abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 februari 2005 @ 14:49:14 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25204901
108 Teletekst di 22 feb
Verdonk wil drie imams uitzetten

DEN HAAG Minister Verdonk wil drie
radicale imams het land uitzetten.Het
gaat om voorgangers van de Al Fourkaan-
moskee in Eindhoven.Het ministerie van
Justitie heeft dat bekendgemaakt.

De verblijfsvergunning van twee imams
wordt ingetrokken,van de derde wordt
deze niet verlengd.Volgens de AIVD
dragen ze bij aan de radicalisering van
moslims in Nederland en aan het creëren
van een voedingsbodem voor de jihad.

In hun preken lieten de drie steeds hun
afkeuring over de Westerse samenleving
weten en zetten ze de moskeegangers
ertoe aan niet met andersdenkenden om
te gaan.

lijkt me een duidelijk verhaal. zijn er nog mensen die bezwaar maken tegen deze gang van zaken in neo-europa?

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 23-02-2005 01:08:15 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25205009
ik niet
pi_25205063
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:59 schreef amvanwel het volgende:
ik niet
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  dinsdag 22 februari 2005 @ 15:05:04 #4
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25205066
Bezwaar maken, tegen de uitzetting van een paar staatsvijanden ?
Dit soort elementen horen hier niet, lijkt me kraakhelder.
pi_25205147
Niet meer dan terecht.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_25205326
Minister Verdonk,
Je bent een vrouw met ballen,wil je met me trouwen?
Het rijmt niet,maar ja.
pi_25205382
Ik moet nog zien of het ook echt gebeurt. Tussen willen en doen zit vaak nog wel eens een verschil
pi_25205519
Sorry,drrrr ging iets mis,twee maal hetzefde.
Woon zelf in een Zuid Amerikaans land,al meer dan tien jaar.
Zoals ze hier je toelating beoordelen,zeer streng.
Had vergeten mijn identieteitsbewijs drie maanden voor verval datum te laten verlengen.
Het land UIT en maar zien hoe je met nieuwe papieren weer binnen kom.
Bovendien al vele jaren getrouwd met een lokale bewoonster.
Te moeilijk is te gek,te gemakkelijk is dubbel gek.
Hoor je niet in een land thuis,wat je mening betreft,dat land heeft jouw het recht je de toegang te ontzeggen.
Persoonlijk,er zijn mensen,waar ik niet graag mee gezien zou worden samen op straat.
Kort om,aanpassen of weg wezen
.
pi_25205657
van mij mogen ze opkrassen, en of dat nu gisteren of eergisteren gebeurt kan me niet schelen
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:02:10 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25205719
Precies goed dit. Oproepen tot geweld lijkt me niet de bedoeling.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_25205736
Weg met die zwijnen.
En waarom het bestuur niet uitzetten?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_25205764
Dit lijkt me niet meer dan terecht. Wordt eindelijk de daad bij het woord gevoegd.

Wat ik trouwens wel frapant vind is dat deze moskee een stroming binnen de Islam aanhangt die fel anti-westers is. Mijn vraag wat doen dat soort dwazen hier en waarom mogen zij hun haat notabene in het westen prediken?

Of is dat onderdeel van de lafhartige politiek in Nederland.
pi_25205792
Het lijkt me wel oke om die lui uit te zetten, vooral omdat ze waarschijnlijk veel meer binding hebben met land van herkomst van met het verwerpelijk westerse Nederland. Ben benieuwd of de landen van herkomst ze trouwens wel weer hebben willen...

Balkenende: "hey jullie daar, we hebben hier een vliegtuig vol fundamentalisten, willen jullie die misschien hebben?"
pi_25205816
uitzetten is een slechte optie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25205819
Wat een gezeik allemaal weer.
Gewoon doen.
Klaar?
Mooi.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:41:10 #16
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25205888
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 18:13 schreef Meki het volgende:
Oh, vertel eens ?
pi_25206690
Update van de FP
quote:
Verschillende moslimorganisaties hebben ontzet gereageerd op het voornemen van Verdonk om de imams Nederland uit te zetten. De directeur van de Moslim Wereld Liga, Mohammed Cheppih, zegt op persoonlijke titel dat hij versteld staat van het besluit. Cheppih, die de imams persoonlijk kent, kan zich niet herinneren dat die ''willens en wetens'' aan de radicalisering van moslims hebben bijgedragen, zoals de inlichtingendienst AIVD heeft geconstateerd.

''Ik ben geschokt. Op dit moment baal ik gewoon dat ik in Nederland woon. Overheid en moskeeën hadden afgesproken dat er resultaten moesten worden geboekt in de strijd tegen terreur, kennelijk moest het resultaat zijn dat nu drie imams worden uitgezet. Ik vind het vooral erg dat het blijkbaar tot de mogelijkheden behoort om iemand zomaar uit te zetten, zonder dat zijn schuld is bewezen'', aldus Cheppih, die in het verleden kandidaat-voorzitter van de AEL in Nederland was.

A. Karagül, voorzitter van de Raad van Moskeeën, wil weten of het een juridische of een politieke beslissing is om de imams uit te gaan zetten. Hij zou het erg vinden als de voorgangers in hun moskee intolerantie preken, terwijl ze van autochtonen juist vragen tolerant te zijn. ''Imams moeten wel enige vrijheid hebben, maar als ze dingen zeggen die echt niet door de beugel kunnen, moeten de drie worden uitgezet. Mocht het een politieke beslissing blijken, dan zou ik de politici op hun beurt willen vragen wat verdraagzamer te zijn.''
Dit verbaast me niets. Ze vervallen weer in de slachtofferrol en bagatelliseren elk probleem. Hoe kunnen ze nou verwachten dat Nederlanders respect voor de Islam hebben als moslims met hand en tand elke misstand binnen de Islam als een persoonlijke aanval beschouwen.
quote:
'Ik ben geschokt. Op dit moment baal ik gewoon dat ik in Nederland woon.
Mss kan hij samen met die imams het land verlaten, lekker gezellig naar een beter land
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2005 @ 23:53:35 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25206791
Het intrekken en niet verlengen van de verblijsvergunning is niet helemaal hetzelfde als "het land uitzetten".

Een verblijsvergunning is gewoon een contract waarin bepalingen staan en bij overtreding kan dat contract 'ontbonden' worden. Hoe uniek het is dat het daadwerkelijk gebeurd weet ik niet maar niet verlengen van verblijsvergunningen komt imo wel vaker voor. Beetje gedramatiseerd allemaal.
pi_25206837
Het land uit met radicale imams!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_25206907
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 23:53 schreef NorthernStar het volgende:
Het intrekken en niet verlengen van de verblijsvergunning is niet helemaal hetzelfde als "het land uitzetten".

Een verblijsvergunning is gewoon een contract waarin bepalingen staan en bij overtreding kan dat contract 'ontbonden' worden. Hoe uniek het is dat het daadwerkelijk gebeurd weet ik niet maar niet verlengen van verblijsvergunningen komt imo wel vaker voor. Beetje gedramatiseerd allemaal.
Zodra je verblijfsvergunning wordt ingetrokken of niet verlengd verblijf je toch illegaal in Nederland en moet je vertrekken. Hetzelfde geldt voor asielzoekers die niet meer in aanmerking komen voor een vergunning. Die worden ook op het vliegtuig gezet, hopelijk gebeurt dat bij deze figuren ook. Maar eerst zien dan geloven. Er wordt in dit land veel gepraat en bedacht maar erg weinig echt uitgevoerd.
pi_25207018
Wat een kortzichtige dombo's hier. Gewoon over de grens zetten want dan zijn we van ze af? Want dan stoppen ze ineens? Worden het ineens brave ventjes?
Vandaag zijn het woorden, morgen is het een bom. Als ik dit zo lees denk ik, ach ze verdienen het eigenlijk wel.
Het westen moet iets doen aan de misstanden, pas dan neem je een voedingsbodem weg voor terreur.

Verdonk, wat een dom wijf.
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:15:27 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_25207179
het is makkelijker een goed geintegreerd gezin wat al 8 jaar in nederland woont uit te zetten ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_25207191
Hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera hoera

Verdonk is een heldin
Zijne excellentie minister Verdonk snapt het.

Eindelijk de juiste stappen zoals ik die in mijn hoofd heb om problemen op te lossen. Je zult zien dat dit goed werkt. Nederlanders moeten de Nederlandse normen en waarden beschermen en zo doe je dat dus. Ik hoop dat er meer zullen volgen en niet alleen voor moslim extremisten maar ook voor allochtone misdadigers of het nou mijn landgenoten zijn of Marokkanen het maakt mij niet uit.

Opzouten ermee.
pi_25207244
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
Update van de FP
[..]

Dit verbaast me niets. Ze vervallen weer in de slachtofferrol en bagatelliseren elk probleem. Hoe kunnen ze nou verwachten dat Nederlanders respect voor de Islam hebben als moslims met hand en tand elke misstand binnen de Islam als een persoonlijke aanval beschouwen.
[..]

Mss kan hij samen met die imams het land verlaten, lekker gezellig naar een beter land
Heldere analyse
Alle moslimfascisten Europa uit, te beginnen met Cheppih
Cheppih is een wolf in schaapskleren.
Nederland is beter af zonder hem.
pi_25207321
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 18:13 schreef Meki het volgende:
Ja hoor hij vindt het natuurlijk een slecht idee. bang dat zijn ideeen om Nederland te verislamietiseren en terug naar de middeleeuwen brengt zijn doel mist.

Ik geloof dat Nederlanders en Europa voorlopig nog blijven slapen voordat er eens echte maatregelen komen om hele groepen terug naar de Sahara te sturen, maar de eerste piep kleine stapjes worden genomen.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 00:24:54 #26
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25207355
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zodra je verblijfsvergunning wordt ingetrokken of niet verlengd verblijf je toch illegaal in Nederland en moet je vertrekken. Hetzelfde geldt voor asielzoekers die niet meer in aanmerking komen voor een vergunning. Die worden ook op het vliegtuig gezet, hopelijk gebeurt dat bij deze figuren ook. Maar eerst zien dan geloven. Er wordt in dit land veel gepraat en bedacht maar erg weinig echt uitgevoerd.
Klopt, er staat ook "Verdonk wil drie imams uitzetten" niet "Verdonk zet drie imams uit".

Het komt op mij vooral over als een goedhoudertje voor 'het volk'. Men wil zien dat de politiek iets doet en dan wordt er met veel tromgeroffel aangekondigd dat Verdonk iets van plan is.

Als de overheid goed zou werken was het normale praktijk dat bij overtreding van de wet verblijsvergunningen werden ingetrokken. Iemand mag dan nog bezwaar aantekenen, komt het voor de rechter en dan beslist die. Weer zo'n paradoxale toestand waarbij politieke daadkracht wordt gesuggereerd terwijl het ondertussen een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn. Bovendien helpt dit natuurlijk geen zier tegen de echte onderliggende problemen zoals radicalisering van de jeugd.

(is dit geen POL trouwens?)
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:25:06 #27
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25207358
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:05 schreef Internationalist het volgende:
Wat een kortzichtige dombo's hier. Gewoon over de grens zetten want dan zijn we van ze af? Want dan stoppen ze ineens? Worden het ineens brave ventjes?
Geen idee, maar dat lost het land van herkomst maar op.
quote:
Vandaag zijn het woorden, morgen is het een bom. Als ik dit zo lees denk ik, ach ze verdienen het eigenlijk wel.
Mooi zo, toevallig zelf Moslim ?
quote:
Het westen moet iets doen aan de misstanden, pas dan neem je een voedingsbodem weg voor terreur.
Daar wordt hard aan gewerkt. Iran is binnenkort aan de beurt.
quote:
Verdonk, wat een dom wijf.
Wat een kortzichtige reactie.
pi_25207360
quote:

Inderdaad.

Het westen moet de misstanden in Syrie en Iran en S.A. aanpakken en ook daar democratieen installeren. Daarmee is de voedingsbodem voor terreur verdwenen.
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:26:15 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25207381
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:15 schreef Re het volgende:
het is makkelijker een goed geintegreerd gezin wat al 8 jaar in nederland woont uit te zetten ...
Helaas maar waar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:29:19 #30
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25207438
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:24 schreef NorthernStar het volgende:

Nee, dit is veel te luchtig nieuws voor POL.
pi_25207445
schande dat deze imams nog in ons land zijn. opgerot met deze hypocriete imams. als je westerse normen en waarden veracht, donder dan gewoon op!
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:30:52 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_25207457
Sjit joh ! ! ! !....3 maar ???

Mwah, tis een begin
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:35:00 #33
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25207517
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:30 schreef Sounddragon het volgende:

Mwah, tis een begin
Zo zie ik het ook, al was het maar symbolisch. Dit levert mooie "maatschappelijke jurisprudentie" op om andere Moslims met een (staatsgevaarlijke) radicale gedachtengang eveneens op het vliegtuig te zetten. De tijd van pappen en nathouden drijft gelukkig steeds verder van ons af!
pi_25207558
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:24 schreef NorthernStar het volgende:
Klopt, er staat ook "Verdonk wil drie imams uitzetten" niet "Verdonk zet drie imams uit".

Het komt op mij vooral over als een goedhoudertje voor 'het volk'. Men wil zien dat de politiek iets doet en dan wordt er met veel tromgeroffel aangekondigd dat Verdonk iets van plan is.
Daar heb je wel gelijk in. Ik ben ook nog een beetje sceptisch omtrent dit nieuwsbericht. Eerst zien dan pas geloven
quote:
Als de overheid goed zou werken was het normale praktijk dat bij overtreding van de wet verblijsvergunningen werden ingetrokken. Iemand mag dan nog bezwaar aantekenen, komt het voor de rechter en dan beslist die. Weer zo'n paradoxale toestand waarbij politieke daadkracht wordt gesuggereerd terwijl het ondertussen een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn. Bovendien helpt dit natuurlijk geen zier tegen de echte onderliggende problemen zoals radicalisering van de jeugd.
In Nederland heerst helaas enorme lafheid als het op besluiten aankomt. Deze radicalisering is het gevolg van jarenlange politieke lafheid en een blind vertrouwen in het poldermodel. Iets wat nu wel langzaam verandert, maar helaas zijn er nog veel politici van de oude stempel. Dus dat model is nog niet helemaal verdwenen.
Ik denk dat als je deze imams wegstuurt je wel een (kleine) wortel van het radicalisme uit de grond trekt.
Desalniettemin zijn we er nog lang niet simpelweg omdat er nog genoeg ongure types rondlopen met dito ideeën.
quote:
mss een combinatie
Politiek nieuws
pi_25207567
Off-topic, onzinnige en beledigende reacties zullen vanaf nu simpelweg worden verwijderd uit de betreffende topics.

Verder roepen wij alle users op om vooral NIET te reageren op dat soort posts. Je reactie zal OOK verwijderd worden en kan eventueel, afhankelijk van de aard ervan, OOK resulteren in een ban voor het betreffende forum danwel heel FOK!

http://forum.fok.nl/misc/get_faq_question/37

[ Bericht 58% gewijzigd door NorthernStar op 23-02-2005 00:41:15 ]
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:39:28 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_25207594
Ik begin het zowieso goed zat te worden hier in NL, nog een jaartje of 10 - 15 zo doorgaan, en we hebben hier geen klote meer te vertellen

[ Bericht 34% gewijzigd door NorthernStar op 23-02-2005 00:51:19 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_25207671
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:39 schreef Sounddragon het volgende:Ik begin het zowieso goed zat te worden hier in NL, nog een jaartje of 10 - 15 zo doorgaan, en we hebben hier geen klote meer te vertellen
ons land is nog steeds een democratie. verstandig stemmen dus,
als de islamkonijnen echter zo succesvol blijven, dan zal er wat anders moeten gebeuren.
pi_25207895
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:25 schreef Maarikka het volgende:
Het westen moet de misstanden in Syrie en Iran en S.A. aanpakken en ook daar democratieen installeren. Daarmee is de voedingsbodem voor terreur verdwenen.
'het westen' moet sowieso niets en is volgens mij zelfs beter af niet in te mengen met deze landen. de uitleg van de islam door een aantal imams is genoeg voedingsbodem voor terreur. dat zou in ieder geval in ons land moeten worden aangepakt. dik pluspunt voor Verdonk. welke partij was ze ook alweer voor?
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:55:27 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_25207900
Hmmm de vrijheid van meningsuiting wordt hier aardig beperkt..zie ik .....

Laat maar.....ik vat hem, nederlandse gevoelens zijn hier niet gewenst

Laat ik vandaag maar es geen ban oplopen....

suc6 verder met deze gekuiste discussie
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 01:00:19 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25208004
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:55 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmm de vrijheid van meningsuiting wordt hier aardig beperkt..zie ik .....

Laat maar.....ik vat hem, nederlandse gevoelens zijn hier niet gewenst
In zoverre dat 'oplossingen' als dat men jou een pistool en een 'licence to kill' zou moeten geven of dat we al veel te laat zijn met het per trein deporteren naar Auschwitz idd niet gewenst zijn op Fok!
quote:
Laat ik vandaag maar es geen ban oplopen....
je doet anders aardig je best.

Overige opmerkingen graag in NWS Feedback
pi_25208052
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:58 schreef Internationalist het volgende:
Juist want nu zijn alle problemen in Iraq en Afghanistan opgelost, is het er veilig en houden ze allemaal van elkaar.
Als je het allemaal zo goed weet. Wat is jouw oplossing dan omtrent dit vraagstuk? De verblijfsvergunningen verlengen van deze figuren en nog meer van dit soort imams rekruteren in de Arabische wereld? Ik ben benieuwd

[ Bericht 3% gewijzigd door NorthernStar op 23-02-2005 01:10:19 ]
pi_25208123
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je het allemaal zo goed weet. Wat is jouw oplossing dan omtrent dit vraagstuk? De verblijfsvergunningen verlengen van deze figuren en nog meer van dit soort imams rekruteren in de Arabische wereld? Ik ben benieuwd
Het Nederlands recht toepassen, veroordelen en opsluiten als hij idd aanzet tot haat.
Op woensdag 23 februari 2005 01:06 schreef Internationalist het volgende:
Het Nederlands recht toepassen, veroordelen en opsluiten als hij idd aanzet tot haat.
het nederlands recht aanpassen is wat mij betreft aan de orde. het wordt de radicale imams te gemakkelijk gemaakt volgens mij.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:09:49 #44
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25208183
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:58 schreef Internationalist het volgende:

Juist want nu zijn alle problemen in Iraq en Afghanistan opgelost, is het er veilig en houden ze allemaal van elkaar.
Dat zegt niemand. Het is gewoon simpelweg niet ons probleem. Wij hebben onze handen reeds vol aan "onze" eigen Islamitische kruisvaarders. Tevens helpen wij onze bondgenoten bij het herstellen van de wanorde in Islamitische landen als Iraq, Afghanistan, en mogelijk straks Iran.
pi_25208185
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:06 schreef Internationalist het volgende:
Nee dat werkt lekker. Kost het de Nederlandse belastingbetaler ook nog geld om een stel buitenlandse gefrustreerde imams op te sluiten. Bovendien wat voor straf kan je hiervoor krijgen. Voor je het weet staan ze weer op straat en gaan weer verder met het prediken van onwenselijke ideeën.
pi_25208208
I.d.d,lekker eruit zetten die lieden.......is mooi geweest,ga maar tenten bouwen in de desert...
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:12:43 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25208226
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:35 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook, al was het maar symbolisch. Dit levert mooie "maatschappelijke jurisprudentie" op om andere Moslims met een (staatsgevaarlijke) radicale gedachtengang eveneens op het vliegtuig te zetten. De tijd van pappen en nathouden drijft gelukkig steeds verder van ons af!
precies.
pi_25208243
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:
Voor je het weet staan ze weer op straat en gaan weer verder met het prediken van onwenselijke ideeën.
voor ons nederlanders onwenselijke ideeen. er zijn moslims die het vreten als pap. vergeet dat niet. dat maakt het tot een bedreiging die vergaande maatregelen wenselijk maakt en wat mij betreft tot in grote mate rechtvaardigd.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:15:38 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25208271
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee dat werkt lekker. Kost het de Nederlandse belastingbetaler ook nog geld om een stel buitenlandse gefrustreerde imams op te sluiten. Bovendien wat voor straf kan je hiervoor krijgen. Voor je het weet staan ze weer op straat en gaan weer verder met het prediken van onwenselijke ideeën.
precies.
pi_25208297
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
voor ons nederlanders onwenselijke ideeen. er zijn moslims die het vreten als pap. vergeet dat niet. dat maakt het tot een bedreiging die vergaande maatregelen wenselijk maakt en wat mij betreft tot in grote mate rechtvaardigd.
Daarom is het ook van essentieel belang dat deze figuren het land uit worden gezet. Het is wellicht een kleine wortel van het radicalisme wat je uit de grond trekt, maar je moet ergens beginnen.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:18:04 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25208305
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:14 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

ik lever ook graag wat privacy in.
pi_25208343
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik lever ook graag wat privacy in.
zo is het. daarmee heb ik ook geen problemen. mijn daarvoor benodigde vertrouwen in de rechtsstaat is nu nog redelijk intact.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:22:02 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25208368
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:20 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

zo is het. daarmee heb ik ook geen problemen. mijn daarvoor benodigde vertrouwen in de rechtsstaat is nu nog redelijk intact.
dito. een "beperkte grondwet in tijden van nood is geen overbodige armoede".
pi_25208400
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom?
omdat hun een mening verkondigen
rechtse moslim haters gooi je er toch ook niet uit?
Nothing to see here, carry on
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:28:29 #55
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25208486
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:23 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

Hier ga je toch echt grandioos de mist in. Deze extremistische Moslimlieden zijn staatsgevaarlijk omdat ze andere Moslims oproepen om geweld en afkeer ten opzichte van het Westen tentoon te spreiden. Los daarvan zijn in vrijwel alle landen ter wereld staatsvijanden persona non grata.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:28:52 #56
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25208494
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daarom is het ook van essentieel belang dat deze figuren het land uit worden gezet. Het is wellicht een kleine wortel van het radicalisme wat je uit de grond trekt, maar je moet ergens beginnen.
Beter iets dan niets.

Nog beter zou het misschien zijn wanneer er nu eens een fundamentele discussie komt over de (ON)MOGELIJKHEID van een LIBERALE islam. En daar, bij onverenigbaarheid van islam en democratie, vergaande conclusies aan verbinden.
Koranfascisme bedankt Islam
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:29:11 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25208499
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:23 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

imams in kwestie zijn ultrarechts in mijn optiek, maar dat terzijde. ja die zou ik er ook uit gooien omdat ze hier geen fuck te zoeken hebben, behalve mensen aanzetten tot haat. op zo'n moment hebben we geen nieuwe 'burgers', maar 'overnemers' in huis gelaten. terrorisme is oorlog verklaren, maar dat snap je best zelf als je ooit het gevoel zou hebben gehad ergens thuis te horen.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:32:35 #58
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25208566
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:25 schreef RijstNatie het volgende:
eruit eruit eruit

over 15jaar hebbe we een te kleine arbeidsmarkt en moeten we volgens het CBS weer opnieuw Gastarbeiders aantrekken

Nog meer turken hahaha
Welnee. Mocht het nodig zijn, dan zijn we met de komst van de verschillende oost-europese landen voor pakweg de komende 30 jaar voorzien. Daarbij komt ook nog eens dat een kennis-economie als Nederland niet staat te springen om ongeschoolde arbeiders.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:34:34 #59
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25208595
Trouwens, voor de Moslims die nu gefrustreerd gaan roepen dat dit toch wel heel erg discriminerend is: denk is aan Ponke Prinsen, precies hetzelfde verhaal.
  woensdag 23 februari 2005 @ 01:36:25 #60
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25208622
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:32 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Welnee. Mocht het nodig zijn, dan zijn we met de komst van de verschillende oost-europese landen voor pakweg de komende 30 jaar voorzien. Daarbij komt ook nog eens dat een kennis-economie als Nederland niet staat te springen om ongeschoolde arbeiders.
En op het platteland van Turkije is ook nog voldoende verborgen werkloosheid .........
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 01:59:49 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25208858
quote:
Gewoon over de grens zetten want dan zijn we van ze af? Want dan stoppen ze ineens? Worden het ineens brave ventjes?
In principe heb je eigenlijk wel gelijk, we zetten alle pedofielen uit Nederland dan kunnen ze elders hun gang gaan .

In dit geval is het eigenlijk nog ietsjes enger omdat ze overal ter wereld plannen kunnen beramen en kunnen laten uitvoeren door derden..
  woensdag 23 februari 2005 @ 02:10:54 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25208933
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In principe heb je eigenlijk wel gelijk, we zetten alle pedofielen uit Nederland dan kunnen ze elders hun gang gaan .

In dit geval is het eigenlijk nog ietsjes enger omdat ze overal ter wereld plannen kunnen beramen en kunnen laten uitvoeren door derden..
hence de term neo-europa.
pi_25210093
Goede zaak als ze echt doen wat er wordt beweerd. Er zijn 2 moskeeen in Nederland waar foute imams zitten: deze en Amsterdam. Dus als er harde bewijzen zijn, moet je zo handelen. Maar Verdonk kennende zal het wel mislukken.
  woensdag 23 februari 2005 @ 08:48:37 #64
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25210400
Ach, als ze zo'n hekel aan de Westerse cultuur hebben zullen ze juist blij zijn dat ze hier niet langer welkom zijn. .
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:03:14 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25210526
Als ze er daad werkelijk uitgaan worden ze gewoon vervangen door * soort genoten * .......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25210531
Ein-de-lijk..
pi_25210736
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:03 schreef deedeetee het volgende:
Als ze er daad werkelijk uitgaan worden ze gewoon vervangen door * soort genoten * .......
Nee tuurlijk niet.
pi_25212790
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 23:56 schreef andromeda1968 het volgende:
Het land uit met radicale imams!
Land uit? Internet staat open! Censuur?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25212852
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:34 schreef op_dreef het volgende:
Trouwens, voor de Moslims die nu gefrustreerd gaan roepen dat dit toch wel heel erg discriminerend is: denk is aan Ponke Prinsen, precies hetzelfde verhaal.
Ja, die híélp moslims. Nee, een overtuigend voorbeeld, hoor.
pi_25212903
Wow zeg, de feestelijkheden zijn nog steeds in volle gang. Ik ben met mijn clowns neus in slaap gevallen vannacht.

Het zou toch echt een klapper zijn als zijne excellentie minister Verdonk nog eens bekent maakt er nog een aantal uit te gaan schoppen. Als dat iedere week zo kon moet je dan eens kijken hoe snel de situatie in Nederland gaat normaliseren.

Goedkope en snelle oplossing tegen fundamentalisme en integratie problemen. In welke Europees land hebben ze een kei hard uitzet beleid. Geen enkele. Omdat de westerse beschaving chronisch beschaafd wil zijn.

holadije holadija ophoeren met de klote fundamentalisten en gespuis.
pi_25212954
quote:
te gaan.
En... Wanneer wordt de SGP het land uitgezet?

Tenzij ze inderdaad oproepen tot een jihad is er geen enkel verschil tussen deze gasten en de SGP. Beide groepen vinden homos slecht, vinden dat vrouwen geen rechten mogen hebben, zijn tegen de 'decadente' huidige Nederlandse samenleving, roepen hun leden op lekker samen te scholen en willen niet integreren. Iedereen moet gelijk worden behandeld volgens de wet, dus zie ik gaarne de SGP het land uit gezet of opgesloten worden.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:14:07 #72
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25212956
Ja,
zonder vorm van proces mensen het land uitzetten, kan mijns inziens niet.
Het staat nota bene niet eens vast, dat de imans schuldig zijn aan wat hun verweten wordt.

Leuk, dit soort acties van de overheid. Dat werpt een leuke schaduw vooruit op onze toekomst.
Op een toekomst waarin iedereen zonder enige vorm van proces zomaar vastgehouden en veroordeeld kan worden.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_25213083
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:14 schreef Skyclad het volgende:

[..]

En... Wanneer wordt de SGP het land uitgezet?

Tenzij ze inderdaad oproepen tot een jihad is er geen enkel verschil tussen deze gasten en de SGP. Beide groepen vinden homos slecht, vinden dat vrouwen geen rechten mogen hebben, zijn tegen de 'decadente' huidige Nederlandse samenleving, roepen hun leden op lekker samen te scholen en willen niet integreren. Iedereen moet gelijk worden behandeld volgens de wet, dus zie ik gaarne de SGP het land uit gezet of opgesloten worden.
De SGP is geen bedreiging voor de samenleving en openbare orde en bovendien heb ik liever een staatkundig gereformeerde staat dan een islamitische staat. Ik denk alle Nederlanders. Dat het verschil tussen SGP en moslim fundamentalisme niet gezien wordt is mij een raadsel.

Bezoek anders maar een islamitisch land en een streng religieus christelijk land. En zoek de verschillen en kom en herzie je keus.
pi_25213701
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:23 schreef stormW het volgende:

[..]

De SGP is geen bedreiging voor de samenleving en openbare orde en bovendien heb ik liever een staatkundig gereformeerde staat dan een islamitische staat. Ik denk alle Nederlanders. Dat het verschil tussen SGP en moslim fundamentalisme niet gezien wordt is mij een raadsel.

Bezoek anders maar een islamitisch land en een streng religieus christelijk land. En zoek de verschillen en kom en herzie je keus.
Ik heb liever helemaal geen religieuze fundamentalisten. Ook geen SGPers of 'Normen en waarden'-freaks.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:18:07 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25213764
Eindelijk een politicus die ook maar enigszins snapt wat er in Nederland moet gebeuren om de boel weer op de rails te krijgen. Verdonk for President .

Ik weet in elk geval al op wie ik stem bij de volgende verkiezingen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:23:07 #76
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25213836
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:14 schreef Eye_of_god het volgende:
Ja,
Het staat nota bene niet eens vast, dat de imans schuldig zijn aan wat hun verweten wordt.

Leuk, dit soort acties van de overheid. Dat werpt een leuke schaduw vooruit op onze toekomst.
Op een toekomst waarin iedereen zonder enige vorm van proces zomaar vastgehouden en veroordeeld kan worden.
OMFG krijgen we dit soort jankverhalen weer .

Ik pleit ervoor elke moslim die Nederland binnenkomt bij binnenkomst al zijn burgerrechten te ontnemen. Die kan men vervolgens weer stukje bij beetje terugverdienen door zich goed te gedragen en geld in het laatje te brengen. Bovendien ben je dan ook meteen van dit soort gehuilebalk af .
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:27:44 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25213877
Als er een fatsoenlijk juridische mogelijkheid is deze haatdragers het land uit te zetten is dat mooi.

Hoe dat in de praktijk nuttig kan zijn is de vraag, je verplaatst het probleem misschien alleen maar en dat er zich gemakkelijk vervangers zullen aandienen is niet zo'n gekke gedachte.

Maar toch, het is in ieder geval een daadkrachtige actie en anders kom je nooit een steek verder. Geen idee trouwens in hoeverre dit op het conto van Verdonk bijgeschreven kan worden. Als je gewoon als minister ruimere bevoegdheden krijgt is het niet zo'n kunst.

Ben benieuwd hoe dit in de toekomst verder gaat verlopen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:33:04 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25213954
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:27 schreef Posdnous het volgende:
Maar toch, het is in ieder geval een daadkrachtige actie en anders kom je nooit een steek verder. Geen idee trouwens in hoeverre dit op het conto van Verdonk bijgeschreven kan worden. Als je gewoon als minister ruimere bevoegdheden krijgt is het niet zo'n kunst.
Reken maar dat dit voor de volle 100% op het conto van Verdonk is bij te schrijven. Een PvdA-minister had dit nooit gedaan, ook al had hij of zij de juiste bevoegdheden gehad.
quote:
Lijkt me duidelijk: deze drie zijn het begin van een grote uittocht der achterlijken .
pi_25213972
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:14 schreef Eye_of_god het volgende:
Ja,

Deze imams zijn geen nederlanders. Zij hebben slechts een verblijfsvergunning en zijn hiermee voorwaardelijk in Nederland. Zij hebben dus ook niet dezelfde rechten als nederlanders.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:37:14 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25214019
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:33 schreef Lemmeb het volgende:

Lijkt me duidelijk: deze drie zijn het begin van een grote uittocht der achterlijken .
Geen idee. Volgens eerdere berichten van de AIVD zijn er slechts enkele moskeeen waar haatdragende imams rond blijken te lopen, dus dat lijkt me vooralsnog wat voorbarig.
pi_25214419
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik pleit ervoor elke moslim die Nederland binnenkomt bij binnenkomst al zijn burgerrechten te ontnemen. Die kan men vervolgens weer stukje bij beetje terugverdienen door zich goed te gedragen en geld in het laatje te brengen. Bovendien ben je dan ook meteen van dit soort gehuilebalk af .
Tja, ik pleit er ook al een tijd voor om alle rechtse gasten onder het motto 'Arbeit macht frei' naar een werkkamp in Polen te sturen, maar dat zie ik ook niet direct gebeuren.
pi_25214614
quote:
Er is wel degelijk een verschil. Misschien vind je dat niet zo belangrijk hoor, dus vergeef me als ik het noem. Deze "gasten" roepen op tot gewapende strijd tegen de westerse samenleving. Vandaar de omschrijving "staatsgevaarlijk". Heb jij ooit een SGP'er zoiets horen zeggen? Binnen de SGP, en binnen de streng-Christelijke religie staat respect voor de staatsorde zo'n beetje op de eerste plaats. Dat is wel andere koek dan zo'n Imam met z'n Jihad-gewauwel.

Homo's slecht vinden en vinden dat vrouwen geen rechten mogen hebben maakt je nog niet tot staatsgevaarlijk, maar gewoon tot een idioot, die smakelijk uitgelachen moet worden.
pi_25214852
quote:

[..]

Je bent fascist geworden?
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:54:15 #84
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25215154
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:19 schreef Bassie_NL het volgende:

Homo's slecht vinden en vinden dat vrouwen geen rechten mogen hebben maakt je nog niet tot staatsgevaarlijk, maar gewoon tot een idioot, die smakelijk uitgelachen moet worden.
Zij zitten wel in de Tweede kamer hoor, in tegenstelling tot radicale moslims.
pi_25215970
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:19 schreef Bassie_NL het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een verschil. Misschien vind je dat niet zo belangrijk hoor, dus vergeef me als ik het noem. Deze "gasten" roepen op tot gewapende strijd tegen de westerse samenleving. Vandaar de omschrijving "staatsgevaarlijk". Heb jij ooit een SGP'er zoiets horen zeggen? Binnen de SGP, en binnen de streng-Christelijke religie staat respect voor de staatsorde zo'n beetje op de eerste plaats. Dat is wel andere koek dan zo'n Imam met z'n Jihad-gewauwel.

Is er dan al bewijsmateriaal openbaar gemaakt? Laatste wat ik gehoord had was dat een paar Moslimorganisaties om bewijs vroegen. Of zijn ze 'guilty until proven innocent'?

In principe staat in de Qu'ran zowieso dat ze zich moeten schikken naar de in het land geldende wetten, dat tientallen of enkele honderden dat niet doen is natuurlijk niet goed, maar is nog altijd minder dan de SGP die 2 van de 150 zetels in de kamer heeft. Op 16 miljoen Nederlanders is dat meer dan 200.000 Gristelijke Taliban extremisten die willen dat we naar de 3e eeuw terug gaan.
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:55:32 #86
78780 deedeetee
pi_25216014
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zij zitten wel in de Tweede kamer hoor, in tegenstelling tot radicale moslims.
Ze kunnen daar weinig kwaad, in tegenstelling tot radicale moslims en die zouden daar óók nog wel 'ns op kunnen duiken.....
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:02:51 #87
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25216124
Ik vind het wel een goed idee van Lemmeb.

Iedere Moslim die in Nederland komt krijgt een punten-integratieplan waarbij hij/zij onder structurele curatele van de overheid staat. Gedurende een jaar of vijf kunnen er dan punten verdiend worden voor zaken al taal, gedrag, inburgering en cultuurkennis. Eveneens kan men punten verliezen met zaken als crimineel gedrag, fascitoide uitspraken en opruiende teksten. Mocht het aantal punten tot een bepaald punt zakken, dan wordt het tijd om afscheid van elkaar te nemen. Heeft men voldoende punten behaald, dan krijgt men als beloning het Nederlanderschap dat wordt uitgereikt tijdens een officiele ceremonie met veel tromgeroffel en een eed-aflegging.
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:04:52 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25216151
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:27 schreef Posdnous het volgende:
Als er een fatsoenlijk juridische mogelijkheid is deze haatdragers het land uit te zetten is dat mooi.

Hoe dat in de praktijk nuttig kan zijn is de vraag, je verplaatst het probleem misschien alleen maar en dat er zich gemakkelijk vervangers zullen aandienen is niet zo'n gekke gedachte.

volgens het bericht zijn de imams staatsgevaarlijk, dat lijkt me juridisch gezien best een sterke zaak. hoe ze aan die info komen? tegenwoordig zit er in elke beetje verdachte moskee een infiltrant. dit zorgt er niet alleen voor dat de huidige radicalen weg mogen, maar ook dat de nieuwe vervangers van de imams sterk in de gaten gehouden kunnnen worden.
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:09:24 #89
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25216220
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens eerdere berichten van de AIVD zijn er slechts enkele moskeeen waar haatdragende imams rond blijken te lopen, dus dat lijkt me vooralsnog wat voorbarig.
Het is wel grappig om te zien hoe dit proces van (s)linkse ontkenning zich elke keer weer herhaalt .

Eerst roep ik dat er moslimextremisten in Nederland zijn. Dit wordt door alle politiek-correcte figuren op FOK stelselmatig ontkend en belachelijk gemaakt, mij daarbij uitmakend voor racist, fascist etc. etc. Vervolgens blijkt dat er inderdaad moslimextremisten in Nederland zijn (en dat ik dus gelijk had) en besteden zelfs de linkse media daar aandacht aan. Zie bijvoorbeeld de moord op Van Gogh, maar ook al lang daarvoor waren de aanwijzingen overduidelijk, alleen wilden sommigen ze gewoon niet zien. Vervolgens hoor je al die politiek-correcte figuren niet meer: het eigen ongelijk toegeven is immers 'not done' in politiek-correcte kringen.

Daarna roep ik dat die moslimextremisten een 'niet te verwaarlozen' groep vormen en dat er op reguiliere basis haat gepredikt wordt in een aantal moskeeën. Wederom wordt dit door alle politiek-correcte figuren op FOK stelselmatig ontkend en belachelijk gemaakt, mij daarbij uitmakend voor racist, fascist etc. etc. Vervolgens is al een aantal keren gebleken dat ik wederom gelijk had en wederom hoor je al die politiek-correcte figuren daar niet meer over.

Nu beweer ik dat in een groot aantal moskeeën vrijwel dagelijks haat wordt gepredikt. Wederom wordt dit door alle politiek-correcte figuren op FOK stelselmatig ontkend en belachelijk gemaakt, mij daarbij uitmakend voor racist, fascist etc. etc. De tekenen wijzen al sterk die kant op, alleen is eea nog niet doorgedrongen in de hoofden van de politiek-correcte figuren. Maar geef het genoeg tijd, en wederom zal blijken dat ik gewoon gelijk heb .

En dan denken deze politiek-correcte figuren werkelijk nog dat ze enige indruk op me maken door mij openlijk voor 'racist' of 'fascist' te verslijten . Men zou mij meer recht aan doen door mij te aanbidden als 'Profeet' .
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:23:09 #90
78780 deedeetee
pi_25216364
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:09 schreef Lemmeb het volgende:

En dan denken deze politiek-correcte figuren werkelijk nog dat ze enige indruk op me maken door mij openlijk voor 'racist' of 'fascist' te verslijten . Men zou mij meer recht aan doen door mij te aanbidden als 'Profeet' .
ROFLOL

Van profeten hebben we anders de buik al vol
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:24:40 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25216383
111 Teletekst wo 23 feb
Imams in beroep tegen uitzetting

EINDHOVEN Drie radicale imams tekenen
bezwaar aan tegen hun uitzetting.
Minister Verdonk kondigde gisteren aan
dat ze vanwege hun radicale ideeën de
veiligheid in gevaar brengen.Ze zouden
moslims oproepen om mee te doen aan de
heilige oorlog.

Het bestuur van de Al Fourkaan-moskee
in Eindhoven,waar het drietal werkt,
zegt dat de beschuldigingen nergens op
slaan.De imams zelf zeggen dat hun
preken helemaal niet radicaal,opruiend
en strafbaar zijn.

De Eindhovense moskee vermoedt dat de
minister met haar besluit uit is op een
proefproces tegen radicale imams.

wie moeten we nou toch geloven...
pi_25216397
quote:

Dag lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:37:50 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25216543
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dag lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe
Lijkt me een juiste karikatuur van de werkelijke verhoudingen hier op FOK .

Ik als wijze meneer de Uil, die de door jarenlange slinkse indoctrinatie verpeste kijkbuiskindertjes eens even goed de les leest over hoe eea werkelijk in elkaar steekt .
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:41:33 #94
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25216592
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:02 schreef op_dreef het volgende:

Ik vind het wel een goed idee van Lemmeb.

Iedere Moslim die in Nederland komt krijgt een punten-integratieplan waarbij hij/zij onder structurele curatele van de overheid staat. Gedurende een jaar of vijf kunnen er dan punten verdiend worden voor zaken al taal, gedrag, inburgering en cultuurkennis. Eveneens kan men punten verliezen met zaken als crimineel gedrag, fascitoide uitspraken en opruiende teksten. Mocht het aantal punten tot een bepaald punt zakken, dan wordt het tijd om afscheid van elkaar te nemen. Heeft men voldoende punten behaald, dan krijgt men als beloning het Nederlanderschap dat wordt uitgereikt tijdens een officiele ceremonie met veel tromgeroffel en een eed-aflegging.
Te belachelijk voor woorden:
Jij laat toch ook niet je boodschappentas controleren voordat je een supermarkt binnengaat?
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:44:52 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25216627
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:41 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Jij laat toch ook niet je boodschappentas controleren voordat je een supermarkt binnengaat?
volgens mij is dit een reactie die voor een ander stuk tekst bedoeld is.
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:01:07 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25216815
quote:

[..]

Werkelijk GENIAAL treffend om het islamitische gedachtengoed met een lege boodschappentas te vergelijken .

Hiermee impliceer je dat moslims onze liberale maatschappij niks te bieden hebben, en hier alleen naartoe komen om de boel kaal te plukken .
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:06:02 #97
78780 deedeetee
pi_25216873
P'cies ze komen hier niet kopen ze komen * halen *
pi_25216970
quote:
Is er dan al bewijsmateriaal openbaar gemaakt? Laatste wat ik gehoord had was dat een paar Moslimorganisaties om bewijs vroegen. Of zijn ze 'guilty until proven innocent'?
Als ze respect voor de Nederlandse staat en de Westerse samenleving blijken te prediken, dan is dat natuurlijk prima, dan komt dat hopelijk wel naar boven bij een rechtszaak. Echter, ik ben niet meer zo naïef te geloven dat het allemaal vrede en liefde in dergelijke (alleen DERGELIJKE, dus de meest extreme) moskeeën is.
quote:
In principe staat in de Qu'ran zowieso dat ze zich moeten schikken naar de in het land geldende wetten, dat tientallen of enkele honderden dat niet doen is natuurlijk niet goed, maar is nog altijd minder dan de SGP die 2 van de 150 zetels in de kamer heeft. Op 16 miljoen Nederlanders is dat meer dan 200.000 Gristelijke Taliban extremisten die willen dat we naar de 3e eeuw terug gaan.
Leuk dat dat "in principe" in de Qu'ran staat. Daar staat ook dat dat "in principe" moet TENZIJ het Allah onwelgevoeglijk is. Oftewel tenzij het een moderne westerse samenleving betreft. Of het nu tientallen of duizenden zijn, of ze nu kamerzetels hebben of in een moskee prediken, het maakt me allemaal niet uit. De dag dat de SGP oproept tot een gewelddadige strijd tegen de Nederlandse samenleving mogen ze van mij de partij verbieden en alle kopstukken opsluiten.

De SGP met met de fundamentalistische Islam vergelijken is als appels en peren vergelijken. Of als je die vergelijking per se wilt trekken dan levert de SGP juist ook wel weer een interessant voorbeeld hoe het óók kan. Fundamenteel gelovig zonder messen in buiken en/of vliegtuigen in torens. Van mij mogen ze in de kamer hun Christelijke(of Islamitische) verhalen verkondigen, zolang ze de Nederlandse staat en de vrijheid van andersdenkenden maar verregaand respecteren. Zoals de SGP wel degelijk doet. Beetje goedkoop scoren door naar de 'andere' religieuze buitenbeentjes te wijzen...
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:19:56 #99
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25216983
quote:

[..]

Ik ben dan ook geen (potentiele) terrorist uit een risicogroep.
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:59:02 #100
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25217566
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:19 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen (potentiele) terrorist uit een risicogroep.
Voor de uitbater van de supermarkt ben je een potentiële dief.
Benjamin Franklin
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:07:54 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25217711
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:59 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

En dus moet je je lege tas laten zien als je de supermarkt binnenkomt ?
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:52:26 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25218396
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:59 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

het gaat er volgens mij meer om hoe je je gedraagt binnen de supermarkt.
pi_25219322
Grote klasse van Verdonk
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:03:40 #104
49894 POLL
Pathetisch
pi_25219572
quote:
Enkele reis naar huis
23 februari 2005

Als imams oproepen tot geweld tegen westerse samenleving, rest geen ander middel dan uitzetting

René van Rijckevorsel

Een klein hoeraatje voor Rita Verdonk. In navolging van Frankrijk en Duitsland gaat de VVD-minister van Integratie nu ook ronselende imams het land uitzetten.

Gisteren werd bekend dat drie imams van de Al Fourqaan-moskee in Eindhoven hun verblijfsvergunning kwijtraken. De Keniaan, Bosniër en - vermoedelijk - Egyptenaar zijn volgens de minister een gevaar voor de nationale veiligheid. Volgens inlichtingendienst AIVD dragen de drie bij aan de radicalisering en tolereren ze dat jongeren worden gerekruteerd voor de jihad.

De door Saudi-Arabië gefinancierde Al Fourqaan-moskee kwam de afgelopen jaren al vaker in opspraak en wordt nauw gevolgd door de AIVD. Zo bezochten enkele van de 11-september-terroristen de moskee.

De beslissing van Verdonk komt niets te vroeg. Het is al van de gekke dat Nederland zo lang heeft getolereerd dat 'imams' uit ontwikkelingslanden hier de gelegenheid krijgen om - in het Arabisch - de fundamenten van de westerse, geciviliseerde samenleving te verketteren. Als zij ook nog oproepen om die fundamenten gewapenderhand te bestrijden, rest geen ander middel dan een enkele reis naar huis. Angst dat de haat dan voortaan wordt gepredikt in kelders of garages, mag geen rol spelen. Het is de taak van de AIVD om dan daar te infiltreren.

Het is niet de eerste keer dat een imam zijn verblijfsvergunning moet inleveren. Maar het is wel de eerste keer dat een intrekking openlijk wordt gekoppeld aan de oproep tot heilige oorlog. De afgelopen vier jaar is van 49 imams en 'godsdienstleraren' de verblijfsvergunning niet verlengd en één keer een vergunning ingetrokken. In dezelfde periode van vier jaar kregen 196 buitenlandse imams wel een verblijfsvergunning.

In vier jaar 196 imams! Knappe AIVD die dat allemaal in de peiling houdt.
Het wordt tijd voor een nederlandse imamopleiding. Ik stel een verplichting voor de preken uitsluitend in het Nederlands te geven. Hoe in vredesnaam kan iemand uit Syrië de mensen hier prediken en adviseren???
The Black Knight always triumphs!
pi_25219884
eindelijk gebeurd er eens wat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:10:11 #106
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_25221933
Onzin Nederlandse imamopleiding, scheiding van kerk en staat moet behouden blijven.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 22:14:01 #107
47213 ArmaniMania
pi_25222026
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
108 Teletekst di 22 feb
Verdonk wil drie imams uitzetten

DEN HAAG Minister Verdonk wil drie
radicale imams het land uitzetten.Het
gaat om voorgangers van de Al Fourkaan-
moskee in Eindhoven.Het ministerie van
Justitie heeft dat bekendgemaakt.

De verblijfsvergunning van twee imams
wordt ingetrokken,van de derde wordt
deze niet verlengd.Volgens de AIVD
dragen ze bij aan de radicalisering van
moslims in Nederland en aan het creëren
van een voedingsbodem voor de jihad.

te gaan.

lijkt me een duidelijk verhaal. zijn er nog mensen die bezwaar maken tegen deze gang van zaken in neo-europa?
Nee, geen bezwaar.
Werd eens godverdomme tijd. Ik zou zeggen, nog meer.
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:51:41 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25223944
quote:

[..]

Het is wel grappig om te zien hoe dit proces van (s)linkse ontkenning zich elke keer weer herhaalt .

-heel verhaal-
Allemaal leuk en aardig, maar ik snap niet dat je dit uitgerekend onder mijn quote zet.
  donderdag 24 februari 2005 @ 00:13:58 #109
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25224354
Och, mensen die constant menen de term "(s)linkse" te moeten bezigen, diskwalificeren zich in mijn ogen als discussiepartner.
Benjamin Franklin
  donderdag 24 februari 2005 @ 01:30:44 #110
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25225744
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 00:13 schreef Eye_of_god het volgende:
Och, mensen die constant menen de term "(s)linkse" te moeten bezigen, diskwalificeren zich in mijn ogen als discussiepartner.
Mensen die continue de term "racisme" in de mond nemen idem dito.

Laten we nou gewoon eerlijk zijn, het is prima dat Verdonk deze maatregelen neemt. Praktisch iedereen heeft er baat bij dat deze elementen uit onze maatschappij verwijderd worden, OOK de gematigde Moslims die (volgens sommigen) in grote getalen in onze maatschappij aanwezig zijn. Ze mogen, als gematigde Moslim die geweld afkeuren, wel dankbaar zijn dat de minister hun imago probeert te zuiveren. Toch ?
  donderdag 24 februari 2005 @ 01:56:03 #111
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25226135
quote:

Hmmm... interessant. Een soort original sin, maar dan voor migranten. Je komt als zondige binnen, en moet jezelf bewijzen. Nadeel: bureaucratie en kosten, denk ik zo. Maar wel lekker scherp.
To grasp the true meaning of socialism, imagine a world where everything is designed by the post office, even the sleaze.
pi_25228002
De AIVD heeft weer een goed onderzoek afgeleverd! Van de drie imams die ze uit willen zetten, is er eentje al niet meer in Nederland:
quote:
De imams uit Bosnië en Kenia zijn al acht tot tien jaar in Eindhoven. De derde imam, vermoedelijk uit Egypte, is al weer een tijdje weg, vertrokken naar het buitenland. 'Hij is hier niet meer in functie. Het is allemaal zo slecht onderzocht door de AIVD', aldus Nejjar. Moskeeganger Ibrahim: 'Tegen beeldvorming kun je niet vechten.' Jamal Haddaoi, een andere bezoeker: 'Verdonk respecteert zelf geen waarden en normen.'
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1109055813721.html
  donderdag 24 februari 2005 @ 08:07:38 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25228043
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 22:10 schreef dancemacabre het volgende:
Onzin Nederlandse imamopleiding, scheiding van kerk en staat moet behouden blijven.
Dus we schaffen alle predikantenopleidingen en theologie-opleidingen ook maar af?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 24 februari 2005 @ 08:08:37 #114
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_25228047
Goddomme Terughalen die imam!

Zo kun je toch geen mensen uitzetten?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_25228116
quote:
Vierde imam land uit
door Jolande van der Graaf en Joost de Haas
ROTTERDAM - Een vierde radicale imam wordt vandaag ons land uitgezet. Volgens welingelichte bronnen gaat het om de gebedsvoorganger van een moskee in de Rotterdamse wijk Bergpolder.
Hij wordt nog vandaag op het vliegtuig naar zijn geboorteland gezet, omdat is vastgesteld dat de imam schuldig is aan aanzetting tot haat en opruiing tot de jihad. Van drie imams van de Eindhovense moskee Al Fourkaan werd gisteren bekend dat ze het land uitmoeten omdat ze een gevaar zijn voor de openbare orde en nationale veiligheid.

Rond de betreffende Rotterdamse moskee, Iskender Pasa Camii, aan de Insulindestraat ontstond in november een rel.

Het gebedshuis was op hoge poten naar de politie gestapt, toen een kunstenaar een dag na de moord op Theo van Gogh een kunstwerk tegenover de moskee had opgehangen. ’Gij zult niet doden’, luidde de tekst. De politie haalde het kunstwerk weg, een journalist die opnamen had gemaakt werd opgepakt. Zijn beelden werden gewist. Later zei burgemeester Opstelten die politieacties in hoge mate te betreuren.

Onderzoek naar de Al Fourkaan- moskee in Eindhoven heeft deze week al geleid tot de beslissing van Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om drie imams het land uit te zetten wegens gevaar voor de openbare orde en/of de nationale veiligheid. Het drietal gaat in beroep tegen het besluit.

Bron: De Telegraaf
Uitstekende zaak, hoe meer van die lui het land worden uitgezet hoe beter.
  donderdag 24 februari 2005 @ 09:20:12 #116
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25228471
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dus moet je je lege tas laten zien als je de supermarkt binnenkomt ?
Met deze reactie haal je je eigen argumentatie onderuit.
Dank je wel.
Benjamin Franklin
pi_25228741
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus we schaffen alle predikantenopleidingen en theologie-opleidingen ook maar af?
Een nederlandse vinger in de pap bij het opstellen van eisen aan Immams lijkt me een pre, dus men moet zo gauw mogelijk beginnen bij de VU aan die opleiding.
De Immam wodt dé schakel tussen autoriteit en de moslimgemeenschap, derhalve kunnen we er maar beter het neste van maken.
Immams die hun taak niet begrijpen, willen begrijpen of misbruiken dienen inderdaad resoluut en extreem aangepakt te worden.
UItzetting lijkt me een prima optie, maar houd ze wel in de gaten...
( Ik zie anders over 5 jaar weer dezelfde immams in de Fourquaan-moskee staan)
Yeah baby Yeah!
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:06:09 #118
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25228911
Another one bites the dust.

'Vierde imam moet Nederland verlaten'
Een vierde radicale imam wordt vandaag Nederland uitgezet, meldt De Telegraaf. Volgens 'welingelichte bronnen' gaat het om de imam van een moskee in Rotterdam

Toodles.
hetgeen te bewijzen was
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:14:44 #119
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25229021
Ik hoop dat de Imam's dit winnen. Sinds Verdonk de cateringvrouw de regels voor importhuwelijken heeft aangepast gun ik haar het licht in de ogen niet meer. Ondanks haar kan ik me vrouw lekker toch halen, dus ze doet maar. Maar het is zo duidelijk als wat dat dit een zgn. signaal is. Ze beginnen al te bleren voordat er maar een uitspraak van een rechter aan vooraf is gegaan. Ik ben er dan ook van overtuigt dat de Imams dit gaan winnen, uiteraard als Nederland een rechtvaardig land is, en tot op heden lijkt dat zo te zijn

Trouwens grappig dat die Moskeeën die nou in het vizier worden gehouden regelmatig door mij werden bezocht, afgezien van die Moskee in Breda, alleen ben ik daar nooit iets tegengekomen wat het zonlicht niet kan verdragen. In Moskeeën zijn over het algemeen geen donkere spelonken zoals je deze in bepaalde hitsige kerken wel aantreft

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:22:18 #120
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25229129
*zing*

There are plenty of ways that you can hurt a man
And bring him to the ground
You can beat him
You can cheat him
You can treat him bad and leave him
When he's down, yeah
But I'm ready, yes I'm ready for you
I'm standing on my own two feet
Out of the doorway the bullets rip
Repeating to the sound of the beat
Oh yeah

Another one bites the dust
And another one gone and another one gone
Another one bites the dust, yeah
Hey, I'm gonna get you too
Shoot out
Hey, alright
hetgeen te bewijzen was
pi_25229131
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:

Trouwens grappig dat die Moskeeën die nou in het vizier worden gehouden regelmatig door mij werden bezocht, afgezien van die Moskee in Breda, alleen ben ik daar nooit iets tegengekomen wat het zonlicht niet kan verdragen. In Moskeeën zijn over het algemeen geen donkere spelonken zoals je deze in bepaalde hitsige kerken wel aantreft

Dat is een lekker objectief criterium, dat jij in de moskee niets tegen komt wat het daglicht niet kan verdragen. Het zegt wel alles over jou opvattingen, maar dat wisten we natuurlijk al.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25229135
Ik weet zeker dat ik nu tegen zere schenen aan ga schoppen:
Imams die jihad prediken eruit. Perfect idee. Behalve het trio in het oosten des lands schijnt er ook nog een in Rotterdam gevonden te zijn. Ik raad de AIVD aan verder te zoeken want er zijn er gegarandeerd meer. Zo raad ik de AIVD ook aan niet alleen haatpredikende imams aan te pakken, maar ook de criminele jeugdige Berbertjes van de straat te plukken. Die gasten verrotten het nog steeds zich als Nederlander te gedragen. Een hoop geschreeuw en getier, elke vrouw is een "kankerhoer", ploegjes van 3 of meer van dit geteisem zijn in hun hele doen en laten bedreigend en beangstigend voor de autochtone bevolking en nog steeds grijpen politie en justitie NIET in. Waarom niet? Omdat ze niet (willen) weten hoe dit spul zich in bv. winkelcentra en openbaar vervoer misdraagt. Ik ben geen uitgaander, maar ik vind het absoluut niet vreemd dat ze geweigerd worden in horecagelegenheden. Deze knakkertjes moeten eindelijk eens heropgevoed worden, want ze zijn van mening dat iedereen voor hen kruipt; wij moeten "respect" hebben voor ze, zoals ze leren van hun idolen, de gangsta-rappers. Als de vooral allochtone jongeren deze "muziekvorm" als levenswijze zien en zich gedragen naar de teksten van Snoop Dogg, Tupac Shakur en co. is het hek van de dam, en eigenlijk is het al zover, maar ook dat wordt niet gezien door ons justitiële apparaat. De politie is niet bang een autochtone jongere Goth aan te spreken op zijn kleding, maar als er 5 meter verderop op hetzelfde moment een troep doorgedraaide Berbers tegen voorbijgangers de meest schofterige dingen brullen, waarbij het gebruik van ziektes om de 2 woorden wordt gebezigd, laat "blauw" het afweten. Het is om te kotsen.
Back to topic: huilde aan Rita Verdonk, maar m.i. moeten alle moskees onderzocht worden op anti-westerse uitlatingen.
pi_25229275
Ik ben tegen de uitzetting van Imams. Niet omdat ik vind dat haatzaaiend gedrag en opruiiende opmerkingen moeten worden getolereerd, maar omdat de daders er veel te gemakkelijk vanaf komen. De oplossing van het uitzetten van criminele allochtonen (en daar reken ik die Imams dan ook maar onder) vind ik een verkeerde. Ze hebben namelijk onze wetten overtreden (wat natuurlijk wel bewezen dient te worden) en moeten daarvoor bestraft worden. Kortom: opsluiten. Terugsturen kan altijd nog.
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:51:52 #124
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_25229541
quote:

Hahaha. Wat probeer je hier nou weer te zeggen?
Wat klinkt het ontzettend dom om eerst met een uitdrukking (het is trouwens DAGlicht verdragen) te komen, en daar dan op een letterlijke manier op door te gaan (donkere spelonken). Echt uitzonderlijk.
Daarnaast klinkt het dom om een moskee beter te noemen dan een kerk vanwege de hoeveelheid fotonen die tussen de muren heen en weer stuitert. En wat is een HITSIGE kerk nou weer?
Maar er is nog goed nieuws, BSB. Ik begrijp je nu wel een stuk beter (daarmee bedoel ik hoe ik voortaan je posts moet interpreteren). Bwaaaaaa.

ontopic (al is het maar om mijn post te rechtvaardigen): Aan foute imams moet natuurlijk wat gedaan worden, alleen moet ik nog even zien hoe fout de imams in deze kwestie zijn.
pi_25229542
En nummertje 4 is ook aan de beurt:
quote:
Vierde imam land uit
door Jolande van der Graaf en Joost de Haas
ROTTERDAM - Een vierde radicale imam wordt vandaag ons land uitgezet. Volgens welingelichte bronnen gaat het om de gebedsvoorganger van een moskee in de Rotterdamse wijk Bergpolder.

Hij wordt nog vandaag op het vliegtuig naar zijn geboorteland gezet, omdat is vastgesteld dat de imam schuldig is aan aanzetting tot haat en opruiing tot de jihad. Van drie imams van de Eindhovense moskee Al Fourkaan werd gisteren bekend dat ze het land uitmoeten omdat ze een gevaar zijn voor de openbare orde en nationale veiligheid.

Rond de betreffende Rotterdamse moskee, Iskender Pasa Camii, aan de Insulindestraat ontstond in november een rel.

Het gebedshuis was op hoge poten naar de politie gestapt, toen een kunstenaar een dag na de moord op Theo van Gogh een kunstwerk tegenover de moskee had opgehangen. ’Gij zult niet doden’, luidde de tekst. De politie haalde het kunstwerk weg, een journalist die opnamen had gemaakt werd opgepakt. Zijn beelden werden gewist. Later zei burgemeester Opstelten die politieacties in hoge mate te betreuren.

Onderzoek naar de Al Fourkaan- moskee in Eindhoven heeft deze week al geleid tot de beslissing van Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om drie imams het land uit te zetten wegens gevaar voor de openbare orde en/of de nationale veiligheid. Het drietal gaat in beroep tegen het besluit.
bron
Ik juich het toe dat het gif uit wordt gesneden, het is een eerste aanzet in het voorkomen van radicaliserende jeugd. Nu nog imams die de vatbare jeugd voorlichten over het verderfelijke van diverse haatsites, en inderdaad, daar heb je in Nederland geboren en getogen imams die iets van Nederland snappen voor nodig.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:59:00 #126
115441 VijfdeColonne
anti-Islam == extreem-rechts
pi_25229616
Voor iemand die ergens geen verstand van heeft is iets al snel radicaal. Ik hoop dat de discriminerende beslissing van deze bewindsvrouw om deze vrome moslims uit te zetten, snel wordt teruggedraaid door de rechtsstaat.

Eigelijk zou er een wet moeten zijn om radicale bewindslieden uit te zetten of desnoods lang op te sluiten.
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:06:26 #127
13462 BansheeBoy
pi_25229697
(VijfdeColonne, gefelicteerd met je eerste post: kloon ? )

Maar goed, ik maakte inderdaad de vergissing om zonlicht te zeggen in plaats van daglicht, maar niets menselijks is mij vreemd.

Maar dat die Imams nu het land uit worden gekicked is toch echt huilenswaardig, zeker omdat wederom Rita "ik hou van gepasteuriseerde melk" Verdonk erachter zit. Hoe kun je iemand het land uitkicken zonder (eerlijk) proces ? En wat heb je er nou aan om die Imam's, die mijn respect en lof verdienen, het land uit te kicken ? Die Imam's zullen waarschijnlijk een grote achterban hebben. Moeten we die ook ontdoen van hun paspoort ? Neen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_25229775
quote:
Ik hoop dat de Imam's dit winnen. Sinds Verdonk de cateringvrouw de regels voor importhuwelijken heeft aangepast gun ik haar het licht in de ogen niet meer. Ondanks haar kan ik me vrouw lekker toch halen, dus ze doet maar. Maar het is zo duidelijk als wat dat dit een zgn. signaal is. Ze beginnen al te bleren voordat er maar een uitspraak van een rechter aan vooraf is gegaan. Ik ben er dan ook van overtuigt dat de Imams dit gaan winnen, uiteraard als Nederland een rechtvaardig land is, en tot op heden lijkt dat zo te zijn

Het probleem is daarom ook dat jij bepaalde zaken als normaal ervaart die wij , sprekende voor de samenleving in zijn geheel(en ook Verdonk) als gevaarlijk bestempelen.
Een Immam heeft een té belangrijke functie in de samenleving dat we hem zijn eigen gangetje mogen laten gaan als dit gangetje nogal eens afwijkt van de norm en aanzet tot onverdraagzaamheid.
Wat die bepalde hitsigheid hier nu weer mee te maken heeft snap ik niet, volgens mij heb je namelijk nog noot een kerk van binnen gezien.
Yeah baby Yeah!
pi_25229809
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:

Maar goed, ik maakte inderdaad de vergissing om zonlicht te zeggen in plaats van daglicht, maar niets menselijks is mij vreemd.

Maar dat die Imams nu het land uit worden gekicked is toch echt huilenswaardig, zeker omdat wederom Rita "ik hou van gepasteuriseerde melk" Verdonk erachter zit. Hoe kun je iemand het land uitkicken zonder (eerlijk) proces ? En wat heb je er nou aan om die Imam's, die mijn respect en lof verdienen, het land uit te kicken ? Die Imam's zullen waarschijnlijk een grote achterban hebben. Moeten we die ook ontdoen van hun paspoort ? Neen

Wat hebben we eraan?
Dat leiders met volgelingen diezelfde volgelingen niet opzadelen met pervers gedachtegoed dat staats- en maatschappijondermijnend is.
Yeah baby Yeah!
pi_25229946
quote:
Hoe kun je iemand het land uitkicken zonder (eerlijk) proces ?
Heel eenvoudig, ze zijn hier te gast, hebben slechts een verblijfsvergunning, hebben niet de nederlandse nationaliteit, en zijn staatsgevaarlijk bezig met het opruien van bevolkingsgroepen.
quote:
En wat heb je er nou aan om die Imam's, die mijn respect en lof verdienen, het land uit te kicken ?
Dat ze jouw respect en lof verdienen zegt alleen maar dat je het wel okay vindt dat deze mensen polarisatie uitlokken. Polarisatie uitlokken is niet okay, en daarom is het inderdaad goed om deze mensen als ongewenst uit te zetten. Ze maken gewoon misbruik van de nederlandse tolerantie en gastvrijheid, weg ermee. Als ik bezoek in huis heb dat zich misdraagt en mij aantast in mijn zeggenschap over mijn eigen huis flikker ik dat bezoek ook de straat op, of is dat moeilijk voor je om te bevatten?
quote:
Die Imam's zullen waarschijnlijk een grote achterban hebben.
Reden te meer om ze er uit te mikken. Als dat soort macht op de verkeerde manier wordt aangewend is dat gevaarlijk, het wordt op de verkeerde manier aangewend, dus weg ermee.
quote:
Moeten we die ook ontdoen van hun paspoort ? Neen
Natuurlijk niet, die mensen verdienen gewoon een voorganger die ze voorgaat in hoe in Nederland met de nederlanders te leven, en niet eentje die praat in termen als christenhonden, hoeren, homo's met het hoofd naar beneden van een flat, doodsverwensingen aan politici, en meer van dat soort grappen. Ook zal een imam in nederland van het idee af moeten dat Nederland ooit een moslimstaat wordt, al is dat het ultieme doel van de islam, het inrichten van de islamitische staat.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25230022
het is niet heel erg toevallig dat de twee uit eindhoven richting pakistan gingen. ik kon ze. het waren kansloze gefrustreerde jongens die slachtoffer zijn geworden van freaks zoals deze en vele imams. overigens deze jongens en hun broers hebben gewoon op de mavo en havo gezeten destijds. dus alle kansen hebben ze gehad zoals dat gewoon is in nederland.

ik heb mijn feestneus trouwens nog steeds op.
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:33:24 #132
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25230065
Nou, het is begonnen jongens. Het is geen doen om steeds weer de topictitel aan ta passen dus ik zou zeggen: pas hem 1 keer goed aan op een parametrische manier:
"Verdonk deporteert x radicale imams het land uit"
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25230117
dubbel..
eeeh
pi_25230123
Goede zaak, maar mischien zou het beter zijn om de islamitische theorie onder de loop te nemen ipv alleen maar de mensen uit te zetten die een dergelijke theorie uitdragen. Hopen dat veel volgelingen van deze imam`s hun voorganger tot over de grens zullen volgen..
eeeh
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:40:29 #135
13462 BansheeBoy
pi_25230149
DaveHarris, nietszeggende zinnen 2 keer posten geeft het nog steeds geen waarde hoor

pi_25230153
quote:
verdonk is goed bezig ja

rechtvaardig mwah het is maar hoe je het bekijkt. ik vind nederland te mild en veels te tolerant naar extremiteiten. maar die imams gaan eruit dat is heeeeeeeeel goed nieuws
quote:

dat jij die moskee bezocht hebt verbaasd me dan ook niet, extremisten zoeken elkaar op dat blijkt wel weer. want BullShitBoy jij bent ook een extremist misschien niet in daden maar zeker in gedachte dus het is niet verwonderlijk dat jij voor ze opkomt en niets fout ziet in wat daar gebeurd.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25230192
quote:

dat zou zeer zeker een goede zaak zijn, helaas is het nog niet zover...
pi_25230204
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:30 schreef stormW het volgende:
het is niet heel erg toevallig dat de twee uit eindhoven richting pakistan gingen. ik kon ze. het waren kansloze gefrustreerde jongens die slachtoffer zijn geworden van freaks zoals deze en vele imams. overigens deze jongens en hun broers hebben gewoon op de mavo en havo gezeten destijds. dus alle kansen hebben ze gehad zoals dat gewoon is in nederland.

ik heb mijn feestneus trouwens nog steeds op.
'ik kon ze'? Zou jij niet eens snel beginnen met Nederlands leren? Het gebruik van hoofdletters aan het begin van een zin kan ook bevorderlijk zijn voor de leesbaarheid.
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:52:31 #139
13462 BansheeBoy
pi_25230311
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

verdonk is goed bezig ja
Gelukkig weet je zelf wel dat ik het daar niet mee eens ben
quote:
rechtvaardig mwah het is maar hoe je het bekijkt. ik vind nederland te mild en veels te tolerant naar extremiteiten. maar die imams gaan eruit dat is heeeeeeeeel goed nieuws
[..]
Ik vind Nederland uitermate rechtvaardig. Iedereen is nl. onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En gelukkig zullen deze Imams het land ook niet worden uitgestuurd als er geen sterk bewijs geleverd kan worden
quote:
Dat jij die moskee bezocht hebt verbaasd me dan ook niet, extremisten zoeken elkaar op dat blijkt wel weer.
Waarom verbaast je dat niks? Ik denk dat je een verkeerde indruk van mij hebt. Als je mijn posthistory zou kennen zou je weten dat ik een visionair ben en absoluut geen extremist. Wel schaar ik mezelf op ideologisch vlak onder de fundamentalisten
quote:
Want BullShitBoy jij bent ook een extremist misschien niet in daden maar zeker in gedachte dus het is niet verwonderlijk dat jij voor ze opkomt en niets fout ziet in wat daar gebeurd.
Ik kom altijd op voor Moslims, zeker als ze het slachtoffer worden van selectieve verontwaardiging van diversen. De mensen die zo hog van de daken schreeuwen dat de Islam niet pluis is moeten de hand eens in eigen boezem steken en hun geestelijken erop wijzen te stoppen met allerlei hitsigheden rond kinderlijke personen. Ik hoor veels te weinig geluiden vanuit de eigen groep

[ Bericht 3% gewijzigd door BansheeBoy op 24-02-2005 12:01:12 ]
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:56:16 #140
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_25230368
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
DaveHarris, nietszeggende zinnen 2 keer posten geeft het nog steeds geen waarde hoor

1. Zoals jij post ben je een van de laatste mensen die recht heeft om zulk commentaar te leveren op hoe anderen posten. Per ongeluk dubbel, maar jij weet meteen zeker dat dat met opzet is.
2. Je krijgt niet sneller gelijk als je genoeg van die kinderachtige smileys erbij blijft zetten.
pi_25230418
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:52 schreef BansheeBoy het volgende:

(...) Ik hoor veels te weinig geluiden vanuit de eigen groep
En wat is precies "eigen groep"?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_25230441
quote:

[..]

[..]

Waarom verbaast je dat niks? Ik denk dat je een verkeerde indruk van mij hebt. Als je mijn posthistory zou kennen zou je weten dat ik een visionair ben en absoluut geen extremist. Wel schaar ik mezelf op ideologisch vlak onder de fundamentalisten
[..]

Ik kom altijd op voor Moslims, zeker als ze het slachtoffer worden van selectieve verontwaardiging van diversen. De mensen die zo hog van de daken schreeuwen dat de Islam niet pluis is moeten de hand eens in eigen boezem steken en hun geestelijken erop wijzen te stoppen met allerlei hitsigheden rond kinderlijke personen. Ik hoor veels te weinig geluiden vanuit de eigen groep

Ok, bij deze dan: Wil iedereen die zijn leven gewijd heeft aan De Heer en dat doet voor de gemeenschap in de Christelijke kerk per direct ophouden met de zaken waar Banshee jullie van beschuldigd!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ben ik zelf geen belijdend Christen, maar ben wel zo opgevoed.

Vind jij dat Saoedie-Arabie priesters mag uitzetten die een hekel hebben aan moslims en hen in een kwaad daglicht wil stellen?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:02:40 #143
13462 BansheeBoy
pi_25230477
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:59 schreef pos het volgende:

[..]

En wat is precies "eigen groep"?
De volgelingen van het Christendom, de geestelijken, de heidenen die hen steunen, de gesteunden, de gezalvden, velen zeg maar

pi_25230570
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De volgelingen van het Christendom, de geestelijken, de heidenen die hen steunen, de gesteunden, de gezalvden, velen zeg maar

In die context behoor jij dus ook tot de eigen groep van moslimterroristen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:08:55 #145
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_25230588
quote:

[..]

Een moslim die het heeft over hand in eigen boezem, lol.
Moslims dulden geen kritiek op dat geloof. Zelfreflectie is verboden voor hen of zo.
En waarom wordt er altijd uitgehaald naar het christendom als de islam wordt bekritiseerd?? Mij heb je er niet mee, aangezien ik atheist ben. Ik zie het zo vaak gebeuren: Als er commentaar wordt gegeven op een moslim of op de islam, dan wordt er, ipv dat je toegeeft dat er hier en daar een foutje kan zitten, meteen zo hard mogelijk gewezen naar een fout van een ander, zoals jij dus net deed. "islam dit of dat" "ja, maar christendom erger, want". Zo gaat het steeds weer. Hoe kun je nou verwachten dat anderen hun fouten toegeven als je dat zelf nooit doet?
Als ik zou zeggen dat de islam niet perfect is, dan kun jij dat niet eens hebben. In zo'n discussie is je eigen visie perfect vinden hetzelfde als steeds maar roepen "ik heb altijd gelijk".
pi_25230595
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:56 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

1. Zoals jij post ben je een van de laatste mensen die recht heeft om zulk commentaar te leveren op hoe anderen posten. Per ongeluk dubbel, maar jij weet meteen zeker dat dat met opzet is.
Ach, BSB maakte een geintje wat ik overgens wel kan waarderen.
eeeh
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:09:39 #147
78780 deedeetee
pi_25230608
* heidenen *

Kan ik toch nog 'ns lachen om BSB
pi_25230699
quote:

[..]

We weten dat je dolende bent, true.
quote:
Visionair? Met een heel raar gezichtsveld dan, jouw visies zijn op diverse fronten gewoon verwerpelijk. Verder wordt een fundamentalist heel gemakkelijk extremist, voor zover het niet al perfect hetzelfde is.
quote:
Ik kom altijd op voor Moslims,
Ook voor het ergste tuig van de richel? Ik kom niet altijd op voor nederlanders, criminelen horen gewoon keihard te worden aangepakt, of ze nou rood, paars, geel, bruin, zwart, wit, of wat dan ook zijn.
quote:
zeker als ze het slachtoffer worden van selectieve verontwaardiging van diversen.
Oh, wat druk je dat weer uit, selectieve verontwaardiging. Misschien heb je het niet in de gaten, maar een grote groep nederlanders begint het zo langzamerhand gewoon dik zat te worden om aan de lopende band in hun eigen cultuur en veiligheid bedreigd te worden door piepeltjes die hun geïmporteerde achterlijke denkbeelden tot nationale norm willen verheffen. Ik heb er totaal geen behoefte aan om mij te laten voorschrijven wat ik eet, drink en doe in mijn eigen land, daar houdt jullie fijne geloof zich namelijk wel mee bezig en wil dat opdringen aan de samenleving, desnoods met geweld. En inderdaad staat dat gewoon in de Koran, de islam in de door jouw bewonderde vorm zoals die wordt gepredikt door de betreffende imams is gewoon bezig om de macht over proberen te nemen.
quote:
De mensen die zo hog van de daken schreeuwen dat de Islam niet pluis is moeten de hand eens in eigen boezem steken en hun geestelijken erop wijzen te stoppen met allerlei hitsigheden rond kinderlijke personen. Ik hoor veels te weinig geluiden vanuit de eigen groep
Komt ie weer met het heel domme punt dat er foute christelijke priesters zijn. Misschien heb je het niet in de gaten, maar punt 1, die mensen worden vervolgd, punt 2, ontucht is geen beleid van de kerk, punt 3, jullie profeet stak notabene zelf zijn leuter in een kleuter, punt 4, de nederlandse samenleving keurt het soort praktijken wel degelijk af.
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:24:03 #149
13462 BansheeBoy
pi_25230863
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:09 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ach, BSB maakte een geintje wat ik overgens wel kan waarderen.
Ja klopt, jij weet het ten minste op juiste waarde te schatten

donderdag 24 februari 2005 @ 14:47:07 #150
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25233120
Dat er nog veel mogen volgen. Liefst allemaal.
To grasp the true meaning of socialism, imagine a world where everything is designed by the post office, even the sleaze.
pi_25233278
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 08:48 schreef Lithion het volgende:
Ach, als ze zo'n hekel aan de Westerse cultuur hebben zullen ze juist blij zijn dat ze hier niet langer welkom zijn. .
Hypocriet zijn ze wel inderdaad.
pi_25233308
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 08:48 schreef Lithion het volgende:
pi_25233362
Zo'n halve eeuw geleden , oma vertelt, verbood het Vaticaan kritisch denken door
Rooms - Katholieken. Gezeten in onze schoolbankjes dreunden wij braaf uit de katechismus vragen en antwoorden op. Jaren zestig vorige eeuw sloeg de opstandigheid, en daarmee het gezonde verstand, toe bij de meer progressieve gelovigen. Tegen wil en dank werd het Vaticaan geconfronteerd met het, door haar zo gewraakte, kritisch zelfstandig denken. Weg met datgene te geloven wat de R.K. Kerk voorhoudt te geloven.

Kritisch denken [b]lijkt, tot op heden, voor moslims harar te zijn. Het predikwoord van imams is halal en daarmee boven alle twijfel verheven. Verbiedt Allah kritisch denken? Beveelt ook de koran, evenals thora en bijbel, kritisch onderzoek niet aan. Mij dunkt dat verkondigen door voorgangers hier onder hoort te vallen.
pi_25233412
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze kunnen daar weinig kwaad, in tegenstelling tot radicale moslims en die zouden daar óók nog wel 'ns op kunnen duiken.....
Volgens de Gristenunie en SGP zijn Katholieken en SPers slecht:

http://www.noordbrabant.christenunie.nl/index.php?Hoofd=/nieuws.php&tekstId=75

Daarmee discrimineren ze meteen een groot deel van Nederland.
pi_25233421
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, die híélp moslims. Nee, een overtuigend voorbeeld, hoor.
Ponke Prinsen is was een islamofiel en nu is hij dood.
pi_25233508
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 15:01 schreef Sater het volgende:
Zo'n halve eeuw geleden , oma vertelt, verbood het Vaticaan kritisch denken door
Rooms - Katholieken. Gezeten in onze schoolbankjes dreunden wij braaf uit de katechismus vragen en antwoorden op. Jaren zestig vorige eeuw sloeg de opstandigheid, en daarmee het gezonde verstand, toe bij de meer progressieve gelovigen. Tegen wil en dank werd het Vaticaan geconfronteerd met het, door haar zo gewraakte, kritisch zelfstandig denken. Weg met datgene te geloven wat de R.K. Kerk voorhoudt te geloven.

Kritisch denken [b]lijkt, tot op heden, voor moslims harar te zijn. Het predikwoord van imams is halal en daarmee boven alle twijfel verheven. Verbiedt Allah kritisch denken? Beveelt ook de koran, evenals thora en bijbel, kritisch onderzoek niet aan. Mij dunkt dat verkondigen door voorgangers hier onder hoort te vallen.
kritisch kunnen denken is een resultaat van de evolutie. De Islam heeft deze evolutie helaas gemist.
(en is ook tegen evolutie klaarblijkelijk).
pi_25233942
Ze hebben geen strafbare feiten begaan, zoals het oproepen tot een Jihad:
http://www.nu.nl/news/487(...)rafbaar_feit%27.html

Dus ze hebben net zoals de SGP twijfelachtige ideeen, doen niets strafbaars, maar de ideeen van de SGP moeten wel mogen, en die van deze imams niet? Tot zover gelijke rechten.
  donderdag 24 februari 2005 @ 16:10:23 #158
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25234316
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 15:40 schreef Skyclad het volgende:

Dus ze hebben net zoals de SGP twijfelachtige ideeen, doen niets strafbaars, maar de ideeen van de SGP moeten wel mogen, en die van deze imams niet? Tot zover gelijke rechten.
Volgens hun advocaten............

Volgens het openbaar ministerie (OM) is de Al-Fourqaan moskee in Eindhoven een broeinest voor het werven van Nederlandse moslimjongeren voor de gewapende jihad. Het NRC Handelsblad meldt vandaag dat verschillende ondergrondse organisaties, die gerelateerd zijn aan de moskee, zich bezighouden met het ronselen. Ook zou de moskee een ontmoetingsplaats zijn van rekruteurs met rekruten.

De gegevens staan in een strafdossier in de zaak tegen 13 moslims die vanaf 12 mei terecht zullen staan voor de Rotterdamse rechtbank. Volgens de verdachten banen Eindhovense imams de weg voor rekrutering voor de jihad. Een verdachte moslim zegt: ,,De imams brengen het kwaad in je hoofd. De imams in de moskee kunnen dingen zeggen waar je van in de war raakt, het lijkt de waarheid. Je wordt geïndoctrineerd''.

Twee weken geleden zei minister Remkes van Binnenlandse zaken al tegen de Tweede Kamer dat de gebedsdiensten in de Al-Fourqaan moskee bijdragen tot ,,radicalisering van met name jonge moslims''. Het OM gaat echter nog veel verder en beschuldigd de moskee regelrecht van steun aan de gewelddadige jihad en/of terrorisme.

Bronnen binnen justitie verwachten dat het strafrechtelijke onderzoek zich in de toekomst ook zal richten op de formele organisatie van de Al Fourqaan moskee en de achterliggende zendingsstichting Al-Waqf al-Islami die vanuit Saoedi-Arabië wordt bestuurd en gefinancierd. Deze omstreden stichting is mede opgericht door de vader van Mohammed Cheppih, aankomend voorzitter van de AEL Nederland. Het tv-programma NOVA berichtte onlangs nog zeer kritisch over al-Waqf

Wèg met die hap.
hetgeen te bewijzen was
  donderdag 24 februari 2005 @ 16:12:48 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25234346
quote:

aldus de advocaat van de verdachten...
pi_25235198
quote:

Sinds wanneer spreken advocaten de waarheid?
Als er een branche ter wereld is waar je gewetenloosheid moet hebben is het de advocatuur wel.

Ik wacht een eventuele uitspraak eerst af voordat ik over 'het meten met twee maten begin'.

Van een immam mag ook een maatschappelijk opbouwende rol verwacht worden, als hij deze ontduikt mag hij daar m.i. om berispt worden.
Staan er momenteel ook SGP-leden klaar om aanslagen te plegen of iedereen zonder SGP-gedachtengoed iets aan te doen?

Het ene twijfelachtige idee is het andere niet.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 24 februari 2005 @ 19:03:09 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25236695
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 09:20 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Met deze reactie haal je je eigen argumentatie onderuit.
Dank je wel.
Mijn eigen argumentatie

Bijster intelligent ben je niet heh? Ik herhaalde slechts jouw eerdere argument, om te laten zien wat een belabberd argument het was:
quote:

[..]

Alsof Nederland überhaupt te vergelijken is met een supermarkt , een vreetschuur waar men gewapend met een lege boodschappentas en een volle portemonnaie tijdelijk verblijft en de schappen leegrooft!

Het is juist de bedoeling dat immigranten hier naartoe komen met een volle boodschappentas, vervolgens hard aan de slag gaan om Nederland groter en beter te maken (ipv het kaal te vreten) en hier uiteindelijk blijven wonen.

Echter, doordat de naar Nederland komende immigranten in de meeste gevallen niet voldoen aan minimaal 2 van de 3 hierboven genoemde voorwaarden, zijn we genoodzaakt andere maatregelen te treffen. Zoals het eerder door mij geopperde puntensysteem, om de bij binnekomst afgenomen burgerrechten terug te verdienen .

[ Bericht 10% gewijzigd door Lemmeb op 24-02-2005 19:34:23 ]
pi_25240052
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 18:08 schreef Bassie_NL het volgende:
Het lijkt me wel oke om die lui uit te zetten, vooral omdat ze waarschijnlijk veel meer binding hebben met land van herkomst van met het verwerpelijk westerse Nederland. Ben benieuwd of de landen van herkomst ze trouwens wel weer hebben willen...
Zeker, als geloofsheld. Zouden Eindhovense moskeeën door Saoudi - Arabië worden gefinancierd?
pi_25245328
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 16:10 schreef QED het volgende:

[..]

Volgens hun advocaten............
Waar zijn tot nu toe de bewijzen? Guilty until proven innocent was dacht ik niet deel van het Nederlandse rechtssysteem.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:28:29 #164
13462 BansheeBoy
pi_25246708
Dat geldt niet voor Moslims Skyclad, die worden veroordeeld zonder bewijzen

pi_25246753
Je hebt wel gelijk, BansheeBoy. De situatie doet mij denken aan de Tweede Wereldoorlog.
pi_25246807
Meegestreden in de de oorlog?
pi_25246841
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat geldt niet voor Moslims Skyclad, die worden veroordeeld zonder bewijzen

Zoals Al - Qaida met haar [moslim] slachtoffers doet? Hamas, zelfde laken een pak.
BSB je hebt overigens een punt als je Quantanamo Bay bedoeld. Amerika [b]lijkt het recht van gevangenen op humane behandeling met voeten te treden. Beschavingsoffensief vanuit
moslimstaten?
pi_25246847
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Meegestreden in de de oorlog?
Ja.
pi_25247084
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
Oh, een veteraan, dan ben je over de 80 als we van WOII uitgaan zoals je steldde.
pi_25247165
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oh, een veteraan, dan ben je over de 80 als we van WOII uitgaan zoals je steldde.
Ik maar denken dat je het over de Oorlog tegen Terreur had, joh! Nee, ik heb niet meegevochten, nee, in de Tweede Wereldoorlog.

Het leek mij dat een citaat van een gerespecteerd politicus toch wel op z'n plaats was, immers, wat gerespecteerde politici mogen en kunnen zeggen, dat kunnen normale burgers zoals ik dat toch zeker ook wel?

"Het doet me denken aan de Tweede Wereldoorlog"
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:05:38 #171
13462 BansheeBoy
pi_25247205
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:38 schreef Sater het volgende:

[..]

Zoals Al - Qaida met haar [moslim] slachtoffers doet? Hamas, zelfde laken een pak.
oh ok, we gaan hen als maatstaf nemen Dat is helemaal niet vergelijkbaar, HAMAS strijdt voor een eigen staat. En dat wil zo nu en dan weleens fout gaan, dat erken ik heus wel, maar dat is geen reden om dezelfde taferelen hier in Nederland, notabene een democratische rechtstaat, tot uiting te brengen
quote:
BSB je hebt overigens een punt als je Quantanamo Bay bedoeld. Amerika [b]lijkt het recht van gevangenen op humane behandeling met voeten te treden. Beschavingsoffensief vanuit
moslimstaten?
Wat je hiermee bedoelt is me een raadsel

pi_25247806
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

oh ok, we gaan hen als maatstaf nemen Dat is helemaal niet vergelijkbaar, HAMAS strijdt voor een eigen staat. En dat wil zo nu en dan weleens fout gaan, dat erken ik heus wel, maar dat is geen reden om dezelfde taferelen hier in Nederland, notabene een democratische rechtstaat, tot uiting te brengen
[..]

Wat je hiermee bedoelt is me een raadsel

BSB om te beginnen hulde voor je kritisch inzicht v.w.b. door HAMAS gemaakte fouten. Je post ontledend kom ik tot een opmerkelijke conclusie: je erkent de [mogelijke] fouten van HAMAS. Maar stel je: " Dat is geen reden om dezelfde taferelen hier in Nederland [...] tot uiting te brengen."
Kan en mag ik concluderen? Terrorismedreiging zoals de moord op Theo van Gogh en preken van haatzaaiende imams is HAMAS - gerelateerd? Waarom heb je het anders over dezelfde taferelen?
Of dien ik dezelfde te wijzigen in vergelijkbare taferelen? Kun je me de overeenkomst duiden tussen een HAMAS - zelfdoding en het in brandsteken van een Nederlandse moskee door bijvoorbeeld Neo - Nazi's?

Behandeling moslimgevangenen in Quantanamo Bay schandalig. Beschavingsoffensief moslimstaten. Als geen ander weten zij wat de gelovige gevangene toekomt.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:22:26 #173
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25248309
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:48 schreef Sater het volgende:

Terrorismedreiging zoals de moord op Theo van Gogh
Dat was geen terrorismedreiging.
Dat was een actie van een geloofsextremist.
Benjamin Franklin
pi_25248356
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:22 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Mede aanleiding voor antiterrorismewetten ministers Donner en Remkes.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:28:35 #175
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25248390
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:25 schreef Sater het volgende:

[..]

Mede aanleiding voor antiterrorismewetten ministers Donner en Remkes.
Jawel.
En die kunnen er dus blijkbaar ook geen onderscheid in maken...
Benjamin Franklin
pi_25248581
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:28 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Jawel.
En die kunnen er dus blijkbaar ook geen onderscheid in maken...
Religie kan tot godsdienstwaanzin leiden, hetgeen mogelijk aanleiding tot terrorisme kan zijn.
Zie handelwijze moordenaar Theo van Gogh. Oproep tot jihad [b]lijkt tot terroristische daden te worden gerekend.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:02:22 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25250647
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:22 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

jij vind de actie, de achtergelaten brief, laakkwartier en het feit dat meneer b tot de hofstadgroep behoort nog niet genoeg terrorismedreiging uitstralen? dream on.
pi_25267453
Omstreden imam Mahmoed leidt vrijdaggebed in Eindhovense Al Farkaanmoskee in biijzijn van honderden gelovigen
Imam Mahmoed: " Verhalen over opruiing en ronselpraktijken in de moskee zijn leugens. Leugens moeten met dialoog uit de wereld worden geholpen. Geweld is geen oplossing Ik prijs de lokale overheden en de moslimorganisaties die afgelopen week hun ongeloof uitspraken over de vermoedens van de AIVD en de minister over radicalisme."

Woordvoerder moskeebestuur: " In Eindhoven alleen al tekenden gistermiddag tussen de drie- en vierhonderd bezoelers de petitie ter voorkoming dat imams het land worden uitgezet."
In heel Nederland zullen moslims de kans krijgen de betreffende petitie te ondertekenen.
N.B. preek vertaald door hetTolk Vertaal Centrum Nederland.
Bron Parool 26 - 02 - '05

Welk bewijs levert Mahmoed voor de leugens, volgens hem, door AIVD en minister verspreid?
pi_25267574
Wat ik begrepen heb zijn alle preken daar op band opgenomen. Dus zouden ze dat zo terug kunnen luisteren.
Daarnaast zie ik helemaal nergens welk bewijs de AIVD heeft om deze Imams uit te laten zetten.

Gezien het feit dat ze een Imam uit willen zetten die al een aantal maanden niet meer in Nederland is, lijkt het er op dat het AIVD niet zo grondig is geweest.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:25:58 #180
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25268409
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 17:05 schreef calvobbes het volgende:
Wat ik begrepen heb zijn alle preken daar op band opgenomen. Dus zouden ze dat zo terug kunnen luisteren.
Daarnaast zie ik helemaal nergens welk bewijs de AIVD heeft om deze Imams uit te laten zetten.

Gezien het feit dat ze een Imam uit willen zetten die al een aantal maanden niet meer in Nederland is, lijkt het er op dat het AIVD niet zo grondig is geweest.
Een verklaring van de AIVD is bewijs an sich (ja, daar kun je ook vraagtekens bij hebben, maar zo is het juridisch).

Wat die imam die niet in Nederland woonde betreft, zijn aanvraag voor een verblijfsvergunning is afgewezen, dus ik neem aan dat hij toch weer terug wilde komen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25268786
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:25 schreef Tarak het volgende:

Een verklaring van de AIVD is bewijs an sich (ja, daar kun je ook vraagtekens bij hebben, maar zo is het juridisch).
Als deze uitzetting voor de rechter komt, zal het AIVD toch met bewijzen moeten komen.
quote:
Wat die imam die niet in Nederland woonde betreft
Ze wilden een Iman Nederland uitzetten die niet in Nederland woont?
of wat bedoel je nou?
pi_25268903
Als het gezag mensen uit wil zetten dan hebben ze maar te gaan.
Bewijs is niet relevant.
Gewoon ophoepelen met die exotische imams.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_25269119
Exotisch? Ik vind er velen ronduit walgelijk uitzien met hun vieze baarden.
pi_25269133
Ik ben bang dat het weer een storm in een glas water is. Waarom komt de AIVD niet meteen met keihard bewijs als het allemaal zo duidelijk is? Al die preken staan op band immers.

Natuurlijk zijn die imams orthodox maar bij mijn weten is orthodoxie niet verboden in ons land.

Ik vind dat je dit soort acties alleen moet doen als je overtuigend bewijs hebt en kom daar dan ook mee. Straks klagen die imams de minister aan en krijgen ze gelijk maar dan schaart de meute zich alsnog achter Verdonk, want die heeft immers altijd gelijk .En dan is de rechter weer de lul.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:31:36 #185
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25269378
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als deze uitzetting voor de rechter komt, zal het AIVD toch met bewijzen moeten komen.
Er is een bezwaarprocedure opgestart, dus het komt voor de rechter, en de AIVD verklaring is het juridische bewijs.
quote:
Ze wilden een Iman Nederland uitzetten die niet in Nederland woont?
of wat bedoel je nou?
Kom zeg, ik reageer op jou...... twee imams worden uitgezet, bij de ander wordt de aanvraag voor de verblijfsvergunning niet verleend.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25269423
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:31 schreef Tarak het volgende:

[..]

Er is een bezwaarprocedure opgestart, dus het komt voor de rechter, en de AIVD verklaring is het juridische bewijs.
Hangt van de verklaring af natuurlijk.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:56:33 #187
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25271740
Dat er beroep mogelijk is is in deze zaak een schande. Een minister moet de mogelijkheid hebben deze heerschappen snel en zonder tijdrekken uit de maatschappij te verwijderen.

Uitzetten betekent oprotten en daarmee uit.

Voor gewone migranten gelden er wat mij betreft andere procedures, maar dit zijn slechts voorgangers. En die zijn in principe niet noodzakelijk, dus al ze zich niet gedragen ->
pi_25271994
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:56 schreef PJ_O_Rourke het volgende:
Dat er beroep mogelijk is is in deze zaak een schande. Een minister moet de mogelijkheid hebben deze heerschappen snel en zonder tijdrekken uit de maatschappij te verwijderen.

Voor gewone migranten gelden er wat mij betreft andere procedures, maar dit zijn slechts voorgangers. En die zijn in principe niet noodzakelijk, dus al ze zich niet gedragen ->
helemaal mee eens, die gasten hadden al lang terug moeten zijn in de zandbak waar ze vandaan komen.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:17:58 #189
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25272106
quote:

Het is inderdaad ongelofelijk, maar dit is nu eenmaal Nederland, waar men zelfs in tijden van nood nog het braafste jongetje van de klas wil zijn. In veel andere landen was dit tuig allang uitgezet, en had er geen haan naar gekraaid.

Triest, zo gaat Nederland langzaam tenonder aan regelgeving en misplaatste braafheid, maar ik denk niet dat Verdonk persoonlijk hierin iets te verwijten valt. Als ze buiten haar boekje gaat, zijn partijen als GL en PvdA er immers als de kippen bij om Verdonk een poot uit te draaien.

Verdonk heeft momenteel een erg moeilijke functie, er wordt continu op haar gelet (veel meer nog dan op andere ministers), en ik vind dat ze het gezien die omstandigheden erg goed doet .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:08:20 #190
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25272977
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:17 schreef Lemmeb het volgende:
Het is inderdaad ongelofelijk, maar dit is nu eenmaal Nederland, waar men zelfs in tijden van nood nog het braafste jongetje van de klas wil zijn. In veel andere landen was dit tuig allang uitgezet, en had er geen haan naar gekraaid.

Triest, zo gaat Nederland langzaam tenonder aan regelgeving en misplaatste braafheid, maar ik denk niet dat Verdonk persoonlijk hierin iets te verwijten valt. Als ze buiten haar boekje gaat, zijn partijen als GL en PvdA er immers als de kippen bij om Verdonk een poot uit te draaien.

Verdonk heeft momenteel een erg moeilijke functie, er wordt continu op haar gelet (veel meer nog dan op andere ministers), en ik vind dat ze het gezien die omstandigheden erg goed doet .
Klopt, de Duitse minister Schily van de SPD (voormalig advocaat van de RAF nota bene) pakt het harder aan dan Verdonk. Uitzetten is gelijk oprotten. Zelfde verhaal in Frankrijk. Zonder gezeik, en geen haan die er naar kraait. Maar hier hebben we weer te maken met de tolerantiezeloten en misplaatste beroepsprocedures, die vast nog jaren gaan duren.

Ondertussen zwelgen de baardmannen in hun permanente slachtofferrol, en worden buurtbewoners haast geintimideerd allerlei communique's te tekenen.
pi_25273490
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Verdonk blundert er maar wat op los.

Je kunt gelukkig niet iedereen zo maar uitzetten, omdat jullie dat nou eenmaal zo graag willen.

De AIVD zal gewoon aan moeten tonen waar deze twee mannen over de schreef zijn gegaan en dan hebben ze een zaak. Waarschijnlijk wilde Verdonk een proefproces, nou dan kan ze die krijgen ook
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:47:15 #192
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25273706
En het kabinet klungelt door. Getreuzel met huisvesting voor bedreigde kamerleden en nog steeds een wel erg mager uitzettingsbeleid tav onaangepaste imams.
pi_25273788
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:47 schreef machteld het volgende:
en nog steeds een wel erg mager uitzettingsbeleid tav onaangepaste imams.
Dan weet jij vast precies te melden wat er met deze imams aan de hand is dat ze zo onaangepast zijn?
pi_25273798
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kunt gelukkig niet iedereen zo maar uitzetten, omdat jullie dat nou eenmaal zo graag willen.

De AIVD zal gewoon aan moeten tonen waar deze twee mannen over de schreef zijn gegaan en dan hebben ze een zaak. Waarschijnlijk wilde Verdonk een proefproces, nou dan kan ze die krijgen ook
jij twijfelt serieus over die betreffende extremistische varkens?
pi_25273825
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan weet jij vast precies te melden wat er met deze imams aan de hand is dat ze zo onaangepast zijn?
dat weet iedereen alleen jij wil het (nog) niet zien. zlefs BullShitBoy zal het weten (uiteraard zal hij het ivm zijn respect naar terroristen en extremisten verzwijgen)
pi_25273834
Verdonk is ok
Respect voor Rita...
pi_25273836
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat weet iedereen alleen jij wil het (nog) niet zien.
Quote het hier dan even, moet niet zo moeilijk zijn als iedereen het weet.

Graag de precieze teksten van deze drie imams
  zondag 27 februari 2005 @ 01:16:46 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25275350
quote:
Ach vrijwel overal ter wereld gebeurt dat aan de lopende band, behalve in Nederland. Driemaal raden wie er gelijk heeft: SCH (en consorten) of de rest van de wereld?
  zondag 27 februari 2005 @ 02:30:53 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25276611
quote:

[..]

hoezo blundert mevrouw verdonk er maar wat op los? doel je dan op de oppositionele pogingen tot zwartmakerij, of heb je het dan echt over feiten?
  zondag 27 februari 2005 @ 02:34:01 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25276650
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo blundert mevrouw verdonk er maar wat op los? doel je dan op de oppositionele pogingen tot zwartmakerij, of heb je het dan echt over feiten?
Neejoh, hij heeft het gewoon weer over de opiniestukken in de Volkskrant .
  zondag 27 februari 2005 @ 02:36:11 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25276674
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neejoh, hij heeft het gewoon weer over de opiniestukken in de Volkskrant .
volkskrant is een slecht voorbeeld aangezien ik die krant graag lees. laten we zeggen het dagelijkse meer dan opruiende pvda-prgrammatuur.
pi_25276690
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:32 schreef Monidique het volgende:
Je hebt wel gelijk, BansheeBoy. De situatie doet mij denken aan de Tweede Wereldoorlog.
We hebben als Europa tijdens de tweede wereldoorlog wél geleerd hoe we van mensen "af" moeten komen, ja.
  zondag 27 februari 2005 @ 02:38:48 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25276706
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:37 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

We hebben als Europa tijdens de tweede wereldoorlog wél geleerd hoe we van mensen "af" moeten komen, ja.
maar om met droge ogen te beweren dat de moslims nu, hetzelfde zijn als de joden tijdens woII is bijna alsof je het hoort van een demente debiel. dat soort mensen kan je gewoonweg niet meer serieus nemen. monidique (of whatever) bedoel ik dus.
  zondag 27 februari 2005 @ 02:39:11 #204
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25276712
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volkskrant is een slecht voorbeeld aangezien ik die krant graag lees. laten we zeggen het dagelijkse meer dan opruiende pvda-prgrammatuur.
Opruiende PvdA-programmatuur, ook goed. Speciaal voor jou .
pi_25276732
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Quote het hier dan even, moet niet zo moeilijk zijn als iedereen het weet.

Graag de precieze teksten van deze drie imams
ik werk niet bij de AIVD of in het kabinet, ook kom ik niet in hangplekken voor terroristen (ook wel bekend als moskee) dus de exacte quotes kan ik je helaas niet verschaffen.

maar wees nou eens eerlijk we weten beiden waar die foute imams voor staan toch !?

jihad soldaten werven, haat naar het westen prediken (maar er ondertussen wel wonen en ze uitzuigen) dat soort dingen...

oh ja en ze zien homosexuelen graag gestenigd worden volgens de sharia (je weet wel tot je middel ingegraven en dan met stenen bekogeld worden tot je overlijd) tja het zijn helaas nog steeds een stelletje barbaren...
  zondag 27 februari 2005 @ 02:41:10 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25276741
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Opruiende PvdA-programmatuur, ook goed. Speciaal voor jou .
mijn dank grenst aan hondsdolheid.
  zondag 27 februari 2005 @ 02:43:29 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25276777
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar om met droge ogen te beweren dat de moslims nu, hetzelfde zijn als de joden tijdens woII is bijna alsof je het hoort van een demente debiel. dat soort mensen kan je gewoonweg niet meer serieus nemen.
Mensen die dat durven te beweren zijn gewoon niet meer van deze tijd. De tijd dat links elke kritische discussie de mond kon snoeren met WOII-vergelijkingen, is sinds een jaar of 10 definitief voorbij.

Eigenlijk moet ik vooral erg lachen om dergelijke vergelijkingen. Het is niets anders dan een brevet van onvermogen. Mensen als Monidique hebben het zwaar tegenwoordig. Je wilt niet weten wat het met je doet als je wereldbeeld aan gruzelementen gaat.
pi_25277113
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

komt door de grote bek van de moslims. verder is het een aggressieve kopie en daardoor geloof van niks, verdeeld, onsamenhangend, multiinterpretabel en bij vlagen te dom voor woorden. maar voordat dat doordringt bij de islamitische en linkse medemens is het misschien te laat.
laat het misschien maar weg vriend die mensen zijn zo goed als allemaal zwaar geindoctrineerd en zullen het nooit in het juiste perspectief kunnen zien. juist door die indoctrinatie. daarnaast is het vrijwel onmogelijk om uit het geloof te stappen omdat je in de islamitische landen dan meteen ten dode bent opgeschreven en er buiten zal je hele familie je afstoten. dat maakt die religie ook meteen 500% enger maar ook dat zien ze niet...
  zondag 27 februari 2005 @ 03:24:01 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25277252
quote:
Op zondag 27 februari 2005 03:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

laat het misschien maar weg vriend die mensen zijn zo goed als allemaal zwaar geindoctrineerd en zullen het nooit in het juiste perspectief kunnen zien. juist door die indoctrinatie. daarnaast is het vrijwel onmogelijk om uit het geloof te stappen omdat je in de islamitische landen dan meteen ten dode bent opgeschreven en er buiten zal je hele familie je afstoten. dat maakt die religie ook meteen 500% enger maar ook dat zien ze niet...
we worden/zijn wakker. geen nood.
pi_25278064
quote:
Op zondag 27 februari 2005 03:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

we worden/zijn wakker. geen nood.
Alleen het duurt zo verdomde lang dat de slaap bij velen uit de ogen is.
pi_25278554
quote:

Beroep behoort tot de fatsoensregels van democratische rechtsstaten. Hoe abject verdachten ook mogen zijn, beroep staat ten alle tijden voor hen open.
  zondag 27 februari 2005 @ 10:48:49 #212
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25278839
quote:
Op zondag 27 februari 2005 09:54 schreef Sater het volgende:

[..]

Beroep behoort tot de fatsoensregels van democratische rechtsstaten. Hoe abject verdachten ook mogen zijn, beroep staat ten alle tijden voor hen open.
Alleen in Nederland gaat men zo soft om met het schuim der aarde. In andere democratische rechtstaten, de VS, Frankrijk, Duitsland, wordt dergelijk tuig gewoon over de grens geschopt voordat iemand er erg in heeft. En geen haan die daar naar kraait.

Maar Nederland wil weer eens het braafste jongetje van de klas zijn .
pi_25279042
quote:
Op zondag 27 februari 2005 09:54 schreef Sater het volgende:

[..]

Het zijn geen verdachten in een misdrijf, maar gewoon ongewenste vreemdelingen. Vergelijk het met je buurman die op de koffie komt en spontaan begint te schelden, hij pleegt geen misdrijf, maar je werkt hem wel op de één of andere manier de deur uit.
Ik stem Wilders. U ook?
  zondag 27 februari 2005 @ 11:49:24 #214
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25279469
quote:
Op zondag 27 februari 2005 11:12 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het zijn geen verdachten in een misdrijf, maar gewoon ongewenste vreemdelingen. Vergelijk het met je buurman die op de koffie komt en spontaan begint te schelden, hij pleegt geen misdrijf, maar je werkt hem wel op de één of andere manier de deur uit.
Tsja, je kunt het wel 100x uitleggen, maar dit zal waarschijnlijk wel nooit doordringen in de hoofden van onze linkse boomknuffelaars .
pi_25279838
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik werk niet bij de AIVD of in het kabinet, ook kom ik niet in hangplekken voor terroristen (ook wel bekend als moskee) dus de exacte quotes kan ik je helaas niet verschaffen.

maar wees nou eens eerlijk we weten beiden waar die foute imams voor staan toch !?

jihad soldaten werven, haat naar het westen prediken (maar er ondertussen wel wonen en ze uitzuigen) dat soort dingen...

oh ja en ze zien homosexuelen graag gestenigd worden volgens de sharia (je weet wel tot je middel ingegraven en dan met stenen bekogeld worden tot je overlijd) tja het zijn helaas nog steeds een stelletje barbaren...
Ik ontken niet dat er voorgangers kunnen bestaan die dingen roepen die tegen onze wetten ingaan maar laten we wel vasthouden aan de procedures en deze mensen met bewijs aanvechten, en niet alleen vanwege het feit dat ze imam zijn.

Voor velen hier werkt het woord imam al als een rooie lap.
pi_25279867
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mensen die dat durven te beweren zijn gewoon niet meer van deze tijd. De tijd dat links elke kritische discussie de mond kon snoeren met WOII-vergelijkingen, is sinds een jaar of 10 definitief voorbij.

Eigenlijk moet ik vooral erg lachen om dergelijke vergelijkingen. Het is niets anders dan een brevet van onvermogen. Mensen als Monidique hebben het zwaar tegenwoordig. Je wilt niet weten wat het met je doet als je wereldbeeld aan gruzelementen gaat.
Mensen die denken dat het fascisme eenmalig was en nooit meer terug kan komen, daar heb ik pas zorgen over.
  zondag 27 februari 2005 @ 12:20:58 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25279905
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat er voorgangers kunnen bestaan die dingen roepen die tegen onze wetten ingaan maar laten we wel vasthouden aan de procedures en deze mensen met bewijs aanvechten, en niet alleen vanwege het feit dat ze imam zijn.
Daarom word het ook de hoogste tijd deze procedures eens aan de kaak te stellen. Die zijn werkelijk te zot en te bureaucratisch voor woorden.

Alleen Nederland maakt er zo'n bende van, met dank aan de Paarse Kabinetten.
  zondag 27 februari 2005 @ 12:22:46 #218
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25279927
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen die denken dat het fascisme eenmalig was en nooit meer terug kan komen, daar heb ik pas zorgen over.
Jij zult het dan vast ook wel erg zwaar hebben de laatste tijd. Voorlopig hebben al je pogingen om mij een ban te bezorgen nog geen enkel effect gehad .
pi_25279983
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij zult het dan vast ook wel erg zwaar hebben de laatste tijd. Voorlopig hebben al je pogingen om mij een ban te bezorgen nog geen enkel effect gehad .
Waar heb je het over. Ik herinner me wel posts van je waar de honden geen brood van lusten inderdaad. Daar zul je ook wel spijt van hebben neem ik aan, of ben je echt zo?
pi_25280069
quote:

[..]

Kijk dan maar eens goed naar het socialisme, dat uitgaat van een sterke leider of leiding, dat heeft op die manier heel wat fascistoïde trekjes.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25280086
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:33 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Kijk dan maar eens goed naar het socialisme, dat uitgaat van een sterke leider of leiding, dat heeft op die manier heel wat fascistoïde trekjes.
pi_25280230
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Voorstander van het communisme? SP riekt daar wel heel erg naar.
pi_25280332
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voorstander van het communisme? SP riekt daar wel heel erg naar.
  zondag 27 februari 2005 @ 13:24:35 #224
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25280751
zijn de moslimmongooltjes al uitgezet?
pi_25281504
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:24 schreef speedfreakssj het volgende:
zijn de moslimmongooltjes al uitgezet?
Nee die baardmannen gaan het kansloos aanvechten... de linkse advocatuur wil eerst nog wat verdienen
  zondag 27 februari 2005 @ 15:39:59 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25282536
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar heb je het over. Ik herinner me wel posts van je waar de honden geen brood van lusten inderdaad. Daar zul je ook wel spijt van hebben neem ik aan, of ben je echt zo?
Ik en spijt, een onmogelijke combinatie .

Ik heb vooral erg veel lol om het feit dat jij in dergelijke topics om 'assistentie' van de moderators begint te roepen, om die kwade Lemmeb, die overduidelijk 'zijn verstand verloren is' , aan banden te leggen.

Helaas worden die huilposts van jou keer op keer vrijwel onmiddellijk gedelete, en dus kan ik ze hier niet quoten. Maar misschien moet ik ze maar eens gaan oplsaan. Dat kan op termijn nog een lollig topic opleveren: 'De verzamelde huilbuien van SCH' .
  zondag 27 februari 2005 @ 16:28:51 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25283211
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb vooral erg veel lol om het feit dat jij in dergelijke topics om 'assistentie' van de moderators begint te roepen, om die kwade Lemmeb, die overduidelijk 'zijn verstand verloren is' , aan banden te leggen.

Helaas worden die huilposts van jou keer op keer vrijwel onmiddellijk gedelete, en dus kan ik ze hier niet quoten. Maar misschien moet ik ze maar eens gaan oplsaan. Dat kan op termijn nog een lollig topic opleveren: 'De verzamelde huilbuien van SCH' .
ik zeg: pet, café, vriendje, verbod, gezeik, agressie.
  zondag 27 februari 2005 @ 16:48:35 #228
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25283463
quote:

[..]

Ik houd mij aanbevolen.
Heb je misschien nog wat tips hoe een huilbui bij SCH te triggeren?
  zondag 27 februari 2005 @ 16:54:44 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25283549
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:48 schreef machteld het volgende:

[..]

Ik houd mij aanbevolen.
door vooral zelf heel redelijk te blijven.
  zondag 27 februari 2005 @ 16:55:14 #230
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25283558
quote:

[..]

Ik ook

Dikke van Dale: fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing.

Lijkt wel erg op: De Koran: verse 2.191 which exhorts Muslims to kill the unbelievers wherever they find them, verse 9.123 to murder them and treat them harshly, verse 9.5 slay them, verse 8.65 fight with them. nietwaar?
hetgeen te bewijzen was
pi_25283573
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar om met droge ogen te beweren dat de moslims nu, hetzelfde zijn als de joden tijdens woII is bijna alsof
Wie beweert dat?
  zondag 27 februari 2005 @ 16:58:52 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25283606
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie beweert dat?
oh je trok die vergelijking niet?
pi_25283651
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh je trok die vergelijking niet?
Ik geloof niet dat ik heb gezegd dat moslims nu hetzeflde zijn als Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar ik kán het natuurlijk fout hebben.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:04:26 #234
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25283658
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:32 schreef Monidique het volgende:
Welke situatie?
pi_25283672
De situatie die BansheeBoy schetst. Uiteraard.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:07:12 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25283687
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:48 schreef machteld het volgende:

[..]

Ik houd mij aanbevolen.
Ohjawel. Zoek anders eens wat van mijn 'extremere' posts op, bijvoorbeeld eerder in dit topic. Ik meen me te herinneren dat SCH's 'huilbui' eerder deze week daaraan was gerelateerd en hij toen ook in dit topic heeft gepost of er niet snel iemand kon ingrijpen om 'dat tuig' (ik dus) de mond te snoeren, nadat hij me eerder al voor 'fascist' had uitgescholden .

Helemaal zeker dat dat in dit topic was, weet ik echter niet meer. De betreffende post (en mijn spottende reactie daarop) is immers gedelete.

Of kijk anders eens naar Je hele leven verpest door zo'n 'beest'... .

Uiteindelijk is het de kunst om op een dermate stellige, maar absoluut niet-racistische manier, uitspraken te doen over hoe eea in Nederland beter geregeld zou kunnen worden. Het vermijden van racisme doe je door nooit te spreken over groepen als geheel, maar altijd te spreken van 'een (niet te verwaarlozen/groot) deel van de ...' etc.. Wees hierin wel zeer consequent: één misstap kan er voor zorgen dat je binnen korte tijd alsnog zelf wordt geband.
pi_25283689
quote:

[..]

Je wilt je eigen fascistische oprispingen bundelen? Doen! Zal een dik boek worden

Mensen die geen spijt kennen zijn gevaarlijk, past wel bij je. Maar ik merk dat je jezelf steeds meer gaat overschreeuwen, dat slaat op een gegeven moment wel dood.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:09:09 #238
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25283706
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:05 schreef Monidique het volgende:
De situatie die BansheeBoy schetst. Uiteraard.
Being?
  zondag 27 februari 2005 @ 17:11:46 #239
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25283740
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Je wilt je eigen fascistische oprispingen bundelen? Doen! Zal een dik boek worden

Mensen die geen spijt kennen zijn gevaarlijk, past wel bij je. Maar ik merk dat je jezelf steeds meer gaat overschreeuwen, dat slaat op een gegeven moment wel dood.
Misschien kun jij je eens bezinnen op jouw NSB mentaliteit.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:12:09 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25283743
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

door vooral zelf heel redelijk te blijven.
Precies, dat zeker ook.

Nooit gaan schelden of anderszins persoonlijk worden. Maar een paar weldoordachte steken onder water mag natuurlijk wel als hij het echt weer eens te bont maakt .
  zondag 27 februari 2005 @ 17:14:05 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25283775
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zeg: pet, café, vriendje, verbod, gezeik, agressie.
Wat bedoel je hier eigenlijk precies mee?
pi_25283792
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:11 schreef machteld het volgende:

[..]

Misschien kun jij je eens bezinnen op jouw NSB mentaliteit.
NSB-ers die zich tegen fascisme kanten?

Ik meld gewoon als de policy wordt overschreven, en racisten als Lemmeb doen dat ongeveer 4 x per uur.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:18:35 #243
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25283844
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

NSB-ers die zich tegen fascisme kanten?

Ik meld gewoon als de policy wordt overschreven, en racisten als Lemmeb doen dat ongeveer 4 x per uur.
Beter een eerlijk en eerzaam fascist dan onderkruiperige naar de mond pratende uitingen zoals door jou gebezigd.
Buk nog maar een keer SCH.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:20:18 #244
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25283868
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:18 schreef machteld het volgende:

[..]

Beter een eerlijk en eerzaam fascist dan onderkruiperige naar de mond pratende uitingen zoals door jou gebezigd.
Buk nog maar een keer SCH.
Laat hem maar even met rust joh . Hij heeft het vandaag al een paar keer eerder 'wat moeilijker' gehad .
pi_25283915
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:18 schreef machteld het volgende:

[..]

Beter een eerlijk en eerzaam fascist
Een eerzaam fascist...
  zondag 27 februari 2005 @ 17:26:57 #246
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25283951
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:14 schreef Lemmeb het volgende:
Wat bedoel je hier eigenlijk precies mee?
Een mooi topic in KLB.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:28:05 #247
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25283965
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Een eerzaam fascist...
In jouw zwart-wit wereldje komt dat natuurlijk niet voor.
Lees eens een boek en bestudeer de geschiedenis, maar jij praat veel liever van horen zeggen na zoals we allemaal weten.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:28:27 #248
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25283970
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:24 schreef SCH het volgende:
Een eerzaam fascist...
Gianfranco Fini is dat wel ongeveer.
pi_25284808
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:28 schreef PJ_O_Rourke het volgende:

[..]

Gianfranco Fini is dat wel ongeveer.
Of generaal Franco........... Voor diegenen voor wie het voor hun tijd was, de in 1974 overleden dictator van Spanje. Toen was er nog geen ETA-terrorisme.
Ik stem Wilders. U ook?
  zondag 27 februari 2005 @ 18:51:15 #250
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25285209
quote:
Op zondag 27 februari 2005 18:24 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Of generaal Franco........... Voor diegenen voor wie het voor hun tijd was, de in 1974 overleden dictator van Spanje. Toen was er nog geen ETA-terrorisme.
De ETA zoals jij die kent bestaat al voor franco en ook in de tijd van franco, franco had in zijn tijd zelf concentratie kampen waar tegenstanders werden vermoord, franco was geloof ik ook in 1975 gestorven.

Je kent niet eens de feiten, en dan noem je franco wel OK. Dan is het wel erg duidelijk hoe extreem jij bent.
pi_25285287
Franco eerzaam noemen, mijn hemel, how low can you go
  zondag 27 februari 2005 @ 19:09:07 #252
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25285442
Beter Pinochet dan een halve gare met een NSCHB mentaliteit
pi_25285530
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:09 schreef machteld het volgende:
pi_25286358
quote:
Say no more
  zondag 27 februari 2005 @ 20:28:41 #255
959 opa
De man met de witte shawl
pi_25286467
Toch ben ik blij, dat er weer drie Vrije Radicalen geëlimineerd zijn
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  zondag 27 februari 2005 @ 20:43:32 #256
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25286677
Hebben jullie net die imam van de moskee in A'dam gezien/gehoord op de vpro?

UITZETTEN die fascist!
pi_25286750
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:43 schreef machteld het volgende:

UITZETTEN die fascist!
Misschien wordt je post wat begrijpelijker als je ons meer informatie geeft. Wellicht kan je beginnen met wat hij allemaal zei
  zondag 27 februari 2005 @ 20:52:27 #258
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25286782
quote:

UITZETTEN die fascist!
Uitzetten sowieso . Maar wat zei hij dan?

Ik zit ook met een kwart oog naar het programma te kijken, maar heb dit blijkbaar ff gemist . Tsja, ze worden steeds vermoeiender die moslims.
  zondag 27 februari 2005 @ 20:57:19 #259
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25286857
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Uitzetten sowieso . Maar wat zei hij dan?

Ik zit ook met een kwart oog naar het programma te kijken, maar heb dit blijkbaar ff gemist . Tsja, ze worden steeds vermoeiender die moslims.
Hij doet bijv een oproep aan moslims om hier in Nederland net zo te leven als in Pakistan.

En verder een haatcampagne tegen de 'ahmadija'
  zondag 27 februari 2005 @ 21:00:00 #260
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25286885
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:57 schreef machteld het volgende:

[..]

Hij doet bijv een oproep aan moslims om hier in Nederland net zo te leven als in Pakistan.

En verder een haatampagne tegen de 'ahmadija'
Ohja dat van onverdraagzaamheid bolstaande verhaal over die Ahmadija .

Stenigen en levend begraven deze hellehond!
  zondag 27 februari 2005 @ 21:42:01 #261
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25287556
quote:

UITZETTEN die fascist!
That's the spirit.
  zondag 27 februari 2005 @ 21:44:13 #262
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25287600
quote:
Op zondag 27 februari 2005 21:00 schreef Lemmeb het volgende:
Ohja dat van onverdraagzaamheid bolstaande verhaal over die Ahmadija .

Stenigen en levend begraven deze hellehond!
Wat in de naam van neuk is de Ahmadija?

Hoe dan ook, uitzetten die proleet.
pi_25287834
quote:
Op zondag 27 februari 2005 18:56 schreef SCH het volgende:
Franco eerzaam noemen, mijn hemel, how low can you go
Wat is daar mis mee? Het was geen Jodenmoordenaar. Gewoon een standaard dictator. Hij had net zo goed een socialist kunnen zijn.
pi_25287965
quote:
Op zondag 27 februari 2005 21:44 schreef PJ_O_Rourke het volgende:

[..]

Wat in de naam van neuk is de Ahmadija?
De "wederopstand" van de Islam en de definitieve slag om de wereld die zal eindigen in het voordeel van de islam en de dood van alle homo's, Joden en ongelovigen zou betekenen.

Zie daarvoor de versen in de Koran 9:33, 48:29 en 61:10.
pi_25288002
Een soort Openbaringen dus?
pi_25288057
Nee, de Openbaringen zijn min of meer voorspellingen (of teksten die daartoe een poging doen) in het algemeen die niet allemaal met christendom te maken hebben.
pi_25288134
quote:
Op zondag 27 februari 2005 21:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Het was geen Jodenmoordenaar. Gewoon een standaard dictator. Hij had net zo goed een socialist kunnen zijn.
Wat er mis mee is, is dat Franco rechts was. Had er Castro gestaan, dan was het meteen een fijne vent geweest, want die is links, hetzelfde geldt voor Stalin, goed voor 23 miljoen doden. Aardig stukje over franco:
quote:
THE FRANCO YEARS
Spain Table of Contents
Franco's Political System
The leader of the Nationalist forces, General Franco, headed the authoritarian regime that came to power in the aftermath of the Civil War. Until his death in November 1975, Franco ruled Spain as "Caudillo by the grace of God," as his coins proclaimed. In addition to being generalissimo of the armed forces, he was both chief of state and head of government, the ultimate source of legitimate authority. He retained the power to appoint and to dismiss ministers and other decision makers. Even after he grew older, began to lose his health, and became less actively involved in policy making, Franco still had the final word on every major political decision.

Ideology or political theories were not the primary motivators in Franco's developing of the institutions that came to be identified with his name. Franco had spent his life as a professional soldier, and his conception of society was along military lines. Known for his iron political nerve, Franco saw himself as the one designated to save Spain from the chaos and instability visited upon the country by the evils of parliamentary democracy and political parties, which he blamed for destroying the unity of Spain. His pragmatic goal was to maintain power in order to keep what he termed the "anti-Spain" forces from gaining ascendancy.

The political structures established under Franco's rule represented this pragmatic approach. Because he never formulated a true, comprehensive, constitutional system, Franco had great flexibility in dealing with changing domestic and international situations. Seven fundamental laws decreed during his rule provided the regime with a semblance of constitutionalism, but they were developed after the fact, usually to legitimize an existing situation or distribution of power.

The first of these fundamental laws was the Labor Charter, promulgated on March 9, 1938. It set forth the social policy of the regime, and it stressed the mutual obligations of the state and its citizens: all Spaniards had the duty to work, and the state was to assure them the right to work. Although the decree called for adequate wages, paid vacations, and a limit to working hours, it ensured labor's compliance with the new regime by labeling strikes as treason. Later legislation required Spanish workers to join vertical syndicates in which both owners and employees were supposed to cooperate for the good of the nation.

Another fundamental law, the Constituent Law of the Cortes (1942), provided the trappings of constitutionalism. This Cortes (Spanish Parliament), was purely an advisory body, and it had little in common with democratic legislatures. Most of its members were indirectly elected or appointed, and many were already part of the administration. The Cortes did not have the right to initiate legislation or to vote against the government; it could only approve laws presented by the executive. There was no vestige of power attached to this function because the law permitted Franco to legislate by decree without consulting the Cortes. The Council of Ministers, the members of which were appointed by, and presided over, by Franco, exercised executive authority. Franco had the right to dismiss these ministers.

Following the Allied victories in 1945, Franco sought to impress the world's democratic powers with Spain's "liberal" credentials by issuing a fundamental law that was ostensibly a bill of rights--the Charter of Rights. The rights granted by this charter were more cosmetic than democratic, because the government bestowed them and could suspend them without justification; furthermore, the charter placed more emphasis on the duty of all Spaniards to serve their country and to obey its laws than on their basic rights as citizens. Thus, for example, the charter guaranteed all Spaniards the right to express their opinions freely, but they were not to attack the fundamental principles of the state.

The Law on Referenda, also issued in 1945, was a further attempt by Franco to make his regime appear less arbitrary. It provided that issues of national concern would be submitted for the consideration of Spanish citizens by means of popular referenda. Franco decreed this law without having consulted the Cortes, however, and he retained the sole right to determine whether a referendum would be called. The law stipulated that after 1947, a referendum would have to be called in order to alter any fundamental law; Franco retained the right to decree such laws, however--a right which he exercised in 1958.

Additional measures that were taken in the immediate postwar years to provide the Franco regime with a facade of democracy included pardons and reduced terms for prisoners convicted of civil war crimes and a guarantee that refugees who returned would not be prosecuted if they did not engage in political activities. The regime announced new elections for municipal councils; council members were to be selected indirectly by syndicates and heads of "families." The government retained the right to appoint all mayors directly.

The Law of Succession (1947) was the first of the fundamental laws to be submitted to popular referendum. It proclaimed that Spain would be a "Catholic, social, and representative monarchy" and that Franco would be regent for life (unless incapacitated). Franco had the authority to name the next king when he thought the time was appropriate and also to revoke his choice at a later date if he so desired. The law also provided for a Council of the Realm to assist Franco in the exercise of executive power and for a three-member Regency Council to be in charge of the government during the period of transition to the Caudillo's successor. When the plebiscite was held, over 90 percent of the 15 million voters approved the measures. Although the Law of Succession ostensibly reestablished the monarchy, it actually solidified Franco's rule and legitimized his position as head of state by popular suffrage.

The sixth fundamental law, the Law on the Principles of the National Movement--which Franco decreed unilaterally in 1958-- further defined the institutions of Franco's government. The National Movement--a coalition of right-wing groups referred to as political "families"--termed a "communion" rather than a party, was designated as the sole forum for political participation. The law reaffirmed the nature of Spain as a traditional, Catholic monarchy. All top government officials, as well as all possible future successors to Franco, were required to pledge their loyalty to the principles embodied in this law (which was presented as a synthesis of all previous fundamental laws).

The final fundamental law, the Organic Law of the State, was presented in 1966. It incorporated no major changes, but was designed to codify and to clarify existing practices, while allowing for some degree of reform. It established a separation between the functions of the president of government (prime minister) and the head of state, and it outlined the procedures for the selection of top government officials. It included other measures designed to modernize the Spanish system and to eliminate vestiges of fascist terminology. Although presented as a move toward democratization, it nevertheless retained the basic structure of an authoritarian system.

Franco initially derived his authority from his victory in the Civil War. The armed forces gave his regime security; the Roman Catholic Church and the National Movement gave it legitimacy. The National Movement was the only recognized political organization in Franco's Spain. It was not a political party, and it did not have an overt ideological basis. Its membership included monarchists, Falangists, conservative Catholics, members of the armed forces, as well as business groups with (vested interests in continuity), technocrats, and civil servants. Although there was some overlap among these groups, they had distinct, and often contradictory, interests. The force that fused them together was their common loyalty to Franco. Franco was particularly skillful in manipulating each of these "families," giving each a taste of power, but not allowing any group or individual to create an independent base from which to challenge his authority.

Franco's political system was virtually the antithesis of the final government of the republican era--the Popular Front government. In contrast to the anticlericalism of the Popular Front, the Francoist regime established policies that were highly favorable to the Catholic Church, which was restored to its previous status as the official religion of Spain. In addition to receiving government subsidies, the church regained its dominant position in the education system, and laws conformed to Catholic dogma. Gains in regional autonomy were reversed under Franco, and Spain reverted to being a highly centralized state. The regime abolished regional governmental bodies and enacted measures against the use of the Basque and the Catalan languages. Further contrast between the Popular Front government and the Franco regime was apparent in their bases of support. Whereas the liberal leftists and the working class elements of society had supported the Popular Front, the conservative upper classes were the mainstay of Franco's government.

Above all, Franco endeavored to remove all vestiges of parliamentary democracy, which he perceived to be alien to Spanish political traditions. He outlawed political parties, blaming them for the chaotic conditions that had preceded the Civil War. He eliminated universal suffrage and severely limited the freedoms of expression and association; he viewed criticism of the regime as treason.

In spite of the regime's strong degree of control, Franco did not pursue totalitarian domination of all social, cultural, and religious institutions, or of the economy as a whole. The Franco regime also lacked the ideological impetus characteristic of totalitarian governments. Furthermore, for those willing to work within the system, there was a limited form of pluralism. Thus, Franco's rule has been characterized as authoritarian rather than totalitarian.

Whereas there is generally consensus among analysts in designating the regime as authoritarian, there is less agreement concerning the fascist component of Franco's Spain. In its early period, the Francoist state was considered, outside Spain, to be fascist. The Falangist program of national syndicalism reflected the pattern of fascism prevalent in Europe during those years; nevertheless, core Falangists never played a major role in the new state. Most of the key leaders of the Falange did not survive the Civil War, and Franco moved quickly to subordinate the fascist party, merging it as well as more conservative and traditional political forces into the broader and vaguer National Movement under his direct control. The links between Franco's regime and the Roman Catholic Church, as well as the course of international developments, further mitigated the fascist component. Thus, while there was a definite fascist element during the first decade of Franco's rule, most analysts have concluded that early Francoism can more accurately be described as semifascist.
En inderdaad.......... hij overleed in 1975, en niet in 1974, wow, dat was natuurlijk voor een andere gebruiker meteen een goede reden om te gaan flamen, ik had me een jaar vergist. Tjah, was vergeten of het nou in de vijfde of de zesde klas van de basisschool was. Dit is één fragment, maar in meerdere geschriften wordt Franco ook wel de goede dictator genoemd. Maar hij was rechts, dus voor een aantal hier per definitie fout.

Ik stem Wilders. U ook?
pi_25288462
Franco is net zo fout als Castro. Stalin was nog veel fouter. Wat heeft links of rechts hier nou mee te maken?

Blijkbaar was Franco voor jou niet zo fout, omdat hij rechts was
pi_25288719
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:27 schreef SCH het volgende:
Franco is net zo fout als Castro. Stalin was nog veel fouter. Wat heeft links of rechts hier nou mee te maken?

Blijkbaar was Franco voor jou niet zo fout, omdat hij rechts was
Inderdaad heeft rechts of links er geen draad mee te maken, maar haal jij dat er aan de lopende band bij. Feit is dat voor Franco Spanje een regelrechte puinhoop was, onder andere door een burgeroorlog, en dat het land op orde moest komen. Dat heeft Franco overigens wel voor elkaar gekregen. In Spanje zelf wordt de man overigens nog steeds geëerd, net als Pinochet in Chili. Een dictatuur geniet zeer duidelijk niet mijn voorkeur, maar kan in sommige situaties wenselijk zijn. Waarom Franco niet net zo fout is als Stalin en Castro is evident, het volk genoot in Spanje nog steeds grote vrijheid, waar dat bij die andere twee zeer zeker niet het geval was, en is. Er staat ook in het geciteerde stukje dat het bewind niet totalitair was maar autoritair, daar zit een zeer kleine maar o zo belangrijke nuance. De bewinden van Castro en Stalin moeten duidelijk als totalitair worden aangemerkt.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25288798
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:38 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Inderdaad heeft rechts of links er geen draad mee te maken, maar haal jij dat er aan de lopende band bij.

Als je Franco zo goed vindt, dan heb je blijkbaar weinig op met mensenrechten.
  zondag 27 februari 2005 @ 22:52:51 #271
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25289053
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je Franco zo goed vindt, dan heb je blijkbaar weinig op met mensenrechten.
Onder Saddam werden ook mensenrechten geschonden.
Ik heb jou nooit op de bres zien staan voor de bevrijding van de Irakezen
  zondag 27 februari 2005 @ 23:49:18 #272
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25290215
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Wat er mis mee is, is dat Franco rechts was. Had er Castro gestaan, dan was het meteen een fijne vent geweest, want die is links, hetzelfde geldt voor Stalin, goed voor 23 miljoen doden. Aardig stukje over franco:
[..]

En inderdaad.......... hij overleed in 1975, en niet in 1974, wow, dat was natuurlijk voor een andere gebruiker meteen een goede reden om te gaan flamen, ik had me een jaar vergist. Tjah, was vergeten of het nou in de vijfde of de zesde klas van de basisschool was. Dit is één fragment, maar in meerdere geschriften wordt Franco ook wel de goede dictator genoemd. Maar hij was rechts, dus voor een aantal hier per definitie fout.
Eventjes googlen maakt je geen expert. En je had op geen enkele punt gelijk. Niet met zijn sterf datum, niet dat de ETA niet bestond in franco's tijd, niet dat franco een goede fasist was. Met andere woorden je weet helemaal niks.

Natuurlijk zijn er bepaalde mensen die vinden dat concentratie kampen bij een goede dictator hoort.
pi_25290310
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, de Openbaringen zijn min of meer voorspellingen (of teksten die daartoe een poging doen) in het algemeen die niet allemaal met christendom te maken hebben.
Openbaringen gaat over de overwinning van, zeg, het Christendom op de Antichrist en de duivel. Het zal gepaard gaan met oorlogen, natuurrampen en al dat soort ongein, maar uiteindelijk overwint het Christendom, overwinnen de zuiveren van ziel. Dat lijkt er toch behoorlijk op, ik neem daarom ook aan dat deze Islamitische traditie z'n oorsprong vindt in Openbaringen.
  maandag 28 februari 2005 @ 14:53:54 #274
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25299267
De ETA is opgericht in 1968 als een intellectueel initiatief tegen Franco en voor een vrij baskenland. Pas later werd het een gewelddadige beweging, naar mijn weten.
pi_25299341
quote:
Wat heeft dit, en anderer gelijkluidende opmerkiingen, met het topiconderwerp van doen?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:44:04 #276
90365 Sater
hoipoloi
pi_25360856
De gematigde moslimorganisatie Ulamon wil dat integratieminister Rita Verdonk [VVD] maatregelen neemt tegen de Taiba - moskee in Amsterdam Zuidoost. Imams van de Taiba - moskee roepen op tot afzondering van de samenleving. Gelovigen moeten leven alsof ze in Pakinstan wonen.
Het VPRO - programma liet delen van een preek horen waarin dit te beluisteren viel.
Enkeltje Pakistan voor imam en volgelingen.

Bron Elsevier 05 - 03 - '05
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:36:12 #277
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_25361754
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:44 schreef Sater het volgende:
De gematigde moslimorganisatie Ulamon wil dat integratieminister Rita Verdonk [VVD] maatregelen neemt tegen de Taiba - moskee in Amsterdam Zuidoost. Imams van de Taiba - moskee roepen op tot afzondering van de samenleving. Gelovigen moeten leven alsof ze in Pakinstan wonen.
Het VPRO - programma liet delen van een preek horen waarin dit te beluisteren viel.

Bron Elsevier 05 - 03 - '05
Dat is toch die uitzending waarvan al dagen bekend is, dat de Nederlandse vertaling van wat de Imam zei, niet klopte?
Benjamin Franklin
pi_25362581
Vertaling klopt nooit natuurlijk als het in het nadeel is van moslims.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:24:43 #279
115441 VijfdeColonne
anti-Islam == extreem-rechts
pi_25362908
En bij jou kloppen ze natuurlijk altijd als het in het nadeel is van moslims.
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:29:46 #280
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25362954
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:24 schreef VijfdeColonne het volgende:
En bij jou kloppen ze natuurlijk altijd als het in het nadeel is van moslims.
Van welke troll ben jij een kloon?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:28:02 #281
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25363698
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:44 schreef Sater het volgende:
Kijk! Dit is waar we naar toe willen. Controle binnen de eigen groep. Nooit hoorde je iets van zelfkritiek van Moslims, maar nu lijkt de ban gebroken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')