En dus moet je je lege tas laten zien als je de supermarkt binnenkomtquote:Op woensdag 23 februari 2005 17:59 schreef Eye_of_god het volgende:
[..]
Voor de uitbater van de supermarkt ben je een potentiële dief.
het gaat er volgens mij meer om hoe je je gedraagt binnen de supermarkt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:59 schreef Eye_of_god het volgende:
[..]
Voor de uitbater van de supermarkt ben je een potentiële dief.
Het wordt tijd voor een nederlandse imamopleiding. Ik stel een verplichting voor de preken uitsluitend in het Nederlands te geven. Hoe in vredesnaam kan iemand uit Syrië de mensen hier prediken en adviseren???quote:Enkele reis naar huis
23 februari 2005
Als imams oproepen tot geweld tegen westerse samenleving, rest geen ander middel dan uitzetting
René van Rijckevorsel
Een klein hoeraatje voor Rita Verdonk. In navolging van Frankrijk en Duitsland gaat de VVD-minister van Integratie nu ook ronselende imams het land uitzetten.
Gisteren werd bekend dat drie imams van de Al Fourqaan-moskee in Eindhoven hun verblijfsvergunning kwijtraken. De Keniaan, Bosniër en - vermoedelijk - Egyptenaar zijn volgens de minister een gevaar voor de nationale veiligheid. Volgens inlichtingendienst AIVD dragen de drie bij aan de radicalisering en tolereren ze dat jongeren worden gerekruteerd voor de jihad.
De door Saudi-Arabië gefinancierde Al Fourqaan-moskee kwam de afgelopen jaren al vaker in opspraak en wordt nauw gevolgd door de AIVD. Zo bezochten enkele van de 11-september-terroristen de moskee.
De beslissing van Verdonk komt niets te vroeg. Het is al van de gekke dat Nederland zo lang heeft getolereerd dat 'imams' uit ontwikkelingslanden hier de gelegenheid krijgen om - in het Arabisch - de fundamenten van de westerse, geciviliseerde samenleving te verketteren. Als zij ook nog oproepen om die fundamenten gewapenderhand te bestrijden, rest geen ander middel dan een enkele reis naar huis. Angst dat de haat dan voortaan wordt gepredikt in kelders of garages, mag geen rol spelen. Het is de taak van de AIVD om dan daar te infiltreren.
Het is niet de eerste keer dat een imam zijn verblijfsvergunning moet inleveren. Maar het is wel de eerste keer dat een intrekking openlijk wordt gekoppeld aan de oproep tot heilige oorlog. De afgelopen vier jaar is van 49 imams en 'godsdienstleraren' de verblijfsvergunning niet verlengd en één keer een vergunning ingetrokken. In dezelfde periode van vier jaar kregen 196 buitenlandse imams wel een verblijfsvergunning.
In vier jaar 196 imams! Knappe AIVD die dat allemaal in de peiling houdt.
Nee, geen bezwaar.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
108 Teletekst di 22 feb
Verdonk wil drie imams uitzetten
DEN HAAG Minister Verdonk wil drie
radicale imams het land uitzetten.Het
gaat om voorgangers van de Al Fourkaan-
moskee in Eindhoven.Het ministerie van
Justitie heeft dat bekendgemaakt.
De verblijfsvergunning van twee imams
wordt ingetrokken,van de derde wordt
deze niet verlengd.Volgens de AIVD
dragen ze bij aan de radicalisering van
moslims in Nederland en aan het creëren
van een voedingsbodem voor de jihad.
In hun preken lieten de drie steeds hun
afkeuring over de Westerse samenleving
weten en zetten ze de moskeegangers
ertoe aan niet met andersdenkenden om
te gaan.
lijkt me een duidelijk verhaal. zijn er nog mensen die bezwaar maken tegen deze gang van zaken in neo-europa?
Allemaal leuk en aardig, maar ik snap niet dat je dit uitgerekend onder mijn quote zet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is wel grappig om te zien hoe dit proces van (s)linkse ontkenning zich elke keer weer herhaalt.
-heel verhaal-
Mensen die continue de term "racisme" in de mond nemen idem dito.quote:Op donderdag 24 februari 2005 00:13 schreef Eye_of_god het volgende:
Och, mensen die constant menen de term "(s)linkse" te moeten bezigen, diskwalificeren zich in mijn ogen als discussiepartner.
Hmmm... interessant. Een soort original sin, maar dan voor migranten. Je komt als zondige binnen, en moet jezelf bewijzen. Nadeel: bureaucratie en kosten, denk ik zo. Maar wel lekker scherp.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:23 schreef Lemmeb het volgende:
OMFG krijgen we dit soort jankverhalen weer.
Ik pleit ervoor elke moslim die Nederland binnenkomt bij binnenkomst al zijn burgerrechten te ontnemen. Die kan men vervolgens weer stukje bij beetje terugverdienen door zich goed te gedragen en geld in het laatje te brengen. Bovendien ben je dan ook meteen van dit soort gehuilebalk af.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1109055813721.htmlquote:De imams uit Bosnië en Kenia zijn al acht tot tien jaar in Eindhoven. De derde imam, vermoedelijk uit Egypte, is al weer een tijdje weg, vertrokken naar het buitenland. 'Hij is hier niet meer in functie. Het is allemaal zo slecht onderzocht door de AIVD', aldus Nejjar. Moskeeganger Ibrahim: 'Tegen beeldvorming kun je niet vechten.' Jamal Haddaoi, een andere bezoeker: 'Verdonk respecteert zelf geen waarden en normen.'
Dus we schaffen alle predikantenopleidingen en theologie-opleidingen ook maar af?quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:10 schreef dancemacabre het volgende:
Onzin Nederlandse imamopleiding, scheiding van kerk en staat moet behouden blijven.
Uitstekende zaak, hoe meer van die lui het land worden uitgezet hoe beter.quote:Vierde imam land uit
door Jolande van der Graaf en Joost de Haas
ROTTERDAM - Een vierde radicale imam wordt vandaag ons land uitgezet. Volgens welingelichte bronnen gaat het om de gebedsvoorganger van een moskee in de Rotterdamse wijk Bergpolder.
Hij wordt nog vandaag op het vliegtuig naar zijn geboorteland gezet, omdat is vastgesteld dat de imam schuldig is aan aanzetting tot haat en opruiing tot de jihad. Van drie imams van de Eindhovense moskee Al Fourkaan werd gisteren bekend dat ze het land uitmoeten omdat ze een gevaar zijn voor de openbare orde en nationale veiligheid.
Rond de betreffende Rotterdamse moskee, Iskender Pasa Camii, aan de Insulindestraat ontstond in november een rel.
Het gebedshuis was op hoge poten naar de politie gestapt, toen een kunstenaar een dag na de moord op Theo van Gogh een kunstwerk tegenover de moskee had opgehangen. ’Gij zult niet doden’, luidde de tekst. De politie haalde het kunstwerk weg, een journalist die opnamen had gemaakt werd opgepakt. Zijn beelden werden gewist. Later zei burgemeester Opstelten die politieacties in hoge mate te betreuren.
Onderzoek naar de Al Fourkaan- moskee in Eindhoven heeft deze week al geleid tot de beslissing van Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om drie imams het land uit te zetten wegens gevaar voor de openbare orde en/of de nationale veiligheid. Het drietal gaat in beroep tegen het besluit.
Bron: De Telegraaf
Met deze reactie haal je je eigen argumentatie onderuit.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En dus moet je je lege tas laten zien als je de supermarkt binnenkomt?
Een nederlandse vinger in de pap bij het opstellen van eisen aan Immams lijkt me een pre, dus men moet zo gauw mogelijk beginnen bij de VU aan die opleiding.quote:Op donderdag 24 februari 2005 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus we schaffen alle predikantenopleidingen en theologie-opleidingen ook maar af?
Dat is een lekker objectief criterium, dat jij in de moskee niets tegen komt wat het daglicht niet kan verdragen. Het zegt wel alles over jou opvattingen, maar dat wisten we natuurlijk al.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Trouwens grappig dat die Moskeeën die nou in het vizier worden gehouden regelmatig door mij werden bezocht, afgezien van die Moskee in Breda, alleen ben ik daar nooit iets tegengekomen wat het zonlicht niet kan verdragen. In Moskeeën zijn over het algemeen geen donkere spelonken zoals je deze in bepaalde hitsige kerken wel aantreft
Hahaha. Wat probeer je hier nou weer te zeggen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Trouwens grappig dat die Moskeeën die nou in het vizier worden gehouden regelmatig door mij werden bezocht, afgezien van die Moskee in Breda, alleen ben ik daar nooit iets tegengekomen wat het zonlicht niet kan verdragen. In Moskeeën zijn over het algemeen geen donkere spelonken zoals je deze in bepaalde hitsige kerken wel aantreft
bronquote:Vierde imam land uit
door Jolande van der Graaf en Joost de Haas
ROTTERDAM - Een vierde radicale imam wordt vandaag ons land uitgezet. Volgens welingelichte bronnen gaat het om de gebedsvoorganger van een moskee in de Rotterdamse wijk Bergpolder.
Hij wordt nog vandaag op het vliegtuig naar zijn geboorteland gezet, omdat is vastgesteld dat de imam schuldig is aan aanzetting tot haat en opruiing tot de jihad. Van drie imams van de Eindhovense moskee Al Fourkaan werd gisteren bekend dat ze het land uitmoeten omdat ze een gevaar zijn voor de openbare orde en nationale veiligheid.
Rond de betreffende Rotterdamse moskee, Iskender Pasa Camii, aan de Insulindestraat ontstond in november een rel.
Het gebedshuis was op hoge poten naar de politie gestapt, toen een kunstenaar een dag na de moord op Theo van Gogh een kunstwerk tegenover de moskee had opgehangen. ’Gij zult niet doden’, luidde de tekst. De politie haalde het kunstwerk weg, een journalist die opnamen had gemaakt werd opgepakt. Zijn beelden werden gewist. Later zei burgemeester Opstelten die politieacties in hoge mate te betreuren.
Onderzoek naar de Al Fourkaan- moskee in Eindhoven heeft deze week al geleid tot de beslissing van Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om drie imams het land uit te zetten wegens gevaar voor de openbare orde en/of de nationale veiligheid. Het drietal gaat in beroep tegen het besluit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |