Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?quote:VOORBURG Steeds meer Nederlanders van
Marokkaanse afkomst zitten zonder werk.
De werkloosheid in die groep is vorig
jaar gestegen van 17 naar 22%,meldt het
Centraal Bureau voor de Statistiek.
In veel andere groepen,zoals Turken en
Antillianen,is de werkloosheid juist
iets gedaald.De gemiddelde werkloosheid
onder allochtonen is nu 16 procent,ruim
drie keer zo hoog als onder autochtone
Nederlanders.
Volgens het CBS is er sprake van een
"zorgelijke ontwikkeling",met name voor
Marokkanen.Volgens belangenorganisaties
stijgt de werkloosheid doordat moslims
steeds vaker worden gediscrimineerd.
Bron.
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:
Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
Maar dat laatste zinnetje intrigeerde je dan wel weer?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.
Dan zou de Marokkaanse gemeenschap zich moeten afvragen hoe dat nou komt. Mss zouden ze eens hand in eigen boezem moeten steken ipv telkens anderen de schuld te geven. Dat vind ik namelijk zo goedkoop.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:07 schreef Xenomaniac het volgende:
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.
Ja.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:08 schreef Monidique het volgende:
Maar dat laatste zinnetje intrigeerde je dan wel weer?
Op de manier hoe ze sinds jaar en dag aan hun geld komen. Diefstallen, overvallen en afpersing...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:16 schreef Meki het volgende:
zeg
hoe moeten nu de mensen nu aan geld komen
ze willen werken maar niemand neemt hun aan
ja?!quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
maar de meeste helmaal niet - tjaah vind je het gek dat ze de criminaliteit in gaan
Ja dat vind ik best gek...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
ik heb gelukkig 2 banen
maar de meeste helmaal niet - tjaah vind je het gek dat ze de criminaliteit in gaan
wat hij zegtquote:Op maandag 28 februari 2005 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op de manier hoe ze sinds jaar en dag aan hun geld komen. Diefstallen, overvallen en afpersing...
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zeker omdat al die verhalen over criminele marokanen stigmatisatie zijn. Het is dan ook vast allemaal gelogen.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:24 schreef Blessed het volgende:
De pot verwijt de ketel dat -ie zwart ziet.
Er wordt hier gesproken over 'hand in eigen boezem steken', en zo. Laat de Marokkanen maar de hand in eigen boezem steken, dan kunnen wij onze hand ook in hun boezem steken. Nietwaar? Wij discrimineren immers ook alleen maar omdat die Marokkanen zo vervelend zijn. Het is hun eigen schuld. Waarom zouden ze dan in de slachtofferrol kruipen?
Mja. Er zit ergens natuurlijk ook wel een kern van waarheid in. Tenslotte, hoe meer je jezelf zielig en gediscrimineerd gaat voelen, hoe meer het er ook op zal gaan lijken en zo. Aan de andere kant lijkt weer niemand zich hier af te vragen hoe het komt dat ze zich gediscrimineerd voelen. En zo is het cirkeltje weer rond.
En Meki, geen zorgen, daar hebben we hier in Nederland de soos voor.
Ja idd... daar kunnen die goed geintegreerde marrokanen niks aan doen...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
Is allemaal de schuld van die racistische werkgevers.
Dat is ook weer zo'n typische reactie. Loop je niet te brullen hoe slecht de Marokkanen wel niet zijn, ben je maar meteen een blind paard die niet ziet hoe de situatie ervoor staat met de Marokkanen. Hand in eigen boezem steken is goed, zolang je het zelf niet hoeft te doen, heh?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zeker omdat al die verhalen over criminele marokanen stigmatisatie zijn. Het is dan ook vast allemaal gelogen.
Sorry, je hebt gelijk. Ik kom uit Rotterdam, daar kennen we geen marokanenquote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n typische reactie. Loop je niet te brullen hoe slecht de Marokkanen wel niet zijn, ben je maar meteen een blind paard die niet ziet hoe de situatie ervoor staat met de Marokkanen. Hand in eigen boezem steken is goed, zolang je het zelf niet hoeft te doen, heh?
Hoor eens, kerel. Ik woon in de randstad en ik zie echt wel om me heen wat er gebeurt. Ik zie echt het gedrag van de Marokkanen wel. Het ís ook inderdaad zo dat we veel last van Marokkanen hebben. Maar het is niet altijd zo geweest als het vandaag de dag is. Ergens is het probleem begonnen - en dat probleem begon klein, dus dachten we allemaal dat het vanzelf wel weg zou gaan. En nu is het ineens een groot probleem geworden (of geloofde jij dat grote problemen zo *poef* uit het niets ontstaan?) en is het alleen maar de schuld van de Marokkanen.
Vraag maar aan een Marokkaan waarom hij zich gediscrimineerd voelt. Dat stond er tenslotte, dat niemand zich afvraagt waarom een Marokkaan zich gediscrimineerd voelt. (Dat stukje proza zal toch niet al te moeilijk voor je zijn?) En waarom iemand iets voelt, kan je beter vragen aan degene die het voelt, nietwaar?quote:Op maandag 28 februari 2005 15:42 schreef stinkie het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Ik kom uit Rotterdam, daar kennen we geen marokanen
Wat ik nog steeds mis in dat stukje proza van je is het antwoord op mijn vraag.....
Omdat ze anders zijn.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:31 schreef stinkie het volgende:
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden.
Sterkquote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
Er wordt gezeikt dat er niet geïntegreerd wordt. Komen ze verdomme twintig jaar te laat met een of andere integratiecursus die helemaal nergens over gaat. En alle Nederlanders maar roepen: "ja, als ik zou emigreren, zou ik ook de taal van dat land leren spreken!" Uhuh, nu je gezien hebt hoe het is als de immigranten dat níet doen, ja.
Ga eens even in Duitsland vragen hoe goed die Nederlanders integreren, of zo.
Ja he hebt helemaal gelijk!quote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
Er wordt gezeikt dat er niet geïntegreerd wordt. Komen ze verdomme twintig jaar te laat met een of andere integratiecursus die helemaal nergens over gaat. En alle Nederlanders maar roepen: "ja, als ik zou emigreren, zou ik ook de taal van dat land leren spreken!" Uhuh, nu je gezien hebt hoe het is als de immigranten dat níet doen, ja.
Was laatst in Netwerk. Hebben ze onderzocht in Amersfoort.quote:Op maandag 28 februari 2005 15:52 schreef CANARIS het volgende:
Kan het CBS niet ook even de volgende statistiek brengen
Percentage Marokkanen met een strafblad in vergelijking tot Marokkanen zonder strafblad die een baan hebben ? Ik ben ervan overtuigd , dat het percentage dan niet opvallend anders is als bij turken.
dude, ik heb nog meer dingen in dat stukje gezet. lees het eens nog een keer, en dan vooral ook het stukje over hóe we precies dat integreren hebben gemotiveerd toen ze voor het eerst hier naar Nederland kwamen. Oh wacht... gemotiveerd... dat hebben we juist níet.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:39 schreef ChAoZ-026 het volgende:
[..]
Ja he hebt helemaal gelijk!
Immers, we horen regelmatig verhalen uit Duitsland over hoe groepen nederlanders in duitsland mensen doodsteken/doodschieten/beroven/verkrachten en een totaal disrespect tonen voor de westerse normen en waarden..
Idd een slecht duits sprekende nederlander 3 kilometer over de grens is precies hetzelfde als 20 jaar van niet integreren en alleen maar profiteren..
Echt waar...
Hmm, ok, stel dat je hier gelijk in hebt. Waarom gaat het dan wel steeds beter met Turken en steeds slechter met Marokkanen?quote:Op maandag 28 februari 2005 16:00 schreef IntroV het volgende:
[..]Kom niet aanzetten met "ze worden gediscrimineerd, maar daar hebben ze het zelf naar gemaakt". Nee, ze worden al vanaf het begin gediscrimineerd. Ze worden al vanaf het begin in de watten gelegd, ze hoefden geen nederlands te leren, ze hoefden niet te werken, ze hoefden niet te integreren. En ze konden allemaal met bosjes tegelijk Nederland inkomen. Tja, dan gaat het vanzelf een keer mis.
Ja, en dan al die Nederlanders die in Duitsland persé klompen/Zeeuwse kappen willen dragen tijdens hun werk. En Nederlanders die massaal de Duitse steun in duiken... tssss...quote:Op maandag 28 februari 2005 17:39 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Ja he hebt helemaal gelijk!
Immers, we horen regelmatig verhalen uit Duitsland over hoe groepen nederlanders in duitsland mensen doodsteken/doodschieten/beroven/verkrachten en een totaal disrespect tonen voor de westerse normen en waarden..
Idd een slecht duits sprekende nederlander 3 kilometer over de grens is precies hetzelfde als 20 jaar van niet integreren en alleen maar profiteren..
Echt waar...
Dat wat jij nu noemt, is nog niet zo lang aan de gang. Toen het probleem nog klein was hier in Nederland, gebeurden die dingen ook niet zo vaak als nu. Dus je weet niet hoe het over 20 jaar in Duitsland is met die Nederlanders.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja, en dan al die Nederlanders die in Duitsland persé klompen/Zeeuwse kappen willen dragen tijdens hun werk. En Nederlanders die massaal de Duitse steun in duiken... tssss...
Duitse meisjes en vrouwens zijn nergens veilig voor Nederlanders. In het zwembad, op het strand, in de tram. O-ver-al maken die Nederlanders er in Duitsland een teringzooi van.
Aanpakken, terugsturen!
Discriminatie bij solliciteren zal zeker wel bestaan. Maar hoe vaak komt het voor en in hoe veel van de gevallen is het ook inderdaad een "ongeoorloofd onderscheid" dat gemaakt wordt. Bedrijven willen de beste sollicitant voor een vacature. Als de afgewezen marokkanen inderdaad eigenlijk de beste waren, dan zullen ze toch niet zoveel moeite hebben bij het vinden van een andere baan?quote:Aantal Marokkanen zonder werk blijft groeien
Marokkanen in Nederland hebben steeds vaker geen baan. Sinds 2001 is de werkloosheid onder Marokkanen meer dan verdubbeld. Vorig jaar zat meer dan 22 procent van de Marokkaanse beroepsbevolking thuis.
De werkloosheid onder allochtonen is veel hoger dan onder autochtonen. Vorig jaar had gemiddeld 16 procent van alle allochtonen tussen de vijftien en vierenzestig jaar oud geen betaald werk. Bij autochtonen is dat percentage veel lager: 5,2 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Uit die cijfers blijkt ook dat Marokkanen het op de Nederlandse arbeidsmarkt slechter doen dan allochtonen uit bijvoorbeeld Suriname of Turkije. Surinamers zijn ook vaker werkloos dan autochtonen, maar onder hen stijgt de werkloosheid minder snel dan onder Marokkanen. Turken en Antillianen waren vorig jaar zelfs iets minder vaak werkloos dan een jaar eerder.
Oorzaken
Hoe dat komt zegt het CBS niet. Vaak wordt geroepen dat allochtonen worden gediscrimineerd door werkgevers. Die zouden een voorkeur hebben voor autochtonen.
Vakcentrale FNV bijvoorbeeld vindt dat werkgevers veel te weinig doen om allochtonen aan het werk te helpen. In december pleitte de vakbond daarom voor een quotum allochtone werknemers.
Maar onderzoek wijst ook op de relatief geringe carrièredrang bij allochtonen. En bovendien zijn veel werkgevers niet bekend met allochtone werknemers omdat de arbeidsparticipatie van allochtonen erg laag is.
Die doen het ook even goed als de autochtonen. Hoog opgeleide allochtoon heeft goede baanquote:Op maandag 28 februari 2005 22:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[...] Maar er zijn ook veel te weinig hoogopgeleide marokkanen. Want ik denk dat die groep voor minder problemen zorgen.
Zo dat liegt er niet om. Ja, en werkgevers willen graag een werknemer die geen strafblad heeft.....quote:Op maandag 28 februari 2005 17:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Was laatst in Netwerk. Hebben ze onderzocht in Amersfoort.
Veertig procent van de marokkanen in die stad hadden een strafblad.
En volgens de politie was dit het topje van de ijsberg want niet alle strafbare feiten zijn bij de politie bekend.
nog nooit iets van gemerkt met me 2m03 ...quote:Op maandag 28 februari 2005 22:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
lange mensen die gemiddeld 10% meer verdienen dan onderdeurtjes. Alleen voor deze mensen is er geen apart beladen woordje dus die zullen gewoon iets harder hun best moeten doen.
Mensen in de bijstand of WAO kunnen niet werkeloos worden, dus het percentage is nog veel hogerquote:Belachelijk hoog werkloosheid percentage trouwens. Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
Ja, leuk geprobeert, maar Turken doen alles behalve streng geloven, als ik even mag generaliseren. Dus die vlieger gaat ook voor jou dit keer niet opquote:Op maandag 28 februari 2005 13:57 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?
Dat weet een werkgever toch niet! Turken en marokkanen zijn in hun ogen beide moslims. In welke mate ze geloven doet er voor hem niet toe.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:09 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ja, leuk geprobeert, maar Turken doen alles behalve streng geloven, als ik even mag generaliseren. Dus die vlieger gaat ook voor jou dit keer niet op![]()
Nee hoor, het verschil is duidelijk te zien, vooral bij vrouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet een werkgever toch niet! Turken en marokkanen zijn in hun ogen beide moslims. In welke mate ze geloven doet er voor hem niet toe.
Over wie heb je hetquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Je zit de hele dag op FOK hoe kan je daarnaast nog werken?
Je bent het bewijs van een mislukte integratie.
Geef maar toe dat je gewoon een uitkering hebt.
Je hebt het toch niet over mij ? Ik werk bij een grote ICT dienstverlener in Noord-Brabantquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Je zit de hele dag op FOK hoe kan je daarnaast nog werken?
Je bent het bewijs van een mislukte integratie.
Geef maar toe dat je gewoon een uitkering hebt.
Ik denk dat het toverwoord hier jaloezie is broeder bansheeboy. Maargoed, je zult waarschijnlijk ook direct kunnen zien dat lionsguy een kampbewoner is, en dus geen permanente inwoner van Nederland. Immers kan ie zo zijn wagen achter het paard spannen en richting Duitsland vertrekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over mij ? Ik werk bij een grote ICT dienstverlener in Noord-BrabantEen bekende Fok!ker, Drugshond genaamd, is een collega van me. Alhoewel ik hem lang niet heb gezien
En dat ik de hele dag kan Fok!ken wijl ik werk is juist een teken dat ik het goed voor elkaar heb
Als ik de berichten vanuit je bedrijf moet horen, ik ken er een aantal mensen, zit je niet echt stevig in het zadel. Ach, binnenkort kan je de hele dag bidden, moet je maar denken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over mij ? Ik werk bij een grote ICT dienstverlener in Noord-BrabantEen bekende Fok!ker, Drugshond genaamd, is een collega van me. Alhoewel ik hem lang niet heb gezien
En dat ik de hele dag kan Fok!ken wijl ik werk is juist een teken dat ik het goed voor elkaar heb
MAUAHAHAHAHHHHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:47 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als ik de berichten vanuit je bedrijf moet horen, ik ken er een aantal mensen, zit je niet echt stevig in het zadel. Ach, binnenkort kan je de hele dag bidden, moet je maar denken.
Stelen als ze je geen baan geven, schijnt geaccepteerd te zijn in die cultuurquote:Op maandag 28 februari 2005 14:16 schreef Meki het volgende:
zeg
hoe moeten nu de mensen nu aan geld komen
ze willen werken maar niemand neemt hun aan
quote:DEN HAAG, dinsdag
Het is veel beter werklozen en arbeidsongeschikten met sancties en strenge verplichtingen achter de broek te zitten om ze weer aan de slag te krijgen.
Cursussen, sollicitatietrainingen en werkervaringsplaatsen zorgen er veel minder goed voor dat mensen weer op zoek gaan naar een baan. Als uitkeringen te hoog zijn en te lang doorlopen, zijn mensen bovendien minder geneigd weer werk te zoeken.
Dat stelt het Centraal Planbureau (CPB)
Je hebt mazzel dat je niet bij mij werkt, ik had je al lang de zak gegeven wegens onproductiviteit, als je de hele dag Fokt op kosten van je baas is het simpel gezegd "diefstal".quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat je of werkloos bent of zelf in de tijd van de baas aan het internetten/fok!ken bent of zelf rijdt in een Bentley en de baas uithangt die zijn personeel keihard laat zweten/bunkeren/werken en zelf geen pepernoot uitvoertquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt mazzel dat je niet bij mij werkt, ik had je al lang de zak gegeven wegens onproductiviteit, als je de hele dag Fokt op kosten van je baas is het simpel gezegd "diefstal".
Luie zwijnen als jij kunnen we zonder....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat je of werkloos bent of zelf in de tijd van de baas aan het internetten/fok!ken bent of zelf rijdt in een Bentley en de baas uithangt die zijn personeel keihard laat zweten/bunkeren/werken en zelf geen pepernoot uitvoert
In al deze gevallen verdien je de titel "hypocriet"
Ja, ik ben in de "baas" zijn tijd aan het Fokken, niets mis mee denk ik aangezien ik mijn eigen "baas" ben. En nee, ik hoef niet te werken, daar heb ik mijn goedbetaalde personeel voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat je of werkloos bent of zelf in de tijd van de baas aan het internetten/fok!ken bent of zelf rijdt in een Bentley en de baas uithangt die zijn personeel keihard laat zweten/bunkeren/werken en zelf geen pepernoot uitvoert
In al deze gevallen verdien je de titel "hypocriet"
Wat ik al dacht dusquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik ben in de "baas" zijn tijd aan het Fokken, niets mis mee denk ik aangezien ik mijn eigen "baas" ben. En nee, ik hoef niet te werken, daar heb ik mijn goedbetaalde personeel voor.
Zoals in mijn gevalquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:57 schreef desiredbard het volgende:
Zo mag ik het horen
Zolang productiviteit niet onder het fok!en leid,wordt alles toegestaan
"Als"quote:Als ik Bansheeboys baas was zou ik hem er echt uittrappen of beter......
Niet overdrijvenquote:....... verbieden in mijn tijd te Fok!en
Schaar jij mij in de categorie huilie ?quote:.....Komt de productieviteit en de vermindering van huilies op fok ten goede
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Luie zwijnen als jij kunnen we zonder....
Luie huilie zwijnen al helemaal.......
Mocht hij de baas zijn, en een bentley rijden, dan mag hij wel oppassen voor jalourse kutmarokanen die niet genoeg rezpekt hebben (om het werk te doen waar die baas hen voor betaald) die zijn portefeuille niet van de passagiersstoel jatten.
Ik heb hier een eigen bedrijf en je zou er bij mij niet inkomen...
ik verdom het een marokkaan aan te nemen....
lui volk met een te grote bek....
Er zijn genoeg andere mensen van andere nationaliteiten die wel afleveren waarvoor je ze betaald
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Luie zwijnen als jij kunnen we zonder....[q/]![]()
![]()
[q]Luie huilie zwijnen al helemaal.......
Ik heb zo'n gevoel dat je het niet zo kunt vinden met Marokkanen. maar ik moet zeggen dat je goed kunt relativeren. De genuanceerdheid straalt er overigens ook vanafquote:Mocht hij de baas zijn, en een bentley rijden, dan mag hij wel opassen voor jalourse kutmarokanen die niet genoeg rezpekt hebben (om het werk te doen waar die baas hen voor betaald) die zijn portefeuille niet van de passagiersstoel jatten.
Je komt op me over als een jongen van 15. Wat voor eigen bedrijf heb je dan ? Verkoop je gekopieerde X-BOx spellen ofzoquote:Ik heb hier een eigen bedrijf en je zou er bij mij niet inkomen...
ik verdom het een marokkaan aan te nemen....
lui volk met een te grote bek....
Maar heb je het naar je zin bij Stormfront?quote:Er zijn genoeg andere mensen van andere nationaliteiten die wel afleveren waarvoor je ze betaald
En, jaloers nu? Had je ook een vak moeten leren, beter je best moeten doen, risico's moeten nemen. Nu zal je altijd niks meer als een verkapte slaaf zijn die aan de goodwil is overgeleverd van je baas. En ohja, mijn limo rijdt geweldig lekker als ik naar de tennisbaan ga met in gedachten dat er een stelletje klootviolen geld voor mij genereren om mijn luxe leven te betalen.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 02:10 schreef Prego het volgende:
[..]
nog nooit iets van gemerkt met me 2m03 ...
misschien erg offtopic maar kun je daar iets meer over vertellen?
http://www.kuleuven.ac.be/persoverzicht/2005/po01_02_2005.htmquote:Hoe langer hoe meer loon
01-02-2005
Grote mensen verdienen pak meer dan kleine collega's
Bent u groter dan gemiddeld? Dan verdient u jaarlijks 238 euro per centimeter méér dan uw kleine collega's. Grote mensen komen dominanter over zodat ze sneller carrière maken en dus ook een hoger salaris opstrijken, zegt een grootscheeps Amerikaans onderzoek. Tip voor de ,,kleintjes'': investeer in schoenen met hoge zolen.
[...]
nu doe je alsof dat voor elk lang iemand geldt, dat is dus niet zo, ik heb er (helaasquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
http://www.kuleuven.ac.be/persoverzicht/2005/po01_02_2005.htm
Daar hoor je niemand over.
Het was een grootschalig amerikaans onderzoek waar naar verwezen is. Ik heb het wel vaker gelezen, ook in Nederlandse media maar dit is wat ik zo snel kon vinden. Waar het om gaat is dat er nu eenmaal voorkeuren zijn voor een bepaald soort mensen dat je als collega wilt die misschien niets met je capaciteit te maken hebben. Ouderen komen ook minder snel aan de bak. Of gehandicapten, of mensen die een strafblad hebben etc. Als je denkt dat je een natuurlijk nadeel hebt ten opzichte van andere sollicitanten dan doe je maar meer je best. Neem bijbaantjes ipv op straat te zwerven, doe vrijwilligerswerk, ga bij een (studenten)vereniging. Whatever.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:43 schreef Prego het volgende:
[..]
nu doe je alsof dat voor elk lang iemand geldt, dat is dus niet zo, ik heb er (helaas) nooit iets van gemerkt..
bovendien is dat ene belgisch bericht en misschien niet een relevant in nederland..
'Werkloosheid allochtonen juist dalende'quote:Werkloosheid allochtonen juist dalende'
Volgens het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) is de werkloosheid onder allochtonen helemaal niet gestegen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldde gisteren dat de werkloosheid onder allochtonen in 2004 met 2% was gestegen tot 16%. Dit kwam vooral door de grote stijging van de werkloosheid onder Marokkanen, die opliep van 17 naar 22%.
Het CWI, dat een hele andere rekenmethode hanteert, komt wat betreft de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen (Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) in 2004 uit op 28,4%. In 2003 was dat nog 30%. Volgens het CWI zette deze daling zich in de eerste maand van dit jaar voort. De dalende percentages van het CWI liggen wel veel hoger dan die van het CBS, maar dat komt omdat het CWI ook langdurig werklozen meetelt, en het CBS enkel actief werkzoekenden telt.
Zowel CWI en CBS constateren dat Marokkanen het slechtst presteren op de arbeidsmarkt. In tegenstelling tot belangengroeperingen van allochtonen, die dat toedichten aan toenemende discriminatie van moslims, menen CBS en CWI dat de Marokkanen slecht presteren door de grote taalachterstand in deze bevolkingsgroep.
De werkloosheid onder autochtonen liep volgens het CWI wel op, maar dat komt omdat er vooral veel banen voor hoogopgeleiden sneuvelden, en daar werken relatief gezien weinig allochtonen.
Mogen we nu concluderen dat er sprake is van een sterke correlatie tussen streng gelovig zijn (wat bij veel moslims het geval is) en minder grote kans op werk waardoor ze uitendelijk de maatschappij alleen maar tot last zijn doormiddel van uitkering trekken danwel crimineel gedrag?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:09 schreef Youssef het volgende:
[..]Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?
Ja, leuk geprobeert, maar Turken doen alles behalve streng geloven, als ik even mag generaliseren. Dus die vlieger gaat ook voor jou dit keer niet op![]()
Nee, ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat er nog steeds debielen zijn die hun sollicitanten niet beoordelen op de capaciteiten die ze hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:36 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Mogen we nu concluderen dat er sprake is van een sterke correlatie tussen streng gelovig zijn (wat bij veel moslims het geval is) en minder grote kans op werk waardoor ze uitendelijk de maatschappij alleen maar tot last zijn doormiddel van uitkering trekken danwel crimineel gedrag?![]()
Die 'debielen' kunnen de taalvaardigheid van mensen kennelijk heel goed beoordelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:08 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat er nog steeds debielen zijn die hun sollicitanten niet beoordelen op de capaciteiten die ze hebben
Wat is het meest realistische cijfer nu?quote:Het CWI, dat een hele andere rekenmethode hanteert, komt wat betreft de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen (Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) in 2004 uit op 28,4%.
Overdrijven is ook een vak hequote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En, jaloers nu? Had je ook een vak moeten leren, beter je best moeten doen, risico's moeten nemen. Nu zal je altijd niks meer als een verkapte slaaf zijn die aan de goodwil is overgeleverd van je baas. En ohja, mijn limo rijdt geweldig lekker als ik naar de tennisbaan ga met in gedachten dat er een stelletje klootviolen geld voor mij genereren om mijn luxe leven te betalen.
Je bedoelt, idioter dan de gemiddelde Marokkaanquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, ik heb nog steeds een lekkere baan met een heerlijke auto van de zaak dan wel tankpas zo ook een goed salaris
En ik ben Marokkaner dan de gemiddelde Marokkaan
Met zulk geblaat in de ruimte kom je natuurlijk geen stap verder. Zoiets constateren, prima, zoeken naar de oorzaken prima. Maar ongefundeerd discriminatie schreeuwen zonder verdere achterliggende maatschappelijke context bereik je weinig mee.quote:Volgens het CBS is er sprake van een
"zorgelijke ontwikkeling",met name voor
Marokkanen.Volgens belangenorganisaties
stijgt de werkloosheid doordat moslims
steeds vaker worden gediscrimineerd.
Bron.
Sarcasme is niet aan jou besteed zie ik.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he
Eigen baas, zelfs van een goedlopend bedrijf, staat niet gelijk aan een lui-lekker leventje waar je zelf niks hoeft uit te voeren...zou jij toch moeten weten als eigen baas.
Of heb je een rijke vent aan de haak geslagen die een kledingzaakje voor je heeft geopend, zodat je niet constant uit verveling aan z'n kop zeikt?
Misschien concludeert de werkgever wel dat de sollicitant zijn voorkomen of houding debiel is. Niet altijd wordt er alleen maar naar capaciteiten gekeken maar ook of je past binnen het bedrijfscultuur.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:08 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat er nog steeds debielen zijn die hun sollicitanten niet beoordelen op de capaciteiten die ze hebben
Ik moet toch kontroleren of mijn koelies op tijd beginnen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:08 schreef Xenomaniac het volgende:
Zeg Nikita, je was wel vroeg op voor iemand die z'n koelies uitbuit.
06:37.
Niks aan toe te voegen.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:
Slachtofferrol
Ach ja zolang ze in hun eigen zieligheid geloven en dat ook bevestigd krijgen door andere instellingen zal het allemaal wel nooit veranderen.
Belachelijk hoog werkloosheid percentage trouwens. Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
CWI is gebaat bij positieve cijfersquote:Op woensdag 2 maart 2005 00:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is het meest realistische cijfer nu?
Hoezo dat nou weerquote:Op woensdag 2 maart 2005 00:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je bedoelt, idioter dan de gemiddelde Marokkaan![]()
Tjonge.quote:Re: Re: Re: De Eerste Gogh-oorlog is ! (#)
quote:
Geplaatst door Ourzazate
quote:
Ayaan is een klitloze baviaan in schaapskledij. Wat zeg ik je, ze is een gore duivelin die enkel en alleen gevat is in haat, slechtheid en rancune. Genoeg gescholden mag ik hopen? Oh, heb ik al aangegeven dat ze het hoofd van alien heeft. Eng om haar in de nacht tegen te komen....
Achterbaks en laf? Wat achterbaks en laf is, is het manipuleren van data om de Islam in een kwaad daglicht te zetten. Wat achterbaks en laf is, is het niet respecteren van degenen waar jij voor pretendeert te staan (allochtone vrouwen) door ze in de steek te laten tijdens gesprekken of door ze geld te vragen als ze met je in gesprek willen... Wat achterbaks en laf is, is ten overstaan van een journalist aangeven dat de profeet Mohammed een perverse tiran is. Want als ik uitga van jouw hersenloze woordenspinsels van hierboven (waar jij in menig reactie blijk van hebt gegeven) dan denk ik niet dat er op het moment waarin zij die woorden uitsprak een moslim bij zat om zijn Islam/de profeet te verdedigen.... Anoniem? Het vereist weinig lef om mw. Klitloos ook in het openbaar te benoemen zoals ze is: een gefrustreerd en oerlelijk gedrocht. Mijn God, ik heb medelijden met degene die met haar sext (als ze al sext). Over akelige stiltes gesproken. Een Opblaaspop met extra glijmiddel geeft ongetwijfeld meer genot....
Als dit echt waar is, dat maar 1/3 van Marokkanen hun school afmaakt is te treurig voor woorden, zonder een goede opleiding maakt je weinig kans op een baan.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:02 schreef rja het volgende:
Opleidingsniveau
,,Een deel van de verklaring ligt in het lage opleidingsniveau van Marokkanen'', stelt Jaco Dagevos, onderzoeker bij het Sociaal en Cultureel Planbureau. ,,Marokkanen zijn minder goed opgeleid dan andere allochtone bevolkingsgroepen en vinden daarom moeilijker een baan.''
Ook de schooluitval onder Marokkanen speelt daarin een rol, vertelt de onderzoeker. ,,Van alle Marokkanen tussen de 20 en 24 jaar, bezit 65 procent geen startkwalificatie.
Jij doet ook alleen maar of je dom bent.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, ik heb nog steeds een lekkere baan met een heerlijke auto van de zaak dan wel tankpas zo ook een goed salaris
En ik ben Marokkaner dan de gemiddelde Marokkaan
En hoe voelt je lintworm nu na het uitvoeren van stemmingsmakerij ?quote:Op maandag 7 maart 2005 09:51 schreef QED het volgende:
Ik heb net op maroc.nl gelezen wat werkloze Marokkanen doen met hun vrije tijd.
Schelden op Hirsri Ali:
[..]
Tjonge.
Ik wou dat-ie weer aan het werk ging.
![]()
Wat bedoel je nu precies ?quote:Op maandag 7 maart 2005 11:58 schreef Sphere het volgende:
[..]
Jij doet ook alleen maar of je dom bent.
Opvliegende karakter ? Dit kun je niet menenquote:En inderdaad, Marokken maken minder kans op een baan vanwege het oh zo fijne, opvliegende karakter van de gemiddelde Marokkaan.
DAT vond ik een bijzonder komische opmerking.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:07 schreef machteld het volgende:
Er schijnen veel tomatenplukkers gevraagd te worden.
Jazeker wel dit bewijst nog maar eens dat die Marokkanen (de meeste) niet eens kunnen werken maar inplaats van werken gaan ze vechten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:20 schreef Prego het volgende:
dat heeft toch geen drol te maken met dit topic?
Leer jij eens met leestekens schrijven.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:24 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Jazeker wel dit bewijst nog maar eens dat die Marokkanen (de meeste) niet eens kunnen werken maar inplaats van werken gaan ze vechten.
Keur jij dit dan goed?![]()
![]()
Leer jij eens je commentaar voor je te houden en bemoei je met je eigen zaken, keur jij vechten dan goed?quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leer jij eens met leestekens schrijven.
Nee, maar het schrijven met leestekens is aangenamer voor andere mensen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:29 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Leer jij eens je commentaar voor je te houden en bemoei je met je eigen zaken, keur jij vechten dan goed?![]()
![]()
Wat vat je daar dan onder? Geloven ze niet in God/Allah of volgen ze een lichtere stroming en zijn ze daarom voor jou geen volle moslim.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:09 schreef Youssef het volgende:
[..]
open dan een ander topic over jou nieuwsberichtquote:Op donderdag 17 maart 2005 21:24 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Jazeker wel dit bewijst nog maar eens dat die Marokkanen (de meeste) niet eens kunnen werken maar inplaats van werken gaan ze vechten.
![]()
Ze scheren het zakie over 1 kam. 85% van de marokkanen zit zonder werk. de relaxte 15% heeft gewoon een job hoor. (Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die net buiten de boot vallen, maarja zo is het leven, ik had ook liever dingen in me leven anders gezien dan ze zijn gelopen,shit happens).quote:Op maandag 28 februari 2005 13:57 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?
Neehoor we 'janken' omdat ze onze vrouwen verkrachten, roven, plunderen en terroriseren.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef Insomaniac het volgende:
Dus niemand wil Marokkanen aannemen en nu janken we met zn allen dat die lui steun zitten te trekken van onze belastingcenten..
ja lezen kunnen jullie wel. al die aanklachten van justitie, uitkerings-aanvraagformulieren, proces-verbalen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar het schrijven met leestekens is aangenamer voor andere mensen.
Goed idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:12 schreef Kaalhei het volgende:
Ik stel voor om het nieuws voortaan een stuk positiever te brengen. Ook dit topic heeft weer een zeer negatieve connotatie. Waarom maken we niet alles positief en kijken we naar de goede punten van een situatie? Neem nu dit topic: Het slecht nieuws is dat er steeds meer Marokkanen zonder werk zijn, het goede nieuws is dat er steeds meer werk zonder Marokkanen is. Maak dit laatste nu gewoon de titel. Positief denken mensen, positief denken.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:12 schreef Kaalhei het volgende:
Ik stel voor om het nieuws voortaan een stuk positiever te brengen. Ook dit topic heeft weer een zeer negatieve connotatie. Waarom maken we niet alles positief en kijken we naar de goede punten van een situatie? Neem nu dit topic: Het slecht nieuws is dat er steeds meer Marokkanen zonder werk zijn, het goede nieuws is dat er steeds meer werk zonder Marokkanen is. Maak dit laatste nu gewoon de titel. Positief denken mensen, positief denken.
Tjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:12 schreef Kaalhei het volgende:
Positief denken mensen, positief denken.
Het aantal in Amsterdam door moslims vermoorde cineasten met een uitgesproken mening is in 2005 gedaald met 100%.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Tjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ik geloof dat ik het begrijp:
"percentage autochtonen onder tasjesdieven daalt !"
"214.491 Marokkanen niet betrokken bij moord op Theo van Gogh"
"Lichte schade aan achterbumper auto na tasjesroof"
"Scooter met passagiers onder trein, eigenaar ongedeerd !"
etc.
De eigenaar van de trein?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:50 schreef Oud_student het volgende:
"Scooter met passagiers onder trein, eigenaar ongedeerd !"
Tja BSB had je toch ff handje moeten schudden met die vrouw van personeelszakenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het probleem is dat Marokkanen/Moslims gewoon niet rechtvaardig behandelt worden op de arbeidsmarkt. Zie onderstaand rantsoen:
Persoon A (Nederlander):
- VMBO
- MBO
- 21 jaar
Persoon B (Marokkaan/Moslim):
- Havo
- HBO
- 21 jaar
Het is duidelijk dat de Marokkaan beter gekwalificeerd is en meer verstand van zaken heeft, desondanks is de kans groter dat Persoon A wordt aangenomen en Persoon B via de achterdeur wordt doorverwezen naar het CWI
met louter een vmbo of havo zal dat baantje ook geen kut voorstellen. bovendien heb je de keuze uit tig ongeschoolde nederlanders en niet nederlanders... dat heeft niks met afkomst te maken maar met het amper geschoolde niveau.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het probleem is dat Marokkanen/Moslims gewoon niet rechtvaardig behandelt worden op de arbeidsmarkt. Zie onderstaand rantsoen:
Persoon A (Nederlander):
- VMBO
- MBO
- 21 jaar
- Havo
- HBO
- 21 jaar
Het is duidelijk dat de Marokkaan beter gekwalificeerd is en meer verstand van zaken heeft, desondanks is de kans groter dat Persoon A wordt aangenomen en Persoon B via de achterdeur wordt doorverwezen naar het CWI
anders leer jij eens goed lezenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:55 schreef Prego het volgende:
[..]
met louter een vmbo of havo zal dat baantje ook geen kut voorstellen. bovendien heb je de keuze uit tig ongeschoolde nederlanders en niet nederlanders... dat heeft niks met afkomst te maken maar met het amper geschoolde niveau.
Je word niet alleen op basis van je opleiding aangenomen BSB, daarom gaat je vergelijking niet op.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Persoon A (Nederlander):
- VMBO
- MBO
- 21 jaar
- Havo
- HBO
- 21 jaar
Omdat extremisme in Marokko keihard bestraft schijnt te worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:18 schreef i-spy24 het volgende:
ff heel iets anders:
Als...als de gemiddelde Marokkaan die altijd zo vol trots over zijn moederland Marokko praat(je weet wel die typetjes die onze Hollandse regelgeving/beleid niks vinden en altijd maar Allah boven onze wetten stelt en vooral dit ook uitschreeuwen op straat) waarom gaan ze dan geen arbeid zoeken/maken in hun moederland Marokko.
Helemaal onafhankelijk,niemand die ze lastig valt want het land is nou niet een "booming business" als het gaat om economische infrastructuur en ze kunnen helemaal doen en laten wat ze zelf willen en niemand die ze met regeltjes lastig valt.
Inderdaad! Net zoals een aantal artikelen over vechtende voetbalsupporters bewijst dat voetbal liefhebbers (de meeste) niet eens kunnen werken maar gaan vechten in plaats van werken!quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:24 schreef Sander170 het volgende:
[..]
![]()
Met jou kan ik zaken doen !quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Inderdaad! Net zoals een aantal artikelen over vechtende voetbalsupporters bewijst dat voetbal liefhebbers (de meeste) niet eens kunnen werken maar gaan vechten in plaats van werken!![]()
jaquote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
ik heb gelukkig 2 banen
Nee, na alle ervaringen met deze gezellige culturele verrijking wil niemand die gasten meer aannemen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef Insomaniac het volgende:
Dus niemand wil Marokkanen aannemen en nu janken we met zn allen dat die lui steun zitten te trekken van onze belastingcenten..
waarom dacht je dat de marokaanse regering zo blij was dat nederland gastarbeiders nodig hadquote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:52 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Nee, na alle ervaringen met deze gezellige culturele verrijking wil niemand die gasten meer aannemen.
En terecht.
Ook in Marokko zelf moet niemand die Berbers trouwens hebben, rara hoe zou dat nou toch komen?
Het is toch echt zo Youssefje. Zelfs in Marokko zelf kan de Berber niets anders zeggen dan 'discriminatie'.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:56 schreef Youssef het volgende:
Het berberverhaaltje wordt kennelijk steeds fabelachtiger
Toch fijn om zo nu en dan ook eens positief nieuws te horen over deze bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 06:43 schreef machteld het volgende:
"Aantal werkende Marokkanen stijgt met honderden procenten"
De afgelopen 50 jaar is het aantal werkende Marokkaanse Nederlanders explosief gestegen.
Van ongeveer nul in 1960 tot wel meer dan 100.000 nu
Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.quote:
ik neem kost wat kost ook geen marokkanen aan !!
Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:32 schreef Labtech het volgende:
[..]
Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.
Ze doen het ook op school tegen de leraar of de directeur. Het is provocerend en komt bedreigend over. Voor mijn gevoel dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:32 schreef Sander170 het volgende:
Marokkanen die vriend tijdens het solliciteren zeggen ?
Leuk dat iedereen over he voorbeeld woordje "vriend" valt, maar de rest van de boodschap totaal weer mist.quote:Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.
Hoe kom je daarbij? Omdat veel Marokkanen dat ook op straat doen?
Interessante vraag.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
quote:Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
Omdat ook Marokko niet het vaderland is voor de generatie die nu zo loopt te zaniken. De Marokkanen die voornamelijk lopen te zaniken op Nederland zijn hier geboren: die voelen zich net zo min thuis in Marokko als hier in Nederland. Marokkanen van de 'eerste' of de 'tweede' generatie hoor ik niet tot nauwelijks klagen over Nederland.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
Ummm... zodat de sociale voorzieningen weer wegvallen?quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:15 schreef Labtech het volgende:
Verder denk ik dat men zich dondersgoed realiseert dat (sociale) voorzieningen hier vele malen beter geregeld zijn, en ben ik bang dat een groot gedeelte hoopt op een spoedige islamitische meerderheid in nederland/ west-europa.
Ik denk dat het bij veel blauwogige mensen wél werkt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:21 schreef Sander170 het volgende:
Als ze dat denken dan zijn ze nog stommer dan ik dacht ! ! !
Hey, even niks tegen mensen met blauwe ogen he?quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:32 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij veel blauwogige mensen wél werkt.
Het is niet voor niets dat zoveel meisjes/vrouwen er bij die (lover)boys intrappen!
In de jaren 50 was er een emigratiegolf naar voornamelijk Australie en canada onder de nederlanders... ze spraken allemaal voldoende engels voordat ze vertrokken (wat toen nog geen gemeengoed was.quote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
En alle Nederlanders maar roepen: "ja, als ik zou emigreren, zou ik ook de taal van dat land leren spreken!" Uhuh, nu je gezien hebt hoe het is als de immigranten dat níet doen, ja.
dat gebeurt , juist hoogopgeleiden Marokkanen en Turken gaan terug naar hun vaderland en daar verder gaanquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Oh... wat jammer...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
dat gebeurt , juist hoogopgeleiden Marokkanen en Turken gaan terug naar hun vaderland en daar verder gaan
ik ga me opleiding afmaken en ga hier ook vertrekken
jah lach maarquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh... wat jammer...en dan foetsie?
Maar je zei toch dat de hoogopgeleiden weggingen... waarom blijf jij dan niet?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
jah lach maar
wij allochtonen gaan op een dag weg en dan zal de economie echt instorten
doekoe is geldquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Sander170 het volgende:
Bij ons in de buurt hoor ik de Marokkanen ook veel dingen zoals dit roepen: Doekoe of je Akelo?
Wat het betekent weet ik niet maar het zal vast niet veel goeds zijn.
Weet er iemand wat dit nou betekent of is dit te erg om te zeggen?
ik ben ook hoogopgeleid en zal weg gaan ik heb al gesprekken gevoerdquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je zei toch dat de hoogopgeleiden weggingen... waarom blijf jij dan niet?
dus over 40 jaar, als je dan eindelijk je diploma Nederlands foutloos spreken gehaald heb kras je eindelijk op?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
dat gebeurt , juist hoogopgeleiden Marokkanen en Turken gaan terug naar hun vaderland en daar verder gaan
Wetende dat Engels een wereldtaal is, we er mee doodgegooid worden op iedere televisiezender en moeilijker te leren is dan het Nederlands.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In de jaren 50 was er een emigratiegolf naar voornamelijk Australie en canada onder de nederlanders... ze spraken allemaal voldoende engels voordat ze vertrokken (wat toen nog geen gemeengoed was.
Ik wil ze helemaal niet allemaal weg hebben. Alleen diegenen die zich hier niet thuis voelen en onze maatschappij niets vinden. Degenen die zich hier thuisvoelen moeten juist blijven. Maar men kan tegenwoordig gewoon verhuizen hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:49 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ben ook hoogopgeleid en zal weg gaan ik heb al gesprekken gevoerd
en jij wil alle allochtonen weg hebben dus daar van krijg je spijt van je zal ze missen
In de jaren 50 hadden ook zoveel mensen een tv...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:50 schreef Blessed het volgende:
[..]
Wetende dat Engels een wereldtaal is, we er mee doodgegooid worden op iedere televisiezender en moeilijker te leren is dan het Nederlands.
Was dat effe dom van mij.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
In de jaren 50 hadden ook zoveel mensen een tv...
dat vind ik ook , Maar tegenwoordig geven jullie een hele bevolkingsgroep de schuld terwijl een domoor het heeft gedaan kijken jullie iedereen erop aan , dat is nadeligquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik wil ze helemaal niet allemaal weg hebben. Alleen diegenen die zich hier niet thuis voelen en onze maatschappij niets vinden. Degenen die zich hier thuisvoelen moeten juist blijven. Maar men kan tegenwoordig gewoon verhuizen hoor.
Wie is "jullie"?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat vind ik ook , Maar tegenwoordig geven jullie een hele bevolkingsgroep de schuld terwijl een domoor het heeft gedaan kijken jullie iedereen erop aan , dat is nadelig
de meeste Nederlandersquote:
quote:
ik wist niet dat Wouter Bos aan Voodoopraktijken deed....quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:57 schreef ScienceFriction het volgende:
en dat van Mohammed B, dat is zoooo 2004... oud nieuws joh... "we" geven nu allemaal Wouter Bos de schuld... want die heeft Thom de Graaf gedemoniseerd.
nee dat was de PVDA eerste kamerquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:57 schreef ScienceFriction het volgende:
en dat van Mohammed B, dat is zoooo 2004... oud nieuws joh... "we" geven nu allemaal Wouter Bos de schuld... want die heeft Thom de Graaf gedemoniseerd.
Heb je dan liever dat we één Marokkaan de schuld voor alles geven?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de PVDA eerste kamer
Je snapt wel wat ik bedoel , als een Marokkaan iets heeft gedaan geven ze alle Marokkanen de schuld ( Bewijs Search functie fok ) daar kun je het zien
Fok is niet echt een serieus research instrument gezien het hoge 'kijk-mij-dit-zeggen" gehalte.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de PVDA eerste kamer
Je snapt wel wat ik bedoel , als een Marokkaan iets heeft gedaan geven ze alle Marokkanen de schuld ( Bewijs Search functie fok ) daar kun je het zien
nee ik heb liever dat jullie een persoon de schuld geven ongeacht zijn afkomstquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:03 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Heb je dan liever dat we één Marokkaan de schuld voor alles geven?![]()
en hoe komt het dan dat er zoveel Marokkanen ergens de schuld van krijgen? en geen Vietnamezen of Polen?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik heb liever dat jullie een persoon de schuld geven ongeacht zijn afkomst
omdat de Media een grote oog heeft op Marokkanen en niet op Polenquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:16 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
en hoe komt het dan dat er zoveel Marokkanen ergens de schuld van krijgen? en geen Vietnamezen of Polen?![]()
dus nu hebben de Somaliers het weer gedaan...quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat de Media een grote oog heeft op Marokkanen en niet op Polen
wist je dat dat Marokkanen maar 23 % van alle criminaliteit onder Allochtonen komen en dat Somaliers - west Afrikanen maar liefst 49 % uitmaakt en Turken , Polen etc.
neeh de Media heeft een hekel en een grote OOG op Marokkanenquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:21 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
dus nu hebben de Somaliers het weer gedaan...
lees je die krant uit oogpunt van zelfkastijding dan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh de Media heeft een hekel en een grote OOG op Marokkanen
vooral Telegraaf
Wat een aansteller zeg. Zit je lekker met een doos zakdoekjes achter je pc lekker te snotteren en te fokken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh de Media heeft een hekel en een grote OOG op Marokkanen
vooral Telegraaf
Dat je turks bent zegt niets over of je moslim bent of niet. Maar je zult het wel moeilijk hebben met de huidige regering dan. Als ik het zo lees zou ik haast denken dat je je ervoor schaamt om turk te zijn en dat je liever gewoon een nederlander was. Kan hoor, ieder zijn meug.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:05 schreef stormW het volgende:
[..]
Het is vast duidelijk aan mijn post, maar ik kan met geen woord beschrijven hoeveel ik de islam haat. Al ben ik Turks.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
jah lach maar
wij allochtonen gaan op een dag weg en dan zal de economie criminaliteit echt instorten
inderdaad en dat is best wel ernstig, aangezien wij de loon van die lui betalen. hun zijn werknemer en wij zijn hun werkgevers eigenlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:56 schreef desiredbard het volgende:
Helaas hebben burger geen invloed op hun regering
Maar het blijft vrijwilligerswerkquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
er heeft er zojuist eentje een baan gevonden
Goed bezig! wanneer ga je?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig geven jullie een hele bevolkingsgroep de schuld
Ja in de jaren 50 werd je echt doodgegooid met engelse programma's op de televisiequote:Op woensdag 23 maart 2005 22:50 schreef Blessed het volgende:
[..]
Wetende dat Engels een wereldtaal is, we er mee doodgegooid worden op iedere televisiezender en moeilijker te leren is dan het Nederlands.
60% is onzin. Zelfs in een stad als Rotterdam met hoge concentraties Marokkanen is dat niet het geval.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:26 schreef dancemacabre het volgende:
ongeveer 60% van de straatcriminaliteit komt op het conto van de Marokkaanse etniciteit (helaas),
ongeacht de nationalitiet dus.
Waarom werkt het halve oostblok hier als er geen job te vinden is?
99% van de verdachten van straatroof is van buitenlandse afkomst waarvan 31% van Marokkaanse afkomst was.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Rotterdam is het 99% dus prijs je maar gelukkig
Goedkope hoertjes betaal je en dan kan je aan je trekken komen en dan is er geen sprake van verkrachting maar ik begrijp dat domme uitspraken ook domme uitspraken van anderen lokt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:11 schreef dvdfreak het volgende:
iemand zei dat ""onze vrouwen worden verkracht"" .Ze worden verkracht omdat het goedkope hoertjes zijn en wij alloctonen moeten ook aan ons trekken komen
JIj neemt het woord hoertje letterlijk wie is hier dan domquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:27 schreef sampoo het volgende:
[..]
Goedkope hoertjes betaal je en dan kan je aan je trekken komen en dan is er geen sprake van verkrachting maar ik begrijp dat domme uitspraken ook domme uitspraken van anderen lokt.
Mijn reactie niet inbegrepen want ik sta er natuurlijk boven.![]()
Hmmmm... jij?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:29 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
JIj neemt het woord hoertje letterlijk wie is hier dan dom![]()
Je kunt het altijd nog proberen met Turkse mensen, hele goede ervaring mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:28 schreef evert het volgende:
ik snap het wel een beetje.... wij hebben de laatste 2 jaar 3 allochtonen aangenomen op een totaal van ca. 15 personeelsleden. ze zijn alle drie weg...
de ene was de hele dag aan het msn'en en vond de spiegel belangrijker, die hebben wij aangegeven dat ze beter iets anders kon gaan zoeken, en dat heeft ze gedaan. één zou volgens het uitzendbureau zeer geschikt zijn voor debiteurenadministratie, maar kon in de praktijk geen fatsoenlijk telefoongesprek voeren. en de laatste versliep zich gemiddeld 2x per week en was chronisch op maandag ziek. dus wij zijn er wel een beetje klaar ermee...
helaas voor de goedwillenden, maar wij zijn er niet zo happig meer op....
Da's wel het standaardverhaal met allochtonen (Marokkanen) op de werkvloer, ja. Een compleet ontbrekende arbeidsethos, en alleen maar interesse voor die BMW.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:28 schreef evert het volgende:
ik snap het wel een beetje.... wij hebben de laatste 2 jaar 3 allochtonen aangenomen op een totaal van ca. 15 personeelsleden. ze zijn alle drie weg...
de ene was de hele dag aan het msn'en en vond de spiegel belangrijker, die hebben wij aangegeven dat ze beter iets anders kon gaan zoeken, en dat heeft ze gedaan. één zou volgens het uitzendbureau zeer geschikt zijn voor debiteurenadministratie, maar kon in de praktijk geen fatsoenlijk telefoongesprek voeren. en de laatste versliep zich gemiddeld 2x per week en was chronisch op maandag ziek. dus wij zijn er wel een beetje klaar ermee...
helaas voor de goedwillenden, maar wij zijn er niet zo happig meer op....
Turken zijn gewoon beter !quote:Op zondag 27 maart 2005 11:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's wel het standaardverhaal met allochtonen (Marokkanen) op de werkvloer, ja. Een compleet ontbrekende arbeidsethos, en alleen maar interesse voor die BMW.
Al zijn er natuurlijk positieve uitzonderingen, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan.
Maar idd, met Turken gaat het iha al een stuk beter.
En dat ze niet zo janken. Het zijn doenersquote:Op zondag 27 maart 2005 17:40 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Wat ikzelf altijd waardeer van Turken - ben het zelf ook- is dat ze doorgaans een frisse ondernemersgeest hebben en verantwoordelijkheid durven dragen door voor zichzelf te beginnen.
In mijn ogen ben je in de eerste plaats Nederlanderquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:05 schreef stormW het volgende:
[..]
Het is vast duidelijk aan mijn post, maar ik kan met geen woord beschrijven hoeveel ik de islam haat. Al ben ik Turks.
Klopt inderdaad ook.quote:Op zondag 27 maart 2005 17:46 schreef Eekje het volgende:
[..]
In mijn ogen ben je in de eerste plaats Nederlander
Om eerlijk te zijn ik zou dit land dan zo snel mogelijk proberen uit te gaan !quote:Op zondag 27 maart 2005 22:21 schreef releaze het volgende:
Heb ooit bij een jongerenwerkster gezeten die ook met marokkaanse jongeren stageplekken opzocht enzo, samen met die jongere stippelde ze dat dan helemaal uit.... moet de jongere zelf bellen, zeggen ze hun naam en zijn er geen stageplaatsen. dan als ie onder een nederlandse naam belt hij te horen krijgt dat er nog genoeg plek is.
al op jonge leeftijd word je zo gedemotiveerd. ben je hard bezig met je school, stage en toekomst, word je gewoon weer neergehamerd. een groot deel van de ontsporing van de jongeren is ook uit pure frustratie, het is heel duidelijk, je kan het iedere dag overal lezen en zien, de nederlanders willen je niet. ookal doe je zo je best, je ziet al je hele leven lang dat je ongewenst bent. tja, dan wil je nog weleens doorslaan.
Ja het zal niet aan 'de hollanders' liggen.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:21 schreef releaze het volgende:
Heb ooit bij een jongerenwerkster gezeten die ook met marokkaanse jongeren stageplekken opzocht enzo, samen met die jongere stippelde ze dat dan helemaal uit.... moet de jongere zelf bellen, zeggen ze hun naam en zijn er geen stageplaatsen. dan als ie onder een nederlandse naam belt hij te horen krijgt dat er nog genoeg plek is.
al op jonge leeftijd word je zo gedemotiveerd. ben je hard bezig met je school, stage en toekomst, word je gewoon weer neergehamerd. een groot deel van de ontsporing van de jongeren is ook uit pure frustratie, het is heel duidelijk, je kan het iedere dag overal lezen en zien, de nederlanders willen je niet. ookal doe je zo je best, je ziet al je hele leven lang dat je ongewenst bent. tja, dan wil je nog weleens doorslaan.
te makkelijk maar wel leukquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je zei toch dat de hoogopgeleiden weggingen... waarom blijf jij dan niet?
Oh nee, natuuuuuuuuuuuuurlijk niet.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja het zal niet aan 'de hollanders' liggen.
heb je zeker uit de krant: "Nieuws voor de geitenneuker".quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat de Media een grote oog heeft op Marokkanen en niet op Polen
wist je dat dat Marokkanen maar 23 % van alle criminaliteit onder Allochtonen komen en dat Somaliers - west Afrikanen maar liefst 49 % uitmaakt en Turken , Polen etc.
Syriers, armeen, arameen, aleviet (dat zijn de leuksten)quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:05 schreef stormW het volgende:
[..]
Wat een aansteller zeg. Zit je lekker met een doos zakdoekjes achter je pc lekker te snotteren en te fokken.
In Nederland kun je als allochtoon gewoon alles doen en laten en alles bereiken wat je wilt. hoeveel turken en Marokkanen zitten er in de 2 de kamer?
Maar als je probeert de westerse waarden en normen om te ruilen voor de barbaarse islamitische uit de zandbak en bergen afkomstige dan raken de Hollanders welke vinden dat de vrijheid en welvaart in beginsel op de schouders van hun (ouders, voorouders) rusten misschien een beetje argwanend . Gek vind jij dat he? uuhw. Ik ben er ook van overtuigd dat ze andere oplossingen hadden gehad voor het vuile werk hoor. Misschien achteraf betere. Dus die welvaart hebben ze echt niet aan ons allochtonen te danken. De verindustrialisering en automatisering komen echt niet uit Turkije en Marokko.
Blijf jij maar lekker gek vinden dat hollanders de vrijheid van lichaam, geest, materie, mening, bezit, sex, vertier, etc etc etc met hand en tand zullen verdedigen tegen de ellende die moslims te bieden hebben.
Sterker nog ik sta er van te kijken hoe tolerant westerlingen zijn ten opzichte van de islam en zijn volgelingen.
Wat een dikke stierepoep, er is godverdomme 35 jaar lang aan alle kanten keihard aan getrokken om mensen te laten integreren, kosten nog moeite zijn gespaard.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:05 schreef releaze het volgende:
[..]
Oh nee, natuuuuuuuuuuuuurlijk niet.
We hebben allebei even hard schuld aan de situatie zoals deze nu is. En dan bedoel ik niet "de overheid" die ze "vroeger" maar heeft doen en laten wat ze willen, maar het nederlandse volk, de maatschappij. Maar weinigen die daarvoor uitkomen en nog minder die daar naar willen luisteren. Shit je zou je maar eens inzet moeten tonen, zoiets doe je toch niet in je eigen land! Dat hóórt toch niet.
ach we zijn gewoon opgelicht door de marokkaanse regering. ipv die polen die 1 gulden duurder waren namen we maar die mensen van het platteland van marokko. tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scherenquote:Op zondag 27 maart 2005 23:05 schreef releaze het volgende:
[..]
Oh nee, natuuuuuuuuuuuuurlijk niet.
We hebben allebei even hard schuld aan de situatie zoals deze nu is. En dan bedoel ik niet "de overheid" die ze "vroeger" maar heeft doen en laten wat ze willen, maar het nederlandse volk, de maatschappij. Maar weinigen die daarvoor uitkomen en nog minder die daar naar willen luisteren. Shit je zou je maar eens inzet moeten tonen, zoiets doe je toch niet in je eigen land! Dat hóórt toch niet.
Alsof Marokkanen zich scheren, ze gaan zelfs solliciteren met een baard wat er dus niet fantsoenlijk uitziet. Het hangt er dan wel vanaf waar je gaat solliciteren maar dan vindt ik alsnog scheer je dan voordat je daar naar toe gaat. Dat staat al een heel stuk beter dan en het is maar een kleine moeite !quote:Op zondag 27 maart 2005 23:15 schreef BBH-mode het volgende:
[..]
ach we zijn gewoon opgelicht door de marokkaanse regering. ipv die polen die 1 gulden duurder waren namen we maar die mensen van het platteland van marokko. tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scheren![]()
Opgelicht door de regering van een land die niet overeind te houden is zonder de geldelijke inbreng van de expats? Die verder weinig inbreng had over wie "uitverkoren" werd?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:15 schreef BBH-mode het volgende:
ach we zijn gewoon opgelicht door de marokkaanse regering. ipv die polen die 1 gulden duurder waren namen we maar die mensen van het platteland van marokko. tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scheren
Ook als je kansen er elders niet beter op worden.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:49 schreef Sander170 het volgende:
Om eerlijk te zijn ik zou dit land dan zo snel mogelijk proberen uit te gaan !![]()
35 jaar? Maak dat maar duidelijk. Verder vraag ik mij af of integreren de oplossing wel is en of het niet-integreren het probleem is.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een dikke stierepoep, er is godverdomme 35 jaar lang aan alle kanten keihard aan getrokken om mensen te laten integreren, kosten nog moeite zijn gespaard.
Als men de moeite neemt om verder te kijken dan de naam dan kom je als werkgever verder. Een goede gegadigde de deur verwijzen is gewoonweg jezelf in de vingers snijden.quote:En nu is de koek gewoon op. Heel zielig voor ali welke WEL wil, maar als je als werkgever al 5 Ali's hebt geprobeerd met allemaal een kutresultaat komt er simpelweg geen 6e ali meer... sim-pel.
Een extreem verlegen persoon moet ook dubbel zo hard werken om aan een baan te komen. Marokkanen hebben het probleem dat zij in het algemeen niet betrouwbaar zijn. Dus de welwillende marokkaan moet ook dubbel zo hard werken. (alhoewel er heel wat Nederlanders hun baan zijn kwijt geraakt aan gesubsidieerde allochtoonse werknemers, maar kennelijk is zelfs dat niet genoeg)quote:Op maandag 28 maart 2005 00:28 schreef sampoo het volgende:
Maar welke boodschap heb je voor Ali nummer 6 die niet aan de bak komt en noodgedwongen een uitkering moet trekken? Dat hij dan maar weer terug naar "huis" gaat omdat hij niet werken wil?
Nou en? Bestaan extreem verlegen Marokkanen niet en hebben die dan niet een nog groter probleem in deze maatschappij?quote:Op maandag 28 maart 2005 00:41 schreef fokje het volgende:
Een extreem verlegen persoon moet ook dubbel zo hard werken om aan een baan te komen.
Wat je nu stelt is dat Marokkanen, wat meteen al "in het algemeen" inhoudt niet betrouwbaar zijn. Ik zie daar niets in. Er zijn onbetrouwbare Marokkanen en ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat er relatief gezien meer onbetrouwbare Marokkanen zijn dan anderen maar niet dat je met enige mensenkennis dat normaal zou moeten zijn bij elke sollicitatiegesprek 90% van het type onbetrouwbaar zou moeten kunnen onderscheiden. Ik heb soms het gevoel dat men allochtonen soms aanneemt enkel om de samenstelling van het team te balanceren of enkel de functie te vullen zonder te kijken of de persoon wel of niet geschikt is.quote:Marokkanen hebben het probleem dat zij in het algemeen niet betrouwbaar zijn.
Niet genoeg om wat te bereiken precies?quote:Dus de welwillende marokkaan moet ook dubbel zo hard werken. (alhoewel er heel wat Nederlanders hun baan zijn kwijt geraakt aan gesubsidieerde allochtoonse werknemers, maar kennelijk is zelfs dat niet genoeg)
Wie zegt dat de Ali's het met elkaar kunnen vinden? Wat als Ali zich Nederlander voelt en het niet pikt? Je stelt met je stellingname dat men het zelf in de eigen "klan" moet oplossen en je stelt tevens dan men ook niet betrouwbaar cq niet geintegreerd zijn maar er is bij jou geen ruimte voor een Nederlander genaamd Ali. Dan kijkt men ook raar dat veel Ali's spoken gaan zien en denken dat iedereen ze moet hebben. Wees dan zo dapper om te stellen dat je gewoonweg geen allochtonen wilt aannemen dan weet hij of zij meteen dat het niet ligt aan de diploma's of de stropdas.quote:Wat let de Ali's om de koppen bij elkaar te steken en een eigen bedrijf te beginnen bijvoorbeeld?
quote:Op zondag 27 maart 2005 23:15 schreef BBH-mode het volgende:
tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scheren![]()
ja. en gehandicapte extreem verlegen marokkanen nog meer. Wat ik ermee wilde zeggen; het gaat hier over een klacht dat marokkanen moeilijker aan werk komen, maar dat het onzin is om een beschuldigende vinger uit te steken naar werkgevers.quote:Op maandag 28 maart 2005 01:34 schreef sampoo het volgende:
[..]
Nou en? Bestaan extreem verlegen Marokkanen niet en hebben die dan niet een nog groter probleem in deze maatschappij?
exact. Dus liever helemaal niet kiezen voor Ali, zo werkt het nou eenmaal.quote:Wat je nu stelt is dat Marokkanen, wat meteen al "in het algemeen" inhoudt niet betrouwbaar zijn. Ik zie daar niets in. Er zijn onbetrouwbare Marokkanen en ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat er relatief gezien meer onbetrouwbare Marokkanen zijn dan anderen maar niet dat je met enige mensenkennis dat normaal zou moeten zijn bij elke sollicitatiegesprek 90% van het type onbetrouwbaar zou moeten kunnen onderscheiden.
vervelend idd, voor iedereen.quote:Ik heb soms het gevoel dat men allochtonen soms aanneemt enkel om de samenstelling van het team te balanceren of enkel de functie te vullen zonder te kijken of de persoon wel of niet geschikt is.
quote:Niet genoeg om wat te bereiken precies?
Ik ben geen werkgever, maar ik stel vast dat het gewoon zo werkt. Dat is strondvervelend voor de goedwillende marokkaan die eerder wordt afgewezen dan een andere willekeurig persoon. Maar iedere Ali weet waar het door komt. Of hij zich nou Nederlander voelt of Marokkaan.quote:Wie zegt dat de Ali's het met elkaar kunnen vinden? Wat als Ali zich Nederlander voelt en het niet pikt? Je stelt met je stellingname dat men het zelf in de eigen "klan" moet oplossen en je stelt tevens dan men ook niet betrouwbaar cq niet geintegreerd zijn maar er is bij jou geen ruimte voor een Nederlander genaamd Ali. Dan kijkt men ook raar dat veel Ali's spoken gaan zien en denken dat iedereen ze moet hebben. Wees dan zo dapper om te stellen dat je gewoonweg geen allochtonen wilt aannemen dan weet hij of zij meteen dat het niet ligt aan de diploma's of de stropdas.
Het gaat enkel om betrouwbaarheid en aangezien dat bij een sollicitatiegesprek niet meteen te toetsen is, gaan werkgevers veelal meteen marokkanen afwijzen. Een werkgever interesseert zich in eerste instantie niet voor iemands nationaliteit of afkomst. En inderdaad, als Marokkanen aangeven last te hebben van uitsluiting op de arbeidsmarkt dan is de enige mogelijkheid dat men idd naar zichzelf kijkt als groep of initiatieven onderneemt (individueel of groepsgewijs) om daar onderuit te komen zonder zich in een slachtofferrol te begeven of erger. En anders ga je maar weg als het niet bevalt. Zo simpel is het.quote:Het geintje dat ze de koppen bij elkaar zouden moeten steken werkt beter bij eerste generatie volk of volk dat meer wortels heeft in de eigen klan. Oftewel net die lui die minder "Nederlands" zijn. Maar wellicht staan we niet open om nieuwe Nederlanders in te laten en zien we liever buitenlanders die zich gedragen of op zijn minst het wangedrag binnen de eigen groep houden.
Hoezo is het onzin? Als werkgevers niet verder kijken dan de naam dan mag er wat meer dan een vinger worden uitgestoken. Niet alleen zorgt het ervoor dat er minder optimaal gebruik gemaakt wordt van het arbeidspotentieel ook draagt het bij om de kloof tussen de "samenlevingen onnodig vergroot en verdiept.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:54 schreef fokje het volgende:
ja. en gehandicapte extreem verlegen marokkanen nog meer. Wat ik ermee wilde zeggen; het gaat hier over een klacht dat marokkanen moeilijker aan werk komen, maar dat het onzin is om een beschuldigende vinger uit te steken naar werkgevers.
Dat werkt wat mij betreft averechts. Iemand een baan geven omdat hij een bepaalde nationaliteit draagt leidt er vaker toe dat er een minder geschikte kandidaat op de functie gezet wordt dan wanneer die beperking er niet lag. Verder komt de Marokkaan binnen als "excuustruus" en zal minder goed opgenomen worden door het reeds aanwezige personeel. Stop daar nog het beeld dat heerst dat Marokkanen minder betrouwbaar zijn en je hebt aan beide kanten niet een ideale start gemaakt. Afschaffen dat positieve discriminatie dus en gevallen van discriminatie in het algemeen aanpakken.quote:opdat er kennelijk steeds meer marokkanen zonder werk komen te zitten ondanks de positieve discriminatie die vanuit overheidswege is geregeld.
Volgens een hoop Ali's is het discriminatie bedoel je? Stellen dat veel andere Marokkanen niet geschikt zijn gebleken maakt het niet minder discriminerend.quote:Ik ben geen werkgever, maar ik stel vast dat het gewoon zo werkt. Dat is strondvervelend voor de goedwillende marokkaan die eerder wordt afgewezen dan een andere willekeurig persoon. Maar iedere Ali weet waar het door komt. Of hij zich nou Nederlander voelt of Marokkaan.
Zo simpel is het niet. Voor velen is dit het land waar men hoort en als een deel van het volk zich onheus bejegent voelt dan zal daarvan een deel zijn dat zich daar tegen gaat verzetten. Dat kan met positief verzet maar net zo makkelijk met negatief verzet. Zo simpel is dat nu eenmaal als we het toch simpel willen houden. We lijken een land te worden met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. We ergeren ons dat men zich niet "aanpast" en de taal niet beheerst maar doen toch maar de deur niet open voor de mensen die zich wel "aangepast" hebben en de taal beheersen.quote:En inderdaad, als Marokkanen aangeven last te hebben van uitsluiting op de arbeidsmarkt dan is de enige mogelijkheid dat men idd naar zichzelf kijkt als groep of initiatieven onderneemt (individueel of groepsgewijs) om daar onderuit te komen zonder zich in een slachtofferrol te begeven of erger. En anders ga je maar weg als het niet bevalt. Zo simpel is het.
Een werkgever is slechts geinteresseerd in geld verdienen. Wat dat betreft zou ik, als ik marokkaan was, gaan voor een overheidsfunctie of een vrij beroep of ondernemer. Je ziet overigens ook dat hoog opgeleiden die problemen minder/niet kennen. Neemt niet weg dat er netzogoed plaats moet zijn voor laag opgeleide marokkanen.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:48 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoezo is het onzin? Als werkgevers niet verder kijken dan de naam dan mag er wat meer dan een vinger worden uitgestoken. Niet alleen zorgt het ervoor dat er minder optimaal gebruik gemaakt wordt van het arbeidspotentieel ook draagt het bij om de kloof tussen de "samenlevingen onnodig vergroot en verdiept.
eens, behalve dat ik meen dat er geen sprake is van discriminatie. Slechts verschil in mentaliteit van diverse bevolkingsgroepen waar de ene mentaliteit minder geliefd is dan de andere.quote:Dat werkt wat mij betreft averechts. Iemand een baan geven omdat hij een bepaalde nationaliteit draagt leidt er vaker toe dat er een minder geschikte kandidaat op de functie gezet wordt dan wanneer die beperking er niet lag. Verder komt de Marokkaan binnen als "excuustruus" en zal minder goed opgenomen worden door het reeds aanwezige personeel. Stop daar nog het beeld dat heerst dat Marokkanen minder betrouwbaar zijn en je hebt aan beide kanten niet een ideale start gemaakt. Afschaffen dat positieve discriminatie dus en gevallen van discriminatie in het algemeen aanpakken.
Voor zover je het dan zonodig discriminatie wil noemen; het is geen discriminatie uit rascistische motieven, slechts uit geld verdienen. Niks meer en niks minder.quote:Volgens een hoop Ali's is het discriminatie bedoel je? Stellen dat veel andere Marokkanen niet geschikt zijn gebleken maakt het niet minder discriminerend.
btw; ik vind Marokkanen over het algemeen de taal wel goed spreken; dat vind ik bij Turken over het algemeen een stuk minder. Enfin, Ik vind dat je oorzaak en gevolg hier iig omdraait. Ik zeg niet dat Nederland geen schuld kent. Ik zeg echter dat de Marokkaan nu wellicht harder moet werken om aan een baan te komen dan de gemiddelde Nederlander. En daar is niks mis mee vind ik. Werkgevers kan je niks verplichten of een bepaalde moreel opleggen, zo werkt dat niet.quote:Zo simpel is het niet. Voor velen is dit het land waar men hoort en als een deel van het volk zich onheus bejegent voelt dan zal daarvan een deel zijn dat zich daar tegen gaat verzetten. Dat kan met positief verzet maar net zo makkelijk met negatief verzet. Zo simpel is dat nu eenmaal als we het toch simpel willen houden. We lijken een land te worden met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. We ergeren ons dat men zich niet "aanpast" en de taal niet beheerst maar doen toch maar de deur niet open voor de mensen die zich wel "aangepast" hebben en de taal beheersen.
Da's discussiëren met een hoofdletter D. Als je zelf aan de discussie meedoet, is het zo rommelig nog niet.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:39 schreef Sander170 het volgende:
Wat een rommelig Topic wordt dit zeg met al die Quote,s !
Voor sommigen blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:39 schreef Sjakie01 het volgende:
Steeds meer Marokkanen zonder werk.
Is dit nieuws?
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:45 schreef Strolie75 het volgende:
Marokkanen werken toch als andere mensen niet kijken?
Of als moderator op NWS. EN NU ONTOPIC!!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]'s nachts en in donkere steegjes enzo.
Moet jij niet werken?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
Of als moderator op NWS. EN NU ONTOPIC!!
Eerlijk gezegd zie ik om mij heen niet zo veel werkloze Marokkanen. De Marokkanen DIE werkloos zijn, zijn dat vanwege het feit dat ze er "gewoon geen zin in hebben". Ze zijn alles behalve actief bezig met hun opleiding of baan. Maar zoals ik al zei, om mij heen werkt iedereen, en dat geeft natuurlijk ook weer een positieve impuls aan mij om te gaan werken. Mensen die in wijken wonen waarvan echt iedereen werkloos is, krijgen die impuls gewoon niet. In mijn familie wordt niet-werken als een ware schande gezien, en mijnsinsziens is dat een correcte gedachtegang.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:36 schreef JanPoedel het volgende:
Mutant, jij bent zelf een marokkaan. Waarom denk jij dat steeds meer marokkanen geen werk hebben en wat is volgens jou de oplossing hiervoor?
Tja. Blijkbaar zijn het er dan toch wel meer dan 'een paar' als zelfs hij het al vertikt om die aan te nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
Aan de andere kant is er ook gewoon een grote groep marokkanen die het verneukt voor de welwillende. Mijn broer is directeur van een BV (op zn 25ste), maar die vertikt het om Marokkanen of Turken aan te nemen (ja, behalve mij natuurlijk). Hij weet zelf ook wel dat het er maar een paar zijn die verrot zijn, maar het kost hem geld en tijd als hij net zo'n verrotte persoon aanneemt. Er zit een bepaald risico aan die ondernemers niet willen nemen.
Beetje een loze aanname. Er is gewoon een bepaald risico, ondernemers vermijden die risico's. Waarom 1% risico nemen als je ook 0,1 % risico kan nemen, het is een kwestie van afwegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:47 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Tja. Blijkbaar zijn het er dan toch wel meer dan 'een paar' als zelfs hij het al vertikt om die aan te nemen.
Nee het is geen loze aanname. Als zelfs een Marokkaan zelf weigert om Marokkanen aan te nemen, dan laat dat zien dat er wel iets ernstigs aan de hand is.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje een loze aanname. Er is gewoon een bepaald risico, ondernemers vermijden die risico's. Waarom 1% risico nemen als je ook 0,1 % risico kan nemen, het is een kwestie van afwegen.
Nee. Er wordt pas sinds kort negatief over ze gepraat, maar de problemen bestaan al 20 jaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:55 schreef baskabel4 het volgende:
ik snap dit onderwerp niet helemaal...
hoe kan het nou zijn dat als je marrokaan bent geen zin hebt om te werken?,dit word toch niet aangeboren!
Ik ga niks voor ze goedpraten,maar als er de hele dag negatief over mij word gelult krijg je misschien een instelling van:ja...ik zal laten zien hoe slecht ik ben!
zou dat misschien meespelen(teveel negatieve aandacht),ik weet zeker als de pers zich er in wil gaan verdiepen vinden we ook wel dingen over chinezen maar dat is gewoon niet interessant!
en anders weet ik het ook niet,misschien moeten we ze anders verplicht ergens laten werken met behoud van uitkering(vegen,schoonmaken,kleine reparaties,bejaardehuis)
"Zelfs" een marokkaan? Zie je, daarom is je aanname loos. Een ondernemer is een ondernemer, ongeacht achtergrond. Een ondernemer kijkt naar centjes, naar eventuele ondernemersrisico's, naar kansen. Relatief gezien zitten er meer rotte appels tussen de Marokkanen dan tussen de Nederlanders. Daardoor is procentueel gezien de risico's groter bij de Marokkanen dan bij de NL-ers.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:53 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Nee het is geen loze aanname. Als zelfs een Marokkaan zelf weigert om Marokkanen aan te nemen, dan laat dat zien dat er wel iets ernstigs aan de hand is.
tof dat je zo eerlijk bent maar nog steeds: dat is dan toch nog jou probleem, en daar zul je dan toch nog steeds iets mee moeten doen?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:55 schreef baskabel4 het volgende:
Ik ga niks voor ze goedpraten,maar als er de hele dag negatief over mij word gelult krijg je misschien een instelling van:ja...ik zal laten zien hoe slecht ik ben!
Juist, nog erger is wanneer dit door de geitenwollensokken onder ons wordt aangegrepen om te pleiten voor positieve discriminatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico.
Het heeft juist alles met discriminatie te maken. Het is gewoonweg discrimeren op afkomst of je nu als redenatie gebruikt dat een groter percentage Marokkanen fout is en ze niet in je bedrijf wilt zien of niet. Een Marokkaanse solicitant is niet voor een bepaald percentage crimineel of onbetrouwbaar of voor een bepaald percentage laag opgeleid. Je kan het begrijpelijk noemen maar het maakt het nog steeds discriminatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico. Zelfs Mutant01 zegt dat.
Overigens wist ik dat al veel langer, maar enkelen op dit forum schijnen dit niet in te willen zien.
Als een Volkert een bekende Nederlander vermoord dan mag je het Mohamed toch niet kwalijk nemen dat hij hetzelfde doet?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Als zelfs een Marokkaanse ondernemer liever een Nederlandse sollicitant aanneemt dan een Marokkaanse, kun je Nederlandse ondernemers toch niet kwalijk nemen dat ze hetzelfde doen.
Euhm nee niet echt. Wel zullen alle narcotica teams worden opgeheven, daar moet ik je wel gelijk inquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
jah lach maar
wij allochtonen gaan op een dag weg en dan zal de economie echt instorten
nou ja, ze zijn niet gedwongen hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:18 schreef Sjakie01 het volgende:
Wij hebben jullie hier naartoe gehaald, geef ik je helemaal gelijk in.
Laat het dan zinnig zijn wat je zegt !quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's discussiëren met een hoofdletter D. Als je zelf aan de discussie meedoet, is het zo rommelig nog niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |