Dat je turks bent zegt niets over of je moslim bent of niet. Maar je zult het wel moeilijk hebben met de huidige regering dan. Als ik het zo lees zou ik haast denken dat je je ervoor schaamt om turk te zijn en dat je liever gewoon een nederlander was. Kan hoor, ieder zijn meug.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:05 schreef stormW het volgende:
[..]
Het is vast duidelijk aan mijn post, maar ik kan met geen woord beschrijven hoeveel ik de islam haat. Al ben ik Turks.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
jah lach maar
wij allochtonen gaan op een dag weg en dan zal de economie criminaliteit echt instorten
inderdaad en dat is best wel ernstig, aangezien wij de loon van die lui betalen. hun zijn werknemer en wij zijn hun werkgevers eigenlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:56 schreef desiredbard het volgende:
Helaas hebben burger geen invloed op hun regering
Maar het blijft vrijwilligerswerkquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
er heeft er zojuist eentje een baan gevonden
Goed bezig! wanneer ga je?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
ik ga me opleiding afmaken en ga hier ook vertrekken
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig geven jullie een hele bevolkingsgroep de schuld
Ja in de jaren 50 werd je echt doodgegooid met engelse programma's op de televisiequote:Op woensdag 23 maart 2005 22:50 schreef Blessed het volgende:
[..]
Wetende dat Engels een wereldtaal is, we er mee doodgegooid worden op iedere televisiezender en moeilijker te leren is dan het Nederlands.
60% is onzin. Zelfs in een stad als Rotterdam met hoge concentraties Marokkanen is dat niet het geval.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:26 schreef dancemacabre het volgende:
ongeveer 60% van de straatcriminaliteit komt op het conto van de Marokkaanse etniciteit (helaas),
ongeacht de nationalitiet dus.
Waarom werkt het halve oostblok hier als er geen job te vinden is?
99% van de verdachten van straatroof is van buitenlandse afkomst waarvan 31% van Marokkaanse afkomst was.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Rotterdam is het 99% dus prijs je maar gelukkig
Goedkope hoertjes betaal je en dan kan je aan je trekken komen en dan is er geen sprake van verkrachting maar ik begrijp dat domme uitspraken ook domme uitspraken van anderen lokt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:11 schreef dvdfreak het volgende:
iemand zei dat ""onze vrouwen worden verkracht"" .Ze worden verkracht omdat het goedkope hoertjes zijn en wij alloctonen moeten ook aan ons trekken komen
JIj neemt het woord hoertje letterlijk wie is hier dan domquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:27 schreef sampoo het volgende:
[..]
Goedkope hoertjes betaal je en dan kan je aan je trekken komen en dan is er geen sprake van verkrachting maar ik begrijp dat domme uitspraken ook domme uitspraken van anderen lokt.
Mijn reactie niet inbegrepen want ik sta er natuurlijk boven.![]()
Hmmmm... jij?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:29 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
JIj neemt het woord hoertje letterlijk wie is hier dan dom![]()
Je kunt het altijd nog proberen met Turkse mensen, hele goede ervaring mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:28 schreef evert het volgende:
ik snap het wel een beetje.... wij hebben de laatste 2 jaar 3 allochtonen aangenomen op een totaal van ca. 15 personeelsleden. ze zijn alle drie weg...
de ene was de hele dag aan het msn'en en vond de spiegel belangrijker, die hebben wij aangegeven dat ze beter iets anders kon gaan zoeken, en dat heeft ze gedaan. één zou volgens het uitzendbureau zeer geschikt zijn voor debiteurenadministratie, maar kon in de praktijk geen fatsoenlijk telefoongesprek voeren. en de laatste versliep zich gemiddeld 2x per week en was chronisch op maandag ziek. dus wij zijn er wel een beetje klaar ermee...
helaas voor de goedwillenden, maar wij zijn er niet zo happig meer op....
Da's wel het standaardverhaal met allochtonen (Marokkanen) op de werkvloer, ja. Een compleet ontbrekende arbeidsethos, en alleen maar interesse voor die BMW.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:28 schreef evert het volgende:
ik snap het wel een beetje.... wij hebben de laatste 2 jaar 3 allochtonen aangenomen op een totaal van ca. 15 personeelsleden. ze zijn alle drie weg...
de ene was de hele dag aan het msn'en en vond de spiegel belangrijker, die hebben wij aangegeven dat ze beter iets anders kon gaan zoeken, en dat heeft ze gedaan. één zou volgens het uitzendbureau zeer geschikt zijn voor debiteurenadministratie, maar kon in de praktijk geen fatsoenlijk telefoongesprek voeren. en de laatste versliep zich gemiddeld 2x per week en was chronisch op maandag ziek. dus wij zijn er wel een beetje klaar ermee...
helaas voor de goedwillenden, maar wij zijn er niet zo happig meer op....
Turken zijn gewoon beter !quote:Op zondag 27 maart 2005 11:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's wel het standaardverhaal met allochtonen (Marokkanen) op de werkvloer, ja. Een compleet ontbrekende arbeidsethos, en alleen maar interesse voor die BMW.
Al zijn er natuurlijk positieve uitzonderingen, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan.
Maar idd, met Turken gaat het iha al een stuk beter.
En dat ze niet zo janken. Het zijn doenersquote:Op zondag 27 maart 2005 17:40 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Wat ikzelf altijd waardeer van Turken - ben het zelf ook- is dat ze doorgaans een frisse ondernemersgeest hebben en verantwoordelijkheid durven dragen door voor zichzelf te beginnen.
In mijn ogen ben je in de eerste plaats Nederlanderquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:05 schreef stormW het volgende:
[..]
Het is vast duidelijk aan mijn post, maar ik kan met geen woord beschrijven hoeveel ik de islam haat. Al ben ik Turks.
Klopt inderdaad ook.quote:Op zondag 27 maart 2005 17:46 schreef Eekje het volgende:
[..]
In mijn ogen ben je in de eerste plaats Nederlander
Om eerlijk te zijn ik zou dit land dan zo snel mogelijk proberen uit te gaan !quote:Op zondag 27 maart 2005 22:21 schreef releaze het volgende:
Heb ooit bij een jongerenwerkster gezeten die ook met marokkaanse jongeren stageplekken opzocht enzo, samen met die jongere stippelde ze dat dan helemaal uit.... moet de jongere zelf bellen, zeggen ze hun naam en zijn er geen stageplaatsen. dan als ie onder een nederlandse naam belt hij te horen krijgt dat er nog genoeg plek is.
al op jonge leeftijd word je zo gedemotiveerd. ben je hard bezig met je school, stage en toekomst, word je gewoon weer neergehamerd. een groot deel van de ontsporing van de jongeren is ook uit pure frustratie, het is heel duidelijk, je kan het iedere dag overal lezen en zien, de nederlanders willen je niet. ookal doe je zo je best, je ziet al je hele leven lang dat je ongewenst bent. tja, dan wil je nog weleens doorslaan.
Ja het zal niet aan 'de hollanders' liggen.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:21 schreef releaze het volgende:
Heb ooit bij een jongerenwerkster gezeten die ook met marokkaanse jongeren stageplekken opzocht enzo, samen met die jongere stippelde ze dat dan helemaal uit.... moet de jongere zelf bellen, zeggen ze hun naam en zijn er geen stageplaatsen. dan als ie onder een nederlandse naam belt hij te horen krijgt dat er nog genoeg plek is.
al op jonge leeftijd word je zo gedemotiveerd. ben je hard bezig met je school, stage en toekomst, word je gewoon weer neergehamerd. een groot deel van de ontsporing van de jongeren is ook uit pure frustratie, het is heel duidelijk, je kan het iedere dag overal lezen en zien, de nederlanders willen je niet. ookal doe je zo je best, je ziet al je hele leven lang dat je ongewenst bent. tja, dan wil je nog weleens doorslaan.
te makkelijk maar wel leukquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je zei toch dat de hoogopgeleiden weggingen... waarom blijf jij dan niet?
Oh nee, natuuuuuuuuuuuuurlijk niet.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja het zal niet aan 'de hollanders' liggen.
heb je zeker uit de krant: "Nieuws voor de geitenneuker".quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat de Media een grote oog heeft op Marokkanen en niet op Polen
wist je dat dat Marokkanen maar 23 % van alle criminaliteit onder Allochtonen komen en dat Somaliers - west Afrikanen maar liefst 49 % uitmaakt en Turken , Polen etc.
Syriers, armeen, arameen, aleviet (dat zijn de leuksten)quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:05 schreef stormW het volgende:
[..]
Wat een aansteller zeg. Zit je lekker met een doos zakdoekjes achter je pc lekker te snotteren en te fokken.
In Nederland kun je als allochtoon gewoon alles doen en laten en alles bereiken wat je wilt. hoeveel turken en Marokkanen zitten er in de 2 de kamer?
Maar als je probeert de westerse waarden en normen om te ruilen voor de barbaarse islamitische uit de zandbak en bergen afkomstige dan raken de Hollanders welke vinden dat de vrijheid en welvaart in beginsel op de schouders van hun (ouders, voorouders) rusten misschien een beetje argwanend . Gek vind jij dat he? uuhw. Ik ben er ook van overtuigd dat ze andere oplossingen hadden gehad voor het vuile werk hoor. Misschien achteraf betere. Dus die welvaart hebben ze echt niet aan ons allochtonen te danken. De verindustrialisering en automatisering komen echt niet uit Turkije en Marokko.
Blijf jij maar lekker gek vinden dat hollanders de vrijheid van lichaam, geest, materie, mening, bezit, sex, vertier, etc etc etc met hand en tand zullen verdedigen tegen de ellende die moslims te bieden hebben.
Sterker nog ik sta er van te kijken hoe tolerant westerlingen zijn ten opzichte van de islam en zijn volgelingen.
Wat een dikke stierepoep, er is godverdomme 35 jaar lang aan alle kanten keihard aan getrokken om mensen te laten integreren, kosten nog moeite zijn gespaard.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:05 schreef releaze het volgende:
[..]
Oh nee, natuuuuuuuuuuuuurlijk niet.
We hebben allebei even hard schuld aan de situatie zoals deze nu is. En dan bedoel ik niet "de overheid" die ze "vroeger" maar heeft doen en laten wat ze willen, maar het nederlandse volk, de maatschappij. Maar weinigen die daarvoor uitkomen en nog minder die daar naar willen luisteren. Shit je zou je maar eens inzet moeten tonen, zoiets doe je toch niet in je eigen land! Dat hóórt toch niet.
ach we zijn gewoon opgelicht door de marokkaanse regering. ipv die polen die 1 gulden duurder waren namen we maar die mensen van het platteland van marokko. tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scherenquote:Op zondag 27 maart 2005 23:05 schreef releaze het volgende:
[..]
Oh nee, natuuuuuuuuuuuuurlijk niet.
We hebben allebei even hard schuld aan de situatie zoals deze nu is. En dan bedoel ik niet "de overheid" die ze "vroeger" maar heeft doen en laten wat ze willen, maar het nederlandse volk, de maatschappij. Maar weinigen die daarvoor uitkomen en nog minder die daar naar willen luisteren. Shit je zou je maar eens inzet moeten tonen, zoiets doe je toch niet in je eigen land! Dat hóórt toch niet.
Alsof Marokkanen zich scheren, ze gaan zelfs solliciteren met een baard wat er dus niet fantsoenlijk uitziet. Het hangt er dan wel vanaf waar je gaat solliciteren maar dan vindt ik alsnog scheer je dan voordat je daar naar toe gaat. Dat staat al een heel stuk beter dan en het is maar een kleine moeite !quote:Op zondag 27 maart 2005 23:15 schreef BBH-mode het volgende:
[..]
ach we zijn gewoon opgelicht door de marokkaanse regering. ipv die polen die 1 gulden duurder waren namen we maar die mensen van het platteland van marokko. tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scheren![]()
Opgelicht door de regering van een land die niet overeind te houden is zonder de geldelijke inbreng van de expats? Die verder weinig inbreng had over wie "uitverkoren" werd?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:15 schreef BBH-mode het volgende:
ach we zijn gewoon opgelicht door de marokkaanse regering. ipv die polen die 1 gulden duurder waren namen we maar die mensen van het platteland van marokko. tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scheren
Ook als je kansen er elders niet beter op worden.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:49 schreef Sander170 het volgende:
Om eerlijk te zijn ik zou dit land dan zo snel mogelijk proberen uit te gaan !![]()
35 jaar? Maak dat maar duidelijk. Verder vraag ik mij af of integreren de oplossing wel is en of het niet-integreren het probleem is.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een dikke stierepoep, er is godverdomme 35 jaar lang aan alle kanten keihard aan getrokken om mensen te laten integreren, kosten nog moeite zijn gespaard.
Als men de moeite neemt om verder te kijken dan de naam dan kom je als werkgever verder. Een goede gegadigde de deur verwijzen is gewoonweg jezelf in de vingers snijden.quote:En nu is de koek gewoon op. Heel zielig voor ali welke WEL wil, maar als je als werkgever al 5 Ali's hebt geprobeerd met allemaal een kutresultaat komt er simpelweg geen 6e ali meer... sim-pel.
Een extreem verlegen persoon moet ook dubbel zo hard werken om aan een baan te komen. Marokkanen hebben het probleem dat zij in het algemeen niet betrouwbaar zijn. Dus de welwillende marokkaan moet ook dubbel zo hard werken. (alhoewel er heel wat Nederlanders hun baan zijn kwijt geraakt aan gesubsidieerde allochtoonse werknemers, maar kennelijk is zelfs dat niet genoeg)quote:Op maandag 28 maart 2005 00:28 schreef sampoo het volgende:
Maar welke boodschap heb je voor Ali nummer 6 die niet aan de bak komt en noodgedwongen een uitkering moet trekken? Dat hij dan maar weer terug naar "huis" gaat omdat hij niet werken wil?
Nou en? Bestaan extreem verlegen Marokkanen niet en hebben die dan niet een nog groter probleem in deze maatschappij?quote:Op maandag 28 maart 2005 00:41 schreef fokje het volgende:
Een extreem verlegen persoon moet ook dubbel zo hard werken om aan een baan te komen.
Wat je nu stelt is dat Marokkanen, wat meteen al "in het algemeen" inhoudt niet betrouwbaar zijn. Ik zie daar niets in. Er zijn onbetrouwbare Marokkanen en ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat er relatief gezien meer onbetrouwbare Marokkanen zijn dan anderen maar niet dat je met enige mensenkennis dat normaal zou moeten zijn bij elke sollicitatiegesprek 90% van het type onbetrouwbaar zou moeten kunnen onderscheiden. Ik heb soms het gevoel dat men allochtonen soms aanneemt enkel om de samenstelling van het team te balanceren of enkel de functie te vullen zonder te kijken of de persoon wel of niet geschikt is.quote:Marokkanen hebben het probleem dat zij in het algemeen niet betrouwbaar zijn.
Niet genoeg om wat te bereiken precies?quote:Dus de welwillende marokkaan moet ook dubbel zo hard werken. (alhoewel er heel wat Nederlanders hun baan zijn kwijt geraakt aan gesubsidieerde allochtoonse werknemers, maar kennelijk is zelfs dat niet genoeg)
Wie zegt dat de Ali's het met elkaar kunnen vinden? Wat als Ali zich Nederlander voelt en het niet pikt? Je stelt met je stellingname dat men het zelf in de eigen "klan" moet oplossen en je stelt tevens dan men ook niet betrouwbaar cq niet geintegreerd zijn maar er is bij jou geen ruimte voor een Nederlander genaamd Ali. Dan kijkt men ook raar dat veel Ali's spoken gaan zien en denken dat iedereen ze moet hebben. Wees dan zo dapper om te stellen dat je gewoonweg geen allochtonen wilt aannemen dan weet hij of zij meteen dat het niet ligt aan de diploma's of de stropdas.quote:Wat let de Ali's om de koppen bij elkaar te steken en een eigen bedrijf te beginnen bijvoorbeeld?
quote:Op zondag 27 maart 2005 23:15 schreef BBH-mode het volgende:
tja, we hadden beter artis kunnen bellen of ze nog een paar chimpancees over hadden, die leren over het algemeen genomen beter en hoeven zich minder vaak te scheren![]()
ja. en gehandicapte extreem verlegen marokkanen nog meer. Wat ik ermee wilde zeggen; het gaat hier over een klacht dat marokkanen moeilijker aan werk komen, maar dat het onzin is om een beschuldigende vinger uit te steken naar werkgevers.quote:Op maandag 28 maart 2005 01:34 schreef sampoo het volgende:
[..]
Nou en? Bestaan extreem verlegen Marokkanen niet en hebben die dan niet een nog groter probleem in deze maatschappij?
exact. Dus liever helemaal niet kiezen voor Ali, zo werkt het nou eenmaal.quote:Wat je nu stelt is dat Marokkanen, wat meteen al "in het algemeen" inhoudt niet betrouwbaar zijn. Ik zie daar niets in. Er zijn onbetrouwbare Marokkanen en ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat er relatief gezien meer onbetrouwbare Marokkanen zijn dan anderen maar niet dat je met enige mensenkennis dat normaal zou moeten zijn bij elke sollicitatiegesprek 90% van het type onbetrouwbaar zou moeten kunnen onderscheiden.
vervelend idd, voor iedereen.quote:Ik heb soms het gevoel dat men allochtonen soms aanneemt enkel om de samenstelling van het team te balanceren of enkel de functie te vullen zonder te kijken of de persoon wel of niet geschikt is.
quote:Niet genoeg om wat te bereiken precies?
Ik ben geen werkgever, maar ik stel vast dat het gewoon zo werkt. Dat is strondvervelend voor de goedwillende marokkaan die eerder wordt afgewezen dan een andere willekeurig persoon. Maar iedere Ali weet waar het door komt. Of hij zich nou Nederlander voelt of Marokkaan.quote:Wie zegt dat de Ali's het met elkaar kunnen vinden? Wat als Ali zich Nederlander voelt en het niet pikt? Je stelt met je stellingname dat men het zelf in de eigen "klan" moet oplossen en je stelt tevens dan men ook niet betrouwbaar cq niet geintegreerd zijn maar er is bij jou geen ruimte voor een Nederlander genaamd Ali. Dan kijkt men ook raar dat veel Ali's spoken gaan zien en denken dat iedereen ze moet hebben. Wees dan zo dapper om te stellen dat je gewoonweg geen allochtonen wilt aannemen dan weet hij of zij meteen dat het niet ligt aan de diploma's of de stropdas.
Het gaat enkel om betrouwbaarheid en aangezien dat bij een sollicitatiegesprek niet meteen te toetsen is, gaan werkgevers veelal meteen marokkanen afwijzen. Een werkgever interesseert zich in eerste instantie niet voor iemands nationaliteit of afkomst. En inderdaad, als Marokkanen aangeven last te hebben van uitsluiting op de arbeidsmarkt dan is de enige mogelijkheid dat men idd naar zichzelf kijkt als groep of initiatieven onderneemt (individueel of groepsgewijs) om daar onderuit te komen zonder zich in een slachtofferrol te begeven of erger. En anders ga je maar weg als het niet bevalt. Zo simpel is het.quote:Het geintje dat ze de koppen bij elkaar zouden moeten steken werkt beter bij eerste generatie volk of volk dat meer wortels heeft in de eigen klan. Oftewel net die lui die minder "Nederlands" zijn. Maar wellicht staan we niet open om nieuwe Nederlanders in te laten en zien we liever buitenlanders die zich gedragen of op zijn minst het wangedrag binnen de eigen groep houden.
Hoezo is het onzin? Als werkgevers niet verder kijken dan de naam dan mag er wat meer dan een vinger worden uitgestoken. Niet alleen zorgt het ervoor dat er minder optimaal gebruik gemaakt wordt van het arbeidspotentieel ook draagt het bij om de kloof tussen de "samenlevingen onnodig vergroot en verdiept.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:54 schreef fokje het volgende:
ja. en gehandicapte extreem verlegen marokkanen nog meer. Wat ik ermee wilde zeggen; het gaat hier over een klacht dat marokkanen moeilijker aan werk komen, maar dat het onzin is om een beschuldigende vinger uit te steken naar werkgevers.
Dat werkt wat mij betreft averechts. Iemand een baan geven omdat hij een bepaalde nationaliteit draagt leidt er vaker toe dat er een minder geschikte kandidaat op de functie gezet wordt dan wanneer die beperking er niet lag. Verder komt de Marokkaan binnen als "excuustruus" en zal minder goed opgenomen worden door het reeds aanwezige personeel. Stop daar nog het beeld dat heerst dat Marokkanen minder betrouwbaar zijn en je hebt aan beide kanten niet een ideale start gemaakt. Afschaffen dat positieve discriminatie dus en gevallen van discriminatie in het algemeen aanpakken.quote:opdat er kennelijk steeds meer marokkanen zonder werk komen te zitten ondanks de positieve discriminatie die vanuit overheidswege is geregeld.
Volgens een hoop Ali's is het discriminatie bedoel je? Stellen dat veel andere Marokkanen niet geschikt zijn gebleken maakt het niet minder discriminerend.quote:Ik ben geen werkgever, maar ik stel vast dat het gewoon zo werkt. Dat is strondvervelend voor de goedwillende marokkaan die eerder wordt afgewezen dan een andere willekeurig persoon. Maar iedere Ali weet waar het door komt. Of hij zich nou Nederlander voelt of Marokkaan.
Zo simpel is het niet. Voor velen is dit het land waar men hoort en als een deel van het volk zich onheus bejegent voelt dan zal daarvan een deel zijn dat zich daar tegen gaat verzetten. Dat kan met positief verzet maar net zo makkelijk met negatief verzet. Zo simpel is dat nu eenmaal als we het toch simpel willen houden. We lijken een land te worden met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. We ergeren ons dat men zich niet "aanpast" en de taal niet beheerst maar doen toch maar de deur niet open voor de mensen die zich wel "aangepast" hebben en de taal beheersen.quote:En inderdaad, als Marokkanen aangeven last te hebben van uitsluiting op de arbeidsmarkt dan is de enige mogelijkheid dat men idd naar zichzelf kijkt als groep of initiatieven onderneemt (individueel of groepsgewijs) om daar onderuit te komen zonder zich in een slachtofferrol te begeven of erger. En anders ga je maar weg als het niet bevalt. Zo simpel is het.
Een werkgever is slechts geinteresseerd in geld verdienen. Wat dat betreft zou ik, als ik marokkaan was, gaan voor een overheidsfunctie of een vrij beroep of ondernemer. Je ziet overigens ook dat hoog opgeleiden die problemen minder/niet kennen. Neemt niet weg dat er netzogoed plaats moet zijn voor laag opgeleide marokkanen.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:48 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoezo is het onzin? Als werkgevers niet verder kijken dan de naam dan mag er wat meer dan een vinger worden uitgestoken. Niet alleen zorgt het ervoor dat er minder optimaal gebruik gemaakt wordt van het arbeidspotentieel ook draagt het bij om de kloof tussen de "samenlevingen onnodig vergroot en verdiept.
eens, behalve dat ik meen dat er geen sprake is van discriminatie. Slechts verschil in mentaliteit van diverse bevolkingsgroepen waar de ene mentaliteit minder geliefd is dan de andere.quote:Dat werkt wat mij betreft averechts. Iemand een baan geven omdat hij een bepaalde nationaliteit draagt leidt er vaker toe dat er een minder geschikte kandidaat op de functie gezet wordt dan wanneer die beperking er niet lag. Verder komt de Marokkaan binnen als "excuustruus" en zal minder goed opgenomen worden door het reeds aanwezige personeel. Stop daar nog het beeld dat heerst dat Marokkanen minder betrouwbaar zijn en je hebt aan beide kanten niet een ideale start gemaakt. Afschaffen dat positieve discriminatie dus en gevallen van discriminatie in het algemeen aanpakken.
Voor zover je het dan zonodig discriminatie wil noemen; het is geen discriminatie uit rascistische motieven, slechts uit geld verdienen. Niks meer en niks minder.quote:Volgens een hoop Ali's is het discriminatie bedoel je? Stellen dat veel andere Marokkanen niet geschikt zijn gebleken maakt het niet minder discriminerend.
btw; ik vind Marokkanen over het algemeen de taal wel goed spreken; dat vind ik bij Turken over het algemeen een stuk minder. Enfin, Ik vind dat je oorzaak en gevolg hier iig omdraait. Ik zeg niet dat Nederland geen schuld kent. Ik zeg echter dat de Marokkaan nu wellicht harder moet werken om aan een baan te komen dan de gemiddelde Nederlander. En daar is niks mis mee vind ik. Werkgevers kan je niks verplichten of een bepaalde moreel opleggen, zo werkt dat niet.quote:Zo simpel is het niet. Voor velen is dit het land waar men hoort en als een deel van het volk zich onheus bejegent voelt dan zal daarvan een deel zijn dat zich daar tegen gaat verzetten. Dat kan met positief verzet maar net zo makkelijk met negatief verzet. Zo simpel is dat nu eenmaal als we het toch simpel willen houden. We lijken een land te worden met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. We ergeren ons dat men zich niet "aanpast" en de taal niet beheerst maar doen toch maar de deur niet open voor de mensen die zich wel "aangepast" hebben en de taal beheersen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |