abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2005 @ 20:52:37 #141
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25595612
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef Insomaniac het volgende:
Dus niemand wil Marokkanen aannemen en nu janken we met zn allen dat die lui steun zitten te trekken van onze belastingcenten. .
Nee, na alle ervaringen met deze gezellige culturele verrijking wil niemand die gasten meer aannemen.

En terecht.

Ook in Marokko zelf moet niemand die Berbers trouwens hebben, rara hoe zou dat nou toch komen?
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 20:53:45 #142
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25595633
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 20:52 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Nee, na alle ervaringen met deze gezellige culturele verrijking wil niemand die gasten meer aannemen.

En terecht.

Ook in Marokko zelf moet niemand die Berbers trouwens hebben, rara hoe zou dat nou toch komen?
waarom dacht je dat de marokaanse regering zo blij was dat nederland gastarbeiders nodig had
Nederlandse ronselaars werden direct richting het Riff gebergte gestuurd "neem die maar mee"

het is tijd voor een definitieve oplossing en dat is 250.000 parachuten bestellen en ze, midden in de nacht, met hercules vliegtuigen droppen boven het riff gebergte. opgeruimt staat netjes
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25595704
Het berberverhaaltje wordt kennelijk steeds fabelachtiger
  zaterdag 19 maart 2005 @ 20:59:32 #144
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25595792
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 20:56 schreef Youssef het volgende:
Het berberverhaaltje wordt kennelijk steeds fabelachtiger
Het is toch echt zo Youssefje. Zelfs in Marokko zelf kan de Berber niets anders zeggen dan 'discriminatie'.

http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=2TXU5M52CHMQE2ECJ13LH83CWJ
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25638092
Ik denk dat in de verdere generaties het probleem wel opgelost wordt, immers de gemiddelde opleiding van allochtonen stijgt door de jaren heen, en dat is alleen maar posifief. Maar dat er meer Marokkanen zonder werk komen te zitten is wel een beetje jammer, immers: het hebben van een eigen baan is nog altijd de beste bron van inkomen!

Het komt wel een keer goed
pi_25642973
t aantal marrokkanen dat werkloos is blijft gelijk.
dr krijgen eindelijk minder marrokkanen een uitkering !!!

Who is it?
pi_25651382
ik neem kost wat kost ook geen marokkanen aan !!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 06:43:23 #148
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25652911
"Aantal werkende Marokkanen stijgt met honderden procenten"

De afgelopen 50 jaar is het aantal werkende Marokkaanse Nederlanders explosief gestegen.
Van ongeveer nul in 1960 tot wel meer dan 100.000 nu
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25653982
Als ze eenmaal werken, werken ze ook wel hard heb ik gemerkt.

B-tje lastig als men ze niet wilt aannemen dan, mijn voorkeur zou in principe ook uitgaan naar Nederlanders. Ooit komt het wel goed, I am sure about that :p
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:01:15 #150
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25654462
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 06:43 schreef machteld het volgende:
"Aantal werkende Marokkanen stijgt met honderden procenten"

De afgelopen 50 jaar is het aantal werkende Marokkaanse Nederlanders explosief gestegen.
Van ongeveer nul in 1960 tot wel meer dan 100.000 nu
Toch fijn om zo nu en dan ook eens positief nieuws te horen over deze bevolkingsgroep.
Koranfascisme bedankt Islam
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:32:27 #151
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25658034
quote:

ik neem kost wat kost ook geen marokkanen aan !!
Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.

Als er 2 nederlandse sollicitanten binnenkomen, waarvan er 1 een hanekam heeft, maar voor de rest zijn ze identiek gekwalificeerd, wie denk je dan dat de baan krijgt ?
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_25661392
precies !! ik ben zelf turk en turken zal ik ook niet aannemen om dezelfde reden. uiteraard komt de hanekam er bij mij ook niet in.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:27:41 #153
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_25664364
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:32 schreef Labtech het volgende:

[..]

Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.
Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.

Hoe kom je daarbij? Omdat veel Marokkanen dat ook op straat doen?
Krekker is de bom!
pi_25671496
Marokkanen die vriend tijdens het solliciteren zeggen ?

Dat volg ik niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen ik heb namelijk een beetje een drukke dag achter de rug!
pi_25676723
Als Krekker recruiter is zou het geloofwaardig zijn... of "denkt" ie dat alleen maar?
  woensdag 23 maart 2005 @ 08:58:34 #156
3542 Gia
User under construction
pi_25676833
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:32 schreef Sander170 het volgende:
Marokkanen die vriend tijdens het solliciteren zeggen ?
Ze doen het ook op school tegen de leraar of de directeur. Het is provocerend en komt bedreigend over. Voor mijn gevoel dan.

Maar tijdens een sollicitatiegesprek? Nee, denk niet dat er veel dat zullen zeggen. Tenzij ze echt de baan niet willen. Of zo dom zijn, dat ze denken dat het normaal is om dat tegen iedereen te zeggen.
  woensdag 23 maart 2005 @ 12:22:03 #157
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25680572
quote:
Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.

Hoe kom je daarbij? Omdat veel Marokkanen dat ook op straat doen?
Leuk dat iedereen over he voorbeeld woordje "vriend" valt, maar de rest van de boodschap totaal weer mist.
Als ik merk hoe populair dit soort gasten klanten en toeleveranciers bejegenen, dan vind ik het nog knap dat ze uberhauit nog een baan hebben. Als je voor mij werkt (of wil werken), en je gedraagt je zo, dan haal je je proeftijd niet.

Ik wil hier zuiver en alleen aangeven dat er ook behoorlijk wat aan het gedrag van deze jeudigen (maar eigenlijk alle jeugdigen tussen 12 en 20) gedaan moet worden. Je moet jezelf verkopen aan een werkgever, een werkgever is niet een 'vriend' die je een baan 'geeft'.

Heel veel mensen zeggen ook: "Ik krijg geen werk . Nee joo, je "krijgt" ook geen werk, je moet het verdienen.
pi_25681492
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
pi_25681613
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
Interessante vraag.
Ik denk omdat ze niet willen toegeven dat ze het daar nog slechter hebben. Berbers daar worden al eeuwen met de nek aangekijken.
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:15:11 #160
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25681786
quote:

Omdat ze wat dat betreft wel goed geintegreerd zijn. Een vergelijking: Als een nederlander iets niet zint, blijft hij erover zeiken. Hij kan natuurlijk proberen de oorzaak weg te nemen of op te lossen, maar ja, dan kunnen we niet meer zeiken.
gevolg: Het gezeik blijft.

Verder denk ik dat men zich dondersgoed realiseert dat (sociale) voorzieningen hier vele malen beter geregeld zijn, en ben ik bang dat een groot gedeelte hoopt op een spoedige islamitische meerderheid in nederland/ west-europa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')