Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?quote:VOORBURG Steeds meer Nederlanders van
Marokkaanse afkomst zitten zonder werk.
De werkloosheid in die groep is vorig
jaar gestegen van 17 naar 22%,meldt het
Centraal Bureau voor de Statistiek.
In veel andere groepen,zoals Turken en
Antillianen,is de werkloosheid juist
iets gedaald.De gemiddelde werkloosheid
onder allochtonen is nu 16 procent,ruim
drie keer zo hoog als onder autochtone
Nederlanders.
Volgens het CBS is er sprake van een
"zorgelijke ontwikkeling",met name voor
Marokkanen.Volgens belangenorganisaties
stijgt de werkloosheid doordat moslims
steeds vaker worden gediscrimineerd.
Bron.
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:
Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
Maar dat laatste zinnetje intrigeerde je dan wel weer?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.
Dan zou de Marokkaanse gemeenschap zich moeten afvragen hoe dat nou komt. Mss zouden ze eens hand in eigen boezem moeten steken ipv telkens anderen de schuld te geven. Dat vind ik namelijk zo goedkoop.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:07 schreef Xenomaniac het volgende:
En dat wordt alleen maar erger. In dit klimaat zijn werkgevers niet gauw geneigd een Marokkaan aan te nemen als er ook 'iets' anders (whatever) beschikbaar is.
Ja.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:08 schreef Monidique het volgende:
Maar dat laatste zinnetje intrigeerde je dan wel weer?
Op de manier hoe ze sinds jaar en dag aan hun geld komen. Diefstallen, overvallen en afpersing...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:16 schreef Meki het volgende:
zeg
hoe moeten nu de mensen nu aan geld komen
ze willen werken maar niemand neemt hun aan
ja?!quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
maar de meeste helmaal niet - tjaah vind je het gek dat ze de criminaliteit in gaan
Ja dat vind ik best gek...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Meki het volgende:
ik heb gelukkig 2 banen
maar de meeste helmaal niet - tjaah vind je het gek dat ze de criminaliteit in gaan
wat hij zegtquote:Op maandag 28 februari 2005 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op de manier hoe ze sinds jaar en dag aan hun geld komen. Diefstallen, overvallen en afpersing...
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zeker omdat al die verhalen over criminele marokanen stigmatisatie zijn. Het is dan ook vast allemaal gelogen.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:24 schreef Blessed het volgende:
De pot verwijt de ketel dat -ie zwart ziet.
Er wordt hier gesproken over 'hand in eigen boezem steken', en zo. Laat de Marokkanen maar de hand in eigen boezem steken, dan kunnen wij onze hand ook in hun boezem steken. Nietwaar? Wij discrimineren immers ook alleen maar omdat die Marokkanen zo vervelend zijn. Het is hun eigen schuld. Waarom zouden ze dan in de slachtofferrol kruipen?
Mja. Er zit ergens natuurlijk ook wel een kern van waarheid in. Tenslotte, hoe meer je jezelf zielig en gediscrimineerd gaat voelen, hoe meer het er ook op zal gaan lijken en zo. Aan de andere kant lijkt weer niemand zich hier af te vragen hoe het komt dat ze zich gediscrimineerd voelen. En zo is het cirkeltje weer rond.
En Meki, geen zorgen, daar hebben we hier in Nederland de soos voor.
Ja idd... daar kunnen die goed geintegreerde marrokanen niks aan doen...quote:Op maandag 28 februari 2005 14:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
Is allemaal de schuld van die racistische werkgevers.
Dat is ook weer zo'n typische reactie. Loop je niet te brullen hoe slecht de Marokkanen wel niet zijn, ben je maar meteen een blind paard die niet ziet hoe de situatie ervoor staat met de Marokkanen. Hand in eigen boezem steken is goed, zolang je het zelf niet hoeft te doen, heh?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zeker omdat al die verhalen over criminele marokanen stigmatisatie zijn. Het is dan ook vast allemaal gelogen.
Sorry, je hebt gelijk. Ik kom uit Rotterdam, daar kennen we geen marokanenquote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n typische reactie. Loop je niet te brullen hoe slecht de Marokkanen wel niet zijn, ben je maar meteen een blind paard die niet ziet hoe de situatie ervoor staat met de Marokkanen. Hand in eigen boezem steken is goed, zolang je het zelf niet hoeft te doen, heh?
Hoor eens, kerel. Ik woon in de randstad en ik zie echt wel om me heen wat er gebeurt. Ik zie echt het gedrag van de Marokkanen wel. Het ís ook inderdaad zo dat we veel last van Marokkanen hebben. Maar het is niet altijd zo geweest als het vandaag de dag is. Ergens is het probleem begonnen - en dat probleem begon klein, dus dachten we allemaal dat het vanzelf wel weg zou gaan. En nu is het ineens een groot probleem geworden (of geloofde jij dat grote problemen zo *poef* uit het niets ontstaan?) en is het alleen maar de schuld van de Marokkanen.
Vraag maar aan een Marokkaan waarom hij zich gediscrimineerd voelt. Dat stond er tenslotte, dat niemand zich afvraagt waarom een Marokkaan zich gediscrimineerd voelt. (Dat stukje proza zal toch niet al te moeilijk voor je zijn?) En waarom iemand iets voelt, kan je beter vragen aan degene die het voelt, nietwaar?quote:Op maandag 28 februari 2005 15:42 schreef stinkie het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Ik kom uit Rotterdam, daar kennen we geen marokanen
Wat ik nog steeds mis in dat stukje proza van je is het antwoord op mijn vraag.....
Omdat ze anders zijn.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:31 schreef stinkie het volgende:
JA, leg ons dan eens uit waarom ze gediscrimineerd worden.
Sterkquote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
Er wordt gezeikt dat er niet geïntegreerd wordt. Komen ze verdomme twintig jaar te laat met een of andere integratiecursus die helemaal nergens over gaat. En alle Nederlanders maar roepen: "ja, als ik zou emigreren, zou ik ook de taal van dat land leren spreken!" Uhuh, nu je gezien hebt hoe het is als de immigranten dat níet doen, ja.
Ga eens even in Duitsland vragen hoe goed die Nederlanders integreren, of zo.
Ja he hebt helemaal gelijk!quote:Op maandag 28 februari 2005 15:34 schreef Blessed het volgende:
Er wordt gezeikt dat er niet geïntegreerd wordt. Komen ze verdomme twintig jaar te laat met een of andere integratiecursus die helemaal nergens over gaat. En alle Nederlanders maar roepen: "ja, als ik zou emigreren, zou ik ook de taal van dat land leren spreken!" Uhuh, nu je gezien hebt hoe het is als de immigranten dat níet doen, ja.
Ga eens even in Duitsland vragen hoe goed die Nederlanders integreren, of zo.
Was laatst in Netwerk. Hebben ze onderzocht in Amersfoort.quote:Op maandag 28 februari 2005 15:52 schreef CANARIS het volgende:
Kan het CBS niet ook even de volgende statistiek brengen
Percentage Marokkanen met een strafblad in vergelijking tot Marokkanen zonder strafblad die een baan hebben ? Ik ben ervan overtuigd , dat het percentage dan niet opvallend anders is als bij turken.
dude, ik heb nog meer dingen in dat stukje gezet. lees het eens nog een keer, en dan vooral ook het stukje over hóe we precies dat integreren hebben gemotiveerd toen ze voor het eerst hier naar Nederland kwamen. Oh wacht... gemotiveerd... dat hebben we juist níet.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:39 schreef ChAoZ-026 het volgende:
[..]
Ja he hebt helemaal gelijk!
Immers, we horen regelmatig verhalen uit Duitsland over hoe groepen nederlanders in duitsland mensen doodsteken/doodschieten/beroven/verkrachten en een totaal disrespect tonen voor de westerse normen en waarden..
Idd een slecht duits sprekende nederlander 3 kilometer over de grens is precies hetzelfde als 20 jaar van niet integreren en alleen maar profiteren..
Echt waar...
Hmm, ok, stel dat je hier gelijk in hebt. Waarom gaat het dan wel steeds beter met Turken en steeds slechter met Marokkanen?quote:Op maandag 28 februari 2005 16:00 schreef IntroV het volgende:
[..]Kom niet aanzetten met "ze worden gediscrimineerd, maar daar hebben ze het zelf naar gemaakt". Nee, ze worden al vanaf het begin gediscrimineerd. Ze worden al vanaf het begin in de watten gelegd, ze hoefden geen nederlands te leren, ze hoefden niet te werken, ze hoefden niet te integreren. En ze konden allemaal met bosjes tegelijk Nederland inkomen. Tja, dan gaat het vanzelf een keer mis.
Ja, en dan al die Nederlanders die in Duitsland persé klompen/Zeeuwse kappen willen dragen tijdens hun werk. En Nederlanders die massaal de Duitse steun in duiken... tssss...quote:Op maandag 28 februari 2005 17:39 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Ja he hebt helemaal gelijk!
Immers, we horen regelmatig verhalen uit Duitsland over hoe groepen nederlanders in duitsland mensen doodsteken/doodschieten/beroven/verkrachten en een totaal disrespect tonen voor de westerse normen en waarden..
Idd een slecht duits sprekende nederlander 3 kilometer over de grens is precies hetzelfde als 20 jaar van niet integreren en alleen maar profiteren..
Echt waar...
Dat wat jij nu noemt, is nog niet zo lang aan de gang. Toen het probleem nog klein was hier in Nederland, gebeurden die dingen ook niet zo vaak als nu. Dus je weet niet hoe het over 20 jaar in Duitsland is met die Nederlanders.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja, en dan al die Nederlanders die in Duitsland persé klompen/Zeeuwse kappen willen dragen tijdens hun werk. En Nederlanders die massaal de Duitse steun in duiken... tssss...
Duitse meisjes en vrouwens zijn nergens veilig voor Nederlanders. In het zwembad, op het strand, in de tram. O-ver-al maken die Nederlanders er in Duitsland een teringzooi van.
Aanpakken, terugsturen!
Discriminatie bij solliciteren zal zeker wel bestaan. Maar hoe vaak komt het voor en in hoe veel van de gevallen is het ook inderdaad een "ongeoorloofd onderscheid" dat gemaakt wordt. Bedrijven willen de beste sollicitant voor een vacature. Als de afgewezen marokkanen inderdaad eigenlijk de beste waren, dan zullen ze toch niet zoveel moeite hebben bij het vinden van een andere baan?quote:Aantal Marokkanen zonder werk blijft groeien
Marokkanen in Nederland hebben steeds vaker geen baan. Sinds 2001 is de werkloosheid onder Marokkanen meer dan verdubbeld. Vorig jaar zat meer dan 22 procent van de Marokkaanse beroepsbevolking thuis.
De werkloosheid onder allochtonen is veel hoger dan onder autochtonen. Vorig jaar had gemiddeld 16 procent van alle allochtonen tussen de vijftien en vierenzestig jaar oud geen betaald werk. Bij autochtonen is dat percentage veel lager: 5,2 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Uit die cijfers blijkt ook dat Marokkanen het op de Nederlandse arbeidsmarkt slechter doen dan allochtonen uit bijvoorbeeld Suriname of Turkije. Surinamers zijn ook vaker werkloos dan autochtonen, maar onder hen stijgt de werkloosheid minder snel dan onder Marokkanen. Turken en Antillianen waren vorig jaar zelfs iets minder vaak werkloos dan een jaar eerder.
Oorzaken
Hoe dat komt zegt het CBS niet. Vaak wordt geroepen dat allochtonen worden gediscrimineerd door werkgevers. Die zouden een voorkeur hebben voor autochtonen.
Vakcentrale FNV bijvoorbeeld vindt dat werkgevers veel te weinig doen om allochtonen aan het werk te helpen. In december pleitte de vakbond daarom voor een quotum allochtone werknemers.
Maar onderzoek wijst ook op de relatief geringe carrièredrang bij allochtonen. En bovendien zijn veel werkgevers niet bekend met allochtone werknemers omdat de arbeidsparticipatie van allochtonen erg laag is.
Die doen het ook even goed als de autochtonen. Hoog opgeleide allochtoon heeft goede baanquote:Op maandag 28 februari 2005 22:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[...] Maar er zijn ook veel te weinig hoogopgeleide marokkanen. Want ik denk dat die groep voor minder problemen zorgen.
Zo dat liegt er niet om. Ja, en werkgevers willen graag een werknemer die geen strafblad heeft.....quote:Op maandag 28 februari 2005 17:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Was laatst in Netwerk. Hebben ze onderzocht in Amersfoort.
Veertig procent van de marokkanen in die stad hadden een strafblad.
En volgens de politie was dit het topje van de ijsberg want niet alle strafbare feiten zijn bij de politie bekend.
nog nooit iets van gemerkt met me 2m03 ...quote:Op maandag 28 februari 2005 22:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
lange mensen die gemiddeld 10% meer verdienen dan onderdeurtjes. Alleen voor deze mensen is er geen apart beladen woordje dus die zullen gewoon iets harder hun best moeten doen.
Mensen in de bijstand of WAO kunnen niet werkeloos worden, dus het percentage is nog veel hogerquote:Belachelijk hoog werkloosheid percentage trouwens. Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
Ja, leuk geprobeert, maar Turken doen alles behalve streng geloven, als ik even mag generaliseren. Dus die vlieger gaat ook voor jou dit keer niet opquote:Op maandag 28 februari 2005 13:57 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?
Dat weet een werkgever toch niet! Turken en marokkanen zijn in hun ogen beide moslims. In welke mate ze geloven doet er voor hem niet toe.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:09 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ja, leuk geprobeert, maar Turken doen alles behalve streng geloven, als ik even mag generaliseren. Dus die vlieger gaat ook voor jou dit keer niet op![]()
Nee hoor, het verschil is duidelijk te zien, vooral bij vrouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet een werkgever toch niet! Turken en marokkanen zijn in hun ogen beide moslims. In welke mate ze geloven doet er voor hem niet toe.
Over wie heb je hetquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Je zit de hele dag op FOK hoe kan je daarnaast nog werken?
Je bent het bewijs van een mislukte integratie.
Geef maar toe dat je gewoon een uitkering hebt.
Je hebt het toch niet over mij ? Ik werk bij een grote ICT dienstverlener in Noord-Brabantquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Je zit de hele dag op FOK hoe kan je daarnaast nog werken?
Je bent het bewijs van een mislukte integratie.
Geef maar toe dat je gewoon een uitkering hebt.
Ik denk dat het toverwoord hier jaloezie is broeder bansheeboy. Maargoed, je zult waarschijnlijk ook direct kunnen zien dat lionsguy een kampbewoner is, en dus geen permanente inwoner van Nederland. Immers kan ie zo zijn wagen achter het paard spannen en richting Duitsland vertrekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over mij ? Ik werk bij een grote ICT dienstverlener in Noord-BrabantEen bekende Fok!ker, Drugshond genaamd, is een collega van me. Alhoewel ik hem lang niet heb gezien
En dat ik de hele dag kan Fok!ken wijl ik werk is juist een teken dat ik het goed voor elkaar heb
Als ik de berichten vanuit je bedrijf moet horen, ik ken er een aantal mensen, zit je niet echt stevig in het zadel. Ach, binnenkort kan je de hele dag bidden, moet je maar denken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over mij ? Ik werk bij een grote ICT dienstverlener in Noord-BrabantEen bekende Fok!ker, Drugshond genaamd, is een collega van me. Alhoewel ik hem lang niet heb gezien
En dat ik de hele dag kan Fok!ken wijl ik werk is juist een teken dat ik het goed voor elkaar heb
MAUAHAHAHAHHHHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:47 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als ik de berichten vanuit je bedrijf moet horen, ik ken er een aantal mensen, zit je niet echt stevig in het zadel. Ach, binnenkort kan je de hele dag bidden, moet je maar denken.
Stelen als ze je geen baan geven, schijnt geaccepteerd te zijn in die cultuurquote:Op maandag 28 februari 2005 14:16 schreef Meki het volgende:
zeg
hoe moeten nu de mensen nu aan geld komen
ze willen werken maar niemand neemt hun aan
quote:DEN HAAG, dinsdag
Het is veel beter werklozen en arbeidsongeschikten met sancties en strenge verplichtingen achter de broek te zitten om ze weer aan de slag te krijgen.
Cursussen, sollicitatietrainingen en werkervaringsplaatsen zorgen er veel minder goed voor dat mensen weer op zoek gaan naar een baan. Als uitkeringen te hoog zijn en te lang doorlopen, zijn mensen bovendien minder geneigd weer werk te zoeken.
Dat stelt het Centraal Planbureau (CPB)
Je hebt mazzel dat je niet bij mij werkt, ik had je al lang de zak gegeven wegens onproductiviteit, als je de hele dag Fokt op kosten van je baas is het simpel gezegd "diefstal".quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat je of werkloos bent of zelf in de tijd van de baas aan het internetten/fok!ken bent of zelf rijdt in een Bentley en de baas uithangt die zijn personeel keihard laat zweten/bunkeren/werken en zelf geen pepernoot uitvoertquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt mazzel dat je niet bij mij werkt, ik had je al lang de zak gegeven wegens onproductiviteit, als je de hele dag Fokt op kosten van je baas is het simpel gezegd "diefstal".
Luie zwijnen als jij kunnen we zonder....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat je of werkloos bent of zelf in de tijd van de baas aan het internetten/fok!ken bent of zelf rijdt in een Bentley en de baas uithangt die zijn personeel keihard laat zweten/bunkeren/werken en zelf geen pepernoot uitvoert
In al deze gevallen verdien je de titel "hypocriet"
Ja, ik ben in de "baas" zijn tijd aan het Fokken, niets mis mee denk ik aangezien ik mijn eigen "baas" ben. En nee, ik hoef niet te werken, daar heb ik mijn goedbetaalde personeel voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat je of werkloos bent of zelf in de tijd van de baas aan het internetten/fok!ken bent of zelf rijdt in een Bentley en de baas uithangt die zijn personeel keihard laat zweten/bunkeren/werken en zelf geen pepernoot uitvoert
In al deze gevallen verdien je de titel "hypocriet"
Wat ik al dacht dusquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik ben in de "baas" zijn tijd aan het Fokken, niets mis mee denk ik aangezien ik mijn eigen "baas" ben. En nee, ik hoef niet te werken, daar heb ik mijn goedbetaalde personeel voor.
Zoals in mijn gevalquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:57 schreef desiredbard het volgende:
Zo mag ik het horen
Zolang productiviteit niet onder het fok!en leid,wordt alles toegestaan
"Als"quote:Als ik Bansheeboys baas was zou ik hem er echt uittrappen of beter......
Niet overdrijvenquote:....... verbieden in mijn tijd te Fok!en
Schaar jij mij in de categorie huilie ?quote:.....Komt de productieviteit en de vermindering van huilies op fok ten goede
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Luie zwijnen als jij kunnen we zonder....
Luie huilie zwijnen al helemaal.......
Mocht hij de baas zijn, en een bentley rijden, dan mag hij wel oppassen voor jalourse kutmarokanen die niet genoeg rezpekt hebben (om het werk te doen waar die baas hen voor betaald) die zijn portefeuille niet van de passagiersstoel jatten.
Ik heb hier een eigen bedrijf en je zou er bij mij niet inkomen...
ik verdom het een marokkaan aan te nemen....
lui volk met een te grote bek....
Er zijn genoeg andere mensen van andere nationaliteiten die wel afleveren waarvoor je ze betaald
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Luie zwijnen als jij kunnen we zonder....[q/]![]()
![]()
[q]Luie huilie zwijnen al helemaal.......
Ik heb zo'n gevoel dat je het niet zo kunt vinden met Marokkanen. maar ik moet zeggen dat je goed kunt relativeren. De genuanceerdheid straalt er overigens ook vanafquote:Mocht hij de baas zijn, en een bentley rijden, dan mag hij wel opassen voor jalourse kutmarokanen die niet genoeg rezpekt hebben (om het werk te doen waar die baas hen voor betaald) die zijn portefeuille niet van de passagiersstoel jatten.
Je komt op me over als een jongen van 15. Wat voor eigen bedrijf heb je dan ? Verkoop je gekopieerde X-BOx spellen ofzoquote:Ik heb hier een eigen bedrijf en je zou er bij mij niet inkomen...
ik verdom het een marokkaan aan te nemen....
lui volk met een te grote bek....
Maar heb je het naar je zin bij Stormfront?quote:Er zijn genoeg andere mensen van andere nationaliteiten die wel afleveren waarvoor je ze betaald
En, jaloers nu? Had je ook een vak moeten leren, beter je best moeten doen, risico's moeten nemen. Nu zal je altijd niks meer als een verkapte slaaf zijn die aan de goodwil is overgeleverd van je baas. En ohja, mijn limo rijdt geweldig lekker als ik naar de tennisbaan ga met in gedachten dat er een stelletje klootviolen geld voor mij genereren om mijn luxe leven te betalen.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 02:10 schreef Prego het volgende:
[..]
nog nooit iets van gemerkt met me 2m03 ...
misschien erg offtopic maar kun je daar iets meer over vertellen?
http://www.kuleuven.ac.be/persoverzicht/2005/po01_02_2005.htmquote:Hoe langer hoe meer loon
01-02-2005
Grote mensen verdienen pak meer dan kleine collega's
Bent u groter dan gemiddeld? Dan verdient u jaarlijks 238 euro per centimeter méér dan uw kleine collega's. Grote mensen komen dominanter over zodat ze sneller carrière maken en dus ook een hoger salaris opstrijken, zegt een grootscheeps Amerikaans onderzoek. Tip voor de ,,kleintjes'': investeer in schoenen met hoge zolen.
[...]
nu doe je alsof dat voor elk lang iemand geldt, dat is dus niet zo, ik heb er (helaasquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
http://www.kuleuven.ac.be/persoverzicht/2005/po01_02_2005.htm
Daar hoor je niemand over.
Het was een grootschalig amerikaans onderzoek waar naar verwezen is. Ik heb het wel vaker gelezen, ook in Nederlandse media maar dit is wat ik zo snel kon vinden. Waar het om gaat is dat er nu eenmaal voorkeuren zijn voor een bepaald soort mensen dat je als collega wilt die misschien niets met je capaciteit te maken hebben. Ouderen komen ook minder snel aan de bak. Of gehandicapten, of mensen die een strafblad hebben etc. Als je denkt dat je een natuurlijk nadeel hebt ten opzichte van andere sollicitanten dan doe je maar meer je best. Neem bijbaantjes ipv op straat te zwerven, doe vrijwilligerswerk, ga bij een (studenten)vereniging. Whatever.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:43 schreef Prego het volgende:
[..]
nu doe je alsof dat voor elk lang iemand geldt, dat is dus niet zo, ik heb er (helaas) nooit iets van gemerkt..
bovendien is dat ene belgisch bericht en misschien niet een relevant in nederland..
'Werkloosheid allochtonen juist dalende'quote:Werkloosheid allochtonen juist dalende'
Volgens het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) is de werkloosheid onder allochtonen helemaal niet gestegen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldde gisteren dat de werkloosheid onder allochtonen in 2004 met 2% was gestegen tot 16%. Dit kwam vooral door de grote stijging van de werkloosheid onder Marokkanen, die opliep van 17 naar 22%.
Het CWI, dat een hele andere rekenmethode hanteert, komt wat betreft de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen (Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) in 2004 uit op 28,4%. In 2003 was dat nog 30%. Volgens het CWI zette deze daling zich in de eerste maand van dit jaar voort. De dalende percentages van het CWI liggen wel veel hoger dan die van het CBS, maar dat komt omdat het CWI ook langdurig werklozen meetelt, en het CBS enkel actief werkzoekenden telt.
Zowel CWI en CBS constateren dat Marokkanen het slechtst presteren op de arbeidsmarkt. In tegenstelling tot belangengroeperingen van allochtonen, die dat toedichten aan toenemende discriminatie van moslims, menen CBS en CWI dat de Marokkanen slecht presteren door de grote taalachterstand in deze bevolkingsgroep.
De werkloosheid onder autochtonen liep volgens het CWI wel op, maar dat komt omdat er vooral veel banen voor hoogopgeleiden sneuvelden, en daar werken relatief gezien weinig allochtonen.
Mogen we nu concluderen dat er sprake is van een sterke correlatie tussen streng gelovig zijn (wat bij veel moslims het geval is) en minder grote kans op werk waardoor ze uitendelijk de maatschappij alleen maar tot last zijn doormiddel van uitkering trekken danwel crimineel gedrag?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:09 schreef Youssef het volgende:
[..]Allemaal heel vervelend voor die Marokkanen natuurlijk, maar dat laatste zinnetje intrigeert me dan weer. De werkloosheid onder Turken is gedaald en Turken zijn overwegend Moslim. Komt het bij die 'belangenorganisaties' die zo hard 'Moslimdiscriminatie' schreeuwen, nou nooit eens in hun botte hersens op dat het misschien niet aan de Islam ligt maar aan de sprankelende persoonlijkheid van de Marokkanen?
Ja, leuk geprobeert, maar Turken doen alles behalve streng geloven, als ik even mag generaliseren. Dus die vlieger gaat ook voor jou dit keer niet op![]()
Nee, ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat er nog steeds debielen zijn die hun sollicitanten niet beoordelen op de capaciteiten die ze hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:36 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Mogen we nu concluderen dat er sprake is van een sterke correlatie tussen streng gelovig zijn (wat bij veel moslims het geval is) en minder grote kans op werk waardoor ze uitendelijk de maatschappij alleen maar tot last zijn doormiddel van uitkering trekken danwel crimineel gedrag?![]()
Die 'debielen' kunnen de taalvaardigheid van mensen kennelijk heel goed beoordelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:08 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat er nog steeds debielen zijn die hun sollicitanten niet beoordelen op de capaciteiten die ze hebben
Wat is het meest realistische cijfer nu?quote:Het CWI, dat een hele andere rekenmethode hanteert, komt wat betreft de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen (Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) in 2004 uit op 28,4%.
Overdrijven is ook een vak hequote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En, jaloers nu? Had je ook een vak moeten leren, beter je best moeten doen, risico's moeten nemen. Nu zal je altijd niks meer als een verkapte slaaf zijn die aan de goodwil is overgeleverd van je baas. En ohja, mijn limo rijdt geweldig lekker als ik naar de tennisbaan ga met in gedachten dat er een stelletje klootviolen geld voor mij genereren om mijn luxe leven te betalen.
Je bedoelt, idioter dan de gemiddelde Marokkaanquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, ik heb nog steeds een lekkere baan met een heerlijke auto van de zaak dan wel tankpas zo ook een goed salaris
En ik ben Marokkaner dan de gemiddelde Marokkaan
Met zulk geblaat in de ruimte kom je natuurlijk geen stap verder. Zoiets constateren, prima, zoeken naar de oorzaken prima. Maar ongefundeerd discriminatie schreeuwen zonder verdere achterliggende maatschappelijke context bereik je weinig mee.quote:Volgens het CBS is er sprake van een
"zorgelijke ontwikkeling",met name voor
Marokkanen.Volgens belangenorganisaties
stijgt de werkloosheid doordat moslims
steeds vaker worden gediscrimineerd.
Bron.
Sarcasme is niet aan jou besteed zie ik.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he
Eigen baas, zelfs van een goedlopend bedrijf, staat niet gelijk aan een lui-lekker leventje waar je zelf niks hoeft uit te voeren...zou jij toch moeten weten als eigen baas.
Of heb je een rijke vent aan de haak geslagen die een kledingzaakje voor je heeft geopend, zodat je niet constant uit verveling aan z'n kop zeikt?
Misschien concludeert de werkgever wel dat de sollicitant zijn voorkomen of houding debiel is. Niet altijd wordt er alleen maar naar capaciteiten gekeken maar ook of je past binnen het bedrijfscultuur.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:08 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat er nog steeds debielen zijn die hun sollicitanten niet beoordelen op de capaciteiten die ze hebben
Ik moet toch kontroleren of mijn koelies op tijd beginnen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:08 schreef Xenomaniac het volgende:
Zeg Nikita, je was wel vroeg op voor iemand die z'n koelies uitbuit.
06:37.
Niks aan toe te voegen.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:
Slachtofferrol
Ach ja zolang ze in hun eigen zieligheid geloven en dat ook bevestigd krijgen door andere instellingen zal het allemaal wel nooit veranderen.
Belachelijk hoog werkloosheid percentage trouwens. Bijna een kwart van de Marokkanen is dus werkloos
CWI is gebaat bij positieve cijfersquote:Op woensdag 2 maart 2005 00:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is het meest realistische cijfer nu?
Hoezo dat nou weerquote:Op woensdag 2 maart 2005 00:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je bedoelt, idioter dan de gemiddelde Marokkaan![]()
Tjonge.quote:Re: Re: Re: De Eerste Gogh-oorlog is ! (#)
quote:
Geplaatst door Ourzazate
quote:
Ayaan is een klitloze baviaan in schaapskledij. Wat zeg ik je, ze is een gore duivelin die enkel en alleen gevat is in haat, slechtheid en rancune. Genoeg gescholden mag ik hopen? Oh, heb ik al aangegeven dat ze het hoofd van alien heeft. Eng om haar in de nacht tegen te komen....
Achterbaks en laf? Wat achterbaks en laf is, is het manipuleren van data om de Islam in een kwaad daglicht te zetten. Wat achterbaks en laf is, is het niet respecteren van degenen waar jij voor pretendeert te staan (allochtone vrouwen) door ze in de steek te laten tijdens gesprekken of door ze geld te vragen als ze met je in gesprek willen... Wat achterbaks en laf is, is ten overstaan van een journalist aangeven dat de profeet Mohammed een perverse tiran is. Want als ik uitga van jouw hersenloze woordenspinsels van hierboven (waar jij in menig reactie blijk van hebt gegeven) dan denk ik niet dat er op het moment waarin zij die woorden uitsprak een moslim bij zat om zijn Islam/de profeet te verdedigen.... Anoniem? Het vereist weinig lef om mw. Klitloos ook in het openbaar te benoemen zoals ze is: een gefrustreerd en oerlelijk gedrocht. Mijn God, ik heb medelijden met degene die met haar sext (als ze al sext). Over akelige stiltes gesproken. Een Opblaaspop met extra glijmiddel geeft ongetwijfeld meer genot....
Als dit echt waar is, dat maar 1/3 van Marokkanen hun school afmaakt is te treurig voor woorden, zonder een goede opleiding maakt je weinig kans op een baan.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:02 schreef rja het volgende:
Opleidingsniveau
,,Een deel van de verklaring ligt in het lage opleidingsniveau van Marokkanen'', stelt Jaco Dagevos, onderzoeker bij het Sociaal en Cultureel Planbureau. ,,Marokkanen zijn minder goed opgeleid dan andere allochtone bevolkingsgroepen en vinden daarom moeilijker een baan.''
Ook de schooluitval onder Marokkanen speelt daarin een rol, vertelt de onderzoeker. ,,Van alle Marokkanen tussen de 20 en 24 jaar, bezit 65 procent geen startkwalificatie.
Jij doet ook alleen maar of je dom bent.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, ik heb nog steeds een lekkere baan met een heerlijke auto van de zaak dan wel tankpas zo ook een goed salaris
En ik ben Marokkaner dan de gemiddelde Marokkaan
En hoe voelt je lintworm nu na het uitvoeren van stemmingsmakerij ?quote:Op maandag 7 maart 2005 09:51 schreef QED het volgende:
Ik heb net op maroc.nl gelezen wat werkloze Marokkanen doen met hun vrije tijd.
Schelden op Hirsri Ali:
[..]
Tjonge.
Ik wou dat-ie weer aan het werk ging.
![]()
Wat bedoel je nu precies ?quote:Op maandag 7 maart 2005 11:58 schreef Sphere het volgende:
[..]
Jij doet ook alleen maar of je dom bent.
Opvliegende karakter ? Dit kun je niet menenquote:En inderdaad, Marokken maken minder kans op een baan vanwege het oh zo fijne, opvliegende karakter van de gemiddelde Marokkaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |