Jonkquote:
3-03-2005
Ajax snel aan tafel met Cruijff
Door Maarten Wijffels
Ajax wil zeer snel een opvolger van de vertrokken trainer Ronald Koeman voor de groep hebben staan.
Begin volgende week heeft daartoe een overleg plaats met adviseur Johan Cruijff, die ook gevraagd wordt naar zijn mening voor de vacature Louis van Gaal (technisch directeur).
Vooralsnog is Martin Jol (Tottenham) de belangrijkste kandidaat om coach van Ajax te worden. Ook Danny Blind (jeugdopleiding Ajax) en Henk ten Cate (FC Barcelona) zijn in beeld. Pas nadat Cruijff zijn advies heeft gegeven wil Ajax bepalen met wie het in zee gaat.
Het is zo goed als uitgesloten dat de assistenten Ruud Krol en Tonny Bruins Slot het seizoen afmaken. Ajax is bereid een afkoopsom te betalen voor de nieuwe coach, mits hij snel beschikbaar is.
De komst van een technisch directeur heeft minder prioriteit. De functie krijgt een andere invulling dan voorheen met Van Gaal en Leo Beenhakker. De nieuwe man zou meer als manager op de achtergrond moeten werken. Wim Jonk (nu bij FC Volendam) is kandidaat.
*top*quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:34 schreef hafc het volgende:
ok ik zal me er netjes aan houden
En dit zal voorlopig nog wel even zo doorgaan, voordat er definitief nieuws is.quote:3/3/2005 - Arnesen: Jol blijft
(Van onze verslaggever RvN)
Tottenham Hotspur manager Frank Arnesen zou volgens het tv station Sky Sports News hebben bevestigd dat Ajax in de markt zou zijn voor Jol. Volgens Arnesen is het goed voor de club dat topclubs zoals Ajax interesse tonen voor mensen van de Spurs. "Martin kan zien dat we het goed doen en dat hij het zelf erg goed doet bij de Spurs. Er is een mooie toekomst hier." Volgens Arnesen blijft Martin Jol dan ook bij zijn club.
Maar dan wel in een droom die ik een nachtmerrie zou noemen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef rubbereend het volgende:
Jonk en Blind dat lijkt mij dan weer een droom scenario
mooi vind ik dat.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar dan wel in een droom die ik een nachtmerrie zou noemen.
Dat vind ik al zoiets..quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:51 schreef Suijk het volgende:
Blind zei vanmorgen idd op de radio dat hij verwacht dat hij het wordt. Dat hij dat ook erg graag wil.
Wat is er mis met Laudrup dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom mensen Laudrup willen hebben.
Jol en ten Cate hebben aangegeven NU niet te willen. Misschien is dat in de zomer wel heel anders!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:36 schreef Catch22- het volgende:
idd
Jol en ten Cate hebben al aangegeven niet te willen. Blijven laudrup en blind over. Laudrup zit bij Bronby en maakt een vooruitgang naar Ajax
en super Arie heeft aangegeven dat hij snel een definitieve oplossing wilquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:02 schreef gras het volgende:
[..]
Jol en ten Cate hebben aangegeven NU niet te willen. Misschien is dat in de zomer wel heel anders!
Ja, alvast voor volgend seizoen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en super Arie heeft aangegeven dat hij snel een definitieve oplossing wil
Als ik eerlijk ben, ben ik bang voor een tweede Jan Woutersquote:Ajax praat met Blind over hoofdtrainerschap
7/3/2005 20:42
EXCLUSIEF - Ajax heeft met Danny Blind een eerste gesprek gevoerd over de functie van hoofdtrainer bij de club. Op dinsdag staat een tweede gesprek op de rol over de opvolging van Ronald Koeman, die een dikke week geleden opstapte bij de Amsterdamse club.
'Ik heb met Ajax gesproken', bekende de oud-international, die op dit moment de functie van hoofd opleidingen vervult. In welk stadium de onderhandelingen zich bevinden, wilde Blind nog niet zeggen. 'Er zullen nog meer gesprekken volgen. Om niet op de zaken vooruit te lopen, zeg ik er verder niets over.'
Ajax zou afgelopen weekeinde overigens óók een onderhoud met Martin Jol hebben gehad. De manager van Tottenham Hotspur doet echter geen enkele uitspraak over zijn kandidatuur in Amsterdam.
quote:7/3/2005 - Derksen: kans op Blind als coach wordt groter; Blind bevestigt gesprekken
(Van onze verslaggever RvN)
Volgens Johan Derksen moet er niet gek van opgekeken worden als Danny Blind aan het einde van de week toch wordt aangesteld als hoofdcoach. Volgens Derksen kan Cruijff het eigenlijk niet maken om Ten Cate aan te bevelen gezien zijn rol bij Barcelona. Jol zou volgens Derksen nog niet benaderd zijn, Ajax zou vrezen dat hij niet weg zou willen bij de Spurs danwel te duur zou zijn. Tegelijkertijd zou Ajax moreel bijna niet om Blind heen kunnen, gezien een mondelinge afspraak met Blind, aldus Derksen in het programma Voetbal Insite.
[update] Op VI.nl, de site van hoofdredacteur Johan Derksen, bevestigt Blind dat hij heeft gesproken met Ajax en dat er meer gesprekken zullen volgen. VI meldt dat Ajax dit weekend wel gesproken zou hebben met Jol.
Laudrup is met name kandidaat voor TDquote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Weet jij of hij een goede trainer is dan?
idd een mooi Deens netwerk en we zien bij Feijenoord wat het netwerkv an Gullit voor elkaar krijgt.........quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Laudrup is met name kandidaat voor TD
Lijkt me wel wat met zijn netwerk.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef rubbereend het volgende:
Jonk en Blind dat lijkt mij dan weer een droom scenario
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |