quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:59 schreef amvanwel het volgende:
ik niet
Oh, vertel eens ?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 18:13 schreef Meki het volgende:
uitzetten is een slechte optie
Dit verbaast me niets. Ze vervallen weer in de slachtofferrol en bagatelliseren elk probleem. Hoe kunnen ze nou verwachten dat Nederlanders respect voor de Islam hebben als moslims met hand en tand elke misstand binnen de Islam als een persoonlijke aanval beschouwen.quote:Verschillende moslimorganisaties hebben ontzet gereageerd op het voornemen van Verdonk om de imams Nederland uit te zetten. De directeur van de Moslim Wereld Liga, Mohammed Cheppih, zegt op persoonlijke titel dat hij versteld staat van het besluit. Cheppih, die de imams persoonlijk kent, kan zich niet herinneren dat die ''willens en wetens'' aan de radicalisering van moslims hebben bijgedragen, zoals de inlichtingendienst AIVD heeft geconstateerd.
''Ik ben geschokt. Op dit moment baal ik gewoon dat ik in Nederland woon. Overheid en moskeeën hadden afgesproken dat er resultaten moesten worden geboekt in de strijd tegen terreur, kennelijk moest het resultaat zijn dat nu drie imams worden uitgezet. Ik vind het vooral erg dat het blijkbaar tot de mogelijkheden behoort om iemand zomaar uit te zetten, zonder dat zijn schuld is bewezen'', aldus Cheppih, die in het verleden kandidaat-voorzitter van de AEL in Nederland was.
A. Karagül, voorzitter van de Raad van Moskeeën, wil weten of het een juridische of een politieke beslissing is om de imams uit te gaan zetten. Hij zou het erg vinden als de voorgangers in hun moskee intolerantie preken, terwijl ze van autochtonen juist vragen tolerant te zijn. ''Imams moeten wel enige vrijheid hebben, maar als ze dingen zeggen die echt niet door de beugel kunnen, moeten de drie worden uitgezet. Mocht het een politieke beslissing blijken, dan zou ik de politici op hun beurt willen vragen wat verdraagzamer te zijn.''
Mss kan hij samen met die imams het land verlaten, lekker gezellig naar een beter landquote:'Ik ben geschokt. Op dit moment baal ik gewoon dat ik in Nederland woon.
Zodra je verblijfsvergunning wordt ingetrokken of niet verlengd verblijf je toch illegaal in Nederland en moet je vertrekken. Hetzelfde geldt voor asielzoekers die niet meer in aanmerking komen voor een vergunning. Die worden ook op het vliegtuig gezet, hopelijk gebeurt dat bij deze figuren ook. Maar eerst zien dan geloven. Er wordt in dit land veel gepraat en bedacht maar erg weinig echt uitgevoerd.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:53 schreef NorthernStar het volgende:
Het intrekken en niet verlengen van de verblijsvergunning is niet helemaal hetzelfde als "het land uitzetten".
Een verblijsvergunning is gewoon een contract waarin bepalingen staan en bij overtreding kan dat contract 'ontbonden' worden. Hoe uniek het is dat het daadwerkelijk gebeurd weet ik niet maar niet verlengen van verblijsvergunningen komt imo wel vaker voor. Beetje gedramatiseerd allemaal.
Heldere analysequote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
Update van de FP
[..]
Dit verbaast me niets. Ze vervallen weer in de slachtofferrol en bagatelliseren elk probleem. Hoe kunnen ze nou verwachten dat Nederlanders respect voor de Islam hebben als moslims met hand en tand elke misstand binnen de Islam als een persoonlijke aanval beschouwen.
[..]
Mss kan hij samen met die imams het land verlaten, lekker gezellig naar een beter land
Ja hoor hij vindt het natuurlijk een slecht idee. bang dat zijn ideeen om Nederland te verislamietiseren en terug naar de middeleeuwen brengt zijn doel mist.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 18:13 schreef Meki het volgende:
uitzetten is een slechte optie
Klopt, er staat ook "Verdonk wil drie imams uitzetten" niet "Verdonk zet drie imams uit".quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zodra je verblijfsvergunning wordt ingetrokken of niet verlengd verblijf je toch illegaal in Nederland en moet je vertrekken. Hetzelfde geldt voor asielzoekers die niet meer in aanmerking komen voor een vergunning. Die worden ook op het vliegtuig gezet, hopelijk gebeurt dat bij deze figuren ook. Maar eerst zien dan geloven. Er wordt in dit land veel gepraat en bedacht maar erg weinig echt uitgevoerd.
Geen idee, maar dat lost het land van herkomst maar op.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:05 schreef Internationalist het volgende:
Wat een kortzichtige dombo's hier. Gewoon over de grens zetten want dan zijn we van ze af? Want dan stoppen ze ineens? Worden het ineens brave ventjes?
Mooi zo, toevallig zelf Moslim ?quote:Vandaag zijn het woorden, morgen is het een bom. Als ik dit zo lees denk ik, ach ze verdienen het eigenlijk wel.
Daar wordt hard aan gewerkt. Iran is binnenkort aan de beurt.quote:Het westen moet iets doen aan de misstanden, pas dan neem je een voedingsbodem weg voor terreur.
Wat een kortzichtige reactie.quote:Verdonk, wat een dom wijf.
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:05 schreef Internationalist het volgende:
Het westen moet iets doen aan de misstanden, pas dan neem je een voedingsbodem weg voor terreur.
Helaas maar waar.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:15 schreef Re het volgende:
het is makkelijker een goed geintegreerd gezin wat al 8 jaar in nederland woont uit te zetten ...
Zo zie ik het ook, al was het maar symbolisch. Dit levert mooie "maatschappelijke jurisprudentie" op om andere Moslims met een (staatsgevaarlijke) radicale gedachtengang eveneens op het vliegtuig te zetten. De tijd van pappen en nathouden drijft gelukkig steeds verder van ons af!quote:
Daar heb je wel gelijk in. Ik ben ook nog een beetje sceptisch omtrent dit nieuwsbericht. Eerst zien dan pas gelovenquote:Op woensdag 23 februari 2005 00:24 schreef NorthernStar het volgende:
Klopt, er staat ook "Verdonk wil drie imams uitzetten" niet "Verdonk zet drie imams uit".
Het komt op mij vooral over als een goedhoudertje voor 'het volk'. Men wil zien dat de politiek iets doet en dan wordt er met veel tromgeroffel aangekondigd dat Verdonk iets van plan is.
In Nederland heerst helaas enorme lafheid als het op besluiten aankomt. Deze radicalisering is het gevolg van jarenlange politieke lafheid en een blind vertrouwen in het poldermodel. Iets wat nu wel langzaam verandert, maar helaas zijn er nog veel politici van de oude stempel. Dus dat model is nog niet helemaal verdwenen.quote:Als de overheid goed zou werken was het normale praktijk dat bij overtreding van de wet verblijsvergunningen werden ingetrokken. Iemand mag dan nog bezwaar aantekenen, komt het voor de rechter en dan beslist die. Weer zo'n paradoxale toestand waarbij politieke daadkracht wordt gesuggereerd terwijl het ondertussen een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn. Bovendien helpt dit natuurlijk geen zier tegen de echte onderliggende problemen zoals radicalisering van de jeugd.
mss een combinatiequote:(is dit geen POL trouwens?)
ons land is nog steeds een democratie. verstandig stemmen dus,quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:39 schreef Sounddragon het volgende:Ik begin het zowieso goed zat te worden hier in NL, nog een jaartje of 10 - 15 zo doorgaan, en we hebben hier geen klote meer te vertellen![]()
'het westen' moet sowieso niets en is volgens mij zelfs beter af niet in te mengen met deze landen. de uitleg van de islam door een aantal imams is genoeg voedingsbodem voor terreur. dat zou in ieder geval in ons land moeten worden aangepakt. dik pluspunt voor Verdonk. welke partij was ze ook alweer voor?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:25 schreef Maarikka het volgende:
Het westen moet de misstanden in Syrie en Iran en S.A. aanpakken en ook daar democratieen installeren. Daarmee is de voedingsbodem voor terreur verdwenen.
In zoverre dat 'oplossingen' als dat men jou een pistool en een 'licence to kill' zou moeten geven of dat we al veel te laat zijn met het per trein deporteren naar Auschwitz idd niet gewenst zijn op Fok!quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:55 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmm de vrijheid van meningsuiting wordt hier aardig beperkt..zie ik .....![]()
Laat maar.....ik vat hem, nederlandse gevoelens zijn hier niet gewenst![]()
je doet anders aardig je best.quote:Laat ik vandaag maar es geen ban oplopen....
Als je het allemaal zo goed weet. Wat is jouw oplossing dan omtrent dit vraagstuk? De verblijfsvergunningen verlengen van deze figuren en nog meer van dit soort imams rekruteren in de Arabische wereld? Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 23 februari 2005 00:58 schreef Internationalist het volgende:
Juist want nu zijn alle problemen in Iraq en Afghanistan opgelost, is het er veilig en houden ze allemaal van elkaar.
Het Nederlands recht toepassen, veroordelen en opsluiten als hij idd aanzet tot haat.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je het allemaal zo goed weet. Wat is jouw oplossing dan omtrent dit vraagstuk? De verblijfsvergunningen verlengen van deze figuren en nog meer van dit soort imams rekruteren in de Arabische wereld? Ik ben benieuwd
het nederlands recht aanpassen is wat mij betreft aan de orde. het wordt de radicale imams te gemakkelijk gemaakt volgens mij.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:06 schreef Internationalist het volgende:
Het Nederlands recht toepassen, veroordelen en opsluiten als hij idd aanzet tot haat.
Dat zegt niemand. Het is gewoon simpelweg niet ons probleem. Wij hebben onze handen reeds vol aan "onze" eigen Islamitische kruisvaarders. Tevens helpen wij onze bondgenoten bij het herstellen van de wanorde in Islamitische landen als Iraq, Afghanistan, en mogelijk straks Iran.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:58 schreef Internationalist het volgende:
Juist want nu zijn alle problemen in Iraq en Afghanistan opgelost, is het er veilig en houden ze allemaal van elkaar.
Nee dat werkt lekker. Kost het de Nederlandse belastingbetaler ook nog geld om een stel buitenlandse gefrustreerde imams op te sluiten. Bovendien wat voor straf kan je hiervoor krijgen. Voor je het weet staan ze weer op straat en gaan weer verder met het prediken van onwenselijke ideeën.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:06 schreef Internationalist het volgende:
Het Nederlands recht toepassen, veroordelen en opsluiten als hij idd aanzet tot haat.
precies.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:35 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook, al was het maar symbolisch. Dit levert mooie "maatschappelijke jurisprudentie" op om andere Moslims met een (staatsgevaarlijke) radicale gedachtengang eveneens op het vliegtuig te zetten. De tijd van pappen en nathouden drijft gelukkig steeds verder van ons af!
voor ons nederlanders onwenselijke ideeen. er zijn moslims die het vreten als pap. vergeet dat niet. dat maakt het tot een bedreiging die vergaande maatregelen wenselijk maakt en wat mij betreft tot in grote mate rechtvaardigd.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:
Voor je het weet staan ze weer op straat en gaan weer verder met het prediken van onwenselijke ideeën.
precies.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee dat werkt lekker. Kost het de Nederlandse belastingbetaler ook nog geld om een stel buitenlandse gefrustreerde imams op te sluiten. Bovendien wat voor straf kan je hiervoor krijgen. Voor je het weet staan ze weer op straat en gaan weer verder met het prediken van onwenselijke ideeën.
Daarom is het ook van essentieel belang dat deze figuren het land uit worden gezet. Het is wellicht een kleine wortel van het radicalisme wat je uit de grond trekt, maar je moet ergens beginnen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
voor ons nederlanders onwenselijke ideeen. er zijn moslims die het vreten als pap. vergeet dat niet. dat maakt het tot een bedreiging die vergaande maatregelen wenselijk maakt en wat mij betreft tot in grote mate rechtvaardigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |