Nee, na alle ervaringen met deze gezellige culturele verrijking wil niemand die gasten meer aannemen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef Insomaniac het volgende:
Dus niemand wil Marokkanen aannemen en nu janken we met zn allen dat die lui steun zitten te trekken van onze belastingcenten..
waarom dacht je dat de marokaanse regering zo blij was dat nederland gastarbeiders nodig hadquote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:52 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Nee, na alle ervaringen met deze gezellige culturele verrijking wil niemand die gasten meer aannemen.
En terecht.
Ook in Marokko zelf moet niemand die Berbers trouwens hebben, rara hoe zou dat nou toch komen?
Het is toch echt zo Youssefje. Zelfs in Marokko zelf kan de Berber niets anders zeggen dan 'discriminatie'.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:56 schreef Youssef het volgende:
Het berberverhaaltje wordt kennelijk steeds fabelachtiger
Toch fijn om zo nu en dan ook eens positief nieuws te horen over deze bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 06:43 schreef machteld het volgende:
"Aantal werkende Marokkanen stijgt met honderden procenten"
De afgelopen 50 jaar is het aantal werkende Marokkaanse Nederlanders explosief gestegen.
Van ongeveer nul in 1960 tot wel meer dan 100.000 nu
Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.quote:
ik neem kost wat kost ook geen marokkanen aan !!
Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:32 schreef Labtech het volgende:
[..]
Elke sollicitant die zich normaal gedraagt, moet dezelfde kansen krijgen. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een werkgever, bij de 1e indruk, afgaat op bepaalde kenmerken. Met name het drukke gedrag, het je al heel snel "vriend" noemen en met name de brutale, denigerende toon waar veel noord-afrikanen gebruik van maken, wekt vrevel bij een werkgever.
Ze doen het ook op school tegen de leraar of de directeur. Het is provocerend en komt bedreigend over. Voor mijn gevoel dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:32 schreef Sander170 het volgende:
Marokkanen die vriend tijdens het solliciteren zeggen ?
Leuk dat iedereen over he voorbeeld woordje "vriend" valt, maar de rest van de boodschap totaal weer mist.quote:Kan me niet voorstellen dat een sollicitant bij een sollicitatiegesprek snel overschakelt naar 'vriend' of iets dergelijks.
Hoe kom je daarbij? Omdat veel Marokkanen dat ook op straat doen?
Interessante vraag.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:01 schreef ymmv het volgende:
Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
quote:Waar ik ondertussen wel benieuwd naar ben is of er iets merkbaar is van Marokkanen die weer teruggaan naar het moederland. Ik snap namelijk niet goed waarom een bevolkingsgroep die zich nooit thuis heeft gevoeld in Nederland, het daarom op alle fronten slechter doet dan vergelijkbare andere groepen allochtonen qua integratie, arbeidsparticpatie, criminaliteit, onderwijsniveau, en noem maar op, en zich steeds meer gediscrimineerd voelt nog in Nederland wil blijven. Waarom gaan ze niet massaal terug naar Marokko om daar met het in Nederland verdiende geld een beter leven op te zetten in hun thuisland waar alle problemen die hun in Nederland parten spelen geen rol meer zullen spelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |