-Marie Pfaff en wielrenner Eddy Merckx. Paul Van Himst zou alvast de Belgische Beckenbauer moeten worden. Die staat daar ook verre van weigerachtig tegenover, maar beseft ook dat er nog veel werk aan de winkel is.
Voetbalkrant.com
Er komt sowieso binnen een jaar of tien een nieuw stadion in Rotterdam, WK of niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze maar met de poten van de Kuip af blijven qua verbouwingen of zelfs nieuwbouw, dan vind ik het best.
quote:Op donderdag 21 september 2006 11:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er komt sowieso binnen een jaar of tien een nieuw stadion in Rotterdam, WK of niet.
quote:
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.quote:
Feijenoord ook.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.
Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoverenquote:Op donderdag 21 september 2006 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is een goede zaak, want De Kuip heeft z'n beste tijd gehad.
Van buiten vind ik De Kuip zeker niet het mooiste stadion van Nederland, Van binnen behoort de Kuip wel bij de mooiste stadions, maar schijnt niet meer te voldoen aan de behoeften van deze tijd. Een nieuwe renovatie zou bovendien vermoedelijk weer tot verlies van capaciteit leiden, terwijl het nieuwe stadion juist groter kan worden en bovendien aan alle behoeften van sponsoren en grote delen van het publiek kan voldoen.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoveren![]()
Noem eens een stadion waarvan de buitenkant mooier is?quote:Op donderdag 21 september 2006 11:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Van buiten vind ik De Kuip zeker niet het mooiste stadion van Nederland, Van binnen behoort de Kuip wel bij de mooiste stadions, maar schijnt niet meer te voldoen aan de behoeften van deze tijd. Een nieuwe renovatie zou bovendien vermoedelijk weer tot verlies van capaciteit leiden, terwijl het nieuwe stadion juist groter kan worden en bovendien aan alle behoeften van sponsoren en grote delen van het publiek kan voldoen.
En dat kan dus niet in De Kuip. Nostalgie is leuk, maar vooruitgang is belangrijker.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Noem eens een stadion waarvan de buitenkant mooier is?
Capaciteit vergroting is voor mij niet nodig, maar dat zal er wel in zitten want om zoveel mogenlijk activiteiten in het stadion te krijgen zal het wel naar de 60.000 gaan.
Weer renoveren? Het is het mooiste stadion van Nederland maar je moet realistisch zijn en nieuwbouw is dan niet aan te ontkomen...quote:Op donderdag 21 september 2006 11:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Beste tijd gehad??? Het is verreweg het mooiste stadion van Nederland. Gewoon weer renoveren![]()
Stadio Delle Alpiquote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wembley tot ook daar onder het motto van de vernieuwing de sloophamer toesloeg ...quote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Capaciteit vergroting is voor mij niet nodig, maar dat zal er wel in zitten want om zoveel mogenlijk activiteiten in het stadion te krijgen zal het wel naar de 60.000 gaan.
Park Stad Limburg, Philips Stadionquote:Op donderdag 21 september 2006 12:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Italië gaat zeker geen poging doen, Engeland vermoedelijk ook niet. Spanje misschien wel.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:12 schreef mcyodogg het volgende:
Ik weet niet of ze interesse hebben, maar als Engeland een poging gaat wagen in 2018, zijn we vrij kansloos lijkt me. Daar staan alweer een paar nieuwe stadions in de planning of zijn al in aanbouw en wat ze nu hebben staan is ook niet misselijk. Dan ook nog maar hopen dat Spanje of Italie geen poging doet.
Italie inderdaad niet, maar Engeland is best nog eens mogelijk.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Italië gaat zeker geen poging doen, Engeland vermoedelijk ook niet. Spanje misschien wel.
Als die een bod gaan doen, hoeven Nederland en Belgie het niet eens te gaan proberen, lijkt me.quote:World Cup bid latest
Tuesday, 15 November 2005.
The FA today confirmed that the decision on whether to make a formal bid to host the 2018 FIFA World Cup will be made in Autumn 2006.
Speaking to TheFA.com, Director of Communications Adrian Bevington said: "A bid to bring the World Cup Finals back to England in 2018 will be given serious consideration.
"But it will be at least next autumn before we would put any definite proposals in place."
After the Treasury confirmed early talks about a bid between the Government and The FA have begun, Bevington added: "It's fantastic news that the Government, through the Treasury, have announced their support for any future bid.
"But, in terms of the precise nature of any such bid, that won't be decided on for another year or so."
Ik betwijfel of ze het gaan doen daar ze in 2012 de OS al hebben.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:17 schreef mcyodogg het volgende:
Als die een bod gaan doen, hoeven Nederland en Belgie het niet eens te gaan proberen, lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |