Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?quote:VOORBURG Steeds meer Nederlanders van
Marokkaanse afkomst zitten zonder werk.
De werkloosheid in die groep is vorig
jaar gestegen van 17 naar 22%,meldt het
Centraal Bureau voor de Statistiek.
In veel andere groepen,zoals Turken en
Antillianen,is de werkloosheid juist
iets gedaald.De gemiddelde werkloosheid
onder allochtonen is nu 16 procent,ruim
drie keer zo hoog als onder autochtone
Nederlanders.
Volgens het CBS is er sprake van een
"zorgelijke ontwikkeling",met name voor
Marokkanen.Volgens belangenorganisaties
stijgt de werkloosheid doordat moslims
steeds vaker worden gediscrimineerd.
Bron.
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:
Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
Maar dat laatste zinnetje intrigeerde je dan wel weer?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.
Dan zou de Marokkaanse gemeenschap zich moeten afvragen hoe dat nou komt. Mss zouden ze eens hand in eigen boezem moeten steken ipv telkens anderen de schuld te geven. Dat vind ik namelijk zo goedkoop.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:07 schreef Xenomaniac het volgende:
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.
Ja.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:08 schreef Monidique het volgende:
Maar dat laatste zinnetje intrigeerde je dan wel weer?
Op de manier hoe ze sinds jaar en dag aan hun geld komen. Diefstallen, overvallen en afpersing...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:16 schreef Meki het volgende:
zeg
hoe moeten nu de mensen nu aan geld komen
ze willen werken maar niemand neemt hun aan
ja?!quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
maar de meeste helmaal niet - tjaah vind je het gek dat ze de criminaliteit in gaan
Ja dat vind ik best gek...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
ik heb gelukkig 2 banen
maar de meeste helmaal niet - tjaah vind je het gek dat ze de criminaliteit in gaan
wat hij zegtquote:Op maandag 28 februari 2005 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op de manier hoe ze sinds jaar en dag aan hun geld komen. Diefstallen, overvallen en afpersing...
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zeker omdat al die verhalen over criminele marokanen stigmatisatie zijn. Het is dan ook vast allemaal gelogen.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:24 schreef Blessed het volgende:
De pot verwijt de ketel dat -ie zwart ziet.
Er wordt hier gesproken over 'hand in eigen boezem steken', en zo. Laat de Marokkanen maar de hand in eigen boezem steken, dan kunnen wij onze hand ook in hun boezem steken. Nietwaar? Wij discrimineren immers ook alleen maar omdat die Marokkanen zo vervelend zijn. Het is hun eigen schuld. Waarom zouden ze dan in de slachtofferrol kruipen?
Mja. Er zit ergens natuurlijk ook wel een kern van waarheid in. Tenslotte, hoe meer je jezelf zielig en gediscrimineerd gaat voelen, hoe meer het er ook op zal gaan lijken en zo. Aan de andere kant lijkt weer niemand zich hier af te vragen hoe het komt dat ze zich gediscrimineerd voelen. En zo is het cirkeltje weer rond.
En Meki, geen zorgen, daar hebben we hier in Nederland de soos voor.
Ja idd... daar kunnen die goed geintegreerde marrokanen niks aan doen...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
Is allemaal de schuld van die racistische werkgevers.
Dat is ook weer zo'n typische reactie. Loop je niet te brullen hoe slecht de Marokkanen wel niet zijn, ben je maar meteen een blind paard die niet ziet hoe de situatie ervoor staat met de Marokkanen. Hand in eigen boezem steken is goed, zolang je het zelf niet hoeft te doen, heh?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zeker omdat al die verhalen over criminele marokanen stigmatisatie zijn. Het is dan ook vast allemaal gelogen.
Sorry, je hebt gelijk. Ik kom uit Rotterdam, daar kennen we geen marokanenquote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n typische reactie. Loop je niet te brullen hoe slecht de Marokkanen wel niet zijn, ben je maar meteen een blind paard die niet ziet hoe de situatie ervoor staat met de Marokkanen. Hand in eigen boezem steken is goed, zolang je het zelf niet hoeft te doen, heh?
Hoor eens, kerel. Ik woon in de randstad en ik zie echt wel om me heen wat er gebeurt. Ik zie echt het gedrag van de Marokkanen wel. Het ís ook inderdaad zo dat we veel last van Marokkanen hebben. Maar het is niet altijd zo geweest als het vandaag de dag is. Ergens is het probleem begonnen - en dat probleem begon klein, dus dachten we allemaal dat het vanzelf wel weg zou gaan. En nu is het ineens een groot probleem geworden (of geloofde jij dat grote problemen zo *poef* uit het niets ontstaan?) en is het alleen maar de schuld van de Marokkanen.
Vraag maar aan een Marokkaan waarom hij zich gediscrimineerd voelt. Dat stond er tenslotte, dat niemand zich afvraagt waarom een Marokkaan zich gediscrimineerd voelt. (Dat stukje proza zal toch niet al te moeilijk voor je zijn?) En waarom iemand iets voelt, kan je beter vragen aan degene die het voelt, nietwaar?quote:Op maandag 28 februari 2005 15:42 schreef stinkie het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Ik kom uit Rotterdam, daar kennen we geen marokanen
Wat ik nog steeds mis in dat stukje proza van je is het antwoord op mijn vraag.....
Omdat ze anders zijn.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:31 schreef stinkie het volgende:
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |