Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.quote:
ik neem kost wat kost ook geen marokkanen aan !!
Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:32 schreef Labtech het volgende:
[..]
Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.
Ze doen het ook op school tegen de leraar of de directeur. Het is provocerend en komt bedreigend over. Voor mijn gevoel dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:32 schreef Sander170 het volgende:
Marokkanen die vriend tijdens het solliciteren zeggen ?
Leuk dat iedereen over he voorbeeld woordje "vriend" valt, maar de rest van de boodschap totaal weer mist.quote:Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.
Hoe kom je daarbij? Omdat veel Marokkanen dat ook op straat doen?
Interessante vraag.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
quote:Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
Omdat ook Marokko niet het vaderland is voor de generatie die nu zo loopt te zaniken. De Marokkanen die voornamelijk lopen te zaniken op Nederland zijn hier geboren: die voelen zich net zo min thuis in Marokko als hier in Nederland. Marokkanen van de 'eerste' of de 'tweede' generatie hoor ik niet tot nauwelijks klagen over Nederland.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
Ummm... zodat de sociale voorzieningen weer wegvallen?quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:15 schreef Labtech het volgende:
Verder denk ik dat men zich dondersgoed realiseert dat (sociale) voorzieningen hier vele malen beter geregeld zijn, en ben ik bang dat een groot gedeelte hoopt op een spoedige islamitische meerderheid in nederland/ west-europa.
Ik denk dat het bij veel blauwogige mensen wél werkt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:21 schreef Sander170 het volgende:
Als ze dat denken dan zijn ze nog stommer dan ik dacht ! ! !
Hey, even niks tegen mensen met blauwe ogen he?quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:32 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij veel blauwogige mensen wél werkt.
Het is niet voor niets dat zoveel meisjes/vrouwen er bij die (lover)boys intrappen!
In de jaren 50 was er een emigratiegolf naar voornamelijk Australie en canada onder de nederlanders... ze spraken allemaal voldoende engels voordat ze vertrokken (wat toen nog geen gemeengoed was.quote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
En alle Nederlanders maar roepen: "ja, als ik zou emigreren, zou ik ook de taal van dat land leren spreken!" Uhuh, nu je gezien hebt hoe het is als de immigranten dat níet doen, ja.
Ga eens even in Duitsland vragen hoe goed die Nederlanders integreren, of zo.
dat gebeurt , juist hoogopgeleiden Marokkanen en Turken gaan terug naar hun vaderland en daar verder gaanquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Oh... wat jammer...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
dat gebeurt , juist hoogopgeleiden Marokkanen en Turken gaan terug naar hun vaderland en daar verder gaan
ik ga me opleiding afmaken en ga hier ook vertrekken
jah lach maarquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh... wat jammer...en dan foetsie?
Maar je zei toch dat de hoogopgeleiden weggingen... waarom blijf jij dan niet?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
jah lach maar
wij allochtonen gaan op een dag weg en dan zal de economie echt instorten
doekoe is geldquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Sander170 het volgende:
Bij ons in de buurt hoor ik de Marokkanen ook veel dingen zoals dit roepen: Doekoe of je Akelo?
Wat het betekent weet ik niet maar het zal vast niet veel goeds zijn.
Weet er iemand wat dit nou betekent of is dit te erg om te zeggen?
ik ben ook hoogopgeleid en zal weg gaan ik heb al gesprekken gevoerdquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je zei toch dat de hoogopgeleiden weggingen... waarom blijf jij dan niet?
dus over 40 jaar, als je dan eindelijk je diploma Nederlands foutloos spreken gehaald heb kras je eindelijk op?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
dat gebeurt , juist hoogopgeleiden Marokkanen en Turken gaan terug naar hun vaderland en daar verder gaan
ik ga me opleiding afmaken en ga hier ook vertrekken
Wetende dat Engels een wereldtaal is, we er mee doodgegooid worden op iedere televisiezender en moeilijker te leren is dan het Nederlands.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In de jaren 50 was er een emigratiegolf naar voornamelijk Australie en canada onder de nederlanders... ze spraken allemaal voldoende engels voordat ze vertrokken (wat toen nog geen gemeengoed was.
Ik wil ze helemaal niet allemaal weg hebben. Alleen diegenen die zich hier niet thuis voelen en onze maatschappij niets vinden. Degenen die zich hier thuisvoelen moeten juist blijven. Maar men kan tegenwoordig gewoon verhuizen hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:49 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ben ook hoogopgeleid en zal weg gaan ik heb al gesprekken gevoerd
en jij wil alle allochtonen weg hebben dus daar van krijg je spijt van je zal ze missen
In de jaren 50 hadden ook zoveel mensen een tv...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:50 schreef Blessed het volgende:
[..]
Wetende dat Engels een wereldtaal is, we er mee doodgegooid worden op iedere televisiezender en moeilijker te leren is dan het Nederlands.
Was dat effe dom van mij.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
In de jaren 50 hadden ook zoveel mensen een tv...
dat vind ik ook , Maar tegenwoordig geven jullie een hele bevolkingsgroep de schuld terwijl een domoor het heeft gedaan kijken jullie iedereen erop aan , dat is nadeligquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik wil ze helemaal niet allemaal weg hebben. Alleen diegenen die zich hier niet thuis voelen en onze maatschappij niets vinden. Degenen die zich hier thuisvoelen moeten juist blijven. Maar men kan tegenwoordig gewoon verhuizen hoor.
Wie is "jullie"?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat vind ik ook , Maar tegenwoordig geven jullie een hele bevolkingsgroep de schuld terwijl een domoor het heeft gedaan kijken jullie iedereen erop aan , dat is nadelig
de meeste Nederlandersquote:
quote:
ik wist niet dat Wouter Bos aan Voodoopraktijken deed....quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:57 schreef ScienceFriction het volgende:
en dat van Mohammed B, dat is zoooo 2004... oud nieuws joh... "we" geven nu allemaal Wouter Bos de schuld... want die heeft Thom de Graaf gedemoniseerd.
nee dat was de PVDA eerste kamerquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:57 schreef ScienceFriction het volgende:
en dat van Mohammed B, dat is zoooo 2004... oud nieuws joh... "we" geven nu allemaal Wouter Bos de schuld... want die heeft Thom de Graaf gedemoniseerd.
Heb je dan liever dat we één Marokkaan de schuld voor alles geven?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de PVDA eerste kamer
Je snapt wel wat ik bedoel , als een Marokkaan iets heeft gedaan geven ze alle Marokkanen de schuld ( Bewijs Search functie fok ) daar kun je het zien
Fok is niet echt een serieus research instrument gezien het hoge 'kijk-mij-dit-zeggen" gehalte.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat was de PVDA eerste kamer
Je snapt wel wat ik bedoel , als een Marokkaan iets heeft gedaan geven ze alle Marokkanen de schuld ( Bewijs Search functie fok ) daar kun je het zien
nee ik heb liever dat jullie een persoon de schuld geven ongeacht zijn afkomstquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:03 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Heb je dan liever dat we één Marokkaan de schuld voor alles geven?![]()
en hoe komt het dan dat er zoveel Marokkanen ergens de schuld van krijgen? en geen Vietnamezen of Polen?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik heb liever dat jullie een persoon de schuld geven ongeacht zijn afkomst
omdat de Media een grote oog heeft op Marokkanen en niet op Polenquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:16 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
en hoe komt het dan dat er zoveel Marokkanen ergens de schuld van krijgen? en geen Vietnamezen of Polen?![]()
dus nu hebben de Somaliers het weer gedaan...quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat de Media een grote oog heeft op Marokkanen en niet op Polen
wist je dat dat Marokkanen maar 23 % van alle criminaliteit onder Allochtonen komen en dat Somaliers - west Afrikanen maar liefst 49 % uitmaakt en Turken , Polen etc.
neeh de Media heeft een hekel en een grote OOG op Marokkanenquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:21 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
dus nu hebben de Somaliers het weer gedaan...
lees je die krant uit oogpunt van zelfkastijding dan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh de Media heeft een hekel en een grote OOG op Marokkanen
vooral Telegraaf
Wat een aansteller zeg. Zit je lekker met een doos zakdoekjes achter je pc lekker te snotteren en te fokken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh de Media heeft een hekel en een grote OOG op Marokkanen
vooral Telegraaf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |