Eerste twee doen het volgens mij niet en de laatste twee acht ik niet geschikt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hier weer verder.
Wordt het Ten Cate, Jol of Blind? Ot toch Laudrup?
Ja, op die arrogante kwast zitten we echt allemaal te wachtenquote:Op woensdag 2 maart 2005 00:43 schreef Radegast het volgende:
Ik hoop op Martin Jol, en ik denk ook wel dat Jol komende zomer tekent bij Ajax.
Misschien kan hijMido
terughalen naar Amsterdam.
Nee, liever een selectie vol met lieve jongetjes die geen winnaarsmentaliteit hebbenquote:Op woensdag 2 maart 2005 00:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, op die arrogante kwast zitten we echt allemaal te wachten![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:59 schreef StarGazer het volgende:
Deze moet het gewoon worden:
[afbeelding]
http://forum.vi.nl/showthread.php?t=10954
![]()
quote:
Dan kunnen we een toto opstellen wanneer er weer een nieuwe coach gezocht moet wordenquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:52 schreef PyTh het volgende:
Het zal blind wel worden aangezien ik Jol en Ten Cate niet zie vertrekken bij hun huidige clubs.
Met JvdB als assi
Als je het puur over z'n Ajax tijd hebt: 2x de knvb beker en de Europacup 2. De enige europacup 2 die naar Nederland is gehaald. Psv had destijds nou eenmaal het betere elftal. Alhoewel, meer stabieler.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]en wat heeft Cruijff allemaal gewonnen in hoeveel jaar?
Drijft de pers Jol naar Ajax?quote:Martin Jol liet dinsdag blijken genoeg te hebben van berichten in Engelse media die beweren dat de coach niet gelukkig zou zijn bij Tottenham Hotspur.
Nu ook de Engelsen er lucht van hebben gekregen dat Jol in de belangstelling staat van Ajax, verschijnen er tal van verhalen over de trainer van The Spurs. Zo zou de Scheveninger boos zijn op technisch directeur Frank Arnesen omdat de Deen tijdens de recente transferperiode vooral jonge spelers had aangetrokken, die nog niet klaar zijn voor het grote werk in het Premiership.
'Het was een ongelooflijk verhaal', reageerde Jol via de website van zijn club. 'Er stond een hoop onzin in, vooral dat stuk over Frank Arnesen en mij. Wat een schande. We werken niet alleen samen, we leven praktisch samen en we hebben maar één gezamelijk doel: Tottenham Hotspur Football Club.'
'Hij is gelukkig en ik ben ook happy en ik heb geen enkel probleem met andere leden van het bestuur. Maar zoals vaker zijn er altijd mensen die proberen een wig tussen je te drijven. Iedereen werkt hier goed samen en er zijn geen problemen.'
'Ik ben heel erg tevreden met de spelers die we hebben gehaald. Andy Reid is daarvan een goed voorbeeld. En dat geldt ook voor Mido. En een jonge speler als Tom Huddlestone is een van de best passende spelers die er zijn. Waarom zou ik niet gelukkig zijn? Het is allemaal onzin!'
Woensdagavond moet Tottenham op bezoek bij Nottingham Forest, voor een replay in de vijfde ronde van de FA Cup.
idd, zn seizoen wat hij te lang is doorgegaan heeft een hoop mensen doen vergeten wat hij voor elkaar heeft gekregen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:21 schreef methodmich het volgende:
De man heeft met zeer bescheiden middelen Europees voetbal gehaald, een prima prestatie. Alleen omdat Johan zich nooit zo verkoopt in de media, vergeten velen dat. Ik denk dat hij best geschikt is voor Ajax, geschikter dan menigeen denkt.
en bergkamp dan als playing assistentquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:00 schreef Martino_JR het volgende:
Frank de Boer samen met Dennis Bergkamp![]()
quote:2/3/2005 - Parool: Ajax zocht contact met Jol
(Van onze verslaggever RvN)
Het Parool meldt dat Ajax achter de schermen de afgelopen dagen contact zocht met Martin Jol. De coach dient tegenover de media "zich van den domme" te houden, aldus het Parool, omdat anders zijn situatie bij de Spurs onhoudbaar zou worden.
ik nietquote:Op woensdag 2 maart 2005 23:57 schreef komrad het volgende:
whehehe, ik ben wel een voorstander van martin jol
Bronby en assistent bondscoach toch?quote:
Alleen Brondby. Is wel een tijdje assistent bondscoach geweest.quote:Op donderdag 3 maart 2005 01:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Bronby en assistent bondscoach toch?
Jonkquote:
3-03-2005
Ajax snel aan tafel met Cruijff
Door Maarten Wijffels
Ajax wil zeer snel een opvolger van de vertrokken trainer Ronald Koeman voor de groep hebben staan.
Begin volgende week heeft daartoe een overleg plaats met adviseur Johan Cruijff, die ook gevraagd wordt naar zijn mening voor de vacature Louis van Gaal (technisch directeur).
Vooralsnog is Martin Jol (Tottenham) de belangrijkste kandidaat om coach van Ajax te worden. Ook Danny Blind (jeugdopleiding Ajax) en Henk ten Cate (FC Barcelona) zijn in beeld. Pas nadat Cruijff zijn advies heeft gegeven wil Ajax bepalen met wie het in zee gaat.
Het is zo goed als uitgesloten dat de assistenten Ruud Krol en Tonny Bruins Slot het seizoen afmaken. Ajax is bereid een afkoopsom te betalen voor de nieuwe coach, mits hij snel beschikbaar is.
De komst van een technisch directeur heeft minder prioriteit. De functie krijgt een andere invulling dan voorheen met Van Gaal en Leo Beenhakker. De nieuwe man zou meer als manager op de achtergrond moeten werken. Wim Jonk (nu bij FC Volendam) is kandidaat.
*top*quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:34 schreef hafc het volgende:
ok ik zal me er netjes aan houden
En dit zal voorlopig nog wel even zo doorgaan, voordat er definitief nieuws is.quote:3/3/2005 - Arnesen: Jol blijft
Tottenham Hotspur manager Frank Arnesen zou volgens het tv station Sky Sports News hebben bevestigd dat Ajax in de markt zou zijn voor Jol. Volgens Arnesen is het goed voor de club dat topclubs zoals Ajax interesse tonen voor mensen van de Spurs. "Martin kan zien dat we het goed doen en dat hij het zelf erg goed doet bij de Spurs. Er is een mooie toekomst hier." Volgens Arnesen blijft Martin Jol dan ook bij zijn club.
Maar dan wel in een droom die ik een nachtmerrie zou noemen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef rubbereend het volgende:
Jonk en Blind dat lijkt mij dan weer een droom scenario
mooi vind ik dat.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar dan wel in een droom die ik een nachtmerrie zou noemen.
Dat vind ik al zoiets..quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:51 schreef Suijk het volgende:
Blind zei vanmorgen idd op de radio dat hij verwacht dat hij het wordt. Dat hij dat ook erg graag wil.
Wat is er mis met Laudrup dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom mensen Laudrup willen hebben.
Jol en ten Cate hebben aangegeven NU niet te willen. Misschien is dat in de zomer wel heel anders!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:36 schreef Catch22- het volgende:
idd
Jol en ten Cate hebben al aangegeven niet te willen. Blijven laudrup en blind over. Laudrup zit bij Bronby en maakt een vooruitgang naar Ajax
en super Arie heeft aangegeven dat hij snel een definitieve oplossing wilquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:02 schreef gras het volgende:
[..]
Jol en ten Cate hebben aangegeven NU niet te willen. Misschien is dat in de zomer wel heel anders!
Ja, alvast voor volgend seizoen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en super Arie heeft aangegeven dat hij snel een definitieve oplossing wil
Als ik eerlijk ben, ben ik bang voor een tweede Jan Woutersquote:Ajax praat met Blind over hoofdtrainerschap
7/3/2005 20:42
EXCLUSIEF - Ajax heeft met Danny Blind een eerste gesprek gevoerd over de functie van hoofdtrainer bij de club. Op dinsdag staat een tweede gesprek op de rol over de opvolging van Ronald Koeman, die een dikke week geleden opstapte bij de Amsterdamse club.
'Ik heb met Ajax gesproken', bekende de oud-international, die op dit moment de functie van hoofd opleidingen vervult. In welk stadium de onderhandelingen zich bevinden, wilde Blind nog niet zeggen. 'Er zullen nog meer gesprekken volgen. Om niet op de zaken vooruit te lopen, zeg ik er verder niets over.'
Ajax zou afgelopen weekeinde overigens óók een onderhoud met Martin Jol hebben gehad. De manager van Tottenham Hotspur doet echter geen enkele uitspraak over zijn kandidatuur in Amsterdam.
quote:7/3/2005 - Derksen: kans op Blind als coach wordt groter; Blind bevestigt gesprekken
Volgens Johan Derksen moet er niet gek van opgekeken worden als Danny Blind aan het einde van de week toch wordt aangesteld als hoofdcoach. Volgens Derksen kan Cruijff het eigenlijk niet maken om Ten Cate aan te bevelen gezien zijn rol bij Barcelona. Jol zou volgens Derksen nog niet benaderd zijn, Ajax zou vrezen dat hij niet weg zou willen bij de Spurs danwel te duur zou zijn. Tegelijkertijd zou Ajax moreel bijna niet om Blind heen kunnen, gezien een mondelinge afspraak met Blind, aldus Derksen in het programma Voetbal Insite.
[update] Op VI.nl, de site van hoofdredacteur Johan Derksen, bevestigt Blind dat hij heeft gesproken met Ajax en dat er meer gesprekken zullen volgen. VI meldt dat Ajax dit weekend wel gesproken zou hebben met Jol.
Laudrup is met name kandidaat voor TDquote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Weet jij of hij een goede trainer is dan?
idd een mooi Deens netwerk en we zien bij Feijenoord wat het netwerkv an Gullit voor elkaar krijgt.........quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Laudrup is met name kandidaat voor TD
Lijkt me wel wat met zijn netwerk.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef rubbereend het volgende:
Jonk en Blind dat lijkt mij dan weer een droom scenario
Zeker! Hoe eerder Blind begint, hoe beter!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:30 schreef aldostuta het volgende:
Wat een boel lampjes ineens, interessant onderwerp zeker......
quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar dan wel in een droom die ik een nachtmerrie zou noemen.
Lampjes brengen verlichting als er weer eens blind een trainer wordt aangetrokken.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:30 schreef aldostuta het volgende:
Wat een boel lampjes ineens, interessant onderwerp zeker......
Ja, zoiets idd.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 08:28 schreef Spideyman het volgende:
08-10-2005- Blind stapt op na tegenvallende resultaten
24-10-2005- Assistentcoach Jari Litmanen wordt hoofdcoach
01-05-2006- Litmanen neemt ontslag door slechte communicatie met pers
Als ik Ajax was zou ik dus iemand met ervaring nemen.
Kijk even tegen wie je dat zegt...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:44 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Lampjes brengen verlichting als er weer eens blind een trainer wordt aangetrokken.![]()
dat eeuwige gezeik op PSVgrow up man.
De heilige aldostutaquote:
Komt deels ook door ervaringen met Wouters.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:30 schreef gras het volgende:
Ervaring is een pre, maar geen vereiste. Jammer dat iedereen Blind al bij voorbaat als mislukkig ziet.
quote:8/3/2005 - AD: Blind vandaag terug uit Zuid-Afrika
In het Algemeen Dagblad meldt Danny Blind dat hij vandaag terugkeert uit Zuid-Afrika waar hij was voor een bezoek aan Ajax Cape Town. Hij ontkent dat er al concreet met hem gesproken is over de functie van Koeman. "We gaan de komende dagen wat gesprekken voeren. Daarbij zal waarschijnlijk ook de vacante positie van hoofdtrainer ter sprake komen, maar inhoudelijk valt er verder nog niet veel over te zeggen." Volgens het AD is Martin Jol nog steeds de hoofdkandidaat.
Elke trainer is een gok.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:44 schreef JaWi het volgende:
[..]
Komt deels ook door ervaringen met Wouters.
hahaquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:36 schreef ferrarifreak het volgende:
Blind
Ik ben opeens best wel blij met Gullit
Nouja, ik denk dat affeniteit met Ajax belangrijker is dan ervaring. Danny Blind heeft dit meer dan welke andere kandidaat ook. Daarnaast heeft hij met een groot gedeelte van de selectie al gewerkt in de jeugd. Vind ik ook wel een pré. Hij kent de jongens erg goed en weet wat hij kan en niet kan doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:21 schreef JaWi het volgende:
Hoe meer ervaring, hoe minder de gok lijkt.
Tja, welkom. Ik denk niet dat zo'n iemand het lang uithoud zodra de resultaten enigzins tegenvallen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind niet dat de trainer veel affiniteit met Ajax moet hebben, iemand met een andere kijk is best welkom.
Fuck het systeem. Dat systeem kent al bijna 10 jaar geen goed spel meer.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:58 schreef methodmich het volgende:
Hoe is Danny tactisch? Hij kent het systeem wel goed...
IK zeg: Ton Boot.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:20 schreef methodmich het volgende:
Nee, dat weet ik, maar ja, zie dat maar eens door te drukken.
Die heeft nog minder in het voetbal gepresteerd dan Blind.quote:
Ik bedoel natuurlijk als trainer/coach.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:56 schreef jammin4life het volgende:
Waar komt dat NOG MINDER in godsnaam vandaan? Ik dacht dat Meneer Blind toch wel behoorlijk wat gepresteerd had in zijn tijd.
Ehhh...Zonder $$$ heb je nog weinig aan je netwerkquote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
idd een mooi Deens netwerk en we zien bij Feijenoord wat het netwerkv an Gullit voor elkaar krijgt.........
wordt O'Niell ergens anders genoemd? En zn Celtic tijd loopt wel zo'n beetje op zn eidne denk k. Maar niemand in Nederland durft hem aan te nemen denk k. Hij had de ideale bondscoach geweest.quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En jij denkt dat die naar Ajax komt?
Of de andere namen zoals Ericksson en Voller?
quote:Op woensdag 9 maart 2005 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die komt echt niet, en ga nu maar weer verder dromen
Ik geloof van wel, het voetbal kan een assistent als krol of blind op zich nemen, het gaat bij dit team vooral om het feit dat het geen team is. Boot is de perfecte team builder, waarbij discipline en vrijheid WEL samen gaan....quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Die heeft nog minder in het voetbal gepresteerd dan Blind.
Ik heb enorme bewondering voor die man en vind zijn woorden erg interessant, maar ik geloof niet dat je uit een totaal andere tak van sport zo in een andere sport ook goed bent.
Ja, om het ijs te breken of iets dergelijks.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:50 schreef methodmich het volgende:
Korbach was ooit bijna coach, las ik in datzelfde interview. Hij verpestte het door aan de bestuursleden te vragen hoe laat het neuken begon.
Laat maar komenquote:10/3/2005 - The Guardian: Jol sprak met Jaakke en Van Eijden [update]
Kwaliteitskrant The Guardian meldt dat Martin Jol een onderhoud heeft gehad met voorzitter Jaakke en directeur Van Eijden. Jol zou nog steeds de eerste kandidaat zijn van Ajax. Jol zou daarin hebben laten weten eigenlijk een morele verplichting te voelen aan Tottenham Hotspur. Hij zou een beslissing willen nemen over zijn toekomst op het moment dat Ajax een akkoord zou bereiken met de Spurs over een afkoopsom van zijn nog twee jaar lopende contract.
In dezelfde krant bevestigde Portsmouth dat Ronald Koeman een van de kandidaten op hun lijstje is voor de positie van manager bij hun club. Koeman deed dinsdag al een open sollicitatie voor een functie in Engeland waardoor zijn naam daar de komende tijd vaker zal gaan vallen.
Ook The Times maakt melding over het gesprek en geeft aan dat de afkoopsom een probleem kan gaan vormen voor Ajax. Daarnaast zou Jol genoegen moeten nemen met minder salaris, maar hij zou meer macht gaan krijgen dan alleen op coaching gebied.
quote:Although Jol would have to take a pay cut at Ajax, he has been told that he would be given wider powers than coaching and the lure of the Champions League has caused Jol to consider his future.
Die komen na Blindquote:Op woensdag 9 maart 2005 19:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
De Boer & De Boer.![]()
Helaas zijn ze niet beschikbaar.
Nee, Blind lijkt me niks.
Blind oprotten? Dat hoeft nou ook weer niet. Ervaring ergens anders op doen kan natuurlijk geen kwaad.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:50 schreef komrad het volgende:
Laat jol maar komen en blind maar oprotten
Ontzettende slijmbal? Je spreekt hem dagelijks?quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:01 schreef komrad het volgende:
ik vind blind een ontzettende slijmbal sinds hij trainersambitie heeft. Als spelermaar sindsdien
dus van mij mag hij weg bij ajax
Hij doet het de afgelopen 4 jaar anders redelijk tot goed. Man met ervaring maar niet op alle vlakken, ben ik bang. Waar haal jij 'slijmbal' vandaan?quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:01 schreef komrad het volgende:
ik vind blind een ontzettende slijmbal sinds hij trainersambitie heeft. Als spelermaar sindsdien
dus van mij mag hij weg bij ajax
Johan Derksen wsl.quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:39 schreef JaWi het volgende:
Waar haal jij 'slijmbal' vandaan?
5miljoen lijkt me ook erg sterk voor een trainer. Geen idee hoeveel.. een half miljoen misschien?quote:Jol heeft voorkeur van Ajax
DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Van alle kandidaat-trainers die Ajax op het oog heeft, lijkt Martin Jol nog steeds de eerste keus te zijn. Maar het is de vraag of de Amsterdammers eruit komen met Tottenham Hotspur, de huidige club van Jol.
Jol was afgelopen zondag in Amsterdam, waar hij een gesprek had met de clubleiding van Ajax. Het onderhoud nam enkele uren in beslag. Afgesproken werd om eind van deze week opnieuw contact te hebben.
De Hagenaar werd enkele maanden geleden in Londen tot hoofdtrainer gepromoveerd na het vertrek van Jacques Santini. Jol tekende een contract tot 2007. Vanwege de kans die hij krijgt zich op het hoogste niveau te bewijzen, wil hij zijn bazen bij Tottenham Hotspur niet tegen de haren instrijken. Jol praat pas verder met Ajax als de clubs het eens worden.
Overigens is Ajax ook op zoek naar een technisch directeur, een functie die Jol op het lijf geschreven zou zijn. Maar dat is niet wat de voormalig trainer van RKC op dit moment ambieert.
De afkoopsom die Tottenham verlangt, kan voor Ajax een probleem zijn. Zeker als de Amsterdammers haast willen maken met de overgang. Ajax ziet de opvolger van de opgestapte Ronald Koeman liever nog vandaag dan morgen voor de groep staan.
Volgens zaakwaarnemer Mino Raiola heeft Jol in zijn contract clausules (ontbindende voorwaarden) laten opnemen voor een tussentijds vertrek, maar hij wil daarover niet in detail treden.
Als Ajax er met Tottenham en Jol niet uitkomt, lijkt Danny Blind de beste papieren te hebben voor de trainersfunctie. Dinsdag sprak Blind, hoofd opleidingen bij Ajax, met de clubleiding. Maar dat was volgens algemeen directeur Arie van Eijden een onderhoud met tal van Ajacieden en adviseurs (onder wie Johan Cruijff) over het te voeren technisch beleid.
© Het Parool, 10-03-2005
Dan zetten we ons geld er samen op!quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:03 schreef methodmich het volgende:
Zou best eens kunnen ja! Ook The Times meldt inmiddels dat Jol en Ajax hebben gepraat.
sinds wanneer wil jij het beste voor Ajax als psv-er zijnde?quote:
quote:Krijg toch allemaal de klere
Val voor mijn part allemaal dood
Ik heb geen zin om mooi te spele
Ik eindig toch wel in het blauw-rood
Supporters willen me niet acceptere
Noemen me 'Koe', en wijzen me na
De enige, die me wat kan schele
Die is altijd thuis, dat is Bartina
De spelers kunnen me niet verdrage
Nooit doe ik iets voor hun goed
Om begrip hoef ik ook al niet te vrage
Slecht spelen is alles, wat ze doen
Geen wonder dat Van Gaal is gaan varen
Ik mocht niet mee naar Alkmaa
Ik moet het hier in mijn eentje klaren
Tot ik ooit verlost zal worden door Barcelona
Had ik maar spelers die van me houwe
Alleen jubelende supporters om me heen
Die mij altijd blind aanbidden zouwe
Ik voel me zo verdomd alleen
Waarom? Angst?quote:
Raiola de rat speelt hem weer leuk meequote:Raiola: "Ajax sprak niet met Jol"
Martin Jol's zaakwaarnemer Mino Raiola ontkent met kracht dat Ajax met Jol gesproken heeft over een trainerschap bij Ajax. Ook voert Ajax volgens hem geen onderhandelingen over de afkoop van het contract dat Jol met Tottenham Hotspur heeft.
Dit heeft Raiola donderdag aan AT5 laten weten. In binnen- en buitenlandse media gonst het van de geruchten.
Parool, The Guardian; allemaal denken ze zeker te weten dat Jol de opvolger van Koeman wordt bij Ajax en dat Jol al met voorzitter Jaakke en directeur van Eijden hebben gesproken. "Geen sprake van", aldus Raiola.
nou geen angst, maar k kan wel genieten van de zooi die t al een tijd is bij ajax en ik ben bang dat Jol de boel wel op orde krijgt. Daarbij kan ajax weer concurentie worden en ik vind het zo wel goed nu ze totaal ongevaarlijk zijn.quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:06 schreef zjroentje het volgende:
Lijkt me trouwens niet dat Jol nog dit seizoen gaat komen. En volgend jaar worden we sowieso weer gewoon kampioen.
Ze beginnen in september allebei met de cursus coach betaald voetbal...quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
De Boer & De Boer.![]()
Helaas zijn ze niet beschikbaar.
Ja, huilend voor de camera wanneer ze 'ns een wedstrijdje winnen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 06:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Een fantastisch duo zou dat zijn!
Leuk, dan spelen we komend seizoen net zulk triest defensief voetbal als PSV...............quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Leuk, dan spelen we komend seizoen net zulk triest defensief voetbal als PSV...............
Misschien win je dan wel iets...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Leuk, dan spelen we komend seizoen net zulk triest defensief voetbal als PSV...............
wat neeskens kan is een organisatie in het veld neerzetten, patronen erin brengen en mensen samen laten spelen en met alle respect dat waren de dingen die koeman in 2 jaar niet voor elkaar kreeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:43 schreef komrad het volgende:
ik weet het ook niet bij neeskens, de vraag is vooral of hij de 'talenten' beter kan maken en kan motiveren. Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar gelukkig hoef ik die keuze ook niet te maken
Is dit een bewuste reactie om happers uit te lokken? Want dat is in ieder geval goed gelukt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Waar ging het dan fout bij NEC? Twee seizoen terug deed Neeskens het erg goed, maar het laatste anderhalf jaar hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve dingen uit Nijmegen en over Neeskens. Dat ie niet goed met de spelersgroep overweg kon enzo.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat neeskens kan is een organisatie in het veld neerzetten, patronen erin brengen en mensen samen laten spelen en met alle respect dat waren de dingen die koeman in 2 jaar niet voor elkaar kreeg.
hij heeft er te lagn gezet, zn laatste jaar was gewoon teveel. als hij niet velengd had dan had hij een prachtig afscheid gehad.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:08 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Waar ging het dan fout bij NEC? Twee seizoen terug deed Neeskens het erg goed, maar het laatste anderhalf jaar hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve dingen uit Nijmegen en over Neeskens. Dat ie niet goed met de spelersgroep overweg kon enzo.
Zelfde als met Koeman dus, met Neeskens schieten we dus niks op.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:08 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Waar ging het dan fout bij NEC? Twee seizoen terug deed Neeskens het erg goed, maar het laatste anderhalf jaar hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve dingen uit Nijmegen en over Neeskens. Dat ie niet goed met de spelersgroep overweg kon enzo.
Deze keer niet eensquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:02 schreef Suijk het volgende:
[..]
Is dit een bewuste reactie om happers uit te lokken? Want dat is in ieder geval goed gelukt.
Verder mochten wij willen dat wij onze organisatie zo op de rails hebben staan als psv.
PSV wint niets extra met dat paupervoetbal. Vanwege de prestaties van Ajax en Feyenoord waren ze sowieso wel kampioen geworden. En de CL winnen ze toch niet.............quote:
Wij verloochen ons niet, spelen al jaren dit kutvoetbal. Wel triest dat Ajax niet eens daarvan kan winnen, ik vraag me af wat erger is...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:27 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Deze keer niet eens
We moeten niet vergeten dat PSV pas ging presteren nadat ze aanzienlijk behoudender zijn gaan spelen. Ik zou het echt een ramp vinden als mijn ploeg zichzelf zo zou verloochenen....
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:27 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik zou het echt een ramp vinden als mijn ploeg zichzelf zo zou verloochenen....
het enige wat hij in Nijmegen verkeerd deed was zn laatste contract verlenging, hij wordt nog steeds breed geeerd voor het Europa in brengen van NEC, heb je enig idee hoe groot die prestatie was gezien zn spelers materiaal?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:39 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Valt Cruyff nog wel serieus te nemen als ie de hele dag flierefluitend op de golfbaan staat en zelf overal roept dat ie niet meer op de hoogte is van de actualiteit. Hij schoof toch ook floppers als Wouters en Koeman naar voren met zijn geweldige adviezen. En riep veelvuldig dat de generatie '88 het nu zou moeten gaan doen. Komt ie nu weer met zijn '74 fetish en Neeskens. W. Jansen zal ook wel weer genoemd zijn als TD door hem. Die noemt ie ook standaard bij elke vacature. Als Jansen dan later weer ergens geinterviewd wordt en blijkt er helemaal geen zin in te hebben geeft dat des te meer aan dat maar van alles roept zonder dat zijn namen uberhaupt een optie zijn.
Terwijl iedereen in Nijmegen een bedankgebedje deed toen ie daar de laan uit ging, omdat dat voetbal niet om aan te zien was, komt ie nu weer met Neeskens. Natuurlijk heeft dat ook met kwaliteit te maken die Neeskens in zijn selectie had, maar de intentie van hem als trainer was bepaald niet offensief. Lok pakt niet meer punten, maar is wel veel minder behoudend.
Cruijff heeft vaak zat kritiek gehad.quote:Cruyff was een vent geweest als ie Koeman openlijk had aangepakt in al die jaren dat ie in Studio Sport commentaar gaf. Achteraf lullen dat de organisatie niet klopt, en altijd dat slinks afgeven op van Gaal, daar had ie mee moeten komen toen het nodig was. Dan had ie iets teweeg kunnen brengen. Gewoon eeen slapjanus dat ie zijn Barca-vriend niet durfde af te vallen met inhoudelijke kritiek.
Tegen de tijd dat jij de naam Cruijff eens goed leert schrijven heb je kans dat we je een keer serieus gaan nemen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:08 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
-blaat-
Hoe kom je er toch steeds bij dat ik hier serieus genomen wil worden door jou of een andere grammatica-eikelaar.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:28 schreef golfer het volgende:
Tegen de tijd dat jij de naam Cruijff eens goed leert schrijven heb je kans dat we je een keer serieus gaan nemen.
Daar zat Rubbereend toch dichtbij in de buurtquote:12/3/2005 - AD: Jol kost 6 miljoen euro
Het Algemeen Dagblad meldt dat het aantrekken van Martin Jol door Ajax een enorm bedrag moet gaan kosten voor Ajax. "De kosten om Jols contract bij Spurs af te kopen en hem voor drie seizoenen te contracteren: zes miljoen euro."
Bron
En als klap op de vuurpijl nog een bericht van de kwaliteitskrant The Sunquote:12/3/2005 - Leiding Ajax laat niets los over zoektocht naar nieuwe coach
Het Algemeen Dagblad meldt dat het advies van Cruijff de leiding van Ajax aan het twijfelen heeft gebracht. Jol zou hij niet genoemd hebben omdat hij de coach van de Spurs niet kent en die geen Ajax verleden heeft. "Er zijn verschillende mensen en partijen bij betrokken, dus we weigeren op namen in te gaan" aldus Van Eijden. Ook op de geruchten dat Blind niet meer in de picture zou staan gaat hij niet in. "We ontkennen het niet en bevestigen het ook niet."
Bron
quote:12/3/2005 - Gerucht The Sun: vrouw Jol verklapt vertrek
The Sun is in Engeland altijd goed voor speculatieve geruchten. In de zaterdageditie meldt de krant dat de vrouw van Martin Jol donderdag plotseling de aankoop van een huis in Essex heeft afgeblazen. Ze zou daarbij hebben laten weten Engeland te gaan verlaten.
ik wou net zeggen dan kan die netzo goed gewoon hoofd opleiding blijvenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:37 schreef methodmich het volgende:
Dat zal Blind nooit doen.
quote:12/3/2005 - Gerucht The Sun: vrouw Jol verklapt vertrek
The Sun is in Engeland altijd goed voor speculatieve geruchten. In de zaterdageditie meldt de krant dat de vrouw van Martin Jol donderdag plotseling de aankoop van een huis in Essex heeft afgeblazen. Ze zou daarbij hebben laten weten Engeland te gaan verlaten
(Ajax.netwerk.to)
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het AD komt weer even met wat berichten:
[..]
Daar zat Rubbereend toch dichtbij in de buurt
[..]
En als klap op de vuurpijl nog een bericht van de kwaliteitskrant The Sun
[..]
Waarom nou weer Blind voor 10 wedstrijdjes aanstellen? TBS en RK zijn toch niet achterlijk?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben overigens helemaal voor Ten Cate. Hij wil alleen nog niet tijdens dit seizoen, dus dan nu gewoon Blind aanstellen als interimtrainer, en na dit seizoen Blind als assistent van Ten Cate
Mijn idee!quote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom nou weer Blind voor 10 wedstrijdjes aanstellen? TBS en RK zijn toch niet achterlijk?
dan heeft ajax iig aan de belofte dat Blind Koeman mocht opvolgen voldaanquote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom nou weer Blind voor 10 wedstrijdjes aanstellen? TBS en RK zijn toch niet achterlijk?
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:55 schreef Suijk het volgende:
Wel denk ik, als de belofte aan Blind niet wordt nagekomen, dat je hem ook kunt doorstrepen uit de organisatie.
We hebben Arie nog.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 17:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]dan zou je zonder trainer, TD en hoofd opleidingen zitten. Niemand meer in een leidende technische functie.
quote:12/3/2005 - Jol: niet geinteresseerd; dichtbij nieuw contract bij Spurs
Persbureau Reuters meldt dat Jol vandaag heeft gemeld niet geinteresseerd te zijn in een overstap naar Ajax. Zo stellig was hij nog niet eerder. Hij gaf aan dat er slechts nog enkele details hoeven te worden afgerond alvorens hij een nieuw verbeterd contract zal tekenen bij de Spurs. "Deze positie is een uitdaging voor mij en dit is een goede club. Ze zorgen goed voor me. De fans zijn fantastisch. Ik heb het erg naar mijn zin en ben loyaal aan deze club."
Raar mannetje, die Jaakke.quote:Cruijff blijft meepraten
DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Ajax zal eerst een nieuwe trainer aanstellen en dan pas een technisch directeur. Dat zei voorzitter John Jaakke gisteren. Jaakke wilde niet ingaan op de naam van de nieuwe trainer, maar hij zei wel dat een aanstelling waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten.
De voorzitter ontkende dat hoofd opleidingen Danny Blind in zijn contract heeft laten opnemen dat hij de opvolger wordt van de opgestapte Ronald Koeman.
De clubleiding sprak dinsdag uitgebreid met adviseur en erelid Johan Cruijff. Jaakke: ''Cruijff vindt het vooral van belang dat door de hele club heen over voetbal wordt gesproken en op alle niveaus wordt meegedacht. Er moet daarbij vertrouwen zijn in elkaar en dingen moeten beter worden afgestemd.''
Jaakke ontkent niet dat verschillende afdelingen binnen Ajax nu te veel een eiland vormen. ''Daarin zouden we meer eenheid moeten creëren. Om een voorbeeld te geven: als de hoofdtrainer vindt dat een jeugdspeler toe is aan het eerste elftal, zou daar overleg over moeten worden gevoerd met het hoofd opleidingen, met de leider van zo'n jongen en zijn trainer.''
Volgens Jaakke mag binnen de club geen vijandigheid bestaan. ''Men is soms geneigd meteen in de verdediging te gaan. Cruijff zegt: 'Ik zei toch dat je Van Gaal niet moest aanstellen?' Inderdaad, dat heeft hij gezegd. Maar ik schiet niet in de stress als hij mij daarmee confronteert.''
Cruijff heeft ook gepleit voor een bredere discussie op het gebied van scouting. Jaakke: ''Dat zou verder kunnen gaan dan de mensen die nu bij Ajax de scoutingafdeling vormen. Cruijff denkt dat het goed is als oud-voetballers op dit terrein meedenken met de club. Ik heb hem gevraagd of hij dat zelf ook wil doen. En dat wil hij best.''
De kritiek van Cruijff dat te veel buitenlandse voetballers bij Ajax in de selectie zitten, werd gistermiddag deels door interim-trainer Ruud Krol gepareerd. ''Ik ben het wel eens met de stelling dat het belangrijk is dat zo veel mogelijk Nederlandse voetballers bij Nederlandse clubs spelen, maar aan de andere kant: jongens als Anthony Obodai, Steven Pienaar en Rasmus Lindgren, die al zo jong bij Ajax binnenkomen, kun je nauwelijks meer buitenlanders noemen.''
Lindgren is morgen in de uitwedstrijd tegen NEC waarschijnlijk de vervanger van Rafael van der Vaart. Sinds Krol en Tonny Bruins Slot de regie overnamen, is Van der Vaart verbannen naar de bank.
Onder Koeman raakte de mid-denvelder al zijn aanvoerdersband kwijt, maar was hij nog wel meestal basisspeler. Met Krol en Bruins Slot aan het roer is hij in twee duels nog niet verder gekomen dan twee invalbeurten.
Krol ontweek tijdens de persconferentie de vragen over Van der Vaart niet, maar hij liet ook niet het achterste van zijn tong zien. ''Rafael is één van de selectiespelers. Daar hebben we er 25 van. Wekelijks kiezen we de elf die met elkaar het uitgebalanceerdste geheel vormen.''
Volgens Krol heeft hij de speler in een persoonlijk gesprek voorgehouden wat in zijn ogen moet gebeuren om 'weer die speciale voetballer te worden'. Krol: ''Maar wat ik heb gezegd, is niet voor de buitenwereld bestemd.''
Van der Vaart zelf, die nu ook moet vrezen voor zijn plek bij Oranje, is duidelijk toe aan een nieuwe uitdaging, een andere omgeving ook. Het zou hem niet verbazen als dit zijn laatste seizoen is in Amsterdamse dienst.
''Mijn wens is nog steeds ooit in een mooie Europese competitie te spelen. Mijn contract loopt tot 2006. Als ik deze zomer niet ga, krijg je een Van Bommel-verhaal. Dan kan ik een jaar later transfervrij vertrekken. Ik denk niet dat de club dat wil.''
Bron.
Maar dat is niet echt een criterium. Koeman heeft één van de mooiste carriéres in Nederland meegemaakt, maar ook daar werd al op neer gekeken door sommigen, had ik het idee.quote:Op zondag 13 maart 2005 13:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
kzou niet weten waarom Neeskens een goede trainer zou kunnen zijn. Deze generatie voetballers heeft hem niet meegemaakt, dus grote bewondering zal ver te zoeken zijn.
*Kuch*quote:Op maandag 14 maart 2005 10:48 schreef aldostuta het volgende:
Neeskens is een van de lafste Nederlandse coaches die ik ken. Met hem kan je de intentie om dominant te voetballen wel gedag zeggen en gaan we hard de richting van PSV op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |